De Voedsel en Warenautoriteit kreeg alweer een dikke onvoldoende

Ik heb het hier al vaker gesteld, de VVD, de PvdA, het CDA en D66 hebben de inspecties op van alles en nog wat, teruggebracht tot een zwaar ondermaatse organisatie, de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit. Dit alles vanwege die ‘vermaledijde regeldruk’, gevolg een groot aantal doden, neem de vuurwerkramp in Enschede, het Hemeltje in Volendam, de ramp bij ChemiePack in Moerdijk, de slachtoffers van de Q-koorts en de talloze voedselschandalen. Bij die laatste kan het ‘zalmonella’ schandaal, salmonella bacteriën in zalm, vorig jaar worden opgeteld. Niet alleen weet de VWA niet te voorkomen, dat dit soort besmettingen nog plaats vinden, maar ook bij de maatregelen die genomen werden, na dit gebeuren vorig jaar, bleef de VWA zwaar in gebreke, de VWA had direct alle producten met die besmette zalm uit de winkels moeten laten halen, maar bleef daar in gebreke. Gevolg 1.200 besmettingen, 4 doden en 30 mensen, die chronische klachten over hebben gehouden aan het eten van die zalm en bepaald geen geringe chronische klachten……..

De hoogste tijd, om de VWA als de donder voldoende menskracht te geven en de organisatie op te splitsen in een aantal organisaties, met specifieke disciplines en taken!

Mijn advies aan u: stop met het eten van vlees en vis, het zal niet alleen uw gezondheid ten goede komen, bovendien spaart dat het de natuur en het milieu, is het de oplossing voor het wereldvoedselprobleem en bespaart u alleen in Nederland al een half miljard dieren een vreselijk leven en een zelfde dood!

Dijsselbloem denkt Rabobank economen de les te kunnen lezen en wil positieve kabinetsleden

De enorme flapdrol en wanpresterend PvdA minister van Financiën Dijsselbloem, nam de Rabo-economen de maat, die stelden, dat er volgend jaar geen economische groei zal zijn. Volgens Dijsselbloem moeten die economen voorlopig maar hun mond houden, dit n.a.v. het Libor-schandaal. Hé Dijsselbloem, als iemand z’n mond moet houden vanwege een fikse wanprestatie, dan moet jij onmiddellijk ontslag nemen en levenslang verder je domme kop houden, kijk wat jij in 1 jaar tijd hebt ‘gepresteerd’ (o.a. een toename van de werkloosheid met minstens 130.000 personen), je zou je dood moeten schamen, dat je een ander de maat durft te nemen.
Hij zei het e.e.a. in een Kamerdebat, waar een VVD hufter opmerkte, dat het kabinet meer positivisme moet uitstralen, daar was Dijsselbloem het helemaal mee eens en hij zal dit z’n collega’s voorhouden, zo beloofde hij………. ha! ha! ha! ha! Het hele stel van Rutte 2 doet niet anders, dan positief liegen, de enige eigenschap waar ze goed in zijn…….

Dijsselbloem stelde nog even, dat in tegenstelling tot de mening van de Rabobank economen, de economie groeit, het gaat goed met de economie en dat zal het blijven doen, aldus de nitwit. Hij noemde ‘al’ de positieve cijfers, zoals de CBS goocheltruc, dat de economie ten opzichte van het 2de kwartaal, met 0,1% is gestegen, maar ook de extra bestedingen, die de Nederlandse burger te wachten staat in 2014, o.a. door de lagere zorgkosten………. Een dikke leugen, als je zaken uit het basiszorgpakket haalt, of zelfs uit de aanvullende verzekering, ben je weliswaar goedkoper uit, totdat je met kwalen te maken krijgt, waarvoor de behandelingsvergoeding is verlaagd, of helemaal verdwenen is, op dat moment ben je bepaald niet goedkoper uit. Sterker, veel mensen, zullen er uit besparing voor kiezen, maar af te zien van behandeling, dat zal tot gevolg hebben, dat als het misgaat met zo’n patiënt, de kosten niet alleen voor die patiënt, maar ook voor de maatschappij, nog veel groter worden, immers dan is het een kwestie van belastinggelden inzetten*, om de schade te herstellen……….
Dijsselbloem? Niet alleen een disfunctionerende minister, maar bovenal een enorme volksverlakker!!!

*Kosten die 70% van de Nederlanders niet kunnen opbrengen…..

Dijsselbloem denkt Rabobank economen de les te kunnen lezen en wil positieve kabinetsleden

De enorme flapdrol en wanpresterend PvdA minister van Financiën Dijsselbloem, nam de Rabo-economen de maat, die stelden, dat er volgend jaar geen economische groei zal zijn. Volgens Dijsselbloem moeten die economen voorlopig maar hun mond houden, dit n.a.v. het Libor-schandaal. Hé Dijsselbloem, als iemand z’n mond moet houden vanwege een fikse wanprestatie, dan moet jij onmiddellijk ontslag nemen en levenslang verder je domme kop houden, kijk wat jij in 1 jaar tijd hebt ‘gepresteerd’ (o.a. een toename van de werkloosheid met minstens 130.000 personen), je zou je dood moeten schamen, dat je een ander de maat durft te nemen.

Hij zei het e.e.a. in een Kamerdebat, waar een VVD hufter opmerkte, dat het kabinet meer positivisme moet uitstralen, daar was Dijsselbloem het helemaal mee eens en hij zal dit z’n collega’s voorhouden, zo beloofde hij………. ha! ha! ha! ha! Het hele stel van Rutte 2 doet niet anders, dan positief liegen, de enige eigenschap waar ze goed in zijn…….

Dijsselbloem stelde nog even, dat in tegenstelling tot de mening van de Rabobank economen, de economie groeit, het gaat goed met de economie en dat zal het blijven doen, aldus de nitwit. Hij noemde ‘al’ de positieve cijfers, zoals de CBS goocheltruc, dat de economie ten opzichte van het 2de kwartaal, met 0,1% is gestegen, maar ook de extra bestedingen, die de Nederlandse burger te wachten staat in 2014, o.a. door de lagere zorgkosten………. Een dikke leugen, als je zaken uit het basiszorgpakket haalt, of zelfs uit de aanvullende verzekering, ben je weliswaar goedkoper uit, totdat je met kwalen te maken krijgt, waarvoor de behandelingsvergoeding is verlaagd, of helemaal verdwenen is, op dat moment ben je bepaald niet goedkoper uit. Sterker, veel mensen, zullen er uit besparing voor kiezen, maar af te zien van behandeling, dat zal tot gevolg hebben, dat als het misgaat met zo’n patiënt, de kosten niet alleen voor die patiënt, maar ook voor de maatschappij, nog veel groter worden, immers dan is het een kwestie van belastinggelden inzetten*, om de schade te herstellen……….

Dijsselbloem? Niet alleen een disfunctionerende minister, maar bovenal een enorme volksverlakker!!!

*Kosten die 70% van de Nederlanders niet kunnen opbrengen…..

Rutte met een hele kleine knuffelpanda van China, op weg naar Indonesië, met tussenstop Nederland……… ha! ha! ha! ha!

Werkelijk ongelofelijk, nadat Rutte, Timmermans en Ploumen, de diverse autoritaire konten van de Chinese dictators, professioneel hebben gelikt, gaat het hele stel, inclusief de ‘dames/heren’ van het bedrijfsleven, via Nederland, naar Indonesië. de Indonesische regering niet voor het hoofd willen stoten, daar die regering zou kunnen denken, dat Indonesië maar een tussenstop is, op de terugweg naar Nederland. Alsof men in Indonesië niet zal weten, dat men zand in de ogen gestrooid krijgt, door deze manier van handelen….. ha! ha! ha! ha! Eigenlijk maakt dit wanpresterend stel het alleen maar erger, alsof de Indonesiërs zo dom zijn, dat ze dit niet begrijpen…….

Natuurlijk gaat ook dit stel mislukkelingen de Indonesische regering excuses aanbieden voor het niet leveren van Leopard-tanks, die Nederland bezien vanuit de Indonesische mensenrechtenschendingen, niet wilde leveren, VVD stoephoer Hennis-Plaschaert deed eerder dit jaar hetzelfde in Indonesië. Dat wordt weer een hele serie schoften de aars grondig likken, door kleuter Rutte en zijn infantiele aanhang…. Ach ja, geld gaat nu eenmaal voor mensenrechten……… Timmermans en Ploumen zijn eigenlijk de goorste hufters van het stel, als zij niet in het kabinet zitten, hebben zij commentaar te over, als het gaat om Indonesië en China, maar zo gauw zij het regeringspluche, onder hun vieze reet voelen, draait hun mening 180 graden………

Dat laatste is een ‘kunde’, waar alle PvdA politici hoog op scoren, zie volksverlakker Samsom voor en na de verkiezingen, of voor en na de ramp met de kerncentrales van Fukushima (voor die ramp, was er met Samsom te spreken over de bouw van nieuwe kerncentrales, nadat hij altijd tegen was, na de ramp was deze draaikont weer tegen….).

Opstelten komt met ‘donkere dagen offensief….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte 2 stapelt de ene blunder op de andere, record op record wordt gebroken, geen positieve records, maar uiterst negatieve (werkloosheid, huisuitzettingen, burgers die onder de armoedegrens leven, faillissementen en een recessie die nu al zo’n 4 jaar aanhoudt (zonder gegoochel met termen, rekenmethodes enz.), terwijl de leden van dit kabinet de studio’s niet zijn uit te slaan en zij de ene stinkballon na de andere oplaten.

Twee ‘bewindslieden’ spannen de kroon: Het oliedomme VVD stel Teeven en Opstelten, werkzaam op hetzelfde ministerie. Vandaag, mocht Opstelten een half uur propaganda maken voor zichzelf, afgesproken kritische vragen en een enkele inbeller, met gescreende vragen, die vooraf door Opstelten zijn goedgekeurd. Natuurlijk gebruikte Opstelten de gelegenheid weer, om een fikse berg warme, bruine lucht op te laten. Opstelten lanceerde zijn ‘donkere dagen offensief’, hij trekt extra geld uit, om inbraken in de donkere dagen te voorkomen, 1,5 miljoen euro, voor 8 steden………….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat wil hij met die 1,5 miljoen? Extra camera’s ophangen? Nee, Opstelten wil extra toezicht….. hoewel? Dat kan ook met camera’s! Al jaren willen de burgers meer politie op straat, maar ondanks alle toezeggingen, komt daar geen bliksem van terecht, integendeel, je kan rustig zeggen, dat er minder politie beschikbaar is, vanwege de zinloze jacht op softdrugs, door Teeven en Opstelten. Die twee vinden het wel normaal, dat er reclame wordt gemaakt voor de verslavende harddrug, die verreweg de meeste overlast oplevert, die bovendien verreweg de meeste schade veroorzaakt, direct en indirect…. Welke harddrug? Alcohol! Nogmaals: als gevolg van de jacht op softdrugs, wordt er een onevenredig beroep gedaan op politie-uren, voor zoals gezegd, een zinloze, zelfs contraproductieve jacht……

Om de politie meer armslag te geven, willen veel gemeenten zelf cannabis laten kweken voor hun koffieshops, zodat de politie zich met zinvolle zaken kan bezighouden. Daar maakte Opstelten vanmorgen korte metten mee, dat gaat niet gebeuren, zo stelde de wanpresterende uitgezakte lamzak.
De enigen die baat hebben, bij dit waanzinnig foute beleid van Opstelten en zijn ‘sidekick’, zijn de leden van de georganiseerde misdaad, je kan dan ook zonder meer stellen, dat Teeven en Opstelten functioneren als lobbyisten voor de (internationale) misdaad. Zo is in de grensstreek, waar geen cannabis verkocht mag worden aan toeristen, deze taak overgenomen door de georganiseerde misdaad, die naast softdrugs, ook speed, heroïne en XTC verkoopt, met als ‘leuk’ bijkomend effect, dat ook de Nederlandse jeugd in die grensstreek, die middelen meer en meer gaat gebruiken….

Zie ook: ‘Opstelten druk met inbraak preventie……. Terwijl zijn beleid ons van fiasco’s tot nog grotere fiasco’s voert!!

Opstelten komt met ‘donkere dagen offensief….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Rutte 2 stapelt de ene blunder op de andere, record op record wordt gebroken, geen positieve records, maar uiterst negatieve (werkloosheid, huisuitzettingen, burgers die onder de armoedegrens leven, faillissementen en een recessie die nu al zo’n 4 jaar aanhoudt (zonder gegoochel met termen, rekenmethodes enz.), terwijl de leden van dit kabinet de studio’s niet zijn uit te slaan en zij de ene stinkballon na de andere oplaten.

Twee ‘bewindslieden’ spannen de kroon: Het oliedomme VVD stel Teeven en Opstelten, werkzaam op hetzelfde ministerie. Vandaag, mocht Opstelten een half uur propaganda maken voor zichzelf, afgesproken kritische vragen en een enkele inbeller, met gescreende vragen, die vooraf door Opstelten zijn goedgekeurd. Natuurlijk gebruikte Opstelten de gelegenheid weer, om een fikse berg warme, bruine lucht op te laten. Opstelten lanceerde zijn ‘donkere dagen offensief’, hij trekt extra geld uit, om inbraken in de donkere dagen te voorkomen, 1,5 miljoen euro, voor 8 steden………….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Wat wil hij met die 1,5 miljoen? Extra camera’s ophangen? Nee, Opstelten wil extra toezicht….. hoewel? Dat kan ook met camera’s! Al jaren willen de burgers meer politie op straat, maar ondanks alle toezeggingen, komt daar geen bliksem van terecht, integendeel, je kan rustig zeggen, dat er minder politie beschikbaar is, vanwege de zinloze jacht op softdrugs, door Teeven en Opstelten. Die twee vinden het wel normaal, dat er reclame wordt gemaakt voor de verslavende harddrug, die verreweg  de meeste overlast oplevert, die bovendien verreweg de meeste schade veroorzaakt, direct en indirect…. Welke harddrug? Alcohol! Nogmaals: als gevolg van de jacht op softdrugs, wordt er een onevenredig beroep gedaan op politie-uren, voor zoals gezegd, een zinloze, zelfs contraproductieve jacht……

Om de politie meer armslag te geven, willen veel gemeenten zelf cannabis laten kweken voor hun koffieshops, zodat de politie zich met zinvolle zaken kan bezighouden. Daar maakte Opstelten vanmorgen korte metten mee, dat gaat niet gebeuren, zo stelde de wanpresterende uitgezakte lamzak.

De enigen die baat hebben, bij dit waanzinnig foute beleid van Opstelten en zijn ‘sidekick’, zijn de leden van de georganiseerde misdaad, je kan dan ook zonder meer stellen, dat Teeven en Opstelten functioneren als lobbyisten voor de (internationale) misdaad. Zo is in de grensstreek, waar geen cannabis verkocht mag worden aan toeristen, deze taak overgenomen door de georganiseerde misdaad, die naast softdrugs, ook speed, heroïne en XTC verkoopt, met als ‘leuk’ bijkomend effect, dat ook de Nederlandse jeugd in die grensstreek, die middelen meer en meer gaat gebruiken….

Zie ook: ‘Opstelten druk met inbraak preventie……. Terwijl zijn beleid ons van fiasco’s tot nog grotere fiasco’s voert!!

Weekers: “als je ergens belasting op heft, moet je daarvoor meer gaan betalen……” ha! ha! ha! ha! Niet een 6 jarige, maar ‘onze’ staatssecretaris van Financiën zei dit in een Kamerdebat……

Jean-Marie Le Pen kreeg eis van 2 maanden voorwaardelijk tegen zich

De voormalig leider van het Franse Front National, Jean-Marie Le Pen, kreeg vorige week vrijdag een eis tegen zich, van 2 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf, de fascist zei over Roma (reizigers), dat die van nature stelen als de raven……

BNR berichtte hierover in hun nieuwsuitzendingen, BNR vertelde wel, dat Le Pen geen leider meer is van het Front National, maar wel ‘erevoorzitter’. Dat hij eerder werd veroordeeld, daar hij had gesteld, dat de nazi’s in Frankrijk, tijdens WOII, niet extra onmenselijk zijn opgetreden. Wat BNR niet meldde: dat Le Pen lid is van het EU parlement, dat Le Pen veroordeeld werd, vanwege antisemitisme, dat Le Pen de holocaust maar een detail in de geschiedenis vindt.

Logisch dat BNR dat een aantal zaken niet noemt, deze radiozender is immers onderdeel van de fascistenpropaganda machinerie van de Telegraafgroep en hebben er als zodanig geen baat bij, over deze schoft de volledige waarheid te vertellen. Dat zou maar lullig zijn tegenover de fascistische PVV haatprofeet Wilders, die zo trots is op de dochter van de fascist Le Pen, een fascist in ‘iets’ te opzichtige vermomming……..

De man, die volgens Wilders geen rol van betekenis meer speelt in het Front National, maar die wel voor die partij in het EU parlement zit en juist met die fractie van het Front National, wil de fascist Wilders samenwerken, daarvoor was Marine Le Pen in Nederland…….. Als klap op de vuurpijl, staat de fascist Le Pen, met wie Wilders wil samenwerken in de EU, voor de zoveelste keer terecht vanwege een uitspraak, die hij deed over een minderheidsgroep, die in WOII door de nazi’s op grote schaal werden vermoord in de dodenkampen

Muzikaal recept voor eindelijk echte actie tegen luchtvervuiling en het houden van Helma Lodders in een megakippenstal

Je regelmatig terugkerende sessies van blogdokter Pisser, met een kersvers recept, met soms stokoude muziek. Niet dat dit laatste iets zegt over de kwaliteit van de gebruikte muziek, de dr. weet feilloos oud in nieuw te vervlechten, bovendien zijn de vele deelnemende jongeren minder goed op de hoogte van oude muziek, terwijl veel hedendaagse muziek daar de wortels heeft (en in het groot natuurlijk veel verder terug). Plezier met de recepten van de dr., met als bijkomend effect een verruiming van je hersenpan inhoud, van een fikse verhuisdoos, naar een kathedraal, waar je eindeloos kan ronddwalen!

Later dan normaal, fietste de dr. orgeltoeterend mijn straat in, zo te horen op een bewerkt nummer van Otis Redding, het klonk in ieder geval prachtig! De dokter was net een uur daarvoor vrijgelaten, na zijn bolus-Opstelten avontuur (zie vorig recept) en had dus blijkbaar nog een recept op voorraad. Je kan de ouwe zak niet te veel vragen, je hebt zo een draai om je oren, of een kaakslag te pakken….

Voorgerecht: ‘soulfood!’, hoe kon het ook anders, het verzamelalbum ‘mojo presents Southern Soul’ met bijdragen van o.a. Etta James, Roger & The Gypsies, The Mar Keys e.a., er zitten een paar waardeloze nummers tussen, die je mag overslaan (welke zoek je zelf maar uit) en let niet te veel op de teksten, er zitten een paar teksten tussen, waar de honden geen droog brood van lusten, geniet vooral van de muziek, die is voor het grootste deel van grote klasse!! Een tussendoortje met Curtis Mayfield en ‘Back To The World’, een legendarisch album van deze gigant, let op de teksten en hoor hoe weinig er is veranderd sinds het uitkomen van dit album….. Maar jezus wat een geweldig album!!! Iets verder terug in de tijd, met Spirit en hun vaak uiterst originele, psychedelische benadering van pop, west-coast en rock, toentertijd aangeduid als ‘underground’, meer dan schitterend, dit dubbele compilatie-album ‘Time Circle’, het eerste deel, sjkit’r’nd!!! Met een aardige stap vooruit, komen we uit bij Blur en hun album ‘Leisure’, het 2de deel (bonus), het debuut album van deze geweldige band, onder de bezielende leiding van geluidstovenaar Damon Albarn, natuurlijk waanzinnig mooi! Daar sluit het album ’45:33′ van LCD Soundsystem mooi op aan, en jezus wat is dit psychedelisch perfect!!! Tot slot, om een beetje bij te komen, Brian Eno en het album ‘The Drop’, één van de vele geniaal sterke albums van deze geluid- en beelddruïde, perfect!!!

Tot de volgende sessie en veel plezier!

BRAFBRAP!

Yerli: de crisis is de schuld van de ongemotiveerde, agressieve, klagende werknemers in Nederland

Voor haar column in GMN, van afgelopen donderdag, had de neoliberale hufter Yerli, die godbetert ook wordt geafficheerd als ‘cabaretière’ (als u haar leuk vindt, zou ik echt direct geestelijke hulp zoeken!), als onderwerp, op een uiterst infantiele manier, de werknemers van Nederland, die volgens haar, met hun ongemotiveerdheid, gesnauw en geklaag, verantwoordelijk zijn voor de crisis en de slechte staat van de Nederlandse economie. Niet de bankiers, die met hun gigantische salarissen en onbestrafte misdadige manier van handelen, de wereld aan de rand van de afgrond brachten. Noch de bouwmaffia die met ontelbare schikkingen vanwege fraude ons allen voor meer dan één triljard euro hebben bestolen en bestelen, of die bij gebrek aan tijd van de belastingdienst, niet eens een onderzoek krijgen op hun gegevens, hoewel fraude, bij wijze van spreken, met grote letters op de aangiften staat en zo honderden miljarden stalen en stelen*. Noch de bedrijven die voor 30 miljard op jaarbasis aan belastingontduiking stalen en stelen, zijn schuldig, noch de particulieren, die voor hetzelfde 20 miljard op jaarbasis stalen en stelen. Noch de desastreuze afbraakpolitiek van de kleuterkabinetten Balkenende en Rutte, zijn de schuld, nee, jan met de pet is zelf schuldig!

Hé Yerli, ik heb ‘t al vaker gezegd, verhuis lekker naar Turkije, daar is alles beter dan hier, van de zaken waar het hier echt om gaat, heb je totaal geen benul, nogmaals ga lekker! Oh nee, dat had je al geprobeerd een paar jaar gelden, alleen zonder succes……………. 

*Vorig jaar ontliepen, op die manier, maar liefst 100 bouwbedrijven een onderzoek van de belastingdienst, met dank aan de ‘politici’-bouwmaffia lobbyisten van het CDA, PvdA, VVD en D666….