Coronavirus: vele miljarden aan steun voor bedrijven, terwijl personeel in de zorg en verpleging kan barsten

Een staaltje uiterst onbeschoft en schandelijk handelen van de Tweede Kamerleden die behoren tot de coalitiepartijen in Rutte 3 (VVD, CDA, D66 en ChristenUnie*) toen ze afgelopen woensdag spoorslags de Kamer verlieten toen er hoofdelijk moest worden gestemd over een voorstel de medewerkers in de zorg en verpleging meer te waarderen en dat in salaris….. (dus niet met een eenmalige nieuwe haring)

GeenStijl: Coalitie rent weg om niet te hoeven stemmen over motie ...

Een bijna lege plenaire zaal, schande!!!

Afgelopen week werd duidelijk dat zich onder de bedrijven die met vele miljarden overheidssteun vanwege de Coronacrisis ‘op de been moesten worden gehouden’, ook bouwmarkt Praxis bevond, terwijl juist de bouwmarkten vanwege het virus goede zaken hebben gedaan……. Deze steun behoeven de bedrijven, dus ook Praxis, niet terug te betalen….. Voor die enorme kosten van die steun, de vele miljarden euro’s, mogen de kleine bedrijven en wij, de burgers opdraaien……

Bedrijven die eigenlijk geen recht hadden op steun hebben hun openingstijden aangepast zodat ze toch in aanmerking kwamen voor een dikke gift uit de door ons bij elkaar opgebrachte belastinggelden…….. 

Je begrijpt natuurlijk wel dat de top van bedrijven als Praxis een heel vette bonus staat te wachten, daar ze in feite overheidssteun hebben gestolen….. Terwijl het personeel in die winkels, die ook keihard hebben moeten werken, geen stuiver extra verdienen op hun al veel te lage salaris……

Terug naar de zorg en verpleging: geen loonsverhoging voor het personeel in die sectoren, maar wel vele miljarden voor bedrijven die ofwel toch failliet waren gegaan (zonder de Coronacrisis) dan wel voor bedrijven die deze steun in het geheel niet nodig hadden, zoals de zojuist genoemde winkelketen Praxis…..  

Hoe is het mogelijk??? Waarom zijn er nog mensen zo dom dat ze stemmen op de oplichters van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie??** Nogmaals blijkt dat de politici van deze partijen geheel vals en uiterst hypocriet de medewerkers in de zorg en verpleging hebben geprezen voor hun inzet tijdens de Coronacrisis……

Gevolg van e.e.a. zal zijn dat nog meer mensen de zorg en verpleging zullen verlaten, terwijl er al een groot tekort is aan personeel, waar men tegelijk wacht op een tweede hysterische Coronagolf en nu al stelt dat wanneer deze binnen een paar maanden toeslaat er een groot tekort zal zijn aan personeel…… Het personeel in verpleging en zorg is oververmoeid en zelfs na de vakantie zijn velen nog steeds totaal op…..

*  Neem aan dat ook de leden van de SGP met de staart tussen de benen het Tweede Kamergebouw hebben verlaten, daar deze christelijke partij dit inhumane en blunderende kabinet steunt……

** De PvdA heeft ook een grote bek over deze zaak, echter als deze partij in de regering had gezeten, hadden hun Kamerleden de plenaire zaal ook verlaten, zo heeft de partij iets te vaak bewezen als het niet in de oppositie zat…… (anders gezegd: het stemgedrag van de PvdA is voor een groot deel tegengesteld als het wel of niet in het kabinet zat…..)

Zie ook:

Coronakort: mondmasker plicht in scholen en Duitse ‘betrouwbare’ PCR-testen‘ 

Coronavirus: PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder getoonde)

Coronavirus: miljardairs in de VS zagen sinds half maart hun gezamenlijk inkomen met 30% stijgen 

Kabinet Rutte 3: geen loonsverhoging voor verplegend (en verzorgend) personeel

Coronavirus: Hugo de Jonge (CDA minister Volksgezondheid) moet per direct opstappen‘ 

Coronavirus: G20 landen hebben al meer dan 160 miljard dollar subsidie weggeven aan oliemaatschappijen‘ (Nederland geeft jaarlijks 8,3 miljard weg aan oliemaatschappijen, maar verplegend en verzorgend personeel kan doodvallen…..)

Albert Heijn geeft door Coronacrisis oververmoeid personeel een fooi van € 25,– en de aandeelhouders 220 miljoen…….

Wetenschappers
zijn bezorgd dat het Coronavirus te snel verdwijnt om een vaccin te
maken waarmee het virus snel moet verdwjnen….. ha! ha! ha! ha! ha!

Coronavirus:
Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording
af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt

Coronakort: Locoburgemeester Haarlemmermeer haalt nieuws met strenge Coronahandhaving en fikse HAP uit burgerrechten

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes

Coronacrisis: geen aandacht meer voor het zwaar vermoeide en overwerkte supermarktpersoneel

Coronavirus: Zweden doet het zonder lockdown en mondmaskers uiteindelijk toch goed‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hier getoonde)

Coronakort: Iran gedemoniseerd voor het laag houden van het aantal Coronabesmettingen‘ (typisch gevalletje de pot verwijt de ketel)

Coronavirus: RIVM met buitenlands onderzoek naar mondkapjes, weergegeven door ‘gevoelspsychologen’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Voor meer berichten over het Coronavirus, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Alexander Pechtold (D66): van tweedehands autoverkoper, politicus naar directeur CBR en daar nu druk met bestrijding van cowboys

Pechtold is directeur CBR, nadat hij min of meer gedwongen de politiek moest verlaten (totaal ongeloofwaardig geworden) en dat zullen we weten ook, in korte tijd wist hij ‘al 2 keer alle nationale Nederlandse radiozenders’ te halen, te weten: Radio1 en BNR……

                Alexander Pechtold schreef een boek "Optimist in de politiek"

Pechtold kwam afgelopen woensdag met het grote nieuws dat hij de cowboys wil aanpakken die beloven dat je in 1 dag het theorie-examen autorijden kan halen…. Die ‘cowboys’ vond hij zo te horen wel een geweldige vondst van zichzelf, hij noemde dit wel 10 keer toen hij op BNR z’n suffe zogenaamd verontwaardigde praatje mocht afsteken…..

Maarten Wolterink on Twitter: "Failed D66 laat Buza Blok in het ...

Na de vraag om hoeveel van die cowboys het gaat, begon Pechtold op z’n ‘politieks’ eerst over andere zaken te praten om uiteindelijk te zeggen dat het er misschien wel duizenden zijn, die volgens hem miljoenen verdienen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ach, eens een fantast en oplichter…….

‘GroenLinks en D66’, partijen die duurzaam zouden opereren, verantwoordelijk voor ‘fietsluw’ maken van Haagse centrum

Werkelijk ongelofelijk maar het Haagse college van burgemeester & wethouders van Den Haag heeft besloten om de Haagse binnenstad fietsluw te maken vanaf begin oktober dit jaar…….

De voetgangers zouden niet begrijpen dat er bijvoorbeeld een fietspad loopt over de Haagse Grote Marktstraat….. Voetgangers die voor hun aankomst in de Haagse binnenstad met hun auto in de file hebben gestaan om hun plofbak in één van de vele parkeergarages van Den Haag te plaatsen, waar er als ik me niet vergis binnenkort weer één aan wordt toegevoegd, alsof de omwonenden in een gebied leven waar luchtvervuiling niet bestaat……. (zoveel parkeergarages dat daarmee de luchtvervuiling voor de Hagenaars flink wordt vergroot, immers de auto’s moeten eerst door een deel van de stad, waar andere steden proberen de auto’s te weren uit het centrum……)

Voetgangers die zo hysterisch zijn met het vooruitzicht te kunnen ‘funshoppen’ dat ze fietsers niet zien en hen met hun plofbak telkens weer in gevaar brengen, bijvoorbeeld op de Gedempte Burgwal en het verlengde daarvan de Gedempte Gracht (anderen zijn zo opgefokt dat ze voor fietsers gevaarlijke manoeuvres uitvoeren….)…. Hoewel dit bekend moet zijn bij de opvolgende colleges, doet men daar geen bliksem tegen, ‘logisch’ daar de auto nu eenmaal altijd ‘voorrang’ heeft, ook in de belangenbehartiging met het huidige ‘groene beleid dat het college in Den Haag voert…..’ (niet dus!!)

Eenmaal wandelend ergeren deze voetgangers zich aan de fietsers, die omzichtig door het voetgangersverkeer laveren, maar waar bij mijn weten nooit slachtoffers zijn gevallen….. En toch moet de fietser wijken….. Wel een gevaar vormen de vele scooters die door diezelfde Grote Marktstraat scheuren, terwijl ze daar niet mogen rijden, echter daar doet men al jaren niets meer tegen, althans niet dat ik heb gezien op mijn vele fietstochten door deze straat….. 

Nu ik het toch over fietsen heb: station Den Haag Centraal heeft een nieuwe fietsenstalling voor het ‘luttele bedrag’ van 42 miljoen euro, 5,5 miljoen meer dan begroot en dat is uiteraard een belachelijk hoog percentage…… De stalling ligt ondergronds maar krijgt door tegenvallers geen directe verbinding met de stationshal, ‘leuk’ voor mensen die slecht ter been zijn……. In totaal is de stalling 26 maanden te laat opgeleverd…….. De kosten voor die stalling komen voor de helft op rekening van de door de Haagse inwoners opgebrachte belasting…….

Wethouders van Alphen (GroenLinks), van Tongeren (idem), van Asten (D66) en Bruines (idem), moeten zich de oren van de kop schamen dat ze het Haagse volk niet langer toestaan met de fiets in het centrum te komen (‘s morgens vroeg mag je nog even door het centrum….)…… Het is al een schande als je ziet hoe de fietsers worden behandeld in Den Haag, veelal slecht wegdek waar je fiets uit elkaar rammelt (‘fijn’ voor fietsers met een slechte rug…) en stoplichten waar je minutenlang uitlaatgassen van auto’s mag happen, voordat het fietserslicht eindelijk op groen gaat….. 

Oh ja, tot slot nog dit: ook onder ‘GroenLinks’ en het ‘groene D66’ is een groot deel van de Haagse bermen gemaaid, alsof we omkomen in de insecten en we hier niets merken van het uitsterven dat twee derde van de insecten heeft getroffen (sinds de 70er jaren)…… Hier en daar heeft men een strook met bloemen laten staan, het valt me nog mee dat men geen bordjes heeft geplaatst voor de insecten waar deze stroken zijn te vinden….. Schande!!! 

Voor meer berichten over de Haagse politiek, klik op het label Den Haag en zie hoe GroenLinks (alweer met hulp van van Alphen) mede verantwoordelijk is voor de centrumring (of klik op dat label), waardoor bijvoorbeeld de Haagse Schilderswijk wordt doorsneden met racebaan Vaillantlaan, waar veel te hard rijden wordt afgewisseld met files (en dat zelfs langs een grote lagere school….)…..

Laadpalen subsidie: met de elektrische auto richting een doodlopende weg

Staatssecretaris
Infrastructuur en Waterstaat, Stientje van Veldhoven, het valsgroene
gezicht van D66, heeft laten weten dat het rijk en de regio samen 30
miljoen aan belastinggeld zullen misbruiken voor het ‘neerplempen’
van 213 laadpalen per dag vanaf 2021, dit zoals je begrijpt t.b.v.
elektrische auto’s…..

Volgens
van Veldhoven zullen er in 2030 naar schatting 1,9 miljoen
elektrische auto’s (met ‘batterij’) rondrijden in Nederland, ofwel in
2030 zullen we op straat struikelen over laadpalen, waar we eerder
blij waren van het woud aan parkeermeters af te zijn…..

Elektrische
auto’s zijn vooral vervuilend als het gaat om productie van die auto
en de accu’s die benodigd zijn voor het elektrisch rijden….. Voor
de accu’s moet men bovendien grondstoffen in mijnen delven en dat werk in die mijnen
is om het zacht te zeggen ‘niet erg duurzaam’ (integendeel!!) en voor
de mijnwerkers, nu al niet zelden kinderen, is het zonder meer een
gevaar voor hun gezondheid…..

Daarnaast
is voor die mijnbouw Venezuela van groot belang daar dat land de
grootste voorraad aan coltan* heeft, al is dit ook in Venezuela een eindige grondstof. De Venezolaanse voorraad aan lithium is één van de
redenen waarom de VS dat land terroriseert met sancties, immers de
regering Maduro heeft volkomen terecht de mijnbouw en de oliewinning
genationaliseerd zodat er eindelijk fatsoenlijke winsten kunnen
worden gebruikt t.b.v. het Venezolaanse volk, in plaats van westerse (groot-) aandeelhouders….. (Venezuela is dan ook één van de
weinige landen die een echte volksvertegenwoordiging heeft, een
vertegenwoordiging die werkt in het belang van het volk en niet voor
de [grote] bedrijven…..)

Naast lithium is er ook kobalt nodig voor de accu’s, een grondstof waarvan de delving nog smeriger is……**

Voor die
1,9 miljoen elektrische auto’s in ons land zijn minstens 1,5 miljoen laadpalen
nodig en deze palen vallen bepaald niet onder de noemer ‘duurzame productie’,
ook daarvoor staat zwaar vervuilende industrie te draaien…..

Ongelofelijk
dat men zo blind deze doodlopende weg opgaat, daar is maar één
reden voor: de machtige autolobby, die zich vol overgave op deze
manier van elektrisch rijden heeft gestort en daarmee regeringen bestookt met pleidooien voor deze zogenaamd duurzame vorm van autorijden…..Dezelfde lobby die bijna maandelijks wel een keer te horen is op de radiostations in ons land of die in de ons omringende landen, waar men stelt dat waterstof juist niet de oplossing is, daar het maken van waterstof te vervuilend zou zijn (afgelopen week nog de uit de mond van de zogenaamd deskundige Remco de Boer op BNR), terwijl waterstof prima gemaakt kan worden met windenergie…… Wellicht toevallig maar wel opvallend: de planning van nieuwe grote windparken op zee zijn intussen of stopgezet dan wel lopen grote vertraging op…..***

Er is
maar één manier die werkelijk het verschil kan maken vergeleken met
plofmotoren en dat is elektrisch rijden met behulp van waterstof: als
we daar al 15 jaar geleden op hadden ingezet, zouden we nu al
pompstations hebben die op fikse schaal waterstof verkochten……
Sterker nog: door een vinding van TU Delft zouden we zelfs cassettes
met waterstofkorrels hebben kunnen kopen in de supermarkt: schuif die
cassette in je auto, water erbij en karren maar op een echt duurzame
elektrische manier…..****

Nog een
bijkomend voordeel van waterstof: zo’n auto zou veel lichter zijn
daar de accu’s die nu worden gebruikt ook nog eens letterlijk loodzwaar zijn,
voorts is de actieradius van een waterstof auto vele malen groter dan
de huidige elektrische auto’s en we zouden tevens geen woud aan laadpalen
nodig hebben….. 

Tot slot: men zou met waterstof zelfs vliegtuigen emissieloos kunnen maken.

Het
volgende artikel werd afgelopen woensdagmorgen gepubliceerd op
DeBeurs.nl:

Ruim
tweehonderd laadpalen per dag erbij in 2021

Gepubliceerd op 8 juli
2020 08:12

DEN HAAG (AFN) – Het Rijk en de
regio leggen samen 30 miljoen euro op tafel voor laadpalen voor
elektrische auto’s, vrachtauto’s en zelfs binnenvaart. Volgend jaar
moeten er elke dag 213 nieuwe oplaadpunten bijkomen, meldt
staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en
Waterstaat).

Van Veldhoven spreekt van “een
stroomversnelling” in de aanleg van een dekkend netwerk van
laadpunten. Dat moet ervoor zorgen dat elektrische voertuigen altijd
in de buurt zijn van een stopcontact en niet in niemandsland
stilvallen. Vanaf 2030 zijn alle nieuwe auto’s in Nederland
uitlaatgassenvrij en rijden er naar verwachting 1,9 miljoen
elektrische auto’s rond. Dat vergt zeker 1,7 miljoen laadpalen.

Het Rijk trekt daarvoor 15 miljoen
euro uit. De zes regio’s waarin bijvoorbeeld de grote steden of de
noordelijke provincies samenwerken, leggen hetzelfde bedrag bij. Ze
hebben afgesproken samen op te trekken bij de planning van het
netwerk en de aanbesteding van opdrachten. Dat moet werk en geld
schelen.

==================

* Hier stond eerder per abuis lithium, echter hier had moeten staan: coltan, daarvan heeft Venezuela de grootste voorraad. (mijn excuus, gecorrigeerd op 29 juli 2020) De grondstof lithium is ook van belang voor de accu’s van auto’s en wordt vooral in Bolivia gevonden.

**   De link verwijst naar het volgende artikel, zeker lezen: ‘De kracht van selectieve verontwaardiging: Kobalt en kinderarbeid 

***  Men wijst graag op het verzet bij de bevolking tegen windenergie op zee, daar dit de horizon zou vervuilen, terwijl je vanaf het strand niet verder kan zien dan 5 kilometer en die windparken veel verder op zee zijn gepland, t.w. 18,5 kilometer…… Trouwens het verzet tegen windmolens ook op land is niet zelden uiterst hypocriet, men wijst op de herrie, terwijl de herrie van verkeer voor lief wordt genomen, hetzelfde geldt voor de aanblik van windmolens, waar men geen moeite heeft met dagelijks tienduizenden auto’s met plofmotoren die zich door het landschap werken op ‘hééél mooie asfaltwegen….’ (e.e.a. betekent niet dat men windmolens moet plaatsen naast woonhuizen, of in de directe omgeving daarvan, plaats ze langs die ‘mooie asfaltwegen….’)

**** Zie: ‘Eric Wiebes (VVD minister EZ en Klimaat..) probeert ‘Al Goretje’ te spelen, maar helaas…….

Zie ook:

Elektrisch rijden op accu’s: de dood in de pot

Elektrisch autorijden en het laden van de accu’s

Jan Kees Emmer (Telegraaf): Amsterdam emissieloos is voor ‘milieudrammers’

Shell vergroent zogenaamd het autorijden op benzine….. ha! ha! ha! ha! ha!

Wuppertal gaat experimenteren met ‘batterijbus’, ondanks uitstekend werkend trolleybussysteem‘ (zie hier de macht van lobby op de politiek, al komt er niet zelden ook nog ‘wat’ steekgeld ofwel corruptie bij kijken…..)

Voor meer berichten over autorijden, elektrische auto’s en/of Stientje van Veldhoven, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Woningcorporaties laat uw menselijk gezicht eindelijk voor één keer zien: bevries de huren!!

Hare D66 kwaadaardigheid Ollongren blijft volharden in haar weigering de huren te bevriezen, terwijl er miljarden naar bedrijven gaan, ook voor de huur, het is nu dan ook meer dan de hoogste tijd dat de woningcorporaties zelf het initiatief nemen en de huren bevriezen!! 

Woningcorporaties die een groot deel van het volk maand in maand uit veel te veel geld uit de zak kloppen voor bijzonder vaak minderwaardige woonruimten, ruimten die maar al te vaak niet eens fatsoenlijk zijn geïsoleerd, ja waar zelfs dubbelglas een luxe is die niet is terug te vinden…… ‘Sociale’ huurwoningen die veelal zijn te vinden in achterstandswijken, met alle ‘aanpalende’ ellende…… 

Ondanks deze zaken hebben de huurders ook nadat de bankencrisis in 2008 in alle hevigheid losbarstte, jaar in jaar uit huurverhogingen voor de kiezen gekregen, zoveel dat de huurders ook van sociale huurwoningen rond de 10% meer per maand betalen voor die woningen, dan de eerste beste koper kwijt is aan zijn/haar veel te hoog geprijsde woning, een prijs waaraan godbetert de huurprijs is gekoppeld, een schande die z’n weerga niet kent!!! Daarbij betaalt een groot deel van de huurders meer dan één derde van het inkomen aan huur, ook dat is een schunnige waarheid……

De prijs van te dure koophuizen (ofwel de huizenbubbel) is niet veroorzaakt door ‘scheefwoners’, zoals neoliberale politici van alle grote partijen ons willen laten geloven, maar door de sloop van goede en goedkope sociale huurwoningen, waarvoor er ook nog eens veel minder van dat soort huizen werden teruggebouwd, daarmee is de woningnood moedwillig in stand gehouden……..

Terug naar de nieuwe huurverhoging per 1 juli a.s.: deze wordt bovendien berekend aan de hand van de prijsstijging van het voorgaande jaar en misselijk genoeg bestaat die prijsverhoging voor een groot deel juist uit de huurverhoging van het jaar daarvoor!! Hoe onbeschoft en onrechtvaardig kan je omgaan met mensen die het maar al te vaak niet breed hebben….. (4 miljoen mensen in Nederland leven tegen, op of onder de armoedegrens en dat is in alle 3 gevallen een leven in armoede!!)

Daarover gesproken, armoede: als het om huurverhogingen gaat komt men van overheidswege, uit het kabinet en van woningcorporaties met de dooddoener dat de mensen met de smalste portemonnee worden ontzien met de huurtoeslag…… Een immense en smerige leugen, immers deze huurders moeten ondanks dat ze geen cent meer kunnen missen, maandelijks toch hele euro’s meer betalen voor hun miezerige dak boven het hoofd…….

Aan al de hiervoor genoemde zaken is D66 mede verantwoordelijk, zoals deze partij ook op lokaal niveau mee doet aan het grondspeculantje spelen van wethouders, die voor een postzegel grond omgerekend naar onze oude gulden dik meer dan een ton durven te eisen, zelfs als die postzegel grond op kilometers afstand van het centrum van steden ligt en niet zelden in de buurt van of zelfs grenzend aan een industrieterrein……

Hoorde afgelopen vrijdag op BNR de tweedehands autoverkoper van D66, de glimmende neoliberale schoft Pechtold (in het programma ‘The Friday Move’, interessant hè, dat Engels?). Hier durfde deze opperploert te zeggen dat D66 een liberaal sociale partij is…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, Pechtold dat zien we nu weer met het walgelijke en zeer onethisch gedrag van jouw partijcollega Ollongren……. Echt heel liberaal en sociaal, vuile leugenaar!!! En dat Pechtold, was nog maar één voorbeeld uit de enorme berg voorbeelden van smerig neoliberaal en inhumaan politieke beleid, dat jouw partij al een aantal decennia voert!!! 

Nogmaals: woningcorporaties laat eindelijk eens een humaan gezicht zien en bevries de huren!! 

Zie ook:

Kabinet Rutte 3 heeft record neergezet: meer dan 10 miljard gestolen van de huurders, die bovendien de huurverhoging per 1 juli moeten betalen‘ 

Paul Smeulders (GroenLinks Tweede Kamer) wil ‘eerlijke huur’ voor middeninkomens, alsof de lage inkomens niet meer bestaan 

Belastingontduikers krijgen staatssteun, waar huurders en de grote onderlaag het gelag moeten betalen (een cartoon)‘ 

Gert-Jan Segers (CU 2de Kamer) zegt dat god tegen hem spreekt en ‘neemt het o.a. op voor huurders’ en kopers‘ 

Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt……...’ 

Voor meer berichten over huurstijging, huurliberalisatie, scheefwonen, woningnood, afbraak sociale huurwoningen, huizenbubbel, D66, Ollongren en Pechtold, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Voor woningcorporaties blijf ik het label woningbouwvereniging gebruiken. We zouden terug moeten naar deze verenigingen, die niet voor de hoge bazen werken, maar die ten dienste staan van de huurders……..

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten. Maak er een mooie dag van als het even mogelijk is.

Kabinet en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen

Kwam onlangs deze sarcastische ‘Tweet’ tegen op het account van Dré Oudman: 

dré oudman Retweeted 

Hans Beers @hans_beers·

Het kabinet en de regeringspartijen zijn vol lof over de zorg…

Image

Wat een ongelofelijk stelletje schoften: de laatste maanden met veel lof spreken over de zorgverleners vanwege hun inzet op de Coronacrisis, die een aantal van hen zelfs het leven heeft gekost, maar als het  erop aankomt deze lof om te zetten in een structurele verbetering van lonen, is het Rutte 3 geteisem (plus de haar vertegenwoordigende politieke partijen) niet thuis…… Eén en ander geeft ten overvloede nog eens aan dat dit kabinet Rutte 3 (als de vorige twee kabinetten Rutte) totaal onbetrouwbaar was en is…….. 

Nogmaals: door de enorme blunders van Rutte en zijn meer dan belachelijke Corona-taskforce op het Coronadossier, zijn ook nog eens een aantal zorgverleners overleden aan het virus…… 

Eindelijk kan er meer getest worden, wat al maanden geleden had moeten gebeuren en toch is er nog één enorme belemmering: de GGD kan het grote aantal testen niet aan en is daarom niet in staat om veel testen uit te voeren (let wel het is intussen bijna half juni!!!)….. Dit is deels te danken aan de bezuinigingen op de zorg door de kabinetten van CDA kleiaardappel Balkenende en die van VVD topleugenaar Rutte (in Rutte 2 waren Rutte en PvdA oplichter Asscher verantwoordelijk voor het ontslaan van 75.000 zorgmedewerkers, mensen waaraan we nu zo’n tekort hebben……) 

Gisteren heeft de disfunctionerend CDA minister de Jonge zichzelf en het ‘outbreakteam’ (ofwel de Corona ‘taskforce’) weer veren in de vieze bips gestoken voor het handelen op de Coronacrisis, waar deze plork nog wel enige zelfkritiek had op het feit dat er onnodig veel mensen zijn overleden in  de verzorgings- en verpleegtehuizen, zonder uiteraard te wijzen op het feit dat ook een aantal zorgverleners onnodig zijn overleden….. Kijk men redeneert zo: de mensen die in die tehuizen zijn overleden, waren of oud dan wel zwak, dus die zouden wellicht toch zijn overleden, bijvoorbeeld aan de ‘gewone griepgolf’, echter men vergeet te melden dat verzorgend en verplegend personeel mensen zijn die juist tijdens een pandemie (of een ‘gewone griepgolf’) van groot belang zijn en die zouden natuurlijk de beste bescherming voorhanden moeten hebben en zelfs dat is voor velen van hen pas sinds kort het geval, terwijl een groot aantal van hen niet eens is getest……

De Jonge is als minister mede verantwoordelijk voor het grote aantal verpleegkundigen en zorgkrachten die zijn wegbezuinigd, tevens is hij als zijn voorgangers verantwoordelijk voor het sluiten van een aantal ziekenhuizen, waardoor we een groot tekort hadden en hebben aan IC-bedden….. Dezelfde de Jonge heeft beloofd het aantal IC-bedden te vergroten, echter door de eerder beschreven bezuinigingen, kwamen niet alleen 75.000 zorgkrachten op straat te staan, maar hebben veel verpleegkundigen de zorg vaarwel gezegd en zijn er nu simpelweg veel te weinig verpleegkundigen voor die ‘nieuwe’ IC-bedden, alsof de Jonge dat niet weet……. Enige hoop is nog te putten uit de woorden van de Jonge dat de zorg grondig moet worden hervormd en dat de commercie en winst maken, uit de zorg moeten worden geweerd*.

De Corona ‘taskforce’ heeft vooral enorm vaak geblunderd en blijft dit doen, niet in de laatste plaats door de zogenaamde deskundigen van het RIVM, die al helemaal achter de feiten aanhollen, uh aankruipen…… Hoe is het bijvoorbeeld nu weer mogelijk dat men wel de luchtvaart toestaat de toestellen vol te plempen met reizigers, maar men in het openbaar vervoer nog steeds 1,5 meter afstand moet bewaren….. 

Het voorgaande heeft niets met de veiligheid van de passagiers te maken, maar heeft alles met economische motieven van doen: immers de luchtvaart zou goed zijn voor de economie (waar nog wel het e.e.a. op valt aan te merken) en met een OV dat maar voor een deel gevuld kan worden, wordt het beeld gehandhaafd dat het OV gevaarlijk is en men zich wendt tot de melkkoe van de overheid, de auto, ook al zijn deze 2 vormen van vervoer grote aanjagers van de klimaatverandering……. 

Niet voor niets ook dat afgelopen week een CDA hufter (v) in de Tweede Kamer durfde te opperen dat de diensten van het OV moeten worden teruggeschroefd, juist vanwege het sterk teruggelopen gebruik van het OV……. Dan te bedenken dat het RIVM in het begin van de Coronacrisis als over evenementen, durfde te zeggen dat het OV veilig was en dat werd door deze (in feite) ambtenaren een paar maanden lang volgehouden….. Het is dan ook te zot voor woorden dat men in bus, tram en trein een mondmasker moet dragen en alsnog 1,5 meter afstand moet houden (waar men elders 1,5 meter al te weinig beoordeelt)….. En dan is men pas sinds 1 juni jl. verplicht een masker te dragen, hoe is dit te rijmen met de maanden daarvoor waar dit niet nodig was, alsof het virus zich pas per 1 juni richt op het OV……. Te zot voor woorden!!!!

Het OV was, is en zal zeker in de nabije toekomst geen alternatief zijn voor de auto, ten eerste al door de dienstregeling, waardoor je van een aantal plekken in Nederland na 12.30 u. niet terug kan naar de eigen woonplaats…. Ten tweede doordat voor velen de dichtstbijzijnde halte/station te ver weg is en niet zelden een dienstregeling wordt gehandhaafd, waarbij men zelfs soms maar 1 keer per uur kan reizen…. Ten derde, neem een zaak als roken: de rokers moeten in de meeste stations een tyfus eind lopen voor een rookpaal, en toch wordt deze binnenkort verwijderd….. 

Kortom: ook de zittende regering heeft als voorgaande kabinetten totaal geen belang bij een goedlopend OV, nee het grote geld wordt verdiend met de auto en het vliegtuig, waar het OV alleen maar geld kost….. (terwijl een enorm aantal mensen niet eens een auto kan kopen, betalen ze via de belasting wel mee aan asfalt en parkeerplaatsen, zelfs die voor de deur…….)

* Al zal dit wel een ijdele hoop zijn, reken bijvoorbeeld maar niet dat
de peperdure zorgverzekeraars, die letterlijk een deel van de zorgtaart
opvreten, weer terug zullen worden gebracht naar de ziekenfondsen die we
eerder hadden en die prima werkten……

Zie ook: 

Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën

Een vaccin tegen COVID-19 voor iedere VS burger zou onhaalbaar zijn en het vaccineren van de hele wereldbevolking zou minstens 3 jaar tijd in beslag nemen

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ (een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Transport nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag
(met aandacht voor de aantasting van burgerrechten tijdens de
Coronacrisis, zo mochten in Duitsland maar 35 mensen protesteren tegen
dit transport….)

Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19‘ 

Nertsenfokkerijen per direct sluiten vanwege onnoemelijk dierenleed en het risico op COVID-19 besmettingen

CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘ 

The Science of Fear: How The Elitists Use it to Control Us & How to Break Free

Terras
open: Wanda de Kanter (longarts) heeft geen probleem met auto’s en
scooters langs terrassen, nee roken moet worden verboden
‘ (terrassen open na de ‘intelligente lockdown’ vanwege het Cornavirus)

Rutte’s
VVD zou nu 44% van de stemmen winnen in verkiezingen, ondanks de enorme
‘Coronablunders’, waar 70% van de Nederlanders dit wanbeleid zou
steunen
‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over het Coronavirus, anders dan de hier getoonde)

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

Coronavirus:
Niet ‘normaal’ maken wat niet normaal is: het grote aantal Coronadoden
in verzorgings- en verpleegtehuizen is abnormaal
‘ 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ (en zie de links in dat bericht voor alle blunders van Rutte en z’n ‘taskforce’ op het Coronadossier)

 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’ 

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’‘ (zie ook de video’s in dat bericht, waarvan de hieronder getoonde er één is)

Forced vaccinations for all. And that means you. A triumph for authoritarians (een video uit 2018, zeker zien mensen!): 

Beademing werkt averechts op het Coronavirus‘ 

China heeft een vaccin tegen het Coronavirus ontwikkeld en is bezig met de eerste testen op mensen‘    

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!‘ 

Belastingontduikers krijgen staatssteun, waar huurders en de grote onderlaag het gelag moeten betalen (een cartoon)

De volgende cartoon van Lieve Linkse kwam ik tegen op Twitter, waar ik aan toe zou willen voegen dat je van bijstand niet rond kan komen en D66 kwaadaardigheid Ollongren de huurders tijdens de Coronacrisis een huurverhoging oplegt, waardoor zij nog meer gaan betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers (bijna 10% meer)…… Tegelijkertijd worden zelfs de belastingontduikende bedrijven gesteund met miljarden aan belastinggeld….. (een belastingontduiking voor naar schatting 30 miljard euro op jaarbasis!!):

Als je naar het Twitteraccount van Lieve Linkse gaat, krijg je de volgende tekst te lezen (gewoon schijt aan hebben):

Caution:
This profile may include potentially sensitive content


You’re
seeing this warning because they Tweet potentially sensitive images
or language. Do you still want to view it?
Meer dan schandalig; je mag je blijkbaar geen mening meer vormen van Twitter……

Als de belastingbetaler deze crisis moet betalen, laten we dan eerst zorgen dat de belastingontduikers belasting gaan betalen.

Image

Zie ook:

Kabinet
Rutte 3 heeft record neergezet: meer dan 10 miljard gestolen van de
huurders, die bovendien de huurverhoging per 1 juli moeten betalen
‘ 

Paul Smeulders (GroenLinks Tweede Kamer) wil ‘eerlijke huur’ voor middeninkomens, alsof de lage inkomens niet meer bestaan

Woningcorporaties laat uw menselijk gezicht eindelijk voor één keer zien: bevries de huren!!‘ (ook met aandacht voor ‘scheefwonen’, woningnood en de huizenbubbel)

Gert-Jan Segers (CU 2de Kamer) zegt dat god tegen hem spreekt en ‘neemt het o.a. op voor huurders’ en kopers‘ 

Kajsa Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt……...’ 

Asscher (PvdA Tweede Kamer) wil ontslagboete schrappen per 1 september

Ongelofelijk, de PvdA in oppositie heeft bij monde van volksverlakker Asscher voorgesteld akkoord te gaan met het tweede steunpakket voor bedrijven (vanwege de Coronacrisis), als de ontslagboete nog 3 maanden wordt gehandhaafd…….. Je zou bijna denken dat de PvdA ‘lid is’ van de club partijen die Rutte 3 gedogen…… (ach ja, de sufferd heeft ook al meermaals het waardeloze beleid van Rutte 3 op de Coronacrisis geroemd, precies als zijn partijcollega Cohen……)

Asscher ziet wel mogelijkheden om de arbeiders in de drie maanden (tot 1 september) te herplaatsen, arbeiders die getroffen zullen worden door de enorme golf ontslagen die gegarandeerd volgt als het kabinet vasthoudt aan financiële hulp voor bedrijven, zonder boete voor ontslag, dit terwijl die hulp vooral gericht is op de loonkosten van bedrijven……. 

(Asscher bezig met zijn oplichterspraktijken in de Tweede Kamer)

Waar denkt Asscher de bedrijven te zullen vinden die in deze tijd nog mensen aannemen?? Niet voor niets wil het inhumane kabinet Rutte 3 de ontslagboete laten vallen, wat een dwaas die Asscher!!

Arbeiders die ook nog eens door het kabinet en dan m.n. door hare D66 kwaadaardigheid Ollongren een huurverhoging staat te wachten van meerdere procenten…… Belachelijk genoeg heeft Asscher aan zijn steun voor het schunnige plan van Rutte 3 (hoofdverantwoordelijke is D66 plork Koolmees) niet eens de voorwaarde gehangen dat de huurverhoging dit jaar moet worden bevroren…. Van groot belang, zeker daar de huurders nu al bijna 10% meer betalen voor een in veel gevallen klote huurhuis dat niet eens is geïsoleerd en dat maar al te vaak is te vinden in achterstandswijken……

Asscher heeft met deze actie ten overvloede nog eens getoond dat hij en zijn partij volkomen onbetrouwbaar zijn en de PvdA het meer dan verdient om bij de komende verkiezingen, maart volgend jaar, volkomen te worden weggevaagd!! (onthoudt dat beste bezoeker en geeft het door!)

Voor meer berichten met Asscher, Cohen, Koolmees, Ollongren, PvdA, D66, huurstijging en/of het Coronavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Taser moet terughoudend worden gebruikt in de GGZ en door de politie aldus Nationale Ombudsman van Zutphen

Het was gisteren weer eens zover beste bezoeker, de koffie droop van de ramen nadat ik het NOS Radio1 nieuws van 9.30 u. hoorde met het bericht dat Reinier van Zutphen, de Nationale Ombudsman, stelde dat er terughoudend moet worden omgegaan met het stroomstootwapen (‘taser’, of ook ‘stun gun’ genaamd) door de politie en…. in GGZ instellingen…….

Welke razende idioot heeft ooit toegestaan dat de taser mag worden ingezet in de GGZ??? De GGZ instellingen zijn de laatste 30 jaar fiks uitgedund van personeel, de reden waarom men daar regelmatig met de handen in het haar staat als een patiënt psychotisch is….. Daarvoor heeft men dus de taser ingezet, het ontbreekt er nog aan dat men de wapenstok, pepperspray en het pistool mag gebruiken tegen psychotische GGZ patiënten….. 

Onno Hoes, voorzitter van de VVD en waarnemend burgemeester Haarlemmermeer*,
was eveneens aanwezig in de Radio1 studio, hij liet parmantig weten
dat het gebruik van de taser in de GGZ soms niet anders kan…. De
smerige leugenaar ‘vergeet’ voor het gemak het feit dat m.n. de VVD en
het CDA (veelal met hulp van de PvdA en D66) de GGZ hebben uitgekleed,
waardoor er in de instellingen (voor zover nog aanwezig) een chronisch tekort is aan personeel, wat tot gevolg heeft
dat men nu blijkbaar een dodelijk wapen inzet tegen mensen met een
psychiatrische aandoening…….. Dat is wat je niet anders kan aanduiden dan volkomen krankzinnig!! (GGGVD!)

De Taser is een uiterst gevaarlijk wapen, zo heeft de praktijk uitgewezen, de politie van New York heeft het stroomstootwapen zelfs verboden voor haar personeel, daar er simpelweg te veel mensen zijn overleden nadat zij werden ‘getaserd’ in die stad…… Uiteraard hebben van Zutphen en zijn organisatie gezien dat het gebruik van de taser wel degelijk gevaarlijk is en ze daarom met het advies komen terughoudendheid te betrachten met dit martelwapen….. 

Waarom komt van Zutphen niet met het advies dit wapen in haar geheel te verbieden?? Immers het is al lang duidelijk dat het stroomstootwapen uitermate gevaarlijk is en geen alternatief is voor het pistool (dat door de politiegebruik veelal tot de dood leidt daar men niet op de benen kan schieten, ofwel de wapentraining voor politieagenten is nog steeds waardeloos….)….. 

Charles Groenhuijsen, ook aanwezig in de studio, werd gevraagd hoe het in de VS zit met het gebruik van het taserwapen. Volgens fantast Groenhuijsen wordt dit wapen amper gebruikt door de politie in de VS, terwijl de praktijk laat zien dat er jaarlijks zo’n 50 mensen overlijden door politiegebruik van de taser, dit betekent dat een veelvoud van dat aantal mensen  jaarlijks worden ‘getaserd’ in de VS…… ‘Leuk detail’: veel van de ‘getaserden’ in de VS zijn wat wij ‘verwarde mensen’ noemen, ofwel mensen met een psychiatrische aandoening……. 

Groenhuijsen is als ‘Amerika deskundige’ al zeker niet op de hoogte van het feit dat het stroomstootwapen in New York werd verboden door de politietop…… Ach ja, Groenhuijsen, loopt van verwaandheid naast zijn schoenen en eiste eerder een kapitaal aan salaris van de NOS, plus reiskosten eerste klas voor het veelvuldig op en neer vliegen van en naar de VS, onbegrijpelijk dat men deze fantast nog zo vaak laat horen op Radio1, waar redacties zouden moeten weten dat Groenhuijsen een vervelende fantast en een hopeloze narcist is……. 

Er is maar één advies voor het gebruik van de taser: verbieden en wel per direct!!! (we hebben als Nederland NB ook het anti-martelverdrag getekend, terwijl de taser zonder meer een zwaar martelwerktuig is…..)

* Hoe kan men in Haarlemmermeer nog stemmen op de VVD, dat zovelen in diepe ellende
stortte vanwege de vliegtuigoverlast door Schiphol, waar deze partij nu
zelfs nog pleit voor uitbreiding van het vliegveld…… Dezelfde VVD wil ook Lelystad Airport openen, alleen om voor Schiphol de hub-functie beschikbaar te houden t.b.v. de KLM, wat een enorme geluidsoverlast en luchtvervuiling (inclusief het kankerverwekkende ultrafijnstof) oplevert voor de omwonenden van Schiphol…… Door die hub-functie moet Schiphol voor elk geland vliegtuig € 80,– betalen……. Schande!!!

Voor meer berichten over de taser, Onno Hoes, van Zutphen, Ombudsman, Groenhuijsen en/of schietoefening, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Een
staaltje onmenselijkheid waar je stijl van achteroverslaat: het
Leidse college van B&W heeft in ‘alle wijsheid’ besloten de ‘Bed, bad en
brood-voorziening’ (BBB) te sluiten, waardoor ongedocumenteerde
vluchtelingen (‘asielzoekers’), waarvan een aantal al dik meer dan 10 jaar in ons land is, niet alleen op straat komen te staan, maar daarbij ook nog eens
een hoognodige maaltijd missen en bovendien de grote kans lopen het
Coronavirus op te lopen….. 

Het is dan ook een feit dat het overgrote deel van de ongedocumenteerden niet terug kan naar het land van herkomst, daar dit land deze mensen niet terug wil hebben en simpelweg stelt dat het geen inwoners zijn geweest van hun land en ze derhalve niet uitgezet kunnen worden door Nederland (waardoor deze ongedocumenteerden  dus gedwongen in deze onafzichtelijke ellende blijven zitten…….) Eén en ander wordt mede veroorzaakt door de landelijke overheid en dan m.n. het ministerie van BuZa dat met haar ambtsberichten rustig landen als Afghanistan en Irak als veilig beoordeelt…….

Dat deze mensen een grote kans hebben het virus op te lopen komt niet alleen doordat hun immuunsysteem klappen zal oplopen
daar de conditie van deze ongedocumenteerde mensen sterk
achteruit zal gaan door het missen van een slaapplaats, maar ook door
het missen van die maaltijd en het gegeven dat ze dagelijks door te
zwerven langs veel mensen zullen lopen die het virus
verspreiden…… (weet niet hoe het met u zit, maar als ik door het
centrum van Den Haag fiets zie ik mensen zelden op 1,5 meter van
elkaar lopen, voor wat die maatregel al waard is; m.i. is deze
maatregel waardeloos) Voorts zullen deze mensen in prullenbakken en vuilniszakken gaan zoeken naar voedsel, waardoor de kans op een Coronabesmetting bijna niet is te voorkomen…….

Al meer
dan een week voor de eerste ziekteverschijnselen zich openbaren
kunnen mensen het virus verspreiden (als deze mensen al ziek worden
van het virus, ofwel je kan ook het virus verspreiden terwijl je niet
ziek wordt van het virus). Juist daardoor lopen daklozen het
grote gevaar het virus op te lopen en dat met de grote kans dat deze
besmetting dodelijk zal blijken te zijn, juist vanwege de slechte conditie
van deze dakloze mensen…… (reken maar dat men in het Leidse college valse dikke tranen zal plengen als deze mensen overlijden, terwijl men inwendig blij zal zijn voorgoed van deze mensen verlost te zijn……)

Vergeet
niet dat deze ongedocumenteerden die het virus oplopen ook nog eens
de kans lopen het virus over te brengen op meer gelukkige burgers van
Leiden……. (hoe je het ook wendt of keert, deze (ongedocumenteerde-) mensen zijn wel degelijk inwoners van Leiden, juist daarom moet dit college zich de oren van de kop schamen!!)

Voorts
dient nog opgemerkt te worden dat deze maatregel van B&W in
Leiden lijnrecht ingaat tegen de adviezen van het RIVM en haar
waardeloze ‘Outbreak Management Team’ OMT, onder regie van de
zwaar disfunctionerende hufter Rutte, die in feite de totale ‘taskforce’ leidt (de betreffende ministers en het OMT)…… Je kan commentaar genoeg
geven op deze taskforce, maar als toch gvd een college van B&W
recht ingaat tegen deze adviezen, wordt het de hoogste tijd dat deze
taskforce ingrijpt en B&W Leiden maant de BBB instelling
onmiddellijk weer op te starten!!! Zoals je waarschijnlijk al hebt
begrepen, dit zal niet gebeuren, juist doordat deze taskforce continu
achter de feiten aanloopt en al helemaal geen moeite doet om
gemeenten te manen zich aan de regels te houden…..

Verantwoordelijke
partijen in het Leidse college van B&W voor deze meer dan achterlijke en inhumane gang van zaken:
PvdA, ‘GroenLinks’ en D66….. (en dat verbaast me weer niets, daar
juist deze partijen vol zitten met hypocrieten, die het
tegenovergestelde doen van wat ze beloven tijdens
verkiezingscampagnes….) Een ‘mooi voorbeeld’ voor deze hypocrisie
is het feit dat de raadsleden van deze partijen hun zware ongenoegen
uitspraken toen op 1 mei (Dag van de Arbeid) mensen uit BBB op straat
werden gezet, terwijl ze daarvoor al hadden ingestemd met de sluiting
van deze voorziening en tegen een motie van de SP en PS (Partij
Sleutelstad) stemden die tegen die sluiting opriep……. (bij de
PvdA worden ze paars tot achter de oren als je het woord ‘socialisme’
durft te gebruiken, terwijl PvdA’ers op de Dag van de Arbeid langs
bejaardentehuizen gaan om daar jubelend de Internationale te zingen;
de smerige oplichters…..)

Hier het verantwoordelijke college van B&W Leiden, grote glimlachen van een stel inhumane ploerten, die het zelf aan niets ontbreekt…….

Onnodig nog eens op te merken dat e.e.a. recht ingaat tegen het VN Vluchtelingenverdrag…….

Het
volgende artikel werd geschreven door Harry Westerink en werd eerder
geplaatst op Doorbraak, waarvan je de links naar de nieuwste
berichten altijd onderaan deze pagina aantreft:

Motie
roept Leids gemeentebestuur op om dakloos gemaakte mensen zonder
verblijfsrecht alsnog op te vangen

   

Tekst
voor de deur van het tijdelijke stadhuis op
1 mei
.

Geplaatst
op 12
mei 2020

Het
besluit van het Leidse college van B&W tot sluiting van de Bed-,
Bad-, Brood-opvang heeft geleid tot flink wat verontwaardiging in de
stad. Velen zijn erdoor geschokt dat het gemeentebestuur mensen
zonder verblijfsrecht dakloos maakt en elke vorm van noodopvang
afbreekt. Van onderop tekenen mensen protest aan en proberen ze
steunnetwerken op te zetten voor de dakloos gemaakte
ongedocumenteerden. In de Leidse gemeenteraad is het vooral
SP-raadslid Ries van Walraven die het college bekritiseert en
aandringt op een menswaardige oplossing. Inmiddels heeft ze het
college via een motie opnieuw gevraagd om mensen zonder
verblijfsrecht op te vangen en eten te geven
.

In samenwerking met de Partij
Sleutelstad (PS) had Van
Walraven
al twee keer eerder een motie ingediend tegen het
sluiten van de Leidse BBB-opvang en tegen het dakloos maken van
mensen zonder verblijfsrecht. In deze nieuwe
motie
geven de SP en de PS aan dat er inmiddels
tien mensen
een zwervend bestaan leiden en op straat slapen. Deze
mensen zijn volgens de motie “corona-gerelateerd dakloos”
geworden, want ze kunnen vanwege de coronacrisis nauwelijks onderdak
en eten in hun eigen steunnetwerk vinden.

Valse hoop

De indieners van de motie wijzen er
verder op dat er in Leiden een groep ongedocumenteerden is die niet
terug kán keren naar hun land van herkomst. Zoals ook de medewerkers
van het Fabel-spreekuur al
vaker hebben gemeld
, zitten deze mensen tussen wal en schip: ze
kunnen niet worden uitgezet naar hun land van herkomst en ze kunnen
vanwege de keiharde politiek van migratiebeheersing ook geen
verblijfsrecht krijgen. De Fabel-medewerkers roepen het
gemeentebestuur en de gemeenteraadsleden daarom al
een half jaar
op om in Leiden de opvang van mensen zonder
verblijfsrecht te blijven voortzetten.

Als de Leidse ongedocumenteerden
naar de Landelijke Vreemdelingenvoorziening (LVV) in Rotterdam zouden
gaan, dan zouden ze binnen een halfjaar weer op straat komen te
staan, zo stelt de motie. Het verblijf in de Rotterdamse LVV is dan
ook “niet meer dan het wekken van valse hoop”, waarmee de
indieners het
frame van “valse hoop”
als een boemerang inzetten tegen de
gemeenteraadsleden die eerder lieten weten dat juist het open houden
van de Leidse BBB-opvang “valse hoop” zou zijn. “Naar alle
waarschijnlijkheid”, aldus de motie, zullen de ongedocumenteerden
na een eventueel verblijf in de LVV weer naar Leiden terugkeren,
omdat ze hier de meeste binding hebben.

Coronacrisis

 Ook gaat de motie in op de
coronacrisis. Het is in tijden van corona “zeer gevaarlijk” om
mensen buiten te laten slapen vanwege besmettingsgevaar. En in
coronatijd is het “niet mogelijk om hulpmiddelen tot overleven te
vinden, zoals restjes voedsel op de markt, sanitaire voorzieningen,
een warm plekje in een openbaar gebouw, etc.”. Bovendien geeft de
landelijke overheid via een richtlijn voor dak- en thuislozen aan dat
het “vanuit humanitair oogpunt” wenselijk is dat voor
“niet-rechthebbenden”, zoals mensen zonder verblijfsrecht,
opvangplekken worden gerealiseerd.

Op grond van dit soort overwegingen
verzoeken de indieners het college van B&W om voor de dakloze
ongedocumenteerden “onderdak en financiële middelen/voedsel te
verstrekken, tenminste zolang de coronacrisis duurt”. Op 14 mei
gaat de motie worden besproken in de vergadering van de
raadscommissie Onderwijs en Samenleving. En op 28 mei gaat er over de
motie worden gestemd.

Krokodillentranen

Het valt zeer toe te juichen dat de
SP en de PS in de gemeenteraad met grote vasthoudendheid blijven
opkomen voor de belangen van Leidse ongedocumenteerden. 

Deze motie
vormt vooral een uitdaging voor de raadsleden van de drie
collegepartijen D66, PvdA en GroenLinks. Zij huilden ruim een week
geleden krokodillentranen, toen hen was gebleken dat een aantal
BBB-bewoners per 1 mei op straat waren gezet. Eerder hadden ze juist
gestemd voor het sluiten van de BBB-opvang en tegen de twee moties
van de SP en de PS. Inmiddels proberen ze het straatje van het
college van B&W schoon te vegen, nadat er flink wat kritiek op
het dakloos maken van BBB-bewoners was gekomen. De komende tijd
krijgen de raadsleden van D66, PvdA en GroenLinks de kans om te laten
zien wat ze waard zijn. Als hun zorgen over de positie van dakloze
mensen zonder verblijfsrecht in Leiden integer zijn, dan stemmen ze
voor de motie van de SP en de PS en fluiten ze daarmee het college
terug. Hoe meer protest er komt tegen het dakloos maken van Leidse
ongedocumenteerden, hoe meer kans er is dat de raadsleden van de
collegepartijen alsnog over de brug zullen moeten komen.

Harry Westerink

Migratiebeleid,
Uitsluiting,
Vluchtelingen,
Woonstrijd

==========================================

Zie ook: 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ (en zie de links in dat bericht)

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Slachthuizen bron van Coronabesmettingen

Coronavirus? De intensieve veehouderij is een bron van gevaarlijke besmettelijke ziekten en antibioticaresistentie

Voor meer berichten over: dakloos zijn, vluchtelingen, vluchtelingenbeleid en/of Coronavirus, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.