Wetenschappers zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Vanmorgen ontving ik het volgende Facebookbericht:

Stephen Shane  Volgen · 16 juli

Ja dat lees je goed 🤦🏻 ♂️


 Origineel weergeven 


Voor degenen die het Engels niet machtig zijn een vrije vertaling:

Wetenschappers zijn bezorgd dat het (Corona-) virus te snel verdwijnt om een vaccin te kunnen maken waarmee men het virus snel de baas kan worden….. (ofwel dan zouden de vele miljarden aan belastinggeld-investeringen voor de farmaceutische maffia om een vaccin te ontwikkelen, weggegooid geld zijn, hetzelfde geldt voor de poging om een wereldwijd vaccinatiepaspoort te ontwikkelen, waarmee je toegang kan houden tot openbaar vervoer en gebouwen als stadhuis en winkels……)

Dit Facebookbericht geeft precies aan wat het niveau is waarop de hysterie over het Coronavirus is gebaseerd >> uiterst laag en hoogst bedrieglijk!!

Zie ook:

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder getoonde links)

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen‘ 

Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

Albert Heijn geeft door Coronacrisis oververmoeid personeel een fooi van € 25,– en de aandeelhouders 220 miljoen…….

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt

Coronakort: Locoburgemeester Haarlemmermeer haalt nieuws met strenge Coronahandhaving en fikse HAP uit burgerrechten

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes

Coronacrisis: geen aandacht meer voor het zwaar vermoeide en overwerkte supermarktpersoneel

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hier getoonde)

Coronakort: Iran gedemoniseerd voor het laag houden van het aantal Coronabesmettingen‘ (typisch gevalletje de pot verwijt de ketel)

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Voor meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Vandaag 75 jaar geleden de derde grootste oorlogsmisdaad van de VS: de atoombom op Nagasaki

Het is vandaag 75 jaar geleden dat de VS geheel ten onrechte een tweede atoombom tot ontploffing bracht boven een Japanse stad, dit keer Nagasaki……* Bij deze bom kwamen 39.000 mensen om het leven en raakten 25.000 mensen gewond, waaronder velen zwaargewond die later overleden aan de gevolgen van deze plutonium bom, een zwaardere bom dan die voor Hiroshima, het feit dat er aanmerkelijk minder slachtoffers waren te betreuren is te danken aan het niet tijdig afwerpen van de bom….. (uiteraard zijn later door stralingsziekten nog een groot aantal mensen overleden…)

Expo over atoombom Nagasaki in Antwerpen | De Morgen

Het feit dat men voor Nagasaki een zwaardere bom, een plutonium bom gebruikte geeft eens te meer aan dat het het als bij Hiroshima ging om een atoombomtest op levende ‘wezens’, ofwel een dierproef op mensen en niet om het bekorten van WOII……

Heb Wikipedia er nog eens op nageslagen en jawel hoor daar staat de leugen genoteerd dat de VS ook de aanval op Nagasaki deed om de oorlog te bekorten en zo militairen te sparen, een leugen die de echte geschiedkundigen na bestudering van e.e.a. al lang naar de prullenbak hebben verwezen

Nederlander overleefde de atoombom op Nagasaki:

 

Laten we hopen dat kernwapens zo snel mogelijk van de aardbodem verdwijnen, om te beginnen uit Nederland, kernwapens waarover wij niets te zeggen hebben, maar die Nederland wel als één van de eerste doelen maakt, mocht het tot een kernoorlog komen……. Echter vergeet niet dat biologische wapens minstens zoveel mensenlevens kunnen eisen…… Veronderstel dat ooit uitkomt dat het Coronavirus inderdaad uit een militair laboratorium van de VS komt (waar het alle schijn van heeft…..)

Zie ook:

De kans op een ander Hiroshima is na 75 jaar groter dan ooit‘ 

Atomic
Bombing at 75: Truman’s ‘Human Sacrifice’ to Subdue Moscow

Hiroshima Cover-up: How the War Department’s Timesman Won a Pulitzer

Hiroshima en Nagasaki 74 jaar later: tijd om eindelijk de bom te bannen en de VS agressie tegen Rusland te onderzoeken

Hiroshima, monument van VS agressie

Bijna 70 atoomtesten later: straling op Marshalleilanden hoger dan in Tsjernobyl‘ 

The Plutonium Files: experimenten op mensen met radioactieve straling, zelfs met plutonium

Voor meer grootschalige VS terreur:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..
Tot het jaar 2000, deze eeuw zijn er intussen ruim meer dan 2,5 miljoen
moorden aan toe te voegen, moorden begaan door de VS en de NAVO (waar
deze terreurorganisatie onder militair opperbevel stond en staat van de
VS…)….

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

Voor meer berichten over Hiroshima en Nagasaki, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht. 

PS: de eerste grote oorlogsmisdaad en misdaad tegen de menselijkheid van de VS was de genocide op de oorspronkelijke bevolking van de VS, waar de tweede uiteraard Hiroshima is……. (om nog maar te zwijgen over het bestoken met brandbommen van steden tijdens WOII……)

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van.

Google, Apple en Microsoft in partnerschap om politiewerk te vervangen door kunstmatige intelligentie en algoritmes

MintPressNews bracht 16 juli jl. een artikel van Raul Diego, waarin deze
betoogt dat grote techbedrijven als Google, Apple en Microsoft de
handen ineen hebben geslagen en bezig zijn met het optuigen van
technologie die fysiek menselijk politiewerk voor het grootste deel
overbodig zal maken door gebruikmaking van kunstmatige intelligentie (AI) en
algoritmes…….

Het
partnerschap heeft de naam RapidSOS gekregen en is gesitueerd in New
York, een bedrijf dat data doorzend die zijn binnengekomen via 911
(het alarmnummer in de VS). RapidSOS observeert de bevolking 24 uur
per dag en dat het jaarrond……. Intussen werkt RapidSOS samen met
ZeroEyes, dat middels software voor kunstmatige intelligentie en
video analyse technologie, filmpjes controleert op wapens…..

Je behoeft
geen bolleboos te zijn om te bedenken dat deze technologie uiteraard voor een groot aantal andere onderwerpen kan worden gebruikt,
bijvoorbeeld het analyseren van telefoongesprekken, of gesprekken (ook ‘geschreven gesprekken’ zoals middels WhatsApp) die
zijn te volgen via ‘openstaande smartphones’ of via ‘openstaande’
computers als tablets of laptops….

De
samenwerking van ZeroEyes met RapidSOS, geeft de eerst genoemde organisatie de
mogelijkheid om direct contact te leggen met 911 personeel. RapidSOS
had vorig jaar al meer dan 3.500 agentschappen in de VS en
daarbuiten die gebruik maakten van haar platform en zou data
verzamelen en verzenden die afkomstig zijn van 250 miljoen apparaten
in de beveiligingssector, maar ook van apparatuur in auto’s (die
bijvoorbeeld zorgen voor contact met de bestuurder als deze een
ongeluk heeft gehad), surveillance camera’s (zoals die de straten in
de gaten houden) tot smartphones….

Dat
e.e.a. uitermate griezelig is blijkt wel uit het feit dat ZeroEyes is
opgezet door NAVO-veteraan Albert ‘AI’ Shore een encryptie specialist
en expert op het gebied van ‘voorspelbare analyse’
mogelijkheden….. De huidige CEO is ‘ex-navy seal’ Mike Lahiff,
voormalig directeur van Comcast en dat op het gebied van digitaal
programmabeheer….. 

ZeroEyes werkt verder samen met Dell en
Nvidea en is gevormd naar het wapen detectie platform ShotSpotter dat
software gebruikte om vuurwapenschoten te detecteren en dat door 90
streden in de VS werd gebruikt….. Partners van RapidSOS zijn niet
alleen de drie genoemde techreuzen maar ook ‘Mark 43’, een software
bedrijf dat als adviseurs en investeerders figuren heeft uit de ‘defensie
gemeenschap’ en anderen die zich bezighouden met controle van
mensenmassa’s……

Adviseurs en investeerders zijn figuren als Jeff Bezos van Amazon en David
Petraeus, de voormalige generaal en CIA directeur, die al eens
opmerkte dat ‘we u bespioneren via de vaatwasser’.

Lees het artikel van
Raul Diego en bedenk dat we aan de vooravond staan van een
maatschappij waarbij vergeleken het boek 1984 van George Orwell nog
kinderspel is…..

New
Tech Company Partnership to Offset Responsibility for Public Safety
and Health onto AI

By: Raul
Diego

July 16th,
2020

New Tech Company Partnership to Offset Responsibility for Public ...

Silicon
Valley

(MPN) – A new tech partnership augurs a bleak vision for the future
of public safety and health emergencies where algorithms and mass
profiling of entire populations make the social contract obsolete.

The
transition from a manned police force into an AI-assisted panopticon
through which populations are monitored 24/7 is occurring at
breakneck speed as tech giants like Google, Apple and Microsoft pour
millions of dollars into a New York-based startup called RapidSOS,
which “transmits data from 911 callers to emergency responders.”

Now that startup has
partnered with ZeroEyes,
an artificial intelligence software company that uses video analytics
technology to identify weapons in video footage. The AI startup bills
itself as a group of patriotic “US military veterans, consultants,
and technologists” who claim to have “lived through countless
active shooter situations” and are committed to “empowering
safety & security professionals.”

The partnership with
RapidSOS will allow ZeroEyes to send its data directly to 911
personnel. RapidSOS already had more than 3,500 agencies using its
platform in the United States and the world at the time of its last
cash infusion last year and boasts data-collection and transmission
from over 250 million devices on its website. Among the devices are
vehicle integrations, wearable tech, sensors, security cameras, and
mobile apps.

With ZeroEyes’
AI-enabled weapons detection software, companies like RapidSOS will
oversee the transition away from human policing and emergency
response methods into an Orwellian grid of
programmatically-controlled public safety mechanisms in which
situations like the senseless police killing of George Floyd and
other unarmed civilians, as well as any sort of misapplication of
justice or medical malpractice, will be reduced to an executable
script running silently in the background of our collective dystopian
nightmare.

Moving
on up

ZeroEyes was founded
by Navy veteran, Albert “Al” Shore, a former NATO
cryptologist
 and expert on predictive analysis capabilities.
The company’s current CEO, Mike
Lahiff
, is a former Navy Seal who used to be a director of
digital program management for Comcast until he was tapped by another
Navy Seal to join ZeroEyes. The company, which has partnerships with
Dell and Nvidia, is modeled on a previous iteration of weapons
detection technology called ShotSpotter,
which used sound sensors to identify gunshots used by more than 90
cities.

ZeroEyes’
partnership with RapidSOS puts the company on a whole new level,
which will go far beyond what Lahiff’s hopes will be a reduction in
“emergency response times” for active shooter situations. Among
RapidSOS’ business partners are not only tech giants like the
aforementioned Google, Apple, and Microsoft, but also Mark 43; a
“public safety software” company whose list of advisors and
investors reads like a who’s who of the mass surveillance tech and
defense community.

Founder and CEO of
Amazon Jeff Bezos and former CIA director and retired General, David
Petraeus, who once quipped that “we’ll
spy on you through your dishwasher
,” top the list. 

Perhaps more
revealing is the presence of venture capitalist, Roy
Rothrock
, who has sizable investments in an Israeli startup
called Toka, which claims to offer “a one-stop hacking shop for
governments that require extra capability to fight terrorists and
other threats to national security in the digital domain” through
IoT devices like Amazon’s
Alexa
 and Echo.

Rapid
adoption opportunities

As with many other
tech startups, the COVID-19 crisis has opened the door for widespread
adoption across the healthcare sector and RapidSOS is no exception.
Now counting over 4,700 public safety agencies among its network, the
company is now expanding its data platform by launching the
Emergency
Health Profile
” together with the American Heart Association,
the American Red Cross, and Direct Relief to profile people
associated to their mobile phone number.

Claiming to be the
“world’s first emergency response data platform that securely
links life-saving data from connected devices,” people can create
their own “Emergency Health Profile” on emergencyprofile.org to
provide emergency first-responders with the critical information they
need “during these uncertain times”.

RapidSOS is at the
forefront of the re-engineering of the “nation’s 911
infrastructure” that has been in place since the 1960s and is now,
along with law enforcement models, being supplanted with digital
technologies and algorithms, that are moving society towards a place
made less for people than for the machines designed to enslave us.

This post
originally ran on MintPress
News.

Raul
Diego

Raul Diego is a
MintPress News Staff Writer, independent photojournalist, researcher,
writer, and documentary filmmaker.

===============================

Voor meer berichten over kunstmatige intelligentie (label: AI, van artificial Intelligence), privacy, burgerrechten, manipulatie, Google, Microsoft, Apple en/of Bezos, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Helga Salemon ‘met zéééér wijze woorden’ over Loekasjenko en de verkiezingen in Wit-Rusland, met de nadruk op Rusland

Vanmorgen in MAX Weekend, de hysterisch kakelende Helga Salemon, zij was daar om te spreken, uh preken over de verkiezingen in Wit-Rusland (die afgelopen dinsdag van start gingen) en ‘de laatste dictator van Europa’ Aleksandr Loekasjenko.

Salemon was nog geen halve minuut aan het woord of de naam Rusland werd al 3 keer genoemd en niet als in de combinatie ‘Wit-Rusland…..’ Al vals kakelend liet Salemon weten dat ook Putin een dictator is….. (dit natuurlijk na de woorden: ‘de laatste dictator van Europa’ in de aankondiging, immers Rusland ligt deels ook in Europa, zoals zovelen vergeten en zo zou Europa dus 2 dictators hebben, waar Salemon maar niet sprak over de fascistische psychopaat Orbán in Hongarije, wat mij betreft zonder meer een dictator)

Blik Op NOSjournaal: Helga Salemon hitst hysterie tegen Rusland ...

ha! ha! ha! ha! En wat een ‘deskundige!!’

Dictators als Putin en Loekasjenko doen alle protesten tegen hen af als werk van de CIA, aldus Salemon…… ha! ha! ha! ha! ha! Ja niet vreemd als de CIA zelf toegeeft in diverse landen ‘werkzaam’ te zijn tegen regeringen die de VS niet welgevallig zijn, of het nu om Iran of Hongkong dan wel Venezuela gaat (en alle landen waartegen de VS alleen deze eeuw al illegaal oorlog heeft gevoerd, waar de CIA dan natuurlijk voorafgaand aan die oorlogen het volk dan wel terroristen probeerde op te jutten tegen zo’n vijandig regime…..) Zie alleen al wat Wikileaks ‘daarover zegt’ en dat met officiële documenten van de VS……..

Bovendien doen de westerse landen onder de ‘bezielende leiding’ van de grootste terreurentiteit op aarde, de VS, precies hetzelfde: alles wat misgaat in het Midden-Oosten wordt in de schoenen van Iran geschoven, echter met één heel groot verschil: daarvoor zijn geen bewijzen te vinden!! Overigens geldt hetzelfde voor Rusland, alles wat misgaat in de westerse wereld, is de schuld van Rusland en ook hier weer: zonder enig bewijs, terwijl bijvoorbeeld de verkiezingen in de VS werden gemanipuleerd door de grote bedrijven, de plutocraten, plus de Democratische en Republikeinse Partij (die de meest gore trucs uithalen om elkaar te besmeuren)…. Oh, vergeet ik nog een heel belangrijke manipulator voor het Israël gezinde VS: Netanyahu die het VS volk voor de vorige verkiezingen maande op Trump te stemmen en dat in het congres nog eens herhaalde……. De Republikeinse partij is al lang bezig om het kiesrecht van een groot aantal VS burgers onderuit te halen en zorgt er altijd voor dat bijvoorbeeld arme gekleurde VS burgers niet of zeer moeilijk hun stem kunnen uitbrengen…….. Om over de rol van de media in de VS nog maar te zwijgen…….

Terug naar het leugenpraatje van Salemon, die uiteraard weer sprak over een Russische trollenfabriek, het is haar blijkbaar ontgaan dat men tegenwoordig spreekt over een trollenboerderij…. ha! ha! ha! ha! ha! 

             upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/...

                Loekasjenko in een vrolijke bui

Het meest grof was wel de vergelijking die Salemon maakte tussen Loekasjenko en de voormalige Oekraïense president Janoekovytsj…… Alsof deze oneerlijk de verkiezingen won, terwijl hij in een door internationale waarnemers als goed en eerlijk verlopen verkiezingen werd gekozen tot president, dat was dan ook de reden dat het Oekraïense volk en dat van Oost-Oekraïne in opstand kwamen toen deze door hen democratisch gekozen president werd afgezet door het neonazi geteisem van Porosjenko (in een coup die Hillary Clinton en de CIA organiseerden en regisseerden, dit met een bedrag van 4 miljard dollar, waarmee ook de huurmoordenaars werden betaald, die op het Maidanplein het vuur openden op demonstranten…..)

Leeghoofd en presentator Peter de Bie wilde ook nog even heel dapper een duit in de zak doen, dus stelde hij dat het Russische leger heeft gevochten in Oost-Oekraïne, iets dat Salemon uiteraard onmiddellijk beaamde….. ha! ha! ha! ha! ha! Als het Russische leger had gevochten in Oost-Oekraïne, had dit leger dat hele gebied gezuiverd van neonazi’s en had meteen even heel Oekraïne kunnen zuiveren van dat tuig (dat neonazi’s het parlement controleren en met bataljons vochten en vechten in Oost-Oekraïne zijn hele bergen bewijs!!)

Terwijl Rusland Loekasjenko meer dan zat is, stelde Salemon dat Putin deze dictator wil behouden, waar meerdere echte deskundigen zeggen dat men in Moskou van Loekasjenko af wil…… Zelfs de Russische media laten weten dat Loekasjenko weg moet daar hij ‘zijn’ volk al decennia tekort doet….

Salemon begon nog wat te pruttelen over muziekfestivals die Loekasjenko zou hebben georganiseerd, maar dat kon ik niet afluisteren, daar ik in een enorme lachstuip was beland, wat een koekwaus!!!

Zie ook:

Helga Salemon: je kan het niet bewijzen, maar aanwijzingen maken duidelijk dat Rusland de boel manipuleert…….‘ 

Rusland: Helga Salemon neemt Putin de maat: hij heeft Rusland gedestabiliseerd

Helga Salemon, Rusland ‘deskundige’ vertelt hoe de vork in de ‘Putin steel’ steekt…….‘  

Helga Salemon legt even uit welk land het gevaarlijkst is in onze wereld: Rusland

Voor meer berichten met Salemon, Oekraïne en/of De Krim, klik op het betreffend label, direct onder dit bericht (De Krim werd niet geannexeerd door Rusland, maar dit schiereiland ‘voegde zich’ middels een referendum bij Rusland, waarbij de bevolking, inclusief de oorspronkelijke bevolking in grote meerderheid koos voor die aansluiting, een referendum dat alweer werd goedgekeurd door internationale waarnemers!!)

PS: eerder stelde Salemon dat Rusland het Nederlandse referendum tegen het associatieverdrag met Oekraïne zou hebben gemanipuleerd, geen nanometer bewijs, terwijl van het tegenovergestelde alweer meer dan voldoende bewijs is…. Neem alleen al de oproep van de Porosjenko junta aan het Nederlandse volk voor dit verdrag te stemmen en de ‘jonge frisse’ Oekraïners die hier de boel moesten klaarstomen voor ‘een ja….’ Dit nog buiten de bezwerende leugens van de NAVO en rechtse denktanks in ons land als het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS) en Clingendael, om toch vooral voor dit verdrag te stemmen……

De ‘geheime oorlog’ van de VS en Israël tegen Iran

Gewelddadige
aanvallen, inclusief enorme explosies in Iran en dat op regelmatige basis, geven aan dat hier sprake is van een georganiseerd plan om
Iran op de knieën te krijgen….. Zoeken naar de daders is niet
nodig: de VS en Israël hebben zich het recht toegeëigend om in het
Midden-Oosten op te treden zoals het hen belieft. De VS middels
illegale oorlogen, gemengd met illegale sancties nu tegen Jemen, Iran en Syrië (tegen dat laatste land ook door de EU en Canada), ofwel economische oorlogsvoering, een misselijkmakende misdaad tegen de menselijkheid….. Terwijl men in die landen nog durft te liegen dat voedsel, medicijnen en medische apparatuur niet onder de sancties vallen, vreemd dan dat die nooit worden geleverd aan de genoemde landen, hetzelfde geldt overigens voor de VS sancties tegen Venezuela, die illegale sancties worden ook gesteund door de EU en Canada…..

intussen houdt Israël zich bezig met een enorm aantal illegale
aanvallen op landen als Irak, Syrië en nu dus ook Iran….. (alles illegaal via het luchtruim van Libanon……) Het is dan ook duidelijk dat de VS en
Israël hier een stiekeme illegale ooorlog voeren tegen een soeverein land…….

Al
wat misgaat in het Midden-Oosten als gevolg van de illegale
overheersing van dat gebied door de grootste terreurentiteit op onze
kleine planeet de: VS, wordt in de schoenen van Iran geschoven……
Neem alleen al de genocide die nu al een aantal jaren gaande is in
Jemen, verantwoordelijke daarvoor is de Saoedische terreurcoalitie,
met intussen meer dan 500.000 slachtoffers, een aantal dat met de dag
stijgt (zeker nu ook het Coronavirus huishoudt in dit land met zo
enorm veel verzwakte mensen…..) Ondanks alle bewijzen van deze door het westen gesteunde genocice, blijft het westen met de VS voorop naar Iran wijzen, zonder ook maar een flinter aan bewijs te leveren…… Dit terwijl de VS en Groot-Brittannië deze genocide ook militair steunen…….

  

Naast het feit dat de VS en GB deelnemers zijn van die
Saoedische terreurcoalitie, steunen de andere westerse landen met Frankrijk voorop deze
terreurcoalitie met wapens in de breedste zin van het woord,
dus inclusief rollend, varen en vliegend oorlogstuig, verder worden
wapenonderdelen geleverd door o.a. Nederland, ook al is het
internationaal verboden om landen als het reli-fascistische
Saoedi-Arabië met wapens te steunen, juist door haar illegale oorlog die het
tegen de sjiitische bevolking van Jemen voert…… (nogmaals: een
oorlog die als genocide wordt uitgevoerd, het kan niet vaak ngenoeg gezegd worden)

Maar zoals gezegd: als je de westerse reguliere media moet geloven is daar vooral Iran
de schuldige, terwijl men dit land alleen met bewijzen ‘kan aanklagen’,
die aangeven dat die hulp van humanitaire aard was…….. 

Onbegrijpelijk dat de reguliere westerse (massa-) media niet uitvoerig berichten over de gehieme illegale oorlog tegen Iran, immers als de vlam echt in de pan slaat staan die media ongelofelijk voor paal (al zal men dan ongetwijfeld spreken over de ‘plotselinge Iraanse agressie’, uiteraard zonder de eerdere geheime oorlog en sancties tegen het Iraanse volk te noemen…..). 

Lees
het volgend artikel van R. Pillar, eerder gepubliceerd op ResponsibleStatecraft en door mij overgenomen van Information ClearingHouse en geeft het door, de hoogste tijd dat de westerse
wereld ontwaakt uit de coma waarin het is gebracht door leugens en
ronduit propaganda gebracht door het overgrote deel van de westerse
politici en de westerse massamedia (je kan onder het artikel klikken
voor een ‘Dutch vertaling’, dit neemt wel enige tientallen seconden
tijd in beslag):

The
undeclared war against Iran

By
Paul R. Pillar

The Undeclared War Against Iran - Global Research

President Donald J. Trump and Vice President Mike Pence participate in
an expanded bilateral meeting with Israeli Prime Minister Benjamin
Netanyahu Monday, Jan. 27, 2020, in the Oval Office of the White House.
(Official White House Photo by D. Myles Cullen) (tekst van Responsible Statecraft en foto overgenomen van Global Research)

July 20, 2020
Information
Clearing House

– A series of violent attacks, involving explosions and fires, has
been hitting
Iran. The incidents have been too frequent and intense to be random
accidents. They are part of an organized effort.

Caution is always
advisable in attributing responsibility for such unclaimed acts,
especially for all of us outside the government channels that
possibly have better information about what is going on. But
circumstances point strongly, as some mainstream press reporting
reflects, to either or both of two suspects: the Netanyahu government
in Israel, and the Trump administration in the United States.

Both of those suspects
have track records that point that same way. The most conspicuous
relevant act by the Trump administration was its assassination in
January, with a drone-fired missile at the Baghdad airport, of Qassem
Soleimani, one of the most prominent political and military figures
in Iran. The Israeli record of aggressive acts against Iran has
included a series of assassinations
of Iranian nuclear scientists.  Those murders were part of a
larger, longstanding Israeli campaign
of assassinations throughout the Middle East. That campaign is in
turn part of an even larger Israeli record of acts throughout the
region — including, over the past couple of years, scores of aerial
attacks
in Syria.

Neither the Israeli
government nor the Trump administration has formally declared war
against Iran, but the rhetoric of each has stopped only slightly
short of such a declaration. 

The Trump administration has made clear
its intention to inflict as much pain as possible on Iran, including
but not limited to economic sanctions. The Netanyahu government’s
voluminous rhetoric on Iran has been every bit as hostile as what has
come out of Washington, or as what has come in the opposite direction
from Tehran.

Make no mistake about
what is going on. This is not a set of actions “short of war,” as
some would put it. It is war. We certainly should worry about
escalation of the conflict into something so big that everyone would
call it war. But that does not make what already has transpired
anything less than acts of war.

In this regard, do not
be deceived by the Iranian regime’s downplaying of the recent
attacks and its restraint — so far — regarding retaliation. A
date circled on Iranian policymakers’ calendars is January 20,
2021. The Iranians can read American polls, and the dominant thread
at the moment in Iranian thinking about security policy is to tough
it out until there is regime change in Washington. Iranian leaders
don’t want to be suckered into the sort of October — or July —
surprise that would generate a rally-round-the-flag effect in America
and could rescue Donald Trump’s fading re-election chances,
although they realize the restraint does risk making them appear
weak.

No
justification for the war

Although the current
war has not been formally declared, it ought to be assessed by the
same standards as one that has. Per international law and the United
Nations Charter, war would be justified only in self-defense, as a
response to, or possibly pre-emption of, an attack in the other
direction.  That is not the current circumstance with Iran. 
There is no sign that Iran is about to attack either Israel or the
United States. Given that Iran would be hopelessly outclassed
militarily against either of those foes, it would be foolish for
Iranian leaders to contemplate such an attack.

Nor does self-defense
come into play when considering proxies or other asymmetric means
through which Iran might want to impose its will. A salient aspect of
the large amount of ordnance that Israel has been flying across the
border and dropping on targets in Syria — many of those targets
reportedly connected to Syria’s ally Iran — is how there has been
almost no ordnance crossing the border in the other direction, other
than an odd air defense missile or two.

The weakness of any
U.S. case based on self-defense was underscored by the confused
official justifications for the killing of Soleimani. Hints dropped
publicly about pre-empting a supposedly imminent Iranian attack never
led to any evidence to that effect.  In the end, the U.S.
administration’s rationale rested mainly on Soleimani’s past role
in supporting Iraqi militia operations that incurred American
casualties during fighting in Iraq. That fighting was a direct result
of an offensive war — an act of aggression — that the United
States launched in 2003.

Iran’s nuclear
program has been a focus of attention in recent years, and one of the
most publicized of the recent attacks on Iran was at the nuclear
facility at Natanz. But the multilateral agreement known as the Joint
Comprehensive Plan of Action (JCPOA) , which placed severe restrictions on the
Iranian program, did a far better job of keeping a possible Iranian
nuclear weapon out of reach than anything the Trump administration
has done since reneging on the agreement two years ago, after which
Iran accelerated its nuclear activity. 

As Mark Fitzpatrick of the
International Institute of Strategic Studies (IISS) observes,
the JCPOA did a better job in that regard than attacks such as the
one on Natanz.

The attacks also do
nothing to deter aggressive or otherwise undesirable Iranian
actions.  Deterrence requires conditionality: pain is inflicted
after bad behavior and avoided after good behavior. But the U.S. and
Israeli governments seem determined to inflict pain no matter what
Iran does — as underscored by the Trump administration’s reneging
on the JCPOA and launching its “maximum pressure” campaign even
though Iran was fully complying with its obligations under the
agreement. Iran is being given an incentive only to retaliate, not to
behave well.

Eventual retaliation,
despite Tehran’s relative restraint so far, is one of the risks of
the current undeclared war. Escalation into something bigger and more
destructive is another risk. Even without such escalation, the
current campaign extends indefinitely one of the fronts in America’s
“forever war” in the Middle East.

Nor is any good coming
out of the attacks in terms of weakening Iran or shifting a regional
balance of power in America’s favor. Instead, it strengthens Iran’s
reasons to find support from — and in so doing foster the influence
of — the likes of Russia and China.

Israeli
objectives

To the extent the
Trump administration is condoning, turning a blind eye toward, or
even colluding with Israeli attacks on Iran, this is bad news for
U.S. interests. U.S. interests are different from those of Israel,
and even more different from those of the current Netanyahu-led
government.

That government has an
interest in perpetuating high tension with Iran to keep Iran as a
bête noire blamable for all the ills of the Middle East, to preclude
any rapprochement between Washington and Tehran, to promote Israeli
relations with the Gulf Arab states, and to distract attention from
issues that bring international scrutiny and criticism on Israel. At
the moment, Netanyahu’s incentives in this regard are stronger than
ever, which may help to explain the timing of the recent wave of
attacks. The distraction value of stoking the conflict with Iran has
increased as Netanyahu contemplates formal annexation of parts of the
West Bank and the international condemnation that will come with it.

Netanyahu also, like
the Iranians, is aware of the U.S. electoral calendar and American
opinion polls. He may see the next few months as an optimal and
limited time for stirring the regional pot even more than Israel has
in the past, while his friend Donald Trump is still in power. To the
extent the stirring helps his friend’s re-election chances, so much
the better from his point of view.

Netanyahu is unlikely
to be worrying about escalation into a bigger war, which would serve
his purposes even more dramatically. Goading Iran into retaliating in
a way that would spark such a war may have been one of the objectives
of the recent attacks. And it would not be Netanyahu’s job to count
any ensuing American casualties.

Source

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

==========================

Voor meer berichten over Iran, Soleimani, Jemen, VS buitenlands beleid, Trump, Israel en/of de corrupte Palestijnenlachter Netanyahu, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronavirus: Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt

Afgelopen donderdagavond hebben Rutte en de Jonge in een toespraak tot ons, het plebs, de verantwoording voor de te verwachten verheviging van de Coronacrisis afgeschoven op de burgemeesters, zij moeten maar zien wat ze doen, ze hebben de zegen van deze 2 disfunctionerende politici, voorts werden de jongeren beticht van onverantwoordelijk gedrag…..

Leuk dat het
stel nog ‘een landelijke verrassing’ had voor de zo geplaagde horeca: de
naam en contactgegevens van elke klant moet worden genoteerd…… ha! ha! ha!
ha! ha! ha! Jezus, hoe verzinnen ze het??!!!

Antwoord op jullie vragen na de persconferentie van Rutte en De ...

ha! ha! ha! ha! ha!ha! ha! ha! Wat een vertoning!!

Niet voor niets natuurlijk, immers we komen steeds dichterbij de verkiezingen van maart volgend jaar en er moet dus hoognodig aan het imago worden gewerkt en dat lukt deze 2 inclusief CDA plork Grapperhaus en het RIVM niet en dat is al zo sinds het begin van de Coronacrisis, ondanks de slijmpartijen van de zogenaamd onafhankelijke reguliere media die Rutte, de Jonge en andere disfunctionerende bestuurders volkomen onterecht de hemel in prijzen en ondanks het lamme excuus van Rutte dat we het allemaal niet weten…… 

Nog in 2016 werden Rutte en zijn waardeloze kabinet Rutte 2 door de geheime diensten gewaarschuwd dat men niet klaar was voor een epidemie en dat het aan van alles ontbrak, uiteraard geldt die waarschuwing ook voor Rutte 3….. Deze diensten stelden destijds o.a. dat er te weinig IC bedden waren en ondanks dat heeft ook Rutte 3 niet ingegrepen toen er ziekenhuizen werden gesloten……. De geheime diensten hoeven maar te liegen dat Rusland de boel hier manipuleert en men staat op de kop, maar als diezelfde diensten hun werk wel goed doen zonder te liegen, is men niet thuis en nogmaals: dat geldt voor de kabinetten Rutte 2 en 3!!! Kortom het slappe excuus van Rutte ‘dat we het ook allemaal niet weten en daardoor fouten maken’, is de zoveelste leugen van deze mislukte premier en ‘geschiedkundige…..’

Ofwel: we zijn overgeleverd aan de nukken van de plaatselijke burgemeesters, die desnoods in aangrenzende gemeenten een heel ander beleid kunnen voeren en dat zoals bijvoorbeeld door de burgemeesters Halsema (GroenLinks) en Aboutaleb (PvdA), zelfs buiten de wet om met hun mondmaskerplicht in drukke gebieden…… Elke rechter met enige kennis zal een boete daarvoor afschieten als men in beroep gaat!!

Gistermorgen hoorde ik burgemeester Bruls van Nijmegen, tevens de voorzitter van het ‘veiligheidsberaad’, in het NOS Radio1 Journaal rond 8.08 u. Deze kwast liet weten dat het geen probleem is als gemeenten een ander beleid voeren, want zo liet de wijsneus weten, het gebeurt praktisch niet dat burgers het door de verschillende regels niet meer weten, ofwel volgens Bruls gaan burgers blijkbaar niet van de ene naar de andere gemeente…… ha! ha! ha! ha! (niet nodig om verder op deze Corona nonsens in te gaan)

Naast Rotterdam en Amsterdam zullen de mondmaskers oprukken in de steden en regionale gemeenten, immers dat geeft veel burgers een veilig gevoel, ook al zegt een lid van het Outbreak Management Team (OMT) dat mondmaskers dragen pure onzin is, sterker nog dat het contraproductief kan werken…… (zo moet je na een uur een nieuws masker opzetten…..) Alleen de mondmasker plicht in het openbaar vervoer kan worden gehandhaafd. Benieuwd hoeveel mensen in beroep zullen gaan tegen een boete voor het niet dragen van zo’n benauwd onding op drukke plekken in stad of dorp, ik schat dat dit er heel wat zullen zijn…..

Maar Bruls had nog meer te vertellen, zo bleek op de site van de NOS (hij was immers te gast in het NOS Radio1 Journaal). Volgens Bruls is het goed dat men strenger moet optreden om het virus te keren. De nieuwe maatregelen geven prima instrumenten aan de regio en de burgemeesters om op te treden, echter ook Bruls vergeet dat e.e.a. buiten de wet omgaat….. Dat hij er niet helemaal gerust op is bleek wel toen hij sprak over feestjes bij mensen thuis, je kan immers niet zomaar binnentreden bij mensen om te zien of iedereen zich aan de afstandsregels houdt….. 

Dit verdient onze burgemeester - indebuurt Nijmegen

Bruls in gedachten: “Zo dat heb ik mooi gezegd en wat heb ik toch een fantastisch mooi speldje”

Echter op dat laatste, het illegaal achter de voordeur kijken door de politie, hebben Bruls en zijn collega’s al wat gevonden, immers als er geluidsoverlast is kan de politie meteen even binnenkijken hoeveel mensen er zijn en of ze zich aan de regels houden, aldus Bruls…… ha! ha! ha! ha! ha! Alweer: als dit zou gebeuren zal de rechter daar gehakt van maken, immers dat is oneigenlijk optreden…. Wat Bruls wel bereikt met zijn achterlijke praatje is dat men elkaar zal verraden en men aan de muur zal luisteren of er niet toch geluidsoverlast is bij de buren zodat men de politie kan bellen, daar men eerder minstens 10 mensen binnen zag gaan bij die buren…… ‘Dat zal de leefbaarheid in de wijken ten goede komen….’ (niet dus!) Maar ja vergeet niet dat Nederlanders heel goed zijn in klikken, zo heeft WOII maar al te wrang bewezen…..

Blijkbaar woont Bruls op een landgoed daar hij ervan uitgaat dat bij elk feest geluidsoverlast aan de orde is, echter dat gebeurt maar bij een paar procent van alle huisfeesten!! Ongelofelijk, dat is burgemeester!!

Over het strand zei Bruls het volgende: als mensen naar het strand gaan kan je natuurlijk niet handhaven op afstand….. ha! ha! ha! ha! Wanneer dan wel Bruls, in de winkelstraat? Daar zijn Halsema en Aboutaleb het alvast niet mee eens!! Op het strand kan gewoon gehandhaafd worden aldus Bruls, ofwel als je kleine kinderen hebt moet je heel vroeg naar het strand gaan, anders loop je straks een kilometer in de hitte met het jengelende ‘kroost’ aan de hand…… Ach ja, een figuur als Bruls komt uiteraard nooit op het strand van Zandvoort of Scheveningen…….

Over het strand gesproken: na het nieuws van 8.30 u. doordeweeks op Radio1, altijd het uitgebreide weerbericht en gistermorgen kraaide de mislukte presentator en diskjockey Jurgen van den Berg het uit toen er werd verteld dat we waarschijnlijk een hittegolf krijgen die tot volgende week donderdag zal duren. “NPO Radio1 presenteert de hittegolf!!”, zo liet hij inderdaad kraaiend weten en dat op een manier alsof hij een geweldige grap had bedacht……. Maakt het uit dat een groot aantal mensen zal overlijden als we echt een lange hittegolf krijgen…… 

Voorts liet van den Berg weten dat hij sinds zijn jeugd niet meer op het strand is geweest, althans dat viel op te maken uit zijn opmerking dat de mensen op het strand wel 1,5 meter afstand moeten bewaren tussen de kuilen, alsof het strand een enorme gatenkaas is…… Onbegrijpelijk dat deze nitwit het Radio1 Journaal mag presenteren, hij draait er zelfs de hand niet voor om iemand met wie hij ruzie heeft op de radio te kakken te zetten, zoals een paar jaar geleden met zijn buurman….. (zonder enige consequentie!!!)

Over de radio gesproken, zowel op Radio1 als op BNR, de andere nationale radiozender, geen adviezen voor ouderen en chronisch zieken wat te doen tijdens de hitte, dus veel drinken en zo min mogelijk inspanning……. Trouwens gezien het ontbreken van wind zou het me niet verbazen dat we al een paar dagen te maken hebben met smog, daarover geen waarschuwing, laat staan adviezen op ‘alle nationale radiozenders’ (de genoemde 2 zenders)…… Zeker is dat vandaag weer een enorm aantal dieren extra heeft moeten lijden door de hitte tijdens transport (o.a. naar het slachthuis), in de overvolle megastallen of in de wei door het ontbreken van enige schaduw……

Conclusie buiten de woorden over van den Berg dan: de Coronahysterie neemt in alle hevigheid toe, met overwaaiende druppels Corona en hele buien met gezeur over dit virus en slijmophoping hoe saamhorig we wel niet zijn en ‘hoe goed Rutte bezig is……’ Gadver!!! 

Zie ook:

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen‘ 

Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

Albert Heijn geeft door Coronacrisis oververmoeid personeel een fooi van € 25,– en de aandeelhouders 220 miljoen…….

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Coronakort: Locoburgemeester Haarlemmermeer haalt nieuws met strenge Coronahandhaving en fikse HAP uit burgerrechten

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes

Coronacrisis: geen aandacht meer voor het zwaar vermoeide en overwerkte supermarktpersoneel

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hier getoonde)

Coronakort: Iran gedemoniseerd voor het laag houden van het aantal Coronabesmettingen‘ (typisch gevalletje de pot verwijt de ketel)

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Voor meer berichten over het Coronavirus, Rutte, de Jonge, Bruls, Halsema, Aboutaleb en/of van den Berg, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton

Eén van
de mooiste plekken in Ecuador is het Los Cedros Cloud Forest (Reserva
Los Cedros), een oerwoud waarin o.a. nog jaguars, slingerapen (zie de eerste foto in de petitietekst onder mijn schrijven) en
‘rainfrogs’, kan voor deze kikkers geen andere vertaling dan regenkikkers vinden, maar
die schijnen niet te bestaan op het internet, waar het dan wel weer kikkers regent.

About the Reserve « reservaloscedros.org

Het Los Cedros reservaat

De
Ecuadoraanse regering heeft toestemming gegeven om 68% van dit mooie
gebied te vernielen voor mijnbouw……. Binnenkort buigt het
Ecuadoraanse hooggerechtshof zich over deze zaak en zal besluiten of
de in de constitutie opgenomen bescherming van de natuur (‘rechten
van de natuur’) van toepassing is op Reserva Los Cedros en of de
regering de plaatselijke en de oorspronkelijke bevolking moet raadplegen, voordat de grote vernietiging van dit wonderlijk mooie regenwoud begint.

Guided Hike in the Monteverde Cloud Forest Reserve - Caribe ...

Nog een foto uit dit magische regenwoud

Door
mijnbouwactiviteiten zal het gebied ernstig worden vervuild en zullen
rivieren en stroompjes worden vergiftigd met ziekmakende chemicaliën,
waardoor ook het woongebied van veel stammen behorend tot de
oorspronkelijke volkeren, voorgoed zal zijn verziekt en deze stammen
moeten verkassen……..

Ecuador Regenwoud Jaguars | Gelukkig Gringo Travel

Een jaguar uit het Ecuadoraanse regenwoud

Biological
Diversity (BD) wil liever e.e.a. voor zijn en verzoekt via deze
petitie de bedrijven die onterecht al toestemming kregen om dit gebied
te vernietigen (echter BD moet wel bedenken dat wanneer deze
bedrijven afhaken, anderen het vernietigende werk over zullen
nemen….)..

Red het
mooie Los Cedros reservaat en teken de petitie ajb en geeft het
door!! (je hoeft voor de hieronder opgenomen figuren, waarvan er nog 2 ‘verborgen’ staan op de petitie, slechts één
keer te tekenen, het gaat in totaal om 2 bedrijven) Er wordt al veel te veel oerwoud vernietigd voor menselijk gewin, zo werd vanmorgen op WDR bekend gemaakt dat vorig jaar in Brazilië 9.000 vierkante kilometer aan oerwoud met opzet is verbrand….. 9.000 vierkante kilometer oerwoud weg uit ordinair gewin dus door menselijk handelen….

De petitie van Biological Diversity
is gericht aan de volgend personen en bedrijven:

Yvan
Crepeau
 VP of Exploration, Cornerstone Capital Resources

Mike
Henry
 Chief Executive Officer, BHP Billiton

David
Loveys
 Chief Financial Officer, Cornerstone Capital
Resources

Save Ecuador’s Los Cedros Cloud Forest

Center
for Biological Diversity <bioactivist@biologicaldiversity.org>

Brown-headed spider monkey

Center for     Biological     Diversity 

[En
Español
]
Reserva Los Cedros, in western
Ecuador, is a true biodiversity gem. This cloud forest is home to
around 200 imperiled species, from spider monkeys and jaguars to rain
frogs and orchids found nowhere else on Earth. Los Cedros is remote,
rugged and stunningly beautiful.


But in 2017 the
Ecuadorian government granted two foreign companies mining permits
covering
68%
of Los Cedros. If mining exploration proceeds, it’ll tear down
forests, bring destructive roads, and pollute the area’s pristine
rivers with sediment.

Ecuador’s highest court has taken
up the case and will soon decide whether the country’s constitution,
which uniquely recognizes the “rights of nature,” applies
and whether the government must consult local and indigenous peoples
before moving forward.

Tell
the mining companies to simply back off — and urge officials to
pull all mining permits in Ecuador’s protected forests and add Los
Cedros to an adjacent national park.

======================================

Zie ook:

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘  

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Roche gebruikt Coronacrisis t.b.v. belastingvoordeel

De
Beurs.nl (sinds vandaag werken de links naar de Beurs.nl plotseling niet meer) meldde woensdag 23 juli jl. dat Roche door de Coronacrisis een omzet- en winstdaling heeft geboekt.
Dit zou komen doordat een flink aantal mensen minder het ziekenhuis
hebben bezocht en derhalve geen merkmedicijnen kregen
voorgeschreven…..

Nu moet
je als het om farmaceuten gaat altijd oppassen met de mededelingen
die men daar doet, zeker als het wat minder goed gaat, immers
omzetdalingen zijn gunstig voor de belastingaangifte, die voor grote
bedrijven een schandalig stuk lager ligt dan wat de gewone burger aan
percentage voor inkomstenbelastingen moet betalen…… Daarbovenop: als de farmaceuten maar even de mogelijkheid hebben, ontduiken ze de belasting ook nog eens….. Rutte ‘strijdt tegen belastingontduiking’ door (grote) bedrijven hier zo min mogelijk belasting te laten betalen, daarom staan we nu als belastingparadijs te boek…… Op jaarbasis ontduiken bedrijven de Nederlandse belasting voor het ‘luttele bedrag’ van 30 miljard euro en dat is al jaren zo, zonder dat de opvolgende regeringen ingrijpen……

Minder
mensen die het ziekenhuis bezochten vanwege de Coronacrisis, dat zal
tot een paar gevolgen leiden: ten eerste zullen deze mensen het
ziekenhuis op een later tijdstip bezoeken, wat voor velen zal
betekenen dat de klachten veel ernstiger zijn geworden en er een
grote kans bestaat dat ze naast een langer verblijf in een
ziekenhuis, ook meer medicijnen zullen gebruiken dan ze normaal
gesproken zouden hebben voorgeschreven gekregen, ofwel de winsten van
de farmaceuten zullen voor de laatste en komende maanden een stuk
hoger liggen…… (althans als de Coronahysterie niet weer oplaait) Ten tweede is een aantal van deze mensen intussen
overleden en ja ‘dat is een verlies voor de farmaceuten….’

Naast
dit alles hebben farmaceuten als Roche kapitalen gekregen van de
afzonderlijke regeringen voor de zoektocht naar een vaccin, kapitalen
die in verhouding veel te hoog zijn voor zo’n onderzoek, ofwel ook
dat is een voordeel ten bate van deze grote farmaceuten….. De te verwachten winst zal nog
verder stijgen als er een werkzaam vaccin tegen COVID-19 wordt
gevonden, waar men nu nog denkt dat men ‘het recept‘ van een
werkzaam vaccin zal delen, echter dat zou me verbazen daar
farmaceuten, die goed zijn in het opvoeren van allerlei spookkosten*,
om het zachtjes te zeggen, nu niet bepaald bekend staan als sociaal
gericht en daardoor weg zouden kijken als het gaat om
het namaken van een veel te duur medicijn waarvan het patent nog niet is verlopen……

Roche heeft de aandeelhouders gerust kunnen stellen dat ondanks de ‘verliezen’ de winst per aandeel zal stijgen en het dividend verhoogd zal worden…….

Ach het
is als de oude ‘volkswijsheid’: pas als een boer niet meer klaagt, gaat het slecht
met diens bedrijf…….

Roche
ziet winst en omzet dalen door wegblijvende patiënten

Gepubliceerd op 23 juli
2020 08:38

Farmaceut Roche deelt toch 'geheim recept' voor coronatest met ...

ZURICH (AFN/RTR) – De Zwitserse
farmaceut Roche heeft zijn omzet en winst in het eerste halfjaar zien
dalen, vanwege patiënten die tijdens de coronapandemie minder vaak
een ziekenhuis of huisarts bezochten.

Met name de verkoop van multiple
sclerose-medicijn Ocrevus, de hemofilie-behandeling Hemlibra,
oogmedicijn Lucentis en het medicijn Rituxan, gebruikt bij
behandeling van leukemie, daalde. “De coronapandemie blijft
wereldwijd een enorme uitdaging vormen”, zei algemeen directeur
Severin Schwan in een verklaring.

De nettowinst daalde met 5 procent
tot 8,5 miljard Zwitserse frank (circa 7,9 miljard euro). De omzet
nam met 4 procent af naar 29,3 miljard Zwitserse frank. De sterke
Zwitserse frank had wel invloed op de resultaten. Zo steeg de winst
bij constante wisselkoersen met 3 procent en de omzet met 1 procent,
aldus Roche.

Dividend

De farmaceut verwacht dat de winst
per aandeel zal groeien in lijn met de verkoop, en ook dat het zijn
dividend kan verhogen.

Concurrent Novartis meldde deze
week vergelijkbare dalingen van omzet en winst in verband met het
wegblijvende patiënten.

==========================================

*
Zo wees onderzoek een aantal jaren geleden uit dat de farmaceuten 30
keer meer uitgeven aan marketing van een nieuw medicijn dan aan de
ontwikkeling van dat medicijn…… Voorts geven de grote farmaceuten
als onderdeel van die marketingkosten nog steeds kapitalen uit aan
het fêteren van specialisten, terwijl dat al lang niet meer zou
mogen, dat kan maar één ding betekenen: de farmaceuten kunnen
schuiven met kosten zodat uit de boekhouding niet blijkt dat ze in
feite specialisten en andere artsen omkopen…… (want daar komt het
op neer) 

Voor meer berichten over farmaceuten, Roche, belastingontduiking, belastingparadijs en/of vaccins, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook farmaceut AstraZeneca toegevoegd aan de labels, je weet wel de farmaceut waar de Jonge een fikse bok schoot met de aankoop van nog niet bestaande medicijnen, wij mogen het bedrag daarvoor niet weten, ook al hebben wij de belasting daarvoor opgebracht……. 

Rechtse opmars: IND (overheid) maakt Soedanese vluchtelingen illegaal

Het is
de IND nu helemaal in het inhumane bolwerk geslagen: Soedanese
vluchtelingen met een tijdelijke verblijfsvergunning (alleen dat is
al een schande!) worden ‘herbeoordeeld’. Alsof Soedan plotseling
voorvechter is geworden van mensenrechten, i.p.v. een dictatoriaal
geregeerd land, dat lak heeft aan de rechten van minderheden en
burgers die zich tegen de dictatuur (want dat is het land nog steeds!!) hebben gekeerd en waar mensenrechten niet bestaan, anders dan voor
het ondemocratische aangestelde corrupte bestuur en de welgestelden……

In het
hieronder opgenomen artikel van Doorbraak de getuigenis van Ali die
op z’n 16de levensjaar naar Nederland vluchtte en een tijdelijke
verblijfsvergunning kreeg voor 5 jaar, intussen is hij 21 en zijn
tijdelijke vergunning liep maart dit jaar af. Ali heeft ruimschoots
op tijd, september vorig jaar, een verblijfsvergunning voor
onbepaalde tijd aangevraagd. Echter tot zijn grote verbazing kreeg
hij hierop geen reactie van de Immigratie- en Naturalisatiedienst
(IND), terwijl deze dienst binnen 6 maanden moet reageren op zo’n
verzoek…….

Meer dan
een half jaar later, in mei dit jaar, kreeg hij een brief van de IND
waarin stond vermeld dat de IND de tijdelijke verblijfsvergunningen
van Soedanese vluchtelingen gaat herbeoordelen, het gaat hierbij om
vluchtelingen uit Darfur, Blue Nile en Zuid-Kordofan……

Als je
zo’n brief krijgt van een dienst die bekend staat als inhumaan,
ijskoud en zich verlatend op de meer dan schunnige en zwaar onnauwkeurige ambtsberichten van Buitenlandse Zaken, weet je één ding
zeker: je moet ‘oprotten……’ ‘Niet vreemd’ als je ziet dat Rutte 3
op gebied van vluchtelingen de oren laat hangen naar de fascistische
beweging PVV en idem partij FvD en dat dit jaar nog intensiever, daar het voorafgaat aan de volgende Kamerverkiezingen van maart 2021……. De verantwoordelijk staatssecretaris, VVD kwaadaardigheid Broekers-Knol, ‘staat niet echt bekend’ om vluchteling vriendelijk handelen, zij was het dan ook die de IND stuurde tot het herbeoordelen van vluchtelingen uit Soedan…….

Soedan (inclusief de genoemde gebieden) is zonder meer onveilig, wat
Buitenlandse Zaken daar ook over zegt* en het is een gotspe dat
vluchtelingen uit dat land niet eens recht hadden en hebben op een
verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd!! Het is als met Afghanistan
en Irak waarvan Buitenlandse Zaken ook durft te zeggen dat deze
landen veilig zijn, terwijl ze dat allesbehalve zijn…… Het is dan ook om je dood te
schamen als Nederlander dat de overheid zo met mensen uit deze landen om durft te gaan,
wat betreft Soedan gaat het veelal om mensen die geen familie meer hebben in dat land, zoals de eerder
genoemde Ali…… 

(bij plaatsing vergeten, even later toegevoegd) Tot slot: hoe is het mogelijk dat IND tijdens de Coronacrisis overweegt mensen terug te sturen naar een land waar de medische zorg op een allerbelabberdst niveau ‘functioneert.??’

Soedanese
vluchteling: “Na vijf jaar verblijfsrecht maakt de IND mij zonder
melding illegaal”

Geplaatst
op 17
juli 2020

Groepsfoto
aan het eind van het protest van dinsdag 14 juli jl. (bij het
Malieveld)

De 21-jarige Ali is een van
de slachtoffers van het keiharde beleid van de IND met betrekking tot
vluchtelingen uit Soedan. De IND heeft onlangs honderden Soedanese
vluchtelingen met een kwetsbare verblijfsvergunning voor bepaalde
tijd een brief gestuurd met de mededeling dat hun verblijfsrecht
“herbeoordeeld” gaat worden. Tegen deze dreigende intrekking van
hun verblijfsvergunning voerden Soedanese vluchtelingen afgelopen
dinsdag actie.
Hieronder het verhaal van Ali, die ook deelnam aan de protestactie.

Ik was 16 jaar toen ik in
Nederland asiel aanvroeg”, vertelt Ali. “Ik heb geen familie meer
in Soedan. Mijn leven was in gevaar, en daarom vluchtte ik naar
Europa, op zoek naar veiligheid en bescherming.” Hij kreeg een
verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, voor 5 jaar. Na 5 jaar moet
zo’n verblijfsvergunning worden verlengd. De verblijfsvergunning
van Ali zou in maart 2020 verlopen. Het beste is om de verlenging van
de verblijfsvergunning voor bepaalde tijd al een half jaar voor het
verlopen ervan aan te vragen. “Daarom vroeg ik al in september 2019
een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd aan. De IND moet binnen
6 maanden op die aanvraag beslissen. Maar ik hoorde de hele tijd
niets van de IND. Toen werd het maart 2020. Ik dacht: nu zal de
verlenging toch wel snel gaan komen. Maar het werd april en er
gebeurde niets. Ik raakte steeds meer in paniek, want mijn
verblijfsvergunning was inmiddels al verlopen. Door de IND werd ik
dus illegaal gemaakt, zonder dat er een beslissing was genomen over
mijn aanvraag.”

Donderslag

Toen kwam er in mei als een
donderslag bij heldere hemel alsnog post van de IND. “Maar dat was
een heel andere brief dan ik had verwacht.” Uit de brief werd
duidelijk dat de IND het verblijfsrecht wil gaan afpakken van veel
vluchtelingen die uit de drie Soedanese gebieden Darfur,
Zuid-Kordofan en Blue Nile komen. Volgens de IND zou het in die drie
oorlogsgebieden namelijk veilig genoeg zijn geworden. “Daarom is
sinds 12 januari 2020 ook het beleid voor deze gebieden veranderd”,
liet de IND Ali weten. “Dit blijkt uit de brief die
staatssecretaris Broekers-Knol op 18 december 2019 naar de Tweede
Kamer stuurde.”

Ook Ali behoort tot de categorie
vluchtelingen die uit de drie gebieden afkomstig is. Door de
“aanpassing” van het beleid werd Ali van de ene op de andere dag
geconfronteerd met een enorme bestaansonzekerheid. “Mijn leven was
al in gevaar in Soedan en nu is mijn leven ook in Nederland onveilig
geworden. Het klopt niet wat de IND beweert. Soedan is niet veilig.
Als ik zou moeten terugkeren, dan moet ik vrezen voor mijn leven. Ik
heb geen familie meer daar, ik ken niemand die mij daar kan helpen.”

Uitsluiting

Ali heeft ruim op tijd een aanvraag
voor verlenging van zijn verblijfsvergunning ingediend. Het lijkt er
sterk op dat de IND de beslistermijn van 6 maanden bewust heeft laten
verlopen, waardoor hij nu geen verblijfsrecht meer heeft. Dat heeft
verschrikkelijke gevolgen voor hem, want hij is nu maatschappelijk
uitgesloten. “Ik kan niet meer werken en ook mijn opleiding niet
meer afronden. Ik heb ook geen zorgverzekering meer. Ik kan niets
meer doen. Mijn leven is stilgevallen.” De IND maakt zijn leven
niet alleen kapot door te dreigen met deportatie naar Soedan, maar
ook door hem illegaal te maken, terwijl hij sinds september 2019 al
een aanvraag heeft lopen voor verlenging van zijn
verblijfsvergunning. 

Het is ronduit schandelijk en weerzinwekkend dat
de IND zijn verblijfsvergunning niet eens laat doorlopen totdat men
op die aanvraag een beslissing heeft genomen.

Ik heb vijf jaar lang de
Nederlandse taal geleerd. Ik heb moeten inburgeren in de Nederlandse
samenleving. Ik heb zoveel moeite gedaan om hier een leven op te
bouwen en me te richten op de toekomst. Ik heb vrienden om me heen
gekregen en alles leek in orde. Maar nu heeft de IND me illegaal
gemaakt en ben ik rechteloos geworden. Zonder dat ze een beslissing
op papier hebben genomen. Zomaar, ineens. Hoe kan dit? Dit ga ik
nooit vergeten. Ik zal altijd blijven onthouden hoe de IND mij
stiekem zoveel pijn doet. En ook veel andere Soedanese vluchtelingen.
Er is nu een Black Lives Matter-beweging. In de Verenigde Staten
worden zwarte mensen doodgeschoten door de politie. Daar is veel
protest tegen. Maar wat gebeurt er in Nederland met de levens van
zwarte mensen, met Soedanese vluchtelingen, met mij, met anderen?”

Harry Westerink

Migratiebeleid,
Racisme,
Uitsluiting,
Vluchtelingen

===========================================

* Waar de ambassade graag Nederlandse bedrijven helpt tegen ‘lokale obstakels’: hier een pagina van het ‘Koninkrijk der Nederlanden‘, waar op die pagina de aanduiding Buitanlandse Zaken ontbreekt (riemen vast!): 

Naar de homepage van nederlandwereldwijd.nl – Koninkrijk der Nederlanden 

Belangen
behartigen in Sudan voor bedrijven en organisaties

De overheid zet zich actief in voor
de belangen van bedrijven en organisaties in Sudan. Ook voor hulp bij
zakelijke problemen of lokale procedures kunt u bij het
ambassadenetwerk terecht.

Werk
samen met ons aan kansen en oplossingen

De medewerkers van het
ambassadenetwerk maken zich hard voor uw belangen en gaan via de
juiste contacten het gesprek aan. Er is uiteraard niet altijd een
oplossing gegarandeerd.

Deuren
openen

Zeker in landen waar de (lokale)
overheid een sterke rol speelt, kan het nuttig zijn om samen met de
Nederlandse overheid op te trekken. Denk hierbij aan mogelijkheden
voor presentatie, handelsmissies of bijeenkomsten.

Het gaat voor een belangrijk deel
om deuren openen. Medewerkers van het ambassadenetwerk hebben kennis
van de situatie in hun land(en) en lokale contacten.

Obstakels
van lokale partijen

Het kan voorkomen dat u tegen
situaties aanloopt waarin de (plaatselijke) overheid niet mee lijkt
te willen werken. Of misschien werpen officiële procedures drempels
op? Het ambassadenetwerk kan u dan mogelijk van dienst zijn. Vaak
hebben de medewerkers sneller toegang tot de mensen die obstakels weg
kunnen nemen.

Ook kunnen medewerkers van het
ambassadenetwerk u helpen als een lokale partner problemen
veroorzaakt. Door met u mee te denken, tips te geven en u in contact
te brengen met bijvoorbeeld juristen en fiscalisten.

Belangen
behartigen in dit
land
of gebied

Er is geen extra informatie.

—————————————————–

Ongelofelijk, hoe kan ons land samenwerken met partijen die tot de nek in het bloed staan en dan ook nog eens vluchtelingen terugsturen naar een gewisse dood??!!!

Voor meer berichten over Soedan, Zuid-Soedan, IND, ambtsberichten Buitenlandse Zaken, vluchtelingen en/of deportaties, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Nieuwe berichten van Doorbraak vind je ook onderaan deze pagina.

Coronakort: Locoburgemeester Haarlemmermeer haalt nieuws met strenge Coronahandhaving en fikse HAP uit burgerrechten

Vanmorgen op Radio1 na 9.00 u. de locoburgemeester Marjolein Steffens van Haarlemmermeer….. Blijkbaar heeft Steffens van de partij Haarlemmermeerse Actieve Politiek (HAP) de idee het nieuws te moeten halen met een ‘dapper law and order’ praatje en hoopt ze de burgemeester geheel te kunnen vervangen, vandaar dat ze stelde dat er vanaf vandaag hard zal worden opgetreden tegen mensen die zich niet houden aan de Coronaregels……*

Volgens Steffens loopt het de spuigaten uit met: illegale buitenfeesten, tuin bbq’s en feestjes binnenshuis, men houdt geen afstand meer, aldus deze misdaadvreter……

Toegevoegd na plaatsing (mijn excuus): hoe Steffens achter de voordeur wil kijken werd haar jammer genoeg niet gevraagd, immers dat is alleen mogelijk als de politie de deur inschopt of als men met alle gordijnen open feestviert en dat met 50 man in een ruimte van zo’n 25 vierkante meter…… Ook zijn veel tuinen niet zichtbaar vanaf de straat, wil ze daar een politie drone, of helikopter voor inzetten?? Te zot voor woorden!!

Vreemd genoeg had deze ‘crimefighter’ geen dapper antwoord op het niet afstand bewaren op straat en in de winkels toen ze daarnaar werd gevraagd door een verslaggever….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!  

Politiek verplicht mondmaskers | 't Pallieterke

 

* Het is maar zeer de vraag als men in beroep gaat, wat een rechter heel zal laten van een Coronaboete, terwijl het vrijwel zeker is dat boetes voor het niet dragen van een mondmasker in het openbare gebied, niet zullen worden vervolgd door de rechter, daar dit niet is gedekt door een wet, volgens sommigen zelfs ongrondwettelijk zou zijn en daarbij een schending zou vormen van de mensenrechten….. Daarnaast is het dragen van een mondmasker contraproductief aldus NB een viroloog van het Outbreak Management Team (OMT)!!!

Zie ook:

Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen 

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen‘ 

Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

Albert Heijn geeft door Coronacrisis oververmoeid personeel een fooi van € 25,– en de aandeelhouders 220 miljoen…….

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes

Coronacrisis: geen aandacht meer voor het zwaar vermoeide en overwerkte supermarktpersoneel

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hier getoonde)

Coronakort: Iran gedemoniseerd voor het laag houden van het aantal Coronabesmettingen‘ (typisch gevalletje de pot verwijt de ketel)

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Voor meer berichten over het Coronavirus, mondmaskers, burgerrechten en/of het OMT, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.