Klimaatverandering treft vooral meisjes en vrouwen

De hieronder opgenomen bedelactie is van Plan International, waarin deze organisatie met een aantal punten aangeeft dat vooral meisjes en vrouwen het slachtoffer zijn van de klimaatverandering. De argumenten zijn wat mij betreft steekhoudend (lullig wel dat Plan weer het vreselijke woord ‘samen’ denkt te moeten gebruiken, het woord dat zo werd en wordt misbruikt voor het telkens weer veranderende ‘Coronadogma’, bah!!)…….

Jammer dat Plan niet wijst op het grote aantal vrouwen dat jaren eerder overlijdt aan de luchtvervuiling die ontstaat door koken op houtvuur in combinatie met gebrek aan goede ventilatie….. Hetzelfde geldt voor meisjes en vrouwen die gevlucht zijn, ook daarvoor geen aandacht van Plan, terwijl vrouwen en meisjes in vluchtelingenkampen vaak het slachtoffer zijn van seksueel geweld….. 

Naast het vluchten voor oorlogen is een deel van de vluchtelingen op de loop voor de klimaatverandering (een aantal dat de komende decennia enorm zal groeien, daar hele gebieden onbewoonbaar worden door hitte of doordat gebieden onder water komen te staan door de zeespiegelstijging…)…. Ook in oorlogen zijn meisjes en vrouwen het slachtoffer van seksueel geweld…. (veelal door de VS begonnen illegale oorlogen) Maar ja het gaat hier dan ook om de gevolgen van de klimaatverandering (al wordt die dan wel weer flink aangejaagd door oorlogen): 

De gevolgen van klimaatverandering voor meisjes

Elke dag zijn wereldwijd de
verwoestende gevolgen van klimaatverandering zichtbaar. En deze gevolgen
zullen de komende decennia alleen maar erger worden. Het zijn vooral
kwetsbare mensen in ontwikkelingslanden die getroffen worden door
overstromingen, stormen, perioden van droogte of juist heftige regen.
Terwijl zij het minst hebben bijgedragen aan de klimaatverandering.

Vooral meisjes en vrouwen hebben het zwaar tijdens een ramp. Zij
worden achtergesteld, kunnen zich niet verder ontwikkelen en zijn niet
veilig. We zetten de belangrijkste gevaren op een rijtje.

1. Onderwijs

Tijdens rampen zijn meisjes vaak de eersten die school vroegtijdig
verlaten om hun familie te helpen met geld verdienen, huishoudelijke
taken uit te voeren of voor hun broers en zussen te zorgen. Als meisjes
niet meer naar school gaan, hebben ze minder kans op betaald en
geschoold werk; zo blijven ze hun hele leven afhankelijk. Ook leren ze
minder over klimaatverandering en hoe ze hiermee om moeten gaan.

Lees meer in ons dossier: Alles over onderwijs

2. Kindhuwelijken

Wanneer een gezin te weinig inkomen heeft en de kans om te overleven
in gevaar komt, kan een kindhuwelijk worden gezien als de enige
oplossing. Het meisje gaat uit huis en zo is er dus een mond minder te
voeden.

Meisjes die gedwongen worden om te trouwen, moeten vaak stoppen met
school. Hierdoor kunnen zij zich niet verder ontwikkelen en hebben ze
nauwelijks of geen kans op het vinden van een baan. Kindbruiden worden
ook vaker slachtoffer van huiselijk geweld, seksueel misbruik,
verwaarlozing, vernedering en bedreiging.

Lees meer in ons dossier: Alles over kindhuwelijken

kindhuwelijken plan nederland

3. Geweld en uitbuiting

Bij extreme weersomstandigheden lopen meisjes meer risico op geweld
en uitbuiting, zoals seksueel en fysiek misbruik en mensenhandel.
Bijvoorbeeld tijdens het verzamelen van voedsel, water en brandhout of
bij een verblijf in tijdelijke opvangcentra. Meisjes die dit meemaken,
kunnen voor de rest van hun leven getraumatiseerd zijn.

Lees meer in ons dossier: Alles over seksuele uitbuiting

4. Tienerzwangerschappen

Rampen leiden vaak tot een toename van ongeplande zwangerschappen,
omdat de gezondheidszorg door rampen niet altijd beschikbaar is. Als
meisjes geen onderwijs kunnen volgen, omdat scholen vernietigd zijn of
onbereikbaar zijn, kan het ook zijn dat ze minder kennis hebben over hun
seksualiteit en hoe ze zichzelf kunnen beschermen tegen
tienerzwangerschappen.

Tienerzwangerschappen zijn erg gevaarlijk. Het lichaam van een tiener
is nog niet klaar om een kind te baren. Bij een bevalling loopt ze
grote risico. Het kan leiden tot ernstige, blijvende schade aan het
lichaam van de jonge moeder en zelfs de dood van de moeder of de baby.
Ook moeten tienermoeders vaak stoppen met school om voor hun kind te
zorgen. En als de vader bekend is, moeten ze trouwen. Zonder opleiding
zijn deze meisjes financieel afhankelijk van hun (schoon)ouders en man.

Lees meer in ons dossier: Alles over tienerzwangerschappen

tienerzwangerschappen

5.  Ondervoeding

Als er een tekort aan voedsel is, zijn het vaak de meisjes die het
laatste te eten krijgen. Ze hebben vaker honger, lijden aan ondervoeding
of hebben gebrek aan water. Vooral tijdens de menstruatie, als ze
zwanger zijn of jong moeder zijn geworden, zijn meisjes extra kwetsbaar.

Lees hier de reportage over kinderen en klimaatverandering in ons Girls first magazine

6. Trafficking

Klimaatverandering draagt bij aan migratie en ontheemding. Vooral
meisjes en jonge vrouwen op de vlucht zijn kwetsbaar. Zij lopen de kans
om slachtoffer te worden van mensenhandel.

Veel meisjes wacht een ellendig bestaan als ze zijn verhandeld. Ze
krijgen te maken met zowel psychische als lichamelijke klachten. Mochten
ze bevrijd worden, dan kunnen de meisjes vaak nergens terecht. Door hun
lage positie in de maatschappij is het voor meisjes moeilijk om hulp te
krijgen als ze zijn ontsnapt. Hun stem wordt genegeerd en meisjes die
zijn verkracht en misbruikt krijgen een stigma.

Lees ook: Julia: van slachtoffer tot strijdster tegen kinderhandel

Dit doet Plan International

Plan International werkt in landen in Afrika, Azië en Latijns-Amerika
aan het vergroten van het bewustzijn over klimaatverandering bij
kinderen en volwassenen. Ook verbeteren we de landbouw zodat de gewassen
beter bestendigd zijn tegen klimaatverandering. Dit doen we
bijvoorbeeld door  het planten van groentetuinen op school met behulp
van klimaatbestendige zaden*. Ook worden mangroves of bomen geplant om de
kust te beschermen tegen overstromingen en stormen.

Gezondheid

In rampgebieden deelt Plan verzorgingskits uit aan meisjes en
jonge vrouwen voor een betere hygiëne tijdens hun menstruatie. Deze kits
bestaan onder andere uit maandverband, antibacteriële zeep, handdoeken,
wc-papier, en water.

Door middel van het Education in Emergencies-programma van
Plan International helpen we meisjes en jongens die door een ramp geen
onderwijs kunnen volgen. Ons werk is vooral gericht op tienermeisjes,
omdat zij het meest getroffen worden door de rampen. Zij krijgen de
emotionele steun die ze nodig hebben.

Veiligheid

We creëren veilige leeromgevingen waar meisjes en jongens hun
opleiding kunnen voortzetten. We repareren beschadigde schoolgebouwen,
leveren les- en leermateriaal, verzorgingskits, back-to-school kits en uniformen aan meisjes.

Jonge leiders

Plan International ondersteunt kinderen en jongeren in het
laten horen van hun stem voor politieke acties die klimaatverandering
tegengaan. Ze roepen leiders op in actie te komen voor een betere
toekomst. Plan werkt samen met jongeren om hun klimaatacties te steunen
door hun boodschappen op politiek niveau te brengen en hen te helpen.

Een groot voorbeeld is klimaatactiviste Greta Thunberg. Sinds haar
schoolstaking voor de klimaatcampagne in augustus 2018 hebben veel
scholieren haar voorbeeld gevolgd.

Plan International ondersteunt jonge campagnevoerders uit de landen
waar we werken om wereldwijde klimaatconferenties bij te wonen en hun
stem te laten horen.

Samen steunen we meisjes in tijden van nood

Help jij mee?

Doneer eenmalig € 5

Lees hier de reportage over kinderen en klimaatverandering in ons Girls first magazine

=======================================

* Ziek genoeg gebruikt men daarvoor niet zelden genetische manipulatie >> de dood in de pot!! 

—————————————-

Zie ook: ‘Eart Overshoot Day en wetenschappers die waarschuwen dat de planeet kantelpunten nadert door de klimaatverandering

VPRO werkt mee de aarde naar de gallemiezen te helpen

Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting‘ (deze diesel bestaat voor het grootste deel uit palmolie!!)

Nelleke Noordervliet (schrijver) geheel hypocriet over de ‘generatie van 68’
Broodschrijver Noordervliet is ook columnist van OVT, zij tekende geen
protest aan toen 2 collega’s van haar ‘vanwege hun leeftijd’ werden
ontslagen (ook nog eens leeftijdsdiscriminatie) te weten Philip Freriks
en Alexander Münninghoff, terwijl Noordervliet zelf al dik de 70 is
gepasseerd……. Overigens vliegt Noordervliet zich ook suf over de
wereld (‘zij heeft er immers recht op…..’), al zal dat met de
Coronacrisis wel zijn afgenomen.

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Nelleke Noordervliet (schrijver/feminist) in seksistisch programma met maand van geschiedenis thema Zij/Hij

Nelleke Noordervliet beklaagt zich over het niet meer de wereld rond te kunnen trekken zonder commentaar te krijgen……..

Niet
eerder getoonde satellietfoto’s laten zien dat grote delen van Arctisch
gebied in brand staan >> klimaatkantelpunt gepasseerd
(!!!!)

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens‘ Lullig genoeg overlijden er werkelijk mensen vele jaren eerder doordat
zij bijvoorbeeld longkanker hebben opgelopen door auto-uitstoot en dan
gaat het veelal om mensen die nooit gerookt hebben en redelijk gezond,
of ronduit gezond hebben geleefd….. Zo bezien kunnen er ook onder de
rokers longkankers zijn ontstaan door de uitlaatgassen van auto’s, neem
bijvoorbeeld het grote aantal rokende beroepschauffeurs…..

Vandaag is het Earth Overshoot Day: ‘We vragen meer van de aarde dan ze aankan’‘ (een artikel van RTL Nieuws)

Timmermans
(PvdA, Europese Commissie) na watersnood bezig met greenwashing terwijl
de Commissie subsidie geeft aan oliemaatschappijen, de veehouderij en
glyfosaat langer zal toestaan

Siberië staat in brand: de geproduceerde enorme luchtvervuiling is een groot gevaar voor de volksgezondheid

Britse regering overweegt goedkeuring voor ontwikkeling door o.a. Shell van een nieuw groot olieveld bij de Shetlandeilanden

Exxon valt alweer door de ‘duurzame mand’ en andere grootvervuilers die bijzonder smerig bezig met het groenwassen van hun naamVreedzame klimaatactivisten in Italië veroordeeld tot straffen van 6 maanden tot 3 jaar…….‘ (‘logisch toch dat je wordt gestraft als je de wereld wilt redden??’) zie wat dat betreft ook:

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen

Luchtvervuiling en de geestelijke gezondheid van kinderen (2)

Hartklachten ook door lage niveau’s van luchtvervuiling…..’

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

Jos Palm (OVT presentator): “Angela Davis klinkt alleszins beschaafd…….”‘ (OVT een VPRO programma….)

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres……….‘ (Berta was o.a. een milieuactivist) Zie wat dat betreft ook:

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (veel vrouwen
zijn het slachtoffers daar juist ook zij te maken hebben met de
gevolgen van de klimaatverandering waar ze zich verzetten tegen
bedrijven en overheden die deze verandering verder aanjagen en zie de
links in dat bericht)

Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (met name mensenrechten- en milieuactivisten worden vermoord in deze terreur) Zie wat dat betreft ook:

Honduras wordt geteisterd door doodseskaders die worden gesteund door…. de VS!!‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales
(een staatsgreep die duidelijk werd georganiseerd en geregisseerd door
de CIA) (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over
Bolivia….)

Honduras 10 jaar na de VS coup: het verzet is springlevend en de repressie groot

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord‘ (!!!!)

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………‘ (deze activist, Yeneth Urquia, werd na Berta Cáceres vermoord, ook vanwege verzet tegen een waterkrachtcentrale) 

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd

Argentinië: protesten bij politiek proces tegen welzijnsactivist……

Mexico: mensenrechten- en milieuactivist Isidro Baldenegro vermoord……..

Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (artikel van AD) (!!!!) zie ook:

Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ Later bleek het werkelijke bedrag 8,3 miljard euro te zijn, daarmee
worden ook de elektriciteitscentrales van subsidie voorzien, zoals die
stoken op steenkool voor de bijstook van biomassa in de vorm van hout
wat NB nog een fractie vuiler is dan de verbranding van steenkool…. 

Vrouwen strandhandbalteam beboet voor het niet dragen van bikini ‘broekje’

Ongelofelijk maar desalniettemin waar: hoorde vannacht in het CBC radionieuws van 00.00 u. (CET) dat het Noorse strandhandbalteam voor vrouwen een boete kreeg van de European Handball Federation Disciplinary Commission >> EHF (ofwel de disciplinaire commissie van de Europese Handbalfederatie). Reden voor de boete: de dames weigerden volkomen terecht een bikinibroekje te dragen, dat NB verplicht is voorgeschreven, terwijl de mannen shorts moeten dragen die niet korter mogen zijn dan tot 10 centimeter boven de knie…… De vrouwen droegen tijdens de wedstrijd shorts, jammer dat ze voor strakke shorts kozen…..

Wat een belachelijk seksistisch zootje die Europese Handbalfederatie, schande!!!

Trouwens ook de bovenkleding is totaal afwijkend van die van de mannenteams:

De hoogste tijd dat er een fikse bezem wordt gehaald door die Europese Handbalfederatie, weg met dat seksistische tuig!!! 

Hier het seksistische geteisem van de EHF, bestaande uit 9 mannen en 2 vrouwen, ‘uiteraard’ zijn de belangrijkste functies voor mannen……:

Hier nog een link naar de pagina van deze foto waaronder je de functieverdeling met aparte foto’s van de leden en hun namen ziet….. Dit geteisem zou (strafrechtelijk) moeten worden vervolgd!!!

Coronacrisis in Duitsland: 20% meer huiselijk geweld in 2020 dan de jaren daarvoor

‘Nog zo’n geweldig resultaat’ behaald met Coronamaatregelen: WDR 5 meldde eergisteren in het nieuws van 16.00 u. dat het huiselijk geweld, vooral tegen meisjes en vrouwen, met 20% is toegenomen in 2020…… De adviseur van de regering kan nog niet zeggen of dit het gevolg is van de Coronacrisis, zo liet de nieuwslezer weten…… Het is dat het zo’n triest onderwerp is, anders zou je je daadwerkelijk doodlachen……. 

Uiteraard is dit het gevolg van de Coronamaatregel het sluiten van de maatschappij (‘lockdown’) waardoor kinderen, vrouwen en ook een aantal mannen gedwongen thuis hebben gezeten heeft ervoor gezorgd dat er veel meer tijd was voor het mishandelen, geestelijk mishandelen en verkrachten van slachtoffers…… Vreemd overigens dat WDR 5 nu met een percentage van 20% komt, daar men in een eerder bericht sprak over 25%, blijkbaar niet in goede aarde gevallen bij regering en instanties…..*

Er was vorig jaar wel een toename te zien van jongeren die zich het leven benamen, niet moeilijk te bedenken dat dit in veel gevallen te maken heeft met de huiselijke situatie……

Lullig dat de cijfers wat betreft Nederland niet eensluidend zijn terwijl deskundigen zeggen dat ook hier het geweld flink moet zijn toegenomen….. (daar behoef je zelfs geen deskundige voor te zijn, nadenken en je proberen in te denken hoe de situatie van het slachtoffer is tijdens een ‘lockdown’ moet voldoende zin om tot dezelfde conclusie te komen…..) Las trouwens dat er in Nederland jaarlijks 40 tot 50 vrouwen door hun partner dan wel ex-partner worden vermoord, de reden is meestal de wil van het slachtoffer de relatie te verbreken en voor de laatste, dus de ex, het eerder verbreken van de relatie door de vrouw…… (maar dat is dan weer ‘logisch…’)

Vreemd trouwens dat er in het onderwijs niet veel meer aandacht is voor het onderwerp huiselijk geweld en aan de oorzaken daarvan, immers als je met de paplepel ingegoten krijgt dat wanneer je later een partner hebt, dit niet betekent dat deze je eigendom is…… Ook zouden met dergelijke vormingslessen kinderen geleerd worden dat het niet normaal is als je thuis wordt uitgescholden, geslagen en/of misbruikt…… Op zeker dat de verschillende religies met hand en tand zouden verzetten tegen dergelijke vorming op scholen….

2021 Triest……….

* Zie: ‘Lockdown vanwege het Coronavirus en andere beperkende maatregelen hebben in Duitsland gezorgd voor een grote toename van geweld tegen vrouwen‘ (NB een bericht van 14 december 2020, ofwel alle cijfers waren toen nog niet binnen…..)

Zie ook: ‘Turkije verder op weg naar eerdere barbarij: het land trekt zich terug uit verdrag tot bescherming van vrouwen tegen moord en verkrachting

Kinderen in kwetsbare situaties lopen een grote kans zieke volwassenen te worden

Turkije stapt uit Istanbul-verdrag, dat geweld tegen vrouwen bestrijdt‘ (een NOS artikel)

Turkse
vrouwen straat op voor behoud Istanbul Conventie, ‘verdrag redt
levens
‘(nog een NOS artikel, maar dan van juli vorig
jaar toen de AKP al aangaf dat Turkije zich terug moest trekken uit het
verdrag…..)

Argentinië staat abortus toe tot 14 weken, zeer tegen de zin van de paus en….. ‘onze koningin’ Maxima

Huiselijk geweld: vrouwen worden vermoord ‘door de maatregelen’ tegen het Coronavirus

Sara Hernandez, vluchteling uit El Salvador, nu al 475 dagen in detentie

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Eergisteren is er flink wat tumult ontstaan over een rekruteringsvideo van de CIA, waarin een Latijns-Amerikaanse CIA agent genaamd ‘Mija’ het werken bij deze enorme terreurorganisatie aanprijst als het werken voor een organisatie waar men geen onderscheid maakt tussen de beloning voor man en vrouw, daarbij draagt ze een T-shirt waarop het ‘girl power’ symbool is te zien en de tekst ‘Mija je bent het waard……’ (in het Engels zoals je begrijpt)

Deze Mija stelt in de video onder andere een gekleurde vrouw te zijn, een cisgender*, die gediagnosticeerd werd als zou ze een gegeneraliseerde angststoornis hebben (met de Engelse verkorting GAD), iemand die overal beren op de weg ziet……. ha! ha! ha! ha! In dit geval lachwekkend, wat deze stoornis natuurlijk niet is, daar de CIA inderdaad overal gevaar ziet of beter gezegd creëert, daar angst het verdienmodel is van geheime diensten (ook in ons land) en met het creëren van angst hebben deze en andere geheime diensten van de VS (meer dan 25!!) geen moeite waarbij men zich bedient van leugens, bedrog en andere manipulaties…… Als het daarbij gaat om onwillige buitenlandse regimes: bedienen deze geheime diensten zich van het organiseren van opstanden en draaien zelfs de hand niet om voor het plegen van coups, waarbij men dit in eigen land verkoopt als ‘het beschermen van de VS……’

Op meer manieren geeft Mija aan dat ze een zelfstandige vrouw is en commentaar aan het eind van de video luidt: weet wat je waard bent, regel je omgeving. Mija je bent het waard…….. Iemand heeft als commentaar onder de video toegevoegd dat mensen in andere delen van de wereld, die ook maar even proberen hun omgeving te regelen, vaak eindigen als vermoord door de CIA of worden vermoord door figuren die in opdracht van de CIA handelen……

Het is uiteraard te ziek voor woorden dat de CIA zaken misbruikt als die uit de vrouwenstrijd en dat voor een continent waar de CIA op vreselijke manieren regimes heeft getraind te martelen en dat ook zelf heeft gedaan, waarbij de vreselijkste vormen van marteling NB werden gebruikt op vrouwen…….. (martelingen beschreven door Caitlin Johnstone in het hieronder opgenomen artikel)……. De CIA is zelfs verantwoordelijk voor moorden op milieuactivisten in Latijns-Amerika, zoals de moord op Berta Cáceres….**

Ongelofelijk te zien en te lezen dat de CIA werkelijk alles en iedereen kan misbruiken om haar terreur over de wereld uit te oefenen en dat ook nog eens voor een groot deel doet met inkomsten uit drugshandel….. Velen stellen dan ook dat de CIA, andere geheime diensten in de VS, waaronder de FBI en de DEA (Drug Enforcement Administration) de grootste drugsimporteurs zijn in de VS…..

Lees het artikel van Caitlin en zegt het voort, de hoogste tijd dat iedereen de CIA gaat zien voor wat het werkelijk is: de grootste terreurorganisatie ter wereld!! Zodat men eindelijk de reguliere westerse media kan aanwijzen als brengers van fake nieuws (nepnieuws), ander bedrog en smerige manipulaties, die er geen moeite mee hebben om alle leugens van de CIA of NSA blindelings over te nemen…… Waarbij de ‘journalisten’ niet zelden stellen dat ze hun berichten hebben gecontroleerd, terwijl die controle bestaat uit het kijken of andere massamedia deze berichten ook hebben overgenomen, zonder dat men de inhoud daadwerkelijk kritisch heeft onderzocht……. Het zijn dan ook juist de reguliere westerse (massa-) media die fake news brengen en de boel helpen te manipuleren, neem alleen al de aanloop naar en de illegale oorlog tegen Irak >> heb je daar ooit ook maar één rectificatie voor gezien, bijvoorbeeld in de NRC of de New York Times?? (voor zover je de NRC kan zien als massamedium)

Intersectional Torturers

by Caitlin Johnstone

Listen to this article.

Social media was ablaze yesterday over a CIA recruiting video which you should definitely watch if you haven’t seen it already, because it has to be seen to be believed.

The video features a Latina CIA officer proudly describing her ascent to her position in one of the most depraved institutions
that has ever existed using a jaw-dropping fountain of social justice
buzzwords and appeals to Latin American culture while wearing a t-shirt
featuring a girl power symbol and the caption “Mija, you are worth it.”

“I
am a woman of color, I am a mom, I am a cisgender millennial who’s been
diagnosed with generalized anxiety disorder (GAD),” she says. “I am
intersectional, but my existence is not a box-checking exercise. I am a
walking declaration. A woman whose inflection does not rise at the end
of her sentences suggesting that a question has been asked.”

“I
did not sneak into the CIA,” says the officer over
inspirational-sounding music, adding, “At 36, I refuse to internalize
misguided patriarchal ideas of what a woman can or should be.”

“Know your worth, command your space. Mija, you are worth it,” the video concludes.

“People
in other parts of the world who make even modest efforts to ‘command
their space’ often end up murdered by the CIA or its proxies,” someone commented under the video.

It’s
honestly one of the most appalling things I’ve ever seen. To see ideas
and values that are intended to protect and elevate disempowered members
of the human community exploited to promote an immensely powerful
government agency notorious for its down-punching assaults on those very
populations is horrifying, to put it mildly.

This would after all be the same CIA that has inflicted many murderous and catastrophic interventions upon the world in general and Latin America in particular. The same lyingdrug-runningwarmongering, propagandizing, psychological terrorizing institution whose extensive use of torture has reportedly included
“Rape, gang rape, rape using eels, snakes, or hard objects, and rape
followed by murder; electric shock (‘the Bell Telephone Hour’) rendered
by attaching wires to the genitals or other sensitive parts of the body,
like the tongue; the ‘water treatment’; the ‘airplane’ in which the
prisoner’s arms were tied behind the back, and the rope looped over a
hook on the ceiling, suspending the prisoner in midair, after which he
or she was beaten; beatings with rubber hoses and whips; the use of
police dogs to maul prisoners.”

So
it’s understandable that a video promoting this agency using language
intended to uplift women, Latin Americans, and those struggling with
mental illness has been met with widespread ridicule and mockery. Of course, it was only a matter of time before this outrage elevated the video to the attention of mainstream conservatives and it was turned into another vapid partisan issue.

“China and Russia are laughing their asses off watching CIA go full woke,” tweeted Donald Trump Jr. “‘Cisgender.’ ‘Intersectional.’ It’s like The Babylon Bee is
handling CIA’s comms. If you think about it, wokeness is the kind of
twisted PSYOP a spy agency would invent to destroy a country from the
inside out.”

Yes Junior, the CIA is trying to destroy the very empire it exists to defend, using “wokeness”. Fucking moron.

“The
CIA once had a mission against the Soviets, then Al Qaeda, but it is
now a slothful, wasteful bureaucracy, overrun with politically correct
slogans and militant mediocrity- as is the whole ‘intelligence
community’,” tweeted radio host Buck Sexton.

Yeah
the CIA was awesome when it was murdering and torturing Muslims and
communists, but now it’s just a wasteful bureaucracy. Putz.


blaire erskine



@blaireerskine

Why I love working for the CIA.

7,823 people are talking about this

(voor de video in dit bericht, klik hier naar het originele Twitterbericht)

To be clear, here are the things we learned from the CIA’s “I am intersectional” video:

  • The CIA has unbelievable audacity.
  • There is no value system the CIA won’t exploit.
  • The politics of identity are not in and of themselves enough to meaningfully challenge power.

Here are the things we did not learn from the CIA’s “I am intersectional” video:

  • Inclusiveness is bad.
  • Republicans are smart.

The
video is significant because it shows an agency staffed entirely by
sociopaths using extremely manipulative language to advance its
predatory agendas, not because it vindicates your dopey ideology. It’s
so dumb and depressing how everything real gets twisted and bogged down
into fake partisan bullshit.

The CIA can use, has used, and will use any
ideological position to advance its agendas. That’s what’s so creepy
about the video: it’s a high-budget, in-your-face example of how
predatory manipulators operate, and it sets off our predation alarms.
It’s not because “woke bad”.

Sociopaths
don’t use language like normal human beings; normal people use language
for connection and communication, while sociopaths use it for
manipulation and control. Seeing it laid out openly, with language toyed
with in a way that is entirely divorced from human value, is
shudder-inducing.


CIA

@CIA

“I am unapologetically me. I want you to be unapologetically you, whoever you are. Whether you work at , or anywhere else in the world.

Command your space. Mija, you are worth it.”

2,264


3,718 people are talking about this
 

 

Still,
it is in some sense comforting to know that after all this time, after
all that practice, after all that research into the mechanics of the
human mind, and even with all its vast resources, the CIA can still make
a sloppy propaganda video that is subject to viral disgust. They might
be sociopaths, they might have an immense budget supplemented by their
own covert drug trafficking programs,
but at least the missing empathy centers in their brains sometimes make
it difficult for them to understand normal human beings enough to
manipulate them effectively.

It’s
just so crazy that people still support this warped, perverse
institution. It says so much about the power of Hollywood brainwashing,
and about the power of denial. People just assume the CIA no longer does
the profoundly evil things we know for a fact it has done in the past,
and this assumption is based on literally nothing. It’s based on no
factual evidence whatsoever. It’s believed because it is comfortable.

You
can be sure that when the next revelation about some unfathomably evil
thing the CIA did in the past comes out, people will say “Boy I’m sure
glad it’s not like that anymore! Today’s CIA is intersectional!”

Inept sociopaths go to prison.

Mediocre sociopaths become cops.

Effective sociopaths become CEOs.

Clever sociopaths join the CIA.

Intersectional Omnicide

“The bombers will be emblazoned with rainbow flags
and flown by empowered women of all colors
who will scream ‘YAAASSS QUEEN!’ as the mushroom clouds arise.”https://t.co/wGH8YPXigX

— Caitlin Johnstone ⏳ (@caitoz) August 25, 2019

Intersectional Omnicide

Our weapons will be manufactured by corporations
that have pansexual CEOs and Muslim shareholders.

The bombers will be emblazoned with rainbow flags
and flown by empowered women of all colors
who will scream “YAAASSS QUEEN!” as the mushroom clouds arise.

The desert sand will turn to glass in the blasts,
and that glass will become a ceiling,
and that ceiling will be shattered
by a lesbian CIA Director.

People will be vaporized on the spot,
or watch their own bodies fall apart like sandcastles,
but they will never be misgendered.

We will march as equals,
white, black, Asian, indigenous,
and whatever miscellaneous extras we can find
(so long as they’re photogenic enough for Instagram),
arm-in-arm singing “Fight Song” in one voice
beneath a drone-filled sky
to the edge of extinction
where we will leap together
screaming “This is all Susan Sarandon’s fault!”
into the face of the abyss.

It won’t be pretty,
it won’t be wise,
but at least,
for one glorious flash,
we will get to feel like we really tried.

___________________________

___________________________

___________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, liking me on Facebook, following my antics on Twitter, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at 
my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | May 4, 2021 at 12:01 pm | Tags: cia, imperialism, intersectional, propaganda
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2zr

Comment    See all comments

 

========================================

Cisgender, vereenkomend met het geboortegeslacht, ofwel een tegenhanger van
trangender, want daar heeft een groot deel van Latijns-Amerika de pest
aan, uiteraard erin gepeperd vanaf de rk kansel, gesteund door de wolf in schaapskleren en fascistenvriend paus Franciscus…… 

** Zie: ‘Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras‘ (Honduras het land waar de CIA in opdracht van Obama en Hillary Clinton in 2009 een staatsgreep pleegde tegen de democratisch gekozen president Manuel Zelaya en diens regering……) en zie:

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres……….

——————————————-

Zie ook: ‘Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS

Honduras wordt geteisterd door doodseskaders die worden gesteund door…. de VS!!‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (en zie de links in dat bericht)

Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales‘ (een staaatsgreep die duidelijk werd georganiseerd en geregisseerd door de CIA) (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over Bolivia….)

Honduras 10 jaar na de VS coup: het verzet is springlevend en de repressie groot

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………‘ (deze aciviste, Yeneth Urquia, werd na Berta Cáceres vermoord, ook vanwege verzet tegen een waterkrachtcentrale) 

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd

Argentinië: protesten bij politiek proces tegen welzijnsactivist……

Mexico: mensenrechten- en milieuactivist Isidro Baldenegro vermoord……..

Trump
letterlijk: “Barbwire used in the right way can be a beautiful sight”
Trump op een verkiezingsbijeenkomst over het ‘probleem van de
vluchtelingenkaravaan’ uit de door de VS gecreëerde ellende in Honduras

VS stuurt 5.000 militairen extra naar de grens met Mexico, als wapen tegen de karavaan met armen uit Latijns-Amerika

Trump stuurt 800 militairen naar de Mexicaanse grens met de VS om arme vluchtende drommels tegen te houden……

Obama
biedt excuses aan voor staatsgreep in Argentinië en stelt dat het VS
beleid drastisch is veranderd…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Geheime diensten in de VS waarschuwen ervoor dat terugtrekking van de troepen er toe zal leiden dat Afghanistan door Afghanen zal worden geregeerd…….. OEI!!

Een
aantal van de VS geheime diensten (de VS heeft er meer dan 25!!) in samenwerking met de New York
Times, waarschuwen de Biden administratie ervoor vooral de troepen
niet terug te trekken uit Afghanistan ‘daar het gevaar
levensgroot is’ dat het land dan geregeerd zal worden door de mensen
die daar leven….. (tja ‘dat kan natuurlijk niet, veronderstel!!’)

Het
was eigenlijk al vanaf de start van de illegale oorlog van de VS
tegen Afghanistan duidelijk dat de strijd tegen de Taliban in
feite een strijd was tegen het grootste deel van het Afghaanse
volk…… Deze barbaarse oorlog (zogenaamd tegen terreur) gaat dit
jaar haar twintigste jaar in en als één ding duidelijk is is het
wel dat deze oorlog niet is te winnen door de VS en haar terreurorganisatie NAVO…. De door het westen
aangewezen regering bestaat uit corrupte figuren die hooguit nog wat
controle hebben over de steden die ze in handen hebben, echter zelfs
in de hoofdstad Kabul kan deze regering aanslagen van de
Taliban niet voorkomen, zelfs niet in de zogenaamde Groene Zone….*

Opvallend
dat sinds een paar jaar ook ISIS onderdak heeft gevonden in
Afghanistan, ofwel deze oorlog tegen terreur, uitgeoefend met
grootschalige westerse terreur, lokt alleen maar meer terreur uit,
waar je de Taliban in feite niet van kan beschuldigen….. Als je dat
laatste wel doet zou je met terugwerkende kracht ook het Nederlandse
verzet tegen de nazi-Duitse bezetter als terroristisch moeten
aanmerken…… (wat die nazi-Duitse bezetter wel deed, zoals de NAVO
bezetting van Afghanistan, o.l.v. de baas van de NAVO >> de VS,
de Taliban neerzet als een terreurorganisatie……)

CaitlinJohnstone heeft in een beknopt artikel weergegeven waar het aan
schort als het over Afghanistan gaat. De kop van dit schrijven en de
eerste alinea zijn dan ook gebaseerd op het schrijven van Caitlin,
een perfecte en uiterst cynische weergave van de situatie in
Afghanistan…. Ze stelt dan ook dat de VS tijdens
‘vredesbesprekingen’ met de Taliban niet kan eisen dat deze
organisatie inbindt, immers waarom zou de Taliban dit doen als ze weten dat ze na het vertrek van de buitenlandse troepen binnen de
kortste keren het land weer in handen zullen hebben en zou de Taliban wel
toegeven kan het na vertrek van de buitenlandse troepen de gedane
beloften naast zich neerleggen…..

De
geheime diensten in de VS blijven liegen alsof dit een
tijdelijk ingrijpen is (en dat na bijna 20 jaar oorlog), het is de VS er alles aan gelegen dit land
blijvend te controleren, alleen al uit strategisch belang….. Het
is dan ook een leugen, die ook hier wordt herhaald, dat de NAVO
troepen daar o.a. zijn om vrouwen en anderen te beschermen tegen islam
overheersing en hen te bevrijden van de ‘islam knoet’, een leugen die
erop gericht is de westerse volkeren blijvend achter deze illegale oorlog te laten staan……. Het interesseert de VS geen ene zier dat in westerse
ogen de mensenrechten worden geschonden, als dat wel zo zou zijn zou
de VS al lang hebben ingegrepen in Saoedi-Arabië, waarbij
vergeleken de zogenaamde verschrikkingen van de Taliban kinderspel zijn….. 

Het voorgaande, terwijl NAVO troepen in Afghanistan een groot aantal oorlogsmisdaden hebben begaan, waar de VS de meeste en gruwelijkste heeft uitgevoerd (zoals het bestoken van een ziekenhuis van Artsen Zonder Grenzen [MSF], terwijl men wist dat het ziekenhuis daar stond en waar het oppercommando smeekbeden naast zich neerlegde van de medische staf om te stoppen met de bombardementen en beschietingen…. ), daarna komt Australië en ook Nederlandse en Duitse militairen hebben oorlogsmisdaden begaan in dat land…… En dan zouden een paar van de redenen voor de illegale oorlog tegen Afghanistan zijn om te voorkomen dat Afghanen elkaar te lijf gaan, dit nog naast het bestrijden van ‘terreur……’ (terreur uitoefenen en Afghanen vermoorden kunnen de VS en haar NAVO partners veel beter, zo heeft 20 jaar oorlog wel bewezen!!)

Vergeet niet dat in december 2019 bekend werd gemaakt dat de top van het Pentagon al vanaf het begin dus 2001 heeft laten weten dat de oorlog in Afghanistan niet is te winnen…….** Intussen hebben grote bedrijven uit de VS kapitalen verdiend aan deze oorlog en dan bedoel ik niet alleen de wapenfabrikanten, maar ook organisaties die ex-militairen verhuren, oliemaatschappijen, levensmiddelenfabrikanten, farmaceuten en bouwbedrijven…….

US
Intelligence Warns Withdrawal Could Lead To Afghanistan Being
Controlled By Afghans

by Caitlin
Johnstone

US
intelligence agencies have warned the Biden administration that if
the United States withdraws its military presence from Afghanistan
under current circumstances, the nation would be at severe risk of
falling under the control of the people who live there.

ANew
York Times

article

titled “Officials Try to Sway Biden Using Intelligence on
Potential for Taliban Takeover of Afghanistan” warns that an
intelligence assessment has predicted that if “U.S. troops leave
before any deal between the Taliban and the Afghan government, the
militant group will take over much of the country.”

“The
intelligence estimate predicted that the Taliban would relatively
swiftly expand their control over Afghanistan, suggesting that the
Afghan security forces remain fragile despite years of training by
the American military and billions of dollars in U.S. funding,”
NYT reports.


The New York Times



@nytimes

Breaking News: A U.S. intelligence report said the Taliban are poised to take power in Afghanistan within two or three years after the withdrawal of international forces. Some officials are using it to urge President Biden not to withdraw troops. https://nyti.ms/3svhOoL

Members of the Taliban last year in an area controlled by the group in Afghanistan. American diplomats are focused on trying to get talks between the Afghan government and the Taliban to move forward.

Officials Try to Sway Biden Using Intelligence on Potential for Taliban Takeover of Afghanistan If
U.S. troops leave before any deal between the Taliban and the Afghan
government, the militant group will take over much of the country, an
intelligence assessment predicted.nytimes.com

196

218 people are talking about this

TheNew
York Times
,
which has
consistently
supported all US wars
 including
the 2001 invasion of Afghanistan, informs us the Taliban has been
“stalling” to avoid signing a power-sharing deal with the
existing government in Afghanistan.

“The
Biden administration is making a final effort before May 1 to show
progress in slow-moving negotiations between the Taliban and the
Afghan government in Doha, Qatar,” NYT reports. “The
Taliban, according to American officials, are stalling.”

And,
I mean, why wouldn’t they? As Defense Priorities policy director Ben
Friedman
puts
it
,
“If this assessment is right, and the Taliban could take most of
Afghanistan if US forces left, and they want that, why sign a deal
limiting themselves to less? Or why not sign to get the US out and
renege? Keeping US forces there is just a delaying tactic.”

If
the most powerful faction in Afghanistan wants power and has the
ability to simply take it, they stand nothing to gain by signing a
power-sharing agreement with a faction that is incapable of holding
power.
The
New York Times

and the US intelligence cartel (if one can even categorize these as
separate entities at this point) are trying to spin the ongoing
military presence in Afghanistan as a temporary situation awaiting
conditions which will be arriving shortly, and that’s simply false.
The Taliban will not voluntarily choose to make itself less powerful.

And,
after
the
Afghanistan Papers

exposed the fact that the US war machine has been lying left and
right to justify the continuation of the occupation of Afghanistan,
you would have to be out of your mind to believe that’s not
intentional. The US military is in Afghanistan not to protect women’s
rights from control by the illiberal Taliban forces, but because it’s
a
crucial
geostrategic region
 that
the US
stands
much to gain
 on
the world stage by controlling. This is why the Afghanistan Papers
were
quickly
memory-holed

by the mass media as soon as they came out, and why now all we hear
about is more made-up reasons why leaving would be disastrous.

When
the US-centralized power alliance babbles about “conditions”
which need to be met before there can be a full military withdrawal
from Afghanistan, the conditions they are really referring to are a
puppet regime in Tehran, in Moscow, and in Beijing. As long as Iran,
Russia and China successfully resist absorption into the empire-like
blob of US client states, the military presence will remain and
narratives will be manufactured to justify it.

The
Taliban is an entirely regional power with entirely regional goals;
there is no defense-based argument for using military force to keep
them out of power in a nation on the other side of the planet.
Arguments that they must be kept out of power by military force to
protect Afghan women from their regressive ideology is nonsensical
unless you also say the US military must be used to forcibly end all
illiberal cultural norms everywhere in the world, which would also be
absurd.

All
the US empire and its narrative managers are really saying when they
claim the Taliban will take power if the US leaves is that without
the US in Afghanistan, the US won’t be controlling Afghanistan
anymore. And, like, duh. Of course it won’t. The people who live
there will be determining the fate of their own nation, by violence
if they so choose. Giving a nation back its sovereignty necessarily
means letting them control their own fate, per definition. Using that
self-evident fact to argue against the cessation of military force is
just admitting you don’t believe other nations should be
self-sovereign.

Saying
there might be violence and oppression without an oppressive force of
violent thugs controlling things is silly in a couple of different
ways. It
is
a known fact

that Australian forces occupying Afghanistan have already committed
horrific war crimes there, and if the US government stopped
stopped
obstructing the International Criminal Court

from investigating potential war crimes of American forces it would
certainly find a lot there too.

The
US is at this point making the argument, “If we don’t keep
killing the Afghans, they might kill each other.” The Taliban
has
warned

that if the United States remains in Afghanistan after the May 1st
deadline established in a previous peace deal they will begin
attacking occupying forces, so pretending the US empire is
maintaining the peace by continuing the occupation is entirely
baseless. They’re not there to maintain peace, they’re there to
maintain control.

Should
the US military permanently occupy foreign countries to control what
happens there? That’s really the argument on the table right now.
Ignore all the narrative distortion and focus there.

Nog een video die je echter alleen kan zien als je of een creditcard toont dan wel je identiteitsbewijs, de toestemming kan dan 3 dagen later volgen en dat voor een video over oorlogsmisdaden door de VS begaan, het feit dat je al jaren een acccount hebt bij zowel Google, Facebook en YouTube maakt geen donder uit: de nieuwste vorm van schandelijke censuur!!


________________________

Thanks
for reading! The best way to get around the internet censors and make
sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list
for at 
my
website
 or on
Substack
,
which will get you an email notification for everything I publish. My
work is 
entirely
reader-supported
,
so if you enjoyed this piece please consider sharing it around,
liking me on 
Facebook,
following my antics on 
Twitter,
or throwing some money into my tip jar
on 
Ko-fiPatreon or Paypal.
If you want to read more you can buy 
my
new book Poems For Rebels
 (you
can also 
download
a PDF for five bucks
)
or my old book 
Woke:
A Field Guide for Utopia Preppers
.
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do
with this platform, 
click
here
.
Everyone, racist platforms excluded, 
has
my permission
 to
republish, use or translate any part of this work (or anything else
I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin
donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin
Johnstone

| March 27, 2021 at 1:51 am | Tags:
afghanistan,
imperialism,
MSM,
new
york times
,
taliban,
war
| Categories:
Article,
News
| URL:
https://wp.me/p9tj6M-2wq 

================================

*  Zie: Raketten
ingeslagen bij diplomatenbuurt Kabul
| Trouw

** Zie: ‘Afghanistan oorlog: militaire top VS zei al voor het begin dat dit een niet te winnen oorlog is

Zie ook: ‘BBC World Service met uiterst valse en kromme berichtgeving over Libië: propaganda in de 21ste eeuw….

Irak: de illegale oorlog van de VS begon 18 jaar geleden‘ (daar weigeren de VS en haar NAVO partners waaronder Nederland zelfs te vertrekken op verzoek van het Iraakse parlement…..!!!)

Niet Rusland en China zijn een gevaar voor de wereld, maar de VS met haar ongebreidelde agressie en meer dan 800 militaire bases over de aarde’

VN waarschuwt voor honger in Syrië, maar weigert de schuldige aan te wijzen: de VS…….‘ (en ook daar is de VS illegaal aanwezig en beheerst daarbij een groot gebied voor voedselvoorziening, waardoor er nu zelfs honger wordt geleden in Syrië, voorts is dat gebied rijk aan oliebronnen waar de inkomsten daarvan werden en worden gestolen door de VS zodat de de wederopbouw door de democratisch gekozen regering van Syrië in grote problemen is gekomen!!!)

Joe Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet gericht op vrede of democratie

VS vermoordde in Afghanistan weer 15 burgers waaronder 3 vrouwen en 3 kinderen……..

Voor veel meer berichten over Afghanistan, klik op het label met die naam, direct onder dit bericht.

Beste bezoeker dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er een mooie dag van met kritiek op de meer dan belachelijke en zinloze Coronamaatregelen.

Laaatste update op 29 maart 2021.

Turkije verder op weg naar eerdere barbarij: het land trekt zich terug uit verdrag tot bescherming van vrouwen tegen moord en verkrachting

Vanmorgen op Radio1 in het nieuws van 8.30 en 9.00 u. het bericht dat de zwaar corrupte Turkse president Erdogan ‘zijn land’ heeft teruggetrokken uit het Verdrag van Istanbul, een verdrag dat erop was gericht vrouwen beter te beschermen tegen moord door echtgenoten, exen en familieleden, waarbij de aangesloten landen hebben beloofd vrouwen te behoeden voor geweld (waaronder verkrachting ook door echtgenoten en vrouwenbesnijdenis), slachtoffers te beschermen en daders strafrechtelijk te vervolgen…… Voorts moeten de ondertekenaars zorgen voor gendergelijkheid, ofwel: gelijke behandeling van mannen en vrouwen (waar het ook in Nederland zwaar aan ontbreekt….), wat ook in wetgeving moet worden opgenomen……

Demonstranten tegen terugtrekking van Turkije uit Istanbul-verdrag, niet zelden worden deelnemers later thuis opgepakt door de politie, niet vanwege geweldpleging, maar ‘gewoon omdat het kan…….’

Vanmiddag op WDR 5 in het programma ‘Tiefenblick’ van 13.30 u. tot 14.00 u. aandacht voor deze zaak, maar niet vanwege de beslissing van de reli-fascistische psychopaat Erdogan, het programma was al een paar weken geleden aangekondigd, onderdeel van vier programma’s, volgende week de laatste en dat gaat over Nederland, waar men in de aankondiging op de WDR site spreekt over ‘deeltijd-feministen’, daar men stelt dat hoewel Nederlandse vrouwen bekend staan als geëmancipeerd en zelfbewust, er nergens in de EU zo weinig vrouwen werken……

Je zou bijna denken dat Erdogan tot vandaag heeft gewacht met de
terugtrekking van Turkije uit het Istanbul-verdrag, om tegenwicht te bieden aan het programma op WDR en daarmee de Turken in
Duitsland te herinneren aan ‘de goede oude islamitische waarden en
normen’, waar de vrouw haar mond heeft te houden en zich geheel dient te
onderwerpen aan de man, anders…………

Turkije was in 2011 één van de eerste ondertekenaars van de Istanbul Conventie. Nederland tekende het verdrag schandelijk genoeg pas in 2015, ondanks
dat ook destijds vrouwen ministers- en staatssecretarisfuncties
vervulden (verantwoordelijke partijen: VVD, CDA, PvdA, plus gedoogpartners D66, PVV en
ChristenUnie……), hoofdverantwoordelijke: de zo door de media en het volk bejubelde grijnzende VVD hufter en wanpresterende premier Rutte……

Erdogan en zijn AK Partij (AKP) stellen nu dat de Conventie van Istanbul ingaat tegen de traditionele familiewaarden in Turkije en bovendien zou gelijkheid van man en vrouw de weg banen naar vrije interpretaties van sekse en daarmee homoseksualiteit propageren….. 

Jaarlijks worden honderden vrouwen vermoord in Turkije, zoals gezegd door echtgenoten, exen en familieleden die vinden dat de familie eer is geschonden door het slachtoffer (…..), jaarlijks ook loopt het aantal moorden op, met een paar uitzonderingen: in 2011 toen Turkije de handtekening onder het verdrag plaatste en vorig jaar >> in 2019 ging het nog om 450 (veelal gruwelijk) vermoorde vrouwen en ondanks dat het cijfer in 2020 lager lag, ging het altijd nog om 300 vermoorde vrouwen……. De teller staat dit jaar al op 70 vrouwen, waarbij aangetekend dient te worden dat dit bekende gevallen zijn, ofwel het aantal doden ligt waarschijnlijk veel hoger, echter daarvan wordt de doodsoorzaak verdoezeld door schouwartsen en politie….. 

Verder moet niet vergeten worden dat in Turkije meisjes uit gezinnen van godsdienstwaanzinnigen voor een groot deel niet eens naar school mogen, daar wordt in het westen veel te weinig aandacht aan besteed……. (mede de schuld van media-correspondenten….) 

Ik zal de voorbeelden die in het programma werden genoemd niet herhalen, daar ze ziekmakend gruwelijk zijn……. 

Een groepje van een paar vrouwen, waaronder een stewardess, proberen zoveel mogelijk rechtszaken (althans als er na een moord op een vrouw al strafrechtelijk wordt vervolgd) te bezoeken als observator, waarbij men continu de rechter in de ogen probeert te kijken, daar dat een positief effect zou hebben op de hoogte van de straf en meer dan belachelijke strafverminderingen zou voorkomen >> zo kan een dader moordenaar strafvermindering krijgen als deze in de rechtszaal een stropdas draagt…… (je kan het niet verzinnen……)  

Met de stap van Erdogan en zijn reli-fascistische partij is de weg helemaal vrijgemaakt voor geweld tegen vrouwen voor en achter de voordeur…… 2021, is het gvd niet om te janken??!!! 

Benieuwd of de EU nu ook sancties treft tegen Turkije, echter de vraag stellen is haar beantwoorden: nee dus!! Men neemt liever sancties op ongefundeerde beschuldigingen tegen Rusland en China, waarvan we zeker in het geval van Rusland er al heel wat hebben gezien…….

Zie ook: ‘Turkije stapt uit Istanbul-verdrag, dat geweld tegen vrouwen bestrijdt‘ (een NOS artikel)

Turkse vrouwen straat op voor behoud Istanbul Conventie, ‘verdrag redt levens’(nog een NOS artikel, maar dan van juli vorig jaar toen de AKP, de partij van de reli-fascistische schoft Erdogan al aangaf dat Turkije zich terug moest trekken uit het verdrag…..)

Voor meer berichten over vrouwenonderdrukking, Turkije, Erdogan en/of de AK partij, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Internationale Vrouwendag 2021: “Armoede is gekleurd en gegenderd”

Het volgende artikel komt van Doorbraak en is een toespraak die Mariët van Bommel gisteren heeft gehouden, van Bommel is lid van ‘Heldinnen van de Arbeidersklasse’ en #Leidenvoor14. Verdere woorden van mijn  kant zijn overbodig, lees deze toespraak en geef deze door!

Mariët
van Bommel: “Armoede is gekleurd en gegenderd” (video)

Geplaatst
op 8
maart 2021

Gisteren voerden de
“Heldinnen van de Arbeidersklasse”, de vrouwen van #Leidenvoor14,
op maar liefst vier locaties in Leiden actie in het kader van
internationale vrouwendag. Hier de geweldige speech van Mariët van
Bommel, die ze gaf op het 5 Meiplein. (Later deed ze haar verhaal nog
een keer op de Haarlemmerstraat.)

Morgen is het internationale
vrouwendag 2021. Al 164 jaar strijden vrouwen op 8 maart voor
vrouwenrechten. En nog steeds nemen wij vrouwen meer dan mannen het
huishoudelijk werk, mantelzorg en de verzorging van kinderen op ons.
Deze verdeling van onbetaald werk is nu tijdens de corona-pandemie
zelfs weer schever geworden. Wij willen erkenning dat ons onbetaalde
werk cruciaal is voor de samenleving. We willen niet langer zelf de
schuld krijgen dat er niet genoeg vrouwen aan de top zijn, terwijl de
old-boys networks nog steeds in control zijn. Bovendien, de leiding
hebben over een bedrijf dat de mensen op de werkvloer uitbuit, moet
niet het hoogst haalbare doel in de samenleving zijn. Veel werk wat
de samenleving draaiende houdt is slecht betaald en enorm
geflexibiliseerd. Juist in deze sectoren werken veel vrouwen en
mensen van kleur. We zien dat armoede gekleurd en gegenderd is. We
willen een eerlijke welvaartsverdeling, we willen een minimumloon van
14 euro per uur. En we willen ook kunnen overleven als we een
bijstandsuitkering hebben of AOW.

We moeten ook tegen racisme
strijden. Racisme ontneemt vrouwen van kleur telkens weer keuzes en
mogelijkheden. Racisme zorgt voor onveiligheid en
bestaansonzekerheid. En racisme kost ontzettend veel energie, want
mensen van kleur moeten steeds opnieuw strijd voeren voor erkenning
en tegen achterstelling. Wij vrouwen moeten samen optrekken tegen
racisme. Witte vrouwen hebben daarbij een historische schuld, want
witte vrouwenbewegingen hebben vaak zwarte vrouwen niet gesteund in
de strijd tegen racisme. Maar we zijn alleen vrij als iedereen van
ons vrij is.

Vrouwen willen vrij kunnen kiezen
of we kinderen willen krijgen. We willen dat
zwangerschapsdiscriminatie stopt. We willen gratis kinderopvang, en
we willen langer vaderschapsverlof. We eisen ook de vrije keuze om
geen kinderen te willen. We willen niet langer horen dat het in onze
natuur zit om kinderen te krijgen. We willen financieel betaalbare
anticonceptie en toegankelijke abortus voor alle vrouwen.

We verzetten ons tegen de dwingende
ideeën over wat vrouw-zijn zou betekenen. We willen onszelf kunnen
definiëren als vrouw, ongeacht of we als vrouw herkend werden bij
onze geboorte. We willen dat vrouwen korte rokjes aan kunnen doen. We
vragen dan niet, we vragen
nooit
om seksueel geweld. We willen kunnen kiezen om een hoofddoek te
dragen, of niet. We willen make-up opdoen, of niet. We willen onze
benen wel of niet scheren. Dat is onze keuze, en die behoort ons
alleen toe. We willen geen oordelen van anderen over wat we moeten
doen met ons uiterlijk, met ons lijf en met onze seksualiteit. We
willen ook zelf kunnen kiezen wie we liefhebben, ongeacht gender.

We willen dat onze dochters niet
langer signalen krijgen dat jongens slimmer en sterker zijn dan zij.
We willen niet dat onze dochters het gevoel gegeven wordt dat zij
vooral lief en schattig moeten zijn. We willen dat onze dochters niet
langer meer denigrerende opmerkingen hoeven te horen over wat vrouwen
zogenaamd niet zouden kunnen. We eisen dat onze dochters niet hoeven
mee te maken wat wij hebben mee moeten maken aan seksuele intimidatie
en geweld.

We willen een toekomst voor de
wereld, voor de volgende generaties, en daarom moet de ecologische
vernietiging stoppen. We willen een einde aan de ontmenselijking van
alle vluchtelingen en migranten. Alle mensen horen dezelfde rechten
te hebben. Het rijke westen mag andere landen niet langer als lage
lonen-landen gebruiken, grondstoffen goedkoop weghalen en afval
straffeloos dumpen. We willen dat vrouwen overal ter wereld dezelfde
kansen en mogelijkheden hebben.

We willen een wereld waarin we
allemaal gelijkwaardig zijn, een wereld zonder onderdrukking. We
willen dat samen bereiken. Als vrouwen, met elkaar, met mannen samen,
als mensen.

Mariët van Bommel

Labels:
Arbeidersstrijd,
Samenvoor14,
Vakbond,
Vrouwenstrijd

=======================================

De link naar nieuwe berichten op Doorbraak kan je onderaan deze pagina vinden.

Zie wat betreft het minimumloon, waarover je kon lezen dat #Leidenvoor14 vecht voor een aanzienlijke verhoging van dat loon (inderdaad naar € 14,– per uur!): ‘Verhoging minimumloon in de VS weggestemd met hulp van 8 Democratische senatoren, zonder uitzondering miljonair…….

Zie voorts: ‘8 Maart 2021….. Vrouwen!!!‘ (een artikel van ‘Leefse…..!!!’; ook de link naar nieuwe berichten op dat blog vind je onderaan deze pagina)

Van der Staaij (SGP lijsttrekker en Tweede Kamerlid) vindt het verontrustend dat de islam is verbonden aan geweld…… ha! ha! ha! ha!‘ (van der Staaij, de spreekbuis en lijsttrekker van de uiterst vrouwonvriendelijke SGP)

Turkse regering breekt de rechten van vrouwen en meisjes af, terwijl het aantal moorden op deze groep groot is en met de dag groeit‘ 

Ploumen (PvdA Tweede Kamer) ‘geeft bedrijven nog 3 jaar de tijd’ om ongelijke betaling van vrouwen en andere werknemers recht te trekken…….‘ (Ploumen is lijsttrekker voor de PvdA, dus stem niet op deze neoliberale flutpartij die vrouwenonderdrukking nog langer wil toestaan!!)

Aanstelling Michele Flournoy als minister van ‘defensie’ onder Biden, heeft niets met feminisme van doen‘ (!!!!)

Polen, het achterlijke EU broertje, heeft de nieuwe anti-abortuswet aangenomen‘ (met een ‘mooie rol’ voor van der Staaij en zijn SGP)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (genocides waar vrouwen altijd nog harder worden getroffen, zie wat dat betreft ook de genocide tegen de Rohingya in Birma ….) (met o.a. ‘vrouwen-rolmodel’ Janet Yellen) 

Bidens regering zal veel gewelddadiger zijn dan die van Obama: ‘linkse Democraten’ moeten nu al met verzet beginnen‘ (waar oorlogsmisdadigers als Kamala Harris worden voorgesteld als rolmodel voor vrouwen……) 

Transgenders in Groot-Brittannië slachtoffer van haatzaaien door media, rechtse partijen en zelfs vips als Rowling

G20
in vrouwonvriendelijk en mensenrechtenschendende Saoedi-Arabië (tevens
genocidepleger) waar tegelijk de W20 voor vrouwen plaatsvindt

Nelleke Noordervliet (schrijver) geheel hypocriet over de ‘generatie van 68’‘ 

Abortus: christen fundi’s willen nog steeds hun wil opleggen aan vrouwen die over hun eigen lichaam beslissen

Koenders waar blijft uw commentaar? >> VN-Vrouwenrechten Commissie met o.a. als lid……. Saoedi-Arabië!! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Stop de vernietiging van het land behorend aan de oorspronkelijke bewoners van de VS en Canada

Oliepijpleidingen
als Keystone XL, Line 3 en Trans Mountain (TMP) brengen vervuiling,
vernietiging en geweld naar het land behorend tot de oorspronkelijke
bewoners van de VS en Canada, de ‘indianen….’ Erger nog vrouwen en
meisjes van die volkeren of stammen worden door mannen
die pijpleidingen e.d. aanleggen ontvoerd en vermoord (en je begrijpt
wat dat betekent voor die vrouwen en meisjes voor ze worden
vermoord…….) 

Ik spreek over het land behoren tot de oorspronkelijke volkeren, echter dat gebied is feitelijk de hele VS en Canada…… De oorspronkelijke volkeren kregen postzegels aan gebied terug voor wat hen werd ontstolen en zelfs over deze gebieden hebben die volkeren niets te zeggen als puntje bij paaltje komt……. Terwijl volgens de verdragen die met deze volkeren werden gesloten, zij alleen zeggenschap zouden hebben over die gebieden…… (totdat de witte onderdrukker vindt dat deze een dergelijk gebied nodig heeft…..)

Banken
als Chase en Liberty Mutual (moet je nagaan met zo’n naam…)
financieren deze letterlijke smeerpijpen en het is de hoogste tijd
dat dit voorgoed is afgelopen…… We moeten toch al stoppen met het
verbranden van fossiele brandstoffen en dat begint letterlijk bij de
bron!!

Lees en teken de petitie ajb en zegt het voort!! (hier nog de vraag of je een petitie van Care2 wilt tekenen, een petitie met de vraag aan Biden te stoppen met de aanleg van een volgend tracé van Keystone XL, lees en teken ook deze petitie ajb; ik heb getekend maar vraag me af of dit zinvol is, immers ook Bidens campagne werd gesteund door de oliemaffia, ‘maar goed, niet geschoten is altijd mis…’)

Stop destroying their homelands

Elana
Sulakshana – Rainforest Action Network

Pipelines like Keystone XL, Line 3,
and Trans Mountain bring destruction and violence to Indigenous
Peoples and their land. As ‘man camps’ from fossil fuel
corporations move into Indigenous territory to construct these
pipelines, Indigenous women and girls are being kidnapped and
murdered. 

These
projects bring destruction to the lands, water, and lives of
Indigenous peoples across the U.S. and Canada.

But companies, like Chase and Liberty
Mutual, are STILL financing and insuring pipeline projects that bring
devastation to Indigenous communities. Last week, a critical permit
was approved for the Line 3 pipeline to move forward. So we’re
going straight to the source. This only stops when the flow of money
stops.

That’s why it’s critical
for Chase and Liberty Mutual to meet with Indigenous Women leaders
and cut all ties to tar sands.

Take Action

Over 40 Indigenous Women leaders have
called on bankers and insurers to respect Indigenous rights and stop
backing tar sands pipelines once and for all.
In
solidarity with Indigenous Women, we’re asking you to urge Chase
and Liberty Mutual to meet with
the
Indigenous communities they continue to harm.

With your help, we won’t let these
companies keep ignoring the call from over 40 Indigenous Women
leaders: the call to put people over profits and halt the worsening
of direct impacts these companies have already put on Indigenous
communities. 

Chase and Liberty Mutual
continue to ignore the open letter demanding policies that respect
Indigenous rights, drive a just transition toward renewable,
regenerative energy, and end all support for dirty tar sands oil.

It’s time for Chase and Liberty
Mutual to meet with Indigenous Women leaders, bring an end to tar
sands, and stop destroying their homelands.

Take Action

Tar sands pipelines have no place on
Indigenous lands or in a liveable future.

In solidarity,

Elana
Sulakshana
Energy Finance Campaigner
Rainforest Action Network

====================================

Zie ook: ‘Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk‘ (in Zuid-Amerika is het al niet beter als het om oliewinning gaat…….) (zie de links in dat bericht)

Nog een paar dagen en de uitbreiding van de Trans Mountain Pipeline kan een feit zijn………

Een meer dan 1.400 km lange oliepijpleiding in Oost-Afrika een gevaar voor meer dan 30 miljoen mensen, een enorm aantal dieren en kwetsbare natuur‘ (ook buiten de 3 Amerika’s is het bal als oliemaatschappijen hun vuile poten op de grond zetten)

Voormalig
bankier: demonstranten tegen oliepijpleiding zullen worden gedood en
dat is geen probleem >> ofwel het ware gezicht van het huidige
neoliberale kapitalisme…….

Justin Trudeau (premier Canada) een progressief politicus of een ordinaire neoliberale corrupteling’

No Surrender: After Police Defend a Gas Pipeline Over Indigenous Land Rights, Protesters Shut Down Railways Across Canada‘ 

Trump past milieuwetgeving zo aan dat de grote vervuilers meer vrij spel krijgen dan eerder voor mogelijk gehouden


Lage
olieprijs zorgt ervoor dat teerzand oliewinning onrendabel is, waardoor
de uitbreiding van de Trans Mountain Pipeline wellicht wordt gestaakt
‘  

Keystone XL pijpleiding door Trump alsnog afgebouwd, ondanks enorme lekken in de eerdere Keystone 1 pijpleiding‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

Keystone
XL pijpleiding heeft grote hoeveelheid olie gelekt, terwijl vreedzame
demonstranten tegen de aanleg worden weggezet als terroristen……

Opinion
| Linda McQuaig: Trudeau’s pipeline gambit puts him on wrong side
of history




Protests
target Liberal MPs countrywide over feds’ Trans Mountain buyout

The Dakota Access Pipeline Is Already Leaking

List of pipeline accidents in the United States in the 21st century‘ (stuitend!!)



VS overheden behandelden demonstranten tegen de DAPL als terroristen, zo blijkt uit gelekte documenten…..



Grote
banken moeten stoppen met het financieren van klimaatrampen en de
rechten van de oorspronkelijke bevolking her en der respecteren
!’



Grote banken overtreden eigen duurzaamheidsregels……..

Help het Sioux volk van Standing Rock in hun terechte (vreedzame) verzet tegen bodem- en watervervuiling…..



Canada’s Standing Rock….. Stop de Site C Dam!



ING liegt dat het niet onder contract DAPL uit kan………



ING topman stelt dat ING zich niet kan terugtrekken uit DAPL….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!



ING financiert de Dakota Access Pipeline, die het leefgebied van het Sioux volk bedreigt……….

North-Dakota Pipeline, grote schande voor Obama en de VS…….


http://standwithstandingrock.net/history/

http://www.reuters.com/article/us-usa-pipeline-nativeamericans-safety-i-idUSKCN11T1UW
 

https://www.theguardian.com/us-news/2016/dec/04/dakota-access-pipeline-permit-denied-standing-rock


http://www.businesswire.com/news/home/20161204005090/en/


http://ieefa.org/ieefa-report-dakota-access-pipeline-driven-high-risk-financing-overbuilt-region-little-known-economic-weaknesses-controversial-project

Regering Brits-Columbia liegt over olievervuiling…….‘ 

Het label TMP, direct onder dit bericht staat voor Trans Mountain Pipeline. Kinder Morgan is een bedrijf dat pijpleidingen aanlegt en exploiteert, terwijl DAPL staat voor Dakota Access Pipeline en met Line 3 wordt bedoeld de Line 3 Pipeline, die wordt gebruikt voor transport van teerzandolie.

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er als het enigszins mogelijk is een mooie dag van.

EU politici stil na Trumps claim dat hij de verkiezingen heeft gewonnen, zoals ze ook stil waren toen hij dreigde maatregelen te nemen als hij de verkiezingen zou verliezen

Nog een keer laten westerse politici zien dat ze laffe honden zijn en geen woord van kritiek laten horen over de valse claim van Trump dat hij de verkiezingen heeft gewonnen…….. Het was al een schande van jewelste dat deze politici zich stilhielden toen Trump voor de verkiezingen suggereerde dat wanneer Biden zou winnen dit een teken zou zijn dat de verkiezingen werden gestoken en hij op dat moment maatregelen zou treffen die zijn presidentschap zouden bestendigen…… Let wel, deze politici stellen dat zij democraten zijn en dan laten ze de president van de ‘democratische vereniging van staten’ (ofwel de VS of USA) een lachertje maken van de democratie die ze ‘aanbidden’, zonder dat ze daar kritiek op leverden (de VS is overigens geen democratie in de ware zin van het woord, maar dat zijn Nederland en de EU uiteraard ook niet…)…. 

Opvallende gelijkenissen……

Het is een schande dat ook ‘onze politici’ die deel uitmaken van Rutte 3 te labbekakkerig zijn om Trump de democratische les te lezen, duidelijk uit angst voor kritiek en sancties van deze psychopathische fascist…….. Want veronderstel dat hij alsnog de verkiezingen wint…… Kijk je kan een president als Maduro van Venezuela zonder bewijs zo vaak als je wilt afschilderen als dictator, maar uiteraard niet Trump, een president van een bevriende natie, hoeveel terreur die natie ook uitoefent over de wereld, hoe zo’n schoft ook vrouwen beledigt en mannen aanzet tot verkrachting, hoe zo’n ploert ook gekleurde mensen beledigt en hen daarmee zelfs vogelvrij verklaart…………)

Zie ook: ‘Democraten hebben de wereld ‘geshockeerd’ met hun waardeloze campagne tegen Trump‘ (en zie de links in dat bericht)

Politieagenten VS schoten verwarde zwarte man dood waar zijn moeder bij stond en om diens leven smeekte‘ (en zie de links in dat bericht)

Het label ‘BLM’ direct onder dit bericht staat voor Black Lives Matter en verwijst naar berichten over de rassenrellen in de VS na een groot aantal politiemoorden. Voor meer berichten over Venezuela of de illegale oorlogen die de VS is begonnen, klik op het betreffende label en dat weer direct onder dit bericht.

G20 doet niets aan de schulden van arme landen bij commerciële banken, terwijl die landen al extra lijden door het Coronavirus

De G20 landen hebben weliswaar besloten
dat zij de schuldenaflossing van ontwikkelingslanden voor 6 maanden
hebben opgeschort, maar doen niets aan de commerciële banken als Goldman Sachs, HSBC en Blackrock, die
totaal onverantwoord geld hebben geleend aan die landen (ofwel op de
pof hebben geleend) en die deze aflossingen opeisen ondanks de Coronacrisis, waardoor deze landen ook financieel veel harder werden getroffen dan welgestelde westerse landen….


Het
lijkt sterk op de smerige spel dat de EU, de Europese Centrale Bank
(ECB) en het IMF speelden met landen als Griekenland, Italië en
Spanje….. Waar Griekenland wel het meest sprekende voorbeeld is. De commerciële banken leenden die landen geld op de pof terwijl een kind
had kunnen weten dat dit spaak zou lopen, alles met medeweten en
toestemming van de Centrale banken van de afzonderlijke EU lidstaten,
zoals De Nederlandse Bank (DNB) onder gezag van CDA oplichter
Wellink……
 

Het
voorgaande uiteraard nadat in 2008 de bankencrisis in volle hevigheid
losbarstte. Het smerige spel bestond eruit dat de bevolking van
de EU-lidstaten in Noordwest-Europa werd voorgehouden dat de EU geld gaf aan de
bevolking van Griekenland (en aan de bevolkingen van de andere schuldenlanden), geld dat door hen middels de belastingen was opgebracht….. Terwijl in werkelijkheid
de banken uit de noordwestelijke EU-lidstaten (inclusief Frankrijk)
het door hen op de pof geleende geld terugkregen van de afzonderlijke
EU-lidstaten, ofwel er ging in feite geen cent naar landen als
Griekenland, dat geld ging rechtstreeks naar de banken die volkomen
onverantwoord geld hadden uitgeleend en die daarvoor gestraft hadden
moeten worden door hen te verstaan te geven dat ze hun geld kwijt
waren….. Zoals dit gaat als een bedrijf failliet gaat en nog
een schuld heeft uitstaan bij een bank, waar andere schuldeisers om wat voor reden dan ook voorgaan op die bank, krijgt deze amper of geen stuiver….. (als er al wat te halen is)

Schandelijk
genoeg gebeurt nu dus hetzelfde als eerder met Griekenland, terwijl het hier gaat om ontwikkelingslanden en dat tijdens de Coronacrisis, waar niet
vergeten moet worden dat grote westerse bedrijven en banken de
corruptie in die landen gebruiken voor eigen gewin en daarmee de
corruptie in die landen in stand houden…… (oh ja en sinds vorige
week weten we officieel dat ook de Nederlandse staat zwaar nalatig is
als het gaat om het bestrijden en strafrechtelijk vervolgen van deze corruptie….*)

Lees het
ontluisterende schrijven van Global Justice Now’ (GJN), een onderdeel van Common Dreams:

For
Immediate Release

Wednesday,
October 14, 2020

Organization
Profile: Global
Justice Now

Contact: jonathan.stevenson@globaljustice.org.u

G20
Fails to Release Developing World From ‘Debtors Prison’, Despite
Suspension

G20 fails to release developing world from 'debtors prison', despite  suspension | Global Justice Now

Warning
that benefits of debt suspension will flow into coffers of big banks
without stronger action.

WASHINGTON – Reacting to the G20
finance minister’s communique, Nick Dearden, director of Global
Justice Now, said:

 “The G20 are waking up to the
fact that many countries have been confined to a debtors’ prison by
coronavirus, but they need to do more than suspend their sentence.
Rather, they should be tearing down the walls. 
 
“That
means cancelling large quantities of debt, forcing the banks to take
part too, and using their power at the IMF and World Bank to bring
them into the mix as well. Above all, it means changing the wild west
system of debt restructuring so that countries in debt crisis can get
fast, fair and full treatment. 
 
“The ‘common
framework’ in today’s communique could be a stepping stone to a more
comprehensive solution to the deepening global debt crisis, but it
will need to acknowledge the role of reckless lending and the need to
go beyond voluntary measures for the private sector to be a success.
People across the global south understand only too well the glaring
injustices of the international debt system; an unfair system that
Covid-19 has exacerbated to breaking point. The campaign for serious
action for debt justice continues.”

Global Justice Now today
co-released new research showing that major private institutions
including Blackrock, HSBC and Goldman Sachs stand to receive $13
billion in debt payments from lower-income countries in 2020
alone.

Countries including Ghana, Kenya, Nigeria, Senegal and
Zambia face substantial payments to private creditors which are not
covered by the debt suspension announced by the G20 today. Without
private sector participation, the benefits of the 6-12 month
suspension are likely to flow straight to some of the wealthiest
financial institutions in the world. See
https://www.globaljustice.org.uk/news/2020/oct/14/banks-and-hedge-funds-slammed-draining-poorer-countries-funds-during-pandemic

==============================

* Zie: ‘Lousewies van der Laan (D66 directeur Transparency Int.) over het niet vervolgen van Nederlandse corruptie en het laten barsten van klokkenluiders

 Zie ook: ‘G20 in vrouwonvriendelijk en mensenrechtenschendende Saoedi-Arabië (tevens genocidepleger) waar tegelijk de W20 voor vrouwen plaatsvindt‘ 

Voor meer berichten over de G20, schuldenlanden, ECB, Nederlandse Bank, Wellink, Goldman Sachs, HSBC, Blackrock, bankencrisis, Griekenland, IMF, Wereldbank en/of Coronavirus, klik op het desbetreffende lael, direct onder dit bericht.