EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

WeMove
Europe kwam gisteren met een petitie waarin
wordt opgeroepen te tekenen tegen het plan van de EU om alweer
miljarden te steken in de intensieve landbouw en veeteelt, alsof je
belasting betaalt om de wereld naar de kloten te helpen……. Trouwens op z’n zachtst gezegd toch al vreemd dat je zelfs als veganist belasting moet betalen voor de intensieve veehouderij…… Wat betreft de subsidie (met het belastinggeld van EU burgers) voor intensieve veehouderij wordt ook nog eens de klimaatverandering heftig aangejaagd, dit niet alleen door het platbranden van oerwoud voor soja t.b.v. die veehouderij, maar ook vanwege de enorme uitstoot van methaangas, waardoor Nederland een onevenredig grote aanjager is van die klimaatverandering doordat hier op jaarbasis 600 miljoen dieren worden groot en doodgemarteld……. (methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2…….)

Het budget voor deze EU landbouwsubsidies was in het najaar eigenlijk al rond toen jonge milieuactivisten uit de EU in protest aan de bel trokken. PvdA plork
Frans Timmermans, de enorme oplichter, heeft zich achter deze
jongeren geschaard met z’n valse ‘green deal’ (hij kon niet anders nadat hij zich bij de EU
verkiezingen gedroeg als een mislukte puber en jongeren vanaf 16 jaar
al bijna kiesrecht gaf zonder daar de bevoegdheid voor te hebben’, alles n.a.v. Gretha Thunberg en Fridays For Future >> FFF)

De Europese Commissie, waarvan Timmermans vicevoorzitter is, heeft met de hulp van o.a. GroenLinks EU grofgraaier Bas Eickhout
het
gebruik van het kankerverwekkende glyfosaat (hoofdbestanddeel Roundup) langer toegestaan
voor de professionele landbouw….. Nee, de Europese Commissie is echt hééééél groen……..

Naast
de enorme vernieling van natuur, vervuiling van lucht, grond,
ondergrond en water, zijn de EU landbouwsubsidies ook nog eens funest voor
kleine boeren in arme landen, immers de EU landbouw dumpt jaar in jaar
uit enorme hoeveelheden gesubsidieerde landbouwgewassen en vlees op
de markten van deze arme landen, waardoor de kleine boeren in die
landen niets meer kunnen verdienen, immers zij kunnen niet
concurreren met de prijzen van de boeren in de EU (en die in de VS,
Canada en Australië……)…… (wat overigens ook een reden is voor
mensen om naar Europa te vluchten: tja wat zou jij doen als je zag
dat je kinderen anders blijvend honger moeten lijden, gedoemd zijn om
in armoede te leven en nooit een beter leven door middel van
onderwijs kunnen bereiken, daar er geen geld is voor alleen al
basis en voortgezet onderwijs, althans als de mogelijkheid er al is om naar school te gaan……)

Laat
ook de EU weten dat je tegen deze enorme verspilling van
belastinggeld bent en teken de petitie ajb! (en geeft het door)

The
birds and the bees

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

European
leaders are planning to sign off on a death sentence to nature.
They’re
in final talks on a big agriculture package that would
fund
factory farms for years to come.

But we can still stop them.Sign now!

Would you sign off
on a death sentence to nature?
Would you sign a deal that will
kill more bees and birds? That will pollute our water and air? That’s
exactly what could happen if European leaders sign off on plans for
how we’ll farm in Europe for years to come.

The new EU
agriculture deal will pay billions to industrial farms,

fuelling the environmental crisis. Farmers will get money based on
how large their fields are and how many animals they have. [1] Their
farms require massive amounts of artificial fertilisers, chemical
pesticides, and antibiotics. This threatens our health, pollutes the
countryside and destroys soil. Many small-scale farmers are giving
up.

We thought all
was lost in October when the European Parliament agreed to this deal.
But
youth activists across Europe have pressured powerful politicians to
drop it.

Executive Vice President of the EU Commission, Frans Timmermans,
joined them saying: “The agricultural policy is not sustainable
[and] cannot continue like this.” [2]

We don’t have
much time left to tip the scales:
this
Saturday youth activists will rise up across Europe to put real
pressure on the EU Commission. Ursula von der Leyen, President of the
Commission, can still withdraw the deal – but she won’t do that
unless a whole lot of us speak out. [3]

Sign now!

Youth climate
activists sparked an important debate on the Common Agriculture
Policy (CAP) last year and showed how this deal undermines efforts to
protect the climate and nature.
This
is our chance to join them.

The EU Commission has
the right to propose and to withdraw legal plans.
Even
at this final stage of negotiations, Commission President von der
Leyen has the power to propose an alternative sustainable and greener
package.

In her words, she has been a champion of climate action. But now she
needs to act – to ensure this agriculture deal doesn’t destroy her
good intentions.

Together with
activists around Europe we can put pressure on the Commission to stop
the CAP.
It
will take a massive, joint effort of all of us. It’s not often that
the Commission has pulled out from a deal. But if there’s one thing
we’ve learnt over the last year it’s that the impossible can become
possible overnight. Let’s stop this disastrous deal before it’s
too late!
Tell EU Commission President von der Leyen to withdraw the CAP!

It’s when we
work together with movements and activists across Europe that we
bring about the biggest change.
Together
we helped bring climate activists into the European Parliament for a
die-in that sparked climate action on EU level. Together over 4 years
we fought against patents on plants and animals — and won. [4]

Together we can move our leaders again.

Thank you,
David
(London), Annemarie (Berlin), Mika (Bordeaux) and the entire WeMove
Europe team

 

PS: The agriculture
deal forces farmers either to intensify their farming in order to
compete, or to quit farming. Many are giving up: between 2007 and
2013, three million farms disappeared in Europe. [5] We cannot keep
losing small farms in Europe. 

 Sign
now.

References:
[1] The

common agricultural policy
,
known as
CAP,
pays subsidies to EU farmers. It’s a big deal. It distributes 35%
of the EU’s budget.
[2]
https://euobserver.com/green-deal/150068
[3]
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/euobs-media/7aa83d256634f1bd5d1ec216481bb453.pdf
[4]
https://www.wemove.eu/big-win-patents?utm_source=civimail-34693&utm_medium=email&utm_campaign=20210115
https://www.wemove.eu/sites/wemove.eu/files/2019_wemoveeu_annual_report_eng.pdf?utm_source=civimail-34693&utm_medium=email&utm_campaign=20210115
https://www.facebook.com/watch/?v=534461327106848
[5]
http://www.srfood.org/images/stories/pdf/officialreports/20110308_a-hrc-16-49_agroecology_en.pdf

Resources: 
EU
misses 2020 biodiversity targets:
https://www.eurogroupforanimals.org/news/eu-misses-2020-biodiversity-targets-long-shot-eea-report-shows

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click

here.

========================================= 

Zie ook: ‘Von
der Leyen (voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest
tegen CAP maar wel voor de peperdure lobby van de grote
landbouworganisaties

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ 

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie
(alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op
jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit…..
ha! ha! ha! ha!)

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws
(een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen >>
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays For Future meedoen…..)

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….‘ (een bericht uit 2015, destijds waren deze 2 PvdA hufters politici bewindslieden in Rutte 2)  

Zie verder: ‘Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Europese
Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid:
een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel
geveegd

Voor meer berichten over EU landbouwsubsidies, Europese Commissie, Green Deal EU, Timmermans, Bas Eickhout, Greta Thunberg, landbouwgif, glyfosaat en/of de intensieve martelveehouderij, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Pompeo liegt keihard dat Iran Al Qaida steunt en onderdak geeft

Het
zoveelste bewijs dat mensen dom worden gehouden door politici en de reguliere
(massa-) media, werd geleverd door Pompeo, VS minister van buitenlandse zaken (eerder topgraaier van de CIA), hij houdt samen met de media in de VS het volk
voor dat Iran Al Qaida onderdak geeft…… Dit terwijl de VS Al Qaida Syrië (al-Nusra) een paar jaar geleden van de terreurlijst heeft gehaald en de VS ook nu nog op het
door hen illegaal bezet gebied in Syrië meerdere terreurgroepen
beschermt, onder die groepen al-Nusra (Al Qaida Syrië) en een groot aantal ISIS
moordenaars……..  

Al Qaida
is een soennitische organisatie die bewezen terreur uitoefent op
sjiieten en dan is Iran ook nog eens een sjiitische staat….. Blijkbaar heeft Pompeo
de idee dat zijn leugen niet opgemerkt zal worden en niet onterecht
daar de reguliere media die weliswaar de pest hebben aan de Trump
administratie, waarin Pompeo een belangrijke functie vervult, alles
op het gebied van agressie in het buitenlandbeleid van deze
administratie steunt, dus ook deze leugen neemt men met grote graagte
over……. (overigens is dit niet de eerste keer dat de VS met deze beschuldiging komt aan het adres van Iran, zoals het eerder Irak beschuldigde van het steunen van Al Qaida, terwijl de regering onder Saddam Hoessein deze terrreurgroep bestreed…..) 

Uiteraard heeft Pompeo geen flinter aan bewijs geleverd voor zijn bewering, niet vreemd daar het gaat om de zoveelste smerige leugen van deze vreselijke oorlogsmisdadiger….. (laten we hopen dat ook hij ooit terecht zal staan voor het Internationaal Gerechtshof [ICC] in Den Haag, al zijn er nog wel ‘wat meer’ VS bestuurders en presidenten die daar al gevangen zouden moeten zitten, zoals oorlogsmisdadigers Clinton [inclusief zijn vrouw Hillary, de bloedige oorlogshoer], Bush, Obama en de gekozen VS president Biden, die onder Obama als minister van buitenlandse zaken een fikse lijst aan oorlogsmisdaden beging in de illegale oorlogen van de VS tegen o.a. Libië en Syrië…..)

De opmerking van Pompeo zou kunnen leiden tot een aanval op Iran tijdens de laatste dagen van Trump in het Witte Huis, daar de VS in 2001 een wetgeving heeft aangenomen: de ‘Authorisation of Use of Military Force’ (AUMF), die het VS leger toestemming geeft om Al Qaida in welk land dan ook aan te vallen……

Het
volgende artikel werd gepubliceerd op Al Jazeera, ik nam het over van Information
Clearing House
, onder het artikel kan je klikken voor een ‘Dutch
vertaling’, dit neemt wel een tiental seconden tijd in beslag (oh ja en zie de video!!):

Warmongering
lies’ Pompeo says al-Qaeda’s ‘new home base’ is Iran with no
evidence

By
Al Jazeera

January 12, 2021
Information
Clearing House

– US Secretary of State Mike Pompeo said on Tuesday al-Qaeda has a
new home base in Iran, though he offered no evidence in a speech in
Washington, DC, a claim Iran immediately rebuffed.

Pompeo said al-Qaeda
had centralised its leadership inside Tehran and that deputies of
leader Ayman al-Zawahiri are currently there. Such claims have been
met with some scepticism within the intelligence community and
Congress.

Al-Qaeda has a new
home base. It is the Islamic Republic of Iran,” Pompeo said in a
speech at the National Press Club.

I would say Iran is
indeed the new Afghanistan – as the key geographic hub for al-Qaeda
– but it’s actually worse,” he said. “Unlike in Afghanistan,
when al-Qaeda was hiding in the mountains, al-Qaeda today is
operating under the hard shell of the Iranian regime’s protection.”

The secretary of
state, who will leave office on January 20 when President Donald
Trump’s term ends, also urged more international pressure on
Tehran, but stopped short of calling for military action, saying: “If
we did have that option, if we chose to do that, there’s a much
greater risk in executing it.”

Warmongering
lies’

Iranian foreign
minister Mohammad Javad Zarif swiftly accused Pompeo of “warmongering
lies” in a tweet
denouncing the claims.

The
statements by Pompeo could represent an escalation in the US’s
ability to use force against Iran.

US legislation, the
2001 Authorisation of Use of Military Force (AUMF) allows US forces
to pursue al-Qaeda anywhere in the world.

Pompeo’s claim could
allow the Trump administration to claim it already had Congressional
approval for an attack on Iran under that authorisation if al-Qaeda
were proved to be on Iranian territory.

Source

See
also

Pompus
Uranus!

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

===============================================

Zie ook: ‘Egypte voltrekt in 10 dagen tijd 49 doodstraffen, media aandacht minimaal, dit in tegenstelling tot voltrekking van 1 doodstraf in Iran‘ (hoewel elke doodstraf er één te veel is)

VS stuurt 500 militairen naar Saoedi-Arabië als inzet tegen ‘Iraanse agressie’

Israël maakt zich op voor oorlog tegen Iran

Groot-Brittannië
saboteert de Iran deal en de belofte van de EU de VS sancties te
compenseren: Iraanse olietanker werd op verzoek VS overvallen

De VS en niet Iran is een schurkenstaat

VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..

Pompeo
(VS minister BuZa): Iran is de grootste sponsor van terrorisme…..
Goh, nooit geweten dat Iran subsidie geeft aan het Pentagon

Iraanse minister van BuZa treedt af uren nadat hij een ontmoeting had met een vredesgroep uit de VS

VS verwijt Iran nucleaire chantage, chantage waar de VS zichzelf schuldig aan maakt

VS plant een bombardement op een Iraanse kerncentrale, verkennende VS drone neergeschoten

Kapitein Japans schip spreekt Trump administratie tegen over Iraanse kleefbom op zijn tanker

VS heeft stok ‘gevonden’ om oorlog tegen Iran te beginnen: Iran zou tankers hebben aangevallen

Twee olietankers aangevallen in Golf van Oman: VS oorlogsbodem in de buurt

US Continues to Escalate Tensions, Raising Fear of Imminent War With Iran

US Might Send 10,000 More Troops to Middle East

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van terreur die de VS zelf op grote schaal uitoefent

Yemen Be Damned, Pompeo Doubles Down on US Support for Saudi Arabia

Het verborgen motief achter de Israëlische agressie tegen Iran en Syrië

Iraanse protesten allesbehalve compleet spontaan (zoals VS ambassadeur bij de VN Haley durfde te stellen…)….

Protesten Iran opgezet door de VS en Israël

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Lt. General McInerney says Obama helped build ISIS with Weapons from Benghazi

Rex
Tillerson (VS BuZA) geeft toe dat de VS een staatsgreep wil uitvoeren
in Iran…….. Het is nog ‘iets te rustig’ in dat gebied……..

VS liegt schaamteloos om het westen verder op te zetten tegen Iran……..

VS
bewandelt dezelfde weg richting Iran, als die voor de illegale oorlog
tegen Irak in 2003, aldus één van de verantwoordelijken voor die
oorlog……..

Netanyahu vergelijkt Iran met nazi-Duitsland en stelt dat Iran een bedreiging is voor de wereldvrede….. ha! ha! ha! ha!

Washington uit op oorlog met Iran……

Oliemaatschappijen weigeren n.a.v. VS sancties de jet van Iraanse minister af te tanken

Israël bezig met voorbereiding op meerdere fronten oorlog…….. (met hulp van de VS

John Bolton heeft beloofd dat Iran voor 2019 onder een ander regime zal leven…….

Saoedi-Arabië dreigt Iran aan te vallen voor vanuit Jemen afgevuurde ‘raketten’ op Saoedische ‘doelen……….’

VS rechter gelast Iran miljarden te betalen aan de families van 911 slachtosoennieten zijnffers…..
(terwijl 9/11 niet werd uitgevoerd noch werd geregisseerd door Iran,
waar ‘de daders’  ook nog eens soennieten zouden zijn en Iran
hoofdzakelijk een sjiitisch land is)

Iran moet hangen en Iran-deal moet van tafel……. Israël speelt wolf in schaapskleren

VS ambtenaren: Israël zoekt steun VS voor oorlog tegen Iran…….

VS, de werelddictator: Iran-deal is van nul en generlei waarde (op basis van leugens en achterklap)…….

Iran houdt zich aan de nucleaire deal dit in tegenstelling tot de VS……..

Israël
laat er geen twijfel over bestaan: met het uit de Iran-deal stappen van
de VS is definitief de oorlog verklaard aan Iran………

Trump vroeg Iran toestemming tot bombarderen onbelangrijke doelen, dit in actie: red mijn gezicht

Al Qaida de bondgenoot van de VS in de strijd tegen…… terrorisme! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (en zie de links in dat bericht)

Wageningen universiteit zet zich in voor valse voorlichting op voedselgebied t.b.v. voedselindustrie

foodwatch
Nederland kwam afgelopen donderdag met een petitie tegen
het gebruik van wetenschap door de voedselindustrie, beter gezegd:
wetenschappers die doelbewust meewerken aan valse informatie voor de consument en die
met grote regelmaat een nevenfunctie hebben in de voedselindustrie (hetzelfde geldt overigens voor de intensieve
martelveehouderij)……

Wetenschappers
zijn intelligent genoeg om te weten dat ze een uiterst smerig spel
spelen door zich voor de kar te laten spannen van o.a. de
suikermaffia en de ploerten die palmolie gebruiken in voedsel en dat
zijn intussen een groot aantal bedrijven waarvan Unilever waarschijnlijk de
grootste is…… Deze multinational durft te stellen alleen duurzame palmolie te gebruiken,
echter duurzame palmolie bestaat niet, zolang er vraag is naar
palmolie, of die nu zogenaamd duurzaam is of niet, zorgt deze vraag voor
het verbranden van enorme gebieden aan oerwoud (puur uit winstbejag)……. Bovendien is palmolie uitermate slecht voor het lichaam…… (‘duurzaam slecht’)

Over
Unilever gesproken, dacht van m’n stoel te donderen toen ik in het
schrijven van foodwatch zag dat dit bedrijf een gebouw heeft op het
terrein van Wageningen Universiteit….. Dit geeft aan dat de top
van die universiteit zo corrupt is als de eerste beste zwaar
onderbetaalde politieagent in een arm land, met één verschil: de
top van de universiteit heeft een dik salaris, maar blijkbaar niet
dik genoeg voor deze grofgraaiers……

‘Wetenschapper’
Katan, ‘hoogleraar voedingsleer’, had tot voor een paar jaar geleden regelmatig een praatje op
BNR waar deze schoft o.a suiker en andere in feite giftige stoffen
promote en dat desnoods met de belachelijke dooddoener dat je ook kan
sterven door te veel water te drinken…… Jammer dat foodwatch niet zegt over de geweldige vervanger van suiker: stevia, een zoetstof die niet kankerverwekkend is, die geen obesitas veroorzaakt, geen gebitten verrampeneert en die zelfs diabetes remt of tegengaat!! In Japan werd eind 70er jaren van de vorige eeuw al verordonneert dat men i.p.v. suiker en andere kankerverwekkende zoetstoffen stevia moest gebruiken (en ja ook in frisdrank), gevolg: een bevolking met in verhouding een bijzonder laag aantal gevallen van diabetes…….

Schande
dat veel hoogleraren weigeren openheid te geven over hun
nevenfuncties, wat zelfs tot Kamervragen heeft geleid en weet je wat
hare D66 hufterigheid van Engelshoven, godbetert minister van
Onderwijs, cultuur en Wetenschap durfde te  zeggen? De verantwoording
voor deze zaak ligt alleen bij de universiteiten, terwijl zij en haar
ministerie de samenwerking tussen de wetenschap en het bedrijfsleven
uit en te na promoten, zonder ook maar één keer te controleren of
dit niet tot schandalige uitwassen leidt…… Nogmaals de
samenwerking zoals beschreven is niets anders dan corruptie en
daarvoor zou het ministerie moeten waken als een bok op de haverkist,
vergeet niet dat studenten zo de idee krijgen dat deze corruptie de
normaalste zaak van de wereld is….. Ach ja, D666 een neoliberale
partij en neoliberalisme is niets anders dan een smerig misdadige
kapitalistische ideologie, die als elke fascistische ideologie zelfs over de lijken van burgers
loopt…….

Lees de
tekst van foodwatch en teken ajb, gezonde voeding en transparantie is
in ons aller belang!! (en geeft het door)

Voedingsindustrie
blijft wetenschap gebruiken als marketing

Zo’n
jaar geleden zijn we een nieuwe campagne gestart: Stop
de uitverkoop van wetenschap!
 Met onze rapporten en acties
tonen we aan hoe de voedingsindustrie de wetenschap voor haar kar
spant, zélfs om schadelijke producten te promoten. Dit is kwalijk
voor de consument. Hier komt nog eens bij dat er te weinig
transparantie is over financiering van wetenschap(pers) door de
voedingsindustrie.  

Actie helpt

 

Doe mee!

Onze
campagne heeft al heel wat zoden aan de dijk gezet, met mooie
successen! Toch is er nog werk aan de winkel.

Ik praat je in deze nieuwsbrief graag bij.

Overwinning!
WUR erkent tekortkomingen rond transparantie

 Bron
afbeelding: BNNVARA

Ons
rapport ‘Transparantie
over nevenwerkzaamheden – Wageningse voedingswetenschappers
overschrijden de regels’
heeft Wageningen University &
Research (WUR) onmiddellijk aangezet tot actie! Uit ons onderzoek
blijkt dat bijna de helft van de bijzonder hoogleraren voeding op WUR
niet voldoet aan de regels rondom transparantie: ze maken hun
nevenwerkzaamheden niet (allemaal) openbaar toegankelijk.
Dit
is problematisch: iedereen moet kunnen nagaan of er sprake is van
eventuele belangenverstrengeling, of hier in ieder geval waakzaam
voor zijn. 

We
hebben ons rapport opgestuurd naar WUR, de Vereniging van
Universiteiten (VSNU) én het ministerie van Onderwijs. Mét succes!
WUR belooft beterschap:

“WUR
heeft alle buitengewoon hoogleraren nogmaals benaderd en dringend
verzocht de tekortkomingen rond nevenwerkzaamheden in het systeem op
korte termijn aan te passen! Het registreren van de nevenfuncties van
(bijzonder) hoogleraren blijft prioriteit binnen WUR en zal blijvend
onder de aandacht worden gebracht en worden gemonitord.”

Ons
rapport heeft zelfs tot Kamervragen aan de minister van Onderwijs,
Cultuur en Wetenschap geleid. Wij hoopten dat ook minister van
Engelshoven stappen zou ondernemen tegen het gebrek aan
transparantie, maar het antwoord is helaas behoorlijk teleurstellend.
De verantwoordelijkheid ligt enkel bij de universiteiten, aldus de
minister.
Makkelijk
gezegd, nu het ministerie samenwerking tussen universiteiten en
bedrijven alleen maar bejubelt en tegelijkertijd bijna niets doet om
dit in goede banen te leiden.

Zoals we beschrijven in ons Manifest
tegen de uitverkoop van wetenschap
, moet ook de overheid actie
ondernemen!

Heb jij ons Manifest al ondertekend? >>

Foodwatch
waarschuwt voor WURILEVER

WUR
onderneemt na ons rapport dan wel actie tegen het gebrek aan
transparantie, maar ondertussen zwaait de voedingsindustrie nog
steeds met de scepter. Wageningen University & Research staat
bekend om haar samenwerking met de voedingsindustrie. Heel opvallend
is bijvoorbeeld het gebouw van Unilever op de campus van WUR, dat
eind 2019 werd ingewijd. Foodwatch
waarschuwde
al bij de opening van het Unilevergebouw voor de
gevaren van belangenverstrengeling en gestuurd onderzoek. Een
nieuw onderzoek van Het Onderzoekslab wijst uit dat we ons terecht
zorgen maken:

De
WUR zegt dat de wetenschap die samen met het bedrijfsleven tot stand
komt onafhankelijk is, maar uit ons onderzoek blijkt dat bedrijven
als Unilever in elke stap van het proces een vinger in de pap hebben.
De verantwoordelijkheid voor het bewaken van de wetenschappelijke
integriteit wordt bij de individuele onderzoeker gelegd, wiens ruimte
om onafhankelijk te opereren steeds kleiner wordt.”

Universiteiten
hebben een grote verantwoordelijkheid om de uitverkoop van wetenschap
tegen te gaan. Roep
WURILEVER tot de orde! 

Suikerindustrie
ter verantwoording geroepen

Ons rapport ‘Big
Sugar in Nederland – De versmelting tussen wetenschappers en de
suikerindustrie’
is ingeslagen als een bom.

Uit het rapport blijkt dat ‘Big Sugar’ in Nederland, via het
‘Kenniscentrum Suiker & Voeding’ (KSV, gefinancierd door
Suiker Unie), in grote lijnen dezelfde strategieën als ‘Big Tobacco’
gebruikt om de wetenschap te beïnvloeden.
Dit
kan de wetenschappelijke consensus verstoren, invloed hebben op
voedingsbeleid en verwarring zaaien bij de consument.

Ons
rapport heeft tot een groot debat in de media geleid, met onder meer
berichtgeving door ANP, de Telegraaf, Zembla en in talrijke
vakbladen. Niet alleen KSV heeft verantwoording moeten afleggen,
zelfs de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) is om
een reactie gevraagd.
De
voedingsindustrie is dus gewaarschuwd: voedselwaakhond foodwatch laat
misstanden niet zomaar passeren.

Maar
leert de industrie van haar fouten?

Kenniscentrum
Suiker & Voeding lijkt zich echter te blijven voordoen als
onafhankelijk onderzoekscentrum. Zo heeft een foodwatcher ons getipt
over de nieuwsbrief (december 2020) van NVvPO, de belangenvereniging
voor praktijkondersteuners. Richt KSV haar pijlen nu ook op
praktijkondersteuners en -verpleegkundigen? NVvPO zou beter
onafhankelijke informatie over suiker verschaffen, in plaats van
reclame te maken voor KSV en haar financier Suiker Unie.

Een
rapport dat beïnvloeding blootlegt is blijkbaar niet voldoende.
Het
is tijd dat we een duidelijk signaal afgeven. Wij willen samen met
duizenden consumenten KSV oproepen te stoppen met de uitverkoop van
wetenschap!
In plaats
van via het bedrijf Suiker Unie (nu Cosun Beet Company) rechtstreeks
wetenschappers te financieren en zo voor de kar te spannen, kan KSV
ook het goede voorbeeld geven. Als de suikerindustrie wil bijdragen
aan de wetenschap, dan via een onafhankelijk
fonds
!
Roep KSV tot
de orde, onderteken ons Manifest!

Teken nu, jouw stem maakt het verschil >>

Stop
de uitverkoop van wetenschap!

De
uitverkoop van wetenschap staat meer dan ooit in de schijnwerpers.
Ook een nieuw grootschalig onderzoek toont aan hoe slecht het gesteld
is met onafhankelijke voedingswetenschap.
Bijna
één op de acht (196 van 1.461) toonaangevende studies over voeding
is verbonden aan het bedrijfsleven. En nog alarmerender: wanneer de
voedingsindustrie erbij betrokken is, zijn de onderzoeksresultaten
zes keer zo gunstig voor hun eigen belangen, dan in vergelijking met
studies zonder inmenging.

Ook interessant is dat het overgrote deel van de industrie-inmenging
afkomstig is van grote bedrijven – en vooral met betrekking tot
bewerkte voedingsmiddelen. 

Helaas
leidt het zoveelste bewijs niet tot doeltreffende actie. Iedereen
erkent het probleem, maar vervolgens gebeurt er niets mee. Daarom
heeft foodwatch met de hulp van wetenschappers en professionals een
Manifest ontwikkeld. In ons Manifest tegen de uitverkoop van
wetenschap stellen we concrete acties voor.
Wij
willen geen woorden, maar daden! Hoe meer handtekeningen onder het
Manifest, hoe meer kans dat onze eisen worden gehoord!

Heb
jij al getekend?
Jouw handtekening kan het verschil maken!

Teken voor onafhankelijke wetenschap >>

Met
vriendelijke groet,

Elif
Stepman,
Campaigner

We
doen diepgravend onderzoek naar de banden tussen de wetenschap en
voedingsindustrie. Dit onderzoek is heel belangrijk, maar vergt ook
veel tijd en geld. Jouw
steun is voor ons onmisbaar!

=========================================

Zie ook: ‘Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft‘ (en wordt maar al te vaak gelegitimeerd door ‘wetenschappers’ van Wageningen Universiteit)

Martijn Katan (hoogleraar VU) verklaart suiker veilig……. AUW!!!‘ 

Katan verbaasd over effect van minder suiker‘ 

Gevaarlijke doses suiker gevonden in warme dranken…… Starbucks heeft de ‘hoofdprijs….’

Nederlander moet flink minder vlees eten stelt Krijn Poppe van de Rli; een volkomen ontoereikend advies

Edith Schippers eindelijk overtuigd dat suiker, zout en (fout) vet een gevaar vormen voor de volksgezondheid……… Hoewel??

 

Professor Murk (WUR): we moeten industrieel gaan oogsten in zee en de klimaatverandering is geen probleem…….. AUW!!!‘ 

75% van de insecten verdwenen, waar men zich afvraagt hoe dit mogelijk is……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wageningen Universiteit levert wat overheid en bedrijven willen horen……… Onafhankelijk onderzoek? ha! ha! ha! ha!

Legbatterijen (zware mishandeling van kippen) beter voor de volksgezondheid, aldus Wageningen Universiteit………

Van Dam (PvdA) maakt te kleine beschermde gebieden in Noordzee en staat daar dan ook nog eens bodemverstorend vissen toe……… Ofwel de visserijmaffia trekt aan het langste eind……..‘ 

Bert Philipsen Wageningen ‘University’ vindt dat we op moeten passen, onze perceptie van geluk op koeien te plakken……

Insecten eten: van het martelen van zoogdieren en vogels, naar het martelen van insecten………. Als er maar dieren, liefst zo gruwelijk mogelijk, worden gedood voor ons heden en dagelijks brood, halleluja amen!!!

Vis voor varkens, zeevogels sterven…….

De VS is rijp voor fascistisch bestuur, wat zeg ik…….

Democraten
en de reguliere media in de VS hebben de laatste jaren aangeduid als
een politiek vacuüm, de jaren onder Trump, waar men volkomen
voorbijgaat aan het feit dat Trump een logisch gevolg was van een al
decennialange bestaande omarming van het ijskoude, inhumane
neoliberalisme, m.i. niets anders dan een andere verschijningsvorm
van fascisme en mocht je daaraan twijfelen, zou je toch moeten zien dat het op zeker een
aanloop is naar een volledig fascistisch regeringsbeleid in de VS en andere westerse staten……

Vergeet
niet dat de fascistische partijen (en ingeval van de PVV een
beweging), zelfs binnen de EU met elke verkiezing groter worden… Met de laatste verkiezingen daar is Groot-Brittannië een
uitzondering, echter daarbij moet je wel bedenken dat de Tories en nu
zelfs Labour onder opperploert Starmer de fascisten van  Ukip de wind deels uit de zeilen
hebben genomen (terwijl de vraag blijft staan hoe Ukip het bij de
volgende Britse verkiezingen zal doen….)

De
laatste jaren en zeker het laatste jaar (vanwege e Coronacrisis)
hebben westerse en andere regeringen op grote schaal de burgerrechten hebben uitgekleed, zogenaamd om deze na de Coronacrisis te herstellen en
terug te gaan naar ‘het normale leven’, echter de (ook recente) geschiedenis laat zien dat het maar zelden gebeurt dat
men terugkomt op genomen beleid, neem bijvoorbeeld het beleid op
gebied van terrorisme. Men heeft allerlei maatregelen genomen,
waarbij geheime diensten en politie een groot aantal extra
bevoegdheden hebben gekregen, alles gelegitimeerd met de dooddoener
van ‘de strijd tegen terreur’, maar deze bevoegdheden zullen op zeker niet worden teruggedraaid, ook al zou terreur een zachte dood sterven……. (en dat zal niet gebeuren)

Men
maakt het publiek bang voor die terreur (dat doen zowel politici, de
geheime diensten als de media), terwijl je oneindig veel meer kans
loopt te overlijden dan wel zwaar gewond te raken ten gevolge van een
ongeval, of dat nu binnens- of buitenshuis is……. Op grond van die
angst worden maatregelen genomen waarvan het overgrote deel van de
bevolking de gevolgen niet kan overzien waar dit toe kan leiden >>
een totale controle staat, ofwel een politiestaat waarbij de politiek
alleen nog een ondergeschikte rol zal spelen om de burgers de idee te
geven dat men nog in een democratie leeft……..

Als
je gelooft dat men deze maatregelen terug zal draaien mocht morgen
elke terreur zijn overwonnen, moet ik je zoals gezegd teleurstellen, dat zal
(zoals jezelf waarschijnlijk al lang begrijpt) nooit gebeuren, zeker niet zolang
het machtige westen elders illegale oorlogen uitvecht, staatsgrepen
organiseert (en dat maar al te vaak tegen democratisch gekozen
regeringen), geheime uiterst gewelddadige militaire acties uitvoert en willekeurig mensen opblaast
middels drones, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens
werd verdacht van een misdaad, standrechtelijke executies van verdachten en ‘bijkomende schade’ waar geen rechter aan te pas is gekomen…… De westerse volkeren wordt voorgehouden dat deze illegale oorlogen en moorddadige acties noodzakelijk zijn voor de veiligheid van het eigen land, uiteraard een leugen van grote proporties….. (sterker nog: er wordt met deze moorden haat gekweekt tegen het westen en dat zal uiteindelijk tot terrreur leiden op het grondgebied van die westerse landen…….) Deze illegale oorlogen en ander ongeoorloofd geweld staan voor niets anders dan grootschalige westerse terreur!!

De leugen dat westerse terreur noodzakelijk is wordt door de media en zelfs ‘Hollywood’ tot het oneindige herhaald….. Zag daar gisteravond een ‘mooi voorbeeld’ van, de Britse film ‘Eye in the Sky’, over het opblazen van een moskee waar een paar kopstukken van Al-Shabaab verbleven en waarbuiten een meisje brood verkoopt. Alsof men werkelijk begaan is met het lot van het meisje, neemt men uiteindelijk toch de beslissing de moskee met twee door een drone afgeschoten raketten op te blazen (ook daar tegelijk een paar mannen in de moskee worden voorzien van een bomgordel, een zeer onwaarschijnlijk scenario)….. Het meisje komt om het leven door die aanval en de daders en alle anderen die betrokken waren bij die aanval waren zogenaamd zeer geschokt door het gebeuren, terwijl de realiteit laat zien dat men enorm veel aanvallen uitvoert met drones, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers zelfs niet werden verdacht van terreur……. (voor een groot deel vrouwen en kinderen….) In de film probeert men de kijker ervan te overtuigen dat het westerse geweld, in dit geval in Nairobi (Kenya), nodig is om de bevolking daar te beschermen……. Het is dat het zo triest is, anders zou je je doodlachen……

Lees
het artikel van Nolan Higdon en Mickey Huff, gepubliceerd op
CounterPunch en zegt het voort, zoals al even aangeduid in mijn
schrijven, ook hier lopen we de kans langzaam maar zeker te belanden
in een politiestaat, de controle is al op een punt beland die zwaar
doet denken aan het boek 1984 van George Orwell…… (zo wordt hier al censuur uitgeoefend op het internet) Nogmaals de
kans dat je het slachtoffer wordt van een terreuraanslag is bijzonder
klein en dan wordt die terreur alleen gevoed door westers ingrijpen
in landen waar het niets maar dan ook helemaal niets te zoeken heeft,
terwijl de politici en de westerse media ons, zoals hiervoor al aangehaald, doen geloven dat men wel
moet ingrijpen daar dit in het belang is van onze veiligheid of om zogenaamd democratie te brengen >>
alweer: het is dat het zo triest is anders…… Alleen deze eeuw heeft de VS met hulp
van de NAVO en dictatoriaal geregeerde arabische staten als
Saoedi-Arabië, al meer dan 5 miljoen slachtoffers gemaakt of beter gezegd vermoord, als je denkt dat alle nabestaanden van dat enorme aantal slachtoffers het
hierbij laten zitten ben je uiterst naïef….. (en uiteraard weten de
westerse regeringen, die meedoen aan de illegale oorlogen van de VS,
dondersgoed dat dit een feit is!!)

De VS is rijp voor fascistisch bestuur? De VS wordt voor een fiks deel al fascistisch bestuurd, zie ook de omgang met minderheden in dat middels een genocide gestolen land…….

CounterPunch
January 14, 2021

Ripe
for Fascism: A Post-Coup d’Trump Autopsy of American Democracy

by Nolan
Higdon – Mickey Huff

Photograph
by Nathaniel St. Clair

If you do
not change direction, you may end up where you are heading.”

– Lao Tzu

For the past few
years, the corporate/establishment news media oft analyzed Donald
Trump’s presidency in an historical vacuum, ignoring the
decades-long, bipartisan embrace of neoliberalism that helped bring
about his successful candidacy while focusing sensationally on his
cult of reality TV personality. Such bread and circus tunnel vision
misses the bigger picture. Trump, even with all his faults, is a
symptom
of a much larger pattern brought on by increased privatization of the
public sphere, especially in the realms of education and media, which
go back over half a century, particularly the past forty years. With
the continued degradation of these key pillars of our society, our
civic and information literacy has suffered greatly at a time when
the world has become more complex, and our country more unequal. As a
consequence, we have become more partisan, more divided, and more
estranged from one another as a society. We argued this in our book,
United
States of Distraction
,
and
unfortunately our thesis continues to ring true.

Most legacy media
outlets sought to persuade voters to choose Joe Biden for president
because “democracy
is on the
ballot
” and once Trump was out of office, things would return
to normal,
we could all go back to “brunch.”
However, this analysis overlooks the crucial realities of how we got
here and, as Lau Tzu might suggest, where we have been and are
heading. The “return to normal” rhetoric distracts from the
reality of American democracy: it is in such an emaciated state that
a more adept and sophisticated version of Trump could easily come to
power. It was our infatuation with what passes for “normal” that
brought about this historical moment. The
Democracy Index
rates the U.S. as a “flawed democracy,” which
means that the elections are free and fair, basic civil liberties are
respected, but there are underlying issues (e.g. the erosion of the
free press and suppression of opposition political parties and
viewpoints). Prior to Trump, scholars
noted that the U.S. was an oligarchy,
not a democratic republic. However, rudimentary corporate news media
narratives concerning the so-called “coup” at the U.S. Capital
January 6
th
leave out crucial realities that can easily lead audiences to glean
that Donald Trump and his followers single handedly undermined the
American democratic experiment. To be clear, Trump as a person and as
a symbol has been responsible for the proliferation of dangerous and
disgusting attitudes and behaviors in the U.S. However, we have been
heading here for decades. To alter where we are heading, we need to
confront certain realties that media narratives distract attention
from on a ritual basis.

The first reality is
that we have to focus our energies on helping citizens discern fact
from fiction. Trump’s behavior is unequivocally reckless, but his
rhetoric would have been unsuccessful sans a significant population
whose material decline, after 50 years of neoliberal policies, became
susceptible to the fake news that permeates the internet. Indeed,
their behavior illuminates a rarely discussed aspect of so-called
fake
news
: it is particularly dangerous when it leads people to
believe they must take aggressive actions they deem are morally
justified. For example, the people at the Capitol would be heroes if
there was actually well-sourced, demonstrable factual evidence that
2020 election was stolen. So too would the individual who shot up the
restaurant in Pizzagate,
to expose a pedophilia ring. In both cases, individuals showed
concern for children and democracy, but reacted to false or
incomplete information. That is to say, someone is not necessarily a
bad person for engaging with fake news, but it can lead them to
engage in horrific behavior. We saw this from left leaning voters as
well. When it came to Russiagate,
the Democrats repeatedly red-baited with the baseless and disproven
claims that the Russians aided
Bernie Sanders 2020 campaign, colluded with Trump’s 2016
campaign
, shut down a Vermont
power plant
, put a bounty
on U.S. soldiers, hacked
the Democratic Party’s emails in 2016, and released Hunter
Biden’s
computer. People who engage with fake news are not bad
people, but too often lack the skills to evaluate and analyze content
critically.

The second reality is
that those who chide Trump are often responsible for Trump. They have
already extracted everything they needed from his presidency. Take
prominent
Republicans
like Mike Pence, Lindsay Graham, and Mitch McConnell.
They excused or ignored Trump’s racism, classism, and sexism to get
tax
cuts and judicial appointments
. Similarly, big-tech
companies
reaped massive profits by creating a platform for Trump
to build his electoral brand where his opponents could virtue signal
against him. Only after Trump lost the election and threatened their
business model with the repeal of section
230
of the Communications Decency Act did they oppose him.
Closely related, the corporate media, even the supposed “resistance”
outlets like MSNBC, who owe their increased audience size and massive
profits to Trump, have recently admitted that their existence depends
upon lazy
and reckless
coverage of Trump. Perhaps a harbinger of what’s
to come is happening at Twitter. Just days after they dumped Trump
from the popular social media platform, their stock plummeted by 10
percent, still down nearly seven percent at the close on Monday.
These media companies helped create the need for a Trump figure to
make profits, and as journalist Matt
Taibbi recently noted
, this is another major reason why we need a
new media system, one preferably of, by, and for
the
public
,
which was the topic of Victor Pickard’s stellar book,
Democracy
Without Journalism
.

The third reality we
must all face is that Trump is a key symptom, not the cause, of
declining democratic culture in the U.S. Trump would not be able to
undermine the pillars of democracy if they had not already been in
shambles. This is crucial to understand because a return to the
“normal” politicians will do little if anything to slow the
corrosion of democracy. The reality is that Trump’s fake
news epithet
was effective because the news media had traded
journalism for profiteering, partisanship, and political
grandstanding decades ago. Trump’s faux
populist
derision of elites found a sympathetic audience after
policy failures such as NAFTA, the bogus justification for the 2003
invasion of Iraq, the pre- and post-2008 economic collapse response,
and their polling and analysis about the 2016 and 2020 elections.
Worse, the so-called party of the people, the
Democratic Party’s
(and Democratic Congressional Campaign
Committee, or DCCC) shifted their appeal to educated elite rather
than the working class, as Boots
Riley
recently noted. This helps explain why 100
million Americans
refuse to vote because they feel that neither
party speaks to their needs. In fact, “non-voters are less
educated, poorer, and more likely to be minorities, single and
women.”  By the 2014 polls showed the DCCC had its lowest
approval
rating ever resulting in the party holding less seats
under President Barack Obama and Nancy Pelosi’s leadership than any
time since 1920.
It is no wonder that in 2020, Pelosi
proved to be such an effective bogeyperson for GOP attack
ads
that the DCCC lost seats in the House
of Representatives
(where she is the Speaker). If the U.S. hopes
to avoid another, and more sophisticated version of Trump, the
neoliberal behaviors, attitudes, policies, and politicians of the
last forty-years must be sent to the dustbin of history and
studiously avoided moving forward.

The fourth reality is
that we cannot censor our way back to a strong democracy. Censorship,
a practice long associated with authoritarian regimes, is now
embraced by those that oppose Trump. Censorship is dangerous because
studies show that it not only fails to stop the targeted information,
it popularizes the content in what is known as the Streisand
Effect
, and punishes bystanders who experience a chilling
effect
. The post- January 6
th
removal of Trump’s social media accounts saw Democrats cheer just
as they had a few years earlier when other right-wing accounts were
removed. We find it difficult to celebrate censorship by algorithms
and technocrats, especially given the impacts go far beyond right
wing fringes as suppression of expression comes with major civic
consequences. Furthermore, the actions of these big tech overlords
amounts to censorship by proxy considering the Silicon Valley’s
wealth is dependent upon the federal government’s revolving
door
, loans
and innovation
such as the internet,
and contracts to collect
citizens’ data
and surveil
them
. Censorship by proxy defined the Second Red Scare which saw
the federal government intimidate industry and collude with the
Screen Actors Guild, through Ronald
Reagan
, to develop the Hollywood
Blacklist
. Rather, than censor we need to cultivate a populace
who are invested in the society, have faith in a more transparently
accountable system, and are equipped with the critical thinking
skills to effectively evaluate and analyze content. History has been
very clear that this will not come about by mocking, labeling, and
censoring individuals or content.

Donald Trump has
helped peel back the gilded veneer of democracy in America. His
presidency has revealed what neoliberalism has wrought: a
post-democratic U.S. ripe for fascism. Democracy ceases to exist
unless the citizenry participates in and respects the process, put
its faith in and defends public institutions, accepts verifiable
electoral results, and attains the critical thinking and media
literacy skills necessary to make well informed and sophisticated
decisions. We cannot, and should not, return to normal, as by this
point we are all too aware of what “normal” has wrought.

Dr. Nolan
Higdon
is
an author and university lecturer of history and media studies.
Higdon’s areas of concentration include youth culture, news media
history, and critical media literacy. He sits on the boards of the
Action Coalition for Media Education (ACME) and Northwest
Alliance for Alternative Media and Education. His most recent
publications include 
United
States of Distraction
 
(co-author
with Mickey Huff, City Lights, 2019) and
The
Anatomy of Fake News
: A Critical News Literacy Education
(University
of California Press, 2020)
.
He is co-host of the Along the Line podcast with “Dr. Dreadlocks”
Nicholas Baham III; The Media Freedom Foundation’s Critical Media
Literacy Officer; a co-founder of the Critical Media Literacy
Conference of the Americas; and a longtime contributor to Project
Censored’s annual book, 
Censored.
Mickey
Huff

is the director of Project Censored, president of the Media Freedom
Foundation; co-editor of the annual 
Censored book
series from Seven Stories Press (since 2009), including most recently
Project
Censored’s State of the Free Press 2021
,
co-edited with Andy Lee Roth; co-author with Nolan Higdon of 
United
States of Distraction

(City Lights, 2019); professor of social science and history at
Diablo Valley College where he co-chairs the history area and
journalism department; and lecturer in communications at California
State University, East Bay. He is also the executive producer and
co-host of the weekly syndicated Pacifica Radio program, “The
Project Censored Show
,” founded in 2010. Learn more
at www.projectcensored.org.

=========================================

Zie ook: ‘Joe Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale politiestaat‘ 

Keir Starmer, Labourleider, is een neoliberale marionet van premier Boris Johnson‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de valse demonisering van Jeremy Corbyn)

Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ (met aandacht voor het feit dat Joe Biden in feite de eerste Patriot Act heeft geschreven…..)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit

2020 het jaar dat de vrijheidsboom in brand werd gestoken

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit…
.’

‘Coronavirus en schending mensenrechten

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten‘ (en zie de links in dat bericht)

LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten
‘ 

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

‘Operatie
Zebra Sword van start in Nederland, een militaire oefening op het snel
verplaatsen van militair materieel naar de grenzen van kernmacht Rusland
‘ (en uiteraard het in de hand houden van ‘subversieve krachten’ in Nederland)

RIVM mag locatiegegevens van smartphones inzien i.v.m. het Coronavirus en deze gegevens een jaar lang bewaren‘ (!!!!)

Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde

Arrestatie Julian Assange: een aanfluiting voor internationale regels en een enorme aanval op onafhankelijke journalistiek
(op de echte journalistiek wel te verstaan, helaas is die bijna geheel
uitgerangeerd in de reguliere westerse media) >> (en zie de links
in dat bericht, naar meer artikelen over Assange)

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ (een bericht met daaraan verbonden ‘een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’.

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting  

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Met fascisten ga je niet in gesprek: kritiek op de houding van de Nederlandse politiek t.a.v. fascistische uitingen door politici

Rutte (demissionair VVD premier) vraagt OMT om advies over avondklok, een advies dat hij al minstens 2 keer eerder ongevraagd kreeg en (nog) meer Coronablunders

Als je niet beter zou weten zou je denken dat het beleid van Rutte en z’n club met sufferds op het Coronavirus onderdeel is van een (humor) soap met de titel ‘Rutte 3’. Afgelopen dinsdag liet Rutte weten dat hij het ‘Outbreak Management Team’ (OMT) om advies zal vragen of een avondklok gewenst is, terwijl zo ongeveer iedereen al wist dat dit OMT (en wat een achterlijke benaming heeft dat team) hem al minstens 2 keer eerder ongevraagd heeft geadviseerd een avondklok in te stellen….. Waarmee Rutte het volk wil laten geloven dat het OMT nu wellicht kan zeggen dat het niet verstandig is, jezus wat een bedrieger!! (wat je ook vindt van het instellen van een avondklok; m.i. onzinnig en totaal belachelijk!!)

Zo we hebben het volk weer mooi belazerd

En zoals gewoonlijk weer blunders op het Coronadossier (let wel: als je in alles gelooft wat je wordt voorgekauwd), zoals de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) die middels voorzitter Ella Kalsbeek (een PvdA kneus met een dik betaalde baan) liet weten onaangenaam verrast te zijn dat de huisartsen nog steeds geen vaccinatie kunnen krijgen, daar CDA wanprestatie en minister de Jonge liet weten geen vaccins te hebben voor die huisartsen…… Terwijl er wekelijks 150.000 vaccins het land binnenkomen en de huisartsen er 15.000 nodig hebben…… Kijk als je gelooft in de veiligheid van het Coronavaccin, zou je specialisten, verplegend en verzorgend personeel, plus de huisartsen als eerste moeten inenten. Kortom de zoveelste blunder van de Jonge….. (lullig wel dat zelfs als je het virus niet onder de leden hebt, je na vaccinatie besmettelijk bent voor mensen die het virus nog niet hebben, met dat gegeven in het achterhoofd kan het juist gunstig zijn dat huisartsen nog niet worden gevaccineerd…….)

Dan het niet instellen van een landingsverbod voor vliegtuigen uit Groot-Brittannië: volgens Rutte en de Jonge is dat niet gewenst vanwege ‘noodzakelijke reizen en goederenvervoer’ ha! ha! ha! ha! Eerst alles blokkeren uit GB en dan stellen dat vliegverkeer juist noodzakelijk is….. Terwijl 1 op de 30 Britten het virus onder de de leden heeft en ambulances de Coronapatiënten niet meer kwijt kunnen in de ziekenhuizen……. (ziekenhuizen waar als in ons land dik op is bezuinigd*) De Jonge liet nog een keer extra weten dat hij een vliegverbod met GB afraadt…… Waarmee de Jonge in feite liet weten dat hij de Engelse Coronavariant niet serieus neemt. En daar zou hij wel eens het gelijk aan zijn kant kunnen hebben, alleen draagt hij dat bepaald niet uit, immers als hij dat vindt moet hij daar open in zijn (meerdere virologen hebben overigens eerder al laten weten dat een mutatie van het virus zoals deze in Engeland en Zuid-Afrika voorkomt, overal vanzelf zal optreden…..) 

Het is trouwens wel zeker dat hare VVD kwaadaardigheid van Nieuwenhuizen, o.a. minister van Infrastructuur en Waterstaat, fel tegen een vliegverbod is (waarschijnlijk is zij een slapende aandeleneigenaar van Schiphol en/of KLM, of haar familie dan wel vrienden zijn dat….. Opvallend dat het grootste aantal vluchten op en van Schiphol doorreizende passagiers zijn, ofwel zelfs tijdens de Coronacrisis moet de hub-functie van Schiphol bewaard blijven (Schiphol betaalt voor elk geland vliegtuig € 80,– om die hub-functie te kunnen behouden en voor dat geld wordt de gezondheid van de omwonenden van Schiphol geweld aangedaan…….)

En dan moeten we blij zijn dat Rutte 3 demissionair ook bovenop het virus zal zitten…… ha! ha! ha! ha! ha! Zie: ‘Kinderopvangtoeslagschandaal: Asscher stapt op en Rutte 3 gooit de handdoek in de ring

* In Nederland hadden we voor deze schandalige bezuinigingen nog 2.200 IC bedden daar zijn er nu nog 1.100 van over, alles te danken aan Balkenende 4, Rutte 1, Rutte 2 en Rutte 3 >> verantwoordelijke partijen: VVD, CDA, PvdA, D66 en ChristenUnie, met de steun van de SGP, onthoud dat ajb als je in maart in het stemhok staat!!

Zie ook: ‘Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Kinderopvangtoeslagschandaal: Asscher stapt op en Rutte 3 gooit de handdoek in de ring‘ (ook met aandacht voor het virus)

Censuur vanwege Trumps Twittergedrag en de rel op Capitol Hill is precies de weg die vooral niet moet worden ingeslagen‘ (ook weer met aandacht voor het virus)

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘ (!!!!)

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)

Coronavirus: opmerking bij vaccins

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ (o.a. over het eerste bedrijf dat bezig is met het ontwikkelen van zo’n pas……)

Burgerrechten waaronder privacy aangetast door ‘strijd’ tegen het Coronavirus

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ (zie ook de video’s in dat bericht, waarvan de hieronder getoonde er één is)

Forced vaccinations for all. And that means you. A triumph for authoritarians (een video uit 2018, zeker zien mensen!): 

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen

VS geeft 1 miljard dollar voor vaccin tegen COVID-19 aan Britse farmaceut‘ (een bericht van 25 mei 2020!!!!)

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten
‘ (en zie de links in dat bericht) 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

Artsen
en andere medici krijgen steeds meer weerstand voor kritiek op
vaccinatieprogramma’s: ‘leve de lobby’ voor de farmaceutische industrie
‘ (!!!!)

COVID-19:
wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus,
vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!

Een
vaccin tegen COVID-19 voor iedere VS burger zou onhaalbaar zijn en het
vaccineren van de hele wereldbevolking zou minstens 3 jaar tijd in
beslag nemen

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Coronavirus: farmaceuten zijn nu al doende de prijs voor een vaccin op te drijven‘ (!!!!) (bericht van maart dit jaar)

Coronavirus: Roche laat zien waar farmaceuten voor staan: inhumaniteit, zelfzucht en bakken geld verdienen

Janssen (farmaceut) werkt aan een toekomst ‘waarin ziektes tot het verleden behoren…..’ ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Judy Mikovits, biochemicus in microbiologie, gevangengezet op aanwijzing van de farmaceuten‘ (!!!!) (een bericht uit 2019, dat over het griepvirus gaat en waarvan je de haren te berge zullen rijzen…..)

Farmaceuten moeten door het Internationaal Strafhof (ICC) worden berecht voor massamoord, chantage en machtsmisbruik

————————————————————

Voorts zie wat betreft de PCR test en test op antilichamen: Epidemioloog Rosendaal (LUMC) 40% van de sneltesten onbetrouwbaar en dat op basis van de al niet werkende PCR test!!‘(!!!!)

 Coronavirus, PCR test: leugens en onzin

Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test‘ (!!!!)

Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘ (!!!!)

Ook de test op antilichamen klopt
niet, dit is een test voor mensen die het virus onder de leden hebben
gehad (
!!!!):
COVID-19
testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn
waardeloos

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!

Joe Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale politiestaat

Joe
Biden die vorige maand nog de poging van Donald Trump saboteerde om elke
volwassen ingezetenen in de VS $ 2,000.- te geven als compensatie
voor de Corona ellende*, heeft in aanloop van de van de
senaatsverkiezing in Georgia beloofd dat wanneer de Democraten
deze verkiezing zouden winnen, iedere volwassen VS burger $ 2,000.-
zou krijgen. Maarrrr i.p.v. zich aan zijn woord te houden, blijkt dat
hij niet verder gaat dan een bedrag van $ 1,400.- per volwassen
ingezetene…… Tja de wel in december door de Democraten goedgekeurde $ 600.-
in december wordt van de beloofde $ 2,000.- afgetrokken, waardoor er
nu inderdaad $ 1,400.- overblijft om weg te geven…..

Let
wel: via advertenties voorafgaand aan de verkiezingen in Georgia stond duidelijk een cheque afgebeeld met daarop het bedrag van $
2,000.-……. In feite heeft Biden het volk dus 2 keer een oor
aangenaaid, terwijl zelfs een bedrag van $ 2,600.- (de in december
afgegeven belofte van $ 600.- plus de nu door Biden beloofde $ 2,000.-)
een schandalig laag bedrag zou zijn voor het overgrote deel van de VS
burgers, die financieel zo hard zijn getroffen door de Coronacrisis!!! In het hieronder opgenomen artikel van Caitlin Johnstone, stelt zij
dat het rijkste land ter wereld makkelijk veel meer kan betalen en
gezien wat er al aan de bedrijven is uitbetaald zou je het daarmee
eens kunnen zijn, echter de VS zit tot over de oren in de schuld, dus
van die rijkdom blijft maar weinig over >> de geldpersen in de
VS draaien overuren en dat 365 dagen per jaar, waarmee de dollar in
feite een veel te hoge koers heeft, voor elk ander land met zoveel schuld zou de nationale munt zwaar worden afgewaardeerd……

Dan
het tweede punt dat Caitlin aandraagt en dat is de reactie op de rel
op Capitol Hill en in het Capitol zelf. Er is een nieuwe wet in de
maak die je Patriot Act II zou kunnen noemen en met die wet (waarvoor
niet alleen politici en media in de VS pleiten, maar ook alle andere
westerse politici en media..) zullen de burgerrechten nog verder worden uitgekleed… Zoals eerder opgemerkt op deze
plek zal deze wet ook links, inclusief o.a. de natuur beschermende
groeperingen, milieuactivisten en mensenrechtenorganisaties (zoals Black Lives Matter >> BLM) treffen
die niet in het gareel van de opvolgende VS regeringen liepen en
lopen, maar die zich terecht verzetten tegen foute wet- en regelgeving, waarmee mensenrechten worden geschonden, oorlogsmisdaden worden begaan en ons aller thuis de aarde en alles daarop naar de kloten worden geholpen…… (waar een aantal van die organisaties al te maken hebben met censuur en beperkende maatregelen…..) Ofwel het recht op vrije meningsuiting en andere
burgerrechten als het recht op privacy (waar al bijna niets van over
is) zullen een harde klap krijgen, anders gezegd daar zal zo goed als niets of helemaal niets van
overblijven…….. Kortom dan zullen we belanden in een (fascistische) politiestaat…….

Lees
het artikel van Caitlin Johnstone en zegt het voort, ook hier klinkt
de roep steeds harder om censuur in te voeren op de sociale media en
de rest van het internet, alsook het pleidooi voor het afbreken van burgerrechten, alles in
het kader van (valse) veiligheid… In Duitsland spreken politici de
laatste dagen over het inruilen van burgerrechten voor veiligheid,
waar deze politici (en een fiks deel van de reguliere media) vergeten
dat nog geen honderd jaar geleden de nazi’s met dezelfde pleidooien
kwamen…….. (al had men toen uiteraard nog niet de beschikking
over het internet)

Consent-Manufacturing
For Patriot Act II Continues

by Caitlin
Johnstone

It’s
been obvious for a long time that the best way to stop the rise of
right-wing extremism in America that everyone’s so worried about
today is not to pass a bunch of authoritarian laws, but to reverse
the policies of soul-crushing neoliberalism and domestic austerity
which led to Donald Trump. Instead of doing this, the next president
is already pushing a Patriot Act sequel and reducing the stimulus
checks he’d promised the public before he’s even been sworn in.

President-elect
Biden
promised
unambiguously

that if voters gave the Democratic Party control of the Senate by
electing Raphael Warnock and Jon Ossoff in Georgia earlier this
month, checks of $2,000 would “go out the door immediately”.
Warnock blatantly campaigned on the promise of $2000 checks if
elected, literally
using
pictures of checks

with “$2000” written on them to do so. This was not an
unclear promise by any stretch of the imagination, yet when Biden
unveiled
the “American Rescue Plan” on Thursday
,
the number 1400 was written where the number 2000 should have been.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

Boss: Here’s your check.
Employee: This is $1400. You said $2000 for the job.
Boss: Yeah but that’s minus the $600 I paid you for the last job. You’re welcome.

3,068


777 people are talking about this

The
argument 
being
pushed out

at the moment is that when Democrats were blatantly promising
stimulus checks of $2000 what they really meant was that Americans
would receive $1400 on top of the $600 checks they’d received
earlier, and everyone should have just known this somehow (perhaps
via some sort of psychic precognition or sorcery). Which of course
makes as much sense as someone hiring you to do a job for a given
amount of money and then paying you the amount promised minus the
amount you’d made at your last job.

It’s
just so emblematic of US austerity policies, which are so normalized
they don’t even use that word. Keep people stretched so thin that
even a paltry $2000 after months and months of nothing can be spun as
an excessively exorbitant indulgence which must be scaled back to
keep it reasonable. In reality a grand total of $2600 in the richest
nation on earth after all this time would still be a huge slap in the
face, but generations of media spin have gone into keeping Americans
from attaining that level of rightful entitlement.

So
as of this writing the internet is full of angry Americans actually
typing the words “$1400 is not $2000”, which is totally
bananas. People should not have to say that the number 1400 is not
the same as the number 2000. It feels like if my Twitter feed was
full of people saying “Cars are not birds”, or “Pogs
are not iPhones”, or “Mimes are not salad”. People
should not have to make such self-evident clarifications.

But
they apparently
do
need to make such clarifications, because scumbags like Adam Schiff
are looking them right in the eye,
sharing
information

that says “$1,400 checks” on it, and telling them that it
says “$2000 relief checks”.

2
+ 2 = 5.

Image

So
again, it’s pretty clear that America isn’t going to attempt to
reverse the conditions which created Trump and all the extremist
factions that everyone’s been freaking out about since the Capitol
riot. Obama led to Trump, and the strategy going forward is to just
keep tightening the neoliberal screws like both Obama and Trump did
throughout their entire administrations. And, of course, to advance
new “domestic terrorism” laws.

As
we
discussed
previously
,
Biden has often boasted of being the original author of the Patriot
Act years before it was rapidly rolled out amid the fear and blind
obsequiousness of the aftermath of 9/11. Now in the aftermath of the
Capitol riot we are seeing a push to roll out new authoritarian laws
around terrorism, this time taking aim at “domestic terror”,
which were also in preparation prior to the event used to manufacture
support for them.

In
a new article for
Washington
Monthly

titled “
It’s
Time for a Domestic Terrorism Law
“,
Bill Scher argues against left-wing critics of the coming laws like
Glenn
Greenwald

and
Jacobin‘s
Luke Savage

saying such “knee-jerk reactions” against potential
authoritarian abuses fail to address the growing problem. He opens
with the acknowledgement that “Joe Biden’s transition team was
already working on a domestic terrorism law before the
insurrection,” and then he just keeps on writing as though
that’s not weird or suspicious in any way.

Scher
lists among the growing threat of domestic terror not just white
supremacists and right-wing extremists but “extremist left-wing
domestic terrorism” as well. He approvingly cites Adam Schiff’s
Confronting The Threat of Terrorism Act, which “creates a
definition of domestic terrorism broadly encompassing plots that
carry a ‘substantial risk of serious bodily injury’ along with an
‘intent to intimidate or coerce a civilian population’ or ‘influence
the policy of a government by intimidation or coercion.'” The
ACLU has
unequivocally
denounced Schiff’s bill
,
saying it “would unnecessarily expand law enforcement
authorities to target and discriminate against the very communities
Congress is seeking to protect.”


Dave DeCamp


@DecampDave

This is sketchy. Anonymous FBI officials basically tell NBC the violence at the Capitol could have been stopped if it wasn’t for free speech and the first amendment. They’re priming us for domestic terrorist laws.https://www.nbcnews.com/news/us-news/part-due-free-speech-worries-fbi-never-issued-intel-bulletin-n1253951 

Worried about free speech, FBI never sent bulletin on Capitol threats The
lack of an intel bulletin left agencies like the Capitol Police without
the full picture of what the FBI had learned about what extremists were
saying.
    nbcnews.com

151 

87 people are talking about this

Known
CIA
asset Ken Dilanian

has also been trotted out to make the case that Americans have too
many rights for their own good, co-authoring an NBC article titled
Worried
about free speech, FBI never issued intelligence bulletin about
possible Capitol violence
“.

“FBI
intelligence analysts gathered information about possible violence
involving the U.S. Capitol on Jan. 6., but the FBI never
distributed a formal intelligence bulletin, in part because of
concerns that doing so might have run afoul of free speech
protections, a current and two former senior FBI officials familiar
with the matter told NBC News,” the article warns, making sure
to inform readers that “experts say the lack of a domestic
terrorism statute constrains the FBI from treating far-right and
far-left groups the same as Americans who are radicalized to violence
by Al Qaeda or ISIS ideology.”

We
can expect to see more such articles going forward.

The
only way to sincerely believe more Patriot Act-like laws will benefit
Americans is to believe that the US will only have wise and
beneficent leaders going forward, and the only way to sincerely
believe the US will only have wise and beneficent leaders going
forward is to be completely shit-eating stupid. The trajectory has
already been chosen, and that trajectory is the one that has already
given rise to Trump. Continuing along that same trajectory can only
give rise to something far uglier, and that something far uglier will
have whatever new authoritarian powers are added by Joe Biden.

They’re
not actually worried about “domestic terror”, they’re
worried about any movement which threatens to topple the status quo.
They want to make sure they can adequately spy, infiltrate, agitate
and incarcerate into impotence any movement which provides a threat
to America’s rulers and the system which funnels them wealth and
power at the expense of everyone else. The movements which most
threaten this are not rightists, who are generally more or less
aligned with the interests of the oligarchic empire, but the left.

This
is who they’ll end up targeting going forward, and whatever Biden and
Company wind up rolling out to fight “domestic terrorism”
will help them do so.

_____________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter, throwing
some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal,
purchasing some of my 
sweet
merchandise
,
buying 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| January 15, 2021 at 4:09 am | Tags:
Adam
Schiff
,
domestic
terrorism
,
Ken
Dilanian
,
patriot
act
,
stimulus
checks
,
surveillance
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2rh

==================================

* Zie: ‘Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd

Zie ook: ‘De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ (met aandacht voor het feit dat Joe Biden in feite de eerste Patriot Act heeft geschreven…..)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit

2020 het jaar dat de vrijheidsboom in brand werd gestoken

Demonisering
in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de
Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit…
.’

‘Coronavirus en schending mensenrechten

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten‘ (en zie de links in dat bericht)

LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten
‘ 

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!

‘Operatie
Zebra Sword van start in Nederland, een militaire oefening op het snel
verplaatsen van militair materieel naar de grenzen van kernmacht Rusland
‘ (en uiteraard het in de hand houden van ‘subversieve krachten’ in Nederland)

RIVM mag locatiegegevens van smartphones inzien i.v.m. het Coronavirus en deze gegevens een jaar lang bewaren‘ (!!!!)

Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde

Arrestatie Julian Assange: een aanfluiting voor internationale regels en een enorme aanval op onafhankelijke journalistiek
(op de echte journalistiek wel te verstaan, helaas is die bijna geheel
uitgerangeerd in de reguliere westerse media) >> (en zie de links
in dat bericht, naar meer artikelen over Assange)

Ausweis bitte! COVI-PASS ‘noodzakelijk’ bij aantonen ‘immuniteit’ voor Coronavirus‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ (een bericht met daaraan verbonden ‘een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’.

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting  

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app

Trump vraagt om absolute macht tijdens de Coronacrisis‘ 

 

Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Kinderopvangtoeslagschandaal: Asscher stapt op en Rutte 3 gooit de handdoek in de ring

Veel te laat besloot PvdA oplichter Asscher op te stappen vanwege zijn hoofdrol in het kinderopvangtoeslagschandaal….. Deze hufter had het gore lef te denken dat hij wel kon blijven zitten als PvdA voorzitter en lijsttrekker, waarschijnlijk met de gedachte dat het volk een heel kort geheugen heeft als het gaat om grote politieke misstappen….. Asscher heeft de afgelopen jaren een grote bek gehad over diverse zaken, die hij als minister in Rutte 2 en prominent PvdA lid heeft gepromoot….. Hoe is het mogelijk dat hij nu, 2 maanden voor de verkiezingen pas opstapt?? Het is duidelijk dat de PvdA top dezelfde gedachte had als Asscher: het zal wel overwaaien, anders had men hem al veel eerder en uiterlijk oktober vorig jaar tot opstappen gedwongen….. Kortom niet stemmen op die partij, een partij die al heel lang geleden op de politieke vuilnisbelt had moeten belanden……

Voorts het opstappen van Rutte 3 >> totaal geen moreel en ethisch besef, de zo geprezen aartsleugenaar en godbetert premier Rutte durfde zelfs te liegen dat hij pas vorig jaar over het schandaal met de kinderopvangtoeslagen hoorde, ongelofelijk en te schunnig voor woorden!!! Hoe is het mogelijk dat de ministerraad pas vandaag zal beslissen op te stappen, ook deze beslissing had al in oktober moeten worden genomen……. Rutte gebruikt deze zaak om zijn eigen populariteit nog verder op te poetsen door te stellen dat hij en het kabinet bovenop de Coronacrisis zullen blijven zitten als het kabinet demissionair is….. ha! ha! ha! ha! Alsof hij het Nederlandse publiek een enorm cadeau heeft gegeven, terwijl dit de normaalste zaak van de wereld is, bovendien als je ziet hoe Rutte 3 heeft gereageerd op het virus (of je nu wel of niet gelooft in een aantal maatregelen en in de veiligheid van het Coronavaccin) kan je maar één conclusie trekken: meer dan waardeloos en een ad hoc beleid waar je letterlijk poepzoek van wordt…… Echter de media hebben het volk zo bespeeld dat men zelfs vindt dat Rutte en de andere prutsers het geweldig hebben gedaan….

Opvallend die pandabeer als een trofee aan de wand, nogmaals een teken dat we hier te maken hebben met een waardeloze premier, maar goed dat hij in die kamer geen buitenlandse bestuurders heeft ontvangen, wat een pleefiguur…….

Ondanks alles wat er is gebeurt en men weet hoe zeer de slachtoffers van het kinderopvangtoeslagschandaal hebben geleden (zoals door: -faillissementen, -echtscheidingen, -huisuitzettingen en reken maar dat een paar van de slachtoffers zich het leven hebben benomen…..), zijn de slachtoffers nog steeds niet schadeloos gesteld, een schandaal van gigantische proporties zeker als je bedenkt dat men binnen Rutte 3 weet van deze ellende……. Aan het feit dat de super welgestelden hier jaarlijks voor bijna 20 miljard euro de belasting tillen wordt niets gedaan, nee als er weer eens een klokkenluider uit het bankwezen met gegevens komt, onderneemt men actie….. (medewerkers van de Belastingdienst die vrijwel zeker wisten dat bepaalde mensen uit die groep van welgestelden zwart geld in het buitenland hadden, mochten dit van de leiding niet verder onderzoeken, nee men pakt liever de gewone burgers…..)

Vanmorgen op Radio1 na 9.30 u. de zogenaamd politiek deskundige Kees Boonman, deze plork heeft tot nu toe continu de het Coronabeleid van Rutte en de Jonge verdedigt en gesteld dat men te maken had met de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog en nog meer van dat soort superlatieven….. Verder zei hij meermaals: “Ga er maar aan staan….” Ook de kinderopvangtoeslag ‘affaire’ was het volgens Boonman niet waard om te pleiten voor het opstappen van Rutte 3, echter daar was vanmorgen geen sprake meer van, nee nu stelde Boonman dat Rutte 3 moet vallen over de kinderopvangtoeslag…. Ja kunst, iedereen weet dat het kabinet zal opstappen en nu wil Boonman bewijzen dat hij dat ook heeft voorspeld, jezus op een houtvlot wat een bedrieger en fantast (dat heeft hij overigens al eens toegegeven op Radio1: dat hij regelmatig zaken verzint….)…. Boonman denkt werkelijk dat niemand weet wat hij in het verleden heeft gezegd, zo stelde hij dat Rutte 3 al veel eerder had moeten opstappen over deze ‘affaire’, het woord schandaal kan hij blijkbaar niet uit z’n strot krijgen (wellicht Corona??)

Zie ook: ‘Kabinet Rutte 3 overlegt over kinderopvangtoeslagenschandaal i.p.v. onmiddellijk af te treden

Rutte (VVD premier) zegt pas in juni 2019 over de problemen met de toeslag voor kinderopvang te hebben gehoord‘ (als dat waar zou zijn, wat het niet is, zou dit een zo zwaar brevet van onvermogen zijn dat hij per direct op had moeten stappen!!)

Kinderopvangtoeslagen invordering ook een drama op Radio1 dankzij de ‘o zo leuke’ Marc-Robin Visscher

Belastingdienst blijft jacht maken op de gewone mens

Belastingontduiking: 620.000 Nederlanders met een ‘verhuld vermogen’ in het buitenland

Tamara van Ark (VVD staatssecretaris) wil ‘bijstandstrekkers’ pakken die mede dankzij de kabinetten Rutte werkloos zijn geworden
(de jacht op bijstandsgerechtigden is te vergelijken met de jacht op de
ouders met een toeslag voor kinderopvang, terwijl de fraude met
bijstand wat betreft het schadebedrag nog niet één procent uitmaakt van
de belastingontduiking door welgestelden…..)

Asscher
(PvdA ex-minister) en Wiebes (VVD ex-staatssecretaris) waren op de
hoogte van de jacht op kindertoeslag ontvangers en deden niets

Snel heeft weer gelogen over toeslag kinderopvang en mist elk ethisch besef

Menno Snel (staatssecretaris D66) overleeft zonder enig ethisch besef debat over toeslag kinderopvang

Helma Lodders (VVD 2de Kamer) neemt het op voor belastingdienst klokkenluider i.z. kinderopvangtoeslag

Voor meer fratsen van Boonman, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht. (hetzelfde geldt overigens ook voor Rutte, al levert dat ‘wat meer’ berichten op)

Lady Gaga gaat VS volkslied zingen tijdens inauguratie Biden en Harris………

Het zogenaamde Amerikaanse volkslied is heilig voor de burgers in de VS en als ze het horen dienen ze stil te staan met de hand op het hart of te luisteren dan wel mee te zingen….. (volkomen belachelijk en dat voor een land dat is gebouwd op het bloed van de in een genocide bijna uitgemoorde bevolking die oorspronkelijke leefde in wat men Noord-Amerika noemt!)

Lady Kaka en misdadiger Biden kunnen het zo te zien al langer goed vinden met elkaar

Nu gaat de ordi-trut Lady Gaga dus het volkslied zingen voor inauguratie van de corrupte oorlogsmisdadiger Joe Biden en oorlogshitser Kamala Harris……

Ongelofelijk!!

Heijmans en Bam gaan honderden ‘gestandaardiseerde huurwoningen’ bouwen in regio Eindhoven

Een
halleluja jutteperen bericht op DeBeurs.nl gistermorgen waarin wordt
gesteld dat Heijmans, Bam, woningcorporaties en gemeenten in de regio
Eindhoven honderden gestandaardiseerde huurwoningen gaan bouwen. Wat
men onder dat ‘gestandaardiseerde’ bedoelt is me niet geheel
duidelijk maar ik denk dat dit prefab woningen zijn, die allen gelijk
zijn ingedeeld, al zullen de hoekwoningen er iets anders uit zullen
zien.

Heijmans
wil in een periode van 5 jaar tussen de 400 en 500 ‘grondgebonden
huizen’ bouwen (grondgebonden, dus zonder wielen, uiterst
vertrouwenwekkend…..)….. Bam gaat tot 500 appartementen
realiseren (ook die zullen wel grondgebonden zijn).

Een Maqu€tt€: de breedte van de huizen laat al zien voor wie ze bedoeld zijn…… (zo te zien gaat het langer duren als je deze huizen op kleine schaal nabouwt met LEGO)

De
woningen komen te staan in de 9 gemeenten die deel uitmaken van het
Stedelijk Gebied Eindhoven (SGE), waaronder Eindhoven zelf.

Volgens
directeur-bestuurder Bas Sievers (benieuwd of er nog meer
bestuursleden zijn) van woningcorporatie ‘Woonpartners’ heeft men hiermee de toekomst van de woningbouw
in handen en kan men samen de sociale huurwoningen betaalbaar
houden…… Weet niet hoe groot de bevolking is in het gebied, maar
het lijkt me onwaarschijnlijk dat men met 1.000 woningen de groeiende
groep van woningzoekenden in die regio kan huisvesten (en dat over
een periode van 5 jaar!!)……. 

Dat betaalbaar is ook maar net hoe je het bekijkt >> als je € 700,– per maand betaalbaar vindt heb je gelijk……… (jammer genoeg is dat voor heel veel Nederlanders niet zo en ondanks dat er huurtoeslag wordt betaald, is de grote onderlaag alsnog een derde of bijna een derde van het karige inkomen kwijt aan huur en van wat er overblijft moeten nog heel wat vaste lasten betaald worden…..)

Piet
Machielsen, wethouder van gemeente Oirschot zegt blij te zijn met de
samenwerking en stelt daarbij dat door de handen ineen te slaan,
corporaties en gemeenten efficiënt werken aan hun gedeeld belang:
huurders in de regio een fijne betaalbare stek bezorgen…… Lekker
popiejopie hè dat ‘stek’. Benieuwd hoeveel Machielsen rekent voor de
grond waarop men gaat bouwen, dat zal niet misselijk zijn, zeker
gezien het feit dat het water veel gemeenten aan de lippen staat,
vanwege de smerige bezuiniging van de landelijke overheid: de taken
die ze over de schutting van de gemeenten hebben gegooid, zonder daar
extra geld bij te geven…….

Ben trouwens benieuwd of deze huizen zonder gasaansluiting worden gebouwd, daar diverse woningcorporaties het gore lef hebben om bij renovaties nieuwe cv ketels te plaatsen…… (per 2030 zouden de Nederlandse huishoudens van het gas af zijn…..)

Financiële details zijn niet bekend gemaakt en dat is maar goed ook, je kan er donder op zeggen dat deze huizen (zoals eerder aangehaald) wat betreft de sociale huursector in het topsegment vallen, dus nog net onder de grens van de vrije sector……  

Bovendien
weet je zeker dat Bam en Heijmans de hoofdprijs rekenen voor de door
hun gebouwde huizen, die over de grens met Duitsland voor ongeveer de helft van de
prijs worden gebouwd……. (over de grens met België zijn de prijzen inmiddels ook fiks gestegen dit door de huizenkoop van veel Nederlandse belastingvluchtelingen……)

Heijmans
bouwt honderden nieuwe huurwoningen in regio Eindhoven

Gepubliceerd op 13
januari 2021 08:22

 

EINDHOVEN (ANP) – Heijmans en BAM
gaan honderden gestandaardiseerde huurwoningen bouwen in de regio
Eindhoven. Met de klus werken de bouwconcerns mee aan een groot
proefproject van meerdere woningcorporaties en gemeenten uit de regio
om de krapte op de woningmarkt aan te pakken.

De deelnemende partijen willen in
de komende jaren zo’n 200 tot 250 sociale huurwoningen per jaar
realiseren. Heijmans maakt in een periode van vijf jaar tussen de 400
en 500 grondgebonden eengezinswoningen, en BAM gaat tot 500
appartementen aanleggen. De woningen komen te staan in de negen
gemeenten uit het Stedelijk Gebied Eindhoven (SGE), waaronder
Helmond, Geldrop-Mierlo, Veldhoven en Eindhoven zelf.

“Met deze bijzondere
samenwerking hebben we de toekomst van de woningbouw in handen. Samen
kunnen we sociale huurwoningen betaalbaar houden en krijgen we de
kans om ons woningbestand uit te breiden”, zegt
directeur-bestuurder Bas Sievers van woningcorporatie Woonpartners.
Ook Piet Machielsen, wethouder in de gemeente Oirschot, is blij met
de samenwerking. “Door de handen ineen te slaan, werken
corporaties en gemeenten efficiënt aan hun gedeeld belang: huurders
in onze regio een fijne, betaalbare stek bezorgen.”

Er zijn geen financiële details
van het project naar buiten gebracht.

—————————————————————————-

Hier nog wat financiële details over wethouder Machielsen:

Nevenfuncties

  • Lid
    Raad van Deelnemers Leisure Ontwikkelfonds Noord-Brabant.

  • Voorzitter
    Portefeuillehoudersoverleg Ruimte Stedelijk Gebied Eindhoven.

  • Lid
    Bestuurlijk Kernteam Ontwikkeldagen MRE.

  • Lid
    Portefeuillehoudersoverleg Economie (Metropoolregio Eindhoven).

  • Voorzitter
    adviescommissie MRE Stimuleringsfonds.

  • Lid
    Portefeuillehoudersoverleg Economie (Stedelijk Gebied Eindhoven).

  • Lid
    Portefeuillehoudersoverleg Wonen (Stedelijk Gebied Eindhoven).

  • Lid
    Portefeuillehoudersoverleg Voorzieningen en evenementen (Stedelijk
    Gebied Eindhoven).

  • Aandeelhouder
    Stichting Regionaal Ontwikkelfonds Werklocaties.

  • Adviseur
    Stichting Visit Oirschot.

  • Bestuurslid
    Het Groene Woud Regionaal Netwerk Het Groene Woud.

  • Lid
    Stuurgroep Van Gogh Nationaal Park i.o.

  • Lid Board Van
    Gogh Nationaal Park i.o.

Ha! ha! ha! ha! ha! ha! Naar verluidt zou Machielsen heel diepe zakken hebben in z’n maatpakkie….. En ja hoor Machielsen is van het CDA, die weten wel weg met nevenfuncties en lobbyisme voor het grote bedrijfsleven (wat mij betreft een bedekte vorm van corruptie…..)…….

Zie ook: ‘DNB wil kopers pakken om huurders te ontzien, waardoor de huurders nog meer zullen moeten betalen‘ (en zie de links in dat bericht)

Voor meer berichten over sociale huurwoningen, scheefwonen (een schandalige term bedacht en gebruikt door politici van VVD, CDA, PvdA en D66, die willens en wetens de woningnood in stand hebben gehouden…..), woningnood, grondspeculatie en/of nevenfuncties, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. 

Coronavirus: China door het slijk halen

Ongelofelijk wat het nu begonnen onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft losgemaakt bij het journaille van de reguliere media. De één na de ander weet te vertellen dat het virus van een vleermuis van de ‘natte markt’ in Wuhan komt, terwijl de dichtstbijzijnde markt waar je vleermuizen kon kopen, een paar honderd kilometer verderop ligt…… (en gelukkig heeft China dit soort markten verboden) Bovendien is het helemaal niet zeker dat het virus van een vleermuis komt, dat nam men aan, maar daarvoor is geen flinter aan bewijs geleverd, ondanks dat bijvoorbeeld één van de grootste sufferds die BNR ‘rijk is’: Bernard Hammelburg (‘buitenlanddeskundige’), durft te stellen dat er overweldigend bewijs is voor deze hypothese…….. (Hammelburg de ‘deskundige’ die voor elke letter die hij schrijft advies vraagt aan minstens tien ‘deskundigen’ of hij deze letter wel dan niet moet gebruiken en op welke plek deze moet worden gezet)

Vreemd dan dat men in Frankrijk in het voorjaar van 2020 stalen bloed van 2 personen uit november 2019 nader onderzocht en er achter kwam dat deze personen met COVID-19 waren besmet……. (verduidelijking voor Hammelburg: dat betekent dat er in Frankrijk in november 2019 minstens 2 personen waren die het Coronavirus onder de leden hadden, terwijl men stelt dat het virus pas tijdens of na januari 2020 Europa bereikte)

Afbeeldingsresultaat voor world military games

Voorts vindt men het belachelijk dat de Chinese staat en heel veel burgers stellen dat het virus uit het buitenland komt, iets dat heel goed mogelijk is, immers in Wuhan werden van 18 tot 27 oktober 2019 de militaire wereldspelen gehouden….. In juli vorig jaar werd in Fort Detrick (VS) een groot militair laboratorium in aller haast gesloten daar er een gevaarlijk virus was ontsnapt, kijk in dat soort laboratoria sleutelt men aan ziekteverwekkers om die ingeval van oorlog eventueel in te zetten, tegen vijandige militairen en zelfs burgerbevolkingen (zo heeft de VS er nooit moeite mee steden te bombarderen, ook al is dit een zware oorlogsmisdaad….)….. 

De militaire laboratoria van Fort Detrick

Smerig genoeg zegt de legertop van Fort Detrick dat men o.a. ziekteverwekkers bestudeert om daar de bevolking mee te helpen en nee er zou niets ontsnapt zijn uit de laboratoria…… ha! ha! ha! ha! ha! Fort Detrick is maandenlang gesloten geweest en is nu weer in vol bedrijf, zelfs tijdens de Coronacrisis gaat men door met dit dodelijk onderzoek…….. 

Benieuwd hoeveel militairen van Fort Detrick aanwezig waren op de spelen in Wuhan…… (waar uiteraard ook Franse militairen aanwezig waren….)

Maar nee, Hammelburg is er zeker van dat China verantwoordelijk is voor de Coronacrisis, hij heeft om z’n lulpraatje kracht bij te zetten in zijn column gesteld dat de zoektocht van de WHO allemaal show is, immers de Chinezen hebben alles al grondig schoongemaakt, alsof hij een wetenschappelijk onderzoeker is en alsof China een achterlijk land is, dat nog net te slim is voor de WHO….. De sukkel begrijpt niet dat er opnamen zijn gemaakt en dat men DNA bewaart waaruit onderzoekers genoeg feiten kunnen halen….. Ach ja, de WHO is onderdeel van de VN en daar heeft zionist Hammelburg schijt aan….. Hij stelde dan ook dat de VN een papieren tijger is en (‘héééél leuk’:) die tijger mag wel oppassen want daar is men dol op in China……..Vreemd genoeg heeft Hammelburg met zijn bewering het al totaal verrotte fundament onder zijn bewering uitgeslagen, daar de WHO juist op zoek is naar wanneer het virus in China van dier op mens is overgegaan!! 

De WHO is zoals gezegd onderdeel  van de VN en die is deels afhankelijk van fikse VS subsidiëring, een subsidie die Trump voor een groot deel heeft gestopt (en al helemaal de subsidie voor de WHO), de VN hoopt nu Biden te kunnen overtuigen deze subsidies te hervatten, vandaar ook de zoektocht van de WHO in China……..

Ach ja, Hammelburg een vervelende neoliberale oorlogshitsende kwezel, die regelmatig een grote bek heeft over Iran, maar die je nooit hoort over de massa’s ongewapende Palestijnen (mensen) die Israël neerschiet, of over de intussen al 5 miljoen mensen die deze eeuw zijn vermoord door de VS met hulp van de NAVO in de illegale oorlogen die de VS begon en nee volgens Hammelburg zijn niet de VS, Israël en Saoedi-Arabië, maar Iran, Rusland en China de destabiliserende staten, waar de laatste 3 de laatste 20 jaar geen oorlog zijn begonnen………. 

Zie ook (oudere berichten over het virus en alles wat daarbij komt kijken): ‘Coronavirus: alles wijst erop dat dit virus uit een militair laboratorium van de VS komt

Coronavirus hysterie: de nieuwe anti-Chinese campagne in de VS bestaat (alweer) uit leugens

VS
loopt achter de ‘Coronafeiten’ aan en geeft nu zelfs Rusland de schuld
van het manipuleren van de verkiezingen door haar humanitaire hulp

Coronavirus: hysterische en belachelijke beschuldigingen aan adres China‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht‘ 

A second cold war?‘ (een petitie van CODEPINK)

In VS ronselt men verpleegkundigen met leugens voor de strijd tegen COVID-19…..

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Netanyahu misbruikt de Coronacrisis om uit de gevangenis te blijven 

Coronavirus: vluchtelingen zonder verblijfsvergunning blijven opgesloten ondanks grote kans op besmetting 

Trump wil tijdens de Coronacrisis het minimumloon voor arbeiders in de landbouw afschaffen 

Coronavirus:
de maatregelen tegen dit virus in rijke landen zijn een ramp voor arme
landen, over saamhorigheid en solidariteit gesproken……

Coronavirus: Trump’s blunders ten aanzien van het virus zijn opgelopen tot een totaal van 356 

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft
(zie ook de ‘Coronalinks’ in dat bericht, links anders dan de hier
getoonde) 

Coronavirus patiënten hebben zuurstof nodig i.p.v. beademing‘ 

Farmaceuten misbruiken het Coronavirus om de winsten nog verder op te jagen 

Coronavirus: een snel groeiend aantal mensen in VS is afhankelijk van voedselbanken‘ 

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (een prent)

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..

 

Voor meer recente berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht. (waar je ook kan klikken voor meer berichten over Bernard Hammelburg en andere genoemde zaken)