Jürgen Conings: de ‘onafhankelijke VRT journalist’ Franssen nam de taak waar van defensie woordvoerder

Gisteravond in het Radio1 programma ‘Met het oog op morgen’ o.a. VRT ‘journalist’ Jens Franssen, een ‘onafhankelijke journalist’ van de VRT radio. Presentator Mieke van der Weij* sprak met deze Franssen over de vondst eerder die dag van de dode fascistische Belgische militair Jürgen Conings, die eerder een vooraanstaand lid van het Belgische Coronateam met de dood had bedreigd.

Belgisch federaal parket bevestigt: lichaam was van Conings, hij heeft zich van het leven beroofd Deze foto komt van De Limbuger en is weergegeven in het artikel: ‘Belgisch federaal parket bevestigt: lichaam was van Conings, hij heeft zich van het leven beroofd

‘Journalist’ Franssen gedroeg zich als een woordvoerder van het Belgische ministerie van defensie. Volgens deze kwezel was het niet bekend bij het leger dat Conings extreemrechtse (anders gezegd: fascistische) idealen en sympathieën had, terwijl na de eerste opschudding over de verdwijning van deze figuur (die bovendien ook een aantal zware wapens had gestolen uit een kazerne) men stelde dat het bekend was bij het leger dat deze Conings extreemrechtse sympathieën had en dat ook meermaals had uitgedragen, echter men had dit niet als gevaar gezien…… ‘Logisch’ dat men dit niet als gevaar wilde zien daar een groot aantal militairen, ook in ons land, dergelijke idealen en sympathieën hebben en als je dat als gevaar ziet, moet je zoveel militairen ontslaan dat er dan pas echt een groot tekort aan militairen ontstaat……

Dat laatste, een tekort aan defensiepersoneel is een zaak die telkens weer de kop opsteekt en alweer ook in ons land, waar men bovendien klaagt over een groot tekort aan materieel, dit terwijl het leger bij herhaling grote uitgaven niet kan verantwoorden**.

Echter volgens Franssen was het bij de legertop niet bekend dat Conings extreemrechts was, volgens deze namaak journalist een gevolg van bezuinigingen op defensie……. Op papier kan er veel, maar in de praktijk ontbreekt het aan mensen, aldus Franssen in een iets andere bewoording, nogmaals: volgens hem het gevolg van bezuinigingen….. 

Het is niet voor het eerst dat men in België (en Nederland) bericht over extreemrechtse figuren die het leger (en de politie) bevolken, waarop men even zo vaak geen maatregelen neemt…… (nogmaals: logisch daar men bij het uit de dienst zetten van degelijke militairen en politieagenten amper personeel overhoudt; waar dit uiteraard de schuld is van de selectie bij het aannemen van personeel, waar men mensen van wie men alleen maar denkt dat ze links zouden kunnen zijn, dezen niet aanneemt….) Gezien de eerdere berichten over extreemrechtse militairen in het Belgische leger maakt het verhaal dat men niet wist dat Conings in feite een fascist was een pertinente leugen…

Bij het voorgaande is het dan ook van het grootste belang dat men de bezem haalt door de top van het leger en de politie, ook door de personeelsdiensten, men moet een ander personeelsbeleid gaan invoeren, te meer nog daar het ronduit gevaarlijk is als politie en leger vol zitten met figuren die je duidelijk als fascisten moet neerzetten….. Ga maar na wat er zou kunnen gebeuren als het volk echt wakker wordt, de kont tegen de Haagse krib gooit en zich niet langer laat manipuleren met de leugens en ander bedrog van kabinetten als die van Kok, Balkenende en Rutte, immers de kans op een staatsgreep met een door fascisten gevuld leger is vele malen groter dan met een leger zonder psychopaten als Conings of onze cokewitte ridder Marco Kroon…….. 

Vergeet hierbij niet dat figuren als Conings en Kroon hebben deelgenomen aan geheime militaire missies in het buitenland, missies waarbij men mensen zonder vorm van proces vermoordt….. Het is een schande dat men dergelijke missies als democratisch land toestaat, elk optreden van een leger behorend bij een democratisch land zou voor iedere burger openbaar moeten zijn, voorts heeft ons leger niets te zoeken in andere landen, trouwens bij missies onder de VN vlag mogen dit soort stiekeme moorden al helemaal niet worden uitgevoerd……… 

Franssen moest voorts nog kwijt dat er al samenzweringstheorieën rondgaan dat Conings zich niet het leven heeft benomen, zoals van overheidswege werd gemeld, maar dat hij is vermoord, iets dat ook de familie zou hebben gezegd…… Voorts zei Franssen dat men een ‘zelfmoordbrief’ had gevonden, waar het maar de vraag is of hij deze zelf heeft geschreven, vergeet niet dat meerdere oud-collega’s van Conings angst moeten hebben gehad dat men hem levend zou overmeesteren en hij wellicht uit de kerk had kunnen klappen en hen erbij had kunnen lappen….. Ook gezien het feit dat men vlak voordat de auto van Conings werd aangetroffen meerder schoten had gehoord in dat gebied, hetzelfde gebied waar hij ook werd gevonden, is die gedachte aan moord niet zo vreemd…… Echter volgens Franssen had men in het verleden bij de familie Conings veel zelfmoordgedachten…… Lachen past niet, maar wat een uitspraak van een zogenaamde journalist…..  

——————-

* De tekst op de NOS site van Radio1 bij dit programma: 

Het
Oog brengt aan het eind van de dag een overzicht van het nieuws, de
ochtendkranten en journalistieke interviews met mensen in en achter het
nieuws, omlijst door mooie muziek.
(meestal waardeloze flutmuziek en waar Hans Hogendoorn met zijn zwaar mislukte machostem na een overzicht over berichten in de ochtendbladen op volkomen belachelijke manier zegt: “Deze berichten morgen in de media”, alsof er geen emancipatie heeft plaatsgevonden en dat in een tijd waar de vrouw nog steeds wordt achtergesteld…… Trouwens het woord ‘interview’ is in deze ook nogal aanmatigend…..

Elke dag van de week heeft zijn
eigen presentator. Door deze vaste dag, de persoonlijke opening van het
programma en de manier van interviewen, drukt de presentator een eigen
stempel op de uitzending. We noemen NOS Met het Oog op Morgen ook wel een ‘journalistieke personality show’.
(ha! ha! ha! ha! ha!)

De
ijzersterke formule en de persoonlijkheid en kwaliteit van de
presentatoren
(ha! ha! ha!) zorgen ervoor dat het programma al sinds 1976 een uniek
radioprogramma is dat zeer goed beluisterd en hoog gewaardeerd wordt.

ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Benieuwd hoe men aan de luistercijfers komt!!

——————————————————- 

** Ofwel zorg eerst maar eens dat het leger de financiën op orde krijgt, voorts een zaak die aangeeft dat het leger niet alleen niet efficiënt en
ordentelijk kan omgaan met budgetten, maar dat dit uiteraard een weerslag heeft
op veel andere zaken waar ons leger zich mee bezighoudt…. Met andere
woorden stel eerst eens orde op zaken en klaag dan pas over ‘te lage
budgetten’, budgetten die overigens hoog genoeg zijn, vergeet verder
niet dat de militaire oefeningen in het echt >> militaire missies in het
buitenland, meestal ten dienste staan van de VS oorlogsmachine en niet
worden betaald uit het defensiebudget, een schande van grote
proporties!!

——————————————————-

Zie ook: ‘Jürgen Conings: het was bekend dat hij extreem rechts was, echter geen reden voor ontslag uit leger……

Klopjacht op militair: vier antitankwapens gevonden, schoten gehoord in natuurpark 

Marc Van Ranst getuigt vanuit safehouse over voortvluchtige militair Jurgen Conings: “Ik herinner me zijn foto nog” (+)

Tomas Boutens is terug: portret van de neonazi die ooit Filip Dewinter wilde doodschieten (+)

Demand Alternatives to Racist Police Institutions Now!‘ (lees de petitietekst!! Een petitie die wij natuurlijk niet kunnen tekenen)

Racistische Rotterdamse politieagenten gewoon aan het werk‘ (lees dat bericht!!) 

Joost Eerdmans (politieke partij Ja21): wil een rechtse stad bouwen….. ha! ha! ha! ha!
Hier een foto van Eerdmans neonazi-collega Nanninga en wat uitspraken
die ze deed voordat ze tot Ja21 toetrad (en deze neonazi-dweil stapte
uit FVD vanwege fascistische uitspraken…. ha! ha! ha! ha! Totaal
ongeloofwaardig!!):

Boa’s en Joost Eerdmans (‘Leefbaar Rotterdam’) eisen pepperspray en wapenstok tegen Corona-overtreders’‘ (Eerdmans is zelf ook fascist, dit blijkt ten overvloede nog eens uit zijn samenwerking met neonazi Nanninga in Ja21….)

Hier de link naar een facebook video
over de anti-Coronademonstratie op het Malieveld in Den Haag, een video van Mordechai Krispijn waar je op 6.37 min. ziet
hoe een stille een vrouw voor een ME bus duwt en ander ronduit fascistisch optreden van de politie…… Zie de hele video
waarin Krispijn op een duidelijk manier uitlegt dat de politie zich
zelfs heeft beschuldigd aan een poging tot doodslag tijdens die demonstratie op het
Malieveld……

Jongeren komen steeds meer in opstand tegen Coronamaatregelen‘ (en terecht! Met wat mij betreft de foto van 2021)

Haagse politie oefent
schunnig en fascistisch geweld uit op demonstranten tegen COVID-19
maatregelen >> burgemeester van Zanen moet aftreden!
‘ (!!!!)

Martin Sitalsing (politie opperhoofd Midden-Nederland) gaat mensen van andere culturen werven: de zoveelste poging…….

‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend…..’ ha! ha! ha! ha!‘ (een zelfde soort kul berichtgeving over politici die volgens de media ‘massaal zouden worden bedreigd……’)

NOS
nieuws vergelijkt een teamleider van de politie die van seksuele
intimidatie wordt verdacht, met een klokkenluidende collega die een team
van racisme beschuldigt

Kritiek op ‘peperdure’ advocaten van agenten in zaak-Mitch Henriquez‘ (!!!!) en zie:

Bouman
: i.p.v. betere training van agenten, wil dit opperhoofd van de
Nationale Politie dure advocaten…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ontsla racistische agenten direct: morgen een demonstratie in Rotterdam

Racistische Rotterdamse politieagenten gewoon aan het werk‘ (lees dat bericht!!)

Boa’s en Joost Eerdmans (‘Leefbaar Rotterdam’) eisen pepperspray en wapenstok tegen Corona-overtreders’‘ (Eerdmans is zelf ook fascist, dit blijkt ten overvloede nog eens uit zijn samenwerking met neonazi Nanninga in Ja21….)

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef‘ (en zie de links in dat bericht)

Nekklem: politie maakte alweer een dodelijk slachtoffer middels deze martelmethode…..

Mitch
Henriquez, de 2 nog vervolgde agenten behoeven wat OM betreft niet
vervolgd te worden en ongeoorloofd overleg schuldigen……..

Mitch Henriquez en de verstikkende behandeling die hij van de Haagse politie kreeg: rellen in de Schilderswijk…….

Mitch Henriques vermoord middels verstikking…… Zelfs zijn strottenhoofd was gebroken!!

Mitch Henriquez: Bouman gaf moordende agenten baangarantie, ongeacht de uitkomst van onderzoek………

Hoe bedoelt u, dat het ministerie van Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, niet met de nabestaanden meeleeft???!!!

Gerard Bouman (Nationale Politie) wil politiestaat…………..

Van der Steur blijft nekklem en daarmee martelen en moord toestaan, de volgende dode valt onder zijn verantwoordelijkheid!’

Nekklem moet verboden worden, aldus slachtoffer!!

Van Aartsen niet over de dood van Mitch Henriquez en de rol van de Haagse politie daarin………..

Nekklem martelmethode gepropageerd bij Argos………..

Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

Mitch Henriquez, slachtoffer van marteling middels nekklem:  of hoe men alweer zwaar onrecht zal ‘rechtspreken…….’

Haagse politie zwaar nalatig bij arrestatie, man overleden………..‘ (het eerste bericht over de dood van Mitch Henriquez,  toen was nog niet duidelijk dat het om een politiemoord ging…..) 

Asscher: Roma en Sinti (Reizigers) ‘horen er niet bij…..’‘ (ja ja, PvdA antifascist Asscher tapt zelf uit het holle fascistische vat!!)

Sörensen, Leefbaar Rotterdam en fascist in hart en nieren, over vluchtelingen…………..

Julian Assange en het instorten van de rechtsorde door de onterechte vervolging van deze gelauwerde journalist

Julian Assange, de oprichter van Wikileaks zit nu al ruim 2 jaar in isolatiefolter, en het kan niet genoeg gezegd worden: eenzame opsluiting is een uiterst smerige en barbaarse manier van martelen…… Assange zit gevangen daar hij geheime documenten openbaarde die hem door klokkenluiders werden toegespeeld, zoals ook de video over de aanval van een VS helikopter in Irak waarbij 16 onschuldige burgers en 2 journalisten van Reuters werden vermoord…….. Dit zijn feiten die de hele wereld zou moeten weten en het is te zot voor woorden dat men dergelijke oorlogsmisdaden onder het tapijt wil houden…… Meer dan schandalig ook dat de zogenaamde collega journalisten meegingen in de leugen van de geheime diensten en de VS overheid, dat dit staatsgeheimen zijn die mensen in levensgevaar hebben gebracht…… 

Dat laatste is een heel vette leugen en zonder dat de ‘journalisten’
e.e.a. onderzochten hebben zij op verklaring van een overheid en diens
geheime diensten, bekend staand om hun smerige leugens, ook deze vuile
leugen uitgevent aan hun klanten (lezers, luisteraars en/of kijkers) en
doen dat schandelijk genoeg nog steeds…… Je weet wel, dezelfde
journalisten die schreeuwen om censuur op de sociale media, dit daar men
op die media alleen maar fake news (nepnieuws) zou verspreiden……. (terwijl ze
zelf niet anders doen dan vooral veel nepnieuws verspreiden…..) De echte reden is dat men met lede ogen ziet dat steeds meer mensen zich afwenden van de reguliere media, daar ze in de gaten hebben gekregen dat men hen bij die media een rad voor ogen draait en dat een behoorlijk deel van de alternatieve media worden bevolkt door journalisten die hun werk wel onafhankelijk doen en niet klakkeloos overnemen wat hun overheid, geheime diensten en hun bazen hen voorschotelen dan wel verwachten waar men wel of niet over bericht…….

Als een journalist in Rusland, China of Iran gegevens van klokkenluiders zou openbaren en deze journalist zou worden gevangengezet, zou de wereld te klein zijn voor de hypocriete verontwaardiging van westerse politici en de westerse reguliere (massa-) media…… Ook in een andere zaak is de verontwaardiging uitermate belachelijk en hypocriet >> Navalny, een fascist en bewezen misdadiger, die door het westen werd gebombardeerd tot heilige en oppositieleider (terwijl hij bij landelijke verkiezingen goed is voor 2 à 3% van de stemmen) en waar men Rusland, waarvoor men het liefst de naam Putin gebruikt, beschuldigt hem te hebben vergiftigd met novitsjok (een aantal van de reguliere westerse media stellen zelfs dat hij al 2 keer is vergiftigd met deze uiterst dodelijke stof)……. 

Het voorgaande terwijl elke vergiftiging met novitsjok zonder meer dodelijk is!!* Niet voor niets ook dat het westen Rusland weigerde mee te laten werken aan het onderzoek naar de aard van de vergiftiging, zoals men dat eerder deed met het onderzoek naar ‘de vergiftiging van de Skripals met novitsjok….’ Het onderzoek in die zaak werd gedaan door de OPCW een organisatie die samenwerkt met de VN en een organisatie waarvan Rusland NB lid is……** (de OPCW ofwel: de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens >> Engels: Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons)

Terug naar Julian Assange: het is een schande dat deze gelauwerde onderzoeksjournalist gevangenzit en wordt gefolterd door eenzame opsluiting en dat alleen omdat hij zijn werk deed, werk dat van levensbelang is voor een echte democratie……. Het is dan ook duidelijk dat alle westerse politici en journalisten die hem veroordelen lak hebben aan democratie en spreken en handelen alsof we in een dictatuur leven…….

Vorige week donderdag was er een benefit voor Assange in New York, waar ook Chris Hedges sprak en hij heeft daar geen woord te veel of te weinig gezegd, zo stelt hij dat met de langdurige campagne tegen Assange de rechtsorde ernstig geweld wordt aangedaan en dat dit de weg is richting een ‘omgekeerd totalitarisme’, een vorm van totalitarisme waarin het volk de fictie wordt voorgehouden dat de kapitalistische democratie en alles wat daarbij komt kijken in stand wordt gehouden……. Lees het volgende artikel dat de toespraak van Chris Hedges bevat, waarin ook de video te zien is met zijn toespraak. Het artikel werd eerder op Scheer Post gepubliceerd, ik nam het over van Information Clearing House (onder het artikel kan je klikken voor o.a. een vertaling in ‘Dutch’, dit neemt wel enkele tientallen seconden tijd in beslag): 

Assange & the Collapse of the Rule of Law

By Chris Hedges


Chris Hedges gave this talk at a rally
Thursday night in New York City in
support of Julian Assange. John and
Gabriel Shipton, Julian’s father and
brother, also spoke at the event, which
was held at The People’s Forum.

 


June 13, 2021 “Information
Clearing House
” – – Scheer
Post


A

society that prohibits the capacity to speak in
truth extinguishes the capacity to live in justice.

 


This why we are here tonight. Yes, all of us who
know and admire Julian decry his prolonged suffering
and the suffering of his family. Yes, we demand that
the many wrongs and injustices that have been
visited upon him be ended. Yes, we honor him up for
his courage and his integrity. But the battle for
Julian’s liberty has always been much more than the
persecution of a publisher. It is the most important
battle for press freedom of our era. And if we lose
this battle, it will be devastating, not only for
Julian and his family, but for us.


Tyrannies invert the rule of law. They turn the law
into an instrument of injustice. They cloak their
crimes in a faux legality. They use the
decorum of the courts and trials, to mask their
criminality. Those, such as Julian, who expose that
criminality to the public are dangerous, for without
the pretext of legitimacy the tyranny loses
credibility and has nothing left in its arsenal but
fear, coercion and violence.


The long campaign against Julian and WikiLeaks
is a window into the collapse of the rule of law,
the rise of what the political philosopher Sheldon
Wolin calls our system of inverted totalitarianism,
a form of totalitarianism that maintains the
fictions of the old capitalist democracy, including
its institutions, iconography, patriotic symbols and
rhetoric, but internally has surrendered total
control to the dictates of global corporations.


I was in the London courtroom when Julian was being
tried by Judge Vanessa Baraitser, an updated version
of the Queen of Hearts in Alice-in Wonderland
demanding the sentence before pronouncing the
verdict. It was judicial farce. There was no legal
basis to hold Julian in prison. There was no legal
basis to try him, an Australian citizen, under the
U.S. Espionage Act. The CIA spied on Julian in the
embassy through a Spanish company, UC Global,
contracted to provide embassy security. This spying
included recording the privileged conversations
between Julian and his lawyers as they discussed his
defense. This fact alone invalidated the trial.
Julian is being held in a high security prison so
the state can, as Nils Melzer, the UN Special
Rapporteur on Torture, has testified, continue the
degrading abuse and torture it hopes will lead to
his psychological if not physical disintegration.


The U.S. government directed, as Craig Murray so
eloquently documented, the London prosecutor James
Lewis. Lewis presented these directives to Baraitser.
Baraitser adopted them as her legal decision. It was
judicial pantomime. Lewis and the judge insisted
they were not attempting to criminalize journalists
and muzzle the press while they busily set up the
legal framework to criminalize journalists and
muzzle the press. And that is why the court worked
so hard to mask the proceedings from the public,
limiting access to the courtroom to a handful of
observers and making it hard and at times impossible
to access the trial online. It was a tawdry show
trial, not an example of the best of English
jurisprudence but the Lubyanka.


Story continues after video.


Watch Hedges’ speech:


Now, I know many of us
here tonight would like to think of ourselves as
radicals, maybe even revolutionaries. But what we
are demanding on the political spectrum is in fact
conservative, it is the restoration of the rule of
law. It is simple and basic. It should not, in a
functioning democracy, be incendiary. But living in
truth in a despotic system is the supreme act of
defiance. This truth terrifies those in power.

The architects of
imperialism, the masters of war, the
corporate-controlled legislative, judicial and
executive branches of government and their
obsequious courtiers in the media, are illegitimate.
Say this simple truth and you are banished, as many
of us have been, to the margins of the media
landscape. Prove this truth, as Julian, Chelsea
Manning, Jeremy Hammond and Edward Snowden have by
allowing us to peer into the inner workings of
power, and you are hunted down and persecuted.

Shortly after
WikiLeaks released the Iraq War Logs in October
2010, which documented numerous US war
crimes—including video images of the gunning down of
two Reuters journalists and 10 other unarmed
civilians in the Collateral Murder video, the
routine torture of Iraqi prisoners, the covering up
of thousands of civilian deaths and the killing of
nearly 700 civilians that had approached too closely
to U.S. checkpoints—the towering civil rights
attorneys Len Weinglass and my good friend Michael
Ratner, who I would later accompany to meet Julian
in the Ecuadoran Embassy, met with Julian in a
studio apartment in Central London. Julian’s
personal bank cards had been blocked. Three
encrypted laptops with documents detailing US war
crimes had disappeared from his luggage in route to
London. Swedish police were fabricating a case
against him in a move, Ratner warned, that was about
extraditing Julian to the United States.

“WikiLeaks and you
personally are facing a battle that is both legal
and political,” Weinglass told Assange. “As we
learned in the Pentagon Papers case, the US
government doesn’t like the truth coming out. And it
doesn’t like to be humiliated. No matter if it’s
Nixon or Bush or Obama, Republican or Democrat in
the White House. The US government will try to stop
you from publishing its ugly secrets. And if they
have to destroy you and the First Amendment and the
rights of publishers with you, they are willing to
do it. We believe they are going to come after
WikiLeaks and you, Julian, as the publisher.”

“Come after me for
what?” asked Julian.

“Espionage,” Weinglass
continued. “They’re going to charge Bradley Manning
with treason under the Espionage Act of 1917. We
don’t think it applies to him because he’s a
whistleblower, not a spy. And we don’t think it
applies to you either because you are a publisher.
But they are going to try to force Manning into
implicating you as his collaborator.”

“Come after me for
what?

That is the question.

They came after Julian
not for his vices, but his virtues.

They came after Julian
because he exposed the more than 15,000 unreported
deaths of Iraqi civilians; because he exposed the
torture and abuse of some 800 men and boys, aged
between 14 and 89, at Guantánamo; because he exposed
that Hillary Clinton in 2009 ordered US diplomats to
spy on UN Secretary General Ban Ki Moon and other UN
representatives from China, France, Russia, and the
UK, spying that included obtaining DNA, iris scans,
fingerprints, and personal passwords, part of the
long pattern of illegal surveillance that included
the eavesdropping on UN Secretary General Kofi Annan
in the weeks before the US-led invasion of Iraq in
2003; because he exposed that Barack Obama, Hillary
Clinton and the CIA orchestrated the June 2009
military coup in Honduras that overthrew the
democratically elected president Manuel Zelaya,
replacing it with a murderous and corrupt military
regime; because he exposed that George W. Bush,
Barack Obama and General David Petraeus prosecuted a
war in Iraq that under post-Nuremberg laws is
defined as a criminal war of aggression, a war
crime, that they authorized hundreds of targeted
assassinations, including those of U.S. citizens in
Yemen, and that they secretly launched missile,
bomb, and drone attacks on Yemen, killing scores of
civilians; because he exposed that Goldman Sachs
paid Hillary Clinton $657,000 to give talks, a sum
so large it can only be considered a bribe, and that
she privately assured corporate leaders she would do
their bidding while promising the public financial
regulation and reform; because he exposed the
internal campaign to discredit and destroy British
Labour Party leader Jeremy Corbyn by members of his
own party; because he exposed how the hacking tools
used by the CIA and the National Security Agency
permits the wholesale government surveillance of our
televisions, computers, smartphones and anti-virus
software, allowing the government to record and
store our conversations, images and private text
messages, even from encrypted apps.

Julian exposed the
truth. He exposed it over and over and over until
there was no question of the endemic illegality,
corruption and mendacity that defines the global
ruling elite. And for these truths they came after
Julian, as they have come after all who dared rip
back the veil on power. “Red Rosa now has vanished
too. …” Bertolt Brecht wrote after the German
socialist Rosa Luxemburg was murdered. “She told the
poor what life is about, And so the rich have rubbed
her out.”

We have undergone a
corporate coup, where the poor and working men and
women are reduced to joblessness and hunger, where
war, financial speculation and internal surveillance
are the only real business of the state, where even
habeas corpus no longer exists, where we, as
citizens, are nothing more than commodities to
corporate systems of power, ones to be used, fleeced
and discarded. To refuse to fight back, to reach out
and help the weak, the oppressed and the suffering,
to save the planet from ecocide, to decry the
domestic and international crimes of the ruling
class, to demand justice, to live in truth, is to
bear the mark of Cain. Those in power must feel our
wrath, and this means constant acts of mass civil
disobedience, it means constant acts of social and
political disruption, for this organized power from
below is the only power that will save us and the
only power that will free Julian. Politics is a game
of fear. It is our moral and civic duty to make
those in power very, very afraid.

The criminal ruling
class has all of us locked in its death grip. It
cannot be reformed. It has abolished the rule of
law. It obscures and falsifies the truth. It seeks
the consolidation of its obscene wealth and power.
And so, to quote the Queen of Hearts, metaphorically
of course, I say, “Off with their heads.”

Chris Hedges, spent nearly two decades as a
foreign correspondent in Central America, the Middle
East, Africa and the Balkans. He has reported from
more than 50 countries and has worked for The
Christian Science Monitor, National Public Radio,
The Dallas Morning News and The New York Times, for
which he was a foreign correspondent for 15 years.

Click for

Spanish
,


German
,


Dutch
,


Danish
,


French
,
translation- Note-

Translation may take a moment to load.


See
also


Jeremy Corbyn among
24 MPs urging Joe Biden to drop Assange
extradition bid

 

====================================== 

*  Zie o.a.: Novitsjok Skripal sprookje? Lees dit bericht!‘ (en zie de links in dat bericht!!) voorts zie:

Novitsjok onzin: de feiten doen er niet meer toe als Rusland maar hangt voor de ‘vergiftiging van Navalny’‘ en zie:

Duitse regering stelt dat Navalny is vergiftigd met novitsjok(en zie de links in dat bericht)

** Zie: ‘Rusland mag niet deelnemen aan onderzoek naar ‘aanslag met novitsjok’ op Skripal‘ (en zie de links in dat bericht!!) en zie: 

Rusland
schuldig verklaard voor aanslag op Skripal, echter onafhankelijke
controle van ‘het bewijsmateriaal’ wordt geweigerd……

Skripal: GB klaagt 2 Russen aan voor vergiftiging middels een sci-fi techniek: de 2 waren tegelijk op 1 plek, waar 1 Rus te zien was……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

————————————————————

Zie wat beteft Julian Assange: ‘‘Klokkenluidersbescherming’ in VS: Obama en Biden lieten journalisten en redacties afluisteren om klokkenluiders te pakken‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. Julian Assange en opperschoft Navalny)

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Antony Blinken (VS minister BuZa) leest de wereld de les over persvrijheid terwijl zijn eigen regering deze zwaar geweld aandoet‘ (waarvan Assange wel het grootste voorbeeld is!!)

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….‘ (een bericht van 1 april 2021, ofwel intussen zit meer dan 2 jaar in isolatiefolter…….)

Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie
‘ (maar wel hypocriet kritiek
hebben op de Saoedische moord op journalist Khashoggi, terwijl Biden
onderzoeksjournalist Julian Assange wil laten wegrotten in de cel……)

Navalny gebombardeerd tot oppositieleider, of hoe men Rusland geheel hypocriet blijft demoniseren
(Navalny, een fascist en wat een verschil in westerse behandeling
vergeleken met Julian Assange…..) (en zie de links in dat bericht)

Navalny slachtoffer? Assange is het echte slachtoffer!!

Navalny wordt geprezen terwijl Assange wordt gemarteld

Assange (nog) niet uitgeleverd aan de VS tegen een hoge prijs: het verpletteren van de persvrijheid

Julian Assange (brekend nieuws) moet vast blijven zitten in isolatiefolter‘ 

Julian Assange (brekend nieuws) mag niet worden uitgeleverd aan de VS!!!

The Assange Extradition Ruling Is A Relief, But It Isn’t Justice

Een uitlevering van Julian Assange aan de VS zal een definitief einde maken aan de persvrijheid en dat wereldwijd

Never Forget How The MSM Smeared Assange: Notes From The Edge Of The Narrative Matrix

The Kafkaesque Imprisonment of Julian Assange Exposes U.S. Myths About Freedom and Tyranny

Trump: pardon voor oorlogsmisdadigers maar niet voor Julian Assange of Edward Snowden

Pardon Julian Assange Now!

10
jaar geleden werden de Irak oorlogs-logboeken van de VS vrijgegeven,
voor de oorlogsmisdaden daarin vermeld moeten niet de daders Bush en
Blair boeten, maar journalist Julian Assange
‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over het o.a. bevoorraden van ISIS door de VS!!)

Niet
alleen Assange staat terecht, maar ook echte journalistiek en degenen
die de klok luiden over oorlogsmisdaden, corruptie en andere smerige
zaken

Prosecution
of Julian Assange part of Donald Trump’s ‘war on journalism’, court
hears

Assange
hearing adjourned as prosecution lawyer is tested for COVID-19
 

Het proces tegen Assange: een verslag van de voormalige Britse ambassadeur Craig Murray(!!!!)

Liveblog: Julian Assange Under Threat – Defend Wikileaks

Het martelen van onderzoeksjournalist Julian Assange: een interview met Andrew Fowler

YouTube verwijdert in aanloop naar presidentsverkiezingen video’s met info verkregen middels hacken, censuur door VS techreuzen‘ (o.a. censuur op info van Wikileaks….)

Labourpolitici in oorlog met elkaar: de antisemitisme leugen tegen Jeremy Corbyn die hem de verkiezingen kostte‘ (met o.a. aandacht voor Assange en zie de links in dat bericht over de verkiezingen in GB) 

Internationale
Dag van de Persvrijheid: ARD hekelt geheel hypocriet Turkije zonder ook
maar één woord te besteden aan Julian Assange
 

Assange: geen uitlevering maar directe invrijheidstelling!‘ 

Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange‘ (!!!!)

Julian Assange het slachtoffer van de grootste persbreidel in deze eeuw

Julian Assange moet onmiddellijk vrijgelaten worden!‘ 

Assange in de gevangenis: Zweden laat voor de derde keer de aanklacht wegens verkrachting vallen

Julian Assange blijft in de gevangenis na uitzitten straf en dat voor het doen van zijn werk

Vervolging van drone klokkenluider Hale moet worden gestopt

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Trump administratie klaagt weer een klokkenluider aan voor spionage 

 

Sweden drops investigation into bogus sexual misconduct allegations against Julian Assange‘(!!!!)

Stop de isolatie van Julian Assange!’

Julian Assange: Speciaal VN rapporteur martelen heeft grote twijfels bij onafhankelijkheid rechter‘ (!!!!)

VN rapport: Assange is gedemoniseerd en psychisch gemarteld

1984 het boek van George Orwell: niet langer fictie…….

Het westen vervolgt journalist Assange, Rusland laat journalist vrij na onrust over diens gevangenschap‘ (en nog hadden de reguliere media een grote bek over Rusland, media die niet anders hebben gedaan dan collega Assange besmeuren…..)


CNN met nog smeriger lastercampagne tegen Julian Assange

Belangrijk account voor de verdediging Julian Assange geblokkeerd door Twitter‘ (!!!!)

VN rapport: Assange is gedemoniseerd en psychisch gemarteld

Media wakker geschrokken en ontwaken in Assange nachtmerrie

Julian Assange weer vervolgd wegens ‘verkrachting’, waarvoor het Zweedse OM eerder geen bewijs kon vinden……

Dag van Persvrijheid: Assange wordt zoveel mogelijk uitermate hypocriet gemeden door de pers

Julian Assange (brekend nieuws) veroordeeld tot 50 weken gevangenisstraf……

Chelsea Manning blijft voor onbepaalde tijd in de gevangenis

Julian Assanges vervolging is de genadeklap voor klokkenluiders en (echte) journalisten‘ (zie ook de iets oudere links in dat bericht)

Julian Assange gedemoniseerd door media die hem zouden moeten steunen, waren ze bevolkt geweest door echte journalisten……..

WhiteHouse: US, Ecuador Coordinating About Future Of Assange Asylum

De prijs op het hoofd van Julian Assange: 1 miljard dollar…..

Assange
kan niet voor spionage worden vervolgd, immers hij is journalist
>> aldus Daniel Ellsberg (Pentagon Papers) in een video
‘ (!!!!)

Assange
is journalist en zou alleen daarom al niet mogen worden vervolgd, een
artikel o.a. voor de huidige ‘journalisten’ van de reguliere media en de
gebruikers van die media

Scheepvaartbedrijf Vroon deporteert vluchtelingen naar de hel die hen in Libië wacht…..

Vorige week maandag heeft het Nederlandse bevoorradingsschip Vos Triton van
rederij Vroon vluchtelingen van een houten boot opgenomen, dit daar de motor
stuk was en de boot daardoor onbestuurbaar was geraakt. In eerste instantie wilde men de vluchtelingen niet aan boord
nemen, echter daar er al mensen van de boot naar het schip zwommen, heeft
men zich bedacht en toch maar het internationaal zeerecht gevolgd door de
vluchtelingen aan boord te nemen.

De vluchtelingen werden echter
niet naar een Italiaanse haven gebracht maar teruggebracht naar Libië, de bemanning had contact opgenomen met de ‘Libische kustwacht’.
Uitermate schandalig! Immers deze mensen worden na aan land te zijn
gebracht, opgesloten in concentratiekampen waar hen martelingen, verkrachtingen en zelfs de
dood wacht……… Met deze schandalige actie  heeft rederij Vroon zelfs het VN Vluchtelingenverdrag geschonden!!

Het volgende bericht over deze schunnige
zaak komt van Doorbraak, die tevens een mailactie voor Vroon op touw
heeft gezet. Je vindt een voorbeeldtekst in het artikel, even copy-paste, je naam eronder en klaar. Je kan ook het bedrijf bellen en de
boodschap doorgeven >> zal men daar ‘niet echt blij mee zijn….’ (maar het is
dan ook niet bedoeld als ‘opvrolijker’) Doe ajb mee en geeft het door:
het is ronduit een schande en onverdraaglijk dat een Nederlandse reder
zich zo schunnig en inhumaan gedraagt!!  

Protesteer tegen het terugsturen van vluchtelingen naar de hel van Libië door scheepvaartbedrijf Vroon!

Geplaatst op

Afgelopen
maandag was het bevoorradingsschip Vos Triton van het Nederlandse
scheepvaartbedrijf Vroon betrokken bij een illegale pushback van
vluchtelingen naar Libië. Dat blijkt uit berichtgeving van de op de
Middellandse Zee actieve reddingsorganisaties Sea-Watch en Alarmphone. Actiegroep Stop the war on migrants, die onlangs nog protesteerde tegen Frontex, heeft de berichtgeving van de reddingsorganisaties verder bekend gemaakt.

Volgens de waarnemingen van Sea-Watch
werd het schip Vos Triton midden op de Middellandse Zee geconfronteerd
met een op drift geraakte houten boot met een kapotte motor, waarop zich
180 vluchtelingen bevonden. Een aantal van hen sprong in het water om
naar het bevoorradingsschip te zwemmen in de hoop op redding. Pas na
enige tijd voldeed de bemensing van het schip aan internationale
voorschriften en nam men de vluchtelingen aan boord.

Mensenrechtenschendingen

Enige tijd later bleek dat de vluchtelingen niet werden overgebracht
naar een veilige haven, maar dat het schip contact had opgenomen met de
Libische kustwacht en alle vluchtelingen aan hen had overdragen. De
vluchtelingen zijn vervolgens teruggebracht naar Libië, waar hen
opsluiting in beruchte detentiecentra wacht. Zoals Alarmphone schreef: “Dit betekent dat ze werden teruggebracht naar omstandigheden van opsluiting, marteling en verkrachting.”

“De Vos Triton heeft zich schandelijk gedragen door mensen terug te
sturen naar de hel van Libië en over te leveren aan geweld en
mensenrechtenschendingen”, aldus Stop the war on migrants. “Frontex en
grensbewakingsautoriteiten van EU-lidstaten liggen terecht zwaar onder
vuur vanwege vele illegale pushbacks. Vroon dient ervoor te zorgen dat
het zich nooit meer aan zoiets schuldig maakt. We roepen daarom op het
bedrijf te bellen en te mailen om deze boodschap duidelijk over te
brengen.”

Afgelopen woensdag vond in Genua in Italië al een picketline-actie
tegen pushbacks plaats bij een vestiging van Vroon. Protesteer ook bij
Vroon in Nederland tegen dit soort pushbacks. Stuur een mail info@vroon.nl, bel 076-2068100 en voer op andere manieren actie (meer info over Vroon: www.vroon.nl). Hieronder een voorbeeldmail die je kunt sturen naar Vroon.


Hallo medewerkers van Vroon,

Afgelopen maandag
heeft een schip van jullie bedrijf, de Vos Triton, illegaal migranten
teruggestuurd naar Libië. Zulke “illegale pushbacks” schenden
internationale mensenrechtenverdragen. Libië is een land met een extreem
gevaarlijke situatie voor migranten. Mensen worden opgesloten in
inhumane detentiecentra, gemarteld, afgeperst en verkracht. De mensen
die hieruit ontkomen, leven in armoede en zijn constant op de vlucht
voor gewapende milities. Jullie bedrijf heeft direct meegewerkt aan het
verschrikkelijke detentie- en deportatieregime van de Europese Unie en
de Libische overheid door deze mensen terug te sturen. De Libische
kustwacht bestaat de facto uit gewapende milities die niet schuwen om
mensen verschrikkelijk te behandelen. Zodra mensen in hun handen vallen,
worden ze naar de eerdergenoemde detentiecentra gestuurd, waar hen een
verschrikkelijk lot wacht.

Afgelopen maandag
was de Vos Triton op de Middellandse Zee waar zij een boot met 180
vluchtelingen tegenkwam. Pas na een hele lange tijd besloot de crew van
jullie schip mensen aan boord te nemen, terwijl het vanaf het eerste
moment al duidelijk was dat zij in levensgevaar verkeerden. In plaats
van dat jullie de vluchtelingen meenamen naar Europese grenzen – zij
waren immers al in Europees water – is er contact gezocht met de
Libische kustwacht en zijn de vluchtelingen aan hen overgedragen. Niet
alleen is dit in strijd met internationale verdragen en het
non-refoulement-principe, ook is het onmenselijk om vluchtelingen terug
te sturen naar de verschrikkelijke omstandigheden in Libië, waar ze in
gevangenschap worden gezet en martelingen en verkrachtingen aan de orde
van de dag zijn.

Het is onacceptabel
dat Vroon meewerkt aan de detentie- en deportatiemachine van de EU en
vluchtelingen terugstuurt naar het onveilige Libië. We eisen dat jullie
hier afstand van nemen en dat jullie nooit meer meewerken aan het
terugsturen van vluchtelingen. Stop met meewerken aan het inhumane
Europese grensbeleid en toon jullie menselijke kant door voortaan
vluchtelingen meteen mee te nemen en naar veilige havens te brengen. Als
bedrijf dat in de Middellandse zee opereert dragen jullie
verantwoordelijkheid, en we eisen dat jullie die voortaan ook nemen.

Veilige havens voor iedereen, en geen “pushbacks” naar Libië meer!

Met strijdbare groet,

 


Harry Westerink

Deportatie, Grensbewaking, Repressie, Vluchtelingen

==========================

Zie ook: ‘Boot met Rohingya vluchtelingen heeft na vier maanden toestemming tot aanmeren gekregen‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. de Rohingya vluchtelingen)

EU using Israel drones to track migrant boats in the Med een
uiterst verontrustend artikel waarin de EU wordt beschuldigd van het
gebruik van Israëlische drones, die Frontex, Italië en de EU gebruiken
om o.a. bootjes met vluchtelingen te spotten waarna de Libische
autoriteiten worden gewaarschuwd schepen uit te sturen om bootjes met vluchtelingen
terug te slepen naar de Libische kust, waarna deze mensen in door de EU
betaalde concentratiekampen verdwijnen….. 
(‘leve de EU!’) 

Elbit Systems (wapenfabrikant) voorziet landen van drones waarmee mensenrechten en rechten van vluchtelingen op grote schaal worden geschonden‘ (en zie de links in dat bericht)

Kapiteins reddingsschepen Middellandse Zee weigeren mensenrechtenprijs van bestuur Parijs

Soedan: ellende daar en vluchtelingenstroom uit dat land zijn het gevolg van westers handelen

EU missie Sophia in Middellandse Zee stopt: bootvluchtelingen worden niet meer gered…….

EU wil concentratiekampen voor vluchtelingen in Egypte…….

Rutte (VVD) roemt Turkije-deal en wil ook concentratiekampen in Noord-Afrika…..

Vluchtelingencrisis EU één op één veroorzaakt door de VS (met hulp van de NAVO)…..

Vluchtelingen in Turkije!‘ (van Aleke’s Blog! >> nu: Leefse….!)

Rutte (VVD premier) en Pechtold (veilingmeester D66) blij met concentratiekampen voor vluchtelingen in EU en Afrika……..

Meer dan 1.000 Belgische academici keren zich tegen het inhumane vluchtelingenbeleid en de ontmenselijking……..

Ten Broeke (VVD Tweede Kamer): de opvangkampen in Turkije zijn prima……….. AUW!!!

Algerije houdt razzia’s en stuurt mensen te voet de woestijn in……….

Save The Children: Ieder kind verdient een eerlijke kans…….. AUW!!!

Azmani (VVD) laat zich alweer van ‘zijn meest humane kant’ zien……….

Azmani: laat vluchtelingen verdrinken in Middellandse Zee, dat heeft afschrikwekkend effect……….

Zijlstra (VVD) ‘succesvolle’ vluchtelingenopvang in de regio wordt onder Rutte 3 verder uitgebouwd………..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Vluchtelingen verdronken: alweer rond de 500 vluchtelingen, uh ‘gelukzoekers’ verdronken in de Middellandse Zee……..’

UNHCR: sinds 2014 zijn er meer dan 10.000 vluchtelingen, uh gelukzoekers verdronken in de Middellandse Zee…….‘ (een bericht uit 2016 >> ‘het zijn er intussen een paar meer……’

Italiaanse regering laat fascistische gezicht zien: 629 bootvluchtelingen kunnen barsten…….

EU stuurt vluchtelingen terug in de hel die Libië heet 

Nederland stuurt asielzoekers terug de hel van Libië in

Nederland stuurt asielzoekers terug naar gevaarlijk Libië‘ (al onder PvdA opperhufter Koenders in 2014……)

EU missie om
vluchtelingen op de Middellandse Zee in de kustgebieden ‘aan te houden’,
niet gericht op het redden van mensen………

Philip
Hammond onthult het nieuwe fascistische gezicht van de Britse regering:
laat de vluchtelingen maar verzuipen in de Middellandse Zee……….

Koenders over de ramp met bootvluchtelingen: ‘wij deden natuurlijk al het nodige……….’ AUW!!!’

Voor meer berichten over bootvluchtelingen en de ‘Middellandse Zee’, klik op dat label of op het label ‘Frontex’, de EU organisatie die er sinds een paar jaar vooral is om vluchtelingen te ontmoedigen de EU grenzen te overtreden en hen tegen te houden, ondanks dat de EU-lidstaten voor een groot deel het VN Vluchtelingenverdrag hebben getekend………

Staedion (woningcorporatie) wil slachtoffers brand in Haagse Wouwermanstraat uit tijdelijke woning zetten

Ja dan denk je we leven toch in 2021, of is het dan toch 1921? Bij de brand op 20 mei jl. in de Haagse Wouwermanstraat raakten 40 huishoudens hun huis kwijt. Veel aandacht in de media en dan weet je dat bijvoorbeeld de burgemeester en organisaties die worden ingeschakeld na zo’n treurige gebeurtenis hun best doen om zich zo goed mogelijk te verkopen in de media…. Zo ook in dit geval, er kwam veel hulp tot stand en de mensen werden de eerste dagen opgevangen in een hotel, waarna deze mensen werden opgevangen in ‘logeerwoningen’ van woningcorporatie Staedion in Mariahoeve. Voorts werd de slachtoffers beloofd dat zij snel toegang zouden krijgen tot een urgentieverklaring, zodat ze met voorrang recht zouden krijgen op definitieve vervangende woonruimte.

Echter toen de aandacht was weggeëbd, bleef er van de gedane beloften weinig over, sterker nog: Staedion dreigt* deze mensen op straat te zetten als ze op 30 juni a.s. geen vervangende woonruimte hebben en je voelt ‘m waarschijnlijk al aankomen, zonder urgentieverklaring is dat onmogelijk (zelfs met zo’n verklaring is dat op zo’n korte termijn onmogelijk!!) 

Lees het volgende Kafkaiaanse verhaal van burgers die met hun hoofd tegen de ambtelijke en neoliberale muren lopen, zonder dat ze schuld hebben aan de situatie waarin ze verkeren…..

Het volgende artikel van de Bond Precair Wonen (BPW) vond ik door een Twitterbericht van Dré Oudman.

2021 ongelofelijk:

BOND PRECAIRE WOONVORMEN

Slachtoffers brand Wouwermanstraat onder druk gezet om tijdelijke huisvesting te verlaten

 

Precies 4 weken geleden verloren 40 huishoudens hun woning
in de Wouwermanstraat in Den Haag na een verwoestende brand. Tijdens de
eerste dagen kwam er veel hulp op gang, mensen werden opgevangen in een
hotel en konden daarna redelijk snel tijdelijk gehuisvest worden in logeerwoningen van Staedion
in Mariahoeve. Ook werd er al snel gesproken over eventuele
urgentieverklaringen voor de getroffen bewoners. Burgemeester van Zanen
gaf aan:

“We zorgen dat mensen onderdak hebben.” – “Tegen deze mensen wil ik zeggen: we zijn er voor jullie.”

Noodhulp van korte duur

Ondertussen zijn we 4 weken
verder. De mediastorm is langzaam uitgedoofd, en daarmee ook de acute
noodhulp. De steun die de slachtoffers beloofd werd door burgemeester
van Zanen, blijkt ook van korte duur. De urgentieverklaringen waar een
paar dagen na de brand al over gesproken werd zijn nog steeds niet rond,
maar de bewoners kregen afgelopen week wel een brief met de
aankondiging dat hun tijdelijke opvang in Mariahoeve per 30 juni
ophoudt. Waar ze daarna naartoe moeten?


“Er wordt druk op ons uitgeoefend zelf opzoek te gaan naar
huisvesting voor na de 30ste, maar zonder de beloofde urgentieverklaring
kunnen wij alleen reageren op ongeschikte woonruimte of moeten we
uitwijken naar andere steden zoals Zoetermeer. Via onze
social-casemanager werd ons duidelijk gemaakt, als jullie niet voor de
30ste een woning accepteren, is de daklozenopvang wellicht een
oplossing.”

– Bewoner tijdelijke logeerwoning in Mariahoeve

Doorverwijzing daklozenopvang

Tot zover dus de hulp van de
gemeente. De bewoners van de logeerwoningen, in sommige gevallen oudere
stellen die soms de Nederlandse taal slecht beheersen, hebben een
document moeten tekenen waarin ze akkoord moeten gaan met hun vertrek
uit de logeerwoningen, zonder dat ze weten waar ze naartoe moeten. In
sommige gevallen zijn mensen zelfs doorverwezen naar de daklozenopvang,
als zij niet voor de 30ste een woning via Woonnet Haaglanden accepteren.
Ondertussen zitten de bewoners te wachten op urgentieverklaringen om
een kans te maken op een geschikte woning

Spoeddebat aangevraagd

De Bond Precaire Woonvormen
(BPW) Den Haag staat de bewoners die uitgezet dreigen te worden bij en
wil een duidelijk signaal afgeven aan de gemeente. De overvolle
daklozenopvang is geen oplossing. Bewoners onder druk akkoord laten gaan
met hun vertrek uit de woning en vervolgens aan hun lot overlaten op de
huidige woningmarkt zonder de beloofde urgentieverklaring is ongehoord
en is in strijd met de steun toezegging die de burgemeester in de eerste
dagen na de brand deed. Wij doen daarom een oproep aan bewoners zich
bij ons te melden, en hun verhaal te delen. Deze actie is afgelopen
dinsdag afgetrapt met een flyeractie in de buurt waar de slachtoffers
van de brand tijdelijk zijn opgevangen. Naar aanleiding van deze kwestie
vroeg de Haagse Stadspartij een 2 minuten-debat aan in de gemeenteraad,
om duidelijk te krijgen wat de koers is van de gemeente met betrekking
tot vervangende, permanente woonruimte voor de slachtoffers van de
brand. Het debat zal plaatsvinden op woensdag 23/06, om 13:30 en onder begeleiding van BPW Den Haag zullen een aantal bewoners tijdens dit debat inspreken. 

 

 

 

Ben jij of ken je iemand die
getroffen is door de brand in de Wouwermanstraat en na de 30ste juni
geen vervangende huisvesting heeft? Neem dan contact op met BPW Den Haag
via
denhaag@bondprecairewoonvormen.nl,
of meld je aan voor de Whatsapp groep via 0650856715. Ook pers kan voor
vragen contact opnemen met bovenstaand emailadres of telefoonnummer.


“We willen de bewoners de mogelijkheid geven zich samen te
organiseren en hen op de hoogte brengen van hun rechten en
mogelijkheden. Deze mensen zouden niet onder druk gezet moeten worden om
te vertrekken uit de tijdelijke huisvesting, maar kunnen als collectief
eisen dat ze pas vertrekken uit de logeerwoningen als er geschikte,
permanente huisvesting voor hen geregeld wordt.”


– Nick van Balken, BPW lid en tevens slachtoffer van de brand

 

BPW Den Haag en de bewoners van de logeerwoningen in Mariahoeve eisen:

1. Geen huisuitzettingen uit de tijdelijke logeerwoningen zolang er geen zicht is op permanente, vervangende huisvesting.

2.
Stop met het druk uitoefenen op bewoners om zelf op zoek te gaan naar
huisvesting door de daklozenopvang aan te dragen als enig alternatief.

3. Regel zo snel mogelijk de beloofde urgentieverklaringen voor alle getroffene van de brand.

 

Gemeente verantwoordelijk voor sociaal vangnet

We herinneren de gemeente graag
aan hun verantwoordelijkheid te zorgen dat de sociale huisvesting in Den
Haag op orde is. Wanneer de volkshuisvesting in een stad niet op orde
is en huisjesmelkers vrij spel krijgen ontstaan er gevaarlijke situaties,
zoals bij de brand in de Wouwermanstraat. Daarnaast hoort sociale
huisvesting na een ramp als deze te kunnen fungeren als sociaal vangnet.
Wanneer de sociale huisvesting na jaren politiek beleid zover is
uitgekleed dat er in noodsituaties als deze geen sociaal vangnet is,
belanden er mensen op straat, wanneer de gemeente hierin geen
verantwoordelijkheid neemt. We benadrukken dat geen van de slachtoffers
van de brand schuld hebben aan het feit dat hun woning volledig is
uitgebrand, noch verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor het vinden
van een nieuwe woning op de huidige woningmarkt, gezien de
sociaal-economische status van veel van deze bewoners. We gaan er daarom
vanuit dat de gemeente Den Haag snel meer duidelijkheid kan geven aan
de bewoners van de Wouwermanstraat en niet over zal gaan tot het
ontruimen van de tijdelijke logeerwoningen voordat er duidelijk is waar
deze mensen naartoe kunnen.
 

==========================================

* Woningcorporatie Staedion heeft de twijfelachtige eer goed te zijn in het bedreigen van haar huurders…….

BBC met anti-Chinese propaganda over de ontwikkelingshulp die China biedt met de Zijderoute

BBC World Service radio kwam gisteren in het programma The Real Story (ha! ha! en dat op de neoliberale propaganda zender BBC!!) met anti-Chinese propaganda. China geeft arme landen met haar Zijderoute (Belt and Road Initiative >> BRI)  projecten wegen, spoorwegen, vliegvelden en duurzame energie projecten, maar niet zoals het westen tegen wurgende contracten. 

Dit steekt niet alleen de westerse banken, bouwfirma’s en politiek, maar ook de Wereldbank, en het IMF, immers China benadeelt de genoemde dienstverleners en bedrijven met haar Zijderoute projecten, daarnaast is dit een streep door de door het westen in stand gehouden corruptie in arme landen, corruptie waardoor westerse bedrijven enorme winsten kunnen boeken in die landen……

Ongelofelijk dan ook dat Joe Biden op de G7 nog een fikse schep toevoegde op de al bestaande demonisering van China door de VS en waarschuwde voor China en daarbij o.a. het BRI als een groot gevaar deed voorkomen, om dat tegen te gaan pleitte Biden voor westerse initiatieven die lijken op het Zijderoute project van China….. Eén ding is zeker: de westerse bedrijven die zich scheel verdienen in arme landen zullen alles in het werk stellen om het initiatief van Biden een snelle dood te laten sterven en dat zullen zeker niet in de laatste plaats een fiks aantal grote bedrijven zijn uit de VS…… In The Real Story werd juist gesteld dat juist China die corruptie misbruikt….. ha! ha! ha! ha! Hoe kan je dat zeggen als China in feite infrastructuur weggeeft…… 

Ook commentaar in The Real Story op de bouw door China van een kolencentrale in Kenia, terwijl de VS de laatste 20 jaar heel wat kolencentrales heeft gebouwd in arme landen, waarvan de bekendste wel die in Bangladesh is, gebouwd aan het grote en kwetsbare natuurgebied Sundarbarns, een enorme kolencentrale die met toestemming van Obama (en destijds zijn vicepresident Joe Biden!!) door VS bedrijven werd gebouwd…… Kenia zou met de Chinese kolencentrale afhankelijk worden van steenkool uit China en de VS, ja dat laatste viel me nog mee, terwijl China meer steenkool importeert dan het zelf delft, vooral steenkool uit Australië (en Indonesië) dat samen met de VS al jaren steenkool tegen afbraakprijzen dumpt op de wereldmarkt……. Maar ja daar lult Biden liever niet over en ook de westerse reguliere media doen dat braaf niet, nee die wijzen liever met de vieze zwarte steenkoolvingers naar China dat onverantwoord bezig zou zijn……

Buiten dat meldde men zoals gezegd aan het begin van de uitzending nog dat China ook duurzame energie projecten aan arme landen geeft, maar daar kwam men verder niet op terug……. (neem aan dat die duurzame melding een foutje was in de propaganda….) Uiteraard verdient China ook aan dit soort projecten, maar vergeleken met het uitzuigen door westerse bedrijven valt deze in het niet, het is dan ook niet voor niets dat arme landen maar al te graag in zee gaan met China, zelfs EU-lidstaat Griekenland heeft dat gedaan >> Griekenland dat na het uitbreken van de bankencrisis totaal is uitgenomen door de noordwestelijke EU landen en waarom? Juist, omdat banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen de opvolgende Griekse regeringen op de pof geld leenden en dat op een niveau waarbij zelfs een kind had kunnen voorspellen dat dit mis zou gaan…. Niet dat deze financiële instellingen daar zelf voor moesten bloeden, nee met figuren als PvdA opperschoft Dijsselbloem werd het Griekse volk volledig uitgekleed, de welgestelde Grieken hadden hun geld al lang gestald op buitenlandse bankrekeningen….. 

Het ging zover dat Grieken met kanker geen geld hadden voor hun levensreddende therapieën en derhalve overleden en nog durfde Dijsselbloem deze mensen de jas uit te vegen…….. Figuren als de fascist Wilders durfden het volk hier wijs te maken dat de ‘financiële hulp voor Griekenland’ naar de ‘luie Grieken’ ging, terwijl hij dondersgoed wist dat het geld naar de misdadig onverantwoordelijke financiële instellingen in Noordwest-Europa werd overgemaakt, dat geld ging regelrecht naar die instellingen maar figuren als Dijsselbloem en Wilders deden het voorkomen als dat het geld naar Griekenland ging, een schande van gigantische proporties en waarvoor zeker Dijsselbloem strafrechtelijk zou moeten worden vervolgd!!! Griekenland had het geluk dat China het land te hulp schoot en de havens daar moderniseerde, waardoor het land meer handel kan drijven, eerder hadden de NAVO en de EU Griekenland onder druk gezet niet in zee te gaan met Rusland, daar China destijds nog niet zo werd gedemoniseerd, mochten de Grieken wel in zee gaan met dat land…… (nogmaals: waar de EU het totaal heeft laten afweten en het land liet wegrotten…..)

Uiteraard werden de mensenrechten er nog bijgehaald, inclusief de cliché leugen over de Oeigoeren, waar men nog wel stelde dat er in de VS ook het e.e.a. mis is wat betreft mensenrechten, maar dat dit niet kan tippen aan de mensenrechtenschendingen in China…… ha! ha! ha! ha! ha! Waar men vergeet dat in de VS meer mensen gevangen zitten dan elders en dat dit in verhouding veel meer gekleurden zijn, waar de VS bovendien een enorm aantal mensen in isolatiefolter vasthoudt, en dat veelal voor jaren, of wat dacht je van het grote aantal door de politie vermoorde gekleurden, een zaak die jaar in jaar uit doorgaat……. Je kan van de politiemoord op George Floyd zeggen dat dit even de spreekwoordelijke druppel was die de emmer deed overlopen, echter dat ligt alweer achter ons en de politie heeft intussen alweer een groot aantal gekleurden voor niets vermoord…… 

Om na het voorgaande nog maar te zwijgen over het martelen van mensen door de CIA in allerlei geheime gevangenissen over de wereld, waar Guantanamo Bay wel de meest schandalige uitwas is, mensen die jaren zonder enige vorm van proces gevangen zitten en daar zijn gemarteld, of die veroordeeld werden op basis van door marteling verkregen ‘bewijs….’ (dat is geen bewijs, zo hebben meerdere wetenschappelijke onderzoeken vastgesteld!!) 

Trouwens het feit dat velen in de VS niet verzekerd zijn tegen ziektekosten en het daarom kunnen vergeten als ze bijvoorbeeld kankertherapie nodig hebben, is een mensenrechtenschending van abnormale proporties……..

Ach ja, ‘The Real Story’ is juist een programma dat de werkelijkheid keer op keer geweld aan doet en niets te maken heeft met het ‘echte verhaal…..’

Overigens ook in Nederland is men goed in het demoniseren van China, niet in de laatste plaats door de inhumane VVD hufter Blok die, hoe is het mogelijk minister van Economische Zaken is, waar hij eerder minister van Buitenlandse aken was en China demoniseerde, nu overgenomen door zijn D66 collega hare kwaadaardigheid Kaag….. Vanmorgen was een andere Nederlander, ‘China deskundige’ Henk Schulte Nordholt, te gast in het programma ‘MAX Weekendshow’ en ook hij roffelde op de anti-Chinese propaganda trommel. De VS, het land dat de laatste 20 jaar niets anders heeft gedaan dan op meerdere plekken over de wereld de boel te destabiliseren met illegale oorlogen, het op grote schaal vermoorden van verdachten middels drones, het opstoken van demonstraties en opstanden, het organiseren en regisseren van staatsgrepen, bijna altijd voorafgegaan door illegaal sancties te nemen tegen landen die de VS niet welgezind zijn (lege schappen in de winkels maakt de bevolking opstandig…)…. De president van de VS, oorlogsmisdadiger Joe Biden, noemde China ‘een groot gevaar voor de westerse wereld’ en daar was Schulte Nordholt het mee eens………

Schulte Nordholt heeft een boek geschreven met de titel ‘Is China nog te stoppen?’ Onbegrijpelijk dat een persoon die zichzelf zo serieus neemt als Schulte Nordholt een boek schrijft met zo’n titel, immers daarmee geeft hij aan totaal partijdig te zijn…… Volgens Schulte Nordholt verzorgt China niet alleen de traditionele infrastructuur, maar levert het ook communicatieapparatuur en daarmee zou China ook gezichtsherkenningssoftware leveren aan die landen…… Nooit één bericht gezien in de internationale pers dat China arme landen volpropt met dat soort software, maar dat maakt Schulte Nordholt niet uit, China gebruikt deze software en daarom kan het niet anders dan dat China dit ook aan de landen geeft die het helpt, zo zal de hufter denken…. Op zeker dat Schulte Nordholt het verhaal gelooft dat de Chinese geheime dienst via G5 netwerken in ieders computer kan kijken, ook al hebben meerdere deskundigen daar gehakt van gemaakt, immers je kan via elk netwerk spioneren, maar daarvoor moet je wel de daarop aangesloten computers hacken…… Zelfs westerse geheime diensten hebben aangegeven dat je niet kan spioneren met alleen het G5 netwerk….*

Uiteraard kwam ook Schulte Nordholt met de wezenloze claim dat China gebruik maakt van corruptie in arme landen…… Terwijl juist westerse bedrijven hier volop misbruik van maken dat veelal gesteund door hun respectievelijke regeringen, vele gigabytes aan hardeschijfruimte bewijzen dat…. Zo heeft PvdA trol Ploumen als minister van Ontwikkelingshulp onder Rutte 2 de Nederlandse ontwikkelingshulp omgegooid door geld te geven aan Nederlandse bedrijven in arme landen, dit zou de juiste ontwikkelingshulp zijn aldus deze mislukte hippie-hufter, echter Oxfam Novib maakte een paar jaar later gehakt van dit beleid, de ontwikkelingsgelden waren verdwenen in de buitenlandse kluizen van die ondernemers en er werd niets gedaan aan ontwikkelingshulp……. Intussen had Ploumen succesvolle ontwikkelingsprojecten de nek omgedraaid, projecten waar men jarenlang aan had gewerkt………

Schulte Nordholt moest nog even pleiten voor een EU leger, daar de EU in zijn ogen blijkbaar een tandeloze tijger is, terwijl de EU bomvol NAVO-lidstaten zit, waarvan Frankrijk en Groot-Brittannië een groot aantal kernwapens hebben en waar deze 2 landen, samen met Duitsland en Italië meer dan 3 keer zoveel uitgeven aan defensie dan Rusland…… De NAVO, een terreurorganisatie die de plaatste 20 jaar in meerdere landen (waar het niets te zoeken had) illegaal oorlog heeft gevoerd met de leider van de NAVO, de VS, de grootste terreurentiteit ter wereld…… Me dunkt allesbehalve een tandeloze tijger……

Het valt me nog mee dat Schulte Nordholt geen lid is van de Atlantic Counsil of van Clingendael, beiden organisaties (‘denktanks’) die grootlobbyisten zijn van het militair-industrieel complex, oorlogsmachine VS en de NAVO (er zijn overigens nog veel meer van die denktanks)…..

Het westen belijdt met de mond dat het voor vrede en stabiliteit is, terwijl de dagelijkse werkelijkheid het tegenovergestelde laat zien, zoals de woorden van Joe Biden één grote dikke leugenbrij vormen, walgelijk!! (ongelofelijk ook dat de reguliere westerse media deze overduidelijke leugens en valse getuigenissen zonder enige kritiek overnemen en hun gebruikers dat durven voor te schotelen als zijnde de waarheid, met echte onafhankelijke media zou de wereld er hoogstwaarschijnlijk heel anders uitzien……)

Hier de tekst van de ‘onafhankelijke BBC’ bij het programma ‘The Real Story’: 

China’s global project has a new rival

The Real Story

 

This month at their annual summit in
Britain, the Group of 7 industrialised nations, or G7, has agreed to an
infrastructure development plan for developing countries. The Build Back
Better World – or B3W – is seen as an alternative to the multi-trillion
dollar Belt and Road Initiative (BRI) launched by China about a decade
ago. 

The BRI has been a relatively easy source of funding for power
plants, mining, road building and a range of other development projects,
and more than a hundred countries have partnered with Beijing as part
of the scheme. But these projects aren’t without controversy and there
are questions about China’s long-term intentions in the countries taking
part. 

The White House says its plan is not about confronting China, but
about providing a better and more transparent alternative that reflects
the democratic values of the countries involved. But critics say that
without a consistent China policy across its member states the G7 plan
is bound to face difficulties. What exactly is B3W trying to achieve and
how will it benefit the developing world? Will it compete or compliment
China’s BRI? Can the G7 strategy be as consistent as China’s? And how
open will developing countries be to accepting the promotion of Western
values? Ritula Shah is joined by a panel of experts.

============================== 

* Zie: Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is……..

——————————————- 

Zie ook: ‘Joe Biden: als de NAVO niet bestond moest deze worden uitgevonden….. ha! ha! ha! ha! ha!

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….‘ 

Antony Blinken (VS minister BuZa) leest de wereld de les over persvrijheid terwijl zijn eigen regering deze zwaar geweld aandoet

Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland

Cameratoezicht met gezichtsherkenning geïntroduceerd in Australië‘ Eén van de berichten die aangeven dat gezichtsherkenningssoftware onmiddellijk de alternatieve media haalt en dat zou zeker ook gebeuren als dit in  andere (arme) landen zou worden ingevoerd; overigens experimenteert de politie van de VS ook met deze software…. Dat China deze techniek ontwikkelde en gebruikt was wel groot nieuws in de reguliere westerse media, waarvoor men China demoniseerde in die media……

VS bespioneert haar EU lakeien en steelt daarbij bedrijfsgeheimen: ach de VS is een bondgenoot dus waarom zou je je druk maken………

Marietje
Schaake (D66 dir. Cyber Policy Center Stanford University) roert
volkomen lachwekkend de anti-Chinese propaganda trommel

Jan Paternotte (D66 Tweede Kamer) maakt zich druk om Chinese spionage, terwijl de VS alweer door de mand valt als spion

Een gelekt memo uit 2017 geeft aan dat de VS werkelijk mensenrechten misbruikt om landen als China te demoniseren

AIVD onderzoek naar spionage door Huawei, Huib Modderkolk uit de bocht met 5 km/u…. OEF!!!‘ (een bericht van mei 2019…..)

VS waarschuwt Groot-Brittannië het G5 netwerk niet aan te laten leggen door Huawei, maar door VS firma’s‘ zie voorts ook:

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

———————————-

En dan de demonisering van China vanwege het Coronavirus: ‘De FBI zoektocht naar de daders van de Antrax aanvallen in 2001 is belangrijk voor de vraag waar de COVID-19 uitbraak begon‘ (en zie de links in dat bericht) 

Laatste bijwerking op 17 augustus 2021: Ten onrechte stond in dit bericht te lezen dat Blok minister van BuZa is, terwijl hij dat in Rutte 2 was, nu is dat uiteraard ellendeling Kaag van D66. Al gaat Blok dan wel weer deels ook over China, dit als minister van Economische Zaken, een figuur die bepaald niet kan worden gezien als vriend van China….

Iran verkiezingen: de deskundig gekleurde propaganda mening van Bernard Hammelburg

Vandaag worden er verkiezingen gehouden in Iran en in de westerse reguliere media wordt keihard op de anti Iraanse propaganda trommel geslagen. Vanmorgen op BNR de buitenlanddeskundige van dat radiostation Bernard Hammelburg die z’n deskundige gekleurde mening gaf over deze verkiezingen, waarbij het woord ‘moellah’ (islamitische geleerde) niet van de lucht was. 

Volgens Hammelburg heeft men eigenlijk niets te kiezen in Iran, de 4 overgebleven kandidaten zijn gekozen door de moellahs en van hen valt niets te verwachten, aldus deze kneus, die zelfs oplichter Geert Jan Hahn ziet als een Oost-Europa deskundige, zo hoorde ik gisteravond in de herhaling van het waardeloze buitenlandprogramma van BNR met de naam ‘De Wereld’. (Geert Jan Hahn…. ha! ha! ha! ha! klik voor de gein op het label met zijn naam, direct onder dit bericht) Op het internet staat te lezen dat hij onlangs in Kiev [Oekraïne] woonde, echter dat is al jaren geleden!! Ach ja eens een fantast……

Hammelburg sprak nog even over de enorme armoede in Iran, de lange rijen voor de winkels en de lege schappen in de winkels, als was dit de schuld van fout economisch beleid, terwijl dit alles één op één te maken heeft met onbeschofte illegale sancties van de VS (zo worden landen met sancties gedreigd als ze banden onderhouden met Iran en worden bedrijven die zaken doen met Iran gedreigd dat ze op de zwarte lijst van de VS komen, zodat ze verder handel drijven met andere buitenlanden ook kunnen vergeten, daar niet alleen de banken onder druk worden gezet geen (export) kredieten te verstrekken aan zo’n bedrijf en kan de VS met het internationaal betalingssysteem SWIFT ervoor zorgen dat betalingen van zo’n bedrijf aan die in andere landen worden geblokkeerd……)

Foto AFP, o.a. gebruikt door de NOS met een ‘mooi propaganda verhaal’ waarmee Iran wordt gedemoniseerd: ‘Verkiezingen in Iran: ‘Regime heeft al gekozen, wij zijn toeschouwers’

Verder hebben deze sancties ervoor gezorgd dat wat Hammelburg moellahs noemt, hun greep op de macht hebben kunnen versterken en dat ten koste van de door een groot aantal jongeren in de steden, die deels vrijheid hadden herwonnen zonder enig geweld te gebruiken….. Het voorgaande is daarnaast overigens ook te danken aan de CIA dat een paar jaar geleden toegaf al jaren te opereren in Iran, waar deze terreurorganisatie zich bezighoudt met het opzetten van demonstraties, die men hoopt op te kunnen kloppen tot een opstand, daarnaast geeft de CIA de leden van de MEK (een uiterst gewelddadige Iraanse terreurorganisatie) modern wapentuig en explosieven……

Sancties en acties van de CIA moeten de bevolking in opstand brengen, vandaar ook dat de VS er geen moeite mee heeft dat de gematigde krachten verliezen, krachten die de laatste 15 jaar aan invloed wonnen en wel zo dat ook kandidaten die niet goed lagen bij de geestelijke oppermacht de kans kregen mee te doen aan verkiezingen….. Nee de VS wenst een totale omwenteling in Iran, als het moet door een nieuwe dictator aan te stellen, als deze dictator maar doet wat de VS eist….. Oplichter Joe Biden deed het tijdens de verkiezingen voorkomen als dat hij wel zou willen overleggen met Iran over de nucleaire deal met dat land* (wat zou betekenen dat de VS de illegale sancties tegen het land voor het grootste deel zou opheffen)….Echter van enige verandering in VS beleid t.a.v. Iran is tot nu toe geen sprake nadat Biden het ambt van president opnam…… Ofwel ook dit is één van de vele verkiezingsbeloften die Biden niet nakomt……..

Opvallend ook zijn de gesprekken die ik vanmiddag op WDR 5 hoorde van verslaggevers met ondernemers in Iran, mensen die met naam en toenaam werden genoemd, terwijl men altijd zegt dat deze mensen gevaar lopen als ze kritiek leveren op Iran…..

De situatie in Iran is te danken aan de VS en het is de vraag hoeveel doden er al zijn gevallen door de illegale sancties, daar ook medicijnen en medische apparatuur onder de sancties vallen, hoe hard de VS ook liegt dat dit niet het geval is, zijn er talloze bewijzen die het tegenovergestelde aantonen…. Zo hebben de sancties tegen Venezuela al aan mer dan 50.000 mensen het leven gekost en ook daar als gevolg van sancties op medicijnen, medische apparaten en voedsel…. Het is zelfs zo zot dat de VS een Venezolaans tegoed in de  VS ter waarde van 5 miljard dollar achterover heeft gedrukt**, geld bedoeld voor de aanschaf van medicijnen en medische apparatuur……. (nadat dit bekend werd gemaakt bleef de VS doodleuk beweren dat medicijnen, medische apparatuur en voedsel zijn uitgesloten van sancties……)

*  De JCPOA of P5+1 nucleaire deal, die Trump door de papiervernietiger haalde, het verdrag waarin Iran beloofde geen uranium te verrijken om daar een kernwapen mee te maken. Na deze handeling van Trump legde hij Iran zware sancties op, de EU beloofde Iran daarvoor te compenseren maar deed dat schandalig genoeg niet!!

** Zie: ‘VS heeft beslag gelegd op 5 miljard dollar van Venezuela voor medicijnaankopen‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over VS terreur tegen het Venezolaanse volk!!)

Zie ook: ‘New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen‘ (ja ja de NYT, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!) (en zie de links in dat bericht, die van meer recente datum zijn dan die in het bericht waarvan je de link hierboven ziet……)

De verkoop van dood en verderf: de VS is alweer dominant in de verkoop van wapens‘ (en dan durft de VS Iran te beschuldigen van het verspreiden van terreur…… ha! ha! ha! ha!) (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Bidens leugens en VS terreur)

De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat

Een gelekt memo uit 2017 geeft aan dat de VS werkelijk mensenrechten misbruikt om landen als China te demoniseren‘ (terwijl de VS één van de grootste mensenrechtenschenders is…..)

VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van zaken die VS zelf op grote schaal begaat‘ 

Iran
oorlog: Rutte 3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de
VS zich niet terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse
propaganda……
‘ (Soleimani was één van de belangrijkste generaals in het verslaan van ISIS de terreurgroep die nog steeds wordt gesteund door de VS >> in het olierijke Syrische gebied dat de VS illegaal bezet houdt bevinden zich ook een fiks aantal ISIS terroristen, die worden beschermd door de VS; ook in de door Turkije gecontroleerde strook van Idlib bevinden zich veel ISIS strijders die daar ‘vrij en blij rond kunnen lopen’ en terreur uitoefenen op de daar aanwezige vluchtelingen…..)

VS moord op Qasem Soleimani is een oorlogsverklaring aan adres van Iran…….‘ 

Soleimani: Ron Paul >> Trump en Pompeo hebben gelogen over de reden om deze Iraanse generaal te vermoorden‘ 

Iran geeft toe vlucht 752 per ongeluk te hebben neergehaald: het westen speculeert op expres neerhalen……‘ 

Tienduizenden
VS burgers demonstreerden en zullen demonstreren tegen de illegale
oorlog van de VS tegen Iran (za. en zo. ook in Nederland)

Rutte
3 heeft begrip voor de moord op Soleimani en hoopt dat de VS zich niet
terugtrekt uit Irak, een soeverein land >> westerse
propaganda……
‘ 

KLM vliegt na ‘risicoanalyse’ niet meer in luchtruim van Iran en Irak‘ 

Iran houdt zich aan de nucleaire deal dit in tegenstelling tot de VS……..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israël
laat er geen twijfel over bestaan: met het uit de Iran-deal stappen van
de VS is definitief de oorlog verklaard aan Iran………

Iran-deal: de echte reden waarom Trump deze deal de nek heeft omgedraaid

Netanyahu en Bolton stoken het vuur in het Midden-Oosten verder op: Iran moet en zal vallen…..

Oorlog tegen Iran: VS heeft lak aan democratie >> Irak wordt gedreigd met sancties en ‘herstelbetaling’

Iran stelt terecht dat het VS leger een terroristische organisatie is

Iran, de protesten en wat de media je niet vertellen………

Iraanse protesten allesbehalve compleet spontaan (zoals VS ambassadeur bij de VN Haley durfde te stellen…)….

Protesten Iran opgezet door de VS en Israël 

De VS gaf meer dan 1 miljoen dollar uit om protesten tegen Iraans bewind uit te buiten (en te organiseren)

Iraakse regering pissig over VS beschuldiging dat Iraanse bewind corrupt is

US Views Iran’s Qassem Soleimani as “Equivalent” to ISIS Leader

Trump volgt het scenario van deep state: oorlog met Iran ‘is onvermijdelijk….’

Jeremy Bowen (BBC correspondent) vindt Iran een gevaar voor het Midden-Oosten


Iraanse protesten gezien door de propaganda bril van de VS en de rest van het westen……..

Rudy
Giuliani viert het sterven van Iraniërs en stelt desondanks dat het
Iraanse bewind door de VS geweldloos zal ondergaan…….

US Empire Is Running The Same Script With Iran That It Ran With Libya, Syria

Nikki Haley (VS ambassadeur in de VN) bedreigt sjiitisch Iran met militair ingrijpen……

VS liegt schaamteloos om het westen verder op te zetten tegen Iran……..

Aanval in Irak op ‘door Iran gesteunde militie’: 25 uh… 30 doden‘  

VS gaat door met destabiliseren Irak: 5 aanvallen, waarvan één op een Iraakse militaire basis

Joe Biden mede verantwoordelijk voor de oorlog tegen Irak in 2003 en verdere demonisering van Rusland

Bellincat wordt betaald door de VS overheid ha! ha! ha! ha!

Bernard Hammelburg rijp voor oorlogshitsclub Atlantic Council: Al Qaida opereert vanuit Iran‘ (ha! ha! ha! ha! Al Qaida is een soennitische terreurorganisatie die zoveel mogelijk sjiieten vermoord >> Iran is een sjiitisch land!!!)

Joe Biden: VS mengt zich nooit in verkiezingen in andere landen…… ha! ha! ha! ha! ha!

Ongelofelijk weer deze uitspraak van Joe Biden, de president van het land dat overal waar het haar belangen ten goede komt ingrijpt, (vooral) democratisch gekozen regeringen die zich niet schikken naar de wensen van de VS zijn de klos. Ten eerste door het organiseren van demonstraties tegen zo’n bewind waar het de bedoeling is dat zo’n regime opstapt, ten tweede als dat niet lukt legt de VS zo’n land sancties op en dat gebaseerd op een hele berg leugens, in de hoop dat het volk ontevreden wordt (vanwege lege schappen in de winkels en rijen tot ver voor de deur) Zo hebben de illegale sancties van de VS (Canada, Groot-Brittannië en de EU)
tegen Venezuela intussen aan meer dan 50.000 mensen het leven
gekost, in feite een massamoord…….. (zonder het beoogde resultaat te kunnen bereiken: Maduro afzetten, ondanks alles haalt hij nog steeds de meerderheid van de stemmen!!) Ten derde als dat niet lukt door het organiseren en regisseren van een coup (door delen van de krijgsmacht van zo’n land om te kopen), waarbij de CIA altijd de gangmaker is…… Mocht zelfs dat niet lukken is de VS in staat om zo’n land binnen te vallen, waar men uiteraard een berg leugens voor gebruikt, zie de illegale oorlogen van de VS tegen Afghanistan, Irak, Libië en Syrië…..

En dan durven beweren dat de VS zich niet met verkiezingen elders bezig houdt, terwijl dat aantoonbaar een fiks aantal keren is gebeurd, maar vergeleken met het hier bovenstaande is dat nog maar kinderwerk….. Het laatst bekende voorbeeld van bemoeienis met verkiezingen van de VS was die in Bolivia, waar de VS niet alleen de verkiezingen probeerde te beïnvloeden, maar na de overwinning van president Evo Morales de coup tegen deze democratisch gekozen president heeft georganiseerd en geregisseerd….. Een ander voorbeeld is het eerder al genoemde Venezuela, de VS had zelfs het gore lef om daar na de verkiezingen zelf een andere president aan te stellen, de fascist Guaidó, die goed was voor ongeveer 2% van de stemmen…… (volgens de VS was hij oppositieleider, een leugen die men in de westerse pers overnam, hoe belachelijk en doorzichtig deze valse claim ook was….) 

Voormalig CIA directeur Woolsey gaf in een tv interview toe dat de
VS verkiezingen elders manipuleert, maar dat is ‘voor de goede zaak’,
aldus deze smerige ploert…… 

Het meest lullige van de uitspraak die Joe Biden deed is
wel dat de VS in de 90er jaren openlijk de verkiezingen in Rusland heeft gemanipuleerd……..

Uiteraard weten de reguliere (massa-) media al het voorgaande, echter geen onvertogen woord toen de volgens Caitlin Johnstone president met soep hersenen werd gevraagd wat hij Putin had gezegd over Russische bemoeienis met de verkiezingen in de VS…….. (een leugen die intussen al 100 keer is doorgeprikt, maar die de westerse media en politici gewoon levend houden…..)

Biden antwoordde op zijn onnavolgbare manier door te vragen (in deze aapt hij jezus na) hoe de VS door de rest van de wereld zou worden gezien als het zich met de verkiezingen van andere landen zou bemoeien en iedereen zou weten dat dit waar is? Hoe zou het zijn als we ons met activiteiten zouden bezighouden waarmee hij (Putin, Ap) bezig is? Het verkleint de status van een land dat wanhopig probeert haar status als wereldmacht te bewaren…… ha! ha! ha! ha! ha! Het is deze dwaas echt in de bol geslagen, zonder enig bewijs voor deze leugens te geven*, is het juist de VS die keer op keer op spionage wordt betrapt, zelfs haar eigen partners (in oorlogsmisdaden) worden bespioneerd door de  VS…… Als je denkt dat de VS daarbij bedrijfsgeheimen ontziet, ben je behoorlijk naïef, uiteraard worden ook zaken meegenomen als innovaties die op universiteiten worden uitgedacht of die door bedrijven zelf worden bedacht, deze worden doorgespeeld aan ofwel universiteiten dan wel aan het (grote) bedrijfsleven in de VS……..

Caitlin ziet in het zwijgen van de pers, i.p.v. in een enorme lachbui uit te barsten na deze smerige leugens van Biden, volkomen terecht nogmaals een bewijs dat die pers er alleen is om propaganda te maken en om de door de eigenaars gewenste status quo te bewaren en te verdedigen, zaken die uiteraard gelijk opgaan, immers die zijn ook in het belang van de Biden administratie en van de wapenindustrie, de zakenbankensector, de oliemaatschappijen en andere grote bedrijven waarin men aandelen heeft (ofwel het grote bedrijfsleven dat Biden in haar zak heeft….)….

Joe Biden durfde eerder Putin voor ‘killer’ (moordenaar) uit te maken, terwijl hij als vicepresident onder Obama al mede verantwoordelijk was voor een enorm aantal doden vanwege de illegale oorlogen die deze administratie begon tegen Libië en Syrië, dit nog naast het grote aantal moorden op verdachten middels drones, waarbij meer dan 90% van de doden niet eens werd verdacht…… Voorts waren de door de Obama administratie opgezette staatsgrepen in Honduras en Oekraïne ook nog eens de reden voor een groot aantal doden…… Kortom Putin kan als ‘killer’ nog niet in de schaduw staan van Joe Biden, die als president ook al weer verantwoordelijk is voor een fiks aantal moorden en dat in landen waar de VS niets te zoeken heeft…….

Tot slot: vergeet niet dat Biden er geen moeite mee had toen Palestijnenslachter en Israëlische opperschoft Netanyahu de senaat toesprak en daarbij de verkiezingen in 2016 manipuleerde…… 

America’s Soup-Brained President Says The US Never Interferes In Other Countries’ Elections

by Caitlin Johnstone

Listen to a reading of this article:

During an astonishingly sycophantic press conference
after the Geneva summit with Vladimir Putin, President Biden posited an
entirely hypothetical scenario about what the world would think of the
United States if it were interfering in foreign elections and everybody
knew it.

When
AP’s Jonathan Lemire asked the president of the most powerful
government in the world what “consequences” he’d threatened the Russian
leader with should the Kremlin interfere in US elections going forward,
Biden meandered his way through one of his signature not-quite-lucid
word salads, and then said the following:

“Let’s
get this straight: How would it be if the United States were viewed by
the rest of the world as interfering with the elections directly of
other countries, and everybody knew it?  What would it be like if we
engaged in activities that he is engaged in?  It diminishes the standing
of a country that is desperately trying to make sure it maintains its
standing as a major world power.”

The
fact that the entire press corps did not erupt in side-splitting
laughter at this ridiculous utterance is in itself proof that western
news media is pure propaganda. The United States has directly interfered in scores of foreign elections since
it began its ascent to global domination at the end of the second World
War, to say nothing of all the coups, color revolutions, proxy
conflicts and regime change military invasions it has also participated
in during that time. The US openly interfered in Russia’s elections in the nineties, and literally just tried to stage a coup in Bolivia
by interfering in its democratic process. The US is far and away the
single most egregious offender in the world on this front, which is
largely why it is perceived around the world as a greater threat to democracy than any other government.

This
is not a secret, internationally or in the United States. Anyone who
has done any learning about the US government’s actual behavior on the
world stage knows this. Hell, a former CIA director openly joked about it on Fox News a few years ago.

Fox’s Laura Ingraham unsurprisingly introduced former CIA Director James Woolsey as “an old friend” in a 2018 interview
about Special Prosecutor Robert Mueller’s indictment of 13 alleged
members of a Russian troll farm, in which Woolsey unsurprisingly talked
about how dangerous Russian “disinformation” is and Ingraham
unsurprisingly said that everyone should actually be afraid of China.
What was a bit surprising, though, was what happened at the end of the
interview.

“Have we ever tried to meddle in other countries’ elections?” Ingraham asked in response to Woolsey’s Russia remarks.

“Oh,
probably,” Woolsey said with a grin. “But it was for the good of the
system in order to avoid the communists from taking over. For example,
in Europe, in ’47, ’48, ’49, the Greeks and the Italians we CIA-“

“We don’t do that anymore though?” Ingraham interrupted. “We don’t mess around in other people’s elections, Jim?”

Woolsey smiled and said said “Well…”, followed by a joking incoherent mumble, adding, “Only for a very good cause.”

And then they both laughed.


The
fact that not one person in the press pool questioned or criticized
Biden’s outrageous remarks tells you everything you need to know about
the western media and what its real function is. This is further
illustrated by the rest of the behavior of these odious propagandists
during the summit, which was illustrated quite well by the glowing
praise of Democratic Party insider Andrea Chalupa on Twitter:

“The winners of #GenevaSummit2021 are the White House press corp,” Chalupa said.
“Excellent questions confronting Putin and challenging Biden on holding
a summit with a ruthless dictator. And they literally held their ground
when shoved by Putin’s security and propagandists.”

That
actually says it all. Western reporters are forbidden by their
oligarchic owners from ever confronting power in any meaningful way; the
closest they’re ever allowed to get to punching up is challenging the
leaders of CIA-targeted governments, and demanding to know why their own
leaders aren’t being more hawkish and aggressive toward those leaders.

As RT’s Murad Gazdiev pointed out,
“ABC, NBC, BBC, CNN, and many other Western outlets were invited for
Putin’s press conference. No Russian media was invited to Biden’s press
conference.” The whole thing was a navel-gazing, masturbatory cold war
propaganda orgy where western “journalists” made up fantasies about their soup-brained leader staring down Putin, where they yelled nonsense about Alexei Navalny at the Russian president and then fangirled at Biden’s response.


Glenn Greenwald



@ggreenwald

Can anyone imagine a US corporate journalist screaming at Biden: “Why do you fear Assange so much?”

Always easy to condemn the acts of the governments your country tells you to see as Enemy. Much harder – and way more meaningful – to challenge your own government’s repression. https://twitter.com/JenniferJJacobs/status/1405124334549704705 


Jennifer Jacobs



@JenniferJJacobs

I yelled to Putin why do you fear navalny so much. Putin heard me and didn’t answer. Biden flashed me a big toothy grin.

 View image on Twitter

7,125 likes

1,912 people are talking about this 

 

Real journalists go to Belmarsh Prison
for exposing US war crimes. Western propagandists ask Putin why he’s
such a doodoo dumb dumb poopy head and then dream about Pulitzers all
night.

Western news media exists to funnel propaganda
into the minds of the public. It is controlled by plutocrats who work
in alliance with opaque government agencies to weave narratives about
why the US government needs to do the things it had already planned on
doing anyway. This gets more obvious by the day.

____________________

The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is 
entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, following me on FacebookTwitterSoundcloud or YouTube, or throwing some money into my tip jar on Ko-fiPatreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. 
For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | June 17, 2021 at 1:04 am | Tags: biden, democracy, elections, Geneva summit, Politics, Putin
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2Ch

Comment    See all comments

 ========================================

* Zoals dat gebruikelijk is in de VS: leugens melden waarbij men stelt geen bijzonderheden te kunnen vrijgeven daar dit menselevens in gevaar zou brengen…… Nee, de geheime diensten melden het e.e.a. dus is het waar, maakt niet uit hoe vaak deze diensten aantoonbaar hebben gelogen……

———————————

Zie ook: ‘Joe Biden: als de NAVO niet bestond moest deze worden uitgevonden….. ha! ha! ha! ha! ha!

VS bespioneert haar EU lakeien en steelt daarbij bedrijfsgeheimen: ach de VS is een bondgenoot dus waarom zou je je druk maken………

‘Klokkenluidersbescherming’ in VS: Obama en Biden lieten journalisten en redacties afluisteren om klokkenluiders te pakken‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over o.a. Julian Assange en opperschoft Navalny)

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Antony Blinken (VS minister BuZa) leest de wereld de les over persvrijheid terwijl zijn eigen regering deze zwaar geweld aandoet

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….
(intussen op 18 juni 2021 is Assange al dik meer dan 2 jaar gefolterd
door hem in isolatie te houden, een schande van gigantische
proporties!!) (en zie de links in dat bericht!!

Navalny gebombardeerd tot oppositieleider, of hoe men Rusland geheel hypocriet blijft demoniseren
(Navalny, een fascist en wat een verschil in westerse behandeling
vergeleken met Julian Assange…..) (en zie de links in dat bericht)

Navalny slachtoffer? Assange is het echte slachtoffer!!

Navalny wordt geprezen terwijl Assange wordt gemarteld‘ (en dan is Navalny ook nog eens een misdadige fascist!!)

Barbaarse oorlogsmisdaden van Azerbeidzjan tijdens de oorlog van 2020 tegen Armenië‘ (met hulp van NAVO-lidstaat Turkije…..) (en zie de links in dat bericht!!)

Kamala Harris (vicepresident VS) roept bevolking van Guatemala op niet naar de VS ‘te vertrekken’ uh te vluchten

 

Stoltenberg (NAVO) speelt de vermoorde onschuld en doet of hij serieus wil overleggen met Rusland‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Venezuela: VS ministerie van BuZa publiceert per ongeluk een lijst met sadistische terreurdaden tegen het Venezolaanse volk

Joe Biden als Gandalf de brenger van het licht…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bidens ‘humane plan’ voor Midden-Amerika zal bitter weinig verandering geven in de omgang met de volkeren in die regio‘ 

New York Times geeft toe dat de VS sancties en niet het socialisme Venezuela de vernieling in helpen

Met nieuw VS ‘vluchtelingenbeleid’ zullen nog meer kinderen seksueel misbruikt worden…..

Maya vrouwen die de terreur en genocide in Guatemala overleefden vechten voor gerechtigheid

Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro (en zie de links in dat bericht!!)

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

 VS gaat door met uithongeren Venezolaanse volk >> de westerse wereld negeert deze afschuwelijke oorlogsmisdaad

Het verschil tussen totalitaire regimes en ‘vrije democratieën’ flinterdun en soms zelfs niet bestaand….

Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS
buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie
‘ (maar wel hypocriet kritiek
hebben op de Saoedische moord op journalist Khashoggi, terwijl Biden
onderzoeksjournalist Julian Assange wil laten wegrotten in de cel……)

———————————–

Hier nog wat links naar berichten over VS-terreur in landen waar het niets te zoeken had en heeft:

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (daar zijn er voor deze eeuw al weer ruim meer dan 5 miljoen aan toegevoegd……)

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

CIA 70 jaar: 70 jaar moorden, martelen, coups plegen, nazi’s beschermen, media manipulatie enz. enz………‘ (inclusief het manipuleren van verkiezingen)

Containerschip X-Press Pearl nu geheel gezonken: een poging van Smit Salvage om het schip naar dieper water te slepen is mislukt

Op 2 juni jl. berichtte ik al over containerschip MV X-Press Pearl dat toen volgens zeggen al brandend zinkende was, vanmiddag in het BBC World Service radionieuws van 15.00 u. (CET) de melding dat het schip nu definitief is gezonken en dat in een ecologisch belangrijk maar zoals zo vaak kwetsbaar gebied…..

Men vroeg zich in het nieuwsbericht af of de giftige stoffen die zich in containers aan boord bevonden nu in het kwetsbare milieu terecht zullen komen, het is dat het zo triest is, anders zou je je kapotlachen, immers eerder was al bekend dat er zeer giftige stoffen waren vrijgekomen uit containers, daarnaast zijn er grote hoeveelheden microplastics in zee terechtgekomen, deze dienen als grondstof voor het maken van plastic…… Verder heeft het schip al veel stookolie verloren en dit zal nu ongestoord doorgaan, het schip had volgens zeggen nog honderden tonnen stookolie aan boord…….

Een poging van Smit Salvage (onderdeel van Boskalis) en de Shri Lankaanse marine om het schip naar diepere wateren te slepen is mislukt, daar er te veel bluswater in het schip was gelopen, bovendien zou deze poging het schip deels in tweeën hebben doen breken…… 

Tekst Schuttevaer: Er werd getracht de X-Press Pearl verder op zee te trekken (Foto Sri Lanka Ports Authority)

Een volgende van de al vele milieurampen die we op zee hebben gezien is geboren……..

Hier een kleine opsomming van Schuttevaer: [UPDATE] Dit zijn grootste rampen met containerschepen van de afgelopen 10 jaar

============================= 

Zie ook: ‘Containerschip X-Press Pearl zinkend voor kust Shri Lanka

Flinterstar dinsdag gezonken, vandaag, 3 dagen later (!!), spoelt de olie aan op Zeeuws strand…. Waar was Rijkswaterstaat???

Halsema (GL burgemeester Amsterdam) zegt dat ze altijd tegen apartheid was, maar ze vraagt zich af of Israël zo’n politiek voert…..

Terwijl Human Rights Watch en anderen de fascistische terreurstaat Israël hebben veroordeeld voor het voeren van apartheidspolitiek en zelfs het Zuid-Afrikaanse ANC stelt dat de apartheid in Israël nog erger is dan die voorheen in hun land, stelt Halsema, GroenLinks burgemeester van Amsterdam, doodleuk dat ze altijd tegen apartheid was, maar dat het niet duidelijk is of Israël wel een apartheidspolitiek tegen het zo verdrukte Palestijnse volk voert…….

Alsof het normaal is dat families hun huis waar ze al vele generaties wonen worden uitgezet; alsof het normaal is dat Palestijnen die op door Israël illegaal bezet land hun huis bouwen worden gedwongen dit weer af te breken daar ze geen toestemming hadden voor de  bouw, let wel: toestemming van de illegale bezetter (ze moeten dit zelf afbreken daar Israël anders een godsvermogen in rekening brengt voor de door haar verrichtte vernieling….); alsof het  normaal is dat Palestijnse boeren op de West bank hun grond niet meer kunnen bereiken, wegblokkades en versperringen maken dat schier onmogelijk; alsof het normaal is dat Israëlische ‘kolonisten’ onder bescherming van het leger landbouwgrond van Palestijnen onbruikbaar maken, of bijvoorbeeld hele olijfboomgaarden van Palestijnen in de as leggen; alsof het normaal is dat Palestijnen op de illegaal door Israël bezette West bank dagelijks vele wegblokkades moeten passeren, waar ze keer op keer worden beledigd en vernederd door snotneuzen met wapens; alsof het normaal is dat Israël met scherp laat schieten op niet bewapende Palestijnse demonstranten zoals tijdens The Great Return March, waarbij o.a. kinderen, invaliden, medisch hulpverleners en journalisten werden vermoord, wat betreft de laatste 2: het was overduidelijk zichtbaar dat zij hun werk verrichtten; alsof het normaal is dat Israël Palestijnse kinderen arresteert en hen onder administratieve detentie plaatst (zo kan je je niet verweren tegen gevangenneming), voorts is het bewezen dat Israël kinderen in de gevangenis martelt; alsof het normaal is dat Israël de watertoevoer voor Palestijnen saboteert en water inzet als wapen, immers men is in de Gazastrook en op de West bank voor een groot deel afhankelijk van watertoevoer uit Israël; alsof het normaal is om van de Gazastrook een getto te maken waar de bewoners in feite gevangenzitten en voor alles afhankelijk zijn van hulp geboden van buiten dat getto…….

Beste bezoeker ik kan nog wel even doorgaan, maar het beeld lijkt me wel duidelijk: Israël voert wel degelijk een apartheidspolitiek en is daarmee zelfs bezig een etnische zuivering door te voeren……. Als Palestijnen besluiten te vertrekken daar hen het leven onmogelijk wordt gemaakt, krijgen ze nooit meer de kans om terug te keren naar hun geboortegrond >> alleen dat is al schandalig!!

Maar niet voor Halsema, ze wil zelfs de stedenband met Tel Aviv niet opzeggen, nee ze verschuilt zich achter internationale organisaties als de VN, terwijl zijne VVD kwaadaardigheid Blok, minister van Economische Zaken, heeft gesteld niets te zien in een VN-onderzoekscommissie dan wel een VN-gezant, hij heeft aanbevelingen daartoe afgeraden……. BDS heeft een petitie opgesteld om Amsterdam te bewegen de samenwerking met Tel Aviv op te zeggen. Jammer dat BDS niet heeft gemeld welke reden Nederland en andere EU-lidstaten opgeven om Israël niet aan de paal te nagelen voor apartheid (en etnische zuivering): men zegt doodleuk dat dit de ‘vredesonderhandelingen’ zal schaden……. Te schunnig voor woorden, daar zeker Israël volledig lak heeft aan die zogenaamde onderhandelingen!!

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door!!

Amsterdam: Will you say you were always against Apartheid?

“Vanzelfsprekend!”, zegt burgemeester Halsema hierop in haar antwoorden op schriftelijke vragen over het onlangs verschenen rapport van Human Rights Watch.

Om daar vervolgens aan toe te voegen: “De vraag of deze
kwalificatie (Apartheid red.) van toepassing is op Israël dient
beantwoord te worden door de daartoe bevoegde internationale juridische
instanties.” In lijn met antwoorden van
minister Blok op soortgelijke vragen, die vervolgens alle aanbevelingen
voor het instellen van een VN-onderzoekscommissie of een VN-gezant
daartoe afwijst. In de laatste stemming hierover in de VN onthielden
Nederland en de meeste EU-landen zich van stemming. Kortom: als het niet
onderzocht mag worden door de “bevoegde instanties” of de kwalificatie
Apartheid van toepassing is, zal die dat nooit worden.
Struisvogelpolitiek zou je kunnen zeggen.

We moeten helaas constateren dat het college een loopje
neemt met de Amsterdamse raad en haar oprechte pogingen om met deze
samenwerking Amsterdam – Tel Aviv niet bij te dragen aan
mensenrechtenschendingen.

De strikte voorwaarden uit 2015, géén directe of indirecte
(financiële) banden met de nederzettingen, het leger of het ministerie
van defensie, zijn afgevlakt tot “waarschijnlijk niet ten gunste van” in
2017. In 2021 is dit blijkbaar verwaterd tot het weigeren van van
wapenfabrikanten en defensiebedrijven en controle op activiteiten in de
nederzettingen middels de VN-lijst.

De vraag is nu: Wanneer komt de raad tot die conclusie?
Waarom zou Amsterdam zich voor het apartheid-normaliserende paardje
laten spannen ten koste van de eigen integriteit?

Als mensenrechtenstad kan Amsterdam het zich niet
veroorloven te wachten op een internationale juridische instantie voor
het plakken van het etiket Apartheid op het Israëlische systeem. De vele
rapporten en bewijzen liegen er niet om. En Tel Aviv is de hoofdstad en
staat er symbool voor.

De gemeente Amsterdam moet de titel mensenrechtenstad eer aan doen en de stekker uit de samenwerking met Tel Aviv trekken.

Je/jouw organisatie kan deze oproep aan de gemeente steunen door hier te tekenen. (zie hier voor Engels)

=================================

Zie ook: ‘Zuid-Afrika verbreekt alle diplomatieke banden met Israël

Gazastrook 2018 – Sharpeville 1960 >> terreur tegen vreedzame demonstranten‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Mandela’s kleinzoon:
Israël voert een heftiger apartheidspolitiek tegen de Palestijnen, dan
destijds tegen de gekleurden in Zuid-Afrika werd gevoerd………

Geen stedenband tussen Amsterdam en Tel Aviv, een oproep tot demonstratie, plus een petitie‘ (een bericht van juni 2015, destijds was PvdA ploert van der Laan nog burgemeester van Amsterdam…)

Stedenband
Amsterdam – Tel Aviv, een petitie tegen een band met moordenaars, die
een minderheid een leven zonder geweld en onrecht ontzegt!!

Van
der Laan niet echt geschrokken van de muur die Israel oprichtte op
illegaal bezette grond, of andere ellende die de Palestijnen overkomen
en hij ziet als ‘koopman dominee’ dan ook geen reden af te zien, van de
stedenband met Tel Aviv……..
‘ (wat was die van der Laan toch ‘een geweldige vent…..’)

Burgemeester
van der Laan (PvdA) kan niet garanderen dat geld voor de stedenband
niet naar illegale Israëlische nederzettingen gaat……

En terzijde, maar uiterst onbeschoft en inhumaan: ‘John Jansen van Galen: o.a. Zuid-Afrika, Indonesië en Suriname mogen blij zijn, dat ze werden gekolonialiseerd door Nederland…………

Jeremy Corbyn wordt gedemoniseerd als antisemiet…….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Laatste bijwerking op 17 augustus 2021: ten onrechte stond hier gemeld dat VVD hufter Blok minister van BuZa is, dat moet uiteraard voor Economische Zaken zijn, doet verder niets af aan de strekking, daar Blok China regelmatig demoniseert.

Reclame voor harddrug in NOS Radio1 Journaal

Gistermorgen in het NOS Radio1 Journaal voor 9.30 u. een uitgebreide reclame voor de harddrug Whiskey….. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf een liefhebber van een lekker glas whiskey (zoals die van de ‘beroemde gans’), maar openlijk reclame maken voor de harddrug alcohol die in Nederland volgens de WHO dagelijks aan 15 mensen het leven kost, gaat me 20 stations te ver (het aantal alcoholdoden was in 2013 nog 12 per dag)……

Volgens de WHO vallen er met name veel alcoholdoden onder jongeren…… Volgens het rapport gaat het vooral om jongeren in de leeftijd van 20 tot 24 jaar, vreemd daar een rapport uit 2012/2013 stelde dat het vooral 30 plussers zijn die sterven aan overmatig alcohol gebruik en dat zouden dan met name verslaafden zijn, echter nu spreekt men vooral over incidenten waarbij deze jongeren zoveel drinken dat ze dezelfde dag of die erna overlijden…….Het is wel zo dat men destijds over 12 alcoholdoden per dag sprak, maar wel mensen die zoals gezegd lange tijd alcohol gebruikten…… Nu worden ook de overlijdens meegerekend die in het verkeer vallen door een dronken chauffeur, of die van de chauffeur zelf als deze bijvoorbeeld tegen een boom rijdt, eerder word alleen de laatste meegerekend, immers in het eerste geval overlijdt een persoon als gevolg van een dronken bestuurder….

Alcohol is verreweg de dodelijkste drug ter wereld en het is dan ook de
hoogste tijd om deze drank aan te duiden als harddrug en niet langer het
meer dan achterlijke volgende cliché gebruiken: alcohol en
drugs……. Bovendien kan langdurig alcoholgebruik als tabak kanker veroorzaken, de lever en daarmee de hersenen beschadigen, verder kan het leiden tot langdurige zware psychische problemen…..

Foto van TROS Radar met de titel ‘Alcohol, roken en drugs’, ofwel een nog verdere uitsplitsing, terwijl je alleen de harddrugs alcohol en tabak ziet (en ja ook tabak is een harddrug!!

Reclame voor alcohol in een regulier NOS programma, i.p.v. een reclameblok……. De enorme sufferd die thorbetert het programma mag presenteren, Jurgen van den Berg, kwam volgens eigen zeggen met de belangrijkste vraag aan het eind van dit veel te lang gerekt onderdeel: of je wel dan niet ijs mag gebruiken in de whiskey…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Las bij nazoeken dat men ook alcoholgebruik duurder wil maken om het gebruik terug te dringen…… Moet je vooral doen als je wilt dat men thuis zelf gaat stoken, met alle gevaren van dien….. Verder wordt met een steeds hogere alcoholprijs de georganiseerde misdaad in de kaart gespeeld, die zich scheel kan verdienen met het smokkelen van bijvoorbeeld whiskey….. Voorts dwing je mensen met een kleine portemonnee om zich de goedkoopste en kwalitatief slechtste whiskey te kopen……. Het is dan ook een schande dat met dit soort maatregelen juist de grote onderlaag wordt getroffen, mensen die vaak al in de financiële problemen zitten en dat door fout regeringsbeleid, waardoor bijvoorbeeld roken nog enig genot geeft, maar wat hen onmogelijk wordt gemaakt met de schandalige prijsverhogingen, waardoor ze gaan zoeken naar illegale sigaretten en geef ze eens ongelijk……. Vergeet niet dat armoede geen stimulans is om te stoppen met roken,
integendeel!! Verslaving is een ziekte die een fiks aantal niet kunnen
overwinnen door hun genenpakket en toch worden deze mensen keer op keer
gestraft…….. Schande!!!

Ook met de smokkel van tabak verdient de georganiseerde misdaad kapitalen, het aantal gesmokkelde sigaretten is enorm, terwijl wat de douane achterhaald slechtst de spreekwoordelijke top is van de ijsberg…..

Het kan aan mij liggen maar ik zie steeds meer alcohol reclames op tv en dat vanaf 21.00 u. (voor dat tijdstip is reclame t.b.v. alcohol verboden, totaal belachelijk daar juist de grote toekomstige doelgroep van alcoholgebruikers dan nog lang niet onder de wol ligt en dan komt men met de meer dan achterlijke boodschap: geen 18 geen druppel! Zoiets moet je nodig tegen een opstandige puber zeggen, op zeker dat dit bij zo’n jongere juist de interesse voor alcoholgebruik stimuleert…..

Elke reclame voor alcohol moet worden verboden en de NOS zou strafrechtelijk moeten worden vervolgd!!! (en van dan Berg moet eindelijk op straat worden gezet, wat een ongelofelijk leeghoofd!! Deze zak heeft zich zelfs een keer in hetzelfde programma  beklaagd over een buurman, zonder enige gevolg…….)

Zie ook: ‘Niet cannabis maar alcohol is de opstap naar andere drugs

Drugsgebruikers moeten als de dealers strafrechtelijk worden vervolgd, aldus CDA en ChristenUnie‘ (en dan te bedenken dat het CDA jarenlang flessen wijn met eigen etiket weggaf en er ook in de kerk van de ChristenUnie met regelmaat wijn wordt geschonken >> het bloed van christus….. ha! ha! ha!) (en zie de links in dat bericht!!)

Mexicaanse president Obrador onaangenaam verrast door Trumps aanduiding dat drugkartels terreurorganisaties zijn

Martijn van Helvert (CDA) geheel hypocriet over verkeersveiligheid en drugsgebruik………‘ (en zie de links in dat bericht!!)