Iran verkiezingen: de deskundig gekleurde propaganda mening van Bernard Hammelburg

Vandaag worden er verkiezingen gehouden in Iran en in de westerse reguliere media wordt keihard op de anti Iraanse propaganda trommel geslagen. Vanmorgen op BNR de buitenlanddeskundige van dat radiostation Bernard Hammelburg die z’n deskundige gekleurde mening gaf over deze verkiezingen, waarbij het woord ‘moellah’ (islamitische geleerde) niet van de lucht was. 

Volgens Hammelburg heeft men eigenlijk niets te kiezen in Iran, de 4 overgebleven kandidaten zijn gekozen door de moellahs en van hen valt niets te verwachten, aldus deze kneus, die zelfs oplichter Geert Jan Hahn ziet als een Oost-Europa deskundige, zo hoorde ik gisteravond in de herhaling van het waardeloze buitenlandprogramma van BNR met de naam ‘De Wereld’. (Geert Jan Hahn…. ha! ha! ha! ha! klik voor de gein op het label met zijn naam, direct onder dit bericht) Op het internet staat te lezen dat hij onlangs in Kiev [Oekraïne] woonde, echter dat is al jaren geleden!! Ach ja eens een fantast……

Hammelburg sprak nog even over de enorme armoede in Iran, de lange rijen voor de winkels en de lege schappen in de winkels, als was dit de schuld van fout economisch beleid, terwijl dit alles één op één te maken heeft met onbeschofte illegale sancties van de VS (zo worden landen met sancties gedreigd als ze banden onderhouden met Iran en worden bedrijven die zaken doen met Iran gedreigd dat ze op de zwarte lijst van de VS komen, zodat ze verder handel drijven met andere buitenlanden ook kunnen vergeten, daar niet alleen de banken onder druk worden gezet geen (export) kredieten te verstrekken aan zo’n bedrijf en kan de VS met het internationaal betalingssysteem SWIFT ervoor zorgen dat betalingen van zo’n bedrijf aan die in andere landen worden geblokkeerd……)

Foto AFP, o.a. gebruikt door de NOS met een ‘mooi propaganda verhaal’ waarmee Iran wordt gedemoniseerd: ‘Verkiezingen in Iran: ‘Regime heeft al gekozen, wij zijn toeschouwers’

Verder hebben deze sancties ervoor gezorgd dat wat Hammelburg moellahs noemt, hun greep op de macht hebben kunnen versterken en dat ten koste van de door een groot aantal jongeren in de steden, die deels vrijheid hadden herwonnen zonder enig geweld te gebruiken….. Het voorgaande is daarnaast overigens ook te danken aan de CIA dat een paar jaar geleden toegaf al jaren te opereren in Iran, waar deze terreurorganisatie zich bezighoudt met het opzetten van demonstraties, die men hoopt op te kunnen kloppen tot een opstand, daarnaast geeft de CIA de leden van de MEK (een uiterst gewelddadige Iraanse terreurorganisatie) modern wapentuig en explosieven……

Sancties en acties van de CIA moeten de bevolking in opstand brengen, vandaar ook dat de VS er geen moeite mee heeft dat de gematigde krachten verliezen, krachten die de laatste 15 jaar aan invloed wonnen en wel zo dat ook kandidaten die niet goed lagen bij de geestelijke oppermacht de kans kregen mee te doen aan verkiezingen….. Nee de VS wenst een totale omwenteling in Iran, als het moet door een nieuwe dictator aan te stellen, als deze dictator maar doet wat de VS eist….. Oplichter Joe Biden deed het tijdens de verkiezingen voorkomen als dat hij wel zou willen overleggen met Iran over de nucleaire deal met dat land* (wat zou betekenen dat de VS de illegale sancties tegen het land voor het grootste deel zou opheffen)….Echter van enige verandering in VS beleid t.a.v. Iran is tot nu toe geen sprake nadat Biden het ambt van president opnam…… Ofwel ook dit is één van de vele verkiezingsbeloften die Biden niet nakomt……..

Opvallend ook zijn de gesprekken die ik vanmiddag op WDR 5 hoorde van verslaggevers met ondernemers in Iran, mensen die met naam en toenaam werden genoemd, terwijl men altijd zegt dat deze mensen gevaar lopen als ze kritiek leveren op Iran…..

De situatie in Iran is te danken aan de VS en het is de vraag hoeveel doden er al zijn gevallen door de illegale sancties, daar ook medicijnen en medische apparatuur onder de sancties vallen, hoe hard de VS ook liegt dat dit niet het geval is, zijn er talloze bewijzen die het tegenovergestelde aantonen…. Zo hebben de sancties tegen Venezuela al aan mer dan 50.000 mensen het leven gekost en ook daar als gevolg van sancties op medicijnen, medische apparaten en voedsel…. Het is zelfs zo zot dat de VS een Venezolaans tegoed in de  VS ter waarde van 5 miljard dollar achterover heeft gedrukt**, geld bedoeld voor de aanschaf van medicijnen en medische apparatuur……. (nadat dit bekend werd gemaakt bleef de VS doodleuk beweren dat medicijnen, medische apparatuur en voedsel zijn uitgesloten van sancties……)

*  De JCPOA of P5+1 nucleaire deal, die Trump door de papiervernietiger haalde, het verdrag waarin Iran beloofde geen uranium te verrijken om daar een kernwapen mee te maken. Na deze handeling van Trump legde hij Iran zware sancties op, de EU beloofde Iran daarvoor te compenseren maar deed dat schandalig genoeg niet!!

** Zie: ‘VS heeft beslag gelegd op 5 miljard dollar van Venezuela voor medicijnaankopen‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over VS terreur tegen het Venezolaanse volk!!)

Zie ook: ‘New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen‘ (ja ja de NYT, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!) (en zie de links in dat bericht, die van meer recente datum zijn dan die in het bericht waarvan je de link hierboven ziet……)

De verkoop van dood en verderf: de VS is alweer dominant in de verkoop van wapens‘ (en dan durft de VS Iran te beschuldigen van het verspreiden van terreur…… ha! ha! ha! ha!) (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Bidens leugens en VS terreur)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat

Een gelekt memo uit 2017 geeft aan dat de VS werkelijk mensenrechten misbruikt om landen als China te demoniseren‘ (terwijl de VS één van de grootste mensenrechtenschenders is…..)

VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van zaken die VS zelf op grote schaal begaat‘ 

Iran
oorlog: Rutte 3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de
VS zich niet terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse
propaganda……
‘ (Soleimani was één van de belangrijkste generaals in het verslaan van ISIS de terreurgroep die nog steeds wordt gesteund door de VS >> in het olierijke Syrische gebied dat de VS illegaal bezet houdt bevinden zich ook een fiks aantal ISIS terroristen, die worden beschermd door de VS; ook in de door Turkije gecontroleerde strook van Idlib bevinden zich veel ISIS strijders die daar ‘vrij en blij rond kunnen lopen’ en terreur uitoefenen op de daar aanwezige vluchtelingen…..)

VS moord op Qasem Soleimani is een oorlogsverklaring aan adres van Iran…….‘ 

Soleimani: Ron Paul >> Trump en Pompeo hebben gelogen over de reden om deze Iraanse generaal te vermoorden‘ 

Iran geeft toe vlucht 752 per ongeluk te hebben neergehaald: het westen speculeert op expres neerhalen……‘ 

Tienduizenden
VS burgers demonstreerden en zullen demonstreren tegen de illegale
oorlog van de VS tegen Iran (za. en zo. ook in Nederland)

Rutte
3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de VS zich niet
terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse
propaganda……
‘ 

KLM vliegt na ‘risicoanalyse’ niet meer in luchtruim van Iran en Irak‘ 

Iran houdt zich aan de nucleaire deal dit in tegenstelling tot de VS……..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israël
laat er geen twijfel over bestaan: met het uit de Iran-deal stappen van
de VS is definitief de oorlog verklaard aan Iran………

Iran-deal: de echte reden waarom Trump deze deal de nek heeft omgedraaid

Netanyahu en Bolton stoken het vuur in het Midden-Oosten verder op: Iran moet en zal vallen…..

Oorlog tegen Iran: VS heeft lak aan democratie >> Irak wordt gedreigd met sancties en ‘herstelbetaling’

Iran stelt terecht dat het VS leger een terroristische organisatie is

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

Iraanse protesten allesbehalve compleet spontaan (zoals VS ambassadeur bij de VN Haley durfde te stellen…)….

Protesten Iran opgezet door de VS en Israël 

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Iraakse regering pissig over VS beschuldiging dat Iraanse bewind corrupt is

US Views Iran’s Qassem Soleimani as “Equivalent” to ISIS Leader

Trump volgt het scenario van deep state: oorlog met Iran ‘is onvermijdelijk….’

Jeremy Bowen (BBC correspondent) vindt Iran een gevaar voor het Midden-Oosten


Iraanse protesten gezien door de propaganda bril van de VS en de rest van het westen……..

Rudy
Giuliani viert het sterven van Iraniërs en stelt desondanks dat het
Iraanse bewind door de VS geweldloos zal ondergaan…….

US Empire Is Running The Same Script With Iran That It Ran With Libya, Syria

Nikki Haley (VS ambassadeur in de VN) bedreigt sjiitisch Iran met militair ingrijpen……

VS liegt schaamteloos om het westen verder op te zetten tegen Iran……..

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden‘  

VS gaat door met destabiliseren Irak: 5 aanvallen, waarvan één op een Iraakse militaire basis

Joe Biden mede verantwoordelijk voor de oorlog tegen Irak in 2003 en verdere demonisering van Rusland

Bellincat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!

Bernard Hammelburg rijp voor oorlogshitsclub Atlantic Council: Al Qaida opereert vanuit Iran‘ (ha! ha! ha! ha! Al Qaida is een soennitische terreurorganisatie die zoveel mogelijk sjiieten vermoord >> Iran is een sjiitisch land!!!)

Joe Biden: VS mengt zich nooit in verkiezingen in andere landen…… ha! ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk weer deze uitspraak van Joe Biden, de president van het land dat overal waar het haar belangen ten goede komt ingrijpt, (vooral) democratisch gekozen regeringen die zich niet schikken naar de wensen van de VS zijn de klos. Ten eerste door het organiseren van demonstraties tegen zo’n bewind waar het de bedoeling is dat zo’n regime opstapt, ten tweede als dat niet lukt legt de VS zo’n land sancties op en dat gebaseerd op een hele berg leugens, in de hoop dat het volk ontevreden wordt (vanwege lege schappen in de winkels en rijen tot ver voor de deur) Zo hebben de illegale sancties van de VS (Canada, Groot-Brittannië en de EU)
tegen Venezuela intussen aan meer dan 50.000 mensen het leven
gekost, in feite een massamoord…….. (zonder het beoogde resultaat te kunnen bereiken: Maduro afzetten, ondanks alles haalt hij nog steeds de meerderheid van de stemmen!!) Ten derde als dat niet lukt door het organiseren en regisseren van een coup (door delen van de krijgsmacht van zo’n land om te kopen), waarbij de CIA altijd de gangmaker is…… Mocht zelfs dat niet lukken is de VS in staat om zo’n land binnen te vallen, waar men uiteraard een berg leugens voor gebruikt, zie de illegale oorlogen van de VS tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië…..

En dan durven beweren dat de VS zich niet met verkiezingen elders bezig houdt, terwijl dat aantoonbaar een fiks aantal keren is gebeurd, maar vergeleken met het hier bovenstaande is dat nog maar kinderwerk….. Het laatst bekende voorbeeld van bemoeienis met verkiezingen van de VS was die in Bolivia, waar de VS niet alleen de verkiezingen probeerde te beïnvloeden, maar na de overwinning van president Evo Morales de coup tegen deze democratisch gekozen president heeft georganiseerd en geregisseerd….. Een ander voorbeeld is het eerder al genoemde Venezuela, de VS had zelfs het gore lef om daar na de verkiezingen zelf een andere president aan te stellen, de fascist Guaidó, die goed was voor ongeveer 2% van de stemmen…… (volgens de VS was hij oppositieleider, een leugen die men in de westerse pers overnam, hoe belachelijk en doorzichtig deze valse claim ook was….) 

Voormalig CIA directeur Woolsey gaf in een tv interview toe dat de
VS verkiezingen elders manipuleert, maar dat is ‘voor de goede zaak’,
aldus deze smerige ploert…… 

Het meest lullige van de uitspraak die Joe Biden deed is
wel dat de VS in de 90er jaren openlijk de verkiezingen in Rusland heeft gemanipuleerd……..

Uiteraard weten de reguliere (massa-) media al het voorgaande, echter geen onvertogen woord toen de volgens Caitlin Johnstone president met soep hersenen werd gevraagd wat hij Putin had gezegd over Russische bemoeienis met de verkiezingen in de VS…….. (een leugen die intussen al 100 keer is doorgeprikt, maar die de westerse media en politici gewoon levend houden…..)

Biden antwoordde op zijn onnavolgbare manier door te vragen (in deze aapt hij jezus na) hoe de VS door de rest van de wereld zou worden gezien als het zich met de verkiezingen van andere landen zou bemoeien en iedereen zou weten dat dit waar is? Hoe zou het zijn als we ons met activiteiten zouden bezighouden waarmee hij (Putin, Ap) bezig is? Het verkleint de status van een land dat wanhopig probeert haar status als wereldmacht te bewaren…… ha! ha! ha! ha! ha! Het is deze dwaas echt in de bol geslagen, zonder enig bewijs voor deze leugens te geven*, is het juist de VS die keer op keer op spionage wordt betrapt, zelfs haar eigen partners (in oorlogsmisdaden) worden bespioneerd door de  VS…… Als je denkt dat de VS daarbij bedrijfsgeheimen ontziet, ben je behoorlijk naïef, uiteraard worden ook zaken meegenomen als innovaties die op universiteiten worden uitgedacht of die door bedrijven zelf worden bedacht, deze worden doorgespeeld aan ofwel universiteiten dan wel aan het (grote) bedrijfsleven in de VS……..

Caitlin ziet in het zwijgen van de pers, i.p.v. in een enorme lachbui uit te barsten na deze smerige leugens van Biden, volkomen terecht nogmaals een bewijs dat die pers er alleen is om propaganda te maken en om de door de eigenaars gewenste status quo te bewaren en te verdedigen, zaken die uiteraard gelijk opgaan, immers die zijn ook in het belang van de Biden administratie en van de wapenindustrie, de zakenbankensector, de oliemaatschappijen en andere grote bedrijven waarin men aandelen heeft (ofwel het grote bedrijfsleven dat Biden in haar zak heeft….)….

Joe Biden durfde eerder Putin voor ‘killer’ (moordenaar) uit te maken, terwijl hij als vicepresident onder Obama al mede verantwoordelijk was voor een enorm aantal doden vanwege de illegale oorlogen die deze administratie begon tegen Libië en Syrië, dit nog naast het grote aantal moorden op verdachten middels drones, waarbij meer dan 90% van de doden niet eens werd verdacht…… Voorts waren de door de Obama administratie opgezette staatsgrepen in Honduras en Oekraïne ook nog eens de reden voor een groot aantal doden…… Kortom Putin kan als ‘killer’ nog niet in de schaduw staan van Joe Biden, die als president ook al weer verantwoordelijk is voor een fiks aantal moorden en dat in landen waar de VS niets te zoeken heeft…….

Tot slot: vergeet niet dat Biden er geen moeite mee had toen Palestijnenslachter en Israëlische opperschoft Netanyahu de senaat toesprak en daarbij de verkiezingen in 2016 manipuleerde…… 

America’s Soup-Brained President Says The US Never Interferes In Other Countries’ Elections

by Caitlin Johnstone

Listen to a reading of this article:

During an astonishingly sycophantic press conference
after the Geneva summit with Vladimir Putin, President Biden posited an
entirely hypothetical scenario about what the world would think of the
United States if it were interfering in foreign elections and everybody
knew it.

When
AP’s Jonathan Lemire asked the president of the most powerful
government in the world what “consequences” he’d threatened the Russian
leader with should the Kremlin interfere in US elections going forward,
Biden meandered his way through one of his signature not-quite-lucid
word salads, and then said the following:

“Let’s
get this straight: How would it be if the United States were viewed by
the rest of the world as interfering with the elections directly of
other countries, and everybody knew it?  What would it be like if we
engaged in activities that he is engaged in?  It diminishes the standing
of a country that is desperately trying to make sure it maintains its
standing as a major world power.”

The
fact that the entire press corps did not erupt in side-splitting
laughter at this ridiculous utterance is in itself proof that western
news media is pure propaganda. The United States has directly interfered in scores of foreign elections since
it began its ascent to global domination at the end of the second World
War, to say nothing of all the coups, color revolutions, proxy
conflicts and regime change military invasions it has also participated
in during that time. The US openly interfered in Russia’s elections in the nineties, and literally just tried to stage a coup in Bolivia
by interfering in its democratic process. The US is far and away the
single most egregious offender in the world on this front, which is
largely why it is perceived around the world as a greater threat to democracy than any other government.

This
is not a secret, internationally or in the United States. Anyone who
has done any learning about the US government’s actual behavior on the
world stage knows this. Hell, a former CIA director openly joked about it on Fox News a few years ago.

Fox’s Laura Ingraham unsurprisingly introduced former CIA Director James Woolsey as “an old friend” in a 2018 interview
about Special Prosecutor Robert Mueller’s indictment of 13 alleged
members of a Russian troll farm, in which Woolsey unsurprisingly talked
about how dangerous Russian “disinformation” is and Ingraham
unsurprisingly said that everyone should actually be afraid of China.
What was a bit surprising, though, was what happened at the end of the
interview.

“Have we ever tried to meddle in other countries’ elections?” Ingraham asked in response to Woolsey’s Russia remarks.

“Oh,
probably,” Woolsey said with a grin. “But it was for the good of the
system in order to avoid the communists from taking over. For example,
in Europe, in ’47, ’48, ’49, the Greeks and the Italians we CIA-“

“We don’t do that anymore though?” Ingraham interrupted. “We don’t mess around in other people’s elections, Jim?”

Woolsey smiled and said said “Well…”, followed by a joking incoherent mumble, adding, “Only for a very good cause.”

And then they both laughed.


The
fact that not one person in the press pool questioned or criticized
Biden’s outrageous remarks tells you everything you need to know about
the western media and what its real function is. This is further
illustrated by the rest of the behavior of these odious propagandists
during the summit, which was illustrated quite well by the glowing
praise of Democratic Party insider Andrea Chalupa on Twitter:

“The winners of #GenevaSummit2021 are the White House press corp,” Chalupa said.
“Excellent questions confronting Putin and challenging Biden on holding
a summit with a ruthless dictator. And they literally held their ground
when shoved by Putin’s security and propagandists.”

That
actually says it all. Western reporters are forbidden by their
oligarchic owners from ever confronting power in any meaningful way; the
closest they’re ever allowed to get to punching up is challenging the
leaders of CIA-targeted governments, and demanding to know why their own
leaders aren’t being more hawkish and aggressive toward those leaders.

As RT’s Murad Gazdiev pointed out,
“ABC, NBC, BBC, CNN, and many other Western outlets were invited for
Putin’s press conference. No Russian media was invited to Biden’s press
conference.” The whole thing was a navel-gazing, masturbatory cold war
propaganda orgy where western “journalists” made up fantasies about their soup-brained leader staring down Putin, where they yelled nonsense about Alexei Navalny at the Russian president and then fangirled at Biden’s response.


Glenn Greenwald



@ggreenwald

Can anyone imagine a US corporate journalist screaming at Biden: “Why do you fear Assange so much?”

Always easy to condemn the acts of the governments your country tells you to see as Enemy. Much harder – and way more meaningful – to challenge your own government’s repression. https://twitter.com/JenniferJJacobs/status/1405124334549704705 


Jennifer Jacobs



@JenniferJJacobs

I yelled to Putin why do you fear navalny so much. Putin heard me and didn’t answer. Biden flashed me a big toothy grin.

 View image on Twitter

7,125 likes

1,912 people are talking about this 

 

Real journalists go to Belmarsh Prison
for exposing US war crimes. Western propagandists ask Putin why he’s
such a doodoo dumb dumb poopy head and then dream about Pulitzers all
night.

Western news media exists to funnel propaganda
into the minds of the public. It is controlled by plutocrats who work
in alliance with opaque government agencies to weave narratives about
why the US government needs to do the things it had already planned on
doing anyway. This gets more obvious by the day.

____________________

The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is 
entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. 
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | June 17, 2021 at 1:04 am | Tags: biden, democracy, elections, Geneva summit, Politics, Putin
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Ch

Comment    See all comments

 ========================================

* Zoals dat gebruikelijk is in de VS: leugens melden waarbij men stelt geen bijzonderheden te kunnen vrijgeven daar dit menselevens in gevaar zou brengen…… Nee, de geheime diensten melden het e.e.a. dus is het waar, maakt niet uit hoe vaak deze diensten aantoonbaar hebben gelogen……

———————————

Zie ook: ‘Joe Biden: als de NAVO niet bestond moest deze worden uitgevonden….. ha! ha! ha! ha! ha!

VS bespioneert haar EU lakeien en steelt daarbij bedrijfsgeheimen: ach de VS is een bondgenoot dus waarom zou je je druk maken………

‘Klokkenluidersbescherming’ in VS: Obama en Biden lieten journalisten en redacties afluisteren om klokkenluiders te pakken‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. Julian Assange en opperschoft Navalny)

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Antony Blinken (VS minister BuZa) leest de wereld de les over persvrijheid terwijl zijn eigen regering deze zwaar geweld aandoet

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….
(intussen op 18 juni 2021 is Assange al dik meer dan 2 jaar gefolterd
door hem in isolatie te houden, een schande van gigantische
proporties!!) (en zie de links in dat bericht!!

Navalny gebombardeerd tot oppositieleider, of hoe men Rusland geheel hypocriet blijft demoniseren
(Navalny, een fascist en wat een verschil in westerse behandeling
vergeleken met Julian Assange…..) (en zie de links in dat bericht)

Navalny slachtoffer? Assange is het echte slachtoffer!!

Navalny wordt geprezen terwijl Assange wordt gemarteld‘ (en dan is Navalny ook nog eens een misdadige fascist!!)

Barbaarse oorlogsmisdaden van Azerbeidzjan tijdens de oorlog van 2020 tegen Armenië‘ (met hulp van NAVO-lidstaat Turkije…..) (en zie de links in dat bericht!!)

Kamala Harris (vicepresident VS) roept bevolking van Guatemala op niet naar de VS ‘te vertrekken’ uh te vluchten

 

Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk

Joe Biden als Gandalf de brenger van het licht…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bidens ‘humane plan’ voor Midden-Amerika zal bitter weinig verandering geven in de omgang met de volkeren in die regio‘ 

New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen

Met nieuw VS ‘vluchtelingenbeleid’ zullen nog meer kinderen seksueel misbruikt worden…..

Maya vrouwen die de terreur en genocide in Guatemala overleefden vechten voor gerechtigheid

Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro (en zie de links in dat bericht!!)

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

 VS gaat door met uithongeren Venezolaanse volk >> de westerse wereld negeert deze afschuwelijke oorlogsmisdaad

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS
buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie
‘ (maar wel hypocriet kritiek
hebben op de Saoedische moord op journalist Khashoggi, terwijl Biden
onderzoeksjournalist Julian Assange wil laten wegrotten in de cel……)

———————————–

Hier nog wat links naar berichten over VS-terreur in landen waar het niets te zoeken had en heeft:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (daar zijn er voor deze eeuw al weer ruim meer dan 5 miljoen aan toegevoegd……)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (inclusief het manipuleren van verkiezingen)

New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen

Hè hè, dat mocht tijd worden: de New York Times (NYT), een grote vertegenwoordiger van de VS massamedia, die toegeeft dat niet het socialisme, maar de illegale sancties van de VS (gevolgd door VS schoothonden Canada, [Groot-Brittannië] en de EU) de reden zijn dat de economie van Venezuela naar de knoppen wordt geholpen en het land de vernieling indraait……. Eerder heeft de NYT als zo ongeveer alle andere westerse reguliere media de Venezolaanse regering met smerige propaganda gedemoniseerd, iets waar zelfs de zogenaamd onafhankelijke NOS en VPRO aan mee hebben gedaan (en dat nog doen!!)……

Zoals gezegd: illegale sancties, daar hiervoor geen VN resolutie werd aangenomen….. Sancties gebaseerd op leugens als zou president Maduro een dictator zijn en geen steun hebben onder het volk, terwijl hij elke verkiezing met een meerderheid wint…… Geen wonder als je ziet hoe Maduro en zijn voorganger Chavez de enorme armoede in het land hebben aangepakt door: betaalbare goede huisvesting, alfabetisering middels gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg en lage energieprijzen…….. 

Tja genoemde zaken zijn alleen voor elkaar te krijgen met een socialistisch/communistisch* bewind, terwijl het kapitalisme, of beter gezegd nu het neoliberalisme genoemde zaken zo duur mogelijk verkoopt dan wel verhuurt, neem alleen al onze zorgverzekering: we betalen ons scheel en als er een ‘pandemie’ uitbreekt zijn er te weinig ziekenhuisbedden, IC bedden en verpleegkundigen, dit ten gevolge van neoliberale bezuinigingen op de zorg en de toestemming van de overheid aan zorgverzekeringen om ziekenhuizen te sluiten…..**

Het is een goede zaak dat het eindelijk tot een groot mediaorgaan als de New York Times is doorgedrongen dat niet het socialistische bewind van Maduro en zijn voorganger Chavez de oorzaak is van de deplorabele toestand van de Venezolaanse economie, maar de illegale sancties van de VS, Groot-Brittannië, Canada en de EU…… Hierbij moet nog opgemerkt worden dat de VS al onder Chavez de supermarktketens uit de VS onder druk zette haar winkels in Venezuela zo min mogelijk te bevoorraden, dit met de opzet het volk ontevreden te maken, zodat men in opstand zou komen tegen Chavez….. Het voorgaande nog naast acties van de CIA die de oppositie opstookte in verzet te gaan tegen het bewind van Chavez en later Maduro, waarbij de CIA terreurgroepen gelinkt aan een paar oppositiepartijen van wapens heeft voorzien……. 

Dat al deze acties geen zin hebben gehad heeft dan ook alles te maken met de grote aanhang die eerder Chavez en nu Maduro heeft onder de bevolking….. De door de VS aangewezen ‘oppositieleider’ Guaidó, die zelfs door deze terreurstaat werd aangewezen als president van Venezuela, had voordien 2 à 3 procent van de stemmen, niet voor niets dat de VS deze psychopathische schoft aanwees, daar de echt grote oppositiepartijen te veel op de hand waren (en zijn) van Maduro…… 

Intussen hebben de terreursancties van de VS en haar trouwe schoothonden Canada, Groot-Brittannië en de EU ervoor gezorgd dat er meer dan 50.000 Venezolanen zijn omgekomen, veelal door een gebrek aan medicijnen en medische apparatuur, die volgens de VS niet onder de sanctie vallen, terwijl de dagelijkse werkelijkheid al jaren laat zien dat deze wel onder de sancties vallen…… Sterker nog: een bedrag van 5 miljard dollar dat Venezuela in de VS had gereserveerd voor de aankoop van medicijnen en medische apparatuur is door de VS geconfisqueerd (lees: gestolen) in het kader van die illegale sancties!!!*** (het getal van 50.000 overlijdens is een cijfer van vorig jaar en zal nu gegarandeerd veel hoger liggen…..)

Lees het door Peter Bolton geschreven artikel dat ik overnam van CounterPunch en geeft het door, de hoogste tijd dat men eindelijk ontwaakt uit de coma dat alles goed is wat de VS doet, terwijl deze vereniging van terreurstaten de boel over een groot deel van de aarde destabiliseert door: -illegale oorlogen, -het organiseren van opstanden, -het op touw zetten van staatsgrepen (in veel gevallen tegen democratisch gekozen regeringen), -het op grote schaal vermoorden van verdachten middels drones, waarbij meer dan 90% van de vermoorde slachtoffers niet eens werd verdacht, -geheime militaire acties onder regie van de CIA en dat in landen waar de VS niets te zoeken heeft, enz. enz….. 

Oorlogsmisdadiger en VS president Joe Biden is in Engeland en voorafgaande aan zijn eerste bezoek als president aan Groot-Brittannië en de EU stelde hij dat de  VS zal blijven vechten voor vrijheid en democratie >> de smerige leugenaar vergeet even hoeveel democratische gekozen leiders de VS met een staatsgreep heeft afgezet of laten afzetten, om deze te vervangen voor een gewelddadige dictator**** die precies doet wat de VS wil, om nog maar te zwijgen over de goede banden die de VS onderhoudt met bloedige dictaturen als die in Egypte, de Filipijnen en Saoedi-Arabië (waar men nog steeds mensen in het openbaar onthoofdt en stenigt, dan wel verminkt door bijvoorbeeld het afhakken van een hand…… S-A hetzelfde land dat al jaren een genocide uitvoert in Jemen, een genocide die de VS niet alleen politiek steunt maar ook militair…..)

Even The New York Times Now Admits That It’s US Sanctions, Not Socialism, That’s Destroying Venezuela

 

Photograph Source: tomscoffin – CC BY 2.0

The facile right-wing talking point that the economic crisis facing
Venezuela “proves” that “socialism always ends in failure” has become so
hackneyed by overuse that it has attained its own tongue-in-cheek name.
The ad Venezuelum, as it has come to be known, has slowly
developed into such a tedious and predictable right-wing tactic that it
seems to now serve as an all-purpose retort to try to discredit even the
most modest of left-of-center proposals. In October 2018, for instance,
then-President Trump responded to a plan by progressive Democrats in
congress to introduce a bill to establish a system of universal public
healthcare – something which every industrialized country other than the
US already has – by stating: “It’s going to be a disaster for our country. It will turn our country into a Venezuela.”

Analysts on the left have long toiled against the ad Venezuelum
by pointing out the myriad genui
ne explanations behind the economic
crisis that has been roiling the country since around 2014. Caleb
Maupin, for instance, has argued that falling oil prices were a key
factor in the collapse of Venezuela’s economy. This is hardly a
controversial point given that Venezuela’s dependence on oil, which was first discovered
in the 1920s, has led to a highly unstable economy featuring regular
bouts of economic chaos caused by a sudden drop in the price of crude.
In the early 1980s, during the government of Luis Herrera (of the
right-wing COPEI party), for example, there was a huge economic crisis
with many of the same features as the one confronting the country
today. Needless to say, no one at the time tried to pass this off as
proof that capitalism doesn’t work.

Ryan Mallet-Outtrim, who himself lived in Venezuela for several years, has argued
that the government’s monetary policy has been one of the main factors
behind the crisis. In particular, he pointed out that the fixed exchange
rate, which of course is hardly socialistic in nature, had an
unintended effect on demand for currency that in turn led to an
inflationary spiral. He is not alone is his criticism of the fixed
exchange rate; economist Mark Weisbrot of the Center for Economic and
Policy Research (CEPR), who like Mallet-Outtrim is broadly sympathetic
to the Chavista government, has argued for years that Venezuela should drop it in favor of a floating exchange rate.

I myself argued in a 2016 essay
for the Council on Hemispheric Affairs that an economic war waged by a
domestic societal elite, and abetted by the United States, has been a
major cause of the crisis. Though dismissed by critics of Chavismo
as a conspiracy theory, there is, in fact, ample evidence of an
economic war against the Venezuelan government ever since Hugo Chavez
was first elected in 1998. The so-called oil strike,
for instance, (in reality a management-led lockout) was a transparent
attempt to bring about regime change by crippling the economy. Cases of hoarding goods and deliberately disrupting supply chains on the part of the opposition-friendly private business sector, meanwhile, have been well-documented.

All of these explanations have undoubtedly formed part of the rich
tapestry of causation behind Venezuela’s economic woes. But what is
equally undeniable is that US-imposed sanctions have augmented these
factors as well as compounded the suffering felt by ordinary
Venezuelans. As Roger Harris pointed out in a May 4 essay for CounterPunch,
even a US government-authored report admits that “sanctions,
particularly on the state oil company in 2019, likely contributed to the
steeper decline of the Venezuelan economy.” Now, in addition to the US
government itself, one its major organs of interventionist propaganda
has conceded this exact same point.

In a May 30 article in The New York Times
about how organized crime groups have stepped in to provide services in
certain Caracas neighborhoods, Isayen Herrera and Anatoly Kurmanaev
seem to almost inadvertently acknowledge that Venezuela is
“disintegrat[ing] under the weight of Mr. Maduro’s corrupt leadership
and American [sic] sanctions.” This is quite an admission from a
publication that has been at the cutting edge of disseminating the ad Venzuelum
as well as propagandizing for the US-orchestrated coup led by so-called
‘interim president’ Juan Guaidó and for US interventionism more
broadly.

Outside the Alice in Wonderland world of the US corporate-owned
media, however, this claim is uncontroversial. In addition to the
aforementioned US government report that openly admits that US sanctions
have exacerbated the crisis, a 2019 CEPR study
authored by Weisbrot and development economist Jeffrey Sachs found the
number of deaths caused by these sanctions to have stood at 40,000
between 2017 and 2018 (that is, before the coup had even begun). In
early 2020, United Nations (UN) Special Rapporteur for Venezuela, Alfred
de Zayas, estimated
civilian deaths caused by sanctions to stand at around 100,000. This
would almost certainly need to be revised up significantly as of June
2021 – not least because Venezuela, like the rest of Latin America, has
been particularly hard hit by the coronavirus pandemic.

The US government’s intention behind the sanctions, meanwhile, is
straightforward. Its goal is to goad the country’s populace into turning
against its government via a brutal form of collective punishment –
something which is illegal
according to international law. Since the 1960s, successive US
administrations in Washington have honed this tactic via the so-called
trade embargo against Cuba. This crippling form of non-military warfare,
more accurately described as an economic blockade, has led to roughly $130 billion in damage to Cuba’s economy according to UN figures and has inflicted severe suffering on Cuba’s civilian population according to mainstream human rights organizations and academic research.

The Times’ other claim that corruption is a major factor in the economic crisis facing Venezuela also discredits the ad Venezuelum.
As international relations scholars point out, corruption is often
endemic to resource rich countries, especially those in the developing
world, and irrespective of the ideological stripe of their governments.
Perhaps due to its indispensable importance for modern economies, of all
the natural resources, oil seems to be the worst in its corrupting
effects on a country in which it exists in abundance. Indeed, corruption
hardly began in Venezuela upon Chavez’s election, but rather has been a
recurring feature of its history that has debilitated the country’s economy under governments of both the left and the right.

There is a degree of irony to the Times’ reference to corruption as well. Because academic studies have demonstrated
that sanctions actually lead to increases in corruption and organized
criminal activity in the countries they target. Writing in Quartz, political scientist Bryan R. Early of the University of Albany, SUNY, points out
that: “Not only are sanctions… frequently ineffective, they also can be
counterproductive… [because they] encourage government corruption and
the development of transnational organized crime.” So, apparently the Times authors are oblivious to the fact that US sanctions are ipso factopartly
to blame for the phenomenon they describe in their article. Early adds:
“Recent studies have shown… that sanctioned governments tend to become
less democratic and are more likely to engage in human rights abuses,
restrict women’s rights, and curb media freedoms.”

Note the cruel irony that these are some of the very alleged
pathologies on which Washington bases its sanctions against Venezuela in
the first place. And this shines a light on the fundamental duplicity
and dishonesty that lies behind the US’s entire sanctions regime,
whether it be against Venezuela, Nicaragua, Cuba or any other US
adversary. Concerns about alleged corruption, alleged organized criminal
activity, alleged human rights abuses, alleged deficits in media
freedom or women’s rights, or, indeed, alleged breakdowns in democracy
are not, and never have been, the factors on which Washington bases its
decision to place sanctions on another country. If they were, then how
come it not only issues no punitive measures whatsoever against the
brutal Saudi dictatorship or the murderous narco-state in Honduras, but
rather enters into lucrative arms deals with the former and lavishes the latter with generous funding for its state security forces?

Rather, Washington bases its decision to impose sanctions on a very
simple criterion – whether or not a country is obediently serving its
economic and geostrategic interests and accommodating its preferred
neoliberal economic system. All of the aforementioned publicly
proclaimed motivations are just post-hoc bogus justifications
to give a veneer of credibility to (and manufacture consent for) its
global campaign of naked coercion. We will surely never hear the likes
of The New York Timespoint that out.  But its
admission that sanctions and corruption, rather than the purported
inherent failures of socialism, are amongst the major causal factors of
Venezuela’s economic crisis is surely a step in the right direction.

=================================

*    Een echt communistsch bewind heeft in feite nooit bestaan, behalve dan wellicht enkele jaren na de Russische en Chinese revolutie, die beiden triest genoeg al snel ‘evolueerden’ in een politiestaat…….

**   In 2016 waarschuwden de AIVD en MIVD dat Nederland niet
klaar was voor een pandemie en daarbij werden o.a. voorgaande zaken
genoemd!!! Als Rutte 2 en 3 maatregelen hadden genomen op de
waarschwuing van de beide geheime diensten, had men niet zo spastisch
hoeven doen na de uitbraak van het Coronavirus, immers ons werd keer op
keer voorgehouden dat de zorg overbelast was en dat men alleen daarom al
strenge maatregelen moest nemen….. Vergeet niet dat we bij het
aantreden van Rutte 1 nog 2.200 IC bedden hadden, een aantal dat vorig
jaar bij het uitbreken van het virus was teruggebracht tot 1.100 bedden
en daarmee is ook het aantal IC verpleegkundigen met bijna de helft
gekrompen……

***   Zie: ‘VS heeft beslag gelegd op 5 miljard dollar van Venezuela voor medicijnaankopen

**** Joe Biden was als vicepresident onder Obama één van de hoofdverantwoordelijken voor de bloedige staatsgreep in Honduras, waardoor een door de VS geparachuteerde juntaleider dood en verderf kon en kan zaaien in dat land, waardoor grote aantallen burgers zijn gevlucht richting VS……..

——————————————————-

Zie ook: ‘Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk

Joe Biden als Gandalf de brenger van het licht…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!


Biden
zal de VS hegemonie over de wereld ‘redden’, ofwel nog gewelddadiger
optreden dan Obama en Trump samen….. ‘business as usual: US terror
‘ 

Human
Rights Watch liegt er weer eens op los: moedige Cubaanse artsen die
o.a. het Coronavirus elders bestrijden zouden slaven zijn
‘  

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren

Republikeinse en Democratische senatoren proberen de verkiezingen in Venezuela te saboteren‘   

Venezolaanse ambassade in Washington belaagd, er mag zelfs geen voedsel worden gebracht….

VS dreigt Rusland, China en Iran met geweld vanwege hulp aan Venezolaanse volk……

The Monroe Doctrine is Back, and as the Latest US Attack on Cuba Shows, Its Purpose is to Serve the Neoliberal Order‘ (een artikel van CounterPunch)

Trump vermoordde al 40.000 Venezolaanse burgers

Venezuela: in geheime zitting in Washington is gesproken over een militaire inval

Iran stelt terecht dat het VS leger een terroristische organisatie is‘ (met o.a. aandacht voor de VS terreur tegen Venezuela)

Venezolaanse regering treft nieuwe regeling voor hulpgoederen van het Rode Kruis, ‘onafhankelijk NOS’ brengt alweer fake news

Venezuela: 15 doden door sabotage elektriciteitsnet

Venezuela: bijt de VS in haar eigen staart?’

Venezuela: het VS volk wordt weer een oorlog in gelogen, zoals eerder in Irak, Libië en Syrië

Venezuela Aid Live >> Roger Waters (Pink Floyd) terecht tegen benefietconcert

Venezuela: humanitaire hulp stunt van de VS ingegeven om de kruistocht tegen Maduro een versnelling te geven

Jill Stein (US Green Party): de VS maakt zich druk over armoede in Venezuela terwijl de armen thuis kunnen doodvallen….

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN

VS eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers VS……..

Gisternacht op BBC World Service radio het bericht dat zowel president Biden als zijn minister van BuZa Blinken Rusland de wacht hebben aangezegd te stoppen met de troepenverplaatsing naar de grens met Oekraïne, waarbij psychopaat Blinken zelfs durfde te dreigen…… Alsof Rusland aan de Canadese en Mexicaanse grens staat met de VS, terwijl dat omgekeerd wel het geval is >> de VS en haar oorlogshond NAVO staan langs een groot deel van de Russische westgrens, wat Lavrov Biden eerder al onder de neus wreef en daarbij vinden er bijna het jaarrond militaire oefeningen plaats van de VS en haar NAVO-terreurpartners langs de Russische grens….. 

Daarover gesproken: er staat nu een heel grote oefening van de VS en NAVO op til langs die grens….. Alsof Rusland op eigen grondgebied geen troepen mag samentrekken…….. Buiten dat: de VS is NB de grootste agressor ter wereld, je kan daarbij gerust spreken van de grootste terreurentiteit ter wereld……. Vergeet verder niet dat de Russen terecht ongerust worden van die grote NAVO oefening, zeker nadat de Oekraïense neonazi-bataljons daaraan vlak voorafgaand de wapenstilstand in Oost-Oekraïne hebben geschonden en steden en dorpen van de zich van Oekraïne afgescheiden gebieden met zware artillerie bestoken (een ernstige oorlogsmisdaad en dat met wapens die daar volgens de wapenstilstand niet eens mogen zijn…..)…..

Ukraine is ready for NATO membershipNeonazi’s van een Oekraïens neonazi-bataljon, terecht dat de NAVO vlag er ook bij is te zien…….

Volgens nieuwe ‘richtlijnen’ van de totaal losgeslagen geheime diensten van de VS (meer dan 25!!) is het grootste gevaar dat ‘haar’ burgers te vrezen hebben de volgende landen zijn (in de volgorde): China, Rusland, Iran en Noord-Korea……. ha! ha! ha! ha! Ja, ‘stuk voor stuk landen die de VS al meermaals hebben aangevallen, logisch dus….’ Onbegrijpelijk dat deze diensten vooral de CIA en NSA dergelijke berichtgeving nog durven te brengen, gezien het feit dat ze al zo vaak op leugens zijn betrapt dat je wel blind moet zijn om niet door te hebben dat juist de VS het land is dat op veel plaatsen de stabiliteit letterlijk zwaar geweld heeft aangedaan, geweld? Zeg maar gerust vreselijke terreur, waarbij alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen (inclusief vrouwen en kinderen) zijn vermoord door de VS of in opdracht van de VS door haar NAVO-partners (zoals Nederland) dan wel door heel foute regimes die de VS steunt, neem het bloedige reli-fascistische Saoedi-Arabië…….. (al worden de slachtoffers van de genocide in Jemen niet meegeteld, een genocide die de Saoedische terreurcoalitie met hulp van de VS uitvoert in Jemen: daardoor hebben minstens 500.000 mensen het leven verloren [in feite vermoord], waaronder meer dan 100.000 kinderen…….)

Lullig, maar de meeste VS burgers hebben geen idee en hebben ook niet de tijd dan wel de energie om zich te verdiepen in wat de VS werkelijk uitvreet over de wereld, i.p.v. de leugen die hen continu wordt voorgehouden: ‘democratie en vrede brengen’ en als ze de energie wel hebben lezen de meesten van hen de reguliere (massa-) media en tja die brengen voor zeker 80% regeringsgetrouwe berichten zoals die van de CIA en NSA, ondanks alle bewezen leugens van deze geheime diensten, sterker nog de media nemen de berichten van die geheime diensten nog steeds met grote graagte over, voor veruit het overgrote deel zonder ook maar één letter aan kritiek te leveren, laat staan te controleren of e.e.a. klopt…….. En dan te bedenken dat die media nooit rectificaties hebben geplaatst als achteraf bleek dat ze voor de zoveelste keer het volk hebben voorgelogen……. De reguliere media ind e VS zorgen ervoor dat men werkelijk gelooft dat de VS alleen oorlog voert om gevaar voor de eigen bevolking af te wenden en daarvoor oorlog voert en dat maar al te vaak duizenden kilometers vanaf eigen bodem…….. Angst is dan ook een geweldig instrument om de bevolking eronder te houden, zie de meer dan belachelijke maatregelen tegen het Coronavirus…….

Het voorgaande is dan ook precies de bedoeling van de VS ‘regering’: de bevolking
moet zich achter de troepen en de vervloekte vlag scharen en verder
braaf belasting betalen…….. Het VS imperium heeft baat bij
onwetendheid en armoede, immers dat zorgt voor een continue stroom van
mensen die het leger ingaan, daar dit voor evenzo velen de enige
mogelijkheid is om een vak te leren………. Wat betreft die armoede: terwijl Joe Biden 750 miljard dollar (nog meer dan Trump!!) wil uitgeven aan oorlogsvoering, lijden in de VS nu al meer dan 14 miljoen kinderen honger…….

De genoemde landen vormen uiteraard totaal geen gevaar voor de VS, maar vrezen op hun beurt volkomen terecht de ongebreidelde agressie van de VS, dat alleen al met sancties verschillende bevolkingen vreselijk geweld aandoet, zo zijn in Venezuela al minstens 50.000 mensen overleden aan de gevolgen die de illegale sancties (dus zonder VN resolutie) die de VS het land heeft opgelegd en in Iran moet het aantal slachtoffers de 10.000 ook al lang zijn gepasseerd….. Gebrek aan voedsel maar vooral aan medicijnen, zaken die de VS zogenaamd nooit sanctioneert, echter ook dat is een leugen van formaat!! Je kan wel zeggen dan haalt men bijvoorbeeld de medicijnen toch elders? Echter de VS chanteert regeringen en bedrijven wereldwijd door te dreigen dat het ofwel het land ook onder sancties zal plaatsen, dan wel bedrijven te verstaan geeft dat wanneer men niet onmiddellijk stopt, de VS hen verder zakendoen onmogelijk zal maken en dat kan de VS daar het bijvoorbeeld het grootste deel van de banken kan dwingen geen zaken meeer te doen met zo’n bedrijf…….. Vergeet niet dat de VS met de dollar, een internationaal betaalmiddel in handen heeft (in feite is de dollar net zo veel waard als de rijksmark in het Duitsland van eind 20er jaren vorige eeuw*)…… De dollar is (nog steeds) leidend in de wereld en het SWIFT betalingssysteem, een systeem voor het internationaal betalingsverkeer, wordt ook door de VS beheert…… (vandaar ook dat de geldmachines in de VS dag en nacht kunnen doordraaien….)

Voorts wordt de dollar nog steeds gebruikt om de olieprijs weer te geven, iets wat de voormalige president van Libië probeerde te ondergraven met de gouden dinar, een munt gedekt door goud en niet als de dollar met lucht….. Het kostte Khadaffi op een vreselijke manier de kop en maakte van het eens rijkste land van Afrika het bijna armste land van dat continent…….. Ofwel de VS oefent op meerdere manieren terreur uit, waarbij de ergste vorm natuurlijk het illegaal oorlog voeren is, één van de grootste oorlogsmisdaden….. Verder heeft de VS middels drones al vele duizenden verdachten zonder enige vorm van proces vermoord en naast die verdachten bestaat meer dan 90% van de slachtoffers door deze terreur uit vooral vrouwen en kinderen, zoals je begrijpt niet eens verdacht van een misdaad……

Caitlin Johnstone heeft een bron bij één van de geheime diensten en die stelt onomwonden dat juist de VS zelfs het grootste gevaar is voor de VS burgers, niet zo vreemd als je het voorgaande hebt gelezen, immers geen land is instaat de VS aan te vallen……

Caitlin schrijft over de gevangenissen van de VS waar 1 op de 5 gevangenen van over de wereld gevangen zit en noemt dat geheel sarcastisch ‘het sociaal opvangnet…….’ (wat het leger daadwerkelijk is!!)

Lees het artikel en geeft het door, tijd dat de wereldbevolking wakker wordt en als de VS een basis heeft op de bodem van een ander land, de bevolking eist dat hier een eind aan wordt gemaakt en de VS militairen het land uit knikkert; de VS heeft ‘maar liefst’ 800 militaire bases over de wereld, waarvan een groot deel rond China en Rusland…….. De VS beschikt nu zelfs over een ‘raketschild’ in Polen en Roemenië, zogenaamd om raketten uit Iran tegen te houden, maar de leugenachtige vereniging van terreurstaten heeft daar raketten die in een mum van tijd kunnen worden uitgerust met meerdere kernkoppen waarmee de VS Russische steden kan aanvallen die gezien de afstand een schending is van het INF-verdrag (dat Rusland zou hebben geschonden aldus de VS, terwijl het haar beschuldiging, een nieuwe Russische raket zou dat verdrag schenden, meermaals heeft geweigerd te controleren en te inspecteren op verzoek van Rusland…..)…..

Intelligence Sources Say Biggest Threat To U.S. Is Actually U.S. Policy

by Caitlin Johnstone

A new “threat assessment”
by the US intelligence cartel has named China the number one threat to
the United States today, followed by Russia, Iran, and North Korea. This
has of course led to blaring news headlines like “China poses the biggest threat to the U.S., a new intelligence report says” from The New York Times,
instead of something a little less propagandistic like “Here’s who the
CIA wants you to be afraid of in order to advance its geostrategic power
agendas.”

The
report makes a bunch of evidence-free assertions which serve no purpose
other than to help manufacture consent for the movement of expensive
weaponry around the globe at the facilitation of unscrupulous war propaganda firms like The New York Times.
Not only that, but I can now report that this US intelligence threat
assessment is squarely contradicted by my own intelligence source.

Far
from being threatened in any meaningful way by Beijing, Moscow, Tehran
or Pyongyang, my intelligence source tells me that the greatest threat
facing the United States today is actually the policy and behavior of
the US itself.

Graph showing that 1 out of 5 prisoners in the world is incarcerated in the U.S.

My
source informs me that infinitely more threatening to Americans than
China is their own government’s policy of maintaining more and more
severe domestic austerity measures and relying on a racist, violent and
increasingly militarized police force to bash its most impoverished
populations into line instead of simply helping them. The fact that
America’s primary system of care for those who fall through the cracks
is its immense prison-industrial complex poses a far greater threat to America than Moscow, Iran or North Korea ever will.

“When
prison has become your country’s social safety net and you’re
incarcerating at a rate unseen anywhere else in the world, it is not the
time for you to worry about Kim Jong Un,” the intelligence source tells
me.

But
this crushing poverty and authoritarianism is necessary when a nation
is the hub of a globe-spanning empire and its rulers need to make sure
the populace remains too poor, busy and propagandized to begin
interfering in the mechanics of the war machine. If Americans began
using the power of their numbers to force their political system to
cease hemorrhaging money and resources into interminable occupations and
ever more expensive acts of military expansionism so that people could
be cared for at home, the empire would fall. And that would make the
imperialists sad.

According
to my source, the real threat to America today is the standing policy
of overextending US military commitments in a futile effort to maintain
unrivaled unipolar planetary hegemony on a world that is forever out of
control while impoverishing and oppressing Americans at home, all to
preserve a failed competition-based model of mass-scale human behavior
that our species needs to evolve beyond anyway.

China is a truly awful country! pic.twitter.com/sLjkWOWTaT

— Lee Camp [Redacted] (@LeeCamp) April 12, 2021

Okay, my intelligence source is between my ears.

Anyone
with a brain can see that there is no real threat to the United States
from outside US borders. US unipolar domination might be under threat
from an ever-changing world in which empires are always temporary.
Imperialism’s days might be numbered. Capitalism may be on the way out.
But the US itself is not being threatened on the world stage by any
foreign actor.

The
US government is the one threatening nations with obliteration if they
do not obey its dictates, not the other way around. Nobody is
threatening America.

Your
own intelligence sources will, with some rigorous usage, tell you that
the real threat to America comes from oligarchs, imperialists and war
profiteers who see the US government and its historically unprecedented
military force as a tool for expanding power and wealth no matter what
the human cost might be.

We can trust our intelligence sources on that matter my friends. Our story is much better-sourced than any we’ll ever see in The New York Times.

_____________________

New book: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix.

The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at 
my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, liking me on Facebook, following my antics on Twitter, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | April 14, 2021 at 1:41 pm | Tags: america, cia, imperialism, Intelligence, new york times, usa
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2xP

================================================

* De VS is in feite failiet als je de enorme schuld van het land ziet, maar door haar vooraanstande rol met de dollar en het SWIFT systeem kan het land ongelimiteered geld bijdrukken, hier de schuld zoals die in 2019 was: ‘VS in feite meer dan failliet: record schuld van meer dan 22 triljard dollar‘ (een bedrag dat de 30 triljard dollar al lang moet zijn gepasseerd, let wel wij noemen dat ‘biljoen’, ofwel 30 met 12 extra nullen!!)

Zie wat betreft Oekraïne: ‘Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook van belang is de volgende leugen van Blinken, waar de politiek en de media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat oorlogvoeren geoorloofd is: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland

Rusland zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren….Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor

Zelenski (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!‘ 

——————————————–

Zie verder: ‘Tony Blinken (VS minister BuZa) dreigt bedrijven onmiddellijk te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2

VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens

NAVO is ‘vredesorganisatie’ als je ‘secretaris-generaal’ Jens Stoltenberg moet geloven: ‘geen kernraketten in Europa’

Kernwapens in Europa: Rode Kruis >> Nederland moet het VN kernwapenverbod tekenen‘ (zie ook de links in dat bericht)

Pentagon Report Points To US Preparations For Total War

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

De VS, een duivels imperium, dat achter haar psychopathisch moordende troepen staat??

Geheime diensten komen met ‘uiterst verrassend nieuws’, alle door de VS aangewezen vijanden hebben de presidentsverkiezingen van 2020 gemanipuleerd….. ha! ha! ha! ha!

Alsof
Russiagate is bewezen i.p.v. met grote overtuiging naar de prullenbak
verwezen vanwege het ontbreken van zelfs maar één bewijs, komen de
geheime diensten in de VS met een volgend sprookje: Rusland, China,
Iran, Venezuela, Cuba en zelfs Hezbollah hebben geprobeerd de VS
presidentsverkiezingen van afgelopen november te manipuleren….. BNR bracht dit nieuws vanmorgen in het nieuws van 8.00 u., daarbij noemde men alleen
Rusland en Iran, maar nazoeken gaf aan dat het om nog ‘een paar’
vijanden van de VS gaat (althans door de geheime diensten, leger,
politiek en media als vijand aangewezen landen en zelfs een organisatie)…. 

Je snapt werkelijk niet dat deze geheime diensten nog het lef hebben om met dergelijke leugens te komen, zeker nadat ze eerder al zo vaak op liegen zijn betrapt, zeker als het om dit soort zaken gaat en Russiagate in het bijzonder….. Het valt me verdomd nog mee dat deze diensten niet meteen een eis tot een veel groter budget en uitbreiding van bevoegdheden hebben voorgelegd aan het congres (de senaat en het lagerhuis in de VS)…..

Als er
nu een ‘land’ op de wereld is dat alles en iedereen over de wereld
manipuleert en hackt is het de VS wel, men hackt daar zelfs de computers en
smartphones van bevriende naties….. Als de simpele manipulaties
niet helpen om een ‘vijandig regime’ weg te krijgen, bijvoorbeeld door verkiezingen te vervalsen, gaat de VS nog
‘iets verder’ door de CIA een opstand te laten organiseren en regisseren….. Als ook dat nog niet genoeg is om een ‘vijandige regering’ weg te
krijgen, koopt men desnoods het leger van zo’n land om zodat deze een
coup pleegt en als zelfs dat niet succesvol is regelt de VS desnoods
een false flag operatie (men doet alsof bijvoorbeeld het VS leger
werd aangevallen door het leger van de ‘vijandige natie’), zodat de VS
zich vals gelegitimeerd acht om grootschalig militair in te grijpen, ofwel een illegale oorlog te starten…… De voorbeelden daarvoor moeten intussen minstens 100 meter aan dossierkasten innemen, op Wikileaks raak je niet uitgelezen over deze zaken en dat beslaat in feite vooral de laatste 20 jaar…..

Het is
als met de claim van de geheime diensten over het 5G netwerk van
Huawei, China kan daar onmogelijk mee spioneren, zonder de servers
van bedrijven of overheden in te gaan, zoals nu al het geval is,
terwijl de VS toegang heeft tot elk netwerk over de wereld en meer
weet van elke burger die is aangesloten op het net, dan je lief
is…… (het is algemeen bekend dat in Groot-Brittannië een enorm datacentrum staat waarin de CIA en NSA vrijuit mogen grasduinen, in dat centrum zijn bijvoorbeeld ook gegevens over Nederlanders te vinden en dan bedoel ik gewone mensen, dus geen misdadigers of spionnen,…..)

Ongelofelijk
dat zich serieus nemende media niet alleen in de VS, maar ook in de rest van het westen, deze kulverhalen nog overnemen en dat
op een manier alsof de VS bijna onder de voet is gelopen……. 

Het wachten is nu op demissionair minister en D66 oplichter Ollongren met beschuldigingen dat Rusland, China, Iran e.a. de Nederlandse verkiezingen hebben gemanipuleerd, zoals ze eerder Rusland beschuldigde van het manipuleren van de Tweede Kamerverkiezingen in 2017*, niet dat ze daar ook maar één bewijs voor kon leveren……. Alsof Rusland er belang bij zou hebben de verkiezingen hier te manipuleren, terwijl er tegelijkertijd geen bewijs kon worden geleverd voor de smerige Russiagate propaganda…….. (die moest verbergen dat Hillary Clinton op een zeer vuile manier de Democratische voorverkiezingen van 2016 heeft gestolen van Bernie Sanders, destijds de meest ‘linkse’ Democratische presidentskandidaat in vele decennia…..)

Caitlin
Johnstone heeft over deze zaak een uiterst sarcastisch, maar mooi
artikel geschreven, lezen mensen, deze zaak zal de media, ook in ons land, nog wel een
paar maanden bezighouden. Ongelofelijk te lezen dat die geheime diensten zelfs over ‘probably’ (waarschijnlijk) spreken, wat meteen aangeeft hoe geloofwaardig de laatste leugens van deze diensten zijn……

US
Intelligence Cartel: All The Governments We Hate Interfered In
Our Election

by Caitlin
Johnstone

A
new
report

from the US National Intelligence Council assesses that most of the
governments the US-centralized empire has targeted for destruction
are guilty of seeking to interfere in the nation’s 2020 election.

Ahem.

Yeah,
so, that’s the news. According to the US intelligence cartel, the
nations which sought to interfere in the outcome of the US election
include Russia, Iran, China, Lebanese Hizballah, Cuba, and
Venezuela. Interestingly, exactly zero nations aligned geopolitically
with the United States are listed as having interfered in its
electoral process.

“We
assess that Russian President Putin authorized, and a range of
Russian government organizations conducted, influence operations
aimed at denigrating President Biden’s candidacy and the Democratic
Party, supporting former President Trump, undermining public
confidence in the electoral process, and exacerbating sociopolitical
divisions in the US,” the report informs us. “A key element
of Moscow’s strategy this election cycle was its use of proxies
linked to Russian intelligence to push influence narratives-including
misleading or unsubstantiated allegations against President Biden-to
US media organizations, US officials, and prominent US individuals,
including some close to former President Trump and his
administration.”

“We
assess that Iran carried out a multi-pronged covert influence
campaign intended to undercut former President Trump’s reelection
prospects-though without directly promoting his rivals-undermine
public confidence in the electoral process and US institutions, and
sow division and exacerbate societal tensions in the US,” the
report adds. “We assess that Supreme Leader Khamenei authorized
the campaign and Iran’s military and intelligence services
implemented it using overt and covert messaging and cyber
operations.”

Aaron Maté



@aaronjmate

Shoutout to Lebanese Hizballah, Cuba, and Venezuela for making it into the Russiagate 2021 Edition

 View image on Twitter

787 

228 people are talking about this

The
report finds that China “considered but did not deploy influence
efforts intended to change the outcome of the US Presidential
election,” and that it “probably continued to collect
intelligence on election-related targets and topics” and “a
probably also continued longstanding efforts to gather information on
US voters and public opinion; political parties, candidates and their
staffs; and senior government officials.”

“We
assess that Hizballah Secretary General Hassan Nasrallah supported
efforts to undermine former President Trump in the 2020 US election,”
the report says. “Nasrallah probably saw this as a low-cost
means to mitigate the risk of a regional conflict while Lebanon faces
political, financial, and public health crises.”

“We
assess Cuba sought to undermine former President Trump’s electoral
prospects by pushing anti-Republican and pro-Democrat narratives to
the Latin American community,” the report adds. “Cuban
intelligence probably conducted some low-level activities in support
of this effort.”

“The
Venezuelan regime of Nicolas Maduro had an adversarial relationship
with the Trump administration and we assess that Maduro had the
intent, though probably not the capability, to try to influence
public opinion in the US against the former President,” the
National Intelligence Council claims.


Kylie Atwood



@kylieatwood

New: The Biden admin is expected to announce sanctions related to election interference as soon as next week, 3 admin officials tell me. They didn’t disclose details related to the expected sanctions but said that they’ll target multiple countries including Russia, China & Iran.

2,847

872 people are talking about this

So
what the US intelligence cartel is asking us to believe this time
around is that America’s democracy has suffered
yet
another invisible attack
,
the evidence for which is of course top secret, and that the culprits
involved are most of the governments the US intelligence cartel
doesn’t like. Also, we’re being asked to believe that US-aligned
nations like Saudi Arabia and Israel have had no similar
interventions in the US electoral process at all.

And
of course we’re already getting reports that this narrative will be
used to justify sanctions against many of the accused nations,
including Iran (which would necessarily kill the nuclear deal Biden
campaigned on re-entering).

“The
Biden admin is expected to announce sanctions related to election
interference as soon as next week, three admin officials tell me,”
CNN’s Kylie Atwood
reports
on Twitter
.
“They didn’t disclose details related to the expected sanctions
but said that they’ll target multiple countries including Russia,
China and Iran.”

So
this completely unevidenced narrative is being used to justify
support for increased aggressions which have already been long sought
by the US intelligence cartel, which has an
extensive
and unbroken record

of lying to us about exactly this sort of thing. The response to this
is of course disbelief absent the mountain of evidence required in a
post-Iraq invasion world, which (spoiler alert) will never surface.
We will never be given any solid evidence for these US spy claims,
yet US foreign policy and mainstream news coverage of it will march
on as though we have.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

BREAKING: Top secret evidence reveals the 2020 US election was attacked by Russia and Iran and China and North Korea and Venezuela and Syria and Hezbollah and Hamas and WikiLeaks and Jeremy Corbyn supporters and Substack journalists and anti-imperialists who have YouTube channels

1,546

446 people are talking about this

There
is no legitimate reason to trust any of these unproven claims, and
it’s also worth noting that even if those claims were true it would
not matter. The US
interferes
in world elections more than any other nation on earth
,
so foreign nations are fully entitled to interfere in US elections as
much as they like. You have no legitimate grievances about pushback
on your behavior when you are the clear aggressor.

Furthermore,
any claims of foreign nations pushing “influence narratives”
are
dwarfed
by orders of magnitude

by the influence narratives being pushed by the media-owning
plutocratic class inside the United States. Claiming that any foreign
nation has anywhere near that degree of influence over the narratives
which Americans consume and believe is cartoonish. The only real
electoral interference in the United States was by the plutocratic
class.

This
continually recycled story is so unbelievably tedious. “Oh noes,
we’ve been attacked in an invisible way by an enemy we were already
preparing to slam with economic sanctions and new cold war
escalations! Believe us or you’re a conspiracy theorist!” Sure,
Jan. Cool story.

Whoever
controls the narrative controls the world. Those who control the
dominant narratives will keep adjusting them as they see fit to
advance whatever pre-existing agendas they have chambered up ready to
fire. Truth simply does not feature.

_______________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar
on 
Ko-fiPatreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| March 17, 2021 at 2:01 am | Tags:
china,
Cuba,
election,
Iran,
lebanon,
news,
Politics,
Russia,
Venezuela
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2vp 

====================================

* Zie: ‘Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws‘ en zie:

Kasja Ollongren (D66 minister) en de Russische manipulatie van de Provinciale Statenverkiezingen‘ en zie:

Kajsa
Ollongren (D66 vicepremier): Nederland staat in het vizier van
Russische inlichtingendiensten……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ en zie:

Privacy: leugens, bedrog, Ollongren (D66 minister) en De Verleiders‘ en zie:

Ollongren (D66 minister) schiet een levensgrote bok met fake news show‘ en zie:

Ollongren gesteund door Thomas Boesgaard (AD), ‘Rusland verpakt het nepnieuws gekoppeld aan echt nieuws…..’ Oei!!

—————————————————————–

Zie ook: Coronacrisis: de grootste internationale oefening ooit van politie, geheime diensten en de landstrijdkrachten‘ 

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion

Nijntje populair in China, pas op Trump!!

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd

Duitsland roept Russische ambassadeur op ‘het matje’ vanwege vermeend hacken van Duits parlement

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange
(en zie de links in dat bericht met meer artikelen over Assange en
Chelsea Manning, die o.a. met info kwamen dat de VS op grote schaal
spioneert)

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..‘ (!!!!

Amazon heeft lak aan privacy en werkt mee aan natiegroot ‘veiligheidsnetwerk’ in de VS

Niet Rusland maar Trump beïnvloedt nu al de verkiezingen in Groot-Brittannië

Alexandria Ocasio-Cortez grilt Zuckerberg over misleidende advertenties op Facebook: liegen in verkiezingstijd is toegestaan

Grapperhaus (CDA minister) lanceert een veelomvattende strategie tegen spionage en sabotage door ‘buitenlandse staten’

Federale rechter stelt ten overvloede dat DNC geen grond heeft voor zaak te tegen Trumps verkiezingsteam

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate geslaagd: geen impeachment van Trump, waar Clinton en haar team na bewezen misdaden vrijuit gaan…..

De sterkste beïnvloeding van de VS presidentsverkiezingen wordt als volkomen ‘legaal’ en normaal gezien

Avaaz valt met fake news en desinformatie ‘fake news en desinformatie‘ aan……’ (zie in dat bericht ook de link naar een ander artikel met een smerige rol van Avaaz)

Rob Jetten (D66 fractievoorzitter) liegt een fikse slag in de rondte in EU verkiezingspraatje

EU verkiezingen: manipulatie ook door lobbyisme is misdadig, zelfs Bas Eickhout (GroenLinks) doet hieraan mee

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

New York Times ‘bewijzen’ voor Russiagate vallen door de mand……

Politico rapport bevestigt: Russiagate is een hoax

 

Russiagate sprookje ondermijnt VS democratie en de midterm verkiezingen

De Israëlische manipulatie van de VS presidentsverkiezingen, gaat veel verder dan wat men Rusland in de schoenen schuift…..

Russiagate: nog overtuigd van bestaan daarvan? Lees dit!‘ 

Robert Mueller lijdt aan dementie en maakt van Russiagate een nog belachelijker verhaal

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate? Britaingate zal je bedoelen!

Russiagate: VS en buitenlandse geheime diensten hebben de VS presidentsverkiezingen in 2016 gemanipuleerd

‘Russiagate’:
Intel-raport over Russische bemoeienis met verkiezingen opgebouwd met
leugens en is politiek gemotiveerd, aldus Matlock, voormalig VS
ambassadeur in Moskou

The Attack on ‘Fake News’ Is Really an Attack on Alternative Media

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media

Facebook gebruikte ‘fake news’ beschuldiging om de aandacht voor schandalen af te leiden

Twitter
weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote
criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Why the Coordinated Alternative Media Purge Should Terrify Everyone

Facebook (en Twitter) onderdrukt meningsvorming door het verwijderen van (echt) onafhankelijke media

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Facebook Purges Independent Media for “Political Disinformation”

Facebook Blocks Links to Free Speech Competitor ‘Minds’

VN waarschuwt voor honger in Syrië, maar weigert de schuldige aan te wijzen: de VS…….

Afgelopen nacht in het BBC World Service radionieuws het bericht dat de VN waarschuwt dat 4,5 miljoen mensen in Syrië dreigen om te komen van de honger…… Een correspondent (kreeg z’n naam niet mee) stelde dat de situatie door de oorlog alleen maar is verslechterd….. Nu waren er voor de oorlog losbarstte in Syrië (door de VS georganiseerd) wel wat problemen vanwege de grote droogte, maar over honger hoorde je destijds niets…..

Volgens de VN en het Rode Kruis dreigt er honger voor in totaal meer dan 12 miljoen mensen in Syrië, dat is 60% van de bevolking……

Niets in de berichtgeving op BBC W.S. of het Rode Kruis over de wurgende sancties van de VS, dat als klap op de vuurpijl ongeveer één derde van het land bezet houdt, een olierijk gebied, waar de VS de olie verkoopt en daarmee een ernstige oorlogsmisdaad begaat, echter wat nog veel ernstiger is, is het feit dat hetzelfde gebied uitermate belangrijk is voor de voedselvoorziening van het land…… Daarbij heeft de VS de rest van Syrië gesanctioneerd zodat er geen voedsel en medicijnen het land binnenkomen……. De VN weigert de VS aan te wijzen als schuldige maar durft wel te stellen dat honger als wapen wordt gebruikt……. (bijna met de vinger wijzend naar de democratisch gekozen regering van Syrië)……

Ondanks dat de VS telkens weer liegt dat het medicijnen en voedsel niet sanctioneert, doet de VS dit wel degelijk, Blinken heeft zelfs toegegeven dat dit een belangrijk middel is om een VS onwelgevallig bewind te wippen, immers het veroorzaakt grote ontevredenheid onder de bevolking en die zou volgens de VS kunnen leiden tot het omverwerpen van zo’n bewind….. 

Het interesseert de VS hoegenaamd geen zier dat daardoor een enorm aantal mensen overlijden, feitelijk vermoord door de VS!! Zo hebben sancties van de VS tegen Venezuela al aan ruim meer dan 50.000 mensen het leven gekost, een getal van een paar jaar geleden, het zal me dan ook niet verbazen als dit getal intussen boven de 60.000 ligt (waaronder heel veel kinderen….)

Ook in Iran is de nood hoog door de illegale sancties van de VS (de sancties die de VS oplegt zijn unilateraal, ofwel die worden niet gelegitimeerd door de VN, maar hebben wel verstrekkende gevolgen, daar de VS overtredingen zwaar bestraft en dat kan voor bedrijven het faillissement betekenen…….)

Ongelofelijk dat zo’n BBC verslaggever niet spreekt over de smerige sancties van de VS en het bezet houden van belangrijke landbouwgebieden….. Overigens bevinden zich in dat gebied naast een aantal terreurgroepen (‘gematigde rebellen’) ook een groot aantal ISIS strijders die worden beschermd door de VS troepen…..

Tegelijkertijd liegt de VS dat het gedrukt staat als het beweert dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren, terwijl dezelfde VS niet alleen illegale sancties heeft opgelegd aan Venezuela, Iran en Syrië, waardoor grote aantallen mensen om het leven komen, maar helpt daarnaast de Saoedische terreurcoalitie met het uitvoeren van een echte genocide op de sjiitische bevolking van Jemen, waar intussen al meer dan 600.000 mensen moeten zijn omgekomen van honger, cholera en difterie, onder die 600.000 ook nog eens meer dan 100.000 kinderen…… 

Hoe is het mogelijk dat de westerse media zo weinig belangstelling hebben voor de genocide in Jemen en als ze al een bericht over Jemen plaatsen, is dat in 99% van de gevallen ondersteund met leugens die het Pentagon en de geheime diensten van de VS op grote schaal verspreiden……Men wil zelfs niet spreken over een genocide in Jemen……

De VS maakt zich in Syrië niet alleen schuldig aan vreselijke
oorlogsmisdaden, maar ook aan misdaden tegen de menselijkheid…… Ongelofelijk dat zoveel mensen niet zien (of willen zien) dat de VS de grootste terreurentiteit op aarde is…… Het Internationaal Strafhof (ICC) zou eens wat beter haar best moeten doen om de enorme oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid van opvolgende VS regeringen aan de paal te nagelen….. Alleen deze eeuw is de VS al verantwoordelijk voor de moord op meer dan 5 miljoen mensen…….. (met hulp van NAVO partners in oorlogsmisdaden als Nederland….)

Zie ook: ‘Tony Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland

VS zegt uit zelfbescherming doelen in Syrië te hebben gebombardeerd……..‘ (en zie de links in dat bericht)

Tulsi Gabbard (2de Congreslid voor Hawaï) stelt dat de VS een smerige oorlog voert in Syrië

Russische terughoudendheid t.a.v. aanvallen door de VS en Israël op Syrië bereikt het tegenovergestelde effect: oorlog!!

Idlib: westerse anti-Syrische en -Russische propaganda

Syrië: uitleg over de geologische en psychische oorlogsvoering tegen dit land

Turkije vermoordt meer dan 50 Syrische militairen: artikel 5 van de NAVO komt in beeld…. (waar het westen met verontwaardiging reageert als Syrië Turkse militairen op haar eigen grondgebied aanvalt, terwijl
het westen stil is als er Syrische militairen worden vermoord in Syrië door
terreurstaat Turkije en de terreurgroepen die dit land steunt….)

Pompeo liegt keihard dat Iran Al Qaida steunt en onderdak geeft‘ (terwijl hij Al Qaida Syrië van de terreurlijst haalde…)

VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens
(terwijl de VS de echte genocide, die de saoedische terreurcoalitie in
Jemen uitvoert, politiek en militair steunt……!!!) (en zie de links
in dat bericht!!)

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

Republikeinen noemen Biden een Xi marionet, terwijl hij de koude oorlog met China verder zal uitbouwen‘ 

Aanstelling Michele Flournoy als minister van ‘defensie’ onder Biden, heeft niets met feminisme van doen

VS bezig geheime basis uit te breiden als voorbereiding op oorlog met China en/of Noord-Korea

VS gaat door met destabiliseren Irak: 5 aanvallen, waarvan één op een Iraakse militaire basis‘ (een bericht van 13 maart 2020) (zie de links in dat bericht!!)

Meer voorbeelden van VS terreur op grote schaal:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000, deze eeuw zijn daar al meer dan 5 miljoen dodelijke slachtoffers aan toegevoegd…..)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN

Smartphone productie is uitermate vervuilend, Frankrijk heeft het antwoord om die vervuiling flink terug te dringen

Het
produceren van een smartphone, die voor velen na 2 jaar wel de
uiterste houdbaarheidsdatum heeft bereikt, is een uitermate
vervuilend proces, dit vanwege: -mijnbouw, -transport van grondstoffen en eindproduct over de hele
wereld en de -rafinage en het verwerken van de noodzakelijke
chemicaliën….. Het Care 2 team noemde de voorgaande zaken, echter
daar moet ook nog eens de productie van het apparaat aan worden
toegevoegd en vooral moet niet vergeten worden dat er ‘koude
oorlogen’, opstanden en staatsgrepen worden uitgevoerd voor de
grondstoffen, zo heeft Venezuela een enorme voorraad coltan
belangrijk voor smartphones*, één van de redenen voor de illegaal opgelegde sancties aan dat land door de VS (overigens ook goud dat wordt gebruikt voor smartphones kwam voorheen niet zelden uit Venezuela*)….. Ook andere landen in
Zuid-Amerika hadden te maken met sancties dan wel door de CIA
georganiseerde opstanden puur en alleen voor de economische belangen
van de VS…….

Het is
een schande dat in een tijd van steeds verder slinkende grondstoffen
en waarin we te maken hebben met een klimaatverandering door de mens
veroorzaakt (toegegeven door ‘onverdachte partijen’ als Shell en
Exxon Mobile), de smartphone de nieuwe heilige koe van de mensheid,
zo’n grote CO2 voetafdruk heeft, waarbij het Care 2 team ook nog eens
aangeeft dat de giftige stoffen uit afgedankte smartphones het milieu
in arme landen verkankert……

In
Frankrijk ligt een wetsvoorstel klaar om een eind te maken aan dit
zware misbruik van grondstoffen en de enorme vervuiling die daarmee
gepaard gaat…… Met deze wet zouden smartphones zo gemaakt moeten
worden dat ze veel langer meegaan (neem het Apple accu
schandaal) en dat na de diensttijd deze telefoons makkelijk moeten kunnen worden hergebruikt (‘gerecycled’),
zodat de grondstoffen verwerkt in deze telefoons niet verloren gaan en niet elders de boel zwaar kunnen vervuilen……

Lees enteken de petitie ajb en zegt het voort!!

Smartphone
production is bad for the environment

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Your
smartphone dying after two years isn’t just annoying and expensive.
It’s killing our environment.


If you use a smartphone, you know
that they don’t last as long as they should given their steep price.
In fact, the manufacturers want it that way. They build smartphones
that die frequently so that people will be forced to buy new ones
more often. But producing smartphones is extremely taxing on our
environment: mining, transportation, refining and working with the
necessary chemicals all create a massive carbon footprint.
Given
this high environmental cost, they must be built to last longer to
decrease the impact and France has a piece of legislation that would
help.
Sign
the petition to support France’s effort to regulate this wasteful
cycle!

Almost half of the entire world
population uses a smartphone — approximately 3.5 billion people. In
the U.S., the average person gets a new phone every 1.8 years. These
devices are pouring into landfills, often in poorer and developing
countries, poisoning people and wildlife, while the processes of
creating more to fill their places are funneling greenhouse gasses
into our already warming atmosphere.

But it doesn’t need to be this way!
This landmark legislation from France could be the first step in
setting a new precedent in supply and demand for smartphones — the
fate of Earth depends on it.
Sign
the petition and tell the French government to adopt these
regulations!

Thank you,

Kelsey
The Care2 Petitions Team

P.S.
Producing smartphones is bad for the environment, it’s time we demand
they are build to last longer.
Sign
the petition.

========================================

* Coltan is één van de redenen waarom de VS een
ander regime wil in Venezuela, terwijl de door de VS geparachuteerde illegale
president Guaidó al heeft gezegd dat wanneer hij echt president zal
zijn, de genationaliseerde VS bedrijven weer zullen worden
teruggegeven aan de uitbuiters die deze bedrijven (waaronder mijnen) in handen hadden……. Door de sancties van de VS liggen veel industrieën en mijnbedrijven plat…… (sancties die worden gesteund door Canada en de EU, deze sancties zijn illegaal daar ze niet worden gesteund door de VN….) Ook de goudwinning in Venezuela ligt zo goed als plat door deze illegale sancties…….

Zie ook: ‘Apple wil geen universele snoeren en opladers dat zou zorgen voor extra vervuiling aldus het bedrijf‘ (de wereld op z’n kop, wat een smerige leugen!!)

Coronacrisis: afvalverwerkers hebben belang bij een zo groot mogelijke berg afval

Gezondheidsraadadvies: doorgaan met uitrollen G5-netwerk echter met waarschuwing de volksgezondheid in oog te houden….. ha! ha! ha! ha!

Mobiele telefoons gevaarlijker dan overheden wilden/willen zien en de fabrikanten willen toegeven……
(de video in dat bericht is verwijderd door YouTube, ofwel censuur….
tja de invloed en macht van de smartphone lobby op/over de politiek is
groot…..)

Eric Wiebes (VVD minister EZ en Klimaat..) probeert ‘Al Goretje’ te spelen, maar helaas…….

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika‘ (inderdaad ook Shell dat het gore lef heeft zich meer en meer voor te doen als een duurzaam bedrijf…..)

Elektrisch rijden op accu’s: de dood in de pot

Smartphones en tablets zijn een groot gevaar voor de gezondheid van o.a. kinderen(zie vooral de videopresentatie in dit bericht!)

Wuppertal gaat experimenteren met ‘batterijbus’, ondanks uitstekend werkend trolleybussysteem

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen‘ 

Bolivia: de coup heeft alles te maken met grondstoffen

NOS liegt weer over Evo Morales (Boliviaanse president) die met coup werd afgezet


Bolivia coup een ‘CIA job’, aldus anonieme Duitse veiligheidsanalist, met lessen voor de toekomst

Werkstress maakt steeds meer mensen ziek aldus TNO, waar BNR’s van Werven de werknemers als schuldig aanwijst‘ 

Klijnsma geeft ‘smartphone’ voorlichting aan schooljeugd, op ongekend niveau!!! Sluit deuren en ramen!!!

Voor meer berichten over Venezuela, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS

Ongelofelijk
dat men werkelijk denkt dat met Biden de situatie voor veel landen
zal verbeteren als het gaat om mensenrechten en misdaden tegen de
menselijkheid >> waarom zou men dat denken als je ziet dat Biden tot
de weinige VS presidenten behoort die al voor diens presidentschap
aangemerkt moet worden als oorlogsmisdadiger…… Deze
‘twijfelachtige eer’ verwierf Biden al onder ‘vredesduif’ Obama, als
diens vicepresident is hij mede verantwoordelijk voor de illegale
oorlogen die de VS aanging en de oorlogen die de VS veroorzaakte tijdens de administratie van Obama…… Dit
nog naast medeverantwoordelijkheid voor het ingrijpen in landen middels het organiseren van
opstanden en zelfs staatsgrepen, zoals die in het Honduras van
2009….. Deze coup werd door Hillary Clinton,
destijds VS minister van buitenlandse zaken, georganiseerd en samen met de CIA geregisseerd….. (nogmaals: onder medeverantwoordelijkheid van Joe Biden en Barack Obama….)

Large Groups of Hondurans Set Off for U.S., as Mexico Pledges to Block Them‘ (Wall Street Journal)

Sinds
die tijd is er een waar (beter: zwaar) terreurbewind gaande in
Honduras, waarvan al velen het slachtoffer zijn geworden en milieu-
en mensenrechtenactivisten als Berta Cáceres vogelvrij zijn
verklaard……… Een aantal van hen zijn als Cáceres vermoord en niet zelden
op een vreselijk barbaarse manier……. Ondanks dat de verkiezingen
die sinds de staatsgreep in Honduras werden gehouden en die
overduidelijk waren gestoken, werd er geen kritiek geleverd door de
VS of de rest van het westen, dit in sterke tegenstelling tot andere
landen in Latijns-Amerika, die niet als een hond achter de VS
aanlopen en waar de westerse landen na elke verkiezing stellen dat
deze werden gemanipuleerd (hoewel internationale waarnemers ze wel
als eerlijk beoordeelden, zoals de laatste verkiezingen in
Venezuela)……

Het gaat
de VS en de rest van het westen dan ook om het veiligstellen van
grondstoffen en belangenbehartiging van westerse bedrijven in die landen,
zo heeft de NAVO nu ook 2 bases in Colombia……. Over Colombia
gesproken: gisternacht op BBC World Service het bericht dat de regering
van
Álvaro
Uribe
Vélez,
veelal aangeduid als (Álvaro) Uribe, die het land regeerde van 2002
tot augustus 2010, verantwoordelijk is voor massamoorden, dit door de vondst van massagraven waarover men
bekend maakte dat daar 6.500 burgers werden gevonden, vermoord door
regeringstroepen…… (eerder ging men uit van rond de 2.000 moorden) Uribe, de fascist die goede banden onderhield met zowel
George W. Bush als ‘vredesduif’ Obama……

Trump
sloot een verdrag met Honduras en Guatemala, om
vluchtelingenkaravanen richting VS uit elkaar te slaan (mensen die
vluchten vanwege overheidsgeweld en de uitzichtloze situatie voor de
sterk verarmde grote onderlaag). Je zou verwachten dat Biden
onmiddellijk een streep heeft gezet door dat misselijkmakende
verdrag, gezien zijn woorden in aanloop van de verkiezingen, maar
niet is minder waar >> Biden laat Honduras en Guatemala gewoon doorgaan
met de zware repressie en het uiteenslaan van vluchtelingen
karavanen, die na het verdwijnen van Trump weer zijn ontstaan en
waarvan er een paar alweer op weg zijn naar de grens tussen Mexico en
de VS, waar al 25.000 vluchtelingen wachten om te worden toegelaten
tot de VS, of die ten einde raad de gevaarlijke illegale overgang van
de grens zoeken, waar velen het leven laten in de woestijn……

Roberta
Jacobson, Bidens hoogste ambtenaar die de opdracht kreeg om een
nieuwe, veilige en humane migratie politiek te vormen, heeft Biden
gevraagd geduldig te zijn en heeft er bij hem op aangedrongen
geen nieuwe migranten toe te laten…… (nogmaals terwijl er al
25.000 mensen aan de grens wachten om te worden toegelaten, mensen
die daar vaak al langer dan een jaar wachten, terwijl zij op de vlucht zijn voor door de VS veroorzaakte terreur…)….
Overigens is het de vraag wat Biden en Jacobson achter gesloten
deuren hebben besproken, daar het bepaald niet ondenkbaar is dat deze
woorden van te voren door Biden werden ingefluisterd, immers de man
is een enorme hypocriet….)

Bidens
immigratie politiek houdt o.a. in dat de VS 4 miljard dollar zal
spenderen aan Honduras, Guatemala en El Salvador, om met dat geld de
reden voor het vluchten tegen te gaan, waarbij de Biden administratie
ervan uitgaat dat dit puur economische redenen zijn, wat ze duidelijk
niet zijn en dat moet hij gezien zijn geschiedenis weten!!! Volkomen terecht dan ook dat John Perry, de schrijver
van het hieronder opgenomen artikel, stelt dat geld pompen in landen
waar de regering voor enorme ellende zorgt niet zal helpen, sterker
nog dat kan het probleem alleen maar verergeren (en nogmaals: totdat
de foute machthebbers weg zijn, al is dat zelfs geen garantie zoals
Perry opmerkt, daar het systeem erop is gericht om de belangen van
het westen veilig te stellen….. Een ‘Catch 22’ situatie, immers
Biden en zijn administratie zullen op zeker niets doen tegen deze
belangenbehartiging…..

Perry
schrijft in zijn artikel dat eerder op London Review of Books werd
gepubliceerd en dat ik overnam van Information Clearing House (ICH), o.a. over
de in feite onwettige president van Honduras, Juan
Orlando Hernández (JOH), dat deze van Honduras een narcostaat heeft
gemaakt en dat een laboratorium voor cocaïne, onder zijn verantwoording beschermd door het
leger, verantwoordelijk is voor de maandelijkse ‘export’ van honderden
kilo’s cocaïne naar Miami (Florida)…… Terwijl organisaties die
verantwoordelijk zijn voor herstel na bijvoorbeeld orkanen amper of
niet werken, de hulpgelden verdwijnen voor een groot deel in
‘bepaalde zakken’, vandaar ook dat men in Honduras zegt dat wanneer
deze organisaties drugslaboratoria waren geweest, de boel wel zou
werken…..

Onder het ICH artikel kan je klikken voor een ‘Dutch vertaling’, dat kost je wel enkele tientallen seconden aan tijd:

If it were a narco
lab, it would be working

By
John Perry

February 18, 2021
Information
Clearing House

– On the day he was inaugurated, Joe Biden halted the construction of
Trump’s Mexican border wall. A few days earlier, 1500 miles to the
south, a new ‘caravan’ of at
least eight thousand Honduran migrants
had set off northwards,
partly in the hope that by the time they tried to cross into Texas,
Biden’s promised softening of immigration policy might have taken
effect.

Obstacles left by
Trump still stand in their way. Agreements he made with Honduras and
Guatemala led to police attacking and dispersing the refugees.
Scattered groups are still heading towards the Mexican frontier at
Chiapas – according to one
Trump-era official
, ‘now our southern border’ – where they
will face Mexican troops. If they eventually reach the Rio Grande,
they’ll join 25,000 asylum seekers in camps, waiting to be
processed by US border officials. Roberta Jacobson, Biden’s
official charged with forming his new ‘secure, managed and humane’
migration policy, has asked
them
to be patient and pleaded for no new arrivals.

Why do people take
these risks? The truth is that Honduras is a failed state and, unless
US policy towards it changes radically, many thousands more will head
north. Since the military
coup in 2009
there have been three corrupt elections. The last,
in 2017, which saw Juan Orlando Hernández (JOH) re-elected when
he had clearly lost
, led to even more repression. Persecution of
human rights defenders is unceasing, even after international
condemnation of the murder
of Berta Cáceres
five years ago. Seven were killed in 2020, and
four young leaders from Garifuna communities, abducted in a single
night seven months ago, are still
missing
.

Curfews during the
Covid-19 pandemic appear to have worsened the day-to-day violence:
eleven corpses were found in the street in one week in January;
bodies are being chopped up and left wrapped
in plastic
. Perhaps the most emotive case occurred earlier this
month: a doctor and student nurse, who had been working with Covid
patients, were arrested for breaching the 9 p.m. curfew. The doctor
was freed, but the nurse died in police custody. Protests erupted.
Five people were arrested, tortured
by the police
and forced to confess to crimes they didn’t
commit.

In November, two
hurricanes hit
a country totally unprepared for them
, destroying 6000 homes and
seriously damaging 85,000 more. By December, JOH was touring
financial institutions in Washington looking for money. He collected
more than $3 billion in aid for hurricane victims, despite
well-publicised corruption in the disbursement of funds donated
earlier to tackle Covid-19. Shortly after his visit, federal
prosecutors in New York –who a year ago established that JOH had
created a narco-state
– filed documents in a new
drugs case
. After quoting JOH saying he would ‘shove the drugs
right up the noses of the gringos’ by flooding the US with cocaine,
they accuse him of ‘embezzling aid money provided by the United
States through fraudulent non-governmental organisations’. A
Honduran narcotics lab, protected by the military on JOH’s orders,
had been sending hundreds of kilos of cocaine to Miami every month.

The massive disruption
caused by the storms provoked a fresh peak of Covid-19 infections:
1100 new cases on a single day in mid-January, the highest so far.
Weakened by corruption and underfunding, the health service is
overwhelmed. At least 75 doctors and dozens of nurses have died, many
as a result of overcrowded wards and poor equipment. ‘We have to
wait until someone dies to give their bed to someone else,’ a
doctor said.
To fill the gaps, seven mobile hospitals were ordered last March but
only two are working properly. The head of the agency which made the
$47 million deal, accused of corruption, was sacked. People protested
under
the banner
: ‘If it were a narco lab, it would be working.’

Biden’s immigration
policy includes spending $4 billion in El Salvador, Guatemala and
Honduras to address the problems that spur migration. It should be
obvious, not least from the evidence accumulated by New York
prosecutors, that the ruling party in Tegucigalpa is unfit to govern,
even if JOH is replaced in elections in November. But the problems go
much deeper than that: the whole governing system serves the needs of
big business – often North American companies – as it exploits
both the land and the workforce, destroying the environment and
maintaining the
second biggest gap between rich and poor
in Latin America.
Throwing money at the problems could simply make them worse unless
Biden makes the fundamental changes in US policy that both Obama and
his secretary of state Hillary Clinton refused to contemplate.
Perhaps aware that this won’t be achieved quickly or easily, Biden
officials appear to have quietly asked
Mexico and its neighbours to continue to deter migrant caravans, even
as a new one is said to be forming.

JOH meanwhile faces
not only political rejection but possible extradition if the US turns
against him. He’s reported
to be ‘trying to figure out how to refashion himself from a Trump
ally into a Biden one’. He tweeted a photo
of himself with Biden in 2015: ‘I hope we can work together,’ he
wrote, ‘like in the past.’

Source

Click
for

Spanish,
German,
Dutch,
Danish,
French,
translation- Note-
Translation
may take a moment to load.

====================================================

Zie ook: ‘Honduras wordt geteisterd door doodseskaders die worden gesteund door…. de VS!!‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Mensenrechten- en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia, waar het laatste land NAVO bases heeft…….‘ (en zie de links in dat bericht)

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales‘ (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over Bolivia, waar de VS in feite een coup heeft georganiseerd….)

Honduras 10 jaar na de VS coup: het verzet is springlevend en de repressie groot

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras‘ 

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd

Argentinië: protesten bij politiek proces tegen welzijnsactivist……

Mexico: mensenrechten- en milieuactivist Isidro Baldenegro vermoord……..

Trump
letterlijk: “Barbwire used in the right way can be a beautiful sight”
Trump op een verkiezingsbijeenkomst over het ‘probleem van de
vluchtelingenkaravaan’ uit de door de VS gecreëerde ellende in Honduras

VS stuurt 5.000 militairen extra naar de grens met Mexico, als wapen tegen de karavaan met armen uit Latijns-Amerika

Trump stuurt 800 militairen naar de Mexicaanse grens met de VS om arme vluchtende drommels tegen te houden……

Obama
biedt excuses aan voor staatsgreep in Argentinië en stelt dat het VS
beleid drastisch is veranderd…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’

Alweer
een geweldig artikel van Caitlin Johnstone waarin ze de VS met Biden
als president over de meetlat legt. Met Biden is er geen eind gekomen
aan:
de dominantie van de VS over de wereld met haar meer dan 800
militaire bases
, of aan de voortdurende
oorlogsvoering in gebieden waar de VS niets te zoeken heeft, terwijl
de VS en de rest van het westen Rusland, China en Iran beschuldigen
van wat de VS zelf doet, maar waar er geen flinter aan bewijs kan worden geleverd voor de
leugen dat deze 3 landen zoals de VS: 

  • overal waar het dit Vierde
    Rijk uitkomt oorlog voeren…….
  • elk land dat zich niet schikt naar de
    mores van de VS wordt bestoken met illegale sancties (zonder
    instemming van de VN) zodat mensen elders zelfs honger moeten lijden
    en met bosjes overlijden daar zo’n land geen medicijnen kan krijgen
    vanwege die moordende sancties (die bijvoorbeeld in Venezuela al aan meer dan 50.000 mensen het leven hebben gekost…..)…..
  • opstanden organiseert en regisseert en als dat
    niet leidt tot een wisseling van VS vriendelijk regime: 
  • de militaire top van dat
    land omkoopt om een door de CIA geregisseerde staatsgreep uit te
    voeren en als ook dat niet helpt:
  • een illegale oorlog
    begint tegen zo’n land, waarvoor de geheime diensten (CIA en NSA) die ten dienste staan van de zittende administratie ongeloofwaardige leugens verzinnen om e.e.a. te ‘legitimeren….’ (waar de rest van het westen dan als een hitsige rekel achteraan loopt……)

‘Het
is een schande dat men op het internet maar kan zeggen wat men wil’,
zo stellen de Republikeinen en de Democraten, echter dat de politici,
de reguliere media en de sociale media de boel openlijk belazeren op deze media wordt als
normaal gezien en moet vooral in stand worden gehouden……. Er wordt
steeds meer censuur uitgeoefend op de sociale media (ook in ons land) en men wil zelfs
‘vijandige sites’ weren van het web (sites van mensen die kritiek hebben op de gevestigde fascistische neoliberale status quo en de agressie van het westen)…… Voor die censuuur pleiten ook de reguliere westerse (zogenaamd onafhankelijke) media, terwijl ze zelf meters aan bewijzen hebben geproduceerd waaruit duidelijk blijkt dat ze zelf nepnieuws (fake news) brengen en de gebruikers van die media op zo’n manier manipuleren dat je van hersenspoelen kan spreken…….

Lees
het uiterst sarcastische artikel van Caitlin en zie hoe simpel het
kan zijn om de zittende administraties in de VS (en elders) de mantel
uit te vegen:

Het Trump fascisme is ingewisseld voor dat van Joe Biden…….

When
America Voted Out Fascism: Notes From The Edge Of The
Narrative Matrix

by Caitlin
Johnstone

Biden
may be
trying
to extradite a journalist

for exposing US war crimes, and he may be inflicting mass murder and
starvation sanctions on disobedient governments around the world to
ensure perpetual global domination, but at least America voted out
fascism.

The
“two” party puppet show is always fake. Always, always,
always, always. When you get really into a movie you forget it’s a
movie. You don’t see the screen, you don’t see the actors; you’re
enthralled by the show. Getting caught up in the puppet show is the
same: buy into any part of it and you lose sight of reality. As
soon as you mentally reify it because you really like this or that
Democrat or really hate this or that Republican, you lose your
ability to see what’s happening. You lose sight of the puppeteers and
the strings as you clap along with the performance like a child.

There
is no meaningful difference between a government with one status
quo-enforcing party and a government with two status quo-enforcing
parties.

We
inhabit two worlds: the real world and the narrative world. In the
narrative world, the US drastically changed on January 20th. In the
real world―the world minus its narrative soundtrack―all the
money, weapons, troops and people are moving basically the same as
they were on January 19th.

If
President Biden had all the exact same policies and positions but an
(R) next to his name, American conservatives would be ferociously
defending him from liberal attacks. If parallel universes exist this
is definitely happening in one of them.

The
most dangerous predators are the ones you don’t see. It’s true in
nature, it’s true in interpersonal relationships, and it’s true in
politics.

Everyone
makes fun of America for having no social safety nets for citizens
who’ve fallen on hard times, but that’s not exactly fair. They’ve got
the largest prison system in the world.

Capitalism
cultists talk about earning money like you can just dig it up in your
backyard or something. “If you need more money just go earn
it!”, like we’re hunter-gatherers in an abundant forest instead
of powerless subjects in an economic system rigged by and for the
wealthy.

The
leading cause of crazy conspiracy theories is not unregulated online
speech but the fact that the world’s most powerful government does
evil things constantly while keeping a massive amount of its behavior
secret, and the fact that the mainstream media often promotes
conspiracy theories.

It’s
outrageous that people are allowed to tell lies on the internet and
something needs to be done about it. The only ones who should be
allowed to lie to us are the government, the news media, the
education system and the church.

The
US-centralized empire seeks narrative hegemony as urgently as it
seeks global hegemony, and for the same reasons.

The
mass media have been acting weird the last few years because the US
is approaching post-primacy and various propaganda ops are needed to
manufacture consent for the agendas which will be needed to try and
avert the end of the empire. That’s pretty much all you’re seeing
here.

One
of the most frustrating things to deal with is the whole “well
hey no one’s perfect” attitude people have toward mainstream
politicians who literally facilitate acts of mass murder. It’s like
“Yeah my husband kills and mutilates prostitutes, but who has a
perfect marriage?”

 

Bush’s
“war on terror” never ended, they just stopped calling it
that. The only thing that changed was the branding; they just stopped
using the “war on terror” label while expanding and
normalizing the same protocols and operations. Now even relatively
“anti-war” politicians openly support these massive
military engagements on the other side of the planet which horrified
peace activists in the Bush era.

“You
don’t oppose imperialism, you only criticize western imperialism!”

Show
me the non-western power that’s circling the planet with hundreds of
military bases, waging nonstop wars and orchestrating the destruction
of any nation which disobeys it and I’ll criticize them too.

The
best way to live is don’t. Don’t live. Don’t try to impose your will
on life using the thinky me-mind. Get out of life’s way and let it
live itself. Breath comes in and out on its own. Legs move this way
or that on their own. Actions happen on their own. Life lives
unminded.

_________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar on 
Patreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| February 13, 2021 at 3:00 am | Tags:
biden,
conspiracy
theories
,
Democrat,
narrative
matrix
,
Politics,
Republican
| Categories:
Article
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2tw 

====================================== 

Aan de labels direct onder dit bericht heb ik ook ‘genocide’ en ‘Jemen’
toegevoegd, de laatste is het land waar die genocide plaatsvindt, waarover Biden zei
(zonder het woord genocide te gebruiken) dat de oorlog in dat land moet worden beëindigd en hij geen wapens zal leveren aan
Saoedi-Arabië, terwijl hij verder stelt dat de VS S-A zal beschermen
tegen terreur…… Met andere woorden: de VS zal de Saoedische
terreurcoalitie haar gang laten gaan in Jemen…… Zie: ‘Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen

Zie ook: ‘Pakistan laat moordenaars Daniel Pearl vrij: VS uiterst hypocriet woedend

Israël dreigt VS met oorlog tegen Iran: VS géén hernieuwde toetreding tot de nucleaire deal……

De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ 

A
Domestic Terrorism Law? War on Dissent Will Proceed Full Speed Ahead

(een artikel van Information Clearing House geschreven door Philip Giraldi)

Rob de Wijk (HCSS) met zijn ‘oneindige wijsheid’ over Biden en Trump‘ 

Joe Biden ‘van zins de Keystone XL pijpleiding te stoppen’

Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ (met aandacht voor het feit dat Joe Biden in feite de eerste Patriot Act heeft geschreven…..)

Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt
‘ (en zie de links in dat bericht)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit‘ 

Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd

Edward Snowden over Silicon Valley censuur en andere zaken die de persvrijheid en de vrijheid in het algemeen in gevaar brengen‘ 

Om ons thuis, de planeet, te redden moeten we de westerse oorlogsmachine stilleggen‘ 

En
terzijde: ‘
American
Psychosis

(een kort artikel en korte video op ICH met Chris Hedges)

————————————————————————-

Meer voorbeelden van VS terreur op grote schaal:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000, deze eeuw zijn daar al meer dan 5 miljoen dodelijke slachtoffers aan toegevoegd…..)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika 

Colombia van zins gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven, terwijl VPRO’s Edwin Koopman fascistisch uit de ‘propagandabocht’ vliegt

Rond 8.14 u. gistermorgen op Radio1 aandacht voor het plan van de Colombiaanse president Iván Duque gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven voor ‘zijn land’. De meer dan waardeloze NOS presentator Jurgen van den Berg kondigde aan dat hij zou spreken met Zuid-Amerika ‘deskundige’ Edwin Koopman, ook bekend van de VPRO, waarmee hij ook het onderdeel afsloot, dit met de toevoeging: van VPRO’s Bureau Buitenland (een Radio1 programma).

waarschijnlijk had Koopman z’n neus weer eens in de grote witte poederdoos gestoken, daar hij op ADHD niveau begon te spreken, eerst over het voornemen van Duque om de gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven. Volgens Koopman ingegeven door de enorme kritiek die hij kreeg op zijn aankondiging dat alleen ingezeten Colombiaanse burgers een Coronavaccin zouden krijgen, dus niet de gevluchte Venezolanen, weinig tegen in te brengen, daar dit internationaal inderdaad nogal voor ophef zorgde. Om dit te voorkomen zou Duque nu de Colombianen een verblijfsvergunning willen geven, waarmee Colombia, zoals Koopman terecht opmerkte, in aanmerking komt voor internationale hulp. 

Koopman stelde (en hier ging hij op het fascistische pad) dat de Colombianen niet blij zijn met de belofte van Duque, daar er vreemdelingenhaat is ontstaan in Colombia, omdat de vluchtelingen hun baan en soms ook hun woonruimte inpikken……. Ik begrijp dat je wilt weergeven wat de Colombianen vinden (althans als je Koopman moet geloven), maar Kooman bracht het duidelijk op een manier alsof dit een feit is, ofwel Koopman is een zonder meer een fascist!!! (van de VPRO….)

Van den Berg vroeg Koopman hoeveel vluchtelingen er uit Venezuela in Colombia zijn. In rap tempo stelde Koopman 1 tot 2 miljoen, me dunkt nogal een enorm verschil (immers 2 miljoen is 100% meer dan 1 miljoen vluchtelingen)……. Daarna stelde hij vreemd genoeg dat het er in totaal 5 miljoen zijn en in dezelfde zin, bijna 6 miljoen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof je een dierenbeul ‘sportvisser’ hoort opscheppen over de grootte van de door hem gevangen vis, die tijdens het gesprek steeds groter wordt…… Eerder stelde Koopman dat er veel minder mensen vluchten uit Venezuela daar de grenzen gesloten zijn, vervolgend met: al is het aantal vluchtelingen het laatste half jaar gegroeid naar (niet 1, of 2 of 5) maar bijna 6 miljoen vluchtelingen, waarbij hij het bijna 6 miljoen liet varen voor nu al 6 miljoen, daarbij stelde Koopman dat er honderden mensen per dag vluchten (terwijl het moeilijk zou zijn om te vluchten…….) ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat een fantast!! (volgens de Colombiaanse regering gaat het om 300.000 vluchtelingen……)

Alsof het hek van de ‘cocaïne dam’ was ging Koopman daarna geheel op het leugenpad, dit nadat van den Berg hem vroeg hoe de huidige situatie in Venezuela is. Volgens Koopman is het daarmee bijzonder slecht gesteld, de kwezel zei daarbij dat het Coronavirus het land verder in het dal heeft geholpen, maar tevens zou de regering een verschrikkelijk economisch beleid voeren…… Volgens Koopman is de situatie voor veel gezinnen iets verbetert doordat de emigranten, “vluchtelingen moet ik zeggen” geld naar huis sturen “zodat de mensen eten en soms medicijnen kunnen kopen….” Ofwel koopman stelt dat er honger wordt geleden in Venezuela en er een groot tekort is aan medicijnen….. Men lijdt geen honger in Venezuela, daar het land gelukkig van verschillende kanten zoals van de VN voedselhulp krijgt…… Daarna ging Koopman helemaal de fout in waarbij hij zichzelf tegensprak: dankzij dat (economisch, Ap) beleid is de reden om weg te gaan voor al die vluchtelingen verdwenen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Waarschijnlijk had Koopman naast z’n neus te diep in de witte poederdoos te hebben gestoken, ook nog iets te diep in het spreekwoordelijke glaasje gekeken……

Koopman sprak met geen woord over de sancties van de VS, Canada, de EU en nu apart Groot-Brittannië, sancties die het land aan de afgrond hebben gebracht en niet het economisch beleid van de regering Maduro!!! Sancties die aan meer dan 50.000 mensen het leven hebben gekost, daar in tegenstelling tot wat de VS zegt, er ook een boycot is voor geneesmiddelen en medische apparaten….. De VS heeft zelfs beslag gelegd op 5 miljard dollar aan tegoeden van Venezuela in de VS, geld dat daar geparkeerd was om medicijnen en medische apparatuur te kopen…… Zie: ‘VS heeft beslag gelegd op 5 miljard dollar van Venezuela voor medicijnaankopen‘ 

Ach fascist Koopman durfde eerder keihard te beweren dat de oppositie de verkiezingen in Venezuela had geboycot, terwijl de meerderheid van de oppositie mee heeft gedaan aan de verkiezingen, zelfs de door de VS geparachuteerde Guaidó deed mee aan de verkiezingen…… (goed voor een paar procent van de stemmen….) Ondanks dat Koopman stelde dat er was geknoeid met de verkiezingen, heeft een internationaal team van toezichthouders geconcludeerd dat de verkiezingen en de aanloop daartoe eerlijk waren verlopen en ook de meedingende oppositiepartijen hebben dat geconcludeerd, behalve dan psychopaat Guaidó en zijn marginale partijtje…….. (voordat de VS deze fascist als president durfde neer te zetten, kende het overgrote deel van de Venezolanen deze ploert niet eens, terwijl hij volgens de VS, Canada en de EU oppositieleider was……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!) Zie wat dat betreft: ‘Venezuela:
propaganda (ook door Edwin Koopman) tegen dit land en de laatste
verkiezingen alweer met bewijzen doorgeprikt als leugens en bedrog

Wat betreft de leugen dat Venezuela voedselhulp zou hebben geweigerd, zie: ‘Venezuela zou humanitaire hulp weigeren, het echte verhaal ziet er ‘iets anders’ uit‘ (180 graden anders, wel te verstaan) en: ‘Venezuela: 4 belangrijke zaken aangaande humanitaire hulp waarover de reguliere media niet berichten

Zie ook: ‘Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (ook met aandacht voor de VS terreur tegen het Venezolaanse volk)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro‘ (!!!!)

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk‘ (!!!!)

Venezolaanse ambassade in Washington belaagd, er mag zelfs geen voedsel worden gebracht….‘ (!!!!)

Venezuela: ultieme couppoging van Guaidó mislukt

Trump vermoordde al 40.000 Venezolaanse burgers

Venezuela: in geheime zitting in Washington is gesproken over een militaire inval

VS legt nog meer sancties op aan de bevolking van Venezuela, Cuba en Nicaragua

Venezuela is nog lang niet verslagen door de VS

Venezolaanse regering treft nieuwe regeling voor hulpgoederen van het Rode Kruis, ‘onafhankelijk NOS’ brengt alweer fake news‘ (!!!!)

Venezuela: onafhankelijke journalisten ontmaskeren leugens over dit land bij presentatie voor de VN‘ (!!!!)

Venezuela: 15 doden door sabotage elektriciteitsnet

Venezuela: Edwin Koopman (o.a. ‘deskundige’ van VPRO) met anti-Maduro propaganda‘ (!!!!)

Venezuela: humanitaire hulp stunt van de VS ingegeven om de kruistocht tegen Maduro een versnelling te geven

Jill Stein (US Green Party): de VS maakt zich druk over armoede in Venezuela terwijl de armen thuis kunnen doodvallen….‘ (!!!!)

Venezuela Aid Live >> Roger Waters (Pink Floyd) terecht tegen benefietconcert

Venezuela: Abrams vindt een meerderheid in de VN Veiligheidsraad genoeg voor een gedwongen regeringswisseling

VS huurlingen bezig met wapentransport gearresteerd in Haïti

Venezuela: VS bedrijf dat wapens smokkelde is gelinkt aan CIA ‘Black Site’ centra

Congreslid Ilhan Omar fileert het monster Elliot Abrams, de speciale gezant van de VS voor Venezuela

Venezuela >> de media willen het socialisme definitief de nek omdraaien

BBC World Service radio >> fake news and other lies about Venezuela‘ (bericht van dit blog)

Joel
Voordewind (CU 2de Kamer) bakt de ‘Venezolaanse vluchtelingencrisis’ op
Curaçao wel erg bruin en van Ojik (GL 2de Kamer) schiet een
Venezolaanse bok
‘ (!!!!)

Venezolaanse verandering van regime bekokstoofd door VS en massamedia

Guaidó is een ordinaire couppleger van de VS, e.e.a. gaat volledig in tegen de Venezolaanse constitutie‘ (!!!!)

Venezuela >> regime change: ‘de 12 stappen methode’ die de VS gebruikt

Venezuela >> VS economische oorlogsvoering met gebruikmaking van o.a. IMF en Wereldbank‘ (!!!!)

VS couppleger in Venezuela belooft VS Venezolaanse olie als hij de macht heeft overgenomen

Pompeo: US Military Obligated to “Take Down” the Iranians in Venezuela

(de
opgeblazen oorlogshitser en oorlogsmisdadiger Pompeo beweert dat
Hezbollah werkzaam is in Venezuela en daar een leger heeft dat gezien
zijn woorden amper onderdoet voor de gezamenlijke NAVO troepen… ha!
ha! ha! Ook hier is totaal geen bewijs voor deze belachelijke
beschuldiging…)

Halliburton en Chevron hebben groot belang bij ‘regime change’ in Venezuela

Mike Pence (vicepresident VS) gaf Guaidó, de door de VS gewenste leider, groen licht voor de coup in Venezuela

VS coup tegen Maduro in volle gang……..

Antiwar Hero Medea Benjamin Disrupts Pompeo Speech on Venezuela

Venezuela’s Military Chief, Foreign Allies Back Maduro

Als de VS stopt met spelen van ‘politieagent’ en het vernielen van de wereld, zullen de slechte krachten winnen……

VS weer op oorlogspad in Latijns-Amerika: Venezuela het volgende slachtoffer…….

Venezuela: VS verandering van regime mislukt >> de Venezolanen wacht een VS invasie

Vast Majority of Democrats Remain Silent or Support Coup in Venezuela

Trump wilde naast de economische oorlogsvoering tegen Venezuela dat land daadwerkelijk militair aanvallen……

Venezolaanse
regionale verkiezingen gehekeld door westen, terwijl internationale
waarnemers deze als eerlijk beoordeelden……….

Venezuela: Target of Economic Warfare

Venezuela: de anti-propaganda van John Oliver (en het grootste deel westerse massamedia) feilloos doorgeprikt

Venezuela: ‘studentenprotest’ wordt uitgevoerd door ingehuurde troepen………‘ (!!!!)

Abby Martin Busts Open Myths on Venezuela’s Food Crisis: ‘Shelves Fully Stocked’‘ (!!!!) (zie ook de video in dat artikel!)

Rex
Tillerson waarschuwt Venezuela voor een coup en beschuldigt China van
imperialisme…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Edwin Koopman (VPRO Bureau Buitenland) over Venezolaanse verkiezingen met anti-Maduro propaganda bij de ‘onafhankelijke NOS…..‘ (!!!!)

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen de Venezolaanse regering Maduro………

Venezuela ontwricht, wat de reguliere media u niet vertellen……..

VS steunt rechtse coalitie (MUD) in Venezuela………

Venezuela’s US-Backed Opposition Turns Up The Violence Following Assembly Vote

10 Things You Need to Know About the Terrorist Attack in Venezuela

Venezuelans in the Streets to Support Constituent Assembly

What Mainstream Media Got Wrong About Venezuela’s Constituent Assembly Vote‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

The Left and Venezuela‘ (met mogelijkheid tot directe vertaling)

 

Rondje Venezuela schoppen op Radio1………

Karabulut (SP) blij dat ze Maduro eindelijk ook kan schoppen………

Venezuela moet en zal ‘verlost’ worden van Maduro, met ‘oh wonder’ een dikke rol van de VS en de reguliere westerse media

Venezolaanse regering treedt terecht op tegen de uiterst gewelddadige oppositie!!