Wapenfabrikanten die de illegale raketbeschietingen op Syrië mogelijk maakten, zagen hun aandelen met 10 miljard stijgen………

Zoals
gewoonlijk maken wapenfabrikanten enorme winsten door oorlogen en ellende in ‘conflictgebieden’ (vooral gebieden waar de VS haar grootschalige terreur uitoefent…)…. Gelukkig heeft Atkins, de schrijver van het hieronder
opgenomen artikel van MintPress News (MPN), gekeken naar de winsten
die wapenfabrikanten maakten n.a.v. de illegale aanval met kruisraketten op
Syrische doelen door de VS, GB en Frankrijk, uitgevoerd in de nacht
van vrijdag 13 op zaterdag 14 april…. 

Het
gaat hier dan alleen nog om wapenfabrikanten die contracten hebben
met het ministerie van illegale oorlogen in de VS…… Houd je vast: de aandelen van
de fabrikanten (die mede de gebruikte kruisraketten fabriceerden), stegen na deze illegale aanvallen met maar liefst 10 miljard dollar….!!!

Uiteraard ging de olieprijs ook omhoog en profiteerden de oplichters
van de oliemaffia (de grote oliebedrijven) evenzeer van deze
oorlogshandelingen, immers er dreigde door deze aanval een grootschalige oorlog met Rusland en zoals je begrijpt: voor oorlogsvoering is een enorme hoeveelheid benzine, diesel, stookolie en kerosine nodig……… 
Vorige week maandag zakten deze koersen weer enigszins toen bleek dat Rusland, zoals gewoonlijk de laatste jaren, wel haar
verstand gebruikte en niet de strijd aanging met terreurentiteiten VS, GB en
Frankrijk……..

Zo
zie je maar, er is een enorme groep mensen (vooral aandeelhouders en de top van wapenfabrieken) die profiteert van oorlogen en de enorme ellende onder de bevolkingen die deze moeten doorstaan…….. Waar de wapenfabrikanten in de VS ook nog eens de republikeinen steunen, die tegen de opname zijn van ook maar 1 vluchteling uit door de VS in oorlog gedompelde landen……

De hoogste tijd dat wapenfabrikanten worden aangeklaagd bij het internationaal strafhof (ICC), daar zij in feite de medeverantwoordelijken zijn voor het enorme aantal doden, waar de VS alleen deze eeuw al verantwoordelijk voor is, intussen meer dan 20 miljoen (moorden…)……

Defense
Contractors Saw $10 Billion Stock Boost Following Syria Airstrikes

War,
who is it good for? Missile manufacturers, that’s who!

Raytheon CEO Tom Kennedy, left, former Director of National Intelligence Dennis Blair, center, and Lockheed Martin CEO Marillyn Hewson wait for the arrival of President Donald Trump in the Diplomatic Reception Room of the White House, March 22, 2018. (AP/Evan Vucci)

April
17th, 2018

By C.J.
Atkins

Since
President Trump announced that he intended to bomb Syria, the stock
values of some of the country’s top weapons manufacturers have
soared, adding a collective $10 billion in market capitalization
values over the course of just one week. With Trump delivering on his
promise this weekend, the rally on Wall Street continues.

A
barrage of 118 (or more) U.S. Tomahawk cruise missiles rained down on
Syria Friday night—Trump’s punishment for the alleged chemical
weapons attack carried out by Bashar al-Assad’s government in Douma
(for which the world is still awaiting hard evidence). Trump’s
tweet on April 9 that he would be taking action against Syria
launched the stock prices of some of America’s major defense
suppliers into the skies, and they are still climbing.


For
Raytheon (
RTN),
the company which manufactures the Tomahawk cruise missiles used
against Syria, nearly $2.5 billion has been added to the company’s
market value. Add together the gains from other top weapons makers
Lockheed Martin (
LMT),
General Dynamics (
GD),
Boeing (
BA),
and Northrop Grumman (
NOC),
and it becomes apparent just how profitable a business war can be.

Lockheed
Martin makes the tactical control system, another of the required
components of the Tomahawk launch apparatus. General Dynamics,
meanwhile, manufactures the missile’s firing system. Boeing builds
the B-1 bombers used in the strikes as well as its own variety of
cruise missiles, while Northrop Grumman produces radar systems and
other bombers, like the B-2 Stealth.


The
investor crowd was giddy about the money-making opportunities last
week. On the stock tip blog “The Street” on Friday, trader
Stephen Guilfoyle was recommending “
4
Hot Defense Stocks for Syria
,”
telling his readers, “The world remains dangerous, and dangerous
‘toys’ are increasingly in demand.”


For
the American people, the immediate cost of subsidizing the profits of
war was at least 
$165
million
—just
for the Tomahawk missiles themselves, which cost the government $1.4
million each. This, of course, doesn’t account for the tens of
millions of dollars or more that it cost to mobilize the equipment
and forces necessary to carry out the air strikes.

Even
though this round of strikes is being spun as a one-night affair, it
is actually part of a sustained campaign in Syria and across the
Middle East aimed at protecting U.S. dominance against the growth of
Iranian and Russian influence. Almost exactly a year ago, there was a
round of air strikes on Syria over another alleged chemical attack,
and U.S. troops have been on the ground inside the country since late
2015.

With
known war-hawks now holding prominent positions in the
cabinet—including John Bolton as National Security Advisor, Mike
Pompeo as Secretary of State, and Gina Haspel as head of the CIA—the
likelihood that this weekend’s missile strikes were a one-off event
are next to nil. All three of these figures were connected with the
disastrous war in Iraq under George W. Bush, which was justified by
the need to eliminate Saddam Hussein’s “weapons of mass
destruction”—weapons which didn’t actually exist.

Meanwhile,
the party on Wall Street carries on, with the promise of even
brighter days ahead for defense contractors. Immediately following
the bombing, Trump pledged “billions of fully approved dollars”
in additional military spending on Saturday morning. Speaking of the
U.S. military’s overwhelming power in the world, he continued,
saying, “There won’t be anything, or anyone, even close!” That
is exactly what this weekend’s air strikes were intended to tell
the world.

Top
Photo | Raytheon CEO Tom Kennedy, left, former Director of
National Intelligence Dennis Blair, center, and Lockheed Martin CEO
Marillyn Hewson wait for the arrival of President Donald Trump in the
Diplomatic Reception Room of the White House, March 22, 2018.
(AP/Evan Vucci)



C.J.
Atkins
 is
the managing editor at People’s World. He holds a Ph.D. in
political science from York University in Toronto and has a research
and teaching background in political economy and 
the
politics
 and
ideas of the American left. In addition to his work at People’s
World, C.J. currently serves as the Deputy Executive Director of
ProudPolitics



========================================

Zie ook: ‘Aanval op Syrische doelen door VS, GB en Frankrijk op moment dat de beurs 2 dagen is gesloten….

        en: ‘Aandelen wapenfabrikanten: stijging met 500% sinds 2011……

        en: ‘Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……

        en: ‘Oorlogen VS o.a. om smerige zaken te verbergen……..

        en: ‘VS, GB en Frankrijk begaan enorme oorlogsmisdaad met aanval op Syrische doelen……

        en: ‘De Hoop Scheffer (CDA en ex-NAVO) heeft geen spijt voor de steun aan de illegale Irakoorlog >> 1,5 miljoen vermoorde Irakezen verder……

        en: ‘Russische volk wordt geadviseerd zich voor te bereiden op een nucleaire oorlog…….

        en: ‘Gifgasaanval vooropgezet spel om VS actie te rechtvaardigen, waarbij GB de spelers opdracht gaf dit toneelspel snel uit te voeren…….. ‘False flag gelukt’: Syrië gebombardeerd zonder enig bewijs voor schuld…..

        en: ‘Rusland voorspelde ‘de gifgasaanval’ in Oost-Ghouta en de reactie daarop van de VS…..

        en: ‘Rusland beschuldigd GB van het regisseren gifgasaanval Douma en zegt daar bewijzen voor te hebben

        en: ‘In Douma vond geen gifgasaanval plaats aldus gelauwerd journalist Robert Fisk…..

        en: ‘De OPCW inspecteurs en hun werk in Douma n.a.v. ‘gifgasaanval…’

        en: ‘OPCW team in Douma stelt dat Syrië en Rusland niets hebben veranderd dan wel verwijderd op de plaats van de ‘gisfgasaanval’

De war on drugs is veel dodelijker dan over het algemeen gedacht

De
war on drugs is veel dodelijker dan u zich realiseert, zo luidt de
kop boven een artikel van Brian Saady. Daar moet ik hem toch
corrigeren, die oorlog is veel dodelijker dan gedacht door het publiek dat hier
weinig of geen aandacht voor heeft, immers er wordt behoorlijk bericht over het enorme aantal doden dat
jaarlijks valt in Mexico en in andere Midden- en Zuid-Amerikaanse
landen, plus de VS….* Neem alleen al de massagraven die men in Mexico heeft ontdekt (en nog zal ontdekken…)…..


Voorts komt Saady met beschuldigingen als zou Hezbollah verantwoordelijk zijn voor drugssmokkel, een vaststelling die eerder al onderuit werd gehaald vanwege het ontbreken van enig bewijs……. Hetzelfde geldt voor zijn uitlating t.a.v. de Koerdische PKK……….

Jammer
ook dat Saady volkomen negatief spreekt over de FARC, terwijl deze
organisatie bijzonder veel heeft gedaan bijvoorbeeld t.b.v. de kleine
boeren en een groot aantal van hen heeft bescherming gekregen van de FARC tegen de willekeur
van het leger, de politie, de rechtse doodseskaders (die samen met
politie en leger) alles wat maar links rook, als het even kon (en nog
kan) vermoordde……. Waar de grootgrondbezitters en hun legertjes aan
‘beveiligers’ in Colombia ‘natuurlijk’ hun steentje aan bij hebben gedragen, sterker nog: de doodseskaders werden en worden gesteund door die grootgrondbezitters……

Je zou bijna denken dat vooral links verzet tegen willekeur de grote drugskartels vormen, echter dit is uiteraard grote flauwekul!

Lees
het artikel van Saady over deze zaak:

The
War on Drugs Is Far Deadlier Than You Realize

March
26, 2018 at 12:09 pm

Written
by 
Anti-Media
News Desk

(FEE— While
accepting the Nobel Peace Prize in 2016, Colombian President Juan
Manuel Santos 
said:

The
manner in which this war against drugs is being waged is equally or
perhaps even more harmful than all the wars the world is fighting
today, combined.”

The
death toll from the drug war is much less than the actual warfare
throughout the world. However, his sentiment is quite appropriate
because a significant percentage of the world’s violence could be
prevented with a flick of a pen by ending the War on Drugs.

Cartels
and Violence

Imagine
if we could essentially eliminate the black market for drug
trafficking in Chicago, which has the highest number of gang members
and homicides. It’s estimated that up to 
80
percent
 of
the city’s murders are gang-related. And one of the main causes of
this violence is connected to controlling turf for drug sales.

Gang
violence isn’t as rampant throughout the U.S., but the National
Gang Center estimated that 
13
percent
 of
the murders in the U.S. are gang-related. That falls in line with a
similar 
report by Narco
News
 that
concluded that 1,100 drug war-related murders occur each year in the
U.S. Keep in mind, that figure is fairly conservative due to the lack
of full transparency with crime statistics.

The
U.S. represents the largest market in the world for illegal drugs.
Currently, there is a well-documented opioid crisis but the U.S. also
consumes more 
cocainethan
all of Europe—and by a wide margin. All told, the U.S. illegal drug
black market represents a 
$100
billion
 annual
industry.

Although
there is a serious black market violence problem in the U.S., it
pales in comparison to the countries that are source and
transshipment points of illegal drugs. For example, there were over
29,000 murders in Mexico last year with roughly 
33–50
percent
 being
related to the drug war. That’s not factoring the 
30,000 missing
persons who are presumed to be dead.

The
cartels conduct warfare in a brazen manner that is essentially
indistinguishable from terrorist groups. Their conduct is so brutal,
they have been known to hang rival gang members from bridges or
publicly put bounties on corrupt government officials. Narco money
has enabled these organized crime groups to operate with impunity.

The
latest example of this corruption involves the leader of the Los
Rojos cartel 
financing the
campaigns of 11 mayoral candidates in exchange for political
protection. Bear in mind, this isn’t a matter of simple greed. If
these officials don’t take the bribes, they’ll likely be killed.
After all, over 
100
mayors
 have
been murdered in Mexico since 2006.

All
in all, narco money has corrupted every segment of the government
necessary to protect their organizations. (My 
free
e-book
America’s
Drug War is Devastating Mexico
,
gives much more detail of organized crime’s reign in Mexico.)

As
a matter of fact, Los Zetas have even corrupted the highest levels of
government in neighboring countries. The Ex-Vice President and former
Minister of Interior have each been arrested for allegedly accepting
bribes of 
$250,000 and $1.5
million
,
respectively.

The
Los Zetas cartel is responsible for the worst massacre in Guatemala
since the civil war. In 2011, cartel members 
beheaded 27
innocent farmworkers in search of a ranch owner who the cartel
suspected of stealing a drug shipment.

Due
largely to the War on Drugs, the four countries immediately south of
Mexico (Belize, Guatemala, Honduras, and El Salvador) are listed
within the top six highest murder rates in the world. Furthermore,
nine out of the 
top
ten
 are
in Latin America or the Caribbean.

Likewise,
43 of the 50 cities with the highest 
murder
rates
 are
in Latin America or the Caribbean. Four of the remaining cities are
in the continental U.S., i.e. Baltimore, Detroit, New Orleans, and
St. Louis. Only three cities are not in this hemisphere (South
Africa).

Obviously,
there are a variety of factors that contribute to violence, notably
extreme poverty. One city on the list (San Juan, Puerto Rico) has had
fairly 
low
crime
 in
recent years, but Hurricane Maria brought about much instability to
the island.

Otherwise,
it’s clear that the War on Drugs is one of the leading factors to
the high violence. Mexico had 12 cities in the top 50, which was the
second highest number behind Brazil.

It’s
important to note, Brazil isn’t a major source of drug production.
However, it has historically been the second largest consumer market
for cocaine and it is the leading 
transshipment point
of illegal drugs into Europe, Africa, and Asia. This is evident in
the fact that 17 Brazilian cities are in the top 50 global homicide
rates. Fourteen of those cities are located along the Atlantic Coast,
which is prime real estate for drug trafficking.

This
violence isn’t a result of a “soft on crime” approach; the
Brazilian government takes the term “War on Drugs” literally.
Like Mexico, the military, along with the police, conduct law
enforcement operations and the results are predictable. The Brazilian
police kill an average of 
six
people
each
day. Remarkably, the police are responsible for roughly one out of
five 
murders in
Rio de Janeiro, with few being held accountable.

The
police, in many cases, are acting in self-defense. However, the
Brazilian government has essentially provided the police with
impunity for extrajudicial murder and they operate in a brazen
manner. In this 
video, for
example, the police performed a drive-by shooting of two unarmed
teenagers.

It
should also be noted that several of the gangs conduct open warfare
against the police. The most gruesome example occurred in Sao Paulo
in May of 2006. Over the course of a week, more than 
150
people
 were
killed after Brazil’s most powerful gang, PCC, launched a wave of
attacks against multiple police stations. The police responded by
rounding up suspected gang members and executing them in kind.

Narco-Terrorism

As
you read more about the PCC and other criminal organizations, you are
likely to come across the term “narco-terrorism.” This term
was 
coined in
1982 by the President of Peru, Fernando Belaunde Terry.
Peru was and continues to be one of the top cocaine producers in the
world.

The
Peruvian communist terrorist group, Shining Path, has been largely
funded by “taxing” cocaine traffickers. Those profits have helped
them kill approximately 
11,000
civilians
.
Fortunately, the Shining Path’s membership numbers have drastically
dwindled and the organization is substantially less active.

Cocaine
money also played a major role in the 52-year Colombian civil war
that resulted in 220,000 deaths and over seven million domestic
refugees. Thankfully, the communist terrorist group, FARC, came
to a peace agreement in 2016. This group was responsible for numerous
bombings, kidnappings, and thousands of murders.

Most
of their members have agreed to lay down their arms. However, an
estimated 
1,200
dissidents
 have
refused to leave the criminal underworld. Likewise, another communist
rebel group and officially designated terrorist group, ELN, has been
in on-and-off peace negotiations. However, their group has walked
away from the table, each time due to the tremendous profits from
cocaine.

Similarly,
Colombia’s former right-wing paramilitary terrorist group, AUC,
officially disbanded in 2006, but the majority of these men simply
splintered into various organized crime groups. The Colombian and
U.S. governments haven’t designated these groups as terrorists
because they seem to be more driven by greed than ideology.

However,
the tactics by Colombia’s crime groups are indisputably
terrorizing. These neo-paramilitary organized crime groups, known as
BACRIMs, exert totalitarian control in their territory. They
indiscriminately murder leftist activists, journalists, and human
rights workers. In some cases, they impose a 
9
P.M. curfew
 and
invisible borders that are enforced with the death penalty. That’s
in addition to their brand of “
social
cleansing
,”
i.e. murdering homeless, drug addicts, LGTBQ, etc.

This
leads to a concept mentioned in academia, “the crime-terrorism
nexus.” In other words, the line dividing organized crime from
terrorism is increasingly blurry. Also, many terrorist
organizations fund their activities from crime.

Various
nations were listed earlier by the highest homicide rates. However,
those studies don’t include countries at war. With that in mind,
it’s no secret that both sides of the Afghanistan War are funded
with opium profits. The Taliban are grossing an estimated $400
million annually from drugs. For many years, the Taliban simply
“taxed” drug traffickers in their territory, but credible reports
suggest that they’ve expanded into 
production.

Of
the 64 foreign terrorist organizations designated by the U.S. State
Department, twenty-three profit from illegal drugs to some
degree. Albeit, drug money is generally a small portion of the
budget for most terrorist organizations and it is usually derived
from “taxing” drug traffickers rather than direct participation.

North
Africa has become a major drug transshipment point for South American
cocaine headed to Europe and Asia. Heroin from Asian countries is
also often smuggled through this region. As a result, the
Somali-based, Al Qaeda-linked terrorist group, al Shabaab and the
West-Africa based Al-Qaeda in the Islamic Maghreb (AQIM) profit from
this 
underground
market
.
Boko Haram not only taxes traffickers, but the group has expanded
their role in this racket. Furthermore, ISIS has taxed shipments of
Moroccan 
hashish destined
for Europe by way of Libya.

On
the other hand, there are terror groups, such as the Kurdistan
Workers Party (PKK) and the Islamic

Movement
of Uzbekistan (UMI), that are directly responsible for smuggling
large quantities of illegal drugs, which comprises a large portion of
their funding.

The
U.S. Government’s Role

These
links between terrorism and drug trafficking, ironically, have
boosted the DEA in a self-serving manner. In 2006, Congress amended
the PATRIOT Act with a 
statute regarding
drug trafficking that directly or indirectly benefits a foreign
terrorist organization. As a result, the DEA’s international
jurisdiction and budget expanded tremendously.

However,
the agency has launched a series of high-profile cases that have
resulted in major headlines, instead of actual narco-terrorists being
captured. Case in point, three West Africans were indicted in 2009
from an undercover sting operation involving DEA informants who posed
as members of the FARC.

The
informants repeatedly told the traffickers that they wanted to do
business with Al Qaeda. Hence, these men simply 
pretended to
have links with a terrorist group to seal the deal. Nonetheless, this
aspect of the case hasn’t been widely reported and this case was a
major PR win for the DEA.

On
the other hand, the DEA had built a long-running and credible
investigation, Project Cassandra, against Hezbollah. Their group is
widely known as being sponsored by the Iranian government. However,
Hezbollah also has generated millions of dollars by smuggling
several 
tons of
South American cocaine. The group has business ties with the
Colombian FARC and the Brazilian 
PCC.

Several
high-level members of Hezbollah were implicated in Project Cassandra.
However, an impressive 
report by Politico revealed
that the Obama administration suppressed this investigation to help
finalize the nuclear deal with Iran.

One
of the open secrets of the War on Drugs is that the U.S. government,
among other nations, has given support to drug trafficking for
geopolitical purposes. In this case, the U.S. used the drug war as a
bargaining tool with an adversary.

However,
the U.S. government’s complicity with drug trafficking has
generally benefited its allies. That’s the case in the Afghanistan
War and it was certainly the case during the Vietnam War. Likewise,
drug money helped U.S. interests in dirty wars, such as the Contras
in Nicaragua or the Mujahideen in Afghanistan. Furthermore, several
narco-linked, right-wing dictators in Latin America, including Manuel
Noriega, have benefitted from strong U.S. support.

All
in all, there are many forms of violence resulting from the War on
Drugs. Nonetheless, our politicians have been unwilling to address
the root cause. As a result, government bureaucrats have pointed to
this violence to justify larger budgets for the drug war.

However,
with multiple decades of this failed policy behind us, we should
realize that the demand for illegal drugs will never decrease in a
substantial manner. Hence, continuing down this path will
continue to enable the violent tactics of low-level criminals, mafia
organizations, terrorists, dictators, and empire-driven governments.

By Brian
Saady
 / Creative
Commons
 / FEE.org / Report
a typo

===========================

* Al bericht men dan wel over de vele doden en bijvoorbeeld gevonden massagraven, de oorzaak wordt niet aangegeven in de reguliere (massa-) media en dat is nu juist de meer dan walgelijke oorlog tegen drugs, waar alleen de georganiseerde misdaad, het militair-industrieel complex en de geheime diensten in de VS het meest van profiteren, zelfs de DEA heeft in het verleden drugstransporten geregeld……… (uiteraard aangevuld met lobbyende politici voor één of meerdere van de hiervoor genoemde 3 partijen) Op die manier zijn ook aandeelhouders van het militair-industrieel complex verantwoordelijk te houden voor het enorme aantal moorden in deze smerige oorlog……….) Het feit dat de meeste drugs (en zelfs softdrugs) verboden zijn zorgt er uiteraard voor dat zoals gezegd de georganiseerde misdaad helemaal binnenloopt met de inkomsten uit die drugshandel. Zo kan je dan ook stellen dat regeringen die hard optreden tegen drugs, daarmee in feite lobbyen voor de drugsmaffia!!

Zie ook: ‘VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

        en:  ‘List of wars involving the United States

        en: ‘VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

        en: ‘NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

Wopke Hoekstra (CDA minister) maakt uitzondering voor afschaffing bonussen………

Alsof het een wonder is, zo reageerden de nieuwsredacties van de NOS en BNR op het bericht dat CDA minister van Financiën Hoekstra van zins is handelshuizen te ontzien bij de afschaffing van het bonussen in 2020…….. Het CDA heeft in het verleden uit en te na bewezen tegen maatregelen te zijn die de bonussen moeten uitbannen, behalve dan een belachelijk lage extra belasting voor te hoge bonussen bij financiële instellingen, zoals de partij in 2012 liet weten.

Destijds wilde het CDA mensen die meer dan een kwart van het jaarsalaris aan bonus kregen, 5% meer belasting laten betalen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Uiteraard een lachertje voor figuren die deze foute beloning ontvangen, daar ze alsnog een kapitaal meer overhouden! Het CDA noemde dit ‘de harde aanpak…’ ha! ha! ha! ha! ha! Ach ja, het CDA: de hypocrisie en het oplichten van het volk zit ze in het bloed…….

Hoekstra wil nu dus een uitzondering op de regel voor bonussen doorvoeren als het om handelshuizen gaat…. Elke minister zou normaal gesproken weten dat hiermee het mes wordt gezet in het komende bonusbeleid, immers elke rechter zal deze uitzondering als onrechtmatig zien en daarmee ook andere financiële instellingen in het gelijk stellen als zij hun medewerkers (hoge) bonussen geven…..

Overigens hebben de meeste topverdieners in de financiële sector als compensatie voor de lagere bonussen een giga loonsverhogingen gekregen, zodat het huidige bonusbeleid al een enorme aanfluiting is……..

Handelshuizen gokken op de beurs aan de hand van algoritmes. Zoals nu blijkt laat deze minister Hoekstra zich chanteren door de handelshuizen, die stelden te zullen vertrekken uit Nederland, als zij geen bonussen mogen uitkeren……. Klinkt wel heel bekend hè?? Inderdaad datzelfde versleten cliché werd gehanteerd door de banken en andere financiële instellingen voorafgaand aan de bankencrisis die in 2008 in volle omvang heeft toegeslagen, bon (en een jaar of vier later durfden de banken weer aan te komen met deze volksverlakkerij..)….

Hoorde vanmorgen bij BNR (na 9.00 u.) Joost Dobber van het FD, die stelde dat de bonussen vooral werden uitgekeerd door de banken….. Zoals je wellicht weet is dit pure onzin, immers een groot aantal CEO’s en andere topgraaiers van grote bedrijven buiten de financiële sector kregen gigantische bonussen, zelfs als ze het bedrijf aan de rand van de afgrond brachten……..

Dobber stelde verder dat de handelshuizen hun personeel gemiddeld ‘maar’ 30% vast betalen, de rest is variabel……. Een laag salaris noemde Dobber dat, weet niet wat deze flapdrol zelf verdiend, maar een gemiddeld salaris van dik boven de € 100.000,– vind ik geen laag salaris…… Bovendien kunnen deze handelshuizen de echte economie behoorlijk schaden met hun gokken op de beurzen, immers als de beurs weer eens instort zijn miljoenen mensen wereldwijd hun baan kwijt en belanden in grote ellende……. Je weet wel, de mensen waartoe ook degenen behoren die VVD opperschoft Rutte niet rekent tot ‘de gewone hardwerkende Nederlanders’, daar hij ze zelf werkloos maakte met wanbeleid in de 3 kabinetten die hij leidde en leidt……..

Een uur eerder was Renske Leijten van de SP op dezelfde zender te horen over dit onderwerp en ook zij wees op het gevaar dat deze handelshuizen vormen voor de economie. Dit zat presentator van Werven en zijn sidekick* Koos niet lekker en op alle manieren probeerden zij tevergeefs Leijten onderuit te lullen……..

Lekker op laten zouten deze handelshuizen, daar met deze voorgestelde uitzondering van Hoekstra de bijl wordt gezet in een praktijk waar de regering bonussen wil verbieden…… Ik kan me dan ook niet anders voorstellen dan dat dit de bedoeling is, immers ook VVD en D66 hebben geen bezwaar tegen bonussen….. (ook niet zo vreemd, immers ex-politici krijgen na hun politieke loopbaan een vette baan, waar hen regelmatig ook nog eens bonussen worden toebedeeld…… Neem PvdA oplichter Kok, die sprak over exorbitante zelfverrijking toen hij premier was en daarna vrolijk zelf meedeed aan deze zelfverrijking bij ING….)

Koos, die de eerste sidekick Lamyae Aharouay heeft vervangen, zij was de eerste medewerker van BNR met een islamitische achtergrond, een ‘allochtone presentator’ waar BNR topgraaier Sjors Fröhlich destijds zo trots op was……

Radio1 met Beatrix oranje propaganda voor ‘het hele volk….’

Mensen, gisteren op Radio1, een (ik geloof bijna ieder uur) terugkerend ‘fenomeen’: de verjaardag van Beatrix……..

Ik weet wel dat men niet vies is van een fikse portie oranje propaganda op Radio1, maar dit ging een héééééél eind verder…….. Alsof gans Nederland gisteren dacht aan en bezig was met de verjaardag van tegenwoordig prinses Beatrix.

Die mythe houdt men graag overeind bij de reguliere media en in de politiek, dus dat we met z’n allen de hele dag aan ‘ons’ nationale waterhoofd, zijn pampakoningin en hare gehelmde denken….. Echter als je kijkt naar de dood van Johan Friso, nadat hij langdurig in coma lag, is het enthousiasme van de reguliere media (en in dit geval ook van het onafhankelijke NOS Journaal op Radio 1) voor het koningshuis zwaar overdreven….. Ter verduidelijking: na de dood van Johan Friso tekenden slechts wat meer dan 20.000 mensen het nationale condoleanceregister, ofwel minder dan twee tiende procent van de bevolking……..

‘We’ moeten en zullen ‘koste wat het kost’ het meer dan belachelijke, middeleeuwse koningshuis in stand houden en verheerlijken, zelfs al misdragen die figuren zich, zoals met het aandeelhouderschap van Shell, of handel in huizen…….

Oranje propaganda van ons belastinggeld en dan nog voor een oplichter die mooie praatjes hield over zorg voor het milieu en de luchtvervuiling, terwijl ze zelf grootaandeelhouder was (en is) van Shell…………. (althans de eigenaar is het koningshuis, als ik me niet vergis en als ik me dan nog eens niet vergis, behoort ook Trix nog steeds tot het koningshuis); over triviale kennis gesproken……..

Zie ook: ‘Koningshuis propaganda vanwege huwelijk Harry en Meghan

        en: ‘Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……‘ (het koningshuis is grootaandeelhouder Shell….)

Draghi (president ECB) lid van bankenlobbygroep…….. In de EU is alles mogelijk!

Om nog eens aan te geven dat we van de hele EU af moeten en gewoon terug moeten naar de eerdere EEG, blijkt wel uit het feit dat de president van de Europese Centrale Bank (ECB) Draghi lid is van een bankenlobbygroep, aangeduid als G30-Bankenlobbygroep………. De ECB zou de banken moeten controleren op hun doen en laten, zoals de ECB en de centrale banken van de afzonderlijke EU landen (als De Nederlandse Bank) dat hadden moeten doen voor de bankencrisis die in 2008 ‘tot volle bloei kwam……’ Een crisis die zoals de naam al zegt werd veroorzaakt door ondoorzichtige smerige handelingen en financiële ‘oplichters producten’ van banken……..

Deze centrale banken hebben hun werk niet gedaan, waardoor de crisis kon ontstaan* en je kan er donder op zeggen dat dit lag aan de ‘iets te nauwe banden’ van die centrale banken met de bankenmaffia…….. Wat betreft de ECB is dit wel duidelijk gemaakt middels de banden die Draghi heeft met deze maffia, zoals intussen bekend is geworden………

Waar haalt topgraaier Draghi het gore lef vandaan? Deze ploert moet opkomen voor het belang van de EU bevolking, maar is in tegendeel onderdeel van de bankenmaffia….. Het feit dat de ECB de rente laag houdt was al een enorm teken dat de ECB niets opheeft met de gewone burgers, immers van die lage rente profiteren aandeelhouders en banken**. Met andere woorden: de ECB lobbyt middels de lage rente ook nog eens voor de aandeelhouders (voor het grootste deel welgestelden)……

Door die lage rente draaien de aandelenbeurzen wereldwijd op volle toeren, de koersen zeggen al lang niets meer over de werkelijke waarde van bedrijven en er is dan ook al een paar jaar sprake van een aandelen- of beursbubbel……. Als die bubbel barst (zoals de huizenbubbel in 2008) en dat zal op enig moment gebeuren, zijn wij de klos en zullen net als na 2008 moeten bloeden voor de verliezen bij financiële instellingen als pensioenfondsen (die onder PvdA en later CDA kabinetten toestemming kregen om meer en meer geld op de beurs te vergokken, i.p.v. geld te steken in zaken voor het algemeen nut, zoals duurzame energie en huizenbouw en te zorgen voor voldoende buffers…)…….

Terug naar Draghi, mensen ik sloeg bijna achterover van dit nieuws, terwijl dit toch al geruime tijd bekend is (een beetje schaamrood is niet misplaatst, maar beter laat dan nooit geweten). Het valt me nog alleszins mee, dat men in de EU van Draghi eist dat hij die lobbybaan opgeeft……. Natuurlijk is het een enorme schande dat deze kwast niet onmiddellijk aan de straat wordt gezet, immers zijn handelen in deze is zonder meer misdadig en een strafrechtelijk onderzoek naar het handelen van deze misdadiger, zou meer dan op z’n plaats zijn……. (wat niet zal gebeuren zoals je begrijpt…..)

Jezus wat een corrupte troep!!

EU
verlangt Draghis Austritt aus Banken-Lobbygruppe

Deutsche
Wirtschafts Nachrichten
  |  Veröffentlicht: 18.01.18
18:55 Uhr

US-Finanzminister Steven Mnuchin und EZB-Präsident Mario Draghi am 17.03.2017 in Baden-Baden beim Treffen der G20-Finanzminister. Draghi soll aus der Banken-Lobbygruppe G30 austreten. (Foto: dpa)

US-Finanzminister Steven Mnuchin und EZB-Präsident Mario Draghi am 17.03.2017 in Baden-Baden beim Treffen der G20-Finanzminister. (Foto: dpa)

Die
Bürgerbeauftragte der EU fordert EZB-Präsident Mario Draghi auf,
aus der „Group of Thirty“ auszutreten.

Die
EU-Bürgerbeauftragte Emily O’Reilly hat 
EZB-Präsident
Mario Draghi
aufgefordert,
während seiner verbleibenden Amtszeit die Mitgliedschaft in dem
G30-Banken-Lobbygruppe der Finanzwirtschaft ruhen zu lassen. Seine
weitere Mitgliedschaft in der sogenannten „Group of Thirty“ könne
das Vertrauen der Öffentlichkeit in die Unabhängigkeit der EZB
untergraben, teilte O’Reilly am Mittwoch laut Reuters mit.

Auch
künftige Präsidenten der Europäischen Zentralbank (EZB) sollten
keine Mitglieder werden. Es sei wichtig, der Öffentlichkeit zu
zeigen, dass eine klare Trennlinie zwischen der EZB und der
Finanzindustrie bestehe. Zu den Mitgliedern der G30 zählten auch
Vertreter von Banken die von der EZB beaufsichtigt würden.

Ein
EZB-Sprecher erklärte, die Notenbank habe die Empfehlungen der
Ombudsfrau zur Kenntnis genommen und werde zu gegebener Zeit
antworten. Der Brüsseler Think Tank Corporate Europe Observatory
(CEO) hatte der EZB zu große Nähe zur Bankenbranche und mögliche
Interessenskonflikte mit ihrer Funktion als oberste Bankenaufseherin
der Euro-Zone vorgeworfen. Die EZB ist seit Herbst 2014 auch für die
Kontrolle der großen Banken der Euro-Zone zuständig. Inzwischen
überwacht sie direkt 119 Institute.

Die
Banken-Lobby besteht aus führenden Vertretern der Finanzwirtschaft,
der Notenbanken, der Wissenschaft und der Politik. Sie beschäftigt
sich mit 
Themen
des internationalen Finanzsektors
 und
politischen Entwicklungen. Von ihren Treffen ist die Öffentlichkeit
ausgeschlossen. Bekannte Mitglieder sind unter anderem Credit
Suisse-Chef Tidjane Thiam, UBS-Verwaltungsratschef und
Ex-Bundesbankpräsident Axel Weber, der Vizepräsident des
US-Vermögensverwalters Black Rock, Philipp Hildebrand, und der
britische Notenbank-Präsident Mark Carney.

Der
Grünen-Europaabgeordnete Sven Giegold unterstützte den Vorstoß.
„Es ist höchste Zeit, dass der EZB-Präsident die G30 verlässt.“
Die Unabhängigkeit der EZB sei in Gefahr, wenn er „weiter festes
Mitglied intransparenter Foren mit den Spitzen der globalen
Finanzwirtschaft ist.“

Draghi
soll dem Guardian zufolge mindestens vier Treffen der Gruppe in den
Jahren 2012, 2013 und zweimal im Jahr 2015 als EZB-Präsident besucht
haben.

Die
EZB überwacht seit November 2014 die bedeutendsten Banken im
Euroraum zentral. Derzeit stehen 119 Geldinstitute unter ihrer
direkten Aufsicht. In Deutschland gehören die Deutsche Bank und die
Commerzbank dazu.

Themen: BankenEUEZBG30Group
of Thirty
Mario
Draghi

=====================================

*   In Nederland was de hoofdverantwoordelijke de zeverende CDA oplichter Wellink. China was zo dom om Wellink een dikbetaalde functie aan te bieden bij haar centrale bank…….

** Bijvoorbeeld bij geldleningen van de ECB betalen banken nog amper rente, terwijl ze die gelden vergeleken met de percentages die ze voor lening betaalden, tegen fikse rente percentages uitlenen >> strijk op je winst!!

Eric Wiebes (VVD minister EZ en Klimaat..) probeert ‘Al Goretje’ te spelen, maar helaas…….

VVD onbenul Wiebes, die het wel een uitdaging vond om minister van Economische Zaken en Klimaat* te spelen in Rutte 3, is het geheel en al in de suffe bol geslagen. Als een mislukte rockster herhaalde Wiebes wel 10 keer dat er 1 tot 3 procent (van het BBP) zal worden besteed aan ‘verduurzaming’, uiteraard begeleid met de fikse bedragen die zo’n percentage weergeven….

Deze manier van optreden geeft dan ook duidelijk aan dat Wiebes wel degelijk weet dat het beleid om de klimaatverandering te stoppen totaal lachwekkend is……….

Met veel suf gelul stelde Wiebes dat we de klimaatdoeleinden moeten halen (de belachelijke doeleinden die op de klimaattop in Parijs werden afgesproken)…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Inderdaad Wiebes, we zouden de klimaatdoeleinden moeten halen, maar wat er in Parijs werd afgesproken is door echte deskundigen en wetenschappers al naar de prullenbak verwezen, als volkomen ontoereikend……. Zelfs al zouden alle landen die getekend hebben, morgen alle maatregelen doorvoeren (wat gezien de situatie onmogelijk is), stijgt de temperatuur alsnog tot boven de 3 graden tegen het eind van deze eeuw……..

Zoals je begrijpt zullen deze maatregelen zelfs niet op korte of middellange tijd worden doorgevoerd, sterker nog met Rutte 3 kunnen we het wel vergeten, gezien de afspraken in het regeerakkoord. Zo is de afspraak gemaakt dat de kolencentrales openblijven tot 2030….. De maximumsnelheid blijft op 130 km/u. gehandhaafd en ook aan de enorme uitstoot van het sterke broeikasgas methaan, geproduceerd door de intensieve martelveehouderij, wordt niets gedaan, dus geen fikse reductie van het aantal dieren dat jaarlijks groot en doodgemarteld wordt in ons land en dat zijn er 500 miljoen (ja een half miljard!!)………. Daarnaast zet ook Rutte 3 in op verdere groei van de luchtvaart, ook al een enorme aanjager van de klimaatverandering en een giga luchtvervuiler……

Ach ja, Wiebes is lid van misdadigers partij VVD, het liegen zit ze daar bij wijze van spreken in het bloed!!

* Economische Zake en Klimaat: het teken dat ook Rutte 3 de klimaatverandering en milieuvervuiling niet serieus neemt, immers deze 2 bijten elkaar voortdurend. Ook al proberen veel grote bedrijven als Unilever en zelfs Shell dat te ontkennen, het is niet in het korte termijn belang van deze bedrijven en hun aandeelhouders (voor Shell ook uw valsgroene grofgraaiende vorstenhuis) de zaak te vergroenen….. Daarnaast wordt er nog steeds subsidie verstrekt door NB Economische Zaken aan zaken zoals biobijstook voor de kolencentrales. Dat laatste deed VVD opperhufter en Obersturmbannführer Kamp nog even voor hij vertrok als minister, hij gaf maar liefst 3,5 miljard euro subsidie voor het verstoken van bossen uit de VS (als bijstook) in onze kolencentrales….. Het is een grove leugen dat dit ook maar enige milieuwinst op zou leveren, terwijl Kamp het gore lef had te liegen dat dit grote klimaatwinst oplevert t.o.v. oude kolencentrales zonder bijstook…… Die bossen moeten worden gekapt, van de bomen maakt men middels veel vervuiling  houtpellets en die worden met smerige vrachtschepen naar Nederland vervoert….. Bovendien is het verbranden van hout allesbehalve schoon!

PS: hoorde pas dat een paar Nederlanders waterstof hebben ontwikkeld dat je in korrelvorm kan meenemen, een revolutionaire ontdekking, immers geen moeilijk gedoe met pompen en opslag onder hoge druk in de auto, maar eenvoudig een cassette met het spul kopen, waarna je er in de auto alleen nog water aan toe hoeft te voegen. Grootoplichter Rutte zei tegen de uitvinders dat zijn deur altijd voor hen open zal staan…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De vuile leugenaar, hij zit diep in de zakken van de olie- en gasmaffia en zoals u weet, deze laten zich de kaas niet van het brood eten!! Als deze uitvinding niet verkocht zal worden aan een grote oliemaatschappij, kunnen de uitvinders het wel vergeten, hoewel de deur van Rutte dan ‘openstaat’, blijft de deur naar de energiemarkt potdicht!! Met deze vorm van waterstof zou de auto-industrie haar investeringen in elektrische auto’s af kunnen schrijven en zou er niet een ongelofelijke roofbouw worden gepleegd op de aarde voor het maken van een gigantisch aantal accu’s de komende jaren…. Accu’s die als ze zijn uitgewerkt, als zwaar chemisch afval overblijven……… Om nog maar te zwijgen van alle laadpalen die uiteindelijk naast het grootste deel van de parkeerplekken moeten worden geplaatst (ook dat geeft weer extra vervuiling, niet alleen voor het maken van deze palen, maar ook voor het maken en aanleggen van kabels en voor het openbreken van straten…..)…….

VS politie corrupt, ongehoord dom en schietgraag……. Een uiterst giftige cocktail…….

In de VS, het land van de ‘ongekende mogelijkheden’ is de politie corrupt, ongehoord dom en schietgraag……. Voor de zoveelste keer blijken agenten met hun ‘bodycam’ (een camera die op hun jas of shirt ‘is gespeld’) een misdaad van hen zelf te hebben vastgelegd……. 

Dit keer was het de politie van LA, ofwel de LAPD, een corps dat bekend staat om de alom aanwezige corruptie, was 1 agent zo ongelofelijk dom dat deze opnames maakte, terwijl hij cocaïne in de portefeuille stopte van iemand die men staande had gehouden…….

Ondanks de opnames houden de agenten hun verhaal vol en stellen dat de coke uit de zak van de staande gehouden persoon was gevallen…….

Ongelofelijk dat Nederland nog steeds zelfs eigen onderdanen uitlevert aan de VS…… De VS het ‘land’ waar je als verdachte vaak beter kan bekennen, ook al heb je iets niet gedaan, daar je anders grote kans loopt op een hoge gevangenisstraf, ‘plea bargain’ noemt men dat……. De VS het ‘land’ waar nog steeds de doodstraf wordt uitgevoerd……. De VS waar de gekleurde minderheid onevenredig veel vaker in de gevangenis zit, dan de witte bevolking……. De VS het ‘land’ waar vergeleken met elk ander land, ongelofelijk veel meer mensen in de gevangenis zitten……. De VS het ‘land’ waar het gevangenissysteem voor een groot deel is geprivatiseerd en zelfs aan de beurs genoteerd staat, kortom waar de gevangenisleiding moet zorgen dat de gevangenis zo vol mogelijk zit……. De VS, het land waar agenten jaarlijks duizenden mensen doodschieten en dat veelal volkomen onnodig en zelfs totaal onterecht……..

Kortom zoals u kon lezen: de VS ‘het land’ van de ongekende mogelijkheden………

Watch:
Cops Accidentally Film Themselves Planting Cocaine in a Man’s
Wallet

November
16, 2017 at 1:09 pm

Written
by 
Carey
Wedler

(ANTIMEDIA) Los
Angeles, CA — 
LAPD
officers 
appear to
have accidentally recorded themselves planting drugs on a suspect in
an arrest made back in April. Though it’s not exactly clear where
the drugs originated, the police report and officers’ testimonies
differ from what their body camera footage shows.

Last
week, 
CBS
Los Angeles
 published the
body camera footage from 12 different angles in the first instance
where LAPD has released video from their officers since the body
camera program began two years ago. The footage shows multiple
officers arresting Ronald Shields, who was eventually charged with a
felony hit and run, having a gun in the trunk of his car, and cocaine
possession.

The
police report clearly states they found the cocaine in Shield’s
left pocket, but the video shows a different sequence of events. As
Officer Samuel Lee restrains and searches Shields, another, Officer
Gaxiola, picks up Shields’ wallet from the sidewalk and shows it to
Lee, who motions that it belongs to Shields. Gaxiola bends over, puts
it back on the ground, and picks up a small green bag of white powder
off the street, then picks up the wallet, and “appears to put the
bag in the wallet,” 
CBS reports.

Addressing
the seemingly irrational action of an officer filming themselves
planting drugs, CBS notes that though Gaxiola
activated his camera after putting the cocaine in the wallet, he may
not have known that the camera automatically saves 30 seconds of
footage without audio prior to the officer manually turning on the
camera.

In
court, the officers stuck to the story they reported in the police
summary of events.

[Lee]
looked dumbstruck to me. Period. He had really no answers
,”
said Steve Levine, an attorney for Shields, while discussing Lee’s
testimony. Gaxiola had not yet testified at the time of CBS
report, but both officers told the outlet they had no comment on the
disparity between the police report and the footage.

Lee
claims the drugs ended up on the ground because they fell out of
Shields’ pocket, but Levine argued in the court that Gaxiola
planted the drugs entirely. However, the judge was unconvinced by
Levine’s theory.

Even
so, as Vox observed, at the very least:

It’s
possible…that the cops tried to reenact the act of finding the
cocaine for the cameras. But that is still very deceptive — and
when so clearly caught on video, it makes it hard to trust the police
officers with just about everything else they’re doing. It makes a
potentially credible case lose all credibility.

According
to a statement from LAPD, a department 
known for
corruption and abuse:

The
LAPD takes all allegations of misconduct seriously and, as in all
cases, will conduct a thorough investigation.

Officers
in other parts of the country have also accidentally filmed
themselves planting drugs. In Baltimore, multiple instances of this
type of misconduct led prosecutors to 
drop
numerous charges 
and
cases earlier this year.

Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

RWE maakte 2 miljard winst op kolenstroom, goed voor de aandeelhouders……….

WDR 5 maakte gistermiddag rond 13.47 u. bekend, dat dit bedrijf de afgelopen negen maanden een winst van 2 miljard euro heeft gemaakt, tegen een verlies een jaar eerder. Overigens zijn er meerdere cijfers te vinden over de winst, die elkaar tegenspreken.

Een paar zaken zijn echter zeker: na een paar jaar kwakkelen gaat het zo goed, dat RWE weer dividend gaat uitkeren. De winst werd door RWE met name gemaakt op steenkoolstroom, zo ongeveer de smerigste vorm van energieopwekking die er is………..

RWE keert dividend uit, terwijl het bedrijf amper heeft gespaard over alle jaren dat het gesubsidieerd atoomstroom produceerde, sparen voor de afbraak van de kerncentrales……… ‘Uiteraard’ mag de belastingbetaler daar voor opdraaien, zoals deze ook mag betalen als er een fiks ongeluk gebeurt met zo’n centrale, immers geen verzekeringsmaatschappij wil deze dag des oordeels machines in haar verzekeringsportefeuille………

De Duitse regering verordonneerde vorig jaar, dat de bedrijven die kerncentrales hebben, in totaal 23,4 miljard moesten storten in een pot t.b.v. de toekomstige sloop van deze centrales. Een bedrag dat volgens deskundigen volkomen ontoereikend is voor dat doel…….. Met andere woorden: de regering Merkel heeft deze enorme schuld van deze bedrijven kwijt gescholden, tegen een volkomen ontoereikend bedrag…. Meer dan schunnig!!

‘Fijn hè dat de aandeelhouders van RWE geld verdienen aan het naar de kloten helpen van de aarde…..??!!! Aandeelhouders die aan alle kanten worden gefêteerd door de verschillende overheden, zoals Rutte 3 nu met het afschaffen van de dividendbelasting voor buitenlandse bedrijven……. Schunnig trouwens dat aandeelhouders van Nederlandse grote bedrijven al geen belasting hoefden te betalen over hun winsten……. Het is een gotspe dat Rutte c.s. zo durven te liegen over dit cadeau voor aandeelhouders, die al zo worden voorgetrokken op (kleine) spaarders……….. Heb de pest aan haatprofeet Wilders, maar hij had groot gelijk met zijn opmerking dat Rutte NB heeft gewerkt voor Unilever en een vriend van hem commissaris is van Akzo Nobel, m.a.w. er is hier sprake van belangenverstrengeling en politiek lobbyisme t,b,v, multinationals……. Ordinaire fraude!!

Zie ook: ‘Duitse belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en E-on…….

       en: ‘Afschaffing dividendbelasting: aap uit de mouw >> multinationals hebben Rutte 3 in de zak!

Afschaffing dividendbelasting: aap uit de mouw >> multinationals hebben Rutte 3 in de zak!

Terwijl grote bedrijven hier al amper belasting betalen, blijkt uit het onzalige regeerakkoord dat Rutte 3 ook nog eens de dividendbelasting voor deze bedrijven wil afschaffen…….. Uit niets blijkt dat de werkgelegenheid in Nederland daarmee zou groeien, terwijl bijvoorbeeld Rutte met een staalhard gezicht en verborgen grijns, de Kamer en het volk voorliegt dat dit wel het geval is………

Het kost de Nederlandse belastingpot maar liefst 1,8 miljard euro en het is ook daarom dat Rutte 3 het lage btw tarief wil verhogen, zodat de grote groep arme Nederlanders ervoor mogen betalen, mensen die arm zijn geworden door falend beleid van Rutte 1 en 2….. Deze groep is gegroeid tot meer dan 4 miljoen mensen, die tegen, op of onder de armoedegrens moeten leven. Met deze maatregel zullen die mensen kiezen voor goedkoop en ongezond voedsel, zoals dit bijvoorbeeld in de VS al een paar decennia de dagelijkse praktijk is……. ‘Mooi bijkomend effect’: een verdere stijging van de zorgkosten, maar dat is dan weer een zaak voor de belastingbetaler, niet de grote bedrijven maar u en ik…… Vergeet niet dat zelfs de laagstbetaalden hier 37% inkomsten belasting betalen, terwijl die grote bedrijven niet eens 20% betalen…….

Welke bedrijven willen afschaffing van de dividendbelasting vraagt u? Onder andere: Shell, Unilever*, Akzo Nobel en Philips, althans dat werd vanmorgen gemeld, waarop Philips direct liet weten, een dergelijke maatregel wel toe te juichen, maar dat het daarvoor niet heeft gelobbyd bij Rutte 3…… De andere bedrijven zouden hebben gedreigd uit Nederland te verdwijnen als deze belasting niet wordt afgeschaft, terwijl ze hier financieel al volledig in de watten worden gelegd……… Wat een misdadig geteisem!

Uit deze zaak blijkt ten overvloede nog eens, dat Rutte 3 een kabinet is voor het bedrijfsleven en de welgestelden en niet voor het volk, wat de feitelijke functie is van een volksvertegenwoordiging, waartoe het kabinet behoort……… Ook wordt hiermee duidelijk dat de grote bedrijven in feite de macht hebben, ze draaien er de hand niet voor om, een regering te chanteren, schande!!

Wopke Hoekstra, de ‘kersverse’ CDA minister van Financiën, is de verantwoordelijke voor die maatregel, die o.a. door VVD Kamerlid de Vries wordt toegejuicht en zij liet weten, dat het volk niet moet zeuren, daar Nederland voor iedereen een paradijs is…..** Wat een smerige rotschoft! Laat ik meteen de hoop uitspreken dat zij en haar geliefden in een diepe depressie belanden, financieel aan de grond raken en de rest van hun leven moeten rondkomen van een bijstandsuitkering (waar je niet van rond kan komen), dat heeft ze dik verdiend!!

Nee, niet de arme Nederlanders moeten geholpen worden, maar de aandeelhouders en daarmee de bedrijven. Dezelfde aandeelhouders waarvoor nu al jarenlang de bankrente kunstmatig laag wordt gehouden en waarmee een beursbubbel is gecreëerd……. Een maatregel waarmee ook nog eens de kleine spaarders werden en worden gepakt……..

De btw op basis levensmiddelen zou afgeschaft moeten worden, zodat ook de arme Nederlanders gezond voedsel als groente en fruit kunnen kopen……

Hier de tekst van Foodwatch dat de regering oproept de btw op groente en fruit geheel af te schaffen, lees en teken de petitie a.u.b. en geeft het door!

Groente
en fruit duurder? Stop dit kabinetsplan!

Met
het eten in de supermarkt gaat iets vreselijk mis: sinds de
eeuwwisseling is suiker 18% goedkoper geworden, maar groenten (+50%)
en fruit (+41%) zijn juist enorm in prijs gestegen. Je zou verwachten
dat de overheid ingrijpt om ervoor te zorgen dat gezond eten niet
duurder wordt. Maar ze doet juist het tegenovergestelde: het nieuwe
kabinet is van plan de btw op voeding – dus ook op groente en fruit
– juist te verhogen van 6% naar 9%! Dat betekent nóg duurdere
groente en fruit.

De
supermarktschappen liggen vol spotgoedkoop junkfood. Een donut kost
55 cent, een Mars pakweg 36 cent, een roze koek 16 cent en een
appelkoek …. 11 cent. Een appel daarentegen kost 59 cent, een
paprika 99 cent en een avocado al snel meer dan een euro#. De
prijsverschillen tussen junkfood en gezond eten worden al jarenlang
alleen maar groter.

Opeenvolgende
kabinetten klagen steen en been over de oplopende zorgkosten. Maar
een gezond voedselbeleid als vorm van ziektepreventie, ontbreekt
vrijwel volledig. De afgelopen jaren is er volop vertrouwd op
zelfregulering van de voedingsindustrie. Maar van alle kanten blijkt
dat dit faalt.

Dat
kan en moet beter: stimuleer gezond eten! De btw op groente en fruit
moet niet omhoog, maar juist omlaag naar 0%. De overheid wil er tot
dusver niet aan en beroept zich daarbij op Europese regels. Maar dat
is veel te kort door de bocht: juist de Europese Commissie en de
Wereldgezondheidsorganisatie bepleiten prijs- en andere maatregelen
om gezonder eten te stimuleren! Gezond verstand gebruiken dus!

Maak
groente en fruit btw-vrij!

#
Want een appel die minder kost dan een donut en een Mars; dat is pas
concreet gezond voedselbeleid!

LEES
DE VOLLEDIGE TEKST VAN DE E-MAILACTIE

============================================

Toevoeging van mij: suiker is naast veroorzaker van obesitas en diabetes, ook nog eens kankerverwekkend en het doet tumoren zelfs sneller groeien, zoals onlangs uit onderzoek naar voren kwam!! Kortom ook suiker dat alleen goedkoper werd, drijft de zorgkosten verder op………… 

* Dan durft Unilever te zeggen dat het maatschappelijk verantwoord en duurzaam onderneemt………

** Auke de Vries duidt hier op Nederland als belastingparadijs, terwijl haar partij het eens was met de PVV, Nederland niet langer ‘belastingparadijs’ te mogen noemen….. Terwijl Nederland dat natuurlijk wel is, zoals men ook in het buitenland keer op keer opmerkt……. Toch leuk dat dit VVD leeghoofd dit nu in feite toegeeft met haar schofterige opmerking!

Zie ook:

Rutte: nog een leugen over de afschaffing dividendbelasting doorgeprikt en toch vindt hij zijn geloofwaardigheid onaangetast…….

Unilever niet naar Rotterdam >> aandeelkoers schiet de lucht in…. ha! ha! ha! ha! ha!

Afschaffing dividendbelasting: Rutte kan ongestraft de boel belazeren en hardop liegen

Gert-Jan Segers (‘Christen’ Unie Tweede Kamer) tegen afschaffing dividendbelasting, maar wenst er niets tegen te ondernemen…..

Rutte (ex-Unilever en ‘premier’) niet van plan afschaffing dividendbelasting terug te draaien, zelfs niet na oplopende kosten

Pechtold (D66) liegt en Rutte (VVD en premier) heeft last van ‘geheugenverlies’ over afschaffing dividendbelasting buitenlandse investeerders

Belastingheffing ook al op klassenniveau, of hoe welgestelden en grote bedrijven de dans keer op keer ontspringen……

In democratieën denkt men dat regering niet in het belang van het volk handelt, ofwel een voortdurende en groeiende vertrouwenscrisis…..

‘Dividendbelasting en de ‘opmerkelijke reactie’ van van Haersma Buma………

Dividendbelasting: Rutte blijft liegen over de afschaffing van deze belasting……..

Rutte 3, het kabinet met ‘christenen’ dat zegt te werken aan de terugdringing van de klimaatverandering en luchtvervuiling, geeft meer wegen vrij voor 130 km/u…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rabobank: ‘Growing a better world together…’ AUW!!!

De Rabobank heeft een nieuwe reclame voor de radio (en waarschijnlijk ook voor tv, maar die heb ik nog niet gezien): ‘Growing a better world together………’

Kortom de Rabobank wil de wereld duurzaam maken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waar haalt de Rabobank het gore lef vandaan??!!!

De Rabobank wil de wereld duurzaam maken middels financiering van de intensieve martelveehouderij en het financieren van landbouw middels gebruik van grote hoeveelheden gif en genetisch gemanipuleerde planten (waar je oneindig veel gif op kan spuiten, zonder dat de plant doodgaat, neem Roundup)…….. Benieuwd of de Rabobank aandelen in het bezit heeft van Bayer/Monsanto.

Daarover gesproken: zou wel eens de investeringsportefeuille van de Rabobank willen zien, het zou me niet verbazen, als deze bank zelfs de wapenindustrie van fondsen voorziet……..

De Rabobank licht de boel weer eens op…………

Zie ook: ‘75% van de insecten verdwenen, waar men zich afvraagt hoe dit mogelijk is……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!