Saoedi-Arabië, de grote terreurstaat, ‘verdient’ een boycot (vooral op wapenleveringen) en sancties!!!

Hier een bericht  van RootsAction, waarin wordt opgeroepen een petitie te tekenen, waarin westerse landen wordt gevraagd, Saoedi-Arabië niet langer van wapens te voorzien, sancties te nemen tegen dit land en het land op een aantal andere gebieden te boycotten. Dit zolang Saoedi-Arabië niet stopt met de militaire agressie, nu weer tegen Jemen en eindelijk de mensenrechten te respecteren in eigen land.

Wat betreft 911 ben ik het niet eens met RootsAction, maar dat wil niet zeggen, dat Saoedi-Arabië niet overduidelijk terreurgroepen steunt, zoals de VS dat ook doet. Die twee landen kunnen het overigens verdacht goed met elkaar vinden op het gebied van terreur uitoefenen….. Ondanks dat de VS zegt oorlog te voeren, om vrijheid en democratie te brengen (zoals in Syrië), is daar bij hun ‘geweldige partner’ Saoedi-Arabië geen sprake van, sterker nog: dat land lapt alle mensenrechten aan de bloederige laars en martelt en executeert mensen op grote schaal…… Bovendien is dat streven gedoemd is te mislukken, zie de chaos die de VS na allerlei ingrepen achterlaat, zoals in Irak, Afghanistan en Libië……… Voorts zijn de VS, Saoedi-Arabië, Turkije en nog wat landen, verantwoordelijk voor de grote ellende in Syrië!!

Four
reasons to take action against Saudi Arabia:

  1. Saudi Arabia buys
    huge amounts of U.S. and European weaponry, which it uses to
    slaughter civilians in Yemen, including bombing a hospital, and to
    repress democracy at home and in neighboring Bahrain.

  2. Saudi Arabia sells
    huge amounts of fossil fuels to the United States and other
    nations, which they use to render the earth’s climate uninhabitable.

  3. Saudi Arabia is the
    leading source of funding for violent groups terrorizing the
    Middle East, as well as the attacks in the United States on
    September 11, 2001.

  4. Saudi
    Arabia brutally oppresses its own people, including beheading
    pro-democracy activists.

Western
powers have generally seen points 1 and 2 above as positive — so
positive in fact as to require ignoring points 3 and 4. It is time we
changed this perspective.

Please
click here to sign the petition below: 

 

We
call on the governments of the world to stop providing Saudi Arabia
with weaponry, and to boycott, divest from, and implement sanctions
against that country until the Saudi government ends its military
aggression and abuse of human rights.

After
signing the petition, please forward this message to your friends.
You can also share it from the webpage after taking the action
yourself.

This
work is only possible with your financial support.
Please
chip in $3 now.


The RootsAction.org Team

P.S.
RootsAction is an independent online force endorsed by Jim Hightower,
Barbara Ehrenreich, Cornel West, Daniel Ellsberg, Glenn Greenwald,
Naomi Klein, Bill Fletcher Jr., Laura Flanders, former U.S. Senator
James Abourezk, Coleen Rowley, Frances Fox Piven, Lila Garrett, Phil
Donahue, Sonali Kolhatkar, and many others.

Background:

1.
Defense
News:
Saudi, UAE Influence
Grows With Purchases

2.
International
Business Times:
Clinton
Foundation Donors Got Weapons Deals From Hillary Clinton’s State
Department

3.
BBC:
Yemen conflict: MSF hospital destroyed by air strikes

4.
Associated
Press:
An Intolerable
Unimaginable Heat Forecast for Persian Gulf

5.
New
York Times:
Claims Against
Saudis Cast New Light on Secret Pages of 9/11 Report

6.
Reader
Supported News:
Saudi
Arabia Has No Business Chairing the UN Human Rights Council

  www.RootsAction.org

Zie ook: ‘Saoedi-Arabië bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Jemen………

Voor meer berichten over/met Saoedi-Arabië, terreur, Jemen, Houthi, ISIS en/of AL Qaida, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Matthew Barzun, VS ambassadeur voor Groot-Brittannië, is trots op wat de VS wereldwijd presteert……. AUW!!!

Gistermiddag in ‘Hardtalk’ op BBC World Service (radio), de VS ambassadeur voor Groot-Brittannië, Matthew Barzun. Deze kwast heeft geen andere kwaliteit, dan stinkend rijk zijn en voor Obama’s verkiezing en herverkiezing te hebben gedoneerd. Hier een ‘opmerkelijke’ uitlating van de ‘ambassadeur’: Barzun zei dat hij trots is op de VS en wat dat land wereldwijd doet op het gebied van de vrede en de democratie…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! x 500.000!!!

Wat een idioot: de VS brengt wereldwijd oorlog over miljoenen, slacht er enorme hoeveelheden mensen af en brengt i.p.v. democratie, chaos en instabiliteit!!! Om nog maar te zwijgen over het vernietigen van een enorm aantal gebouwen, huizen, nutsvoorzieningen, ziekenhuizen en een fiks deel van de infrastructuur, dat is weer goed voor de ‘contractors’ die als een stel parasieten achter de troepen aansjokken……….

Na die uitlating van Barzun kreeg ik een dermate hevige en lange lachaanval, dat ik de rest van het gesprek niet meer heb kunnen volgen…… Zoals u ziet, heb ik (voor sommigen jammer genoeg) e.e.a. overleefd.

Ongelofelijk wat een klootzak die Barzun!!!

Voor berichten over/met Afghanistan, Irak, Libië, Jemen, Oekraïne, Syrië, staatsterreur, terreur, democratie, illegale oorlog, CIA, opstand en/of staatsgreep (ook een ‘fijne manier van doen’, vaak gebruikt door de VS: een opstand op poten zetten en daarna een staatsgreep plegen, uiteraard met CIA hulp, zoals in Oekraïne…), klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Saoedi-Arabië bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Jemen………

De Saoedische coalitie, die met inlichtingen en materiaal van de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk, de Houthi rebellen in Jemen bombardeert, heeft vandaag tot twee keer toe een ziekenhuis van Artsen Zonder Grenzen gebombardeerd. Gelukkig heeft men, na het eerste bombardementen waarbij geen dodelijke slachtoffers vielen, de patiënten kunnen evacueren………..

Nadat de Saoedische coalitie (Saoedi-Arabië, de Golfstaten, de Arabische Emiraten, Egypte en Marokko) een blokkade opwierp, zodat de gebieden, die de Houthi rebellen in het bezit hebben, geen voedsel, water en medicijnen kunnen ontvangen, wordt nu dus zelfs de ‘medische-infrastructuur’ door deze schoften gebombardeerd…….. Net als in Afghanistan waar de VS in Kunduz een ziekenhuis van Artsen Zonder Grenzen willen en wetens bombardeerde, kan ook hier alleen van oipzet sprake zijn………. Klik voor een bericht over dat bombardement op het label Artsen zonder Grenzen, onder dit bericht.

De Houthi’s, waren tot voor kort, samen met de Koerden de enige strijdgroep, die IS en Al Qaida met succes bevochten. Die twee terreurgroepen kregen van de oude, door Saoedi-Arabië geparachuteerde machthebber, onderdak in Jemen, waar ze de Houthi’s bevochten (veel aanslagen tegen Moskeeën), daar de Houthi’s sjiitisch zijn……..

Zo ziet u eens te meer, dat de VS en de rest van het westen een bijzonder smertig en bloederig spel spelen in het Midden-Oosten, waar men juist IS en Al Qaida ontziet…….

Voor meer berichten over/met Jemen, Houthi, Saoedi-Arabië, ISIS, Al Qaida, bombardementen en/of Artsen zonder Grenzen, klik op het betreffende label, onder dit bericht

Jorrit Kamminga werkt voor Clingendael en….. Oxfam Novib……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Beste lezer, was ik gisteren weer bijna pardoes m’n oren kwijt, toen ik op Radio1 hoorde dat Jorrit Kamminga zowel werkzaam is voor de oorlogshitsers en lobbyisten van het militair-industrieel complex Clingendael, als voor Oxfam Novib…… ha! ha! ha! ha! ha! Gelukkig zat ik niet te eten, anders had ik me gegarandeerd verslikt!!! Er wordt zelfs niet stiekem over gedaan……. Bent u lid van Oxfam Novib?? Denkt u daar nog maar eens goed over na….. De kwast Kamminga is ‘beleidsadviseur’ voor Oxfam Novib…. Alsof je een bankrover het beheer over ‘de grote kluis’ van de bank geeft…..

Kamminga was overigens in discussie met de christelijke reserve officier van het leger, SP flapdrol van Bommel. Onderwerp: een eventuele verlenging van de militaire aanwezigheid in Afghanistan, dat is de enige manier, om het boevenbewind in Kaboel in het zadel te houden….. Kamminga van Oxfam Novib is voor een jarenlange militaire aanwezigheid in Afghanistan, waar van Bommel gelukkig nog tegen is. Benieuwd of van Bommel nog tegen zal zijn, als hij in de toekomst minister van Defensie mag spelen……. De vraag stellen is haar beantwoorden!!

Voor meer berichten met/over Kamminga, militair-industrieel complex, oorlogshitsers, Clingendael, van Bommel, Oxfam, Novib, Afghanistan, Kabul, Kunduz, militaire missie, Uruzgan missie en/of Karzai (de oude ‘president’ van Kabul en corrupte krijgsheer), klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

VS bombardeert ziekenhuis Artsen zonder Grenzen in Kunduz, 9 medewerkers van deze organisatie kwamen om het leven……..

Vanmorgen berichtte BBC WorldService (radio), dat de VS een ziekenhuis van Artsen zonder Grenzen (MSF: Médecins Sans Frontières) heeft gebombardeerd in Kunduz. Gisterenmiddag werd gemeld, dat Afghaanse troepen, met behulp vcan spceciale troepen uit de VS, de stad Kunduz hadden ontzet van de Taliban, die de stad eerder deze week innamen. Die melding was duidelijk fout, zoals nu blijkt…….

Artsen Zonder Grenzen, heeft de coördinaten doorgegeven aan de Afghaanse en westerse troepen, zodat hun ziekenhuis zou worden ontzien bij bombardementen, tevergeefs dus…….. Het bombardement duurde in totaal 30 minuten, volgens MSF, die verder woedend meldde, dat negen van haar medewerkers, bij dit bombardement om het leven zijn gekomen………

De VS stelt een onderzoek in en wil nog niet erkennen schuldig te zijn, terwijl zij de bombardementen uitvoerden……… 

Gevalletje van harten en geesten winnen, zullen we maar denken………

Zie ook: VS bombardeerde het Artsen zonder Grenzen ziekenhuis in Kunduz niet per ongeluk………. Ofwel: VS terreur op grote schaal, over een lange periode!!

Artsen zonder Grenzen ziekenhuis: tijdens bombardement werden vluchtenden vanaf relatief korte afstand beschoten……. Vergissing??

VS bombardement MSF ziekenhuis in Kunduz: deze ‘vergissing’ kostte 42 mensen het leven…..

Klik op de labels onder dit bericht, voor meer berichten over Afghanistan, Artsen zonder Grenzen, Kunduz (de geweldige laatste ‘zinvolle missie’ van Nederland in Afghanistan vond ook daar plaats, het opleiden van de religieuze politie, voor als de Taliban weer aan de macht is…… Althans je de totaal opgerekte tijd voor de inzet van Nederlandse F16’s niet meerekent, die werden pas in 2014 teruggetrokken………), VS buitenlands beleidtrainingsmissie Afghanistan, Uruzgan missie, Karzai (de totaal corrupte krijgsheer en ex-burgemeester van Kabul) en/of militaire missie.

Afghanistan, 2 VS militairen ontslagen: ‘militairen die worden uitgezonden kunnen natuurlijk niet alle mensenrechtenschendingen in landen als Afghanistan tegelijk aanpakken…’

In Afghanistan zijn 2 VS militairen ontslagen, nadat ze een Afghaanse krijgsheer in Kunduz te verstaan hadden gegeven (met o.a. een paar klappen), dat je jongens niet seksueel mag misbruiken. Vanmorgen in de Kots Nieuwsshow, bijzonder hoogleraar aan de Radbout Universiteit Nijmegen, Désirée Verweij, zij is gespecialiseerd in ‘Dilemma’s van multi-laterale vredesoperaties’ en ze is tevens hoogleraar Militaire Ethiek aan de
Nederlandse Defensie Academie………. De zin in de kop komt van de website van de Kots Nieuwsshow, alsof het normaal is, dat je dergelijke zaken laat gebeuren, terwijl je in feite de macht hebt, hier een eind aan te maken…….. ‘Niet alle mensenrechtenschendingen aanpakken??’ Het westen heeft niet één mensenrechtenschending kunnen aanpakken!!

Verweij vertelde het verhaal van deze 2 militairen, die zich danig boos hadden gemaakt over misbruik van een ‘theejongen’. Een ‘theejongen’ is een soort van slaaf, die tevens moet dansen voor dergelijke krijgsheren en andere hooggeplaatsten en daarnaast wordt misbruikt, door dat geteisem……. Volgens Verweij is dat misbruik een gebruik in Afghanistan, onderdeel van de cultuur, hoewel ze wel opmerkte, dat het misbruiken van kinderen verboden is in Afghanistan. Verweij stelde dat je dit wel bespreekbaar kan maken als militair, maar daar moet het bij blijven, m.a.w. eenzelfde doodstille diplomatie die Rosenthal, Timmermans en nu Koenders weer hanteert: gewoon je kop houden, de centen gaan nu eenmaal voor de moraal.

Verweij geeft les aan officieren, maar lullig genoeg niet aan gewone militairen, die hoogstwaarschijnlijk heel wat meer mensenrechtenschendingen voor hun kiezen hebben gekregen in Afghanistan……… Daarover gesproken, die Nederlandse militairen (inclusief de officieren) moeten dergelijk gedrag minstens hebben gezien in Kunduz, daar het misbruikende tuig daar geen geheim maakt van hun gore praktijken……. Waarom hebben wij daar niets over gehoord, van de diverse ’embedded journalisten’, die daar op bezoek waren???

Uiteraard slaat het hele pleidooi van Verweij nergens op: het gaat niet alleen om misbruik van kinderen, maar de algehele corruptie in Afghanistan, die door het westen werd en wordt getolereerd. Neem de papaver teelt, voor het westen in Afghanistan binnenviel, was deze teelt zo goed als dood, na 10 jaar westerse overheersing draaide deze teelt beter dan ooit tevoren en de krijgsheren hebben zich helemaal scheel verdiend aan deze teelt voor opium en heroïne!!

Voor de schijn hebben we wat scholen gebouwd, waar ook meisjes naar toe mochten (op een beperkt aantal plaatsen), maar waar de westerse militairen zijn verdwenen, gaat geen meisje meer naar school……

Moet u nagaan: heb ik niet eens ‘gesproken’ over het executeren van bijvoorbeeld overspelige vrouwen, middels steniging; een barbaarse executie waar de westerse troepen ook al niets over tegen mochten ondernemen. Of het martelen van gevangenen door de Afghaanse overheid………..

Kortom het westen heeft Afghanistan in diepe ellende gestort, de krijgsheren zijn machtiger dan ooit en de misdaad teelt wierig! Enige ‘troost’ voor bijvoorbeeld de wanhopige ouders van theejongens, is het feit dat na de laatste westerse militair het land heeft verlaten, de Taliban weer aan de macht zal komen.  Die scherpslijpers tolereren geen misbruik van kinderen, al zit de bevolking dan wel weer met een religieuze dictatuur, die schijt heeft aan de simpelste mensenrechten, zoals gelijkheid van man en vrouw…….

Voor meer berichten met/over Afghanistan, Karzai (maffiabaas en ex-president ofwel ex-burgemeester van Kabul), Taliban, Kunduz, opiumproductie, heroïne, Rosenthal, stille diplomatie, steniging en/of vrouwenemancipatie, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.

Bas Eickhout weet niet, of de situatie in Afghanistan anders was geweest, als wij daar niet waren geweest….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Toevoeging op 26 juli 2015: i.p.v. Afghanistan, stond daar te lezen Afghanisatan,. hoewel dat wel ‘lekker’ klinkt, was het niet de bedoeling en als er iemand zich als satan heeft gedragen in Afghanistan, zijn dat de westerse troepen wel. Mijn excuus.

De over een heftig stinkende keeshondendrol getilde ‘GroenLinks’ (ha! ha!) hufter Eickhout was gisteren te gast in BNR’s Politiek panel (na 11.00 u.). Hier stelde deze ballenlikker, dat het niet duidelijk is, of de Taliban net zo sterk terug zou zijn gekomen, als Nederland niet op missie in Afghanistan was geweest (wat nu steeds duidelijker blijkt en van te voren door een heel leger deskundigen was voorspeld, dat geldt overigens voor al het westers ingrijpen in Afghanistan)….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! De klotenklapper begrijpt niet, dat het grote aantal burgerslachtoffers dat in Afghanistan viel, door de(illegale) westerse overheersing en het daarmee gepaard gaande niets ontziende geweld, de ‘harten en geesten’ rijp hebben gemaakt voor een sterk terug verlangen naar de Taliban dictatuur, door een groot deel van de Afghaanse bevolking. Tijdens die dictatuur was men immers wel veilig voor westerse bombardementen (die een ongelofelijk groot aantal burgerslachtoffers hebben gemaakt) en onbeschoft handelen van westerse troepen, die in feite niets te zoeken hadden in Afghanistan. Bovendien heeft het westen daar uiterst misdadige ‘oorlogsheren’, als Karzai in het zadel geholpen, die ook nog eens de opiumhandel op ongekende hoogte hebben gebracht!!

Hoe dom moet je zijn, als je niet begreep en begrijpt, dat zodra de laatste westerling weg is uit Afghanistan, de Taliban weer aan de macht zal zijn…. Maar dan wel voorzien van spiksplinternieuwe westerse wapens, wapensystemen en een  ‘voortreffelijk opgeleide’ religieuze politie, waar o.a. Nederland en Duitsland voor hebben gezorgd…….. Die kunnen dan ‘mooi’ de 40 opgeleide meisjes, waar we hier zo trots op zijn, laten stenigen in het openbaar….

Na het westerse ingrijpen in Afghanistan kunnen we wezenlijke
verandering in Afghanistan, van binnenuit, de eerste 40 jaar wel
vergeten…..

Bas Eickhout, ‘de hoop in bange dagen’  van ‘GroenLinks…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Treurig, wat een lul en wat een waardeloze partij, als je nog in die partij gelooft, moet je toch minstens een neoliberaal gezwel in je hersenpan hebben!!!

Zie ook: ‘Bas
Eickhout en een vlijmscherpe flutanalyse over de oorlog in Oekraïne en
van de Russische schuld voor MH17…….. AAAAJAAAAAAJAAAAAAAAJ!!!!
Zandzakken voor de deur!!

Voor meer berichten met nitwit Eickhout of Afghanistan, klik op het label Bas Eickhout, GroenLinks, Afghanistan, opiumproductie, Karzai en/of militaire missie.

John Cusack: Barack Obama is ‘as bad or worse’ than George W Bush

Het volgende artikel komt uit The Guardian. Gelukkig zijn er een groot aantal bekende personen zijn, die hun mond open durven te trekken over de terreur die de VS in veel landen uitoefent. Dit artikel kwam ik tegen op het blog van Stan van Houcke. Het is, zoals u begrijpt in het Engels:

The actor has attacked the incumbent president’s approach to civil
liberties and his foreign policy, saying he has extended Bush’s wars

Cusack is a board member of the Freedom of the Press Foundation.

Cusack is a board member of the Freedom of the Press Foundation.
Photograph: Dave Kotinsky/Getty Images

John Cusack, the actor, writer and – increasingly – political pundit, has said Barack Obama
is “as bad or worse” than George W Bush when it comes to issues such as
the NSA, freedom of the press, civil liberties and drone strikes.

“Obama has extended and hardened the cement on a lot of Bush’s
post-9/11 Terror Inc policies, so he’s very similar to Bush in every way
that way,” he told the Daily Beast.

“He hasn’t started as many wars, but he’s extended the ones we had,
and I don’t even think Dick Cheney or Richard Nixon would say the
president has the right to unilaterally decide whom he can kill around
the world.”

Cusack, who has described Obama’s domestic social policy as “much better”,
has been a vocal opponent of the president’s foreign policy for much of
his term in office. In 2012, he published an interview with Jonathan
Turley, professor of law at the George Washington University law school,
which he prefaced with his thoughts on US military intervention in
Afghanistan and drone strikes in Pakistan.

“One is forced to ask the question: is the president just another Ivy
League asshole shredding civil liberties and due process and sending
people to die in some shithole for purely political reasons?” he wrote.

The actor has long been a champion of press freedom and sits on the board of the non-profit Freedom of the Press Foundation.
One of his fellow board members is the NSA whistleblower Edward
Snowden. Closer to home, he has attacked the film industry for its
attitude towards female stars, describing Hollywood as “a whorehouse”.

“I have actress friends who are being put out to pasture at 29,” he told the Guardian last year. “They just want to open up another can of hot 22. It’s becoming almost like kiddie porn. It’s fucking weird.”

Cusack next appears in Love & Mercy, a biopic of the Beach Boys’
Brian Wilson, directed by Bill Pohlad. Paul Dano plays Wilson in the
midst of recording the group’s seminal album, Pet Sounds, and Cusack
plays him in later life, when he was isolated following drug rehab and
under the powerful influence of his abusive therapist Eugene Landy.

Read a review of Love & Mercy

Hennis-Plasschaert en Hammelburg, grootlobbyisten van oorlogvoeren, willen uitbreiding van de F16 missie in Irak…..!!!

De oorlogstrom klonk weer lekker hol, afgelopen vrijdag, toen hare leeghoofdigheid en grootlobbyist van het militair-industrieel complex, VVD huppelkut Hennis-Plasschaert liet weten, dat ze de inzet van F16 straaljagers voorlopig wil houden in Irak en eigenlijk een uitbreiding wil, naar het Syrische luchtruim. Iets waar tot nu toe geen instemming voor was in de Kamer…..

De volvette BNR oliebol Hammelburg, ging daar ‘wat verder’ op in, na het nieuws van 12.00 u., op die zender. De holle bolle wijsneus wist net als Hennis-Plasschaert te vertellen dat de F16 missie in Irak voortgezet moet worden, zo’n missie kan niet in 2, 3 jaar succesvol worden afgerond……. ha! ha! ha! ha! ha! Zo, die gaat ook op voor het eufemisme van de maand! Nee, Hammelburg, dat hebben we gezien in Afghanistan en Irak, zelfs na meer dan 10 jaar, is het nog niet 1, 2, 3 voor elkaar….!!! Hammelburg wijt dat ‘langzame succes’ overigens ook aan de Tweede Kamer, volgens hem, kan in Nederland alleen maar over kleine stukjes tegelijk worden onderhandeld…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Gelukkig, beste lezer, ziet ‘onze’ Hammelburg wel wat resultaten van de peperdure F16 missie in Irak, zo zou volgens hem, de opmars van IS (= ISIS) door deze missie zijn vertraagd……… Niet dat dit te bewijzen is, maar ‘t past wel lekker in z’n lulpraatje!!

Als grootlobbyist van het militair-industrieel complex, wil Hammelburg dus een minister van Defensie, die autocratisch kan beslissen, waar en hoe ons leger wordt ingezet in het buitenland, zonder geneuzel in de Kamer. Uiteraard is Hammelburg dan ook voor troepen aan de grond in Syrië en Irak, immers wat we daar tot nu toe verkankerd hebben, kan nog veel grondiger met troepen aan de grond…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk, wat een drollenpoetser!!!

Voor meer berichten over BNR koekwous Hammelburg, klik op het label met zijn naam, onder dit bericht. Dat geldt uiteraard ook voor berichten over ‘Irak’, ‘Syrië’, ‘Afghanistan’, ‘IS’ en/of ‘militaire missies’.

Ronselen voor het ‘militaire vak’ op de lagere school, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn…….!!!

Gistermorgen was één van de grootste hufters, die Radio1 rijk is, de óóóóó zóóóóó leuke Marc-Robin Visscher, op die zender te horen. Hij was op bezoek bij een lagere school, waar ook het leger aanwezig was, om daar eens ongegeneerd reclame te maken voor een ‘vak’, waarbij het doden van tegenstanders prioriteit heeft boven alles…..

De kinderen mochten ‘geweren vasthouden’ en in een tank plaatsnemen, ja ze pakken lekker groot uit, als ‘t om ronselen gaat en die 12 jarigen vinden dat natuurlijk allemaal prachtig……. Als ik m’n kind op die school had, zou ik het bestuur voor de rechter slepen, zijn ze nou helemaal gek geworden?!!!

Het e.e.a. werd gegoten in ’70 jaar vrijheid’, met de leugen eraan vast, dat wanneer men het Nederlandse leger voor WOII net zo belangrijk had gevonden, als heden ten dage, men de Duitsers in mei 1940 had kunnen tegenhouden…….. Misschien had men de nazi’s wat langer kunnen tegenhouden, maar met een ongelofelijk aantal extra doden, dat is zeker!!!

In feite zegt het leger met dit soort acties ook nog eens tegen die kinderen en hun ouders, dat er veel meer belastinggeld naar het leger moet…… Waarom anders bijvoorbeeld een tank meenemen, terwijl wij die niet meer gebruiken?????

70 jaar vrijheid? Dat moet je zeggen aan alle burgers in landen, die in de loop van de jaren, bij ‘vredesoperaties’ waaraan het Nederlandse leger deelnam, familieleden hebben verloren, bijvoorbeeld in Irak en Afghanistan. Laat het leger de volgende keren, maar eens psychiaters meenemen, die kunnen vertellen, hoeveel ex-militairen na militaire missies de rest van hun leven, geestelijk geheel in de knoop zitten………. Plus wat ouders, die hun kind zijn verloren, door dat hun kind in het Nederlandse leger meevocht in ‘den vreemde….’

U snapt natuurlijk wel, dat Visscher geen onvertogen woord liet vallen en ‘lekker’ meedeed aan het voorliegen van kinderen………

Voor meer berichten over ronselen en/of Visscher, klik op het desbetreffende label onder dit bericht.