Antillen schuilplaats voor superrijken, ook uit de VS

Gisteren in de Colbert Show (herhaling van 19 november jl.) een gast die een boek schreef over de ongelijke verhoudingen in belastingheffingen in de VS. Tussen neus en lippen door, stelde deze hoogleraar, Robert Reich, dat de superrijken uit de VS, uit angst dat ze uiteindelijk echt belasting zullen moeten betalen in de VS, meer en meer verkassen naar de Nederlandse Antillen.

Dat zet nog meer vragen bij de rol van VVD Obersturmbannführer Kamp speelde op de Antillen, toen de rijken die daar al zaten, hun geld verkasten naar buiten de Nederlandse Antillen, daar het bankgeheim per 1 januari 2011 werd opgeheven. Daarna werd er een belastingtarief van 10% (!!!!) ingevoerd op de Antillen. Let wel, op de Antillen wonen nog steeds gezinnen in autowrakken, op plaatsen waar ons nationale waterhoofd en zijn pampakoningin niet gezien zijn en ook nooit gezien zullen worden……

Zojuist in Standpunt NL, oud-Kamerlid voor de PvdA John Leerdam, u weet wel, de man die fictie niet van werkelijkheid kan onderscheiden. Het programma ging over de verhouding Nederland – Antillen. De uitspraak, van de zwaar disfunctionerend VVD kleuterpremier Rutte, kwam ter sprake, waarin deze stelde dat als de Antillianen uit het koninkrijk willen stappen, zij maar een telefoontje hoeven te plegen. Leerdam zei dat Rutte een goede vriend van hem is en dat hij wel eens iets onhandig zegt,  maar dat niet meent. Niet alleen kan Leerdam fictie niet van werkelijkheid onderscheiden, maar hij snapt tegelijkertijd niet, dat Rutte als minister-president, zulke uitspraken niet kan doen, in een echte democratie was dat genoeg geweest om af te treden, immers in feite zei Rutte totaal niet geïnteresseerd te zijn in de bevolking van de Antillen en wel van die ‘klaplopers’ af te willen…..

Het koningshuis is de laatste jaren steeds populairder op de Antillen, aldus Leerdam. Wat een nitwit, het koningshuis is al populair sinds de afschaffing van de slavernij, daar de toenmalige koning, het volk van Suriname en de Antillen voorhield, dat de afschaffing van de slavernij aan hem te danken was. Dit terwijl de ‘bevrijde’ slaven gedwongen, vaak jaren, op de plantages moesten blijven werken en zij jaarlijks (tot hun dood) extra belasting moesten betalen, vanwege de verminderde inkomsten voor de Nederlandse belastingdienst, door de afschaffing van de slavernij………. Dat is nog eens wat anders, dan een belastingtarief van 10%, waar voornamelijk de rijken dik van profiteren!!!

Trouwens, krijgen die multimiljonairs uit de VS, een Nederlands paspoort?

Recourt wil minder afluisteren…….

PvdA kloot en oud-rechter Recourt maakte zich gisteren lekker hypocriet boos, over het vele afluisteren, zo liet hij BNR slijmkwijl Paul van Liempt gistermorgen weten (na 9.30 u.). Voorts wil Recourt, dat mensen die afgeluisterd zijn en waar het onderzoek naar hen is gestaakt, bericht krijgen dat zij zijn afgeluisterd……. Laat hij eerst maar eens zorgen, dat je niet telkens, de rechter moet inschakelen, als je deze informatie wilt hebben.

Voorts is het wel erg hypocriet om te klagen in de media over het veel te veel afluisteren, terwijl jouw eigen partij in het kabinet zit, en de PvdA ‘bewindslieden’ zich voor de vorm nog wat druk maken, om het afluisteren, zoals nu weer door de NSA, maar eigenlijk geen zin hebben er wat aan te doen… Bovendien, de grote pleitbezorgers voor het ongelimiteerd afluisteren, de VVD, zit n.b. in hetzelfde kabinet waar de PvdA in zit (ja meer hebben we er niet… ha! ha!), dus laat Recourt zijn PvdA kabinetsleden maar eens flink onder druk zetten, zodat zij hun VVD collega’s de wacht aan zeggen, dan is hij een vent!

Daarnaast kan je stellen, dat de PvdA in diverse kabinetten heeft gezeten, waar het toentertijd al bekend was, dat Nederland belachelijk veel afluistert en in plaats van daar paal en perk aan te stellen, werd er, ook onder die kabinetten, meer en meer inbreuk gemaakt op de privacy van de burgers……

Trouwens wat is er aan de hand, de laatste dagen lanceren PvdA’ers en VVD’ers het ene lullige plan na het andere, moeten er zaken verdoezeld worden of zo?

Hans Jaap Melissen legt weer eens uit hoe moeilijk zijn werk is

Gistermiddag bij de VPRO de ‘oorlogsverslaggever’ Hans Jaap Melissen (na 16.00 u. op Radio1). Syrië is een te moeilijk gebied geworden voor hem, niet vanwege de bommen en granaten, dat is hij gewend, zo zei hij……… ha! ha! ha! ha! Ja, helemaal ingepakt in kevlar, en als er 10 kilometer verderop een ontploffing is, krimpt hij in elkaar en verstopt hij zich pijlsnel….. Nee, het gevaar van ontvoering, is de reden dat Syrië een te moeilijk gebied is geworden, zo zegt deze ‘kundige oorlogscorrespondent…..’ Nog eens wijzend op zichzelf, want daar bestaat zijn verslaggeving hoofdzakelijk uit, verslag doen, hoe hij zijn werk doet… Hem werd naar de suïcide aanslag gevraagd, eerder deze week in Libanon gepleegd, daar heeft deze zak geen bliksem verstand van, dus lulde hij alle verhalen, die daar de laatste dagen over te horen en te lezen waren in de media, nog maar eens na…..

Jezus wat ‘verdient’ deze zak eigenlijk?!

Hé Melissen, hoe is het met jouw goede vrienden in Libië? Je weet wel de ‘opstandelingen’ die zo lekker huishielden en huishouden in dat land, waar gezondheidszorg, onderwijs en huisvesting onder Khadaffi gratis waren, maar waar de bevolking nu in de diepe ellende van een burgeroorlog leeft en waar van de hiervoor genoemde voorzieningen geen sprake meer is, zelfs energieleveringen zijn een groot probleem geworden, in dit aardgasrijke land………

Timmermans is, uh blij, dat de 2 Nederlandse Greenpeace leden op borgtocht zijn vrijgelaten

Met vel ‘uh’s’ (dat vindt hij wel interessant), liet de disfunctionerend PvdA minister van Buitenlandse Zaken, Timmermans weten, dat hij blij is, dat de 2 Nederlandse Greenpeace medewerkers van de Arctic Sunrise, in Rusland, op borgtocht vrijkomen……… Dus hij is blij, dat 2 medewerkers van een hele ploeg vrij worden gelaten, medewerkers op een schip, dat onder Nederlandse vlag voer, waarvan zij, na entering (en daarmee kaping in internationale wateren) door de Russen werden ontvoerd (van Nederlandse bodem!) en in gijzeling worden gehouden. Een meervoudige misdaad gepleegd door de Russen, die al veel te lang voortduurt, maar onze minister van Buitenlandse Zaken is blij……… Timmermans heeft, nadat hij veel te laat actie ondernam (een actie die de Russen bovendien weglachen), de zoveelste proeve van zijn onkunde afgegeven, dat is meer dan duidelijk en daar word ik niet blij van!!!

Maar ja, wat wil je van een minister, die op kontlik reis is in Azië, waar hij de diverse vieze reten van autocratische leiders likt, die schijt hebben aan mensenrechten, onder het motto: mensenrechten eerbiedigen is leuk, maar daar kan je niet van leven, geld voor moraal!!!

Volkskrant columnist Wagendorp schijnt in zijn column in de Volkskrant te hebben gesteld, dat Greenpeace moet oppassen, dat haar acties wel bekend moeten zijn bij het publiek. Dat zou je als een sneer naar zijn eigen krant kunnen zien, ik ben geen Volkskrant lezer, buiten een enkel artikel dat ik op het net lees, maar als Wagendorp dit stelt, neem ik aan dat de berichtgeving in de Volkskrant nog slechter is, dan ik al bemerkte in de artikelen op het internet.

Ooit heb ik mijn abonnement op deze krant opgezegd, nadat plork Jan Blokker het nodig vond, demonstranten tegen de kerncentrale van Dodewaard, af te schilderen als een stel hersenloze vandalen…… Intussen weten we welke ‘heilzame zaken’ kernenergie de wereld hebben gebracht……

De EO doet ook iets voor Syrie, althans voor de christenen, zij bouwen ‘bidbruggen’ tussen Nederlandse en Syrische kerken……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bron: ‘Dit is de dag’ (welke? De dag des oordeels?), Radio1, 20 november jl.

Verhagen wil huizenbubbel in stand houden met……. te grote kredieten voor starters

De nieuwe capo dit tutti capi van de bouwmaffia organisatie Bouwend Nederland, CDA Untersturmbannführer Verhagen, hield gisteren een pleidooi voor extra hulp aan starters, zodat die, net als voor 2008, op grond van een onvoldoende inkomen, een peperduur huis kunnen kopen. Ach als het misgaat, draait de belastingbetaler er, net als in en na 2008, voor op….. Vergeet daarbij iet, dat de huizenprijs nog steeds veel te hoog is, dus te veel krediet, voor een huis dat zwaar overgewaardeerd is.

Deze onderknuppel Verhagen, wil verder de veel te hoge grondprijs aanpakken, een nobel streven, maar niet van de vertegenwoordiger van de bouwmaffia leden, die de staat en haar burgers, de laatste decennia, voor naar schatting een triljard euro hebben bestolen. Dat de huizenprijs veel te hoog is, heeft niet alleen met speculatie met vastgoed of grond te maken. Bij een gelijke grondprijs in Nederland en Duitsland, is de bouw van eenzelfde huis in Nederland, soms al 2 keer zo duur en keer op keer blijkt, dat de bouwfraude, die zo slap werd aangepakt*, gewoon voortduurt………..

*Boetes die niet eens in de schaduw van de diefstal stonden, taakstraffen en voorwaardelijke gevangenisstraffen, voor het stelen van honderden miljarden…….. Hoe bedoelt u, klassenjustitie bestaat niet in Nederland? Onlangs werd overigens nog een ‘leuk’ feitje toegevoegd aan deze belachelijke gang van zaken: de belastingdienst heeft voor 100 aannemers in de bouw, toegegeven, dat zij de aangiften van die bedrijven, niet verder hebben onderzocht, hoewel het duidelijk was, dat deze bedrijven de aangifte ‘niet zo netjes’ hadden ingevuld……….

Verhagen wil huizenbubbel in stand houden met……. te grote kredieten voor starters

De nieuwe capo dit tutti capi van de bouwmaffia organisatie Bouwend Nederland, CDA Untersturmbannführer Verhagen, hield gisteren een pleidooi voor extra hulp aan starters, zodat die, net als voor 2008, op grond van een onvoldoende inkomen, een peperduur huis kunnen kopen. Ach als het misgaat, draait de belastingbetaler er, net als in en na 2008, voor op….. Vergeet daarbij  iet, dat de huizenprijs nog steeds veel te hoog is, dus te veel krediet, voor een huis dat zwaar overgewaardeerd is.

Deze onderknuppel Verhagen, wil verder de veel te hoge grondprijs aanpakken, een nobel streven, maar niet van de vertegenwoordiger van de bouwmaffia leden, die de staat en haar burgers, de laatste decennia, voor naar schatting een triljard euro hebben bestolen. Dat de huizenprijs veel te hoog is, heeft niet alleen met speculatie met vastgoed of grond te maken. Bij een gelijke grondprijs in Nederland en Duitsland, is de bouw van eenzelfde huis in Nederland, soms al 2 keer zo duur en keer op keer blijkt, dat de bouwfraude, die zo slap werd aangepakt*, gewoon voortduurt………..

*Boetes die niet eens in de schaduw van de diefstal stonden, taakstraffen en voorwaardelijke gevangenisstraffen, voor het stelen van honderden miljarden…….. Hoe bedoelt u, klassenjustitie bestaat niet in Nederland? Onlangs werd overigens nog een ‘leuk’ feitje toegevoegd aan deze belachelijke gang van zaken: de belastingdienst heeft voor 100 aannemers in de bouw, toegegeven, dat zij de aangiften van die bedrijven, niet verder hebben onderzocht, hoewel het duidelijk was, dat deze bedrijven de aangifte ‘niet zo netjes’ hadden ingevuld……….

Muzikaal recept voor directe, echte actie van Nederland, inzake de Arctic Sunrise en voor echte (goede) inspectie organen

Een nieuwe dag en op deze nieuwe vandaagdag eveneens een nieuw geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter, de wel heel edele en hoogdoorgeluchte blogdruïde P. Pisser. Geneeskrachtige recepten voor meer lol in je leven en een vrije blik op de machinaties, die op een gore manier het leven op aarde bepalen en daarmee jouw eigen leven. Ontworstel je samen met de dokter van deze slaafse machinaties en zie dat het wel degelijk mogelijk is, voor alle aardbewoners hun leven in geluk te leiden, met eerbied voor de natuur en het milieu, of dat nu de lucht, de grond, onder de grond, of onder het wateroppervlak is.

Met slaande trom verscheen de dr. vandaag in mijn straat, zware klanken uit zijn pijporgelfiets trappend en spelend. Op de een of andere manier, kan de dr. nu drumsamples verwerken in de muziek, die hij met zijn orgelfiets produceert… Om een lang verhaal nog even uit te stellen, de dr. was niet in een echt vrolijke bui, hij maakte zich voornamelijk boos, over de lakse houding van Timmermans en de rest van het kutkabinet Rutte 2, t.a.v. de bemensing van de Arctic Sunrise, die intussen al bijna 2 maanden volkomen onterecht worden gegijzeld door de Russen, met name de uitlating van Timmermans, dat hij blij is met de borgtocht van 2 Nederlanders, van die bemensing, kon op veel kritiek van onze dokter rekenen (en dan druk ik me nog voorzichtig uit). Tussen de regels door kreeg Timmermans ook een veeg uit de pan, voor zijn volgzame kleuteroptreden bij de totalitaire Chinese leiders…..

Als eerste vandaag ‘The Dante Song Collection From The Devine Comedy’, een van de 10 albums van Tangerine Dream, uit de box ‘The Electronic Journey’. De eerste keer, dat ik dit album hoorde, vond ik het matig, nu de dokter het nog eens opvoerde, heb ik dit album spijkerhard gedraaid, en verdomd, ‘gewoon’ een goed album, prachtige elektronica en dito zangeres!!! Door met het Britse duo Sow en hun album ‘Je m’aime’, verontrustende grootse elektronica, net als bij T.D. op een spychedelische ondergrond, mooi!!! Door met de ‘mighty’ Jah Wobble en zoals gewoonlijk heeft de dr. de albums ‘7’ en ‘Psychic Life’ van respectievelijk: JW & The Modern jazz Ensemble en JW & Julie Campbell, meer dan schitterend en de titels zeggen voldoende, genieten mensen!!! Vervolgens Gare Du Nord en ‘In Search Of Excellounge’, één van de mooie albums, voor deze band commerciële troep ging maken. Hoofdgerecht: Little Axe en ‘Slow Fuse’, geweldige spacedubblues met zwaar psychedelische inslag, van de geweldige gitarist en componist Skip McDonald en zijn band, grohooooots!!!Tot slot het geweldige verzamelalbum ‘Theatre & Sound’ met muziek van o.a. Kreidler, Fuxa, Ganger, Flying Saucer Attack e.a., schitterende lounge met psychedelische ondertoon en uiterst hypnotiserende ritmes, geheel en al geweldig!!!!

Tot de volgende keer, of die daarna en veel plezier!

                                               BRAP!

Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) en inspectie Veiligheid en Justitie: doodziek meisje van 6 op vliegtuig zetten was geen fout

De kop boven dit artikel is niet zoals die door de beide genoemde inspecties werd weergegeven in het rapport, dat zij opmaakten. Als je het rapport leest, kan je niet tot een andere conclusie komen, sterker nog, de beide inspecties wijzen met de vieze beschuldigende vinger, naar de ouders van het 6 jarige Georgische meisje Renata, die vorig jaar, met hun doodzieke dochter, op het vliegtuig naar Polen werden gezet. Na ‘grondig’ onderzoek, concluderen de opstellers van het rapport, dat de ouders liegen, zij zouden niet voldoende om hulp hebben verzocht, terwijl er vanuit het ministerie is toegegeven, dat de zorgt voor asielzoekers beter moet, dus niet meer een verpleegkundige die beoordeelt, of een arts wel of niet nodig is…… Zo alweer is het straatje ‘schoon geschrobd’, over naar de (nieuwe) orde van de dag!

Bron o.a. Radio1 na 14.15 u. (vandaag).

Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) en inspectie Veiligheid en Justitie: doodziek meisje van 6 op vliegtuig zetten was geen fout

De kop boven dit artikel is niet zoals die door de beide genoemde inspecties werd weergegeven in het rapport, dat zij opmaakten. Als je het rapport leest, kan je niet tot een andere conclusie komen, sterker nog, de beide inspecties wijzen met de vieze beschuldigende vinger, naar de ouders van het 6 jarige Georgische meisje Renata, die vorig jaar, met hun doodzieke dochter, op het vliegtuig naar Polen werden gezet. Na ‘grondig’ onderzoek, concluderen de opstellers van het rapport, dat de ouders liegen, zij zouden niet voldoende om hulp hebben verzocht, terwijl er vanuit het ministerie is toegegeven, dat de zorgt voor asielzoekers beter moet, dus niet meer een verpleegkundige die beoordeelt, of een arts wel of niet nodig is…… Zo alweer is het straatje ‘schoon geschrobd’, over naar de (nieuwe) orde van de dag!

Bron o.a. Radio1 na 14.15 u. (vandaag).