Het
Pentagon en de CIA, onderdeel van ‘het geheime propaganda ministerie’ van de VS hebben de
directe supervisie gehad over honderden bekende films. Vorig jaar maakten de
schrijvers Tom Secker en Matthew Alford op basis van 4.000 voormalig
geheime documenten bekend hoe het Pentagon en de CIA via programma’s
deelnamen aan het maken van honderden films en tv series en daarbij invloed uitoefenden op het aan het publiek gepresenteerde materiaal….
Je snapt dat de VS overheid ook op deze manier het volk in de VS en de consument buiten de VS hersenspoelt met haar smerige geschiedvervalsing en het goedlullen van de ronduit grootscheepse terreur die het buiten haar grens uitoefent……. (uiteraard worden voor de leugens van de VS overheid niet de typeringen gebruikt die ik hiervoor neerschreef)
Secker
en Alford kwamen aan deze documenten door een beroep te doen op de
‘Freedom of Information Act’ (FOIA), of zoals wij dat noemen een beroep te
doen op de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB). Uit de documenten bleek
dat het Pentagon en de CIA achter de schermen hadden meegewerkt aan meer dan 800 belangrijke films en 1.000 tv series en onder druk de strekking van deze films en series hebben bepaald…….
Overigens
zal de oplettende kijker van Hollywood films en series al lang geleden hebben geconcludeerd dat de VS overheid betrokken is bij het propaganda
maken via films of tv series…… Neem alleen al een groot deel van al de A- en B-films en series die werden gemaakt over de Vietnam oorlog, waar zelfs decennia na die oorlog de Noord-Vietnamezen als de wrede en foute tegenstanders van ‘de heldhaftige VS militairen’ worden afgeschilderd……..
‘Heldhaftige VS militairen’ die alleen al in Vietnam verantwoordelijk zijn voor meer dan twee miljoen moorden…… Nog steeds zijn de gevolgen van deze oorlog zichtbaar in Vietnam, bijvoorbeeld de slachtoffers van napalm bombardementen of de slachtoffers die het chemische wapen ‘Agent Orange’ maakte en nog maakt….. (ook Laos en Cambodja werden ‘stiekem’ zwaar gebombardeerd, waarbij ook nog eens honderdduizenden burgers omkwamen…….)
Er worden nu al een aantal jaren films over de illegale oorlog van de VS tegen Irak gemaakt, waarin de VS uiteraard de goede partij is, ondanks dat deze grootste terreurentiteit op aarde met die oorlog verantwoordelijk is voor de moord op meer dan anderhalf miljoen Irakezen……
Niet
alleen de VS maakt zich schuldig aan dit soort propaganda, de Britten
kunnen er ook wat van. De BBC gaat zelfs zover dat men de militaire
missies van de Britten als een vorm van vermaak op tv brengt…. (ook Nederland doet dit…) Twee vliegen in één klap: namelijk het volk tonen dat de Britten
goed bezig zijn in het buitenland, ook al helpen de Britten de
reli-fascistische dictatuur Saoedi-Arabië en zijn daarmee mede
verantwoordelijk voor de genocide die dit land in Jemen
uitvoert……. Voorts zijn dit soort propaganda documentaires goed
voor het ronselen van kinderen voor het leger…….
410
Movies Made Under the Direct Supervision of the Pentagon
August
7, 2018 at 8:38 pm
Written
by Tyler
Durden
(ZHE) — A
year ago we featured a
detailed report by
authors Tom Secker and Matthew Alford exposing just how vast the
Pentagon and CIA programs for partnering with Hollywood actually are,
based on some 4,000 new pages of formerly classified archived
documents obtained through the Freedom of Information Act.
The report
noted at the time that “These
documents for the first time demonstrate that the US government has
worked behind the scenes on over 800 major movies and more than 1,000
TV titles.”
Reviewing
the ever expanding list, the average movie watcher might be in for a
shock at what films are actually included — there
are the more predictable ones like Black
Hawk Down, Zero Dark Thirty,
and Lone
Survivor;
but also entirely
unexpected ones that apparently needed the military-industrial
complex’s propaganda touch like Earnest
Saves Christmas, Karate
Kid 2, The Silence of the Lambs, Twister,
the Iron
Man movies, and
more recently Pitch
Perfect 3.
When
a Hollywood writer or producer approaches the Pentagon and asks for
access to military assets to help make their film, they have to
submit their script to the entertainment liaison offices for
vetting. Ultimately,
the man with the final say is Phil Strub, the Department of Defense’s
(DOD) chief Hollywood liaison,
who has been at the helm of this formerly semi-secret department
going all the way back to 1989.
If
there are characters, action or dialogue that the DOD doesn’t
approve of then the film-maker has to make changes to accommodate the
military’s demands. If they refuse then the Pentagon packs up its
toys and goes home. To obtain full cooperation the producers have to
sign contracts, called Production Assistance Agreements, which lock
them into using a military-approved version of the script.
The Pentagon directly influences Hollywood — in some cases, scripts are literally line edited by the military. Part of my last book was all about this — I call it the Military-Entertainment Complex. Read this WashPost piece I did summarizing the situation: washingtonpost.com/opinions/25-ye …
Here’s a list. Find a bunch of war movies that Department of Defense helped develop, but also find superhero movies and “apolitical” movies too. twitter.com/MrJames_Casey/ …
Months
ago, Strub was again profiled in a report called Elisting
an Audience: How Hollywood Peddles Propaganda,
which quoted him trying to push back against the growing media
exposure over the past year: “We’re
not trying to brainwash people! We’re out to present the clearest,
truest view,” Strub
told The
Outline.
The
report rightly noted that while Americans generally pride themselves
on living in a free speech anti-censorship society, while
simultaneously mocking the propaganda examples in places like Russia
or China, the US public is subject to more homegrown state-run
propaganda than it thinks:
Military
pageantry in Russia, massive rallies in North Korea, blunt messaging
from China. We
cluck at shameless self-aggrandizing when we see it overseas. But it
doesn’t take much effort to see that American propaganda is
everywhere, too. It’s
not government-made, and it’s not quite as brazen as its
counterpart from abroad. But it’s here, and to ignore that a piece
of content is, at its core, propaganda — especially these days,
while Trump openly pines for grand army parades — is a mistake.
“There’s all kinds of ways to make an ideological point,”
Harris added. “Sometimes
I do think we’re not attuned enough. We do not look hard enough for
propaganda.”
And
what’s more, unlike in authoritarian systems, in the West it is the
consumers that are actually willing, if perhaps unwitting,
participants in state propaganda. The
Outline report continues:
Certainly,
the content has alternative, sincere agendas, too, but it’s the
giant, amorphous market of consumers that has called it forth. That’s
the difference between our propaganda and everyone else’s. In
autocratic regimes, a government-backed entity pushes it onto
indifferent or unwilling consumers. In America, we, the consumers,
happily demand it.
Want
to see what Hollywood films — some
recent and some going back decades — that
you’ve seen but were unaware had the US Department of Defense’s
official imprimatur?
* *
*
Below
is a merely
partial list of
films in alphabetical order that had Pentagon involvement either
during the script or production phase,
according to declassified US government documents. Amazingly the list
of 410 movies is but half of the total number (for example, Zero
Dark Thirty and
some other prominent ones are not on there) and was
compiled by the FOIA investigative website Spy
Culture.
By Tyler
Durden /
Republished with permission / Zero
Hedge / Report
a typo
====================================
Zie ook:
‘CIA en 70 jaar desinformatie in Europese opiniebladen…………‘
‘Iran: moderne oorlogspropaganda ingezet door VS tegen ‘ongehoorzaam land…‘