Donner en DSK

Vorige week vrijdag was Donner te gast bij Knekel en Flink, dit om zijn cadeautje aan welgesteld Nederland te presenteren, de verlaging van de overdrachtsbelasting. Invaliden, chronisch patiënten, laagbetaalden en ouderen moeten, van dit door fascisten geregisseerde kabinet, boeten voor de fouten die aan de top (politiek, banken, pensioenfondsen) zijn gemaakt, maar deze smerige gereformeerde CDA kakzever kan wel een cadeau uit de belastingpot geven aan burgers die zich een koophuis kunnen veroorloven. Zogenaamd om de huizenmarkt weer vlot te trekken. Wel zeuren over de huizenbubbel in China en de VS, maar de gestoorde gesubsidieerde huizenbubbel in Nederland, daar lullen we niet over. Zometeen meer hierover.

Ook aanwezig advocaat Spong, aan de orde kwam het proces tegen Strauss-Kahn in New York.

Spong noemde een aantal details uit de zaak, zoals de verdenking van verkrachting enz. Donner voelde zich daar zichtbaar ongemakkelijk bij: hij wist niet in wat voor plooi z’n rotkop nu weer te manoeuvreren en gefriemel met de handjes. Waarschijnlijk wordt de griezel al opgewonden van al deze details. Nog gevraagd naar zijn mening, komt GodverDonner met een geweldig leuke grap: “ik weet maar één ding, het was buitenechtelijk”, jezus wat een lol! Donner wordt zichtbaar nerveus van de uitlating die een andere gast doet: “als er iets met ons is (de vrouw wijst om zich heen), is daar geen aandacht voor” (doelend op de aandacht die Strauss-Kahn genereert). Ja, veronderstel dat Donner nog eens wordt geconfronteerd met zijn aandeel in de verantwoordelijkheid voor de dood van 11 illegalen in het Schiphol cellencomplex….

Als het over de overdrachtsbelasting gaat wordt Donner gevraagd wanneer hij zijn laatste huis kocht en wat de prijs was. Wanneer? 8 à 9 jaar geleden, en de prijs? 8 à 9 ton, dacht deze wanpresterende minkukel. Naast de doden is Donner verantwoordelijk voor een tsunami aan maatschappelijke ellende, daar verdient deze kwast zoveel mee, dat hij een huis van laten we zeggen 8,5 ton kan kopen, dat is godverdomme bijna 2 miljoen oude guldens. Snapt u nu waarom de politiek niets wil doen aan de hypotheekrenteaftrek, ook niet die van huizen boven de € 700.000,–?

Wat een land en wat een schoftentuig!

Donner geeft toestemming tot onbeschofte huurverhogingen

De smerige CDA kakzever Donner, die het altijd ‘leuk’ vindt om in debatten waarbij het belang van velen op de tocht staan, met zogenaamde spitsvondigheden de lachers op zijn kant te krijgen, liet vandaag weten, dat hij in bepaalde gebieden, waar de WOZ (waarde) van huizen een krankzinnig hoog niveau heeft bereikt, verhuurders toestemming geeft de huren tot maximaal € 120,– per maand te verhogen. De vastgoedmaffia, inclusief de vastgoedsector, makelaars en banken hebben met de politiek op de achterbank gezorgd voor het krankzinnig hoge prijzenniveau van huizen. Deze misselijkmakende gereformeerde hufter, die als minister wegens zwaar disfunctioneren al eens moest opstappen, vindt nu dus, dat huurders ook mogen opdraaien voor deze ongekende diefstal, huurders, die nu al via de belasting opdraaien voor het meer dan achterlijke systeem van hypotheekrente aftrek en die vaak al in veel te dure huizen wonen, mogen nu dus zelfs dubbel gepakt worden. Een echte gereformeerde teringstreek!

De Rabobank en de huizenmarkt

Moerland is sinds een paar jaar de topman van de Rabobank en als zodanig was hij zondag te gast in Buitenhof.

De huizenmarkt kwam ter sprake en als je Moerland moet geloven zijn er een half miljoen ‘scheefwoners’ in Nederland, die er ook nog eens voor zorgen, dat de huizenmarkt op slot zit. Wat een ongelofelijke zak! Volgens eerdere cijfers zijn er ± 3% scheefwoners in Nederland, laat ik dat afronden op 5%, dat zou betekenen dat er 10 miljoen huurwoningen zijn in Nederland, volgens het CBS waren er in 2007 zeven miljoen woningen in Nederland…..

Waar je Moerland niet over hoort is het één twee drietje van de banken, de bouwwereld en de politiek, die de laatste 15 jaar meer dan de helft van het aantal sociale huurwoningen zijn gesloopt. De gemiddelde ‘koophuizenprijs’ in Nederland bestaat voor 50% uit gebakken lucht, ook weer te danken aan de voorgenoemde 3 entiteiten aangevuld met grondspeculanten, projectontwikkelaars en andere hypotheekverstrekkers (georganiseerde misdaad dus). Intussen worden alle huizen langs deze valse meetlat van opgefokte prijzen gelegd, en voor een huurhuis van nog geen 50 vierkante meter in totaal (zonder toeters en bellen als dubbelglas), 30 jaar oud, wordt een gefingeerde prijs van 110 miljoen euro gerekend, dat is 240.000 oude guldens. Daar betaal je dan per maand € 410,– voor, dat is 900 oude guldens, kan je daar nog in ‘scheefwonen’? Godverdomme! Het is nu zo zot, dat er sociale nieuwbouwwoningen staan waar de huurprijs meer dan € 1.200,– per maand voor wordt gevraagd, hoe kan je daar in godsnaam in ‘scheefwonen’?

Natuurlijk wil de Raboschoft dat starters extra worden geholpen door de overheid bij het kopen van een huis en alsof er geen crisis bestaat, vindt de boerenlul Moerland, dat de extra ‘eisen’ die er voor hypotheekverstrekking gelden, te zwaar zijn. Niets over het achterlijk systeem van hypotheekrenteaftrek, ongekend in de rest van de wereld, een systeem dat mede de prijzen voor de huizen zo hoog houdt, de belastingpot onder een constante onverantwoorde druk houdt en eigenlijk alleen ten goede komt aan de rijken en huishoudens die minimaal twee keer bovenmodaal verdienen.

Ongelofelijk die Moerland. Wedden dat deze klootzak een trouw CDA lid is?

Met een beetje ‘geluk’ zien we die rotkop over een paar jaar ineens in de 2e Kamer.

De banken hebben het goed gedaan in 2010

De banken hebben goede resultaten geboekt in 2010, een groot deel van die resultaten werden geboekt door de in rekening gebrachte rente aan de klanten. Dus de banken zijn gered met belastinggeld, dat ook door de klanten van die banken is opgebracht, als dank berekenen de banken een hoge rente door aan diezelfde klanten. Afgelopen vrijdag werd bekend, dat de rente op spaartegoeden voor 95% onder de inflatie ligt, je betaalt dus eigenlijk om te kunnen sparen (als je meer dan € 20.000,– spaart, mag je ook nog eens extra belasting betalen). Voor rood staan betaal je zoals gewoonlijk de hoofdprijs, zo’n 10 keer meer dan de rente die je ontvangt. Dan nog de hypotheekrente, die is relatief hoog, door de hypotheekrenteaftrek trekken de banken dubbelop de belastingpot leeg. De niet huizenbezittende klant wordt door de banken in feite 3 keer gepakt. Ondertussen keren de banken, alsof er niets gebeurd is, weer driftig bonussen uit, arrogantie die tegenwoordig in de politiek en het zakenleven de normaalste zaak van de wereld is

De totale Nederlandse hypotheekschuld is intussen tot het belachelijke bedrag van 658 miljard euro opgelopen, een bedrag waar nauwelijks op wordt afgelost. Vorig jaar was de stijging veel minder dan ‘normaal’, maar een schamele 30 miljard euro…..

Maar slaapt u vooral gerust verder.

Bron: o.a. het CBS.

Brinkman de bouwer trekt z’n vuile klep weer eens open

CDA’s vuile ventje Brinkman, het opperhoofd van de bouwmaffia in Nederland trok gistermiddag z’n scheur weer een open. Dit keer op radio1 na 15.30u., het ventje dat ooit durfde te stellen, nadat balkons van nieuwbouwwoningen donderden en een nieuw winkelcentrum in Amsterdam verzakte, deze zaken te wijten zijn aan de gierigheid van de Nederlander: “dat krijg je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten”. Nog eens durfde hij te klagen over alle regels in Nederland, die komen kijken bij nieuw- of verbouw. Als hij z’n zin zou krijgen, dondert straks je hele huis in elkaar als je 1 keer de deur te hard dicht trekt. Hypotheek problemen te over, maar i.p.v. de aftrek van hypotheekrente ter discussie te stellen, wil deze hufter dat de overheid nog meer geld uit de belastingpot trekt voor starters op de koopmarkt. Daarnaast vindt hij dat de mensen best wat meer kunnen betalen voor hun huis, dan kan hij z’n frauderende vriendjes aan het werk houden. Het grofst is nog wel, dat deze zak het woord betrouwbaar in vuile de mond te nemen, betrouwbaar en dat uit de bek van de voorzitter van Bouwend Nederland, een organisatie die je weg kan zetten als een georganiseerde misdadige bende.

Scheefwonen, scheefdenken en een rad voor de ogen draaien

Donner maakte deze week bekend op zeer korte termijn het ‘scheefwonen’ aan te willen pakken. Deze gereformeerde zever en disfunctionerende figuur vindt dat nodig om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen. Nog geen 5% van de huurders behoren tot deze zogenaamde scheefwoners. De grote partijen, PvdA, CDA en VVD hebben de laatste 15 jaar in hoog tempo het aantal sociale huurwoningen in de steden gedecimeerd. Vergeet daarnaast niet, dat een huurder geen huis nalaat aan zijn/haar kinderen. Woningverbetering door de wat beter in de ‘slappe was’ zittende huurder is voor eigen rekening (als je geluk hebt, en op tijd bent, kan je wat subsidie op een zonnepaneel of zonneboiler krijgen), een aantal verbeteringen aan een huurhuis kunnen op last van de verhuurder bij vertrek een verwijderingsplicht opleveren. Bovendien denkt men dat de huren nog op het niveau van 1950 liggen, een ongelofelijke misvatting, voor de simpelste kleine tweekamerwoning betaal je tegenwoordig al snel € 500,– per maand.

Wel wil Donner de hypotheekgarantie handhaven voor o.a. woningverbetering van koophuizen, maar dat komt tegoed aan zijn enge CDA maatje Brinkman van de witteboordencriminelen organisatie Bouwend Nederland. De afschaffing van de hypotheekrenteaftrek is door het CDA ook naar de prullenbak verwezen, een onhoudbaar systeem, dat de belastingpot miljarden kost per jaar.

Een ongelijke behandeling van huurders en kopers, naast de schuld van te weinig sociale huurwoningen bij een enkele huurder te leggen, weer een sterk staaltje volksverlakkerij van deze zogenaamde christen.

Een borrel voor de echte macht

Gisteravond in Nieuwsuur een verslag van een borrel voor de top van het bedrijfsleven, de ware machthebbers in dit land en de politici die de slippendragers van deze figuren zijn. Het tuig lacht zich tranen, de hele zooi verknalt, het land een zetje richting crisis gegeven, zich krom verdiend (niet krom gewerkt), dit alles zonder enige consequentie, de lasten gaan naar modaal en lager, die draaien er voor op de komende tientallen jaren. Het witteboordentuig durft zelfs de schuld voor een aantal misstanden te leggen bij het kapitalisme, waar zij nota bene de vertegenwoordigers van zijn.

Maar ja het klootjesvolk met 2 hersencellen begrijpt er toch geen reet van en je kan tegenwoordig roepen wat je wilt, dat zag je met de laatste verkiezingen. Het roze gestrikte CDA varken de Jager verklaart dat het nog even duurt voor we de banken echt kunnen aanpakken (?!). Deze hufter, die samen met zijn voormalige PvdA draaikontbaas Bos, kruideniers die voor een half procentje meer hun geld stalden in IJsland, hun verloren geld tot € 100.000,– teruggaven uit de belastingpot en banken voor miljarden schadeloos stelden. Sinds het vertrek van Bos heeft de Jager intussen al miljarden in een diepe put gedonderd voor Griekenland, Ierland enz., nee dat zie ik verkeerd, het komt terug volgens de Jager, of gelooft u dat ook allang niet meer?

Dit alles tegen de ‘sociale’ achtergrond, die Bos bij aanvang van zijn ministerschap beloofde, namelijk de voedselbanken overbodig te maken, de vraag naar voedselbanken is niet minder maar meer geworden, er is intussen zelfs een kledingbank bijgekomen.

Terug naar de borrel: de mening van het tuig, dat aan de knoppen draait, over de hypotheekrenteaftrek: afblijven! De euro? tegen elke prijs (letterlijk) steunen. Als je wilt weten hoe de echte boeven er tegenwoordig uit zien en gekleed gaan, even naar Uitzendinggemist.

In de studio zat hoogleraar Jacobs van de Erasmus Universiteit Rotterdam, om hoegenaamd niets toe te voegen dan wat gereutel. Er wordt tegenwoordig nog al eens geklaagd over het niveau van de studenten, wat dacht je van het niveau van de hoogleraren? Balkenende, de Jager, de Hoop Scheffer enz.

Eén persoon ‘sprong eruit’, dat was Boonstra in de studio, ondanks het achteruit z’n keel lullen, had hij nog echt een paar van belang zijnde zaken te melden.

De huizenprijs in Nederland

Het IMF maakte vandaag bekend dat de huizenprijs in Nederland tot de hoogste van de wereld behoren. Kees de Kort duidde e.e.a. vanmiddag op BNR radio (± 12.15u.), de Kort vindt het belachelijk, dat de huizenmarkt gegijzeld wordt door een aantal mensen, dat veel te veel voor hun huis heeft betaald. Mijn persoonlijke mening is dat de huizenprijzen, voor het grootste deel van de markt, bestaat uit een werkelijk waarde van een huis en het andere deel )de helft en soms zelfs meer dan dat) is simpel gebakken lucht. Die gebakken lucht is te danken aan frauderende aannemers, grondspeculatie, vastgoedspeculatie en de belachelijk hoge hypotheekverstrekkingen van de banken in het verleden (die tot de huidige crisis hebben geleid), dit alles overgoten met een sausje hebberigheid van de huizenbezitters. De gijzeling die de Kort bedoelt betreft de hypotheekrenteaftrek, die koste wat kost in stand wordt gehouden en dat vooral voor de huizenbezitters van ‘extreem’ dure huizen. Dit alles heeft er toe geleid dat de Nederlandse hypotheekschuld de afgelopen 10 jaar is verviervoudigd.

Het geweten van het CDA

Een historisch congres kraait radio 1 over het CDA congres in Arnhem. Hysterisch lijkt mij ook in dit geval een betere bewoording. Want wat is er nu eigenlijk aan de hand? Er is al veel over en door het CDA gezegd de laatste weken wat betreft het wel of niet samenwerken met de PVV. Het is duidelijk dat dit akkoord en de komende regering gewoon doorgaan. Bleker verwoordde het gisteravond bij Pauw en Witteman heel duidelijk door te stellen dat men na een paar jaar moet oordelen over deze komende regering (eerst was het: wacht eerst het akkoord af).

Waar bevonden deze kritische CDA leden zich eigenlijk tijdens de 4 kabinetten Balkenende? Begrijp me goed, ik ben blij, dat er nu een aantal CDA leden op de rem gaan staan, maar bekijk de volgende opsomming eens:

-Politieke- (en waarschijnlijk daadwerkelijke-) steun voor de illegale oorlog tegen Irak en de leugens dienaangaande.

-De leugens over de oorlog in Afghanistan de zogenaamde wederopbouw, het uitleveren van gevangenen aan de Afghaanse autoriteiten (gevolg marteling en/of dood, nu blijkt dat G.B. hetzelfde deed en ook daar leverden wij gevangenen af), dit alles bekend bij de legerleiding. Voor dat CDA’s januskop Jack ‘waarden en normen’ de Vries aantrad als staatssecretaris van Defensie, kregen wij kritiek te horen van onze militairen in Afghanistan, die militairen heeft de Vries vakkundig de mond gesnoerd.

-Steun voor de smerige intensieve veeteelt met alle excessen die daarbij horen.

-Door die steun de volksgezondheid zwaar in gevaar brengen: Q-koorts, antibiotica resistente bacteriën, enz.

-Het uitkleden van de armsten en de zwaksten (invaliden, chronisch patiënten, ouderen) in onze samenleving door diverse maatregelen: zie de schuldhulpverlening, de zorgkosten die deze groepen moeten ophoesten, de voedselbanken, nu weer de huren enz. enz.

-Geen aanpak van de hypotheekrenteaftrek, terwijl deze ook internationaal gezien niet te handhaven is. Wel een fikse aanpak van de huurmarkt, die met name zoals gezegd de zwaksten treft.

-Onvoorwaardelijke steun aan frauderent bouwend Nederland plus alle aanverwante bedrijven.

-De bomenkap bij Brunssum ten behoeve van Awacs vliegtuigen.

-Het systematisch oprekken van de regels voor de overlast van vliegtuigen (zo is de geluidsnorm die nog aanvaardbaar is 99.9 decibel, bij normale huiselijke overlast is de norm 56 decibel!

-Het uitkleden van milieu maatregelen in het algemeen en de groene energie in het bijzonder. Zo werd een windmolenpark in de Noordzee voor tweederde geschrapt door staatssecretaris van Geel, het toenmalige kabinet Balkenende had de functie minister van Milieu afgeschaft. Wel flinke subsidies voor onderzoek naar kernenergie.

-De leugens over de EU grondwet en die keus de bevolking door de neus boren.

-Kritiek op o.a. Syrië, Iran en Suriname, maar niet de Dalai Lama ontvangen, het ontbreken van die kritiek op de giga schending van de mensenrechten door: Israel, China, Saoedi-Arabië, de VS enz. enz.

-De verantwoording voor de economische crisis, de teloorgang van de pensioengelden (bij het aantreden van Balkenende 1 was er al zo’n 100 miljard verloren op de beurs), het wanbeleid van de banken. Bij dit alles wel steun voor foute ‘gegoede’ spaarders (IJsland), aandeelhouders en niet te vergeten de miljarden voor de banken.

Met dit alles is de kloof tussen arm en rijk welhaast onoverzichtelijk gemaakt.

-Het opsluiten van kinderen in gevangenissen (asielzoekerskinderen en kinderen met psychische problemen.

-De weg afsluiten voor veel vluchtelingen die moeten vrezen voor hun leven. De onmenselijke gevangenzetting van asielzoekers. Een brand met 11 doden in zo’n centrum bij Schiphol en daarbij de schuld afschuiven op een asielzoeker. Asielzoekers gekneveld laten deporteren (dat is ordinaire marteling). De verantwoording voor teruggestuurde asielzoekers die na uitzetting van de kaart verdwenen in landen met zeer dubieuze regimes. Het smerige handelen met foute regimes over de rug van uit te zetten asielzoekers enz. enz.

Waar waren deze kritische leden bij al deze zaken en geloof mij maar, ik heb ze nog lang niet allemaal benoemd…..

Mastodonten pleiten voor verkoop woningen van corporaties

CDA’er Hillen, PvdA’er Wijnbergen en (D66’er) VVD’er Docters van Leeuwen pleiten ervoor dat de woningbouwcorporaties hun woningvoorraad ‘vrijgeven’, dat betekent verkopen. Het argument is dan, dat de corporaties meer sociale woningbouw kunnen realiseren. Eerst heeft men onder leiding van de partijen, waar dit schoftentuig deel van uitmaakt: de woningbouwverenigingen vermarkt; o.a. met hypotheekrenteaftrek de koophuizenprijzen naar een waanzinnig niveau geschopt, waardoor ook huurhuizen waanzinnig duur zijn geworden; in de grote steden een giga aantal sociale huurwoningen gesloopt, zonder daar dezelfde hoeveelheid voor terug te bouwen; geld afgepakt van de woninbouwverenigingen t.b.v. de ‘krachtwijken’.

Nu er dan per saldo te weinig sociale huurwoningen zijn moeten de huurders hun huis kopen tegen een waanzinnige prijs. Vergeet niet, dat het voorheen zo was, dat een huis na 30 jaar was afbetaald, nu worden ze per jaar duurder. Over al het onnodige dat de corporaties afleveren heb ik al vaker geschreven op deze plaats.

De woningbouwverenigingen zijn ooit opgericht om een ieder een fatsoenlijk onderdak te verschaffen, intussen zijn zij verworden tot giga bedrijven die elke cent uit de huurder persen, tegen heel vaak een groot aantal wanprestaties.

Het smerigste is nog wel, dat de huurder door deze schijnheilige zakken, als een soort analfabeet op woninggebied worden gezien, die bij de hand moeten worden genomen (lees: kopen, en snel een beetje!) te hufterig voor woorden. Het grootste deel van de huurders kiest bewust voor een huurwoning. En nogmaals het is te schandalig voor woorden dat huurders gedwongen zouden worden om tegen hysterische prijzen hun huurhuis te kopen!

Bij dit alles moet men niet vergeten, dat sociale huurwoningen intussen ook achterlijk duur zijn, wat weer ten laste wordt gebracht van de belastinpot door de huursubsidie (die zelf vaak al te laag is voor de zwaksten in dit land).