Otwin van Dijk schiet een bok in de asociale bocht……. U koopt zich maar in, als u ‘zo graag’ naar een verzorgingstehuis moet…….

Afgelopen maandagmorgen was op BNR, na 8.00 u., de ongelofelijke neoliberale PvdA hufter Otwin van Dijk te horen. Onderwerp was de moeite die verzorgingstehuizen hebben, om bijvoorbeeld verbouwingen van de grond te krijgen. Vanwege de overheidsmaatregelen en voornemens van het asociale afbraakkabinet Rutte 2, verlenen banken geen krediet meer aan verzorgingstehuizen, hoewel ze daar gezien, de financiële regels wel voor in aanmerking zouden komen. Tja, is dat effe lullig, zal van Dijk gedacht hebben, maar geen nood, met een fikse borrel achter de kiezen, kwam hij op de lumineuze idee, dat die ouderen zelf dat kapitaal maar moeten gaan verstrekken…… Zo had hij zelfs het meer dan belachelijke plan, dat ouderen bijvoorbeeld ‘obligaties’ van een tehuis kunnen kopen, zijn ze meteen mede-eigenaar…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waar haalt de hufter het gore lef vandaan??!!! Eén ding is duidelijk: van Dijk wil dat de gewone mens, al z’n spaargeld maar moet inleveren, als thuis blijven wonen geen optie meer is…….. Ja kijk, dat zijn familie goed in de slappe was zit, is een andere zaak, die huren gewoon een Poolse verpleegster in, kan die meteen mooi het huishouden doen, voor een grijpstuiver wel te verstaan, ook al is dat een grijpstuiver, die u waarschijnlijk niet kan ophoesten…….. Dit alles (wat betreft mijn uitlatingen) zeg ik onder voorbehoud, let op!

Van Dijk heeft na die borrel niet stilgezeten, dus gaat zijn partijcollega Norder, de oud-bouwmaffiawethouder van Den Haag, kijken hoe e.e.a. is op te lossen, zodat zijn vrienden in de bouwwereld weer veel te veel kunnen rekenen voor renovaties van verzorgingstehuizen!! Moet je nagaan, met name de bouwmaffia heeft veel te duur gebouwd in de zorg, het ene extravagante ziekenhuis, is nog ‘mooier’ en duurder dan het vorige dat er werd gebouwd, daarmee een flink deel van de ‘zorgkoek’ opvretend, mede waardoor de zorgkosten zo hoog zijn opgelopen…… Trouwens nog niet zo lang geleden, stelde Norder, dat hij de politiek uit zou gaan na de gemeenteraadsverkiezingen dit jaar…… Of moet hij voor de schijn, even een paar jaar een ander baantje doen, voordat hij een dikke functie bij de bouwmaffia accepteert, die hij als wethouder zo trouw heeft gediend?

Maar ook de zorginstellingen zelf moeten maar op zoek gaan, stelde van Dijk, zo zouden ze een giga huur kunnen opleggen, van Dijk weet natuurlijk niet, dat je, als je in een verzorgingstehuis opgenomen moet worden, je meteen al je geld mag inleveren…………. ha! ha! ha! ha! ha! Dat was dus het voorbehoud, waaronder ik dit verhaal begon:

Zo ziet u maar wat een geweldige ‘deskundige’ die van Dijk is, een heel verhaal ophangen, met zieke plannen, terwijl de ouderen waar het omgaat, eigenlijk al geen cent meer bezitten…….. Tenzij, ze op papier hun erfenis al verdeeld hebben, dat zal ik u dan ook maar aanraden, zoek een goedkope notaris (Hema?), geef uw geld op papier weg (pas na uw overlijden, mag dat aangebroken worden) en hou de gieren van de PvdA en de VVD (plus D666, GroenLinks, ‘ChristenUnie’ en SGP) van uw lijf!!!

Zie ook: ‘Otwin van Dijk vergelijkt Nederland, volkomen onterecht met Scandinavië, wat betreft het onzalige besluit, een groot deel van de zorg naar de gemeenten over te hevelen

       En: ‘Maar in Gouda moeten zelfs kinderen voor dat hoort wat te werken…..‘.

Prostitutie en zelfdoding bij ouderen in Zuid-Korea, het voorbeeld voor Rutte’s participatiemaatschappij……..

Ons voorportaal werd gisteren geschetst in Crossing Continents op BBC World Service (radio). Onderwerp de grote armoede onder bejaarden in Zuid-Korea. De helft van de bejaarden in dat land kan niet rondkomen van het beschikbare inkomen, dat gaat zover, dat ouderen daadwerkelijk honger lijden, in dit rijke land. Voorheen werden ouderen verzorgd volgens Confuciaanse regels, de kinderen namen de zorg op zich voor hun ouders, als die dit zelf niet meer konden. Een situuatie waar het waardeloze, super asociale kabinet Rutte hier ook naar toewerkt. De kinderen van de bejaarden in Zuid-Korea, hebben in de huidige tijd geen geld om voor hun ouders te zorgen, bovendien hebben ze niet de ruimte en tijd om hun ouders op te vangen, precies, zoals dat hier is en zal zijn, als de regering doorgaat haar handen van de ouderenzorg af te halen, daar kan je donder op zeggen!!! Dit nog naast de pogingen van het kabinetsgeteisem, de ouderen te korten, als hun kinderen hen in huis nemen….. Echt een stimulans voor kinderen, om voor hun ouders te gaan zorgen………..

Bejaarde vrouwen in Zuid-Korea proberen via prostitutie nog wat bij te verdienen, sommigen gaven zelfs aan, dit alleen al te doen, voor 3 maaltijden………. Ook zelfdoding onder bejaarden, neemt hand over hand toe, iets dat je hier ook snel zal zien, als Rutte 2 de asociale, schofterige plannen doorvoert voor de ‘participatiemaatschappij’, waarvan het kabinet zelf juist het tegenovergestelde laat zien. Ach die Kabinetsleden en Kamerleden, hebben voor een groot deel vermogende ouders en anders hebben ze zelf nog wel ‘een potje te breken’, dat ze over houden aan het topgraaien, met het waardeloze werk dat ze verrichten……… 

Participatie maatschappij propagandisten, doen zelf het tegenovergestelde!

Het afbraakkabinet Rutte 2 (dus de PvdA, VVD, D666, ‘ChristenUnie’, SGP en ‘GroenLinks’), propageert de participatiemaatschappij, terwijl ze zelf het tegenovergestelde gedrag laten zien, niets solidariteit met: invaliden, minder begaafden, ouderen, chronisch zieken (zowel geestelijk- als lichamelijk chronisch zieken), met de mensen die op of onder de armoedegrens* leven en zoals deze week weer eens bleek, met de kinderen uit arme milieus, die de capaciteit hebben om te studeren, maar waar deze mogelijkheid zwaar is bemoeilijkt met het super asociale leenstelsel. Om nog maar te zwijgen over de behandeling van vluchtelingen en hun kinderen….. In al die gevallen, worden deze groepen niet geholpen door Rutte 2 (inclusief voornoemde ‘oppositie’ partijen), integendeel onder verantwoording van al deze politieke partijen, worden deze mensen verder uitgeknepen dan ooit voor mogelijk werd gehouden en als het meezit, doen de ‘bewindslieden’ mee aan het haatzaaien tegen bepaalde groepen, zoals ouderen, werklozen en vluchtelingen.

Als morgen de Rabobank vanwege de loodzware, doornatte hypotheekportefeuille om dreigt te donderen, heeft VVD/PvdA afbraakkabinet, inclusief de ‘oppositionele’ (ha! ha! ha!) gedoogpartijen, morgenavond 30 miljard klaar liggen….

Als burgers verrekken in de armoede is er ook morgenavond, van de voornoemde politieke partijen, niemand thuis!!!

*Dat zijn er nu al ruim meer dan 3 miljoen!!!

Verzorgingstehuizen gesloten, thuiszorg weg en wat doet Rutte 2?

Verzorgingstehuizen worden gesloten, de thuiszorg wordt voor een groot deel wegbezuinigd, via de zo geroemde ‘vrijwillig verplichte’ participatiemaatschappij. Nu heeft datzelfde kabinet Rutte 2, met de PvdA als bijrijder, besloten dat mensen die hun ouders in huis nemen, daar voordeel bij hebben, dus worden de AOW inkomsten van die ouders fiks gekort……..

Waar haalt dit waanzinnige, onmenselijke stel rotschoften het gore lef vandaan?!!!

Gevangenzittende aantal ouderen groeit……..

Het aantal gevangenzittende ouderen is flink toegenomen, daar sprak Thomas de Heide van MAX Magazine vanmorgen over op Radio1. Volgens de Heide komt dit vooral door het isolement waar veel ouderen in zitten, naast het groeiend aantal ouderen. Hij noemde nog wel de armoede waar veel ouderen onder lijden, redenen voor winkeldiefstal, maar ook voor het verbouwen en verkopen van softdrugs.

Niets over de manier waarover men in de media en de politiek over ouderen spreekt, nou zeg maar haatzaait: parasieten, die niet alleen de pensioenpot leegvreten, maar ook onevenredig veel gebruik maken van de gezondheidszorg en ddeze daarmee onbetaalbaar maken. Met het hameren op o.a. deze zogenaamde feiten, hebben de politici de afgelopen jaren flink stemming lopen maken tegen ouderen, waardoor o.a. de PvdA, de VVD, D666, ‘ChristenUnie’ en SGP, nu denken de ouderen verder uit te kunnen knijpen dan mogelijk is. Men doet het voorkomen alsof het grootste deel van de ouderen welgesteld is, terwijl het grootste deel van de ouderen moet sappelen en vaak al niet weet, hoe nog rond te kunnen komen, waardoor men op basisbehoeften gaat bezuinigen (dat is voor een oudere bijvoorbeeld ook de temperatuur in huis….).

Neem ook de sluiting van verzorgingstehuizen, mensen die daar naar toe verhuisden, moeten nu terug naar een gewoon huis, dat meestal niet meer te vinden is, in de buurt waar ze jarenlang woonden, voor ze naar het verzorgingstehuis gingen, sommigen moeten al voor de derde keer verhuizen. Waar nog bij opgemerkt kan worden, dat die ouderen geen recht meer hebben op een vergoeding voor thuiszorg, die bovendien langzaam maar zeker wordt wegbezuinigd, in weerwil tot alle vrome beloften, van keihard liegende politici….. Zojuist hoor ik in het BNR nieuws, een verhaal over Wageningen, waar ouderen voor 1 oktober weg moeten zijn, uit hun verzorgingstehuis, daar ze niet voldoen aan de normen. Als ze per 1 oktober niet weg zijn volgt een dwangsom……. Zo denken ‘we’ in Nederland om te kunnen gaan met ouderen, het is een godgeklaagd schandaal!!!!

Als je een minderheidsgroep blijvend uitmaakt voor parasieten en bij de rest van de bevolking haatzaait tegen die groep, zal een deel van die groep zich niet meer gebonden achten aan algemeen geldende regels, zeker als ze niet meer rond kunnen komen……

Waar nog bij opgemerkt moet worden, dat veel van de ouderen, die amper rond kunnen  komen, vaak in beroepen werkten, waar ze zwaar werk moesten verrichten, en dat jarenlang tegen een veel te kleine vergoeding. Reken maar dat daar mensen tussen zitten, die zich zo kwaad maken, dat alle remmingen weg vallen. Met andere woorden, het feit dat er meer ouderen in de gevangenis zitten, kan voor een flink deel aan de politiek van de afgelopen 14 jaar worden toegeschreven.

Asscher over het grote aantal ‘baanwisselingen’ in de zorg

PvdA slaapbol en zwaar disfunctionerend minister Asscher, maakte vandaag, samen met zijn PvdA sidekick van Rijn, de nieuwe zorgplannen bekend. Voor tweederde van de 80.000 werknemers volgt omscholing (binnen de zorg). Vijfduizend nieuwe banen voor jongeren (lekker goedkoop), 25.000 banen gaan naar buiten de zorg en 50.000 mensen zullen worden omgeschoold naar een functie binnen de zorg. ‘Iedereen weet dat er iets moet veranderen in de zorg’, aldus de namaak rode kwast, ja, bijna iedereen is sufgeluld door Rutte 2 en gelooft het allemaal wel…… Waar die banen naar buiten de zorg gaan, banen van 25.000 werknemers, vertelde Asscher er niet bij, voorlopig zijn daar geen banen, dat weet deze volksverlakker ook wel!

Veel wollig gelul, hoe goed de plannen ‘wel niet’ zijn, volgens Asscher krijgt Nederland met de veranderingen straks het beste zorgsysteem ter wereld…….. Ja, van de ‘derde wereld’, zal deze bedrieger bedoelen!!!

Gezien de eerste aanzetten, krijgen we een ‘zorgsysteem’ dat vooral afhankelijk zal worden, van de goede wil, van vrijwilligers. Vrijwilligers die straks gedwongen worden hun ‘vrijwilligerswerk’ uit te voeren. Ouderen zullen meer en meer gedwongen worden thuis te blijven wonen, ook al zijn ze angstig en leven ze in eenzaamheid…… Voor die mensen blijft zorg verzekerd liegt Asscher, want hoe kom je daar achter, als die mensen, die geen hond meer hebben, niet aan de bel trekken. Een bel die digitaal is, terwijl een groot deel van de 65 plussers geen bliksem begrijpt van computers!

Verzorgingstehuizen worden voor een groot deel gesloten, terwijl de thuiszorg deels wordt wegbezuinigd……. Kortom we krijgen een ‘extra humaan zorgstelsel……..’ En dat voor een ‘beschaafd’ rijk land, anno 2014!

Als je dik bezuinigt op de zorg, moet je niet denken, dat het daarmee beter wordt, maar precies dat durft een totale onbenul als Asscher wel te zeggen, onbegrijpelijk, pure volksverlakkerij!

Overigens wordt dit alles gesteund door de ‘christenen’ van de ChristenUnie en de SGP……..

Laat Asscher maar zo snel mogelijk de pil van Drion ter beschikking stellen aan ouderen, want reken maar, dat een groot aantal ouderen, straks een eind aan hun leven willen maken! Bovendien is dat een nog goedkopere oplossing………

Excuseer: godgloeiendegodverdomme!

De zorg, versie Rutte 2 2.0………… Ouderen worden als wegwerpartikel neergezet!

De nieuwe zorgwet is er en god wat zijn ‘we’ allemaal blij. Als je de coalitiegenoten VVD, PvdA, D666, ‘ChristenUnie’ en SGP* moet geloven hebben ze geweldig hun best gedaan er nog iets menselijks in te pompen………De keus van huisarts is vrij, halleluja jutteperen, wat moeten we daar blij mee zijn, terwijl dat de belofte was, toen het huidige verdoemde stelsel werd ingevoerd, evenals de vrije ziekenhuiskeus…… Wat dat laatste betreft, is er nog veel wazig, al kan ik duidelijk de contouren herkennen: de keus van ziekenhuis gaat uw zorgverzekeraar bepalen, let op mijn woorden. Ach, dat geldt natuurlijk alleen voor het klootjesvolk, de welgestelden gaan precies daar waar ze zijn willen, met een beetje geluk zelfs met een schep vermindering op de inkomstenbelasting!

Balans, efficiency en bewaking van kwaliteit, zijn terugkerende woorden. Efficiency, bijvoorbeeld geen dure medicijnen voor oude vertegenwoordigers van het klootjesvolk, zoals ook dure behandelingen voor 80+, allemaal overbodig en geldverspilling! Geld dat o.a. die ouderen zelf opgebracht hebben…… Benieuwd wat die christenen van zichzelf vinden, als straks blijkt, dat ouderen zich meer dan voorheen het leven zullen benemen, niet alleen vanwege het voornoemde, maar ook daar velen zullen moeten bedelen voor hulp in hun huishouding…… Oh, wacht, dat is natuurlijk nog een kleine hobbel, de ‘ChristenUnie’ en de SGP eisen straks een verbod op (hulp bij) euthanasie, waar de fundamentalisten van de SGP daar zelfs de doodstraf voor zullen eisen!!

Niet de farmaceuten met hun veel te hoge medicijnprijs worden gepakt, nee 80 plussers, die toch niet in opstand komen, wordt zoals gezegd te dure medicijnen onthouden (welgestelden kopen die medicijnen gewoon, hoezo een klassenmaatschappij?). Schippers is grootlobbyist van de farmaceuten, die worden dus ontzien, met hun veel te duren medicijnen…………. Ook aan de gigantische geldverspilling van de zorgverzekeraars komt geen einde, dit kankergezwel vreet intussen al een flinke portie van de zorgkosten op.

*Wie de partijen D666, ‘ChristenUnie’ en SGP, nog oppositiepartijen
durft te noemen, moet onmiddellijk contact opnemen met zijn/haar
psychiater, of terug naar school!

Zie ook:’Casper de Vries, demotie bij oudere werknemers doorvoeren is heel normaal………

PvdA, onder druk van de peilingen ‘iets socialer…..’

Nu de PvdA zo verloor tijdens de gemeenteraadsverkiezingen en er slecht voor blijft staan in de peilingen, probeert deze volksverlakkers partij haar sociale imago iets op te poetsen. Maar het was het proberen waard hè, veronderstel dat de PvdA was beloond voor het uiterst inhumane en asociale beleid, dat het land bovendien alleen maar ellende bracht, we staan er tenslotte niet zomaar slechter voor, dan de ons omringende landen………..

Je moet er niet aan denken, wat de PvdA leugenaars, hadden gedaan bij beloning van het asociale afbraakbeleid, het hek was dan helemaal van de dam geweest, wat betreft het uitknijpen van de ouderenzorg, de onderlaag, de gehandicapten en de chronisch zieken. Hoewel er nog veel uiterst asociale, inhumane maatregelen op stapel staan, zoals die voor de ouderenzorg en de GGZ en dan in het bijzonder die voor jongeren…….

Dus mensen, stemt u alstublieft nooit weer op deze partij van volksverlakkers en leugenaars!

Jongerius gaat in de EU knokken voor banen, ‘zoals ze dat deed en doet’ voor Post NL medewerkers………..

Jongerius was vanmorgen tre gast bij BNR’s slijmkwijl van Liempt. Hier vertelde ze over haar nieuwe politieke loopbaan voor de PvdA in de EU. Over het grote verlies van de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen, durfde deze duffe ronde trut te zeggen, dat mensen vanwege de onzekerheid omtrent hun werk en de toekomst, de PvdA lieten vallen…….. Met die eigen analyse was het natuurlijk niet eens, de PvdA knokt keihard voor banen en werkgelegenheid in het algemeen……. Alsof de PvdA, samen met de VVD niet heeft gezorgd voor een record aantal werklozen (meer dan 1 miljoen werklozen, de echte cijfers), een record aantal faillissementen, een record aantal mensen, die onder of op de armoedegrens leven (in totaal meer dan 3 miljoen, alweer de echte cijfers), een record aantal huisuitzettingen (huur en koop) en een recessie die nog steeds voortduurt, je maakt een recessie, die met hele procenten negatief werd veroorzaakt, niet goed met tiende-, of zelfs halve procenten….

Over de uitlating van PvdA paasei Rottenberg, die gisteren in Buitenhof de uitruil hekelde van de strafbaarstelling illegaliteit, tegen een verhoging van de arbeidskorting voor midden en hoge inkomens, wilde Jongerius niets zeggen, ze kreeg er bijna de hik van………

Een fiks aantal keren klopte Jongerius zich op de borst (voor zover ze daar nog bij kan…) over haar 25 jarige ‘carrière’ bij de FNV…….. ha! ha! ha! ha! Ja, ze hielp de vakbond voor een groot deel naar god, werk dat PvdA rollatorslet Klijnsma bijna vervolmaakte!!

Jongerius zei nog net niet, dat ze zich al 25 jaar voor ZZP’ers heeft ingezet, maar het scheelde niet veel, ze durfde het wel aan, te zeggen, dat ze zich flink heeft verzet, tegen het gedwongen ‘ZZP schap’, nou daar kunnen die gedwongen ZZP’ers over meelullen, maar niet heus! Ze heeft zich bij de FNV vooral ingezet voor de ondernemers, vandaar dat ze werd beloond met een bestuursfunctie bij Post NL, die meer en meer mensen op straat schopt, ook sinds Jongerius daar zit……… Jongerius zit daar nog steeds, ook toen ze ‘colporteerde’ voor de PvdA in aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen, waar veel over de werkloosheid werd gesproken…..

Daarover gesproken, net als tijdens haar 25 jaar bij de FNV, gaat zi zich in de EU inzetten voor banen*…. Dat doet het ergste vrezen! Ze durfde de Arbeidsinspectie te bekritiseren, die doen niet genoeg voor de gelijke behandeling van buitenlandse werknemers………. Nee, daar hebben de sociaal-democraten in de EU ook zo veel voor gedaan!!

Het gesprek kwam op Martin Schultz, de voorzitter van het EU parlement. Hij is tegen een verlaging van het inkomen van EU ambtenaren, terwijl de PvdA zegt voor die verlaging te zijn, steunt diezelfde PvdA in de EU de tegenverklaring van Schultz. Schultz gedraagt zich als een soort van onderkoning en voorziet vrienden van een dikbetaalde baan in de EU, Ronald van Raak heeft e.e.a. aan de kaak gesteld. Over Schultz amper een tegen woord van Jongerius…. Logisch de kans dat ze op de hoogte is, van de smerige praktijken waar deze kleine dictator zich schuldig aan maakt, is uiterst klein……

Voorts wilde Jongerius nog kwijt, dat ze niet schreeuwerig wil zijn (zoals van Raak), wel wil ze snode plannen smeden met haar PvdA partijcollega in het EU parlement, Paul Tang………. ha! ha! ha! ha! ha! Ja Jongerius, we hadden niets anders verwacht, van PvdA volksverlakkers!!

Overigens is de naam van de partij, waar de PvdA in de EU deel van uitmaakt, Party of European Socialists, dat vertaalt de PvdA in ‘partij van de Europese Sociaaldemocraten‘, de PvdA vindt ‘socialisme’ namelijk een vies woord, hoewel haar jongerenpartij ‘Jonge Socialisten’ heet (het volksverlakken wordt ze daar al jong geleerd!). Alleen deze belachelijke spagaat is al voldoende om aan te tonen, dat deze partij uit louter bedriegers bestaat!

Daarnaast maakt de PES deel uit van de ‘Socialistische Internationale…’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Straks op 1 mei zingen veel PvdA prominenten het socialistische/communistische arbeiderslied: de ‘Internationale’ in verzorgingstehuizen, die de PvdA in hoog tempo naar god helpt……….

*Jongerius wil net als het EU begrotingstekort een maximum van 5% werkloosheid in de EU, ook met een boetebeding…….. ha! ha! ha! ha! ha! Dat terwijl de PvdA in Nederland net anderhalf jaar lang haar best deed, de werkloosheid in Nederland tot het maximum op te voeren, wat goed gelukt is overigens, sterker de werkloosheid zal nog veel verder oplopen!!!

Samsom draait alweer als een blad aan de boom, dit keer over de ouderenzorg, nu de PvdA er slecht voor staat in de peilingen, met de EU verkiezingen in mei voor de deur……..

PvdA volksverlakker en leugenaar Samsom, stelde vandaag in Trouw, dat er 250 miljoen extra naar de ouderenzorg moet, zodat de zorg voor ouderen gegarandeerd wordt………… Dit terwijl hij eerder te vuur en te zwaard bevocht, dat de plannen voor de ouderenzorg juist sociaal waren en goed voor de ouderen, met een gegarandeerde zorg, naast het feit, dat hij vond, dat er juist niet te veel bezuinigd werd op deze zorg……..

Hoe ongeloofwaardig kan een partijleider en de partij die hij vertegenwoordigt zijn, wat een smerige leugenaar!!!

Laat u nooit weer een oor aannaaien, door het volksverlakkende PvdA tuig en stem op een andere partij! Het is de hoogste tijd, dat deze partij van valse ‘socialisten’, die in feite een neoliberale partij is, voorgoed verdwijnt!!!