Zeehondenpups slachting binnenkort weer van start: eis een verbod van de verantwoordelijke Canadese minister………

Binnenkort neemt de Canadese minister voor visserij het besluit over de hoeveelheid zeehondenpups die dit jaar barbaars mogen worden doodgeknuppeld…….

De volgende oproep kreeg ik toegestuurd van Bont voor Dieren, lees en teken de petitie ajb. Je stuurt niet echt een mail, het is een kwestie van naam en mailadres invullen, dus zo gebeurd.

Hier de tekst van Bont voor Dieren:

Brute
zeehondenjacht gaat door

Twee
jaar geleden zag ik
* met eigen ogen hoe weerloze zeehondenpups werden
neergeknuppeld en aan boord werden gesleept. Ook dit jaar word ik
weer geconfronteerd met beelden van de zeehondenjacht. De gewonde
dieren proberen van de jagers te ontsnappen en glijden het water in.
Sommigen zijn zo verzwakt dat de verdrinkingsdood erop volgt.

Deze
beelden zijn moeilijk van mijn netvlies te krijgen. De gruwelijkheid
en hardheid waarmee de pups de dood in worden gejaagd zal ik nooit
vergeten. Daarom wil ik er koste wat kost voor zorgen dat de
zeehondenjacht in Canada tot een einde wordt gebracht. We schrijven
brieven, voeren actie, leggen de afschuwelijk beelden vast en geven
niet op!

Binnenkort
zal het Canadese Ministerie van Visserij en Oceanen wederom een
maximum aantal te doden zeehonden voor 2017 aankondigen. Ook zijn er
onlangs beelden opgedoken van drie vissers in Yarmouth County,
Canada die een zeehonden pup van enkele dagen oud in het gezicht
prikken met een reddingsboei, schoppen en uiteindelijk roepen “OK,
let’s kill it”.

Laat
het Ministerie weten dat zij moet stoppen met het toestaan
van mishandeling van zeehonden pups. Stuur vandaag nog een
e-mail! 

Afbeeldingsresultaat voor Zeehondenpups Slachting

STOP
DE MISHANDELING VAN ZEEHONDEN PUPS DOOR CANADESE VISSERS



Onlangs zijn er beelden opgedoken van drie vissers in
Yarmouth County, Canada die een zeehonden pup van enkele dagen oud in
het gezicht prikken met een reddingsboei, schoppen en uiteindelijk
roepen “OK, let’s kill it”. Het doden van 
whitecoat pups
(pasgeboren pups die nog een witte vacht hebben) is verboden
bij wet in
Canada, maar dat heeft deze vissers duidelijk niet tegengehouden. De
pup wordt getreiterd en geschopt, en op de achtergrond klinkt gelach
van de vissers. De beelden getuigen van een totaal gebrek aan respect
en compassie voor het dier waar zij zogenaamd op ‘jagen’. Het
laat ook weer zien dat niet alleen de zeehondenjacht verre van humaan
is, maar dat de vissers ook de dierenwelzijnsregels überhaupt niet
kennen of bewust overtreden.

Bewijsmateriaal dierenleed

Al meer dan 30 jaar worden we geconfronteerd met beelden van de
commerciële zeehondenjacht en de misstanden die in Canada
plaatsvinden. Binnen slechts vijf dagen worden er razendsnel
tienduizenden zeehondenpups van nog geen 3 maanden oud
doodgeknuppeld in een gebied dat vrijwel ontoegankelijk is voor
controles op dierenwelzijn. Dierenbeschermingsorganisaties hebben de
overtredingen van jagers ieder jaar weer weten vast te leggen met
video en camera om dit niet ongezien en ongestraft te laten
voortduren. De publieke opinie verzette zich tegen de ‘jacht’ en
in 2009 werd uiteindelijk een EU
handelsimportverbod
 op zeehondenproducten aangenomen. De
Europeanen weigeren deze producten die verkregen zijn met zoveel
dierenleed toe te laten op de markt.

Het bereiken van het jachtgebied is een dure onderneming,
inclusief speciale vergunningen, het huren van helikopters en camera
materialen. Een logistieke nachtmerrie die in het verleden toch
succesvol uitgevoerd kon worden met de financiële ondersteuning van
donateurs en onvermoeibare inzet van activisten bij allerlei
dierenorganisaties. De grote organisaties zagen de laatste jaren af
van de dure expeditie, maar Bont voor Dieren reisde alsnog af naar
Canada in 2014 om getuige
te zijn
 en de beelden te blijven verspreiden.


Misstanden
en overtredingen

Handelsverbod
of niet, er vinden – vaak onzichtbaar- nog steeds gruwelijke
misstanden plaats ondanks lokale 
dierenwelzijnsregels. 


Vorig jaar werden er 60.000 (in plaats van gemiddeld 240.000)
zeehonden gedood. Hoewel de Canadese overheid en het Ministerie van
Visserij doen voorkomen of het een gelikte operatie is met hoge
dierenwelzijnsnormen, is de realiteit duidelijk anders. Deze vissers
hebben de video zélf opgenomen, en één van de vissers heeft de
beelden  op 
Facebook
geplaatst
 naast
een foto waarop hij de pup met bebloede kop vasthoudt!

Op 3 April moeten deze dierenbeulen voor de rechter verschijnen en
verantwoording afleggen voor hun daden. Bont voor Dieren wil ervoor
zorgen dat dit niet ongezien voorbij kan gaan. Er moeten straffen
opgelegd worden die de ernst van het delict reflecteren en die ervoor
zorgen dat alle vissers en ‘jagers’ realiseren dat ze niet
wegkomen met het mishandelen van deze dieren.

Help ons en stuur een E-mail

Binnenkort zal het Ministerie van Visserij en Oceanen wederom een
quotum (max. aantal) te doden zeehonden voor 2017 aankondigen. Laat
het Ministerie weten dat zij moet stoppen met het toestaan van deze
slachting en mishandeling van zeehonden pups. Stuur vandaag nog een
E-mail naar de Minister van Visserij en Oceanen, Dominic
LeBlanc, en dring aan op strikte handhaving van
dierenwelzijnsregels in Canada en een einde aan de zeehondenjacht.
Wanneer je onderstaande formulier invult stuur je automatisch
een E-mail
met de volgende tekst
 naar minister Dominic
LeBlanc
.

* Beetje suf, de naam van de schrijver wordt niet genoemd.

==================

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Letland met anti-Russische propaganda over ‘Russische propaganda…….’ ha! ha! ha! ha! ha!

Letlands regering ziet Russische propaganda als een ernstigste bedreiging en onderstreept nog eens de leugen, dat Rusland Trump het presidentschap zou hebben bezorgd…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Het is duidelijk, ook Letland is veranderd in een VS vazal, die alles nabrouwt wat het Pentagon en haar waakhond de NAVO, de regering voorkauwt…….. Wie is er agressief aan de grens met Rusland bezig en bouwt daar een ‘raketschild….???’ Juist respectievelijk de NAVO en de VS, waarbij opgemerkt moet worden, dat de NAVO in feite wordt geleid door de … VS!  Kortom valse anti-Russische propaganda van de bovenste plank, of u het geteisem en Deutsche Welle maar even wilt geloven…….

Deutsche Welle berichtte gisteren over deze zaak, maar wel op een manier, waar de anti-Russische propaganda van afdroop, nou zeg maar af gutste, de kop is al tekenend, waar het woord ‘defenses’ wordt gebruikt voor de enorme agressie van de NAVO langs de Russische grens….. (zo hier en daar wat commentaar van mij, tussen haakjes geplaatst):

Latvia
faces hybrid threat as EU, NATO boost defenses

Latvia
is facing a form of warfare from Russia that weapons can’t win. But
the problem it is facing is increasingly affecting the rest of Europe
as well.

Panorama Riga (DW/G. Gelzis)

Latvian
Foreign Minister Edvards Rinkevics wants to put to rest all the
speculation that his country will be the setting for a military
showdown between NATO and Moscow.

Latvia has just passed
a healthy increase for military spending (‘gezond’ ha! ha!), which survived a 20-hour
parliamentary budget debate uncontested and is to boost the
percentage of GDP spent on defense to the NATO-mandated 2 percent by
2018. There will be a thousand more international troops here in the
spring as part of a Canadian-led NATO battlegroup, and a couple of
hundred American paratroopers are training in the Latvian woods in
case a Russian boot steps over the border.

But Rinkevics knows
those military security blankets can’t keep his population completely
safe. Information – or, rather, disinformation – is the most
dangerous ammunition being used by Russian President Vladimir Putin
against Latvia and its neighbors, and no iron shield can stop it.
Rinkevics admits this threat is “much higher on my security
agenda” than any weapons system, calling it “propaganda
warfare against our values.”

“We will see definitely
see attempts by Russia to test the new [US] administration,” he
said, expecting the same challenge to new governments that will be
elected next year in European countries including France, Germany and
the Netherlands.

(Een verminkt twitterbericht:)

Joy Reid 

@JoyAnnReid

“It was like Russia was running a super PAC for Trump’s campaign. . . . It worked.” (ha! ha! ha! ha!) https://www.washingtonpost.com/business/economy/russian-propaganda-effort-helped-spread-fake-news-during-election-experts-say/2016/11/24/793903b6-8a40-4ca9-b712-716af66098fe_story.html?postshare=5001480036529328&tid=ss_tw  

Photo published for Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say

Recent
US assessments that Russian hackers – at the very least
– participated in the leak of private data and spread of
false information ahead of the 8 November presidential vote have
raised alarm as to whether voting systems themselves can be hijacked.
That’s just one possibility in this escalating type of “hybrid
warfare” that Rinkevics says Latvia has faced for longer than
many other countries. “This is something [to which] I would say
we are all equally exposed,” Rinkevics added, “be it
Germany, be it Belgium, be it United States or Latvia or the Baltic
States at large.”

The
European Parliament has just approved a proposal calling on the EU to
dramatically upscale its efforts to fight back in the information
war, blaming “third parties” for trying to engineer a
“strategic split between the European Union and its North
American partners … discrediting the EU institutions and
trans-Atlantic partnerships … and undermining and eroding the
European narrative based on democratic values, human rights and the
rule of law.” Russia is mentioned specifically and in detail as
employing a “subversive campaign” against the bloc, a
campaign in which it invests heavily.

(Nog een verminkt twitterbericht:)

To put this into context, for every $1000 we spend on propaganda you have 77 cents to counter it. Think about it. https://twitter.com/SovietSergey/status/801424621287407616  (ha! ha! ha! ha!)

According
to Latvia’s State Secretary of Defense Janis Garisons, the
pro-Russian propaganda onslaught continues to be “very
dangerous” as an effort to undermine the will of the people
to support their government. Without strategies in place to combat
it, he said, all the upgrades in military readiness are worthless.
“When your society or your people lose will or trust in their
country, in willingness to protect values,” he explained, you
can be beaten “without a battle.”

To
provide deeper research into these hybrid attacks, Latvia set up a
“Strategic Communications Center of Excellence” in 2014
that was accredited by NATO later that year. Here, experts analyze
the nature and source of threats from all third parties, feeding back
information and advice to the 28 NATO governments and the various
military headquarters.

Nogeenverminkttwitterbericht:

Russian Information Warfare—Not Just Hackers and Trolls – Jamestown https://shar.es/1IfK3c  käyttäjältä @sharethis

Photo published for Russian Information Warfare—Not Just Hackers and Trolls - Jamestown

Wie zijn de ware trollen?? Wie wordt keer op keerbetrapt op spioneren (met bewijzen i.p.v. keiharde leugens…..), de VS of Rusland???

Center
expert Antti Sillanpää said this work became more important
every day both for society and those who protect it. “The future
of warfare will have more and more of this informational
factor,” he explained in Riga. “There are more reasons why
[enemies] would use information rather than just killing people,
because that’s not their final aim. The final aim is to change
behavior, and that’s why affecting people’s minds is so
important.”

Garisons says the rest
of Europe, and now even the US, is just waking up to the kind of
pressure his country has suffered since it broke away from Soviet
occupation. He said that, with a 25-year headstart, Latvia
already knew it has to work on this from the perspective of
educating its public to weed out lies.

Atlantic Council Senior
Fellow Ben Nimmo, who analyzes Kremlin disinformation campaigns,
says Estonia, Latvia and Lithuania will always merit special
attention from Moscow.  He said one factor was that they
had shown great success since regaining independence in 1991
– “and the Kremlin really hates that” – and that
their membership in the European Union and NATO gave them a big say
in Europe’s relationship with Moscow.

“They’ve
consistently pushed for the EU to take a hard line on Russian energy
companies. They’ve pushed for NATO to reinforce them since Russia
annexed Crimea in 2014,” Nimmo noted. “So it’s not just
that they’re an example to other former Soviet states; they’re
actually a challenge to Moscow’s position and Moscow’s influence in
Europe.”

In other words, the
Baltics need to continue preparations for battle. 

===========

Hier de link naar het originele bericht.

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor de labels: Garisons, Nimmo en Rinkevics, .

Canada’s Standing Rock….. Stop de Site C Dam!

Gisteren ontving ik een petitie van Amnesty USA. Deze petitie is tegen het laten onderlopen van een vallei, die al meer dan 100 jaar geleden als schaamlap werd toebedeeld aan de oorspronkelijke bevolking (die toen wegens een op hen gepleegde genocide gigantisch gedecimeerd was…), voor al het hen ontstolen land……

De regering Trudeau heeft al toestemming gegeven voor het bouwen van de Site C Dam, waarvoor het aan het plaatselijk volk toebedeelde land, de Peace Valley, onder water dreigt te verdwijnen……..

Mensen het is 2016 en de regeringen van Canada en de VS moeten eindelijk begrijpen, dat ze met hun vieze geldgraaipoten van het land van de oorspronkelijke bevolking af dienen te blijven!!

Lees en teken de petitie a.u.b. en geef het door aan familie, vrienden en bekenden!!

Urge Canada to Halt the
Site C Dam

Like
indigenous rights protectors around the world, Helen Knott is trying
to protect her people’s way of life.

More
than 100 years ago, Helen Knott’s great-great grandfather signed an
agreement with the Canadian government that was meant to protect his
people’s way of life. That promise is being broken.

The
government has given the go-ahead for the Site C dam, a huge
hydro-electric project in the Peace River Valley, British Columbia.
If built, it will drown over 80km of land, sweeping away Indigenous
hunting, fishing and burial grounds. Tell Canada to halt the Site C
dam.

What’s
worse, the government KNEW the dam would inflict permanent harm to
the Indigenous peoples in the area, and approved the dam any
way.
Tell
Canadian Prime Minister Justin Trudeau to immediately halt the Site C
dam and respect the rights of Indigenous peoples in the Peace River
Valley.

Despite
a pending court case to block the project, the hydroelectric company
has begun clearing the valley.No
amount of commerce — not a dam nor an oil pipeline — trumps
the human rights of an entire people.

“This
is my home. This is where I want to raise my children and my
grandchildren,” said Helen. “What will we have left?

If
the multi-billion dollar Site C dam goes ahead, the people of the
Peace River Valley will lose one of the last areas where they still
hunt, fish and carry out sacred ceremonies.
Stand
in solidarity with Helen and the Indigenous people of the Peace River
Valley struggling to save their ancestral lands. Tell Canada to halt
the Site C dam.

Thank
you for your commitment to human rights and dignity for all.

In
solidarity,

Zeke Johnson
Director, Individuals at Risk
Program
Amnesty International USA 


Zie ook: ‘Help het Sioux volk van Standing Rock in hun terechte (vreedzame) verzet tegen bodem- en watervervuiling…..


       en: ‘North-Dakota Pipeline, grote schande voor Obama en de VS…….

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Ploumen blij met CETA, blij met het enorme oor dat de EU bevolking werd aangenaaid………. Een analyse van CETA en TTIP

Hare dingdong leeghoofdigheid en PvdA hufter Ploumen, liet gisteren weten dat ze blij was, dat de Belgen uiteindelijk toch CETA hebben getekend. Getekend na ongelofelijke druk van de andere EU landen en Canada.

CETA is goed voor de werkgelegenheid, aldus Ploumen…….. ha! ha! ha! ha! ha! De praktijk van dit soort verdragen laat zien, dat ze niet in het belang van de werkgelegenheid zijn, sterker voor een aantal landen (zoals in NAFTA, een verdrag tussen de VS, Canada en Mexico) betekent dit zelfs een achteruitgang in werkgelegenheid. Diezelfde praktijk laat zien, dat m.n. de multinationals de grote profiteurs zijn van dit soort verdragen!! Nog eens: diezelfde praktijk laat zien, dat deze verdragen niets of amper iets bijdragen aan de economie……..

Zo kon de VS met NAFTA een ongelofelijk aantal Mexicaanse boeren brodeloos maken, boeren die hun bedrijf moesten overdragen aan de bank, daar ze failliet zijn gegaan, met zwaar gesubsidieerde producten uit de VS!! Arbeiders uit de VS waren de klos, daar hun banen verplaatst werden naar Mexico, daar het arbeidsloon daar (nog) een stuk lager ligt, dan in de VS

CETA goed voor de werkgelegenheid? CETA is goed voor de grote bedrijven en de werkgelegenheid in Canada en de VS!! De grote bedrijven uit de VS hebben voor het overgrote deel kantoren en/of fabrieken in Canada en kunnen daarmee hun regels alsnog opdringen aan de EU, zolang TTIP niet getekend wordt…….

En Ploumen? Die heeft ten overvloede nog eens bewezen, dat ze een slechte leugenaar is en uitstekende lobby diensten verleent aan het bedrijfsleven. Zoals ze dit ook met haar beleid op ‘ontwikkelingshulp’ heeft getoond: Nederlandse bedrijven geld geven, om in ontwikkelingslanden bedrijven op te zetten en zo ‘de bevolking te helpen…..’ Uit onderzoek bleek, dat dit beleid een grote mislukking is, waarmee de bedrijven een mooie ‘cent’ aan belastinggeld hebben opgestreken…… Goede ontwikkelingsprojecten werden door Ploumen de nek omgedraaid, t.b.v. haar waardeloze afbraakbeleid………

Het volgende artikel, met duidelijk uitleg, komt van Curiales en is geschreven door Bart Bohemen. Gepubliceerd op 27 augustus 2015:

Hoe
vrijhandelsverdragen leiden tot een machtsovername

De
vrije markt is onlosmakelijk verbonden met de moderne wereldeconomie.
In de westerse wereld wordt de vrije markt als vanzelfsprekend
beschouwd. Het is een belangrijke peiler van intergouvernementele
samenwerkingsverbanden zoals de Europese Unie (EU) en de
Wereldhandelsorganisatie. Aan vrije handel worden allerlei voordelen
toegekend, denk hierbij aan lage prijzen, het stimuleren van
innovatie en de creatie van banen. Ondanks alle voordelen kunnen
nieuwe vrijhandelsverdragen, zoals CETA en TTIP, op forse tegenstand
rekenen. Het wordt dus tijd om de effecten en nadelen van
vrijhandelsverdragen onder de loep te nemen.

Verdwenen
werkgelegenheid 

Op
het eerste gezicht klinkt de term ‘vrijhandel’ onschuldig. Toch
hebben vrijhandelsverdragen een grote invloed op de economie. De
verdragen zorgen ervoor dat handelsbelemmeringen komen te vervallen.
Dit heeft als gevolg dat soevereine staten niet langer
protectionistische maatregelen kunnen invoeren om de eigen bedrijven
in bescherming te nemen. Logischerwijs wordt de invloed van
multinationale corporaties hierdoor vergroot.

Vrije
handel is sterk vervlochten met processen als 
offshoring.
Dit betekent dat er één of meer bedrijfsactiviteiten worden
uitbesteed aan het buitenland. De voornaamste reden hiervoor is
natuurlijk kostenbesparing. Offshoring is een bepalend kenmerk voor
de westerse economieën van de 21e eeuw.

Het
uitbesteden van werk aan het buitenland heeft er toe geleid dat er
talloze banen verloren zijn gegaan. Aanvankelijk waren het vooral
mensen uit de lagere sociaaleconomische klassen werkzaam in de
productiesector die hier de dupe van werden. Tegenwoordig verdwijnen
er veel banen uit de IT-sector naar landen als India. In het jaar
2016 zullen er in Europa en Noord-Amerika maar liefst 54% van de
banen uit de IT-sector verdwenen zijn. Ook andere sectoren uit de
zakelijke dienstverlening worden 
hard
getroffen
,
het betreft Financiën en Accounting (42%), Inkoop (36%) en Human
Resources (33%).

De
EU heeft een belangrijke rol gespeeld in het reduceren van
handelsbarrières binnen Europa. Hierdoor zijn veel Nederlandse banen
naar andere EU-lidstaten verdwenen. Veel bedrijven kiezen er
momenteel voor een deel van de bedrijfsactiviteiten uit te besteden
aan landen in Oost-Europa. Aldaar is de beroepsbevolking relatief
hoog opgeleid, maar liggen de lonen aanzienlijk lager dan in
Nederland. Calvé, een merk dat wordt beschouwd als 
typisch
Nederlands
,
wordt tegenwoordig geproduceerd in landen als Spanje en Tsjechië.
Wederom is het de Nederlandse werknemer die wordt benadeeld.

In
de Verenigde Staten speelt zich een soortgelijk scenario af. Dit
kunnen we afleiden aan de 
vrijhandelsverdragen die
de VS in het verleden hebben ondertekend. In 1993 beloofde voormalig
president Bill Clinton dat het 
North
American Free Trade Agreement
 (NAFTA)
200.000 banen op zou leveren. In plaats daarvan gingen er 680.000
banen verloren. Bovendien liep het tekort op de handelsbalans flink
op.

Daar
bleef het niet bij. In 1999 ondertekende Clinton het 
Permanent
Normal Trade Relations
-verdrag
(PNTR) met China. Dit verdrag zou de Chinese markt openen voor
Amerikaanse goederen en diensten. Toch verloren de VS 2.7 miljoen
banen. In 2011 sloten de VS een vrijhandelsverdrag met Zuid-Korea,
wat 280.000 banen moest opleveren. In plaats daarvan verdwenen er
60.000 banen.

Net
zoals in Europa hebben vrijhandelsverdragen in de VS tot banenverlies
geleid. Het zijn vooral de midden- en lagere klassen die het hardst
getroffen worden. Het is daarom niet verwonderlijk dat zowel in de VS
evenals Europa de middenklasse langzaam slinkt.

CETA
en TTIP

Het Comprehensive
Economic and Trade Agreement
 (CETA)
is een vrijhandelsverdrag tussen Canada en de Europese Unie. In
september 2014 werd het verdrag ondertekend en zal naar verwachting
in 2016 geïmplementeerd worden. Naast vrije handel omvat het verdrag
tevens afspraken omtrent investeringen, intellectueel eigendom en
arbitrage. Momenteel wacht het verdrag nog op goedkeuring door het
Europees Parlement evenals de nationale parlementen van de lidstaten.

Het
is erg opvallend hoe weinig media-aandacht CETA heeft gekregen, dat
terwijl het verdrag feitelijk al ondertekend is. 
Corporate
Europe
,
een organisatie die de activiteiten van lobbygroepen aan de kaak
stelt, deed 
uitvoerig
onderzoek
 naar
de inhoud van het verdrag. Dit bracht een aantal onheilspellende
resultaten aan het licht:


CETA
geeft investeerders de mogelijkheid nationale overheden aan te klagen
voor misgelopen winsten.


Buitenlandse
investeerders zullen zo veel macht verwerven dat zij de beleidsruimte
van Europese overheden kunnen inperken.


CETA
geeft Canadese (en indirect ook Amerikaanse) bedrijven ongelooflijk
veel invloed op de Europese mijnbouw, olie- en gassector.

Het Transatlantic Trade
and Investment Partnership
 (TTIP)
is een voorgesteld vrijhandelsverdrag tussen de EU en de VS. De
onderhandelingen vinden voornamelijk achter gesloten deuren plaats.
Dit is ook niet vreemd. Uit de 
woorden van
eurocommissaris Frans Timmermans kunnen we namelijk opmaken dat
bemoeienis van de Europese burger ongewenst is, aangezien het thema
te ‘ingewikkeld’ zou zijn.

Zelfs
voor Europarlementariërs zijn de details van het verdrag 
omgeven
door geheimzinnigheid
.
Volgens Julien Assange, oprichter van de omstreden website 
WikiLeaks,
moeten Europarlementariërs een afspraak maken met de Amerikaanse
ambassade om het verdrag aldaar te kunnen lezen. De afspraken kunnen
slechts twee keer per week voor twee uur worden gemaakt. Voordat men
het verdrag mag bestuderen, moeten alle elektronische apparaten,
pennen en papier worden ingeleverd. Vervolgens mag men het verdrag
onder toezicht van twee medewerkers van de ambassade lezen. Volgens
Europarlementariër Anne- Marie Mineur (SP) is het bekendmaken van de
details van het verdrag 
strafbaar.

Hieronder
vindt u een beknopt overzicht van de drijfveren en inhoud van het
verdrag:


TTIP
is sterk beïnvloed door geopolitieke redenen. Het is ontworpen zodat
de VS hun controle over de wereldeconomie in handen kunnen houden. De
BRICS-landen (Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika) worden
niet betrokken bij het verdrag.


Buitenlandse
corporaties hoeven niet langer hun rechtszaken in conventionele
rechtbanken af te handelen. Er zal een
speciale 
handelsrechtbank ingericht
worden waar bedrijven overheden direct kunnen aanklagen. Hiermee
komen de corporaties boven de huidige wet te staan.


Genetisch
gemanipuleerd voedsel uit de VS zal toegang krijgen tot de Europese
markt. Dit brengt gezondheidsrisico’s met zich mee.


TTIP
omvat een grootschalige privatisering van overheidstaken, zoals de
gezondheidszorg, watervoorziening, onderwijs en het openbaar vervoer.
Het verdrag verzekert dat deze sectoren nooit (!) meer in handen
kunnen komen van de overheid.


Vele
Europese banen zullen verdwijnen naar de VS. Dit is
al 
toegegeven door
de EU.

Conclusie

Vrijhandelsverdragen
hebben desastreuze gevolgen gehad voor de midden en lage
inkomensgroepen. Daarnaast beginnen vrijhandelsverdragen steeds meer
te lijken op een stapsgewijze machtsovername door grote corporaties.
De verdragen betreffen al lang niet meer alleen vrije handel.
Multinationale ondernemingen willen dat overheden zogenaamde
“misgelopen winsten” gaan vergoeden, wat er op neer komt dat de
burger hier voor op draait. Daarnaast omvatten vrijhandelsverdragen
zoals TTIP wetswijzigingen waardoor grote bedrijven speciale
privileges krijgen. Tot slot moeten we beseffen dat dergelijke
vrijhandelsverdragen nooit tot stand kunnen komen zonder goedkeuring
van onze (nationale) parlementen. Uiteindelijk zijn het onze
politici die deze verdragen ondertekenen en daarmee de macht
overdragen aan de globale elite.

Hoe is ‘t allemaal mogelijk mensen??!!!

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden. Het label ISDS staat voor de (geheime) ‘rechtbank’ van multinationals tegen nationale overheden……

CETA: Walen houden dit ondemocratische verdrag tegen! Hulde aan de Walen!!

De Walen hebben besloten het CETA verdrag niet te tekenen. Eindelijk een (deel-) regering die voor het volk opkomt en niet voor de grote bedrijven en hun politieke lobbyisten voor het bedrijfsleven, zoals die in het kabinet Rutte 2…..

Nu maar hopen dat de Walen voet bij stuk houden.

Laten we volgend jaar de vakantie plannen in Wallonië, dat kan men daar wel gebruiken!!

Hier wat foto’s:

Afbeeldingsresultaat voor wallonie
  Afbeeldingsresultaat voor wallonie

Afbeeldingsresultaat voor wallonie Afbeeldingsresultaat voor wallonie

Uiteraard wel met de voorwaarde, dat men CETA niet alsnog ondertekent!

Zie ook: ‘Wallonië tegen CETA: Robert van de Roer vindt Wallonië het Burkina Faso van Europa……. ha! ha! ha! ha! ha!

Jan Vos (PvdA) verdedigt CETA en liegt zich een slag in de rondte…….

Hoe is het mogelijk? Rutte 2 heeft met steun van het grootste deel van de Kamer CETA, het handelsverdrag met Canada, getekend……

Gistermorgen op BNR na 8.30 u. PvdA oplichter Jan Vos, die dit verdrag verdedigde. Volgens Vos, zullen de geheime arbitrages (zoals ISDS in TTIP) openbaar worden gemaakt……. ha! ha! ha! h! ha! Gelukkig kunnen we dan volgen hoe keer op keer regeringen worden gestraft n.a.v. claims ingediend door bedrijven…… De wezenloze PvdA hufter Ploumen, stelde hetzelfde al een keer voor deze arbitrage in het TTIP ‘verdrag’ (ISDS), waar na onderzoek bleek, dat deze arbitrage gewoon bleef staan in het concept verdrag……… Gelukkig zijn een fiks aantal EU landen tegen TTIP en zal dit hoogstwaarschijnlijk niet geratificeerd worden….

Lullig genoeg gaat met CETA een groot deel van TTIP door, immers de grote firma’s in de VS hebben bijna allemaal, een kantoor, dan wel fabriek in Canada en kunnen op die manier alsnog regeringen in de EU opzij schuiven als het om toelating van hun producten gaat……

Dan noemde Vos nog een grotere rol voor de vakbonden, waarbij deze volksverlakker niet meldde, dat de VS bonden voor een groot deel verlengstukken zijn van de grote bedrijven, dan wel zo’n beetje gekocht zijn door die bedrijven, althans de top van die bonden….. Met andere woorden: onze bonden kunnen amper iets uitrichten tegen de machtige bonden uit de VS, die via CETA alsnog aan de bak komen…… Nee, de rechten van de werknemers zijn gewaarborgd aldus Vos……. Precies zoals ‘de rechten’ van VS arbeiders ‘zijn gewaarborgd…….’ Arbeiders daar worden amper nog beschermd en mogen al blij zijn, als ze met het inkomen van één baan kunnen rondkomen…….

Volgens Vos, is het niet ‘Amerika’ waar het om draait in dit verdrag, maar Canada….. De schoft vond dat wel leuk om vast te stellen, dus begon deze neoliberale hufter te grinniken……..

Mensen, het spijt me te moeten zeggen, maar gisteren is ons, het volk, een enorm (ondernemers) oor aangenaaid, NB door de volksvertegenwoordiging in de Kamer…….

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

TTIP: wat ons te wachten staat >> verboden labeling van o.a. genetisch gemanipuleerde voeding……

Pesticide Action Network (PAN) had gisteren een petitie (voor VS burgers) met de vraag aan Obama, niet een door het Congres goedgekeurde wet te ondertekenen, waarin het labelen van genetisch gemanipuleerd voedsel wordt verboden (labelen met de bedoeling deze informatie aan de consument duidelijk te maken)

Bedrijven als Monsanto hebben om dit verbod voor elkaar te krijgen, al vele miljoenen uitgegeven aan lobbywerk in Washington…….

U kunt uittekenen wat dergelijke wetgeving zal betekenen, als de EU akkoord gaat met TTIP (zoals de EU al akkoord is gegaan met een zelfde verdrag tussen Canada en de EU >> CETA…). Uiteraard wordt dezelfde wetgeving hier van toepassing, zodat ook in de EU ‘het gentech hek’ van de dam is……..’

Hier een link naar de oproep van PAN, waar u de petitie niet kan tekenen.

Beste bezoeker, laten we niet wachten, tot ook wij via de EU breidel feitelijk onder bestuur van de corrupte VS regering en gifmengers als Monsanto komen te staan (Monsanto dat zelfs overgenomen kan worden door oorlogsmisdadiger* Bayer) komen te staan, vandaar de vraag a.u.b. de volgende petitie (wel) te tekenen en geef het door:

Nexit nu!!

* Bayer nam tijdens WOII medische experimenten op o.a. joden, dit voor de ontwikkeling van medicijnen………

Zie ook: ‘Dijksma: jagers zijn natuurbeschermers en natuurliefhebbers……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Liefde uit de loop van een geweer!!’

       en: ‘Van Dam, Monsanto lobbyist….. EU tekent waarschijnlijk voor nog 7 jaar lang vergiftiging mens en dier met glyfosaat………‘ (het gebruik van glyfosaat is voorlopig voor 1,5 jaar goedgekeurd, vooral na geheime druk van Duitsland en Frankrijk, landen die in de openbaarheid de bevolking vertellen tegen te zijn…… Over 1,5 jaar moet er een totaal overbodig onderzoek klaar zijn, waarna de ondemocratische EU zal beslissen of dit kankerverwekkende gif wel of niet verboden wordt…..)

        en:  ‘Bayer oefent druk uit op Nederland voor nieuw ‘bijengif…….’

        en: ‘TTIP: wat ons te wachten staat >> verboden labeling van o.a. genetisch gemanipuleerde voeding……

       en: ‘Monsanto ‘liefdadigheidsorganisatie die zich inzet voor wereldvoedselprobleem……

       en: ‘Monsanto en EPA hebben samen Roundup veilig verklaart >> Alweer een ‘samenzweringstheorie’ verheven tot waarheid

       en: ‘Timmermans’ Europese Commissie dreigt in strijd met de regels het kankerverwekkend glyfosaat, opnieuw toe te laten op de EU markt………….

       en: ‘EU: verbiedt het uiterst gevaarlijke glyfosaat voorgoed!

       en: ‘Kamp (VVD) glyfosaat gifmenger van het jaar!

       en: ‘Glyfosaat, de leugens van Monsanto over dit kankerverwekkend gif……….

       en: ‘Bas Eickhout (‘GroenLinks’ EU): het is nodig dat glyfosaat nog 5 jaar gebruikt mag worden……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

       en: ‘Op aardbei zes keer meer landbouwgif dan op ander fruit………

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Canadese beschaving anno 2016: soepkeuken……..

Hoorde gistermiddag (in het nieuws van 16.00 u. CET) op het Canadese Radio Nova Scotia (onderdeel BBC….), dat er in de plaats Bridgewater, in de provincie Nova Scotia, een vaste ‘soep keuken’ wordt ingericht……

In deze plaats van nog geen 8.000 inwoners (….), is oud-verpleger Vicky Sovie, lid van de ‘Souls Harbour Rescue Mission, al een aantal jaren werkzaam voor de allerarmsten. In de buurt van Bridgewater, waar de enige voedselbank van de regio is gevestigd, deelde ze vanuit haar busje warme maaltijden uit, dat deed ze vorig jaar aan 7.000 personen…….

Soul's Harbour Bridgewater will open Monday, July 11, at 136 Pleasant Street

Soul’s
Harbour Bridgewater will open Monday, July 11, at 136 Pleasant Street
(Stephanie vanKampen/CBC)

Is het godverdomme niet godgeklaagd, dat in een rijk land als Canada, de armoede zo groot is, dat zelfs in een redelijk dun bewoond gebied, 7.000 mensen afhankelijk zijn van de bedeling wat betreft hun warme maaltijden……… Lullig genoeg genoeg alleen 4 dagen per week….

Volgens Sovie gaan ook in haar regio kinderen met honger naar school (zoals in Groot-Brittannië en VS..)…….

Schaam je Canada en pet af voor Vicky Sovie!!

Overigens is dit verschijnsel in de VS, het land ‘van hoop en glorie’ heel normaal en ook in Nederland vind je soepkeukens, waar je vaak psychiatrische patiënten vindt, die vanwege bezuinigingen op de psychische zorg door Rutte 1 en 2, niet meer werden begeleid en zo op straat zijn beland……..

Nogmaals: beschaving anno 2016…….

Klik voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden, dit geldt niet voor het label ‘soepkeuken’.

Hier de link naar het geschreven bericht, op de webpagina van CBC News/ Radio Nova Scotia (dom genoeg staat daar geen link naar het uitgezonden programma).

TTIP en CETA moeten van de baan, in ons aller belang en dat van dieren!!!

Beste bezoeker, het volgende bericht vond ik op Dier & Recht (Advocaat van de dieren). Deze organisatie wil een referendum tegen TTIP en CETA (eenzelfde vrijhandelsverdrag met Canada). Bij mijn weten is dit de tweede petitie om tot een referendum te komen en gezien de resterende tijd, is dat bepaald geen overbodige luxe……..

Dier & Recht spreekt met TTIP en CETA over een achteruitgang in dierenwelzijn en dat is het zeker. Echter niet alleen dieren zijn de klos met TTIP en CETA, ook onze rechten als consument zullen zware schade oplopen, evenals onze voedselveiligheid en daarmee onze gezondheid.

Lees en teken de petitie a.u.b. en geef het door aan familie, vrienden en bekenden. Weg met TTIP en CETA, waar alleen de grote bedrijven profijt van hebben, maar waar onze rechten als consument en het dierenwelzijn verkwanseld worden:

Teken
voor een referendum over TTIP en CETA

Time to chicken out!

Beste
dierenliefhebber,

De
situatie voor de dieren in de vee-industrie in de EU is slecht te
noemen, maar de omstandigheden waarin veel dieren in de VS en Canada
leven, zijn helemaal bar en boos. Door handelsverdragen TTIP en CETA
dreigt het Amerikaanse dierenwelzijnsniveau ook bij ons de norm te
worden. Hoog tijd dus om in actie te komen!

Handelsverdragen
De
EU is van plan om handelsverdragen af te sluiten met de VS (TTIP) en
Canada (CETA). Nederland werkt daar hard aan mee, want economische
groei gaat boven alles, zeker boven dierenwelzijn.

Prijs
Als
TTIP en CETA er door komen, zullen de dieren daar een hoge prijs voor
betalen. De VS en Canada kennen namelijk nog minder
dierenwelzijnswetten dan de EU. Zo zijn legbatterijen toegestaan en
zitten zeugen hun hele leven vast in een kooi. Het vlees van dieren
die onder deze omstandigheden zijn gehouden, kan door TTIP en CETA in
onze winkels belanden. En wel voor zó weinig geld, dat Europese
vleesproducenten en politici maar op één manier kunnen reageren:
door ook hier het dierenwelzijnsniveau en de milieueisen omlaag te
brengen.

Wetgeving
Het
internationale bedrijfsleven krijgt volgens TTIP en CETA bovendien
het recht om mee te denken bij nieuwe wetgeving. Daardoor krijgen zij
invloed op onze regelgeving. Gelukkig wordt er op dit moment nog
onderhandeld over TTIP. De onderhandelingen over CETA zijn echter al
afgerond en invoering van dit verdrag dreigt al op korte
termijn.
Wat
kun jij doen?

Voorkom
dat we straks weer terug bij af zijn. Teken nu de petitie voor een
referendum over TTIP en CETA.

Hier de link naar de petitie:

 Stop deze dreiging nu het nog kan

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Hennis-Plasschaert: het ‘point of no return’ wat betreft de JSF is gepasseerd…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk maar waar: gisteren werd bekend gemaakt, dat de prijs van de JSF met  900.000 euro wordt verhoogd, daar de nieuwe premier van Canada, Justin Trudeau de Canadese bestelling voor de JSF afzegt, zoals hij in zijn verkiezingscampagne beloofde*.

Als ik me niet vergis bestelde Nederland 36 van die waardeloze straalvliegtuigjes**, dat betekent dat Nederland met een extra prijsverhoging van € 32.400.000,– te maken krijgt.

Dit nog buiten een nieuwtje dat ik gisteren hoorde van een JSF Nieuws.nl woordvoerder : de prijs van het toestel, dat nog steeds niet kan vliegen zonder problemen en waar de prijs, naast deze extra verhoging, nog steeds niet vaststaat, die prijs schijnt zonder de motoren en nog een ander belangrijk onderdeel te zijn…….. ha! ha! ha! ha! ha! Hennis-Plasschaert, grootlobbyist van Lockheed Martin, de bouwer van de JSF, stelde eerder dat het ‘point of no return’ (wat betreft de bestelling van de JSF) was gepasseerd…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Benieuwd wat ze in de toekomst voor haar handtekening krijgt toegeschoven, door Lockheed Martin……….

Dat was ‘t nog niet mensen: buiten Canada hebben andere landen een flink deel van hun JSF bestelling afgezegd. Landen die net als Nederland ‘dom genoeg’ voor dit waardeloze peperdure toestel kozen, dat zonder toestemming van het Pentagon, niet eens kan opstijgen……. ha! ha! ha! ha! ha! Hiermee zal de prijs van de JSF nog veel verder stijgen……..

Tel dat nog eens op bij het feit, dat de stealth technologie van de JSF al is gebroken door de Russische luchtmacht. De Sukhoi 35, de nieuwste straaljager van de Russen, ziet het straalvliegtuigje gewoon op de radar…. ha! ha! ha! ha! Nog ‘erger’ de Chinezen hebben de blauwdrukken van de JSF via het internet van het Pentagon gestolen…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nog één ‘leuk’ nieuw feitje: de piloten voor de JSF mogen niet zwaarder zijn dan 63 kilo, anders werkt de schietstoel niet…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Weet u nog wat de neoliberale oorlogshitser tricky Dick Berlijn zei en zegt over dit toestel, al toen hij nog opperhoofd met de koperen fluit van de luchtmacht was??? Juist! Dit is het beste en veiligste toestel voor mijn personeel…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Mits ze er tegen kunnen bij het minste geringste neergehaald te worden en ze niet zwaarder wegen dan 63 kilo!!!!

We hebben geen geld om mensen een fatsoenlijke bijstand te geven, maar we kunnen wel meer dan honderd miljard in banken steken, die uitermate onverantwoord hebben gehandeld en daarmee het grootste deel van de wereld in een diepe crisis hebben gestort….. Daarnaast kunnen we een steeds verder stijgend aantal miljarden uittrekken voor een waardeloos straalvliegtuigje, gewoon omdat de VVD, de PvdA, D666, het CDA, de ‘Christen’Unie, de SGP en de PVV, zich door lobbyisten uit de VS*** hebben laten ‘omkopen’ om als politiek lobbyist van dit bedrijf te fungeren

“Het point of no return is gepasseerd….”



* Justin Trudeau is de nieuwe liberale premier van Canada. Hij is een echte liberaal, dit i.t.t. de VVD, wat een inhumane neoliberale boevenpartij is, met louter en alleen grootlobbyisten voor het bedrijfsleven en de welgestelden. Zo beloofde Trudeau onmiddellijk na het bekend worden van zijn overwinning, dat hij niet alleen de JSF bestelling zal afzeggen, maar ook dat vluchtelingen uit Syrië welkom zijn in zijn land……..

** De JSF of F35 is geen straaljager, naar de huidige normen, waaraan zo’n toestel moet voldoen. Zo kan het toestel volgens de huidige normen niet snel genoeg klimmen, rennen en wenden…….

***  Inclusief het Pentagon, terwijl ook het Pentagon steeds grotere vraagtekens zet bij de JSF en zelf het aantal bestelde toestellen naar benden heeft bijgesteld……..

Zie ook:

JSF, tweede peperdure waardeloze toestel valt uit de lucht‘ (en zie de links in dat bericht)

Peter Wijninga (HCSS) probeert tevergeefs de JSF, de nieuwste aanwinst voor Defensie, de lucht in te prijzen

Schrijf de JSF af, niet de F-16 >> keus voor JSF moet strafrechtelijk worden onderzocht

De JSF, een onding voor een hele berg geld

Hennis-Plasschaert krijgt steun: de JSF is een waardeloze herriemaker, maar niet volgens de ‘onafhankelijke’ NOS……….

Hennis-Plasschaert vangt bot met JSF ‘belevingsvluchten’: de slaapzandsproeiers voor omwonenden functioneerden niet…… ha! ha! ha! ha!

Hennis Plasschaerts JSF ‘belevingsvlucht’ ging niet door………

Hennis-Plasschaert zorgde persoonlijk voor JSF oplichting van de Volkelse burgers……..

Hennis-Plasschaert: de JSF is nodig voor onze verdediging en missies als de Russen tegenhouden, als ze de Baltische staten dreigen in te nemen……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Dick Zandee (Clingendael): “De JSF is ongetwijfeld het beste toestel……” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Berlijn vindt een miljard extra voor Defensie nog te weinig………..

JSF, u kreeg 7 keer een oor aangenaaid!

JSF krijgt kritiek van de Algemene Rekenkamer en Timmermans uit de bocht……..

Saskia Stuiveling is JSF lobbyist

VVD leugenaars en de JSF lobby

Voor meer berichten over/met JSF, Lockheed Martin, Sukhoi 35, Dick Berlijn, Hennis-Plasschaert, lobbyisten, omkoping en/of corruptie, klik op het desbetreffende label, onder dit bericht.