David Jan Godfroid liegt over door hem waargenomen Russische soldaten……

Weer een stuitend voorbeeld van anti-Russische propaganda op Radio1, afgelopen donderdagmiddag na 16.30 u. bij de NOS. David Jan Godfroid, NOS verslaggever ‘in het gebied’, deed verslag uit Oost-Oekraine (althans dat zei hij), dat ging vloeiend, totdat hij begon te vertellen, dat hij Russische soldaten had gezien, dat ging met dermate veel ‘stotter en hik’ gepaard, dat je maar één ding kan concluderen: hij liegt keihard! Let wel, dit gebeurde alweer bij de onafhankelijke zendgemachtigde NOS, dat met uw en mijn belastinggeld wordt betaald……..

Eerder werd Godfroid o.a. betrapt op het liegen, wie er met raketten schoot, niet het door neonazi’s gecontroleerde Oekraïense leger, maar de opstandelingen, zo loog Godfroid eind juli dit jaar…..   

Zie ook: ‘David Jan Godfroid met een ‘lekker’ gekleurd praatje over Oekraïne

NOS heeft onafhankelijkheid helemaal opgegeven

Het is al een paar jaar duidelijk: op Radio1 ziet de ‘onafhankelijke’ NOS het als zijn taak, het regeringsbeleid, kritiekloos te verdedigen. Zo ook weer vanmorgen (Radio1, na het nieuws van 8.00 u.), toen NOS politiek commentator Joost Vullings, de door het kabinet gelekte gegevens over de begroting van volgend jaar, als een goede begroting verdedigde, deze pias durfde zelfs de leugen te herhalen, dat iedereen er een kwart procent op vooruit gaat volgend jaar…….

Zie wat dat laatste betreft mijn vorige bericht: ‘PvdA oplichters blijven ‘plusje’ voorliegen……

Onthoudt u bij dit alles, dat de NOS zoals gezegd onafhankelijk zou moeten zijn en betaald wordt met uw en mijn belastinggeld!!!

Ferguson: verdediging van racisme in het NOS Radio1-Journaal……..

De redactie van het NOS (of zoals je nu moet zeggen: NPO) Radio1-Journaal vond het afgelopen dinsdag wel smakelijk, om in het nieuwsoverzicht een blanke vrouw uit Ferguson haar verhaal te laten doen, zij had van een vriendin gehoord (!!!!!!), dat de gekleurde, ongewapende jongen, die zo schofterig door een psychopathische agent was vermoord, deze agent zou hebben aangevallen. De jongen zou dat bij herhaling gedaan hebben, ook toen de agent hem al een aantal keren had geraakt, vandaar dat de agent bleef schieten…..

‘Van horen zeggen’, in het NOS Radio1 nieuwsoverzicht (‘onafhankelijke journalistiek’, van een ‘onafhankelijke-‘, met belastinggeld betaalde, omroep), natuurlijk moest dit bericht nog gevolgd worden door ‘leuk nieuws’ want daar draait het uiteindelijk om: de hele dag door lachen, zelfs al staat de halve wereld in brand……….

Ongelofelijk, doek dat hele zootje maar op! Bespaart een berg geld, dat is zeker!!!!!

Harm Taselaar, hoofdredacteur van RTL Nieuws, heeft grote moeite met klokkenluiders…….. Hoofdredacteur van RTL Nieuws en moeite met klokkenluiden……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat geeft meteen aan hoe het niveau van RTL Nieuws is: nog minder dan waardeloos!!!!

Radio1 nieuws bericht over ‘heilige stoel……’

Zondagmorgen jl. sprak men in de NOS nieuwsuitzendingen op Radio1, onafhankelijk nieuws dus zou je denken, over ‘de heilige stoel’ i.p.v. het Vaticaan…….. het ging in de uitzending over een bedekte uitspraak van fascistenvriend en paus Bergoglio over het niet hebben van banden met bepaalde landen, waar hij duidelijk doelde op China en Noord-Korea…….

Heilige stoel…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Moet je eens aan de zitting van de ‘heilige stoel’ ruiken, waar deze paus in schaapskleren, z’n vieze reet op pleegt te plaatsen………

André Meinema uiterst ‘deskundig’ over de CBS cijfers……. OEI!!!

Het CBS maakte gisteren de cijfers over het tweede kwartaal bekend, daar gaf NOS economisch medewerker Meinema gistermorgen op Radio1, na het nieuws van 10.00 u. zijn ‘deskundige’ commentaar op….. Volgens het CBS was de economie middels een ‘flashraming’ (ha! ha! ha!) met een half procent gegroeid. Meinema was zo deskundig om alles wat het CBS daar al over had opgelepeld, nog eens te herhalen, alsof hij dit zelf had bedacht en het een wet van Meden en Perzen betrof…… De detailhandel had de beste cijfers in jaren, zo herhaalde Meinema de woorden van het CBS, maar alweer op een manier, alsof hij het zelf had verzonnen… Overigens eergisteren was het nog kommer en kwel wat betreft de detailhandelscijfers over juni*, blijkbaar heeft de detailhandel het in april en mei zo goed gedaan, dat die het slechte cijfer voor juni, ruimschoots vergoed heeft. Hier werd overigens geen vraag over gesteld, door de presentatoren. Ook is het consumentenvertrouwen, inclusief de maand juni, weer gestegen…… ha! ha! ha! ha! ha! Eergisteren werd er door van Mulligen van het CBS, nogal problematisch gedaan over dat vertrouwen, al zou het wel enigszins gestegen zijn…..*(zelfde link). Ja je moet als CBS cijfergoochelaar voorzichtig zijn, want voor je het weet, wordt je afgeschilderd als fantast, immers je zal maar een groot aantal mensen kennen, die al jaren geen, of minder vertrouwen hebben in de economie, of sterker nog: mensen die het steeds somberder gaan inzien. Ik weet niet hoe het met u staat, maar ik ken geen mensen, die de idee hebben, dat het geweldig gaat, sterker nog, de meesten hebben het een stuk slechter gekregen na 2008!!!

Wat moet je met zo’n ‘economie redacteur’, die totaal kritiekloos alles herhaalt, wat de grote cijfergoochelaars van het CBS hem voorschotelen, Meinema gaat zelfs zover, dat hij zijn eigen, bij dit verhaal passende voorbeelden zoekt…….

Het wordt de hoogste tijd voor een echte, onafhankelijke economie deskundige op Radio1, bij BNR wordt je al dood gegooid met economie deskundigen, die zonder uitzondering, de crisis van 2008 niet zagen aankomen, sterker nog, die waarschuwende deskundigen voor 2008 hebben weggezet, als gestoorde nitwits…. Geteisem, dat totaal volgens de neoliberale ‘traditie’, de machthebbers (het bedrijfsleven en de neoliberale politici van Rutte 2) stroop aan de mond smeert, al hebben ze op Rutte 2 nog wel eens kritiek, omdat die de arbeiders: -niet veel harder aanpakt, -hun bevochten rechten niet afneemt, -hun vrije dagen niet afneemt, -zelfs een deel van hun salaris niet wil afpakken en het liefst natuurlijk, die arbeiders laat doorwerken, tot ze er dood bij neervallen……. Uiteraard tegen een nog lager salaris, ouderen presteren ten slotte ‘slecht’ en zijn zo goed als niets meer waard……….

Nog even over het CBS: echte deskundigen zouden zich eens over de cijfers van het CBS moeten buigen, het is wel erg vreemd, dat wij een groei hadden van een half procent, terwijl omliggende landen, waar wij het toch van moeten hebben, een krimp laten zien over datzelfde tweede kwartaal….. Veel gelul over verminderd gasgebruik, in het eerste kwartaal, maar zowel van Mulligen als Meinema kunnen niet duidelijk maken, hoe het werkelijk in elkaar steekt, dat is duidelijk op te maken uit de woorden van deze ‘heren’. Dit zal wel te maken hebben met de ‘flashraming…….’ ha! ha! ha! ha! ha!

* Zie: ‘CBS goochelt met detailhandel cijfers

Jurgen van den Berg blundert door, deel 85: woonwagenbewoners

Afgelopen maandagmorgen was het weer zo ver, Radio1 presentator van den Berg, had weer eens zijn huiswerk niet gedaan. Op bezoek was een woonwagenbewoner, die vertelde, dat de reizigers, zoals de groep woonwagenbewoners, waar hij toe behoort zich noemen, de status van nationaal cultureel erfgoed toegewezen hebben gekregen!!! Natuurlijk moest het gesprek gaan over misdaad, want zeg je woonwagenbewoner, of ‘kamper’ zoals van den Berg heel interessant liet vallen, dan zeg je misdaad…… Van den Berg verwoordde het zo: “Maar er is toch veel criminaliteit op de kampen…….?” De haat voor het woord kampen, dateert uit WOII toen woonwagenbewoners in grote getale werden vermoord in de nazi-dodenkampen…… Dat kan zo’n ‘intelligente’ presentator natuurlijk allemaal niet weten……..

Wat betreft die ‘hoeveelheid criminaliteit’: als je een willekeurige wijk in Nederland afsluit en je voert een razzia uit, vindt je evenredig veel criminaliteit in die wijk, als in een woonwagencentrum. De gast vertelde nog over een inval in zo’n centrum bij Den Bosch, midden in de nacht, vielen in dit kleine centrum 300 man politie binnen, inclusief 70 militairen…….. ‘Leuk’ dat de pers hier ‘ook grondig over bericht……..’ Zo werden de ouderen daar nog eens herinnerd aan de traumatische razzia’s, die zij meemaakten in WOII…… De gast werd het ‘kampers’ van van den Berg spuugzat en legde hem uit dat je Roma en Sinti hebt en reizigers, maar dat je nooit ‘kampers’ zegt. Natuurlijk vergiste van den Berg zich nog een keer, toen hij ‘woonwagenkampers’ zei…… Van schrik wist hij bij het afscheid van deze gast, diens achternaam niet meer……… Jezus, hoe lang wordt deze lul nog aangehouden als ‘presentator’ en middels belastinggeld betaald???

Max van Weezel breekt alle dombo-records!!!!

Gistermiddag was het weer eens zover, de totale onbenul van Weezel, die godbetert het journalistieke onderzoeksprogramma Argos mag presenteren, zelfs al heeft hij moeite met ‘al te kritische journalistiek’, sloeg werkelijk al zijn eigen ‘records’ en beging de ene fout na de andere en geen lullige fouten! In de studio de twee journalisten, die o.a. naam maakten in het q-koorts schandaal en het aan de kaak stellen, van onderdelen uit de overheveling van de zorg naar de gemeenten. De twee dames, moesten de ene na de andere opgelepelde fout corrigeren, die van Wezel maakte.

Daarnaast maakte van Weezel nog een paar andere wezenloze opmerkingen, zoals het ‘feit’ dat hij moeite heeft met zich concentreren op onderwerpen, onderwerpen die hij normaal lastig volgt,…… Wat hij daarmee bedoelde mag god weten, waar slaat het op? Al is het duidelijk, gezien zijn geschiedenis, dat het denkraam van van Weezel, bijzonder primitief moet zijn……. Overigens zei hij dit n.a.v. de gebeurtenissen in Oekraïne, gebeurtenissen die zijn concentratie zouden aantasten……. Hoe hij over het e.e.a. wat betreft Oekraïne denkt, weet ik niet, maar gezien eerdere uitspraken, zoals de beschuldiging van de VS over Sabir K., kan het niet anders, dan dat hij meehuilt in het koor met anti-Russische propaganda…… Me dunkt, niet echt een houding die veel hersenwerk vergt en dan druk ik me nog zachtjes uit….. Na weer een paar keer te zijn gecorrigeerd, stelde van Weezel, dat de journalisten wel ‘pietje precies’ zijn, terwijl het om grote fouten ging, bepaald niet het verkeerd uitspreken van namen… Voor de zoveelste keer, had van Weezel geen, of slecht voorwerk gedaan, totaal ongeloofwaardig, die bolle pannenkoek!

Nog één: “Jullie zijn wel hard, ook als er lijken vallen, werken jullie gewoon door…” Lijken? vroegen de journalisten…. Nou ja, politieke lijken, aldus de totaal mislukte journalist en presentator van Weezel…..

Voor meer blunders van deze plork, klik op het label ‘van Weezel’ onder dit bericht.

Kustaw Bessems gooit Oekraïense schaapskleren af……. OEI!!!

Gistermorgen besteedde de chef ‘opinie’ van de Volkskrant, Kustaw Bessems zijn column bij BNR aan de ruzie van o.a. Nederland met Rusland. Volgens deze goth houdt iedereen de ogen maar gesloten voor de ellende in en met Rusland, dat volgens Bessems ook verantwoordelijk is voor het neerhalen van vlucht MH17* ….. Wat Bessems nu vooral steekt, is dat de Nederlanders nu klagen omdat zij hun bloemen en fruit niet kwijt kunnen in Rusland (hij wist waarschijnlijk nog niet, dat bloemen juist zijn uitgezonderd)…….. Wat een enorme klootvogel! Met name rechts en de Telegraaf met al haar aanhangsels (zoals BNR, PowNed, WNL, FD, enz..) willen nooit iets van een boycot weten, sterker nog, zelfs het uitbuiten van werknemers in het buitenland, door Nederlandse bedrijven, bijvoorbeeld op plantages, overige landbouw, of in fabrieken, is geen reden voor de rechtse media kritiek te uiten op bedrijven, die zich daar schuldig aan maken……….. Ook het overtreden van de milieuregels door dit soort bedrijven (uit Nederland) in ontwikkelingslanden, is geen reden om kritiek te leveren, de bedrijven houden zich immers aan de regels van het land (die er op milieu gebied meestal niet zijn), terwijl zelfs een kind hier weet, dat het uitermate slecht is het milieu te verknallen, of dat nu hier is, of in een ver land….. Logisch dat ze ook tegen boycots zijn, gericht op dictaturen, waar de bevolking zwaar wordt onderdrukt. Maar omdat de massa zo anti-Russisch is gehersenspoeld door de politiek en de media en met name door de rechtse media (al lijkt er geen objectieve, of linkse kant meer te zijn, in de media), is men ineens voor een boycot. Wat een hypocriete klootzak, die Bessems, gedverdemme!!!!

* Fijn dat deze figuren ‘alle bewijzen’ rond hebben, maar de lezer, of kijker nooit iets van deze ‘bewijzen’ laten zien…….

P.S. meneer van ‘t Hek, u wilt niet voor de Telegraaf Media Groep werken, hier ziet u, dat ook een ‘journalist’ van de Volkskrant totaal geen moeite heeft, de rechtse achterban van de Telegrof te behagen, met zijn schrijfsels…… Als ik u was en de NRC gaat over naar de TMG, zou ik maar een column gaan schrijven voor een plaatselijk sufferdje, mits deze onafhankelijk is natuurlijk!

Zie ook: ‘CDA eist genoegdoening voor boeren en tuinders, het lijkt wel een herhaling van de kredietcrisis!‘ 

CDA eist genoegdoening voor boeren en tuinders, het lijkt wel een herhaling van de kredietcrisis!

Het CDA, dat tegenwoordig openlijk voor de hogere klasse opkomt, moest gisteren ook al, als door een adder gebeten weten, dat de boeren, tuinders en andere ondernemers, die getroffen worden door de Russische boycot, schadeloos moeten worden gesteld. Niet alleen door Schreijer-Pierik zoals ik eerder vandaag berichtte*. Eerst lopen te zeiken, dat de sancties tegen Rusland, lang niet ver genoeg gaan en als dan de voorspelde reactie van Rusland volgt, in paniek schreeuwen, dat het kapitaal gered moet worden, alsof het ondernemersrisico volledig tot het verleden behoort. Een herhaling van zetten als tijdens de bankencrisis onder het CDA kabinet Balkenende, dat inclusief de PvdA volksverlakker en grootgraaier Bos, de banken redde van faillissement, tegen een gigantische aanslag op de schatkist, zeg maar het geld, dat u en ik opbrachten……. Ook nu zal je het CDA niet horen zeggen, dat het vermaledijde plebs maar moet dokken voor de boycot die de politiek over ons allen heeft afgeroepen, maar het komt er wel op neer…..

Waarom zou de politiek dat over ons hebben afgeroepen? Om te beginnen, door het steeds verder opschuiven van de NAVO richting Moskou, tegen de afspraken in, die met Rusland waren gemaakt. Een politiek die het CDA schoothondje de Hoop Scheffer vol vuur uitvoerde, toen hij met toestemming van de VS secretaris-generaal van de NAVO mocht spelen, natuurlijk gesteund door de Zeeuwse CDA bonenbakker Balkenende….  Dit alles nog naast de investering van de VS (en het CDU van Merkel), in de anti-Janoekovytsj opstand en staatsgreep, met maar liefst 4 miljard dollar……. Die 4 miljard is nog exclusief de bijdrage van het CDU…….

Maar nu de rapen gaar zijn, wordt met veel verontwaardiging eigenlijk gesteld, dat de gewone bevolking moet bloeden voor deze levensgevaarlijke machtsspelletjes……… Snapt u nu het belang van de continu gevoerde hetze in de media tegen Rusland?! Het volk moet de leugens zo ingepeperd hebben, dat een ‘hersenspoeling’ daarbij vergeleken kinderwerk is…..

‘Echte rentmeesters van god’, dat hypocriete schoftentuig van het CDA!

* Zie: ‘Schreijer-Pierik zoekt aandacht, ‘gelukkig’ is er een grote uitbraak van het Ebola virus…….