Joe Biden: als de NAVO niet bestond moest deze worden uitgevonden….. ha! ha! ha! ha! ha!

Joe Biden is met zijn oorlogshits-tour bezig in Europa, zowel tijdens het G7 overleg als die van de NAVO, heeft hij erop gehamerd dat China en Rusland een gevaar zijn voor de wereldvrede….. Niet dat Rusland en China als de VS bezig zijn met de ene na de andere illegale oorlog, of elders proberen regeringen omver te werpen die niet aan hun hand wensen te lopen, zoals de VS keer op keer wel doet (en dat in veel gevallen zelfs tegen democratisch gekozen regeringen), of dat Rusland en China als de VS duizenden mensen hebben vermoord (waarmee de VS nog steeds bezig is*) middels drones daar men deze mensen verdacht van terrorisme (waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht, ofwel deze mensen behoren tot de ‘bijkomende schade’  >> ‘collateral damage’)……

Voer voor het Internationaal Strafhof, zonder uitzondering oorlogsmisdadigers!! (‘wereldleider’ Rutte is ‘zo belangrijk’ dat hij niet eens op de foto staat…. ha! ha! ha! ha!)

Nee Rusland en China zijn een bedreiging voor de VS: -daar ze zich anders opstellen bijvoorbeeld ten aanzien van arme landen, -daar ze lak hebben aan wat de VS wel of niet wenst, -daar ze landen helpen waar de VS een regimeverandering wil doorvoeren en -daar ze door de agressie van de VS en haar NAVO-partners hebben besloten samen te werken in een poging om de agressie van de VS te stoppen, zonder dat men daarvoor met geweld dreigt, zoals de VS en haar NAVO-partners bij herhaling wel doen….. Voorts willen Rusland en China bijvoorbeeld het VS SWIFT betalingssysteem onderuit te halen met een eigen betalingssysteem voor de hele wereld, zodat het voor de VS veel moeilijker wordt om bedrijven, na het opleggen van illegale sancties (dus zonder VN resolutie) aan een haar onwelgevallig regime, te dreigen met uitsluiting als ze zich niet aan de orders van Washington wensen te houden en onmiddellijk moeten stoppen met samenwerking dan wel levering van producten of diensten aan zo’n land……

Oorlogsmisdadiger Joe Biden stelde voor de zoveelste keer dat wanneer de NAVO niet bestond, deze uitgevonden zou moeten worden……. Waar hij aan toevoegde dat de NAVO of nu beter: “NATO is critical important for US interests” (ofwel de NAVO is uiterst belangrijk voor de belangen van de VS)….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja logisch, zomaar een extra leger waarover deze uiterst agressieve vereniging van terreurstaten kan beschikken, vergeet niet dat de NAVO altijd onder militair opperbevel staat van de VS, ‘secretaris-generaal’ van de NAVO Jens Stoltenberg is een Noors zetbaasje van de VS, die alleen mag zeggen wat de VS heeft goedgekeurd…… (ja tijdens Trump sputterde Stoltenberg nog wel eens tegen de VS, echter als puntje bij paaltje kwam stond hij weer achter de VS……)

De media spreken er niet graag over maar men wil de NAVO hervormen en elke lidstaat zou moeten bijdragen aan de oorlogshandelingen waarin de NAVO is betrokken, volgens mij is daar amper verweer tegen van Europese politici, terwijl dit een smerige manier is om de lidstaten geld uit de zak te kloppen en zo kan men ophouden over de 2% van het BBP dat zou moeten worden bijgedragen aan de NAVO…… Bovendien zouden zo staten die tegen een volgende illegale oorlog zijn die de VS weer zal aangaan, toch moeten meebetalen aan deze illegale oorlog…… Voorts is het zeker dat de NAVO daarmee macht krijgt over de afzonderlijke EU lidstaten…..

De VS geeft jaarlijks een godsvermogen uit aan defensie uh oorlog, dit jaar zelfs 735 miljard dollar, daarvoor voert dit land meerdere oorlogen, onderhoudt daarmee meer dan 800 militaire bases over de wereld en voert het onwettige standrechtelijke executies uit, middels de drone aanvallen waarover ik eerder schreef….. Het is te belachelijk voor woorden dat ook wij een kapitaal moeten uitgeven aan illegale oorlogen, waarmee de VS en haar NAVO-partners deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen hebben vermoord…… (uitgaven voor militaire missies gaan over het algemeen niet ten koste van het Defensie budget, ofwel op die slinkse manier draagt Nederland meer bij aan de NAVO…) Voorts is het gelul van een dronken aardbei dat de EU-NAVO-lidstaten zich niet kunnen verdedigen tegen bijvoorbeeld Rusland, vanwege het tekort aan defensie uitgaven: Frankrijk en Groot-Brittannië hebben een aanzienlijk kernwapenarsenaal en bovendien geven deze 2 landen plus, Duitsland en Italië al meer dan 3 keer zoveel uit aan defensie dan Rusland…… Verder heeft Rusland er totaal geen behoefte aan om de enorme slangenkuil die men EU noemt in te nemen, niet voor niets dan ook dat de NAVO oefeningen langs de Russische grens erop gericht zijn om juist Rusland binnen te vallen!!! (oefeningen in gebieden waar de NAVO volgens de afspraak in 1991 met de laatste Sovjet president Gorbatsjov niet eens zou mogen zijn……) Over agressie gesproken!!

Het voorgaande terwijl de NAVO nu ook de deur voor haar lidmaatschap heeft opengezet voor Oekraïne en Georgië……. Niet moeilijk te bedenken dat vooral Oekraïne in de nabije toekomst een beroep zal doen op artikel 5 van de NAVO vanwege de zogenaamde annexatie van De Krim door Rusland en het afscheiden van Oekraïne door de separatisten in Oost-Oekraïne…. De Krim is niet geannexeerd door Rusland: de bevolking besloot in grote meerderheid, inclusief de oorspronkelijke bevolking, na een door internationale waarnemers als eerlijk beoordeeld referendum, zich aan te sluiten bij Rusland, dit daar ze het niet eens waren met de coup tegen de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj, daarnaast wensten ze niet te worden geregeerd door de neonazi-junta o.l.v. de zwaar corrupte fascist Porosjenko…… De separatisten in Oost-Oekraïne besloten zich om dezelfde reden af te scheiden van Oekraïne…….

Gisteren had een Radio1 verslaggever Rutte voor de microfoon, die werkelijk dacht dat hij de hele wereld toesprak (uiteraard is hij het lachertje van de internationale politiek, daar hij ten overvloede in eigen land nog eens heeft bewezen een oplichter en leugenaar te zijn) en daarom in z’n beste steenkool Engels begon te lullen dat we de dialoog moeten openhouden met China en met Rusland, hoewel hij stelde dat we niet naïef moeten zijn als het om Rusland gaat, daar er echte reden is om ongerust te zijn……. ha! ha! ha! ha! ha! Uiteraard doelde hij daarbij op de ‘vele cyberaanvallen’ die vanuit Rusland zouden worden gedaan, terwijl hij dondersgoed weet dat de CIA en NSA cyberaanvallen kunnen uitvoeren en de sporen daarvan in willekeurig elk land kunnen achterlaten en daarmee dat land als dader aanwijzen, zo blijkt uit officiële documenten van NB de VS zelf!! (Wikileaks Vault 7) Overigens kan je het vergeten dat men bewijzen overlegt dat Rusland of een ander land de dader is (dat zou mensen in gevaar brengen…. ha! ha! ha!)……. Daarover gesproken: als cyberspionage wel wordt bewezen is de dader keer op keer de VS, dat zelfs haar partners in de EU bespioneert, maar dat schijnt men in het westen intussen normaal te vinden…… 

Op WDR 5 afgelopen maandagavond na 23.00 u. een geheel opgewarmde portie demonisering van Rusland en China. Jens Stoltenberg (oorlogshitser en topgraaier NAVO) zou hebben gezegd dat de NAVO wel een dialoog wil met China, maar dat dit land e.e.a. zou hebben laten afweten….. Benieuwd welke voorwaarden voor die dialoog de NAVO heeft gesteld, maar als China niet wil praten moeten deze wel behoorlijk onbeschoft zijn….. Bovendien is het maar de vraag of Stoltenberg de waarheid spreekt, immers liegen kan hij als de beste dat heeft hij meer dan eens bewezen….. Om te laten zien dat China slecht bezig is werd er nog even gemeld dat China haar defensiebudget aanzienlijk heeft verhoogd….. ha! ha! ha! ha! Dit terwijl alleen de VS al 7 keer meer uitgeeft aan defensie uh oorlogsvoering dan China en Rusland samen uitgeven aan defensie!!

Joe Biden had tijdens de NAVO top een grote bek over de agressie van China en Rusland, alsof die ook maar in de schaduw kunnen staan van de grootschalige terreur die de VS en haar andere NAVO-lidstaten elders aanrichten….. Overigens ook op de G7-top had Biden grote kritiek op China, daarom besloot men geld in arme landen te steken als tegenwicht tot China, dat werkelijk ontwikkelingshulp biedt, zoals het aanleggen van wegen, havens, vliegvelden en spoorwegen…… Waar (ook grote) westerse bedrijven in arme landen de corruptie in stand houden en landen leegzuigen met behulp van corrupte politici…. Benieuwd wat er van dat G7 voornemen terecht komt, maar het zal me niet verbazen als over 5 jaar blijkt dat het een groot fiasco is, zoals het ontwikkelingsbeleid van eertijds PvdA minister en kwaadaardigheid Ploumen in Rutte 2 één grote flop was, zoals Oxfam Novib na een paar jaar concludeerde, ook zij wilde ontwikkelingshulp via Nederlandse bedrijven in arme lande regelen, echter het geld verdween in de buitenlandse kluizen van deze ondernemers!! Tegelijk heeft Ploumen toen succesvolle ontwikkelingsprojecten de kop omgedraaid, successen na jaren van werken met een pennenstreek vernietigd…..

Natuurlijk werden de mensenrechten weer van stal gehaald, ook door mensenrechtenschender Joe Biden, in wiens land het leven van een gekleurde nog minder waard is dan dat van een hond, een land waar in verhouding een enorm aantal gekleurden vastzit en waar men het grootste aantal mensen vasthoudt in isolatiefolter en dat in een aantal gevallen al meer dan 10 jaar (mensen isoleren is een zeer ernstige vorm van marteling, nog sterker als dit jaren aaneen duurt!!)…. Spreken over mensenrechtenschendingen en het tegelijkertijd eisen dat onderzoeksjournalist Julian Assange wordt uitgeleverd, terwijl deze niets anders dan zijn werk deed, maar ja als je de VS aanklaagt voor oorlogsmisdaden en andere bijzonder onfrisse zaken gelden deze mensenrechten blijkbaar niet meer…… Hetzelfde geldt voor klokkenluiders die met hun aanklachten de VS er minder fraai laten uitzien >> zij zijn vogelvrij en worden als het even kan vastgezet….. (daarvoor luistert justitie in de VS zelfs journalisten en mediaorganen af**, zodat men de klokkenluider kan arresteren en de schade nog enigszins kan beperken, een schande van jewelste!!) 

Navalny werd als voorbeeld aangehaald als bewijs dat Rusland de mensenrechten schendt, deze bewezen fascistische misdadiger is blijkbaar belangrijker dan de gelauwerde onderzoeksjournalist Assange, die godbetert al meer dan 2 jaar in isolatiefolter zit en dat voor het op een correcte manier uitvoeren van zijn beroep…….

Vanmorgen besteedde sufferd Hammelburg zijn column aan de NAVO-top en zowaar het viel me mee dat hij de opengezette deur voor lidmaatschap van Oekraïne en overigens ook van Georgië, een blunder vond van de NAVO daar hiermee Putin wordt geprovoceerd (nou zeg maar geschoffeerd)…… Verder kwam Hammelburg met de leugen dat Rusland Georgië was binnengevallen daar dit land de pro-Russische enclaves Abchazië en Zuid-Ossetië wilde innemen. Terwijl Rusland deze enclaves te hulp schoot tegen het barbaarse geweld dat Georgië uitoefende tegen de bewoners van die enclaves o.a. door het bombarderen van woonwijken….. (een zware oorlogsmisdaad waar men in het westen het zwijgen toe deed….) Kortom Hammelburg doet het voorkomen als was dit een agressieve daad van Rusland terwijl het hier echt om een humanitaire missie ging, niet dat soort missies die Nederland zogenaamd deed om de VS te helpen bij haar illegale oorlogen tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië…… Voorts kwam Hammelburg weer met de cliché leugen dat Rusland De Krim heeft ‘ingepikt’ (zie wat ik daar eerder over schreef), waar hij nu aan toevoegde dat Rusland ook Oost-Oekraïne heeft ingepikt……. ha! ha! ha! ha! ha! Wat een fantast, ongelofelijk!! Als het Russische leger in Oost-Oekraïne zou vechten had dit leger de Oekraïense neonazi-bataljons al lang weggevaagd, bataljons die telkens weer dorpen en steden in Oost-Oekraïne bombarderen, oorlogsmisdaden van grote proporties!!

Nog vergeten bij plaatsing van dit bericht: Joe Biden, een oorlogsmisdadiger van formaat, durfde Putin eerder een killer te noemen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! (2 uur na plaatsing toegevoegd)

*  Ga maar na wat een enorme hysterie er in het westerse medialand en in de westerse politiek zou uitbreken als China of Rusland met drones mensen zouden uitschakelen in landen waar ze zoals de VS niets te zoeken hebben……. (wat zeg ik: de hysterie zou even groot zijn als deze landen dit op eigen bodem zouden doen!!)

** Zie: ‘‘Klokkenluidersbescherming’ in VS: Obama en Biden lieten journalisten en redacties afluisteren om klokkenluiders te pakken‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. Julian Assange en opperschoft Navalny)

—————————————————

Zie ook: ‘Barbaarse oorlogsmisdaden van Azerbeidzjan tijdens de oorlog van 2020 tegen Armenië‘ (met hulp van NAVO-lidstaat Turkije…..) (en zie de links in dat bericht!!)

Kamala Harris (vicepresident VS) roept bevolking van Guatemala op niet naar de VS ‘te vertrekken’ uh te vluchten

 

Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk

Joe Biden als Gandalf de brenger van het licht…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bidens ‘humane plan’ voor Midden-Amerika zal bitter weinig verandering geven in de omgang met de volkeren in die regio‘ 

New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen

Met nieuw VS ‘vluchtelingenbeleid’ zullen nog meer kinderen seksueel misbruikt worden…..

Maya vrouwen die de terreur en genocide in Guatemala overleefden vechten voor gerechtigheid

Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro (en zie de links in dat bericht!!)

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

 VS gaat door met uithongeren Venezolaanse volk >> de westerse wereld negeert deze afschuwelijke oorlogsmisdaad

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie
‘ (maar wel hypocriet kritiek
hebben op de Saoedische moord op journalist Khashoggi, terwijl Biden
onderzoeksjournalist Julian Assange wil laten wegrotten in de cel……)

Puskas Arena uitverkocht voor wedstrijd Hongarije – Portugal: bezoekers moeten verplicht een gele armband dragen

Hoorde zojuist op BBC World Service radio dat de splinternieuwe en spuuglelijke Puskas Arena voor de wedstrijd Hongarije – Portugal volledig is uitverkocht, zo kunnen er 60.000 mensen deze wedstrijd bijwonen. Geen Coronamaatregelen als een minimale afstand, wel moeten de bezoekers gevaccineerd zijn en dat kunnen bewijzen, daarvoor krijgen ze een gele armband die aantoont dat ze ‘virusvrij zijn’ (dat kan je niet eens garanderen, ook niet na vaccinatie!!)……

De Puskas Arena: opvallend dat er (binnen korte tijd) geen foto’s op het internet zijn te vinden, die op afstand van straathoogte zijn genomen en waarbij je de oude omliggende bestaande gebouwen ziet staan, logisch daar dit een aanslag is op je ogen….. (Google had vandaag wel zo’n foto als achtergrond op het bureaublad >> je weet niet wat je ziet….)

Een gele armband, waar doet me dat aan denken en aan welke periode in de nog redelijk recente geschiedenis??

Zie ook: ‘Koning W.A. en zijn Maxima op de voetbaltribune voor EK Nederland – Oekraïne

‘Klokkenluidersbescherming’ in VS: Obama en Biden lieten journalisten en redacties afluisteren om klokkenluiders te pakken

Weer zo’n bericht waarvan je stijl achterover zou kunnen slaan, ware het niet dat het al lang bekend is dat de geheime diensten van de VS en politici daar de pest hebben aan klokkenluiders……

Vorige week zondag in het BBC World Service radionieuws van 00.00 u. het bericht dat justitie in de VS met toestemming van president Obama (en vicepresident Biden) en later met instemming van Trump, journalisten en redacties van mediaorganen hebben afgeluisterd om op die manier klokkenluiders te identificeren en te kunnen pakken voordat ze ‘kwaad konden doen….’

Persbureau Associated Press (AP) werd het meest afgeluisterd: er werd daar maar liefst 2,5 maand aan gesprekken getapt……

Ach ja, de VS: ‘het land van de onbegrensde mogelijkheden’, althans in negatieve zin…….. 

Wel moet ik nog opmerken dat het ook in ons land huilen is met de pet op als het gaat om bescherming van klokkenluiders en het zal me niet verbazen als de AIVD hetzelfde doet, dus krantenredacties en journalisten afluisteren als men denkt dat een klokkenluider weer zand in de machine zou kunnen strooien……. Sterker nog een paar jaar geleden werd bekend gemaakt dat hier zelfs gesprekken tussen advocaten en hun cliënten werden afgeluisterd, dit nog naast het feit dat Nederland de twijfelachtige eer had het meest af te luisteren, in verhouding zelfs meer dan een politiestaat als China….. Wat dat betreft is het niet eens opvallend dat AIVD agenten werden ingezet als werknemers van het Klokkenluidershuis…….. Niet voor niets ook dat het klokkenluidershuis één grote flop is geworden…… Voorts was het zo dat wanneer je daar als klokkenluider aanklopte, je meteen moest tekenen dat je over de feiten die je in de openbaarheid wil gooien verder met niemand mag spreken (terwijl klokkenluiders zoals gezegd juist alles in de openbaarheid willen gooien….)….. Te belachelijk voor woorden!!  (ik spreek in de verleden tijd daar ik aanneem dat men in dat anti-klokkenluidershuis lessen heeft geleerd, maar het zou me weer niet verbazen als de gang van zaken daar nog steeds dezelfde is….)

Over de AIVD gesproken: deze geheime dienst heeft als haar militaire tak de MIVD, op eigen houtje metadata doorgespeeld aan de VS….. Men stelde dat het alleen om metadata ging, echter je hoeft er niet van op te kijken alsook voor de VS belangrijke gesprekken werden doorgespeeld…….  

Verder moet niet vergeten worden dat het computersysteem van de politie werd geleverd door een Israëlisch bedrijf dat bij levering heeft bedongen dat bij storingen e.d. niemand anders dan het bewuste bedrijf de boel mag repareren >> toen dit bekend werd gemaakt, bleek ook nog eens dat het bewuste bedrijf kan rondneuzen in de computeropslag van de Nederlandse politie en daarmee heeft ook terreurorganisatie Mossad, de Israëlische geheime dienst, toegang tot die gegevens!!!

En dat alles met de reguliere media en hun journalisten die het gore lef hebben om de gelauwerde onderzoeksjournalist Julian Assange weg te zetten als een charlatan en een gevaar voor de staatsveiligheid, waar men voor dat laatste nog niet een nanometer aan bewijs heeft gegeven…… Terwijl de eerste en bekendste openbaring op het door Assange opgerichte Wikileaks de helikopteraanval was van het VS leger in Irak, waarbij niet alleen 16 onschuldige burgers werden vermoord maar ook 2 journalisten van Reuters….. Blijkbaar vinden de westerse journalisten dit geen punt daar het ging om journalisten met een islamitische naam en ach dat de VS dit heeft afgedaan als een vergissing die te verklaren is, is voldoende om de zaak verder te laten rusten…… 

Zie voor meer berichten over Julian Assange: ‘Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Antony Blinken (VS minister BuZa) leest de wereld de les over persvrijheid terwijl zijn eigen regering deze zwaar geweld aandoet

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….‘ (intussen op 15 juni 2021 is Assange al dik meer dan 2 jaar gefolterd door hem in isolatie te houden, een schande van gigantische proporties!!) (en zie de links in dat bericht!!)

Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie
‘ (maar wel hypocriet kritiek
hebben op de Saoedische moord op journalist Khashoggi, terwijl Biden
onderzoeksjournalist Julian Assange wil laten wegrotten in de cel……)

Navalny gebombardeerd tot oppositieleider, of hoe men Rusland geheel hypocriet blijft demoniseren
(Navalny, een fascist en wat een verschil in westerse behandeling
vergeleken met Julian Assange…..) (en zie de links in dat bericht)

Navalny slachtoffer? Assange is het echte slachtoffer!!

Navalny wordt geprezen terwijl Assange wordt gemarteld‘ (en dan is Navalny ook nog eens een misdadige fascist!!)

Assange (nog) niet uitgeleverd aan de VS tegen een hoge prijs: het verpletteren van de persvrijheid

Julian Assange (brekend nieuws) moet vast blijven zitten in isolatiefolter‘ 

Julian Assange (brekend nieuws) mag niet worden uitgeleverd aan de VS!!!

The Assange Extradition Ruling Is A Relief, But It Isn’t Justice

Een uitlevering van Julian Assange aan de VS zal een definitief einde maken aan de persvrijheid en dat wereldwijd

Never Forget How The MSM Smeared Assange: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix

The Kafkaesque Imprisonment of Julian Assange Exposes U.S. Myths About Freedom and Tyranny

Trump: pardon voor oorlogsmisdadigers maar niet voor Julian Assange of Edward Snowden

Pardon Julian Assange Now!

10
jaar geleden werden de Irak oorlogs-logboeken van de VS vrijgegeven,
voor de oorlogsmisdaden daarin vermeld moeten niet de daders Bush en
Blair boeten, maar journalist Julian Assange
‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over het o.a. bevoorraden van ISIS door de VS!!)

Niet
alleen Assange staat terecht, maar ook echte journalistiek en degenen
die de klok luiden over oorlogsmisdaden, corruptie en andere smerige
zaken

Prosecution
of Julian Assange part of Donald Trump’s ‘war on journalism’, court
hears

Assange
hearing adjourned as prosecution lawyer is tested for COVID-19
 

Het proces tegen Assange: een verslag van de voormalige Britse ambassadeur Craig Murray(!!!!)

Liveblog: Julian Assange Under Threat – Defend Wikileaks

Het martelen van onderzoeksjournalist Julian Assange: een interview met Andrew Fowler

YouTube verwijdert in aanloop naar presidentsverkiezingen video’s met info verkregen middels hacken, censuur door VS techreuzen‘ (o.a. censuur op info van Wikileaks….)

Labourpolitici in oorlog met elkaar: de antisemitisme leugen tegen Jeremy Corbyn die hem de verkiezingen kostte(met o.a. aandacht voor Assange en zie de links in dat bericht over de verkiezingen in GB) 

”  Internationale
Dag van de Persvrijheid: ARD hekelt geheel hypocriet Turkije zonder ook
maar één woord te besteden aan Julian Assange

—————————————-

Zie wat betreft klokkenluiders: ‘Kaping Ryanair toestel zorgt voor hypocriete hysterie: waar was de verontwaardiging toen het toestel van de Boliviaanse president werd gedwongen te landen in West-Europa‘ (o.a. over klokkenluider Edward Snowden)

Huis voor Klokkenluiders blijkt nog groter fiasco dan eerder gedacht…… Wat wil je? Opgezet op initiatief van bedrijven lobbykabinet Rutte 2……

Plasterk adviseert klokkenluidershuis niet onder te brengen bij ombudsman

‘Huis voor Klokkenluiders’ bedoelt om klokkenluiden tegen te gaan………

Klokkenluiders in vervolg vogelvrij, een nieuwe EU wet…….

AIVD geïnfiltreerd in Klokkenluidershuis, dat is ‘gewoon’ gebruik maken van vakkrachten……… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Klokkenluidershuis een fiasco, zoals voorspeld………

Klokkenluidershuis zoals verwacht één grote mislukking………

Britse regering wil klokkenluiders tot 14 jaar gevangenisstraf geven………… Leve de vrije nieuwsgaring!!

—————————————-

En terzijde: ‘VS bespioneert haar EU lakeien en steelt daarbij bedrijfsgeheimen: ach de VS is een bondgenoot dus waarom zou je je druk maken…….

Stop ‘Trade Secrets Protection Directive!’ Daarmee worden we overgeleverd aan bedrijven……..

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion‘ (en zie de links in dat bericht)

Ronald van Raak (SP) over afluisteren/meekijken: duidelijk ‘een beetje’ een sufferd!‘ (over het afluisteren van politici door de AIVD!!!)

Koning W.A. en zijn Maxima op de voetbaltribune voor EK Nederland – Oekraïne

Om te ‘bewijzen’ dat koning Willem Alexander en pampakoningin Maxima ‘een verbindende factor spelen in onze maatschappij’, zat het stel gisteren op de tribune bij de wedstrijd van Nederland tegen Oekraïne…… Ben geen voetballiefhebber maar hoorde e.e.a. toen ik gisteravond in m’n keuken even het Radio1 nieuws van 22.00 u. aanzette……   

Wie er ooit heeft verzonnen dat het koningshuis ‘een verbindende factor is in de maatschappij’ weet ik niet, maar het is van een ongekend hoog kulgehalte, hoe hard men ook zijn/haar best doet om Nederland Oranje te maken, men spreekt zelfs niet meer van het Nederlands elftal maar van ‘oranje’ en dat sinds een paar jaar gevolgd door ‘leeuwen en leeuwinnen….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Je zou hooguit kunnen stellen dat de harde kern van sportliefhebbers zich laat verbinden door de kleur oranje en daaraan verbindt men dan meteen het koningshuis, terwijl het zeker is dat zich ook onder deze sportliefhebbers een fiks aantal mensen bevindt die niets van het misdadige koningshuis willen weten……. Misdadig? Ja, daar keer op keer blijkt dat het muizennest Oranje* zich bezighoudt met fraude en andere onfrisse zaken als belastingontduiking, zelfs ‘de koning’ heeft zich schuldig gemaakt aan fraude en heeft dat bij herhaling gedaan……

Zo kijk eens Max, we zijn populairder dan we dachten, ondanks mijn meest verse fraude met de Koninklijke Domeinen in Apeldoorn!!

Verder is het uiteraard een grote schande dat het koningshuis nog steeds grootaandeelhouder is van ‘Koninklijke Shell’ >> men weigert weliswaar nog aan te geven hoeveel aandelen het koningshuis heeft in deze wereldvernietiger, maar dat dit aanzienlijk is, is meer dan zeker, immers wat zou er tegen zijn als het koningshuis aangeeft deze aandelen van de hand te hebben gedaan en Shell zou verplichten het koninklijk uit haar naam te halen??!!! 

Vergeet verder niet dat Shell niet alleen één van de hoofdverantwoordelijken is voor de klimaatverandering en grote milieuschade door olielekken, maar dat haar producten benzine en diesel ook nog eens zorgen voor jaarlijks rond de 18.000 mensen die jaren eerder overlijden en dat meestal na een akelig ziekbed, doordat ze jarenlang auto-uitstoot hebben ingeademd, daarnaast loopt jaarlijks een groot aantal kinderen long- en luchtwegklachten op door diezelfde uitstoot……

W.A. en Maxima op de tribune voor een EK wedstrijd is niets anders dan een walgelijke show en promotie van het meer dan achterhaalde middeleeuwse instituut koningshuis!!

* Het koningshuis boogt er wel op van Oranje te zijn, echter de huidige ‘Oranjes’ hebben niets van doen met de Oranjes uit de 16de eeuw >> het koningshuis weigert dan ook om DNA af te laten nemen zodat dit kan worden vergeleken met de Oranjes uit die tijd die in Delft begraven liggen…… (trouwens je behoeft alles behalve trots te zijn op de Oranjes uit de 16de en 17de eeuw, deze figuren waren allen schuldig aan grove oorlogsmisdaden…..)

Zie ook: ‘Overheid vraagt u vanwege COVID-19 thuis te blijven tijdens koningsdag, echter kabinet geeft het koninklijk huis toestemming tot peperduur feest in Eindhoven

Hoe lang wil ‘onze’ koning nog koning zijn: ofwel onvervalste Oranje propaganda

Hoe kan je 2
bestuurders aanstellen als ‘onafhankelijke verkenners’: Radio1 met
campagne om ‘koning’ W.A. aan te stellen ha! ha! ha! ha!

Koning Willem Alexander heeft het volk oudejaarsavond laten zien dat hij met z’n molières in de blubber staat

Jozephine Trehy (NOS koningshuis verslaggever) in aanloop van kersttoepraak koning W.A. en commentaar op die toespraak

Koningshuis na paniektelefoontje met spoed terug van vakantie in Griekenland en dat tijdens de Coronacrisis…….

Willem Alexander opent expositie: Museum Boerhaave moet eindelijk de sponsoring door Shell stoppen!!

Jacht op wilde zwijnen, zelfs jongen mogen worden afgeschoten in de zoogtijd……

Avantium met een ‘mooi contract’ voor genocidepleger Saoedi-Arabië

Shell gaf advies klimaatresolutie te verwerpen

Rutte ‘boos’ en koningshuis levert 4 à 5 miljard op……….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja en ik ben miljonair!‘ 

Willem Alexander huurbaas: Eickenhorst verhuurd aan ambassadeur dictatuur Koeweit‘ 

Koningshuis propaganda op Radio1: prominent in het nieuws >> de jaarlijkse fotosessie……..

En terzijde: ‘Shell gaf advies klimaatresolutie te verwerpen‘ (in dat bericht o.a. aandacht voor de fraude die Shell grootaandeelhouder W.A. pleegde met een miljoenensubsidie voor het Loo)

Willem Alexander laat de Grieken zien, waar het echt om gaat in het leven: een zeehaven voor de peperdure deur!!!

Koningshuis:
Rutte gaf toestemming om € 460.000,– aan belastinggeld uit te geven,
voor het vakantiepaleis van W.A en zijn pampa koningin….

Willem Alexander’s Griekse ‘tuintje’ is ook door u betaald!

Paleis Huis ten Bosch verwaarloosd door Beatrix…….

Koningshuis zit dermate in de financiële problemen, dat het echt geen cent belasting kan betalen………….

Maxima, de enorme belasting verspiller, gaat kinderen uitleggen hoe ze met geld moeten omgaan……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

 

Maxima
gaat na het wijzen op goed omgaan met geld bij jongeren, nu weer verder
met het helpen van arme mensen zich diep in de schulden te
steken…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ 

 

Handelsmissie levert zelden iets op
(missies met het koningshuis wel te verstaan, al kosten deze missies
ons, de belastingbetaler, jaarlijks een fiks vermogen, alleen al voor de
beveiliging…..) 

Voor meer berichten over andere gevolgen van de luchtvervuiling, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Caitlin Johnstone heeft weer eens een prachtig sarcastisch stuk geschreven waarin ze ‘het verschil’ weergeeft tussen handel en wandel van
autoritaire regimes en ‘vrije democratieën’. Je snapt het waarschijnlijk
al: er is amper verschil, alleen gebruiken de zogenaamde westerse
vrije democratieën andere woorden voor zaken die het licht niet kunnen zien……..

Zo begint Caitlin met het volgende voorbeeld: in totalitaire regimes (dictaturen) kent men massamoorden en oorlogen. In vrije democratieën heeft men humanitaire interventies (ofwel: in het westen spreekt men niet van massamoorden en oorlogen maar van humanitaire interventies; waaraan ik zou willen toevoegen dat men in het westen niet spreekt over massamoorden maar over: bijkomende schade >> collateral damage)

In totalitaire regimes spreekt men over martelen, terwijl men in de westerse democratieën spreekt over ‘verbeterde ondervragingstechnieken…..’ Zo durfde de gemuteerde Zeeuwse CDA kleiaardappel en ex-premier Balkenende, toen deze nog in fuctie was, keihard te zeggen dat het waterboarden geen vorm is van martelen, waterboarden wat de VS toen deed en nog steeds doet…… Eén en ander werd in de openbaarheid gegooid door klokkenluider en oud-CIA medewerker John Kiriakou, die daarvoor (ongelofelijk maar waar) 2,5 jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf kreeg….* (waterboarden is een smerige vorm van martelen waarbij men een doek over je hoofd doet om daarna zoveel water over die doek te laten lopen dat het lijkt dat je verdrinkt…..)

In totalitaire regimes steunt men terreurgroepen om instabiliteit te kweken en in vrije democratieën spreekt men van het steunen van ‘gematigde rebellen’ om stabiliteit te kweken >> hier beging Caitlin een kleine fout door niet over ‘gematigde rebellen’ te spreken, maar over terreurgroepen (zoals westerse politici en media bij herhaling spraken over ‘gematigde rebellen’ en dat over bepaalde terreurgroepen nog steeds doen)……. Terreurgroepen die door het westen worden gesteund, iets dat zoals gezegd inderdaad op grote schaal is gebeurd en nog gebeurt, zoals in Syrië……. Waar ook Nederland terreurgroepen steunde met door ons opgebracht belastinggeld**, zoals een paar jaar geleden uit openbaringen bleek en wat een kleine ‘shitstorm’ veroorzaakte, het ging in totaal om 22 terreurgroepen die men als in andere westerse landen ‘gematigde rebellengroepen’ noemde en dat niet alleen door
westerse politici maat ook door de reguliere media die daar nooit een rectificatie voor plaatsten…….’Gematigde rebellen’ >> lees: terreurgroepen die zich schuldig maakten (en een aantal van hen doet dat nog steeds) aan moord, verkrachting, slavernij, martelingen, verminkingen, brandstichting, diefstal en heling……. Het is dan ook een schande dat hiervoor niet eens een parlementaire enquête werd ingesteld……. Opperleugenaar en thorbetert VVD premier Rutte durfde destijds zelfs te zeggen dat een onderzoek naar deze smerige zaak niet verstandig zou zijn……

Terug naar het artikel van Caitlin, een andere vergelijking die ze maakt is: in dictatoriale geregeerde landen bepaalt de overheid wat er wel of niet gepubliceerd mag worden en welke informatie wel of niet geschikt is voor het publiek, in ‘vrije democratieën’ wordt dat bepaald door de groep steenrijke eigenaren van die media……

Volgend op het vorige: in totalitair geregeerde landen stopt men journalisten weg in gevangenissen als zij voor de machthebbers ongemakkelijke waarheden hebben gepenbaard en in zogenaamd vrije democratieën zet men journalisten gevangen voor het publiceren van voor de machtigen ongemakkelijke waarheden, maar in tegenstelling tot totalitaire regimes doen de andere journalisten er in deze democratieën aan mee en verklaren dat hun collega’s terecht vastzitten (het grootste voorbeeld daarvan is wel de gelauwerde onderzoeksjournalist Julian Assange, die godbetert al 2 jaar in isolatiefolter zit…..)……

En terzijde als aanvulling op de vorige twee punten: in totalitaire regimes worden niet welgevallige politieke uitspraken (ook die verspreid worden vanuit het buitenland) gecensureerd door de ‘regering’, in vrije democratieën laat men dit over aan Silicon Valley (Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest en anderen), al is dit onder druk van geheime diensten, de politiek en de reguliere westerse media (waar de laatsten zelfs schreeuwen om censuur op de sociale media….)

Tot slot nog de volgende: totalitaire regimes omcirkelen de wereld met militaire bases, voeren eindeloze oorlogen waarbij miljoenen worden vermoord, voorts werkt men er aan om aan hen ongehoorzame regimes te vernietigen: je voelde het waarschijnlijk al aankomen, dit was een uiterst sarcastisch punt van Caitlin, daar juist de VS zich daar schuldig aan maakt en niet de totalitaire geregeerde landen, al moet ik hierbij opmerken dat ik de VS niet zie als een vrije democratie, maar als een politiestaat…….

Lees het artikel van Caitlin waarin ze met nog meer voorbeelden komt over ‘het verschil’ tussen totalitaire regimes en democratien en geeft het door aan familie, bekenden en/of vrienden: 

 The Difference Between Totalitarian Regimes And Free Democracies

 

by Caitlin Johnstone

Listen to a reading of this article:

In totalitarian regimes they have massacres and wars. In free democracies they have humanitarian interventions.

In totalitarian regimes they use torture. In free democracies they use enhanced interrogation techniques.

In
totalitarian regimes they fund terrorist groups to create instability.
In free democracies they fund terrorist groups to create stability.

In totalitarian regimes evil dictators bomb their own people. In free democracies we do it for them.

In
totalitarian regimes a single party upholds and enforces the status
quo. In free democracies, two parties uphold and enforce the status quo.

In
totalitarian regimes the government controls the press and determines
what information the public is allowed to have access to. In free
democracies it is billionaires who do this.

In
totalitarian regimes they wage brutally violent crackdowns on
protesters to quash dissent. In free democracies they do this also, but
then they kneel while wearing kente cloth.

In
totalitarian regimes you know exactly who rules over you. In free
democracies the true rulers hide behind fake puppet governments.

In
totalitarian regimes any elections they have are rigged, and
challengers are hand picked by the authoritarian rulers. In free
democracies the rulers rig the elections and hand pick the candidates,
and they do this to other countries as well.

In
totalitarian regimes they imprison journalists for revealing
inconvenient truths about the powerful. In free democracies they
imprison journalists for revealing inconvenient truths about the
powerful, and all the other journalists jump on social media to say he
deserved it.

In
totalitarian regimes they don’t let political dissidents speak. In free
democracies they just refuse dissidents any influential platforms and
use algorithms to keep revolutionary ideas from being heard by a
significant number of people.

In
totalitarian regimes they circle the planet with military bases, wage
endless wars which kill millions, and work to destroy any nation which
disobeys their government. Whoops, sorry, that’s actually free
democracies.

In
totalitarian regimes political speech is heavily regulated by the
government. In free democracies political speech is heavily regulated by
the government via Silicon Valley.

In
totalitarian regimes the citizenry are kept impoverished while the
rulers live lavishly with more than they could ever spend. In free
democracies the citizenry are kept impoverished while the rulers live
lavishly with more than they could ever spend.

In totalitarian regimes there is lack. In free democracies there is artificial lack.

In
totalitarian regimes the government spy agency tells the news media
what stories to run, and the news media unquestioningly publish it. In
free democracies the government spy agency says “Buddy, have I got a
scoop for you!” and the news media unquestioningly publish it.

In
totalitarian regimes bands of armed thugs patrol the streets to enforce
obedience to authority. In free democracies bands of armed thugs patrol
the streets to enforce obedience to authority and Hollywood makes
movies about how heroic they are.

In
totalitarian regimes students are taught to mindlessly worship a
picture of the evil dictator. In free democracies students are taught to
mindlessly worship the flag.

In
totalitarian regimes students are taught never to question authority.
In free democracies students are taught never to question the news
reporters.

In
totalitarian regimes they commit evil deeds which free democracies
could never get away with doing. In free democracies they have
totalitarian regimes commit those evil deeds for them.

In
totalitarian regimes the people are kept too brutalized and cowed to
rise up against their rulers. In free democracies the people are kept
too propagandized and brainwashed to rise up against their rulers.

In
totalitarian regimes the powerful determine what happens regardless of
the desire of the people. In free democracies the powerful determine
what the people will desire to happen.

In totalitarian regimes everyone is a slave to the powerful. In free democracies everyone is a Slave™ to the Powerful™.

In totalitarian regimes you are forced to obey. In free democracies you are trained to think your obedience was your own idea.

In totalitarian regimes you are not free, and you know it. In free democracies you are not free, and you don’t know it.

___________________

The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is 
entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. 
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | June 13, 2021 at 1:32 pm | Tags: democracy, freedom, government, Oligarchy, tyranny, western
| Categories: Article
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2C3

Comment    See all comments

==================================

*  Zie o.a.: ‘John Kiriakou, een CIA klokkenluider, werd een visum voor GB geweigerd……..

** Zie: ‘Blok (VVD ‘minister’
BuZa) Nederland heeft zich met het leveren van hulp aan terreurgroepen
niet schuldig gemaakt aan het stimuleren van terreur…… ha! ha! ha!
ha! ha! ha! ha!

Hier nog meer links naar berichten over die schunnige Nederlandse steun aan terreurgroepen:  Blok
(VVD minister BuZa) loog alweer: Nederland wist dondersgoed dat de hulp
voor ‘gematigde rebellen’ werd gebruikt voor grootschalige terreur

Stef Blok (VVD ‘minister’) probeert z’n handen met het bloed van Syriërs schoon te wassen >> steun aan terreurgroepen

Arrestatie Rutte, Koenders, Zijlstra en Blok wegens hulp aan terreurgroepen in Syrië van hoogste belang

‘Gematigde’ terreurgroepen in Syrië kregen Nederlands belastinggeld om te moorden, verkrachten, martelen en om te roven…….

Koenders steunt ‘gematigde Syrische terreur-oppositie’ via Saoedi-Arabië

Rutte en Koenders verantwoordelijk voor wapenleveranties aan IS!!

White Helmets is een terreurorganisatie, zie de bewijzen op Facebook: foto’s van de W.H. leden

White Helmets terreurgroep wordt vandaag met open armen ontvangen in Tweede Kamer…..‘ (zie ook de andere links in dat bericht)

———————————————–

Zie ook: ‘Het congres eist van
de tech CEO’s een meer agressieve censuur op de sociale media, om zo
macht uit te kunnen oefenen op die media

Twitter komt met een nieuwe vorm van censuur: ‘Birdwatch’, naar voorbeeld van Wikipedia

Trumpisme en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk hebben gemaakt‘ (en zie de links in dat bericht)

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

Gelekte documenten tonen aan dat Google en Pinterest censuur uitoefenen

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’: meer en meer sites worden van het net geweerd……..

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……

Facebook en NAVO werken samen in censuur op niet welgevallig nieuws……

‘Fake News’ misbruikt door dictaturen en de reguliere (massa-) media

Sociale media als Facebook schenden uw gezondheid op meerdere manieren‘ (in de kop had eigenlijk moeten staan: Techbedrijven als enz., echter het bericht werpt meer licht op deze zaak)

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’‘ 

‘Fake
news’: alternatieve media en bloggers in het westen zouden onzin
brengen, echter niet als dit soort groepen wat roepen in landen die het
westen niet welgevallig zijn

Jacht in VS op alternatief (echt) nieuws in volgend stadium: journalist wordt vastgehouden zonder aanklacht

Boris Johnson wil (sociale) media controleren en censureren…….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media‘ (en zie de links in dat bericht)

Time Magazine gekocht door Koch broers, maar dat zal geen invloed hebben op de inhoud van dit tijdschrift….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Reguliere media maken zich druk over de sociale media…… OEI!!

‘Fake
News’ hysterie willens en wetens gelanceerd om sociale media tot
zwijgen te brengen, Rusland te demoniseren en daarmee de waarheid te
verbergen……..

Barbaarse oorlogsmisdaden van Azerbeidzjan tijdens de oorlog van 2020 tegen Armenië

Op WDR 5 vanmiddag een documentaire over de oorlog van Azerbeidzjan tegen Armenië, een oorlog om Nagorno-Karabach te annexeren. Afschuwelijke verhalen die video’s toonden, video’s gemaakt door Azerbeidzjaanse soldaten over door hen begane oorlogsmisdaden: -Armeense militairen die worden gefolterd en bij herhaling moeten zeggen dat Nagorno-Karabach bij Azerbeidzjan hoort, -Armeense militairen die standrechtelijk worden vermoord, -de lijken van Armeense militairen waarop Azerbeidzjaanse militairen spugen, in het gezicht schoppen en o.a. in het hoofd schieten, -lijken die worden onthoofd, -grote aantallen van lijken van militairen waarvan de positie aantoont dat ze massaal werden vermoord, -burgers werden onthoofd met grote messen, waar de andere militairen juichten als het hoofd eraf was……. Mensen het was te walgelijk om aan te horen, om kotsmisselijk van te worden……. 

Azerbeidzjaanse militair onthoofd zo te zien een kind….

De militairen die zich schuldig maakten aan deze barbaarse oorlogsmisdaden deden niet eens de moeite om hun gezicht te verbergen zo overtuigd waren ze dat ze niet vervolgd zullen worden……..

De oorlogsmisdaden zijn volgens een deskundige het directe gevolg van wat de autoritaire en fascistische Azerbeidzjaanse president İlham Əliyev in het openbaar heeft gezegd over Armeniërs…… (Əliyev: in de labels direct onder dit bericht >> Aliyev)

De grote verantwoordelijke voor deze oorlog is Turkije dat Azerbeidzjan opstookte Nagorno-Karabach aan te vallen en die dat land militair bijstond o.a. met tanks, straaljagers en bommenwerpers…….. Erdogan werd na de zwaar ongelijke strijd tegen Armenië geëerd als een held…… Turkije, een NAVO-bondgenoot (ach ja de NAVO is niets anders dan een enorme terreurorganisatie….) en ondanks dat men wat sputterde in de EU tijdens deze vreselijke ongelijke oorlog, werden er geen sancties ingesteld tegen Turkije noch tegen Azerbeidzjan, vergelijk dat eens met westerse houding t.a.v. de fascistische misdadiger Navalny…… NAVO opperploert en Noorse VS zetbaas Jens Stoltenberg weigerde om Azerbeidzjan te veroordelen, ‘logisch’ daar hij anders ook NAVO-partner Turkije terecht had moeten wijzen………

Onbegrijpelijk nog steeds dat Rusland Armenië in feite heeft gedwongen akkoord te gaan met het opgeven van het grootste deel van Nagorno-Karabach, dit tevens t.b.v. de bescherming van Armeniërs door Russische troepen……. (een vorm van chantage….)

Turkije het land dat vorige eeuw een genocide uitvoerde op de Armeniërs, heeft zich dus weer op een vreselijke manier tegen deze bevolking gekeerd en dat zonder enige consequentie >> schande!!

Al de hiervoor beschreven zaken zijn bekend in het westen, echter de westerse reguliere media en politici doen er verder het zwijgen toe…….

Hier de tekst op de webpagina van WDR 5:

Mit dem Rücken zur Wand

Armenien nach dem verlorenen Krieg um Bergkarabach

Von Daniel Guthmann

 Protestierende Frauen in Yerevan gedenken armenischen Soldaten

Während
die Weltöffentlichkeit dem Krieg um die autonome Region Bergkarabach
tatenlos zuschaute, gelang Aserbaidschan mit massiver Unterstützung der
Türkei ein schneller Sieg. Armeniens Zukunftsperspektiven sind
unsicherer denn je.

Ein Vierteljahrhundert lang galt der Konflikt um
die mehrheitlich von christlichen Armeniern bewohnte Region auf vom
muslimischen Aserbeidschan beanspruchten Territorium als ein “gefrorener
Krieg“. Im Herbst 2020 wurde er von Aserbaidschan neu entfacht und mit
Hilfe modernster Kampfdrohnen entschieden, die von der aufstrebenden
Regionalmacht Türkei geliefert wurden. Der armenische Premierminister
Nikol Paschinjan musste ein von Russland vermitteltes
Waffenstillstandsabkommen unterzeichnen, für das der einstige Held der
“Samtenen Revolution“ zum Buhmann der Nation geworden ist. Neue
Grenzverläufe bedeuten für die Karabach-Armenier den Verlust von gut
einem Drittel ihres historischen Siedlungsgebiets. Viele, die vor dem
Krieg geflohen waren, leben nach ihrer Rückkehr unter dem Schutz
russischer Friedenstruppen.


Protestierende Frauen in Yerevan gedenken armenischen Soldaten

Mit dem Rücken zur Wand – Armenien nach dem verlorenen Krieg

Dok 5 – Das Feature
13.06.2021
53:10 Min.
Verfügbar bis 15.06.2026
WDR 5
Von Daniel Guthmann

=================================

Zie ook: ‘Nagorno-Karabach: Turkije al verantwoordelijk voor genocide op Armeniërs, vecht nu weer illegaal tegen Armenië : het westen zwijgt

Joe Biden (Democratisch presidentskandidaat): Rusland trekt bondgenootschappen uit elkaar‘ 

Grijze Wolven, een fascistische Turkse organisatie, wordt door 10 Nederlandse gemeenten gesteund

Nederlandse overheden subsidiëren de fascistische Turkse organisatie Grijze Wolven

En terzijde: Armeense genocide nog steeds niet erkend door Nederlandse regering……

UFO gelovigen werden eerder afgebrand door de media, nu worden UFO ontkenners meer en meer het mikpunt van spot

Caitlin Johnstone heeft een derde artikel gewijd aan de ommezwaai die is gemaakt t.a.v. UFO’s, een ommezwaai die volledig te danken is aan de grootste terreurorganisatie ter wereld, het Pentagon…. Een paar jaar geleden heeft de Deputy Assistant Secretary of Defense (zoiets als onze staatssecretaris van Defensie) Chris Mellon een paar video’s gelekt naar de pers waaruit blijkt dat men wel degelijk te maken zou kunnen hebben met UFO’s, vliegende objecten die wat betreft het manoeuvreren technisch superieur zijn aan alle bekende vliegende aardse objecten……

Er zit uiteraard een enorme adder onder het gras: het Pentagon stelde niet dat het hier per se om buitenaards technologie gaat en je voelt ‘m waarschijnlijk al aankomen: het Pentagon houdt zwaar rekening met aardse technologie en gezien de mogelijkheden kunnen dat maar 2 landen zijn die iets dergelijks zouden kunnen bouwen >> Rusland of China….. Niet moeilijk om te raden waarom het Pentagon dit doet: juist >> een nog veel groter budget voor de luchtmacht, terwijl het totale budget voor dit jaar al 735 miljard dollar groot is, waar zo’n 14 miljoen kinderen in de VS tegelijkertijd hongerlijden en een enorm aantal mensen niet, of slecht is verzekerd tegen ziektekosten, zodat velen zelfs niet in aanmerking komen voor kankertherapieën…… Voorts: mochten Rusland of China over dergelijke technologie beschikken zou men deze al lang hebben ingezet in oorlogen en had men een groot aantal oorlogsmisdaden begaan door de VS en haar NAVO-bondgenoten kunnen voorkomen…….

Maar het kan nog veel verder gaan zo noemt Caitlin o.a. Tom DeLonge, de zanger Van Blink-182, die wordt gevoed met allerlei kul over UFO’s, in dit geval wel als alien technologie, waarbij deze aliens verantwoordelijk zijn voor oorlogen daar ze zich daarmee op de één of andere manier voeden….. (ha! ha! ha! >> ik heb zelden een nog dommere complottheorie gehoord) Voorts zou men atoombommen en alles wat daarna kwam op gebied van kernwapens hebben ontwikkeld om aliens te lijf te kunnen, daar men alleen daarmee deze buitenaardsen zou kunnen bestrijden…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Als het aliens ernst was om ons te lijf te gaan, was de mensheid al lang en breed uitgeroeid. Om te kunnen kunnen reizen over enorme afstanden waar je zelfs bij benadering van de snelheid van het licht de dichtstbijzijnde planeten waar leven zou kunnen bestaan, alsnog een paar honderd jaar moeten reizen, echter deze aliens zouden over technologie beschikken waarmee ze dergelijke reizen heel veel sneller kunnen doen (en daarmee in feite kunnen tijdreizen)……. Nogmaals: aliens die een dergelijke technologie hebben ontwikkeld zouden, als ze kwaadwillend waren, de mens al lang en breed hebben uitgeroeid……. 

Zelf hoop ik dat wanneer buitenaardsen ons in de gaten houden, deze zullen ingrijpen voordat we de wereld letterlijk naar god of thor hebben geholpen, iets waar we keihard op afstevenen, ondanks alle ‘mooie’ maar zeer valse praatjes van politici en foute wetenschappers die zich hebben verkocht aan het grote bedrijfsleven….. Het is nu al zeker dat de wereldtemperatuur aan het eind van deze eeuw met heel wat meer zal zijn gestegen dan ons met het lamme klimaatakkoord van Parijs werd beloofd >> 1,5 graad Celsius……. Dat betekent dat flinke delen van onze kleine planeet onbewoonbaar zullen worden, hetzij doordat de temperatuur zo hoog is gestegen dat je daar niet kan overleven, dan wel door het onderlopen van laaggelegen gebieden….. Op 4 juni jl. werd bekend gemaakt dat met een onderzoek van de universiteit van Londen is aangetoond dat het Arctisch ijs twee keer zo snel smelt dan eerder gedacht, wat betekent dat de zeespiegel veel sneller stijgt dan eerder werd berekend……..

Terug naar het UFO verhaal: hoe dan ook, wat de uitkomst ook zal zijn (of alien technologie dan wel aardse technologie), het Pentagon wint altijd met een ferm groter budget dan men daar nu al krijgt en dat is voor dit jaar al het meer dan belachelijk grote bedrag van 735 miljard dollar……(en waarvan precies als in Nederland al een paar keer gezien, grote sommen uitgegeven geld niet achterhaald kunnen worden….)…. ‘Waar angstzaaien al niet goed voor is……..’ 

Tot slot nog dit: het overgrote deel van de landen heeft ervoor getekend dat elke alien die wordt aangetroffen onmiddellijk moet worden geëxecuteerd…….. Te gek voor woorden……..

Onder het laatste artikel van Caitlin, heb ik ook haar tweede artikel over UFO’s opgenomen (voor het eerste artikel zie de links onderaan in dit bericht):  

Media Flipping 180° On UFOs At Pentagon’s Directive Says More About Mede links odia Than UFOs

 


 

by Caitlin Johnstone

Listen to a reading of this article:

After the January 6 riot at the US Capitol Building, the mass media immediately seized the opportunity
to call for more internet censorship to prevent the spread of crazy
conspiracy theories. Now the mass media are saying the US military has
been lying about UFOs for decades and hey, maybe space aliens are flying
around above your house.

Half
of the UFO articles coming out of the mass media these days are
basically just stalwart propagandists for the western empire explaining
to each other that it’s okay to talk about UFOs now and they should all
feel perfectly fine and normal about that.

These
unprincipled propagandists are falling all over themselves to dismantle
taboos which they’ve been unquestioningly upholding and enforcing for
decades, really for no other reason than because they were told to by
the US military.


Nick Pope



@nickpopemod

Here’s another mainstream media article about the changing attitude towards UFOs – this one making an interesting point about the reversal of the usual skeptic/believer dynamic.  https://www.spectator.com.au/2021/06/flying-visits/ 

 

It’s getting harder to laugh off the idea of UFOs | The Spectator Australia

When
the late-night talk-show host James Corden asked Barack Obama about
UFOs last month, there was as usual an air of nervous joviality
surrounding the subject. Bandleader Reggie Watts pressed him…

spectator.com.au

164 likes

52 people are talking about this 

Can
we take a minute to ingest how obnoxious that is? The “free press”, the
journalistic institutions who are purportedly responsible for
maintaining a well-informed public and holding the power to account, are
now reporting something they used to scoff at and dismiss, because the US military told them it’s legitimate.

The
US military. The single most dangerous part of the single most powerful
government on earth, who the press is meant to be holding accountable
with the light of truth. The part of the US government where intense
skepticism is the most important. They’re not just failing to apply
critical journalism, but are actively picking up the torch and running
with a story as bizarre as the possibility that extraterrestrials are
buzzing around the earth’s atmosphere.

The
fact that the mass media are now talking about UFOs all the time
because the US military told them it’s a legitimate story to cover says
very little about UFOs, but it says a lot about the mass media.

These outlets are propaganda firms. Clearly. When The New York Times first reported
that US officials familiar with the government UFO report say that UFOs
might be alien aircraft or could be secret Russian or Chinese
technology, but say it’s definitely not any kind of secret US
technology, there was not a shred of incredulity from the mass media
about the latter claim. News media institutions all took great pains to inform their audiences
that UFOs could be a sign that the US is losing the arms race to Russia
and China, and that it could totally be space aliens, but I never saw
one news report reminding readers to take US government denials of
possession of secret aerial technology with a very large grain of salt.

These
propaganda institutions aren’t just selling the public one
irresponsible story here, they’re selling them two. They’re not just
uncritically reporting that UFOs are definitely real and probably
threatening, they’re also tacitly selling the false idea that the US war
machine does not have an extremely well-documented history of lying.


Tom DeLonge



@tomdelonge

 How Harry Reid, a Terrorist Interrogator and the Singer From Blink-182 Took UFOs Mainstream – POLITICO https://www.politico.com/news/magazine/2021/05/28/ufos-secret-history-government-washington-dc-487900 

 

How Harry Reid, a Terrorist Interrogator and the Singer From Blink-182 Took UFOs Mainstream

The hidden history of how Washington embraced a fringe field of science. politico.com 

999 likes 


206 people are talking about this

 

The
more I learn about this new UFO narrative and its origins the more of a
freaky psyop it looks like. It’s clearly been packaged for and marketed
to mainstream Americans who don’t understand global power dynamics or
the depravity of the US military/intelligence machine. There’s basically
just a handful of people
who are officially responsible for this weird new mainstream UFO
plotline, and they’re all either military/intelligence insiders, sleazy
warmongering politicians, or the singer from Blink-182.

I really mean that, by the way; Blink 182’s Tom DeLonge and his To The Stars Academy played a critical role
in the unfolding of this story. Think about how easy that situation
would be to manipulate. All you’d really need is to surround DeLonge
with some spooks feeding him whatever information you want him to
believe, allow some “leaks” to the press, and then you’ve got this
vaguely organic-looking group seeding out information that you wanted to
get out anyway so you can advance whatever agendas you’ve got planned.

And if you listen to DeLonge talk at length
about the insane things he’s been told about aliens and UFOs by the
military and intelligence insiders he’s surrounded himself with, it’s
pretty clear he’s at the center of some kind of disinfo operation. The
things he’s been told include things like that aliens
are responsible for the world’s wars, that they feed off human conflict
and negativity, that nuclear tests were actually the military targeting
alien aircraft because that’s how you kill them, and that the US
military has been acting heroically in the highest interest for the
benefit of mankind against these malevolent entities.

How hard would it be to take a naive rock star who comes from a military family,
who trusts the US war machine, and who desperately wants to believe in
UFOs, and use him to insert a desired narrative into public
consciousness? I reckon not too hard.

@tomdelonge

Tom DeLonge


So proud of my brother, Shon. He just retired after 24 years in Naval Special Warfare. An… https://www.instagram.com/p/BJCCVYfAYBk/ 

371 likes 

45 people are talking about this

This
is what the mass media are swallowing hook, line and sinker, with zero
gag reflex, and regurgitating into the minds of their audiences.

And now you’ve got philosopher Sam Harris reporting
that he’s been contacted by insiders allegedly privy to special
knowledge about this thing who are telling him that “when this other
shoe drops you’re going to be in the position of having to acknowledge
that all the experts are on the same page, and there’s just this blanket
declaration that we’re in the presence of alien technology, we don’t
know what to make of it. So prepare your brain for that and figure out
what you’re going to do.”

Pretty
jarring stuff. Now, re-read it with the understanding that he’s talking
about some sort of military or intelligence operative who is openly
prepping a high-profile influencer. Looks a bit different in that light,
no?

Like
DeLonge, Harris has also demonstrated a blindly trusting mind when it
comes to the US war machine, which is kind of funny coming from an
outspoken atheist who prides himself in his logic and evidence-based
worldview. Harris has placed his trust in everything from Russia hysteria to the “war on terror” to the invasion of Afghanistan, so he makes another ideal mark for uncritically seeding disinformation out to the public.


@SamHarrisOrg

Sam Harris



Replying to @FreeSpeechOrDie

@FreeSpeechOrDie I supported the initial invasion of Afghanistan. And I support ongoing actions against actual jihadists.

7 likes

See Sam Harris’s other Tweets

 

You’d
have to be absolutely out of your mind to trust anything we’re being
told about any of this, and this is coming from someone who has actually
seen UFOs. On two separate occasions I’ve seen lights in the night sky
behaving in ways known technologies can’t explain, and I’ve had plenty
of other experiences most people would consider extraordinary as well.
And I still place exactly zero trust in this new UFO plotline. And neither should you.

Today
I received my first online comment from someone calling me a
“conspiracy theorist” for expressing skepticism about UFOs. This is the
new reality, folks. Buckle up.

______________________

The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is 
entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. 
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | June 12, 2021 at 1:27 pm | Tags: media, MSM, news, propaganda, tom delonge, UFOs
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2C0

Comment    See all comments

———————————————-

Hier het eerste artikel van Caitlin over UFO’s:  

Drivers Of The New UFO Narrative Keep Absurdly Saying They Could Be Dangerous ETs

by Caitlin Johnstone

 

Listen to a reading of this article:

I’ve been learning as much as I can about the new UFO narrative the political/media class have been pushing in conjunction with the US military to prepare for the Senate report that’s due to be released this month.

One
of the disconcerting things I’ve been seeing again and again from all
the major players in this new narrative like Lue Elizondo and
Christopher Mellon is the absurd assertion that not only is it entirely
possible that the unknown phenomena allegedly being regularly witnessed
by military personnel are extraterrestrial in origin, but that if they
are extraterrestrial they may want to hurt us.

Mellon,
the former US Deputy Assistant Secretary of Defense for Intelligence
who helped get the ball rolling on UFOs entering mainstream attention
back in 2017 when he leaked three Pentagon videos to The New York Times, has stated that he sees extraterrestrial origin as an entirely possible explanation for these phenomena.

“We don’t even understand how you could do something like that,” Mellon said in a recent interview with CTV News
of the inexplicable maneuvers and features these aircraft supposedly
demonstrate. “We don’t even understand the science behind it. Not like
somebody’s a couple generations of fighter jet behind us; I mean this is
a whole difference of kind, not degree.”

In this new interview with CTV of Canada I had the opportunity to clarify my views on some of the current #UAP issues: https://t.co/zKxCGWi4NS

— Christopher K. Mellon (@ChristopherKMe4) May 27, 2021

Asked
why the pilots of mysterious aircraft with incomprehensible scientific
advancement might want to monitor the US military, Mellon said the
following:

“Well
probably for the same reason we do: to understand what kind of threat
we could pose to them. Should a conflict arise they want to be able to
engage us effectively, defeat us rapidly, at minimum cost of life and
treasure, just as we would on the other side. We do similar kinds of
things; we don’t have vehicles quite like this, but we’re certainly very
actively monitoring military forces of other countries.”

The
notion that UFOs could pose a threat to humans whether their alleged
operators are from our own world or from another is being promoted by
the main drivers of this strange new plotline, and it is being
enthusiastically lapped up by many UFO enthusiasts who see framing these
phenomena as a national security threat as the best way to get
mainstream power structures to take them seriously and disclose
information to the public.

This
is bothersome for a couple of separate reasons. Firstly, it is of
course bothersome because one ought to be bothered any time military and
intelligence insiders make unsubstantiated claims that there’s a
foreign threat to US security. The added notion that this foreign threat
could be from another world carries all kinds of implications for what
kinds of unprecedentedly radical policy and funding adjustments would
have to be made in order to counter this supposed threat, and it would
take an appalling amount of gullibility to believe that those
adjustments would be made for that reason at this point in time instead
of the very obvious reason that the US is in a new and escalating cold war with both Russia and China.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

Everything Keeps Getting Weirder And Weirder

The Pentagon did not spontaneously evolve an interest in radical transparency, and it is not coincidental that this UFO stuff is coming out as we hurtle into a new cold war and a race to weaponize space.https://caitlinjohnstone.substack.com/p/everything-keeps-getting-weirder 

Everything Keeps Getting Weirder And Weirder

Listen
to this article: Back in 2019 I wrote an article titled “Things Are
Only Going To Get Weirder”, and from Covid to the 2020 election to the
steadily increasing regularity with which UFOs are…

caitlinjohnstone.substack.com

1,194 likes

540 people are talking about this

Secondly,
it’s bothersome because it just says so much about human madness that
people believe UFOs could simultaneously be the product of an immensely
advanced extraterrestrial civilization, and also be a threat. They could
be one or the other, but not both.

Just
in our own tiny blip of recorded history, humanity has matured mentally
and emotionally during our time on this planet. We no longer accept it
as normal for our governments to torture someone to death in the town
square, for example, and owning another human being as property is now
seen as reprehensible. We’ve still got a mountain of inner demons to
conquer, but you also can’t deny that we’ve created a much more conscious and peaceful world for ourselves than the one we used to live in.

Imagine
how much further an intelligent life form would have progressed if it
began maturing millions of years earlier than ours. Imagine how
emotionally and intellectually developed a civilization would have to be
to make it past all the self-imposed dangers its own intelligence posed
to it like the dangers human intelligence poses to us now, if it had passed the great test
and cleared that hurdle in its maturation process, and then gone on
maturing for thousands or millions of years past the point we’re at now.

When
I bring this up online people tell me, “Well look at what the Europeans
did when they met indigenous populations! That’s what happens when a
more advanced civilization meets a less advanced one.”

You see this ridiculous notion pushed everywhere, including by supposedly smart people like Stephen Hawking,
that Europeans meeting the indigenous people of Africa, Australia and
the Americas is a good model for what we could expect from an encounter
with a civilization millions of years more advanced than our own. This
reveals a fallacious assumption that genocidal Europeans were in fact
“more advanced” than the other humans they met around the world; they
were a bit more technologically advanced, but any research on the
horrific things they did to those people will show you that they were
emotionally infantile by today’s standards. It also looks at humans who
began developing on the same planet at the same time as comparable to
extraterrestrials who would have begun developing long before us.

Beyond the fact that we have seen in our own experience that an intelligent consciousness will keep expanding its consciousness
over time, the most glaring piece of evidence that UFOs could pose no
threat to us if they are extraterrestrial is that if they did, they
would have taken us out long ago. UFO encounters have been documented
for generations; there is nothing humans could do to stop a sentient
species that is orders of magnitude technologically superior to us, no
matter what the movies say.

If
extraterrestrials are here they clearly don’t want to hurt us, and why
would they? What could we possibly have that they’d want? In the
unlikely event that there is some kind of element or resource here that
they need, there’s no reason to believe they couldn’t get it elsewhere,
or indeed that they couldn’t create it themselves at the level of
scientific understanding they’d necessarily be operating from.

The
idea that a civilization could attain a level of advancement comparable
to ours, successfully learn to share resources and collaborate enough
to avoid wiping itself out, continue maturing for a very long time,
master interstellar, intergalactic, and/or interdimensional travel,
create aircraft that can operate in the way people who encounter them
describe, and then fly across the universe to go kill a bunch of
barely-evolved primates for some reason is just absurd on its face, and
even if such a thing could happen it would have happened already.

I’ve
sat through so much video footage on this subject, and I just get so
frustrated listening to all these military-minded men talking about the
need to know what the “capabilities” of these things are and how to
prevent them from posing a threat to “national security”. If we are in
fact not alone in this universe and are in fact being visited by other
civilizations, these are the absolute stupidest questions we could
possibly be asking ourselves about them. Not how can we contact them,
not is it possible to communicate with them, not what could we learn
from them, not where are they from and what is their story, but how can
we kill them if we need to.

I
have no idea if we are being visited by ETs, but if we are the US
military is literally the worst thing our species could possibly use to
relate to them.

______________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at 
my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | June 2, 2021 at 2:30 am | Tags: extraterrestrial, military, UAPs, UFOs
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Bb

Comment    See all comments

================================

Zie ook: ‘UFO openbaringen VS ministerie ‘van defensie’ de manier om nog meer oorlogsbudget te verkrijgen‘ (met het eerste artikel van Caitlin Johnstone)

Pentagon geeft toe onderzoek naar UFO’s te doen

Terzijde, zie ook: ‘Wetenschappers denken werkelijk dat je door een zwart gat kan reizen naar een ander universum

Geadresseerde reclame moet worden bezorgd, ook bij mensen met een ‘Nee sticker’ op de brievenbusklep

Kreeg vanmiddag een geplastificeerde reclameboodschap in de bus van ‘Uber Eats’. Daar ik schijtziek wordt van de toch nog steeds ten onterechte bezorgde reclametroep terwijl ik een ‘Nee sticker’ heb op de brievenbusklep, let ik op het klepperen van de bus. Ik riep de ‘folderaar’ terug en wees deze op de sticker te zien op de klep. De folderaar vertelde me dat deze reclameboodschap is geadresseerd en hij deze daarom wel moet bezorgen, daar hij anders zijn baan kwijt is…….

De adressering bestond uit het volgende: ‘Aan de bewoner van’ en dan mijn adres…… 

Meer
dan schandalig dat dit mag en nogmaals een teken dat heel Nederland
over moet gaan op het Amsterdamse systeem: alleen reclame in
brievenbussen waar op de klep staat dat men ook reclame wil
ontvangen!!   

Een ‘personeelslid’ van Uber, waar deze zo te zien vooral de troep van McDonald’s moet rondbrengen en dat tegen een schandalig lage vergoeding, niet voor niets ook dat deze vooral jongens zich niet aan de verkeersregels houden, immers hoe meer ze bezorgen, hoe hoger de schandalig lage beloning……                   

Belachelijk dat men reclame mag zenden naar ‘de bewoner(s) van’ en dan ook nog eens van het uitermate personeelsonvriendelijke Uber……. (terwijl de folderaars ook fiks worden uitgebuit)

Benieuwd hoeveel bomen er jaarlijks worden gekapt alleen al voor de enorme berg aan reclame troep die in ons kleine land wordt verspreid en op zeker dat dit niet weinig zal zijn……. Trouwens over benieuwd zijn gesproken: hoeveel bezorgers van voedsel zijn er jaarlijks betrokken bij ongelukken in het verkeer??

Zie ook: ‘Uber: de steenrijke CEO Khosrowshahi wil niet dat Brussel morrelt aan contracten voor zzp’ers

Weer bewijst Uber een uiterst slechte werkgever te zijn, zelfs tijdens de Coronacrisis…..‘ 

Steun EU wet waarmee internetreuzen gedwongen zullen worden meer belasting te betalen

Paul Tang wil gedragsregels voor EU commissarissen aanpassen……. OEI!!
(met een ‘mooie rol’ voor hare corrupte VVD hufterigheid Kroes, die
bestuurder was bij Uber [weet niet of ze dat nog is]) (en zie de links
in dat bericht)

Wat betreft Kroes nog de volgende links:  ‘Neelie Kroes valt alweer door de (corrupte) lobby mand…….

Neelie Kroes opgehemeld door ‘prins’ Constantijn…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Biden administratie stuurt onbegeleide vluchtelingenkinderen terug: gevaarlijk en gewetenloos aldus Amnesty

Ondanks de beloften van Biden voorafgaand aan de door hem gewonnen verkiezingen en beloften daarna gedaan, stuurt Biden onbegeleide vluchtelingenkinderen terug, ondanks dat dit volgens Amnesty en andere deskundigen op dit gebied gevaarlijk is en gewetenloos….. Daar zou ik nog aan toe willen voegen dat het terugsturen van gevluchte kinderen een schending is van de internationale kinderrechten en een schending van het VN Vluchtelingenverdrag……. Hierbij moet niet vergeten worden dat het overgrote deel van Latijns-Amerikaanse vluchtelingen op de loop zijn gegaan voor door de VS gesteunde plus zelfs georganiseerde en geregisseerde terreur in de thuislanden van die vluchtelingen (het organiseren van opstanden en staatsgrepen, voorafgegaan door illegale sancties die de VS een haar niet welgevallig regime oplegt, dit om de bevolking ontevreden te maken in de hoop dat dit een regime verandering teweeg zal brengen……)…..

Het gaat hier om de zoveelste van een aantal beloften die Biden deed maar waar hij zich niet aan wenst te houden. En zoals op andere dossiers had men dit kunnen weten, immers Biden was als vicepresident onder Obama al mede hoofdverantwoordelijk voor een uiterst inhumaan vluchtelingenbeleid, dat ook destijds mensenrechtenschendend was plus zoals je zal begrijpen een schending van het VN Vluchtelingenverdrag….. Ook destijds werden kinderen van vluchtelingen gezinnen afgenomen en ondergebracht in wat je het best kan vergelijken met concentratiekampen…….* En nee, Trump was niet de eerste die de laatst genoemde misdaad beging, voorts zou de Obama administratie in verhouding meer vluchtelingen hebben gedeporteerd dan die van Trump…. 

Concentratiekampen voor kinderen, rollen met NAVO-draad (voorzien van scheermessen) niet tegen binnendringers, maar om kinderen tegen te houden die willen vluchten….. Schunnig!!!

Schandalig dan ook dat de reguliere westerse media in deze zaak destijds met de zogenaamd onafhankelijke vingers alleen naar Trump hebben gewezen…… Ach ja, Obama was de beloofde messias-president volgens de reguliere media, waarbij deze ook nog de Nobelprijs voor de Vrede kreeg, terwijl hij de eerste VS president was die beide termijnen in (illegale) oorlogen was verwikkeld en daarnaast ook nog eens illegale oorlogen begon, om nog maar te zwijgen over de moord middels drones op duizenden verdachten, waarbij meer dan 90% van de slachtoffers niet eens werd verdacht……. Voorts organiseerden Hillary Clinton, in 2009 minister van buitenlandse zaken, en de CIA een coup in Honduras, een coup die een uiterst gewelddadig regime aan de macht  bracht, die enorme terreur uitoefende op de grote onderlaag en de intellectuelen die zich hebben verzet tegen de coup….. 

Eén en ander was en is de reden dat veel Hondurezen op de vlucht zijn geslagen, waarbij de VS de meest logische bestemming was en is……. Nog afgelopen januari sloeg een groep van vele duizenden Hondurezen op de vlucht richting VS en ook onder hen veel onbegeleide kinderen, als reactie daarop heeft de Biden administratie de Mexicaanse autoriteiten onder druk gezet hen niet de zuidelijke grens over te laten steken, daarvoor heeft de VS zelfs menskrachten ter beschikking gesteld aan de Mexicaanse grensautoriteiten…….

Kinderen terugsturen naar Mexico is hen direct blootstellen aan moord en misbruik….. Om even aan te geven hoe gevaarlijk Mexico is voor vluchtelingen: sinds de Oorlog tegen Drugs (War on Drugs) in 2004 werd doorgevoerd in Mexico zijn er 400.000 mensen vermoord……. Juist het noorden van Mexico is bijzonder gevaarlijk en dat is de plek waar die kinderen terechtkomen nadat ze zijn teruggestuurd…..

Lees het artikel dat hieronder is opgenomen, geschreven door Jake Johnson en gepubliceerd op Common Dreams, waarin hij dieper op deze zaak ingaat en aangeeft dat de VS zelfs haar eigen wetgeving overtreedt bij het terugsturen van vluchtelingenkinderen:

 Guatemalan migrants turn themselves over to U.S. authorities

A
girl looks on as migrants from Guatemala remove their shoelaces after
turning themselves over to authorities at the U.S.-Mexico border on May
12, 2021 in Yuma, Arizona. (Photo: Ringo Chiu/AFP via Getty Images)
$

‘Dangerous and Unconscionable’: Amnesty Finds Biden Is Illegally Expelling Thousands of Unaccompanied Children

Jake Johnson, staff writer

 

“The
Biden administration is summarily returning almost all unaccompanied
Mexican children just hours after they seek safe haven, often without
considering the risks they could face upon return.”

A detailed new report by Amnesty International finds
that the Biden administration is abusing an anti-trafficking law to
forcibly expel thousands of unaccompanied Mexican children seeking
asylum at the United States’ southern border, often sending them back to
dangerous conditions without adequately screening for threats to their
safety.

Titled Pushed Into Harm’s Way, the 50-page report
(pdf) released Friday documents the Biden administration’s effective
continuation of its predecessor’s policy of rejecting nearly all
asylum-seekers at official ports of entry along the U.S.-Mexico border.

Though Biden immigration authorities have largely stopped applying to unaccompanied children a Trump-era Title 42 policy that used the pandemic as a pretext
to expel migrants, the new administration is “misusing a provision of
anti-trafficking legislation concerning Mexican unaccompanied children
to deprive them of effective screenings for harm and to deny them access
to asylum procedures,” Amnesty alleges.

The Trafficking Victims
Protection Reauthorization Act (TVPRA) requires U.S. officials to screen
unaccompanied children to confirm they are not victims of human
trafficking and ensure that returning them to their home country would
not threaten their safety.

As The Intercept‘s Ryan Devereaux reported
Friday, “Since 2006, when the so-called war on drugs became a military
campaign in Mexico, more than 400,000 people have been killed.”

“Large
regions of the country are frequently home to rampant violence and
impunity,” Devereaux continued. “Many border cities in the north of the
country, the localities where the U.S. removes people to on a regular
basis, are among the most dangerous, particularly for migrants and
asylum-seekers who are often targets of extortion and kidnapping.”

But
despite the requirements under TVPRA, Customs and Border Protection
(CBP) officials “are often not performing child-protection screenings
faithfully, appropriately, or with reasonable informed consent of the
children, who often do not understand what is happening during the
process,” Amnesty’s report notes.

“The Biden administration is
summarily returning almost all unaccompanied Mexican children just hours
after they seek safe haven, often without considering the risks they
could face upon return,” Erika Guevara-Rosas, Americas director at
Amnesty International, said in a statement.

The new report comes days after Vice President Kamala Harris, during a visit to Guatemala, explicitly warned would-be migrants not to travel to the U.S.-Mexico border in search of refuge, telling them they “will be turned back.”

“Do not come,” said Harris.

Vedant
Patel, assistant White House press secretary and a Biden immigration
adviser, sent a similar message when speaking to reporters last month.

“The
policy right now for Mexican unaccompanied minors is for them to be
repatriated,” said Patel, using a euphemism for forced expulsion.

Amnesty
says in its report that “since January 2021, the Biden administration
has continued to exempt only unaccompanied migrant children from the
[Trump-era Title 42] policy, pushing families to make an impossible
choice.”

The report continues:

Likely thousands
of children have had to separate from their asylum-seeking parents in
order to escape dangerous border regions of northern Mexico, and have
then crossed the border alone, since they would otherwise be deported as
a family if their parents crossed with them. In addition to compelling
families to separate unnecessarily, U.S. border authorities still
reportedly turn unaccompanied children away at some of the most heavily
trafficked official ports-of-entry and deny them access to asylum
procedures. Despite their legal right to request protection at
ports-of-entry, the vast majority of unaccompanied children instead take
dangerous journeys across the open border—often at the mercy of
smugglers.

Now, while unaccompanied children are no longer
subjected to mass expulsions under Title 42, U.S. border authorities are
still immediately returning the vast majority of unaccompanied Mexican
children who enter the USA.

In an interview with
Amnesty researchers, the director of the border rights program at the
legal services organization Al Otro Lado recounted the story of an
unaccompanied boy from Mexico whom CBP officials were attempting to
expel this past March.

“He was held in CBP custody six to eight
days and was not given the opportunity to call his family or me his
lawyer, despite the fact that I entered a G28 [legal representation
form] and requested that he be permitted to contact his uncle in
California,” the advocate said. “His family sent him alone and his
parents were in hiding in Mexico. They feared the whole family would be
sent back, which is why they sent him alone.”

According to
Amnesty, the boy was “ultimately held in CBP custody for seven days
(more than double the legally permitted time) before being transferred
to [the Office of Refugee Resettlement], from whose custody he was
released to a close family member in the United States. As of May 2021,
his family remained in hiding in Mexico, unable to request asylum
protection with their son due to the Biden administration’s retention of
the Title 42 policy.”

Amnesty International  @amnesty The US and Mexican governments are forcibly returning tens of thousands of unaccompanied children to the countries they just fled in search of safety, without adequate screenings or protection from the harm they may face upon return.


USA and Mexico deporting thousands of unaccompanied children into harm’s way

Both countries must stop denying unaccompanied children their right to seek asylum

amnesty.org 

 12:33 PM · Jun 11, 2021 

87 likes 

Copy link to Tweet

The
Biden administration’s policy of turning away most unaccompanied
children amounts to a “systematic” violation of their right to seek
asylum, Amnesty says, casting further doubt on President Joe Biden’s
promise to create a more humane immigration system in contrast to the
overt cruelty of the Trump era.

The humanitarian group’s report
also shows that Mexican authorities are deporting the “vast majority” of
unaccompanied children that arrive from Central American nations
seeking safety from violence and persecution.

“These are dangerous
and unconscionable policies,” said Amnesty’s Guevara-Rosas. “The United
States and Mexico must stop denying unaccompanied children their
universal human rights to seek asylum and to family unity, no matter
where they’re from.”

Specifically, Amnesty is calling on Biden to
immediately withdraw the Trump administration’s Title 42 rule, order CBP
to stop rejecting asylum-seeking children at ports of entry along the
U.S.-Mexico border, and “swiftly facilitate all asylum claims by
unaccompanied children—irrespective of their nationality—and their
expeditious release to family members or other sponsors in the USA.”


Our work is licensed under Creative Commons (CC BY-NC-ND 3.0). Feel free to republish and share widely.

================================================

 

* Zie o.a.: ‘Concentratiekampen in VS voor migranten…….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

—————————————

 

Zie ook: ‘USA and Mexico deporting thousands of unaccompanied migrant children into harm’s way‘ (een ander bericht van Amnesty VS) 

 

Kamala Harris (vicepresident VS) roept bevolking van Guatemala op niet naar de VS ‘te vertrekken’ uh te vluchten

 

Bidens ‘humane plan’ voor Midden-Amerika zal bitter weinig verandering geven in de omgang met de volkeren in die regio

 

Peuter vluchtelingen moeten eigen zaak bepleiten in VS rechtszalen, de VS: het land van de ‘ongekende mogelijkheden….’‘ (!!!!)

BBC met propaganda tegen verzet in Guatemala

VS martelt gevluchte kinderen…..‘ (!!!!)

Met nieuw VS ‘vluchtelingenbeleid’ zullen nog meer kinderen seksueel misbruikt worden…..

Maya vrouwen die de terreur en genocide in Guatemala overleefden vechten voor gerechtigheid

Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro (en zie de links in dat bericht!!)

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

 VS gaat door met uithongeren Venezolaanse volk >> de westerse wereld negeert deze afschuwelijke oorlogsmisdaad

Reuters houdt rapport tegen over 40.000 Venezolaanse doden door VS sancties

Venezuela:
propaganda (ook door VPRO’s Edwin Koopman) tegen dit land en de laatste
verkie
zingen alweer met bewijzen doorgeprikt als leugens en bedrog

Joe Biden, de nieuwe VS president heeft een ‘grote’ racistische geschiedenis

Bidens regering zal veel gewelddadiger zijn dan die van Obama: ‘linkse Democraten’ moeten nu al met verzet beginnen

CIA coup (terreur) tegen democratisch gekozen bewind Guatemala 1954……..‘  

 

VS gebruikt chemische wapens tegen ongewapende vluchtelingen waaronder kinderen’

BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd

Trump
letterlijk: “Barbwire used in the right way can be a beautiful sight”
Trump op een verkiezingsbijeenkomst over het ‘probleem van de
vluchtelingenkaravaan’ uit de door de VS gecreëerde ellende in Honduras

VS stuurt 5.000 militairen extra naar de grens met Mexico, als wapen tegen de karavaan met armen uit Latijns-Amerika

Trump stuurt 800 militairen naar de Mexicaanse grens met de VS om arme vluchtende drommels tegen te houden……

Hier nog wat berichten over VS agressie in Latijns-Amerika:

Putin misbruikt vluchtelingen om een hele grote witte voet bij Trump te halen

ICE runt concentratiekampen in de VS voor vluchtelingen en kinderen

ELIZABETHWARREN CONDEMNS ICE’S “CRUEL AND UNNECESSARY” USE OF SOLITARYCONFINEMENT, DEMANDS ANSWERS

AHOMELAND SECURITY WHISTLEBLOWER GOES PUBLIC ABOUT ICE ABUSE OFSOLITARY CONFINEMENT

Thousands of Immigrants Suffer in Solitary Confinement in ICE Detention

Humanitaire hulp aan vluchtelingen in woestijn: gevangenisstraf tot 20 jaar

Vrijwilligers die vluchtelingen in de woestijn van de VS proberen te redden worden gevangengezet……

De VS geeft miljarden uit om verkiezingen elders te beïnvloeden en daar blijft het niet bij…….

Obama steekt zichzelf volkomen onterecht een grote veer in de vieze bips

VS gebruikt chemische wapens tegen ongewapende vluchtelingen waaronder kinderen

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Bolton geeft toe dat de VS een fascistisch beleid voert……

Silwan (buitenwijk van Jeruzalem): de huizen van 170 leden van een Palestijnse familie worden met de grond gelijk gemaakt

Eerder deze week werd bekend gemaakt dat de Israëlische terreur-autoriteiten 1.500 Palestijnen in Silwan (Oost-Jeruzalem) hebben gelast hun huis af te breken daar de kosten voor het met de grond gelijkmaken van de huizen anders bij hen in rekening zullen worden gebracht……. De Palestijnen wonen daar al vele generaties, maar de zogenaamde ‘kolonisten’ komen met ‘eigendomsbewijzen’ voor de grond waarop de huizen staan en aangezien er geen recht is voor Palestijnen, tekenen de ‘rechters’ de uitzettingsbevelen, waarop de autoriteiten de Palestijnen gelasten hun huis te verlaten en zoals in dit geval zelfs hun huis af te breken…… Silwan is een buitenwijk van Oost-Jeruzalem en ligt vlakbij de Al-Aqsamoskee. (zoals ik heb begrepen bestaat Silwan uit een paar buurtschappen; zo meer daarover)

Zoals gezegd: het heeft voor de Palestijnen geen zin om in beroep te gaan ze worden hoe dan ook uitgezet. Het is meer dan duidelijk dat men Jeruzalem zoveel mogelijk wil ontdoen van Palestijnen en men Jeruzalem wil judaïseren, kortom hier is sprake van etnische zuivering, wat de Israëlische autoriteiten in alle toonaarden ontkennen, het uit hun huis zetten van  deze mensen zou nodig zijn voor het aanleggen van een tuin, die daar ten tijde van koning David moet hebben gelegen….. Hoe zot wil je het hebben??!!!

Het is in de aangrenzende wijk Sheikh Jarrah al niet veel beter en de uitzetting van Palestijnse families daar, plus de beschieting van de Al-Aqsamoskee en de vernielingen in die moskee aangericht door Israelische militairen hebben geleid tot niet alleen grote protesten in Israël, maar leidden wereldwijd tot protesten niet alleen vanwege de zwaar onrechtvaarduige huisuitzettingen maar ook tegen het bloedige en barbaarse optreden van de Israëlische autoriteiten, na beschietingen met ‘raketten’ uit de Gazastrook, waarop Israël zelfs torenflats heeft aangevallen en deze heeft platgegooid (voorts heeft Israël nog de kantoren van persbureau Associated Press >> AP en Al Jazeera aangevallen en in puin gelegd…..)…. De oorlog die Israël onlangs tegen de gevangengehouden Palestijnse bevolking in de Gazastrook heeft gevoerd was een zwaar ongelijke strijd (de Gazastrook is een getto te vergelijken met dat van Warschau tijdens de Tweede Wereldoorlog)……. Bij deze ongelijke strijd zijn volgens zeggen 253 Palestijnen vermoord, waaronder 65 kinderen…… Om de ongelijkheid van de strijd nog eens te benadrukken: in Israël kwamen 12 mensen om het leven, inclusief 2 kinderen……

De wereldwijde protesten tegen de smerige Israëlische politiek heeft 170 leden van een Palestijnse familie de hoop gegeven dat ze wellicht in hun huis mogen blijven wonen (al moet ik zeggen dat ik daar niets van geloof, Israël heeft er lak aan wat men in het buitenland vindt). Deze 170 Palestijnen wonen in delen van de wijk Silwan genaamd al-Bustan
and Wadi Yasul, ‘buurtschappen’ die zoals je begrijpt ook gelegen zijn in het oosten van Jeruzalem. De Israëlische autoriteiten stellen doodleuk dat de huizen waar deze familieleden in wonen illegaal zijn gebouwd, dit terwijl juist Israël illegaal het oosten van Jeruzalem bezet houdt (nogmaals: hoe zot wil je het hebben??!!!) In feite is Israël geheel illegaal in Jeruzalem, echter het westen erkent ‘het recht’ van Israël op de rest van Jeruzalem, uitgezonderd het oosten, al durven westerse politici dat laatste niet eens hardop te zeggen…… (de hele stichting van Israël kan je als illegaal zien, zeker daar het grootste deel van het land al werd bewoond door Palestijnen en in het bezit was van deze mensen, die men met moorddadig geweld heeft verjaagd in 1948 en de daaropvolgende jaren)

Zoals al zo vaak op deze plek gesteld: hoe lang laat de wereld de fascistische apartheidsstaat (fascistisch vanwege de aanname in de Knesset van de natiestaat wet*) haar gang gaan en het verdrukte Palestijnse volk zo bloedig vervolgen, waarbij het Israëlische leger door scherpschutters ongewapende Palestijnen heeft laten vermoorden tijdens de Great Return March, waarbij niet alleen een groot aantal kinderen werd vermoord (wat ‘een helden die scherpschutters’), maar daarnaast ook invaliden, medische hulpverleners, die zelfs werden vermoord tijdens hun hulpverlening aan door Israëlische kogels verwonde demonstranten, daarnaast werden journalisten vermoord die al evenzo overduidelijk hun werk deden……

Ook de huisuitzettingen e.d. zijn niets anders dan een vreselijke vorm van terreur die gestopt moet worden!!

Verder moet nog opgemerkt worden dat de Palesti9jnen het recht en in feite de plicht hebben zich te verzetten!!*

Dit bericht is niet antisemitisch, elk land dat zo met een minderheid omgaat moet aan de paal worden genageld en zou door de hele wereld geboycot moeten worden, zoals Zuid-Afrika werd geboycot door een groot deel van de wereld!!!! Behalve o.a. de VS, het land dat ook toen al het gore lef had zich op de borst te slaan, daar het zou staan voor vrijheid, gelijkheid en democratie….. Zo werd Nelson Mandela pas in 2008 door de psychopathisch gewelddadige VS van de terreurlijst gehaald, terwijl hij NB van 1994 tot 1999 de democratisch gekozen Zuid-Afrikaanse president was…..Over Zuid-Afrika gesproken: dit land heeft jaren geleden de regering van Israël al beschuldigd van het voeren van een apartheidspolitiek tegen het verdrukte Palestijnse volk…….

Silwan: 170 members of a Palestinian family face eviction in three neighbourhoods

The solidarity
movement for Sheikh Jarrah against Israel’s eviction plans has given
Silwan residents hope that all is not yet lost

Amani Odeh stands with her daughter Silwan and son Adam in front of
their home, which Israeli authorities have threatened to demolish to
make way for a park (MEE/Aseel Jundi)

In the Palestinian town of Silwan, nestled in the outskirts of the
Old City of Jerusalem to the south of Al-Aqsa Mosque, around 7,000
residents are all too familiar with the threat of forcible displacement
also facing the residents of the Sheikh Jarrah neighbourhood, 3.5km to
the north. 

The Odeh family is one of the town’s families who have not known peace of mind for years. 

Of its 170 members, those living in houses in the town’s al-Bustan
and Wadi Yasul neighbourhoods are facing the danger of demolition under
the pretext of living in houses built without permits. Meanwhile, others
living in the Batn al-Hawa neighbourhood are being threatened with
eviction in favour of Israeli settlers who claim they have ownership
over the land.

Silwan A solidarity tent set up in Batn al-Hawa (MEE/Aseel Jundi)

In al-Bustan, Middle East Eye met with several members of the family,
including Silwan, a defiant seven-year-old girl named after the town
itself, and her 11-year-old brother Adam who have yet to experience a
normal childhood.

“I take my favourite toys with me to school every day in case the
occupation forces suddenly come and destroy our home while we are away,”
Silwan says.

“I told my father not to get angry if they did because I plan on becoming an architect and I will build him a new house.”

There are more than 58,500 Jerusalemites living across the 12
neighbourhoods of Silwan, an area of 5,640 dunums (564 hectares) where
2,800 Israeli settlers live in 78 settlement posts, according to the
head of Silwan Lands Defence Committee, Fakhri Abu Diab.

Adam, Silwan’s 11-year-old brother, sat beside her looking worried as
he said he had a dream the night before that Israel police forces had
stormed their house, destroyed it in front of them and then killed the
whole family.

“I don’t live a normal childhood in Silwan. I see children getting
detained every day and I always think that I will be next,” Adam says.

“We live facing the fate of all of our homes being destroyed and my
only wish is to live in peace in my house for the rest of my life.”

Generations harrassed

With her eyes moving between her children, Amani Odeh urges Adam to
study hard for the remaining final exams of the academic year so that he
could spend his time at the sit-in tent that has been set up in
solidarity with the residents of Batn al-Hawa neighbourhood.

Amani says that she herself was raised in a house threatened with demolition in the al-Bustan neighbourhood.

“I went through difficult times during my childhood just like my
children are now. The occupation forces never stopped detaining either
my father or one of my brothers, on a weekly basis. 

“In anticipation of arrests, we would prepare ourselves every
Wednesday evening by getting dressed and staying alert because a raid of
our house and the arrest of a family member had become inevitable.” 

Silwan“Here we stay, #al-Bustan_neighbourhood, #Sheikh_Jarrah_neighbourhood”
is graffitied in Arabic on a wall in al-Bustan (MEE/Aseel Jundi)

Amani went on to study dentistry at An-Najah National University in
Nablus, north of the occupied West Bank, where she lived in a state of
constant longing to be in her hometown. Upon graduation, the young
dentist returned to Silwan, where she married her cousin and moved to
live with him in a house located in the same neighbourhood, that was
also under threat of demolition. 

“I avoid watching the news because Adam is always anxious and dreads
hearing news about court hearings regarding the neighbourhood’s
residents or news about confrontations in Silwan and Sheikh Jarrah,” she
says.

Amani adds that whenever confrontations between Palestinians and
Israelis erupt anywhere, Adam would repeatedly call her at the clinic,
asking her to return home out of fear for her safety. He also asks her
the same questions every day about the possibility of Israeli forces
attacking them or raiding their house and demolishing it.

Amani stresses the importance of social media in communicating the
cases of Sheikh Jarrah and Silwan to the rest of the world, hoping that
the electronic campaign will lead to the freezing of the eviction and
demolition orders.

Harsh reality

On a tour of al-Bustan and Batn al-Hawa neighbourhoods, Qutaiba Odeh,
Amani’s 26-year-old brother-in-law, says that his family, including his
parents, brothers, their wives and their 10 children, have been living
in a state of constant stress since they were served with a demolition
order in 2004.

In 2010, an Israeli court issued another demolition order on a family home they own in the nearby Wadi Yasul
neighbourhood. A year later, settler organisations started harassing
them, and the family was given an order to leave their house in Batn
al-Hawa to make way for settlers.

Palestinians say the aim of these orders is the Judaization of the
area and to rid it of Palestinians, however Israeli authorities have
given different justifications behind the orders issued in Silwan.

The municipality of Jerusalem claims that around 100 houses in
al-Bustan were illegally built and must be removed to clear the area for
a park under the name “King’s Garden”. Israelis claim that the area was
the site of the biblical garden of King David.

Silwan“Levelling our homes to the ground would be easier than evacuating them
in favour of settlers, which makes our reality in Batn al-Hawa the most
psychologically painful,” Qutaiba Odeh says (MEE/Aseel Jundi)

Meanwhile, Israeli organisation Ateret Cohanim claims that Batn
al-Hawa is a Jewish endowment land that was granted to Jews in the 19th
century and that the organisation itself is now the guardian of the land
and is claiming back the property and demanding the eviction of 700
Palestinian living in the area of around five dunums.

Zuhair al-Rajabi, the head of Batn al-Hawa Committee, says that
settlement activity in the town started in 2004 with two posts, the
number of which increased to six by 2014. 

He adds that the house eviction orders in Batn al-Hawa, where 7,000 Palestinians, have exceeded 87 in number. 

In Wadi Yasul, Israeli authorities plan to demolish tens of
Palestinian house because one of the intersections of the planned
American Road, a controversial highway meant to link settlements
together, is designed to pass throught the neighbourhood.

Qutaiba says that more than 7,000 Palestinians in Silwan are facing the threat of forcible eviction. 

The Palestinian speaks of a childhood spent at the sit-in tent in
al-Bustan neighbourhood for lack of any recreational spaces for
children. In 2012, he established the al-Bustan organisation to
accommodate Silwan’s children and youth. But, even this venue has come
under the threat of forced eviction.

“There are 124 families, composed of 1,500 people living on an area
of 50 dunums in al-Bustan neighbourhood whose homes are threatened to
make way for a Jewish national park,” Qutaiba says.

“Is there anything harsher than this reality?”

‘Live on the ruins of our homes’

Walking north toward Batn al-Hawa, where walls are decorated with
murals and Palestinian flags adorn the roofs despite daily settler
harrassment, Qutaiba reflects on the fate of the Odeh family if the
evictions and demolitions do take place.

“Levelling our homes to the ground would be easier than evacuating
them in favour of settlers, which makes our reality in Batn al-Hawa the
most psychologically painful,” he says.

Qutaiba expresses his deep sorrow that Palestinians in occupied East
Jerusalem are unable to protect the homes they have lived in, building
memories and dreams, for decades, adding that what Silwan residents are
going through could only be described as a war crime and a continuous
Nakba, or Catastrophe.

“We are living in a state of slow death, but the movement in Sheikh
Jarrah has given us a breath of fresh air, and we hope we will receive
similar solidarity, especially given that residents of six
neighbourhoods out of 12 in Silwan are in danger of forcible
displacement,” he says.

“Support is essential for this town, which is considered the southern protector of al-Aqsa Mosque.”

Qutaiba concludes by saying that Silwanis are buying time in
Jerusalem by acquiescing to pay the municipality’s hefty fines for
buildings it alleges were built without permits in exchange for delaying
the demolitions. 

However, residents think the orders will be carried out anyway, and
if they are, Qutaiba says “we will sleep on the ground under the cover
of the sky and live on the ruins of our homes without hesitation.”

======================================:

Zie voor een constante stroom aan berichten uit Israël (eigenlijk:
Palestina) en zaken die te maken hebben met de ongelijke strijd daar plus de barbaarse onderdrukking van het Palestijnse volk ook
het Twitteraccount van Sarah Wilkinson.

————————————–

* Zie: ‘Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘  (een bericht uit 2017 n.a.v. een artikel geschreven door Gideon Levy) (en zie de links in dat bericht)

——————————

Zie ook: ‘Israëls propaganda verhaal wordt steeds minder geloofwaardig: wereldwijd groeit de kritiek

Israël vermoordde doelbewust journalisten‘ (en zie de links in dat bericht)

Israël schiet alweer doelbewust op journalisten, westerse collega’s onverschillig

De verkoop van dood en verderf: de VS is alweer dominant in de verkoop van wapens

Biden
administratie heeft verkoop van $ 735 miljard aan wapens voor Israël
goedgekeurd, net na de zoveelste massamoord op Palestijnen

Israël
heeft 2 Palestijnse topartsen vermoord, de toegangswegen naar
ziekenhuizen gebombardeerd en een kinderkliniek deels vernield

Het bombarderen van steden, ook in de Gazastrook, is verboden onder de Martens Clausule

Rondje Palestijnen schoppen op de landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië

Israël massamoordt door en Palestijnen zijn een niet gelijkwaardige partij

Wadi Yasul: a community at risk of mass displacement‘ (een artikel van VN orgaan OCHA >> Office for the Coordination of Humanitarian Affairs >> in Nederlands: Bureau voor de coördinatie van humanitaire zaken)

Instagram moet
stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van
Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen

De
pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van
decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder

Joodse vrouw wil Israëlische militairen laten berechten door het Internationaal Strafhof (ICC)‘ (!!!!)

Palestijnse familie wordt uit huis gezet: heeft eerder familie van Joodse professor geholpen

Zionisten houden pogrom in Oost-Jeruzalem

Racistisch-fascistische aanvallen op Palestijnen in Israëlisch-Palestijnse stad Kafr Qasim

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ (een opiniestruk van Gideon Levy)

Israël moet stoppen met het illegaal etnisch zuiveren van Palestijnen uit het bezette Oost-Jeruzalem‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika‘ (!!!!)

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden

Israël: gevangenschap voor slaan van militair en vrijspraak voor doelbewust levend verbranden van een Palestijnse baby…….

Palestijnse volk wordt verdrukt met hulp van zionistische leugens

Great Return March: 1 jaar protest, 1 jaar massamoorden, 1 jaar westerse anti-Palestijnse propaganda‘ (een bericht van 30 maart 2019)

Israël ‘onderzoekt’ 11 van de 189 door haar gepleegde moorden tijdens de Great Return March‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israëlische kolonisten verantwoordelijk voor branden op de West Bank

Duitse razzia’s: jacht op ondersteuners van Hamas en het verdrukte Palestijnse volk

Israël vermoordde doelbewust journalisten

Israëlisch leger ontkent moord op invalide Palestijn‘ (zie de links in dat bericht)

Ankie Rechess (NOS)
en de Israëlische ‘acties’ op de ‘Tempelberg’: de Palestijnen wilden de
boel opjutten en dat is gelukt…….
 

Israël bewijst nogmaals fascistisch te zijn >> journalist met kritiek wacht gevangenisstraf……‘ 

Bernard Hammelburg blubbert weer eens uit de ‘Palestijnse bocht’ (met een kilometer of 15!)……..
(Hammelburg is de ‘buitenlanddeskundige’ van BNR, deze ploert liegt
makkelijker dan dat hij de waarheid vertelt…… Voorts noemt hij
mensen die op de sociale media wel de waarheid vertellen kakkerlakken,
je weet wel zoals de nazi’s minderheden noemden die ze het liefst dood
zagen, zoals Joden…..)

BBC
W.S.: jonge Palestijn (lees: ‘baby…….’), vermoord door Jewish
settlers (= fascisten uit illegale nederzettingen)………
‘ (!!!!!)

De docu die de Belgen wél durven te vertonen: “Palestijnse kinderen als doelwit”‘ (!!!!)

Israëlisch fascisme, nagespeeld in Londen: ‘No Way Through’ 

Israëlische ‘helden’ schieten weer een ongewapend kind dood

Bevrijd de 4 Tamimi vrouwen, inclusief een meisje van 16!‘ 

Israël zet snelle reactiemacht op poten tegen anti-Israëlische kritiek

Israël heeft de energielevering aan Gazastrook alweer gestopt, plus commentaar van de uitermate pro-Israëlische BBC…….’ 

Why Liberal Zionists Have Nothing to Say About Ahed Tamimi’s Slap and Arrest

Jerry Seinfeld valt keihard door de mand als zionist………..‘ (Seinfeld, ‘een liberale zionist’)

Heldhaftige Israelische militair‘, die op verdenking van het gooien met stenen, een 15 jarige jongen vermoordde, gaat vrijuit……..

Ahed al-Tamimi in Volkskrant ‘uitgelegd’ als terrorist, die klappen uitdeelt…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Ahed al-Tamimi (nu 17 jaar) nog steeds vast na slaan militair en ondergaat intimidatie van ondervragers……

16 jarige Ahed al-Tamimi is volgens militaire rechter te gevaarlijk om op borgtocht vrij te laten……..

Israël martelt 60% van de gevangengehouden Palestijnse kinderen…….‘ (!!!!)

Israël sluit waterkraan voor Gazastrook, een enorme schending van mensenrechten en een misdaad tegen de menselijkheid…..‘ (!!!!)

Israëlische rechtbank besloot proces tegen 17 jarig meisje Ahed al-Tamimi achter gesloten deuren te houden >> voor haar eigen bestwil….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Israël weigert 17 jarig meisje Ahed al-Tamimi vervroegd vrij te laten……..

Israël gebruikt nieuw chemisch wapen tegen Palestijnse demonstranten in de Gazastrook‘ 

Netanyahu: Israël
heeft ‘meerdere dozijnen’ terreuraanslagen wereldwijd voorkomen…… Nu
nog de heftigste terreur aanpakken: die van Israël tegen de
Palestijnen!
‘ (en zie de links in dat bericht)

Israël geeft vergunning af: 3.000 extra huizen voor illegale nederzettingen en ‘ontruimt’ 1 ‘illegale’ nederzetting‘ (een bericht van februari 2017…..)


The
Washington Post: Israeli settlements grew on Obama’s watch.
They may be poised for a boom on Trump’s.

Ynet: B’Tselem
ensuring that we don’t lose our humanity

+972:
It didn’t have to be this way in East Jerusalem’s Silwan


———————- 

En terzijde om aan te geven dat het fascistische apartheidsregime van Israël goede banden onderhoudt met fascisten elders:

Israël omarmt de Europese fascisten (niet voor niets)….

Israël moet stoppen met wapenleveranties aan neonazi’s in Oekraïne