Inspecties waar de overheid wel tijd voor heeft

Vorige week werd bekend, dat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), het inspectieorgaan van onze overheid, dat vaak alleen na toestemming van de minister of staatssecretaris onderzoek mag verrichten, wel groots inzet wat betreft de controle op de verkoop van tabak in pompstations langs de grote wegen.

De inspectie is hier zo fanatiek, dat een scheefstaand pakje sigaretten als reclame uiting wordt gezien. Is een medewerker het schap aan het vullen met sigaretten, de boel even laat liggen vanwege drukte bij de kassa en de NVWA ziet daar de verpakking liggen: hup een dikke bekeuring wegens ongeoorloofd reclame maken……..

Ongelofelijk en ongeloofwaardig, als de NVWA ballen heeft, zegt ze de minister de wacht aan en staakt met haar werk, totdat zij zelf kunnen beslissen wat belangrijk is. Bovendien zou het tot de taken van de NVWA moeten behoren, de regering te wijzen op bijvoorbeeld het belachelijke feit, dat er reclame voor de zwaar verslavende harddrug alcohol gemaakt mag worden, een harddrug die de maatschappij direct en indirect kapitalen kost (waarbij de problemen met softdrugs in het niet vallen), naast alle andere ellende, als gevolg van alcoholgebruik…..

Sigaretten verkoop naast de snelweg aanpakken, dat op een plek, waar per kilometer, gemiddeld 5 pakjes shag uit de uitlaten sodemietert, niet gevuld met tabak, maar met nog veel zwaarder gif dan tabak……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Opstelten stimuleert de georganiseerde misdaad en wil die groei vervolgens aanpakken met infiltranten

De totale onkunde van VVD minister Opstelten is grenzeloos, deze enorme uitgezakt pad, liet vrijdag weten, dat hij ‘onder strikte voorwaarden’ (ha! ha! ha! ha!) weer burgerinfiltranten wil toestaan, bij de bestrijding van de georganiseerde misdaad. De uh murmelende kakzever Opstelten, is een geweldige lobbyist voor de georganiseerde misdaad, door de zinloze jacht op softdrugs, die hij met zijn ‘sidekick’ Teeven voert. Om de, als gevolg van die zinloze inzet, flink groeiende misdaad te bestrijden (NB ook nog eens met een gigantische, zinloze inzet van politie), wil hij burgerinfiltranten inzetten……… Heeft u het ooit zo zout gegeten? (Je zou goddomme de NVWA waarschuwen!)

BREKEND NIEUWS: brandlucht in Schipholtunnel gevolg van verbranden belastinggeld!

Vanmorgen werd het toch al schaarse treinverkeer in deze drukke tijd, op last van de brandweer, weer eens stilgelegd in de Schipholtunnel. Er zou rook gezien zijn in de tunnel, dat bleek opdwarrelend stof te zijn geweest aldus de brandweer. Ook was er geklaagd over een brandlucht in de tunnel, dat gebeurt wel vaker aldus een woordvoerder van de brandweer. Dit zou het gevolg zijn, van de vele miljarden aan belastinggeld, die door onze overheid in deze tunnel zijn geofferd aan de goden van de bouwmaffia, aan de super capo’s smegmaar. Tja, dat is een hele berg papier en die stank, gemengd met de gore, frauduleuze stank, die al in de tunnel hing, zorgt ervoor dat men nog jaren lang een vieze lucht zal ruiken, in deze veel te dure tunnel, waar het allang geen nieuws meer is, als er alweer een sluiting voor het treinverkeer wordt ingesteld……

Martin Pikaart wil een vast-flex-arbeidscontract…… ha! ha! ha! ha!

Zoals te verwachten was, werd er vandaag bekend gemaakt, dat het slecht gaat met de flexwerkers, ze stromen niet door naar vaste banen: een vaste baan, één van de effecten, die werden beloofd, nadat de flexwet werd ingevoerd, zo van: oké, je ‘mag’ 3 jaar lang aan het lijntje gehouden worden, maar dan heb je een vaste baan. En ook de scholing van deze werknemers, zit zo goed als aan de grond, de plek waar scholing trouwens nooit van is ‘opgestegen’.

Vanmorgen In GMN (na 9.30 u.) Martin Pikaart, van Alternatief voor Vakbond, die over deze zaak zijn ‘licht liet schijnen’. Om toch de beloofde effecten te verkrijgen, wil deze neoliberaal natuurlijk geen dwangmaatregelen, nee, Pikaart wil de werkgevers die hun flexwerkers naar een andere baan begeleiden, een premieverlaging geven. Dat is als een automobilist, die stopt voor het rode licht, een beloning geven, i.p.v. de doorrijders zwaar te beboeten.

Kockelman vroeg Pikaart, naar welk ander werk, die werkgevers hun werknemers, waar ze van af willen, moeten begeleiden, Kockelman doelde op de grote werkloosheid en het geringe aantal vacatures. Tot 3 keer toe moest Kockelman vragen aan Pikaart, hoeveel vacatures er zijn in Nederland, uiteindelijk bleek dat Pikaart, geen cijfers had, er zijn geen cijfers bekend, aldus de enorme nitwit, voorts zou het aantal vacatures van sector tot sector verschillen…… ha! ha! ha! ha! Dat is een gigantische opendeur intrappen. Pikaart noemt ook dubbeltellingen…….. jezus wat een zak! Dus op de rond de 90.000 vacatures (dat is namelijk wel bekend), zit een aantal dubbeltellingen, dus nog minder dan 90.000 vacatures, bovendien zet dit dan wel heel grote vraagtekens bij de uitlating van Pikaart, dat er genoeg werk is……….

Pikaart wil dat het verschil tussen flex en vast wordt verkleind, daar heeft hij een plan voor: een vast-flex contract… Dus je krijgt een vastcontract, met de rechten van een ‘flexcontract………’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Geen rechten, maar wel ontslag als het de baas uitkomt. Met andere woorden, geen verandering op de huidige situatie, dan een verandering in woorden en daar zijn we tegenwoordig goed in, zie het werkloosheidscijfer, of de duur van de economische krimp, cijfers die naar beneden zijn bijgesteld, door gegoochel met rekenmethodes en gebruikte termen……..

Overigens had Kockelman gelijk met zijn opmerking, dat het terugbrengen van de flexcontracten* van 3 naar 2 jaar, er voor zal zorgen, dat de werknemers die het aangaat, na 2 jaar, i.p.v. 3 jaar ontslagen zullen worden…….

Echt een geweldige organisatie, dat Alternatief voor Vakbond, maar je moet er dan wel genoegen in scheppen, dat je flink uitgenomen wordt, een vakbond voor idioten dus…..

*Flescontracten is een beter woord: flex-contracten, of tijdelijke contracten, deze contracten hebben een looptijd, die tot 3 jaar na indiensttreding van kracht blijft, met tussentijdse verlengingen en zoals de praktijk nu weer een heeft uitgewezen, bijna een garantie van 100%, op de deur uitgeschopt te worden, na die 3 jaar…..

Muzikaal recept voor het op straat schoppen van wanpresterende grootgraaiers en volksverlakkende politici

Hier weer je regelmatig terugkerend uiterst, sterk, geneeskrachtig recept van blogdruïde en dr. in de psychedelica, de wel heel hoog en ver doorgeleerde P. Pisser.

Na de 10 cd box van Jimmy Smith, begint de dr. vandaag met Miles Davis en een compilatie van zijn nummers op de cd in de serie ‘Jazz Masters’, zo te horen voor het grootste deel uit eind jaren 50 begin 60. Mooi? Natuurlijk, muziek van Davis is altijd mooi! Nou zeg maar gerust geweldig goed!!! Het hippie virus speelt weer op bij de dr., het volgende album is van String Driven Thing en ‘Please Mind Your Head’, folkrock van het Schotse echtpaar Adams, best aardig, een leuk tijdsdocument. Meteen nog zo een, Bryn Haworth met het album Sonny Side Of The Street, ooit aangeschaft, toen ik hoorde (AP) dat hij vaak in gevangenissen optrad en zich inzette voor gevangenen, wat ik toen nog niet wist, is dat hij erg gelovig is, maar maakt, niet uit, de muziek heeft de tand des tijds behoorlijk doorstaan. Zo, even de zoet smaak wegspoelen met een ouwetje van Ween, hier hun album ‘The Pod’, god en jezus op de kermis, wat is dit sterk en zoals gewoonlijk valt er veel te lachen op dit album, prachtig!!! Meligheid en uitstekende muziek? Accu uit Finland lust er wel pap van, het al eerder beproefde grootse album Lasso, 80er jaren elektrodisco, gemixt met trance en jazz, op een stevig psychedelische ondergrond, op zoals gezegd een grote dosis meligheid, maar net als Ween uiterst kundig gebracht, genieten met volle teugen mensen! Tot slot net prachtige, ingetogen, magische album ‘Biophilia’ van  een van de godinnen die de alternatieve muziek (gelukkig) rijk is, Björk, schitterend!

Veel plezier!

Overheid moet duurzaam inkopen

Gistermorgen in BNR Duurzaam de directeur van de Groene Zaak (gadver, wie verzon die naam?), Marga Hoek en de beleidsadviseur arbo en milieu van de FME, Rob van Beek. Zij spraken met de verslaggever over het duurzame gehalte van de overheid en dan met name het inkoopbeleid van die overheid. De overheid zegt duurzaam te zijn, maar in de praktijk komt daar veel te weinig van terecht, aldus het grootgraai ‘stel’. De twee kijken niet hoe dat komt, want dan moet men de eigen achterban te kakken zetten, heel veel overheidscontracten gaan naar bevriende bedrijven, dat mag wel niet, maar het gebeurd wel degelijk, zie alleen al de nauwe banden van veel wethouders met de bouwmaffia.

Het stel had wel wat plannen, zo zou de overheid er over kunnen denken, straatmeubilair als prullenbakken te huren, ‘dat is ook nog eens goedkoper’, zo kwaakte het stel tegelijkertijd. Daar kan uw Azijnpisser aan toevoegen, dat de kans, op het bevoordelen van vrienden en lobbyen, een nog grotere vlucht zal nemen……

Hoe kan je iets goedkoper maken, door een extra tussenlaag te creëren……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Pechtold: 6 miljard bezuinigen moet

Net als ter Horst, was ook D66 leider en neoliberale asociaal, Pechtold aanwezig in Kotskamerbreed, gistermorgen op Radio1. Hier durfde de rijke kwast, die geen idee heeft, wat het betekent om in armoede te moeten leven, te stellen, dat de bezuinigingen van 6 miljard, die de VVD en PvdA willen doorvoeren in 2014, vooral door moeten gaan, ‘de staatsschuld kost ons 20 miljard* per jaar, aldus Pechtold.

Dus bezuinigen, waardoor het aantal faillissementen nog verder zal stijgen, idem de werkloosheid, idem het aantal burgers dat in grote armoede leeft en de economische krimp zal zich nog verder verdiepen, of men daar nu nieuwe goocheltrucs voor verzint of niet. Gevolg nog minder vertrouwen en minder uitgaven, waardoor de tekorten juist nog verder zullen oplopen, zonder het resultaat, dat je zou verkrijgen bij niet bezuinigen, nl. een teruglopende werkloosheid, een teruglopen van het aantal faillissementen en een eindelijk opklimmen uit de economische krimp.

Ter Horst, die zoals gezegd ook aanwezig was, schaarde zich achter Pechtold, zie daar de waarde van haar uitlatingen, dat zij en haar partij de PvdA, voor de bescherming en de belangen van de zwaksten staan…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Overigens het constant hameren op hervormingen van de arbeidsmarkt, door grootaso Pechtold, zou eens door wat meer mensen onder de loep genomen moeten worden: jongeren hebben, als ze al een baan hebben, geen rechten, laat staan een ontslagvergoeding, moeten super flexibel zijn, verdienen onder het minimumloon en toch is daar de werkloosheid het hoogst!!!!!

*Die 20 miljard is het geschatte bedrag, dat de welgestelden jaarlijks aan belastingontduiken, daar hoor je schoft Pechtold niet over.

ProRail’s verborgen agenda: de spoorwegen om zeep helpen…….

ProRail moest onderhoud doen aan het spoor richting Schiphol, dus na een dikke vergadering, met nog dikker betaald personeel, werd besloten dit te doen op de dagen, dat het voor Schiphol het drukst is, jezus, maria, jozef en een manke eend!

Het lijkt goddomme Post NL wel, die helpen de postmarkt naar god!!

Ter Horst staat voor de bescherming van de zwaksten, net als haar partij de PvdA…………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

De oude PvdA stoephoer en grootgraaier ter Horst was gisteren in Kotskamerbreed op Radio1. ‘Mevrouw’ was een ‘beetje’ kort aangebonden, zonder dat de andere gasten of de presentatoren daar aanleiding toe gaven, ‘mevrouw’ zat te snauwen en te grauwen Zo liet ze weten over Prism en spionage niets te weten, aangezien het haar portefeuille nooit was, dus dan houd je, als oud burgemeester en minister je bek over alle andere onderwerpen, hoewel ze morgen desnoods een topfunctie op hetzelfde gebied zomaar zou accepteren, maar ja, dan tellen de centen en de macht…….. Over de rol die de eerste Kamer nu speelt is ze niet tevreden, het gore lef, voorgestelde (vuile) wetten, worden zomaar weggestemd, hoe durven ze!! Kijk als de PvdA baat heeft bij een dergelijke rol, zal je de taart niet horen. Tot slot liet het takkewijf nog even weten, dat we veilig willen leven en dat we daarvoor nu eenmaal ‘wat’ privacy moeten opgeven…….Werkelijk ongelofelijk, maar helemaal de PvdA houding in zoveel zaken: je zegt ergens tegen te zijn, elke verantwoording van de hand wijzend en dan als je vervolgens aan de touwtjes mag trekken, doodleuk uitvoeren waar je eerst ‘ zo faliekant tegen’ was!!

Het wordt nooit echt saai met ter Horst, de ‘bitch’ hoort zich te graag koekwouzen, dus vervolgde de trut in het volgende onderwerp, dat de kiezers dit kabinet gewild hebben…… Hoe ze deze leugen bij de PvdA nog steeds durven te herhalen, godverdomme, de kiezers op beide partijen, die van de VVD en de PvdA wilden juist de andere partij niet in de regering, wat een volksverlakkers!!! Verder vindt ze dat het kabinet het goed doet, ‘t is maar hoe je er tegenaan kijkt, vele records zijn gebroken, maar vraag aub niet welke records, dat zijn nl: werkloosheid, armoede, faillissementen en een recessie die al meer dan 2 jaar aanhoudt en zich dagelijks verdiept, door gevoerd wanbeleid, nee het kabinet doet het echt waanzinnig goed!!

Uw Azijnpisser moest af en toe even kotsen tijdens dit programma, na de 2de keer hoorde ik ter Horst nog net zeggen, dat zij, net als haar partij, staat voor de bescherming en belangen van de zwaksten…… godgloeiendegodverdonme, hoe krijgt ze ‘t uit haar gulzige rotstrot, allemachtig!

Er leven in ons land meer dan 1,3 miljoen mensen in grote armoede, waaronder 320.000 kinderen, dit zijn cijfers van minimaal een half jaar geleden, dus werkelijk een flink stuk hoger. PvdA rollatorslet Klijnsma trekt 20 miljoen uit, voor hulp aan die groepen en voor schuldhulpverlening (zodat de bedrijven en instellingen schadeloos worden gesteld). Met dit soort aantallen is 20 miljoen een druppel op een gloeiende plaat. Maar voor de buitenwereld doet het PvdA volksverlakkerstuig net, alsof hier de armoede mee wordt opgelost en klopt het zich weer luidruchtig op de ‘leugenachtige borst……….’