MSNBC (‘verzetszender’ tegen Trump), bracht in een jaar tijd niet één artikel over de VS steun aan de genocide in Jemen…..

Fair
bracht vorige week dinsdag een bericht over de ‘aandacht’ van MSNBC (een
mediaorgaan in de VS dat als ‘verzetszender’ wordt gezien tegen
Trump) voor de rol van de VS in de oorlog die de Saoedische coalitie
voert tegen de sjiieten in Jemen…… Een oorlog die voor de
sjiieten is uitgedraaid op een ‘volwaardige’ genocide………

Het
gezeur over de relatie van Trump met ‘pornoster’ Stormy Daniels kwam van 2 juli 2017 tot 2 juli 2018 maar liefst 455 keer terug in de MSNBC berichtgeving, tegen 0 keer de VS steun aan de genocide die de Saoedische coalitie in Jemen uitvoert……… 

Vreemd
is het wel, immers MSNBC doet niets liever dan Trump demoniseren, wat
wil je nog meer als je ziet dat hij een genocide tegen de sjiitische
bevolking van Jemen steunt, zowel militair als middels leveringen van rollend en vliegend oorlogstuig, plus ‘natuurlijk’ de levering van wapens en
munitie……. Ach zo vreemd is het nu ook weer niet, immers MSNBC is
o.a. grootlobbyist voor het militair-industrieel complex en zoals je
weet dat complex draait op zoveel mogelijk oorlog, om de winsten voor
de aandeelhouders zo hoog mogelijk te houden…….

Lees
het artikel van Adam Johnson, hieronder overgenomen van Anti-Media, echter wel met een kleine aantekening: Johnson
stelt dat onder Trump de bemoeienis met Jemen veel agressiever is
dan onder Obama, echter onder Obama is de steun voor de genocide
begonnen en onder Obama werden de clusterbommen geleverd die
Saoedi-Arabië heeft afgeworpen op
Jemen…… Onder Obama begon de VS met het in de lucht bijtanken van
de bommenwerpers en straaljagers van de Saoedische coalitie, zodat deze zo efficiënt mogelijk de enorme oorlogsmisdaden konden en kunnen uitvoeren…..

Ook
hebben speciale troepen van de VS onder Obama meerdere keren
ingegrepen op Jemenitische bodem en nam de VS de regie over de
bombardementen voor haar rekening (om nog maar te zwijgen over de het grote aantal moorden in Jemen middels drones*, ook dat werd onder Obama geïntensiveerd…)…. Gezien het voorgaande heeft Trump amper
meer gedaan dan op de Jemenitische winkel letten……..

In
One Year, MSNBC Covered Stormy Daniels 455 Times, War in Yemen 0

ACTION ALERT: It’s Been Over a Year Since MSNBC Has Mentioned US War in Yemen

July
24, 2018 at 11:42 am

Written
by 
Adam
Johnson

Why
is the No. 1 outlet of alleged anti-Trump #resistance completely
ignoring his most devastating war?

(FAIR) As
FAIR has noted before (
1/8/18, 3/20/18),
to 
MSNBC, the
carnage and destruction the US and its Gulf Monarchy allies are
leveling against the poorest country in the Arab world is simply a
non-issue.

On
July 2, a year had passed since the cable network’s last segment
mentioning US participation in the war on Yemen, which has killed in
excess of 15,000 people and resulted in over a 
million
cases of cholera
.
The US is backing a 
Saudi-led
bombing campaign
 with
intelligence, refueling, political cover, military hardware and, as
of March, 
ground
troops
.
None of this matters at all to what 
Adweek (4/3/18)
calls “the network of the Resistance,” which has since its last
mention of the US’s role in the destruction of Yemen found time
to 
run
over a dozen segments
 highlighting
war crimes committed by the Syrian and Russian governments in Syria.

By
way of contrast, as 
MSNBC was
marking a year without mentioning the US role in Yemen, the 
PBS
NewsHour
 was
running a 
three-part
series
 on
the war, with the second part (
7/3/18)
headlined, “American-Made Bombs in Yemen Are Killing Civilians,
Destroying Infrastructure and Fueling Anger at the US.”
The 
NewsHour’s
Jane Ferguson reported:

msnbc pbs

PBS
NewsHour (7/3/18) examining the remains of US-made cluster bombs in
Yemen.

The
aerial bombing campaign has not managed to dislodge the rebels, but
has hit weddings, hospitals and homes. The US military supports the
Saudi coalition with logistics and intelligence. The United States it
also sells the Saudis and coalition partners many of the bombs they
drop on Yemen.”

MSNBC chat
show/Starbucks commercial 
Morning
Joe
 did
run one segment (
4/25/18)
that vaguely mentioned the war on Yemen, but failed to note the US’s
role in it at all, much less that Washington is arming and backing
the conflict’s primary aggressor. Instead, they did the perverse
inversion––previously mastered by 
Washington
Post
’s
Jackson Diehl (
FAIR.org6/27/17)—of
not only ignoring the US’s major role in killing thousands, but
painting the US as a noble haven for refugees. The schlocky segment,
an interview with writer Mohammed Al Samawi, was a shallow mixture of
“interfaith” pablum, poverty porn and self-congratulations to the
US for taking in refugees (without, of course, acknowledging that
they’re seeking refuge from a crisis the US has created).

For
a bit more context, in the time period of July 3, 2017, to July 3,
2018, 
MSNBC dedicated
zero segments to the US’s war in Yemen, but 
455
segments to Stormy Daniels
.
This isn’t to suggest the Stormy Daniels matter isn’t
newsworthy—presidential corruption is per se important. But one has
to wonder if this particular thread of venality is 455 stories more
important than Trump aggressively supporting a war that’s killing
hundreds of people a month, injuring thousands, and subjecting
millions to famine and cholera. Did 
MSNBC editors,
poring over the latest academic foreign policy literature, really
come to the conclusion Trump’s war in Yemen isn’t important? Or
is 
MSNBC simply
fueled by partisan Russia dot-connecting and stories that allow them
to say “porn star” as much as possible?

              MSNBC

What seems most likely is MSNBC has found that attacking Russia form the right on matters of foreign policy is the most elegant way to preserve its “progressive” image while still serving traditional centers of power—namely, the Democratic Party establishment, corporate sponsors, and their own revolving door of ex-spook and military contractor-funded talking heads (3/26/18). After all, Obama backed the war on Yemen—though not nearly as aggressively as Trump has—and it’s difficult to make a coherent left-wing, anti-war criticism when the current Republican in office is simply carrying out your guy’s policy, but on steroids.

In
any event, it’s not like any Yemenis are going to pull ads, turn
down appearances, or phone Comcast higher-ups
complaining. So, who cares? To be poor and brown—to say nothing of
not serving the immediate partisan interests of the Democratic
party—is evidently to not matter much in the eyes
of MSNBC producers and on-air talent.      

By Adam
Johnson
 / Republished
with permission / 
FAIR.org / Report
a typo

===============================

* Aanvallen met drones op mensen die worden verdacht van zaken die de VS niet zinnen, het gaat dus niet om ter dood veroordeelden!! Waar meer dan 90% van de dodelijke slachtoffers door deze standrechtelijke executies niet eens werden verdacht! Zoals je begrijpt bestaat het overgrote deel van deze vermoorde en niet verdachte (burger-) slachtoffers uit vrouwen en kinderen, ronduit een misdaad tegen de menselijkheid die strafrechtelijk vervolgd zou moeten worden door het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag………

Sacha Baron Cohen (Ali G) gaat achter de politiek aan!

In
een nieuwsbrief van Brasscheck TV maakt dit medium gewag van een
nieuwe serie programma’s met Sacha Baron Cohen, beter bekend als ‘Ali
G’, waarin hij laat zien hoe totaal verknipt de politiek is in de VS (en dat geldt uiteraard ook voor de rest van het westen, vooral
Nederland niet te vergeten met Pinokkio Rutte godbetert als VVD
premier…….).

Ben het overigens niet eens met de tekst van Brasscheck onder de video waarin wordt gesteld dat de leden van het VS congres niemand een plezier doen. Er zijn meer dan genoeg mensen en organisaties die deze politici een dienst bewijzen: de welgestelden, het grote bedrijfsleven, de financiële sector en natuurlijk het militair-industrieel complex (van dit lobbyisme genieten uiteraard ook de aandeelhouders, al zijn dit vooral weer de welgestelden…)

Zoals we gewend zijn van Cohen uiterst humoristisch, kijken mensen! (een video van 10 minuten)

A
MASTER OF DISGUISE

SACHA
BARON COHEN GOES AFTER THE POLITICAL CLASS

PART
OF A SERIES ON SHOWTIME


You
may know comedian Sacha Baron Cohen.

Also
known as “Ali G” and and the maker of the film “Borat.”

He’s
a master of disguise

He’s
got a new series on Show Time in which he reveals what true lunatics
many “public officials” are.

We
are for gun rights.

That
said, I don’t know any sane person who would even dream of training
4 year olds to use firearms, let alone count on them to use them
safely.

Yet
we have lunatics in Congress who think it is a good idea. These
“bought and paid for” stooges aren’t doing anyone a favor.

‘Amerika’ en de werking van politiek en kapitalisme

Kwam
op de site van Caitlin Johnstone een kort maar krachtig artikel tegen
over de werking van het kapitalisme in de VS (en elders), of beter gezegd hoe de samenwerking van politiek
en kapitalisme (of neoliberalisme, de nieuwste inhumane vorm van
kapitalisme) de status quo bewaart en waar in de VS tientallen miljoenen hun invloed op de
politiek (stemrecht) werd afgepakt ten behoeve van de welgestelden, de grote
bedrijven, banken en vooral niet te vergeten het militair-industrieel
complex……. Uiteraard wordt e.e.a. gesteund door de reguliere (massa-) media, die zogenaamd onafhankelijk zou opereren…….

Zoals
gezegd een kort maar krachtig artikel waar weinig of niets tegen in
te brengen is*:

AUTHOR:
CAITLIN JOHNSTONE

July 13, 2018

America

In
America they build flying war robots, but you can’t drink the
water. America is where the empire keeps its billionaires and bombs.

Giant
wars left Europe a mess many years ago, so America rose to the top.
Now it’s where many rich and powerful influencers centralize their
operations. America is the cattle prod** used to compel the world to
march along with the interests of western aristocrats. Governments
which comply are rewarded with military “protection”, while
noncompliant governments are sanctioned and bombed. The Mafia does
this also.

Americans
are kept poor by the aristocracy, because money equals power and
power is relative. The poorer ordinary Americans are kept, the more
powerful the aristocrats are. Agencies like the FBI were invented so
that there will be someone to help shoot and kill ordinary Americans
if they ever decide to start eating the aristocrats for food.

It
is very important that the aristocrats be able to control America,
because they need to be able to protect their assets while directing
its military firepower. This means keeping ordinary Americans poor
and politically impotent while conducting trillion-dollar military
operations overseas, which is a hard sell. The aristocrats engage
that hard sell on a daily basis using the mass media corporations
which they own. And they do so successfully.

Americans
are surrounded by screens which promote capitalism and consumerism
for eight-minute stretches between commercial breaks promoting
capitalism and consumerism. If you ever get a bit uncomfortable about
the expensive planes dropping expensive bombs on people who make less
money in their lifetimes than the military explosives used to kill
them, just turn on any of the screens you own and there will be a
talking head ready to explain to you why you’re just imagining
silly things in that ditzy little head of yours. Relax. Don’t
worry. Uncle Sam has got everything under control. Uncle Sam loves
you. Uncle Sam knows what’s best.

America
is too important to be left in the hands of the Americans. If you
ever wonder why America is behaving in a strange way, that is always
the explanation: America is too important to be left in the
hands of the Americans. The intelligence agencies, military firepower
and massive economic influence that is wielded by anyone who exerts
control over the US government are such valuable tools that there’s
no limit to the horrible things that aristocratic manipulators will
do to secure it. This includes pummeling ordinary Americans with mass
media psyops day in and day out to manufacture their consent for
agendas which do not benefit them. While this is an effective way to
control how Americans think and vote, it also makes them more than a
little crazy.

This
is why there is an opiate epidemic in America. This is why white
supremacy is becoming more brazen. This is why every few weeks an
American grabs a gun and kills as many of his countrymen as possible.
Because of their nation’s strategic significance, Americans are the
most aggressively propagandized people in the tight alliance of
nations that comprises the western empire. But there’s only so far
you can twist a mind away from truth before it snaps. There’s only
so much you can do to convince a populace that mass murder is
perfectly fine overseas before someone gets the idea that it’s
perfectly fine at home, too.

Americans
are in their nature as compassionate and generous a people as you
will ever meet anywhere else on earth; they’ve just got
manipulative sociopaths elbows-deep in their minds conducting psyops
all the time, and it makes them a bit weird. But their
good-naturedness is evident in the fact that even the propaganda used
to manipulate them into consenting to depraved war agendas is always
meant to exploit their caring and compassion: it’s always about
saving children from a monstrous dictator, or spreading freedom and
democracy. Americans are blasted in the face with so many hero
narratives from Hollywood and television that this makes perfect
sense to them, and of course they want their military to do something
heroic and save those poor kids. Even the sick things they consent to
are rooted in basic good intentions. America is a country full of
decent people with propaganda boxes around their brains.

Propaganda
is what makes America America. Without the endless aristocratic
influence campaigns convincing Americans that economic injustice is
economic justice, that war is humanitarian, that insanity is sanity,
and that their government is acting with their best interests at
heart, the nation would be unrecognizable. America is a psyop wearing
a cowboy hat.

Vast,
sprawling aristocratic kingdoms have been built upon the manipulation
of the American psyche. If those brain boxes ever get shucked off,
those kingdoms will necessarily collapse, and a new world will
emerge. Because those brain boxes are made of lies and manipulation,
the new world which emerges will necessarily be better and healthier.
Health and harmony are born of truth.

It
is not okay that the aristocracy keeps warping and brutalizing the
American psyche. It is not okay that they use their power and
influence to advance inequality and war. Americans need only to turn
around and face their manipulators and tormenters for this all to
end. Once you’ve seen the puppeteer, the puppet show is ruined.

Keep
pointing at those strings, oh clear-eyed rebels. This fight is very
winnable. The spells holding the deception together can be broken.
America belongs in the hands of the Americans. Americans can take
America.

=========================

* Als Azijnpisser heb ik natuurlijk wel wat te zeiken: bijvoorbeeld commentaar op de eerste alinea waarin de stelling dat het (Vierde) rijk, de VS, niet alleen haar miljardairs, maar ook haar bommen op eigen grondgebied herbergt…… Helaas, de VS heeft meer dan 800 militaire bases over de wereld waar naast militairen, wapens, militaire hardware en munitie liggen opgeslagen (en nee die militairen liggen niet opgeslagen, dat kan pas met warbots die op de grond kunnen ‘werken……’)… Ook in Nederland liggen VS bommen, sterker nog hier liggen zelfs ‘atoombommen’ van de VS, daarnaast zal de VS in Limburg militair materieel als tanks opslaan in de opbouw naar een mogelijke VS aanval op Rusland, ofwel het echte begin van WOIII (met hulp van de NAVO, de oorlogshond van de grootste terreurentiteit op aarde, dezelfde VS…)…. Moet je nagaan: dan is Nederland nog maar één van de landen in de EU waar VS wapens, munitie en militaire hardware heeft opgeslagen…….

** Cattle prod: ‘vee prikker’ (….)

Zie ook:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Trump die zwaar onder druk ligt in de VS vanwege zijn gesprek met Putin, had gisteren het gore lef te zeggen dat hij zich versproken had toen hij stelde dat ook een ander de VS verkiezingen kan hebben gemanipuleerd……

Trump liet weten dat hij het woord ‘would’ had gebruikt waar het had moeten zijn: ‘wouldn’t….’ Ofwel hij vroeg zich eerder af waarom het de Russen zouden zijn, die de verkiezingen hadden gemanipuleerd, ‘waar hij bedoelde’: waarom zouden het de Russen niet geweest zijn, die de verkiezingen hebben gemanipuleerd……  ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Tja als je de dodelijke belangen van de democraten, republikeinen (die beiden vooral goed zijn in liegen), de doodsindustrie aangeduid als wapenindustrie (die samen met het Pentagon worden aangeduid als militair-industrieel complex in de VS) voor de voeten loopt, zijn de rapen gaar……

Zie ook:

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

NOS brengt doelbewust anti-Russische propaganda

Had
het al een paar keer voorbij horen komen op Radio1, demonstranten die
in Moskou heel dapper in de volgorde van de kleuren op de LGBT regenboogvlag poseerden in Moskou…. Moet met het schaamrood op de kaken
erkennen dat het me amper opviel, terwijl ik weet dat de LGBT vlag
niet verboden is in Rusland, net zo min als homoseksualiteit daar
verboden is, terwijl de NOS (‘onafhankelijk’ zendgemachtigde) dit tussen de regels door wel suggereert……

Ach
wat wil je als je ziet dat de NOS en andere publieke zendgemachtigden
figuren als Hubert Smeets, Hella
Rottenberg en Laura Starink
van Raam op Rusland (RoR), keer op keer laten opdraven om hun meer dan smerige en doorzichtige
anti-Russische propaganda te spuien… Raam op Rusland is niets meer
en niets minder dan een NAVO en militair-industrieel complex
lobbyorgaan, bevolkt door de hiervoor genoemde oorlogshitsers……

Zag
trouwens dat in de ‘Raad van Advies’ (ha! ha! ha! ha!) die Raam op Rusland ten dienste staat, een fiks
aantal bekende Nederlandersis te vinden, die nu voor eeuwig voor lul
staan, zoals broodschrijver Geert Mak (oké die stond al te kijk als een mislukte
praatjesmaker), Harry van den Berg (PvdA grootoplichter), Dick Berlijn
(grootlobbyist voor Lockheed Martin en de NAVO, met al een enorm
aantal aantoonbare leugens op z’n naam), Ben Knapen (een psychopathisch CDA leeghoofd) en Marcel Kurpershoek (de naam van deze dombo is al voldoende om me te
laten kotsen)…. Er staan nog veel meer ‘bekende Nederlanders’ op de lijst.

Het
hieronder opgenomen schrijven aan Stan van Houcke
, aanleiding voor dit bericht, vond ik gisteren op
diens blog:

Beste
Stan, 

Hier
een bericht op 
nos.nl van
deze week:

https://nos.nl/wk2018/artikel/2240712-zes-activisten-vormen-de-verboden-lhbt-vlag-in-rusland.html

Ik weet niet hoe je dit moet noemen precies, maar de NOS zet een bericht op de webpagina dat niet klopt; homoseksualiteit is in Rusland niet verboden, homo’s worden niet vervolgd en de LGBT vlag is niet verboden.

Als dit geen nepnieuws, propaganda of manipulatie van de publieke opinie is dan is het zeker bijzonder amateuristische journalistiek van een bedroevend niveau. Voila de Nederlandse onafhankelijke, objectieve, betrouwbare nieuwsbron.

Groeten,

Peter.

Trump laat NAVO lidstaten volkomen overbodig ‘bibberen van angst’ over defensie uitgaven

Het beest Trump kwam gisteravond aan in Brussel, waar hij een tweedaagse NAVO top zal bijwonen. De NAVO lidstaten die terecht hun defensie uitgaven terugschroefden doen net alsof ze bibberen voor de harde woorden die Trump zal uitspreken over de veel te lage defensie (lees: oorlogs-) uitgaven van de meeste NAVO lidstaten…..

‘Doen net’, daar deze NAVO lidstaten dondersgoed weten dat de woorden van Trump op wel 20 manieren kunnen worden doorgeprikt als volkomen onzinnig……. Dat bibberen van angst wordt vooral ingegeven door de reguliere media, die zich ook in deze als trouwe lobbyisten gedragen van de VS, de NAVO en het militair-industrieel complex…..

Te lage uitgaven aan oorlog? Allesbehalve, zo geven Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Italië samen al meer dan 3 keer zoveel uit aan ‘defensie’ dan Rusland, volgens de psychopathische Trump administratie één van haar grootste vijanden…..

Dan de enorme kapitalen aan defensie uitgaven oorlogsuitgaven, die jaarlijks in een diep donker gat verdwijnen, zonder dat iemand weet waar het geld aan werd uitgegeven, het gaat in de VS jaarlijks om vele miljarden aan dollars…..

Verder geeft de VS kapitalen uit aan de vernieuwing van haar kernwapens en een ‘ruimteschild’, een schild waarmee men op den duur ook doelen in de ruimte en op aarde wil kunnen treffen, zoals het raketschild van de VS in Oost-Europa in een mum van tijd kan worden omgetoverd in een raketbasis voor aanvallen met kernwapens en dat dicht op de Russische grens…….

Ook heeft de VS dik meer dan 800 militaire bases over de wereld, alsof wij aan het uiterst agressieve en meer dan zieke VS buitenlandbeleid moeten meebetalen…….. Meebetalen aan de illegale oorlogen die de VS naar goeddunken begint, alleen deze eeuw al meer dan 4, waarbij ‘maar liefst’ meer dan 2 miljoen mensen werden vermoord…… Overigens: daar betalen we wel degelijk aan mee, immers Nederland doet maar al te graag mee aan deze peperdure illegale oorlogen en de bedragen daarvoor komen voor een groot deel niet eens uit het defensie budget…… Ofwel die zouden opgeteld moeten worden bij wat we uitgeven aan defensie uh oorlogsvoering….

Ongelofelijk hoe de reguliere westerse media en het grootste deel van de westerse politici de VS napraten en het eens zijn met de VS dat we te weinig aan oorlogsvoering uitgeven…..

Het BNR orakel Hammelburg liet vanmorgen op die zender rond 8.08 u. weten het op veel punten eens te zijn met Trump en we meer moeten uitgeven aan defensie…… Ach ja Hammelburg, het meer dan defecte ‘buitenland kompas’ van BNR, verder zou ik zeggen, zie alleen al de paar punten die ik hiervoor aanhaalde…..

De rechtse plork Albrecht, die godbetert cultureel centrum de Balie mag leiden, NB bekendstaand als een centrum van discussie, liet na 9.30 u. op Radio1 weten het schandalig te vinden dat we zo weinig aan defensie uitgeven….. Hij kwam nog eens met het volledig versleten cliché dat de militairen ‘die ons land moeten beschermen’ (o.a. in het Midden-Oosten en Mali…. ha! ha! ha!), bij oefeningen ‘pief paf poef moeten roepen, daar er geen geld is voor kogels, een lulverhaal dat al lang in de papiervernietiger had moeten verdwijnen…… Niet alleen de VS verliest veel van haar oorlogsbudget, ook in Nederland kunnen we er wat van, al is dit in de vorm van inefficiënt werken, waarmee vele miljoenen aan belastinggeld jaarlijks door het putje verdwijnen…….

Volgens oorlogshitser Albrecht moeten we naar het agressieve Rusland kijken, waar hij de ‘annexatie van De Krim’ nog eens aanhaalde; dit is een grove leugen, daar de bevolking van De Krim met meer dan 80% stemde voor aansluiting bij Rusland, inclusief de oorspronkelijke bevolking, dit werd door internationale waarnemers beoordeeld als een goed en eerlijk verlopen referendum……. De bevolking wenste volkomen terecht niet te leven onder de neonazi-junta van de corrupte schoft Porosjenko, een junta die door de VS werd geparachuteerd……..

Albrecht begon nog over de oorlog in Oost-Oekraïne, waar hij zowaar Rusland niet noemde, al heb ik sterk het vermoeden dat hij dit vergat. Wel sprak hij over neonazi’s die daar oorlogvoeren, waarbij hij gegarandeerd ook doelde op Russische neonazi’s…… Al sinds het conflict begon, roept men dat Rusland oorlog voert in Oost-Oekraïne, ook al is daar tot op heden geen flinter aan bewijs voor geleverd……. Sterker nog: als Rusland daar had gevochten was niet alleen Oost-Oekraïne bevrijd van de neonazi’s, maar heel Oekraïne……

De NAVO heeft zich tegen de afspraken met Rusland in uitgebreid tot voor de grens van Rusland, een flagrante schending van de overeenkomst, gesloten met voormalig Sovjet president Gorbatsjov. Niet alleen dat: ook zou de NAVO geen troepen en zware wapens (als kernraketten) plaatsen in de voormalige Oostblok staten, iets dat deze uiterst agressieve terreurorganisatie wel doet, al zijn de raketten dan van NAVO partner VS…..

PvdA volksverlakker Van Gijzel was ook in de studio en hij stelde het op een aantal punten eens te zijn met Albrecht…… ha! ha! ha! ha!

Hoewel van Gijzel nog een paar vraagtekens had bij het e.e.a. liet CDA leeghoofd en minister van ‘Defensie’ Bijleveld weten het eens te zijn met de heren (in de studio, zij stond op het punt in de auto richting Brussel te stappen, Ap). Volgens Bijleveld moeten we elkaar steunen in de strijd tegen het kwaad in de wereld….. ha! ha! ha! ha! ha! Goed plan Bijleveld! Het kwaad in de wereld wordt m.n. gevormd door: -de VS, zoals gezegd: alleen deze eeuw is de VS al 4 illegale oorlogen begonnen met een resultaat van meer dan 2 miljoen vermoorde slachtoffers…, -Saoedi-Arabië voert met hulp van NAVO partners VS en Groot-Brittannië een genocide uit in Jemen…. en -Israël dat het ene bloedbad na het andere uitvoert op de Palestijnen en daarnaast dictaturen als die in Birma en de neonazi’s in Oekraïne voorziet van wapens….*

En Bijleveld als je toch iets tegen het kwaad in de wereld wilt doen, is het niet alleen zaak dat het CDA stopt met de steun voor de illegale oorlogen van de VS, maar ook met de lobby voor de intensieve martelveehouderij!!

Aan de telefoon op Radio1, VVD opperhufter ten Broeke, die weer eens zijn volledig lulpraatje mocht afsteken, ofwel totaal ongefundeerde oorlogshitserij van de bovenste plank en zoals je begrijpt zo ongeveer alles van het hierboven staande……. Waar de mislukte zakkenwasser ook nog eens over onze veiligheid begon, alsof we in het Midden-Oosten onze veiligheid verdedigen, i.p.v. deze juist in de waagschaal te stellen door deelname aan illegale oorlogen (waarmee ‘we’ terreur uitlokken op de straten in de EU, ofwel terreur kweken door zelf grootschalige terreur uit te oefenen in landen waar het westen niets te zoeken heeft) ….

Albrecht meende nog even te moeten wijzen op het ‘militarisme’ in China en Rusland, terwijl alle NAVO lidstaten bij elkaar meer dan 10 keer zoveel uitgeven aan oorlogsvoering dan Rusland en China samen uitgeven aan defensie……. 

Ongelofelijk mensen, wat een stel smerige leugenaars en wat een ‘geweldige’ lobbyisten voor de doodsindustrie die men aanduidt met de term: militair-industrieel complex…… ‘Laten we de wereld onder aanvoering van de VS voorgoed naar de kloten helpen…….’

* Zie mijn eerdere bericht van deze dag: ‘Israël moet stoppen met wapenleveranties aan neonazi’s in Oekraïne

PS: nog even over dat ‘bibberen van angst’ in de kop: een flink deel van de politici in de EU is  trouw lobbyist van het militair-industrieel complex, zij vinden natuurlijk dat we veel meer moeten uitgeven aan moorddadig oorlogstuig…. Lobbyisme waarvoor deze politici ‘bij goed gedrag’ t.z.t. zullen worden beloond (‘uiteraard’ nadat men een paar jaar uit de politiek is……)…..

Untitled Post

40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

SumOfUS is een petitie begonnen tegen een EU subsidie (ons belastinggeld) voor de doodsindustrie die zich met wapenfabricage bezighoudt*. 40 miljard euro aan subsidie voor een industrie die enorme winsten maakt met het verkopen van wapens en technologieën waarmee massamoorden kunnen worden gepleegd en keer op keer ook daadwerkelijk worden gepleegd……..

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Subsidie voor de ontwikkeling van krachtige wapens, efficiëntere warbots als drones (zo is men bezig deze moordwapens te voorzien van kunstmatige intelligentie) en subsidie voor de veiligheidsdiensten en politie in o.a. dictaturen…… (en die van democratieën dictaturen kan maken..) 

We hebben nog een paar dagen de tijd en als je deze petitie nog niet hebt getekend, doe dat ajb en geeft het door! Voor degenen die al hebben getekend, Twitter een EU parlementariër en breng je zorgen ajb over!   

  SIGN THE PETITION 

  SEND A TWEET! 

40
billion subsidy for EU weapons? No Way!

Wow
— over 25,000 people have joined our appeal to the 
EU
to stop spending public money on the development of weapons
.
We know that increased spending on the military has never made our
world safer — now it’s time for European leaders to listen.

But
they are already 
getting
pounded by lobbyists from the arms industry
.
We don’t have much time left: EU parliamentarians are set to make a
decision on the new budget for military spending in just two days
(the official name is European Defence Industrial Development
Programme, and short: EDIDP).

Can
you make your voice heard and send a tweet to a European
parliamentarian?

We
know that when we band together, the European Union has to listen.
Just recently 
we
had an incredible win for people and the planet
 over
profits. Thanks to an amazing effort by SumOfUs members like you and
our partners, we got a Europe-wide ban on three key pesticides
contributing to the global bee die-off.

Let’s
make our voices heard again to get EU leaders to reject the deadly
proposal for more spending on the military.

===============================

* Lees het meer uitgebreide bericht: ‘EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie……

EU pompt de komende 10 jaar 40 miljard euro extra in de wapenindustrie……

Nadat
de EU bekend maakte een eigen leger te willen vormen, is nu bekend
geworden dat dezelfde EU de komende 10 jaar 40 miljard euro extra investeert in de ontwikkeling van drones, beveiligingstechnologie en
krachtige nieuwe wapens…… Alles voor een industrie waar enorme winsten worden gemaakt…..

De
wapenindustrie kan na ontwikkeling van o.a. dodelijke wapens deze
verkopen aan landen in conflictgebieden, iets waarin de
EU-wapenindustrie al één van de besten is >> de EU wapenindustrie is
de tweede wapenleverancier ter wereld en 40% van deze wapens gaan
naar het Midden-Oosten……

De
wapenindustrie heeft een uitermate machtige lobbymachine, waar ook
politici en militairen deel van uitmaken, neem de beslissing voor de
meer dan waardeloze, maar peperdure JSF…… Ondanks dat er een
groot aantal rapporten ligt over de slechte kwaliteit van de JSF, koos een flink deel van de politieke partijen voor de JSF, zoals: de VVD,
het CDA, de PvdA, 
PVV, D66, CU en SGP (de PvdA oplichters waren alleen voor de JSF, als ze deel uitmaakten van de
regering, zoals tijdens Rutte 2, waar ze zelfs de partij waren die deze keus mogelijk maakte)………. 

De 10 grootste
wapenfabrieken in de EU hebben hun lobby budget de laatste 5 jaar
verdubbeld…… de EU heeft van 2013 tot 2016 maar liefst 37 ontmoetingen gehad met lobbyisten van de wapenindustrie…… Dit nog buiten de hiervoor bedoelde militaire en politieke lobbyisten van deze doodsindustrie, die desnoods dag in dag uit kunnen lobbyen voor hun broodheer, van wie ze t.z.t. een ‘mooie vergoeding’ krijgen, als ze al niet een ‘mooi aandelenpakket’ in de wapenindustrie hebben geparkeerd bij familie, dit voor de duur van de politieke carrière…… Waar ze natuurlijk ook lobbyen voor familie en vrienden die een dergelijk aandelenpakket in het bezit hebben….

Wat
betreft de investeringen voor de beveiligingstechnologie, zal deze
niet alleen ten goede komen aan dictaturen, die zo nog makkelijker
ongenoegen onder het volk de kop kunnen indrukken, maar deze technologie zal
uiteraard ook worden ingezet tegen de EU bevolking, zodat we straks
 meer
en meer te maken krijgen met een staat die niet ver zal afstaan van
een politiestaat…*

Het
EU Defensie Fonds dat in juni 2017 in werking trad, zal de komende 10
jaar dus 40 miljard extra investeren in oorlogsvoering en
onderdrukking van bevolkingen, dat bedrag is 30 keer groter dan wat
de EU investeert in mensenrechten…….. Jammer dat het hieronder
opgenomen schrijven, bij een petitie van SumOfUS, niet spreekt over wat
de EU van plan is te investeren in bescherming van het milieu**. Het zou met niet verbazen dat ook het bedrag voor
milieumaatregelen, vergeleken met de investeringen in dood en
verderf, ver achter blijft bij die 40 miljard euro……..

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Uiteraard
wordt alles door ons bekostigd via de belastingen, zoals we nu al
betalen voor illegale oorlogsvoering in het Midden-Oosten, bedragen
die niet alleen middels het ministerie van ‘Defensie’ (lees: ministerie van Oorlog) worden betaald…..
Dat laatste zet nog eens extra vraagtekens bij het gezeur over te
lage bestedingen aan defensie, immers het bedrag dat we uitgeven aan
defensie wordt voor een deel ontzien als het gaat om militaire
missies in landen waar we absoluut niets te zoeken hebben…….
M.a.w. als je alle kosten bij elkaar optelt geven we veel meer uit
aan defensie dan op de begroting staat…..

Overigens lijkt me het plan voor 4 miljard extra investeringen per jaar in de uiterst profijtelijke wapenindustrie aan de lage kant, het zou me niet verbazen dat via een omweg er veel meer geld zal gaan naar de doodsindustrie die men wapenindustrie noemt…….

Mensen,
lees en teken de petitie ajb en geeft het door, er is haast bij daar er volgende week in het EU parlement wordt gestemd over het budget!

Stop
the EU from spending billions on the arms industry!

Afbeeldingsresultaat voor Stop the EU from spending billions on the arms industry!

Under
pressure from the arms lobby 
Europe
has launched an unprecedented programme that would give the military
industry billions of euros in public funding.

Instead
of spending money to protect our environment and human rights, the EU
wants to finance deadly drones, surveillance tech and powerful new
weapons that our governments will then be free to export to
conflict-heavy regions.

This is critical. If
we don’t voice our opposition now, the arms lobby will succeed in
hijacking European budgets. 
And
we don’t have much time left. The European Parliament will vote on
such funding for the next two years in the beginning of July.

Tell
the EU enough is enough: No public money for arms manufacturers!

The
top 10 European 
arms
companies have more than doubled their lobbying budget
 in
the last five years alone. And it seems to have worked. The new EU
Defence Fund, launched in June 2017, is set to put nearly €40
billion in these companies’ pockets over the next 10 years. That’s
over 30 times larger than the EU’s budget for human rights.

The
European Union is already the world’s second-largest supplier of
weapons, with about 40 percent of its exports going to the Middle
East. By setting up this fund, the
EU — which ironically won the Nobel Peace Prize in 2012 — is
putting the interests of arms dealers over a chance for real peace
.
It’s taking away funding from the global issues that actually
matter 
and giving
in to Trump, who’s criticised Europe’s low defence
spending.

 SIGN THE PETITION 

The EU Commission has listened to SumOfUs
members before: we’ve pushed them to take action on single-use
plastic and ban bee-killing pesticides across Europe. Fighting
the military industrial complex will be a huge challenge, but it’s
far from hopeless.

European
parliamentarians are voting on the budget next week, giving us just a
short window. We need to act right now to reject this deadly
proposal.

Tell
the EU to use its budget for peace, not war.

======================================

* Al is men daar in de EU op andere vlakken al langer mee bezig, neem de macht van overheden op computergebruik, ofwel het mogen inbreken op computers van burgers, zoals ook in Nederland van kracht wordt met de sleepwet en wat dacht je van het geschreeuw over tegengaan van nepnieuws (fake news), terwijl het echte nepnieuws voor het overgrote deel wordt gemaakt door de reguliere media… M.a.w. men is doende de kritiek op het inhumane neoliberale regeringsbeleid, oorlogvoering enz. van het internet te weren……

** In pogingen om de klimaatverandering nog enigszins af te remmen >> de klimaatverandering kan niet meer worden gestopt, deze is alleen nog enigszins te beperken, al is volgens echte deskundigen een stijging van dik meer dan 3% aan het eind van deze eeuw niet te voorkomen, zelfs al zouden we morgen alle maatregelen hebben genomen, die men tot uiterlijk 2050 heeft opgesteld……

Zie ook: ‘40 miljard euro subsidie (belastinggeld) voor de uiterst winstgevende wapenindustrie? Zeg ook nee!

PS: vergeet niet dat al het westers ingrijpen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten enorme vluchtelingenstromen opgang hebben gebracht, dit nog naast het creëren van terreur op de EU straten, beide zaken die enorm veel belastinggeld extra kosten……..

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Ben
het niet geheel eens met de kop van dit bericht, echter het hieronder opgenomen Engelse
artikel met de kop die zo ongeveer dezelfde strekking heeft, is een
uitstekend artikel waarin de macht van de media aan de kaak wordt
gesteld.

Het
artikel van Caitlin Johnstone begint met de rel die in de VS ontstond
rond de presentator van MSNBC Joy (-Ann) Reid. Deze presentator
fantaseert er af en toe graag op los en heeft in het verleden al heel
wat zeer foute uitspraken gedaan. Johnstone is daar verder niet zo in
geïnteresseerd, maar wel in het feit dat de top van MSNBC 
deze presentator keer op keer de handen boven het hoofd houdt…………

Het
is niet moeilijk teksten op te lezen voor tv, wel is het moeilijk om
dag in dag de boel te belazeren en te manipuleren ten gunste van een
kleine groep geprivilegieerden, aldus verwoordt Johnstone ‘het werk’ van Reid……. (al moet ik zeggen dat het niet zo moeilijk is om te liegen en bedriegen, zeker als je ziet hoeveel reguliere mediaorganen zich hier schuldig aan maken…) Dezelfde Reid maakt iedereen af
in de media die ter linkerzijde van Hillary Clinton staat en noemt
zichzelf desondanks ‘links…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (Reid zou zo bij de PvdA aan kunnen sluiten!)

Voorts
stelt Reid dat niemand heeft geprofiteerd van Wikileaks, behalve
Rusland dan….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja ik lach wel, maar dergelijke onzinverhalen vindt je overal in de reguliere westerse (massa-) media, ook in ons
land. De grootste kul wordt met een serieus gezicht keer op keer
opgelepeld en lullig genoeg heeft dit een grote invloed op de
westerse bevolkingen dat hoor je pas goed als je de reacties onder
krantenberichten leest of inbellers op een actualiteitenprogramma
hoort praten. Negen van de tien redeneren vanuit de valse
informatie die hen dag in dag uit wordt voorgeschoteld (op een manier die vergeleken kan worden met hersenspoelen)…….

Bovendien is het wel erg wrang om te stellen dat Rusland baat heeft bij Wikileaks, als je ziet hoe Rusland wordt gedemoniseerd vanwege vermeende manipulaties van o.a. de presidentsverkiezingen in de VS, waar Rusland zelfs werd beschuldigd van het lekken van VS overheidsdocumenten naar Wikileaks……. Wat een idioot moet je zijn om te denken dat Rusland profiteert van de hysterische anti-Russische propaganda in het westen, neem alleen al de sancties die op valse gronden zijn genomen tegen dit land……

In feite zou een groot deel van de wereld moeten profiteren van Wikileaks, immers in de documenten van Wikileaks valt te lezen hoe smerig de spelletjes van de VS op het wereldtoneel zijn. Jammer genoeg doet bijna niemand iets met deze documenten en blijft men de meer dan valse, fascistische en uiterst gewelddadige VS buitenlandpolitiek door dik en dun steunen……

Terug naar de claim dat wie het nieuws controleert, de wereld controleert: echter voor het controleren van de wereld is ‘iets’ meer nodig dan de reguliere (massa-) media, zoals het militair-industrieel complex, de geheime diensten (aan wie de hiervoor aangehaalde media lippendiensten bewijzen) en de financiële wereld (beter gezegd: financiële maffia), ofwel deep state…..

En
dan durft men in die reguliere media, bijna zonder uitzondering in
handen van miljonairs/multimiljonairs en investeringsgroepen, te
spreken over fake news (nepnieuws) en manipulatie door sociale media……. 


Dezelfde media die een enorm aantal fake news berichten de wereld in hebben gestuurd en sturen, neem alleen al de berichtgeving van die media in aanloop van en tijdens de illegale oorlogen die de VS deze eeuw is begonnen……..

Lees
het verhelderende artikel van Caitlin Johnstone (en vertelt het ajb
verder, het is de hoogste tijd dat de macht van de reguliere media
voorgoed wordt gebroken en het volk de waarheid wordt verteld!):

Whoever
Controls the Narrative, Controls the World


June
4, 2018 at 7:55 pm

Written
by 
Caitlin
Johnstone

(CJ Opinion) — MSNBC
host Joy Reid still has a job. Despite blatantly 
lying
about time-traveling hackers
 bearing
responsibility for bigoted posts a decade ago in her
then-barely-known blog, despite her reportedly 
sparking
an FBI investigation 
on
false pretenses, despite her colleagues at MSNBC being 
completely
fed up 
with
how the network is handling the controversy surrounding her, her
career just keeps trundling forward like a bullet-riddled zombie.

To
be clear, I do not particularly care that Joy Reid has done any of
these things. I write about war, nuclear escalations and the
sociopathy of US government agencies which kill millions of people; I
don’t care that Joy Reid is or was a homophobe, and I don’t care
that she lied to cover it up. The war agendas that MSNBC
itself 
promotes
on a daily basis
 are
infinitely worse than either of these things, and if that isn’t
obvious to you it’s because military propaganda has caused you
to 
compartmentalize yourself
out of an intellectually honest understanding of what war is.

What
is interesting to me, however, is the fact that Reid’s bosses
are 
protecting
her career
 so
adamantly. Both by refusing to fire her, and by 
steering
the conversation
 into
being about her controversial blog posts rather than the fact that
she told a spectacular lie in an attempt to cover them up, Reid is
being propped up despite this story constantly re-emerging and making
new headlines with new embarrassing details, and despite her lack of
any discernible talent or redeeming personal characteristics. This
tells us something important about what is going on in the world.

Variety


@Variety

Joy Reid is dealing with a new controversy. MSNBC is backing her again. https://bit.ly/2LdeaK5 

It
is not difficult to find someone to read from a teleprompter for
large amounts of money.

What
absolutely 
is difficult
is finding someone who is willing to deceive and manipulate to
advance the agendas of the privileged few day after day. Who else
would be willing to spend all day on Twitter smearing everyone to the
left of Hillary Clinton while still claiming to stand on the
political left? Who else would advance the 
point-blank
lie
 about
“17 intelligence agencies” having declared Russia guilty in US
election meddling months after that claim had been famously and
virally 
debunked?
Who else 
would
publicly claim
 that
Edward Snowden’s NSA leaks did not benefit anyone besides Russia?
Who else could 
oligarchs
like Comcast CEO Brian L Roberts
,
whose company 
controls
MSNBC
,
count on to consistently advance his agendas?


While
it’s easy to find someone you can count on to advance one
particular lie at one particular time, it is difficult to find
someone you can be absolutely certain will lie for you day after day,
year after year, through election cycles and administration changes
and new war agendas and changing political climates. A lot of the
people who used to advance perspectives which ran against the grain
of the political orthodoxy at MSNBC like 
Phil
Donahue
Ed
Schultz
 and Dylan
Ratigan
 have
vanished from the airwaves never to return, while reporters who
consistently keep their heads down and toe the line for the
Democratic establishment like Chris Hayes, Rachel Maddow and Joy Reid
are richly rewarded and encouraged to remain.


The
disempowered want change; those in power want predictability and
consistency. The more you can guarantee predictability and
consistency to those in power, the more those in power will reward
you.


Those
who report the news and shape public narratives are of particular
interest to US oligarchs, who bought up the old media long ago and
are doing everything in their power to secure influence over the new
media as well. Pundits like Joy Reid are some of their most valuable
assets, and they protect those assets accordingly. Because whoever
controls the narrative controls the world.

(hier de link naar het origineel waar je deze afbeelding kan vergroten)

The Council on Foreign Relations is a massively influential think tank with members in the leadership of pretty much every significant media outlet in America. In late April it held a conference titled Political Disruptions: Combating Disinformation and Fake News in which a man named Richard Stengel told the audience that it is necessary for the US government to propagandize its citizens. Stengel is the former managing editor of Time Magazine, a position he vacated to go and work for the US State Department. Yes, really.


Basically,
every country creates their own narrative story and, you know, my old
job at the State Department was what people used to joke as the
‘chief propagandist’ job,” Stengel 
told
the CFR audience
.
“We haven’t talked about propaganda… I’m not against
propaganda. Every country does it, and they have to do it to their
own population, and I don’t necessarily think it’s that awful.”  


You
can cringe all you like, but he’s right. Not about propaganda being
a legitimate weapon for an ostensibly free democracy to inflict upon
its citizens of course; manipulating the way your citizenry thinks is
manipulating the way they vote and organize and what they consent to,
and is plainly sociopathic. But he is right that all the shrieking
the US does about Russian propaganda applies fully to its own
behavior.


As
we’ve 
discussed
previously
,
the only real power in this world is the power to control the public
narrative about what is going on. The only reason governments operate
the way they operate, the only reason money works the way it works,
the only reason power exists where it exists, is that we’ve all
agreed to play along with some made-up mental stories about those
things and pretend that they are true and real. The only thing
stopping the populace from collectively deciding to change the way
money works, from deciding that the assholes on Capitol Hill aren’t
in charge anymore, or from deciding that every billionaire in America
should be butchered like a hog and turned into Slim Jims is the fact
that those ideas have not become the dominant narrative. If you can
control the stories that the masses tell themselves about what is in
their best interests, you control everything.

#FreeAssange! (tweets by campaign)⌛@JulianAssange

This is quite good: How To Fight The Establishment Propaganda Machine And Win https://medium.com/@caityjohnstone/how-to-fight-the-establishment-propaganda-machine-and-win-449f94e1d40b 


How To Fight The Establishment Propaganda Machine And Win

I am going to keep hammering and hammering on this point until I see that it has taken root in American consciousness: the single best way…

medium.com

(klik op de bovenstaande tekst voor het volledige twitterbericht)


This
is why the alliance between Silicon Valley and US intelligence
agencies is becoming more and more brazen. This is why Facebook and
the NATO propaganda firm Atlantic Council 
announced
that they’ve formed a partnership
 weeks
after the Atlantic Council 
published
an article
 explaining
why westerners need to be propagandized for their own good. This is
why social media corporations are 
being
instructed on the Senate floor
 that
they need to take action to silence sources of rebellion. This is why
Julian Assange is 
being
aggressively silenced
 by
the western empire. And it is why Joy Reid still has a job.


The
good news about all this is that we know exactly where our shackles
are. Our shackles are made of narrative, and the oligarchs’ ability
to control it. A populist movement to disrupt establishment
narratives and wake people up to what’s going on is all it will
take to break our rulers’ ability to control the way the citizens
of the world think and vote. From there we can make our own
narratives and create a world which benefits us all and not just a
few ruling elites. Right now there is a mad rush by those same elites
to scale back our ability to network and share information via new
media, so one of the most revolutionary things we can do at this time
is prevent them from doing so and outpace them in that race.



It
isn’t the west versus Russia. It isn’t left versus right. At this
time the real conflict in our society is a few ruling elites and
their cronies versus humanity’s natural impulse to act in a way
that is beneficial to humanity. All we need to do is help that
impulse flourish, get out of our oligarchy-imposed brain boxes, and
build a new world.

Support
Caitlin’s work on 
Patreon or Paypal.

Opinion
by 
Caitlin
Johnstone
 /
Republished with permission / 
Steemit / Report
a typo

==============================

Zie ook:

Robert Epstein: Google en Facebook corrumperen de politiek en manipuleren de presidentsverkiezingen

Facebook staat valse informatie toe tijdens de (voor-) verkiezingen van het presidentschap in de VS

Twitter weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote criticus van de illegale oorlogen die de VS voert


Facebooks zuivering van de alternatieve (nieuws) media staat nog in de kinderschoenen


Facebook censureert de waarheid over Columbus en de verovering van de Amerika’s…….


Facebook censuur gestuurd door het westers militair-industrieel complex en de NAVO in het bijzonder……….


Facebook en Twitter verwijderen nu volledige accounts………

The US military’s vision for state censorship


Aanval op alternatieve media ‘succesvol’ meer en meer sites worden van het net geweerd……..


Media Too Busy Defending John McCain to Report the News That Actually Affects You‘ Onder andere aandacht voor PRISM.


Censuur op het internet met vliegende start in de VS, ‘het land van het vrije woord….’

Facebook stelt perstituee van New York Times aan als censuur-agent…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!


AVG: Autoriteit Persoonsgegevens (geleid door Aleid Wolfsen PvdA) niet berekend op EU wetgeving…….


Facebook e.a. hebben lak aan AVG (GDPR), misbruik persoonsgegevens gaat gewoon door…….


Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….


Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!


Mark Zuckerberg, Facebook doneerde aan de politici die hem in de VS aan de tand voelden >> in het EU parlement maakte hij gebruik van megalomane EU politici…..


Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!


Westerse massa misleiding in aanloop naar WOIII……


VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’


Facebook verlaat ‘tranding news’ voor ‘brekend nieuws’ van 80 reguliere mediaorganen, ofwel nog meer ‘fake news…..’


Facebook komt met nieuwsshows van betrouwbare media als CNN en Fox News…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

NAVO militair bevelhebber wil verdere uitbreiding troepen in Europa in kader van oorlogvoering tegen Rusland…………

Nadat de VS heeft gesteld dat nummer 1 gevaar voor de VS en de rest van de wereld Rusland en China zijn (terwijl de VS deze eeuw al meer dan 2 miljoen mensen in illegale oorlogen enz. heeft vermoord), lijkt het hek helemaal van de dam……

De top-psychopaat van de NAVO* generaal Curtis Scaparrotti liet vorige week weten dat er meer troepen en materieel nodig zijn tegen Rusland…… Terwijl Rusland haar defensiebudget naar beneden bijstelt en de NAVO landen GB, Frankrijk, Duitsland en Italië al 3 keer meer uitgeven aan oorlogvoering dan Rusland uitgeeft aan defensie (inclusief de VS is dit zelfs meer dan 7 keer zoveel), wil deze oorlogshitser en grootlobbyist van het militair-industrieel complex nog meer troepen en materieel in Europa……..

Gezien het aantal VS bases rond Rusland en China kan dit maar één ding betekenen: de VS overweegt Rusland aan te vallen, uiteraard na een zoveelste false flag operatie van de VS en andere NAVO landen, of bijvoorbeeld in samenwerking met een land als Oekraïne…… Zo is het vrijwel zeker dat het neerhalen van MH17 een false flag operatie was om de Oekraïense separatisten en Rusland in een kwaad daglicht te stellen….. Separatisten die terecht niet onder de neonazi junta van de uiterst corrupte Porosjenko willen leven, immers zij hadden democratisch gekozen voor president Janoekovytsj, die middels een door de VS opgezette en geregisseerde opstand, gevolgd door een coup, werd afgezet….. (de reden voor de bevolking, inclusief de oorspronkelijke bewoners, van De Krim, zich na een door internationale waarnemers goedgekeurd referendum, aan te sluiten bij Rusland >> dat is iets totaal anders dan de door de westerse reguliere media en politici gelogen ‘annexatie’ van De Krim door Rusland…..)

US
Commander in Europe Wants More Troops and Resources to Target Russia

May
25, 2018 at 11:05 pm

Written
by 
Jason
Ditz

(ANTIWAR.COM) — Russia
has begun substantial multi-year cuts on their own military spending,
but that isn’t going to deter Pentagon brass who intend to keep
using it for more spending to “counter” them. European Command
head Gen. Curtis Scaparrotti is the latest to push this narrative.

Gen.
Scaparrotti suggested that the “modernization” of Russia’s
military means that the 
US
needs to deploy even more troops into Europe,
 with
yet more equipment, to “deter” Russia. US officials have been
claiming that Russia would invade Eastern Europe at some point.

NATO
officials have conceded that’s not a realistic concern, and it’s
even less realistic with Russia dialing back its military spending.
Still, the costly deployments to Europe are politically popular for
Eastern European NATO countries, and a justification for the Pentagon
to get even more money.

While
some of Scaparrotti’s comments are about getting more funding in
general, he also suggested that “counter-terrorism” forces from
the Middle East to Europe**. This suggests he is envisioning the US
withdrawing some of its forces from Iraq and Syria, and wants to get
ahead of the pack in vying for those forces.

By Jason
Ditz
 /
Republished with permission / 
ANTIWAR.COM / Report
a typo

====================================

*  De VS is ten allen tijde de werkelijke bevelvoerder van de NAVO, de secretaris-generaal van de NAVO is altijd een Europese politicus, zodat de burgers van de NAVO landen, anders dan de VS, denken dat ook hun land deels het (terreur-) beleid van de NAVO bepaalt…….

** Wellicht is een deel van de zin per ongeluk gewist. Ditz bedoelt dat anti-terreur troepen vanuit het Midden-Oosten moeten worden overgebracht naar Europa….. Anti-terreur troepen, ofwel troepen die niets te zoeken hebben in het Midden-Oosten en daar op grote schaal zelf terreur uitoefenen…..

Zie ook: ‘VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

        en:  ‘List of wars involving the United States

        en: ‘VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

        en: ‘NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

        en: ‘De war on drugs is veel dodelijker dan over het algemeen gedacht