Gezondheidsraadadvies: doorgaan met uitrollen G5-netwerk echter met waarschuwing de volksgezondheid in oog te houden….. ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk
maar waar: de Gezondheidsraad stelt dat men door moet gaan met het uitrollen van het G5-netwerk, maar waarschuwt tegelijkertijd dat de overheid de
gevolgen van G5 straling voor de volksgezondheid in de gaten moet houden….. Als de kabinetten Rutte, die van Balkenende, van Kok en die daarvoor iets hebben laten zien is het wel dat de volksgezondheid zwaar onderhorig is aan economisch gewin 

De
Gezondheidsraad stelt dat het niet is aangetoond dat het netwerk
schadelijk is voor de gezondheid, maar dat dit ook niet helemaal is
uit te sluiten…… Voorts stelt deze raad dat het waarschijnlijk is
dat G5 straling samenhangt met veranderingen in elektrische
activiteit in de hersenen
, maar dat niet bekend is of dit gunstig of
ongunstig is voor de gezondheid (ofwel voor de hersenen!) Al zou G5 straling ook andere kankers kunnen veroorzaken.

In feite
zegt de Gezondheidsraad hetzelfde over andere kankers, daar het stelt
dat het niet waarschijnlijk is dat G5-straling kan leiden tot
bijvoorbeeld kanker, vruchtbaarheidsproblemen, miskramen of
afwijkingen bij de geboorte, met de aantekening dat dit niet is uit te sluiten…..
Vreemd genoeg spreekt men in het artikel van DeBeurs.nl hieronder niet over hersentumoren, terwijl in hetzelfde artikel (zoals hiervoor al herhaald) wel wordt gesproken over veranderingen in elektrische activiteit in de hersenen……. Verder moet opgemerkt worden dat met het gebruik van de woorden ‘niet helemaal uit te sluiten’ en ‘niet waarschijnlijk’ in feite
wordt gesteld dat het wel degelijk tot de mogelijkheden behoort…… 

Echter
een suf gezegde stelt: bij twijfel niet inhalen.  Daarom zou het G5
netwerk alleen voor bijvoorbeeld de medische wetenschap moeten worden gebruikt, zoals
opereren op afstand (met behulp van een ‘robot’). Weet niet wat jij
ervan vindt, maar wat mij betreft is het internet snel genoeg, zou
niet weten wat het voordeel is als het nog sneller wordt, althans
voor ons, de ‘gewone bevolking’. Uiteraard kunnen de geheime diensten en politie wel veel met een sneller internet, maar dat gaat dan tegelijk ten koste van onze burgerrechten, zoals het al bijna geheel ten grave gedragen recht op privacy……. Met G5 kan men de burger volgen waarheen die ook gaat en dat ook nog eens in de gebouwen waar camera’s hangen…….

Hersentumor incidentie, sterfte, behandeling e.a. cijfers

Eén
ding is zeker sinds 1990 is het aantal hersentumoren gigantisch
gestegen, toevallig een jaar dat gelijkstaat aan de opkomst van de
mobiele telefoon!! Daarom zou je je smartphone nooit direct op je
lichaam moeten dragen en alleen spreken zonder het ding aan het hoofd
te houden >> handsfree is de beste manier van bellen met zo’n
aso ding (asociaal, daar het gebruik van de ‘slimme telefoon’ het contact
tussen vreemden totaal tot het verleden heeft laten behoren: weet je nog
voor de Coronacrisis? Volle treincoupés en
iedereen zit op zo’n ding te pielen en te staren )

Tot slot nog dit: de Gezondheidsraad stelt dat ‘niet bewezen is dat de G5 straling slecht is voor de gezondheid, maar dat dit niet is uit te sluiten’ en even later ‘niet te weten of veranderingen van elektrische activiteit in de herenen gunstig of ongunstig is voor de gezondheid’ >> de verandering van elektrische activiteit in de hersenen veroorzaakt door G5 straling…… Met andere woorden: de Gezondheidsraad stelt tot 2 keer toe dat gebruik van G5 wellicht een gevaar is voor de gezondheid, me dunkt dat dit behoorlijk verontrustend is, neem de verandering van de hersenactiviteit, deze wordt niet veroorzaakt door een therapie of iets dergelijks, maar wel degelijk door straling van het G5 netwerk!! 

Uit eerdere onderzoeken blijkt dat delen van de hersenen worden opgewarmd door straling van mobiele telefoons*, dat feit gecombineerd met de door de Gezondheidsraad genoemde verandering van elektrische activiteit in de hersenen, is wat mij betreft het teken dat G5 straling allesbehalve goed is voor de (volks-) gezondheid!!

Het
volgende artikel komt van DeBeurs.nl:

‘Ga
door met uitrol 5G-netwerk, maar hou gevolgen in de gaten’

Gepubliceerd op 2 september 2020 12:37

DEN HAAG (AFN) – De overheid en de
telecomproviders kunnen doorgaan met het invoeren van een 5G-netwerk
voor snel mobiel internet, maar ze moeten wel in de gaten houden wat
de gevolgen voor de gezondheid van mensen zijn. Het is niet
aangetoond dat de straling van het netwerk schadelijk is, maar het is
ook niet helemaal uit te sluiten, concludeert de Gezondheidsraad na
onderzoek.

Het 5G-netwerk maakt gebruik van
meerdere frequenties. Sommige daarvan worden al gebruikt voor onder
meer wifi-aansluitingen. Dat heeft niet geleid tot gezondheidsschade
en die frequenties kunnen dus gewoon worden gebruikt voor 5G, aldus
de Gezondheidsraad. 

Het adviesorgaan raadt aan om één frequentie
nog niet in gebruik te nemen, omdat de mogelijke risico’s van de
gezondheid daarvan nog niet genoeg zijn onderzocht.

De raad zegt in een rapport dat het
niet waarschijnlijk is dat 5G-straling kan leiden tot bijvoorbeeld
kanker, vruchtbaarheidsproblemen, miskramen of afwijkingen bij de
geboorte. Het is wel waarschijnlijk dat blootstelling aan 5G-straling
samenhangt met “veranderingen in elektrische activiteit in de
hersenen”, maar het is niet bekend “of dat gunstig of
ongunstig is voor de gezondheid”.

============================

* Zie: ‘Smartphones en tablets zijn een groot gevaar voor de gezondheid van o.a. kinderen‘ (zie vooral de videopresentatie in dit bericht!)

Zie ook:

Mobiele telefoons gevaarlijker dan overheden wilden/willen zien en de fabrikanten willen toegeven……‘ (de video in dat bericht is verwijderd door YouTube, ofwel censuur…. tja de invloed en macht van de smartphone lobby op/over de politiek is groot…..)

——————————————————-

Voor berichten over de leugen dat Huawei en daarmee de Chinese overheid kan spioneren via dit G5 netwerk zie:

Trumps kruistocht tegen Huawei waar GB in de G5 val van de VS is getrapt‘ 

Vodafone wil voor Groot-Brittannië G5-netwerk Huawei, een netwerk waarmee niet kan worden gespioneerd

VS waarschuwt Groot-Brittannië het G5 netwerk niet aan te laten leggen door Huawei, maar door VS firma’s

Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is…….. (!!!!)

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

5G netwerk: VS en NAVO lezen EU de les in Praag

WaPo waarschuwt voor Russische digitale controle over de hersenen van VS burgers

Grapperhaus (CDA minister) zou waarschuwing AIVD over G5 netwerk naast zich neer hebben gelegd: Kees Verhoeven (D66) pissig

GroenLinks wil niet dat Nederland het G5 netwerk van Huawei koopt, een soap met hilarisch domme uitlatingen

Bram van Ojik, de Trump van ‘GroenLinks’, wenst geen zaken te doen met Huawei…… OEI!!!‘ 

En terzijde:

Hongkongs vrijheid in gevaar, ofwel de vrijheid om te moorden en vernielen….‘ 

Hongkong: Chinese veiligheidswet leidt tot hypocriet westers protest in media en politiek‘ 

Protesten Hongkong krijgen veel media aandacht, terwijl protesten in landen die westers gezind zijn vaak worden genegeerd…..‘ 

Voor meer berichten over het G5 netwerk, klik op dat label direct onder dit bericht, al gaan die berichten zoals de links hierboven over het wel of niet kopen bij het Chinese bedrijf Huawei, of ‘het spioneren’ via dit netwerk, wat zelfs volgens geheime diensten een onzin verhaal is, immers je zal echt een server of individuele computer moeten hacken om dit te kunnen doen, ofwel het netwerk is alleen een virtuele weg om bij andere computers te kunnen komen……. Heb ook het label ‘volksgezondheid en economie’ (versus) toegevoegd, daar overheden zoals gewoonlijk eerder kiezen voor geldelijk gewin dan voor de volksgezondheid…. 

PS: ik gebruik in mijn teksten G5 in plaats van 5G, heb dit van meet af gedaan en zal daarom G5 blijven aanhouden, ook i.v.m. terugvinden van oudere berichten.

Slavernij in VS nog steeds toegestaan in de grondwet: inzet slaven bij bosbranden Californië

Het zal
een ieder wel duidelijk zijn dat de VS maatschappij racistisch is, of
het nu gaat om onderdak, de gezondheidszorg, onderwijs of het financiële
systeem (hypotheken enz.) t.b.v. de gekleurde bevolking, is
gelijkheid met het witte deel van de bevolking ver te zoeken…..

Ook het
justitiële systeem is doordrenkt van racisme, zwarte en andere
gekleurde mensen lopen in verhouding veel vaker de kans (zwaar) te worden gestraft voor misdaden,
dan de witte meerderheid…. Niet voor niets dan ook dat de
gevangenissen onevenredig zijn bevolkt met zwarte (en anders
gekleurde) minderheden……. Lullig genoeg zitten er zelfs mensen al meer dan 20 jaar vast omdat ze 3 maal een misdaad hebben begaan, en dan gaat het bepaald niet om moord, roofoverval of andere ernstige misdaden………

Door een
meer dan achterlijke bepaling in de grondwet van de VS en dan bepaald
in het deel waarin slavernij wordt verboden zit een fiks gat: de
grondwet stelt dat slavernij of onvrijwillige tewerkstelling niet zal
bestaan in de VS of in gebieden waar haar jurisdictie geldt, behalve als
straf voor een misdaad waarvoor men overtuigend als schuldige is
aangewezen……. Uiteraard is dit geen letterlijke vertaling, echter
daar komt deze ‘loophole’ wel op neer…….

Tel dat
eens op bij het feit dat de meeste gevangenissen in de VS door een
beursgenoteerd bedrijf worden bestuurd en je snapt dat de slavernij
weer welig tiert in de VS, gevangenen krijgen niets of amper betaald
voor hun werk en van de overheid wordt een gelijkmatige stroom van
gevangenen gevraagd, zodat de gevangenissen economisch levensvatbaar blijven,
waar deze in werkelijkheid fikse winsten schijnen te behalen voor de
grofgraaiers die men aandeelhouders noemt……..

Lees en
teken ajb de petitie van het Care 2 team, aan deze vorm van moderne
slavernij moet een eind gemaakt worden, zeker na alle geweld tegen
vreedzame demonstranten die volgde n.a.v. de politiemoord op George
Floyd! 

Overigens is de woede van gekleurden die wel geweld
gebruikten te begrijpen, immers zij leven voor een overgroot
deel in armoede en krijgen veel minder betaald dan hun witte collega’s (als die een bepaald soort werk al willen doen), terwijl men hen het stemmen onmogelijk probeert te maken…….. (en dat lukt bij elke verkiezing ‘redelijk goed…..’)

Gevangenen uit de gevangenis van Oak Glen op weg om te helpen bij het bestrijden van een bosbrand op 28 september eveneens in Californië

AFP
Gevangenen uit de gevangenis van Oak Glen op weg om te helpen bij het
bestrijden van een bosbrand op 28 september 2019 eveneens in Californië

Onder de eerste petitie is nog een extra petitie van het Care2 team toegevoegd, deze ontving ik vanmorgen in m’n mail. Deze petitie gaat in tegen een nog schandaliger vorm van slavernij, die overigens in de eerste petitie al even is aangegeven: in Californië zijn weer een groot aantal bosbranden en daar er behoefte is aan een enorm aantal brandweerlieden, die echter niet voorradig zijn, worden gevangenen gedwongen mee te helpen bij het blussen van deze bosbranden…… Dit bluswerk is al gevaarlijk voor geroutineerde brandweerlieden, laat staan wat dit betekent voor gevangenen die geen ervaring hebben met dit werk….. Overigens ook vorig jaar gebeurde e.e.a., zie foto hierboven. 

De gevangenen die dit werk meermaals hebben uitgevoerd, komen ondanks hun opgedane kennis, als ze vrijkomen, nooit in aanmerking voor een baan bij de brandweer, dat geldt overigens voor alle kennis over beroepen die ze elders in de gevangenis hebben opgedaan, zoals die voor het produceren van bepaalde goederen…..

In de eerste petitie nog even aandacht voor de andere gevangenen die volop ontsmettingsmiddelen produceren, veel te dicht op elkaar gepakt, maar ach, ‘het gaat ten slotte alleen maar om gevangenen……’

En dan durft de fascistische racist Trump op de Republikeinse conventie te zeggen dat juist hij tegen racisme is…….

Teken beide petities ajb mensen en geeft het door!

De VS, ‘het land van de ongekende mogelijkheden’, in uiterst negatieve zin wel te verstaan!!!

This Constitutional loophole makes slavery still legal in the U.S.

Kelsey
B., Care2 Action Alerts <actionalerts@care2.com>

Slavery
is still legal as long as this loophole is in the U.S. Constitution.
Demand an amendment to truly and fully abolish slavery, now!

Racism exists in every single
system that makes up the United States’ infrastructure —
healthcare, education, credit, and finance, to name just a few. But
one of the most blatantly racist structures is the
criminal
justice system, where a disproportionate amount of imprisoned people
are Black.

When they are imprisoned, Black folks are stripped of their rights
thanks to the 13th amendment of the Constitution. This amendment,
meant to abolish slavery, actually just dressed it up in different
clothes by including this massive caveat:

“Neither slavery nor
involuntary servitude,
except
as a punishment for crime whereof the party shall have been duly
convicted,
shall exist
within the United States, or any place subject to their
jurisdiction.”

People in prison are forced to
perform labor for free or shockingly low pay, while kept locked up
and being denied their autonomy. Additionally, prisons compel
incarcerated people to pay for basic necessities like calling their
families and reading library books.

Some inmates have been forced to
risk their lives fighting fires even though they won’t be eligible to
become firefighters — or to enter many other professions — upon
release.

Others are now making hand
sanitizer for COVID-19 while being packed into overcrowded spaced
where the disease runs unchecked, with minimal (if any) protections.
Prison labor is
modern-day slavery, but we have the power to end it.
Sign
the petition and urge Congress to introduce a new amendment to the
Constitution, nullifying the 13th amendment and replacing it with one
that abolishes slavery COMPLETELY.

Thank
you,

Kelsey
B.
The Care2 Petitions Team

P.S. We
have to close this loophole in the Constitution that allows for
modern-day slavery.
Sign
the petition.

———————————————

Climate
change is burning California. In response, California is choosing to
burn its inmates.

Miranda B., Care2 Action Alerts actionalerts@care2.com

California is, once again,
on fire. From north to south, wildfires are raging and causing even
more unprecedented death and destruction.

And it’s getting worse every year, due to Trump administration
policies that continue to let climate change spiral out of control.
But since California doesn’t have enough salaried, professional
firefighters to combat these disasters,
the
state is turning to prisons.

Locked up, shackled, with their rights and freedoms stripped away,
incarcerated people — who are disproportionately Black and Brown —
have little control over their lives, and the state is fully
exploiting this fact.

To make up for the shortage
in firefighters, prisons are compelling inmates to go out and battle
the flames — paying them as little as $2
a
day
to put their
lives on the line,

while denying them the opportunity to become professional
firefighters upon release. But because prisons have been the sites of
some of the largest COVID-19 outbreaks in the country, due to cramped
conditions and insufficient masks and hand sanitizer, many
incarcerated people are simply too sick to help.
The
answer to this problem is not to shove more prisoners into the flames
— it’s to fight climate change and stop these fires once and for
all.
Please
sign the petition demanding that the federal U.S. government take
action against climate change and send federal aid now!

Thank you for all that you do,

Miranda
B.
The Care2 Petitions Team

 

==============================

Zie ook: ‘Lacino Hamilton zat 26 jaar onterecht vast in Michigan, nu is er schandelijk genoeg een bedelactie nodig om zijn leven op de rails te krijgen……

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners….. 

Cancel
culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit
Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van
meningsuiting…….

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..‘ 

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada

Het label ‘BLM’ direct onder dit bericht staat voor Black Lives Matter (o.a. voor berichten over de demonstraties in de VS).

Braziliaans Amazonewoud brandt met een niet eerder vertoond aantal brandhaarden, terwijl de EU een vrijhandelsverdrag met Mercosur wil tekenen

Mercosur
is een ‘economisch bolwerk’ van 5 landen in Zuid-Amerika, te weten: Brazilië, Venezuela, Argentinië, Uruguay,
Paraguay, terwijl Bolivia ‘in de wachtkamer zit’. Venezuela is als ik me
niet vergis geschorst daar de andere 4 landen heftig meedoen aan het
demoniseren van de regering Maduro door de VS en haar westerse hielenlikkers, plus natuurlijk de door de VS illegaal aangewezen Venezolaanse interim president Guaidó…… Terwijl de regering Maduro een regering is die samen met de
voorgaande regeringen Chavez het land en dan m.n. de grote arme
onderlaag veel voorspoed heeft gebracht….. 

Voorspoed waar de VS een eind aan heeft gemaakt, eerst met haar geheime sancties tegen dat land wat al begon onder ‘vredesduif’ en oorlogsmisdadiger Obama…. Trump heeft die illegale (geheime) sancties zogenaamd legaal gemaakt (openlijke gevoerde sancties) die daarop werden gesteund door Canada en de EU, sancties die desondanks illegaal zijn, immers de sancties worden niet gesteund door een VN resolutie….. Intussen hebben de VS, Canada en de EU met deze sancties 50.000 Venezolanen vermoord…… Volgens de VS vallen voedsel, medicijnen en medische apparatuur niet onder die sancties, echter dat is bewezen wel zo, hetzelfde flikt de VS overal waar het sancties instelt tegen haar niet welgevallige landen……

Zoals
wel als algemeen bekend mag worden geacht: de Braziliaanse
psychopathische fascistische president Bolsonaro wil het liefst het
hele Braziliaanse Amazonewoud kappen dan wel verbanden…… Een dag
of tien geleden werd al gemeld dat met het aantal bosbranden in het
Braziliaanse Amazonewoud al weer ‘een record is
gevestigd’, er zou al een gebied bijna ter grootte van Duitsland zijn
afgebrand……..

Nu blijkt dat de EU een vrijhandelsverdrag wil sluiten met Mercosur, waarin Brazilië wel gezien kan worden als het belangrijkste land, een land dat zoals gezegd wordt geleid door een fascistische psychopaat, die het liefst het hele Braziliaanse Amazonewoud ‘economisch wil ontwikkelen’, gegarandeerd dat met het het vrijhandelsverdrag de snelheid waarmee het Amazonewoud wordt vernietigd één of twee versnellingen hoger zal worden gezet…… 

Bovendien is bijvoorbeeld Nederland na China de nummer 2 importeur van genetisch gemanipuleerde soja voor diervoer, soja uit Brazilië….. Daarmee krijgen vleeseters in feite ook genetisch gemanipuleerd voedsel binnen, wat in de EU vooralsnog is verboden, verder krijgen ze daarmee ook gif op hun bord dat hier al lang en breed is verboden……. Misschien nog wel erger is het feit dat met het verbranden van het Amazonewoud de klimaatverandering verder wordt aangejaagd, zo komen er bij die branden enorme hoeveelheden CO2 en methaangas vrij (methaangas is een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2…..)

Weet je
nog wat hare PvdA kwaadaardigheid Ploumen, de vorige minister van
ontwikkelingssamenwerking, over het vrijhandelsverdrag TTIP durfde te
zeggen? Juist, dat de EU de volledige controle zou houden over de
voedselveiligheid, terwijl elk ander vrijhandelsverdrag laat zien dat
juist de landelijke bepalingen t.a.v. voedsel als eerste
sneuvelen…..Dit gebeurt door geheime rechtszaken (aangeduid als ISDS) die producenten uit één van de aangesloten landen aanspant tegen een land dat haar producten weigert (bijvoorbeeld uit oogpunt van voedselveiligheid), de praktijk van dit soort vrijhandelsverdragen laat zien dat landen in meer dan 95% van dit soort rechtszaken aan het kortste eind trekken………. 

Niet
voor niets ook dat al ver voor en tijdens het ministerschap van
Ploumen op grote schaal groente en fruit werd geïmporteerd dat
als de hiervoor besproken soja, behandeld was met landbouwgif dat hier al lang verboden was, iets dat
overigens nog steeds gebeurt….. Niet zelden zijn het zelfs
Nederlandse tuinders die hele gebieden in Afrika hebben gekocht
(middels ‘landje pik’) en zo bijvoorbeeld in Kenia bonen verbouwen en
hun giftige eindproduct op o.a. de Nederlandse markt verkopen…….

Die
tuinders hebben de bonen behandelt met hier verboden gif, maar al te
vaak geleverd door bedrijven als Bayer, die dus heden ten dage nog steeds in de EU verboden gif binnen dezelfde EU mogen fabriceren……. Zo komt
via een omweg alsnog hier verboden gif
op je bord, gif van bedrijven als Bayer (nu ook eigenaar van Monsanto) en Syngenta…… (Syngenta dat ook het landbouwgif onderdeel van Zeneca* overnam) Als de EU een
vrijhandelsverdrag met Mercosur sluit, wordt er nog eens een hele
berg groente en fruit toegevoegd, aan de al grote hoeveelheid die hier wordt geïmporteerd, bomvol gif wel te
verstaan……

Gelukkig
(en dat valt me alles mee) zou Nederland dit verdrag met Mercosur
niet willen tekenen, het zou dan ook wel al te zot zijn als Rutte
daarmee akkoord zou gaan, immers vorig jaar zomer toen er ook al een
record gebied van het Braziliaanse oerwoud in rook opging, stelde hij
geschokt te zijn. Al moet ik zeggen dat de zin dat Frankrijk,
Oostenrijk en Nederland het verdrag niet in de huidige vorm willen
tekenen, bij mij de haren al rechtop doen staan…….

Het is
dan ook zonder meer een schandaal dat de meeste EU landen en de EU
zelf geen probleem hebben om een vrijhandelsverdrag met Mercosur te
sluiten….. Dezelfde EU die vorig jaar zo vroom deed toen Gretha
Thunberg de wereldpers haalde met haar eis dat we eindelijk voor onze
aarde moeten zorgen, i.p.v. deze naar de verdommenis te helpen

Lees enteken ajb de petitie gericht aan de EU met het dringende verzoek
vooral geen verdrag met Mercosur te tekenen, niet alleen tot behoud
van het Amazonewoud, maar vooral ook om de oorspronkelijke volkeren
te behoeden voor een verdere genocide waar ze al een paar eeuwen het
slachtoffer van zijn, vanaf het moment dat de witte Europeanen daar
de boel begonnen leeg te roven, volkeren die daar in evenwicht met de
natuur leven….. En teken uiteraard ook voor het behoud van de
enorme aantallen (ook bijzondere) dieren en planten in dat woud
(planten die uitstekend gebruikt kunnen worden om ziekten te
bestrijden, we weten nog niet half hoeveel geneeskrachtige planten te
vinden zijn in dat woud………)

Oh ja
nog even dit: WeMove Europe stelt dat het TTIP
vrijhandelsverdrag van de baan is, dat is echter niet waar, nog
steeds probeert de EU dit verdrag met de VS getekend te krijgen, ook al gaat dat ten koste van de volksgezondheid…..Ach ja, economisch gewin gaat praktisch altijd mijlenver voor op de volksgezondheid…… Klik ‘voor de gein’ eens op het label ‘volksgezondheid en economie’ (volksgezondheid versus-), direct onder dit bericht.

Amazon fires: you can help! 

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

Chainsaws screech
through the forest, birds and monkeys flee. The giant tree falls
crashing, the trunk is shipped to Europe, the remaining branches
burn. Strong and healthy rainforest turns into monoculture
farmland.

Now the EU wants to
increase the demand for farmland by signing a massive trade agreement

with a group of four South American countries called Mercosur. [1]
This EU-Mercosur deal is like pouring gasoline on the fire.

But, there is a
chance for us to get this deal stopped:
Leaders from France, the
Netherlands, and Austria already announced they won’t sign the deal
in its current form. [2]

The EU is now
negotiating the final agreement and countries are pushing for their
own interests. All we need is one country to totally block it.

With fires heavily
accelerating in summer it’s now the moment to be heard, join over
1.5 million voices saying: don’t sign this deal, whatever form it
takes.

SIGN! Help save the Amazon

The EU-Mercosur
agreement is essentially about exchanging beef, soy, and wood
(grown on the Amazon’s ashes) with gas-guzzling cars and toxic
pesticides that aren’t even allowed in the EU anymore.
[3]

Far-right leader of
Brazil, Jair Bolsonaro is confident the EU will sign and has been
encouraging big agribusiness to burn down the rainforest since he
came into office two years ago. The irretrievable loss of primeval
rainforest has been accelerating ever since.
[4]

Burning down the
forest destroys its vital carbon stores and heats up the climate.
This comes along with the displacement and murder of indigenous
people and also the extinction of thousands of species that call the
forest their home.
[5]

But we won’t stand
for this, and our movement is growing and internationally connected.
Over 600 scientists, two Brazilian indigenous organisations and 340
civil society groups are calling to stop the deal. [6] Now we,
more than 1.5 million Europeans [7], are joining the call by signing
this petition.

SIGN! Help save the Amazon

Can ordinary people
like us really make a difference in stopping a years-in-the-making
treaty between world superpowers?
Of course, we can! Remember
TTIP? [8] 

When the EU and the US were on the verge of signing an
agreement that would’ve flooded Europe with hormone-treated meat
and GMO produce, people like you joined a three-million-strong
citizens’ movement
to stop it. In the end, the agreement was
canceled.

Let’s do it again!

David (London), Jörg
(Lübeck), Marta (Warsaw) and the entire WeMove Europe team

PS. If the EU-Mercosur
agreement passes,
Europe
will be importing a whole lot more fruit and vegetables treated with
pesticides banned in the EU.

[9] Megacorporations like Syngenta and Bayer-Monsanto have been
churning out chemicals, especially in Brazil, that they aren’t
allowed to sell here. [10]
Add
your name and help to save the Amazon now!

References:
[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercosur
[2]
https://www.irishexaminer.com/farming/arid-40016444.html
[3]
https://www.foeeurope.org/sites/default/files/eu-us_trade_deal/2020/en_eu-mercosur_paper.pdf
[4]
https://www.theguardian.com/environment/2020/may/28/studies-add-to-alarm-over-deforestation-in-brazil-under-bolsonaro-covid-19
[5]
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-52135362
https://www.theatlantic.com/science/archive/2019/08/amazon-fires-indigenous-lands/596908/
https://www.nationalgeographic.com/animals/2019/08/how-the-amazon-rainforest-wildfires-will-affect-wild-animals/
[6]
http://s2bnetwork.org/wp-content/uploads/2019/06/Joint-letter-Brazil-EU-Mercosur.pdf
[7]
WeMove Europe is counting signatures together with SumOfUs. Other
organisations like Campact, Greenpeace, Foodwatch and others are
collecting with similar demands. Together we’re more than 1.5 million
and growing.
[8]
https://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_Trade_and_Investment_Partnership
[9]
https://www.foeeurope.org/sites/default/files/eu-us_trade_deal/2020/en_eu-mercosur_paper.pdf
[10]
https://www.theguardian.com/environment/2019/jun/12/hundreds-new-pesticides-approved-brazil-under-bolsonaro
https://www.independent.co.uk/environment/pesticides-brazil-jair-bolsonaro-amazon-deforestation-agribusiness-a8957261.html

WeMove
Europe is an independent and values-based organisation that seeks to
build people power to transform Europe in the name of our community,
future generations and the planet. To unsubscribe from WeMove Europe,
please click

here.

WeMove
Europe is funded by donations from our community across Europe. Can
you chip in with a few euros a month and help make sure we can move
fast to win the campaigns that matter to all of us?
Donate

Follow
on Twitter
|
Like
on Facebook

|
Subscribe
on Youtube

WeMove
Europe SCE mbH | Planufer 91 Berlin |
www.wemove.eu
|
Privacy
policy

============================

* AstraZeneca is een grote farmaceut van wie CDA plork de Jonge een op
voorhand niet werkend vaccin tegen het Coronavirus heeft gekocht…..

Zie ook:

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ Zie wat betreft de Rabobank ook: Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Klik ook op het label ‘palmolie’ voor berichten over bosbranden ten behoeve van palmolieplantages.

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

Bij het zoeken naar gegevens over palmolie gebruik stuitte ik op een schrijven van de Rabobank dat ook stevig investeert in ‘duurzame palmolie’…..’ ha! ha! ha! ha! ha! Palmolie kan niet duurzaam zijn en zal dat ook nooit worden, de vuile oplichters!! 

Zolang er ‘duurzame palmolie’ zal worden verkocht, zullen grote delen van oerwouden worden gekapt dan wel platgebrand om daar palmolieplantages te vestigen, daarom is er maar één soort duurzame palmolie: die niet gebruikt wordt, noch in voedingsmiddelen, noch in brandstof!! (ook palmolie in bijvoorbeeld diesel is allesbehalve duurzaam!!) 

Hier wat teksten over palmolie op het internet:

Palmolie is een bindmiddel van verzadigd vet, dat het risico op hart- en vaatziekten verhoogt. Zo bevat palmolie 48% verzadigde vetten en olijfolie 14%. Daarnaast zit de stof 3-MCPD in palmolie, wat schadelijk voor de nieren en kankerverwekkend kan zijn.

Hier tekst van het Voedingscentrum over palmolie: Palmolie bevat meer verzadigd vet dan andere oliesoorten. Verzadigd vet staat bekend om de ongunstige gezondheidseffecten. Zo verhoogt verzadigd vet het LDL-cholesterol. Op die manier vergroot verzadigd vet het risico op hart- en vaatziekten.

In de Warenwet zijn regels voor de Nederlandse voedselveiligheid vastgelegd. In de wet staat dat een product onze gezondheid niet in gevaar mag brengen. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit ziet toe op de naleving van de regels uit de Warenwet. Aldus het voedingscentrum….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ten eerste zouden producten met palmolie niet verkocht mogen worden volgens de regels van de Nederlandse voedselveiligheid, immers palmolie veroorzaakt niet alleen hartklachten en andere problemen die met de bloedvaten te maken hebben, maar het is ook een grote veroorzaker van heel veel obesitas gevallen (vooral in arme landen….)…… Voorts kan het gebruik van palmolie kanker en nierproblemen veroorzaken……. Ten tweede is de NVWA een meer dan waardeloze organisatie, de opvolger van de expres uitgerangeerde inspecties die uitstekend werk verrichtten en dan moet de NVWA het ook nog eens doen met veel minder personeel dan de eerdere inspecties hadden…… (met dank aan CDA, PvdA, VVD en D66). Als palmolie zo slecht is waarom hebben de NVWA of de opvolgende kabinetten nooit geëist dat palmolie niet langer mag worden gebruikt in voedingsmiddelen, ja zelfs in snoep voor kinderen??!!!!



Producten waarop staat ‘bevat plantaardige oliën’, kunnen palmolie bevatten. Vaak zit het in een mengsel. Palmolie zit bijvoorbeeld in slaolie, frituurolie en margarine. Ook producten als koekjes, zoutjes, sauzen, chocoladepasta en pindakaas kunnen palmolie bevatten. In tegenstelling tot wat het Voedingscentrum hier beweert staat op de genoemde producten en in het overgrote deel van andere producten dat er palmolie in is verwerkt (dus niet: ‘kan zijn verwerkt’)……. Heb overigens persoonlijk nooit op pindakaas gezien dat daar palmolie in is verwerkt, logisch immers pinda’s bevatten zelf al voldoende olie!!

En dan de wel heel belachelijke constatering van hetzelfde Voedingscentrum: 

De toenemende vraag naar palmolie leidt tot een uitbreiding van het oliepalm-areaal in de productielanden. Dit gaat in bepaalde gevallen ten koste van het tropisch regenwoud en tropisch veenland. Ook zijn er zorgen over arbeidsverhoudingen op plantages, landconflicten, broeikasgassen en het gebruik van bestrijdingsmiddelen. De uitdaging is daarom om te zorgen dat de productie van palmolie plaatsvindt op een duurzame manier. Nee dat is geen uitdaging >> zoals eerder opgemerkt: duurzame palmolie bestaat niet…… (en daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar de voedselveiligheid!!)

Het meest schunnig vind ik wel het deel over voedsel dat de Rabobank heeft geplaatst op haar site: ‘Palmolie is een onmisbaar ingrediënt in veel voedingsmiddelen.’
dit is zelfs de eerste zin van het onderstaande Rabo-artikel……. Je
zou met hetzelfde gemak kunnen beweren dat arsenicum een onmisbaar
ingrediënt is in voedingsmiddelen……… 

In Ecuador financiert de Rabobank de handel in olie die is gewonnen in het Amazonewoud, waardoor hele gebieden onbewoonbaar zijn geworden voor de oorspronkelijke bevolking en de dieren die daar leefden, dit na een aantal gevallen van grote olievervuiling……* Nee, ‘echt héééél duurzaam allemaal……’

De Rabobank zou zich meer openstellen, meer transparantie geven en zich vooral bemoeien met duurzame productiewijzen en producten…… ha! ha ha! ha! ha! ha! ha! Wat een zootje oplichters!!! Dan nog in de kop te durven spreken over de ‘Strijd om duurzame palmolie……’ Blijkbaar vindt men het bij de Rabobank wel goed als mensen ongezond eten en daaraan kapot gaan, sterker nog: daar wil de Rabobank zelfs voor strijden!! zoals de Rabobank eerder ook de suikermaffia steunde en volgens mij nog steunt…. 

Bosbranden op Sumatra om plaats te maken voor palmolieplantages:

En dan durft de Rabobank de kleine boeren duurzame uitbaters te noemen van palmolieplantages……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Leugens en bedrog, maar ach wat wil je, de Rabobank is zoals de naam al zegt een bank en die staan uiterst ver van moreel en ethisch handelen, zelfs maatschappelijk verantwoord ondernemen is al een contradictio in terminis als je het over bijna alle banken hebt……. Eén ding is zeker, de Rabobank is goed in ‘greenwashing!!’ (liegen dat je duurzaam en eerlijk bezig bent) Eén an ander zal overigens wel van alles te maken hebben met de neoliberale oplichter Barbara Baarsma, die tegenwoordig voor deze bank werkt……. (klik voor de gein op het label met haar naam, direct onder dit bericht, je ziet dan 16 andere berichten over deze neoliberale ploert)

Strijd om duurzame palmolie

 

Palmolie is een onmisbaar ingrediënt in veel voedingsmiddelen. De
economische waarde ervan is groot, zowel voor multinationals als voor
kleine familieboerderijen in Azië. Op milieugebied staat de sector
voor fikse uitdagingen. De Rabobank is in de hele keten betrokken bij
oplossingen, van de plantages tot het schap van de supermarkt. ‘Als
food- en agribank is het in ons belang dat de sectoren waar wij een
sterke positie in hebben, ook gezond zijn.’

 

Een westerse supermarkt zonder palmolie is ondenkbaar. Een
veelheid aan producten in de supermarkt bevatten dit ingrediënt,
volgens sommigen in meer dan 50% van alle artikelen. Palmolie dient
niet alleen als bak- en braadolie of als een vervanger voor boter,
het zit ook in in snoep, waspoeder en cosmetica.

 

Dat deze olie van groot economisch belang is, is dan ook
overduidelijk. Supermarktketens, waaronder Wal-Mart, Carrefour en
Ahold, verdienen hun geld met palmolieproducten. Onder hun
leveranciers zijn grote ondernemingen als Unilever, Coca-Cola,
Procter & Gamble en Mars. Ook aan het begin van de palmolieketen
is de economische impact aanzienlijk: duizenden kleine boeren
(familiebedrijfjes) in met name Zuidoost-Azië zijn samen goed voor
meer dan 40% van de palmolieproductie. Het verbouwen van oliepalmen
kan voor hen heel aantrekkelijk zijn. De opbrengst is indrukwekkend:
oliepalmen leveren tot wel tien keer meer ton per hectare op dan
sojaplanten, acht keer meer dan zonnebloemen en zes keer meer dan
raapzaad.

Banking for Food-aanpak

Als bank in landbouw en voedselketens is de Rabobank ook betrokken
bij de palmoliesector. Met haar Banking for Food-aanpak richt de
Rabobank zich op het verstrekken van financiering aan ondernemingen
(van microfinanciering tot oogstfinanciering op maat), het delen van
kennis en het ondersteunen van ecologische en maatschappelijke
doelstellingen.

 

De palmoliesector staat voor talloze uitdagingen, die niet alleen
het gevolg zijn van het enorme economische potentieel van palmolie,
maar ook van de diversiteit in de keten. Zowel wereldspelers als
talloze kleine boeren vormen hier immers een schakel in. De
belangrijkste uitdagingen:

  • Een groot deel van kleine boeren
    heeft geen goede toegang tot kennis, financiering en markten, en
    heeft hulp nodig om de benodigde certificering te krijgen.

  • Ontwikkeling van voorheen
    ongecultiveerd of lokaal beheerd land. Er is vaak onenigheid over
    het bezit en de exploitatie van palmolieplantages, als gevolg van de
    slechte registratie van landrechten.

  • Ontbossing, vernietiging van de leefomgeving, illegale
    immigratie en de daarmee samenhangende slavenarbeid vormen serieuze
    bedreigingen voor landrechten. Tegenwoordig bestaan er echter
    nationale en internationale procedures voor de bescherming van
    bossen en van de leefgemeenschappen die van deze bossen afhankelijk
    zijn.

Een duurzame en gezonde palmoliesector vraagt om betrokkenheid van
grote internationale spelers en vraagt om mogelijkheden voor de
lokale gemeenschappen van kleine boeren. 

Deze visie van de Rabobank
wordt in de praktijk gebracht door de Round Table on Sustainable Palm
Oil (RSPO), een platform voor grote producenten, handelaren,
maatschappelijke organisaties, de detailhandel en financiële
instellingen (waaronder de Rabobank). De rondetafel telt meer dan
2.000 leden in ruim 70 landen en vertegenwoordigt de hele keten voor
palmolie.

Afdwingen verbeteringen

De Round Table on Sustainable Palm Oil speelt een sleutelrol bij
de aanpak van duurzaamheidskwesties en is erop gericht dat duurzame
productie gewaarborgd kan worden. Daarbij hanteert de rondetafel een
integrale ketenaanpak: van de kleinste boer tot de grootste handelaar
en van de plantage tot het supermarktschap. De RSPO betrekt alle
schakels in de keten, deelt kennis en formuleert een gezamenlijke
doelstelling om de sector te transformeren. De rondetafel heeft een
zwaarwegend aandeel in het afdwingen van verbeteringen.

Bankbeleid

Deze RSPO-aanpak vormt een integraal onderdeel van het
Rabobank-beleid in de palmolieketen, dat speciaal ontwikkeld is om
risico’s te beheersen. Rabo-klanten die palmolie produceren, moeten
de principes en criteria van de RSPO onderschrijven. 

Geraldine Lim,
relatiemanager bij de Rabobank, zegt: ‘Als food- en agribank is het
in ons belang dat de sectoren waar wij een sterke positie in hebben,
ook gezond zijn. Wij zijn zeer begaan met het welzijn van toekomstige
generaties en hun gemeenschappen.’

De aanpak van de Round Table on Sustainable Palm Oil vormt een
integraal onderdeel van het Rabobank-beleid in de palmolieketen.

Verdere groei verwacht

Alhoewel in de afgelopen jaren veel vooruitgang op
duurzaamheidsgebied is geboekt, is de strijd nog lang niet gewonnen.
Dit heeft vooral te maken met het feit dat het belang van palmolie de
komende jaren alleen maar zal toenemen. Sectoranalisten hebben
voorspeld dat de wereldwijde vraag naar eetbare oliën tussen nu en
2050 zal verviervoudigen, en dat palmolie aan 60% van deze vraag zal
voldoen. ‘Alleen al in Indonesië is ongeveer tien miljoen hectare
aan plantages aangelegd, deels ten koste van het regenwoud. Verwacht
wordt dat dit de komende tien jaar verder toeneemt. Conclusie:
palmolie geldt momenteel milieutechnisch gezien als een van de meest
uitdagende gewassen op aarde’, aldus Karel Valken van de Rabobank.

Vraag naar duurzaam geproduceerde palmolie bleef
achter

Het stimuleren van de vraag naar volledig traceerbare duurzame
palmolie is een van de grootste problemen. Onder druk van de westerse
markten werd meer palmolie duurzaam geproduceerd. De wereldwijde
vraag bleef echter achter. Aanzienlijke hoeveelheden duurzaam
geproduceerde olie werden daarom verkocht voor de prijs van
conventionele palmolie.

 

De wereldwijde vraag naar eetbare oliën zal tussen nu en 2050
verviervoudigen.

100% duurzame palmolie in 2020

2014 lijkt een keerpunt te zijn geweest. Niet de productie, maar
de verkoop van duurzame palmolie steeg met 65% ten opzichte van het
jaar ervoor. Vooraanstaande internationaal actieve handelsbedrijven
en producenten hebben zich geschaard achter de afspraak ‘100%
duurzame palmolie in 2020’ voor hun hele palmolieketen, net als
sommige nationale overheden. Pawan Kumar, analist bij de Rabobank:
‘Momenteel heeft meer dan de helft van de verwerkers en
raffinaderijen wereldwijd zich gecommitteerd aan de duurzame route en
meer dan de helft van mondiale handelaren heeft zich daar nu bij
aangesloten. Dit is voor een groot deel te danken aan de lobby van
RSPO en haar leden.’

==========================

* Nog een bericht over de ‘uiterst duurzame Rabobank’:

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!‘ 

Zie voorts:

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Voor meer berichten over de Rabobank en/of palmolie, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht.

Coca-Cola ‘op de open en groene tour’ ofwel oplichting van klanten 5.0 met medewerking van o.a. de Efteling

Kwam
afgelopen zondag langs een bushokje met daarop een grote reclame voor
Coca-Cola, ik meen dat de tekst letterlijk was ”Samen slaan we on
door de storm” (als de tekst afwijkt had het wel deze strekking)

Ben op
zoek gegaan of ik deze reclame ook op het net kon terugvinden, maar
helaas. Wel kwam ik een artikel over de nieuwe reclame campagne van
Coca-Cola tegen op Adformatie, een blad voor marketing, media,
communicatie en creatie, staat onder de naam te lezen. (creatie van
een hele berg onzin)

De kop
is al om je stuk te lachen: Coca-Cola komt groots terug met poëtische
campagne: ‘Open Like Never Before’. Wist niet eens dat Coca-Cola was
gestopt met reclame maken voor haar tanden bedervende, obesitas bevorderende en kankerverwekkende producten.

De
reclame staat in het teken van ‘optimisme, openheid en focust op
lokaal……’ ha! ha! ha! ha! Oh dus Coca-Cola is gestopt met haar
reclame waarin wordt gesteld dat je van Cola dik wordt en het je
tanden naar god helpt!! (laat staan dat men op de blikken/flesjes met ‘zero sugar’ de waarschuwing geeft dat de gebruikte suikervervangers kankerverwekkend zijn…..)

Wat men
met openheid bedoeld is me al helemaal een raadsel: gaat Coca-Cola
toegeven dat het één van de vele hoofdverantwoordelijken is voor
het naar de bliksem helpen van onze planeet???? Uiteraard niet!!

Coca-Cola
investeert in palmolie, zogenaamd duurzame palmolie, maar die bestaat
niet, als we het verbranden van oerwouden voor palmolieplantages
willen stoppen moet er een totaal verbod op de winning van deze olie
komen….. Bovendien is het niet duurzaam als brandstof en is het
zonder meer slecht voor je lichaam, daar het een slecht soort vet is……

‘Samen
slaan we ons door de storm?’ Niet met Coca-Cola, dat een beleid voert
dat de klimaatverandering alleen maar verder aanjaagt en daarmee de
kans op tropische stormen nog verder vergroot!!

Het is
duidelijk dat Coca-Cola bezig is met ‘greenwashing’ (valse verduurzaming) van haar naam en
dan wat goede doelen steunt, tevens goed voor de aftrek van de al veel te
lage belasting die dit megabedrijf betaalt…….

‘Wie
zegt dat we terug moeten naar normaal’, is één van de kreten van
Coca-Cola dat uiteraard flink gebruik uh misbruik maakt van de
Coronacrisis om haar naam te pushen. Nee, we moeten naar een ‘nieuw
normaal’ waarin de burger zich niet meer kan organiseren tegen
bedrijven als Coca-Cola, Unilever en Shell, een nieuwe zwaar
gecontroleerde werkelijkheid met schijt aan burgerrechten en waar
privacy een verouderd begrip zal zijn…….

Coca-Cola?
Gewoon laten staan die troep!!

Hier eerst een inleiding van mij op een artikel van foodwatch dat al goed aangeeft hoe het er met de marketing en reclame van Coca-Cola werkelijk voorstaat en daarna het
artikel van Adformatie, maar let op met dat laatste schrijven: houd braakzakken in de buurt!!


Efteling
sprookje verziekt door Coca-Cola

Ondanks
dat de EU een verzoek heeft gedaan aan Coca-Cola te stoppen met
reclame maken voor haar producten in de Efteling heeft Coca-Cola
amper of niets gedaan aan de vele vormen van reclame maken voor haar
met suiker en foute suikervervangers gevulde producten die in feite
giftig zijn…….

Foodwatch
heeft de zaak aangekaart bij ‘EU Pledge’, een platform van bedrijven
tegen kindermarketing en dit platform heeft Coca Cola gevraagd te
stoppen met haar reclame gericht op kinderen, echter zonder succes,
anders dan een enkele vervanging

van
reclame voor Coca-Cola met ‘zero suiker’ toevoeging…… Het meest zieke is wel dat Coca-Cola zelf deelneemt aan dit platform…..

Ik kan
in feite niet anders dan de info van foodwatch overnemen, vandaar
alleen nog aandacht voor het volgende:

Waarom
gaat foodwatch niet in op die ‘zero suiker’ producten van Coca-Cola,
daar in deze producten suikervervangers worden gebruikt waarvan is
aangetoond dat ze zoals gezegd kankerverwekkend zijn…… Foodwatch zou haar
pleidooi moeten aanvullen met de eis i.p.v. ziekmakende
suikervervangers, stevia te gebruiken, een natuurlijke niet
ziekmakende suikervervanger die niet leidt tot obesitas en diabetes,
sterker nog stevia kan diabetes ‘tot staan brengen’.

In Japan
werd suiker in voedingsmiddelen en frisdranken al in de 70er jaren
van de vorige eeuw verboden en vervangen door stevia. Gevolg van
e.e.a.: een enorme teruggang van diabetes, vergeleken met westerse
landen valt het aantal gevallen van diabetes in het niet!!

Voorts
kan foodwatch wel het EU Pledge platform aanhalen, echter dat heeft
macht noch middelen om fabrikanten aan haar regels te houden…..
Daarvoor zijn echt machtige organen nodig, zoals de Europese
Commissie of de Europese rechter, voorts zou foodwatch aan kunnen
kloppen bij de afzonderlijke lidstaten, die toch ook belang zouden
moeten hebben bij een minder ‘obese’ jeugd met een gezond gebit…..
Zoals je uit de gebruikte woorden hiervoor al kan opmaken, zal dit
geen zin hebben, simpelweg omdat de suikerlobby en de lobby van de
grote bedrijven als Coca Cola en Unilever veel te veel invloed hebben
binnen de EU en bij haar lidstaten…….

EU
Pledge is zoals gezegd een platform van grote bedrijven die
zelfregulering voorstaan, echter zoals we al lang weten werkt
zelfregulering niet en hoe kan dat ook als je alleen al naar deze
zaak kijkt, immers (alweer zoals gezegd) Coca-Cola neemt zelf deel aan dit platform!!! Als
het niet zo triest was zoals men met kinderen denkt te kunnen
omgaan, zou je je daadwerkelijk doodlachen……

Het
Nationaal Preventieakkoord dat in 2018 werd gesloten zou Nederland
tegen 2040 gezonder moeten maken….. ha! ha! ha! ha! Ja waarom zou
je dat niet per 2020 willen?? Kortom de Nederlandse staat, en dan
bedoel ik in deze het waardeloze kabinet Rutte 3, heeft de oren laten
hangen naar de lobby van grote bedrijven als Coca-Cola, Unilver en de machtige lobby
van de suikermaffia…..

Ach ja,
we hebben geen volksvertegenwoordiging, maar een
bedrijvenvertegenwoordiging en dat al heel lang, waar het economisch
gewin ver voor gaat op de volksgezondheid…… Een slecht gebit kan
leiden tot een ongelofelijk aantal klachten naast de al eerder
genoemde zaken als obesitas en diabetes, kan zo’n gebit leiden tot
veel meer klachten, zoals hartfalen en kankers………. Moet je
nagaan: dan loopt men keer op keer te zeuren over de alsmaar verder
oplopende zorgkosten, waar men de tandzorg gvd uit het
basispakket heeft gehaald, terwijl zoals gezegd een slecht gebit
diverse ernstige gezondheidsklachten kan veroorzaken en daarmee de
zorgkosten steeds verder omhoog jaagt…..

Lees het
volgende relaas van foodwatch en geeft het door, de hoogste tijd dat
de macht van bedrijven wordt gebroken en dat de
volksvertegenwoordiging zich als zodanig en verantwoord gaat
gedragen, al helemaal als het om de gezondheid van kinderen gaat:

Sprookjeshuwelijktussen Efteling en Coca-Cola nog altijd magisch

foodwatch
Nederland | Elif Stepman <elif@foodwatch.nl>

Coca-Cola
doof voor uitspraak kindermarketing

Vandaag
vertel ik je het sprookje van Coca-Cola en de Efteling (dat bepaald
geen leuk sprookje is).

Lang,
lang geleden (vorig jaar) trok foodwatch ten strijde tegen de
kindermarketing van Coca-Cola. De boze frisdrankgigant betoverde
kinderen met aanlokkelijke sprookjesfiguren op frisdrankautomaten,
reclameborden en affiches. Foodwatch riep de hulp in van de ‘EU
Pledge’, een platform van bedrijven tegen kindermarketing.

Foodwatch
zegevierde! De ‘EU Pledge’ vroeg Coca-Cola de betovering te
verbreken. De frisdrankgigant negeert de Europese klacht en uitspraak
echter op slinkse wijze. Het verhaaltje is dus nog niet uit…

Kindermarketing:
geen sprookje

             

Elfjes, kastelen,
sprankelende wouden en rivieren, mysterieuze dieren en… een
stralende Coca-Cola fles. Al bij de ingang van de Efteling zie je ze
op grote automaten en affiches van Coca-Cola pronken. Het
sprookjesgevoel dat de Efteling probeert te creëren is natuurlijk
heel leuk.
Maar
moet ook frisdrank sprookjesachtig worden gemaakt? 

Overal in de Efteling
is Coca-Cola aanwezig. Niet alleen door het overweldigende aanbod aan
frisdrank, maar ook via ‘magische’ uithangborden, affiches en
automaten. Er is zelfs een Coca-Cola attractie en een heuse Coca-Cola
suite in het Efteling hotel!

Foodwatch
heeft hier eind 2018 actie tegen gevoerd. Jammer genoeg is er nog
bitter weinig veranderd. Coca-Cola is er zelfs in geslaagd een
Europese klacht en uitspraak aan z’n reuzenlaars te lappen!

>> Foodwatch-actie vanuit de Coca-Cola
suite!

In
strijd met Europese afspraken

Anderhalf
jaar geleden diende foodwatch een klacht in bij de EU Pledge, tegen
de kindermarketing van Coca-Cola in de Efteling. De EU Pledge is een
Europees zelfreguleringsorgaan van de industrie, waar bedrijven als
Coca-Cola onderling afspraken hebben gemaakt tegen kindermarketing.

Het panel van
de EU Pledge vond de klacht van foodwatch gegrond en
“de
sprookjesscènes vooral aantrekkelijk voor kinderen. Daarom achtte
het de afbeeldingen op de frisdrankautomaten in strijd met de
EU-toezeggingen”.
 Hier
lees je meer over de uitspraak van de EU Pledge.

Toen al
probeerde Coca-Cola er makkelijk vanaf te komen.

Het bedrijf wou alleen ‘de paddenstoel’ van de automaten verwijderen
en het plaatje van Coca-Cola regular flesje vervangen door Coca-Cola
zero sugar. Dit is natuurlijk absurd. Als je alleen de paddenstoel
weghaalt en de andere sprookjestaferelen laat staan, dan trek je nog
altijd de aandacht van kinderen. Gelukkig vond de EU Pledge dat ook
en eiste de volgende actie van Coca-Cola: 

 “Pas
de visualisatie van de automaten bij de ingang van het park aan om
ervoor te zorgen dat ze niet aantrekkelijk zijn voor kinderen onder
de 12 jaar.” 

 

De Coca-Cola automaten bij de Efteling eind 2018

Coca-Cola
doet gewoon z’n zin

Foodwatch
is op pad gegaan naar de Efteling om te kijken of Coca-Cola gestopt
is met haar sprookjesverleiding. Nee dus.

Zelfs
een Europese klacht en veroordeling kan de kindermarketing van
Coca-Cola geen halt toe roepen. In plaats de sprookjestaferelen
helemaal te verwijderen, zijn enkele sprookjesfiguren (zoals een
paddenstoel en kasteel) vervangen door andere sprookjestaferelen
(zoals het elfje van de Eftelingattractie ‘Droomvlucht’ en de
vogel van ‘Vogel Rok’).

Coca-Cola
geeft dus een slinkse draai aan z’n kindermarketing, in plaats van er
gewoon mee te stoppen. Het bedrijf blijft ongezonde frisdrank
promoten onder kinderen, alle mooie beloftes en afspraken ten
spijt…

Komt
aan dit slechte sprookje dan nooit een einde?

Nu minder sprookjesachtig, maar nog steeds aantrekkelijk voor kinderen

Loze
beloftes?

In
2018 is in het Nationaal Preventieakkoord, dat Nederland tegen 2040
gezonder moet maken, afgesproken dat
“de
Nederlandse Attractieparken zullen inzetten op een gezonder en
bewuster voedingsaanbod in 2020 en verder”.

Vorige maand hebben 10 pretparken, waaronder de Efteling, de ambities
van ‘Gezond Uit’ ondertekend: om een gezondere keuze van eten en
drinken stimuleren.

Volgens
de Efteling zelf:
“Een
gezonde toekomst begint bij de jeugd. We vinden het daarom belangrijk
om de nadruk wat meer op gezonde voeding te leggen, vooral als het om
kinderen gaat.”

Afhankelijk van hun ambities kunnen de attractieparken het niveau
brons, zilver of goud halen. Om goud te krijgen moeten pretparken
onder meer aan de volgende criteria voldoen: 

 


Geen partijen/merken met een ongezond imago

(bijvoorbeeld een fastfoodketen of een frisdrank- of snoepfabrikant).


Alle voedingsgerelateerde reclame- en sponsoruitingen zijn voor
Schijf van Vijf-producten.

Zeker
geen goud dus voor de Efteling, die Coca-Cola als ‘partner in
kwaliteit’ heeft en kindermarketing van frisdrank toestaat. Toen
foodwatch dit in 2018 aankaartte, reageerde het pretpark hierop met:
“de
Efteling is geen strijdtoneel voor maatschappelijke discussies”
.

Wij vinden dat
het afgelopen moet zijn met deze struisvogelpolitiek. Als de Efteling
de gezonde keuze echt wil bevorderen, passen partnerschappen met
frisdrank-, ijs- en chocolademelkfabrikanten hier absoluut niet bij!

We dienen opnieuw een
klacht in bij de EU Pledge en roepen de Efteling op het partnerschap
met Coca-Cola te beëindigen. Want wij vinden ongezonde frisdrank
absoluut niet sprookjesachtig! Wordt vervolgd…

Met
vriendelijke groet,

Elif
Stepman,
Campaigner

P.S.:
Zoals je kunt lezen moet foodwatch keer op keer bedrijven
terugfluiten, zodat ze eindelijk stoppen met hun kindermarketing. Dit
kost veel energie, tijd en geld. We zijn misschien een kleine
voedselwaakhond, maar wel volhardend! Opkomen voor de rechten van
(kinder)consumenten kan niet zonder jouw steun. Maak
onze campagne tegen kindermarketing mogelijk en doe een donatie!

Coca-Cola
komt groots terug met poëtische campagne: Open Like Never Before


De
nieuwe campagne, voor het eerst sinds de coronapandemie, staat in het
teken van optimisme, openheid en focust op lokaal.

Coca-Cola komt groots terug met poëtische campagne: Open Like ...

Coca-Cola lanceert eerste campagne sinds lockdown: Open Like Never Before

Voor het eerst sinds de
coronapandemie de wereld totaal veranderde, lanceert
Coca-Cola een nieuwe campagne. Deze ‘Open Like Never
Before’-campagne moet een periode markeren van culturele en
sociale verandering. De campagne, ontwikkeld door 72andSunny
Amsterdam, is volgens Coca-Cola gebaseerd op de overtuiging dat het
niet terug hoeft naar normaal. In plaats daarvan zou het vooruit
moeten om samen de wereld te veranderen en beter te maken.

Met de nieuwe campagne wil
Coca-Cola inspireren om meer open te staan en te genieten van wat er
om iedereen heen is. De video begint met een poëtisch manifest,
geschreven door de Britse spoken word-artiest George the Poet.

‘Sterker
terugkomen als merk’

Ben Bijnens, country director
Nederland legt uit dat Coca-Cola aan het begin van de lockdown
wereldwijd de marketingactiviteiten heeft stopgezet om middelen daar
in te zetten waar hulp het hardst nodig was. ‘We willen nu
sterker terugkomen als merk en hopen met deze campagne, één van
hoop, positiviteit en optimisme, mensen te raken en te inspireren om
zaken vanuit een ander perspectief te bekijken.’ 

Coca-Cola presenteert poëtische video: Open Like Never Before

Wacht stop. Wie zegt dat we terug moeten naar normaal?

Wacht
stop. Wie zegt dat we terug moeten naar normaal? 

Wacht stop. Wie
zegt dat we terug moeten naar normaal?

In het perscommuniqué is te lezen
dat het manifest is geïnspireerd door een scala aan nieuwe inzichten
die dankzij de lockdownperiode opgedaan zouden zijn. George The Poet
wil met zijn woorden oproepen tot positieve verandering, om zaken
vanuit een ander perspectief te bekijken en kansen te grijpen die de
nieuwe situatie biedt. De doelstelling van de campagne
is iedereen aan te moedigen om ‘open te staan als
nooit tevoren’ en te genieten van wat is.

Coca-Cola lanceert eerste campagne sinds lockdown: 'Open Like Never Before'

Coca-Cola
lanceert eerste campagne sinds lockdown: ‘Open Like Never Before’ 

Focus op lokale
steun in Nederland

Sinds het begin van de lockdown
heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk
stopgezet en claimt tegelijkertijd dat het energie en middelen
ingezet heeft daar waar hulp het hardst nodig was. Het bedrijf
maakt bekend dat het wereldwijd, met The Coca-Cola Company,
bottelpartners en The Coca-Cola Foundation, meer dan 120 miljoen
dollar gedoneerd heeft voor dringende hulpverlening ter bestrijding
van het coronavirus in de getroffen landen, hiertoe behoorde onder
andere het Nederlandse Rode Kruis.

Coca-Cola geeft aan dat het ook
bijgedragen heeft aan verschillende initiatieven, waaronder lokale;
van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en
zorginstellingen tot branchebrede initiatieven, zoals
#geefjedrankjedoor en #helpdehoreca, om horeca en andere klanten te
ondersteunen. 

Hart onder de riem
horecapartners

Daniela Depping, marketing manager
Coca-Cola Nederland: ‘Open Like Never Before gaat uit van de
gedachte dat we niet ‘terug’ hoeven naar de normale gang van
zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruitzetten en
de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral
lessen trekken uit deze periode.’

Met de campagne wil de
frisdrankfabrikant ook de horecapartners een hart onder de riem
steken: hotels, cafés en restaurants die de deuren weer openen na
een tijd van grote uitdagingen. ‘Zij vormden al die tijd het hart
van onze samenleving.’

Inspiratie én
ondersteuning aan horeca

De lancering van het manifest wordt
gevolgd door een programma aan activiteiten dat tot 2021 moet blijven
doorlopen. Coca-Cola benadrukt dat veel van die activiteiten zijn
gericht op de ondersteuning van lokale hotels, cafés en restaurants
die nu weer open gaan/zijn. Hiertoe behoren:

  • Een abricampagne, aangeboden
    aan 45 horeca outlets in Nederland, met een bericht aan de consument
    dat de horeca weer ‘open’ is en daarbij een persoonlijke touch
    om de horecaondernemers in het zonnetje te zetten

  • Ondersteuning van de
    horecapartners (hotels, cafés en restaurants) door aanvullende
    promotiemiddelen en -expertise te bieden.

De campagne

De Open Like Never Before-campagne
(#openlikeneverbefore) nodigt het publiek uit om deel te nemen:
mensen kunnen elkaar en de wereld vertellen wat hun voornemens zijn
en hoe ze voortaan meer open willen staan. De eerste fase van
campagne is te zien op abri’s, trams, steigerdoeken en online
display. Tijdens deze fase zullen zinnen en vragen uit het manifest
worden vertoond die consumenten moeten inspireren om meer open
te staan. Na deze fase start de zogenoemde above the line-campagne
met de tv-commercial die ook wordt vertoond in bioscopen. De rest van
deze ATL-laag is te zien op display/mobile, online video, [digital]
buitenreclame en komt tot uiting in een samenwerking met Radio 538. 

Credits:

Concept en
ontwikkeling: 72andSunny Amsterdam

Media: Universal
Media 

PR: PR bureau
Coopr

===================================

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde.

Europese Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid: een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel geveegd

Binnen
een paar weken zal de Europese Commissie, een ondemocratisch orgaan
dat zich laat leiden door de lobby van grote bedrijven als
Bayer-Monsanto, besluiten of het Oostenrijkse verbod op glyfosaat
gehandhaafd mag blijven……. Het is al te zot voor woorden dat de
Europese Commissie een besluit moet nemen over een beslissing van een
lidstaat die haar burgers beschermt tegen een kankerverwekkend
gif…….

Zoals
gezegd: de Europese Commissie laat zich als het EU ‘parlement’ leiden
door de peperdure en intensieve lobby van grote bedrijven, lobby van
denktanks en die van overkoepelende organisaties van bedrijven, ofwel
de kans is levensgroot dat de Europese Commissie het verbod van
Oostenrijk zal afwijzen…… (zo zitten PvdA EU grofgraaiers Timmermans en Samsom diep in de zakken van de grote bedrijven, wat zelfs de voorwaarden t.b.v. de zogenaamde Green New Deal, wat al niet veel voorstelt, onderuit kan en waarschijnlijk zal halen……)

Bayer-Monsanto
is als de dood dat de Europese Commissie het verbod van Oostenrijk op
glyfosaat zal goedkeuren, daar hiermee andere EU-lidstaten zullen
volgen, althans als er nog lidstaten zijn die zich als Oostenrijk inzetten
voor de gezondheid van hun bevolking, waar Nederland alvast niet toebehoort (zo meer daarover)……

De lobby
van Bayer Monsanto was al van dergelijk hoog niveau, dat zelfs
GroenLinks grofgraaier Bas Eickhout eerder stemde voor het langer
toestaan van Roundup, waarvan het belangrijkste onderdeel bestaat uit
het kankerverwekkende glyfosaat……. ‘GroenLinks?’ ha! ha! ha! ha!
Ha! AsgrauwRechts zal je bedoelen!!

Het
voorgaande geeft al aan dat de kans inderdaad levensgroot is dat het
Oostenrijkse glyfosaatverbod van tafel zal worden geveegd……..

De petitie hieronder van WeMove Europe heeft als kop de vraag: ‘Is profit more important?’ Deze vraag is makkelijk te beantwoorden: in bijna alle EU lidstaten is dat het geval, dus geld gaat ver voor op de volksgezondheid……. Klik voor de gein eens op het label ‘volksgezondheid en economie’ (versus), direct onder dit bericht en je zal zien dat dit inderdaad in veel gevallen zo is…… 

Is profit or cash more important? - Caseron Cloud Accounting

Er is dan ook al lang geen sprake meer van een volksvertegenwoordiging, die altijd het belang van het volk voorop zou moeten stellen, nee, we hebben een bedrijvenvertegenwoordiging, dat wordt ook met de Coronacrisis nog eens bewezen: miljarden steun voor bedrijven:

  • terwijl de armoede onder meer dan 4 miljoen Nederlanders* van nul en generlei waarde is en men weigert een fatsoenlijk (jeugd en volwassen) minimumloon en bijstandsuitkering door te voeren…..
  • terwijl de schuldhulpverlening na jaren zogenaamd handelen (o.a. van PvdA hufter Klijnsma) nog steeds naatje pet is
  • terwijl de wachtlijsten voor o.a. de jeugd GGZ al jaren bestaan, ondanks alle kritiek daarop…..
  • terwijl we een gezondheidsstelsel hebben dat gezien de rijkdom van Nederland zwaar achterblijft, wat nog eens duidelijk werd tijdens de Coronacrisis, waar de verzekeringsmaatschappijen zich scheel verdienen aan dit zeer foute stelsel en ziekenhuizen kunnen laten sluiten…… Het is zelfs zo zot dat ziekenhuizen failliet kunnen gaan in dit land, wat o.a. de oorzaak was van een groot tekort aan IC-bedden…… Het wordt voor jongeren zelfs onaantrekkelijk gemaakt om de verpleging in te gaan, gezien het inkomen en de enorme huizenprijs (waar eindelijk eens een eind aan zou moeten worden gemaakt)
  • (daarover gesproken:) terwijl de woningnood wordt gestimuleerd door de lokale en landelijke overheid, niet alleen in het belang van de huizenbubbel en daarmee van de kopers, maar vooral in het belang van de makelaaars, hypotheekverstrekkers (waaronder banken) en van de rijke investeerders die zich op de huurmarkt hebben geworpen….. Tegelijkertijd hebben we woningsbouwcorporaties die meer aandacht hebben voor de inkomens van haar top (inclusief managers), dan zich in te zetten voor hun huurders en die in protserige peperdure designgebouwen zijn gehuisvest (wat ook geldt voor de al genoemde verzekeringsmaatschappijen)….. 
  • terwijl welgestelden hun kinderen belastingvrij een ton mogen schenken voor de aankoop van een huis, wordt het salaris dat kinderen van ouders met een bijstandsuitkering verdienen, ingehouden op die uitkering, zodat deze kinderen niet eens kunnen sparen voor een uitzet…… (een godgeklaagd schandaal!!)
  • terwijl de (niet doorgaande) wegen, fiets- en voetpaden in een groot aantal steden en dorpen ronduit slecht zijn…..

En zo mensen, kan ik nog wel even doorgaan, bijvoorbeeld door te wijzen op de belangenbehartiging van aandeelhouders, ten koste van kleine spaarders en de pensioenen waar mensen hun levenlang voor hebben gespaard……

Terug naar het Oosternijkse verbod op glyfosaat: lees en
teken de petitie ajb en geeft het door, weg met (kankerverwekkend)
landbouwgif van de eettafel ook in Nederland!! (daar is de
verantwoordelijk minister van de ChristenUnie, Carola Schouten, op
tegen, je weet wel dezelfde kwaadaardigheid die elke zondag gods lof bejubelt in de kerk…..)

Is profit more important?

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

The
European Commission could finally approve Austria’s ban on glyphosate
in less than two weeks – a milestone on the way to an EU-wide ban!
But Bayer-Monsanto lobbyists are pushing the Commission to say “NO”
to defend their profits.
Let’s tell the
Commission to put our health first and uphold the right to ban
harmful pesticides.

Take action 

Last year, Austria was
the first EU country to vote to ban glyphosate, and after a few
delays it’s nearly about to adopt its ban! [1] But there’s one
major hurdle before the glyphosate ban is enacted: the European
Commission has to give its approval for Austria’s glyphosate ban.

And Bayer-Monsanto is trying to stop it with expensive lobbyists. [2]

Bayer-Monsanto
wants to stop Austria’s ban at any cost,
because it knows that
once EU countries show that it’s possible to ban the substance,
others will follow like dominoes. 

Harmful synthetic pesticides are a
cash cow for agribusiness, so they’re going to try to defend them
with everything they’ve got.

That’s why we
have to bring everything we have, too! The Commission has the power
to decide the ban’s fate, so we need to counter Bayer-Monsanto’s
lobbyists with a massive show of people-power.
If we show the
Commission that Europeans are watching their decision with a massive
petition, they’ll see a groundswell of support from all over Europe
that they won’t be able to ignore. Let’s prove that our people
power is stronger than the corporate lobby – will you sign?

Counter Bayer-Monsanto’s lobbyists: Sign the petition

The European
Commission has always said that EU countries can ban glyphosate
within their own borders. [3] But, of course, Bayer-Monsanto doesn’t
care: they’ve even come out publicly saying that they expect the
European Commission to strike down Austria’s ban on glyphosate. [4]

The pesticide industry
maintains that glyphosate is safe, but scientific evidence of
glyphosate’s carcinogenic effect is increasing.
A review of
existing studies from the University of Washington found that
exposure to glyphosate increases the risk of cancer by 41 percent.
[5] They noted that a “compelling link” exists between
exposure to glyphosate and one type of blood cancer.

Now, more EU
countries are talking about glyphosate bans and restrictions:

Luxembourg will completely phase-out glyphosate by the end of this
year, and even Germany has committed to phase-out glyphosate by the
end of 2023! [6] Together we can convince the Commission to allow for
a ban on glyphosate in Austria, setting the conditions for more
countries to do the same. And all we need to do is remind the EU
Commission of their own words!

Defend our health and the environment: Sign the petition

We’ve been
fighting against the likes of Bayer-Monsanto for years – and we’ve
made a difference. In 2017 we launched an official European Citizens’
Initiative (ECI) which gathered over 1 million signatures in favour
of banning glyphosate. And as a direct response to our ECI, the EU
changed the law so that formerly secret industry safety studies must
be shown to the public! [7]

Together we’ve
proven that our people-power is stronger than the corporate lobby.
Austria’s historic ban could finally prove to be the catalyst that
influences all of Europe to remove glyphosate from our food supply.
Let’s keep up the pressure and tell the EU Commission to resist
Bayer-Monsanto’s lobbyists and respect all EU countries’ rights
to ban harmful pesticides.

With
determination,
David (London), Giulio (Rome), Marta (Warsaw), and
the entire WeMove Europe team

PS:
In the second quarter of this year, Bayer-Monsanto made a net loss of
almost €10 billion due to its multibillion dollar settlement with
US plaintiffs alleging that Bayer-Monsanto’s glyphosate herbicides
cause cancer. [8] And just last month, a California appeals court
rejected Bayer-Monsanto’s attempt to overturn a verdict requiring
Bayer-Monsanto to compensate the plaintiff tens of millions of
dollars.
[9]
The
facts, science, pressure, and law is closing in on glyphosate – now
it’s time we do our part. Please
sign now.

References:
[1]
While the Austria glyphosate ban was scheduled to take effect on Jan.
1, 2020, the country’s caretaker leader announced she would not
sign the ban into law, citing that Parliament had not formally
provided the correct notification to the EU. Subsequently, the
Austrian Parliament has sent the formal notification to the EU and
the Commission has until August 19, 2020 to comment or
object.
https://www.dw.com/en/austrian-parliament-votes-to-ban-glyphosate-weedkiller/a-49450418

Austria on course to become first EU country to ban glyphosate


[2]
This is where the Austrian government has notified the EU of its
intended ban on glyphosate – you can find comments from civil society
and industry on the page:
https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/tris/en/search/?trisaction=search.detail&year=2020&num=308
[3]
In German:
https://ec.europa.eu/germany/news/hintergrund-fragen-und-antworten-zu-einer-m%C3%B6glichen-neuzulassung-von-glyphosat_de
In
French:
https://fr.news.yahoo.com/glyphosate-france-autoris%C3%A9e-%C3%A0-prendre-mesures-dinterdiction-154014834.html
[4]
https://www.wsj.com/articles/austrian-herbicide-ban-adds-to-problems-for-roundup-owner-bayer-11562087770
[5]
https://edition.cnn.com/2019/02/14/health/us-glyphosate-cancer-study-scli-intl/index.html
[6]
https://www.brusselstimes.com/all-news/eu-affairs/92006/luxembourg-will-be-first-eu-country-to-totally-ban-glyphosate/
https://www.dw.com/en/whats-driving-europes-stance-on-glyphosate/a-53924882
https://www.dw.com/en/germany-set-to-ban-glyphosate-from-end-of-2023/a-50282891
[7]
http://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20181205IPR20935/food-safety-more-transparency-better-risk-prevention

MEPs ready to negotiate EFSA’s transparency rule, but need to find a new negotiator


http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+TA+P8-TA-2018-0489+0+DOC+XML+V0//EN&language=EN
[8]
https://www.wsj.com/articles/bayer-swings-to-net-loss-on-roundup-settlement-deal-11596526076
[9]
https://www.dw.com/en/bayer-loses-california-appeal-of-roundup-cancer-verdict/a-54250334

=====================================

* Meer dan 4
miljoen mensen leven tegen, op of onder de armoedegrens en dat is in
alle 3 van deze gevallen een leven in armoede!!

Zie ook:

Schouten (ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming van omwonenden

Monsanto (Bayer) komt met gentech mais dat bestand is tegen een cocktail van zwaar gif dat vervolgens wel op je bord terug zal zijn te vinden‘ 

BASF produceert gif voor ontwikkelingslanden, gif dat hier vanwege het grote gevaar voor de volksgezondheid is verboden, maar alsnog op je bord belandt‘ 

Landbouwgif-lobby maakt overuren tijdens Coronacrisis‘ 

Voor meer berichten over Roundup, glyfosaat, landbouwgif, Green Deal EU, Bayer, Monsanto en/of Carola Schouten, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Pool mag niet worden uitgezet naar geboorteland vanwege ontbreken onafhankelijke rechtspraak, waarom dan wel uitleveringen aan de VS

Gistermiddag op BNR het bericht dat een Pool die zou worden uitgezet naar zijn geboorteland, niet mag worden uitgeleverd aan de autoriteiten daar, omdat ‘onafhankelijke rechtspraak in Polen niet is gegarandeerd…….’

Waarom levert Nederland dan wel mensen, zelfs eigen ‘onderdanen’, uit aan de VS??? Is onafhankelijke rechtspraak daar wel gegarandeerd?? Het hooggerechtshof in de VS wordt aangewezen door de zittende president, of noemt men dat hier ‘een onafhankelijke aanwijzing….?’ Dan kent de VS nog het meer dan belachelijke ‘3 strikes out’, waarbij in Californië mensen zelfs voor 3 kleine misdrijven veroordeeld kunnen worden tot een levenslange gevangenisstraf; hoe kan je mensen uitzetten naar een land dat zo’n onrechtvaardig fascistoïde rechtsspraak hanteert…?? 

Sterker nog: de VS kent het meer dan achterlijke ‘plea bargain’, in feite een schikking waarin je toegeeft iets gedaan te hebben, ook als je de misdaad waarvoor je wordt aangeklaagd niet hebt begaan, daar je bij een rechtszaak de grote kans loopt een veel langere gevangenisstraf ‘te krijgen….’ Nogmaals: hoe kan je mensen uitleveren aan een land dat een dergelijk onrechtvaardige en belachelijke rechtspraak kent…???

Bovendien kent de VS in tegenstelling tot Polen de doodstraf, al reden genoeg om niemand uit te zetten naar dat land, zelfs als de garantie wordt gegeven dat de uit te zetten persoon niet zal worden onderworpen aan de doodstraf……. 

Mateusz Morawiecki Memes - Photos | Facebook

Mateusz Morawiecki is de fascistische premier van Polen

Daarover gesproken: Nederland en andere EU lidstaten hebben zo’n grote bek over Polen en willen dat het land eigenlijk uit de EU zou moeten worden gezet vanwege de grote politieke invloed op de rechtspraak in dat land, waarom dan wel de continue pogingen sinds Trump aan het bewind is om het meer dan schunnige vrijhandelsverdrag TTIP met de VS getekend te krijgen, een verdrag dat volkomen tegen het belang van de bevolking ingaat??!!! Trouwens, wat mij betreft mag men ook Hongarije, Oostenrijk en Roemenië uit de EU zetten, wat zeg ik? Men mag de hele EU opheffen, het is niet anders dan een ondemocratisch wangedrocht, dat middels lobbyisme totaal is verknoopt met het grote bedrijfsleven!!  

Maar jezus wat een hypocriete klerezooi!!!

Voor meer berichten over uitlevering, plea bargain, doodstraf en/of TTIP, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht. Heb ook het label ISDS (Investor-State Dispute Settlement, ofwel Investeerder-staatarbitrage) toegevoegd, dit is de benaming van de rechtbank die wordt gebruikt voor vrijhandelsverdrag TTIP en CETA (de laatste is eenzelfde verdrag met Canada), daarbij kunnen bedrijven in het geniep een land voor een geheime rechtbank dagen als deze producten van dat bedrijf verbiedt, bijvoorbeeld uit oogpunt van de volksgezondheid, de praktijk laat zien dat de bedrijven voor meer dan 97% van de gevallen deze zaken winnen………

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….

Geen
nieuws eigenlijk, het bericht van het Rainforest Action Network,
waaraan tevens een petitie is gekoppeld, dat een enorm gebied met bos en veen in Siberië in brand staat, maar dat ook een groot deel van de
oerwouden in het Amazonegebied (vooral in Brazilië) en Indonesië afbrandt, echter belangrijk genoeg om nog eens te herhalen, zeker
gezien de bijna totale desinteresse van de reguliere media……. 

In het Amazonegebied is alweer een klein record gevestigd: nu al de meeste brandhaarden van de laatste 13 jaar (aldus Greenpeace Groot-Brittannië) Deze
branden worden aangestoken door figuren die ofwel palmolieplantages
willen beginnen, dan wel soja willen telen of gebied vrijmaken voor
intensieve veehouderij……..
Greenpeace wijst daarvoor naar banken in GB, daar deze banken 2 miljard dollar hebben gestoken in de doodsindustrie die wordt aangeduid als veeteelt…… Ofwel grote gebieden van het Amazonewoud brandt men af om daar vee te kunnen laten grazen…….

Zolang
regeringen toestaan dat palmolie gebruikt mag worden in een enorm
aantal voedingsmiddelen (zoals Unilever dat in haar meeste
‘voedingsproducten’ doet) en als brandstof mag worden ingezet, zal
men oerwoud blijven verbranden, er bestaat dan ook geen duurzame
palmolie zoals bedrijven als Unilever de wereldbevolking
voorliegen…. Bovendien is deze zogenaamde duurzame palmolie zonder
meer slecht voor je lichaam, het is een heel fout vet dat een groot
aantal organen aan kan tasten, zoals het hart en de
hersenen…..*

Dan gaat
de gentech soja uit het Amazonegebied naar diervoer en het kleine
Nederland is daar zelfs de nummer 2 importeur van, na het enorme
China……. Dit daar wij een meer dan schandalig grote veestapel
hebben van 500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden groot- en
doodgemarteld…… Een veestapel die ook nog eens een gigantische
berg methaangas uitstoot, een broeikasgas dat meer dan 80 keer zo
sterk is als CO2….. Ofwel Nederland is een onevenredig grote
aanjager van de klimaatverandering…… Niet alleen door het
platbranden van oerwoud voor die veestapel, maar ook nog eens met die
veestapel zelf, om over de extra belasting door transportbewegingen voor
die doodsindustrie nog maar te zwijgen……

Over klimaatverandering gesproken: afgelopen dinsdag 28 juli was het meer dan 50 graden Celsius in Bagdad, waar regelmatige temperaturen boven de 45 graden C. worden gemeten die een stad of gebied in feite onleefbaar maken…….. En dan te bedenken dat door de illegale oorlog die de VS met hulp van o.a. Nederland in 2003 begon (waarbij meer dan 2 miljoen mensen werden vermoord) het land in chaos is gestort en men maximaal 2 uur per dag elektriciteit heeft….. ‘Het gaat goed met de acties tegen de klimaatverandering…..’ Maar niet heus: ondanks alle zeer vervuilende klimaattoppen stijgt jaar op jaar de CO2 en methaangas uitstoot…… 

Zoals opegemerkt: de ujitstoot van methaangas groeit niet alleen door de enorme veehouderij wereldwijd, maar ook doordat de opwarming van de aarde, het hoogst is in m.n. het noorden tegen de poolcirkel…… Daar zijn enorme hoeveelheden methaangas opgeslagen in de permafrost die steeds sneller ontdooit, dit geeft een cumulatief effect, immers door de hoge temperaturen ontdooit de permafrost en het vrijgekomen methaangas jaagt de klimaatverandering verder aan, waardoor het nog warmer wordt en er nog meer methaangas vrijkomt, enz. enz…….

Om het voorgaande proces nog eens te versterken staan ook nu weer grote gebieden in Siberië in brand, gebieden zo groot dat het ondoenlijk is deze te blussen…… Met andere woorden niet alleen komen daar enorme hoeveelheden CO2 vrij door bos- en veenbranden, maar komt als gevolg daarvan ook nog eens een giga berg methaangas vrij….. In plaats van Rusland te demoniseren zouden westerse regeringen hulp moeten bieden bij het blussen, immers de klimaatverandering stopt niet bij de grenzen van Rusland!!

Lees en
teken de petitie van Rainforest Action Network (RAN) ajb (en geeft het door), het afbranden van oerwoud voor veeteelt, palmolie en soja (de laatste voor meer dan 80% naar de
‘vleesindustrie’) moet eindelijk afgelopen zijn, waarbij bedrijven
als Unilever voor het gerecht zouden moeten worden gesleept!! Als je
het niet voor jezelf wilt tekenen, doe het dan voor toekomstige
generaties!! 

The Amazon fires are being caused by these industries…

Robin
Averbeck – Rainforest Action Network

The Amazon is on fire. So are the
rainforests of Indonesia.

Our world’s lungs are going
up in smoke…

The mass scale burning of rainforests
last year was just a preview of what’s to come this year. These
fires have been intentionally set by Big Agribusiness to clear land
for their relentless pursuit of profit over people and planet. 

Take Action

Let’s be clear: this is an
outright assault on the Indigenous peoples of the Amazon and local
communities in Indonesia.
In
the middle of a pandemic
.
For corporate profit. It’s an assault on YOU and me too. 

It’s been proven, time and again,
that forests are our last, best line of defense against the climate
crisis. Rainforests are called the “lungs of our planet” because
they process the massive amounts of carbon pollution in our
atmosphere. But they also keep a whole lot of carbon in their trunks,
branches, and in the ground, where it belongs. So when forests go up
in flames, hundreds and hundreds of years of stored carbon literally
go up in smoke. It’s a double whammy to our climate and to us all.

Right now, Indigenous and local
communities are having
their
land and homes stolen and burned; corporations are taking their land
in order to grow Big Agribusiness products like soy, beef and palm
oil.
That’s right,
the products you see in your grocery aisles are responsible for the
rainforest fires happening right now.
  

Tell
these corporate giants that rainforests are worth more than cookies
and chips.

Take Action Now

The worst part is that the global
brands driving this destruction have already promised to end
deforestation and eliminate the abuse and violation of human rights.
But instead, we’re
witnessing a world, already ravaged by a pandemic, being prepped for
plunder. It’s cynical, it’s opportunistic, and it’s
disgusting.   

With less than 9 years left to avoid
the most catastrophic consequences of the climate crisis, we’ve
reached a critical tipping point. Every acre of rainforest lost now
brings us closer to disaster.
We
must keep forests standing NOW.

It’s time these corporations used
their power to help change the course of our future and
stop
the destruction, exploitation, and abuse of rainforests, and of the
communities that protect and depend on them.

For forests, for people, for planet,

Robin
Averbeck
Forest Program Director
Rainforest Action Network

At RAN,
we take the “Network” in our name seriously. It is only
through your support that we are able to fund major campaigns
for the forests, their inhabitants and the natural systems that
sustain life. Please consider joining RAN as a Member by making
a gift today.

At
RAN, we take the “Network” in our name seriously. It is only through
your support that we are able to fund major campaigns for the forests,
their inhabitants and the natural systems that sustain life. Please
consider joining RAN as a Member by making a gift today.

425 Bush St, Suite 300, San Francisco, CA 94108, United States

==============================

* Het concept voor dit bericht heb ik gisteren gemaakt en toevallig vannacht na 1.00 u. (CET) op BBC World Service aandacht voor dit probleem in het programma ‘The Real Story’ (de brutaliteit van de BBC, zogenaamd een onafhankelijke zendgemachtigde, die bewezen grote aantallen fake news en andere leugens heeft gebracht….). Men sprak over het probleem obesitas in arme landen en dat obese mensen een groot risico lopen te overlijden als ze het Coronavirus oplopen….. Lullig genoeg viel niet één keer het woord ‘palmolie’, terwijl de verwerking van dit uiterst goedkope maar bijzonder slechte vet op grote schaal in maaltijden, snacks en zaken als chips in arme landen voor een groot deel verantwoordelijk is voor gezondheidsklachten als obesitas….. Ook in ons land wordt palmolie op grote schaal gebruikt, kijk maar eens op de lijsten met ingredienten van koek, snoep en bereide maaltijden, zelfs het ‘duurzame’ Ekoplaza gebruikt deze troep in een aantal voedingsmiddelen…  (wellicht op een later tijdstip nog een wat meer uitgebreid bericht over deze zaak)

Voor meer berichten over het Amazonegebied, Siberië, Palmolie, Indonesië, Borneo, Sumatra, bosbrand, intensieve martelveehouderij, methaangas, CO2 en/of de klimaatverandering, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Coronavirus: Fauci een autoriteit op virologisch gebied? Lees en zie dit!

Dr.
Fauci is de naam van een VS viroloog die door de westerse reguliere
media de hemel in wordt geprezen vanwege zijn adviezen tijdens de
Coronacrisis, echter er valt nog wel wat aan te merken op deze
figuur, om het maar zachtjes te zeggen….. Zo is Fauci
verantwoordelijk voor een groot aantal aids slachtoffers, 500.000 om
precies te zijn, mensen die op zijn advies met AZT werden
behandeld……..

Nu loopt
Fauci continu achter de ‘Coronafeiten’ aan en de vrees bestaat dat hij een
vaccin wil tegen COVID-19, dat als de griepprik elk jaar moet worden
herhaald en waar hij als plork en grofgraaier Gates een COVID-19
paspoort wil, of liever nog een onder de huid aangebrachte chip,
Fauci is dan ook grootlobbyist van de farmaceutische maffia…..

Verder is Fauci verantwoordelijk voor het aanprijzen van Remdevisir, een middel dat hooguit de ziekenhuisopname vanwege COVID-19 met een paar dagen kan verkorten…..* Echter Remdevisir zou wel goed werken tegen het vreselijke Ebolavirus, waar de Trump administratie op advies van Fauci de hele voorraad heeft opgekocht en zelfs de de productie van de komende maanden heeft ‘veilig gesteld voor Coronaslachtoffers in de VS……’ 

Kortom als de voorraad Remdesivir op is, zijn Fauci en de Trump administratie ook nog eens verantwoordelijk voor de Eboladoden die vallen vanwege het niet voorhanden zijn van dit geneesmiddel en ook dat kan als met AZT in feite weer uitdraaien op een massamoord……. Toevallig
werd vannacht op BBC World Service bekendgemaakt dat er
weer een Ebola uitbraak is te betreuren in Congo, waar intussen al meer dan 50 mensen zouden zijn besmet met dit aschuwelijke en uiterst dodelijke virus……..

Zie de
hieronder opgenomen video’s die Brasscheck TV op haar site heeft
geplaatst en dank na het zien nog eens aan wat men in de reguliere media over
deze Fauci durft te zeggen……

Fauci’s Sinister History

AZT
killed an estimated 500,000 people

Targeted gays,
Africans and pregnant women

The
last time Fauci ran one of his little scams an estimated 500,000
people died.


This interview recorded in 2012 explains
the history and catastrophic results of the AIDS
“treatment” Fauci & Friends foisted on the world in the
1980s.

Born out garbage
science, marketed through fraud, this potent carcinogenic and
mutagenic drug – previously rejected by the FDA as “unsafe for
human use” – was marketed as a “cure” to millions of people
people, many of whom were not even sick.

Here is our film on
the subject for more background.

==============================

* Zie: Remdesivir: een amper werkend medicijn voor 1,6 miljard dollar: per patiënt $ 3,200.–, echte kosten $ 10.– per persoon……‘ en zie ook: Remdesivir, het middel tegen Ebola en ook tegen COVID-19 opgekocht door de Trump administratie: een zware misdaad 

Zie ook:

GSK
koopt belang in Duitse ontwikkelaar Coronavaccin CureVac, terwijl
minister de Jonge waarschijnlijk alweer een bok heeft geschoten

Coronavirus spionage door Rusland: een beschuldiging zoals gewoonlijk zonder enig bewijs‘ 

De WHO is bijkans overgenomen door de grote farmaceuten; juist van groot belang door de Coronacrisis

COVID-19 testen op antilichamen van o.a. Roche, Quest en Abbott zijn waardeloos

Coronavirus: Indiase bevolking lijdt honger en gaat daarom zelfs bedreigde wilde dieren te lijf‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de laatste hieronder weergegeven link)

RIVM wast handen in Corona-onschuld, terwijl dit instituut de ene blunder op de andere stapelt

Coronavirus: ‘hoera we mogen weer naar Engeland’, het land met in verhouding de meeste Coronadoden‘ (en zie de links in dat bericht, ouder dan de hieronder als laatst getoonde)

Spanje,
Italië en anderen: EU ‘solidariteit’ i.v.m. de Coronacrisis alleen als
het land zich tot de nek in de schulden wil steken: ‘DASLIEF’ of…..

Kabinet
en regeringspartijen hebben geen behoefte om zorgverleners vanwege hun
inzet op de Coronacrisis structureel meer te waarderen
‘ 

KLM
krijgt 3,4 milard euro voor vliegtuigoverlast, terwijl zorgmedewerkers
kunnen barsten, een applausje vindt men in Rutte 3 voldoende
‘ (en zie de links in dat bericht over de politieke leugens aangaande Schiphol, KLM en Lelystad Airport)

Pandemieën zijn het resultaat van natuurvernietiging, een waarschuwing van de VN, de WHO en het WWF

Corona-angst: psychologische oorlogsvoering tegen de bevolking‘ 

Duitse Verfassungsschutz vor Verschwörungstheorien waarschuwt geheel hypocriet voor Corona samenzweringstheorieën‘ 


Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown 

Rinke van den Brink (NOS redacteur gezondheidszorg) over EU reactie op Coronavirus en loflied op Rutte en RIVM….‘ Een volkomen ten onrechte gebracht loflied (zie ook de links in dat bericht)  

Rutte steekt vakkenvullers een riem onder het hart, da’s lief….. Deel 2‘ (humor)

Rutte
die de vakkenvullers een hart onder de riem steekt en het tegelijk
prima vindt dat ze zwaar worden onderbetaald, da’s lief…..
‘ (dit is tevens het hele bericht)
 

Hugo de Jonge (CDA minister) wil ‘breakie breakie’ CDA voorzitter worden en vindt zijn Coronabeleid uitstekend

Rutte (VVD premier): ‘jongens we kunnen weer op vakantie’, ondanks het Coronavirus 

Veel maatregelen tegen het Coronavirus vernietigen juist levens‘ 

Coronavirus: de sanitaire voorzieningen van campings per vandaag open: het hapsnapbeleid van de ‘Coronataskforce’

Zeg nee tegen de Corona spoedwet!‘ Een bericht met daaraan verbonden een petitie tegen die ‘nood-spoedwet’, lees en teken deze petitie ajb!)

Rutte 3 wil ongrondwettelijke noodmaatregelen legitimeren met spoedwet(en zie de links in dat bericht naar meer zaken over aantasting van burgerrechten ‘in de strijd tegen het Coronavirus’)

Mondkapjes per 1 juni verplicht in openbaar vervoer, ‘daar het Coronavirus zich op die datum zal richten op dat vervoer’‘ 

Coronasterfte verreweg het grootst onder ouderen met chronische kwalen: tijd voor een echte intelligente lockdown


Leids college van B&W zet ongedocumenteerden op straat tijdens de Coronacrisis….. ‘DASLIEF……..’

Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde laat weten dat kinderen geen rol spelen in verspreiding van COVID-19‘ 

De NS wil de trein ‘nog aantrekkelijker maken voor de reiziger’: verbod op het meenemen van een fiets

Fooi van € 600,– voor flexwerkers ‘en studenten’: D66 is een inhumane neoliberale partij

Coronavirus: nog steeds gepruts door RIVM en de ten onrechte de hemel in geprezen Rutte‘ (en zie de links in dat bericht)

Kajsa
Ollongren (D66 minister) vindt het bevriezen van de huurprijs
onwenselijk, terwijl huurders al extra worden gepakt………
‘ (dit i.v.m. het Coronavirus)
 

Job Cohen (PvdA) prijst Rutte en zijn aanpak van de Coronacrisis…….. Een goed beleid? Lees dit!

Testen,
testen, testen, ondanks de dappere woorden van Rutte wordt zelfs het
personeel in verzorgingstehuizen waar Corona is vastgesteld niet getest

Coronavirus blunders: Nederland heeft bewust 600.000 ‘niet werkende’ mondkapjes aangeschaft‘ 

Broekers-Knol weigert jonge vluchtelingen uit Griekenland op te nemen, een zak geld zou voldoen………‘ 

Intensive care afdelingen zijn mede verantwoordelijk voor verspreiding van het Coronavirus

Emile Roemer (SP burgemeester Heerlen) vindt de hoogte van de Coronaboete terecht 

Privacy en vrijheid van meningsuiting slachtoffer van het Coronavirus: neem de verplichte volg-app 

Coronavirus: we worden behandeld als een kind met een tere ziel dat niet te veel mag weten

Coronavirus: Buma Cultuur wil alleen Nederlandse artiesten op de radiostations‘ 

Coronavirus: Rutte’s beleid  krijgt steun van 8 op de 10 Nederlanders…….‘ 

Coronavirus-boete € 390,—….. Da’s lief……

Cornonavirus ‘taskforce’ heeft laten weten dat 80 plussers opname op een IC afdeling kunnen vergeten (‘da’s lief’)

Schouten (ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming van omwonenden

Die
Carola Schouten is om helemaal gek van te worden: op zondag ‘fijnchristelijk’
voorin de kerk gods schepping bejubelen, terwijl ze in de praktijk
die schepping aan alle kanten over de kling laat jagen en dat op een
‘beestachtig barbaarse manier….’

Nu
blijkt ze zelfs schijt te hebben aan de gezondheid van omwonenden van
agrarische bedrijven waar men landbouwgif gebruikt…… Ze heeft al
laten weten niet te zullen voldoen aan het advies van de
Gezondheidsraad, het spuiten met gif zo min mogelijk uit te voeren in dat soort situaties…… Ja, inderdaad het gaat niet eens om een verzoek die kankertroep te
verbieden (!!!), maar zelfs dat is dus te veel gevraagd van deze christen…..

Schouten
durft doodleuk te stellen dat het kabinet al doelen heeft
gesteld voor 2030 in de ‘Toekomstvisie gewasbescherming 2030’, waarin
duurzame doelen zouden zijn opgenomen……. Echter al in 2013 werden
er plannen gemaakt voor doelen in 2023, plannen om gifgebruik sterk
terug te dringen…… Geen punt voor Schouten die het geheel in de
prullenbak heeft gedonderd, zodat bodem, water, mensen en dieren
nog verder vergiftigd mogen worden tot 2030 en dat met producten die zoals
gezegd kankerverwekkend zijn en ook nog andere zeer vervelende aandoeningen kunnen veroorzaken, zoals nierfalen…….

Schouten heeft het gore lef te stellen dat zij niet tot een verbod wenst over te gaan voor percelen in de directe nabijheid van woonhuizen, omdat de wetenschappelijke bewijzen ontbreken dat dit gevaarlijk zou zijn…… Hoe durft ze gvd??!!! Van bijvoorbeeld glyfosaat (het ‘werkzame bestanddeel’ in Roundup) staat vast dat je daar kanker van op kan lopen en met gifsoorten op een andere basis is het niet veel beter gesteld……. Bovendien zijn de eerste slachtoffers de vliegende insecten, waarvan sinds de 70er jaren van de vorige eeuw twee derde is uitgestorven…….. Het gevolg daarvan is bijvoorbeeld dat veel vogelsoorten zoals de koolmees het steeds moeilijker hebben, althans als ze niet worden bijgevoerd…… Nog ernstiger: als de vliegende insecten het loodje leggen is het ook met de mens gedaan, zoals ook Albert Einstein al eens opmerkte…… 

Allemaal geen probleem voor Schouten, zolang ze maar haar macht kan uitoefenen en geen rekening hoeft te houden met de bevolking…… Waarschijnlijk denkt ze dat ze geen onderdeel is van de volksvertegenwoordiging (in het achterlijke Nederlandse politieke bestel) echter zonder kiezers zou Schouten niet in Rutte 3 hebben gezeten, sterker nog dan was heel Rutte 3 er niet geweest…. Wat mij betreft is ze dan ook een volksvertegenwoordiger die het belang van de volksgezondheid verkwanselt aan gifmengers, waarmee ze ook nog eens de kosten voor de gezondheidszorg verder omhoog jaagt……. 

Intussen verdwijnt het landbouwgif ook nog eens in de gewassen en komt daarmee op je bord terecht, althans als je geen ecologisch geteelde groenten koopt en dat kan voor velen niet vanwege de hoge kosten……. Reken maar niet dat christen Schouten erop zal aandringen de btw op deze ecologische groenten en fruit op nul te zetten, zodat het voor iedereen betaalbaar wordt……

Boeren gebruiken iets minder landbouwgif, maar spuiten meer per ... 

Een foto bij een artikel uit Trouw, waar o.a. het volgende valt te lezen:

‘Boeren gebruiken over de hele linie iets minder
bestrijdingsmiddelen, maar per hectare grond gebruiken ze meer. Dat
blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek’. ha! ha! ha! ha! Hoeveel bewijs wil je dat het CBS een waardeloze cijfergoochelaar is, jezus op een houtvlot! 

Nu wordt er altijd gezegd dat de hoeveelheid gif die je binnenkrijgt maar zeer gering is, echter men vergeet er voor het gemak bij te vertellen dat je op meerdere manieren landbouwgif binnenkrijgt en je zelfs als je buiten bent troep in je longen krijgt dat allesbehalve goed is voor je lichaam….. Al
die gifstoffen stapelen zich in je lichaam en die combinatie moet al heel
veel mensen ziek hebben gemaakt, zonder dat men in de gaten had
waardoor….. (bijvoorbeeld longkanker bij niet rokers)
Als je flink ziek wordt en afvalt komt veel van het gestapelde gif vrij en kan dan nog grotere lichamelijke schade aanrichten……….

Wat betreft de luchtvervuiling overlijden er in Nederland rond de 18.000 mensen op jaarbasis aan de gevolgen van jarenlange auto-uitstoot inademing en dat jaren eerder na een akelig ziekbed….. Daarnaast lopen op jaarbasis veel kinderen long- en of luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot…….

Je mag
niet tot geweld oproepen anders zou je hopen dat men het huis en de
tuin van Schouten plat zou spuiten met de middelen die men al lang en
breed had moeten verbieden (maar wel met alleen Schouten in
huis en dan maar ‘voorzichtig’ hopen dat ze snel flink ziek wordt, dat zou dan weer in overeenstemming zijn met haar handelen: uiterst ziek……..) 

Hier een bericht van de Partij voor de Dieren (PvdD) over deze zaak: 

Omwonenden moeten
snel beter beschermd worden tegen landbouwgif

2 juli
2020

Omwonenden moeten snel beter beschermd worden tegen landbouwgif ...

De Partij voor
de Dieren maant minister Schouten van LNV tot meer actie om
omwonenden beter te beschermen tegen landbouwgif. Dit naar aanleiding
van een nieuw advies van de Gezondheidsraad aan het kabinet, waarin
staat dat uit voorzorg zo min mogelijk gespoten moet worden. Minister
Schouten heeft al aangegeven dat zij dat niet van plan is. Daarom
heeft PvdD-Kamerlid Frank Wassenberg een
set kritische vragen
gesteld.

Dit is het zoveelste rapport dat
benadrukt dat omwonenden uit voorzorg beschermd moeten worden tegen
landbouwgif. Toch durft de minister te stellen dat zij al voldoende
maatregelen neemt en gaat zij niet over tot dwingende maatregelen
voor terugdringen van gifgebruik,” licht Wassenberg toe. “Daarmee
dient de minister de belangen van de chemische en de agro-industrie
en delven de natuur en omwonenden het onderspit.”

In reactie op het advies van de
Gezondheidsraad wijst het kabinet naar de nieuwe ‘Toekomstvisie
gewasbescherming 2030’. Daarin zouden allerlei duurzame doelen
opgenomen zijn. “Maar de minister van LNV leidt daarmee de aandacht
af van de doelen die al in 2013 gesteld waren voor 2023”, stelt
Wassenberg. “En het heeft er alle schijn van dat die oude doelen
niet gehaald gaan worden.” De Partij voor de Dieren benadrukt dat
juist op korte termijn meer actie nodig is om de doelen voor
vermindering van gifgebruik en verbeterde waterkwaliteit voor 2023 te
halen.

Spuitvrije zones
 

Bovendien
zet de Partij voor de Dieren de strijd voort voor spuitvrije zones
ter bescherming van omwonenden van landbouwpercelen. De minister van
LNV zegt dat zij daarvoor de wetenschappelijke onderbouwing mist,
maar de Gezondheidsraad pleit juist voor handelen uit voorzorg, omdat
het rondmaken van wetenschappelijk bewijs een proces van meerdere
jaren is, waarop niet gewacht moet worden. 

 

Toelating aanscherpen


Tot
slot moet volgens de Gezondheidsraad de toelatingsprocedure voor het
op de markt brengen van landbouwgif verder worden aangescherpt door
bij de beoordeling te kijken naar mogelijke ontwikkelingsstoornissen
bij ongeboren en jonge kinderen en naar neurologische risico’s
(waaronder de ziekte van Parkinson). Daarbij moet rekening gehouden
worden met de stapeleffecten van de blootstelling aan verschillende
gifstoffen. De Partij voor de Dieren pleit er daarom voor een stop te
zetten op de toelating van nieuwe middelen zolang de procedure niet
aangescherpt is op deze punten.

==================================

Voor meer berichten over Schouten, landbouwgif, glyfosaat, insectensterfte, bijensterfte, neonicotinoïden (ook wel ‘neonics’ genoemd, weer zo’n ‘lekker’ gif dat naast een gevaar voor de volksgezondheid, mede verantwoordelijk  is voor de grote bijensterfte), CBS, en/of volksgezondheid en economie (versus economie), klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.