Belastingontduiking wereldwijd minstens 21 biljoen euro

Tax Justice Network bracht gisteren in de Britse krant the Observer naar buiten, dat er wereldwijd minstens 21 biljoen (1 biljoen is een 1 met 12 nullen) euro aan belasting wordt ontdoken. Vanmorgen bij Radio1 een kloot van de HJC een juristenkantoor, dat gespecialiseerd is in belastingontduiking. Deze asociale hufter propageert belastingontduiking, sterker nog, dat is de ‘morele plicht’ van elke belastingbetaler. Ook bedrijven die hier de belasting in eigen land ontduiken, zoals die uit Zuid-Europese landen, die nu in de problemen zitten, valt niets te verwijten. Dat de gewone Nederlandse burger op alle mogelijke manieren (niet alleen financieel, maar bijvoorbeeld ook arbeidsrechtelijk) mogen bloeden voor dit belastingontduiken, interesseert de asociale hufter niet…..

Dit geeft nog eens aan hoe oneerlijk de lasten verdeeld zijn, niet alleen op wereldniveau, maar ook op Europees en landelijk niveau.

De woordvoerder van HJC erkende wel, dat het in Nederland bijzonder makkelijk is belasting te ontduiken, leuke wetenschap voor mensen, die werkloos zijn geworden, en/of hun huis worden uitgedonderd, en/of afhankelijk zijn van de voedselbank…..

VVD: ‘Niet doorschuiven, maar aanpakken’, ha! ha! ha!

Het verkiezingsprogramma van de VVD met de bovenstaande titel (zonder het lachen), werd vandaag gepresenteerd.

De VVD zet in op het terugdringen van de overheidsuitgaven, vandaar dat ze niets aan de (niet te handhaven) hypotheekschuld en hypotheekrenteaftrek wil doen, dat wij een huizenbubbel hebben is in zo ongeveer de hele wereld bekend, maar hier proberen politici als die van de VVD, dat onder de tafel te houden. Naast de totale hypotheekschuld van rond de 700 miljard euro (waarvan de tegenwaarde in onroerend goed, nog niet eens de helft bedraagt), werd gisteren bekend gemaakt, dat de totale schuld voor het in autootjes rondtoeteren intussen is opgelopen tot één en een kwart miljard euro. Over doorschuiven gesproken……

Uitgaven voor de zorg moeten nog verder omlaag, dus nog meer eigen bijdragen, terwijl de grote onderlaag, al lang geen cent meer kan missen. Niets over de schandalige winsten van farmaceuten, fabrikanten van medische apparatuur, of de gigantische salarissen van de top in de zorg (inclusief de besturen), of de bouw van megalomane design ziekenhuizen, of de salarissen bij de zorgverzekeraars, hun peperdure gebouwen, en tijdschrift uitgaven (om over het meer dan achterlijk hoge reclamebudget nog maar te zwijgen)*, leve de marktwerking, die geen lagere maar tot steeds hogere premies leiden, ook al zo’n waanzinnig succes, uit de VVD koker. Eén ding is duidelijk de gehandicapten en chronisch zieken worden nog verder uitgekleed, als het aan de VVD ligt, uitkleden, terwijl deze mensen voor een groot deel al geen kledingstuk meer aan het lijf hebben….

Hier worden de kosten doorgeschoven naar mensen, die deze niet kunnen voldoen, maar het is idd doorschuiven. De kleine groep mensen die de VVD bedient, lachen zich dood, zij betalen veel minder voor de zorg en als het nodig is vertrekken ze naar een privékliniek in het buitenland, waarvan ze de kosten mooi kunnen minderen op de belastingaangifte. Ja mensen een kleine groep, de meeste VVD stemmers zijn oliedom en geloven daadwerkelijk de VVD praatjes, dat de hypotheekrenteaftrek te handhaven is.

VVD leeghoofd Blok dacht vanmorgen slim te zijn, toen hij voor de radiomicrofoon (Radio1, rond 10.43u.) begon over het te verwachten docententekort, vanwege de pensionering van een groot aantal docenten de komende jaren. Volgens Blok, wil de VVD daarom de pensioenleeftijd al in 2018 op 67 jaar hebben. De VVD heeft de laatste 20 jaar een flinke steen bijgedragen aan het onaantrekkelijk maken van het onderwijzersberoep en het vergroten van de scholen (en klassen), terwijl ook 20 jaar geleden al werd gewezen op het tekort, dat ons nu staat te wachten. Sterker nog, het demissionaire kabinet, is zo dom geweest om bonussen te gaan geven aan excellente onderwijzers, dat noemde men toen een ‘verhoging van het budget’, een maatregel, die zoals de praktijk leert, corrumperend werkt en de sfeer op de scholen nog verder verziekt, dit keer bij de docenten onderling. 

Nu wil de VVD het onderwijzersberoep nog verder onaantrekkelijk maken, door de scholen de opvang van de leerlingen na schooltijd te bevelen. Blok rekende even buiten de waard, een onderwijzer die in de studio zat, las het leeghoofd, volkomen terecht de les, over datzelfde onderwijs en de onaantrekkelijkheid ervan wat betreft de arbeidsrechtelijke kant. Daar kon Blok alleen op antwoorden, dat de VVD wil gaan investeren in het onderwijs, hoe of wat? dat is nog niet uitgekristalliseerd in de boosaardige VVD breinen.

Uitkeringen worden ontkoppeld, werken moet lonen, dus pak je de mensen, die nota bene door VVD beleid werkloos zijn geworden. De schoft Blok noemde nog even de Rotterdamse bus naar het Westland, waar onwillige werklozen inzaten. Heeft u nog iets gehoord over dit achterlijke project? de enige geluiden uit het tuinbouwland zijn de steeds herhalende verhalen van uitbuiting, tuinders of koppelbaasjes, die Oost-Europeanen uitbuiten, en tuinders die mensen een dubbeltje per uur kunnen betalen, zullen nooit 1 euro uitgeven, ook al is die euro dan voor een Nederlandse werkloze.

Het onzelfstandig VVD ventje Rutte loofde de VVD vandaag de hemel in, als je hem moet geloven, zit iedereen met z’n kont in een bad, dat volliep via gouden kranen, voorlopig is de Nederlandse economie onder Rutte in een krimp geraakt, een niet te ontkennen waanzinnig resultaat, in dit deel van Europa. De disfunctionerende premier Rutte, heeft intussen weer een blanco cheque (maakt niet uit wat de zak zegt, dat is het wel) ter waarde van vele miljarden euro’s aan de EU gegeven, niet om armlastigen te helpen, maar om banken overeind te houden.

Nog een aanvulling, geheel en al vergeten potverdekerstmanz’nlulincranberrysaus, de ontwikkelingshulp: geen cent meer als het aan Blok ligt, als mensen ontwikkelingshulp willen geven, doen ze dat maar uit eigen portemonnee, aldus deze ordinaire rotschoft. Alsof de VVD de schatkist zelf vult (de echte VVD’ers ontduiken het liefst de belasting, zie hieronder), en de burger geen cent belasting betaalt uit die portemonnee. Als al de ontwikkelingslanden, die wij nu steunen, morgen besluiten geen producten meer te leveren aan Nederland, om hier de achterlijk grote veestapel van 500 miljoen dieren te voeden, ligt over een week of 2 de helft van die veestapel dood in de megastallen. Voor elke uitgegeven euro ontwikkelingshulp, ontvangen wij er minstens 2,2 terug!

Tot slot: Waar echt geld te halen valt, daar zie je de VVD niet, zoals men hierboven kan lezen, maar ook de welgestelde Nederlanders die miljarden verduisteren in het buitenland, worden door de VVD ontzien, nee zelfs geholpen, zoals eind 2010 op de Antillen, Kamp hielp daar de witte welgestelden op tijd hun zwarte kapitalen te verkassen. Om de domme kiezers nog verder te paaien wil de VVD de maximumsnelheid naar 140 km/u. en als u daardoor in de zorgkosten komt, pech gehad, dokken is het devies!

*Vergeet niet, dat de neoliberale VVD schoft Wiegel, tot 2012 aan het roer zat bij de zorgverzekeraars, dus daar geld halen zal voorlopig niet gebeuren.

Ontduik de belasting: nieuwe regels ook voor rijke particulieren

De nieuwe vorm van belastingcontrole (in goed vertrouwen niet controleren) voor het bedrijfsleven, is zo’n succes, dat 2 belastingadviseurs pleiten deze regels ook in te voeren voor rijke particulieren. De nieuwe manier werkt zo geweldig, dat Nederland vele miljarden aan belasting, niet meer ontvangt. Al vindt VVD leeghoofd Weekers, dat het niet duidelijk is, of dat het gevolg is van de nieuwe regelgeving (bedrijven betalen namelijk het liefst zoveel mogelijk belasting, toch?).

Dit alles, terwijl de overheid de grote onderlaag de laatste centen afpakt.

Zie ook mijn eerdere bericht over dit onderwerp van 16 juni jl:

http://deazijnpisser.blogspot.nl/2012/06/belastingontduiking-door-nieuwe-regels.html

Schoolverzuim: hulp voor inbrekersgilde

Het ministerie van Onderwijs steekt het inbrekersgilde, die ook te leiden hebben onder de crisis, de helpende hand toe. Ouders kunnen vanaf nu twitteren met een verzoek hun kind(eren) één of meer dagen, te laten verzuimen van school. Ha! ha! ha! Zo hebben de inbrekers wat meer tijd, voor het leeghalen van huizen…..

Wat is dat toch met het nu demissionaire kabinet Rutte? In de iets meer dan 1,5 jaar, dat dit kabinet aan het bewind is, doet het niet anders dan de (georganiseerde) misdaad cadeaus toestoppen, neem de verhoging van de tabaksaccijns, het totaal aantal jaarlijks gesmokkelde sigaretten, is al lang niet meer te schatten.

De wietpas, een gegarandeerde inkomstenverhoging voor de georganiseerde misdaad, niet alleen voor softdrugs, maar ook een vergroting van het aandeel van harddrugs (anders dan alcohol) op de Nederlandse markt (in een koffiehuis kan je alleen softdrugs kopen).

De nieuwe regels van belastingcontrole voor bedrijven, die men nu ook voor rijke particulieren wil invoeren, geven een vermindering van belastinginkomsten, die na invoering al in de miljarden lopen. ‘Men snapt bij Financiën en de belastingdienst niet’, dat een bedrijf het liefst zo min mogelijk belasting betaalt, dus als de kans op controle nog lager wordt, is men nog eerder geneigd de boel te flessen. Je moet ook minstens op dit onderwerp gepromoveerd zijn, om dat te begrijpen.

Niet dus, dit is gewoon kwaadaardige lobby ten koste van de grote onderlaag in onze maatschappij, m.a.w. hier wordt bewust misdadig gedrag beloond. Bedrijven mogen daarnaast de grootst mogelijke troep verkopen en daar via leugenreclames de burger mee oplichten.

Lobbyen wordt nu als normaal gezien in de Nederlandse politiek, zelfs bewindslieden mogen dat, hoe corrupt kan een regering zijn? Gegarandeerd, er zijn nog veel meer voorbeelden.

Laatste aanpassing op 2 september 2016.

Belastingontduiken, een oproep tot

Maandag op BNR (na 10.30u., naluisteren lukte mij niet) een woordvoerder van Goudstandaard, die welgestelden een nieuwe manier van belastingontduiking voorhield. Koop goud en stal dat buiten de EU, dus bijvoorbeeld in Zwitserland, dat scheelt 19% btw!!!!

Het gaat maar door en de grote onderlaag mag de belasting opbrengen in een wereld, die met name door de welgestelden aan alle kanten voor honderden miljarden opgelicht wordt, godgloeiendegodverdomme!

Griekenland, de verkiezingen en de reders

Neo Dimokratia (zusterpartij van het CDA) heeft de verkiezingen in Griekenland gewonnen, u weet wel de partij die het land naar de afgrond bracht, de politici van die partij logen de hele wereld voor met hun cijfers, de partij van christelijke grootgraaiers. Het is voor de gewone Griek niet te hopen, dat zij werkelijk een regering kunnen vormen, ze zijn nu al ver genoeg van huis en totaal uitgekleed.

Op BBC World Service was vanmorgen een vertegenwoordiger van de Griekse reders te horen. Deze hufter is boos op stemmen in Griekenland, die willen dat de reders ook in eigen land belasting gaan betalen. De Griekse reders varen bijna zonder uitzondering onder een andere vlag, o.a. van de Nederlandse Antillen. Voordeel: schijt aan rechten voor zeevarende arbeiders, schijt aan veiligheidseisen, een minimale belastingdruk onder de vreemde vlag en als laatste een lekker laag loon voor het personeel.

Het is als met veel Griekse en andere Zuid-Europese bedrijven, die hier ‘kantoor houden’, belastingontduiking in eigen land, tegen een prettarief, dat net de 10% overstijgt, terwijl de ‘normale’ vennootschapsbelasting hier 25% bedraagt!

Nee, het is normaal, dat mensen, die werkelijk niets meer hebben, bloeden voor de welgestelden, die de boel naar de kloten hebben geholpen en op grote schaal de belasting ontduiken…..

Belastingontduiking door nieuwe ‘regels’

Sinds in 2008 de belastingregels voor bedrijven werden aangepast, uitgaan van vertrouwen en minimale controles, loopt de belastingdienst naar schatting miljarden mis door foute belastingaangiftes. Staatssecretaris Weekers, het VVD leeghoofd met 0,0 kennis van belastingen (of wat dan ook), erkent dat er minder belastinginkomsten zijn, maar betwijfelt of dat iets met de nieuwe regels te maken heeft. Het is toch zo, dat er in de geschiedenis van de mensheid nog nooit voorvallen zijn gemeld, waarin bedrijven de boel belazeren?

Vandaar dat we de grote onderlaag laten bloeden, voor mismanagement, corruptie en diefstal op grote schaal, door het bedrijfsleven en de overheid…….

Doordat buitenlandse bedrijven de belasting in eigen land ontduiken in Nederland, tegen een prettarief van rond de tien procent, ontkomen die bedrijven aan een normale vennootschapsbelasting in Nederland van 25%, dat zou bij een belastingaanslag van 25% (altijd nog een stuk lager, dan in ons omringende landen), onze schatkist maar liefst minimaal 12 miljard per jaar opleveren!

Weekers pakt liever de zwakste groepen, dan dat hij een eerlijk belastingtarief zou invoeren, of zoals gezegd, de belastingaangiften van bedrijven fatsoenlijk te controleren. De lul wacht een onderzoek af, naar deze praktijk, dat is als wachten op een onderzoek, terwijl de hele wereld al weet waar het aan schort, steker nog, dat had men al kunnen weten bij de invoering, waar belasting ontduiken mogelijk is, zal dat gebeuren, zoals de buitenlandse bedrijven, die hier ‘kantoor houden’ maar al te goed weten.

Ebru Umar laat zich zwart schoonmaken

Het ongelofelijk rechts-conservatieve tyfuswijf Umar heeft een column in Radio1 kotszomer (maandag rond 10.45). Vanmorgen sprak ze over de ‘vermaledijde’ gezinsherenigingen, Umar is er immers van overtuigd, dat Nederland overvol zit. En passant vertelt ze, naast veel onzin over gezinshereniging, dat ze vrouwen, die het Nederlands amper machtig zijn, haar huis zwart laat schoonmaken en zo te horen heeft ze er al een paar versleten. Wat een ongelofelijke hypocriet, de fascistische haatprofeet Wilders te hulp roepen en schreeuwen om de grenzen te sluiten, maar dan wel de belasting ontduiken, door mensen zwart te laten werken. Logisch dat kansarmen altijd de hoop houden, op een beter leven in Nederland. Uw Azijnpisser is tegen het terugsturen van mensen naar het land van herkomst, toch zou ik ook hier, een uitzondering willen maken: kan deze boloog idioot a.u.b zo snel mogelijk op het vliegtuig gezet worden?

VVD wil kleding- en hygiënepolitie, naast hoge straffen op fraude

Een ‘nieuw’ VVD leeghoofd met kwaadaardige neigingen, ene Azmani, wil dat uitkeringstrekkers die stinken naar zweet of drank, er niet ‘verzorgd en netjes’ uitzien tijdens een sollicitatiegesprek, worden gekort op hun uitkering. Volgens A. doen uitkeringstrekkers dat met opzet, om niet aangenomen te worden. Voorbeelden kan hij niet noemen, evenmin cijfers, maar de droplul hoort nog wel eens wat.

Mensen die overdag naar alcohol ruiken zijn in 99% van de gevallen alcoholist en hebben hulp nodig, geen werkgever, die op deze mensen zit te wachten. Daarnaast ontzegt de VVD hen het liefst hulp om van hun verslaving af te komen. En wat is netjes en verzorgd? Met een kale kop in het nieuwste boevenpak, nl. een driedelig pak? Naar zweet stinken? Mensen die een lijflucht bij zich hebben, zijn over het algemeen of echt dakloos, of geestelijk ‘minder’ begaafd, beiden niet echt groepen, waar het bedrijfsleven op zit te wachten en met hulp van de VVD, worden de aangepaste werkplekken voor de 2e groep onbereikbaar….

Zijne kwaadaardigheid de VVD’er Kamp, wil uitkeringsfraude 10 keer zwaarder bestraffen. Deze klootzak is mede verantwoordelijk voor de krimp in onze economie. Velen zijn dus werkloos geworden door het beleid van het kabinet, waar Kamp deel van uitmaakt (en de PVV draagt hier ook een hele grote verantwoording voor), werkloosheidsuitkeringen die bij niet te lange dienstverbanden en dat zijn er veel, maar een paar maanden duren, de kans dat je daar kan frauderen is dus minimaal, maar deze werklozen belanden dan wel snel in de bijstand (als hun partner niet verdient). Deze werklozen kunnen hun huis niet meer betalen van hun minimale uitkering of van één salaris (of dat nu koop of dure huur is), logisch dat ze proberen bij te schnabbelen.

Trouwens gesproken over die huizen, er was onlangs weer eens ophef, over de kwalijke rol, die notarissen spelen bij de executieverkopen van huizen, dit soort lui zit al een eeuwigheid aan de foute kant van de maatschappij, maar het dringt nu gelukkig tot steeds meer mensen door.

Mensen die hun huis moeten verlaten vanwege financiële ellende (nu vaak het gevolg van regeringsbeleid en dat wordt nog veel erger met het oranje- of Kunduz akkoord), moeten met spoed geherhuisvest worden op kosten van…? ja van u, de belastingbetaler! dat betekent meestal eerst noodopvang, waarna weer gepaste woonruimte gevonden moet worden en dat alles, nogmaals, op kosten van de belastingbetaler, een ongelofelijke vernietiging van kapitaal, mede mogelijk gemaakt door de VVD.

Kamp is wel goed voor rijke fraudeurs, zoals de witte belastingvluchtelingen op de Antillen, dankzij deze smerige hufter, hebben zij hun zwarte kapitaal veilig kunnen stellen voor 1 januari 2011. Bij niet veilig stellen, had de Nederlandse schatkist een paar miljard kunnen vangen. Als klap op de vuurpijl, kunnen die witte rijke Nederlanders op de Antillen, nu genieten van een ‘belastingdruk’ van maar liefst 11%!!!!! Buiten de Antillen stelen welgestelde Nederlanders ontzien bij hun belastingontduiking, alleen als het niet anders kan, wordt er vervolgd. geschatte ontduiking: 100 miljard euro!!!!!

Nee, we moeten echt, die armzalige uitkeringstrekkers pakken….

Jachtseizoen op uitkeringstrekkers is alweer geopend

De jacht op uitkeringsfraude is geopend. Daar valt dan ook zeker een miljoen euro te halen! De jacht op fraudeurs, die persoonlijk de zaak al voor een miljoen of meer flessen, blijft in de koelkast staan. Ja, als de overheid een tip krijgt, kan het gebeuren, dat ‘we’ een onderzoek instellen, maar het geeft natuurlijk geen pas ‘hardwerkende’ ondernemers of anderszins zeer welgestelden onder de ‘fraudeloep’ te leggen, ook al kunnen ‘we’ daar jaarlijks miljarden meer mee ophalen. Die miljarden persen we liever uit personen, die tot de neus in het water staan.

Uit cijfers zou verder blijken, dat gemeenten te weinig doen om bijstandstrekkers of werklozen weer aan het werk te krijgen. De klootzakken die deze cijfers bekend maken, zijn duidelijk zelf de laatste 12 jaar niet werkloos geweest, anders zouden ze wel anders lullen. Maar het bekt weer lekker en de Telegrof weet wel raad met dit soort onzin. Er is simpelweg te weinig werk voor alle werklozen, die er de laatste jaren bij zijn gekomen. En kom nu niet met het gelul, dat er werk zat is, maar dat wij dat niet willen doen; hoort u nog wat over het Rotterdamse PvdA project, werklozen in de Westlandse tuinbouw aan het werk te zetten? Nee dus! Die tuinders zitten niet te wachten op mensen, die ze het wettelijk minimumloon moeten betalen, Oost-Europeanen zat, die het voor veel minder doen. Gisteren was er een werkloze Pool op de radio te horen, een bouwvakker die niet aan het werk komt en waarom? simpel: hij is te oud, genoeg jonge Polen, die zich uit laten kleden! Het wachten is op de nieuwe werkverschaffing, o ja, die hebben we al, o.a. met dank aan PvdA holvat Kool in Den Haag, straks papier-prikken voor iedereen, of dijken maken met kruiwagens en scheppen, desnoods de ene dag een heuvel opwerpen, om die een dag later weer te verplaatsen: arbeid adelt en arbeit macht frei!