Proud Boys Canada ‘officieel ontbonden’

De Proud Boys hebben flinke bekendheid gekregen met hun verzet tegen de Black Lives Matter protesten en de meest in het oog springende actie waar deze fascisten aan meewerkten was de bestorming van het Capitol op 6 januari jl. De Proud Boys tak in Canada heeft de organisatie ontbonden, daar de Canadese overheid de organisatie aanwijst als een terreurorganisatie. De reden tot ontbinding zou zijn dat men geen geld heeft om te procederen tegen het verbieden van de organisatie daar deze zoals gezegd als terreurorganisatie wordt aangemerkt in Canada en daarbij de middelen en eigendommen in beslag kunnen worden genomen en verbeurd kunnen worden verklaard.

In het artikel van Right Wing Watch hieronder, geschreven door Karim Zadan, vraagt deze zich in de kop af of de Proud Boys organisatie niet meer bestaat en daar als antwoord op geeft dat dit wellicht niet zo is….. Wat ik overigens niet wist is dat Gavin McInnes de oprichter van de Proud Boys de Canadese nationaliteit heeft. Uiteraard gaan deze fascisten met hun meer dan belachelijke naam door, het zijn geen jongens en racisme (is wat mij betreft fascisme) is bepaald niet iets om trots op te zijn….. (maar ja daarover ‘denken’ fascisten en neonazi’s anders; al is denken om ‘t zacht te zeggen niet hun sterkste kant) 

Het is als met de motorbendes die na te zijn verboden onder een andere naam doorgingen. Trouwens over die motorbendes gesproken: als je foto’s ziet van deze Proud Boys lijken ze precies op die ‘brommerjongens’ en inderdaad dat zijn een soort van psychopathisch gewelddadige figuren die nooit volwassen zijn geworden en dat nooit zullen zijn…… Je kan er dan ook donder op zeggen dat het overgrote deel van de Proud Boys deel uitmaakt van motorbendes.

Gavin McInnes en zijn ‘motorboys’

Deze Proud Boys staan pal achter de figuren die het land hebben gekoloniseerd, ofwel de massamoordenaars die de oorspronkelijke bevolking hebben uitgemoord in de grootste genocide ooit….. Toen de Amerika’s werden ontdekt bestonden er naar schatting 15 miljoen oorspronkelijke bewoners, die men indianen noemt. Tegen het eind van de 19de eeuw waren daar nog 250.000 mensen van over……. Ofwel die Proud Boys zijn er trots op dat en minstens 14 miljoen mensen werden vermoord om ruimte te maken voor de witte Europeanen…… (zo’n miljoen mensen zijn overleden aan ziekten die de witten meebrachten, ziekten die niet bestonden in de 3 Amerika’s……)

Zidan concludeert uiteindelijk dat deze Proud Boys zullen blijven bestaan, niet alleen daar bepaalde groepen zich niet gebonden voelen aan het opheffen van de organisatie, of dat men onder een andere naam door zal gaan, maar vooral door een soort van leus die de Proud Boys gebruiken: ‘Ideas cannot be legislated and our
fire will never be extinguished.’ (ideeën kunnen niet worden onderworpen aan wetgeving en ons vuur zal nooit worden geblust.


Are the Proud Boys Finished in Canada? Maybe Not

 

Analysis

On Sunday, Proud Boys Canada released a statement claiming that the organization has “officially dissolved.

In the release, leaders of the Canadian branch of the organization
stated that the group reached the decision to disband after Canada’s
Liberal government designated it a terrorist organization following the
Jan. 6 Capitol insurrection. Proud Boys Canada’s inclusion on the list
meant that the group’s assets and property are subject to seizure or
forfeiture. While the group claimed that the terrorist designation was
“not based on evidence or incident,” they admitted that they would not
be able to pursue a legal case against the government because they have
“no financial support.”

“We were never terrorists or a white supremacy group,” read the
statement posted on Telegram via the official Proud Boys channel. “We
are just regular patriotic Canadians. We are electricians, carpenters,
financial advisors, mechanics, etc. … In the face of a tyrannical
leftist government, we regular citizens were banned and outlawed for
holding the same beliefs as the men who built this country.”

Despite the group’s apparent demise, there is reason to believe that
Proud Boys Canada will continue to operate in some form. Several local
chapters of the Proud Boys have already rejected the official statement,
adding that regional chapters were independent and were free to make
their own decisions. Other members may splinter off into different
groups or even join up with existing groups in the far-right landscape.
These concerns beg the question: Are the Proud Boys truly finished in
Canada?

Founded in 2016, the Proud Boys began as a male-only organization
that promoted “Western chauvinism” and challenged political correctness.
The group originated in both the U.S. and Canada and was founded by
Gavin McIness, a Canadian citizen who grew up in Ottawa, Ontario. Within
the first year of the group’s existence, the Proud Boys made national headlines in Canada
when five Canadian Armed Forces officers—all of whom were members of
the Proud Boys Halifax chapter—interrupted an Indigenous protest
ceremony on Canada Day. The five men were dressed in black polo shirts
(a style that would soon become synonymous with the group) and carried
posters with slogans such as “West is Best” and a Red Ensign flag,
Canada’s predecessor to the maple leaf standard that symbolizes the
nation today.

Over the next few years, dozens of Proud Boys chapters sprouted
across Canada, and in cities including Toronto, Montreal, Manitoba,
Vancouver, Edmonton, and Calgary. They participated in public rallies
and protests, where they became known for “confrontational and at times
violent tactics,” according to a report by the Canadian Armed Forces.
However, while Proud Boys chapters continued to operate across Canada,
they did not garner the media attention that their American counterparts
did nor did they appear to be as extreme as some of the U.S. factions.

In the wake of the Jan. 6 Capitol insurrection, the vast majority of
online platforms associated with the Canadian branches of the Proud Boys
went dark. The Edmonton Proud Boys website, which was used for
recruitment purposes, also went offline as reports emerged that
prominent Proud Boys members, including the leader of the Proud Boys
Hawaii chapter, were allegedly involved in the insurrection. Then on
Jan. 12, the Proud Boys faction in Manitoba disbanded due to
“differences between our autonomous chapter’s values and how the name is
perceived.”

“Although we as an organization have always been opposed to political
violence, the recent events in the United States have made it
impossible for us to continue,” the group said in an email sent to Global News. “With solid leadership and a proper code of conduct internationally The Proud Boys could have been a great thing.”

Within a matter of weeks, Canada’s public safety minister, Bill
Blair, announced that the Proud Boys and two neo-Nazi networks,
Atomwaffen and The Base, had been added to Canada’s terror entity list.
While the move was celebrated as a symbolic gesture affirmed Canada’s
opposition to domestic extremism as well as a death blow to the
organization, it could also embolden its former members outraged by the
group’s dissolution to join other far-right entities or form new groups.

Prior to the Proud Boys’ terrorist designation, a group of former
Proud Boy members splintered off from the organization and formed a
pro-terrorist group known as Canada First. As reported by the Canadian Anti-Hate Network,
the group has emerged as a violent neo-Nazi accelerationist movement
that “calls for the removal and elimination — through violent means — 
of Jews, feminists, LGBTQIA2S+ people, Black people, Muslims and anyone
not white.” The group also sought to target journalists that were
critical of their activities.

The Canada First group became active in October 2020, recruiting
members and producing propaganda flyers that were distributed across the
country, including Ontario and as far west as Vancouver Island. They
remain active and are considered to be one of the most extreme groups
operating in Canada.

While it is unlikely that the Proud Boys will regain footing in
Canada under that brand name, its offshoots such as Canada First remain
significant threats to Canadian society. And given that several Proud
Boys chapters in Canada have rejected the official dissolution of the
group, it is also possible that some chapters will continue to operate
autonomously. Others may splinter off into new groups, all of which
helps grow the far-right ecosystem within Canada. Even the official
Proud Boys group seemed to hint that the group will continue to live on
in some form.

“Many will champion and celebrate this decision by the Canadian Proud
Boys but this fight for liberty is far from over,” read the official
Proud Boys statement on Telegram. “Ideas cannot be legislated and our
fire will never be extinguished.”

Tags: Gavin McInnes Anti-Muslim Anti-Semitism Proud Boys Terrorism Proud Boys

=================================================

Zie ook ‘Capitol Hill bestorming: leugens in de massamedia‘ (en zie de links in dat bericht)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit
 
VS ‘voorrechten’ op de rest van de wereld

Trump dreigt met paramilitair geweld in de VS

Mijn excuus voor de vormgeving, krijg het niet op orde, de niet in ‘vet’ weergegeven links werken wel. 

De Azijnpisser mededeling gezondheid

Beste bezoeker mijn excuus voor het geringe aantal berichten. Had een paar weken geleden een longontsteking, waarvoor ik intussen 2 antibioticakuren opgemaakt, maar de pijn en alle gedoe daaromheen blijft en zorgt ervoor dat ik me moeilijk kan concentreren.

Voor de haters van mijn persoon en blog >> ik wens ze veel plezier met dit bericht.

Hoop toch binnenkort meer te kunnen doen.

Groet,

Willem Wachtmeester.

Monsanto Tribunaal: het wijdverspreide gebruik van pesticiden heeft gezorgd voor een insectenafname van 70% en 30% minder vogels

De rechters van het Monsanto Tribunaal (MT) hebben geconcludeerd dat het wijdverspreide gebruik van pesticiden niets anders is dan ecocide!! Daarom roept het tribunaal EU burgers op de petitie te tekenen tegen het gebruik van pesticiden, die niet alleen ecosystemen vernietigen, maar deze pesticiden zijn tevens bijzonder slecht voor de volksgezondheid en laat je niet langer voorliegen dat het maar om zeer kleine hoeveelheden gaat die niet gevaarlijk zouden zijn voor je gezondheid, hoeveelheden die maar al te vaak naar boven toe werden bijgesteld onder druk van de machtige gif lobby. Natuurlijk is elke soort gif slecht voor het lichaam, zelfs in kleine hoeveelheden, echter de grote gifmengers als Bayer-Monsanto en Syngenta zijn wel zo slim om slechts te wijzen op de gifsoort die men langer toegestaan wil hebben (zoals het kankerverwekkende glyfosaat), of die men juist wil introduceren, terwijl deze schoften dondersgoed weten dat het om de stapeling van meerdere gifsoorten in het lichaam gaat, deze stoffen worden gevaarlijk op het moment dat het immuunsysteem bijvoorbeeld door ziekte wordt aangetast……. 

Gezien het voorgaande is het dan ook schandalig dat de EU een paar jaar geleden besloot dat glyfosaat langer mag worden gebruikt in de professionele landbouw, waar zelfs EU gofgraaier Bas Eickhout voor stemde, Eickhout, je weet wel van ‘GroenLinks…..’

Onbegrijpelijk dan ook dat het Monsanto Tribunaal stelt dat het tekenen van de petitie niet direct een einde zal maken aan het gebruik van landbouwgif, maar wel op de lange duur……. Er is geen minuut te verspillen als we deze ecocide en aanslagen op de volksgezondheid en de biodiversiteit willen stoppen!! Aanslag op de biodiversiteit: het teruggaan van de insectenpopulatie met meer dan 70%…. MT spreekt over meer dan 80% insectensterfte echter daar heb ik te weinig bevestiging voor gevonden, ach meer dan 70% sinds begin 70 er jaren is al erg genoeg….(begin jaren zeventig, ‘toevallig’ het moment waarop Roundup, met het kankerverwekkende glyfosaat op de markt werd gebracht door Monsanto en een wereldwijde ‘hit’ werd….)…. 

Door het verdwijnen van zoveel insecten, hebben ook vogels een enorme klap opgelopen, de vogelstand is met 30% afgenomen, ten eerste daar vogels het slachtoffer werden van glyfosaat, door het eten van vergiftigde insecten, maar ten tweede ook door een gigantische vermindering van hun voedselaanbod: de insecten……… En dan durft men te stellen dat de vogelstand is teruggelopen door dieren als vossen, katten en roofvogels, men gaat (heel ziek) zelfs een proef doen in Friesland met het afschieten van deze dieren, dit om te zien of ‘afschot’ helpt de vogelstand te vergroten >> totaal belachelijk!! Zelfs de Vogelbescherming is hiermee deels akkoord gegaan, al wist een woordvoerder afgelopen zondag in Vroege Vogels te vertellen dat het niet helpt om roofdieren te vermoorden…… (met het afschieten van roofdieren wordt er ruimte geschapen voor andere roofdieren, ofwel de lege plaatsen worden bliksemsnel weer ingenomen door soortgenoten; wellicht later meer daarover)

Uiteraard zijn ook de arbeiders en boeren die met dit gif hebben gewerkt in grote getale ziek geworden van dit landbouwgif en al heel veel van die arbeiders en boeren zijn intussen overleden >> niet voor niets ook dat rechters in de VS Monsanto verantwoordelijk hebben gesteld voor ziekte en dood, waarbij deze rechters het bewezen achten dat glyfosaat kankerverwekkend is…….. Daarnaast is de consument uiteraard het slachtoffer door het eten van met gif behandelde groenten en fruit, daar gif niet alleen doordringt in de aarde en daarbij grondwater vergiftigt, maar we krijgen dit gif uiteraard ook binnen door het eten van met gif behandelde groente en fruit, die zo zijn aangepast dat ze grote hoeveelheden gif kunnen verwerken, maar waardoor de hoeveelheid gif die je binnenkrijgt ook nog eens veel groter is…….

Lees en teken de petitie ajb en zegt het voort!!!

Newsletter – Monsanto Tribunal – Sign the EU citizens initiative Save Bees and farmers and share please!

Logo Tribunal Monsanto

Ban pesticides in the EU: sign and support initiative Save Bees and Farmers

The judges in
the Monsanto Tribunal concluded that the widespread distribution of pesticides
could be considered as ecocide. That’s why we ask all EU citizens to sign the
initiative Save Bees and Farmers. This will help to ban
pesticides. Maybe not tomorrow, but in the long run. A very necessary step for
our health and our biodiversity. Bayer-Monsanto is afraid of initiatives like
this, so they spend a lot of money and energy to keep their toxic products on
the market. Don’t let them win. Don’t be intimidated by the official request,
please sign and ask friends and relatives to do the same. Ask organisations to
include a call in their mailing or newsletter. Together we will
win!


Support video by Marie-Monique
Robin: Enough! No more
pesticides

Powerful call by Marie-Monique Robin (film The World according to
Monsanto and patron of Monsanto Tribunal): sign the
initiative.

It’s
enough!

We
don’t want no more pesticides on the fields.

The
pesticides pollute our soils,

The
food we eat,

The
water we drink,

And
the air we breathe.

They
make our farmers and residents sick.

They
contribute to the destruction of our biodiversity.

80%
of the insects have disappeared in Europe

30%
of the birds

The
bee colonies continue to collapse

All
this deadly business

Benefits
a handful of multinationals

Like
Monsanto, Bayer and Syngenta

 

It’s
enough!

 

Please
sign the
petition Save Bees and Farmers

Watch videocall by MM Robin to support Save Bees and
Farmers

(English subtitles) 

(klik op de foto dan wordt je omgeleid naar Facebook waar je de video kan zien)

Can
you support our work?

Thanks for sharing our posts on social media and
forwarding this newsletter to your friends! You
could also help us with a donation. Our work is voluntary but we need some
money to keep the testimonies online and website and social media
running.

10 mei 2021 17:54

Monsanto Tribunal newsletter@monsanto-tribunal.org via turbo-smtp.info 

=========================================================

 Zie ook: ‘Schouten (ChristenUnie minister) weigert te voldoen aan advies van de Gezondheidsraad zo min mogelijk landbouwgif te spuiten ter bescherming van omwonenden

Landbouwgif-lobby maakt overuren tijdens Coronacrisis

Bayer gaat harder optreden tegen patiënten die kanker opliepen door glyfosaat

Geweldloze ‘actievoerders’ tegen gebruik van landbouwgif in Zuid-Tirols dorp worden strafrechtelijk vervolgd door overheid

Hersen-beschadigende chemicaliën in voedsel

Kattenverbod EU te zot voor woorden en het ‘groene gehalte’ van GroenLinks

Monsanto negeerde bewust de kankerrisico’s van glyfosaat, waarmee het bedrijf zich schuldig maakte aan moord

Duitsland exporteert in EU verboden gif

Bayer probeert het kankerverwekkende glyfosaat alsnog langer ‘op het EU menu te houden’

Duitsland verbiedt glyfosaat in….. 2024

Verbied het kankerverwekkende pesticide Thiacloprid dat de EU wil herintroduceren na lobby Bayer-Monsanto‘ 

Instagram moet stoppen met censuur op berichten over huisuitzettingen in een wijk van Oost-Jeruzalem waar Palestijnen al vele generaties wonen

CODEPINK is een petitie gestart gericht tegen Instagram dat de berichten van Palestijnen censureert die vertellen over de geplande en al doorgevoerde huisuitzettingen in de wijk Sheikh Jarrah, uitzettingen van Palestijnse gezinnen die al vele generaties in hun huis wonen….. Israëlische kolonisten vragen bij de rechter een bevel tot huisuitzetting op basis van ‘thora rechten’ (in het westen spreekt men van bijbelse rechten) van een paar duizend jaar geleden, uiteraard totaal belachelijk, maar de verantwoordelijke rechters hebben geen probleem met het tekenen van de bevelen tot huisuitzetting…… (al zou de hoogste rechter nu hebben gevraagd om meer tijd voor ‘onderzoek’, ofwel deze wacht nog een week en zegt dan plompverloren dat hij na uitgebreid onderzoek alsnog toestemming geeft) Overigens zouden er nu ook plots eigendomsrechten zijn die aangeven dat de huizen voor 1948 in het bezit waren van Joodse families …… 

De Jordaanse overheid heeft eigendomsrechten waaruit blijkt dat deze huizen al lang in het bezit waren van Palestijnse gezinnen, echter de Israëlische overheid heeft geen belangstelling voor deze eigendomsrechten, ‘logisch’ daar deze documenten een streep halen door het langzaam etnisch zuiveren van Oost-Jeruzalem, een zaak die voor veel zionistische fascisten al veel te lang duurt……

Uiteraard schandalig dat deze etnische zuivering wordt goedgekeurd in de zogenaamde democratie Israël, erger nog een schande dat Instagram de waarheid censureert als antisemitisme, wat het natuurlijk niet is, elke land dat zo om zou gaan met een verdrukte minderheid zou aan de paal worden genageld (althans als ze niet westers gezind zijn…..)……..  

Overigens staat Instragram niet alleen als ‘sociaal platform’ dat Palestijnen censureert en zelfs accounts gewoon opheft, ook Facebook en Twitter beschuldigen zich hieraan…… Lullig genoeg laten deze sociale media oproepen tot geweld tegen Palestijnen ‘gewoon’ staan op hun platform……

Een foto van NU.nl, die gisteren werd gemaakt, en zoals gewoonlijk is het  begeleidende bericht vooral gemaakt op basis van wat de Israëlische autoriteiten zeggen over de gebeurtenissen………

Schande ook als je de landelijke radiozenders van Nederland (2 stuks…), Duitsland, België en Groot-Brittannië (BBC) hoort over de rellen die rond deze huisuitzettingen zijn ontstaan, keer op keer stelt men dat de Palestijnen met het geweld begonnen, terwijl alleen die huisuitzettingen al een vreselijke vorm van geweld zijn…… CODEPINK geeft ook een voorbeeld: vandaag is het Israëlische leger begonnen met het bestoken van de Al-Aqsamoskee op de tempelberg met traangas en rubberkogels, terwijl het overgrote deel van de Palestijnen een dienst volgde in het voor arabieren derde heiligdom…. 

En hoe berichtte NOS nieuwslezer Jan van der Putten* daarover in het Radio1 nieuws van 14.00 u. vanmiddag? Palestijnen gooiden stenen waarop de Israëlische politie dit beantwoordde met rubberkogels en traangas……. Zoals al een paar keer eerder opgemerkt op deze plek: totaal geen uitleg van in dit geval van der Putten waarom er onrust is ontstaan, dus de huisuitzettingen en daaraan voorafgaand het sluiten van een plein in Oost-Jeruzalem waar Palestijnen tijdens de ramadan ‘s avonds na de maaltijd samenkomen >> zonder enige reden gesloten en onder druk van waarschijnlijk de arabische vrienden van Israël weer geopend voor publiek (vrienden van Israël, je weet wel de dictatoriaal geregeerde arabische staten die geheel overbodig een vredesakkoord tekenden met Israël >> overbodig daar ze al lang vriendschappelijke banden onderhielden met Israël en zelfs over en weer handel dreven….. 

Benieuwd wat die staten vinden van het bestoken van de Al-Aqsamoskee door de Israëlische psychopathische politie (bijgestaan door het al even gewelddadige leger) Het viel me nog mee dat de nieuwsredactie van de NOS nog wel toevoegde dat er vanavond een mars is van nationalistische Israëliërs door Oost-Jeruzalem, om te vieren dat dit deel van de stad in 1967 werd geannexeerd door Israël (al werd het woord annexatie niet gebruikt, dat gebruikt men liever onterecht voor Rusland en De Krim….. Nationalistische Israëliërs? ha! ha! ha! Het gaat hier om zionistische fascisten >> veelal kolonisten van de illegale nederzettingen op de West Bank (en dat zijn die nederzettingen wat mij betreft allemaal!!)

Lees en teken de petitie ajb en geeft het door!

#SaveSheikhJarrah

CODEPINK, Ariel & Danaka

In May of 1948, hundreds of

thousands of Palestinians were forced from their homes, places they’ve

resided for generations, into refugee camps, other countries, and

other parts of Palestine. In May of 2021, Palestinian families are

still being torn from their homes in the middle of the night to make

room for Jewish settlers in Sheikh Jarrah, East Jerusalem.

Palestinians protesting this ethnic cleansing that was permitted by

Israel’s highest court, are being subjected to violence from both

settlers and the Israeli occupation forces. Just a few hours ago,

Israeli forces attacked Al-Aqsa Mosque, the third holiest site in

Islam, with tear gas and rubber bullets while Palestinian Muslims

worshiped inside. To top it all off, Palestinians who are sharing

these atrocities on Instagram are being censored. 

Palestinians in East Jerusalem are being violently removed from

their homes. Tell Instagram to stop censoring their stories! 

The

world needs to know what is happening in Sheikh Jarrah, tell Instagram

to stop censoring Palestinians!

Palestinians in Sheikh Jarrah, like

Mohammed Elkurd, who have been bravely sharing what has been happening

are having their Instagram posts taken down and marked as “hate

speech.” Mohammed also received a notice that his account may be

disabled. CODEPINK staff members have also had their posts about

Sheikh Jarrah removed without notice. 

Being anti-Zionist is not hateful.

Being anti-Zionist the moral obligation of all people who care about

human rights. Standing against the forceful removal of families from

the homes they’ve lived in for decades is just the right thing to do. 

The least we could be doing is spreading awareness about the

devastating situation in Sheikh Jarrah. 

Tell

Instagram to let us spread awareness about Sheikh

Jarrah! 

It is imperative that peace

activists around the world stand with Palestinians in Palestine and in

the diaspora as they defend their homes and land. Israeli land theft

is not new and every day Palestinians are arrested, hurt, or murdered.

Just last week, sixteen-year-old Said Yousef Mohammad Odeh was killed

in Odala, Palestine by Israeli forces. The Nakba is past and present,

but it does not need to be the future if the world stands in

solidarity with Palestine. 

Toward peace,
Ariel &

Danaka, and the entire CODEPINK Team

===================================

* Hoorde een paar jaar geleden dat van der Putten in Israël woont, hoe hij dat combineert met z’n werk als nieuwslezer in Nederland is me een raadsel, al is het natuurlijk goed mogelijk dat hij in zijn huis een studio heeft van waaruit hij het nieuws kan voorlezen… Ach wat doet het er ook toe: van der Putten was in de 70er en 80er jaren NOS correspondent in Latijns-Amerika en toen was hij sterk gekant tegen het destijds alom aanwezige fascistische geweld tegen de arme bevolkingsgroepen en de oorspronkelijke bevolkingsgroepen die in dat gebied woonden (geweld te vergelijken met dat wat Israël gebruikt tegen het verdrukte Palestijnse volk…)…. Wat dat betreft is van der Putten om ‘t nog maar zacht te zeggen een totaal andere weg ingeslagen………….

Zie ook: ‘De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder

Israël moet stoppen met het illegaal etnisch zuiveren van Palestijnen uit het bezette Oost-Jeruzalem‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Joodse vrouw wil Israëlische militairen laten berechten door het Internationaal Strafhof (ICC)

Palestijnse familie wordt uit huis gezet: heeft eerder familie van Joodse professor geholpen

Zionisten houden pogrom in Oost-Jeruzalem

Racistisch-fascistische aanvallen op Palestijnen in Israëlisch-Palestijnse stad Kafr Qasim

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ (een opiniestruk van Gideon Levy)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika

Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘  (een bericht uit 2017 n.a.v. een artikel geschreven door Gideon Levy) (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Hamas durft geen langere lockdown door te voeren dan een 2 dagen
durende, terwijl het aantal echt zieke mensen gigantisch is

Israël onthoudt Gazastrook van humanitaire hulp en brandstof voor generatoren‘ (brandstof o.a. belangrijk voor de generatoren van medische posten en ziekenhuizen)

Israeli shelling of Gaza amid virus lockdown brings new depths of misery‘ 

Ceremoniële beloning voor ‘heldhaftige’ Israëlische scherpschutters die ongewapende Palestijnse demonstranten vermoordden‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israël bestormt voor de zoveelste keer met groot machtsvertoon de Al-Aqsamoskee……‘ (een bericht van augustus 2018 >> zie verder de links in dat bericht, o.a. over de mishandeling door het Israëlische leger van een Palestijn met het syndroom van Down en de doelbewuste moord met een drone van 4 voetballende Palestijnse jongens……)

Antony Blinken (VS minister BuZa) leest de wereld de les over persvrijheid terwijl zijn eigen regering deze zwaar geweld aandoet

Dacht even dat ik erin zou blijven toen ik vanmorgen de nieuwste publicatie las van Glenn Greenwald, waarin hij schrijft over de ‘wereldtour’ waarmee de VS minister van buitenlandse zaken, Antony Blinken iedereen de les leest over het belang van persvrijheid en onafhankelijke journalistiek, terwijl de Democratische Biden administratie als die van de voormalig president Obama deze persvrijheid sterk hebben ingeperkt en er zelfs voor hebben gezorgd dat de gelauwerde journalist Julian Assange al meer dan twee jaar onder isolatiefolter zit opgesloten in de Britse Belmarsh gevangenis……. Blinken heeft het gore lef te stellen dat onafhankelijke berichtgeving en vrije pers de fundering zijn van een democratisch systeem en dat  deze zaken belangrijk zijn voor de VS, ook als ze elders geweld worden aangedaan….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Extra wrang daar wanneer je de woorden van Blinken zou volgen, Assange onmiddellijk vrijgelaten zou moeten worden….. 

De Biden administratie wil Assange niet alleen uitgeleverd hebben en vervolgen voor spionage: het openbaren van officiële documenten van de VS overheid en van de Democratische Partij, maar heeft ook nog eens beroep aangetekend tegen de uitspraak van een Britse rechter dan Assange moet worden vrijgelaten….. (nogmaals: terwijl de woorden van Blinken volgend Assange onmiddellijk vrijgelaten zou moeten worden….) Mensenrechten en burgerrechtenorganisaties hebben de Biden administratie verzocht de klacht tegen Assange te laten varen, vooral daar de vervolging van Assange een precedent zou scheppen waarmee de persvrijheid groot gevaar zal lopen, persvrijheid die Blinken geheel hypocriet zegt te verdedigen…..

Overigens was het de Obama administratie die de vervolging van Assange op volle vaart heeft ingezet en destijds vicepremier Biden noemde Assange in 2010 een ‘high tech terrorist…..’ Hare Kwaadaardigheid en oorlogsmisdadiger Hillary Clinton, onder Obama 1 minister van BuZa, ofwel één van de voorgangers van Blinken prees de vervolging van Assange, in eerste instantie vanwege de meer dan belachelijke aanklacht van spionage, maar later ook vanwege de op Wikileaks gepubliceerde mails van 7 vooraanstaande Democratische partijleden, waaruit  duidelijk werd dat zij en Clinton in 2016 een smerig spel speelden tegen haar partijcollega en eveneens presidentskandidaat Bernie Sanders, hij werd zonder meer gedwarsboomd in de poging om te worden verkozen tot de officiële presidentskandidaat van de Democraten (natuurlijk t.g.v. Clinton)…….. Clinton en de top van de Democraten hebben van meet af aan gesteld dat Rusland achter de openbaring van die mails zat, uiteraard zonder ook maar één steekhoudend bewijs te leveren (maar waarmee ze wel de aandacht van eigen misdadig gedrag wisten af te leiden)….. Volgens ingewijden moet het een campagnelid van het Clinton team zijn geweest die de bewuste documenten lekte naar Wikileaks, te weten: Seth Rich*, hij werd kort na de openbaarmaking op straat vermoord, de politie hield het op een roofmoord, terwijl geen van zijn sieraden noch geld werden gestolen……

Gezien het voorgaande is het dus ook geen wonder dat het team van Biden en de rest van de Democratische partij achter de vervolging van Assange stonden ten tijde van de Trump administratie, ondanks dat bijvoorbeeld Pompeo er blijk van gaf totaal lak te hebben aan persvrijheid en de bescherming van journalistieke bronnen…….

Kortom het pleidooi van Blinken over persvrijheid en onafhankelijke journalistiek is één grote leugen. Blijkbaar heeft men in de Biden administratie schijt aan wat de waarheid is, zoals elke administratie hiervoor, men maalt er niet om dat de woorden met het grootste gemak worden gelogenstraft, herhaling is het motto, herhaling die als eerste het volk in de VS moet overtuigen van de ‘nobele bedoelingen’ van de Biden administratie, waarbij men hoopt dat de vrienden van de VS niet malen om een leugen meer of minder….. De onbeschofte brutaliteit van de VS kent werkelijk geen grenzen meer, zoals het geweld of beter gezegd : terreur door de VS uitgeoefend in het buitenland geen grenzen meer kent!!!

Lees het artikel van Greenwald die dieper op deze zaak ingaat en zegt het voort!!

Antony Blinken Continues to Lecture the World on Values His Administration Aggressively Violates

How
can you feign anger over others’ attacks on a free press when you
imprison Assange as punishment for his vital revelations about U.S.
officials?

Glenn Greenwald

May 9 2021

U.S.
Secretary of State Antony Blinken speaks on the importance of
independence journalism, May 6, 2021 (Radio Free Europe); Julian Assange
arrives at Westminster Magistrates’ Court in London in his attempt to
resist extradition by the Biden administration (Photo by Victoria
Jones/PA Images via Getty Images)

Continuing his world tour
doling out righteous lectures to the world, U.S. Secretary of State
Antony Blinken on Thursday proclaimed — in a sermon you have to hear to
believe — that few things are more sacred in a democracy than
“independent journalism.” Speaking to
Radio Free Europe, Blinken paid homage to “World Press Freedom Day”;
claimed that “the United States stands strongly with independent
journalism”; explained that “the foundation of any democratic system”
entails “holding leaders accountable” and “informing citizens”; and
warned that “countries that deny freedom of the press are countries that
don’t have a lot of confidence in themselves or in their systems.”

The
rhetorical cherry on top of that cake came when he posed this question:
“What is to be afraid of in informing the people and holding leaders
accountable?” The Secretary of State then issued this vow: “Everywhere
journalism and freedom of the press is challenged, we will stand with
journalists and with that freedom.” Since I know that I would be
extremely skeptical if someone told me that those words had just come
out Blinken’s mouth, I present you here with the unedited
one-minute-fifty-two-second video clip of him saying exactly this:

 

That
the Biden administration is such a stalwart believer in the sanctity of
independent journalism and is devoted to defending it wherever it is
threatened would come as a great surprise to many, many people. Among
them would be Julian Assange, the founder of WikiLeaks and the person
responsible for breaking more major stories about the actions of top U.S. officials than virtually all U.S. journalists employed in the corporate press combined.

 

Currently,
Assange is sitting in a cell in the British high-security Belmarsh
prison because the Biden administration is not only trying to extradite
him to stand trial on espionage charges for having published documents
embarrassing to the U.S. Government and the Democratic Party but also
has appealed a British judge’s January ruling rejecting that extradition request. The Biden administration is doing all of this, noted The New York Times,
despite the fact that “human rights and civil liberties groups had
asked the [administration] to abandon the effort to prosecute Mr.
Assange, arguing that the case . . . could establish a precedent posing a grave threat to press freedoms” — press freedoms, exactly the value which Blinken just righteously spent the week celebrating and vowing to uphold.

It was the Trump DOJ which brought those charges against Assange after then-CIA Director Mike Pompeo claimed
in a 2017 speech that WikiLeaks has long “pretended that America’s
First Amendment freedoms shield them from justice,” and then warned:
“they may have believed that, but they are wrong.” Pomepo added —
invoking the mentality of all states that persecute and imprison those
who report effectively on them — that “to give [WikiLeaks] the space to
crush us with misappropriated secrets is a perversion of what our great
Constitution stands for. It ends now.” 

But like so many other Trump policies concerning press freedoms — from defending the Trump DOJ’s use of warrants to obtain journalists’ telephone records, to demanding
Edward Snowden be kept in exile, to keeping Reality Winner and Daniel
Hale imprisoned — top Biden officials have long been fully on board with
Assange’s persecution. Indeed, they have been at the forefront of the
effort to destroy basic press freedoms not just for WikiLeaks but
journalists generally.

It was Joe Biden who called Assange a “high-tech terrorist” in 2010. It was the Obama administration that convened a years-long grand jury to try to prosecute Assange. It was Sen. Dianne Feinstein (D-CA) who urged
Assange’s prosecution under the Espionage Act years before Trump was in
office. And it was Blinken’s colleague on the Obama national security
team, Hillary Clinton, who praised the DOJ for its prosecution of Assange. All of this was intended as punishment for Assange’s revelations of rampant wrongdoing by the U.S. Government and its allies and adversary governments around the world.

                   The New York Times, Feb.21, 2021

How can you run around the world feigning anger over other countries’
persecution of independent journalists when you are a key part of the
administration that is doing more than anyone to destroy one of the most
consequential independent journalists of the last several decades?
Indeed, as numerous journalists warned at the time, there were few, if
any, administrations in U.S. history more hostile to basic press
freedoms than the Obama administration in which Blinken previously
served, including prosecuting double the number of journalistic sources under espionage laws than all previous administrations combined.

In
2013, while Blinken was serving as a high-level official in the State
Department, the Committee to Protect Journalists did something very rare
— issued a report warning of an epidemic of press freedom attacks by the U.S. Government — and said: “In the Obama administration’s Washington, government officials are increasingly afraid to talk to the press.” The New Yorker‘s Jane Mayer said
of the Obama administration’s press freedom attacks: “It’s a huge
impediment to reporting, and so chilling isn’t quite strong enough, it’s
more like freezing the whole process into a standstill.” James Goodale,
the New York Times’ General Counsel during the paper’s battle in the 1970s to publish the Pentagon Papers, warned
that “President Obama will surely pass President Richard Nixon as the
worst president ever on issues of national security and press freedom.”

Even the specific “press freedom attack” Blinken referenced in that video interview — namely, Russia’s recent demand
that media outlets linked to foreign governments such as Radio Free
Europe register as “foreign agents” with the Russian government and pay
fines for their failure to do so — is one which Blinken and his comrades
have wielded against others for years. Indeed, Russia was responding to
the U.S. Government’s previous demand that RT and other Russian news agencies register as “foreign agents” in the U.S., as well as the Biden administration’s escalated attacks just last month on news agencies it claims serves as propaganda agents for the Kremlin.

It
is hardly new for the U.S. to dole out lectures which the rest of the
world recognizes as complete farces. In 2015, then-President Obama was
prancing around India giving lectures on the importance of human rights,
only to cut short his trip
to fly to Saudi Arabia, where he met numerous top officials of the U.S.
Government to pay homage to Saudi King Abdullah, their long-time close
and highly repressive ally whose totalitarian regime Obama did so much to fortify.

But
galavanting around the world masquerading as the champion of press
freedoms and the rights of independent journalists, all while working to
extend the confinement and detention of one of the people responsible
for much of the most important journalistic revelations of this
generation beyond the decade he has already endured, is a whole new
level of deceit. “Hypocrisy” is insufficient to capture the craven
insincerity behind Blinken’s posturing.

It
is always easy — and cheap — to condemn the human rights abuses of your
enemies. It is much harder — and more meaningful — to uphold those
principles for your own dissidents. Blinken, like so many who preceded
him in that Foggy Bottom office, theatrically excels at the former while
failing miserably at the latter.

Subscribe now

Give a gift subscription

Share

 =======================================

* Zie: ‘‘Russische
manipulaties uitgevoerd’ door later vermoord staflid Clintons
campagneteam Seth Rich……… AIVD en MIVD moeten hiervan weten!!
‘ (en zie de links in dat bericht) zie voorts:

Clinton te kakken gezet: Brazile (Democratische Partij VS) draagt haar boek op aan Seth Rich, het vermoorde lid van DNC die belastende documenten lekte

Zie ook: ‘Joe Biden beschuldigt Noord-Korea van het bedreigen van de wereldvrede en stelt dat de VS altijd mensenrechten zal verdedigen‘ (en zie de links in dat bericht) Ook hier zo’n meer dan belachelijke hypocriete uitspraak en dat van een staat die alleen deze eeuw al meer dan 4 illegale oorlogen is gestart waarbij meer dan 5 miljoen mensen zijn vermoord; terwijl de mensenrechtenschendingen in de VS, vooral die tegen gekleurde burgers van een niveau zijn die je maar zelden ziet in een westers land….. Om over het schenden van het VN Vluchtelingenverdrag nog maar te zwijgen, al maakt de hele westerse wereld zich daar schuldig aan, ondanks dat de meeste vluchtelingen op de loop zijn gegaan voor grootschalige westerse terrreur en wat betreft vluchtelingen uit Latijns Amerika zijn deze gevlucht voor de terreur van regimes die de VS in het zadel heeft geholpen middels staatsgrepen, dan wel VS steun voor gewelddadige regimes in dat werelddeel…. Zie wat dat betreft ook:

Een gelekt memo uit 2017 geeft aan dat de VS werkelijk mensenrechten misbruikt om landen als China te demoniseren

Tony Blinken (VS minister BuZa) dreigt bedrijven onmiddellijk te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2′ (en zie de links in dat bericht)

Tony Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland‘ (ja ja, de ploert durft wel…..)

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Colombia: grote protesten tegen afwentelen kosten Coronacrisis op de onderlaag: politie vermoordt minstens 30 mensen

Ivan Duque, de rechtse president van Colombia, heeft in ‘alle wijsheid’ besloten dat de kosten die de Coronacrisis met zich mee hebben gebracht worden gecompenseerd middels een belastinghervormingswet, die sarcastisch de volgende naam meekreeg: ‘law of sustainable solidarity’ (‘wet van duurzame solidariteit’). Deze wetgeving is een cynische poging van Duque om de kosten van de Coronacrisis af te wentelen op het armste deel van de bevolking…….

De werkelijke naam van de wet is ‘Reforma Tributaria’ (in feite simpelweg ‘hervorming van belastingen ofwel: belastinghervorming’) en deze moet 6,3 miljard miljard dollar opbrengen, in Colombiaanse pesos is dat 23 miljard. Dit is een regressieve belasting (naarmate het inkomen stijgt is de last van deze belasting minder voelbaar) en wordt als onze btw geheven op producten als melk, suiker, koffie en graan, daarnaast dreigt er een belastingverhoging van 19% op zaken als water, elektriciteit en gas….. Uitleg dat deze wet de armsten treft lijkt me overbodig, immers hoe hoger het inkomen, hoe minder last je hebt van deze in feite schunnige prijsverhogingen…. (oh nu heb ik het alsnog uitgelegd)

De laatste belastinghervorming die Duque doorvoerde was in 2019, waar de financiële sector, olie- en mijnbedrijven van profiteerden door substantiële belastingverlagingen…….. (terwijl ze al veel te weinig belasting betaalden…)

Eind April begonnen de protesten met stakingen tegen deze belastinghervorming georganiseerd door het Comité
Nacional del Paro en de Central Unitaria de Trabajadores (resp. het Nationale Werkloosheidscomité en de Centrale Vakbond van Arbeiders) tegen vorig weekeinde (van 1 en 2 mei) braken grote demonstraties uit in de grote steden als Cali, Bogota, Medellin, Pereira en in honderden kleine gemeenschappen….. Vorige week zondagavond waren er branden te zien in een half dozijn steden, Duque trok de wet in, maar de gemoederen lieten zich niet meer sussen door deze maatregel, logisch als je ziet hoe onrechtvaardig de verdeling is in Colombia (en veel andere Latijns-Amerikaanse landen)…….

Afgelopen week bleven de demonstranten op de straten, niet alleen vanwege deze meer dan schandalige wetgeving, maar ook door het slechte beleid op de Coronacrisis* en het sentiment dat de regering elke gevoel mist met de worsteling en problemen waarmee het gewone volk dag na dag te maken heeft…… Deze woede is nog eens extra aangejaagd door het politiegeweld tegen de stakingen, waarbij minstens 30 mensen werden vermoord, honderden gewond raakten en bijna honderd mensen worden vermist (waarschijnlijk vermoord en in massagraven weggewerkt…… (in datzelfde land heeft de NAVO 2 militaire bases…..) Amnesty International heeft het geweld van de ESMAD, een soort mobiele eenheid (ME), excessief en onnodig genoemd, terwijl een missie van de VN in Cali door de politie werd aangevallen ……

De schrijver van het hieronder opgenomen CounterPunch artikel, Alejandra Marin Buitrago, gaat dieper in op de protesten en de smerige behandeling van demonstranten en stakers door de ESMAD. 

Het is nog steeds ongelofelijk dat de FARC zich zo in de luren heeft laten leggen door de Colombiaanse regering, zeker als je ziet dan het doel van deze organisatie: een fatsoenlijke behandeling van de onderlaag verder weg is dan ooit….. Niet voor niets ook dat een aantal leiders van de FARC zich niet meer gebonden voelen aan het vredesakkoord en de FARC-EP hebben opgericht…… Schande ook dat de NAVO militaire bases heeft in een land dat met zo’n bloederige straffe hand wordt geregeerd, zonder enige compassie met de grote onderlaag…….. Ach ja, de NAVO heeft als hun militaire baas de VS nooit problemen met dictators, zie ook de omgang met het reli-fascistisch geregeerde Turkije, prominent NAVO-lid…… En dan durft de NAVO als de VS te zeggen dat het voor verbreiding van democratie is en voor het handhaven van mensenrechten….. ha! ha! ha! ha! Smerige oplichters!! Verder moet niet vergeten worden dat de rechtse doodseskaders nog steeds actief zijn in Colombia, ondanks de leugens in een deel van de westerse pers dat dit niet meer het geval is….. (deze doodseskaders bestaan vaak uit leden van politie en leger, dan wel voormalige werknemers van deze organisaties…..) Leiders van vakbonden, mensenrechtenorganisaties en milieuorganisaties zijn hun leven dan ook niet zeker in dit vreselijk geregeerde land…….

Lees het artikel van Buitrago en zegt het voort, ongelofelijk de manier waarop er aandacht is voor deze zaak in de westerse reguliere media….. Zo liet de Telegraaf weten dat een Nederlandse moeder, van wie de keizersnede is gepland, problemen ziet vanwege het geweld in de stad Cali….. Niets over de oorzaak, op een foto zie je de moeder met een dikke buik en een kind op de schouders en daarnaast een andere foto met betogers die zo te zien de politie belagen, al krijg je de politie niet te zien, uiteraard geen enkele moeite om uit te leggen waarom het gaat….. Het AD komt vooral met berichten van de Colombiaanse overheid, ofwel het AD is klankkast geworden van de ijskoude, inhumane regering van Colombia, ook de cijfers over doden en vermisten zijn die van de overheid en deze liggen ver beneden de werkelijke aantallen……. Voorts wordt nog gemeld dat critici stellen dat de eerder aangekondigde verhoging van de btw, vooral de middenklasse zou treffen…… Wat een enorm verschil met de gelogen berichtgeving over Venezuela in diezelfde media…… Ongelofelijk!!

 

Colombia on the Brink


Photograph Source: Humano Salvaje – CC BY-SA 2.0

In the last week, Colombia has experienced the most widespread civil unrest of its modern history. Since Wednesday, April 28th,
millions of people have taken to the streets to fight back against a
regressive national tax reform bill. The bill, farcically called the
“law of sustainable solidarity,” aimed to cover budgetary shortfalls
resulting from the paralysis of the economy brought on by COVID. In
fact, the legislation was a cynical attempt by right-wing President Ivan
Duque to shift the burden of the economic crisis onto those who can
least afford it.

The Reforma Tributaria, as the bill was called, aimed to raise US $
6.3 billion (about 23 billion Colombian pesos), through regressive sales
taxes of 19% on essential products such as cereal, milk, sugar, and
coffee. It also threatened to impose 19% taxes on utilities (water,
electricity, and gas).[1]
Meanwhile, the financial sector and oil and mining corporations enjoy
substantial tax benefits that were granted as part of Duque’s last tax
reform in 2019.[2]

Demonstrations began last week with a strike, called by the Comité
Nacional del Paro and the Central Unitaria de Trabajadores (National
Strike Committee and the National Unions Council). By the weekend huge
protests had broken out in the major cities of Cali, Bogota, Medellin,
Pereira, and hundreds of other municipalities. On Sunday night, with
half a dozen cities up in flames, President Duque rescinded the bill.
But as you Americans are fond of saying, the horses were out of the
barn.

Throughout the week, protesters have remained on the streets in
force, fueled by anger at the poor management of the pandemic and
widespread sentiment that the government has completely lost touch with
the struggles and troubles of common people in the country. This feeling
has only been exacerbated by the extreme police brutality unleashed
during the strikes, which has left close to 30 dead, hundreds wounded,
and close to a hundred missing. Amnesty international has called the use
of force by ESMAD (the riot police of Colombia), “excessive and
unnecessary,”[3] and the UN reported its own mission in Cali was attacked and threatened by the police[4].

What has emerged in the last week is a distinct pattern, a contrast
between tense protests during the day and police terror at night.
Daytime protests are often led by strike committee members and other
civil society groups: teachers, civil servants, students, activists.
These protests have been attacked by the ESMAD, but have remained
largely peaceful. At night, the security forces’ reign of terror begins.
Across the country reports have emerged of kidnappings, assassinations,
random shootings at unarmed crowds, and rapes. As Bogotá based El
Tiempo columnist Sandra Borda said in an interview with the New York
Times, Duque appears to be offering an olive branch to protestors during
the day and sending police and thugs out to kill protestors by night.[5]

In Bogota, the protests during the day have remained relatively
peaceful. Green Party mayor Claudia Lopez rejected Duque’s offer to send
troops alongside of ESMAD police and instead sent the army to guard
jails and police stations. However, protesters have denounced ESMAD
abuses and human rights activists have been detained. In the south of
Bogotá, the anti riots police (ESMAD) attacked protesters with an
electronic multiple projectile launcher propelled from a tank. The
“Venom,” as it is nicknamed, costs US $ 110,000, and the flash grenade
canisters of tear gas that it fires cost $ 71 a piece.[6] By the middle of the week, on the 8th
day of protests more than 27,000 protesters were gather in 20 points
around the capital. Despite heavy rains and strong ESMAD presence
protesters held rallies at cities main parks and universities. On
Thursday, a major of the police in a town near Bogotá was captured as
person of interest for the murder of the 24 year old Brayan Niño, who
has become a symbol of police violence in the capital.[7]

Last weekend Cali, a city of 3 million (the third largest in the
country), became the epicenter of the protests. Famed for its Salsa
dancing, a huge “salsa party protest” broke out in the streets, with
people dancing to the rhythm of their beloved salsa music and the sound
of the cacerolazos (banging on pots and pans, a universal form of
protest in South America, especially when food is at stake). However,
this week the situation in Cali has become increasingly complicated. The
city has been the focus of an intense police and military crackdown on
the protest—it is by far the most militarized of Colombian cities at
this point. However, this is in part because the national strike has in
Cali been infiltrated by unidentified armed groups, which in addition to
looting and stealing gasoline have been accused of shooting protesters.
In one strange case, protesters actually convinced looters to return
goods to stores. On Tuesday, Caleños endured twelve-hour-long Internet
and power outages. Protesters were panicked because they could not get
through to their families and post on social media, the preferred mode
of denouncing ESMAD’s abuses. As of today, Cali has suffered the most
cases of police brutality and murders,[8] and is running out of gasoline, as the main access roads to the city are barricaded.

North of Cali, in the heart of the coffee region, Pereira was the
site of the tragic death of Lucas Villa-Vargas, one of the faces of the
movement. On Wednesday evening, Villa-Vargas, a college student of
physical education, was standing on El Viaducto, the main bridge running
into Pereira, when he was killed by a gunman in a drive-by motorcycle
shooting. As people who live in popular neighborhoods in Colombian
cities know well, two men approaching on a cheap motorcycle is an
ominous sign. Along with Villa, the gunman shot two other young movement
members, who are now fighting for their lives at a local hospital.[9]
The mayor of Pereira has offered rewards for capturing the gunman and
hundreds of thousands of viewers have seen Lucas’s assassination online.
Amongst Pereiranos there is little doubt that Villa’s murderer was a
hired gun. Lucas’s leadership had become highly visible among the
protesters in Pereira; sadly, such recognition in social justice
protests often comes with a high cost in Colombia.

The rage over the proposed tax reform also comes amidst one of the
worst waves of Covid outbreak in the world. In many cities’ ICUs are at
full capacity, and the vaccination drive has been a resounding failure.
Less than 8% of the population have received the first dose and many of
those saw their second doses postponed as far as three months due to
lack of supplies. Instead of prioritizing direct negotiating with
Pfizer, the government authorized private health companies to negotiate
in order to purchase doses for the elite. Public testing is hardly
available, and at $50, private labs testing is well beyond the budgets
of most families.[10]
The day after the strikes began, the Minister of Health tweeted a
threat that cities with large strikes and protests would have their
already poor supplies of the vaccine suspended. He retracted his
grotesque threat a day later, but the damage was done.[11]
Social media and news outlets have ridiculed the incompetence of the
government and the high-profile staff who, as is well known throughout
the country, fly to Miami to get vaccinated while prioritized groups in
the low-income class wait anxiously for their first shots.[12]

As in many countries, so in Colombia, covid has exacerbated what were
already, before the pandemic, outrageous wage and income disparities
and deep inequality. In Colombia 63.8% of the population earn no more
than a minimum wage, equivalent to US $270 monthly (DANE, 2020), and 2.2
million Colombian families eat only twice a day (DANE, 2020). The
percentage of people living in poverty went from 35.7% in 2019 to 42.5%
in 2020 (Portafolio, March 2021). Contrast this with the government
officials who were poised to push through the regressive reform. In
Colombia, a member of congress earns thirty four times the minimum
monthly salary, or around US $9,430 every month. Congressman and women
also receive a monthly quota of plain tickets, a rented bulletproof car,
insurance, cellphone plans, and staff salaries for a total monthly cost
per member of US $ 25,837.[13]
As far as public spending goes, in March, Duque announced a decision to
acquire twenty-four last generation F-16 air force planes for US $ 4.5
billion. On Tuesday, May 4th, amid the protests, the minister of finance
withdrew the plan.[14]

Across society, Colombian inequality is backed by a well-consolidated
stratum system. In the strata system, urban areas get assigned a number
from one to six according to the quality of the dwellings and urban
development (Decree-Law 3069/1968; Law 142/1994). The stratum system is
unique to Colombia, designed in the late 60s to redistribute utilities
costs by assigning subsidies to low strata (1 and 2) through
overpayments from high strata (5 and 6). However, in reality, it has
become a widespread mark of status and contributes to discrimination and
social immobility. While the strata system is not based on household
income, it has led to outcomes that are similar to the effects of
redlining in American cities. In a large city like Bogota, a strata 5
person in the north could spend his or her entire life without setting
foot in the poor south. In all likelihood, the maids, nannies, and
doormen working for them are the only close relationship with a low
strata person that high-strata people ever experience. This total
disconnection, separating rich and poor, perhaps explains why
vice-president Marta Ramirez recently blamed informal workers themselves
for not having savings to ride out the pandemic, adding that they
should stop expecting welfare to solve their problems and urging them to
take the pandemic as an opportunity to “rebrand” themselves.[15]

Colombians have tended to respond to such ignominies with
meme-gallows-humor in social media. Likewise, they responded to colossal
corruption scandals, and continuous incites of public money defraud.
Each corruption scandal floods the news for a few weeks until it
dissolved into the next, hardly ever any high public official is held
accountable or the public money recovered. Meanwhile, neighboring
countries have overthrown presidents and convicted high officials for
similar white-collar crimes. Accurately, conservative sectors flaunt
that the country is the steadiest democracy in the continent. But last
week, sarcasm and passivity gave way to fury.

The resilience of the protesters is a hopeful sign for a country that
has not witnessed the level of popular urban protest and progressive
political organizing as many of its neighbors on the continent. Colombia
was, of course, home to Marxist guerrilla movements, most famously the
FARC, and experienced a half-century-long civil war. This war, however,
was fought in the rural hinterlands while cities remain in compliance
with every neoliberal reform implemented by one right wing government
after another. For decades, the very presence of the unpopular guerilla
helped the government and elites stigmatize and delegitimize any
political activity that showed the slightest socialist influence. When
more muscle was needed, paramilitary groups could be relied on, and
Colombia was long one of the most dangerous places in the world for
union organizers.

However, as Hylton (2020) has written, many Colombians see their
current political situation as a potential historical opening. President
Duque’s labor reform bill in 2019 catalyzed a nationwide urban
mobilization not seen since the 1977 civic strike.[16]
In this presidential period, protests have emerged as a regular feature
of Colombia’s political landscape. The defeat of the regressive bill is
an unprecedented triumph for the youth, the urban poor, and the unions
of teachers and health care workers who promoted the uprising. The
government, eager to regain control of the situation, has reached out to
the Comite del Paro to accelerate the time table for talks. The Strike
Committee has maintained that the demilitarization of the cities is a
condition of its coming to the table.

Update: When this article was written it was reported that Lucas
Villa-Vargas had been killed in Pereira. He was shot eight times and was
presumed dead. Almost miraculously, it now appears that he is in
critical condition in a hospital in Pereira. The people are asking that
the city name the bridge where he was shot–Pereira’s most notable
architectural feature–in his honor.

Thanks to Patrick Madden for editorial assistance.

Notes.

1. https://www.semana.com/finanzas/articulo/reforma-tributaria-cafe-chocolate-azucar-y-otros-productos-de-alto-consumo-que-tendrian-iva-del-19/202104/

2. https://razonpublica.com/el-regalito-tributario-a-las-companias-de-minas-y-petroleos-us-3-300-millones-anuales/

3. https://www.amnesty.org/en/latest/news/2021/05/colombia-amnistia-denuncia-respuesta-militarizada-represion-policial/

4. https://cnnespanol.cnn.com/2021/05/04/onu-colombia-denuncia-amenazas-ataques-cali-orix/

5. https://www.nytimes.com/2021/05/05/world/americas/colombia-covid-protests-duque.html

6. https://www.elespectador.com/noticias/bogota/venom-el-arma-en-la-tanqueta-del-esmad-que-causo-panico-en-el-sur-de-bogota-en-el-paro-nacional/

7. https://noticias.caracoltv.com/colombia/capturan-a-mayor-de-la-policia-por-muerte-de-brayan-nino-durante-protestas

8. https://www.rcnradio.com/colombia/pacifico/policia-confirma-que-ya-son-los-10-muertos-en-los-cuatro-dias-del-paro-en-cali

9. https://www.elespectador.com/noticias/nacional/paro-nacional-denuncian-tres-heridos-por-disparos-en-el-viaducto-de-pereira/

10. https://www.elespectador.com/noticias/salud/la-farmaceutica-pfizer-anuncio-que-no-vendera-sus-vacunas-a-privados-en-el-pais/

11. https://www.semana.com/nacion/articulo/ministro-de-salud-de-colombia-anuncio-que-no-se-suspende-el-envio-de-vacunas-al-valle-del-cauca/202102/

12. https://www.semana.com/economia/empresas/articulo/muchos-colombianos-viajaran-a-ee-uu-a-ponerse-la-vacuna-dice-viva-air/202157/

13. https://www.eltiempo.com/politica/congreso/salarios-de-congresistas-cuanto-cuesta-un-congresista-en-colombia-557675

14. https://www.semana.com/economia/macroeconomia/articulo/atencion-colombia-ya-no-gastara-14-billones-en-aviones-de-combate-confirmo-nuevo-ministro-de-hacienda/202150/

15. https://www.wradio.com.co/noticias/actualidad/marta-lucia-ramirez-invita-a-los-colombianos-a-no-ser-atenidos-en-medio-de-la-pandemia/20200507/nota/4036537.aspx

16. https://nuso.org/articulo/algo-esta-pasando-en-colombia/


Alejandra Marín Buitrago is a Ph.D. student in urban
planning at the University of Illinois at Chicago. She’s a Colombian
lawyer and a former law in professor the cities of Pereira and Bogota.
She can be reached amarin32@uic.edu.

======================================

* In landen met een grote arme onderlaag vallen de meeste Coronadoden, al is dat vooral te danken aan de armoede, het gebrek aan geld om goed voedsel te kunnen kopen en de huisvesting van de armen die veel te dicht op elkaar moeten leven in de sloppenwijken, hetzelfde is het geval in de VS (waar 14 milljoen kinderen honger lijden), Brazilie en een land als India……. 

Zie ook: ‘Colombia van zins
gevluchte Venezolanen een verblijfsvergunning te geven, terwijl VPRO’s
Edwin Koopman fascistisch uit de ‘propagandabocht’ vliegt
‘ (en zie de links in dat berich!!)

9 ‘ex-FARC rebellen’ vermoord door leger Colombia: FARC-EP opgericht

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….

Paus Franciscus in Colombia om vrede te prediken……‘ (en homofilie, abortus en euthanasie nog eens te veroordelen!!)

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

Koenders heeft vrijlating gegijzelde Spoorloos makers in Colombia bewerkstelligt……. AUW!!!

NAVO naar Zuid-Amerika? Weg met dit agressieve, terroristische bondgenootschap, NU!!!

Voor VS terreur in Bolivia:

NOS met fake news over Bolivia

Bolivianen eisen hun president terug


Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales

Bolivia: bewijs op tafel dat VS aanstuurt op een coup

Bolivia’s Evo Morales ‘unhurt’ after helicopter emergency landing



The US EMBASSY in Bolivia continues carrying out covert actions to support the coup d’état against President Evo Morales.



Bolivia Closes 2018 Among The Highest Economic Growth Rates

Bolivia’s Remarkable Socialist Success Story: President Evo Morales has transformed his country’s economy with an unapologetically left-wing agenda.

Flexibilisering moet stoppen en arbeiders moeten eerlijk worden betaald

DeGoedeZaak is samen met de FNV een petitie gestart met de titel: ‘Eerlijk werk is de basis’, dit daar honderdduizenden Nederlanders vandaag bij god niet weten hoe ze morgen de touwtjes aan elkaar moeten knopen, simpelweg daar ze te weinig verdienen, terwijl ze wel de hoofdprijs betalen voor: -een gehuurd dak boven het hoofd, -premies voor de zorgverzekering en -alle lokale, regionale en landelijke belastingen….. (en dan werd een paar jaar geleden ook nog eens het lage btw tarief
verhoogd, waardoor ook de armsten meer moeten betalen voor producten en
diensten, zelfs voor groente en fruit, met dank aan de ‘geweldige’
ploert Rutte…..) Voorts kan een heel groot deel van de zogenaamde zzp’ers het zich niet veroorloven om te sparen voor het pensioen….. Hetzelfde geldt overigens voor mensen met een tijdelijk of flexibel contract, schandelijk genoeg kunnen ook zij geen pensioen opbouwen……

Het moet afgelopen zijn met deze expres gekweekte onzekerheid en armoede waarin dus zelfs werkenden zich bevinden…… Rutte durfde vorig jaar te zeggen dat het neoliberalisme heeft afgedaan, terwijl hij in werkelijkheid een keihard neoliberaal voert, waarvan de grote onderlaag, inclusief een groot deel van de zzp’ers en veel uitzendkrachten het slachtoffer zijn…. Ruttes woorden bestonden voor de zoveelste keer dan ook uit heel vette leugens en zolang hij als premier blijft zitten (en de VVD groot blijft) kan men het wel vergeten dat men het zzp schap zal afschaffen voor mensen uit de onderlaag en dat deze mensen een eerlijk salaris zullen krijgen, wat natuurlijk ook geldt voor alle andere flexibele krachten….. 

In de petitie wordt gesteld dat arbeiders en vakbonden al jaren strijden tegen uitholling van de arbeidsvoorwaarden, tegen onzeker werk en groeiende ongelijkheid….. Klinkt mooi, maar de vakbonden zijn in de meeste gevallen een verlengde geworden van de werkgevers dit door het zogenaamde polderen, waar de top van deze vakbonden maar al te graag aanschuiven in de directiekamers van de werkgevers en uit zijn op zogenaamde winsten waarmee ze kunnen pronken….. Zo durfde de FNV onlangs te zeggen dat men weliswaar de ontslagboete had ingeleverd, maar daarvoor van de werkgevers,scholing en werken-naar-werkbegeleiding had teruggekregen, echter deze regelingen betalen we met z’n allen via de belasting, immers de overheid betaalt deze regelingen…..* (hoofdverantwoordelijken voor dit verraad aan de leden is de huidige voorzitter van de FNV Tuur Elzinga en de vorige voorzitter Han Busker, beiden grootoplichters!! Busker is dus weg bij de FNV, benieuwd wat zijn beloning zal zijn voor het jarenlange verraad aan de leden van de FNV, wellicht en mooi betaalde bestuursfunctie bij een groot bedrijf……)

Echter niet gezeurd, steun de petitie ajb en geeft het door (en je bent zeker niet verplicht je aan te sluiten bij de GoedeZaak (de naam alleen al, bah!!), echter massaal lid worden van de FNV is een betere oplossing en daarna de top van die bond eruit werken, niet langer poen- en machtjagers aan het roer, maar mensen die echt begaan zijn met het lot van de velen die geen normaal arbeidscontract hebben en die onbeschoft worden uitgebuit >> kortom het moet afgelopen zijn met het polderen, pas dan kan de vakbeweging weer groeien en doen waarvoor deze werd opgericht: bedrijven platleggen die zich onbeschoft verrijken over de rug van hun werknemers en die arbeidsvoorwaarden zien als een kostenpost waarop moet worden bezuinigd!!

Tot slot: schande te zien dat een bedrijf als Post NL overheidssteun krijgt, een beursgenoteerd bedrijf dat haar personeel schandelijk uitbuit en zelfs met subsidie mensen als postbezorger inzet tegen een appel en ei, mensen die eerder gelukkig waren met hun baan in de sociale werkvoorziening…… Hoe is het mogelijk dat Post NL haar aandeelhouders spekt en de gewone arbeiders uitbuit?? In december nog moesten mensen die een pakketje via Post NL bestelden 25 cent extra betalen, geld dat niet naar de pakketbezorgers ging, maar regelrecht de kas van het bedrijf invloeiden……. (de directeur van het bedrijf, hare kwaadaardigheid Verhagen, verdient jaarlijks het onbeschoft hoge bedrag van 1,4 miljoen euro!!) Hetzelfde geldt overigens voor Albert Heijn, Bol.com en uitzendorganisatie Adecco, de laatste is niet anders dan een koppelbaas van wie het verdienmodel is het uitbuiten van arbeiders en daarvoor moeten wij belasting betalen!! Over neoliberalisme gesproken…….

Eerlijk Werk is de Basis

Campagne aangemaakt door

DeGoedeZaak en de FNV

Pelle Berting van DeGoedeZaak info@degoedezaak.org via amazonses.com

Jeff Bezos, CEO van Amazon, bezit inmiddels meer dan 200 miljard
dollar. Door de coronacrisis behaalde het bedrijf vorig jaar een
recordomzet, maar het betaalde nul euro winstbelasting. [1]
Uitzendbedrijf Adecco, Albert Heijn, Bol.com en PostNL, ze maken
momenteel torenhoge winsten terwijl een aantal van hen financiële steun
van de Nederlandse belastingbetaler ontvangt. Wat deze bedrijven nog
meer gemeen hebben? Hun werknemers werken keihard en houden de
samenleving draaiende, maar hebben zelf vaak amper zekerheid in hun werk
en zien nauwelijks iets terug van die torenhoge winsten.
Die belanden in de zakken van de CEO’s en aandeelhouders.

De coronacrisis heeft de scheefgroei op onze arbeidsmarkt pijnlijk
blootgelegd, maar deze is al eerder ontstaan door jaren van
flexibilisering. [2] Honderdduizenden Nederlanders hebben elke dag
grote zorgen door de wankele basis die hun werk biedt. Levens lopen
muurvast in alle onzekerheid.
Want met een tijdelijk of flexcontract
bouw je nul pensioen op, terwijl je schulden eerder groeien dan
krimpen. Ben je totaal kansloos op de woningmarkt. Stel je soms een
eventuele kinderwens uit. En hoe je loonstrook er volgende maand
uitziet? Geen idee.

Dit is niet eerlijk. Dit werkt niet. Daarom vragen we jou je vandaag samen met ons uit te spreken voor eerlijk werk? 

JA, EERLIJK WERK IS DE BASIS!

Mensen op de werkvloer voeren samen met de vakbonden al jaren actie
tegen uitholling van arbeidsvoorwaarden, tegen onzeker werk en groeiende
ongelijkheid. Desondanks zitten we nog steeds met een wildgroei aan
tijdelijke contracten, oproepwerk, schijnzelfstandigen en karige
ZZP-tarieven.
Het afgelopen kabinet schoof het aanpakken van deze problemen steeds voor zich uit, [3] maar dit kan echt niet langer.

Daarom
slaan wij vanuit DeGoedeZaak nu de handen ineen met de FNV, de grootste
vakbond van ons land. We gaan de doorgeslagen flexibilisering
aanpakken. We gaan strijden voor eerlijk werk waarmee mensen weer een stevige basis krijgen voor hun leven. De oplossingen liggen al klaar, de politiek is aan zet. Maar om ze zover te krijgen hebben we een sterke burgerbeweging nodig!

Sluit jij je aan bij deze burgerbeweging? 

JA, IK DOE MEE

Komende
maanden zorgen we dat de roep om eerlijk werk overal klinkt. Met
werknemers, betrokken burgers en bondgenoten. Want uiteindelijk is dit
voor ons allemaal van belang. We willen eerlijk werk als stevige basis
voor ons leven en voor onze maatschappij!

Strijdbare groet,

Pelle Berting van DeGoedeZaak

[1] Lees hier het artikel over hoe Amazon vorig jaar een recordomzet had, maar nul belasting betaalde.

[2] Bekijk hier het programma Scheefgroei in de polder over hoe de flexibilisering voor scheefgroei heeft gezorgd.

[3] Lees hier hoe het afgelopen kabinet het aanpakken van de problemen voor zich uit schoof.

 ———————————————–

Hier de petitie tekst (en ongelofelijk te zien dat de FNV en de GoedeZaak pleiten voor het inzetten van uitzendbureaus…..):

De doorgeslagen flexibilisering brengt
Nederland aan het wankelen. Levens lopen muurvast in flexwerk en de
scheefgroei neemt toe. Want geen vaste baan betekent: geen huis, geen
pensioen, geen perspectief. Maar wel: altijd oproepbaar en alle risico’s
en zorgen voor jou. Dat is niet eerlijk. En dat werkt niet.  

De coronacrisis kwam daar nog eens overheen. Wij hebben met z’n
allen de economie overeind gehouden, terwijl de bazen de winst pakken en
flexwerkers in de steek laten. Dat is de échte economische crisis.
Daarom roepen wij de politiek op om zo snel mogelijk in te grijpen en
deze scheefgroei aan te pakken!

En dus roepen wij een nieuw kabinet op, ga aan de slag: 

  • Maak van vast weer de norm. 
    Met een zeker inkomen en zeggenschap over werk en privé. Goed
    werkgeverschap is dat je je mensen direct in dienst neemt. Dat is de
    basis. 

  • Schaf nul-uren en oproepcontracten af.
    0 uren en oproep geven 0 zeker inkomen. Om je vaste lasten te kunnen
    betalen heb je inkomenszekerheid nodig. Dat kan alleen met vaste uren
    die je zeker kunt werken per periode.

  • Zorg dat werkgevers alleen bij extra drukte uitzendkrachten inzetten. Daar
    waar het oorspronkelijk ook voor bedoeld is. Werkgevers die kiezen voor
    flexwerkers betalen extra. Net als dat je op andere plekken meer
    betaalt als je meer flexibiliteit wil. 

  • Zorg dat zelfstandigen betaald krijgen waar ze recht op hebben: een eerlijk tarief. Een tarief waar je van rond kunt komen en een toekomst mee op kunt bouwen.

  • Betrek werknemers en burgers beter bij de besluitvorming. Onze stem en ons belang verdient een plek aan tafel bij de grote politieke keuzes die er aankomen.

 

Waarom is dit belangrijk?

De flexibilisering van de arbeidsmarkt heeft Nederland aan het
wankelen gebracht. Het is inmiddels glashelder: flex laat levens
vastlopen, werkt scheefgroei in de hand en zaait verdeeldheid tussen
vaste werknemers, tijdelijke krachten en schijnzelfstandigen die
hetzelfde werk doen. En het vergroot het verschil tussen de slechtst
behandelde werkenden en de top. Dat is een veel te wankele basis voor
een samenleving die onder druk staat. Maak ons werk weer de basis om ons
leven op te bouwen.

Wij
– DeGoedeZaak, FNV en een groeiende groep actieve burgers –  gaan samen
met jou dit flex-fiasco aan banden leggen. We laten zien waar het fout
gaat, verbinden de mensen in verschillende beroepen maar in hetzelfde
schuitje met elkaar – van vakkenvullers en postbezorgers, tot
journalisten en onderzoekers. En we doen een beroep op iedereen in
Nederland: dit raakt ons uiteindelijk allemaal, maak je sterk voor
anderen die het minder hebben en spreek je uit. Zo krijgen we heel
Nederland mee in onze oproep dat het roer om moet. We laten zien hoe het
anders kan en bouwen met elkaar aan een sterke en rechtvaardige
samenleving.

======================================

* Zie: ‘FNV levert ontslagboete in en komt voor de leden als compensatie met een ‘cadeau van de werkgevers’

Zie ook: ‘Poldermodel nogmaals volkomen onterecht gepropageerd op WDR

Asscher (PvdA Tweede Kamer) wil ontslagboete schrappen per 1 september‘ (een bericht van mei 2020, terwijl deze PvdA hufter in de ‘oppositie’ zat……)

Pensioenakkoord: er
is ons wederom een oor aangenaad en het zoveelste bewijs dat er een
grote bezem door de FNV moet worden gehaald

FNV zwicht wat betreft pensioen voor werkgevers en Rutte 3: ‘je hebt alleen recht’ op een variabel pensioen……………

Voorneputten een Nederlands uitzendbureau rijdt rond met Poolse nummerborden‘ (uitbuiters die middels kromme wetgeving op meerdere manieren de belasting kunnen ontduiken, ook de wegenbelasting zoals blijkt, terwijl de reclame op de busjes in het Nederlands zijn gesteld……)

Koolmees
(D66 minister Sociale Zaken) stelt pensioenplicht voor payroll uit,
waar hij de vakbonden verwijt het pensioenakkoord niet te tekenen

Pensioenen >> de grootst bestaande Ponzifraude

Rutte boos op FNV en stelt te staan voor ‘een zeker inkomen’ na pensionering…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bedrijfsartsen eindelijk met met humaan pleidooi tegen doorwerken na 65 jaar……‘ 

Bas Eickhout wil meer ‘Europa’ en meer regels voor dat doel……… ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (oplichter en EU ‘GroenLinks’ grofgraaier Eickhout o.a. over EU pensioenen)

De ‘nieuwe’ vakbond

Klijnsma heeft uw pensioenspaarpot gestolen en weggegeven aan de EU!!‘ 

Asscher: jongeren mogen vanaf 2019 alleen tot 21 jaar uitgebuit worden……. Halleluja jutteperen!

Asscher en zijn ‘aanpak’ van uitbuiting Poolse arbeiders……

Pechtold wil totale flexibilisering arbeidsmarkt, naar ‘uiterst humaan en sociaal model’ van de VS……..‘ (en dan durft men D66 nog steeds een linkse partij te noemen….. ha! ha! ha! ha! ha!)

Frauderend uitzendbureau niet met naam genoemd in NOS berichtgeving………

SER wel voor een persoonlijk pensioen……….. Niet ‘te persoonlijk’ natuurlijk!‘ 

Ons pensioen en de Nederlandse Bank‘ (zie vooral de opmerking van Nelly onder dit bericht!!)

Putin gaf het westen een memorabele les geopolitiek

De laatste jaarlijkse toespraak van Putin tegenover het volk en diverse overheidsorganisaties ging hoofdzakelijk over Russische binnenlandse aangelegenheden, waarbij hij sprak over politieke voornemens als het helpen van Russen die in nood zitten, mensen die moeten leven van een laag inkomen, kinderen, alleenstaande moeders, jonge professionals en kansarmen. Hulp in de vorm van gratis gezondheidscheques tot een universeel inkomen in de nabije toekomst.

Het buitenland en zoals je begrijpt het westen besprak Putin op een wel heel bijzondere manier als een metafoor op Junglebook van schrijver Kipling. Hij begon daarvoor over de internationale verhoudingen waarbij hij Wit-Rusland noemde en openbaarde dat er een complot is ontdekt om (dictator) Loekasjenko om zeep te helpen en hoe kan het anders: daar zitten geheime diensten van de VS achter…… Zoals altijd in dit soort gevallen en daarbij gaat het meestal om democratisch gekozen regeringen en hun leiders die niet braaf doen wat de VS van hen verlangt, waarbij men demonstraties organiseert en financiert, waarna men probeert een opstand te organiseren, als eerste door zo’n land illegaal sancties op te leggen (op basis van leugens, zoals ‘mensenrechtenschendingen’), sancties die immer braaf worden overgenomen door Groot-Brittannië, de EU en Canada, sancties ook die het volk van zo’n land ontevreden moeten maken, waarbij men hoopt dat het volk haar president of premier dwingt op te stappen, als dat niet lukt is men bereid om grof geweld in te zetten en uiteindelijk desnoods zo’n land binnen te vallen, het liefst ‘gelegitimeerd’ door een false fag operatie*, een specialiteit van de VS….

De geheime diensten van Rusland en Wit-Rusland zijn erachter gekomen dat men zelfs van zins was om de hoofdstad Minsk te blokkeren, inclusief het platleggen van de infrastructuur en communicatie, plus de totale elektriciteitstoevoer naar deze stad, dit zou tevens de aanloop zijn naar een enorme cyber aanval. Daarom heeft Putin nog eens bevestigd dat Rusland niet met zich noch met haar partners zal laten sollen…… (vergeet hierbij niet dat Wit-Rusland of Belarus van groot strategische belang is, niet alleen voor Rusland, maar zeker voor de zeer agressieve VS, dat Rusland en China heeft omgeven met een paar honderd van haar militaire bases, waaronder een ‘raketschild’ in Polen en Roemenië, zogenaamd tegen raketten uit Iran, terwijl deze raketten in een mum van tijd kunnen worden voorzien van meerdere kernkoppen en daarmee Russische steden kunnen raken, wat volgens het door de VS geschonden INF verdrag verboden was…..)

Putin stelde verder dat e.e.a. leidt tot een ‘oncomfortabele waarheid’: “Blijkbaar is het niet zonder reden dat onze westerse collega’s zo koppig meerdere voorstellen van Rusland hebben afgewezen, voorstellen voor een internationale dialoog op het gebied van informatie en cyberveiligheid”. (moet je nagaan en dan durven diezelfde westerse landen keer op keer Rusland te beschuldigen van cyberaanvallen, zonder ook maar één steekhoudend bewijs te leveren; maar vergeet niet dat de CIA een cyberaanval kan uitvoeren en de sporen bijvoorbeeld naar Rusland kan laten leiden, zoals blijkt uit officiële CIA en NSA documenten op Wikileaks, zo heeft de VS een cyberaanval uitgevoerd en de schuld daarvoor in de schoenen geschoven van het Russische Kaspersky Lab….**)   

Putin vervolgde met te zeggen dat het in het westen blijkbaar een sport is geworden om Rusland aan te vallen met zo luid mogelijke verklaringen (die de grootste leugens bevatten, Ap). Op dat moment begon Putin met zijn vergelijkingen met junglebook, waarbij hij wees op de jackhals Tabaqui die de tijger Shere Kan als hulp begeleidde, in dit geval sprak hij over meerdere jackhalzen, een duidelijke verwijzing naar de westerse landen die slaafs de VS volgen en daarbij zonder onderzoek alle leugens geloven die in de VS worden bekokstoofd…… Uiteraard verzinnen die westerse landen zelf ook veel flauwe kul zoals D666 kwaadaardigheid en thorbetert minister Ollongren, deze ploert durfde te beweren dat de Nederlandse verkiezingen en het Oekraïne referendum werden gemanipuleerd door Rusland….. ha! ha! ha! ha! ha! Ja excuus beste bezoeker, maar telkens als ik daaraan moet denken krijg ik de slappe lacht, wat een gek!! (natuurlijk zonder dat deze kwezel ook maar één bewijs geeft voor haar leugens en ondanks dat hebben de Nederlandse media deze leugens overgenomen, sterker nog: ze dragen deze nog steeds uit >> ongelofelijk!!!)

Putin stelde dat Rusland geen bruggen wil verbranden, maar als ‘iemand’ onze goede bedoelingen als onbeduidend of zwakte ziet en deze bruggen totaal wil verbranden of zelfs zou willen opblazen, deze moet weten dat het Russische antwoord asymmetrisch, snel en hard zal zijn………

Pepe Escobar die het hieronder opgenomen artikel plaatste op Strategic Culture (ik nam het over van Information Clearing House) stelt dat het voorgaande de nieuwe jungle wet is en degene die de Beer port tot het punt waarop de fundamentele belangen van de Russische veiligheid worden bedreigd, het zullen betreuren zoals ze sinds lange tijd iets niet hebben betreurd…………

De verbazende gebeurtenissen van de laatste tijd, waarbij Escobar wijst op de Alaska top tussen China en de VS, de top tussen de Russische minister van BuZa Lavrov en diens Chinese partner Wang Yi, de NAVO top en de Iran-China deal, die samenvloeien in een nieuwe realiteit: het tijdperk van de unilaterale laviathan die de ijzeren wil oplegt is voorbij!! (waar met het zeemonster laviathan uiteraard de VS wordt bedoeld)

Voor de Russofoben die de boodschap van Putin niet hebben begrepen, heeft een koele, kalme en bedaarde Putin nog toegevoegd dat: ‘We genoeg geduld, verantwoording, professionalisme, zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid hebben in de juistheid van onze positie en ons gezond verstand zullen gebruiken bij het maken van beslissingen. Waaraan Putin toevoegde dat hij hoopt dat niemand zal denken de zogenaamde Russische rode lijn te overschrijden en waar ze dat toch doen, wij bepalen hoe we zullen reageren op elke specifieke zaak (een slechte vertaling van mijn kant, mijn excuus, zit nog steeds in de lappenmand en dat maakt het concentreren en schrijven extra moeilijk)

Lees
het artikel van Pepe Escobar en bedenk in het vervolg dat elke
demonisering van Rusland maar één doel dient: het dienen van het VS
belang!! De VS, het land dat vanaf 2000 al meer dan 5 miljoen mensen
heeft vermoord (met hulp van andere NAVO lidstaten als Nederland) en dat
in illegale oorlogen, door de CIA georganiseerde opstanden, geheime
militaire operaties tot slot het uitermate smerige gebruik van drones
om verdachten te vermoorden, waarbij in de praktijk meer dan 90% van de
slachtoffers niet eens werd verdacht, veelal vrouwen en kinderen……. De VS is dan ook de grootste terreurentiteit ter wereld!! (en een groot gevaar voor elke wereldbewoner!)

Putin rewrites the law of the geopolitical
jungle
 

By Pepe Escobar

May 03, 2021 “Information
Clearing House
” – – SCF
– Putin’s

address to the Russian Federal Assembly
– a de
facto State of the Nation – was a judo move that
left Atlanticist sphere hawks particularly stunned.

The “West” was not even mentioned by name. Only
indirectly, or via a delightful metaphor, Kipling’s
Jungle Book. Foreign policy was addressed
only at the end, almost as an afterthought.

For the best part of an hour and a half, Putin
concentrated on domestic issues, detailing a series
of policies that amount to the Russian state helping
those in need – low income families, children,
single mothers, young professionals, the
underprivileged – with, for instance, free health
checks all the way to the possibility of an
universal income in the near future.

Of course he would also need to address the
current, highly volatile state of international
relations. The concise manner he chose to do it,
counter-acting the prevailing Russophobia in the
Atlanticist sphere, was quite striking.

First, the essentials. Russia’s policy “is to
ensure peace and security for the well-being of our
citizens and for the stable development of our
country.”

Yet if “someone does not want to…engage in
dialogue, but chooses an egoistic and arrogant tone,
Russia will always find a way to stand up for its
position.”

He singled out “the practice of politically
motivated, illegal economic sanctions” to connect it
to “something much more dangerous”, and actually
rendered invisible in the Western narrative: “the
recent attempt to organize a coup d’etat in Belarus
and the assassination of that country’s president.”
Putin made sure to stress, “all boundaries have been
crossed”.

The

plot to kill Lukashenko
was unveiled by Russian
and Belarusian intel – which detained several actors
backed, who else, US intel. The US State Department
predictably denied any involvement.

Putin: “It is worth pointing to the confessions
of the detained participants in the conspiracy that
a blockade of Minsk was being prepared, including
its city infrastructure and communications, the
complete shutdown of the entire power grid of the
Belarusian capital. This, incidentally means
preparations for a massive cyber-attack.”

And that leads to a very uncomfortable truth:
“Apparently, it’s not for no reason that our Western
colleagues have stubbornly rejected numerous
proposals by the Russian side to establish an
international dialogue in the field of information
and cyber-security.”

“Asymmetric, swift and harsh”

Putin remarked how to “attack Russia” has become
“a sport, a new sport, who makes the loudest
statements.” And then he went full Kipling: “Russia
is attacked here and there for no reason. And of
course, all sorts of petty Tabaquis [jackals] are
running around like Tabaqui ran around Shere Khan
[the tiger] – everything is like in Kipling’s book –
howling along and ready to serve their sovereign.
Kipling was a great writer”.

The – layered – metaphor is even more startling
as it echoes the late 19th century
geopolitical Great Game between the British and
Russian empires, of which Kipling was a protagonist.

Once again Putin had to stress that “we really
don’t want to burn any bridges. But if someone
perceives our good intentions as indifference or
weakness and intends to burn those bridges
completely or even blow them up, he should know that
Russia’s response will be asymmetric, swift and
harsh”.

So here’s the new law of the geopolitical jungle
– backed by Mr. Iskander, Mr. Kalibr, Mr. Avangard,
Mr. Peresvet, Mr. Khinzal, Mr. Sarmat, Mr. Zircon
and other well-respected gentlemen, hypersonic and
otherwise, later complimented on the record. Those
who poke the Bear to the point of threatening “the
fundamental interests of our security will regret
what has been done, as they have regretted nothing
for a very long time.”

The stunning developments of the past few weeks –
the China-US

Alaska summit,
the

Lavrov-Wang Yi summit
in Guilin, the

NATO summit,
the

Iran-China strategic deal
,

Xi Jinping’s speech
at the Boao forum – now
coalesce into a stark new reality: the era of a
unilateral Leviathan imposing its iron will is over.

For those Russophobes who still haven’t got the
message, a cool, calm and collected Putin was
compelled to add, “clearly, we have enough patience,
responsibility, professionalism, self-confidence,
self-assurance in the correctness of our position
and common sense when it comes to making any
decisions. But I hope that no one will think about
crossing Russia’s so-called red lines. And where
they run, we determine ourselves in each specific
case.”

Back to realpolitik, Putin once again had to
stress the “special responsibility” of the “five
nuclear states” to seriously discuss “issues related
to strategic armament”. It’s an open question
whether the Biden-Harris administration – behind
which stand a toxic cocktail of neo-cons and
humanitarian imperialists – will agree.

Putin: “The goal of such negotiations could be to
create an environment of conflict-free coexistence
based on equal security, covering not only strategic
weapons such as intercontinental ballistic missiles,
heavy bombers and submarines, but also, I would like
to emphasize, all offensive and defensive systems
capable of solving strategic tasks, regardless of
their equipment.”

As much as Xi’s address to the Boao forum was
mostly directed to the Global South, Putin
highlighted how “we are expanding contacts with our
closest partners in the Shanghai Cooperation
Organization (SCO), the BRICS, the Commonwealth of
Independent States and the allies of the Collective
Security Treaty Organization”, and extolled “joint
projects in the framework of the Eurasian Economic
Union”, billed as “practical tools for solving the
problems of national development.”

In a nutshell: integration in effect, following
the Russian concept of “Greater Eurasia”.

“Tensions skirting wartime levels”

Now compare all of the above with the

White House Executive Order
(EO) declaring a
“national emergency” to “deal with the Russian
threat”.

This is directly connected to President Biden –
actually the combo telling him what to do, complete
with earpiece and teleprompter – promising Ukraine’s
President Zelensky that Washington would “take
measures” to support Kiev’s wishful thinking of
retaking Donbass and Crimea.

There are several eyebrow-raising issues with
this EO. It denies, de facto, to any Russian
national the full rights to their US property. Any
US resident may be accused of being a Russian agent
engaged in undermining US security. A sub-sub
paragraph (C), detailing “actions or policies that
undermine democratic processes or institutions in
the United States or abroad”, is vague enough to be
used to eliminate any journalism that supports
Russia’s positions in international affairs.

Purchases of Russian OFZ bonds have been
sanctioned, as well as one of the companies involved
in the production of the Sputnik V vaccine. Yet the
icing on this sanction cake may well be that from
now on all Russian citizens, including dual
citizens, may be barred from entering US territory
except via a rare special authorization on top of
the ordinary visa.

The Russian paper Vedomosti has noted that in
such paranoid atmosphere the risks for large
companies such as Yandex or Kaspersky Lab are
significantly increasing. Still, these sanctions
have not been met with surprise in Moscow. The worst
is yet to come, according to Beltway insiders: two
packages of sanctions against Nord Stream 2 already
approved by the US Department of Justice.

The crucial point is that this EO de facto places
anyone reporting on Russia’s political positions as
potentially threatening “American democracy”. As top
political analyst Alastair Crooke has remarked, this
is a “procedure usually reserved for citizens of
enemy states during times of war”. Crooke adds, “US
hawks are upping the ante fiercely against Moscow.
Tensions and rhetoric are skirting wartime levels.”

It’s an open question whether Putin’s State of
the Nation will be seriously examined by the toxic
lunatic combo of neocons and humanitarian
imperialists bent on simultaneously harassing Russia
and China.

But the fact is something extraordinary has
already started to happen: a “de-escalation” of
sorts.

Even before Putin’s address, Kiev, NATO and the
Pentagon apparently got the message implicit in
Russia moving two armies, massive artillery
batteries and airborne divisions to the borders of
Donbass and to Crimea – not to mention top naval
assets moved from the Caspian to the Black Sea. NATO
could not even dream of matching that.

Facts on different grounds speak volumes. Both
Paris and Berlin were terrified of a possible Kiev
clash directly against Russia, and lobbied furiously
against it, bypassing the EU and NATO.

Then someone – it might have been Jake Sullivan –
must have whispered on Crash Test Dummy’s earpiece
that you don’t go around insulting the head of a
nuclear state and expect to keep your global
“credibility”. So after that by now famous “Biden”
phone call to Putin came the invitation to the
climate change summit, in which any lofty promises
are largely rhetorical, as the Pentagon will
continue to be the largest polluting entity on
planet Earth.

So Washington may have found a way to keep at
least one avenue of dialogue open with Moscow. At
the same time Moscow has no illusions whatsoever
that the Ukraine/Donbass/Crimea drama is over. Even
if Putin did not mention it in the State of the
Nation. And even if Defense Minister Shoigu has
ordered a
de-escalation
.

The always inestimable Andrei Martyanov has
gleefully noted the “cultural shock when Brussels
and D.C. started to suspect that Russia doesn’t
‘want’ Ukraine. What Russia wants is for this
country to rot and implode without excrement from
this implosion hitting Russia. West’s paying for the
clean up of this clusterf**k is also in Russian
plans for Ukrainian Bantustan.”

The fact that Putin did not even mention
Bantustan in his speech corroborates this analysis.
As far as “red lines” are concerned, Putin’s
implicit message remains the same: a NATO base on
Russia’s western flank simply won’t be tolerated.
Paris and Berlin know it. The EU is in denial. NATO
will always refuse to admit it.

We always come back to the same crucial issue:
whether Putin will be able, against all odds, to
pull a combined Bismarck-Sun Tzu move and build a
lasting German-Russian entente cordiale (and that’s
quite far from an “alliance’). Nord Stream 2 is an
essential cog in the wheel – and that’s what’s
driving Washington hawks crazy.

Whatever happens next, for all practical purposes
Iron Curtain 2.0 is now on, and it simply won’t go
away. There will be more sanctions. Everything was
thrown at the Bear short of a hot war. It will be
immensely entertaining to watch how, and via which
steps, Washington will engage on a “de-escalation
and diplomatic process” with Russia.

The Hegemon may always find a way to deploy a
massive P.R. campaign and ultimately claim a
diplomatic success in “dissolving” the impasse.
Well, that certainly beats a hot war. Otherwise,
lowly Jungle Book adventurers have been advised: try
anything funny and be ready to meet “asymmetric,
swift and harsh”.


Pepe Escobar
is
correspondent-at-large at

Asia Times.
His latest book is


2030
. Follow him on

Facebook
.- 
 

See
also
 

Moscow decries ‘unfriendly actions’
as US ends visa services for most Russians

===========================================

*  Een false flag operatie: ofwel men (meestal de VS) begaat een grove misdaad tegen bijvoorbeeld VS burgers, dan
wel militairen, of een militair object zoals een VS marineschip en schuift
deze in de schoenen van het land (‘de vlag’) waarvan men de leider(s) wil laten verdwijnen voor een VS marionet…… Voorbeelden te over!! (het is daarbij niet eens nodig dat men werkelijk een eigen marineschip aanvalt, de verontwaardiging die ontstaat na een zogenaamde aanval, genereert meer dan voldoende steun om de VS oorlog te laten voeren……)

** Zie: ‘CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8…..‘ (te vinden in de Vault 7 documenten op Wikileaks)

Zie ook: ‘De VS zet zichzelf wat betreft Rusland, China en Iran geopolitiek schaakmat

Aanslag op Navalny wekt (zonder bewijs) woede in westen, terwijl door Trump toegegeven moorden stilte opleveren in datzelfde westen‘ (zie de links in dat bericht naar meer berichten over het Navalny sprookje >> een blootstelling aan novitsjok is ten allen tijde zonder meer dodelijk!!!)

EU neemt uiterst hypocriet sancties tegen Wit-Rusland

VS en Oekraïne spelen een smerig spel in Wit-Rusland‘ 

VS steun voor 20 dictators‘ (en dan durven de opvolgende administraties in de VS te zegen dat men voor het verspreiden van democratie is en zich verzet tegen dictators…… ha! ha! ha! ha!)

Dear mister Putin pleas cut Russian ties with Belarus
(dom van mij, immers Wit-Rusland is van groot strategisch belang voor
Rusland en de VS, ik had moeten inzetten op een breuk met Loekasjenko)

Helga Salemon ‘met zéééér wijze woorden’ over Loekasjenko en de verkiezingen in Wit-Rusland, met de nadruk op Rusland‘ (zie ook de links in dat bericht voor meer anti-Russische propaganda leugens van Salemon)

VS dwarsboomt Rusland en China via het IMF en de Wereldbank, terreur op een ander niveau……

De pogroms van fascisten tegen Palestijnse burgers is het gevolg van decennia wegkijken door westerse staten en de VS in het bijzonder

Jonathan Cook heeft een artikel gepubliceerd op Middle East Eye (MEE), door mij overgenomen van Information Clearing House, waarin hij de Israëlische overheid en in feite de westerse overheden die wegkijken van het bloedige geweld tegen het verdrukte Palestijnse volk, verantwoordelijk stelt voor de groepen jongeren die als in een pogrom door de straten van Oost-Jeruzalem trokken en daarbij schreeuwden ‘dood aan de arabieren’ en ‘break their faces’ (breek, of beter gezegd: ‘vernietig hun gezichten’)….. 

Oost-Jeruzalem wordt voornamelijk bevolkt door Palestijnen, al helpt de zogenaamde rechterlijke macht van Israël fiks mee aan huisuitzettingen van Palestijnen, daar deze huizen aan Joden zouden behoren, terwijl gezinnen daar al vele generaties wonen, een zaak waarvoor de Jordaanse overheid bewijzen heeft in haar archieven (en deze zonder resultaat heeft aangeboden aan de Israëlische autoriteiten…)….. Echter de zogenaamde rechterlijke macht stempelt de valse eigendomsbewijzen en bevelen tot huisuitzetting zonder enig onderzoek…… Wie zou in Nederland dergelijk onrecht pikken? Echter de Palestijnen hebben totaal geen kans op enig verweer, ze worden behandeld alsof ze minder zijn dan honden door de fascistisch-zionistische: rechters, politie, politiek en leger…….

Hier de link naar een Twitterbericht met een korte video van Roger Waters (Pink Floyd) die zich uitlaat over de Israëlische roof van huizen die behoren aan Palestijnse gezinnen >> hij zegt precies waar het opstaat!!

Cook betoogt dat de jongeren het nationalisme met 2 gezichten zat zijn en nu zover zijn dat men de Palestijnen in het geheel wil verdrijven……. Uiteraard wordt e.e.a.aangestuurd door fascistische zionisten (eigenlijk dubbelop, ‘maar goed…’) zoals Bezalel Smotrich, leider van de extreem rechtse (fascistische) Religious Zionism Party, een politieke factie die de zwaar corrupte Palestijnenslachter Netanyahu steunt….. Smotrich heeft de Palestijnen gedreigd dat ze het land zullen worden uitgezet. Daarbij liet hij de aanhang van zijn partij weten dat arabieren burgers van Israël zijn, althans tot nu toe….. Ze hebben leden in de Knesset (het Israëlische parlement), althans tot nu toe….. Verder liet hij zijn aanhang weten dat de Palestijnse wetgevers in de Knesset onze vijanden zijn…….. Het Joodse racisme van Smotrich groeit en zijn partij won tijdens de laatste verkiezingen in maart 6 zetels in het 120 leden tellende parlement en om aan te geven hoe fout deze partij is, heeft men 1 van deze zetels toegekend aan Itamar Ben Gvir, voorzitter van de neo-fascistische Jewish Power partij……..

De aanhang van Ben Gvir hebben vorige maand de beest uitgehangen in de straten van Oost-Jeruzalem, naast het schreeuwen van de eerder aangehaalde leuzen, hebben ze ook Palestijnen aangevallen en zelfs huizen van Palestijnen belaagd…… Blijkbaar heeft WhatsApp geen moeite met het dreigen met geweld door de aanhangers van Gvir, zoals: val de Palestijnen aan en vernietig hun gezichten……

Dagenlang hebben bendes met Joodse jongeren de straten van Oost-Jeruzalem onveilig gemaakt, jongeren die eerder voornamelijk op de West Bank het leven van Palestijnen onmogelijk maakten (en dat nog doen) maar nu dus ook actief zijn op de straten van Oost-Jeruzalem…… De aanvallen van deze fascisten worden niet alleen vastgelegd met schokkerige, vage beelden op YouTube, zoals dat tot voor kort gebeurde, maar worden nu ook opgenomen en getoond door/in tv shows van de Israelische tv…… Terwijl video’s en berichten van Palestijnen over de Israelische bloederige vervolging die hen te beurt valt worden gecensureerd door YouTube, Facebook en Twitter, sterker nog de accounts van Palestijnen die zich hier mee bezig hebben gehouden worden in het geheel verwijderd……..

Om aan te geven hoe schandalig het geweld van deze ‘zionistische fascisten’ is in Oost-Jeruzalem, gebeurt dit ook nog eens tijdens de ramadan, de heilige vastenmaand van moslims…… Lullig genoeg kijken polite en leger gewoon toe zonder deze paychopaten ook maar een strobreed in de weg te leggen…. Vergelijk dat eens met demonstraties van Palestijnen, waarbij de Israelische politie en leger deze onmiddellijk de kop indrukken >> zo meer daarover.

De zichtbaarheid van het vooropgezette geweld roept onbehagen op bij veel Israëliërs, waarbij ze zien dat het fascistische geweld in feite al opgeroepen door de overleden fascistische rabbi Kahane, met zijn anti-arabische doctrines, de ideologische inspiratie voor Jewish Power, bewezen een groot deel van jonge Israëliërs aanspreekt…… 

Eén van de jongeren in zo’n tv show, met een badge waarop was te lezen ‘Kahane was right’, werd ondervraagd over de luidruchtige leuze ‘May your village burn down’ (‘Moge je dorp afbranden’), deze jonge vrouw stelde dat ze
niet bedoelde te zeggen dat het dorp moet afbranden, maar dat de bewoners het
dorp moeten verlaten zodat zij en haar maten daarin kunnen wonen…… Niet verwonderlijk dan ook dat zij en anderen
niet kunnen wachten tot de dag waarop alle Palestijnen moeten
vertrekken…….
Deze leus (van het in brand steken van een Palestijns dorp) verwijst naar de religieuze zionistische jongeren die Palestijnen, christenen, Israëlische (vredes) activisten en arabische-Israëliërs (veelal ook Palestijnen, alleen wonen deze in zogenaamde Israëlische gebieden) aanvallen op de West Bank en bijvoorbeeld bij het in brand steken van ‘Palestijnse huizen’ een ‘price-tag’ achterlaten, veelal een davidster met daaronder het woord ‘wraak’. Deze jongeren worden niet gehinderd door Israëlische militairen, die dagelijks het leven van Palestijnen onmogelijk maken met hun belachelijk grote aantal blokkades, waarbij ze de passerende Palestijnen beledigen en vernederen….. Niet alleen huizen worden in brand gestoken door deze jongeren, maar ook moskeeën, akkers, olijfboomgaarden en auto’s. De daders beroepen zich op het ‘bijbelse recht’ op het oude grondgebied van Israël……..

Deze zionistische jongeren zien hoe de staat Israël alle rechten van Palestijnen met voeten treedt, daar zijn oneindig veel voorbeelden van, echter deze jongeren vinden alles verspilde moeite en stellen dat de Palestijnen grof gezegd moeten oprotten……. Dit is volgens Cook dan ook de reden waarom jongeren zo tekeer kunnen gaan, echter het wegkijken door westerse landen zal zeker een steun zijn voor het aanwenden van geweld door die jongeren…….

Ongelofelijk dan ook dat westerse landen blijven wegkijken, niet alleen van het geweld van deze fascistische jeugd, maar ook dat van het Israëlische leger en van de politie: als Assad maar een tiende van het geweld zou uitoefenen op een bevolkingsgroep in zijn land, zouden de rapen gaar zijn en zou men in de westerse politiek en media schreeuwen om actie……. (zoals men dat deed na alle door de VS en anderen gefabriceerde leugens over het Assad bewind in Syrië) Nee het gaat om ‘gods volk’ en om een volk dat werd verdrukt in het westen, al ver voor de Tweede Wereldoorlog, waar die oorlog een schuldgevoel heeft opgeroepen daar men de nazi’s hielp bij het vervolgen en deporteren van Joden naar de vernietigingskampen en precies deze zaken maakt het westen zo blind dat ze dezelfde fout maken als die men al ver voor WOII maakte: wegkijken van psychopathisch en sadistisch geweld tegen een verdrukte minderheid, nu geen Joden maar Palestijnen…..

Walgelijk te horen dat de landelijke radiozenders van Nederland, Duitsland, België en Groot-Brittannië telkens weer berichten alsof de Palestijnen beginnen met geweld, waarop de Israëlische politie, het leger ‘wel in moeten grijpen…..’ Terwijl men zoals gezegd het fascistisch-zionistische geweld van de Israelische jeugd welwillend aanziet, zonder in te grijpen >> deze gewelddadige jeugd bestaat uit kinderen van ‘kolonisten’, figuren die de illegale nederzettingen bewonen in de illegaal door Israël bezette Westelijke Jordaanoever ofwel: de West Bank……….

Vannacht in het Radio1 nieuws van 00.00 u. het bericht dat de politie van Jeruzalem slaags was geraakt met Palestijnen die na het vrijdaggebed in de Al-Aqsamoskee demonstreerden tegen het uit hun huis zetten van Palestijnse families in een wijk van Oost-Jeruzalem. De demonstranten keerden zich tegen de politie en deze gebruikte waterkanonnen en rubberkogels, daarbij raakten 163 Palestijnen gewond en volgens de politie 6 agenten…… Totaal geen uitleg over die schandelijk huisuitzettingen en gegarandeerd dat men het bericht heeft overgenomen van de Israelische politie…… In het Radio1 nieuws van 9.00 u. vanmorgen stelde de NOS nieuwslezer dat 200 mensen gewondraakten van wie er 100 moesten worden behandeld in het ziekenhuis……. Nu zou de politie naast waterkanonnen en rubberkogels ook flitsgranaten hebben gebruikt…… Flitsgraneten tot ontploffing brengen tussen demonstranten, die volgens de nieuwslezer de Israelische politie ‘bekogelden’ met stenen en flessen, is uitermate  gevaarlijk, wat de nieuwslezer er uiteraard niet bij vertelde. En ook nu weer totaal geen uitleg over de huisuizettingen….. Op BBC World Service radio en WDR 5 werd gesproken over rubberkogels en traangas, dat laatste werd niet werd genoemd in de NOS nieuwberichten…… (WDR prak overigens over 220 gewonde Palestijnen) Kortom je kan er donder op zeggen dat men in het water van die waterkanonnen traangas heeft gemengd, uitermate sadistisch!!*

Lees het artikel van Cook en zegt het voort, de hoogste tijd dat men ook in het westen in verzet komt tegen de barbarij van de staat Israël, die nu al zover is geëvolueerd, dat jongeren als de leden van Hitlers bruinhemden op grote schaal ongestraft terreur mogen uitoefenen tegen Palestijnen……. (en we weten waar dat uiteindelijk op uitdraaide…….)

Jerusalem protests: The mob ‘breaking
faces’ learned from Israel’s establishment

By Jonathan Cook

Israeli security forces detain a Palestinian protester in Jerusalem’s Old City on 29 April 2021 (AFP)

May 06, 2021 “Information
Clearing House
” – – Middle
East Eye

–  Inside the Israeli parliament
and out on the streets of Jerusalem, the forces of
unapologetic Jewish supremacism are stirring, as a
growing section of Israel’s youth tire of the
two-faced Jewish nationalism that has held sway in
Israel for decades.

Last week, Bezalel Smotrich, leader of the
far-right Religious Zionism faction, a vital partner
if caretaker Prime Minister Benjamin Netanyahu
stands any hope of forming a new government, issued
a barely veiled threat to Israel’s large Palestinian
minority.

Expulsion, he suggested, was looming for these
1.8 million Palestinians, a fifth of the Israeli
population who enjoy very

degraded citizenship
. “Arabs are citizens of
Israel – for now at least,” he

told
his party. “And they have representatives
at the Knesset [Israeli parliament] – for now at
least.” For good measure, he

referred
to Palestinian legislators – the
elected representatives of Israel’s Palestinian
minority – as “our enemies sitting in the Knesset”.

Smotrich’s brand of brazen Jewish racism is on
the rise, after his faction won six mandates in the
120-member parliament in March. One of those seats
is for

Itamar Ben Gvir
, head of the neo-fascist Jewish
Power party.

Ben Gvir’s supporters are now in a bullish mood.
Last month, they took to the streets around the
occupied Old City of Jerusalem, chanting “Death to
Arabs” and making good on promises in WhatsApp chats
to

attack Palestinians
and “break their faces”.

For days, these Jewish gangs of mostly youngsters
have brought the lawless violence that has long
reigned, largely out of sight in the hills of the
occupied West Bank, into central Jerusalem. This
time, their attacks haven’t been captured in shaky,
out-of-focus YouTube videos. They have been shown on
prime-time Israeli TV.

Equally significant, these Jewish mobs have
carried out their rampages during Ramadan, the
Muslim holy month of fasting.

Arson attacks

The visibility and premeditation of this gang
violence has discomfited many Israelis. But in the
process, they have been given a close-up view of how
appealing the violent,

anti-Arab doctrines
of the late Rabbi Meir
Kahane – the ideological inspiration behind Jewish
Power – are proving with a significant section of
young Jews in Israel.

One, sporting a “Kahane was right” badge, spoke
for her peers as she was questioned on Israeli TV
about the noisy chants of “May your village burn
down” – a reference to so-called “price-tag” arson

attacks
committed by the Israeli far-right
against Palestinian communities in the occupied
territories and inside Israel.

Olive groves, mosques, cars and homes are
regularly torched by these

Jewish extremists
, who claim Palestinian lands
as their exclusive biblical birthright.

The woman

responded
in terms she obviously thought
conciliatory: “I don’t say that it [a Palestinian
village] should burn down, but that you should leave
the village and we’ll go live in it.”

She and others now sound impatient to bring
forward the day when Palestinians must “leave”.

Machinery of oppression

These sentiments – in the parliament and out on
the streets – have not emerged out of nowhere. They
are as old as Zionism itself, when Israel’s first
leaders oversaw the ethnic cleansing of Palestinians
from most of their homeland in 1948, in an act of
mass dispossession Palestinians called their

Nakba
(catastrophe).

Violence to remove Palestinians has continued to
be at the core of the Jewish state-building project
ever since. The rationale for the gangs beating up
Palestinians in occupied East Jerusalem are the
actions pursued more bureaucratically by the Israeli
state: its security forces, occupation
administrators and courts.

Israel’s separation wall is considered to be illegal under international law (AFP)Israel’s separation wall is considered to be illegal under international law (AFP)

Last week, that machinery of oppression came
under detailed scrutiny in a 213-page report from
Human Rights Watch. The leading international human
rights group declared that Israel was committing the

crime of apartheid
, as set out in international
law.

It argued that Israel had met the three
conditions of apartheid in the Rome Statute: the
domination of one racial group over another,
systematic oppression of the marginalised group, and
inhumane acts. Those acts

include
forcible transfer, expropriation of
landed property, the creation of separate reserves
and ghettos, denial of the right to leave and return
to their country, and denial of the right to a
nationality.

Only one such act is needed to qualify as the
crime of apartheid but, as Human Rights Watch makes
clear, Israel is guilty of them all.

Dragged out of bed

What Human Rights Watch and other human rights
groups have been documenting is equally visible to
the gangs roaming Jerusalem. Israel’s official
actions share a common purpose, one that sends a
clear message to these youngsters about what the
state – and Israel’s national ideology of Zionism –
aims to achieve.

They see Palestinian land reclassified as Jewish
“state land” and the constant expansion of

settlements
that violate international law. They
see Palestinians denied permits to

build homes
in their own villages. They see
orders issued to

demolish
Palestinian homes, or even entire
communities. And they see Palestinian

families torn apart
as couples, or their
children, are refused the right to live together.

Meanwhile, Israeli soldiers shoot Palestinians
with

impunity
, and drag Palestinian children

out of bed
in the middle of the night. They man
checkpoints throughout the occupied West Bank,
restricting the

movement
of Palestinians. They fire on, or
“arrest”, Palestinians trying to

seek work
outside the closed-off ghettos Israel
has imposed on them. And soldiers stand guard, or
assist, as settlers run amok,

attacking
Palestinians in their homes and
fields.

All of this is invariably

rubber-stamped
as “legal” by the Israeli courts.
Is it any surprise, then, that growing numbers of
Israeli teenagers question why all these military,
legal and administrative formalities are really
necessary? Why not just beat up Palestinians and
“break their faces” until they get the message that
they must leave?

Uppity natives

The battlefront in Jerusalem in recent days –
characterised misleadingly in most media as the site
of “clashes” – has been the sunken plaza in front of
Damascus Gate, a major entrance to the walled Old
City and the Muslim and Christian holy places that
lie within.

The gate is possibly the last prominent public
space Palestinians can still claim as theirs in
central Jerusalem, after decades in which Israeli
occupation authorities have gradually encircled and
besieged their neighbourhoods, severing them from
the Old City. During Ramadan, Damascus Gate serves
as a popular communal site for Palestinians to
congregate in the evenings after the daytime fast.

It was Israeli police who triggered the current
explosive mood in Jerusalem by erecting barriers at
Damascus Gate to

seal the area off
at the start of Ramadan. The
pretext was to prevent overcrowding, but – given
their long experience of occupation – Palestinians
understood the barricades as another “temporary”
measure that quickly becomes permanent, making it
ever harder for them to access the Old City and
their holy sites. Other

major gates
to the occupied Old City have
already been effectively “Judaised”.

The decision of Israeli police to erect barriers
cannot be divorced from a bigger context for
Palestinians: the continuing efforts by Israeli
authorities to evict them from areas around the Old
City. In recent weeks, fresh waves of armed Jewish
settlers have

been moving
into Silwan, a Palestinian community
in the shadow of al-Aqsa Mosque. They have done so
as Israel prepares to raze an entire Palestinian
neighbourhood there, using its

absolute control
over planning issues.

Similarly, the Israeli courts have approved the
eviction of Palestinians in Sheikh Jarrah, another
neighbourhood under belligerent occupation close to
the Old City that has been subjected to a
long-running, state-backed

campaign
by Jewish settlers to take it over.
Last month, Jerusalem officials added insult to
injury by approving a plan to build a

memorial
to fallen Israeli soldiers in the midst
of the Palestinian community.

The decision to close off the Damascus Gate area
was therefore bound to provoke resistance from
Palestinians, who fought police to take down the
barriers. Police

responded
with tear gas, stun grenades and water
cannon.

Those scenes – of uppity natives refusing to be
disappeared back into their homes – were part of the
trigger that brought the Jewish gangs out onto the
streets in a show of force. Police largely let the

mob rampage
, as youths threw stones and bottles
and attacked Palestinians.

Tired of half measures

The sight of Jewish gangs roaming central
Jerusalem to hurt Palestinians has been

described
as a “pogrom” by some progressive US
Jewish groups. But the difference between the
far-right and the Israeli state in implementing
their respective violent agendas is more apparent
than real.

Smotrich, Ben Gvir and these street gangs are
tired of the half-measures, procrastination and
moral posturing by Israeli elites who have hampered
efforts to “finish the job”: clearing the native
Palestinian population off their lands once and for
all.

Whereas Israeli politicians on the left and right
have rationalised their ugly, racist actions on the
pretext of catch-all “security” measures, the
far-right has no need for the international
community’s approval. They are impatient for a
conclusion to more than seven decades of ethnic
cleansing.

An ultra-Orthodox Jewish family walks in Jerusalem’s Old City on 2 April 2021 (AFP)An ultra-Orthodox Jewish family walks in Jerusalem’s Old City on 2 April 2021 (AFP)

And the ranks of the far-right are likely to
swell further as it attracts ever-larger numbers of
a new generation of the ultra-Orthodox community,
the

fastest-growing
section of Israel’s Jewish
population. For the first time, nationalist youths
from the Haredi community are

turning their backs
on a more cautious
rabbinical leadership.

And while the violence in Jerusalem has subsided
for the moment, the worst is unlikely to be over.
The final days of Ramadan coincide this year with
the notorious Jerusalem Day parade, an annual ritual
in which Jewish ultra-nationalists march through the
besieged Palestinian streets of the Old City
chanting threats to Palestinians and

attacking
any who dare to venture out.

Turning a blind eye

Human Right Watch’s detailed

report
concludes that western states, by turning
a blind eye to Israel’s long-standing abuses of
Palestinians and focusing instead on a non-existent
peace process, have allowed “apartheid to
metastasize and consolidate”.

Its findings echo those of B’Tselem, Israel’s
most respected human rights organisation. In
January, it too declared Israel to be an

apartheid regime
in the occupied territories and
inside Israel, towards its own Palestinian citizens.

Despite the reluctance of US and European
politicians and media to talk about Israel in these
terms, a

new survey
by B’Tselem shows that one in four
Israeli Jews accept “apartheid” as an accurate
description of Israel’s rule over Palestinians. What
is far less clear is how many of them believe
apartheid, in the Israeli context, is a good thing.

Another finding in the survey offers a clue. When
asked about recent talk from Israeli leaders about
annexing the West Bank, two-thirds of Israeli Jews
reject the idea that Jews and Palestinians should
have equal rights in those circumstances. 

The mob in Jerusalem is happy to enforce Israel’s
apartheid now, in hopes of speeding up the process
of expulsion. Other Israelis are still in denial.
They prefer to pretend that apartheid has not yet
arrived, in hopes of easing their consciences a
little longer.

Jonathan Cook won the Martha
Gellhorn Special Prize for Journalism. His books
include “Israel and the Clash of Civilisations:
Iraq, Iran and the Plan to Remake the Middle East”
(Pluto Press) and “Disappearing Palestine: Israel’s
Experiments in Human Despair” (Zed Books). His
website is 
www.jonathan-cook.net.
If you appreciate his articles,

please consider making a donation

See also:


How Israel is using the coronavirus emergency to annex the West Bank

 

Israeli Elections
Israel election: The triumph of Kahanism Richard Silverstein’


=======================================

Over sadistisch gespoken en zeker van toepassing op de manier waarop Israël omgaat met het verdrukte Palestijnse volk zie: ‘Joe Biden belazert het volk van de VS met zijn beloften en dat op een ongekende manier

Zie ook: ‘Palestijnse familie wordt uit huis gezet: heeft eerder familie van Joodse professor geholpen

Zionisten houden pogrom in Oost-Jeruzalem

Racistisch-fascistische aanvallen op Palestijnen in Israëlisch-Palestijnse stad Kafr Qasim

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ (een opiniestuk van Gideon Levy)

Israël moet stoppen met het illegaal etnisch zuiveren van Palestijnen uit het bezette Oost-Jeruzalem‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika

Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘  (een bericht uit 2017 n.a.v. een artikel geschreven door Gideon Levy) (en zie de links in dat bericht)

Coronavirus:
Hamas durft geen langere lockdown door te voeren dan een 2 dagen
durende, terwijl het aantal echt zieke mensen gigantisch is

Israël onthoudt Gazastrook van humanitaire hulp en brandstof voor generatoren‘ (brandstof o.a. belangrijk voor de generatoren van medische posten en ziekenhuizen)

Israeli shelling of Gaza amid virus lockdown brings new depths of misery‘ 

Gaza suffocates as Israel escalates its aggression on the enclave

Palestijnse Autoriteit West Bank slaat solidariteitsprotest met Palestijnen Gazastrook gewelddadig neer…….

Ankie
Rechess (NOS) en de Israëlische ‘acties’ op de ‘Tempelberg’: de
Palestijnen wilden de boel opjutten en dat is gelukt…….
‘ 

Hier nog een artikel over Rechess, deze komt van het blog van Stan van Houcke: ‘Ankie Rechess. Zioniste als NOS-Verslaggeefster

Palestinians Have a Legal Right to Armed Struggle‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

The al-Aqsa Metal Detectors Aren’t A Security Measure‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

Palestinians and Israelis Killed, Hundreds Wounded as Violence Engulfs West Bank

Giro d’Italia neemt Jeruzalem als vertrekpunt, een reden voor veel ‘lol’ op Radio1……

Mauritius wil 10.000 fruitvleermuizen vermoorden, na de eerdere ‘ruiming’ van 13.000 van deze bijzondere en mooie dieren

Niet alleen op Mauritius, maar wereldwijd hebben vleermuizen een slecht imago (niet in de laatste plaats veroorzaakt door griezelfilms en -boeken), niet dat daar ook maar enige reden toe is, nee men vindt het enge dieren en dat is genoeg om ze uit te roeien…… Uiteraard helpt het moedwillig in de wereld geholpen fantasieverhaal dat vleermuizen de schuld zijn van de verspreiding van COVID-19 niet bij het beschermen van deze bijzondere dieren…… Overigens werden vleermuizen als ratten in het verleden al aangemerkt als verspreiders van ziekten….

Op Mauritius heeft men al voor de Coronacrisis 13.000 van de bijzondere fruitvleermuis, ook bekend als vliegende vos laten vermoorden dat was één vijfde van de totale populatie……. Nu heeft men daar besloten nog eens 10.000 van deze mooie dieren te vermoorden…… Hierbij moet nog aangetekend worden dat veel van deze dieren worden aangeschoten, maar daarbij niet meteen dood zijn, je kan je voorstellen dat deze arme dieren een vreselijke dood sterven……

Officieel zijn er de laatste jaren 50.000 van deze dieren vermoord, echter dat moeten er meer zijn daar ook de bevolking deze dieren bejaagt…… De populatie is dusdanig uitgedund dat deze verzwakt is en minder weerstand heeft tegen ziekten, het behoeft dan ook geen betoog dat een flinke ziekte onder deze dieren het grootste deel van de populatie kan wegvagen en daardoor het voortbestaan van de vliegende vos in het geding komt……

Overigens is niet alleen het bejagen van de dieren een gevaar voor het voortbestaan van deze vleermuissoort, maar ook ontbossing, mijnbouw en de bouw van huizen, gebouwen en andere bouwwerken bedreigen het voortbestaan van deze prachtige dieren……

Er is geen reden om deze dieren, ook belangrijk voor het toerisme, uit te moorden, ze zorgen bovendien voor bestuiving van gewassen en het is nooit aangetoond dat deze dieren verantwoordelijk zijn voor het beschadigen van gewassen, die vooral te lijden hebben onder knaagdieren en vogels (wat wel is bewezen!!) 

Lees en teken de petitie ajb (de petitie vind je onder het schrijven van ForceChange en geeft het door, deze zinloze massamoorden moeten stoppen!! 

Save Bats From Brutal Slaughter

More
than ten thousand fruit bats were slaughtered in a government-sponsored
cull. They were shot and left to die from their horrible injuries.
Sign this petition to stop the Mauritian government from endorsing the death of thousands of bats.

Target: The Right Honorable Pravind Jugnauth, Prime Minister of Mauritius

Goal: Protect fruit bats from extinction due to unjust culls.

Around the globe, bats are considered pests or characters in
terrifying myths and are therefore misunderstood and mistreated. In
2018, the Mauritian government killed 13,000 bats, more than twenty
percent of the population. Now they are targeted again by the call for a
new cull.

Most often the fruit bats are shot, but rarely die instantaneously.
They are left in agony to succumb to their horrible injuries.
Officially, 50,000 bats were slaughtered in recent years, not counting
the undocumented killing that is done by the public. The killing results
in the population being weaker and less resistant to natural disasters.
Additionally, the flying fox was uplisted to Endangered and will be
critically Endangered soon.

These magnificent creatures are not only threatened by culls, but
also habitat loss through deforestation for farming, mining, and human
construction. Their homes are also at risk due to improper tourism and
the harvesting of bat droppings, which are used as fertilizer.
Furthermore, the bat population is decreasing because of diseases, and
in some countries, the rise in wind turbines, which causes many bats to
die when they accidentally fly into the blades. Cats, both domestic and
feral, pose an additional threat to the species.

Instead of receiving urgently needed protection for being a vital
pollinator, the fruit bat is pushed closer towards extinction. And for
no valid reason. Calls to cull bats to lessen crop damage are often
based on inadequate information on the actual damage they cause. Most
often the damage in orchards, that is done by other fruit pests, such as
rodents and birds, is not considered.

The cull goes against all commitments to international conventions
followed by the Government of Mauritius and the authorities are
unwilling to find any non-lethal solutions.

The Government of Mauritius must stop this cull that will endanger
this already frail species. Ethical options must be explored to
eliminate crop damage. Fruit bats that pose no risk to people or their
surroundings must be saved. Sign this petition to urge the prime
minister of Mauritius to protect fruit bats.

PETITION LETTER:

Dear Right Honorable Mr. Jugnauth,

You already allow more than fifty thousand bats to be slaughtered in
Mauritius. You let people shoot them, leaving the poor animals to die of
their ghastly wounds.

The flying fox is already an Endangered species and will soon be
critically Endangered with your aid in their elimination. Instead of
granting the bats urgently needed protection for being a vital
pollinator, you drag them closer to extinction. Not only are these
magnificent creatures threaten by cullings but also by habitat loss,
destruction of their homes due to improper tourism, the harvesting of
their droppings, diseases, the rise in wind turbines, and domestic and
feral cats.

The bats are killed for no valid reason. You base the call for culls
on inadequate information. You disregard to consider the role of other
fruit pests in reasons for orchard damage.

The cull goes against all commitments to international conventions
obeyed by the Government of Mauritius. Your government must stop culling
bats. Ethical options must be explored to eliminate crop damage. The
fruit bats that pose no risk to people or their surroundings must be
saved. I urge you to stop the senseless killing of fruit bats now.

Sincerely,

[Your Name Here]

Photo Credit: Tambako The Jaguar

================================ 

Zie ook: ‘Coronavirus: China door het slijk halen