Jan Vos gaat met de aardgasbevingen op voor de volksverlakkerprijs 2013

De nieuwoplichter Jan Vos van de PvdA, probeert dag in dag uit in de media te komen, de laatste tijd over de rug van de Groningers, die met aardgasbevingen te maken hebben. De enorme hufter liet gisteren weten, hoezeer hij wel niet begaan is met die Groningers, veel dappere praatjes, maar wat er uiteindelijk overblijft van al zijn flutpraatjes, is dat hij VVD Obersturmbannführer Kamp gaat vragen, ajb het volkomen zinloze onderzoek*, dat deze instelt naar deze aardgasbevingen, eerder af te ronden, dan 1 december van dit jaar.

Volksverlakkerij van de hoogste plank, niet alleen van Vos, maar ook van Kamp. Van de laatste zal niemand opkijken, Kamp doet niet anders dan de boel belazeren……

*De uitkomst is allang duidelijk, dat heeft een onderzoek van n.b. Kamp’s ministerie al uitgewezen!

Pisa-akkoord: Blok, D66, CU en de SGP bestelen huurders

Om de huizenmarkt ‘weer vlot te trekken’, hebben D66, CU en SGP hun steun uitgesproken voor de superasociale maatregelen van VVD nitwit en houtenkop Blok (blokhoofd), weliswaar enigszins aangepast, maar het geheel is er niet veel minder asociaal op geworden. (dit betreft de verhuurdersbelasting, die met het ‘Pisa-akkoord’ wordt doorgevoerd, zo meer daarover)

De huizenmarkt is naar de kloten geholpen door de bouwmaffia, de financiële maffia en de politieke lobbyisten voor beide voorgenoemde ‘organisaties’. Deze laatste groep, de wethouders van de grote steden, die de laatste 20 jaar over de woningbouw gingen, wethouders van PvdA, VVD, CDA, D66 en GroenLinks, hebben een gigantisch aantal echte sociale huurwoningen gesloopt, om daar veel te weinig en veel te dure huizen voor terug te bouwen. De huizenprijs is in diezelfde periode in een huizenbubbel beland, de huizenprijs bestaat zelfs nu nog (na de procenten die de huizenprijs al heeft moeten inboeten) voor meer dan 50% uit gebakken lucht, met dank aan voornoemde partijen. De huizenkopers krijgen jaarlijks 12 miljard aan hypotheekrenteaftrek, de totale hypotheekschuld is nu rond de 700 miljard euro!!!

Deze belachelijk hoge prijs wil men koste wat kost in stand houden en om dat te doen, moeten de huurders er ook aan geloven, vandaar dat voornoemde partijen aandringen op marktconforme huren, voor zover die al niet bestaan (zo betaal je voor een hok van 50 vierkante meter, niet geïsoleerde woonruimte, in een achterstandswijk, van meer dan 30 jaar oud, rustig € 420,– per maand!!!, dat zijn zo’n 900 oude guldens! Let wel: voorheen was een huis na 30 jaar afbetaald). Marktconform? dat is de prijs, die ‘de gek’ voorheen aan een koophuis uitgaf, dus inclusief het gebakken lucht gedeelte.

Als mensen meer gaan verdienen, wil dat niet zeggen, dat hun huis in waarde stijgt, of dat bijvoorbeeld hun woonwijk ineens geen achterstandswijk meer is. Huurders die € 3.300,– bruto per maand verdienen, een extra huurverhoging van meer dan 6% op te leggen, bovenop de ‘gewone’ jaarlijkse huurverhoging, is een meer dan asociale, schoftenmaatregel, die alle perken te buiten gaat. Deze bewoners zijn niet verantwoordelijk voor het grote aantal gesloopte sociale huurwoningen, noch voor de achterlijk hoge huizenprijs. Voor die mensen zijn er geen alternatieve huizen, dus zij zijn aangewezen op de veel te dure koophuizenmarkt. Trouwens, ik hoorde vanmorgen weer een imbeciel op de radio, die denkt, dat deze huurders huursubsidie ontvangen, hé tyfus idioten, het is de koophuizenmarkt niet, waar jaarlijks 12 miljard in wordt gesubsidieerd en waar ook met het ‘Pisa-akkoord’ maar een half procent per jaar afgaat!

Dan de bijdragen die de woningbouwverenigingen moeten gaan betalen, dat was 2 miljard en wordt met het ‘Pisa-akkoord’ 1,75 miljard (gestolen middels de verhuurderheffing, of -belasting). Geld dat in feite gespaard is door de veelal veel te hoge huren, die de huurders betalen. Geld dat gebruikt zou moeten worden voor nieuwe huizenbouw, door het Pisa-akkoord (dat de woningmarkt moet ‘vlot trekken’) wordt dus het tegenovergestelde van extra huizenbouw bereikt. Bovendien kan je stellen, dat dit geld van de huurders wordt gestolen en de woningbouwcorporaties zullen nog meer huur moeten gaan berekenen, om toch te kunnen bouwen. ongetwijfeld zulle pensioenfondsen straks gedwongen worden om met uw gespaarde pensioengelden, te investeren in een zwaar overspannen huizenmarkt, waardoor uw pensioen nog verder in waarde zal dalen.

Men zal uiteindelijk de huizenprijs verder zien inzakken. Doe een onderzoek naar de prijs van een nieuwbouwhuis, hoe kan het, dat net over de grens eenzelfde nieuwbouwhuis 50% of meer goedkoper is. Laat de bouwmaffia en de financiële maffia maar dokken voor het afwaarderen van de huizen en de hypotheken, zo kan je de kopers ontzien en de hele hypotheekrenteaftrek afschaffen. Zet de bouwmaffia verplicht aan het werk, als ze niet willen stelt de overheid maar zaakwaarnemers aan, kennis genoeg in Nederland. Geen goudprijzen meer voor grond, maar normale prijzen en start eindelijk eens een diepgaand strafrechtelijk onderzoek naar de connecties van wethouders met de bouwmaffia. Bij woningbpouwcorporaties dient ook een grote opruiming plaats te vinden, maximum salarissen van

€ 70.000,– per jaar, een flink aantal managers de deur uit en geen maffe projecten meer, waar bewoners geen bliksem aanhebben. Het mooist zou een teruggang zijn van deze corporaties naar de situatie van voor 1990, met een fikse inbreng van de huurders.

Dit akkoord is een asociaal, belachelijk akkoord, dat niet zal opleveren wat men beoogt, starters mogen zich straks weer tot de kruin in de schuld steken, huurders zijn zoals gewoonlijk de klos en een grote groep huurders mogen extra boeten voor het sloopbeleid van de grote politieke partijen, met daaraan gekoppeld de veel te hoge huizenprijs, maar de huizenmarkt zal op slot blijven, zolang men niets doet aan huizenbubbel, sterker, de kans dat de boel zal imploderen is levensgroot, waarna de ellende echt niet meer te overzien is………

Laatste update ter verduidelijking van de eerste alinea, tussen haakjes weergegeven en op die manier herhaalt in de vijfde alinea >> op 22 maart 2021.

Openbaarvervoer tarieven: de passagiers de auto in jagen

Het was mij ontgaan, maar per 1 januari van dit jaar, mogen de vervoersregio in Nederland, zelf het tarief bepalen voor het openbaarvervoer. Voor veel werknemers is het al goedkoper om een auto te rijden i.p.v. met het OV te reizen. Om dat nog verder te stimuleren, heeft hare kwaadaardigheid Schultz van Haegen, van de auto-idioten partij VVD, besloten dat de ‘vervoersregio’ zelf de tarieven voor het OV mogen bepalen. Heb even gezocht en vond voor de ‘vervoers-stadsregio Arnhem-Nijmegen’ een prijsverhoging voor busvervoer van 3,83% en een treinreis op het traject Arnhem-Doetinchem-Winterswijk gaat gemiddeld met 2,69% omhoog. Het meest vreemde, dat ik vond op de site van stadsregio Arnhem-Nijmegen, is de vaststelling dat de tarieven inderdaad door de regio zelf mogen worden vastgesteld, maar dat men gebruik maakt en gaat maken van een extra-bestuurslaag: LTK, het ‘Landelijk Tarieven Kader’. In het LTK spreken de Nederlandse vervoersregio de prijsverhogingen af voor het hele land, met andere woorden: de tarieven die ik zojuist weergaf over stadsregio Arnhem-Nijmgen, gelden voor het hele land, behalve dan voor de trein, de lijn die ik noemde is van Ariva, voor het landelijk spoor van de NS, bepaalt deze zelf de tarieven (naar je mag hopen, in samenspraak met de minister of staatssecretaris) en die tarieven zijn per 1 januari ‘maar’ met 2,34% gestegen. Maar dan moet je natuurlijk geen gebruik maken van ‘hogesnelheidstreinen’ zoals de onvolprezen Fyra trein, dan betaal je helemaal de hoofdprijs……….

Weet u hoeveel het management, de directies en de andere bestuurders verdienen in het OV?

Laat ik maar voorzichtig zijn en stellen, dat dit ‘iets’ hoger is dan een salaris van 4 keer modaal……..

Muzikaal recept voor het stoppen met de vleesconsumptie, en echte solidaire zorg

Hier een dampende dis met oude psychedelische ingrediënten  zorgvuldig voor jou samengesteld door blogdokter P. Pisser. Aardig wat gestoorde oude sprookjes, in de vorm van religie in dit recept, speciaal om te vieren dat massamoordenaar en nazi-paus Ratzinger Benedictus aftreedt.

Het eerste ingrediënt is het onvoorstelbaar mooie album ‘666’ van het Griekse Aphrodite’s Child, een nogal expliciet album over het bijbelboek ‘Openbaringen’ van Johannes. Jezus wat is dit nog steeds ongelofelijk mooi! Het album werd in een fiks aantal landen verboden, daar er een orgasme op zou staan en de verdere expliciete inhoud, zelfs in Groot-Brittannië was het de eerste jaren na 1972 verboden. De muziek? een mix van wereld, symfonische rock, pop rock, rock, jazz en ga nog maar even door, sjkit’r’nd! Om in goddelijke sferen te blijven, nogmaals het album ‘The Crazy World Of Arthur Brown’, ook dit album staat nog als een huis en kent net als ‘666’ een aantal muziekstijlen, genieten piepels! Jethro Tull neemt het stokje (niet dat van rollatorslet Klijnsma) over met ‘Aqualung’, ik heb bijna geen superlatieven over, maar god wat is dit een sterk album, pjachjtijg! Het volgende onderdeel wordt verzorgt door Roxy Music met ‘For Your Pleasure’, een album om nog steeds geheel en al koud van te worden, potverdepeilekeplatjes, alleen al het nummer ‘The Bogusman’, zo gigantisch onvoorstelbaar mooi, dat de rillingen over je rug lopen! Over rillingen gesproken: The Bollock Brothers met hun 1ste album ‘The Last Supper’, heerlijke ongein met griezelmotieven, in eerste instantie, toen jouw Azijnpisser een nummer op de radio hoorde, was ik er niet kapot van, maar het nummer (welk weet ik niet meer) bleef in m’n hoofd hangen, waarna ik het album (op band) aanschafte, nooit spijt van gehad! Voor het hoofdgerecht een stuk terug in de tijd met Bob Dylan’s album ‘Highway 61 Revisited’, jezus wat waren Dylan en zijn toenmalige band goed  en wat een geweldige teksten! (De kritische kan je, met wat kleine aanpassingen zo overnemen voor deze tijd). Hekkensluiter: The Doors met ‘Strange Days’, geniaal mooie muziek en dito teksten, maar dat zal niemand verbazen.

Land na deze psychedelische vlucht in het verleden, zachtjes op je stoel of in je bed, veel plezier!

Schippers zegt de Nederlanders de wacht aan wat betreft de zorg

De zwaar disfunctionerende VVD minister van Volksgezondheid, stoephoer Schippers was gistermiddag te gast in Buitenhof. Het kwaadaardige tyfuswijf was gestoken in een achterlijk jasje, dat zo te zien was afgezet met echt bont, alsof het koud is in de studio, ha! ha! ha! Nee Azijnpisser, dat doet ze om te laten zien, dat ze schijt heeft aan dieren en de mensen die zich druk maken over het misbruik van dieren voor deze totaal overbodige dracht, zo zeer de schijt, dat ze zelfs als het even kan, ook binnen bont draagt. Ze heeft ook schijt aan de meeste mensen en daarvoor was ze in de studio. Veel bla bla, over zelfredzaamheid van ouderen en de morele plicht van kinderen om voor hun ouders te zorgen. Ze wil nog net niet verplicht stellen, dat kinderen gaan meebetalen voor hun ouders, zoals in Duitsland (dat moest ze nog even fijntjes opmerken). Dat het werk de mantelzorgers in veel gevallen (bijna) onmogelijk wordt gemaakt door overheidsmaatregelen, interesseert het takkewijf ook al niet, als u maar zorgt!

Over de voorstellen van het College Voor Zorgverzekeringen, zei Schippers, dat bij elk voorstel de wereld ontploft en dat kan echt niet. Mogen we godverdomme zelf uitmaken waar we ons pissig over maken, de zorgverzekeraars behaalden vorig jaar een slordige miljard winst, maar komen wel telkens met bezuinigingsvoorstellen, dit vanwege de gestegen kosten voor de zorg…….. ja hoe krom kan de wereld zijn?

Over de bezuinigingen op het basispakket in 2015 (ze wil daar dan 1,5 miljard bezuinigen) zei S. dat zij natuurlijk beslist, maar dat ze de ‘veldpartijen’ (patientenorganisaties, artsenorganisaties, ziekenhuizen enz. enz.) een half jaar de tijd geeft om zelf met voorstellen te komen. Al blijft ze zelf verantwoordelijk, zoals ze overbodig nog eens liet weten, overbodig?  Nou nee, eigenlijk zegt ze, dat ze inspraak tolereert, maar dat het daar bij zal blijven, althans als het om de partijen gaat die direct met die zorg te maken hebben, dat de grootgraaiers die nu ook zorgverzekeringen verkopen, wel degelijk een hele berg in de pap te brokken hebben, ziet dit wanpresterend monster als een volkomen normale zaak…….

De nitwit Schippers zei (lekker populair) dat je moet kunnen zien, of jouw huisarts bijvoorbeeld al eens de fout is ingegaan, “dat is heel makkelijk”. De slappe presentator Hagens vraagt haar waar je dat kan zien, “Ja in het BIG-register en dat moeten we beter toegankelijk maken”, dus ze wil Hagens voor zijn, die misschien wel met de opmerking komt, dat dit een waardeloos register is (wat inzagemogelijkheden betreft). Zo makkelijk is dat dus niet…….

Dan nog even de ‘overbehandelingen’, Schippers komt met een SF voorbeeld, in het ene ziekenhuis worden voor de volle 100% hernia-operaties uitgevoerd, in het andere geen een (ha! ha! ha! ha! wat een flauwe kul!). Ook daar moeten de zorgverzekeraars wat aan doen, alsof het geen taak van de inspectie is, om onnodige gevaarlijke operaties in de gaten te houden, jezus, dat is minister!!!!!

Niets over de veel te hoge medicijnprijzen, als je de markt moet geloven, worden die tegen kostprijs geleverd (ha! ha! ha! ha!), of de peperdure design-nieuwbouw in ziekenhuis- en zorgland, of de veel te hoge prijzen van medische apparatuur, of de giga salarissen die in de zorgtop betaald worden.

Schippers zou ook eindelijk de levensmiddelen- en snoepfabrikanten kunnen verplichten stevia i.p.v. suiker te gebruiken, dat levert binnen 10 jaar tijd een hele berg geld op aan besparingen, datzelfde geldt voor foute vetten. Voorts zou het tyfuswijf zich moeten bemoeien met de maximumsnelheid, die zorgt voor hoge kosten in de gezondheidszorg (rond de 18.000 mensen sterven vroegtijdig aan de gevolgen van luchtvervuiling door auto’s, naast een giga aantal kinderen met luchtwegklachten, en dan heb ik het nog niet over alle extra ongelukken), hetzelfde geldt voor de ‘openhaardenterreur’, of vuurwerkterreur en zo zijn er nog wel wat zaken te bedenken, ook op het gebied van de geestelijke gezondheidszorg.

Nee aan al die zaken wenst Schippers niets te doen, laat de gewone burger maar inleveren op zorg, zowel op het aanbod in het basiszorgpakket als op de kosten daarvoor……

Vleesconsumptie propaganda: Wageningen Universiteit

Vanmorgen bij BNR, in het programma van slijmkwijl Paul van Liempt (volgens BNR de beste radio interviewer….ha! ha! ha!) te gast: Paul Smeets, ‘ontwerper metropolitane voedsel systemen’ aan de Wageningen Universiteit. Vroeger was deze universiteit nogal eens kritisch over waar we met de wereld naar toe moeten, nu is het een universiteit, die vaak de goorste bestaande productiemethoden propageert als enige zalige weg. Terwijl echte wetenschappers allang beseffen, dat we moeten stoppen met het consumeren van vlees (zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/01/aalt-dijkhuizen-wil-meer-intensieve.html ), willen we eindelijk de hele wereldbevolking van voedsel kunnen voorzien en kunnen blijven voorzien in de toekomst. Smeets liet weten dat veel buitenlandse belangenbehartigers zijn universiteit bezoeken, maar dat ze hun kennis niet zomaar delen met die buitenlanders, met de kennis van de universiteit stimuleert men Nederlandse boeren en ondernemers zich in het buitenland te vestigen, bijvoorbeeld in China, bijkomend voordeel: daar zijn geen eisen voor het diervriendelijk houden van vee. Daar deed Smeets nog een belachelijke uitspraak over: volgens hem gaat het bij de burgers niet om dierenwelzijn, als de discussie over megastallen gaat, de burger is alleen geïnteresseerd in waar die stallen staan (‘niet in mijn achtertuin’)………

Je weet bij Smeets 1 ding zeker, hij staat met beide poten ongeveer 1 kilometer boven de modder!

Smeets, Smeets, Smeets, er was toch een hele grote hypocriet met dezelfde naam, die zich met wielrennen of zo bezighield?   

Aurangzeb en het ‘sociaal’ leenstelsel

De vervelende rechtse huppelkut Aurangzeb, die tegenwoordig medepresentator is van het programma Lijn 1 op Radio1, werkt voor (de) NTR, dat zou een totaal onafhankelijke omroeporganisatie moeten zijn*. Je zou dus verwachten dat de presentatoren van die omroep, minimaal neutraal hun werk doen. Dat geldt niet voor Lijn 1, zowel Aurangzeb als de mislukte 50er jaren sinterklaasdichter Wielaert, geven er meermaals blijk van, dat ze een vooringenomen, rechtse mening hebben over diverse zaken, die ze daarnaast ook nog eens flink voor de microfoon spuien. Vandaag was het de beurt aan Aurangzeb.

Onderwerp vandaag het ‘sociale leenstelsel’ voor studenten. Aurangzeb liet weten dat ze de argumenten tegen dit stelsel, grote onzin vindt. Bijvoorbeeld, dat hierdoor het studeren weer net als vroeger, een bezigheid wordt voor de kinderen van het welgestelde deel van ons land. Immers kinderen, die hun ouders in hun korte leven hebben zien sappelen om rond te kunnen komen, of hebben meegemaakt dat ze hun huis vanwege betalingsproblemen moesten verlaten, kijken wel 10 keer uit, voor ze een dergelijke lening afsluiten, dat ze niet begrijpt wat armoede is, liet ze al eerder weten (zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2012/11/naeeda-aurangzeb-over-armoede-in.html ). Natuurlijk had ze weer een ongenuanceerde voorstander gevonden, deze hufter durfde te stellen, dat er nu juist meer jongeren gaan studeren, daar de rijke jongeren nu ook in aanmerking komen voor deze lening…….. ha! ha! ha! ha! ha! Naast het hoge belachelijke gehalte van deze uitspraak, weet de lul zo te horen niet, dat kinderen van welgestelde ouders ook in aanmerking kwamen en komen voor een studiebeurs. Ook het argument, dat armlastige studenten het al een stuk moeilijker hebben, door de maatregelen die op ‘langstuderen’ zijn genomen, daar zij naast hun studie wel een baan moeten hebben om de touwtjes aan elkaar te kunnen knopen, is grote onzin. Een situatie, die overigens ook zal voortbestaan na invoering van het ‘sociaal leenstelsel’, al zullen er dan op zeker veel jongeren uit armlastige groepen besluiten niet te gaan studeren……

Het wordt tijd om alle inkomens eens tegen het licht te houden, als je de inkomens als Balkenende-norm, een normaal inkomen vindt, is er definitief iets mis in je hersenen (en de maatschappij, dat blijkt wel). Deze veel te hoge inkomens zorgen ervoor dat het leven meer en meer onbetaalbaar wordt, wat is er mis met een maximaal inkomen van pakweg € 80.000,– per jaar? Als dit voor bijvoorbeeld de overheid zou gelden, zou het hele belachelijke leenstelsel niet nodig zijn, of de bezuinigingen op de zorg en kom niet aan, met wat er in het buitenland wordt betaald, wat daarvan komt, hebben we in 2008 aan ‘het begin’ van de crisis bij de banken gezien…….. (super hoge inkomens genereren steeds meer hoge inkomens).

*Hier de samenvatting die Wikipedia geeft over NTR:  NTR is een Nederlandse publieke omroep, die in 2010 is ontstaan uit een fusie tussen NPS, Teleac en RVU. De omroepen zenden sinds 1 september 2010 gezamenlijk als NTR uit en zijn per 1 januari 2011 officieel ondergebracht in de Stichting NTR.[1] De naam van deze omroep is een afkorting van de beginletters van de drie voormalige omroepen waaruit de NTR is voortgekomen.[2] De NTR is, net als de NOS, een wettelijke taakomroep. D.w.z. haar taken op het gebied van informatie, educatie, cultuur, jeugd en diversiteit zijn vastgelegd in de Mediawet. Binnen haar taken wil de NTR een breed en divers programma-aanbod realiseren, met oog voor kwetsbare thema’s, genres en doelgroepen, die anders onderbelicht blijven. Dit alles maakt van de NTR een omroep met speciale programma’s voor alle doelgroepen. Vandaar de slogan NTR: speciaal voor iedereen