Big Brother: Ivo Opstelten!

Afgelopen zaterdag in de Tros Nieuwsshow (u mag gerust Kots Nieuwsshow zeggen hoor), voor 9.00 uur, een gesprek met een aantal disciplines (o.a. een internet deskundige en een advocaat) over het NSA afluisterschandaal.

Dirk Poot, internet deskundige, vertelde tot slot over een nieuw computersysteem, ‘ARGO 2’, dat Opstelten buiten de Kamer om heeft besteld. Het enige doel van dit systeem is om al het internetverkeer op te kunnen slaan, waarna er inlichtingen van worden gemaakt. Dit systeem is te vergelijken met het illegale PRISM programma in de VS.

Van Delden, de voorzitter van de CITVD, de ‘onafhankelijke’ toezichthouder op de inlichtingendiensten AIVD en MIVD, heeft 2 jaar lang gezwegen over de aankoop van dit systeem, dat maar liefst 17 miljoen euro heeft gekost, van Delden had dit als toezichthouder aan de Kamer moeten melden. Het meest schunnige in deze zaak, wat betreft de CITVD, is de reactie van deze organisatie op de ophef rond deze zaak: ‘de diensten kunnen hun gang gaan, de wet zal toch wel worden aangepast…..’ excuseer: godgloeiendegodverdomme! Van Delden is dus allesbehalve onafhankelijk! Dit alles, terwijl de Kamer nog moet beslissen of ARGO 2 aangeschaft mag worden…….

Zoals u al heeft begrepen, speelt de uitgezakte VVD pad, de zwaar disfunctionerend minister van ‘Veiligheid’ en Justitie, Opstelten, voor de zoveelste keer een bijzonder kwalijke rol, deze knuppellul denkt werkelijk dat hij alles maar kan flikken…… en gezien zijn aanblijven, in het afbraakkabinet Rutte 2, heeft hij nog gelijk ook!!!!

ARGO 2? Ach, het is als met de Commissie Stiekem, een democratische verkrachting, waar schande, oh schande, de SP aan meewerkt tegenwoordig!

Big Brother: Ivo Opstelten!

Afgelopen zaterdag in de Tros Nieuwsshow (u mag gerust Kots Nieuwsshow zeggen hoor), voor 9.00 uur, een gesprek met een aantal disciplines (o.a. een internet deskundige en een advocaat) over het NSA afluisterschandaal.

Dirk Poot, internet deskundige, vertelde tot slot over een nieuw computersysteem, ‘ARGO 2’, dat Opstelten buiten de Kamer om heeft besteld. Het enige doel van dit systeem is om al het internetverkeer op te kunnen slaan, waarna er inlichtingen van worden gemaakt. Dit systeem is te vergelijken met het illegale PRISM programma in de VS.

Van Delden, de voorzitter van de CITVD, de ‘onafhankelijke’ toezichthouder op de inlichtingendiensten AIVD en MIVD, heeft 2 jaar lang gezwegen over de aankoop van dit systeem, dat maar liefst 17 miljoen euro heeft gekost, van Delden had dit als toezichthouder aan de Kamer moeten melden. Het meest schunnige in deze zaak, wat betreft de CITVD, is de reactie van deze organisatie op de ophef rond deze zaak: ‘de diensten kunnen hun gang gaan, de wet zal toch wel worden aangepast…..’ excuseer: godgloeiendegodverdomme! Van Delden is dus allesbehalve onafhankelijk! Dit alles, terwijl de Kamer nog moet beslissen of ARGO 2 aangeschaft mag worden…….

Zoals u al heeft begrepen, speelt de uitgezakte VVD pad, de zwaar disfunctionerend minister van ‘Veiligheid’ en Justitie, Opstelten, voor de zoveelste keer een bijzonder kwalijke rol, deze knuppellul denkt werkelijk dat hij alles maar kan flikken…… en gezien zijn aanblijven, in het afbraakkabinet Rutte 2, heeft hij nog gelijk ook!!!!

ARGO 2? Ach, het is als met de Commissie Stiekem, een democratische verkrachting, waar schande, oh schande, de SP aan meewerkt tegenwoordig!

Muzikaal recept voor gratis en goed OV, zonder nieuwe stations!

Hier weer je regelmatig terugkerend geneeskrachtige recept van blogdokter en -druïde P. Pisser, gratis ende voor niets! Met de recepten van de dokter, kan je negatieve gevoelens uitbannen en andere koesteren (ha! ha!), meer plezier in je leven met muziek, zeker als die door de deskundige druïde Pisser nauwkeurig bij elkaar is gezocht. Vaak zie ik de verbanden niet, tot een lezer de dr. of mij een reactie stuurt (die van de dr. mag ik lezen, ik ben ten slotte zijn typslaaf!) en verdomd meestal moet ik de gebruikers van deze recepten gelijk geven.

Weer geheel op de oude manier, per pijporgelfiets met een dikke nevel om zich heen, waarin een ‘exotisch’ geur te ruiken is, bezorgde de dr. mij het volgende recept:

De dr. begint vandaag alweer met John Lennon met het album ‘Walls and Bridges’ (met dank aan Martin), natuurlijk een schitterend album, maar dat kan niet anders!!! Door met The The en ‘Soul Mining’, het eerste album van componist, fabuleus tekstschrijver en multi-instrumentalist Matt Johnson. ‘Soul Mining’ is zijn eerste album onder de naam The The en een echte klassieker, groots!!!

Blur neemt het recept over met ‘The Great Escape’, geweldige poprock met verrassende psychedelische ondertoon, ijzersterk!!! Terug naar een bats lol met Foreheads in a Fish Tank en ‘Buttocks’, jezus wat en energie, het spat uit je luidsprekers!!! Lol? The Butthole Surfers met ‘Psychic, Powerless….. Another Man’s Sac’, keiharde lol met een maatschappij kritische inslag, ‘Zappaïaans’ dus, maar jezus wat hard!!! Zo even tot rust komen met Seelenluft en ‘The Way We Go’, geweldige psychedelische semi-elktropoprock met Zwitserse precisie, prachtig!!! Tot slot komt Lennon nog even om de hoek kijken, bij The Blue Whale en hun gelijknamig album, waanzinnig mooie psychedlische poprock van topniveau!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

                                                                                                        BRAF!

BRAP!

Elias wil misschien wel stations met grote parkeerterreinen

Het lege VVD dingdonghoofd Elias was al een tijdje niet te horen of te zien in de media, dus bedacht hij een nieuw plan. Vanmorgen lanceerde hij dat plan bij BNR in de ‘Topic’: stations buiten de stad, met grote parkeerterreinen, om zo de automobilist te verleiden de trein te pakken (het is immers moeilijk, zo niet onmogelijk, om je auto bij de meeste stations in steden te parkeren). Elias heeft nog nooit van de fiets gehoord, maar dat is logisch, het zadel zou niet meer uit z’n vette reet te krijgen zijn. Maar toch is dat de beste oplossing, sterker met zijn achterlijke voorstel, maakt hij het OV, voor de niet autobezitter, nog vervelender, immers hun reis naar het station wordt nog langer. Natuurlijk is goed lokaal OV van het grootste belang en gelukkig kwam het OV binnen de steden nog even ter sprake, zo belde een man, die vertelde, dat hij twee trams moet nemen, om bij het station te komen met zijn koffers. Nou daar wil Elias natuurlijk ook wat aan doen….. ha! ha! ha! ha! De VVD heeft het lokale en regionale OV volkomen uitgekleed en de marktwerking doet dit vervoer ook al geen goed, lijnen zijn opgeheven en verlegd, zodat dit vervoer moeilijke te bereiken is en de burgers steeds langer moeten reizen ….. Tot drie keer toe, liet Elias, van Liempt en de luisteraar weten, dat hij de automobilist niet uit de auto wil halen… Nee veronderstel dat je wat doet voor de luchtkwaliteit in de steden en daarbuiten……

Zo waar, van Liempt had ook een woordvoerder van een OV klanten-organisatie, welke weet ik niet meer, er zijn er tegenwoordig een handjevol, deze vertegenwoordiger stelde, dat het veel belangrijker is, eerst te zorgen dat de trein een aantrekkelijk vervoermiddel wordt, zodat de automobilist eerder geneigd zal zijn, voor dit vervoer te kiezen. Nou, monkelend kon Elias daar wel mee instemmen, alleen zorgt zijn partij voor het tegenovergestelde, net als bij het regionale en lokale OV. De mensen worden de auto niet uitgejaagd, de VVD jaagt ze het OV uit en als je ziet hoeveel mensen gebruik maken van het OV, is het ronduit schandalig, dat er zo weinig wordt geïnvesteerd in het OV en dat nog naast de incompetente dure top van de NS, die een peperdure, waardeloze trein kocht! (zitten in die top trouwens nog politieke benoemingen?)

Elias moest nog even laten weten, dat hij een hekel aan activisten heeft, die snel hun punt willen maken…… Hé, vette gelatinepudding, wat dacht je van politici die punten willen maken, zoals jij en bijvoorbeeld het wanpresterende VVD stel Opstelten en Teeven, die de ene na de andere bruine stinkballon oplaten?!!!

Kamp in Qatar, of hoe de VVD denkt over uitbuiting en mensenrechtenschendingen

Vanmorgen was Kamp bij zijn favoriete radiostation te horen, BNR, waar hij onlangs in een spotje zelfs reclame durfde te maken, zoals een aantal andere VVD hufters. De VVD Obersturmbannführer zit momenteel met een handelsdelegatie in Qatar, de neoliberale slijmkwijl van Liempt vroeg Kamp o.a. naar de ‘arbeidsvoorwaarden’ in Qatar. Logisch, Oost-Aziatische werknemers worden daar als slaven gebruikt en dagelijks komen er bijvoorbeeld bouwvakkers om het leven. Daar reageerde Kamp op, door eerst even de loftrompet over Shell te steken, dit bedrijf heeft in Qatar een groot complex gebouwd, met 54.000 van deze Oost-Aziatische werknemers….. Deze werknemers hebben met veel plezier gewerkt, zo stelt Kamp, niet dat hij ook maar één van die werknemers heeft gesproken, nee alles van horen zeggen (directie en managers Shell) en dat zou uit rapportages blijken, wie deze rapporten heeft opgesteld, vroeg de ‘uiterst scherpe interviewer’ (ha! ha!) van Liempt niet. Ook zijn er 4 tot 5 keer minder slachtoffers gevallen, dan bij andere projecten…… Met andere woorden, er zijn wel degelijk meerdere slachtoffers gevallen, ook hier vroeg van Liempt niet naar de hoeveelheid dodelijke slachtoffers, of gewonden, logisch, hij geeft zo veel mogelijk positief bedrijven nieuws als neoliberale komtenlikker. Als er in Nederland 1 slachtoffer valt, wordt de bouw stilgelegd voor onderzoek, maar dat hoeft ‘gelukkig’ niet in Qatar, geen belemmeringen voor de werkgevers….  Nee, dat is allemaal prima geregeld…….. Nederlandse bedrijven geven het goede voorbeeld in Qatar aldus Kamp en nee hij wil Nederlandse bedrijven niet dwingen, te zorgen voor goede arbeidsomstandigheden en salariëring, dan doen de Qataries wel, aldus Kamp…….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja, vandaar dat er zoveel mensen worden uitgebuit en omkomen tijdens het werk, laat dat maar over aan de Qataries!!!

Kamp spreekt niet eens meer over de (foute) dominee en de koopman, het is ‘gewoon’ zoveel mogelijk geld verdienen en hoe dat gebeurd, onder wat voor omstandigheden, dat zal ‘m aan z’n vieze reet roesten, gadverdamme wat een enge lul!!!

Margriet Vroomans: dat zijn aandacht trekkers……… ha! ha! ha! ha!

Afgelopen zaterdag in Tros Kamerbreed, zei presentatrice Vroomans, in het ‘weekoverzicht’, nadat de ruzie van Fritsma met de SP aan bod kwam (de SP zou de PVV in feite voor fascistisch uitgemaakt hebben), dat dit ‘veel was om aandacht te trekken (van de SP)………’

Dus Vroomans van Kots Kamerbreed heeft het op een negatieve manier over aandachttrekkers……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! jezus is dat ff lachen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hé mevrouw Vroomans, in de 20er en 30eer jaren van de vorige eeuw, besteedden de media al net zo ‘veel’ aandacht aan het opkomende fascisme. Vervelende zaken, in meerdere Europese landen, maar m.n. Duitsland, waar aframmelingen van mensen uit minderheidsgroepen, zelfs deels werden goedgepraat in de media en commentaar van politici tegen fascistische bewegingen, werden ook toen in de media afgedaan, als aanstellerij. Zelfs toen de lokale politie, tijdens dit soort aframmelingen, of het schrobben van de straat met kleine borstels, voorbij liep, alsof er niets aan de hand was……. Koningin Wilhelmina, die geen Joodse vluchtelingen uit Duitsland, in een straal van 50 km om haar paleis wilde, om de nazi’s maar niet voor de kop te stoten, feliciteerde het monster uit Oostenrijk, toen deze een aanslag in 1939 (in München) overleefde, zie wat ervan dat alles terecht kwam…..

Bovendien als er nu iemand in Nederland is, die niet moet klagen over aandachttrekkerij, zijn u en uw collega’s het wel, u leeft er tenslotte van en voor wat uwer zins te weinig of geen aandacht krijgt, daarvoor trekken u en uw neoliberale collega’s, zelf alle aandacht, dat leert de praktijk maar al te vaak!

Katwijks geroformeerd visfabriekschip geënterd door de Ierse kustwacht……

In het Radio1 nieuws van afgelopen zaterdagnacht 02.00 u. het bericht, dat een Katwijks ‘visserscheepje’ met 64 bemanningsleden aan boord, was geënterd door de Ierse kustwacht, in een voor visserij gesloten gebied 200 kilometer voor de Ierse kust. Kijk die ‘jongens’ zijn gewend te vissen voor kusten van landen, die geen kustwacht hebben, of waar wat steekgeld wordt betaald, zodat de autoriteiten een oogje dichtknijpen. Ze hebben vast gedacht, ach 200 kilometer uit de kust, wie zal ons wat maken? Dit goed gereformeerde geteisem, vist de zeeën leeg, zorgt dat de lokale vissers in arme gebieden brodeloos worden (die hebben geen schepen, waar ze de volle zee mee op kunnen), daarmee zijn met name de grote westerse en Aziatische vissers, verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de Afrikaanse asielzoekers, die naar Europa willen en voor de piraterij, die plaatsvindt voor de kusten van Oost- en West-Afrika.

Maar als de ‘heren’ vissers terug zijn van hun strooptochten, zitten ze zondags parmantig en vroom, als god’s eigen rentmeesters, in de kerk………..

Zorgverzekering wisselen en denkt u aan CZ of Zilveren Kruis Achmea? Bezint eer ge begint!!!! (en niets zo gênant, als….)

Hier een herhaalde waarschuwing, nu u weer bestookt wordt met peperdure reclames van zorgverzekeraars:

Denkt u erover uw zorgverzekering over te sluiten en bent u en/of uw
partner werknemer, kies dan nooit voor CZ of Zilveren Kruis Achemea!!!!
Deze zorgverzekeraars bieden bedrijven arbodiensten aan, zij gaan u dan
controleren op ziekte, reken maar, dat uw werkgever binnen de kortste
keren, alle medische gegevens over u in het bezit heeft, privacy
wetgeving of niet……..

CZ gaat nog verder, zij bieden ook nog eens collectieve zorgverzekeringen aan voor bedrijven……

Muzikaal recept tegen gedwongen vrijwilligerswerk

Alweer een nieuwe aflevering uit de serie geneeskrachtige sessies, van blogdokter en druïde Pietje Pisser, met zijn muzikale recepten. Verruim je geest met de recepten van de dr., het enige dat je daarvoor hoeft te doen, is luisteren naar de door hem, geheel vrijwillig, opgegeven muziek. Na een aantal sessies, is je geest zover verruimd, dat je kan verdwalen in je geest. Zie door de recepten van de dr. hoe onze wereld wordt verkloot voor hebzucht, macht en geld, met als slachtoffers het grootste deel van de mensheid, dieren (in het wild, of het groot en dood gemartelde vee, in de intensieve veehouderij), het milieu en de natuur. Je zal na een aantal sessies ook begrijpen, dat je bepaald niet alleen bent, zoek geestverwanten en verzet je tegen dit dolgedraaide gekkenhuis.

Alweer werd het recept van onze dr. met een drone bezorgd, mijn buren waren niet blij met het getoeter van zijn pijporgelfiets, maar die drones vinden ze ronduit griezelig, voorzichtig vroegen een paar van mijn buren, of de dr. iets was overkomen, toen ik daar negatief op antwoordde, verzuchtte er een: “ik hoop wel dat hij snel weer op zijn oude vertrouwde manier langskomt, met zijn mooie draaiorgelfiets…..” ha! ha! ha! ha! Dat was dezelfde buurvrouw, die hem al een paar keer vervloekte voor die fiets en de daarmee gepaard gaande ‘pokkeherrie’ (dat is tevens de titel van een album van The Ex uit 1985).

Ingrediënt 1: Nine Inch Nails en ‘Year Zero’, 1 grote bak knallende energie, prachtige psychedelische elektrorock, sterrruk!! Psychedelisch? Thievery Corporation met ‘Radio Retaliation’ waanzinnige psychedelische reggae en weet ik wat nog meer, sjkit’r’nd!!! En let op de teksten!! Door met de geweldige psycho-tranceshit op de verzamelaar ‘110 Below’ (van het geweldige E.G. label), met bijdragen van o.a. Muslim Gauze, Brian Eno, Urban Dance Squad, Squid, Jah Wobble’s Invaders of the Heart, e.a., een groots album!!! Vervolgens het hoofdgerecht van deze sessie: het krankzinnig mooie ‘Orblivion’ van (the) Orb, godverdegodver wat is dit sterk!!! Tot slot het machtige album ‘Amok’ van Atoms For Peace, magische ritmes op hypnotiserende crossworldpsychicshitterdeshit, jezus en wat een zanger en wat een bassist!!!!!

Veel plezier!

BRAF!

     BRAP!

Ziekenhuizen worden afgeknepen door de zorgverzekeraars

De zorgverzekeraars leggen de ziekenhuizen het vuur aan de schenen, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en de kwaliteit, ach dat is een bijkomende zaak, een zaak, die in de toekomst vooral een keus zal zijn, voorbehouden aan de welgestelden. Tenminste als we op de huidige onzalige manier van doen doorgaan. In de totale zorgkosten, zit tegenwoordig al een fiks deel, dat niet gebruikt wordt door de zorg: zo zorgen de zorgverzekeraars zelf bijvoorbeeld voor een fikse ophoging van die kosten. Niet alleen, door de financieel loodzware top van die verzekeringsmaatschappijen, of hun peperdure designgebouwen*, of hun regelmatig terugkerende tijdschriften, die deze maatschappijen menen te moeten uitbrengen (die door 97% van de mensen niet gelezen worden), zorgen daarvoor, maar er wordt ook een slordige 500 miljoen euro uitgegeven aan reclames, reclames die u over moeten halen, nog een paar stuivers extra te ‘bezuinigen’. Echt bezuinigen is het natuurlijk niet, er worden gewoon minder zaken vergoed, naast het feit, dat er jaarlijks vergoedingen uit het basispakket worden gehaald. Mede door die peperdure reclame campagnes, aan het eind van het jaar, zijn uw zorgkosten jarenlang gestegen, tegelijkertijd, leidt die concurrentie, tot een steeds verder uitgeklede zorgverzekering…….

*De verzekeringsmaatschappijen kunnen een fiks deel van hun vaste lasten, ten koste brengen van de zorgverzekeringen, nog een zorgkosten opdrijvende factor. M.a.w. de vaste lasten voor hun auto-, of inboedelverzekeringen, worden afgeschreven op de zorgverzekering, waarmee ze hun andere verzekeringen goedkoper kunnen aanbieden………