Trump van zins Endangered Species Act de nek om te draaien: bedreigde diersoorten vogelvrij……..

De
Trump administratie is van plan de Endangered Species Act (ESA) fiks aan te
pakken. Een wens die Trump en diens jagende zoons al lang
koesteren……

Niet
alleen komt met het voorstel van Trump het voortbestaan van meerdere
bedreigde diersoorten in gevaar, maar kan men ook beschermde
natuurgebieden openzetten voor commerciële activiteiten tot en met
het kappen van grote arealen bos…….

Het
volgende artikel met petitie komt van Sierra Club. De petitie
kunnen wij helaas niet tekenen. Jammer en eigenlijk best lullig, immers de
aarde is van iedereen die erop woont (óók van de dieren!) en het
aantasten van grote natuurgebieden, kan grote gevolgen hebben
voor de rest van de wereld….. Hetzelfde geldt voor de enorme kap en
verbranding van oerwouden en dat voor brandstof (palmolie), hout,
voedsel voor de intensieve veehouderij (genetisch gemanipuleerde
soja) en mijnbouw……. Bij die jacht op grondstoffen
wordt niet zelden fiks gemoord, zoals slachtingen onder
oorspronkelijke volkeren en milieuactivisten (vaak ook uit stammen van
de oorspronkelijke volkeren)…….*

Benieuwd
welke Nederlandse banken investeren in die grondstoffenjacht,
gegarandeerd dat er minstens één Nederlandse bank investeert in het
verrampeneren van de wereld zoals wij die kennen…….. (als ‘t maar geld opbrengt, ‘want wie bent niet bepoald zuunig hè’, als het om natuurvernietiging gaat!’)

Over Nederland gesproken: ook hier zet het kabinet het mes in de bescherming van natuurgebieden: o.l.v. de Christen’Unie wil men bepaalde natuurgebieden openzetten voor commerciële activiteiten en soms zelfs voor huizenbouw (t.b.v. de ‘happy few’)…….

Men zou een apart internationaal strafhof op moeten richten tegen verregaande aantasting van natuurgebieden, tot en met het schieten op (of vergiftigen van) bedreigde diersoorten als wolf, beer en grote roofvogels…… Een Strafhof ook waar men verantwoordelijke politici kan vervolgen! 

Resist
Trump’s Attack on the Endangered Species Act

The
Trump administration just announced plans to eviscerate the
Endangered Species Act. The proposed changes will strip vital
protections from threatened species, allow major destruction of
critical habitat, and remove agency accountability to protect
wildlife or address threats to wildlife from climate change. We can’t
let Interior weaken this landmark legislation that has saved 99% of
species listed from extinction.



Take
action! Tell Interior Secretary David Bernhardt that you oppose
gutting the Endangered Species Act.

Defend
the Endangered Species Act — and the Species It Protects!

We
must do all we can to protect the Endangered Species Act and the
iconic wildlife that depend on it!

WHY
THIS MATTERS

In 2018 the
Trump Administration proposed three regulations that would
essentially gut major provisions of the administrative rules
implementing the ESA, including stripping protections from
“threatened” species and creating significant impediments to
listing of species and critical habitat designation. Sierra Club and
our ESA partners mounted a campaign to push back on these proposed
rule changes.

Over 75,000
people like you took action against this attempt to gut the
Endangered Species act, and in total, the ESA coalition generated
over 800,000 comments.

Today, against a
backdrop of recent reports of global mass extinction, the Trump
administration released final regulations weakening the Endangered
Species Act, the nation’s most effective tool in saving wildlife
from extinction.

The Trump
Extinction Plan would do major damage to our struggling wildlife. It
would gut critical endangered species protections by making it much
more difficult to extend protections to threatened species. It would
delaying lifesaving action until a species’ population is potentially
impossible to save. It will make it more difficult to protect polar
bears, coral reefs, and other species that are impacted by the
effects of climate change. It will even allow economic factors to be
analyzed when deciding if a species should be saved, making it easier
for companies to build roads, pipelines, mines, and other industrial
projects in critical habitat areas that are essential to imperiled
species’ survival.

Take action to
fight back against this administration’s horrific attacks on
wildlife!

Photo Credit:
alexandrumagurean/iStock

=========================

* Zie: ‘Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Zie ook:

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd

Argentinië: protesten bij politiek proces tegen welzijnsactivist……

Mexico: mensenrechten- en milieuactivist Isidro Baldenegro vermoord……..

PvdD stemt per ongeluk voor massamoord op een miljoen ganzen…….

Zoals
gewoonlijk bij dit soort berichten, donderde ik bijna uit m’n stoel
bij het lezen van de kop boven een artikel op Ravage (Webzine). De kop
luidt: ‘PvdD stemt voor afschot miljoen ganzen’.

Statenlid
voor de Friese afdeling van de Partij voor de Dieren (PvdD), Rinie  van der Zanden gaf per ongeluk steun aan het plan om tot
2023 één miljoen ganzen af te schieten, terwijl ze voor een
alternatief plan van de PvdA, SP en zelfstandig Statenlid Sietze
Schukking had ‘moeten’ stemmen, een plan dat tijdens de vergadering werd
gepresenteerd…..

In dat
plan zouden er tot 2021 jaarlijks 200.000 ganzen mogen worden
vermoord…….

Van der
Zanden gaf haar fout later ruiterlijk toe, maar blijkbaar is dit Friese Statenlid zo onervaren dat ze niet wist dat ze terug kon komen op
haar stemming, zolang het onderwerp ter tafel lag, maar helaas…..

Ben
overigens benieuwd hoe de verhouding is tussen van der Zanden, de
SP, de PvdA en Schukking, immers waarom was zij niet betrokken bij het
overleg dat tot een alternatief plan leidde…??? Het gaat immers om
dieren en van der Zanden is nog steeds van de Partij voor de
Dieren…….

Van der
Zanden heeft te veel 
geblunderd en heeft laten zien haar zetel niet waard
te zijn, ze dient dan ook door de PvdD te worden teruggetrokken, er
is simpelweg teveel mis in haar handelen en met haar kennis voor deze functie….

Trouwens
het is wel behoorlijk cynisch om te pleiten voor het vermoorden van
in totaal ‘maar’ 400.000 ganzen…… Met een klein beetje geld van
de provincie Friesland zouden boeren verjagingsmethoden als
laserlicht kunnen gebruiken, een wel beproefde methode, waarbij geen
gans hoeft te worden afgeschoten…. (er zijn overigens meer goedkope methoden om ganzen te verdrijven)

Echter dat willen de boeren
niet, ook zij krijgen geld voor de ganzen die op hun land worden
afgeschoten, er zijn zelfs jagers die uit het buitenland komen en
hier tegen een fikse vergoeding als vakantieplezier mogen moorden in
de polders…… 
Het voorgaande blijkt wel uit het feit dat Friesland één van de provincies is waar boeren en jagers roofvogels en andere roofdieren op grote schaal vermoorden met vergiftigd aas, daar ze anders het werk van de psychopathische jagers overbodig maken……..

Trouwens
nu ik het erover heb: het zou zinnig zijn als de politie of geheime
dienst een lijst zou maken van alle jagers in Nederland
en hen in de gaten gaat houden, immers deze mensen houden van het vermoorden
van dieren….. Er is dan ook maar weinig nodig of hun moordlust slaat om in een psychose, waarbij het
vermoorden van mensen ‘in het vizier komt’, kortom deze figuren zijn zonder uitzondering
psychopaten! (die godbetert thuis een wapen mogen hebben….)

PvdD
stemt voor afschot miljoen ganzen

01/03/2019



Het
Friese Statenlid van de PvdD heeft met haar suffe kop tegen een
alternatieve motie gestemd om tot 2021 jaarlijks 200.000 ganzen af te
schieten. Het afschot duurt nu tot 2023.

Op
tafel lag het plan van de provincie Friesland om de huidige aanpak
van ganzen tot en met 2023 te verlengen. Een van de onderdelen is dat
er elk jaar maximaal 200.000 ganzen mogen worden doodgeschoten.
Vogels verjagen is een andere maatregel. De fractie van PvdA, SP en
zelfstandig Statenlid Sietze Schukking echter presenteerden tijdens
de vergadering een alternatief: wel doorgaan, maar minder lang, tot
en met 2021.

Na
een Statenvergadering die ruim dertien uur had geduurd ging het
Statenlid Van der Zanden (PvdD) woensdagavond in de fout. Van de 41
aanwezige politici steunden 20 het alternatieve plan. Van der Zanden
stemde per ongeluk tegen, terwijl ze voor had willen stemmen. Het
alternatief werd met 21 tegen 20 stemmen verworpen. Kiezen voor nog
vier jaar doorgaan noemde ze „een extreme vorm van over het graf
heen regeren.”

Vervolgens
bracht commissaris van de koning Arno Brok nog enkele andere moties
over het ganzenplan in stemming. Van der Zanden wist al dat ze een
blunder had gemaakt: „Ik had het direct door, maar wist niet dat ik
het alleen nog kon herstellen voordat het finale besluit zou vallen.”
Op grond van de vergaderregels kan een politicus een uitglijder
herstellen zolang het agendapunt nog niet is afgehamerd, maar Van der
Zanden reageerde te laat.


Aan
een verslaggever van de 
Leeuwarder
Courant
 zegt
ze het heel ernstig te vinden dat ze steun heeft gegeven aan een
beleid dat ze verafschuwt. Ze vindt dat Friesland het over een
compleet andere boeg moet gooien, met onder andere veel meer variatie
in de begroeiing. Gedeputeerde Kramer (Fryske Nasjonale Partij) wijst
erop dat het niet de bedoeling is om zoveel mogelijk ganzen af te
schieten, maar om de vraatschade voor boeren te beperken.

==========================================


Voor meer berichten over jagers, jacht en/of ganzen, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

BBC 2 >> A Dangerous Dynasty: House of Assad

Het dagelijks propaganda maken op de BBC tegen regimes die niet lekker liggen bij de regering in Londen, of die in de Washington, kent geen grenzen meer……

Zag gisteren de aankondiging van de documentaire op BBC 2 geheten >> A Dangerous Dynasty: House of Assad…….

Alsof er geen veranderingen zijn gepasseerd in Syrië wordt ook de huidige president Assad als een bloedige despoot afgeschilderd. Men schuwt het zelfs niet roddels te brengen over de oud-president Hafiz al-Assad, de vader van de huidige Bashar al-Assad….. Bashar al-Assad die in 2014 met overweldigende cijfers de democratische verkiezingen won. Die winst werd niet betwist door internationale waarnemers, die de verkiezingen als eerlijk en goed georganiseerd beoordeelden…….

Een paar van de roddels: tijdens militaire parades zou de oud-president er op hebben gestaan dat militairen puppies voor zijn ogen met messen ombrachten, ook het afbijten van de kop van slangen zou tot de rituelen behoren……. Er zouden wat vage filmpjes zijn die e.e.a. ‘zouden bevestigen’, maar je kan er donder op zeggen dat men wreedheden tegen dieren laat zien, tijdens de jacht van de oude Assad en zijn entourage, dezelfde wreedheden die hier tijdens de jacht werden en worden begaan door leden van het meer dan overbodige koningshuis. Het is dan ook de hoogste tijd dat de jacht wordt verboden en men stopt met het dieren plaatsen op postzegels als de Koninklijke Domeinen in Apeldoorn, of de Oostvaardersplassen, of men moet eindelijk deze natuurgebieden eens aan elkaar koppelen, ook met die in Duitsland en België, maar dit terzijde.

Nee, voor de BBC is het duidelijk: de Britse regering is tegen ‘het huis van Assad’ en daar houdt de zogenaamd onafhankelijke BBC zich aan. Alle gifgasaanvallen (en de gespeelde gifgasaanvallen) die in Syrië plaatsvonden, werden uitgevoerd door de door o.a. Nederland gesteunde ‘gematigde rebellen’, lees moordenaars, verkrachters en martelbeulen…… Echter de BBC en de rest van de reguliere westerse (massa-) media brengen deze leugens telkens weer als feiten…… Het westen weet NB dat deze zogenaamde rebellen in het bezit zijn van gifgassen als sarin en chlorine, echter heeft daar totaal geen moeite mee………

Kortom de BBC is veranderd in een propagandaorgaan voor de buitenlandpolitiek van de Britten en de VS……

Hert neemt jager te grazen!

De volgende video, waarin een jager wordt aangevallen door een hert, vond ik op YouTube:

Jammer dat deze psychopathisch rotschoft het overleefde, zodat hij door kan gaan met het vermoorden van dieren (wat een ‘held’ moet je zijn, gadverdamme!)……… Trouwens, volkomen belachelijk dat mensen die een duidelijk psychopathische aanleg hebben zoals jagers, een wapen mogen bezitten…….

Zie ook:

Hert neemt wraak en dood terecht een laffe dierenbeul ofwel jager!!

Annie Schreijer-Pierik, de grote ‘dierenvriend’ wil jagers belonen voor heilzame werk….. AUW!!!

Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….

Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….

Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…

Menno Bentveld (‘Vroege Vogel’): u mag reageren, op de reclame voor het afknallen van ganzen, maar wel beschaafd a.u.b………..

Jacht, ofwel psychopathisch plezier in het doden van levende wezens……..

Cecil de leeuw voerde een doodsstrijd van 10 uur, zodat Palmer werd erkend als jager die hem ‘met één pijl’ doodschoot………

Dacht dat ik alles wel wist over de laffe moord in 2015 op de half tamme leeuw Cecil door de psychopathische tandarts Walter Palmer uit de VS. Echter dat klopt niet.

Afbeeldingsresultaat voor cecil de leeuw

Zo was bij mij het volgende feit wel bekend: Cecil werd met aas weggelokt uit een beschermd park in Zimbabwe, waarna Palmer hem vanuit een verscholen ‘boomhut’ kon neerschieten……. ‘Een echte held’ die Palmer…….

Afbeeldingsresultaat voor walter palmer dentist

Laffe rotzak Palmer wordt terecht belaagd door dierenvrienden

Niet bekend bij mij het volgende: Palmer gebruikte hiervoor pijl en boog, helaas voor Cecil was hij allesbehalve meteen dood, in een uur tijd wist hij zich zo’n 350 meter weg te slepen van de plek waar hij werd geraakt…… Op die plek heeft hij nog 9 uur lang een doodstrijd gevoerd……

De ‘jagers’ (psychopathische moordenaars) wisten dat Cecil dodelijk getroffen was, maar deden niets om het dier uit zijn lijden te verlossen, daar Palmer anders een ‘eervolle vermelding’ kon vergeten…. Een ‘eervolle vermelding’ voor het feit dat Palmer een groot roofdier met pijl en boog middels één pijl heeft vermoord…….

Een jaar later werd een ‘jager’ in de buurt van hetzelfde wildpark gedood door een andere leeuw, een klein beetje gerechtigheid…..

‘Je zou bijna hopen’ dat Palmer zelf wordt omgelegd, waarna men z’n rotkop ergens aan een muur kan hangen (het liefst omgelegd met daarna na een lange, pijnlijke doodsstrijd…..)…….

Stop opleiden nieuwe zeehondenslachters en stop deze uiterst barbaarse ‘jacht…..’

Kreeg afgelopen zaterdag een bericht van Human
Society International met de oproep een petitie te tekenen tegen het
‘opleiden’ van nieuwe baby zeehondenslachters……..

Afbeeldingsresultaat voor zeehondenjacht

‘Een echte held’ aan het werk……

De
commerciële zeehondenbont industrie in Canada wil duizenden nieuwe
slachters opleiden, dit daar veel van deze slachters, die zich
godbetert ‘jager’ durven te noemen, niet meer mee doen aan de
jaarlijkse slachting vanwege de zwaar tegenvallende opbrengsten….

Mensen
lees het artikel en petitietekst hieronder en teken ajb, geeft het
door!

alt text

Say
no to more sealhunters


main-feature

The
commercial sealing industry in Atlantic Canada wants to recruit
thousands of new sealers and train them to shoot, club, impale –
whatever it takes to kill them. These seals suffer in agony, crawling
in their own blood, as sealers drag them across the ice and cut them
open. All for “fashionable fur.”

But
now, 
the
Canadian Sealers Association wants to breathe new life into the dying
sealing industry.
 They
want the federal government to lift a decade-long freeze on new
commercial sealing licenses so they can recruit and train a whole new
generation of baby seal killers.

Urge
the Canadian government to reject this proposal and to stop the
country’s commercial seal slaughter once and for all.

While
there are still licensed commercial sealers, 90 percent of them
decline to participate in the annual hunt because it’s no longer
profitable.

Our
Protect Seals team has documented countless seal pups dying in agony
and used this evidence to persuade numerous countries to ban the
products of this cruel slaughter. With demand plummeting and
opportunities for trade disappearing, there’s no future in
commercial sealing, so why does the government want to continue to
waste Canadian tax dollars to subsidize it?

It’s
time to stop wasting time and money trying to pointlessly revive it.
Urge Canada’s leaders to finally put an end to the commercial seal
slaughter now.

Thank
you for standing with us and for caring about
animals. 
Sincerely,
Rebecca
Aldworth
Executive
Director
Humane
Society International/Canada

Stop
the cruel commercial killing of baby seals

Afbeeldingsresultaat voor zeehondenjacht

‘Na gedane zaken met een tevreden gevoel naar huis……’

The
unimaginable cruelty involved in commercial sealing has convinced
many nations to ban their trade in products of commercial seal hunts.
As a result, the commercial seal slaughter has been reduced to a
fraction of its former size. While thousands of commercial sealers
renew their licenses every year, 90 percent of them no longer
participate in the killing because it is not profitable.

Now,
the Canadian Sealers Association wants to lift a freeze on commercial
sealing licenses so they can recruit and train a whole new generation
of baby seal killers.

=============================================

PS: zie je iemand met bont rondlopen, laat deze persoon weten waarvoor deze verantwoordelijk is: zware dierenmishandeling (die niet anders dan als zeer ernstige martelingen kunnen worden gezien) en massamoord! (en ja dat gaat op voor alle soorten bont!)

75 tot 80% van het grotere wild wordt afgeschoten in Nederland, terwijl de grote grazers nu verhongeren………

Het is weer eens zover, koud en begrensde natuurgebieden, waardoor het grotere wild in de problemen komt en waarbij dieren onnodig moeten lijden, daar men niet mag bijvoeren……

Hoe vaak deze zaak de laatste 20 jaar voorbij is gekomen in de media weet ik niet, maar dat moet minstens 6 keer zijn geweest……. Voor de grote grazers is er eenvoudigweg te weinig voedsel in de begrensde natuurgebieden. Dit probleem zou worden opgelost met de Ecologische Hoofdstructuur, een project dat onder één van de afbraakkabinetten Balkenende en dan m.n. door de Groningse grootsjoemalaar en opperhufter Bleker de nek om werd gedraaid……..

Onbegrijpelijk dat men nog steeds grote grazers uitzet in begrensde natuurgebieden, ronduit schandalig. Benieuwd hoeveel invloed de psychopaten die zich jagers noemen hieraan hebben bijgedragen (er zijn zelfs speciale ‘all in reizen’ voor jagers uit de VS naar Nederland…..)……

Gistermiddag vroeg Radio1 presentator Lara Rense (met de vreselijke Agnes Jongerius ‘R’ ofwel ‘gg’ in haar spraak) of dit probleem, dus stervende dieren en mensen die zich hiertegen verzetten “Iets nieuws is…..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Rense is al jaren presentator, eerst bij BNR en nu voor de NOS op Radio1….. In die tijd moet dit probleem minstens één keer ‘haar revue’ zijn gepasseerd……..

Zelfs als dit niet het geval is, is ze oud genoeg om te weten dat deze problematiek bepaald niet van vandaag of gisteren is……..

Rest er nog één vraag: hoeveel (in feite belastinggeld) verdient leeghoofd Rense met haar wanprestaties??

Wat betreft de dieren dient er onmiddellijk gestopt te worden met het uitzetten van grote grazers, totdat deze dieren echt op zoek kunnen naar voedsel elders. Zorg dat de dieren die er nu zijn zich niet voort kunnen planten en stel eindelijk eens een strafrechtelijk onderzoek in naar deze ongelofelijke waanzin, dus wie waren/zijn daar verantwoordelijk voor en wat waren/zijn hun belangen daarbij…….. Gegarandeerd dat er destijds deskundigen waren die de politiek hebben gewaarschuwd geen grote grazers op begrensde natuurgebieden los te laten!

Hert neemt wraak en dood terecht een laffe dierenbeul ofwel jager!!

Een bericht waar ik warm van wordt mensen: een jager (het zo ongeveer laagste psychopathisch moorddadige en sadistische geteisem dat rondloopt) die uit zelfverdediging werd gedood door een hert! Het kan wat mij betreft niet vaak genoeg gebeuren!

Triest dat het arme dier later toch werd vermoord door uiterst laffe collega-jagers, dit in de tuinen van bewoners die hierover bijzonder ontzet waren………..

De hoogste tijd dat de jacht wordt verboden, we leven goddomme in 2017 er zijn voldoende methoden om te zorgen dat dit niet nodig is*. Als het over Nederland gaat, moeten eerst alle natuurgebieden in Nederland worden verbonden (de ecologische hoofdstructuur), iets waar de Groningse CDA paardenhandelaar en opperschoft Bleker, plus de gemuteerde Zeeuwse CDA kleiaardappel Balkenende een streep door hebben gezet…….. Ach ja, het CDA: hoe meer dieren in Nederland worden vermoord, hoe beter het is…… Zo is deze partij, naast misdadigers partij VVD, de grote promotor van de intensieve veehouderij, die jaarlijks goed is voor de vreselijke dood van 500 miljoen dieren……

Vroege Vogels zal dit bericht waarschijnlijk niet brengen, immers presentator Bentveld is bevriend met jagers (op wilde zwijnen en ganzen)……….. Het nieuwsoverzicht in dit programma heeft men laten vallen, het is te vaak negatief voor de zittende regering en dat kan je als regeringsgetrouwe publieke (bepaald niet onafhankelijke) omroep natuurlijk niet dulden……..

* Met vliegveld Lelystad, komen tienduizenden vogels in gevaar, daar de aanvliegroutes over natuurgebieden gaan en er NB een natuurgebied in de buurt van het vliegveld is te vinden. Ondanks dat er methoden zijn om de dieren te verjagen (zoals laserstralen), zal men net als bij Schiphol vogels vermoorden door ze af te laten schieten of te vergassen…….

Hunter
Killed by Deer With Antlers Like Knives in Brutal Attack

November
10, 2017 at 8:44 am

Written
by 
Anti-Media
Team

(ANTIMEDIA) France
 In
an ironic twist of fate, a French hunter was 
gored to
death this week by a cornered deer just days after
 outrage erupted
over the 
sadistic way
French hunters had killed a different deer.

Regis
Levasseur, 62, was
 acting as
a “beater” — someone who helps flush out and corner prey —
when he was killed this week near Compiegne forest, about 50 miles
northeast of Paris. Levasseur was not armed at the time.

Normally
the animal would flee, but this time he decided to charge,”
 Guy
Harle, president of the local hunter’s
federation,
 told France’s The
Local
. “It
came after him.”

While
the goring of a human being is certainly brutal, many feel it’s no
less so than the way a deer met its end at the hands of hunters weeks
before.
 From The
Telegraph
 on
Tuesday:

French
hunters with hounds have sparked widespread outrage after chasing a
stag into a residential front garden before finishing off the
exhausted animal while police looked on.

Stag
and deer hunting with hounds is flourishing in France, where —
unlike in the UK — the tradition has until now faced little
challenge from politicians or animal-rights activists.”

The
problem with this particular hunt, however, was that the game was
chased into Lacroix-Saint-Ouen, a village on the edge of the
Compiegne forest. In another piece of irony, this was near the same
forest where Regis Levasseur was killed this week.

The
wild deer caused a commotion, and residents
 took
to
 the
street. Among them were anti-hunting activists, who were ready with
their cameras. The
 footage of
the October 21 hunt shows the exhausted animal sitting in the front
yard of one of the homes as hunters climb over the garden fence to
pursue it.

The
November 6 article from 
The
Telegraph
 explained what
happens next:

Armed
police then move to prevent protesters approaching as the hunters
shoot the stag (off camera) and drag off its carcass, cleaning up
afterwards. They later reportedly let the dogs devour the carcass.
The ceremony, known as ‘la curée’, is performed as a tribute to
the prey and to reward the hounds.”

When
the footage was uploaded, the public outcry prompted France’s
environment minister, Nicolas Hulot, to
 condemn hound
hunting as “
a
practice from another century”
 that “prolongs
the agony”
 of
the animal.

Eric
Gaftarnik, the secretary general of France’s Society for the
Protection of Animals (SPA),
 shared a
similar sentiment with the 
Telegraph.

To
pursue an animal on horseback with dogs until it is exhausted and
then kill it with a weapon for entertainment is a sadistic
practice,” 
he
said.

For
Guy Harle, a hunting buddy of the late Levasseur, his friend’s
death this week is proof the hunters who killed the deer were
justified.

Here
we have the painful illustration of the danger that a wild animal can
represent,”
 he told The
Local
.

Continuing,
Harle asked society to ponder what could have been while somehow
omitting the fact that nothing at all would have been had the hunters
not chased the animal into Lacroix-Saint-Ouen in the first place:

What
would have happened at Lacroix-Saint-Ouen if the stag had charged
around the neighborhood? This should serve as a lesson.”

There
wasn’t much sympathy for that argument on Twitter, 
The
Local
 reports,
as many in France linked the Levasseur and the hound hunting stories
together with the hashtag “#karma.”

Creative
Commons
 / Anti-Media / Report
a typo

===================================

Zie ook:

Hert neemt jager te grazen!

Annie Schreijer-Pierik, de grote ‘dierenvriend’ wil jagers belonen voor heilzame werk….. AUW!!!

Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….

Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….

Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…

Menno Bentveld (‘Vroege Vogel’): u mag reageren, op de reclame voor het afknallen van ganzen, maar wel beschaafd a.u.b………..

Jacht, ofwel psychopathisch plezier in het doden van levende wezens……..

Visarenden met jongen: nestplekken bekendgemaakt op Radio1, terwijl roofvogels worden belaagd en bejaagd in ons land…..

Mensen, zo af en toe zakt de moed me in de schoenen als ik weer een ongelofelijk dom en/of smerig pleidooi hoor, of zoals in dit geval een boswachter die de nestplekken van 2 visarenden prijsgaf aan de luisteraars van Radio1……

Afbeeldingsresultaat voor Visarenden

Gisteren in het Radio 1 Journaal rond 8.45 u., was de domste en vervelendste presentator van nieuws en actualiteiten op die zender, Jurgen van den Berg, in gesprek met boswachter voor de Biesbosch, Thomas van der Es.

Van der Es werd gevraagd naar ‘het nieuws’ dat er nu 2 broedende visarend paren in de Biesbosch zitten. Het schoot al door m;n hoofd: van den Berg zal toch niet? En jawel hoor waar we die visarenden kunnen vinden, zo vroeg de klotenklapper aan de boswachter…..

Ongelofelijk maar waar: van der Es gaf antwoord, waar precies deze nesten te vinden zijn….. Eén van de broedparen is moeilijk met het blote oog te zien, daar het nest zich op grote hoogte, bovenop een grote hoogspanningsmast bevindt, aldus van der Es, vandaar dat hij de luisteraar de raad gaf een ‘telescoop’ mee te nemen……… Het andere nest is wat dichter bij de grond te vinden, in een dode boom, plus ‘natuurlijk’ de uitleg van de boswachter waar de plek te vinden………

Afbeeldingsresultaat voor Visarenden

Als 2 volkomen wereldvreemde idioten, zorgen deze 2 sufferds voor een ongelofelijke toeloop van mensen, die in de buurt van de nesten de rust komen verstoren…… Erger nog: zoals bekend lopen er in Nederland een hele berg psychopaten rond, die roofvogels vermoorden als ze de kans krijgen…… Wie dat dan doen? Simpel: jagers, die zien roofvogels als rivalen……… Hen de plek van deze nesten aanwijzen, is ronduit misdadig!!

2017 mensen, 2017………

Benieuwd of men morgen in Vroege Vogels op Radio1 hetzelfde zal doen, het zal me niet verbazen……..

Oh ja, nog even over de domste en vervelendste presentator op Radio1, dat is toch echt (zelfs op afstand met van den Berg) Willemijn Veenhoven en nee, geen excuus voor van de Berg van mij.

Zeearend dood, jagers wijzen elke verantwoording af……….

Gisteren een ‘discussie’ op Radio1 (na 15.30 u.) over het schieten, of nesten verstoren van roofvogels door jagers in Friesland, dit n.a.v. de zeearend die onlangs werd doodgeschoten in die provincie*. Er was een woordvoerder van de Friese tak van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging (KNJV) in de studio, ik meen ene Titus Sybesma, maar kan me vergissen, de naam was niet goed te verstaan in de uitzending en in de begeleidende tekst op de webpagina van Radio1, werden geen namen genoemd..

Deze figuur stelde vast, dat alleen de provincie Friesland al 1.600 jagers telt……. Dat zijn ‘vrijwilligers’, aldus de psychopaat die stelde dat deze vrijwilligers gepassioneerd zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! Nou zeg maar, gefascineerd door het laffe vermoorden van dieren die niets terug kunnen doen…..

Volgens deze jager genieten hij en zijn mede-moordenaars juist van een roofvogel als de zeearend. De hufter begon nog te vertellen, hoeveel hagelinslagen de vogel had opgelopen, waar hij op twee kwam, alsof dit niet de doodsoorzaak kon zijn geweest.

Afbeeldingsresultaat voor zeearend doodgeschoten

De jager stelde dat hij en zijn mededaders nu natuurlijk niet op vogels schieten, vanwege de vogelgriep, iets dat hij nog eens bevestigde met de woorden: “Absoluut niet”. Op de webpagina van zijn vereniging staat echter duidelijk te lezen, dat jagen gewoon doorgang kan vinden, ondanks de vogelgriep…….

Letterlijk staat op de webpagina van de KNJV te lezen: ‘Amersfoort – Op woensdagavond 9 november besloot staatssecretaris Van Dam van Economische Zaken een ophokgebod voor pluimvee in te stellen. De reden daarvoor is dat er bij Monnickendam dode watervogels zijn gevonden die de ernstige variant (H5N8) van vogelgriep zouden kunnen hebben. Er is geen jachtverbod ingesteld‘.

Er was ook een jurist te horen, die met kritiek kwam op de jagers (hoewel??). De jager stelde, dat er geen bewijzen zijn, dat de jagers roofvogels neerschieten of hun nesten verstoren, dan wel de roofvogels vergiftigen….. Al sloot hij niet uit, dat er in het verleden wel eens iets gepasseerd kan zijn……… Terwijl uit onderzoeken telkens weer blijkt, dat m.n de jagers graag roofvogels schieten, daar men roofvogels als ongewenste concurrenten ziet………

Allemaal onzin, aldus de jager, die de jurist uitdaagde met bewijzen te komen……. Alsof het vinden van een roofvogel met hagel in het lichaam al niet voldoende bewijs is……. Om het tegendeel te bewijzen, had deze flapdrol zegge en schrijve één voorbeeld, waar een jager vanwege het afschieten van een roofvogel, afgelopen januari werd vrijgesproken door de rechter…….. De reden voor die vrijspraak werd niet genoemd, maar gegarandeerd dat dit bij gebrek aan bewijs is, zelfs al zou de vogel vol met hagel hebben gezeten…….. Bewijs maar eens van wie de hagelpatroon was, waarmee werd geschoten, hetzelfde geldt uiteraard bij vergiftiging van vogels……..

In 2013 meldde Vroege Vogels, dat er meermaals jagers zijn aangehouden, voor het schieten en vergiftigen van roofvogels en bijvoorbeeld dassen, waarbij één van de daders, een jachtopziener toegaf roofvogels te hebben vergiftigd, dit om de wildstand te verhogen en de weidevogels te beschermen……

Destijds werd al gesproken over bezuinigingen op de toezichthouders, zoals BOA’s (buitengewoon opsporingsambtenaar) en milieuteams, naast een andere wijze van rechercheren, waardoor er veel minder kadavers van vogels worden opgestuurd……..

De jurist, Pauline Verheij, stelde op een gegeven moment, alsof ze bang was voor de jager, dat ze niets tegen jagers heeft, waar ze het woord ‘integendeel’ aan toevoegde……….. Met zo’n jurist hebben de vogels en te schieten zoogdieren, geen vijanden nodig……..

1.600 jagers in één provincie, is vragen om problemen, 1.600 psychopaten, die het leuk vinden om dieren dood te schieten, zoals een zo’n plork al eens toegaf voor de radiomicrofoon……….**

Ja lekker ventje hè, die jager? Jezus en dan durven te zeggen dat je namen en rugnummers wil zien…….Alsof jagers intussen allang niet geleerd hebben, dat je je sporen moet wissen……..

*  Zie: ‘Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….

** Zie: ‘Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…

Zie ook:

Hert neemt jager te grazen!

Hert neemt wraak en dood terecht een laffe dierenbeul ofwel jager!!

Annie Schreijer-Pierik, de grote ‘dierenvriend’ wil jagers belonen voor heilzame werk….. AUW!!!

Zeearend doodgeschoten in natuurgebied Wolvega…….

Braakhekke lust er wel pap van en een jager die plezier heeft in het doodschieten van dieren…

Menno Bentveld (‘Vroege Vogel’): u mag reageren, op de reclame voor het afknallen van ganzen, maar wel beschaafd a.u.b………..

Jacht, ofwel psychopathisch plezier in het doden van levende wezens……..

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die nu onder dit bericht terug kan vinden.