Kreeg onlangs een brief van het UWV onder ogen die wordt verstuurd naar mensen die uitkeringsgerechtigd zijn en die met pensioen gaan. Daarin staat te lezen dat mensen die een toeslag ontvangen (bij navraag bleek dit een toeslag te zijn voor degenen die een uitkering krijgen onder het bestaansminimum), maar die pensioen ontvangen voor de AOW leeftijd, dit pensioen moeten inleveren bij het UWV………
Kortom het gaat hier om bijzonder arme mensen, die vanwege hun eerdere werkzame leven een paar centen aan pensioen ontvangen voor hun AOW leeftijd…….
Hoe godvergeten inhumaan moet je dan zijn om deze paar centen op te eisen…… Ach ja het UWV vindt zelfs dat je nog kan werken als je met één been in het graf staat, het is dan ook een schoftenorganisatie zonder enige compassie……..
(Aart Jan de Geus was de CDA schoft die als minister van SZW diende in de kabinetten Bakellende 1, 2 en 3)
Nogmaals een teken dat de overheid totaal geen empathie heeft voor gewone burgers en dat net na de hele heisa om het uitermate schandalige en uiterst inhumane optreden van het ministerie van Financiën en dat van Sociale Zaken en Werkgelegenheid bij het onterecht invorderen van kapitalen aan verstrekte bedragen voor de kinderopvang, een schandaal waar Rutte 3 terecht over viel en waarbij premier Rutte en de hufter-ministers Hoekstra (CDA) en Koolmees (D66), beiden oplichters, vinden dat ze niets fout hebben gedaan en gewoon doorgaan met ‘werken……’
Ongelofelijk!!!
Voor meer berichten over het UWV, AOW, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en/of toeslag kinderopvang, klik op het betreffende label direct onder dit bericht.
Ongelofelijk
hoe Navalny wordt geprezen in het westen, waarbij men stelt dat hij
bewust het risico heeft genomen te worden vermoord in Rusland, door
terug te keren naar dat land….. Niemand, dus geen westerse
politicus of ‘journalist’, die aangeeft dat Navalny werd veroordeeld
voor fraude en verduistering en zich niet heeft gehouden aan de
voorwaarden waaraan hij zich had onderworpen bij zijn vrijlating…..
Anders gezegd: Navalny misbruikt zijn verplichting om zich te melden
bij de autoriteiten voor eigen gewin als politicus, die overigens
maar heel weinig succes had als zodanig, 2% van de stemmen is het
hoogste dat hij heeft behaald……. Oh bijna vergeten: uiteraard staat er in Rusland
niet de doodstraf op het niet nakomen van de voorwaarden tot
invrijheidstelling…..
Men misbruikt de arrestatie van Navalny als het zoveelste instrument om Rusland te demoniseren en dit in de hersenen van de westerse
bevolking te spoelen……. Alleen het feit al dat men in het westen durft te beweren dat Navalny werd vergiftigd met novitsjok is een leugen van fomraat, immers zelfs een heel kleine hoeveelheid van dit chemische wapen is zonder meer dodelijk!!! (terwijl men een paar weken geleden in Duitsland zelfs met de fantasie kwam dat Navalny 2 keer is vergifitgd met novitsjok…. ha! ha! ha! ha!) Niet vreemd dan ook dat Duitsland weigerde Rusland de beschikking te geven over de onderzoeksgegevens die tot de conclusie hebben geleid dat Navalny zou zijn vergiftigd met novitsjok……
Hoe
anders gaat men om met Julian Assange, de gelauwerde
onderzoeksjournalist die sinds zijn arrestatie in Engeland in
isolatiefolter wordt gehouden, alleen omdat hij oorlogsmisdaden van de
VS aan de grote klok heeft gehangen, waarbij de meest bekende openbaring, het beschieten van weerloze mensen in Irak waarbij zelfs 2 journalisten werden vermoord door VS militairen vanuit een helikopter…… Zonder enig onderzoek
hebben zelfs zijn collega ‘journalisten’ Assange besmeurt als
verrader, spion en charlatan, een schande die wat betreft zogenaamde
onafhankelijke journalistiek niet eerder werd gezien (althans als je
de journalistiek in nazi-Duitsland of andere dictaturen niet als
zodanig ziet) De huidige reguliere westerse massamedia zijn dan ook
in handen van spuugrijke figuren die maar één belang hebben: de
hedendaagse neoliberale status quo bestendigen……
Finian
Cunningham heeft volkomen terecht de ophef over de duidelijk te
verklaren arrestatie van Navalny vergeleken met het geïsoleerd
gevangen houden (isolatiefolter) van Assange…. Vergeet daarnaast niet dat Navalny de
Russische regering en Putin in het bijzonder op zo’n manier heeft
gedemoniseerd dat men in het westen alweer schreeuwt om sancties
tegen Rusland….. Als Navalny een VS burger was geweest en hij was
na terug te zijn gekeerd gearresteerd zou er amper ophef zijn geweest
in de westerse media en politiek! Hoe is het dan in godsnaam mogelijk
dat men Assange kwalijk neemt dat hij oorlogsmisdaden van de VS heeft
geopenbaard…….
Vandaag
vinden er demonstraties plaats in Rusland vanwege de arrestatie van
Navalny. Radio1`meldde vanmorgen dat er in diverse steden honderden
mensen de straat op zijn gegaan om te demonstreren, waar eerdere berichten over dit
soort demo’s werden gelogenstraft door de beelden waar je op z’n best
een mens of vijftig op straat ziet, maar ja het gaat om Rusland en
dan schijnt elke leugen geoorloofd te zijn…..
Onder het volgende artikel van Cunningham kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, het artikel werd eerder gepubliceerd op Sputnik en door mij overgenomen van Information Clearing House.
Navalny
Touted, Assange Tortured
By
Finian Cunningham
January 19, 2021
“Information
Clearing House”
– Russian opposition figure Alexei Navalny was detained on
returning to Russia from Germany for good, legal reason. He had made
a mockery of his parole license.
Navalny is a convicted
felon, found guilty of fraud and embezzlement by a Russian court in
2014. But his jail sentence had been suspended with the condition
that he report regularly to Russia’s prison authorities. A normal
condition.
For nearly five
months, however, he had sojourned out of the country as a de facto guest
of German authorities. That’s a brazen breach of his parole
conditions. And the Russian prison service was right in issuing him a
warning at the end of last month that violation of his suspended jail
term risked the sentence being converted into detention behind bars.
It’s a sovereign
matter of Russian laws that on returning to Russia at the weekend
Navalny was arrested and is now in custody awaiting court proceedings
in coming weeks on whether to revoke his suspended sentence.
The hue and cry from
Western politicians and human rights groups over his arrest Sunday at
Moscow’s Sheremetyevo airport is predictable.
High level officials
from the United States, Britain, Germany and France, among others,
have all made strident statements demanding Navalny’s release.
Britain’s Foreign
Minister Dominic Raab called the dissident figure’s arrest
“appalling”.
For all these
supposedly concerned advocates of human rights there are only two
words: Julian Assange.
Assange is languishing
in a British torture-dungeon, persecuted
by the American and British governments for the “crime” of
revealing to the world the truth about illegal wars and war crimes
committed by the United States and Britain.
In all of the years of
Assange’s barbaric detention, there has never been a fraction of
the official Western public outcry that has been expressed for
Navalny.
That’s because
Navalny, unlike Assange, is a political asset for a Western agenda to
undermine Russia.
Alexei
Navalny and his wife Yuliastand in line at the passport control after
arriving at Sheremetyevo airport, outside Moscow, Russia, Sunday,
Jan. 17, 2021. Russia’s prison service says opposition leader Alexei
Navalny has been detained at a Moscow airport after returning from
Germany.
There are good grounds
to believe the Russian blogger-cum-media-activist is funded and
directed by Western intelligence services. Everything about his
gadfly campaigning smacks of orchestration as an agent provocateur.
The way that Navalny
has coordinated closely with Western media and intelligence outfits
like Bellingcat to peddle the story that he was allegedly poisoned
with Soviet nerve agent Novichok is strong evidence of his
provocateur function. And the way that Western media routinely
“report” the alleged poisoning as if it is fact is demonstration
of how such media are totally dominated
by propaganda service to geopolitical agenda.
When Navalny was
treated in a Russian hospital after apparently becoming suddenly ill
on August 20 onboard a flight to Moscow from Siberia, the doctors
found no poisons in his system. The medics said the apparent illness
was due to metabolic shock from possible misuse of his own medicines
for diabetes, depression and perhaps excess alcohol.
Conspicuously, days
later after he was airlifted for further hospital treatment in
Berlin, then the German authorities announced they had detected poisoning
with nerve agent.
No evidence has ever
been presented by the German authorities or other NATO laboratories
in such a way that is independently verifiable.
Russia has been denied
access to any of their alleged data in order to verify, yet Moscow is
condemned for not carrying out a criminal investigation into the
alleged poisoning.
Not only that but
while Navalny was supposedly recuperating in Germany from a super
lethal toxin he somehow had the media resources to purportedly set up
prank calls to trick a Russian secret service member to confess to an
assassination plot, a plot which the artful activist claimed was
ordered by the highest Kremlin authorities. Russia has dismissed that
media stunt as a fake.
Clearly, there was
something inordinately irregular going on – and it wasn’t from
the Russian side. How was it that a dubious figure with foreign
sponsors could get away with making sensational accusations against
the Russian government based on no verifiable evidence?
And all the while this
dodgy character Navalny is making a mockery of his parole for a
suspended jail sentence. Not only that but there is patently supreme
arrogance from him and his foreign allies that Russian sovereign laws
can be mocked with impunity.
The Western
overreaction to his rightful arrest on returning to Russia after five
months of orchestrating a hostile foreign media campaign is proof of
their arrogance.
And while Julian
Assange is languishing in prison that is damning proof of Western
deceit, duplicity and hypocrisy.
Finian
Cunningham has written extensively on international affairs, with
articles published in several languages. He is a Master’s graduate
in Agricultural Chemistry and worked as a scientific editor for the
Royal Society of Chemistry, Cambridge, England, before pursuing a
career in newspaper journalism. He is also a musician and songwriter.
For nearly 20 years, he worked as an editor and writer in major news
media organisations, including The Mirror, Irish Times and
Independent. –
– “Source“
–
Vandaag
is het VN anti-kernwapenverdrag van kracht geworden, een
verdrag getekend door meer dan 50 landen en hoewel Nederland niets te
zeggen heeft over de hier door de VS gestationeerde kernwapens, is
Nederland als andere NAVO-lidstaten tegen het verbod op kernwapens…..
Hoe kan je tegen wapens zijn die bij gebruik onherroepelijk de hele
wereld zullen vernietigen??? Wat voor vreselijk onmens moet je zijn
om een dergelijk standpunt te verdedigen? Met de kernwapens op onze
bodem zijn we, mocht het tot een kernoorlog komen, onmiddellijk doel
voor de wereldmacht die zich tegen de agressie van de VS zal
verzetten en dat kunnen geen andere landen zijn dan Rusland en
China…….
Het
standpunt van de Nederlandse regering is nog zotter dan van andere
staten die geen kernwapens op hun grondgebied hebben en desondanks
niet tekenen, juist daar Nederland geen zeggenschap heeft over deze
wapens, daarvoor heeft Nederland zelfs de waardeloze JSF gekocht*,
daar we deze kernwapens wel mogen afwerpen voor de VS (de VS kan de
JSF naar behoeven zelfs aan de grond houden, mocht het gebruik van
dit peperdure onding het Pentagon niet aanstaan……).
Geloof oorlogshitsers als Rob de Wijk en de zware oorlogsmisdadiger de Hoop Scheffer** niet dat we deze wapens nodig hebben vanwege ‘de agressie van Rusland en China’, zeker als je ziet dat de VS en haar oorlogshond NAVO (altijd onder militair opperbevel van de VS) alleen deze eeuw alweer meer dan 5 miljoen mensen hebben vermoord in illegale oorlogen, geheime militaire acties en standrechtelijke executies middels drones, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht…….
Lees en teken de petitie van World Beyond War ajb, een petitie waarmee ook het disfunctionerende Nederlandse
flutkabinet Rutte 3 wordt opgeroepen te kiezen voor het leven en
niet voor de dood!!!
Weg met de kernwapens uit Nederland, de stap die nodig is om uiteindelijk tot een nucleaire wapens vrije wereld te komen!! (en zegt het voort!)
Nukes are illegal. Get them out of non-nuclear nations.
World
BEYOND War <info@worldbeyondwar.org>
(de maker is het Nederlands [en Engels] nog niet helemaal machtig, maar dit doet niets af aan de boodschap!!)
Nuclear weapons are now
illegal in over 50 nations.
The petition demands that the five
nations join the new treaty and remove the nuclear weapons.
The new treaty prohibits the
development, production, testing, acquisition, storage, transport,
stationing, and use of nuclear weapons, and the threat of them.
With the inclusion of the
prohibition treaty in international law, the legitimacy of nuclear
weapons is withdrawn.
World BEYOND War and Roger Waters
(Pink Floyd) are organizing a
campaign in Germany to draw attention to the Treaty on the
Prohibition of Nuclear Weapons.
World BEYOND War is a
global network of volunteers, activists, and allied organizations
advocating for the abolition of the very institution of war. Our
success is driven by a people-powered movement – support
our work for a culture of peace.
(Hier de petitietekst:)
On January 22, 2021, the UN nuclear
weapons ban, which was adopted by 122 countries at a United Nations
conference in 2017, comes into force.
To date, 86 states have signed the
treaty and more than 50 countries have ratified it. The treaty
prohibits the development, production, testing, acquisition, storage,
transport, stationing, and use of nuclear weapons and the threat of
them.
With the inclusion of the
prohibition treaty in international law, the legitimacy of nuclear
weapons is withdrawn. In cooperation with the international network
World BEYOND War and Roger Waters (Pink Floyd) we are organizing a
campaign to draw attention to the Treaty on the Prohibition of
Nuclear Weapons.
* De JSF of F-35 kan zich niet meten met hedendaagse straaljagers daar
het onding te traag rent, klimt en wendt, het kan zich nog net meten
met de A-10 Thunderbolt uit de 70er jaren….. Vandaar ook dat de JSF
eigenlijk de aanduiding straaljager niet eens zou mogen dragen……. Voorts is het stealth systeem (het onzichtbaar zijn voor de radar van de vijand) van de JSF al gekraakt door de Russen en heeft China zelfs een blauwdruk bemachtigd van deze flopjager….. ha! ha! ha! ha! ha! Tegen de tijd dat dit onding uitgeleverd zal zijn aan Nederland, zijn er hoogstwaarschijnlijk veel snellere drones die het ding zo uit de lucht halen. (ach de JSF is al geen partij voor de Russische Sukhoi-35 straaljager)
** De Hoop Scheffer was vanmorgen te gast in het suffe Radio1 programma Spraakmakers, waar men niet de stelling had dat Nederland de VS kernwapens naar de VS moet sturen, nee veronderstel dat er slimme mensen bellen die de Hoop Scheffer onderuit lullen, men had een stelling die erop neerkomt dat de ‘sportzomer moet doorgaan’, vanwege het wellicht weer niet kunnen doorgaan van de Olympische Spelen door het Coronavirus…… Hetzelfde geldt voor het START-verdrag voor de vermindering van kernwapens, waarvoor de westerse media ook Rusland durven te beschuldigen dat deze het verdrag wilde opzeggen, echter het was de VS onder Trump die van dit verdrag af wilde…… Ook dat had men als onderwerp kunnen kiezen voor Standpunt NL……. (het zou me niet eens verbazen als de Hoop Scheffer heeft geëist deze onderwerpen niet te kiezen voor Standpunt NL daar hij anders niet zou komen…….) CDA oorlogsmisdadiger de Hoop Scheffer mag zelfs les geven aan de hoge school in Den Haag, onderdeel van de Leidse universiteit, waar oorlogshitser de Wijk les geeft……. Wat een niveau en dat voor zo’n universiteit, meer dan belachelijk!! (de Hoop Scheffer zou gevangen moeten zitten in Scheveningen na een veroordeling door het Internationaal Strafhof [ICC] tot levenslange gevangenisstraf wegens begane oorlogsmisdaden, dat heeft hij meer dan verdiend!!)
Voor meer berichten over: VN verdrag tegen Kernwapens, Volkel (waar de VS kernwapens liggen), START-verdrag, INF-verdrag, JSF, de Hoop Scheffer, Rob de Wijk, kernraketten en/of kernwapentaak, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.
De
bestorming van Capitol Hill en het Capitol op 6 januari jl., wordt door tegenstanders van Trump in
de VS ‘domestic terrorism’ genoemd, wat je zou kunnen vertalen als
‘terrorisme in het thuisland’, of ‘binnenlands terrorisme’, al klinken beiden nogal suf. Om dit soort rellen te voorkomen
schreeuwt men in de VS om autoritaire maatregelen als censuur van de
sociale media (Facebook, Twitter, YouTube enz.) en het oproepen om
aanhangers van Trump in de gaten te houden (ja ja, dit lijkt wel heel
sterk op het ‘kopgeld’ dat de nazi-Duitse bezetter betaalde voor het
verraden van Joden, homo’s, Roma, Sinti en anderszins voor de nazi’s
ondergedoken Nederlanders, terwijl de jeugd in nazi-Duitsland werd opgeroepen hun ouders te verraden als ze kritek hadden op Hitler en zijn misdadigersbende)
The
U.S. Department of Homeland Security website, touting a trademarked
phrase licensed to it in 2010 by the City of New York, urging
citizens to report “suspicious activity” to the FBI and other
security state agencies (overgenomen van ‘The New Domestic War on Terror is Coming‘, een artikel geschreven door Glenn Greenwald)
Volkomen
terecht merkt Caitlin Johnstone op, in het artikel dat ze vandaag
publiceerde (opgenomen onder mijn schrijven), dat men dit soort ondemocratische maatregelen niet
moet doorvoeren, daar ze het ontstaan van dergelijke ontevredenheid niet
tegengaan. Deze onvrede is ontstaan door het regeringsbeleid van de
opvolgende VS administraties: geheimhouding van een groot aantal
zaken en het behartigen van de belangen van de grote bedrijven, de financiële maffia en de
welgestelden i.p.v. de belangen te behartigen van de overgrote meerderheid van het volk in de
VS…… (en dan hebben wij nog geen mensen als in de VS die honger moeten lijden, al is dat voor een groot deel te danken aan liefdadigheidsorganisaties, die bijvoorbeeld uitgeprocedeerden, die niet kunnen terugkeren naar hun thuisland, van voedsel en onderdak voorzien…)
Het
voorgaande is wel een heel beknopte weergave van wat Caitlin
schrijft, maar daar komt het wel op neer. We kunnen deze situatie ook
op Nederland van toepassing maken, neem het
kinderopvangtoeslagschandaal: overduidelijk dat Rutte en zijn boevenbende zaken onder de pet hebben gehouden en dan gvd durven
zeggen dat dit aan de ambtelijke top ligt, te schunnig voor
woorden….. Of wat dacht je van de Oekraïne en EU-grondwet referenda,
waar het Nederlandse volk een duidelijk mening gaf, maar die men bij
wijze van spreken door de plee spoelde en daarna het gore lef had te
zeggen dat e.e.a. werd bekokstoofd door de Russen!!
Binnenkort
zal het TTIP vrijhandelsverdrag met de VS worden getekend, niet in
het belang van het volk, maar van de grote bedrijven…… Overigens
hiervoor is de nieuwe PvdA leider Ploumen één van de hoofdverantwoordelijken, waarbij ze durfde te liegen dat er geen ISDS clausule in dat verdrag zou zitten…..
Met deze clausule kunnen bedrijven uit de VS de Nederlandse staat
voor een geheime rechtbank dagen, mocht deze hun producten weigeren
bijvoorbeeld uit hoofde van de volksgezondheid….. De praktijk met
dit soort handelsverdragen laat zien dat de regeringen voor het
overgrote deel aan het kortste eind trekken….. Deze rechtszaken
zijn geheim zodat de consument niet weet welke producent de zaak is
begonnen en dan deze producten niet zal kopen ofwel zal
boycotten…..
Het
fascisme kon hier opbloeien doordat haatzaaiers als Wilders
vluchtelingen de schuld gaven van de ellende die anderen is overkomen,
zoals het niet kunnen krijgen van een huis door het grote tekort aan woningen, echter niet de
vluchtelingen zijn daarvoor verantwoordelijk maar de opvolgende
regeringen en gemeenteraden die met opzet de woningnood in stand
hebben gehouden en houden…. Zo zijn er sinds 2013 ‘maar liefst’ 100.000 sociale huurwoningen
‘verdwenen’, ofwel men heeft deze huizen onttrokken aan het totale
aanbod aan sociale huurwoningen….. (weet je nog de smerige uitdruking ‘scheefwonen’, volgens mij geïntroduceerd door eeen VVD ploert) Voorts zijn deze vluchtelingen
voor het overgrote deel op de vlucht geslagen doordat het westen
illegaal oorlog voerde/voert in het thuisland van deze mensen……..
En dat voor oorlogsvoering in landen waar het westen niets te zoeken
heeft!!!
Gezien het voorgaande is het behoorlijk griezelig te zien dat men vanwege de Coronacrisis autoitaire maatregelen heeft genomen en nog zal nemen, die de burgerrechten ernstig schaden, terwijl de genomen maatregelen amper een effect hebben op het aantal besmettingen, waarbij nog opgemerkt moet worden dat de test die men als de ‘gulden snede’ ziet, de PCR test, ernstige tekortkomingen kent, dat onderkende zelfs de maker van deze test en waarvoor hij zelfs heeft gewaarschuwd voor zijn overlijden (ook de Centers for Disease Control and Prevention >> CDC in de VS heeft hiervoor gewaarschuwd!!). En je weet het: als maaatregelen worden doorgevoerd die het werk van politie en geheime diensten vereeenvoudigen, worden deze zelden (helemaal) teruggedraaid en dan spreek ik uiteraard niet over de avondklok, daar deze maatregel een sterk effect heeft op de economie, maar vergeet niet dat de laatste keer dat er sprake was van een avondklok in ons land, dit tijdens de nazi-Duiitse bezetting was…….
Je kan de maatregelen die werden en worden genomen tegen verdere verspreiding van het virus dan ook zien als een grote test voor het moment dat het volk in opstand zal komen tegen onrecht en inhumaan optreden van de overheid……. Het is dan ook vrijwel zeker dat men bijvoorbeeld de censuur die zelfs ook hier al wordt doorgevoerd op de sociale media (tegen zware kritiek op het Coronabeleid), niet zal verdwijnen als het virus eindelijk zal zijn ‘overwonnen…….’ Niet in de laatste plaats daar de reguliere media hier al lang om hebben geroepen, al een paar jaar voor de uitbraak van het Coronavirus, immers zij hebben gebruikers verloren aan de alternatieve media op de sociale media en het internet in het groot…… (en terecht als je ziet hoe deze media te werk gaan, het steunen van het ijskoude, inhumane neoliberalisme en alles wat daarbij komt kijken zoals oorlogsvoering voor grondstoffen >> zie de illegale oorlogen van de VS en andere NAVO-lidstaten in het Midden-Oosten……)
And
an amazingly large percentage of the US population seems to have no
problem with any of this, even in sectors of the political spectrum
that should really know better by now.
“What
else can we do?” they reason. “What other solution could
there possibly be to the threat of dangerous fascists and conspiracy
theorists continuing to gain power and influence?”
Well
there’s a whole lot that can be done, and none of it includes
consenting to sweeping new Patriot Act-like authoritarian measures or
encouraging monopolistic Silicon Valley plutocrats to censor
worldwide political speech. There’s just a whole lot of mass-scale
narrative manipulation going on to keep it from being obvious to
everyone.
The
way to stem the tide of Trumpism (or fascism, or white supremacism,
or Trump cultism, or whatever term you use for what you’re worried
about here) is to eliminate the conditions which created it.
Trump
was only able to launch his successful faux-populist campaign in the
first place by exploiting the widespread pre-existing opinion that
there was a swamp that needed draining, a corrupt political system
whose leadership does not promote the interests of the people.
Conspiracy
theories only exist because the government often
does evil things and lies about them
with the help of the mass media, forcing people to just guess what’s
happening behind the opaque wall of government secrecy.
People
only get it in their heads that they need a trustworthy strongman to
overhaul the system if the system has failed them.
People
who are actually interested in ending Trumpism would be promoting an
end to the corruption in the political system, an end to the opacity
of their government, an end to their uniquely
awful electoral system,
and an end to the neoliberal
policies
which have been making Americans poorer and poorer with less and less
support from the government which purports to protect them.
But
these changes are not being promoted by the US political/media class,
because the US political/media class speaks for an empire that
depends on these things.
Without
government secrecy, the oligarchic empire could not conspire in
secret to advance the military and economic agendas which form the
glue that holds the empire together.
Without
widespread poverty and domestic austerity, people could not be kept
too busy and politically impotent to challenge the massive political
influence of the plutocrats.
So
the option of stopping the rise of Trumpism by changing the system is
taken off the table, which is why you never hear it discussed as a
possibility in mainstream circles. The only option people are being
offered to debate the pros and cons of is giving more powers to that
same corrupt system which created Trump, powers which will be under
the control of the next Trumpian figure who is elevated by that very
system.
You’re
not going to prevent fascism by creating a big authoritarian monster
to stomp it into silence, and even if you could you would only be
stopping the fascism by becoming the fascism. To stop the rise of
fascism you need to actually change. Drastically. Believing you can
just make it go away without changing your situation is like
believing you can avert an oncoming train by putting your hands over
your eyes.
There
is no valid argument against what I am saying here. Saying the
powerful won’t allow any positive change is just confirming
everything I’m saying and confirming the need to remove the powerful
from power. Saying that ending corruption, government secrecy and
injustice would just be giving the terrorists what they want would be
turning yourself into a bootlicker of such cartoonish obsequiousness
there aren’t words in the English language adequate to mock you.
Yes,
change is desperately needed. Yes, the powerful will resist that
change with everything they have. But the alternative is letting them
plunge the world into darkness and destruction. We’re going to have
to find a
way to win this thing.
_________________________
Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at my
website or on
Substack,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is entirely
reader-supported,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on Facebook,
following my antics on Twitter, throwing
some money into my tip jar on Patreon or Paypal,
purchasing some of my sweet
merchandise,
buying my
new book Poems For Rebels (you
can also download
a PDF for five bucks)
or my old book Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, click
here.
Everyone, racist platforms excluded, has
my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.
DeBeurs.nl
komt vandaag met het bericht dat Ethiopian Airlines een schikking
moet accepteren van Boeing n.a.v. het neerstorten van een
splinternieuwe Boeing 737 MAX. Advocaten uit de VS hebben de top van
Ethiopian Airlines een brief gestuurd met het dringende advies niet
akkoord te gaan, daar de schadevergoeding ver ligt beneden het
normale bedrag dat in dit soort zaken wordt betaald……
Je
vraagt je werkelijk af waar de top van Boeing het gore lef vandaan
haalt om Ethiopian Airlines onder druk te zetten akkoord te gaan met
een zo’n onbeschoft voorstel en dat in een zaak waarbij 157 mensen om
het leven kwamen…..
Ach ja,
alweer een volkomen overbodig teken dat het kapitalistische, of beter
gezegd neoliberale bedrijfsleven elk ethisch en moreel besef al lang
geleden is kwijtgeraakt….
‘Ethiopian
Airlines moet schikking met Boeing niet accepteren’
SEATTLE (ANP) –
Luchtvaartmaatschappij Ethiopian Airlines moet een schikkingsvoorstel
van vliegtuigmaker Boeing, in de nasleep van de ramp met het
gewraakte toestel 737 MAX in 2019, niet accepteren. Volgens advocaten
in de VS zou de maatschappij de vliegtuigfabrikant aan moeten klagen
en daarmee een precieze schadevergoeding moeten afdwingen, zo staat
in een brief die in handen is van de Amerikaanse krant Seattle Times
Bij de ramp met vlucht ET302 kwamen
157 mensen om het leven. In het schrijven
aan Ethiopian Airlines-topman Tewolde GebreMariam stellen de
advocaten dat het aanbod van Boeing “schromelijk”
tekortschiet bij wat de maatschappij aan schadevergoeding zou kunnen
ontvangen. Vooral omdat Boeing de verantwoordelijkheid heeft aanvaard
voor fraude bij de certificering van het vliegtuig door regelgevende
instanties.
Volgens de advocaten is de
schikking die Boeing heeft aangeboden “slechts een fractie”
van de werkelijke schade. Het wel accepteren van de schikking zou
volgens de briefschrijvers een enorme politieke en financiële
vergissing zijn voor de maatschappij. Bedragen werden niet genoemd.
Ethiopian Airlines is net als veel
branchegenoten wanhopig op zoek naar geld. Voor de ramp was het een
van de grootste en meest succesvolle luchtvaartmaatschappijen van
Afrika. Maar het neerstorten van vlucht ET302 en het aan de grond
moeten houden van de 737 MAX-toestellen zorgde voor een flinke
omzetval voor de maatschappij. De inkomsten kwamen vorig jaar nog
meer onder druk te staan toen de coronacrisis het luchtverkeer
goeddeels stillegde.
Het toestel crashte kort na vertrek
van de luchthaven van Addis Abeba. Het vliegtuig was op weg naar
Kenia.
Gisternacht na het nieuws van 00.00 u. in het programma ‘Nooit Meer Slapen’* op Radio1 oorlogshitser en grootlobbyist van het militair-industrieel complex Rob de Wijk in zijn hoedanigheid als directeur van het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS) om te spreken over het afscheid van oorlogsmisdadiger Trump en de inauguratie van oorlogsmisdadiger opa Joe Biden. (die bovendien een ordinaire corrupte misdadiger is, maar ook dat was met Trump niet anders)
Heb maar een klein deel van de uitzending kunnen horen vanwege een enorme lachstuip veroorzaakt door de onzin die de Wijk wist op te lepelen. Toen ik de radio aanzette hoorde ik de Wijk al zeggen dat hij het geweldig vond hoe Biden het volk weet te verenigen en dat met de toespraak die hij hield (waar opa Joe opriep om elkaar weer te omarmen en de verschillen achter zich te laten….. ha! ha! ha! ha! ha!) Ja je moet wel een enorme buitenlandspecialist zijn om te begrijpen dat Biden in een paar minuten kan repareren wat onder Trump in 4 jaar tijd is kapotgemaakt (overigens de bevolking van de VS was al heel lang verdeeld, je kan hoogstens zeggen dat Trump de boel meer op scherp heeft gezet…….)
De presentator, ene Atze de Vries, liet weten dat Biden het leger nog extra heeft geëerd door na zijn inaugurale rede direct naar het herdenkingspunt voor gevallen militairen te gaan. Een strategische zet volgens wijsneus de Wijk die nu geheel en al is uitgerust met een kraakstem** die hij af en toe tot bijna fluisteren liet dalen, volgens de Wijk daar Biden geen speciale band heeft met het leger…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Welnu de Wijk het Pentagon weet wel degelijk wat ze aan oorlogsmisdadiger en -hitser Biden hebben, immers ze hebben ruime ervaring met deze ploert tijdens de Obama jaren…….
Dat was het nog niet: de Wijk vervolgde met te zeggen dat Trump niet zo begaan was met het leger….. ha! ha! ha! ha! ha! Oh vandaar dat Trump het Pentagon ‘carte blanche’ gaf om naar eigen inzicht extra troepen te sturen naar door de VS gecreëerde conflictgebieden, zo hoefde hij niet telkens het congres te vragen of er meer troepen naar bepaalde gebieden mochten worden gestuurd, zodat z’n aanhangers zouden zien en horen dat Trump wel degelijk troepen stuurde naar gebieden waar het leger van de VS ofwel illegaal oorlog voert dan wel waar het is om in te kunnen grijpen als VS belangen worden geschaad, zoals het geval is bij een aantal militaire bases van de VS in Afrika, terwijl hij in 2016 nog beloofde de troepen naar huis te halen als hij tot president zou worden gekozen…… (in totaal heeft de VS meer dan 800 militaire bases over de wereld….) Een paar jaar geleden werd er door het Pentagon gesteld dat men niet meer wist hoeveel militairen uit de VS er precies in het buitenland verbleven…….
Buiten deze zaken is de Trump degene die het budget voor het ministerie van oorlog heeft verhoogd tot boven de 700 miljard dollar op jaarbasis…….. Maar de Wijk weet het beter: Trump is niet begaan met het leger…….
Wat een koekwaus die de Wijk onbegrijpelijk dat HCSS nog steeds bestaat, met zo’n enorme nitwit aan top…….. (ach ja je kan er donder op zeggen dat hij op meerdere manieren wordt gesteund, o.a. door de wapenindustrie en het zal me niet verbazen als het HCSS ook ons belastinggeld krijgt voor ‘adviezen’ en idem dito van de NAVO……)
Een schrijfsel van de wijk waarmee hij haat en angst zaait tegen China, precies wat zijn baasjes van hem verwachten……
Ach dat was alles wat ik nog aankon en heb daarop al hikkend maar BBC World Service aangezet……… Nitwit Rob de Wijk is tevens hoogleraar aan de universiteit van Leiden, hoe is het mogelijk??!!!
Trouwens, wat moet de VPRO met deze oorlogshitser?????
* Als W.F. Hermans zou weten dat de titel van zijn boek wordt misbruikt
voor dat flutprogramma van de VPRO zou hij zich bij wijze van spreken
10 keer omdraaien in z’n graf…..
** Voor de kraakstem zie de video hieronder, in de labels onder mijn
berichten vooral aangeduid als ‘deep fry’, dit is overigens een ware
epidemie, steeds meer sufferds gebruiken zo’n stem om hun praatje meer
‘cachet’ te geven, zoals nu ook Kees Boonman, de zogenaamde politiek
deskundige van Radio1, die vorig jaar zelfs toegaf zaken te verzinnen….. Zien deze video mensen, geweldig en uitermate leuk!
Hier één berichten over de Wijk op dit blog en zie de links in dat bericht: ‘NAVO verder op oorlogspad, dat noemen Rob de Wijk en een groot aantal politici: ‘slapen…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (het westen zou slapen terwijl Rusland haar smerige plannen smeedt, dit terwijl de NAVO onder opperbevel van de VS bijna het jaarrond militaire oefeningen houdt langs de westgrens van Rusland en net buiten haar territoriale wateren, gebieden waar de NAVO niet eens mag zijn: daar zijn in 1991 afspraken over gemaakt met Gorbatsjov, de laatste president van de Sovjet Unie…….
Voor nog meer berichten met de Wijk op dit blog, klik op het label met zijn naam direct onder dit bericht.
Een
vreemde zet van Trump tijdens zijn laatste dagen in het Witte Huis:
hij heeft een groot aantal geheime FBI documenten aangaande Russiagate vrijgegeven.
Wat
iedereen al had kunnen weten (vooral de reguliere media en politici
in zowel de VS als de rest van het westen) is dat de voormalige Britse
agent Steele van MI6 expres zaken heeft gelekt die beschadigend waren voor
Trump zoals Robert Mueller al had aangetoond.
Steele
had 2 klanten, Hillary Clinton en de FBI, toen de CIA met de
beschuldiging kwam dat Clinton een smerig spel had gespeeld in
aanloop naar de presidentsverkiezingen in 2016 (wat Bernie Sanders de
nominatie tot Democratisch presidentskandidaat kostte), heeft Steele
zaken gelekt die beschadigend waren voor Trump, hij deed dat om
het misdadig gedrag van Clinton uit de wind te houden…….
Zoals
gezegd, iedereen die een beetje oplette (zoals D66 kwaadaardigheid
Ollongren met opzet niet deed) had kunnen weten dat het hele
Russiagate verhaal je reinste kul was. Echter de reguliere westerse
(massa-) media en de meeste politici bleven (en blijven nog) vasthouden aan het
Russiagate verhaal en dat heeft nogal wat gevolgen gehad, niet alleen
voor Rusland, maar ook voor de burgers in westerse landen, bij wie
haat en angst werd gezaaid tegen/voor de Russen….. Rusland werd
overal van beschuldigd ‘wat fout ging’ (in de ogen van politici en de
afhankelijke, niet objectieve westerse reguliere media), zoals het
Oekraïne referendum, het Brexit referendum en het Catalaanse
onafhankelijkheidsreferendum…… D66 oplichter en kwaadaardigheid Ollongren en anderen durfden een
paar maanden geleden de Russen zelfs alweer te beschuldigen van het
manipuleren van de Tweede Kamerverkiezingen a.s. 17 maart, zonder ook maar een flinter aan bewijs te geven…….. (dat deed Ollongren overigens al veel eerder en dat in aanloop van de Gemeenteraardsverkiezingen van 21 maart 2018 en de Statenverkiezingen van 20 maart 2019……..)
De
laatste 4 jaar hebben diezelfde media en politici Trump en Rusland
valselijk beschuldigd voor het manipuleren van de
presidentsverkiezingen in 2016, wat plotseling stopte toen Biden werd
gekozen tot Democratisch presidentskandidaat, terwijl die media en
politici moord en brand schreeuwden toen Trump stelde dat de
verkiezingen van afgelopen november werden gestoken ten voordele van Biden…….
Wat een
zootje, ongelofelijk!!!
Onder het volgennde artikel eerder gepubliceerd op Just the News en nog eens Just the News, door mij overgenomen van Information Clearing House, kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, dit kost wel enige teintallen seconden tijd:
Trump declassifies
all FBI documents in Russia probe
By
John Solomon
January 16, 2021
“Information
Clearing House”
– WASHINGTON, D.C. According to Fox Business News Lou Dobbs
who today interviewed
John Solomon, who was formerly an executive and editor-in-chief
at The
Washington Times,
the remaining FBI documents on Russian collusion have been
declassified and could be released as soon as Monday.
Solomon,
an award-winning investigative journalist, said that the entire
narrative of Trump Collusion was created and leaked to the news media
to neutralize Hillary Clinton’s concern that her email scandal had
not gone away.
Solomon
also said while confirming to Dobbs, that indeed “he
can confirm”
that the President has delivered, “in
a big way”
on one of his last remaining promises; to authorize the release of
what he said is more than a “foot
high stack of documents”
– those which are the ones he said the FBI has tried to keep from the
public for four years.
Delivering in his
final days on one of his last unfulfilled promises, President Trump
is declassifying a massive trove of FBI documents showing the Russia
collusion story was leaked in the final weeks of the 2016 election in
an effort to counteract Hillary Clinton’s email scandal.
The memos to be
released as early as Friday include FBI interviews and human source
evaluation reports for two of the main informants in the Russia case,
former MI6 agent Christopher Steele and academic Stefan Halper.
The president
authorized the release of a foot-high stack of internal FBI and DOJ*
documents that detail significant flaws in the investigation and
provide a detailed timeline of when the FBI first realized the Steele
dossier was problematic, multiple government officials told Just the
News.
Among the bombshell
revelations is an admission by Steele that he violated his
confidential human source agreement with the FBI and leaked
information from his dossier to the news media in the final weeks of
the election because he wanted to counteract new revelations in the
Hillary Clinton email scandal that were hurting her election efforts.
The former foreign intelligence officer made the confession in a fall
2017 interview with agents.
Steele, who was hired
by Clinton’s campaign law firm to compile anti-Trump dossiers
attempting to link Trump to Russian influence, told agents he had two
clients at the time — Clinton and the FBI — and chose the
interests of the Democratic candidate over the bureau in leaking.
Steele told the bureau
that then-FBI Director James Comey’s decision to reopen the Clinton
email probe in fall 2016 triggered him to leak his dossier details in
what he described as a taking-the-gloves-off moment.
The FBI interview
summary makes clear that Steele, a British citizen, was allegiant to
Clinton, did not like Trump and believed a Trump presidency would be
negative for his homeland and thus made a decision to meddle in the
U.S. election by leaking information to the news media.
The leaks, which led
to Steele’s termination as an FBI informant, have been known for more
than a year, but his motivation for leaking was hidden in the
classified documents.
His admission that the
Russia collusion narrative, later debunked by Special Counsel Robert
Mueller, was injected into the public as a means of counteracting
Clinton’s email scandal corroborates other information obtained by
the CIA.
Late last year, the
Trump administration declassified evidence showing the CIA warned
President Obama and the FBI that it had intercepted intelligence
indicating Hillary Clinton had personally ordered up an operation to
“vilify” Trump with a false story of collusion as a m
eans
of distracting from the negative publicity of her email scandal.
Multiple
investigations have concluded that much of Steele’s dossier was
debunked or never corroborated by the FBI and likely contained
Russian disinformation planted with his sources.
The probes found the
FBI wrongly continued to rely on the allegations of Russia collusion
to target Trump campaign figures for investigation and failed to
disclose major flaws in their investigations to the courts that had
authorized surveillance warrants.
The investigation also
found that Steele’s primary source of Russian intel later disowned or
distanced himself from the claims attributed to him in the Steele
dossier and that U.S. intelligence had concerns the source was tied
to Russian intelligence.
The
soon-to-be-released records also expose a tantalizing connection
between Steele, his primary source and one of the Democrats’ key
impeachment witnesses in the Ukraine scandal, former Trump National
Security Council Russia expert Fiona Hill.
Steele divulged to the
FBI that he was introduced by Hill to his primary sub-source of
information for his anti-Trump dossier and that he later told Hill
that the source had provided information for his now infamous memos.
The documents also
will settle a long-debated question in Washington about whether the
FBI’s tactics amounted to spying on the Trump campaign.
Tasking instructions
the FBI gave to Halper, an academic who long worked as an FBI
informant, make clear he was instructed to infiltrate the Trump
campaign by posing as someone who wanted to work for the GOP nominee
and then targeting campaign advisers to find out what they knew about
Trump or his campaign’s ties to Russia.
Halper was
specifically instructed by the FBI to focus on campaign advisers Sam
Clovis, George Papadopoulos and Carter Page, in some cases recording
some of their conversations, the records are expected to show.
In her impeachment
testimony in 2019, Hill acknowledged she knew Steele since 2006 when
he worked for MI6 and she worked for the Bush administration.
She, however, did not
make any mention of introducing Steele’s primary subsource and in
fact expressed her own doubts about the Steele dossier, suggesting it
could very well have been Russian disinformation.
She said she held
“misgivings and concern that he could have been played” by the
Russians because they “would have an ax to grind against him given
the job that he had previously.”
“I don’t believe
it’s appropriate for him to have been hired to do this,” she
testified about Steele. “I almost fell over when I discovered
that he was doing this report.”
‘Campagne Clinton, smeriger dan gedacht…………‘ (met daarin daarin opgenomen de volgende twee artikelen: ‘Donna Brazile Bombshell: ‘Proof’ Hillary ‘Rigged’ Primary Against Bernie‘ en ‘Democrats in Denial After Donna Brazile Says Primary Was Rigged for Hillary‘)
PS: zag nog een kop voorbijkomen waarin wordt gesteld dat opperhufter Leon de Winter nog steeds gelooft in Russiagate, hoe ongelofelijk dom moet je zijn?!!
Terwijl het meer dan waardeloze kabinet Rutte 3 naast de bestaande ‘lockdown’ nu ook een avondklok wil instellen, gaat een fiks deel van Nederland weer naar het werk alsof er niets aan de hand is……
Begrijp me goed ik vind het prima dat men weer naar het werk gaat en zou wensen dat ook alle scholen en winkels weer opengaan, maar als je gelooft in de genomen Coronamaatregelen en dat mag je zeker verwachten van VVD premier en leugenaar Rutte, plus zijn maten in misdaad, hoe is het dan mogelijk dat Rutte 3 en de media ten eerste de jongeren weer massaal aanwijzen als de daders van extra besmettingen (schande!!) en wat het kabinet betreft tegelijkertijd toestaat dat bedrijven voor een groot deel hun arbeiders weer op het werk verwachten en dat beste bezoeker zoals gezegd tijdens een lockdown en men weet dat de meeste besmettingen in huiselijke kring plaatsvinden……
Zoals al zo vaak op deze plek gezegd: het is dat ‘t allemaal zo triest is, anders zou je je doodlachen!!
Oh en voor ik het vergeet: de Engelse variant van het Coronavirus, waarvoor men de bevolking op een hysterische manier bang probeert te maken, is een mutatie van het virus die overal optreedt waar het virus huishoudt……… (en met de genomen maatregelen geeft men het virus de kans om te muteren en voort te bestaan, zoals dat ook met een zware griep zou gaan als men dezelfde maatregelen zou nemen……)
De
vergelijkingen die worden gemaakt t.a.v. de rel op Capitol Hill en in
het Capitol zijn volkomen belachelijk, zo wordt e.e.a vergeleken met
de Kristallnacht en Pearl Harbour, totaal belachelijk zoals
je ongetwijfeld begrijpt…. In Nederland spreken de media en politiek het over een aanval op de
heilige gronden van de democratie, alsof er sprake is van een
echte democratie in de VS en alsof de VS democratieën elders beschermt,
waar de werkelijkheid laat zien dat de VS daar lak aan heeft, als men
zich maar schikt naar de wensen en belangen van de VS mag je mensen
vermoorden, verkrachten en martelen, zonder één letter aan kritiek
te krijgen van de zittende administratie in de VS…. (en dat zal onder Biden niet veranderen, dat heeft hij als vicepresident onder Obama al ‘grondig’ bewezen….) Sterker nog: de
VS is regelmatig de grote manipulator die zorgt voor staatsgrepen
tegen democratisch gekozen regeringen, om daar als het een beetje wil
lukken zelfs een fascistische junta te installeren…… Als het manipuleren met sancties enz. niet lukt, valt de VS zo’n land zelfs binnen dan wel zorgt dat het leger van zo’n land de macht grijpt, waarbij de VS naast financiële hulp ook de organisatie en regie voor haar rekening neemt, een rol die de CIA al heel vaak op zich heeft genomen, voorbeelden te over……..
Volkomen
terecht merkt Caitlin Johnstone op dat tijdens de hysterie over de
rel op Capitol Hill, Trump de Houthi rebellen op de terreurlijst heeft
gezet, terwijl deze zich juist inzetten tegen de genocide die
de Saoedische terreurcoalitie nu al jarenlang uitvoert in Jemen…….. Een genocide gesteund door de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk, waar de
eerste 2 zelfs militaire steun verlenen aan Saoedi-Arabië en
de VS af en aan opereert op het Jemenitische grondgebied in acties tegen de Houthi’s en
daarnaast S-A helpt met een zeeblokkade voor havens die in handen zijn van
de Houthi rebellen, waarmee het tekort aan voedsel, water,
medicijnen en brandstof (voor ziekenhuis generatoren) onder de
sjiitische bevolking in Jemen alleen maar wordt vergroot……
Met het op de terreurlijst zetten van de Houthi rebellen door de VS wordt elke hulp aan de Houthi’s als misdaad neergezet, Houthi’s die niet alleen strijden voor het Jemenitische volk, maar ook andere taken uitvoeren die belangrijk zijn voor een land en in het bijzonder voor een land als Jemen waar honger heerst, zoals het uitdelen van de schaarse voedselhulp die het land binnenkomt….. Vergeet niet dat in Jemen niet alleen honger een groot aantal slachtoffers eist, maar ook ziekten als cholera en difterie, dit gecombineerd met het Coronavirus geeft daar nog eens extra slachtoffers (immers een heel groot deel van de burgers heeft door de voornoemde honger en ziekten een zwakke gezondheid…..) Hulporganisatie Yemen Solidarity Council (YSC) in de VS heeft al haar hulpverlening aan het vedrukte Jemenitische volk gestaakt na deze meer dan schunnige beslissing van Trump…… (zie het artikel van Caitlin)
Het is een gotspe dat niet de Saoedische terreurcoalitie op de terreurlijst van de VS is gezet, maar juist de Houthi rebellen, mensen die zich met hand en tand verzetten tegen de smerige genocide die in Jemen wordt uitgevoerd……
Het is
zonder meer een schande dat bijvoorbeeld de EU niet onmiddellijk aan
de VS bel heeft getrokken en protest heeft aangetekend tegen de
beslissing van Trump en zijn bende (oorlogs-) misdadigers om de Houthi rebellen op de terreurlijst te zetten…… Biden zal deze beslissing niet terugdraaien, vergeet niet dat de VS onder zijn vicepresidentschap al volop bezig was met politieke en militaire steun voor de genocide in Jemen waarmee de reli-fascistische terreurstaat Saoedi-Arabië destijds al bezig was……* (S-A is een soennitische staat en oefent ook nog eens grote terreur uit op de sjiieten binnen haar eigen grenzen, iets waar het westen al helemaal blind voor is, er is dan ook veel geld te verdienen aan S-A, zo zijn een aantal Nederlandse bedrijven werkzaam in deze terreurstaat en onderhoudt ‘ons’ koningshuis innige banden met het dictatoriaal bloedige Saoedische koningshuis……..)
Caitlin
spreekt over 233.000 doden die de smerige oorlog van S-A tegen het
sjiitische volk van Jemen zou hebben gekost, echter dat moeten er
minstens 500.000 zijn, zeker als je nagaat dat alleen al meer dan
100.000 kinderen het slachtoffer zijn geworden van deze grootschalige
terreur……. Het is dan ook uitermate moeilijk om het werkelijke
aantal slachtoffers te onderzoeken, daar de VS en S-A elke journalist
probeert tegenhouden die naar Jemen wil
reizen….. Ook moeten doden als in alle moslimlanden binnen 24 uur
begraven worden.
While
the Capitol riot is being hysterically compared to Pearl
Harbor
and Kristallnacht
by the political/media class, the Trump administration has done
something far, far worse that is receiving far, far less attention.
The
US State Department has officially
announced
its intention to designate Yemen’s Houthis as a terrorist group, as
many had
previously warned.
Humanitarian organizations have
been condemning
the move as it will make it more difficult to provide aid to a
population that is already being brutalized by the worst mass
atrocity in the entire world, a Saudi-led atrocity which could
not occur
without the help of the western power alliance.
We are ceasing all operations in the United States for the time being, as well as putting a temporary halt to our intended plans for humanitarian fundraising.
Let it be known that the Trump Administration just criminalized foreign humanitarian aid to #Yemen.
The
terror designation will hamper the efforts of international charities
that deliver food to Houthi-controlled areas, where 70 percent of
Yemen’s population lives and
malnutrition is the most widespread.
Aid
agencies fear their work in north Yemen will
now be criminalized since
the Houthis are the authority they have to deal with and make
transactions with. US terror designations open up sanctions on any
individuals or entities that do business with those Washington brands
as terrorists.
Pompeo
said exemptions would be made for humanitarian goods. But any
additional roadblocks for aid agencies will cause more suffering in
Yemen since the situation is so dire. “Even with exemptions, the
operation will be compromised,” said Janti Soeripto, the president
of Save the Children, according to AP
News.
The
United Nations conservatively
estimates that
some 233,000 Yemenis have been killed in the war between the Houthis
and the US-backed Saudi-led coalition, mostly from what it calls
“indirect causes”. Those indirect causes would be disease
and starvation resulting from what UN Secretary-General Antonio
Guterres calls “the worst famine the world has seen for
decades”.
When
people hear the word “famine” they usually think of mass
hunger caused by droughts or other naturally occurring phenomena, but
in reality the starvation deaths we are seeing in Yemen (a huge
percentage of which are children
under the age of five)
are caused by something that is no more natural than the starvation
deaths you’d see in a medieval siege. They are the result of the
Saudi coalition’s use of blockades and its deliberate
targeting of
farms, fishing boats, marketplaces, food storage sites, and cholera
treatment centers with
airstrikes aimed at making the Houthi-controlled parts of Yemen so
weak and miserable that they break.
In
other words, the US and its allies have been helping Saudi Arabia
deliberately kill children and other civilians on mass scale in order
to achieve a political goal. Which would of course be a perfect
example of any standard definition of terrorism. The
unfathomably savage and bloodthirsty US empire designating the
Houthis as a terrorist organization is the least funny joke that has
ever been told.
Caitlin Johnstone
@caitoz
The Trump administration has just designated Yemen’s Houthis as a terrorist organization while facilitating the worst mass atrocity on this planet in the Saudi-led assault on Yemen. Here’s an article I wrote about this depraved move last month:https://caityjohnstone.medium.com/we-are-the-terrorists-e86c1c4483fb …
This
move is quantifiably far, far worse than anything Trump could
possibly have done to incite the Capitol riot, as it will kill far,
far more people, yet the mass media fixate on one news story while
virtually ignoring the other. This is because the Capitol riot story
feeds into partisan narratives and manufactures consent for authoritarian
domestic terrorism laws,
while the Yemen story highlights the depravity of US imperialism. The
plutocrat-owned media does not exist to give you a truthful
representation of the world, it exists to keep the wheels of the
empire rolling along.
There’s
a weird taboo against saying some things are worse than other things,
especially when it involves things the mass media tell us are of
cataclysmic significance. People shriek “Why are you minimizing
the Capitol raid??” and “Why are you comparing them! It’s
not a pissing contest!” This is stupid. All things are not equal
to other things, and figuring out the ways in which news coverage is
disproportionate and not reflective of reality is a very important part
of making sense of the world.
So
now Americans are being fed a steady diet of narratives about the
threat Trump’s radicalized base poses to people of color, while
ignoring the fact that Trump is currently implementing policies which
facilitate the butchery of people of color. Only difference is the
latter is hidden behind geographical remoteness, and is far more
egregious.
Caitlin Johnstone
@caitoz
Americans Only Care About America. Their Rulers Only Care About World Domination.
It
matters that the mass media do not cover news stories with an
accurate degree of proportion. It matters that they keep the public’s
gaze diverted
from the horrors of empire
while radically distorting their sense of reality. This isn’t some
idle “contrarian take”. This matters.
In
the last couple of centuries we’ve progressed all the way from
expecting our leaders to murder brown-skinned people while saying
racist things to expecting our leaders to murder brown-skinned people
while condemning racism. The murder hasn’t changed, and the racism
hasn’t really changed either. All that’s changed is the norms of how
it is put into practice.
This
matters.
_______________________
Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at my
website or on
Substack,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is entirely
reader-supported,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on Facebook,
following my antics on Twitter, throwing
some money into my tip jar on Patreon or Paypal,
purchasing some of my sweet
merchandise,
buying my
new book Poems For Rebels or
my old book Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, click
here.
Everyone, racist platforms excluded, has
my permission to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.
* Zo hielp de luchtmacht van de VS al tijdens het vicepresidentschap van Biden bij de bombardementen op ziekenhuizen, scholen, markten, woonwijken, waterzuiveringsinstallaties, het rioolsysteem, energiecentrales en zelfs akkers met gewassen, dit door de straaljagers en bommenwerpers in de lucht van brandstof te voorzien zodat men zo efficiënt mogelijk haar moorddadige werk kon doen en dat gebeurde ook nog eens gratis……. Voorts hielp de VS ook destijds al met haar AWACS-vliegtuigen met de coördinatie van die bombardementen…..