Hoorde vanmorgen bij het overschakelen naar Radio1, nog net Jurgen van den Berg zeggen dat hij een ‘gerecyclede tas’ heeft, waarin hij zijn in plastic verpakte boterhammen, uh in zilverpapier verpakte boterhammen meeneemt…… Het was duidelijk dat van den Berg zich tijdens zijn spreken besefte dat plastic niet past bij een gerecyclede tas en daarom overschakelde op ‘zilverpapier….’
Van den Berg denkt werkelijk dat hij nog leuk is ook (met z’n Spieky Blind kapsel)…….
‘Beetje erg lullig’ daar je zilverpapier niet kan kopen in de supermarkt, het is dan ook duidelijk dat deze kwezel aluminiumfolie bedoelde…… Voorts weet van den Berg blijkbaar niet dat alufolie (zoals men dit tegenwoordig meestal noemt) alles behalve duurzamer is dan plastic…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!
Knurft van den Berg wordt betaald met ons belastinggeld >> hoe is het mogelijk dat deze nitwit nog steeds het NOS Journaal op Radio1 mag presenteren (in het verleden heeft deze pias zelfs het gore lef gehad om zijn buurman als asociaal af te schilderen tijdens de uitzending en dat zonder enige consequentie……)
De eerdere presentatoren van het Radio1 Journaal: Marcel Oosten en Frederique de Jong waren honderden keren beter, maar ja die waren nogal eens kritisch tegen politici als ministers en moesten daarom verdwijnen, nog steeds een schande van formaat!!
Het Radio1 Journaal is sinds het aantreden van van de Berg verworden tot een sportzender met veel reclame, lullige onderdelen waarbij vergeleken het Van Gewest tot Gewest tv programma van weleer nog interessant was en voor de rest is het muziekjes waar niemand op zit te wachten en af en toe wat nieuws…… Nogmaals: ook daarvoor betalen we met z’n allen belasting……
Voor meer berichten over deze mislukte presentator klik op het label met zijn naam, direct onder dit bericht.
WDR5 meldde afgelopen maandag in het nieuws van 13.30 u. dat de militaire oefening operatie Sea Breeze van de NAVO, een militaire oefening met Oekraïne (dat niet eens lid is van de NAVO), bedoeld is om Oekraïne te tonen dat de NAVO het land zal beschermen tegen Russische agressie…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Operatie Sea Breeze is een NAVO oefening op landingen in Russisch gebied!! Over agressie gesproken…..
Hier durft glashard te liegen dat deze jaarlijkse oefening in de Zwarte Zee is bedoeld als protest tegen het annexeren van de Krim door Rusland…. Een wel heel smerige leugen, daar de Oekraïense bevolking, inclusief de oorspronkelijke bevolking zich heeft aangesloten bij Rusland en dat na een door internationale waarnemers als eerlijk en goed beoordeeld referendum ….. De VS heeft de staatsgreep tegen de democratisch gekozen president Janoekovytsj in Oekraïne betaald (met 4 miljard dollar!!), georganiseerd en geregisseerd. Na deze coup besloot de bevolking van De Krim, die massaal (nogmaals: democratisch) hadden gekozen voor Janoekovytsj, een referendum uit te schrijven tot aansluiting bij Rusland, zeker nadat de door de VS geparachuteerde corrupte neonazi Porosjenko in Kiev als juntaleider werd geïnstalleerd……
De VS (en haar NAVO-partners) hoopten dat Rusland na de coup tegen Janoekovytsj inderdaad De Krim zou binnenvallen, immers daar lagen haar belangrijkste Russische marinehavens die het jaarrond ijsvrij zijn…. Echter men had buiten de bevolking van De Krim gerekend…. Uiteraard wist de VS dat Rusland nooit akkoord zou gaan met het afstoten van haar marinehavens, na de coup in Oekraïne…… Schandelijk dan ook dat westerse politici en de reguliere media volhouden dat Rusland De Krim heeft geannexeerd, een flagrante leugen!!!
Hoe durven de westerse NAVO-lidstaten Rusland van agressie te beschuldigen terwijl ze zelf sinds het begin van deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen hebben vermoord in landen waar ze niets te zoeken hadden en hebben??!!!* Daarover gesproken: de NAVO heeft al evenzo niets te zoeken aan de grens met Rusland, daarmee heeft de NAVO een met de laatste Sovjet president Gorbatsjov in 1991 gesloten overeenkomst ernstig geschonden……
Men speelt met vuur en probeert Rusland te provoceren, ten eerste al met deze hele operatie en ten tweede ook nog eens met een Brits marinefregat dat zich tijdens de oefening in de Russische territoriale wateren begaf, waar de westerse politiek en media schande spraken van de reactie die Rusland op deze schending van haar territoriale wateren gaf…… BNR meldde afgelopen maandag in het nieuws van 22.30 u. dat het Nederlandse marinefregat Zr.Ms. Evertsen urenlang onderwerp van schijnaanvallen door de Russische luchtmacht zou zijn geweest en hare CDA sulligheid Bijleveld, die minister van Defensie mag spelen, heeft laten weten protest in te dienen bij Rusland….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus je oefent op het aanvallen van Rusland, ofwel schijnaanvallen en dan beklaag je je als de partij die men continu demoniseert hetzelfde doet…..** Totaal ongeloofwaardig en belachelijk!!
Zr.Ms. Evertsen, waar de diarree door het schip klotste tijdens de schijnaanvallen van Rusland
Waarom moet ons land meedoen aan militaire oefeningen waarmee een atoommacht wordt uitgedaagd en geprovoceerd??*** Niet Rusland is gevaarlijk, maar juist de NAVO en haar grote baas de VS >> zij hebben alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen moorden op het geweten (oh nee, een geweten ontbreekt ten enenmale bij de NAVO-lidstaten….) Nederland heeft als de andere NAVO-lidstaten niets te zoeken in de Zwarte Zee en gaat na deze provocerende militaire oefeningen ook nog voor bezoek naar het Midden-Oosten, ik neem aan dat men de volgende fascistische en agressieve staten zal bezoeken: Israël,Saoedi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten….. Wist overigens niet dat Marokko ook deel uitmaakt van de NAVO, dit daar het land ook deelneemt aan de militaire oefeningen nabij Russisch grondgebied…. Alsof het niet genoeg is dat NAVO-lidstaten Hongarije, Polen en Turkije fascistisch worden geregeerd…..
De NAVO is één grote terreurorganisatie die onmiddellijk ontbonden zou moeten worden, zeker daar het de stabiliteit in vele landen heeft ondermijnd en ondermijnt en daarbij enorme oorlogsmisdaden heeft begaan, zoals een fiks aantal massamoorden en ja ook onderdelen van ons leger zijn daarvoor verantwoordelijk te stellen…….
** En dan naast het demoniseren van Rusland de bevolking ook nog eens bang maken voor dat land, om zo nog meer geld vrij te krijgen voor illegale oorlogsvoering, zoals met het meer dan belachelijke spotje Psst.NL voorafgaand aan de Nederlandse verkiezingen van maart dit jaar, waaraan voormalige rechtse militaire ploerten deelnamen, zie bijvoorbeeld: ‘Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen‘ (en zie de links in dat bericht!!)
*** Waar Nederland ook nog eens één van de eerste Russische doelen zal zijn mocht het tot een kernoorlog komen, dit daar wij VS kernwapens op ons grondgebied hebben, wapens waarover Nederland niets te zeggen heeft >> hoe zot wil je het hebben??!!! Voor die wapens hebben we ook nog eens de meer dan waardeloze JSF gekocht, een uiterst luidruchtige straalvliegtuig (dat omwonenden van vliegbasis Leeuwarden terroriseert) en dat naar huidige maatstaven niet eens de aanduiding straaljager mag dragen, daar het toestel te langzaam klimt, rent en wendt (wat dat betreft kan het zich nog net meten met de A-10 Thunderbolt, een VS straaljager uit de 70er jaren…) De JSF (F-35) een toestel dat de VS van afstand ook nog eens aan de grond kan houden, mocht het doel van opstijgen de VS niet bevallen…… (het is dan ook de hoogste tijd dat er een strafrechtelijk onderzoek wordt ingesteld naar de corrupte besluitvorming die tot de keuze van dit onding heeft geleid!!)
————————————————-
Hier nog een paar berichten over de werkelijke agressor of beter gezegd de grootste terreurentiteit op aarde die de wereld telkens weer naar de rand van de vernietiging voert: ‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000, deze eeuw zijn daar al meer dan 5 miljoen dodelijke slachtoffers aan toegevoegd…..)
Voor meer berichten over Oekraïne, klik op dat label, direct onder dit bericht.
Laatste update na plaatsing, daar de kop niet duidelijk was; daar was eerder te lezen: ‘NAVO operatie Sea Breeze: oefening op aanvallen van Rusland’, mijn excuus.
Donderde vanmorgen van m’n stoel toen ik een petitie van Pesticide Action Network (PAN) onder ogen kreeg, hieruit blijkt dat de VN Wereldvoedselorganisatie, de FAO, samenwerkt met de lobbyclubs van gifmengers als Bayer-Monsanto en Syngenta, de agrochemische industrie en grote bedrijven die genetisch gemanipuleerde zaden fabriceren (alweer bedrijven als Monsanto en Syngenta).
Planten uit genetisch gemanipuleerde zaden kunnen grote hoeveelheden gif aan zoals het DNA verstorende en kankerverwekkende glyfosaat….. Daarmee is de groente op je bord in feite zwaar giftig, echter de instanties die gif toestaan op de markt en de bedrijven die dit gif verkopen durven met droge ogen te beweren dat dit geen kwaad kan daar de hoeveelheid gif minimaal zou zijn, een leugen van schandelijke proporties, daar we middels ons voedsel meerdere gifsoorten binnenkrijgen, die zich stapelen in ons lichaam en op de wat langere termijn ernstige klachten kunnen geven zoals het al eerder genoemde kanker….. (ook kunnen deze klachten optreden na een ernstige ziekte, daar het lichaam dan flink is verzwakt….) Je kan e.e.a. voorkomen door ecologisch geteelde groenten en fruit te eten, echter dat is niet weggelegd voor de grote onderlaag, daar deze groenten en fruit een stuk hoger zijn geprijsd…..
Hoe is het mogelijk dat de FAO samenwerkt met gifmengers, alsof er bijvoorbeeld in arme landen (waarvoor de FAO zich met name inzet) al niet veel te veel gif wordt gebruikt, gif dat hier vaak is verboden, maar wel in het westen wordt gefabriceerd……
Gegarandeerd dat de FAO stelt dat we niet anders kunnen en deze giftige technieken nodig hebben in de strijd tegen honger, echter daarvoor is maar een geschikt middel: stoppen met het eten van vlees, daar dit zwaar inefficiënt is en een onnodig groot beslag legt op beschikbare groenten en granen (en op de watervoorraad)*, waarbij nog aangetekend moet worden dat veel van deze groenten worden geteeld in arme landen, zoals soja in Brazilië en soja en mais in een aantal arme Afrikaanse landen…….. Overigens komen via import van groenten en fruit van buiten de EU (niet zelden geteeld door Nederlandse landbouwers bijvoorbeeld in Afrika) deze hier verboden gifsoorten toch op ons bord…..
Tell FAO not to partner with pesticide corporations!
Pesticide Action Network<subscribe@panna.org>
We
hope you’ve heard about our global campaign to block the #ToxicAlliance
between the UN Food & Agriculture Organization (FAO) and CropLife
International, the trade association that represents agrochemical,
pesticide, and genetically engineered (GE) seed corporations worldwide.
Momentum is building, and now we need your help as we ramp up the
pressure even more.
A
formal partnership with FAO would create additional space for these
giant corporations — including Corteva (formerly Dow/Dupont),
Bayer/Monsanto, and Syngenta/ChemChina — to aggressively promote their
harmful technologies.
FAO
is charged with reducing hunger and supporting the livelihoods and well
being of farmers and rural communities around the world. Partnering
with corporations that focus on increasing profits and consolidating
control of global food systems is a truly terrible idea.
Niet dat het nieuw is, de oorlog die Bolsonaro voert tegen de oorspronkelijke bevolking en in feite tegen het Amazonewoud, echter er wordt nu een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan deze oorlog (die in feite een voortzetting is van de genocide op deze bevolkingen die de eerste witte Europeanen een aantal eeuwen geleden begonnen): een wet die de legale erkenning van grondgebied aan deze volkeren moet ondermijnen…… Daarnaast is er een andere wet uit 1988, een wet die de oorspronkelijke volkeren erkent als de eerste bewoners van Brazilië en hen heeft beloofd dat ze recht hebben op de grond waar ze leven, dit recht zou ook gelden voor de wateren in deze gebieden, echter deze wet werd en wordt amper of niet geëerbiedigd en al helemaal niet door de fascisten regering die president Bolsonaro leidt…..* Deze fascistische schoft stelde bij zijn aantreden als president dat wat hem betreft het hele Amazonewoud mocht worden platgebrand voor economische ontwikkeling……. Over de inheemse volkieren zei Bolsonaro in 1998 het jammer te vinden dat de Braziliaanse cavalerie niet zo efficient was in het uitmoorden van deze volkeren dan die van de VS…..
Niets is zo triest als de enorme gebieden in het Amazonewoud van de oorspronkelijke volkeren die in rook zijn opgegaan, met een piek in 2019 en 2020, branden die bovendien de gezondheid van deze mensen sterk aantast door de enorme rookontwikkeling die hele gebieden ontoegankelijk maken en die veel van de dorpen van deze mensen in feite onbewoonbaar hebben gemaakt en maken…… Je kan dan ook gerust stellen dat het niet beschermen van de oorspronkelijke volkeren tegen bosbrand en agressieve kolonisten, niet alleen een schending is van mensenrechten, maar zelfs een misdaad is tegen de menselijkheid (het Internationaal Strafhof [ICC] zou hier onderzoek naar moeten doen!!)…… Verder is deze omgang met oorspronkelijke volkeren een grove schending van de VN verklaring met de naam: United Nations Declaration on the Rights of
Indigenous Peoples >> UNDRIP (de VN Verklaring voor de Rechten van Inheemse Volkeren)……
In het voorgaande speelt de Nederlandse veehouderij een grote rol: voor de enorme veestapel van meer dan 500 miljoen dieren die hier jaarlijks worden groot- en doodgemarteld, worden gebieden in het Amazonewoud in de as gelegd zodat men daar gentech soja kan telen waarvan Nederland na China de nummer 2 importeur is…. De praatjes van opstandige ‘boeren’ (dierenbeulen) dat veel soja wordt doorgevoerd naar het buitenland slaan nergens op, zeker gezien de grootte van Nederland in verhouding tot de belachelijk grote veestapel die hier wordt gehouden, ofwel het merendeel van de soja die wordt geïmporteerd uit Brazilië gaat naar de veestapel in ons land…… Voorts stellen velen dat het grootste deel van de wereldsojaproductie wordt gebruikt in voedsel voor vegetariërs en veganisten, een grove leugen daar meer dan 80% van de wereldsojaproductie naar veevoer gaat!! Daarnaast is het uiteraard veel efficiënter om vleesvervangers van soja te maken dan dit middels de omweg van ‘vleesproductie’ te doen, die enorm dierenleed veroorzaakt, maar waarvoor ook een enorme plas water en andere voedselproducten (als mais) nodig zijn…. Voor een kilo vlees heb je gemiddeld ongeveer 6.000 liter water nodig** en gemiddeld 5 kilo groente…….
De bosbranden jagen niet alleen de klimaatverandering verder aan, waarbij ook nog eens veel CO2 en methaanghas vrijkomt (methaangas is een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2), maar de intensieve veeteelt is zelf ook een enorme aanjager van de klimaatverandering, dit door de gigantische uitstoot van methaangas >> daarom ook is het kleine Nederland een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering………
Lees het volgende artikel van Common Dreams over de vreselijke situatie waarin een groot deel van de oorspronkelijke volkeren in het Amazonegebied moeten leven. Vandaag buigt het ‘hooggerechtshof’ van Brazilië zich over de voorliggende wetgeving die de oorspronkelijke volkeren in feite berooft van hun rechten, het artikel werd geschreven door Denise Ferreira da Silva en Mark Harris:
Brazilian indigenous people of different ethnicities protest against a
bill that limits the recognition of reserve lands, outside the National
Congress in Brasilia on June 29, 2021. Tomorrow the Supreme Court begins
the judgment of the controversial land reform bill. (Photo by EVARISTO
SA/AFP via Getty Images) (persoonlijk had ik een iets minder ‘flatteuze’ foto uitgekozen…..)
The Brazilian Government Is Waging War on Indigenous Rights
The Bolsonaro government is using legislation and the courts to try to deprive indigenous people of their rights.
Indigenous peoples in Brazil are under siege by the
Brazilian government, which is waging war on two fronts. New legislation
in the form of a bill known as PL 490/2007 threatens to cancel legal
protections for Indigenous territories, while a landmark Supreme Court
case over the so-called marco temporal, a 1988 cut-off date that
threatens to strip the Indigenous peoples of existing land rights.
Though not as visible as the effects of the fires that destroyed large
swathes of the Amazon forest in 2019 and 2020, were the legislation to
pass and the legal ruling to go against the Indigenous peoples, the
consequences will be catastrophic.
On 23 June, a committee in the
lower house of the Brazilian parliament approved a draft of PL 490/2007,
which will now be put to the vote. If lawmakers pass the bill, it will
end Indigenous peoples’ right to be consulted on the use of their land
by non-Indigenous peoples. The government could allow unrestricted
access to natural resources, including extractive activities such as
mining and commercial agriculture.
The bill, which has been under
consideration since 2007, was proposed by the country’s powerful
agro-business lobby. It is a clear violation of the existing protections
afforded to Indigenous populations under the Brazilian Federal
Constitution and the United Nations Declaration on the Rights of
Indigenous Peoples (UNDRIP). Its motivation is obvious: to allow greater loggers,
miners and cattle ranchers access to vast tracts of land in the Amazon,
which is home to the so-called “lungs of the planet”, the single
largest remaining tropical rainforest in the world, and houses at least
10% of the known biodiversity. As they have for more than 500 years, the
Indigenous peoples of Brazil are once again struggling to maintain
their way of life. They are fighting to defend their constitutionally
mandated ancestral lands in much the way they once faced down Portuguese
colonizers, loggers, and illegal gold miners.
Meanwhile, a
challenge looms in Brazil’s Supreme Court. On 30 June, it will review
the landmark case that could either affirm Indigenous land rights or set
a precedent by stripping territorial rights that were not officially
recognized when the Brazilian Constitution was approved on 5 October
1988. The 1988 Constitution, which restored democracy to Brazil after 20
years of military dictatorship, guarantees certain fundamental rights
to Indigenous peoples, not least the right to pursue their own cultural
lifestyle without pressure to assimilate. Article 231 of the
Constitution acknowledges that Indigenous peoples are the original
inhabitants of Brazil and says that “the lands traditionally occupied by
the Indigenous peoples are destined for their permanent possession, and
they are responsible for the exclusive enjoyment of the riches of the
soil, rivers and lakes existing in them.” But Brazil’s federal
Indigenous affairs agency, FUNAI, has been slow to uphold those rights
and the Indigenous peoples and their allies have continued to demand
that the federal government enforce them.
In the past few years, the threats to Indigenous peoples
have evolved into a more organised campaign that seeks to cancel
Indigenous peoples’ constitutional rights. PL 490/2007, the 14-year-old
bill that has been given fresh legislative impetus by President Jair
Bolsonaro’s administration, may be the last act in the attempt to erase
the rights of Brazil’s 900,000 Indigenous peoples to their ancestral
lands.
Even before he won the 2018 presidential election,
Bolsonaro made known his opposition to Indigenous land rights.
Repeatedly complaining that the Indigenous population occupies too much
of Brazil’s land, Bolsonaro declared on the campaign trail that “If I
become president there will not be a centimetre more of Indigenous
land.” Bolsonaro’s subsequent public statements made it clear that his
administration would work to erode Indigenous rights to the point that
they become non-existent. In 1998, he even remarked: “It’s a shame that
the Brazilian cavalry wasn’t as efficient as the Americans, who
exterminated their Indigenous peoples.”
FUNAI, the agency that is
meant to protect Brazil’s more than 300 Indigenous groups (and many more
communities within those groups), has been mobilized for the further
dissolution of Indigenous rights. New rules were pushed through to allow
non-Indigenous interests to be registered for lands that are claimed by
Indigenous communities but where the demarcation process has not been
concluded. In effect, this served to privilege the interests of the
agro-business lobby by providing a certificate that confirmed its claims
did not impinge upon Indigenous lands. Such certificates were issued
even for ancestral Indigenous lands where the protracted process of
demarcation was at an advanced stage. The technical rule change was to
FUNAI procedures affecting 237 Indigenous areas spread over nearly ten
million hectares.
Though it had dramatic consequences, it was, at
the end of the day, an administrative change to FUNAI’s rulebook. But if
PL 490/2007 were to pass and become the law of the land in Brazil, its
effects would be more sweeping by far. FUNAI would no longer have a role
to play in the demarcation of Indigenous lands and the legislature
would have the ultimate power and the authority. The motivation for this
attempt to concentrate power in lawmakers’ hands is the same as for
previous policies championed by the Bolsonaro government: to open up the
ancestral lands of Indigenous peoples in the Amazon for the use of
mining companies, loggers and ranchers, who would clear large tracts of
forest and develop extractive activities.
Kretã Kaingang, executive coordinator of the Articulation of Indigenous Peoples of Brazil,
explains the likely impact of PL 490/2007 as allowing the government to
officially take possession of Indigenous peoples’ lands, and throw open
those lands “to predatory enterprises, such as mining, and, in
practice, make demarcations unfeasible”.
Of course, the fight is
not over, by any means. On 23 June, after the draft bill was approved by
the parliamentary committee, more than 450 Indigenous leaders from 25
communities across the country, gathered in the federal capital Brasilia
to protest the attack upon the constitutional rights of Indigenous
peoples in Brazil. The government responded by deploying riot police to
fire rubber bullets and tear gas at the protesters.
The focus now
shifts to 30 June, when the Brazilian Supreme Court rules on the pivotal
case for Indigenous land rights and the country’s legislature prepares
to vote on the equally decisive draft bill. As the war on the rights of
Indigenous Brazilians intensifies, there is an urgent need for voices
around the globe to be raised in support of the resistance. And we
urgently need the international community to amplify the voices of the
Indigenous peoples of Brazil and to call for public pressure on the
Brazilian government to uphold the Indigenous rights that are mandated
by Brazil’s Constitution, as well as the UN Declaration of the Rights of Indigenous Peoples,
whose adoption Brazil voted for back in 2007. On 28 June, Alice Wairimu
Nderitu, special UN adviser to the secretary-general on the prevention
of genocide issued a statement saying that she was particularly
concerned about the situation of Indigenous peoples, specifically
mentioning Brazil.
However, given that moral or humanitarian
arguments seem to have very little impact on the Brazilian government,
some have turned to the possibility of an international boycott against
Brazilian agricultural products, including meat and soy, if these
measures are passed. In May 2021, 40 international grocery, food supply,
and investment companies published an open letter
to this effect. It is likely that a boycott campaign will gain traction
if the upcoming rulings change Brazilian laws to remove the rights of
Indigenous peoples and protections for the Amazon, which could be
devastating for the already fragile Brazilian economy.
Those who want to offer their support for Indigenous rights and environmental protections can sign an open letter
whose signatories pledge, if necessary, to implement a boycott of
Brazilian products that are linked with the destruction of lands and
cancelation of Indigenous rights.
This article is published under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 licence.
Mark Harris is
a Portland, Oregon-based writer. His essays and other writing appear in
Utne magazine, Common Dreams, Counterpunch, Truthout, The Oregonian, Z,
and other publications and news sites. Harris is a featured contributor
to “The Flexible Writer,” fourth edition, by Susanna Rich (Allyn &
Bacon/Longman, 2003); and “Guide to College Reading,” sixth edition, by
Kathleen McWhorter (Addison-Wesley, 2003).
Denise
Ferreira da Silva is an academic and visual artist. Currently, she is a
Professor and Director of the Social Justice Institute-GRSJ at the
University of British Columbia. She is the author of Toward a Global
Idea of Race (2007) and Unpayable Debt (2021) and co-editor (with Paula
Chakravartty) of Race, Empire, and the Crisis of the Subprime (2013) and
(with Mark Harris) of Indigenous Peoples and the Law (Routledge, 2018).
Her films, in collaboration with Arjuna Neuman, include Serpent Rain
(2016) and 4Waters/Deep Implicancy (2018).
** Voor rundvlees is ongeveer 15.500 liter water nodig en voor varkensvlees ongeveer 6.000 liter, voor kippenvlees ongeveer 4.300 liter…… Veganisten besparen per dag ongeveer 5.000 liter water, dat is op jaarbasis 1,8 miljoen liter water en zoals je wellicht weet: water wordt steeds kostbaarder, terwijl het één van de basisbehoeften is van al het leven op aarde…… Zie wat dat betreft bijvoorbeeld: ‘De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt’ En dan spreek ik niet eens over de enorme vervuiling van grond- en oppervlakte water door de uitstoot van de ‘vleesindustrie…..’ Onlangs werd bekend gemaakt dat de NVWA amper controleert wat ‘boeren’ (dierenbeulen) met hun mest doen, waardoor de schade aangericht door meststoffen (o.a. stikstof, nitraat en ammoniak!!) in bodem en oppervlaktewater veel hoger moet worden gesteld dan eerder gedacht…….
Ongelofelijk maar desalniettemin maar al te waar: het bericht dat de belangrijkste getuige die de VS had voor de uitlevering van Julian Assange, alle getuigenissen heeft verzonnen*, heeft geen van de westerse reguliere (massa-) media gehaald, niet dat men niet op de hoogte is, maar dit bericht komt de reguliere pers niet goed uit, immers ‘zij zijn er om de westerse waarden te verdedigen’, je weet wel de waarden van de wereld zo snel mogelijk naar de kloten te helpen en daarbij zoveel mogelijk slachtoffers maken, o.a. door het oorlogvoeren van de VS en haar NAVO-partners in landen waar het westen niets te zoeken heeft……. (bovendien is oorlogsvoering een belangrijke aanjager van de klimaatverandering, terwijl deze aanjager niet eens wordt genoemd in de meer dan lamme klimaattoppen van de laatste 20 jaar….)
De reguliere media hebben 2 manieren om nieuws wat hen niet welgevallig is te tackelen: ofwel door het niet te noemen, zoals het voorbeeld in de hierboven beschreven zaak Assange, of door figuren die een rol spelen in een bericht de grond in te schrijven, één van de bekendste van de laatste walgelijke manier van berichtgeving is alweer Julian Assange……
Op het moment dat Assange Wikileaks op poten zette en een ongelofelijk aantal officiële VS documenten openbaar maakte, die hij middels klokkenluider Edward Snowden heeft verkregen openbaar maakte, wilden een paar onderdelen van de reguliere media nog meewerken aan het openbaren van die stukken, door de documenten te controleren op namen of situaties die naar een bepaalde persoon konden leiden en die deze in gevaar zouden kunnen brengen……. Echter van die samenwerking kwam niet veel terecht, niet in de laatste plaats daar de VS dreigde dat iedereen die daar aan meewerkte zich schuldig maakte aan een vorm van spionage en als zodanig zou worden vervolgd…..
Daarop kwam er een gehele ommezwaai en de grote westerse mediaorganen, gevolgd door de rest van de westerse reguliere media begonnen Assange te demoniseren als zou hij werkelijk mensen in gevaar hebben gebracht, zonder ook maar één steekhoudend bewijs te leveren……. Assange werd verder uitgemaakt voor charlatan, terwijl juist hij deed wat echte journalisten doen: oorlogsmisdaden aan de kaak stellen en middels documenten aantonen dat de VS wereldwijd een heel smerig spel speelt: imperium opbouwen en daarbij alles en iedereen die dit in de weg staat op te ruimen, dan wel te demoniseren en vleugellam te maken, hetzij door sancties tegen ‘ongehoorzame landen’ dan wel door personen op zwarte lijsten te zetten, waarmee deze mensen hun leven niet meer zeker waren en zijn……… (op zo’n lijst loop je de grote kans om middels een VS drone te worden vermoord…..)
Overigens kan je wat mij betreft al lang van het Vierde Rijk spreken als je het over de VS hebt ook al pakt dit rijk de zaken anders aan dan de eerste drie: zo heeft de VS meer dan 800 militaire bases over de wereld, waarmee het o.a. denkt China en Rusland onder de duim te kunnen houden…. Verder kan de VS verkiezingen elders sterk beïnvloeden als men ook maar denkt dat de belangen van de VS kunnen worden geschaad door een partij die te groot dreigt te worden, dan wel demonstraties organiseren in dergelijke landen, tot en met het organiseren van opstanden en het trainen, bewapenen van gewelddadige ‘oppositiegroepen…….’ (dit veelal met gebruikmaking van illegale sancties tegen zo’n land [illegaal: zonder een VN resolutie], zodat het volk ontevreden wordt als men te maken heeft met lege schappen in de supermarkten >> in Venezuela heeft dit al aan meer dan 50.000 mensen het leven gekost…….) Als dat allemaal niet lukt kan men nog een staatsgreep organiseren bijvoorbeeld door de top van het leger van een betreffend land om te kopen en als ook dat niet lukt is er altijd nog de weg naar een illegale oorlog, het liefst ‘gelegitimeerd’ door een false flag operatie, die men dan in de schoenen schuift van zo’n land….. (bijvoorbeeld door te liegen dat zo’n land VS militairen heeft aangevallen)
Caitlin Johnstone schreef een artikel n.a.v. de media stilte rond het nieuws dat een IJslandse fraudeur en veroordeelde pedofiel als getuige voor de VS in de zaak tegen Assange door de mand was gevallen. Hoewel door de mand gevallen: de man, Sigurdur ‘Sigi’ Thordarson, gaf het gewoon toe in een interview…… Ook zij spreekt er schande van dat dit nieuws wordt genegeerd, hoe overduidelijk ook dat de reguliere westerse (massa-) media met hun steenrijke eigenaren al lang elke onafhankelijkheid hebben verloren….. Ondanks dat is die boosheid volkomen terecht, zeker als je bedenkt dat de media vol zitten, of beter gezegd: vol zouden moeten zitten met journalisten als Assange i.p.v. suffe lakeien die braaf doen wat de grote baas wel of niet wil zien in of op die media…… Dezelfde figuren die hun collega Assange zo hebben gedemoniseerd en nu net doen of ze doof en blind zijn voor het uitermate grote nieuws dat de zaak van de VS tegen Assange in het water is gevallen…… Benieuwd trouwens hoe die zogenaamde journalisten ‘s avonds naar huis gaan, met een ‘lekker voldaan gevoel’, over wat ze nu juist wel of niet hebben mogen brengen…… Ach het geld is de grootste lokker voor deze walgelijke figuren…… (die voorts niet zelden een hoge hypotheek hebben waardoor ze aan handen en voeten zijn gebonden, echter dat hadden ze van te voren kunnen bedenken, immers met koophuizen maak je de moderne slaaf en houd je deze in het gareel >> vandaar ook dat men de huren zo hard omhoog heeft gejaagd, een schande van enorme proporties……)
As of this writing, it has been three days since the Icelandic newspaper Stundinbroke the story that a key witness in the US government’s case against Julian Assange had fabricated allegations against the WikiLeaks founder. And yet, somehow, Assange is still in prison.
Weirder
still, not one major western media outlet outside of Iceland has
reported on this massive and entirely legitimate news story. A search
brings up coverage by Icelandic media, by Russian media, and by smaller western outlets like Democracy Now, World Socialist Website, Consortium News, Zero Hedge
and some others, but as of this writing this story has been completely
ignored by all major outlets who are ostensibly responsible for
informing the public in the western world.
It’s not that those outlets have been ignoring Assange altogether these last few days either. Reuters recently published an interview with Assange’s fiance Stella Moris. Evening Standard has a recent article out on Assange’s plans to marry Moris in Belmarsh, as does Deutsche Welle. It’s just this one story in particular that they’ve been blacking out completely.
BREAKING: Lead witness in US case against Julian Assange admits to fabricating evidence against him in exchange for a deal with the FBI #Assangehttps://stundin.is/grein/13627/key-witness-in-assange-case-admits-to-lies-in-indictment/ …
And
it’s not that the mainstream press are unaware of this story.
Mainstream western reporters spend a lot of time on Twitter, and
Assange’s name was trending in the United States after the Stundin story broke. Tweets about the article by high-profile accounts like WikiLeaks and Edward Snowden
have many thousands of shares each. They’ve all seen the article. They
all know it’s newsworthy. They’re just choosing not to report on it.
It reminds me of the blanket media blackout that occurred while the Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons was hemorrhaging leaks
revealing a US government-tied coverup in the alleged chlorine gas
incident in Douma, Syria. Immensely newsworthy stories were breaking
every few days on a major international scandal, yet not a peep was made
about it by the mainstream press.
We got some insight into what happens in mainstream newsrooms during such bizarre circumstances when journalist Tareq Haddad leaked the emails from his editors at Newsweek refusing
him permission to write about the unfolding OPCW scandal. Haddad’s
pitch was rejected by editor Dimi Reider on the basis that other bigger
outlets hadn’t written about it.
“Leak
has been out since weekend,” Reider wrote. “It’s certainly no scoop.
Yet despite the days that passed, not a single respected media outlet –
many of whom boast far greater regional expertise, resources on the
ground and in newsroom than Newsweek does – have taken the leak remotely
seriously. Which already yesterday made my wonder how we could or why
we should.”
Reider was supported by Newsweek‘s
digital director Laura Davis, who told Haddad his pitch was being
rejected because “the leak found zero to no traction among publications
which are highly resourced and experienced on Syria.”
And
that’s just pretty darn convenient for the powerful, is it not?
Assuming other mainstream news outlets feel the same, this means they’re
all generally following the lead of just a handful of top-tier
publications like The New York Times, The Washington Post, The Wall Street Journal and The Guardian.
If just those few outlets decide to ignore a major news story that’s
inconvenient for the powerful (either by persuasion, infiltration or by
their own initiative), then no one else will either. As far as the
media-consuming public is concerned, it’s like the major news story
never happened at all.
And that’s really, really creepy.
Media Lens
@medialens
As far as we can tell from searches, not a single ‘mainstream’ UK newspaper has covered this major development in the #Assange case. Nor has BBC News.
An
FBI informant on Julian Assange upon whose information the U.S. based a
key part of its computer intrusion charge against Assange has now
admitted that he lied. By Joe Lauria Special to Consortium…
Western mass media outlets are propaganda. They are owned and controlled by wealthy people in coordination with the secretive government agencies
tasked with preserving the world order upon which the media-owning
plutocrats have built their kingdoms, and their purpose is to manipulate
the way the mainstream public thinks, acts and votes into alignment
with the agendas of the ruling class.
You see this propaganda in the way things are reported, but you also see it in the way things are not
reported. Entire news stories can be completely redacted from
mainstream attention if they are sufficiently inconvenient for the
mechanisms of empire, or only allowed in via platforms like Tucker Carlson Tonight and thereby tainted and spun as ridiculous right-wing conspiracy theories.
If
newsworthiness and significance were what governed mainstream news
media reporting, instead of the agendas of profit and power, we’d
constantly be hearing about the people dying in Yemen and the brutal
income inequality in the United States. And the fact that the most
powerful government in the world is persecuting a journalist for telling the truth would be at the forefront of everyone’s awareness, instead of the mountain of smears they have heaped upon Julian Assange.
On
the final day of the Assange extradition hearing, magistrate Vanessa
Baraitser refused to accept an affidavit from Assange’s solicitor Gareth
Peirce, on the grounds it was out of time. The affidavi
craigmurray.org.uk
582 likes
397 people are talking about this
I
sometimes get people telling me that some news stories are meant to
“distract” us from other, bigger news stories, like this is something
the imperial narrative managers do especially on some occasions but not
all the time. In reality, distraction is never not happening,
because every single day the plutocratic media pull people’s attention
away from the pressing issues of the moment like ecocide, poverty,
oppression and mass military slaughter to get them talking about Cardi
B’s baby bump and Marjorie Taylor Greene’s latest doofy publicity stunt.
We
are being lied to. Constantly, and in more ways than we realize. By
omission, by distortion, by half-truths and by outright deception. Our
minds are being actively messed with by powerful people with limitless
resources to ensure their continued domination of the planet at any
cost. Our very perception of reality is being assaulted on myriad
fronts. Until humanity finds a way to wake itself up from its
propaganda-induced coma, the abuses of the powerful will continue.
________________________
The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you canbuy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.
Het fascistische Israëlische leger en politieapparaat is vandaag begonnen met het vernielen van huizen in Silwan en al-Bustan, onderdeel van Oost-Jeruzalem dat NB illegaal is bezet door Israël……
Mensen de beelden zijn verschrikkelijk, hoe kan een land zo omgaan met mensen……. Nogmaals bewijst Israël dat het een fascistische apartheidsstaat is en dan ook nog eens een uiterst gewelddadige…..
Het Israëlische leger is één van de modernste ter wereld en het verdrukte Palestijnse volk is dan ook geen partij voor dit bloeddorstige leger………..
Hier een video van Youtube en aantal Twitterberichten die vandaag werden gepost:
Sarah Wilkinson
@swilkinsonbc
·
Removing the indigenous Palestinians from their homes & replacing them with foreign israelis is the central principle of the Zionist project
Before and after the demolition of butchery belonging to Nidal Al-Rajabi from Al-Bustan neighborhood in Silwan.
Nidal and his two sons were arrested during the demolition.
All eyes on Silwan as more homes can be demolished anytime ! solidarity sit-in in front of Nidal Al Rajabi’s shop tonight at 7pm Jerusalem. US friends, still time to TAKE ACTION: Flood Pelosi & Schumer with phone calls and ask them to act http://bit.ly/SaveSilwanCall#SaveSilwan
Quote Tweet
Good Shepherd Collective
@Shepherds4Good
·
NOW: Israeli forces have informed residents of the al Bustan neighborhood of Silwan—those who did not self-demolish their homes—that these buildings will be demolished within 21 days and that residents will foot the bill for the bulldozers. #SaveSilwan
Earlier today, Israeli forces arrived to the al-Bustan area of Silwan to demolish a butcher shop owned by Palestinian Harby Rajabi. This is part of Israel’s plan to forcibly displace Palestinians from Silwan to build a religious theme park. #SaveSilwan
Quote Tweet
لينة
@LinahAlsaafin
·
Israeli bulldozer demolishes a store belonging to Nidal al-Rajabi in Silwan
Schande dat de wereld niets onderneemt tegen deze inhumane Israëlische terreur, bovendien bijzonder weinig aandacht in de reguliere westerse media voor deze zaak, nee als straks machteloze woedende Palestijnen hun veredelde vuurpijlen vanuit de Gazastrook afschieten op Israël heeft men volop aandacht om die ‘terreur’ te veroordelen……. Vergeet niet dat de Palestijnen het volste recht hebben om de Israëlische bezetter te lijf te gaan (zoals wij het tijdens WOII het recht hadden om de nazi-Duitse bezetter te bevechten) >> daarnaast was het uitroepen van de Israëlische staat in 1948 volkomen illegaal en het bloedige geweld waar dit mee gepaard ging is met geen tien pennen te beschrijven…… Zie o.a.: ‘Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘ (een bericht uit 2017 n.a.v. een artikel geschreven door Gideon Levy) (en zie de links in dat bericht)
Het moet de wereld nu toch duidelijk zijn dat Israël bezig is met een etnische zuivering……. Als een land als Iran iets dergelijks zou flikken zou de westerse wereld met de media en politiek vooraan op de kop staan…..
‘Wadi Yasul: a community at risk of mass displacement‘
(een artikel van VN orgaan OCHA >> Office for the Coordination of
Humanitarian Affairs >> in Nederlands: Bureau voor de coördinatie
van humanitaire zaken)
‘Bernard Hammelburg blubbert weer eens uit de ‘Palestijnse bocht’ (met een kilometer of 15!)……..‘
(Hammelburg is de ‘buitenlanddeskundige’ van BNR, deze ploert liegt
makkelijker dan dat hij de waarheid vertelt…… Voorts noemt hij
mensen die op de sociale media wel de waarheid vertellen kakkerlakken,
je weet wel zoals de nazi’s minderheden noemden die ze het liefst dood
zagen, zoals Joden…..)
Afgelopen zondagmiddag op WDR 5 het bericht dat de paus pijn heeft over de gevonden overblijfselen van 751 kinderen behorend tot de oorspronkelijke bewoners (‘indianen’) van Canada…… De overblijfselen werden met gebruik van grondradar gevonden op het terrein van de Kamloops residential school in Saskatchewan……
Het deed de paus met name pijn daar ‘de kostschool’ (lees: hel voor kinderen) waar de overblijfselen van de kinderen werden gevonden, onder beheer stond van katholieke geestelijken….. Kortom het doet de paus vooral pijn dat de rooms-katholieke kerk alweer onderwerp is geworden van een enorm schandaal……. Terwijl een maand eerder in Canada al 215 overblijfselen van kinderen werden gevonden in een massagraf, ook weer op het terrein van een ‘kostschool’ onder beheer van de rk ‘geestelijken….’
Echter ondanks zijn zogenaamde pijn wil de paus het celibaat niet als achterhaald afschaffen…… (hoe kweek je seksueel gefrustreerde pedo’s die daarbij ook nog eens volop de beschikking hebben over kinderen…….)
Om ten overvloede nog eens aan te geven dat de meeste EU-lidstaten en Groot-Brittannië (GB) niets of amper iets aan beschaving bezitten, hebben GB en Denemarken besloten om in Rwanda een concentratiekamp op te zetten voor uitgeprocedeerde vluchtelingen…… Het gaat om een kamp waar men niet uit te zetten vluchtelingen (voor de duidelijkheid: dat zijn mensen) uit Afrika wil onderbrengen, zo meldde BBC World Service radio gistermorgen in het nieuws van 10.30 u…….
Voorts werd gemeld dat GB op grote schaal mensen deporteert die nog in de asielprocedure zitten, waarmee GB tegen haar eigen wetgeving ingaat……
Daarover gesproken en zoals je begrijpt wordt hiermee tevens het VN Vluchtelingenverdrag ernstig geschonden, daarnaast is het een zware schending van mensen- en kinderrechten……
Deens protest tegen een al gesloten overeenkomst met Rwanda over ‘vluchtelingenopvang……’
Een dergelijk plan, een groot vluchtelingenkamp opzetten in een onstabiel Afrikaans land, is een zaak die men 30 jaar geleden had weggewoven als een kwaadaardige complottheorie die landen onterecht zou aanwijzen als fascistisch, echter de tijden zijn veranderd en wat 30 jaar geleden onmogelijk werd geacht, is tegenwoordig blijkbaar de normaalste zaak van de wereld…..*
Eén en ander is te danken aan de steeds verdere gang richting fascisme van een aantal EU-lidstaten >> men probeert de fascistische partijen als UKIP (UK Independence Party**) de wind uit de zeilen te nemen door diverse punten uit fascistische verkiezingsprogramma’s te kopiëren…… Daarmee is het dan ook niet vreemd dat de meeste EU-lidstaten een draai naar rechts hebben gemaakt, een situatie die is te vergelijken met de jaren voor de Tweede Wereldoorlog…….
Bij het voorgaande moet niet vergeten worden dat meerdere EU-lidstaten al gepoogd hebben om dergelijke concentratiekampen in te richten in Noord-Afrika, ook de christenen van het CDA zijn voor deze opvang…… Zie wat dat betreft ook wat er gebeurt met vluchtelingen die worden opgepakt in Libië >> die worden opgesloten in concentratiekampen waar deze mensen worden gemarteld, verkracht en zelfs vermoord….. En dan durft men bootjes met vluchtelingen terug te duwen (pushbacks) naar de territoriale wateren van Libië, waar ze worden overgenomen door de Libische kustwacht die hen daarna opsluit in die vreselijke kampen……. Zie wat dat betreft ook: ‘Scheepvaartbedrijf Vroon deporteert vluchtelingen naar de hel die hen in Libië wacht…..‘
* Waarbij ik moet aantekenen dat BBC World Service het bericht alleen om het half uur herhaalde, i.p.v. het nieuws op het hele uur, dat laatste is het nieuws waar de meeste mensen naar luisteren….. Niet voor niets daar dit uiteraard de Britse regering neerzet als inhumaan en fascistoïde…… Tja, de BBC kan je dan ook al lang geen onafhankelijke zendgemachtigde meer noemen, het verdedigt de beslissingen van de zittende regering, van wie deze zendgemachtigde afhankelijk is als het gaat om de financiën en zoals je weet: wiens brood men eet, diens woord men spreekt……
** Opvallend ook, als je in Google zoekt op UKIP krijg je rechts op de pagina een korte samenvatting van Wikipedia te zien daarin staat aangegeven waarvoor UKIP staat, daarbij is niet aangegeven dat UKIP een extreem rechtse partij is, in feite een fascistische partij……. Wat het voorgaande nog eens extra onderstreept, ofwel alsof UKIP een gewone politieke partij is…….
EU using Israel drones to track migrant boats in the Medeen
uiterst verontrustend artikel waarin de EU wordt beschuldigd van het
gebruik van Israëlische drones, die Frontex, Italië en de EU gebruiken
om o.a. bootjes met vluchtelingen te spotten waarna de Libische
autoriteiten worden gewaarschuwd schepen uit te sturen om bootjes met vluchtelingen
terug te slepen naar de Libische kust, waarna deze mensen in door de EU
betaalde concentratiekampen verdwijnen….. (‘leve de EU!’)
Animal Rights komt met een bericht (waarin o.a. een petitie en oproep tot demonstratie) over de verschrikkelijke dierenmishandeling van apen in het Biomedical Primate Research Centre (BPRC) in Rijswijk……
Zelfs apenkinderen zijn het slachtoffer van dierproeven……
Men gaf in dit geval apen ketamine om ze daarna te martelen met elektrische schokken via de bodem van de kooi, dit in een onderzoek naar PTSS (posttraumatische stressstoornis), een volkomen kul onderzoek en benieuwd wie de opdrachtgever is voor deze waanzin en gruwelijke mishandeling van dieren……. Dieren die net als wij kunnen denken, geluk, angst en ellende kunnen voelen en die niets anders willen dan een normaal leven, waar ze alleen maar van kunnen dromen, daar ze worden vermoord als de martelingen zijn afgelopen…… Bovendien worden de meeste van deze apen illegaal gevangen en verscheept…..
De martelingen waaraan de apen worden onderworpen gebeuren vaak ook nog eens onzorgvuldig, zo meldt Animal Rights dat een aap zelfs 10 keer de voor apen toegestane hoeveelheid ketamine kreeg toegediend…… (trouwens om te bepalen wat een bepaalde apensoort, in dit geval penseelapen, kunnen verdragen aan ketamine, zijn ook weer barbaarse dierproeven verricht……)
Hoe kan men alleen al bedenken dieren een posttraumatische stressstoornis te bezorgen??!!! Hoe inhumaan ziek in de hersenpan moet je dan zijn??!!! Dat mensen elkaar zo’n stoornis kunnen bezorgen is al te gek voor woorden…… Een dergelijke stoornis wordt maar al te vaak veroorzaakt door (illegale) oorlogsvoering, ofwel regeringen zoals die van CDA ploert Balkenende en de grijnzende VVD schoft Rutte, die in feite kinderen afstuurden naar landen waar we niets te zoeken hadden en dat op basis van leugens gefabriceerd door de geheime diensten van de VS…….
Leugens die men had kunnen ontwarren door bijvoorbeeld te luisteren naar de wapeninspecteurs van de VN, of zelf onderzoek te laten doen naar aantijgingen van VS geheime diensten die NB bekend staan om hun enorme vermogen tot liegen, maar nee, de VS hoeft bij wijze van spreken maar een scheet te laten en Nederland en andere westerse landen staan al klaar om deze grootste terreurentiteit ter wereld ten dienste te staan met militairen en oorlogstuig……. (niet in de laatste plaats om te oefenen in het echt….)
Dierproeven zijn totaal onzinnig en onnodig, daar men tegenwoordig methoden heeft die veel preciezer overeenkomen met wat nodig is voor de mens en de klachten of ziekten waar mensen aan lijden, dit doet men middels de Research Modernisation Deal (RMD)…* Vergeet verder niet: een aap kan niet vertellen wat deze ervaart aan PTSS, daar heb je toch echt een mens voor nodig……
Dan moet nog opgemerkt worden dat de dieren in veel te kleine kooien worden opgesloten, alleen dat zou al reden tot onmiddellijke sluiting van zo’n hel voor dieren moeten zijn……
Dierenmishandelaars, als die van het BPRC, moeten strafrechtelijk worden vervolgd voor ernstige en barbaarse dierenmishandeling en zwaar worden gestraft!! (dat geteisem zou geen recht moeten hebben op ook nog maar één rustig moment in de rest van het leven voor alle schoftenterreur die ze op dieren hebben losgelaten!!)
WEER GRUWELTESTEN BIJ HET BPRC
Opnieuw onthullen we gruweltesten in het apentestcentrum BPRC: penseelapen krijgenelektrische schokkentoegediend. De dierproefnemers willen op deze wijze posttraumatische stresservaringen opwekken bij de dieren.
Elektroden worden met tandartscement vastgemaakt aan de borst en schedel van de apen. Heel vaak gaat het mis en laten de elektroden los. De dierproef wordt slordig uitgevoerd en het experiment is ronduit sadistisch. De apen krijgen de drugs ketamine toegediend en daarna elektrische schokken via de bodem van de kooi. Eén aapje krijgt 10x meer binnen van de drugs dan de bedoeling was. Wanneer de dieren niet meer nodig zijn, worden ze afgemaakt.
Jaar in, jaar uit, maakt het BPRC 150 tot 200 gezonde apen doodziek. Deze onzinnige experimenten moeten direct stoppen. We zijn woedend en organiseren aanstaande woensdagmiddag 30 juni een protestactie voor de poort van de apenhel.
We hebben een brandbrief gestuurd naar alle Kamerleden. Daarnaast zijn we een petitie gestart
voor sluiting van het BPRC. We willen dat het geld geïnvesteerd wordt
in dierproefvrij onderzoek. Alle apen moeten zo snel mogelijk met
pensioen.
Heb
direct onder dit bericht ook het label de naam van demissionair ChristenUnie
minister Carola Schouten toegevoegd, deze fijn christelijke hufter is
verantwoordelijk voor het martelen van primaten en andere zoogdieren in
ons land en weigert daar iets tegen te doen…….
Ongelofelijk maar de getuige die de VS heeft opgevoerd en die haar zaak tegen Julian Assange sterk moest maken, is een veroordeelde fraudeur, pedofiel en een gediagnosticeerde sociopaat, niet alleen dat, deze getuige heeft toegegeven aan de IJslandse krant Stundin dat hij belangrijke delen van zijn getuigenis tegen Assange heeft verzonnen…….. Bovendien heeft deze getuige, Sigurdur ‘Sigi’ Thordarson, toegegeven dat hij een betaalde FBI informant is en dat hij door kon gaan met zijn misdadige praktijken, daar hem werd beloofd dat hij niet zou worden vervolgd (immuniteit voor vervolging)…… Ofwel deze figuur mocht niet alleen doorgaan met het plegen van fraude, maar ook met het misbruiken van kinderen, zonder dat hem een strobreed in de weg werd gelegd…….. Oké niets nieuws: de VS heeft schijt aan alle zaken die een normaal land niet zou doen, maar kindermisbruik tolereren gaat wel heel erg ver……
Om het laatste nog eens extra te benadrukken: de VS wist al met wie men te maken had, wat betreft de hiervoor genoemde zaken, toen men Thordarson inzette als getuige tegen Assange…….. Het is uit het artikel van Caitlin Johnstone dat hieronder is opgenomen niet duidelijk, maar het zou me niet verbazen als de FBI deze zaken bij Thordarson heeft ingefluisterd, immers de door Thordarson genoemde zaken zijn ‘toevallig’ heel belangrijk in de door de VS bij Groot-Brittannië aangespannen zaak om Assange uitgeleverd te krijgen, de VS gebruikt daarvoor de meer dan vervloekte Patriot Act……..
In de zaak om Assange uitgeleverd te krijgen en waarvoor de VS werd teruggefloten door rechter Vanessa Baraitser, voerde de VS aan dat Assange wordt vervolgd voor: ‘journalistic
activity which exposed US war crimes’, ofwel journalistieke activiteiten
die oorlogsmisdaden openbaren begaan door de VS….. Me dunkt een taak die elke journalist zou moeten uitvoeren als deze dergelijke zaken onder ogen
krijgt…… De grote leugen achter het geheel was dat Assange bestaande personen in gevaar zou hebben gebracht, ja zelfs in levensgevaar, iets wat zijn ‘collega journalisten’ hem ook voor de voeten hebben geworpen, zonder dat deze zogenaamde journalisten van de reguliere westerse (massa-) media dit hebben onderzocht, immers dan hadden ze gezien dat Assange dat op geen moment heeft gedaan…….
Thordarson is kort werkzaam geweest voor Wikileaks, de site die Assange heeft opgezet nadat hem officiële documenten van de VS werden toegespeeld door o.a. Edward Snowden. De valse getuigenis van Thordarson bevat o.a. de leugen dat Assange aan Thordarson zou hebben gevraagd om de telefoons van parlementsleden en de regering van een nummer één NAVO land (code voor IJsland) af te luisteren of desnoods te hacken en computers te hacken om dergelijke gesprekken terug te vinden >> een dergelijke opdracht heeft hij nooit gehad zo heeft Thordarson toegegeven aan de IJslandse krant Stundin…….
Rechter Baraitser heeft in de uitzettingszaak nog gewezen op de aanname dat Assange en Thordarson tevergeefs een poging hebben ondernomen (nadat Assange Thordarson daarom zou hebben gevraagd) om gestolen gecodeerde geheime informatie te ontcijferen. In werkelijkheid ging het echter om bekende informatie, die door klokkenluiders, waarschijnlijk van de IJslandse Landsbanki (bank), in de openbaarheid werd gegooid, ofwel van stelen en geheim was al lang geen sprake meer…….. Weer werd hier verwezen naar het nummer één NAVO land (IJsland)……. Met de informatie zou men politievoertuigen kunnen volgen, en ook hierover verklaarde Thordarson dat Assange hem nooit iets dergelijks heeft gevraagd……
Edward Snowden stuurde na deze info een Twitterbericht de wereld in met de opmerking dat dit het eind is van de zaak tegen Assange en mocht Biden doorgaan met pogingen om Assange uitgeleverd te krijgen, de schade voor de reputatie op het gebied van de persvrijheid van de VS voor minstens één generatie onherstelbaar zal zijn…… Beetje vreemd, immers hoewel de VS een grote bek heeft over de persvrijheid in landen waarmee het op z’n zachtst gezegd slechte banden heeft, is al lang duidelijk dat de zittende administraties in de VS lak hebben aan persvrijheid*, zeker als de pers zware kritiek uit op een administratie….. Sterker nog: de VS zet al jaren de grote techbedrijven onder druk om censuur uit te oefenen op de verschillende platforms, als die van Facebook, Google, Apple, YouTube en Twitter…… Voorts is het grootste deel van de reguliere (massa-) media over het algemeen op de hand van de zittende administratie (waar de Trump administratie een uitzondering was), dit daar de eigenaren van die media daar belang bij hebben……. Kortom de zittende administratie zoals die van Joe Biden nu, heeft geen censuur nodig op de reguliere media, die wordt al uitgevoerd door die media…..**
Tot slot nogmaals: Julian Assange wordt in isolatie gevangengehouden en dat al ruim 2 jaar: deskundigen hebben meermaals vastgesteld (al in de vorige eeuw) dat isolatie van gevangenen een ernstige vorm is van geestelijke marteling, die men isolatiefolter noemt >> moet je nagaan: dit terwijl Assange volkomen onterecht gevangen zit……..
The Icelandic newspaper Stundinreports
that a key witness in the US prosecution of Julian Assange has admitted
in an interview with the outlet that he fabricated critical accusations
in the indictment against the WikiLeaks founder.
“A major
witness in the United States’ Department of Justice case against Julian
Assange has admitted to fabricating key accusations in the indictment
against the Wikileaks founder,” Stundin reports. “The witness,
who has a documented history with sociopathy and has received several
convictions for sexual abuse of minors and wide-ranging financial fraud,
made the admission in a newly published interview in Stundin where he
also confessed to having continued his crime spree whilst working with
the Department of Justice and FBI and receiving a promise of immunity
from prosecution.”
Key witness in Assange case admits to lies in indictment
A
major witness in the United States’ Department of Justice case against
Julian Assange has admitted to fabricating key accusations in the
indictment against the Wikileaks founder in stundin.is
“The
court found that Sigurður is by all definitions a sociopath, suffering
from a severe anti-social personality disorder. However, the court found
that he did know the difference between right and wrong and could not
be considered insane and could therefore stand trial,” Iceland Magazinereported in 2015 during Thordarson’s child abuse case.
This
was all public knowledge when the US government was building its case
to extradite Julian Assange to America and try him under the Patriot Act
for journalistic activity which exposed US war crimes,
a prosecution for which Assange is still locked up in Belmarsh Prison
pending Washington’s appeal of a UK court’s denial of the extradition
request. And now we know for a fact that the odious person whose
testimony formed the basis for much of that prosecution was lying.
“US officials presented an updated version of an indictment against him to a Magistrate court in London last summer,” Stundin
says. “The veracity of the information contained therein is now
directly contradicted by the main witness, whose testimony it is based
on.”
The
article’s authors explain that contrary to the claims in that
indictment, “Thordarson now admits to Stundin that Assange never asked
him to hack or access phone recordings of MPs” and “further admits the
claim, that Assange had instructed or asked him to access computers in
order to find any such recordings, is false.”
Judge
Baraitser: “he also asked [Thordarson] to hack into computers to obtain
information including audio recordings of phone conversations between
high-ranking officials, including members of the Parliament, of the
government of “NATO country 1”.”
This is false, says Thordarson https://t.co/oDXLARJuGK
Thordarson’s
testimony was cited extensively by British Magistrate Vanessa Baraitser
when she was providing her ruling on the extradition request which is
currently under appeal, and it looks pretty silly now that we know it
was bogus. Her ruling
repeats the prosecution’s claim that Assange “asked Teenager to hack
into computers to obtain information including audio recordings of phone
conversations between high-ranking officials, including members of the
Parliament,” but Thordarson has now recanted this claim.
While the judgement on the extradition
request reads, “It is alleged that Mr. Assange and Teenager failed a
joint attempt to decrypt a file stolen from a ‘NATO country 1’ [ code
for Iceland] bank”, Thordarson told Stundin
that “this actually refers to a well publicised event in which an
encrypted file was leaked from an Icelandic bank and assumed to contain
information about defaulted loans provided by the Icelandic Landsbanki,”
and that “Nothing supports the claim that this file was even ‘stolen’
per se, as it was assumed to have been distributed by whistleblowers
from inside the failed bank.”
While
the ruling repeats the claim that Assange “used the unauthorized access
given to him by a source, to access a government website of NATO
country-1 used to track police vehicles,” Thordarson told Stundin that “Assange never asked for any such access.”
“This is the end of the case against Julian Assange,” tweeted NSA whistleblower Edward Snowden, adding,
“If Biden continues to seek the extradition of a publisher under an
indictment poisoned top-to-bottom with false testimony admitted by its
own star witness, the damage to the United States’ reputation on press
freedom would last for a generation. It’s unavoidable.”
“Now
it’s time to have an international inquiry on how Sweden, UK, US,
Ecuador and Australia have handled the Julian Assange case. My FOIA*** provides evidence nothing is normal in this case,” tweeted investigative journalist Stefania Maurizi.
It
just says so much that the most powerful government in the world, with
all its essentially limitless resources, needed to build its case
against Assange on false testimony from a diagnosed sociopath and
convicted child molester. That’s how strong their case was against a
journalist whose only “crime” was telling the truth about the powerful.
This is a farce. The fact that this man remains behind bars is an outrage.
__________________________________
The best way to make sure you see the stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on Facebook, Twitter, Soundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you canbuy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.