Unilever heeft een ‘ambitieus klimaatplan’, of hoe een grote aanjager van de klimaatverandering zich probeert groen te wassen

Unilever,
een multinational die wasmiddelen en levensmiddelen op de markt
brengt, is van plan haar aandeelhouders te bevragen over haar
‘ambitieuze klimaatplan’ en wil daarbij tevens advies van de
aandeelhouders….. EĂ©n en ander staat gepland voor het eerste
kwartaal van het komende jaar, waar DeBeurs.nl, die dit artikel
vandaag brengt, met de vreemde toevoeging
komt dat deze ‘consultatie’ op de agenda staat voor 5 mei 2021, terwijl het
eerste kwartaal toch echt afloopt op 31 maart 2021…….

De
plannen van Unilever: in 2030 moet de uitstoot in de bedrijfsvoering
weg zijn en de producten de helft schoner zijn…… Weet bij god
niet wat men hiermee bedoelt zeker als je verder lees en ziet dat de
multinational afgelopen zomer nog stelde dat de uitstoot in 2039 nul
moet zijn, dus geen uitstoot van de bron tot de verkoop…. Overigens kwam Unilever vorig jaar ook al met ‘mooie’ valse praatjes over het milieu en klimaat

Alan
Jope, topgraaier van Unilever, noemt de klimaatverandering “de
meest urgente kwestie van onze tijd” en Unilever is
“vastbesloten een leidende rol te spelen bij het versnellen van
de overgang naar een koolstofvrije economie……” ha! ha! ha!
ha! Unilever wil dus nog 9 jaar lang producten op de markt brengen
die schadelijk zijn voor het milieu en voor de volksgezondheid…..

Paul Polman đŸ˜· (@PaulPolman) | Twitter

De vuile oplichter!!

Eén en
ander betekent Unilever voorlopig niet van zins is te stoppen met het gebruik
van palmolie dat in bijna alle levensmiddelen van het bedrijf wordt
gebruikt, niet alleen een stof die slecht is voor de volksgezondheid,
maar die er tevens voor zorgt dat de oerwouden in rap tempo worden
verbrand, wat zoals je begrijpt een enorme aanjager is van de
versnelling die de klimaatverandering al jaren laat zien….*
Bij de verbranding van oerwoud wordt niet alleen een enorme
hoeveelheid CO2 de lucht ingestuurd, maar daarbij komen ook grote
hoeveelheden methaangas vrij, een broeikasgas dat meer dan 80
keer zo sterk is dan CO2…… Door deze verbranding ontstaan enorme
gebieden waar geen groen meer te bekennen is en die daarom ook nog
eens veel meer warmte opnemen, warmte die anders door planten en
bomen wordt opgenomen, kortom ook daarmee wordt de
klimaatverandering nog eens verder aangejaagd…. Vergeet hierbij
niet dat ook de hitte die vrijkomt door bosbrand zorgt voor een
verdere opwarming van het klimaat…….

Oplichter
Joppe stelt niet dat het ‘opschonen’ van haar producten bestaat uit
het niet verder gebruikmaken van palmolie, of landbouwgif…. Als
Joppe echt begaan is met de gezondheid van de klant en het milieu
zijn deze plannen totaal onproductief, immers we kunnen gewoonweg
niet langer wachten met maatregelen om de klimaatverandering af te
remmen
, daar stoppen van de klimaatverandering allang niet meer
mogelijk is…….. Het stoppen van de klimaatverandering wordt ons bijna dagelijks als mogelijk voorgehouden, o.a. door
PvdA EU grofgraaier Timmermans, die als een vals groene goeroe mooie
praatjes ophangt, terwijl de Europese Commissie waarvan hij vicevoorzitter is, tegelijkertijd zaken
toestaat die juist het afremmen van de klimaatverandering tegengaan…… Neem het visserijbeleid, men wil in deze commissie
zogenaamd een eind maken aan overbevissing**, terwijl
de voorzitter van de Europese Commissie, von der Leyen de Brexitdeal
desnoods wil torpederen als Groot-Brittannië niet akkoord gaat met
de toegang tot haar territoriale wateren voor vissers uit EU
lidstaten…..

Een
andere inconsequentie zijn de enorme EU subsidies voor landbouw en
veeteelt, waardoor oerwouden in o.a. Brazilië in brand worden
gestoken om daar soja te telen als krachtvoer voor de enorme EU
‘veestapel’ (waar in Nederland jaarlijks zelfs meer dan 600 miljoen dieren
worden groot en doodgemarteld), een veestapel die zelfs zorgt voor
een enorme uitstoot aan methaangas, zoals gezegd een meer dan 80 keer
zo sterk broeikasgas dan CO2……. (en dan spreek ik niet [nu wel
dus] over de vele transportbewegingen voor veevoer als soja en met
dieren of delen van kadavers…..)

Unilever
besodemietert niet alleen de consument, maar wil nu dus ook de
aandeelhouders belazeren (al hebben die aandeelhouders al helemaal
lak aan de klimaatverandering en de gezondheid van de consument, als
er maar dividend wordt uitgekeerd en de aandelen zo hoog mogelijk op
de beurs worden gewaardeerd……)….

De
aankondiging van Unilever is een typisch geval van groenwassen (greenwashing)!!!

Unilever
legt klimaatplan aan aandeelhouders voor

Gepubliceerd op 14
december 2020 09:17

Unilever sets goals to reduce its plastic use and support a 'waste-free  world' | Greenbiz

LONDEN (AFN) – Was- en
levensmiddelenconcern Unilever legt het klimaatplan van het bedrijf
aan de aandeelhouders voor. Volgens het bedrijf willen de
aandeelhouders steeds meer weten over de klimaatstrategie van
Unilever. De multinational wil daarom hun advies over de “ambitieuze”
plannen om de uitstoot van CO2 terug te brengen.

Met het klimaatplan wil het
inmiddels Britse bedrijf de uitstoot in het hele bedrijf
terugbrengen. In 2030 moet de uitstoot in de bedrijfsvoering weg zijn
en de producten de helft schoner gemaakt worden. Afgelopen zomer
kondigde Unilever nog een nieuw doel aan, namelijk nul uitstoot in
2039, van de bron tot de verkoop.

Ook hoopt het bedrijf transparanter
te kunnen worden en verantwoording te nemen, om zo een “sterker”
gesprek aan te kunnen gaan met de aandeelhouders en andere bedrijven
aan te sporen soortgelijke stappen te ondernemen. Topman Alan Jope
noemt klimaatverandering “de meest urgente kwestie van onze
tijd” en dat Unilever “vastbesloten is een leidende rol te
spelen bij het versnellen van de overgang naar een koolstofvrije
economie”.

Volgens Unilever is het de eerste
keer dat een multinational klimaatplannen vrijwillig voorlegt aan
aandeelhouders om over te stemmen. Dat gebeurt in het eerste kwartaal
van volgend jaar, voor de algemene aandeelhoudersvergadering van 5
mei 2021. De uitkomst van de stemming is overigens niet bindend.
Daarnaast wil Unilever elke drie jaar advies van de aandeelhouders.
 

==========================================

*
Unilever boogt erop dat het bedrijf alleen duurzame palmolie gebruikt, echter ten eerste
is palmolie niet duurzaam daar het ongezond is, ten tweede is ook de
productie niet duurzaam, daar de arbeidsvoorwaarden voor de
medewerkers uitermate slecht zijn….. Bovendien: zolang er vraag is
naar palmolie, zullen nieuwe bedrijven of boeren zich op deze ‘tak
van sport’ storten en dat door zo min mogelijk kosten te maken om zo
de winsten zo groot mogelijk te maken, waarbij opnieuw grote delen van oerwouden zullen worden afgebrand….. Er is maar één duurzame
soort van palmolie en dat is die waar deze aan de bomen blijft
hangen, ofwel waar deze olie in het geheel niet meer wordt
geproduceerd!!! Je begrijpt natuurlijk dat het ook een enorme leugen is dat biodiesel met palmolie allesbehalve duurzaam is, zie daarvoor:
Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting

**
Belangrijk voor de gezondheid van de oceanen daar overbevissing deze
oceanen ziek maakt, zo ziek dat deze enorme plassen water geen of
praktisch geen CO2 meer opnemen……Zie: ‘Overbevissing gestimuleerd door voorzitter Europese Commissie von der Leyen tijdens Brexit overleg

Zie ook: ‘Klimaatakkoord Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco de Boer

Bas Eickhout (GroenLinks EU) strijdt nu voor verbieden van landbouwgif met ‘mooie duurzame praatjes’ over landbouw‘ (en zie de links in dat bericht naar meer fratsen van deze GL volksverlakker en EU grofgraaier)

Unilever,
Nestlé en Procter & Gamble zijn bedrijven die mensen uit hun huis
en van hun grond laten zetten, alleen om de wereld nog verder te
vernietigen voor geldelijk gewin
‘ (en zie de links in dat bericht)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

Coca-Cola ‘op de open en groene tour’ ofwel oplichting van klanten 5.0 met medewerking van o.a. de Efteling‘ (en zie de links in dat bericht)

Unilever voor het gerecht gedaagd door ex-arbeiders in Kenia‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde tot de link ‘Paul Polman…. enz.’)

Unilever ‘in veilige groene handen’ bij Nils Andersen (o.a. BP)

Orang oetan, zwanger en hongerend houdt zich vast aan de laatste boom terwijl bulldozers haar leefgebied vernielen voor palmolie

EU: palmolie in diesel is niet duurzaam, maar stoppen met subsidie is amper een optie‘ (!!!!) (let wel: ook ons belastinggeld wordt daarvoor misbruikt!!)

Regenwouden bufferen niet langer o.a. koolstof, maar stoten dit netto uit, dit door bedrijven als PepsiCo……..‘ (en Unilever!!)

Paul Polman (Unilever) groenste CEO van Nederland……….. ha! ha! ha! ha!‘ (Polman: nog zo’n oplichter!)

EU politici stil na Trumps claim dat hij de verkiezingen heeft gewonnen, zoals ze ook stil waren toen hij dreigde maatregelen te nemen als hij de verkiezingen zou verliezen

Nog een keer laten westerse politici zien dat ze laffe honden zijn en geen woord van kritiek laten horen over de valse claim van Trump dat hij de verkiezingen heeft gewonnen…….. Het was al een schande van jewelste dat deze politici zich stilhielden toen Trump voor de verkiezingen suggereerde dat wanneer Biden zou winnen dit een teken zou zijn dat de verkiezingen werden gestoken en hij op dat moment maatregelen zou treffen die zijn presidentschap zouden bestendigen…… Let wel, deze politici stellen dat zij democraten zijn en dan laten ze de president van de ‘democratische vereniging van staten’ (ofwel de VS of USA) een lachertje maken van de democratie die ze ‘aanbidden’, zonder dat ze daar kritiek op leverden (de VS is overigens geen democratie in de ware zin van het woord, maar dat zijn Nederland en de EU uiteraard ook niet…)…. 

Opvallende gelijkenissen……

Het is een schande dat ook ‘onze politici’ die deel uitmaken van Rutte 3 te labbekakkerig zijn om Trump de democratische les te lezen, duidelijk uit angst voor kritiek en sancties van deze psychopathische fascist…….. Want veronderstel dat hij alsnog de verkiezingen wint…… Kijk je kan een president als Maduro van Venezuela zonder bewijs zo vaak als je wilt afschilderen als dictator, maar uiteraard niet Trump, een president van een bevriende natie, hoeveel terreur die natie ook uitoefent over de wereld, hoe zo’n schoft ook vrouwen beledigt en mannen aanzet tot verkrachting, hoe zo’n ploert ook gekleurde mensen beledigt en hen daarmee zelfs vogelvrij verklaart…………)

Zie ook: ‘Democraten hebben de wereld ‘geshockeerd’ met hun waardeloze campagne tegen Trump‘ (en zie de links in dat bericht)

Politieagenten VS schoten verwarde zwarte man dood waar zijn moeder bij stond en om diens leven smeekte‘ (en zie de links in dat bericht)

Het label ‘BLM’ direct onder dit bericht staat voor Black Lives Matter en verwijst naar berichten over de rassenrellen in de VS na een groot aantal politiemoorden. Voor meer berichten over Venezuela of de illegale oorlogen die de VS is begonnen, klik op het betreffende label en dat weer direct onder dit bericht.

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie

Iets
te snel door de bocht, de tekst in de kop, daar het nog niet zeker is
of dit inderdaad staat te gebeuren. Het is wel een feit dat de lobby
van de fossiele industrie overuren draait in Brussel om geld los te
krijgen uit het Coronafonds, immers je kan arbeiders wel ontslaan,
maar een CEO die jaarlijks 10 miljoen dollar verdient raak je niet
zomaar kwijt, dat wordt een heel kostbare kwestie waar deze de 10
miljoen wel eens kan overschrijden……. Bovendien wie wil er niet in aanmerking komen voor gratis geld!!

We
Move Europe is een Twitter- en e-mailactie begonnen om de
politici te helpen de druk van de lobby te weerstaan……. ha! ha!
ha! ha! ha! Ik heb zelden zo iets doms gelezen, alsof die politici
het erg vinden als ze worden gefĂȘteerd door bepaalde grote bedrijven, of een lobby van die bedrijven, dit met de belofte dat ze na hun politieke
loopbaan een mooie dik betaalde baan krijgen bij bijvoorbeeld zo’n
oliemaatschappij, immers dat gebeurt nogal eens, voor de vorm moet
men nu een paar jaar na de politiek wachten, voor je zo’n dik
betaalde baan mag aannemen, maar om die tijd te overbruggen zijn er
voldoende vet betaalde politieke banen beschikbaar, banen waarvoor je
geen kennis ‘in huis’ behoeft te hebben als je maar doet wat men van je
verlangt (in de politiek en het bedrijfsleven)…….

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws‘ (een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen klimaatwetten…..)

Deze zaak maakt nog eens duidelijk dat de groene praatjes van PvdA EU grofgraaier Timmermans zo vals zijn als de pest, naar het volk van de EU verkondigt hij een green deal en achter de schermen sluit hij deals die het tegenovergestelde zijn van zo’n deal…….

EU oplichters von der Leyen en Timmermans 

WeMove EU stelt dat de fossiele brandstoffenmaffia de democratie uitholt, echter dat is met de volle medeweten van de politici met bestuursmacht die zich maar wat graag schikken naar de wensen van grote bedrijven zoals de genoemde maffia….. (uiteraard zoals gezegd in ruil voor een beloning t.z.t…..) Ofwel die politici kleden maar wat graag de democratie uit in eigen belang, of zelfs al was het alleen maar om de macht te behouden die ze hebben…. (zie de ministers en staatssecretarissen die ondanks groot falen gewoon mogen blijven zitten, waar ook de zogenaamde onafhankelijke media verantwoordelijk voor zijn, daar die maar al te vaak deze figuren uit de wind houden >> in een echte democratie zouden dat sooort politici weggehoond worden en gedwongen worden af te treden daar ze de democratie juist uithollen door te blijven zitten…..)

Ach
de bedoeling van WeMove is goed, dus verder geen gezeik, lees de
tekst van David en doe ajb mee aan deze actie, laat de EU eindelijk
een keer haar woord houden en iets doen voor het welzijn van ons
allen en daarbij kunnen we oliemaatschappijen e.d. missen als kiespijn!! Als het aan de fossiele industrie ligt wordt zelfs het meer dan waardeloze klimaatakkoord van Parijs uitgekleed tot een voor hen nog meer aanvaardbare besluitvorming (de klimaattop van Parijs waar de oliemaatschappijen zelfs voor meer dan 90% van de tijd mochten aanzitten en zich mochten mengen in de besluitvorming, terwijl milieugroeperingen voor maximaal 5% van de tijd hun zegje mochten doen en ‘werden toegestaan om deel te nemen’ aan de besprekingen…..)…..

Het voorgaande, terwijl bijvoorbeeld Rutte 3 de fossiele industrie jaarlijks 8,3 miljard euro aan subsidie doet toekomen*, en ja dat is buiten de steun om vanwege het Coronavirus…….. Zo kan Shell bijvoorbeeld ook in slechte tijden jaarlijks dividend uitkeren aan het koningshuis, één van haar grootaandeelhouders…….

Fossil
fuels vs democracy

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

We’re so close.
WeMove members convinced European leaders to kick fossil fuel
companies out of our COVID recovery funding.

But now powerful lobbyists are exploiting a loophole in our democracy
to access the money – and we don’t have long to stop them.

WeMove
members fought to get a green recovery.
Now
fossil
fuel industries

are exploiting a loophole in our democracy to get
their
hands on the funds.
Tell
politicians via
email
or
Twitter:
don’t let them get away with it – keep our COVID recovery green.

In October, we had a
huge win when European politicians voted to back a green recovery at
a crucial committee meeting. [1] But now their
lobbyists
have convinced the decisive finance committee to adopt a pro-fossil
fuel plan as the official position of the Parliament.
That’s
bad news because it could stop a full vote at parliament, giving just
a handful of MEPs the final say.

We have a plan
to
make sure the fossil fuel industry doesn’t derail our democracy and
get their hands on billions of Euros meant for our COVID recovery.
We’ll
contact every Member of the European Parliament (MEP) via email and
Twitter, asking them to request a full session of Parliament to vote
against fossil fuels coming back into the recovery plan. 
Then
they’ll know: no matter how much pressure comes from lobbyists,
people power is stronger.

Email your MEP

Tweet at your MEP

Fossil fuel
companies are powerful. But they shouldn’t be more powerful than
our democracy.
If
the decision on how we spend our recovery money is moved to the next
stage of negotiations without a full vote in the European Parliament,
it will be a bad day for democracy and a disastrous day for our
climate.

The recovery
package is huge:

670 billion Euros. It’s no surprise fossil fuel companies want a
big share of the money. But their industry is putting the climate –
and the lives of hundreds of millions of Europeans in the future – in
grave danger. Every MEP should get a chance to say no.

There is a
process we can use to make sure the Parliament gets to have their
say.
10%
of MEPs have to object to the idea that the committee’s decision goes
to negotiations without a full vote of the Parliament. Then, once
MEPs have permission to vote,
we
need a majority to reject the plan to hand money to fossil fuels,

making the climate crisis even worse. Then MEPs will have a chance to
come back to Parliament with a better plan next time. [2]

Can you share a
message – using Facebook or Twitter – to key MEPs, telling them to
act
fast to ensure the plan gets a proper, democratic process at the
European Parliament?

Email your MEP

Tweet at your MEP

WeMove members
have already shown that when we work together, we can convince MEPs
to back a green recovery.
In
October, we persuaded the environment committee to kick fossil fuels
out of the recovery plan. Now we need to do it again with all MEPs to
make
sure our recovery plan defends our climate, as well as our economies.

In solidarity,
David
(London), Alex (Marseille), Mika (Bordeaux) and the entire WeMove
Europe team

PS: The European
Parliament said that all member states must become climate neutral by
2050. But this won’t happen if the money from European recovery
plan goes into the pockets of the fossil fuel industries.
Every
MEP should have a chance to vote on this. Take action now.

References:
[1]https://www.euractiv.com/section/energy-environment/news/lawmakers-vote-to-exclude-fossil-fuels-from-eu-recovery-fund/
[2]https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/RULES-9-2020-02-03-RULE-059_EN.html

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet.

====================================

* Zie: ‘Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Zie voorts wat betreft ‘democratie’: ‘Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Sophie in ‘t Veld is wakker geschrokken en eist een eind aan gouden EU paspoorten, echter belastingontduiking: ‘no problem’

Hare D66 lulligheid Sophie in ‘t Veld, EU grofgraaier, is wakker geschrokken zo bleek gisteren na 17.30 u. toen ze te horen was op BNR. Ze heeft het nieuws gehaald met een pleidooi om de verstrekking van gouden EU paspoorten te verbieden, dit zijn paspoorten die miljonairs van buiten de EU kunnen kopen in landen als Malta en Cyprus. Dat dit gebeurt is al jaren bekend maar blijkbaar niet in het ingeslapen parlement van de EU……. 

In ‘t Veld sprak eerst over welgestelden totdat ze Rusland noemde, toen werden het plotsklaps misdadigers, vreemd….. Ach het is als met haar partijcollega Ollongren, de inhumane trut die ondanks de Coronacrisis de hoogste huurverhoging in 6 jaar tijd doorvoerde* (onthoud dat mensen als je volgend jaar maart in het stemhok staat!!), zij dacht sensatie te brengen door te waarschuwen voor Russische manipulatie van de verkiezingen in Nederland…… ha! ha! ha! ha! ha! Niet één van de vermeende manipulaties van verkiezingen door Rusland is te bewijzen, sterker nog het meer dan belachelijke Russiagate sprookje is van alle kanten doorgeprikt als een smerig spel van de democraten om in 2016 de aandacht af te leiden van Hillary Clinton, die op een smerige misdadige manier de presidentskandidaat werd voor de Democraten, dit ten koste van Bernie Sanders!!

 

 

Terug naar de gouden paspoorten voor rijke Russische misdadigers: ongelofelijk dan dat in ‘t Veld het blijkbaar wel normaal vindt dat Petro Porosjenko, de voormalige corrupte fascistische president van OekraĂŻne, enorme kapitalen (o.a. aan EU hulp) heeft geparkeerd op Nederlandse bankrekeningen, uiteraard inclusief een mooie afspraak met de belastingdienst over de te betalen kosten…… Ook andere buitenlandse corrupte politici hebben geld gestald in Nederland en daar moet D666 van op de hoogte zijn……. Tja dat zie ik blijkbaar verkeerd want in ‘t Veld stelde dat ze in het geheel geen probleem heeft met rijke buitenlanders die hier willen investeren in de economie, blijkbaar geldt dit ook voor het overbrengen naar Nederland van gestolen geld……. ha! ha! ha! ha! ha! En hoe gaat ‘t dan verder in ‘t Veld? mag zo’n miljonair dan wel in Nederland wonen, bijvoorbeeld naast een bedrijf dat deze heeft opgestart? En mag deze figuur dan na 5 jaar nationalisatie aanvragen???

Vreemd ook dat in ‘t Veld die zeer strijdvaardig klonk op de radio, geen probleem heet met de enorme belastingontduiking in Nederland door bedrijven die hier de belasting in eigen land ontduiken, zelfs bedrijven uit het armlastige Griekenland, waar Nederland met PvdA opperhufter Dijsselbloem het land in feite onder curatele heeft gesteld en de leugen hanteerde dat Griekenland geld van ons en andere EU lidstaten kreeg, terwijl de Nederlandse banken en andere financiĂ«le instellingen Griekenland de jaren voorafgaand aan de bankencrisis enorme kapitalen op de pof hadden geleend…… Het geld dat zogenaamd naar de Grieken ging (een leugen van giga proporties) ging linea recta naar de banken die zo onverantwoord, ja zelfs misdadig hadden gehandeld……. Verreweg het grootste deel van de Grieken leeft nu in armoede en hebben amper geld om medicijnen te kopen, jongeren zijn massaal gevlucht uit het land……. Onder andere Nederland heeft Griekenland verkloot en daarvoor prezen en prijzen de reguliere media (nog steeds) rotzak Dijsselbloem en zijn medemisdadigers uit de Europese Commissie, de ECB (de Europese Centrale Bank) en het IMF…….

Dan nog dit over die belastingontduiking: blijkbaar ook geen probleem voor in ‘t Veld, dat Nederlandse bedrijven op jaarbasis dik meer dan 25 miljard euro aan belasting ontduiken middels brievenbusfirma’s in het buitenland (Nederland ontvangt van die buitenlandse brievenbusfirma’s in ons land op jaarbasis zo’n 3 miljard euro, ofwel we verliezen per jaar minstens 22 miljard….)… Nog steeds ontduiken de welgestelden de Nederlandse belasting voor een bedrag van meer dan 15 miljard euro op jaarbasis……. Dit alles is blijkbaar geen probleem voor in ‘t Veld…… (maar bedenk eens wat je allemaal kan doen met die bedragen……)

Ach in ‘t Veld wilde weer eens de media halen en dat is gelukt, maar allemachtig hoe is het mogelijk dat ze nu pas met deze paspoort kwestie komt, je zou verdomd gaan denken dat niet alleen VVD plork ‘Horst Wessel’ van Baalen de hele dag zit te pitten in Brussel of Straatsburg……..

* En dan vindt men het vreemd dat zovelen politici uitschelden……. Waar huurders jaar in jaar uit dubbel worden gepakt, immers de huurverhogingen worden doorgevoerd op basis van de prijsverhogingen het jaar daarvoor, terwijl die voor een groot deel bestaat uit….. de huurverhoging van een jaar eerder!!! (hoe kan je mensen nog zwaarder belazeren???)

G20 doet niets aan de schulden van arme landen bij commerciële banken, terwijl die landen al extra lijden door het Coronavirus

De G20 landen hebben weliswaar besloten
dat zij de schuldenaflossing van ontwikkelingslanden voor 6 maanden
hebben opgeschort, maar doen niets aan de commerciële banken als Goldman Sachs, HSBC en Blackrock, die
totaal onverantwoord geld hebben geleend aan die landen (ofwel op de
pof hebben geleend) en die deze aflossingen opeisen ondanks de Coronacrisis, waardoor deze landen ook financieel veel harder werden getroffen dan welgestelde westerse landen….


Het
lijkt sterk op de smerige spel dat de EU, de Europese Centrale Bank
(ECB) en het IMF speelden met landen als Griekenland, Italië en
Spanje….. Waar Griekenland wel het meest sprekende voorbeeld is. De commerciĂ«le banken leenden die landen geld op de pof terwijl een kind
had kunnen weten dat dit spaak zou lopen, alles met medeweten en
toestemming van de Centrale banken van de afzonderlijke EU lidstaten,
zoals De Nederlandse Bank (DNB) onder gezag van CDA oplichter
Wellink……
 

Het
voorgaande uiteraard nadat in 2008 de bankencrisis in volle hevigheid
losbarstte. Het smerige spel bestond eruit dat de bevolking van
de EU-lidstaten in Noordwest-Europa werd voorgehouden dat de EU geld gaf aan de
bevolking van Griekenland (en aan de bevolkingen van de andere schuldenlanden), geld dat door hen middels de belastingen was opgebracht….. Terwijl in werkelijkheid
de banken uit de noordwestelijke EU-lidstaten (inclusief Frankrijk)
het door hen op de pof geleende geld terugkregen van de afzonderlijke
EU-lidstaten, ofwel er ging in feite geen cent naar landen als
Griekenland, dat geld ging rechtstreeks naar de banken die volkomen
onverantwoord geld hadden uitgeleend en die daarvoor gestraft hadden
moeten worden door hen te verstaan te geven dat ze hun geld kwijt
waren….. Zoals dit gaat als een bedrijf failliet gaat en nog
een schuld heeft uitstaan bij een bank, waar andere schuldeisers om wat voor reden dan ook voorgaan op die bank, krijgt deze amper of geen stuiver….. (als er al wat te halen is)

Schandelijk
genoeg gebeurt nu dus hetzelfde als eerder met Griekenland, terwijl het hier gaat om ontwikkelingslanden en dat tijdens de Coronacrisis, waar niet
vergeten moet worden dat grote westerse bedrijven en banken de
corruptie in die landen gebruiken voor eigen gewin en daarmee de
corruptie in die landen in stand houden…… (oh ja en sinds vorige
week weten we officieel dat ook de Nederlandse staat zwaar nalatig is
als het gaat om het bestrijden en strafrechtelijk vervolgen van deze corruptie….*)

Lees het
ontluisterende schrijven van Global Justice Now’ (GJN), een onderdeel van Common Dreams:

For
Immediate Release

Wednesday,
October 14, 2020

Organization
Profile: Global
Justice Now

Contact: jonathan.stevenson@globaljustice.org.u

G20
Fails to Release Developing World From ‘Debtors Prison’, Despite
Suspension

G20 fails to release developing world from 'debtors prison', despite  suspension | Global Justice Now

Warning
that benefits of debt suspension will flow into coffers of big banks
without stronger action.

WASHINGTON – Reacting to the G20
finance minister’s communique, Nick Dearden, director of Global
Justice Now, said:

 “The G20 are waking up to the
fact that many countries have been confined to a debtors’ prison by
coronavirus, but they need to do more than suspend their sentence.
Rather, they should be tearing down the walls. 
 
“That
means cancelling large quantities of debt, forcing the banks to take
part too, and using their power at the IMF and World Bank to bring
them into the mix as well. Above all, it means changing the wild west
system of debt restructuring so that countries in debt crisis can get
fast, fair and full treatment. 
 
“The ‘common
framework’ in today’s communique could be a stepping stone to a more
comprehensive solution to the deepening global debt crisis, but it
will need to acknowledge the role of reckless lending and the need to
go beyond voluntary measures for the private sector to be a success.
People across the global south understand only too well the glaring
injustices of the international debt system; an unfair system that
Covid-19 has exacerbated to breaking point. The campaign for serious
action for debt justice continues.”

Global Justice Now today
co-released new research showing that major private institutions
including Blackrock, HSBC and Goldman Sachs stand to receive $13
billion in debt payments from lower-income countries in 2020
alone.

Countries including Ghana, Kenya, Nigeria, Senegal and
Zambia face substantial payments to private creditors which are not
covered by the debt suspension announced by the G20 today. Without
private sector participation, the benefits of the 6-12 month
suspension are likely to flow straight to some of the wealthiest
financial institutions in the world. See
https://www.globaljustice.org.uk/news/2020/oct/14/banks-and-hedge-funds-slammed-draining-poorer-countries-funds-during-pandemic

==============================

* Zie: ‘Lousewies van der Laan (D66 directeur Transparency Int.) over het niet vervolgen van Nederlandse corruptie en het laten barsten van klokkenluiders

 Zie ook: ‘G20 in vrouwonvriendelijk en mensenrechtenschendende Saoedi-ArabiĂ« (tevens genocidepleger) waar tegelijk de W20 voor vrouwen plaatsvindt‘ 

Voor meer berichten over de G20, schuldenlanden, ECB, Nederlandse Bank, Wellink, Goldman Sachs, HSBC, Blackrock, bankencrisis, Griekenland, IMF, Wereldbank en/of Coronavirus, klik op het desbetreffende lael, direct onder dit bericht.

‘Groene Europese Commissie’ verklaart verbod op gebruik kankerverwekkend glyfosaat als illegaal……

De Franse tak van SumOfUs kwam vanmorgen met het bericht dat de Europese Commissie, die zo groen bezig zou zijn onder PvdA vicevoorzitter en valsgroene goeroe Timmermans en zijn sidekick en partijcollega Samsom,  dat het verbod van Oostenrijk op het gebruik van het kankerverwekkende glyfosaat dat dit land begin dit jaar instelde, illegaal is…….. Timmermans is overigens van zins meer gif toe te staan op de EU markt….*

Roundup zou verboden zijn voor consumenten, echter het internet staat bomvol advertenties voor deze levensgevaarlijke troep……

De EU heeft in november 2017 besloten dat het kankerverwekkende glyfosaat, het hoofdbestanddeel van Roundup, eerder van gifmenger Monsanto en nu van Bayer dat het bedrijf overnam, nog tot eind 2022 gebruikt zal mogen worden…….

EU grofgraaier Schreijer-Pierik voor het CDA had liever gezien dat deze kankerverwekkende troep nog 15 jaar zou worden toegestaan, maar was blij dat het tenminste nog 5 jaar gebruikt mocht worden, volgens haar had de ‘wetenschap’ het gewonnen van emotie en angst…… ‘Wetenschappelijke’ lobby ten dienste van Monsanto……. (Monsanto dat in 2017 nog niet was overgenomen door Bayer, dit gebeurde een jaar later) 

In Frankrijk is dit gif verboden, maar in Nederland spuiten we rustig  door... | Columns | bndestem.nl

Dit vindt Schreijer-Pierik een mooi gezicht, een gele (of regelmatig ook oranje) akker of weiland, geel van de glyfosaat, ‘het ziet er ook echt gezond uit…….’

In meerdere studies uit de VS blijkt dat glyfosaat kankerverwekkend is en aan de hand daarvan hebben rechters daar schadevergoedingen toegekend aan kankerslachtoffers die intensief en lang met deze letterlijke kankerzooi hadden gewerkt, dan wel aan hun nabestaanden…….

Sinds Roundup op de markt is, begin 70er jaren van de vorige eeuw, is twee derde van de insecten verdwenen…… ‘Beetje teveel toeval….’ Echter dat kan figuren als Schreijer Pierik geen bliksem schelen, wat haar betreft sterven die insecten geheel uit, zo heb je ook geen plagen meer, echter deze duffe ‘keukentafel’ dombo begrijpt niet dat wanneer de insecten zullen zijn verdwenen, ook het doek zal vallen voor de mens, immers we hebben insecten o.a. nodig voor bestuiving van gewassen en vruchtbomen…..  

Niet alleen Schreijer-Pierik stemde voor het langer toestaan van de levensbedreigende kankertroep, ook Bas Eickhout, GroenLinks grofgraaier voor de EU, stemde voor het langer toestaan van glyfosaat!!! ‘GroenLinks’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! Stelletje oplichters!!

* Zie: ‘Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) van zins nog meer gif tegen consumenten toe te staan in de EU

Zie ook:

Europese Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid: een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel geveegd‘ (dit bericht was de voorloper op het verbod dat de Europese Commissie heeft uitgevaardigd tegen de beslissing van Oostenrijk)

Geweldloze ‘actievoerders’ tegen gebruik van landbouwgif in Zuid-Tirols dorp worden strafrechtelijk vervolgd door overheid

Schouten (ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming van omwonenden‘ (echt christelijk ook)

Monsanto (Bayer) komt met gentech mais dat bestand is tegen een cocktail van zwaar gif dat vervolgens wel op je bord terug zal zijn te vinden

BASF produceert gif voor ontwikkelingslanden, gif dat hier vanwege het grote gevaar voor de volksgezondheid is verboden, maar alsnog op je bord belandt

Landbouwgif-lobby maakt overuren tijdens Coronacrisis

Supermarkten en de rest van de voedselindustrie zijn verworden tot een supermacht

Bayer gaat harder optreden tegen patiĂ«nten die kanker opliepen door glyfosaat‘ (!!!!)

Bedrijven moeten stoppen met het schaden van de volksgezondheid en het vernielen van het milieu

Heb aan de labels ook de naam Carola Schouten toegevoegd, daar deze Christen Unie minister ook al geen bliksem tegen landbouwgif onderneemt.

Geert Mak: de Coronacrisis zorgt voor nationalisme, angst voor verandering en de roep om een sterke man….. Zandzakken uit Jorwerd voor de deur!!

Dacht op 6 september jl. toen ik luisterde naar Het VPRO Radio1 programma OVT, dat ik een herhaling van een paar jaar geleden hoorde toen ik broodschrijver Geert Mak en ‘historicus’ Philipp Blom na afstemmen op de zender hoorde koekwauzen. Niet vreemd immers OVT, ofwel Onvoltooid Verleden Tijd, is een geschiedenisprogramma. 

Maar nee hoor Mak en Blom spraken over de Coronacrisis en stelden plompverloren dat als de Coronapandemie ons iets geleerd heeft, is het wel dat deze crisis het einde heeft ingeluid van de westerse hegemonie over de wereld….. Een paar jaar geleden hoorde ik in een ander programma, ik dacht op de BBC een figuur hetzelfde zeggen, echter sinds die tijd hebben de VS en de NAVO nog een paar extra militaire bases op de wereld gezet, de NAVO in Colombia en de plekken waar de VS dit heeft gedaan weet ik niet meer, ik dacht minstens 2 in Afrika en 1 in OceaniĂ«…… (die deel uitmaken van meer dan 800 militaire VS bases over de wereld….)

Gezien de illegale sancties die de VS her en der aan landen oplegt (dus zonder VN goedkeuring), is het al helemaal bal, de rest van het westen schijt bij wijze van spreken in de broek niet ook slachtoffer te worden van VS sancties, dat is immers het beloofde land, zeg maar het land van melk en honing, zo redeneert men althans terwijl deze terreurstaat een bloedspoor over de wereld trekt dat nog zelden is gezien, en dat al vanaf het eind van de Tweede Wereldoorlog*, wat zeg ik al kort na de oprichting van deze terreurstaat….. Illegale VS sancties tegen een land zijn onmiddellijk een grote bedreiging voor bedrijven die werkzaam zijn in zo’n land dan wel voor zo’n land, immers zij kunnen o.a. verdere bedrijfsvoering elders wel vergeten en zelfs andere bedrijven die samenwerken met zo’n bedrijf, kunnen getroffen worden door strafmaatregelen…. Toch echt een uitvloeisel van de VS hegemonie!! (de westerse hegemonie wordt gegarandeerd door de VS en met sancties en geweld afgedwongen….)

Van de Radio1 webpagina:

‘Als
de coronapandemie i
ets openbaarde, is het wel het einde van de
westerse hegemonie in de wereld. Sterker nog: de pandemie legt de
vinger op de zere plek van een cultuur die niet weet hoe zichzelf te
vernieuwen en terugvalt op oude reflexen als nationalisme, angst voor
verandering en roep om sterke mannen.’

Dat althans constateren
journalist Geert Mak
en historicus
Philipp
Blom
in
respectievelijk
Epiloog bij
Grote verwachtingen 
en
Het grote wereldtoneel
.
Beiden schreven een terugblik op de coronacrisis. Volgens Blom brengt
die de narcist in de westerse mens naar boven. Volgens Mak zou dit
wel eens het begin van het einde van 500 jaar burgerlijke verlichte
beschaving kunnen aankondigen.’
De schrijvers zijn te gast.

Wellicht duidden Blom en Mak op ellende binnen de EU, echter die heeft niets te maken met de Coronacrisis, immers deze ellende begon al ver voor de Coronacrisis, eerst met de bankencrisis, toen de rijke landen de arme zuidelijke landen hebben uitgenomen, omdat hun banken waarop geen toezicht werd uitgeoefend, op de pof geld hadden geleend aan die arme zuidelijke landen, iets dat een kind kon voorspellen…… Daarna kwam de vluchtelingencrisis vanwege grootschalige westerse terreur (o.l.v. de VS) in landen als Afghanistan, Irak, LibiĂ« en SyriĂ«….. 

Niemand wilde die vluchtelingen hebben en sindsdien doet de EU eigenlijk niets meer voor die mensen er zou nu eindelijk een akkoord zijn waarbij de Oost-Europese landen die geen vluchtelingen wensen, zoals het fascistische Polen, Hongarije en Oostenrijk, geld en menskracht ter beschikking zullen stellen voor landen die wel vluchtelingen opnemen…. Zo kan de EU toch door met minstens 3 fascistisch geregeerde landen (Oostenrijk wordt overigens door de fascisten en de Groenen bestuurd, waarbij de Groenen een aantal fascistische zaken hebben moeten slikken, zoals de weigering vluchtelingen op te nemen…..)

Nogmaals al deze toestanden binnen de EU zijn niets nieuws…..

Het ‘opkomend nationalisme’ is er al vanaf Pim Fortuyn en in andere EU lidstaten al veel langer (neem het Franse Front National >> FN dat sinds 2018 wordt aangeduid als: Rassemblement National >> RF), dus ook al niets nieuws onder de zon, echter eer de gehele Nederlandse bevolking een sterke leider wil, moet er nog heel wat water door de Rijn stromen……. (gelukkig!)

Mak zat nog wat te zwetsen over mensen die gelijk hebben gekregen en merkte voorts op dat er een crisis dreigt….. ha! ha! ha! ha! Nederland zit al even in een recessie, maar dat was Mak nog niet opgevallen in z’n rijkelijk gevulde portemonnee en z’n nederige stulpje in Jorwerd……. 

Alsof hij een staatsman van formaat is, liet Mak weten dat hij de eerste maanden van de Coronapandemie had geanalyseerd en hij ziet de Coronacrisis als een mogelijkheid om tot een ‘new deal’ van Roosevelt te komen…….. ha! ha! ha! ha! ha! Bijzonder origineel, dachten we net af te zijn van de vermaledijde ‘new green deal’ van PvdA oplichter en huppellul Timmermans, ongelofelijk genoeg vicevoorzitter van de Europese Unie, komt Mak weer met een ‘green deal….’ krrrreuuuuun…..  Blom had zeer interessant speciaal voor die dag een zééééér interessante kraakstem** geoefend (dat is pas een vreselijke pandemie!!!) en was daardoor tijdens z’n praatje de draad kwijt….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Mak zat weer in de ruimte te lullen (z’n specialiteit als er iemand naar hem luistert) toen hij stelde dat politici wat meer over moeten dragen aan de bevolking, anders zijn het geen politici…… Tjonge wat een wijsheid, heb daarna een lachstuip van een minuut of tien opgelopen, waaraan ik de hik overhield…. 

Mak die met zijn boek In Europa half Nederland volkomen onterecht in katzwijm kreeg, moest nog even opmerken dat  de EU het vehikel is voor verbetering….. ha! ha! ha! ha! De EU begint steeds meer het vehikel te worden van nationalisten en daarmee van fascisten, juist daarom ook moeten we af van de EU, als de EU een politieke unie zal zijn, is het afgelopen met de zeggenschap van Nederland en andere kleine EU lidstaten, dat staat als een paal boven water!!!

Boekpresentatie: Grote verwachtingen - Geert Mak - Evenementen in Amsterdam

Mak bleef lobbyen voor de EU en stelde dat ‘wij’ (Nederland, Ap) niet betalen maar verdienen aan de EU……. Deze claim is wel erg sterk gesteld, immers wie rekent even uit wat we zouden verdienen als we niet in de EU zouden zitten? Immers Nederland is sinds de 60er jaren weer een handelsland, dat door haar ligging ook nog eens onontbeerlijk is voor landen als Duitsland en meer richting Oost-Europa liggende landen, wat alles te maken heeft met onze overdreven infrastructuur en zoals zo-even opgemerkt haar uiterst gunstige geografische ligging, waar rivieren de handelsaders vormen richting andere landen…..

De meest ‘wijze uitspraak van Mak’ vond ik wel de zin: in Nederland zit geen ping maar een plof……. Mensen, echt je kon me wegdragen… ha! ha! ha! ha! Wat een over een manke pony getilde zakkenwasser, allemachtig!!! Mak ziet zich als een vader des vaderlands en zei tot slot: “Kop in de wind en doorgaan!” Dit als advies voor de luisteraars…… Jezus! Wedden dat hij er eerst nog ‘met de poten in de modder’ bij had bedacht, maar dit maar heeft laten varen, immers het is moeilijk doorgaan als je met je laarzen vastzit in de modder!!!  

*  Eigenlijk was dat al vanaf het moment dat de VS besloot een atoombom boven Hiroshima tot ontploffing te brengen en een paar dagen later gevolgd door een
waterstofbom op Nagasaki; de aanval op Nagasaki geeft ten overvloede
nog eens aan dat de VS per se ook de waterstofbom wilde uitproberen voor
de oorlog voorbij was, ofwel dat deze atoomaanvallen waren volkomen overbodig……

** Op 21 januari 2021 toegevoegd: de kraakstem epidemie maakt met de dag meer pedante ‘slachtoffers’, kraakstem ook wel deep fry dan wel fry voice genoemd.

Voor meer gezwets van Mak, klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht. Dat geldt ook voor meer berichten over het Coronavirus of PvdA EU grofgraaier Timmermans.

US Export-Import Bank financiert een grote levensbedreigende kolencentrale in India

De VS en Australië zijn wereldwijd de grootste kolenexporteurs, al jaren lang dumpen ze
steenkool op de wereldmarkt tegen afbraakprijzen, vandaar ook de
totaal onverantwoorde beslissing van kabinet Balkenende 4 (CDA en
PvdA >> inclusief de vals groene milieu goeroe Timmermans) voor de nieuwbouw van 4 kolencentrales en het stilleggen van de
Nederlands gascentrales……

Keer
op keer blijkt dat de VS zich ook bemoeit met de bouw van
kolencentrales in arme landen, zoals een grote kolencentrale in Sundarbans een
natuurgebied in Bangladesh en India, e.e.a. met toestemming van de ‘groene vredesduif’ Obama…..(het gebied aan de rand van de Sundarbans waar deze centrale staat is grondgebied van Bangladesh)

Sundarbans domein van de Bengaalse tijger | Mapa 

Voordierenblogger: Petitie: Geen kolencentrale naast het grootste  mangrovebos ter wereld in Bangladesh en red de Bengaalse tijgers 

Nu
blijkt dat de US Export-Import Bank (USEIB*) een heel smerige kolencentrale
financiert in India….. Een eerdere ramp veroorzaakt door die centrale
was oorzaak voor het overlijden van 6 mensen die in de buurt van die
centrale woonden…..

Sundarbans Nationaal Park | Natuurpark in Bangladesh en India

Foto uit natuurgebied Sundarbans (en wat een machtig mooi dier!!)

Sierra
Club is een petitie gestart met het doel deze bank te bewegen te
stoppen met de financiering deze gevaarlijke centrale…. Helaas kunnen wij niet
tekenen, echter het gegeven is ernstig genoeg om de petitie over te
nemen, zo blijkt nogmaals dat de VS niet alleen mensen in massa’s vermoordt middels haar
grootschalige terreur in diverse buitenlanden, maar ook nog eens zorgt
voor de dood van velen en het vernietigen van natuur door het bouwen van het soort
centrales als hierboven beschreven…..

Uiteraard zorgen die kolencentrales ook voor het verder aanjagen van de klimaatverandering….

Ten
overvloede het bewijs dat de VS verreweg de grootste terreurentiteit
is op ons aller huis de aarde……..

Stop
your tax dollars from funding a deadly power plant in India.

Sasan

Tell
the U.S. Export-Import Bank to terminate its involvement with a
deadly Indian coal plant and to seek justice for those who died in a
recent coal ash disaster.

As
our country continues to grapple with police brutality and structural
racism, recent events in India remind me that corporate polluters and
those that fund them often show a similar disregard for human life
that knows no borders.

An
ash pond at the Sasan coal plant burst in April, creating a massive
flood of coal ash that led to the deaths of six people in the remote
district of Singrauli, India.
1
Despite calls for justice from local activists, these deaths have
gone largely unnoticed in India and abroad. Months after the initial
burst, ash continues to pollute water and community land.

Even
less scrutiny is being given to the role that the U.S. Export-Import
Bank (EXIM) plays in enabling the continued operation of this deadly
plant.
2 In 2010 EXIM provided Reliance Power $917 million in long-term
financing to construct and operate the plant, supporting exports of
mining equipment from U.S. corporations.

Take
Action: Tell EXIM to terminate its involvement with Reliance Power
and the Sasan coal plant and mine and to hold Reliance accountable
for the deaths, including paying reparations to the families of those
lost.

EXIM
has been repeatedly notified about the negligence at the plant and
the destruction it has wrought on the local community, villagers, and
habitat.

Back
in 2015, the Inspector General of EXIM issued a report revealing a
stunning 19 fatalities at the facility.3
This followed a 2014 report from Sierra Club and NGOs that revealed
forced resettlements, occupied houses being bulldozed in the middle
of the night, labor abuses including employees handling hazardous
materials without protection, and rampant environmental contamination
of the local community.
4
Since the 2015 report, monitoring reports have revealed an additional
eight deaths at Sasan, but the actual death count is probably even
higher.

EXIM
has done little to address the consistent abuses at the plant and its
ongoing investment and involvement in the project makes it complicit
in the recent disaster and any that may occur moving forward.


Tell
EXIM: Enough is enough! Cut ties with the deadly Sasan coal plant and
its negligent operator, Reliance Power.

Thank
you for demanding justice for those whose lives have been impacted in
India and demanding our tax dollars not be used to fund these
continued abuses.

Sincerely,

Neha
Mathew-Shah
International Environmental Justice Rep, EJ and
Community Partnerships
Sierra Club

1. MP:
Two dead, four missing after dyke of Reliance power plant’s fly ash
pond breaches in Singrauli
,
Scroll.in, April 11, 2020.
2.
Letter
to Kimberly Reed, Chairman of the Export-Import Bank of the
United States
, May
1, 2020.
3. 
Report
on the Project Financing of Sasan Power Limited
,
Office of Inspector General, Export-Import Bank of the United States,
September 28, 2015.
4. 
The
U.S. Export-Import Bank’s Dirty Dollars
,
sierraclub.org,
October 2014.

The
COVID-19
crisis

has not passed and continues to
disproportionately
harm
 Black,
Indigenous, and Latinx people and other communities of color. The
pandemic has revealed how the communities hardest hit are often the
same communities that suffer from high levels of pollution and poor
access to healthcare. The fight for environmental justice cannot be
separated from the fight for racial justice.

===============================

* Om het nog ingewikkelder te maken bestaan er 2 afkortingen voor deze bank, naast ‘USEIB’ is er ook de afkorting EXIM en die staat voor…..: ‘U.S. Export-Import Bank’ ha! ha! ha! ha! (ik houd natuurlijk de meest logische aan en dat is wat mij betreft USEIB)

Voor meer berichten over steenkool, nieuwe kolencentrales, klimaatverandering,  Sundarbans en/of Timmermans, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) van zins nog meer gif tegen consumenten toe te staan in de EU

Verontrustend,
het laatste bericht dat ik gisteren
ontving van WeMove Europe. Hierin aandacht voor gif dat in allerlei
producten is verwerkt die we om ons heen hebben….. Denk
bijvoorbeeld aan brandvertragers in bankstellen, vloerbedekking en matrassen en zaken om plastics* buigbaar te maken en houden, niet zelden ook in speelgoed verwerkt…. Bij deze weekmakers moet je denken aan stoffen als dioxine en bisfenol A (BPA), de genoemde chemische stoffen zijn zonder meer kankerverwekkend…..

Nu
blijkt dat de enorme PvdA aansteller Frans Timmermans, topgraaier en
vicevoorzitter van de Europese Commissie van zins is om i.p.v.
verboden op een aantal van dit soort giftige stoffen uit te breiden, er
nog nog meer toe te laten…….

Vergeet niet dat alle gifstoffen die we binnenkrijgen zich stapelen in ons lichaam, daarmee wordt ook onze weerstand verzwakt tegen besmettelijke ziekten als COVID-19, dus i.p.v. meer gifstoffen toe te staan, wordt het de hoogste tijd dat gifstoffen niet alleen worden verboden in onze levensmiddelen, maar ook in gebruiksvoorwerpen die we dagelijks of regelmatig gebruiken!! Gif is niets anders dan een aanslag op je leven en hoe meer gestapelde gifstoffen in je lichaam hoe groter de kans dat je van een virus als COVID-19 flink ziek kan worden of zelfs kan overlijden, zeker als je een andere redelijk ernstige (chronische) kwaal onder de leden hebt…..

Klik op de afbeelding om de film te zien:

Toxic Europe, l'inchiesta on Vimeo

Timmermans
heeft het wel voor elkaar gekregen dat velen geloven dat hij seriues luistert
naar de bevolking en dat zijn bedoelingen goed zijn, juist n.a.v. zijn aanstellerij in de aanloop naar
de verkiezingen voor een nieuwe voorzitter van de Europese Commissie,
waar hij als een puber rondrende en zich voordeed als de meest
bewuste milieugoeroe van de EU, terwijl zijn verleden in veel
gevallen het tegenovergestelde laat zien…….. (het probeerde zich zelfs voor te doen als de manlijke Greta Thunberg** ) Ook We Move Europe
denkt dat hij zal luisteren, ik wens ze een prettige wedstrijd, maar
Timmermans is van het kaliber regent en eenmaal op een functie, of
het nu is als minister, staatssecretaris, of zoals nu vicevoorzitter
van de Europese Commissie, heeft hij schijt aan wat men van hem
vindt en ‘laat hij zijn jas waaien naar de belangen’ van het grote bedrijfsleven….. (en houdt daarbij de bestaande neoliberale status quo in stand….)

Overigens
is de Europese Commissie ook verantwoordelijk voor het langer
toestaan van het kankerverwekkende glyfosaat (verwerkt in Roundup) in
de EU, een ordinaire corruptie zaak, waar de machtige giflobby van
Bayer, Syngenta en anderen de niet democratisch gekozen bestuurders
van de EU in de zak hebben…. Zelfs GroenLinks hufter Bas
Eickhout, ook al een EU grofgraaier, tekende voor langer
toestaan van Roundup in de EU……..

Reden genoeg om de petitie van WeMove Europe te tekenen, laat
de mislukte PvdA sierkwast Timmermans weten dat we hem in de gaten houden en teken
ajb! (oh ja, nog het volgende: in de ‘noten’ bij het schrijven van WeMove zitten dom genoeg geen directe links dus even ‘copy paste’ ofwel ‘kopiĂ«ren en plakken‘ gebruiken)

A
toxic Europe

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

Say NO to a toxic Europe!

Leaked
documents prove it: the EU Commission could allow even more toxins in
our everyday products! All to make it easier and cheaper for
companies to do business.

It may be cheaper for business, but it is not cheaper for our health.

Say
no to A toxic Europe

Think of your
living room sofa. There’s a good chance that it’s been coated in
toxic chemicals to prevent large fires.
But what happens in case
of a fire? You are more likely to be injured or even killed by
inhaling toxic smoke from the chemicals than by the flames
themselves. [1] Harmful chemicals are used everywhere, including
toys, building materials, and much more. We’re literally all
exposed to them. [2]

And now, leaked
documents prove that rather than protecting our health and the
environment, the EU is considering allowing even more toxins in
our everyday products!
[3] These new plans are going to be
finalised and presented in less than a month, but we still have a
fighting chance. Here’s how:

Frans Timmermans,
the EU Commission Executive Vice-President, is the person responsible
for the new plans.
He’s shown time and time again that he’s
responsive to citizens’ voices, and it’s clear that he’s a true
believer in making Europe truly more sustainable.

But corporations
never stop their lobbying, and they see an opportunity to get the
Commission to rubber-stamp more toxins.
In the end, Timmermans
has the power and authority to shape the legislation to protect
people and the environment. But if we expect him to fight for us,
then we need to show him that we’re behind him.

Say NO to a toxic Europe

There’s scientific
evidence that furniture made from tightly woven natural fabrics is
not more likely to catch fire than furniture treated with flame
retardants, and produces far less toxic gas. [4] But using toxic
flame retardants is cheaper for big business, and the EU is letting
them do it.

The Commission
isn’t expecting people like you and me to be following this news on
toxic chemicals too closely
— because they know that things like
COVID-19 and the recovery plan are in our minds instead. So, if we do
raise our voices, we’re sure we’ll be heard.

All the more,
Timmermans needs us to have his back. He has a declaration of support
from the European Parliament [5] so he is not completely alone. But a
popular voice from all corners of Europe can be a game changer. If
at least 100,000 of us make our voices heard to Timmermans, he’ll
have the perfect justification to push back against the lobbyists and
champion our call.

Demand a toxic-free Europe!

Since our community
was founded, we’ve run dozens of petitions towards key
Commissioners, including Frans Timmermans. When we ran a campaign for
ambitious legislation on plastics, Timmermans met us to receive our
signatures and pledged to be our “ally”. In the end, we won! [6]

If we all raise our
voices together, we’ll be so much louder than the industries that
are lobbying against our health and environment — please join us.

With hope,

David (London), Marta
(Warsaw), Olga (Bologna), and the entire WeMove Europe team

PS: In case you needed
more reasons to demand ending toxic pollution: Exposure to toxic
chemicals increases vulnerability to viral infections, such as the
COVID-19. [7]
SIGN!

References:
[1]
https://ehp.niehs.nih.gov/doi/10.1289/ehp.1003089
[2] According to
Europe’s own statistics, two thirds of the chemicals produced in
the EU are hazardous to health. According to the World Health
Organisation, 1.6 million lives were lost due to exposures to
selected chemicals in 2016 alone and this is likely an
underestimation.
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Chemicals_production_and_consumption_statistics
https://www.who.int/ipcs/publications/chemicals-public-health-impact/en/
[3]
https://meta.eeb.org/2020/07/16/chemical-industry-cheerleader-how-dg-grow-puts-industry-above-public-interest-regulation/
https://www.politico.eu/wp-content/uploads/2020/07/SKM_C45820071709110.pdf

Revealed European Commission frictions over the Chemicals Strategy for Sustainability – HEAL’s concerns for health protection


https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/12264-Chemicals-strategy-for-sustainability-
[4]
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0045653517319781
[5]
https://www.europarl.europa.eu/legislative-train/theme-a-european-green-deal/file-chemicals-strategy
[6]
https://www.facebook.com/frans.timmermans/videos/1547541318602055/


https://www.europarl.europa.eu/committees/en/product-details/20190121CDT02681
[7]

Scientists Pin Blame for Some Coronavirus Deaths on Air Pollution, PFAS, and Other Chemicals


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7345938/
https://www.ehn.org/toxic-chemicals-coronavirus-2645713170.html?rebelltitem=1#rebelltitem1

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click

here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us?
Donate

WeMove
Europe SCE mbH | Planufer 91 Berlin |
www.wemove.eu
|
Privacy
policy

=================================

*  Zie bijvoorbeeld: ‘Weet wat je eet, hoe giftig is plastic?‘ (met tips over de giftigheid van diverse soorten plastic)

** Niet voor niets pleitte Timmermans ervoor dat kinderen vanaf 16 jaar stemrecht moeten krijgen, kijk die kinderen kan hij nog wel besodemieteren, waar veel ouderen doorhebben dat hij een politiek oplichter is….. 

Voor meer berichten over Timmermans, Europese Commissie, Bas Eickhout, landbouwgif, glyfosaat, Roundup, dioxine, Bayer en/of Syngenta, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Novitsjok onzin: de feiten doen er niet meer toe als Rusland maar hangt voor de ‘vergiftiging van Navalny’

Gilbert
Doctorow heeft een artikel op zijn WordPress site gepubliceerd (door
mij overgenomen van Information Clearing House [ICH]), waarin hij gehakt
maakt van de belachelijke beschuldiging dat Rusland, of beter gezegd
Putin, de Russische ‘oppositieleider’ (zo meer daarover) Navalny heeft vergiftigd met
novitsjok.

Op
meerdere manieren wijst hij op de onzinnigheid van deze
beschuldiging, feiten die je al eerder op deze plek kon lezen (echter
het kan bepaald geen kwaad om anderen aan het woord te laten, die
dezelfde feiten noemen). De eerste is wat mij betreft de vraag waarom
Rusland (‘Putin’) zo dom zou zijn om Navalny te vergiftigen, hem daarna naar
Duitsland te laten gaan, zodat het westen Rusland (en Putin)
alweer over de hekel kunnen halen….. Over hoeveel manieren de
Russische geheime dienst FSB (en de militaire collega GROe) Navalny zou hebben kunnen
vermoorden, zonder dat iemand de Russische overheid zou kunnen
beschuldigen, weet ik niet, maar dat moeten er wel een flink aantal zijn,
zeker als je ziet dat deskundigen deze geheime dienst als de meeste
professionele op aarde zien…..

Bovendien: als de FSB verantwoordelijk was geweest voor deze vergiftiging had het gegarandeerd novitsjok of een ander gif gebruikt dat niet te herleiden was naar Rusland, men is daar zachtjes gezegd niet helemaal dom……

Zoals
eerder op deze plek gesteld heeft Rusland volgens de OPCW nooit
novitsjok gemaakt*, terwijl OekraĂŻne de formule uit de Sovjet tijd
wel heeft gefabriceerd en hebben zoals ook Doctorow meldt, Groot-BrittanniĂ«,  en Duitsland een kleine
voorraad in bezit, dit ‘voor controle doeleinden….’ Wat uiteraard
niet wil zeggen dat Rusland niet alsnog een kleine voorraad kan
hebben…. 

Overigens is het zeker dat ook de VS deze stof in het
bezit heeft, ondanks dat de VS verdragen heeft getekend tegen dit soort wapens en biologische wapens, is het nog steeds druk bezig met de ontwikkeling van deze wapens…… Israel en Egypte hebben het verdrag tegen het fabriceren en verspreiden van chemische wapens niet getekend en zij ontwikkelen en fabirceren deze smerige troep nog steeds…..) Voorts dient gewezen te worden op het feit dat werken
met novitsjok uiterst gevaarlijk is, een specialist vergeleek het
zelfs met het gooien van een atoombom op een stad om één persoon
uit te schakelen (dit n.a.v. de Skripal zaak)……

Over
Skripal gesproken, als in die vergiftiging, krijgt Rusland geen
antwoord op het verzoek zelf mee te mogen doen aan het onderzoek naar
de vergiftiging van Navalny, althans als daar al sprake van is…….
Rusland mocht zelfs niet meedoen aan het onderzoek naar de
vergiftiging van de Skripals….. Gisteren lieten westerse media al
weten dat Rusland zelfs weigert mee te doen aan het onderzoek, een
pertinente leugen!!

Merkel
was, als de reguliere westerse media, wel heel snel met de
beschuldiging dat Rusland achter de vergiftiging zou zitten en dat op
basis van ‘inlichtingen’ aangeleverd door de Duitse geheime dienst….. Terwijl westerse geheime
diensten bekend staan om hun leugens, achterklap en anti-Russische
propaganda…. Ook nu weer wordt alles uit de kast gerokken, zo wordt Rusland weer beschuldigd van agressie in het
buitenland en zou het De Krim hebben geannexeerd (dat noemt Doctorow
ook als een feit…), terwijl iedereen die een klein beetje moeite
doet, kan weten dat dit een smerige leugen is: de bevolking wenste
niet te worden geregeerd door een corrupte, fascistische VS marionet,
die door de VS werd geparachuteerd nadat de door hen democratisch
gekozen president Janoekovytsj werd afgezet…… Daarom
koos de bevolking voor een referendum tot aansluiting bij Rusland (dat toch al haar marinehavens had op De Krim) en met overweldigende meerderheid, inclusief die van de
oorspronkelijke bewoners, werd gekozen voor aansluiting bij Rusland, in een door internationale waarnemers als
eerlijk bevonden referendum……

In
Rusland heeft Navalny overigens veel machtige vijanden, dit daar hij
corruptie onderzoekt en reken maar dat oligarchen in staat zijn om
Nalavlny te laten vermoorden, ook met novitsjok…… Doctorow acht
die mogelijkheid als bijna uitgesloten daar deze figuren hun leven
niet zeker zouden zijn als Putin daar achter zou komen, immers
Rusland heeft geen baat bij nog meer demonisering door het westen,
echter ik sluit iets dergelijks niet uit, immers een goede aanslag
laat geen sporen na die naar de dader leiden (de reden waarom de FSB
dit niet kan hebben gedaan)……

Een
reden die ik zelf niiet genoemd heb zit in de frustratie van de
westerse landen in Europa over de Trump administratie die de laatste
jaren haar haat heeft verlegd van Rusland naar China, ofwel ook de EU
en de NAVO-partners van Rusland hebben baat bij deze aanslag, in de
hoop dat de VS haar agressie weer richt op Rusland……

Dan is
er uiteraard nog Nord Stream 2 (NS2) de gaspijpleiding van Rusland
naar Duitsland, een doorn in het oog van Trump die het peperdure
schaliegas uit de VS als LNG wil leveren aan de EU…… Ofwel ook de
VS heeft op een bepaalde manier baat bij de vergiftiging van
Navalny……

Redenen
genoeg om Navalny uit te schakelen, echter niet één reden waarom
Rusland dit gedaan zou hebben, sterker nog Rusland kon hier van meet af aan alleen
maar slechter van worden…… (Navalny is geen gevaar voor Putin,
hij is geen oppositieleider, daar zijn partij goed is
voor slechts 2% van de Russische stemmen……)

Onder het ICH artikel kan je klikken voor een Nederlandse (Dutch) vertaling, dit neemt wel enige tientallen seconden in beslag. De vertaling komt meestal een beetje vreemd over, maar valt over het algemeen goed te begrijpen (al gebruik ik liever Engels).

Novichok
and Nonsense: From a post-factual to a post-logic world

By
Gilbert Doctorow

Novichok and Nonsense: From a Post-Factual to a Post-Logic World – The 21st  Century

September 04, 2020
Information
Clearing House

– “Everyone is entitled his own opinion, but not to his own
facts.”  These words of sage commentary from the late Senator
Daniel Patrick Moynihan of New York State were overturned half a
decade ago when we entered the world of “fake news” and facts
became irrelevant to public discourse. Since then American political
elites and their respective media outlets on both sides of debate
have shamelessly invented the “facts” as suited their latest
polemical position. The occasional modifier of what cannot be
factually proven is “highly likely.”

Regrettably the latest
news coming out of Germany yesterday regarding the Navalny poisoning
case indicates a further ratcheting down of the possibilities for
civil discourse in the direction of dispute resolution by brute
force, that is to say, by war. Our leaders seem to have taken leave
of their senses and are putting to us narratives that absolutely defy
logic.

Chancellor Merkel
announced that German military experts attribute Alexei Navalny’s
poisoning to the Russian nerve agent Novichok, the same poison that
was allegedly used by the Russian military intelligence forces
against the Skripals in Salisbury.  We have heard a great deal
about Novichok in that connection, but the single most relevant
information to the present case is that it is a tightly controlled
substance which only state entities might have access to and that its
use would have to be approved at the highest levels. Given this
background, given that the Russians were notified of the expertise
findings on Navalny by megaphone diplomacy, that is to say without
any prior warning via diplomatic channels, and given the insistent
demand by Merkel, backed up moments later by the head of NATO, by the
head of the European Commission and by a spokesman of the White House
that the Russians explain what happened, what we have here is a very
lightly disguised accusation that Vladimir Putin ordered the
poisoning. All the ducks in the West are now aligned against Russia,
with Mme Merkel leading the charge.

Russian
counter-demands that the proofs of German toxicity findings be shared
with them have gone unanswered, just as they were in the Skripal
case.  Thus, a Russian “explanation” of what happened to
Navalny in the Tomsk before his flight will almost certainly not
satisfy their accusers in the West.

What we may expect
next is a new round of Western sanctions against Russia, quite
possibly entailing suspension of the highly contested Nord Stream II
pipeline project. If that is so, then the Navalny poisoning will have
turned around the German state position on relations with Russia –
and with the United States, which has tried unsuccessfully to cancel
Nord Stream II by bullying Germany – just as the downing of MH 17
in the summer of 2014 brought Europe on board the US-led sanctions
campaign against Russia over its annexation of Crimea and
intervention in the Ukrainian civil war in the Donbass.

The only problem with
this entire scenario is that is makes absolutely no sense from start
to finish. Even reputable mainstream newspapers like
The
Financial Times

said in their reporting from the outset of the Navalny case that
there were many oligarchs in Russia, including one or two whom they
named, who would gladly have organized the murder of Navalny for
their own reasons, whereas the Kremlin had every reason not to want
this anti-corruption, anti-Putin campaigner to be harmed because the
reaction in the West was entirely predictable. The Editorial Board of
the
FT
was busy cooking up a wholly different case for sanctions against
Russia which they released one day ago: should Putin order his forces
to intervene in Belarus to crush the opposition to President
Lukashenko.

Now the identification
of Novichok as the poison takes the whole scenario to a level of
utter absurdity.  Had the Kremlin wanted to silence Navalny,
which is the basic accusation that Merkel delivered yesterday, it had
a vast array of means to do so.  Given what we have heard about
the tight controls applied to this military grade poison and its
identification as specifically Russian in origin, the Russian
President might just as well have had Navalny’s throat slit and
written his signature on the blogger’s forehead.

But even this illogic
passes muster in our media. We are told that Putin wanted to show
that he can do whatever he likes, to thumb his finger at the West for
its pusillanimity. To cut to the quick, we are being told that
Vladimir Putin is a madman. And the message is coming from none other
than Angela Merkel, still leader of Europe’s strongest economy,
most populous nation, and determining force of policies in Brussels. 
In which case, suspension of Nord Stream II would be a mere tap on
the wrist. The logic, if any can be salvaged from her story, is that
Putin should be physically eliminated, like Saddam Hussein, like
Gaddafi
.for “violating all of our fundamental values” as she
claimed yesterday.

I found it most
interesting that the BBC World reportage on the Navalny case
yesterday evening explained to listeners that Russian state
possession of the agent Novichok would be in violation of the
convention on chemical weapons, which is why a domestic Russian crime
becomes an international
cause
celĂšbre
.
At the same time they noted that both Germany and the United Kingdom
have “small quantities” of Novichok in their military labs for
control purposes.  Insofar as it has relevance in our post-logic
world, I would suggest that both Germany and the United Kingdom
intelligence forces are as likely to have had the means to poison Mr.
Navalny as the Kremlin’s forces, and unlike the Kremlin, they had
far more reason to do so.  It is scarcely believable that the
Kremlin did it. It is scarcely believable that Russian oligarchs did
it, since they would then be pointing a finger directly at Putin and
would not survive.

One final point is
that the Navalny poisoning comes at a moment in international
relations that is vastly different from that which prevailed at the
time of the Skrypal poisonings two years ago.  Back then there
was only one Big Baddy in the world, Russia.  Today, the United
States under Donald Trump has shifted the global villain’s label to
the People’s Republic of China and in the run-up to the November
elections, he has steadily raised the diplomatic, military and
commercial pressure on the PRC in areas as diverse as uncoupling the
economies to bolstering ties with Taiwan. Trump has been twisting
arms in Europe to follow the American lead on China, but resistance
on this issue has been surely much greater than resistance over
sanctions on Russia.  As we learned during the visit of the
Chinese Foreign Minister to Germany two days ago, the PRC is
Germany’s largest export market, with annual sales topping two
hundred billion euros. Given these facts, Mme Merkel has every reason
to redirect Europe and America’s lust for sanctions to her neighbor
directly to the East, the Russian Federation. That is to say, she has
“every reason” if logic plays any role today in state behavior.

©Gilbert Doctorow,
2020

[If you found value in
this article, you should be interested to read my latest collection
of essays entitled 
A
Belgian Perspective on International Affairs,
 published
in November 2019 and available in e-book, paperbfack and hardbound
formats from amazon, barnes & noble, bol.com, fnac, Waterstones
and other online retailers.] –
Source

Click for
Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation may take a moment to
load.

================================

* De OPCW die eerder meehielp met de vernietiging van de Russische chemische wapens, stelde eerder dat Rusland geen Novitsjok had, maar nadat dit VN orgaan onder druk werd gezet werd er gesteld dat de gevonden noitsjok inderdaad uit ‘Moskou’ kwam…… Waarna Rusland de toegang tot het onderzoek, ofwel controle daarop, werd ontzegd……

De zaak Navalny begint op z’n achtst gezegd te lijken op een false flag operatie, zeker gezien het feit dat Rusland wel de laatste was die zat te wachten op een vergiftiging van Navalny, zoals hierboven ook betoogd, vandaar ook de volgende links:

‘False flag terror’ bestaat wel degelijk: bekentenissen en feiten over heel smerige zaken……….‘ en voorts: ‘Skripal false flag operatie zakt als soufflĂ© in elkaar…….‘ en dan nog deze: Nieuwe ‘novitsjok aanslag’ nadat de Skripal vergiftiging definitief kan worden afgeschreven als false flag operatie

Zie ook:

Navalny: zonder enig bewijs worden in de westerse media en politiek Rusland en m.n. Putin aangewezen als de hoofdschuldigen voor vergiftiging‘ 

Duitse regering stelt dat Navalny is vergiftigd met novitsjok

Navalny werd niet vergiftigd maar raakte in coma door een hypo

Navalny: een nieuwe ‘giftige stok’ om Rusland en Putin mee te slaan

Skripal scenario van GB volledig onderuit gehaald door IsraĂ«lische expert‘ (zeker lezen mensen!)

Novitsjok Skripal sprookje? Lees dit bericht!

JoĂ«l Voordewind (ChristenUnie, Tweede Kamer) eist actie n.a.v. false flag actie Skripal‘ (en zie dat bericht o.a. voor meer artikelen met christen hypocriet en oorlogshitser Voordewind)

Skripal vergiftiging roept steeds meer vraagtekens op…..

Skripal:
GB klaagt 2 Russen aan voor vergiftiging middels een sci-fi techniek:
de 2 waren tegelijk op 1 plek, waar 1 Rus te zien was……. ha! ha! ha!
ha! ha! ha! ha! ha!

Rusland
schuldig verklaard voor aanslag op Skripal, echter onafhankelijke
controle van ‘het bewijsmateriaal’ wordt geweigerd……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein

Rusland mag niet deelnemen aan onderzoek naar ‘aanslag met novitsjok’ op Skripal

Rusland verlangt terecht een excuus van de Britse regering voor valse beschuldiging ‘aanslag’ op Skripal…..

Novitsjok (novichok) uitgelegd door wetenschappers, Groot-BrittanniĂ« zit ‘goed fout….

Stef Blok (VVD minister BuZa): de Russische schuld voor de aanslag op Skripal is ‘plausibel…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Brits
ministerie van Buitenlandse Zalen geeft toe dat Porton Down niet heeft
gezegd dat ‘novitsjok’ uit Rusland komt….. Blok (VVD) alweer met 10
km/u. finaal uit de ‘novitsjok-bocht’

Skripal: geen (onomstotelijk) bewijs voor Russische schuld en toch stuurt Rutte 2 Russische diplomaten het land uit……..

Skripal: wat journalisten echt zouden moeten vragen aangaande ‘de aanslag met gifgas’

Russisch zenuwgas verhaal is nonsens ook aldus Jeremy Corbyn….. Jimmy Dore met commentaar!

OPCW bevestigt: novitsjok (novichok) van aanslag op Skripal komt uit Rusland……

Novitsjok
(Novichok) een Russisch chemische wapen >> één grote leugen,
zoals de massavernietigingswapen van Saddam Hoessein