Radio1 NOS Journaal: 8 minuten gezwets over het ‘Willem Alexander-zoekboek’

Mensen Radio1 is verworden tot een sport, sport, lullige weetjes, suffe muziekjes, bergen reclames en nog wat nieuws zender.

Bovendien is deze zender het podium voor mannen die willen dat vrouwen nooit het glazenplafond doorbreken, zie de stom vervelende en meer dan achterlijk macho aankondigingen van Hans Hogendoorn, die gemiddeld 5 keer vaker is te horen op Radio1, dan zijn ‘vrouwelijke evenknie’ Eva Zeijlstra……

Gistermorgen schakelde ik over naar Radio1, rond 9.17 u. waar illustrator Emanuel Wiemans, de maker van het grote Willem Alexander zoekboek, werd ‘geïnterviewd……’

Ongelofelijk maar waar, bij nazoeken bleek dat dit onderwerp meer dan 8 minuten lang heeft geduurd (stemde zelf uiteraard vliegensvlug af op een andere zender)………

Afbeeldingsresultaat voor willem alexander bij koningsspelen

(De meer dan bolle Willem Alexander bij de ‘Koningsspelen’, er is geen foto van deze gebeurtenis te vinden zonder domme grijns van het nationale waterhoofd; benieuwd of er op de school van z’n dochters ook gekleurde kinderen zijn toegelaten…..) 

Dit soort aandacht is dan ook de zoveelste poging om het sjoemelende koningshuis, dat zelfs Nederlandse kunstschatten verkoopt aan het buitenland, als populair neer te zetten. Het koningshuis ‘is zo populair’ dat het nationale condoleance register na de dood van Johan Friso door iets meer dan 20.000 mensen werd getekend……..

Hoe is het mogelijk en daar betalen we met z’n allen belastinggeld voor…… In dezelfde tijd had men aandacht aan de terroristische raketaanvallen op Aleppo kunnen besteden, aanvallen waarbij 11 mensen zijn omgekomen…….* Maar nee daar was geen tijd voor, wel voor het Willem Alexander zoekboek……. Walgelijk!!!

Ben ik toch nog wat vergeten wat betreft Radio1: deze zender fungeert tevens als propagandaorgaan van het koningshuis, al bleek dit al uit het voorgaande in dit bericht. Op Radio1 had men tijdens de koningsspelen dit gebeuren ieder uur als ‘deelonderwerp…….’

* Zie: ‘BBC: terreuraanslag Aleppo werk van anti-regeringsrebellen

Boskalis krijgt weer een ‘mooie order’ in het ‘Midden-Oosten’

DeBeurs.nl
meldde gisteren dat Boskalis een order van 40 miljoen dollar in de wacht heeft gesleept voor
onderzeese werkzaamheden ‘in het Midden-Oosten’.

Onlangs
wist Boskalis zich al te nomineren voor een grote klus in
Saoedi-Arabië*, uiteraard niet zo’n lekker bericht, daar Saoedi-Arabië
een genocide uitvoert in Jemen en onlangs vooral veel kritiek kreeg
voor de barbaarse moord op Khashoggi, die eerder als journalist voor
het dictatoriale koningshuis in S-A werkte, maar zich enige tijd
gelden tegen dit bloedige koningshuis heeft uitgesproken. Lullig
genoeg was de ophef over die moord groot, terwijl men amper of totaal
geen belangstelling had en heeft voor de gaande zijnde genocide in
Jemen, zoals gezegd beiden wapenfeiten van Saoedi-Arabië…..

Blijkbaar
heeft Boskalis toch commentaar gekregen voor de order in
Saoedi-Arabië, vandaar waarschijnlijk dat men nu geen namen van
landen noemt en spreekt over het Midden-Oosten, terwijl je er donder
op kan zeggen, dat dit werkzaamheden zijn in opdracht van
Saoedi-Arabië en de Golfstaten, ook al zijn onderwaterwerkzaamheden
aan boorplatforms veelal in opdracht van de grote oliemaatschappijen….. Immers de opbrengsten van olie en gas gaan voor een groot deel naar deze dictatoriaal geregeerde
landen, waarmee ze hun moorddadig werk in Jemen kunnen
bekostigen…… (ook de Golfstaten vechten mee in Jemen als
onderdeel van de Saoedische terreurcoalitie…..)

Ach ja
wat wil je, als je ziet dat het afbraakkabinet Rutte 3
exportvergunningen verleent voor wapenonderdelen, waarbij de
verantwoordelijke ministers, Kaag van D66 en zijne kwaadaardige
hufterigheid Blok van de VVD, durfden te stellen dat het hier geen
wapenexport betrof……..

Wat een
land…….

Hier het bewuste artikel van DeBeurs.nl:

Nieuwe
klus voor Boskalis in Midden-Oosten

Gepubliceerd
op 
8
jan 2019 om 08:20
 |

PAPENDRECHT
(AFN) – Boskalis heeft een meerjarige overeenkomst getekend voor het
leveren van zogeheten subsea services in het Midden-Oosten. Volgens
de maritieme dienstverlener en baggeraar bedraagt de basiswaarde van
het driejarige contract 40 miljoen dollar. Er is nog een 
optie om
te verlengen.

Het
gaat om een breed scala aan onderzeese diensten, waaronder
integriteitscontroles van offshoreplatforms en inspecties van
pijpleidingen evenals lichte bouwwerkzaamheden. Voor dit contract
wordt het ‘diving support’-vaartuig BOKA Constructor ingezet,
uitgerust met een bemanning van duikers.

===================================

* Zie: ‘Boskalis en Buitenlandse Zaken hebben lak aan genocide in Jemen’

PS: de hoogste tijd voor een bezoek van het koningshuis, geflankeerd door VVD opperschoften Rutte en Blok aan de koningshuizen (dictators) van Saoedi-Arabië en de Golfstaten, waarmee ‘ons’ koningshuis vriendschappelijke banden onderhoudt…… Het is nog steeds een gotspe dat W.A. en destijds minister van BuZa, PvdA plork Koenders op 24 januari 2015 de begrafenis van de vorige Saoedische dictator bezochten, ook toen was S-A al bezig met de genocide in Jemen…… Moorddadig Saoedi-Arabië, het land waar men zelfs mensen in het openbaar terechtstelt…….. Hoe barbaars en achterlijk kan een land zijn…??!!!

Koningshuis propaganda op Radio1: prominent in het nieuws >> de jaarlijkse fotosessie……..

Ongelofelijk maar waar: gistermorgen prominent in het Radio1 nieuws >> de aankondiging dat later op de dag de jaarlijkse fotosessie van het ‘koninklijk gezin’ zou plaatsvinden……..

Logisch ook hè, dat men zoveel aandacht heeft voor het koningshuis….. Immers het hele land staat volgens de media, het grootste deel van de politici en opiniemakers achter deze belastinguitvreters…….. Vreemd dan dat het nationaal condoleance register na de dood van Johan Friso door iets meer dan 20.000 mensen werd getekend……. 20.000 of 17.000.000, toch echt een aanmerkelijk verschil……. (niet eens 1% van de bevolking)

Daarover gesproken: het is voor het laatst dat er ook foto’s werden genomen op landgoed de Horsten, aldus dit ‘uiterst belangwekkend nieuwsbericht’, daar het ‘koninklijk gezin’ gaat verhuizen…. Er werd niet verteld naar welke plek het gezin verhuist: dat is paleis Huis ten Bosch, voor een godsvermogen opgeknapt daar het koningshuis onder Beatrix dit paleis blijkbaar volkomen had uitgewoond…….. (dit nog naast alle kleine renovaties die al plaatsvonden tijdens de bewoning onder Beatrix)

W.A. heeft op het landgoed de Horsten (Wassenaar) geprobeerd vastgoedhandelaar te spelen, door daar huizen te laten bouwen, die hij verkocht zou hebben…… Benieuwd of Karst Tates daar nog voor nop heeft gewerkt, Tates je weet wel de zogenaamde aanslagpleger op het koninklijk huis in Apeldoorn…. Een heel vette leugen om het Nederlandse volk nog meer sympathie bij te brengen voor het koningshuis. Een video die na het gebeuren op het internet werd geplaatst is daar met spoed weer vanaf gehaald, daar duidelijk te zien was, dat de bus een bocht nam, weg van monument De Naald, terwijl Tates in een hoek van 90 graden de andere kant opreed en al rijdend (ik schat) minstens 40 meter was verwijderd van de bus……. Tates reed richting het monument, waarmee deze man, die ten einde raad was, zich het leven benam en dubbel jammerlijk dat van andere aanwezigen…… Maar nee, de media en de politiek blijven de leugen erin houden dat hier sprake was van een aanslag op het koningshuis…….. (Tates, een aannemer, zou niet zijn betaald voor geleverde werkzaamheden, waardoor hij aan de grond raakte en tot zijn jammerlijke daad kwam, degene die hem niet zou hebben betaald? Willem Alexander……..)

Zo zag het er vorig jaar uit. | Foto: ANP

‘Zo gewoontjes ook’, wat ‘leuk hè..???

Zie ook:

Paleis Huis ten Bosch verwaarloosd door Beatrix…….

Koningshuis zit dermate in de financiële problemen, dat het echt geen cent belasting kan betalen………….

Maxima, de enorme belasting verspiller, gaat kinderen uitleggen hoe ze met geld moeten omgaan……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Maxima gaat na het wijzen op goed omgaan met geld bij jongeren, nu weer verder met het helpen van arme mensen zich diep in de schulden te steken…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Koningshuis propaganda vanwege huwelijk Harry en Meghan

Ongelofelijk de hysterie de laatste weken op de BBC World Service radio, Radio1 (naar grote waarschijnlijkheid ook op NPO publieke tv), BNR, WDR, en VRT, over het huwelijk van prins Harry met Meghan Markle, dat morgen zal plaatsvinden……

Oeverloos geouwehoer, ook over andere koninklijke huwelijken, zoals die van ons nationale waterhoofd W.A. en zijn pampakoningin Maxima……..

Alsof we in nog in de middeleeuwen leven en niet in de 21ste eeuw…….

Trieste pogingen om het belachelijke instituut koningshuis populair te maken, zoals de jaarlijkse cijfers over de populariteit van het Nederlandse koningshuis…. Als je instituten als cijfergoochelaar CBS moet geloven staat een ruime meerderheid van de Nederlanders achter het koningshuis….. Dit terwijl men dondersgoed weet, dat het overgrote deel van de Nederlanders schijt heeft aan het telkens weer met sjoemelarijen in het nieuws komende koningshuis……..

Neem de dood van Johan Friso, volgens de reguliere media leefde heel Nederland mee met het koningshuis en aanhang. Echter na de dood van deze ‘prins’ tekenden wat meer dan 20.000 mensen het Nationale Condoleanceregister……. 20.000 ‘oranjeklanten’ en meer dan de helft van de Nederlanders, ofwel meer dan 8,5 miljoen mensen, is toch echt een gigantisch verschil

‘Oranjeklanten’ tussen aanhalingstekens daar de huidige zogenaamde Oranjes genetisch niets gemeen hebben met de Oranjes uit de 16de eeuw…….

Zie ook: ‘Radio1 met Beatrix oranje propaganda voor ‘het hele volk….’‘ (men denkt met een overvloed aan ‘positieve aandacht’, ofwel: propaganda, het koningshuis wel weer populair te kunnen maken. Dit geldt overigens voor de gehele reguliere media in ons land)

        en: ‘Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……‘ (het koningshuis is grootaandeelhouder Shell….)

PS: ik blijf morgen maar onder de wol… (oh nee, voor wol ben ik allergisch)

Brekend nieuws: Willem Alexander door kunstmatige inseminatie ‘tot stand gekomen!’

Uit ‘zeer betrouwbare bron’: Bea’s zwangerschap van Willem Alexander is tot stand gekomen middels kunstmatige inseminatie!

Men ging over tot deze noodsprong, daar men 30 april ook als koningsdag wenste vast te houden, zodat er nooit een nationale vrije dag zou worden ingesteld op 1 mei, de dag van de arbeid…. 1 mei waar ook aandacht werd en wordt besteed aan de vele arbeiders die door hun werk zijn omgekomen, of arbeiders die gezien hun uiterst karig inkomen het best als slaven kunnen worden gezien (zowel in de geschiedenis als heden ten dage)……

Bea hield de zwangerschap echter niet langer vol, vandaar dat we nu met een koningsdag zitten op 27 april en er in feite geen reden meer is om 1 mei niet als nationale vrije dag te vieren……

Waarom zouden we de geboortedag van Willem Alexander als nationale vrije dag vieren?? Men doet de laatste week niet anders dan het koningshuis ophemelen…..

Zo kwam VNO-NCW voorzitter de Boer met een lam onderzoeksrapport, waaruit zou blijken dat het meedoen aan handelsdelegaties door het ‘koninklijk paar’ Nederland enorme kapitalen oplevert….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Uit een echt wetenschappelijk onderzoek van een paar jaar geleden bleek juist dat het meegaan op handelsmissies door het koningshuis geen extra’s opleverde, behalve dan extra kosten voor de belastingbetalers…….

Zowel de ‘onafhankelijke zendgemachtigde’ NOS als koningshuislikkers AVROTROS, kwamen onafhankelijk van elkaar met de uitkomst van een onderzoek naar de populariteit van het koningshuis en ja hoor: beiden stellen dat de populariteit van het koningshuis enorm is gestegen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Zo populair, dat er bijvoorbeeld na de dood van Johan Friso, iets meer dan 20.000 handtekeningen werden gezet in het nationale condoleanceregister……. Zelfs als zou dit aantal nu 10 keer zo hoog zijn, is het nog steeds niet eens 2% van de bevolking!!

Heb met de kotszak bij de hand even het Radio1 nieuws van 14.00 u. aangezet en daar meldde de NOS dat er in Groningen tienduizenden mensen langs de kant van de route stonden, de koninklijke route wel te verstaan……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Uiteraard een gewild en daarmee gefantaseerd aantal, zoveel oranjeklanten staan er niet eens langs de route van de gouden koets op Prinsjesdag…….

Over die koets gesproken, die behoort tot de late middeleeuwen, zoals het koningshuis daar ook thuishoort en niet in de 21ste eeuw!! Weg met dit veelal misdadig met belastingen sjoemelende zootje, grootaandeelhouders van Shell…..

Gegarandeerd dat er vandaag weer veel aandacht wordt besteed aan de zogenaamde aanslag op het koningshuis in Apeldoorn….. Een heel vette leugen, ingegeven om de populariteit van het koningshuis op te krikken……. Op een van YouTube verwijderde video kon je heel duidelijk zien, hoe de bus met het koningshuis rechtsaf sloeg, terwijl de auto van Karst Tates schuin linksaf afsloeg, richting monument De Naald….. De figuren in de bus moesten dan ook hun hoofd iets meer dan een kwartslag draaien om dit te kunnen zien….. Tates had werk verricht voor de mislukte vastgoedhandelaar W.A., die weigerde te betalen, waarna Tates zo goed als failliet en ten einde raad deze (waanzinnige en niet goed te praten) actie ondernam als daad van protest tegen zijn meer dan smerige behandeling…….

Zie ook: ‘1 mei, de Dag van de Arbeid, geen nationale feestdag in Nederland

Sint Maarten bukt nog steeds onder de gevolgen van orkaan Irma, pas na bijna 8 maanden maakt Nederland wat geld over……..

Nederland heeft na bijna 8 maanden eindelijk geld vrijgemaakt voor de wederopbouw van Sint Maarten. Het is om je ogen uit het hoofd te schamen, zo’n rijk land dat onderdanen van ‘haar koninkrijk’, de getroffen bevolking op Sint Maarten, tot speelbal heeft durven maken tussen haar en de regering die Nederland daar niet wenste…..

Hoofdpersonen o.a. PvdA ploert Plasterk, Rutte en nu weer CDA volksverlakker Knops, die staatssecretaris is onder hare D66 kwaadaardigheid Ollongren, ofwel de hoofdverantwoordelijke. Op 5 april jl. had Knops het gore lef te stellen dat de ellende waar de mensen nog steeds mee zitten op Sint Maarten, te danken is aan de autoriteiten op het eiland…….

Deze autoriteiten gingen in eerste instantie niet akkoord met de chantage van Nederland (ingegeven door PvdA plork Plasterk) waarmee eerst het bestaande, democratisch gekozen bestuur zou moeten worden afgezet en Sint Maarten haar grensbewaking op orde moest brengen, ofwel veel meer moest uitgeven aan die grensbewaking…… Terwijl de Nederlandse en VS marine het gebied van de ‘Nederlandse Antillen’ al jaren controleren op o.a. drugssmokkel……..

In januari (dit jaar) ging Sint Maarten om, koos men een nieuw bestuur en werd er meer geld uitgetrokken voor grensbewaking, ondanks dat en 3 maanden verder, maakt Nederland nu pas het eerste bedrag over voor de wederopbouw (geld dat wordt beheert door het neokoloniale instituut Wereldbank….)…. Slachtoffer van de Nederlandse chantage was en is m.n. de arme bevolking op Sint Maarten, nogmaals: om als Nederlander je ogen voor uit het hoofd te schamen!!

Intussen hebben een aantal bewoners van Sint Maarten hun huis weer opgebouwd, al is dat niet orkaanbestendig, dat is te duur voor de meeste eilandbewoners (uitgezonderd de rijke Nederlandse belastingvluchtelingen)…… Orkaanbestendige huizen had Nederland al in de 90er jaren moeten laten bouwen…….. Nu zitten zelfs oude mensen nog steeds met geen, of een lekkend dak boven het hoofd en alle andere ellende…….. Dit alles door zwaar falend en ronduit fout beleid van Nederland…….. De nu provisorisch gerepareerde huizen zullen een volgende orkaan niet overleven, zoveel is al wel duidelijk en dat vlak voor het nieuwe orkaan seizoen……..

Vond nog een aantekening van 31 oktober vorig jaar: VVD’er Bosman was toen rond 9.11 u. op BNR te horen over Sint Maarten en de ellende waar de mensen toen al inzaten. De ploert durfde over de chantage van Nederland te zeggen, dat het belangrijk was dat het eilandbestuur voor het volk moest kiezen……. Dat heeft niets met koloniaal regeren te maken aldus Bosman…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus je chanteert een volk duizenden kilometers verderop en dan doodleuk stellen dat dit niets met koloniaal bestuur te maken heeft……..

Nederland had moeten kiezen voor de bevolking van Sint Maarten, i.p.v. het bestuur en daarmee het volk te chanteren!!

Overigens zou het stel W.A. en Maxima populair zijn op het eiland (en de andere Antilliaanse eilanden), beiden waren na de orkaan op het eiland en W.A. is daar zelfs 2 keer geweest. Waarom hebben deze belastinguitvreters de bevolking niet uit eigen zak geholpen???

Zie ook: 

Sint Maarten: het jarenlang falende beleid van Nederland heeft orkaan Irma ‘de vrije hand gegeven…’

Sensatie Radio1: orkaan Irma genoeg voor dagenlang extra NOS ‘nieuws……..’

Plasterk (PvdA) belooft dat elke ingezamelde cent voor het Rode Kruis naar Sint Maarten gaat……..

‘Plunderingen’ Sint Maarten houden sensatiepers bezig……..

Plasterk (PvdA) de beste hulp voor Sint Maarten is werk in de toeristenindustrie……… AUW!!!

Sint Maarten, Sint Eustatius en witte welgestelde Nederlanders te midden van orkaangeweld………

Zwagerman uit de Sint Maarten bocht met 45 km/u………. Koenders (PvdA) bedelt bij VN…….‘ 

Plasterk, zijn laatste (mis-) daad: Sint Maarten chanteren…… Zoals Dickinson (Texas) dit doet met op Israël kritische inwoners…..

Rutte durft na Nederlandse chantage te zeggen dat Sint Maarten niet is voorbereid op nieuw orkaanseizoen……. 8 maanden na orkaan Irma!

Puerto Rico het Sint Maarten van de VS: dodental orkaan Maria bijgesteld naar 2.975 en bijna een jaar later zit een groot deel van het eiland zonder stroom

Voor meer berichten over Sint Maarten, klik op het label met die naam, of op het label ‘orkaan Irma’, direct onder dit bericht.

Raad van State wenst zich niet met het referendum te bemoeien, maar doet dat tegelijkertijd wel….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het lekenrecht gepeupel van de Raad van State o.l.v. uw ‘koning’ en CDA schoft Piet Hein ‘Schipholbrand’ Donner, een zelfverklaard tegenstander van het referendum, besloot dat het zich niet wil bemoeien met het referendum en tegelijkertijd wel verklaarde dat de regering het referendum mag afschaffen, zonder het volk daarin te kennen via een referendum……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Wie vanaf nu de Raad van State nog serieus neemt, dient zich onverwijld bij een psychiater te melden! (hetzelfde geldt overigens voor D66 kiezers)

Zie ook: ‘Democraten66? Antidemocraten666 is wat men daar echt mee bedoelt!

PS: de partijen in Rutte 3 en dan m.n. D66 zijn niet in de laatste plaats tegen het referendum vanwege de roep om een referendum over de vrijhandelsverdragen TTIP en CETA (waar de laatste al is getekend door de EU…)…… Je zal begrijpen dat het neoliberale afbraakkabinet Rutte 3 (zoals haar voorgangers) pal achter deze verdragen staat, verdragen waarmee de bedrijven macht krijgen over regeringen en de consument het nakijken heeft……. We hebben in Nederland dan ook al jaren een bedrijfsvertegenwoordiging i.p.v. een volksvertegenwoordiging, waarbij de belangen van bedrijven (en welgestelden) voor ‘onze democratische waarden’ gaan……

Het referendum over TTIP en CETA staat nog steeds open, teken ajb en geeft het door!

BBC World Service radio en het afsluiten van toegang tot haar uitzendingen in dictatoriaal geregeerde landen……..

Een paar jaar geleden besloot BBC World Service radio haar uitzendingen via de middengolf te stoppen voor het grootste deel van de wereld. Dit zou zijn besloten uit kostenoverwegingen, het afnemend aantal luisteraars en de toegang tot het internet voor een groot deel van de wereld (vooral het westerse deel wel te verstaan, iets dat de BBC uiteraard niet noemde…..).

Voor 12.00 u. vanmiddag op BBC W.S. het programma onderdeel ‘Over to You’ een vraag van een (vrouwelijke) luisteraar, waarom BBC World Service in  Saoedi-Arabië niet te ontvangen is via de FM frequentie. Het antwoord: we zijn al langere tijd in overleg met de Saoedische autoriteiten over BBC uitzendingen op die frequentie……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Alsof je een lid van de opvolgende Nederlandse regeringen hoort, als deze gevraagd werd/wordt naar mensenrechtenschendingen in een land als Saoedi-Arabië en de goede handelsbetrekkingen met deze reli-fascistische dictatuur…* Steevast volgt dan het antwoord dat men achter gesloten deuren ‘indringend’ heeft gesproken over die mensenrechtenschendingen…… Controleren kan je het toch niet!

Daar komt wat betreft de BBC nog bij dat men in Saoedi-Arabië onder deze dictatuur nooit buitenlandse zenders toe zou staan, daar deze niet kunnen worden gecontroleerd door de staat…….

Terug naar het stoppen met uitzendingen door de BBC op de middengolf: het is wel duidelijk dat de opvolgende Britse regeringen de pest hadden aan de BBC World Service (toen dit nog een redelijk onafhankelijke zendgemachtigde was), daar deze de handelsbelangen van de Britten met fout geregeerde landen zou schaden……. Ook nu nog kan het gebeuren dat er tussen de regeringsgetrouwe uitzendingen commentaar is te horen op S-A, neem getuigenissen over de in feite slavernij aanwezig in S-A, slavernij waaronder een enorme aantal bouwvakkers uit landen als Bangladesh en de Filipijnen lijden….. (over die slavernij hoor je overigens amper nog iets, terwijl deze nog steeds aanwezig is, alweer een teken aan de ‘afhankelijke media wand……..’)

Tja, de BBC en andere reguliere westerse publieke media zijn afhankelijk van overheidssubsidies en je gaat natuurlijk niet in de hand bijten die je voedt……. (dat geldt ook voor de commerciële zendgemachtigden, die voor het overgrote deel in handen zijn van miljonairs of smerige investeringsgroepen)

Nog even ter verduidelijking: uitzendingen via de middengolf kunnen binnen de grenzen van landen als Saoedi-Arabië worden ontvangen, zonder dat ze daar worden uitgezonden. Behalve stoorzenders gebruiken, kunnen dictaturen niets doen tegen de ontvangst van deze uitzendingen…….

Je begrijpt natuurlijk wel, dat de Russen nog steeds BBC World Service kunnen ontvangen via de middengolf, Rusland is dan ook niet een bevriende natie van Groot-Brittannië……… De ongebreidelde anti-Russische propaganda op BBC W.S. spreekt wat dat betreft boekdelen

In Nederland is het overigens niet veel beter, de publieke en commerciële radiozenders hoor je zelden over de enorme mensenrechtenschendingen in Saoedi-Arabië, of de enorme oorlogsmisdaden die S-A in buurland Jemen begaat……….. Willem Alexander en Koenders gingen in 2015 naar de begrafenis van de dictator die S-A ‘met ijzeren hand’ regeerde….. (PvdA volksverlakker Koenders was destijds nog minister van BuZa)

Op de landelijke radio nieuwszenders Radio1 en BNR, bericht men wel over de nieuwe Saoedische kroonprins, die ‘een gematigde vorm van islam voor zou staan’ (wat men met grote graagte blijft herhalen), maar intussen verantwoordelijk is voor het grote aantal moorden in buurland Jemen en de etnische zuivering in zijn eigen land van sjiieten…… VVD opperhufter Zijlstra liet kort na zijn aantreden als minister van Buitenlandse Zaken in Rutte 3 weten, dat hij landen niet langer zal aanspreken op schendingen van de mensenrechten, althans als het niet om landen als Rusland gaat ‘natuurlijk…’ (al voegde de knurft dat laatste er niet aan toe…)

* Zo heeft Groot-Brittannie vorig jaar grote contracten gesloten met de Britse wapenindustrie. In Jemen gebruikt Saoedi-Arabië o.a. clusterbomen die uit GB komen….. (ook Nederland levert wapens aan S-A….)

Radio1 met Beatrix oranje propaganda voor ‘het hele volk….’

Mensen, gisteren op Radio1, een (ik geloof bijna ieder uur) terugkerend ‘fenomeen’: de verjaardag van Beatrix……..

Ik weet wel dat men niet vies is van een fikse portie oranje propaganda op Radio1, maar dit ging een héééééél eind verder…….. Alsof gans Nederland gisteren dacht aan en bezig was met de verjaardag van tegenwoordig prinses Beatrix.

Die mythe houdt men graag overeind bij de reguliere media en in de politiek, dus dat we met z’n allen de hele dag aan ‘ons’ nationale waterhoofd, zijn pampakoningin en hare gehelmde denken….. Echter als je kijkt naar de dood van Johan Friso, nadat hij langdurig in coma lag, is het enthousiasme van de reguliere media (en in dit geval ook van het onafhankelijke NOS Journaal op Radio 1) voor het koningshuis zwaar overdreven….. Ter verduidelijking: na de dood van Johan Friso tekenden slechts wat meer dan 20.000 mensen het nationale condoleanceregister, ofwel minder dan twee tiende procent van de bevolking……..

‘We’ moeten en zullen ‘koste wat het kost’ het meer dan belachelijke, middeleeuwse koningshuis in stand houden en verheerlijken, zelfs al misdragen die figuren zich, zoals met het aandeelhouderschap van Shell, of handel in huizen…….

Oranje propaganda van ons belastinggeld en dan nog voor een oplichter die mooie praatjes hield over zorg voor het milieu en de luchtvervuiling, terwijl ze zelf grootaandeelhouder was (en is) van Shell…………. (althans de eigenaar is het koningshuis, als ik me niet vergis en als ik me dan nog eens niet vergis, behoort ook Trix nog steeds tot het koningshuis); over triviale kennis gesproken……..

Zie ook: ‘Koningshuis propaganda vanwege huwelijk Harry en Meghan

        en: ‘Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……‘ (het koningshuis is grootaandeelhouder Shell….)

Shell, ExxonMobil en andere oliemaatschappijen gaan 180 miljard dollar investeren in plasticproductie………

Alsof er geen groot probleem is met de enorme hoeveelheid plastic op de wereld, blijkt uit onderzoek dat grote oliemaatschappijen als Shell en Exxon de komende jaren voor 180 miljard dollar (in Engels ‘billion’) gaan investeren in de productie van plastic…….. Daarmee zal er een verhoging van de plasticproductie plaatsvinden met 40% de komende 10 jaar…….

In zeedieren, vogels en zelfs in sommige landdieren worden grote hoeveelheden plastic gevonden…… In de oceaan drijft bij elkaar intussen een hoeveelheid plastic die niet meer te overzien is…… Dit zal de oliemaatschappijen een zorg zijn, ze gaan fiks door met de investering op nog veel meer plastic….. Het is als met de klimaatverandering: al decennialang is bij de grote oliemaatschappijen bekend, dat de mens daar verantwoordelijk voor is en dan met name de verbranding van fossiele brandstoffen….. (zie de links onderaan in dit bericht)

Ondanks deze kennis hebben diezelfde oliemaatschappijen wetenschappers omgekocht om de wereldbevolking voor te liegen dat dit niets met het verbranden van fossiele brandstoffen te maken heeft, maar met een terugkerend natuurlijk fenomeen……. Moet je nagaan: een bedrijf als Shell probeert zich keer op keer als duurzaam te afficheren en vangt daar waarschijnlijk nog een klein kapitaal mee aan overheidssubsidie…….

Over Shell gesproken: het koningshuis is grootaandeelhouder van deze internationale misdaadorganisatie….. Ondanks dat besteedde Beatrix uiterst hypocriet meermaals haar kersttoespraak aan de zorg voor het milieu en klimaat……

Willem Alexander, het nationale waterhoofd, besteedde zijn kersttoespraak dit jaar aan de samenhang in de maatschappij en terzijde wees hij op de slechte manier waarop mensen zich voor laten lichten, hij noemde de woorden ‘fake news’ nog net niet, maar het was wel duidelijk dat hij ook daarop doelde…… Alsof de reguliere media niets dan de waarheid brengen en niet keihard ‘meeliegen’ als het bijvoorbeeld om de illegale oorlogen gaat, die de VS begint als het zo uitkomt……

Het volgende komt uit de kersttoespraak van W.A. en hier durft hij Aletta Jacobs aan te halen, waarna hij een uitlating van haar gebruikt om aan te geven dat verandering alleen ‘voetje voor voetje’ gaat. Helaas belastinguitvreter, daar hebben we wat betreft het milieu en de klimaatverandering geen tijd voor…… Wanneer we voetje voor voetje wachten tot bijvoorbeeld bedrijf als Shell en haar aandeelhouders overstag gaan, loopt de temperatuurstijging aan het eind van deze eeuw op tot boven de 6 graden Celsius en zijn de oceanen voor een fiks deel vergeven van plastic, zoveel dat de diersoorten die daar afhankelijk van zijn, het loodje zullen leggen…..

Hier de passages uit de kersttoespraak van W.A.:



“Dat zoeken naar een groter wij is altijd een drijvende kracht geweest in de geschiedenis van ons land en onze democratie. Eenvoudig is het niet. Het gaat vaak met horten en stoten en het vereist volhouders die doorgaan tegen de verdrukking in. 



Honderd jaar geleden, in 1917, kwam er een doorbraak in een strijd die ons land lang verdeeld had gehouden. Het bijzonder onderwijs kreeg een gelijkwaardige positie en het kiesrecht werd uitgebreid naar alle mannen. 



Vrouwen moesten nog twee jaar wachten voordat ze konden stemmen. Dat het uiteindelijk zover kwam was mede te danken aan Aletta Jacobs. Meer dan 35 jaar lang – een half mensenleven – had zij zich daarvoor ingezet. Zij vierde de overwinning met verzoenende woorden. 



‘Alleen door overreding hebben wij voetje voor voetje terrein gewonnen, totdat eindelijk de angst voor het nieuwe zich heeft moeten overgeven.’



Voetje voor voetje. Zo komen verbeteringen tot stand. Zo kan een groter wij ontstaan. Niet alleen in de wereld en in ons land, maar ook heel dichtbij in de eigen buurt. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (buiten het milieu en de klimaatverandering: voetje voor voetje winnen de fascistische partijen en bewegingen terrein en u weet het, als die aan de macht komen is het gedaan met het ‘voetje voor voetje’ gewonnen terrein tegen het onrecht dat minderheden werd en wordt aangedaan……..)

Niet voetje voor voetje, maar met flinke stappen mogen de grote oliemaatschappijen onze aarde naar de kloten helpen en geen hond die er wat aan doet, nee een aantal politici heeft er zelfs geen moeite mee openlijk te lobbyen voor Shell en andere oliemaatschappijen…… Sterker nog: men laat deze internationale misdaadorganisaties zelfs aanschuiven bij de georganiseerde internationale klimaattoppen, zoals bij die in Parijs (2015), waarmee deze misdadigers zelfs de uitkomsten negatief kunnen beïnvloeden, zoals tijdens de top in Parijs inderdaad gebeurde……

De universiteit van Californië maakte bekend dat de enorme plasticproductie leidt tot een bijna permanente vervuiling van de aarde, daar plastic niet afbreekbaar is…..

Wat een wereld mensen…….

Hier het door Julia Conley geschreven artikel van Anti-Media, zoals eerder gepubliceerd op Creative Commons:

Oil
Giants Invest $180B in Plastics, Pushing Oceans Toward
‘Near-Permanent’ Pollution

December
26, 2017 at 11:33 am

Written
by 
Julia
Conley

We
could be locking in decades of expanded plastics production at
precisely the time the world is realizing we should use far less of
it.”

(COMMONDREAMS) — Scientists
and environmental protection advocates are warning that a coming
plastics boom could lead to a permanent state of pollution on the
planet—and denouncing the fossil fuel industry for driving an
increase in plastics production amid all that’s known about the
material polluting the world’s oceans.

We
could be locking in decades of expanded plastics production at
precisely the time the world is realizing we should use far less of
it,” Carroll Muffett, president of the Center for International
Environmental Law (CEIL),
 told the Guardian. The
CEIL has compiled
 several
reports
 about
the plastics industry since September.

The
American Chemistry Council, a trade organization, has acknowledged
that fossil fuel companies including Exxon and Shell Chemical have
poured more than $180 billion into the creation of plastics
facilities that are expected to create a 40 percent rise in
production of the material over the next decade.

The
rise in shale gas exploration in recent years has caused the price of
natural gas liquids, used to make plastic, to drop significantly,
causing companies to begin more than 300 plastics production projects
since 2010.

Around
99 percent of the feedstock for plastics is fossil fuels, so we are
looking at the same companies…that have helped create the climate
crisis,” said Muffett. “There is a deep and pervasive
relationship between oil and gas companies and plastics.”

The
report follows the CEIL’s 
recent
study
,
released earlier this month, which showed that the plastics industry
has known its products were polluting the world’s oceans since the
1970s and has spent decades fighting regulations that aim to keep the
crisis from getting worse.

We
are already producing more disposable plastic than we can deal with,
more in the last decade than in the entire twentieth century, and
millions of tons of it are ending up in our oceans,” Louise Edge,
senior oceans campaigner for Greenpeace UK, told the 
Guardian.

Another
study by researchers at the University of California at Santa
Barbara, 
published earlier
this year, warned that excessive plastic production could lead to
“near-permanent contamination” of the earth since the material is
not biodegradable.

By Julia
Conley
 / Creative
Commons
 / Common
Dreams
 / Report
a typo

===================================

Zie ook:

Filipijnen geen orkaanseizoen, maar het jaarrond tropische cyclonen‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde, zoals een aantal over grootvervuiler Australië)

BP stelt in milieuplan dat een olieramp op zee goed is voor de lokale economie……….

 

ExxonMobil vervolgd voor ‘misleiding…’ Nou zeg maar het op grote schaal bedonderen van de kluit!!

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….

Exxon lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon over klimaatverandering…….

Shell wist al in 1991 dat het gebruik van fossiele brandstoffen de klimaatverandering veroorzaakt……….. De topschuldigen moeten worden berecht!!

Bas Heijne weet, geenszins ‘onbehagelijk’, niet wat te denken van de klimaatverandering……. OEI!!!

Aandelen olie in de lift als reactie op afschieten Iran-deal door Trump……

(voor ‘de leut’): ‘Marianne Zwagerman hekelt klimaatverandering…….

PS: door de belastingmaatregelen van Trumps administratie behaalt Shell een miljardenvoordeel, goed voor de aandeelhouders, maar een ramp voor het milieu en het klimaat……….