Griekenland ‘kiest voor Neo Dimokratia’

Je snapt niet hoe het mogelijk is dat de Grieken nog kiezen voor een partij die het land in diepe ellende heeft gestort, waar ik niet eens begrijp waarom die partij, Neo Dimokratia haar naam niet heeft veranderd nadat bleek dat politici van deze partij het land in zo grote ellende hebben….. gestort… (hetzelfde geldt overigens voor de Pasok, zogenaamd socialistisch maar in werkelijkheid een neoliberale partij)

Het probleem met Griekenland is dat het land qua politieke voorkeur in tweeën is gespleten, de partij van Tsipras heeft daar even verandering in gebracht, maar de capitulatie van premier Tsipras (zogenaamd socialistische partij) voor de EU, het IMF en zware druk vanuit Washington (dat bang was dat Tsipras bij de Russen zou aankloppen voor hulp), heeft de partij dan uiteindelijk toch de kop gekost en volkomen terecht……

Griekenland heeft haar soevereiniteit moeten inleveren voor ‘hulp’ uit de EU en van het IMF, hulp in de vorm van schadeloosstelling van banken uit ons deel van Europa, die de opvolgende Griekse regeringen op de pof geld leenden, waar iedereen kon weten dat dit niet terugbetaald zou worden……

Tot na het begin van de volgende eeuw heeft het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM) de zeggenschap over staatseigendommen van de Grieken, die dit smerige orgaan mag verkopen voor een appel en ei als het zo uitkomt……

De bevolking is uitgedund doordat veel jongeren en gestudeerden (brain drain) het land hebben verlaten vanwege de financiële situatie en de enorme werkloosheid…..

Nogmaals: onbegrijpelijk dat men in Griekenland vooral heeft gestemd op een partij die Griekenland in diepe ellende heeft gestort….. Niet echt bemoedigend als je bedenkt dat er op de hele wereld zaken hoognodig radicaal moeten veranderen, willen we letterlijk en figuurlijk een leefbare wereld overhouden voor de generaties na ons……

Gelukkig is de Griekse neonazi partij Gouden Dageraad zo goed als weggevaagd, waar de fascisten elders in de EU de ene winst na de andere boeken….. En dit ondanks het feit dat de EU Griekenland, een straatarm land, laat barsten met een enorm aantal vluchtelingen……

Ondanks het voorgaande wil ik de Griekse bevolking die niet voor Neo Dimokratia of een andere neoliberale partij heeft gekozen, mijn welgemeende condoleances aanbieden.

Voor meer berichten over Griekenland, schuldenlanden en de bankencrisis, klik op één van deze drie labels, direct onder dit bericht.

Banken hebben in Davos versoepeling van regels geëist

Ongelofelijk, de brutaliteit van de bankenmaffia, die godbetert een welhaast wereldwijde crisis hebben veroorzaakt, voorafgaand en tijdens de banken- of kredietcrisis in 2008. Een crisis waarbij miljoenen mensen in diepe ellende zijn gestort, ellende waarin een groot deel van hen zich heden ten dage nog steeds bevindt (neem mensen van 40+ die werkloos werden tijdens die crisis en nooit weer aan een fatsoenlijke baan kunnen komen…)….

Vorige week tijdens het World Economic Forum (WEF) in Davos, heeft de bankenmaffia ‘dringend gevraagd’ de regels voor haar sector sterk te versoepelen, zodat ze de wereld nog eens in een enorme crisis kunnen storten, een crisis die al weer aan de ‘wereld voordeur’ klopt…….

De banken willen met name groter kunnen groeien en dat is precies één van de zaken waardoor de crisis van 2008 zo hard heeft huisgehouden >> met honderden miljarden aan belastinggeld werden banken gered, omdat ze zogenaamd te groot waren om om te laten vallen (‘too big to fail’ >> TBTF), anders gezegd failliet te laten gaan…. Als men dat geld had gebruikt om de klanten van banken schadeloos te stellen en onder te brengen in een staatsbank, om zo die banken wel failliet te laten gaan, hadden we vele miljarden uitgespaard!!

Overigens na alle beloften van PvdA oplichter Bos en later CDA knurft de Jager, dat banken nooit weer zo groot mochten worden, zijn deze banken, zelfs staatsbank ABN Amro, al weer een aantal jaren bezig hun banken in het buitenland uit te breiden…… Zelfs Klaas Knot, de topgraaier van toezichthouder De Nederlandse Bank, vindt het blijkbaar wel best, belachelijk genoeg nadat zijn voorganger, CDA kakzever Wellink, door geen toezicht te houden, de banken zo heeft laten groeien, dat de ellende in feite amper was te overzien…….

De bankenbuffer die een nieuwe bankencrisis zou moeten voorkomen is veel te laag, 3% waar deze volgens echte deskundigen minstens 30% zou moeten zijn….

Kortom de banken en de toezichthouders, ook die van de Europese Centrale Bank (ECB), hebben totaal niets geleerd van de bankencrisis die in 2008 losbrak en zoals gezegd zovelen in diepe ellende heeft gestort………. Neem ook het grootste deel van de Grieken, die in grote armoede zitten door het op de pof leveren van krediet aan haar opvolgende corrupte regeringen, door banken en andere financiële instellingen uit Noordwest-Europa, waartoe ik voor het gemak ook Frankrijk reken…….

Het voorgaande terwijl diezelfde arme Grieken nu de hoogste belastingdruk van de EU hebben….. De banken uit ons deel van Europa, die onverantwoord krediet leverden werden ontzien en dat ging ten koste van arme Grieken, die part nog deel hadden aan deze belachelijke en onverantwoorde kredietverlening……. Iedere imbeciel had kunnen weten dat Griekenland niet kredietwaardig was, althans zeker niet wat betreft de enorme kapitalen die werden uitgeleend…….

Alsof dit alles niet is gebeurd, hebben de banken al jaren weer een grote bek en eisen ze versoepeling van regels, terwijl de banken intussen al weer honderden financiële producten hebben ingevoerd, waar figuren als PvdA hufter Wouter Bos niets van begrijpen (die dit destijds als minister van Financiën zelf heeft toegegeven)…… Ook dat was één van de redenen voor de bankencrisis van 2008….. Hoe is het gvd mogelijk??!!!

Hetzelfde geldt voor de totale hypotheekschuld, die is intussen al weer gestegen tot boven de 700 miljard euro…. Een schuld die veel te groot is voor een land als Nederland (ook volgens de terreurorganisaties IMF en Wereldbank)…. De banken doen vrolijk mee met de huizenbubbel die is ontstaan door het moedwillig in stand houden van de woningnood, een zaak die vooral arme huurders treft, daar hun huren worden berekend aan de hand van de achterlijk hoge prijs voor koophuizen…….

Tijd voor een staatsbank die alleen burgers bedient. Kunnen de commerciële banken bedrijven bedienen en hen volpompen met krediet als het zo uitkomt, maar waar deze banken nooit weer hoeven aan te kloppen voor staatssteun!!

Je zou kunnen concluderen dat de grote meerderheid van het Nederlandse volk alweer in het pak van de banken is genaaid en dat met hulp van disfunctionerende regeringen als Rutte 1, 2 en 3 plus de alweer falende toezichthouders……

De hoogste tijd voor een opstand als die van de Gele Hesjes in Frankrijk!!

PS: van groot belang is het bankrekeningnummer, dat we met het belachelijke IBAN gedoe voor het leven zouden houden, echter niet als je van bank wisselt…… De banken hebben dit destijds in de EU afgedwongen (met hulp van lobbyende, dus corrupte politici), zodat klanten minder snel van bank zullen wisselen bij wanbeleid……   

Zie ook:

ABN Amro topman van Dijkhuizen: staatsbank financiert steenkooluitvoer van Australië naar China

ABN Amro, staatsbank vraagt bankvergunning aan in VS, ofwel ‘too big to fail’ is geen probleem

ING onder puissant zelfverrijker Hamers bezig weer ‘too big to fail’ te worden

Ralph Hamers (ING top): 2018 geeft een dubbel gevoel, maar geen dubbel salaris

ABN Amro, de staatsbank ‘gaat dak repareren terwijl het mooi weer is’: 250 mensen op straat…..

Griekse politie in strijd met Antifa demonstranten bij herdenking van moord op rapper Pavlos Fyssas 5 jaar geleden

De
Griekse politie heeft vorige week dinsdag in meerdere steden slag
geleverd met Antifa demonstranten, de dag waarop 5 jaar geleden (18 september 2013) de Antifa rapper Pavlos Fyssas door neonazi’s werd
vermoord.

Pavlos Fyssas in 2011

De
Antifa demonstranten gooiden met stenen en molotovcocktails, wat door de politie werd beantwoord met flits granaten en het chemische
wapen traangas…….

Op
18 september 2013 werd Pavlos Fyssas, alias Killah P., na een café
bezoek door neonazi’s achtervolgd en voor een politiebureau van de
Atheense politie 25 keer met een mes gestoken….. Ofwel Fyssas werd in het zicht
van de politie vermoord zonder dat die politie ingreep……

Masked protesters clash with Greek police on anniversary of left-wing activist’s slaying (VIDEO)

FILE
PHOTO. Clashes in Greece on September 16, 2017. ©Alkis
Konstantinidis / Reuters (foto en hierna getoonde video nam ik over
van RT, 
hier
de link naar het RT artikel
)

Vandaar
ook de woede van de Antifa demonstranten tegen de Griekse politie,
die als de politie elders liever linkse activisten en anarchisten
vervolgen dan neonazi’s en andere fascisten…….

Je
kan trouwens de Europese Commissie, het IMF, de ECB en de Eurogroep
verwijten dat zij de neonazi’s van de Gouden Dageraad (de daders van
de moord op Fyssas) de wind in de rug hebben gegeven met hun meer dan
schandalige behandeling van het Griekse volk n.a.v. het op de pof
lenen van geld door banken en andere financiële
 instellingen aan de
opvolgende corrupte Griekse regeringen…… De banken werden
ontzien
* en werden met belastinggeld schadeloos gesteld door hun regering (in meerdere EU lidstaten), ofwel de banken kregen het geld terug dat zij totaal onverantwoord op de
pof leverden aan Griekenland, in plaats daarvan werd het Griekse volk
gestraft…….. Gestraft met een onmogelijk door Griekenland op te
brengen schuld, zelfs de rente die moet worden betaald is amper op te
brengen door Griekenland….. (ongelofelijk!)

INTERNATIONALTHE
FIFTH COLUMN

Greek
Police vs Antifa: ‘we blocked the road, they threw stuff

by Zachary
Binx
September
23, 2018

(TFC)
– A video posted to YouTube by news outlet RT, shows protests over
the 5-year anniversary of the claimed assassination of Pavlos Fyssas,
an Antifa Hip Hop artist, as they turn violent when police and Antifa
clash. The side exchanged molotovs and tear gas with each other.

Pavlos
Fyssas was 
stabbed
to death
 by
Neo-Nazis five years ago on September 17th after going out to watch a
football game at a local bar with some friends in Athens. After
leaving the bar around midnight, Fyssas, known by his rap alias
Killah P, got into an altercation with a group of Neo-Nazis. After
which the group, seeming to double in size hunted and stalked Fyssas.
Eventually leading to the fatal altercation where he was stabbed as
many as 25 times, allegedly happening in front of the city’s
motorcycle police.

Upon
gaining more information, the alleged and 
self-admitted
murderer
,
Giorgos Roupakias, was a supporter/affiliate of political
party 
Golden
Dawn
.
The leader of the party has admitted to social responsibility for the
murder but insists the party did nothing illegal.

In
the video of the protests marking the 5-year anniversary of his
death, Antifa protesters can be seen throwing molotovs at police
while the police responded by shooting tear gas canisters at the
protesters. The clashes began when police blocked the roads leading
to Golden Dawn party offices. The video of the clashes is what
ensued.

In
the video, it appears both protesters and police arrived ready for
violence. This may have something to do with the stabbing allegedly
taking place in the presence of police who did nothing to intervene.
If there’s one thing we can take away from this story, it’s that
fascism is rearing its ugly head all around the world. As 
connections
between American law enforcement
fascistswhite
nationalists
,
and their ilk 
continue
to emerge
,
will it be long before assassinations of Americans can take
place in front of law enforcement with impunity?  

==================================

* Mede verantwoordelijk waren de centrale banken, zoals De Nederlandse Bank (DNB) destijds onder CDA kakzever Wellink, daar zij hadden kunnen voorzien dat Griekenland deze schulden niet terug zou kunnen betalen en de banken een verbod op kredietverlening aan Griekenland hadden moeten opleggen…… Ook de EU toezichthouder, in dit geval de ECB, de Europese Centrale Bank had dit moeten zien…… Niet zij werden gestraft, maar zoals gezegd de grote onderlaag van het Griekse volk……… Eén van de hoofdverantwoordelijken in Nederland voor het afknijpen van de Grieken is PvdA superploert Dijsselbloem…..

Hier het album Hliokapsimata van Pavlos Fyssas ofwel Killah P: 

Mijn excuus voor de vormgeving, kreeg het niet op orde.

Argentinië voor decennia in het IMF pak genaaid……..

De Argentijnse neoliberale (‘conservatieve’) regering Macri (een goede vriend van de wolf in schaapskleren paus Franciscus) heeft na een fikse lobby bij het IMF, haar handtekening gezet onder een lening van 50 miljard dollar van deze neoliberale organisatie, daarmee is het land waarschijnlijk voor decennia in het IMF pak genaaid……

Ofwel: de Argentijnen zullen afhankelijk blijven van het IMF en na een verkiezingsoverwinning van links in de nabije toekomst, zal zo’n regering in feite zo goed als niets kunnen doen voor de grote arme onderlaag in Argentinië. Nog simpeler gezegd: het IMF zal in feite het land leiden, zoals de Griekse regering (van de ‘socialistische’ verrader Tsipras*) is verworden tot een marionet van het IMF en de EU, waar de laatste twee in feite een dictatuur vormen in Griekenland…….

Daarnaast heeft Argentinië ook bij de Wereldbank en Zuid-Amerikaanse banken een lening van bijna 6 miljard dollar afgesloten…….

De VS liet vorige maand weten dat het dolblij was met de lening van het IMF voor Argentinië….. Niet zo vreemd als je ziet dat een links regeringsbeleid in de toekomst onmogelijk werd gemaakt met die lening……. Voorlopig hoeft de CIA geen ‘regime change’ (lees: staatsgreep) na te streven in Argentinië…..

Ongelofelijk, of eigenlijk schandalig dat de consequenties van die IMF lening voor het grootste deel van de Argentijnse bevolking, niet in de reguliere media is beschreven……..

Intussen is de staatsschuld van Argentinië zover opgelopen dat deze niet in afzienbare tijd zal kunnen worden afgelost, waar bovenop de regering Macri in 2016 heeft toegezegd een in feite al afgeschreven schuld uit 2001, alsnog te zullen voldoen, alsof dit in het belang is van het Argentijnse volk……..

* Al moet ik zeggen dat Tsipras waarschijnlijk is gewaarschuwd dat wanneer zijn regering niet akkoord ging, er een militaire staatsgreep zou plaatsvinden door NAVO leider VS en haar hielenlikkende NAVO lidstaten in de EU….. Als dat inderdaad zo is, had Tsipras moeten aftreden en de zaak in de media moeten gooien…… Zeker nadat hij al wist dat de armoede in Griekenland enorm groot was en velen niet eens de beschikking hadden over kanker medicatie, of pijnstillers bij chronische pijnklachten……. Aan de hiervoor beschreven situatie in Griekenland is intussen niets veranderd….. Bovendien zijn de Griekse staatseigendommen voor 99 jaar (!!!) overgedragen aan het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), dat naar goeddunken deze eigendommen voor een appel en ei kan verkopen aan buitenlandse investeerders…….

Griekenland: laatste EU ‘reddingsactie’ met 15 miljard euro afgerond, ofwel het grote belazeren van de EU bevolking is voltooid

Griekenland ‘krijgt’ de laatste 15 miljard van de EU en daarmee wordt de ‘reddingsactie voor Griekenland’ voltooid…….. Deze enorme leugen, ‘de redding van Griekenland’, wordt de EU burgers nu al een paar jaar door de strot geduwd….. Niet Griekenland moest gered worden maar de banken (en andere financiële instellingen) van EU lidstaten, die op de pof geld uitleenden aan opvolgende corrupte Griekse regeringen, dit terwijl zelfs een kind had  kunnen weten dat dit geld zou verdwijnen op buitenlandse bankrekeningen van de leden die deze Griekse regeringen bevolkten……. (goede vrienden van politici uit VVD, CDA, PvdA en D66….)

Ook de centrale banken zoals onze Nederlandse Bank hebben niet opgelet, de directeur destijds CDA kakzever Wellink heeft als  toezichthouder z’n taak volkomen verzaakt, een strafrechtelijk onderzoek meer dan waard!

Schande dat we zo zijn voorgelogen, niet alleen door onze regeringen (te beginnen met Balkenende 4 onder financieel bewind van PvdA opperhufter Bos) plus Rutte 1 en 2, maar ook door de Europese Commissie, de ECB, de Eurogroep (o.l.v. PvdA ploert Dijsselbloem) en het IMF……. (dan durft men nog over heldhaftig optreden van oplichter Wouter Bos te spreken….)

De gewone Griek is keihard getroffen door deze in feite corrupte maatregelen, die zoals gezegd maar één doel hadden, de onverantwoordelijke banken uit m.n. Noordwest-Europa redden, iets dat zelfs recht tegen de (fascistische) kapitalistisch-neoliberale status quo ingaat……

Een groot aantal Grieken heeft hun huis op moeten geven en is bij ouders dan wel andere familie ingetrokken, een idem aantal Grieken had en heeft geen geld voor medicijnen, zelfs niet voor kankertherapieën, of voor pijnstillers t.b.v. terminale patiënten…… Voorts zijn veel Griekse jongeren het land ontvlucht, daar de werkloosheid uitzichtloos is…. (vanmorgen durfde men te beweren dat het wat betreft de jeugdwerkloosheid goed gaat in Griekenland….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja, jongeren die niet meer in Griekenland wonen, worden niet meer meegeteld in de werkloosheidscijfers…… ‘Vreemd hè?’)

Griekenland heeft voor de schulden bij de bankenmaffia drastische maatregelen moeten treffen en de bevolking uit moeten persen, voorts heeft men de arbeidsvoorwaarden onder druk van de EU uitgekleed….. (waar PvdA schoft Dijsselbloem van de Eurogroep een ‘mooie rol’ heeft gespeeld…..) Griekenland heeft een groot aantal staatseigendommen voor een appel en ei moeten verkopen onder druk van de trojka (ECB, Europese Commissie en IMF)…..

De rest van de staatseigendommen zijn voor godbetert 99 jaar ondergebracht bij het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), die deze eigendommen naar eigen goedkeuring kunnen verkopen zo nodig (weer) voor een appel en een ei…..

Weliswaar is nu het laatste deel van de reddingsactie afgerond, maar de EU en IMF zullen de komende jaren 4 keer per jaar de situatie in Griekenland evalueren, om te zien of het goed gaat met de inning van belasting en het verder uitnemen van de bevolking (nogmaals o.a. voor onze banken!)……. Kijk dat grote Griekse bedrijven de belasting ontduiken in het buitenland is geen probleem voor de trojka of voor schoft Dijsselbloem, dit gebeurt zelfs in belastingparadijs Nederland……

Hoe is het mogelijk dat zelfs de reguliere media de leugens van de afzonderlijke EU lidstaten (zoals van de kabinetten Rutte en Balkenende 4), de Europese Commissie, de ECB, het IMF en de Eurogroep blijven herhalen, terwijl de feiten zo overduidelijk op straat liggen…… Ach ja, van een onafhankelijke reguliere pers is al lang geen sprake meer…. Sterker nog: kranten als de Telegraaf, Volkskrant en NRC hebben met hun smerige berichtgeving ronduit haat gezaaid tegen de Griekse bevolking……

Het is 2018 mensen, te triest en onbeschoft voor woorden dat dit alles mogelijk is!! Nogmaals: NEXIT nu het nog kan!

Zie ook:

Griekenland ‘krijgt’ morgen de laatste 15 miljard van de EU

Drie miljoen Grieken hebben geen ziektekostenverzekering daar ze die niet kunnen betalen……. Dank je wel Dijsselbloem (PvdA)…….‘ (veel patiënten kunnen niet eens benodigde medicatie als pijnstillers en chemo kuren betalen…..)

Radio1 met onvervalste anti-Griekse propaganda……..

Bas Jacobs neemt het zowaar op voor Griekenland, waarbij hij tegelijk Dijsselbloem en Marike Stellinga in een paar woorden te kakken zet…….

Paul Tang met kritiek op beleid PvdA partijcollega Dijsselbloem t.a.v. Griekenland…………

IMF tegen Grieken: sorry we gaan jullie land vernietigen…………..

EU vluchtelingenbeleid is een ‘groot succes’ zo merken de vluchtelingen in Griekenland……..

Terzijde om de macht van bedrijven over regeringen te laten zien:

Wereldbank laat weer eens het ware, uiterst inhumane neoliberale gezicht zien: El Salvador wordt gedwongen miljarden te betalen aan groot vervuiler OceanaGold…..

Henk Nijboer (PvdA Tweede Kamer) is niet tegen ‘rulings….’

Belastingontduiking/ontwijking kost de belastingbetalers wereldwijd honderden miljarden op jaarbasis……

Argentijnse regering naait het volk in IMF pak

Het
IMF leent de totaal onverantwoordelijke regering van Argentinië het
voor dit land fenomenaal grote bedrag van 50 miljard dollar.

Alsof
het geld gratis is zo laat de Argentijnse regering weten blij te zijn
met deze meer dan waanzinnige deal…….

Eerder
gaf de Argentijnse regering een obligatielening uit waar deze voor
100 jaar een vaste winst garandeert………

De
grote
onderlaag zal weer keihard worden gepakt met deze lening, zoals dit
eerder deze eeuw (zie het tweede hieronder opgenomen artikel uit 2004
met de titel ‘
IMF
admits mistakes in Argentina crisis
‘)
en
in de 90 er jaren al eens het geval was. Argentinië zal zich met deze
deal moeten onderwerpen aan het IMF en haar keiharde neoliberale eisen tot hervormingen…….

Begin
deze eeuw versterkte een grote lening van het IMF de crisis in Argentinië en ook nu is de verwachting dat dit zal gebeuren…….

Argentinië verwordt met deze IMF lening tot het Zuid-Amerikaanse Griekenland,
waar de welgestelden, zoals die in Griekenland al lang hun kapitaal
hebben veiliggesteld in het buitenland (2 vliegen in 1 klap >> ten eerste het geld is veilig voor eventuele faillissementen van banken (of grote belastingverhogingen op vermogen), ten tweede: de ontduiking van belastingen op enorme schaal…… (waar familie Zorreguieta, je weet wel de familie van pampakoningin Maxima, ook
tot de welgestelden behoort……)

De
arme bevolking van Griekenland, intussen het grootste deel van de
bevolking weet wat dit betekent, zoals de ouderen die daar praktisch
geen pensioen meer ontvangen (waar ze zelf voor spaarden), of wat dacht je van kankerpatiënten die de benodigde medicamenten zoals pijnstillers niet meer kunnen
betalen……..

De
Griekse schuld is zo hoog dat de (lage) rentebetalingen al niet zijn te voldoen, laat staan dat het land tot aflossen van de enorme schuld zal komen, hetzelfde lot wacht Argentinië…….

Lees
nogmaals hoe ijskoud, inhumaan neoliberaal beleid tot grote ellende
zal leiden onder de grote maatschappelijke onderlaag van Argentinië en de crisis daar alleen zal verdiepen…… Bovendien regeert president en regeringsleider Mauricio Macri van de 
Propuesta Republicana, kortweg PRO, over zijn eigen graf en dat van nakomende regeringen, immers Argentinië heeft met deze lening een groot deel van de zeggenschap in eigen land vrijwillig overgedragen aan het IMF…….. 

Daarmee is het zeker dat Argentinië zich met hart en ziel heeft verbonden aan het ijskoude, inhumane neoliberalisme, waar zelfs een socialistische regering niets tegen kan ondernemen…… Zie de Griekse situatie waar Tsipras een zogenaamde socialist zijn land uit handen heeft gegeven aan de Europese Commissie, het IMF en de ECB, de Europese Centrale Bank……. Staatseigendommen zijn voor 99 jaar uit handen gegeven aan een EU orgaan, het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM) dat naar goeddunken staatseigendommen kan verkopen voor een appel en een ei…….

Argentina
Just Made IMF History With Biggest Bailout Loan Ever

June
7, 2018 at 9:51 pm

Written
by 
Tyler
Durden

(ZHE— Just
a few weeks after Argentina became ground zero for the coming
Emerging Market crisis, when its currency suddenly collapsed at the
end of April amid soaring inflation, exploding capital outflows and a
central bank that was far behind the curve (as in “13% of rate
hikes in a week” behind)…


the
IMF has officially 
bailed
out the country 

again – this time with a $50 billion, 36-month stand-by loan, 
and
coming in 
about
$10 billion more 
than
rumored earlier in the week, it was the largest ever bailout loan in
IMF history
,
meant to help restore investor confidence in a nation that, between
its soaring external debt and current account deficit, 
prompted
JPMorgan to suggest 
that
along with Turkey, Argentina is in effect, doomed.

As
the JPM chart below shows, the country’s total budget deficit,
which includes interest payments on debt, was 6.5% of GDP last year,
much of reflecting a debt binge of about $100 billion over the last
two and a half years. The primary fiscal deficit in 2017 was 3.9%.

The
loan will have a minimum interest rate of 1.96% rising as high as
4.96%.

We
are convinced that we’re on the right path, that we’ve avoided a
crisis,” Finance Minister Nicolás Dujovne said at a press
conference in Buenos Aires. “This is aimed at building a normal
economy.”

Dujovne
said that about $15 billion from the credit line would be immediately
available to Argentina after the package is approved by the IMF’s
board, which is expected on June 20. The rest would be dispersed as
needed as Argentina meets its targets.

Shortly
after the news the loan was finalized, Dujovne made some additional,
more bizarre comments, saying that “the amount we received is 11
times Argentina’s quota, which reflects the international
community´s support of Argentina,” almost as if he was proud at
just how insolvent his country “suddenly” become. He was
certainly delighted that, in his view, Argentina is now “too big to
fail”, and received not only this loan as a result…

It’s
very good news that the integration with the world allows us to
receive this support.”

but
also hinted that the international community would also foot the bill
for all other upcoming Argentinian bailouts. And if the country’s
history is any indication, there will be plenty more, as well as the
occasional military coup for good measure.

According
to Bloomberg, Argentina will see 30% of the funds a day or two after
the Fund’s June 20 board meeting, and in typical IMF-bailout
fashion, a form of austerity will be imposed on what was once Latin
America’s richest nation: as part of the agreement, the country
will now target a fiscal deficit of 1.3% of GDP in 2019 and 2.7% this
year, with a fiscal balance targeted for 2020 (good luck). And since
the previous targets of 2.2% and 3.2%, were almost as laughable, this
latest IMFian austerity package not only has zero chance of ever
being achieved, but if Greece is any indication, it will make the
Argentina crisis far worse. The government has also set a new
inflation target of 17% in 2019 – It’s considered low –
declining to 13% in 2020 and 9% in 2021.

And
the biggest joke, as part of the program, Argentina will agree to
accelerate the pace at which it reduces the government deficit. The
nation spends more than it collects in revenue and imports more than
it exports, creating fiscal and current-account shortfalls that leave
Argentina vulnerable to fluctuations in its currency. But, thanks to
the even more idiotic policies of central banks, Argentina managed to
sell a 100 year bond last year, demonstrating just how stupid some
managers of “other people’s money” really are.

This
is a plan owned and designed by the Argentine government, one aimed
at strengthening the economy for the benefit of all Argentines,”
IMF Managing Director Christine Lagarde says in the statement which
can be 
found
on the IMF’s website
.

To
take effect, the deal reached between the IMF’s staff and Argentine
authorities still requires the approval of the IMF’s executive
board.

Oh,
and thank you American taxpayers: the IMF’s largest shareholder,
the U.S., said in a statement Thursday from Treasury Secretary Steven
Mnuchin that it supported the program, 
according
to the WSJ
.

The
size of the package should provide relief, but implementing the
program entails significant challenges and will require skillful
political leadership,” said Martin Castellano, the head of Latin
America research at the Institute of International Finance (IFF).

Argentina
was bailed out by the IMF for the second time in 2 decades after
three rate hikes pushed borrowing costs above 40% but failed to halt
a plunge in the currency. The peso fell 25% against the dollar this
year to trade at 24.9850 on Thursday, while capital outflows soared.

Central
Bank President, Federico Sturzenegger, said the bank will continue to
intervene in currency markets in times of “disruptive movement”
although the central bank will not target inflation this year, he
said. Meanwhile, the government has agreed to send a bill that gives
the central bank more autonomy, and as a result it wil no longer
transfer funds to the Treasury.

We’re
convinced that we’re on the right track, that we managed to avoid a
crisis, gather support for the program we already had and that has
been in place since Dec. 2015, which looks to build a normal economy,
reduce poverty and protect the vulnerable,” Dujovne said, echoing
what Greece said after its first bailout 8 years… and its second…
and its third.

Gerry
Rice, an IMF spokesman, speaking Thursday before the details of the
bailout were announced, told reporters that the IMF is “not seeing
negative spillovers to other countries at this point.”

Well,
he may want to take a look at Brazil.

* *
*

As
for what happened the last time the IMF bailed out Argentina in the
early 2000, the 
following
2004 article from the Telegraph 
tells
you all you need to know why when a nation is desperately in need of
deleveraging, giving it another $50 billion in debt is generally a
bad idea.

IMF
admits mistakes in Argentina crisis

By
Edmund Conway12:01AM BST 30 Jul 2004

The
International Monetary Fund yesterday admitted that its mistakes
helped plunge Argentina deeper into the red during the currency
crisis that crippled the country’s economy three years ago.

In
a report published yesterday by its independent evaluation office,
the 
IMF
said it ought to have prevented the Argentine government from
following poor economic policies.

IMF
surveillance failed to highlight the growing vulnerabilities in the
authorities’ choice of policies and the IMF erred by supporting
inadequate policies too long,” it said.

The
financial meltdown that reached a climax in 2001, causing the country
to default on $132 billion of foreign debt, was worsened by the
government’s vain attempts to maintain the Argentine peso’s peg
against the dollar. 
The
IMF ploughed money into the country to help it sustain the peg,
pledging an extra $22 billion as late as the end of 2000.

In
retrospect, the resources used in an attempt to preserve the peg
could have been better used to mitigate some of the inevitable costs
of exit,” the report said.

Although
it became clear to some IMF staff that the country’s currency plan
was flawed in the 1990s, they did not report their doubts to their
board for fear of triggering a speculative attack on the peso. The
executive board, for its part, ignored staff complaints that
Argentina was not reforming its economy satisfactorily.

Both
the IMF and the US touted the country as Latin America’s economic
success story but the fund maintained its support despite the fact
that Argentina missed its fiscal targets every year since 1994.
Analysts have also claimed that the IMF’s demands that Argentina
raise taxes in 2002 worsened the crisis. The conclusions will come as
a blow to the institution, whose role has come under increased
scrutiny in recent years.

Yesterday
the Argentine finance minister, Roberto Lavagna, argued that the
country should not be pressed too hard for repayments of its current
three-year $13 billion loan. He said the IMF was now insisting it
reformed its economy “in a way absent throughout the 90s” and
“under a schedule that is oblivious to the political realities of
the country”.

Good
luck, and some advice to Argentina: 
this
time 
try
to prevent Elliott Management from buying up your debt at distressed
prices.

By Tyler
Durden
 /
Republished with permission / 
Zero
Hedge
 / Report
a typo

Drie miljoen Grieken hebben geen ziektekostenverzekering daar ze die niet kunnen betalen……. Dank je wel Dijsselbloem (PvdA)…….

Dank je wel PvdA plork Dijsselbloem, de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank (ECB) en het IMF, dank namens drie miljoen Grieken, die te arm zijn om een ziektekostenverzekering te betalen en daarom kunnen wegrotten als ze een gevaarlijke aandoening onder de leden krijgen of hebben…..

Dit betekent dat bijna één derde van de Griekse bevolking de ziektekostenverzekering niet kan betalen…… Het is werkelijk om je oren van je kop te schamen: hoe hebben schoften als Dijsselbloem het zover kunnen laten komen……

Alles vanwege wangedrag van banken aan onze kant in de EU en de opvolgende corrupte regeringen van Griekenland, met wie de bestuurders in Brussel voorafgaand aan de bankencrisis goede relaties onderhielden……. Die relaties waren zeker uitstekend als ze lid waren van dezelfde fractie in het EU parlement, zoals de relaties binnen de EVP waaraan ook het CDA is verbonden, of de zogenaamde socialisten waar de PvdA aan verbonden is….. Dezelfde bankencrisis die het begin van het einde inluidde voor veel Grieken……..

Niet de banken werden gestraft, noch de corrupte Griekse politici, noch de toezichthouders van de Noordwest-Europese centrale banken (en die van de EU, de eerder genoemde ECB) nee het Griekse volk mocht bloeden voor ongelofelijk wanbeheer……

Overigens was het al vrij snel duidelijk, nadat de Grieken werden gesmoord door de ECB, de Europese Commissie en het IMF, dat veel Grieken de duurdere medicatie zoals die voor kanker niet meer konden betalen………..

Onder de drie miljoen Grieken, die zich geen ziektekostenverzekering kunnen permitteren natuurlijk veel ouden van dagen, chronisch zieken, maar ook gezinnen en zelfs een aantal mensen die wel werk hebben, maar te weinig verdienen om deze verzekering te betalen…..

De werkloosheid in Griekenland staat nog steeds boven de 20% en gemeten onder jongeren (van wie er veel het land zijn ‘ontvlucht’) is dit percentage nog veel hoger……

Schoftentuig als Dijsselbloem, CDA’er Wellink (destijds directeur van De Nederlandse Bank) en andere hoofdrolspelers in deze zaak zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden, men kan hen immers zelfs moord ten laste leggen, daar ze hun werk niet (zoals Wellink) dan wel volkomen misdadig uitvoerden (zoals Dijsselbloem) en weloverwogen mensen in diepe armoede hebben gestort……. Daarbij weigert dit geteisem de schuld van de Grieken kwijt te schelden (terwijl men de op de pof aan Griekenland lenende banken met honderden miljarden, ook van ons betaalde belastinggeld, heeft gered…….)…. Door die weigering komt Griekenland niet eens aan het aflossen van de schuld toe en moet het keer op keer alles bij elkaar schrapen om de rentebetalingen te kunnen voldoen, waarbij het land al veel staatsbezit (als havens en vliegvelden) is kwijtgeraakt en dat voor belachelijk lage verkoopprijzen……. Sterker nog: Griekenland is voor 99 jaar de zeggenschap kwijt over haar staatseigendommen, een EU organisatie kan deze naar goeddunken verkopen (voor een appel en een ei….)….

De EU? NEXIT NU!!

Zie ook:

Griekenland: laatste EU ‘reddingsactie’ met 15 miljard euro afgerond, ofwel het grote belazeren van de EU bevolking is voltooid

Griekenland ‘krijgt’ morgen de laatste 15 miljard van de EU

Jeroen Dijsselbloem (PvdA) wilde Griekse collega (letterlijk) aanvallen bij nieuwe afspraken tot het verder in het pak naaien van Grieken…….

Radio1 met onvervalste anti-Griekse propaganda……..

Paul Tang met kritiek op beleid PvdA partijcollega Dijsselbloem t.a.v. Griekenland…………

IMF tegen Grieken: sorry we gaan jullie land vernietigen…………..

EU vluchtelingenbeleid is een ‘groot succes’ zo merken de vluchtelingen in Griekenland……..

Belastingontduiking/ontwijking kost de belastingbetalers wereldwijd honderden miljarden op jaarbasis……

Terzijde om de macht van bedrijven over regeringen te laten zien:

Wereldbank laat weer eens het ware, uiterst inhumane neoliberale gezicht zien: El Salvador wordt gedwongen miljarden te betalen aan groot vervuiler OceanaGold…..

Henk Nijboer (PvdA Tweede Kamer) is niet tegen ‘rulings….’

Griekse samenwerking met Israël………

Nadat de enorme oplichter Tsipras en het overgrote deel in de top van zijn Syriza partij toegaf aan de eisen van de ‘trojka’, bestaande uit de Europese Commissie, de ECB* en het IMF en daarmee zijn land heeft verraden, werd Griekenland in feite onder curatele gesteld van de EU…… Griekse staatseigendommen staan voor 99 jaar onder het beheer van het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), een niet democratisch gekozen EU orgaan dat naar goeddunken deze staatseigendommen kan verkopen……

Verkopen uit een failliete boedel leveren geen drol op, ook in dit geval, zo werden de havens en regionale vliegvelden voor een appel en ei verkocht aan buitenlandse investeerders…… De vliegvelden zijn voor een groot deel in handen van een Duitse miljardair en het Griekse telecom bedrijf is nu voor een groot deel in handen van Deutsche Telekom………

Volgens C.J. Polychroniou, een deskundige op politiek economisch gebied, ontbreekt er voor het ESM kantoor in Athene alleen nog een bord met ‘Te Koop Griekenland………’

Uit het volgende artikel van CounterPunch blijkt dat Griekenland toenadering heeft gezocht tot Israël…….. Blijkbaar is niets verrader en ‘socialist’ (ha! ha!) Tsipras heilig en gaat het hem en zijn ‘extreem linkse partij’ alleen nog om de macht, als hij daarvoor z’n moeder zou moeten verkopen, had hij dit al gedaan…… Op militair gebied gaan de beide landen samenwerken en er is zelfs al getraind met het Israëlische leger, waar meer trainingen gepland staan…….

Dit terwijl Syriza voorheen altijd kritisch was op Israël en partij koos voor de zwaar onderdrukte Palestijnse bevolking…….

Eén van de redenen voor de toenadering tussen de twee landen zijn de gasvelden voor de kust van de Gazastrook en Israël. Men wil een pijpleiding aanleggen van Israël richting Griekenland (prettige wedstrijd met alle aardbevingen…), voor export naar de rest van de EU. Zelfs een groot deel van de Griekse reguliere media hebben zich achter de samenwerking met Israël geschaard……. ‘Onafhankelijke journalistiek….’ ha! ha! ha! ha! ha!

Intussen zijn de Grieken door PvdA opperhufter Dijsselbloem voor een groot deel aan de bedelstaf geraakt en zijn er zelfs kankerpatiënten die geen chemotherapie kunnen betalen en het maar moeten uitzoeken…… Situaties die bekend zijn uit de VS, waar je als je geen geld hebt, bent overgeleverd aan de hulp van kerkelijke organisaties of NGO’s, die deze mensen proberen te helpen…….

Niet vreemd dus dat de neonazi’s van de Gouden Dageraad steeds meer aanhang verwerven, zeker nadat de eerder als uiterst links bekend staande Syriza  het gewone volk heeft verkocht aan de EU en het IMF……

Je kan dan ook gerust stellen, dat Griekenland een proeftuin is voor de rest van de toekomstige EU: geen soevereiniteit meer en doen wat de EU of haar vele ondemocratische organen je opdragen….. Reken maar niet dat er veel verzet is binnen de EU tegen de innige samenwerking van Griekenland met de zionistische (ofwel: fascistische) apartheidsstaat Israël, al zeker niet tegen de import van gas uit dit van de Palestijnen gestolen land……..

FEBRUARY
9, 2018

Foreign
Policy for Sale: Greece’s Dangerous Alliance with Israel

by RAMZY
BAROUD

For
a brief historical moment, Alexis Tsipras and his political party,
Syriza, ignited hope that Greece could resurrect a long-dormant
Leftist tide in Europe.

A
new Greece was being born out of the pangs of pain of economic
austerity, imposed by the European Union and its overpowering
economic institutions – a troika so ruthless, it cared little while
the Greek economy collapsed and millions of people experienced the
bitterness of poverty, unemployment and despair.

The
Coalition of the Radical Left (Syriza) came to power in January 2015
as a direct outcome of popular discontent with the EU. It was a time
where ordinary people took a stance to fend for whatever semblance of
sovereignty that was not wrestled away from them by politicians,
bankers and powerful bureaucratic institutions.

The
result, however, was quite disappointing. Tsipras, now a Prime
Minister, transformed his political discourse, and gradually adopted
one that that is more consistent with the very neoliberal policies
that pushed his country to its knees in the first place.

Syriza
sold out, not only politically and ideologically, but in an actual
physical sense as well.

In
exchange for bailout loans that Greece received from European banks
within the period 2010 to 2015 (estimated at $262 billion), the
country is being dismembered. Greece’s regional airports are now
operated by German companies and the country’s main
telecommunication firm has been privatized, with sizable shares of it
owned by Deutsche Telekom.

The
only thing missing outside the office of Greece’s privatization
agency is a sign that reads: ‘A Nation for Sale’,” wrote Greek
political economist, C. J. Polychroniou.

Unsurprisingly,
economic subservience is often a prelude to political bondage as
well. Not only did Syriza betray the aspirations of the Greek people
who voted against austerity and bailouts, it also betrayed the
country’s long legacy of maintaining amicable relationships with
its neighbors.

Since
his arrival at the helm of Greek politics, Tsipras has moved his
country further into the Israeli camp, forging unwise regional
alliances aimed at exploiting new gas finds in the Mediterranean and
participating in multiple Israeli-led military drills.

While
Israel sees an opportunity to advance its political agenda in
Greece’s economic woes, the Greek government is playing along
without fully assessing the possible repercussions of engaging with a
country that is regionally viewed as a pariah, while internationally
becoming condemned for its military occupation and terrible human
rights record.

Israel
moved to pull Athens into its own camp in 2010, shortly after the
Turkish-Israeli spat over the ‘Mavi Marmara’ attack ensued.
Israeli commandos attacked the Turkish Gaza-bound boat, killing nine
Turkish nationals and injuring many more.

Although
Turkey and Israel have, since then, reached a diplomatic
understanding, Tel Aviv has moved forward to create alternative
allies among Balkan countries, exploiting historical conflicts
between some of these countries and Turkey.

Bilateral
agreements were signed, high diplomatic visits exchanged and military
exercises conducted in the name of deterring ‘international Jihad’
and fighting terrorism.

Greece
and Cyprus received greater Israeli attention since they, on the one
hand, were seen as political counterweight to Turkey and, on the
other, because of the great economic potential that they offered.

Just
one month after the ‘Mavi Marmara’ attack, the then Greek Prime
Minister, George Papandrous, visited Israel, followed by an official
visit by Israeli Prime Minister, Benjamin Netanyahu, to Greece –
the first of its kind. That was the start of a love-affair that is
growing deeper.

The
main motivation behind the closeness in relations is the Leviathan
and Tamar gas fields, located in the territorial waters of several
countries, including Lebanon. If Israel continues with its plans to
extract gas from an energy source located off the coast of Lebanon,
it will increase the chances of yet another regional war.

When
Tsipras came to power on the shoulders of a populous political
movement, Palestinians too hoped that he would be different.

It
was not exactly wishful thinking, either. Syriza was openly critical
of Israel and had “vowed to cut military ties with Israel upon
coming to office,” wrote Patrick Strickland, reporting from Athens.
Instead the “ties have, nonetheless, been deepened.”

Indeed,
soon after taking power, the ‘radical left’-led Greek government
signed a major military agreement with Israel, the ‘status of
forces’ accord, followed by yet more military exercises.

All
of this was reinforced by a propaganda campaign in Israel hailing the
new alliance, coupled with a changing narrative in Greek media
regarding Israel and Palestine.

One
George N. Tzogopoulos has been particularity buoyant about the
Israel-Greek friendship. Writing a series of articles in various
media, including the rightwing Israeli newspaper, the Jerusalem Post,
Tzogopoulos suggests that, unlike the older generation of Greeks who
have sided with Palestinians in the past, the young generation is
likely to be pro-Israel.

This
process (of converting Greeks to loving Israel) will take time, of
course, because it is principally related to school education,” he
wrote in Algemeiner. “But the change in coverage of Israel by Greek
journalists is a good omen.”

That
‘change of coverage’ was also notable in the recent official
visit by Israeli President, Reuven Rivlin, and his meeting with
Tsipras and other Greek officials.

In
the meetings, Rivlin complained of Palestinian obstinacy and refusal
to return to the ‘peace process’, thus causing a ‘serious
crisis.’

The
‘radical left’ leader said little to challenge Rivlin’s
falsehoods.

Greece
was not always this way, of course. Who could forget Andreas
Papandreou, the late Greek leader who gave the Palestine Liberation
Organization (PLO) diplomatic status in 1981, and stood by
Palestinians despite American and Israeli threats?

It
is that generation that Tzogopoulos and his likes would like to be
gone forever, and replaced by morally-flexible leaders like Tsipras.

However,
signing off to join an Israel-led economic and military alliance in
an area replete with conflict, is a terribly irresponsible move, even
for politically inexperienced and opportunistic politicians.

For
Greece to be the “strong arm of imperialism in the region” – as
described by the leader of the Socialist Workers Revolutionary Party
in Greece – is “completely stupid” as it will, in the long run,
bring “catastrophic results for (the) Greek people.”

But
Tsipras seems incapable of looking that far ahead.

Join
the debate on Facebook

More
articles by:
RAMZY
BAROUD

Dr.
Ramzy Baroud
 has
been writing about the Middle East for over 20 years. He is an
internationally-syndicated columnist, a media consultant, an author
of several books and the founder of PalestineChronicle.com. His
latest book is My Father Was a Freedom Fighter: Gaza’s Untold Story
(Pluto Press, London). His website is: ramzybaroud.net

============================================

* De Europese Commissie en de ECB, de ‘Europese’ Centrale Bank, waren NB zelfs mede hoofdverantwoordelijk voor de enorme ellende in Griekenland…. Zij hadden net als de centrale banken van de nationale overheden aan de bel moeten trekken, toen ze zagen dat er enorme bedragen op de pof aan Griekenland werden geleend……. Zoals we weten is dat niet gebeurt, ook CDA kakzever Wellink van De Nederlandse Bank, onze centrale bank, was niet thuis en voerde zijn taak als toezichthouder niet uit….. Lullig genoeg heeft China dit leeghoofd aangesteld, NB als ‘toezichthouder’ bij de centrale bank van China…….. Hoe is ‘t mogelijk en wie heeft daarvoor gelobbyd?? De banken en andere financiële instellingen uit ons deel van de EU zijn niet gestraft voor hun onverantwoordelijke gedrag (het op de pof lenen van geld), nee daar mogen de gewone Grieken voor bloeden……. Eén van de hoofdverantwoordelijken daarvoor: PvdA hufter Dijsselbloem…… (dezelfde Dijsselbloem die als minister van Financiën niets wenste te doen tegen belastingontduiking door grote Griekse bedrijven in Nederland….)

Zie ook: ‘Novartis kocht Griekse politici en artsen om………

Novartis kocht Griekse politici en artsen om………

BBC World Service kwam gisteren met het bericht dat Novartis via een smerige omkooptruc de Griekse bevolking voor meer dan 50 miljoen euro heeft opgelicht…….. Artsen, ministers en zelfs 2 premiers lieten zich fêteren door de farmaceutisch misdaadorganisatie Novartis…….

De minister van Volksgezondheid ontving in de periode 2006 – 2009 maar liefst 40 miljoen euro van Novartis, dit voor de orders van een groot aantal vaccins, waaronder natuurlijk een groot aantal niet werkende griepvaccins……. Het gaat in dit geval om een minister van Nea Dimokratia, dat deel uitmaakt van de EVP, dezelfde EU partij waarvan het CDA deelnemer is…….

Afbeeldingsresultaat voor Novartis bribes greece cartoon

Opvallend dat de BBC op haar website met geen woord spreekt over die minister van volksgezondheid, terwijl deze het grootste deel van de 50 miljoen euro ontving, nee de BBC noemt met name 2 politici, die werkten van 2012 tot 2015, dit in een regering die werd en wordt verfoeid door de conservatieven in GB….. ‘Logisch ook’, daar ook die Conservatieve (of Tory) partij deel uitmaakt van Nea Dimokratia in het EU parlement, en als je zoals de BBC afhankelijk bent van subsidie, ga je de partij die deze subsidie toekent niet in een kwaad daglicht stellen…… Zeker niet als iedereen om het hardst gilt dat de Brexit een grote fout is en dit diezelfde Conservatieve partij tot op het bot verdeelt…..

Terug naar Griekenland dat door de EU en het IMF, met een grote rol van de inhumane PvdA schoft Dijsselbloem, volkomen is uitgeknepen, nadat de banken en financiële instellingen uit ons deel van de EU het land geld op de pof leenden, geld voor de opvolgende corrupte Griekse regeringen, waar een kind had kunnen weten dat dit geld niet terug zou komen……

Zelfs de Nederlandse Bank onder CDA kakzever Wellink ondernam geen stappen tegen de banken en andere financiële instellingen die dit hebben gedaan…… In plaats van die banken te straffen, werd en wordt de Griekse bevolking uitgeknepen, terwijl de verantwoordelijken een veilige buitenlandse bankrekening hebben…… De schulden van de banken werden overgenomen door de EU, ofwel de belastingbetalers van de EU lidstaten, zoals wij in Nederland……. Dezelfde Dijsselbloem vindt het overigens prima dat grote Griekse bedrijven in ons land de Griekse belastingen ontduiken…..

Dit terwijl een groot aantal Griekse kankerpatiënten zelfs niet aan medicatie kunnen komen, daar ze deze niet kunnen betalen, althans als die medicijnen al te krijgen zijn in Griekenland……

Zie ook: ‘Griekse samenwerking met Israël………

Draghi (president ECB) lid van bankenlobbygroep…….. In de EU is alles mogelijk!

Om nog eens aan te geven dat we van de hele EU af moeten en gewoon terug moeten naar de eerdere EEG, blijkt wel uit het feit dat de president van de Europese Centrale Bank (ECB) Draghi lid is van een bankenlobbygroep, aangeduid als G30-Bankenlobbygroep………. De ECB zou de banken moeten controleren op hun doen en laten, zoals de ECB en de centrale banken van de afzonderlijke EU landen (als De Nederlandse Bank) dat hadden moeten doen voor de bankencrisis die in 2008 ‘tot volle bloei kwam……’ Een crisis die zoals de naam al zegt werd veroorzaakt door ondoorzichtige smerige handelingen en financiële ‘oplichters producten’ van banken……..

Deze centrale banken hebben hun werk niet gedaan, waardoor de crisis kon ontstaan* en je kan er donder op zeggen dat dit lag aan de ‘iets te nauwe banden’ van die centrale banken met de bankenmaffia…….. Wat betreft de ECB is dit wel duidelijk gemaakt middels de banden die Draghi heeft met deze maffia, zoals intussen bekend is geworden………

Waar haalt topgraaier Draghi het gore lef vandaan? Deze ploert moet opkomen voor het belang van de EU bevolking, maar is in tegendeel onderdeel van de bankenmaffia….. Het feit dat de ECB de rente laag houdt was al een enorm teken dat de ECB niets opheeft met de gewone burgers, immers van die lage rente profiteren aandeelhouders en banken**. Met andere woorden: de ECB lobbyt middels de lage rente ook nog eens voor de aandeelhouders (voor het grootste deel welgestelden)……

Door die lage rente draaien de aandelenbeurzen wereldwijd op volle toeren, de koersen zeggen al lang niets meer over de werkelijke waarde van bedrijven en er is dan ook al een paar jaar sprake van een aandelen- of beursbubbel……. Als die bubbel barst (zoals de huizenbubbel in 2008) en dat zal op enig moment gebeuren, zijn wij de klos en zullen net als na 2008 moeten bloeden voor de verliezen bij financiële instellingen als pensioenfondsen (die onder PvdA en later CDA kabinetten toestemming kregen om meer en meer geld op de beurs te vergokken, i.p.v. geld te steken in zaken voor het algemeen nut, zoals duurzame energie en huizenbouw en te zorgen voor voldoende buffers…)…….

Terug naar Draghi, mensen ik sloeg bijna achterover van dit nieuws, terwijl dit toch al geruime tijd bekend is (een beetje schaamrood is niet misplaatst, maar beter laat dan nooit geweten). Het valt me nog alleszins mee, dat men in de EU van Draghi eist dat hij die lobbybaan opgeeft……. Natuurlijk is het een enorme schande dat deze kwast niet onmiddellijk aan de straat wordt gezet, immers zijn handelen in deze is zonder meer misdadig en een strafrechtelijk onderzoek naar het handelen van deze misdadiger, zou meer dan op z’n plaats zijn……. (wat niet zal gebeuren zoals je begrijpt…..)

Jezus wat een corrupte troep!!

EU
verlangt Draghis Austritt aus Banken-Lobbygruppe

Deutsche
Wirtschafts Nachrichten
  |  Veröffentlicht: 18.01.18
18:55 Uhr

US-Finanzminister Steven Mnuchin und EZB-Präsident Mario Draghi am 17.03.2017 in Baden-Baden beim Treffen der G20-Finanzminister. Draghi soll aus der Banken-Lobbygruppe G30 austreten. (Foto: dpa)

US-Finanzminister Steven Mnuchin und EZB-Präsident Mario Draghi am 17.03.2017 in Baden-Baden beim Treffen der G20-Finanzminister. (Foto: dpa)

Die
Bürgerbeauftragte der EU fordert EZB-Präsident Mario Draghi auf,
aus der „Group of Thirty“ auszutreten.

Die
EU-Bürgerbeauftragte Emily O’Reilly hat 
EZB-Präsident
Mario Draghi
aufgefordert,
während seiner verbleibenden Amtszeit die Mitgliedschaft in dem
G30-Banken-Lobbygruppe der Finanzwirtschaft ruhen zu lassen. Seine
weitere Mitgliedschaft in der sogenannten „Group of Thirty“ könne
das Vertrauen der Öffentlichkeit in die Unabhängigkeit der EZB
untergraben, teilte O’Reilly am Mittwoch laut Reuters mit.

Auch
künftige Präsidenten der Europäischen Zentralbank (EZB) sollten
keine Mitglieder werden. Es sei wichtig, der Öffentlichkeit zu
zeigen, dass eine klare Trennlinie zwischen der EZB und der
Finanzindustrie bestehe. Zu den Mitgliedern der G30 zählten auch
Vertreter von Banken die von der EZB beaufsichtigt würden.

Ein
EZB-Sprecher erklärte, die Notenbank habe die Empfehlungen der
Ombudsfrau zur Kenntnis genommen und werde zu gegebener Zeit
antworten. Der Brüsseler Think Tank Corporate Europe Observatory
(CEO) hatte der EZB zu große Nähe zur Bankenbranche und mögliche
Interessenskonflikte mit ihrer Funktion als oberste Bankenaufseherin
der Euro-Zone vorgeworfen. Die EZB ist seit Herbst 2014 auch für die
Kontrolle der großen Banken der Euro-Zone zuständig. Inzwischen
überwacht sie direkt 119 Institute.

Die
Banken-Lobby besteht aus führenden Vertretern der Finanzwirtschaft,
der Notenbanken, der Wissenschaft und der Politik. Sie beschäftigt
sich mit 
Themen
des internationalen Finanzsektors
 und
politischen Entwicklungen. Von ihren Treffen ist die Öffentlichkeit
ausgeschlossen. Bekannte Mitglieder sind unter anderem Credit
Suisse-Chef Tidjane Thiam, UBS-Verwaltungsratschef und
Ex-Bundesbankpräsident Axel Weber, der Vizepräsident des
US-Vermögensverwalters Black Rock, Philipp Hildebrand, und der
britische Notenbank-Präsident Mark Carney.

Der
Grünen-Europaabgeordnete Sven Giegold unterstützte den Vorstoß.
„Es ist höchste Zeit, dass der EZB-Präsident die G30 verlässt.“
Die Unabhängigkeit der EZB sei in Gefahr, wenn er „weiter festes
Mitglied intransparenter Foren mit den Spitzen der globalen
Finanzwirtschaft ist.“

Draghi
soll dem Guardian zufolge mindestens vier Treffen der Gruppe in den
Jahren 2012, 2013 und zweimal im Jahr 2015 als EZB-Präsident besucht
haben.

Die
EZB überwacht seit November 2014 die bedeutendsten Banken im
Euroraum zentral. Derzeit stehen 119 Geldinstitute unter ihrer
direkten Aufsicht. In Deutschland gehören die Deutsche Bank und die
Commerzbank dazu.

Themen: BankenEUEZBG30Group
of Thirty
Mario
Draghi

=====================================

*   In Nederland was de hoofdverantwoordelijke de zeverende CDA oplichter Wellink. China was zo dom om Wellink een dikbetaalde functie aan te bieden bij haar centrale bank…….

** Bijvoorbeeld bij geldleningen van de ECB betalen banken nog amper rente, terwijl ze die gelden vergeleken met de percentages die ze voor lening betaalden, tegen fikse rente percentages uitlenen >> strijk op je winst!!