Skip to content

De Azijnpisser

COMMENTAAR OP NIEUWS, POLITIEK EN MEDIA, ZOVEEL MOGELIJK DAGELIJKS. WILLEM WACHTMEESTER.

Author: Willem Wachtmeester

About Willem Wachtmeester

Subscribe Feeds

FNV levert ontslagboete in en komt voor de leden als compensatie met een ‘cadeau van de werkgevers’

Posted on May 7, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

Ongelofelijk hoe Han Busker, FNV voorzitter tot maart dit jaar*, bezig is geweest om deze vakbond geheel naar god te helpen (overigens is zijn opvolger Tuur Elzinga geen haar beter)…… Als de zogenaamde linkse oppositie die zich heeft laten inpakken door Rutte 3 met de volkomen foute aanpak van COVID-19 en blunders tot in het oneindige, zo heeft de FNV zich laten inpakken door de ondernemers (o.l.v. de overleden opperschoft Hans de Boer) en de politiek, waar de FNV tekende voor het inleveren van ontslagboete en dit verkocht aan haar achterban als zou men voor hen uit het vuur hebben gesleept bij de werkgevers, terwijl die regelingen geheel worden betaald door de overheid…… Busker is een enorme oplichter, een leugenaar en een lobbyist voor het (grote) bedrijfsleven…. Schande!!

Hare hufterigheid Jette Klijnsma heeft de FNV geheel naar de kloten geholpen, een schande van formaat, zo heeft ze samen met PvdA ploert Noten en CDA oplichter Wijffels de laatste goede FNV leider Henk van der Kolk, gewiekst de deur uit weten te werken, daardoor zat de FNV eerst met verrader Busker, nu met Elzinga en een vakbond die in feite is verworden tot een onderafdeling van VNO-NCW….

Meld je met zoveel mogelijk mensen aan als lid van de FNV of een andere polderende vakbond en werk de foute top de deur uit, voorgoed!!

Het artikel over deze zaak komt Socialisme.nu ik nam het over van Doorbraak, van de laatste vind je altijd de link naar het nieuwste artikel onderaan deze pagina:

Doorbraak

FNV onzichtbaar in deze historische crisis

Geplaatst op 6 mei 2021


Ook was de FNV tevreden dat “het kabinet snel heeft doorgepakt met
stevige maatregelen voor zekerheid van werk en inkomen”. Maar op 6 april
2020 moest worden vastgesteld dat tienduizenden mensen hun baan al
waren kwijtgeraakt en nog eens 800.000 mensen hetzelfde lot stond te
wachten. Op 7 april oordeelde de bond dat de omstandigheden in veel
sectoren “ronduit slecht” waren en noemde de situatie “onacceptabel”.
Daarop werd een brandbrief gestuurd naar het ministerie van VWS.
FNV-bestuurders waren kritisch op werkgevers. Maar er werd geen strijd
georganiseerd om de talloze problemen op alle werkplekken aan te pakken.
Wel zat de FNV voortdurend aan tafel met het kabinet en de werkgevers.
Voor het kabinet en de werkgevers is het belangrijk om de miljardensteun
aan het kapitaal te verpakken als een compromis. 

Het succes van de
polderstrategie bestaat er voor hen vooral uit dat de FNV legitimiteit
verschaft aan deze zwendel en deze maatregelen aan haar achterban als
een redelijke oplossing verkoopt. Daarmee wordt onrust onder werkenden
goeddeels voorkomen en worden de tegengestelde belangen toegedekt onder
een deken van “algemeen belang”. Dit kwam snel tot uitdrukking in de
retoriek. In een vriendschappelijk dubbelinterview in NRC met wijlen
VNO-NCW- voorzitter Hans de Boer, reageerde FNV-voorzitter Han Busker op
een vraag over de tegenstelling tussen kapitaal en arbeid: “Daar hebben
we het nu minder over, omdat we eerst samen de crisis moeten
doorkomen”. 

Het motto “samen uit de crisis” is het mantra gebleven
waarmee zowel de vakbonden als de linkse partijen zichzelf buiten spel
hebben gezet. De trieste uitkomst van deze capitulatie is dat Busker
‘resultaten’ boekte die uit de koker komen van werkgevers. Tijdens
onderhandelingen over NOW 2.0 werd de ontslagboete ingeleverd.
Vervolgens presenteerde Busker afspraken over scholing en
werk-naar-werkbegeleiding alsof hij dat er voor zijn achterban had
kunnen uitslepen. Het initiatief daarvoor kwam echter van de bazen en
wordt volledig gefinancierd uit staatssubsidies. Bij de uitbreiding van
de steunpakketten in januari vond Busker het helemaal niet meer nodig
een onderscheid te maken tussen werkgevers- en werknemersbelangen.

Ramon Lambregts in FNV onzichtbaar in deze historische crisis (Socialisme.nu) 

————————————————

Voor de ‘goede orde, ook het artikel zoals op Socialisme.nu:

FNV onzichtbaar in deze historische crisis

Na de historische verkiezingsnederlaag van de linkse
partijen heeft rechts in het parlement vrij baan. De rechtse partijen
zullen de aanval op de rechten en voorzieningen van de arbeidersklasse
verhevigen. De belangrijkste verdediging van arbeiders is de vakbond.
Maar waar is de grootste vakbond van Nederland? 

Vanaf het eerste uur van de coronacrisis verkondigden veel
FNV-bestuurders op te komen voor werknemers door het bedrijfsbelang
voorop te stellen. Op de dag van de eerste lockdown zei FNV
Horeca-bestuurder Edwin Vlek: ‘Wanneer er niet snel en adequaat
ingegrepen zal worden, zullen veel bedrijven failliet gaan en zijn de
gevolgen voor de werkgelegenheid fors.’ Hij riep de overheid op ‘om
verantwoordelijkheid te nemen en de horeca te steunen’. Eind februari
pleitte Vlek zelfs voor het openen van de horeca, een oproep die niet te
onderscheiden is van de boodschap van de bedrijfslobby.

Snelle concessies

Zakaria Boufangacha van het dagelijks bestuur stelde dat de FNV wilde
ingaan op het verzoek van werkgevers om de betaling van vakantiegeld
uit te stellen. Daar moest hij op terugkomen nadat daarover onrust
ontstond. Desalniettemin blijven Boufangacha en andere bestuurders
voorstellen vanuit het bedrijfsleven steunen. Dit heeft zelfs al geleid
tot de eerste flexibiliseringen van lonen. FNV-onderhandelaar voor de
cao Motorvoertuigen Albert Kuiper zei: ‘Het is echt een crisis-cao.
Gezien de teruglopende omzetten door de coronacrisis hebben wij met
werkgevers passende mogelijkheden onderzocht.’

Ook was de FNV tevreden dat ‘het kabinet snel heeft doorgepakt met
stevige maatregelen voor zekerheid van werk en inkomen’. Maar op 6 april
2020 moest worden vastgesteld dat tienduizenden mensen hun baan al
waren kwijtgeraakt en nog eens 800.000 mensen hetzelfde lot stond te
wachten. Op 7 april oordeelde de bond dat de omstandigheden in veel
sectoren ‘ronduit slecht’ waren en noemde de situatie ‘onacceptabel’.
Daarop werd een brandbrief gestuurd naar het ministerie van VWS.
FNV-bestuurders waren kritisch op werkgevers. Maar er werd geen strijd
georganiseerd om de talloze problemen op alle werkplekken aan te pakken.
Wel zat de FNV voortdurend aan tafel met het kabinet en de werkgevers.

Samen uit de crisis

Voor het kabinet en de werkgevers is het belangrijk om de
miljardensteun aan het kapitaal te verpakken als een compromis. Het
succes van de polderstrategie bestaat er voor hen vooral uit dat de FNV
legitimiteit verschaft aan deze zwendel en deze maatregelen aan haar
achterban als een redelijke oplossing verkoopt. Daarmee wordt onrust
onder werkenden goeddeels voorkomen en worden de tegengestelde belangen
toegedekt onder een deken van ‘algemeen belang’.

Dit kwam snel tot uitdrukking in de retoriek. In een vriendschappelijk dubbelinterview in NRC
met wijlen VNO-NCW- voorzitter Hans de Boer, reageerde FNV-voorzitter
Han Busker op een vraag over de tegenstelling tussen kapitaal en arbeid:
‘Daar hebben we het nu minder over, omdat we eerst samen de crisis
moeten doorkomen’. Het motto ‘samen uit de crisis’ is het mantra
gebleven waarmee zowel de vakbonden als de linkse partijen zichzelf
buiten spel hebben gezet.

De trieste uitkomst van deze capitulatie is dat Busker ‘resultaten’
boekte die uit de koker komen van werkgevers. Tijdens onderhandelingen
over NOW 2.0 werd de ontslagboete ingeleverd. Vervolgens presenteerde
Busker afspraken over scholing en werk-naar-werkbegeleiding alsof hij
dat er voor zijn achterban had kunnen uitslepen. Het initiatief daarvoor
kwam echter van de bazen en wordt volledig gefinancierd uit
staatssubsidies. Bij de uitbreiding van de steunpakketten in januari
vond Busker het helemaal niet meer nodig een onderscheid te maken tussen
werkgevers- en werknemersbelangen.

Neoliberalisering

De lijn van de FNV komt hierop neer: het verdedigen van de belangen
van werkgevers is belangrijk, omdat werknemers nu eenmaal van hen
afhankelijk zijn voor werk en inkomen. Deze houding komt door de crisis
scherper op de voorgrond te staan, maar is niet nieuw. De huidige
ideologie en praktijk vinden hun oorsprong in de neoliberalisering sinds
het Akkoord van Wassenaar in 1982: de FNV veranderde van een
strijdorganisatie in een overlegorganisatie met een verantwoordelijkheid
voor het ‘algemeen belang’.

Een volgend cruciaal moment was de vormgeving van de nieuwe
organisatiestructuur, vastgelegd in het Definitief Besluit Dalfsen dat
tot stand kwam na een bestuurscrisis in 2010-2011. Die crisis was
ontstaan na een reeks slechte polderakkoorden. Grote meerderheden van de
leden waren tegen zulke akkoorden, zoals het pensioenakkoord. Onder de
titel de Nieuwe Vakbeweging werd de FNV echter niet hervormd door
kritische leden, maar door neoliberalen uit politieke bestuurslagen,
zoals Han Noten, Herman Wijffels en Jetta Klijnsma. Het is geen toeval
dat de recent gekozen voorzitter en polderkoning Tuur Elzinga als
‘kwartiermaker’ werd betrokken bij dit project.

Han Noten verantwoordde de Nieuwe Vakbeweging als volgt: ‘Het
kapitalisme is veranderd. Dat betekent dat de sociale partners een nieuw
instrumentarium nodig hebben om arbeid te regelen.’ Mede door deze
opstelling van de FNV als facilitator van neoliberale
arbeidsverhoudingen leven we nu in een van de meest geflexibiliseerde
landen met een historisch laag klassenbewustzijn. Het neoliberale
karakter wordt in het Besluit Dalfsen beschreven: ‘Nieuwe Vakbeweging
heeft als ambitie om een bijdrage te leveren aan het vermogen van mensen
om zich in en door hun werk te ontwikkelen tot vrije, onafhankelijke
individuen…’

Individuele belangenbehartiging

Deze ideologische grondslag heeft zich inmiddels vertaald naar de
dominante invulling van vakbondslidmaatschap: individuele diensten.
Naast loopbaanontwikkeling en allerlei cursussen is de belangrijkste
dienst de hulp die je als lid kunt krijgen bij een arbeidsconflict. Maar
deze belofte is steeds moeilijker waar te maken.

De belangrijkste reden hiervoor is dat individuele arbeiders
juridisch steeds zwakker zijn komen te staan. Door de neoliberale wereld
die de FNV zelf mede vormgeeft, ontstaat zo een pijnlijk ironische
situatie waarin vakbondsmacht alleen maar kan afnemen.

Deze zwakte van de FNV is tijdens de coronacrisis pijnlijk bloot
komen te liggen. De individuele component in de inspanningen om leden te
helpen overleven in een historische crisis, neemt groteske vormen aan.
In plaats van de belangen van de arbeidersklasse op een collectieve basis
te verdedigen, brengt de FNV een brochure uit: ‘Ontslagen door Corona?
Regel deze 9 zaken.’ Het is daarom ook niet gek dat het ledental al
jaren drastisch terugloopt.

Perspectief

Er zijn veel leden, kaderleden én bestuurders die nog altijd
organiseren en vechten voor een strijdbare vakbond. Bovendien zijn de
afgelopen jaren veel initiatieven genomen om van activerend vakbondswerk
binnen de FNV weer het leidende principe te maken.

Het ledenparlement heeft de potentie een echt arbeidersorgaan te
worden en weerstand te bieden tegen neoliberale bestuurders die
mijlenver verwijderd zijn van de werkvloer en de belangen van het
kapitaal als onderdeel van hun takenpakket beschouwen. Deze
noodzakelijke koerswijziging kan alleen worden afgedwongen door leden.
Dat kan door te bouwen aan netwerken, collega’s lid te maken, discussies
te organiseren en actie te voeren. Bij acties moeten leden de eisen
zelf formuleren en zelf besluiten wanneer de resultaten voldoende zijn.
Er is maar één factor die een vakbond relevant maakt: georganiseerde
solidariteit van arbeiders die het kapitaal pijn kan doen.

  • Categorie: Coronavirus.
  • Tags: arbeidersbeweging, coronacrisis, FNV, klassenstrijd, poldermodel, vakbeweging.

============================================= 

* Benieuwd wat de nieuwe baan van Busker wordt, ik zal er niet van opkijken als hij een bestuursfunctie bij één of ander groot bedrijf zal krijgen….. (voor gedane diensten heeft men wel wat over in het bedrijfsleven…..) Het is zelfs mogelijk dat hij afscheid heeft genomen van de FNV daar hem een functie was beloofd bij de PvdA, jammer dan voor Busker dat de PvdA ‘zo’n geweldig resultaat boekte’ in de landelijke verkiezingen op 17 maart jl.

Zie ook: ‘Poldermodel nogmaals volkomen onterecht gepropageerd op WDR‘

‘Asscher (PvdA Tweede Kamer) wil ontslagboete schrappen per 1 september‘ (een bericht van mei 2020, terwijl deze PvdA hufter in de ‘oppositie’ zat……)

‘Pensioenakkoord: er
is ons wederom een oor aangenaad en het zoveelste bewijs dat er een
grote bezem door de FNV moet worden gehaald
‘

‘FNV zwicht wat betreft pensioen voor werkgevers en Rutte 3: ‘je hebt alleen recht’ op een variabel pensioen……………‘

‘Koolmees
(D66 minister Sociale Zaken) stelt pensioenplicht voor payroll uit,
waar hij de vakbonden verwijt het pensioenakkoord niet te tekenen
‘

‘Pensioenen >> de grootst bestaande Ponzifraude‘

‘Rutte boos op FNV en stelt te staan voor ‘een zeker inkomen’ na pensionering…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘Bedrijfsartsen eindelijk met met humaan pleidooi tegen doorwerken na 65 jaar……‘ 

‘Bas Eickhout wil meer ‘Europa’ en meer regels voor dat doel……… ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (oplichter en EU ‘GroenLinks’ grofgraaier Eickhout o.a. over EU pensioenen)

‘De ‘nieuwe’ vakbond‘

‘Klijnsma heeft uw pensioenspaarpot gestolen en weggegeven aan de EU!!‘ 

‘Asscher: jongeren mogen vanaf 2019 alleen tot 21 jaar uitgebuit worden……. Halleluja jutteperen!‘

‘Pechtold wil totale flexibilisering arbeidsmarkt, naar ‘uiterst humaan en sociaal model’ van de VS……..‘ (en dan durft men D66 nog steeds een linkse partij te noemen….. ha! ha! ha! ha! ha!)

‘SER wel voor een persoonlijk pensioen……….. Niet ‘te persoonlijk’ natuurlijk!‘ 

‘Ons pensioen en de Nederlandse Bank‘ (zie vooral de opmerking van Nelly onder dit bericht!!)

Archived: UncategorizedTagged: A. Kuiper, Akkoord van Wassenaar, Coronavirus, e. Vlek, Elzinga, flexibiliteit, FNV, H. Busker, Hans de Boer, Henk van der Kolk, Klijnsma, Noten, ontslagboete, staatssteun, vakbonden, VNO-NCW, Wijffels, Z. BoufangachaLeave a Comment on FNV levert ontslagboete in en komt voor de leden als compensatie met een ‘cadeau van de werkgevers’

Joe Biden belazert het volk van de VS met zijn beloften en dat op een ongekende manier

Posted on May 6, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

Chris Hedges heeft een artikel
geschreven op ScheerPost, ik nam het over van Information Clearing House, waarin hij de vloer
aanveegt Joe Biden en zijn enorme berg leugens, Biden die door de
reguliere westerse media en politici buiten de VS wordt bejubeld als
zou hij de teruggekeerde jezus zelf zijn…….. (terwijl hij NB al
voor zijn aantreden als president moest worden aangemerkt als
oorlogsmisdadiger, vanwege zijn vicepresidentschap onder Obama…..)

Biden komt zijn beloften niet na,
sterker nog hij doet in een aantal gevallen het tegenovergestelde als
wat hij als presidentskandidaat en zelfs als president heeft
beloofd……. Of het nu gaat om het verhogen van het minimumloon, of
cheques voor de grote onderlaag, dan wel het aanpakken van de
infrastructuur, oorlogsmisdadiger Joe Biden geeft niet thuis, of zal
dat in de nabije toekomst niet doen…….

Hedges stelt dat Biden weet dat
zijn ‘American Jobs Plan’ een leugen is, het plan waarover hij zei dat deze miljoenen goed
betaalde banen zou opleveren, banen waarmee mensen hun gezinnen
kunnen grootbrengen, een leugen die hij niet waar wil en kan maken (veel
VS burgers hebben meerdere banen nodig om rond te kunnen komen,
althans als ze al twee of meer banen kunnen vinden….). Precies als
het door hem gesteunde NAFTA handelsakkoord geen miljoenen goed
betaalde banen heeft opgeleverd, noch dat zal doen in de
toekomst, aldus Hedges……. 

Joe Bidens mantra ‘buy American’ is
waardeloos, daar hij weet dat de meeste elektronica, kleding, meubels
en industriële aanvoer in China worden gemaakt tegen lonen waarvoor
zelfs de zwaar onderbetaalde VS burgers in vergelijking nog meer krijgen betaald, aldus Hedges…….. (hoewel niet vergeten
moet worden dat het aantal arme mensen in China jaarlijks met hoge
percentages wordt verminderd, daarnaast zijn scholing en
gezondheidszorg gratis in dat land, uiteraard zijn ook de kosten voor
huisvesting niet te vergelijken met de torenhoge huren in de VS en de
rest van het westen)

Ook Bidens pleidooi voor het
verlagen van het eigen risico voor medicijnen en het verlagen van de
medicijnprijs, zijn gedoemd te mislukken daar de firma’s die
verdienen aan de gezondheidszorg dat niet toe zullen staan….. Deze
bedrijven hebben de Democraten in hun zak dit vanwege de enorme
bedragen die deze partij ontvangt van deze industrie en de lobbyisten
van deze industrie die in feite de wetten op dat gebied schrijven,
nooit zullen die bedrijven akkoord gaan met het aanpassen van
wetgeving waarmee ze eindelijk fatsoenlijk belasting zouden moeten
betalen over de enorme winsten die worden gemaakt……

Verder stelt Hedges dat Joe Bidens
subsidie en belastingvoordeel om de klimaatcrisis aan te pakken niet
zal werken, zo kan hij het fracken voor schalie-olie en gas niet
tegenhouden, noch kan Biden kolencentrales sluiten, noch de aanleg
van pijpleidingen over enorme gebieden voorkomen, waar deze
gegarandeerd zullen lekken en daarbij enorme milieuschade veroorzaken
dat blijkt uit elke aangelegde pijpleiding, uiteindelijk gaan ze
allemaal lekken; Hedges spreekt overigens over gaspijpleidingen,
echter die zijn nog heilig vergeleken met de oliepijpleidingen…..

Bidens beloften over hervormingen
zijn van nul en generlei waarde, zo stelt Hedges en hebben hetzelfde
gewicht als die beloften gedaan door Bill Clinton en Barack Obama,
presidenten die Biden ‘als een slaaf heeft bediend’ (mmmm…..),
beloften over sociale gelijkheid terwijl de de werkende mannen en
vrouwen werden verraden door deze Democratische presidenten……… 

Biden is de belichaming van de
lege, amorele figuren die worden geproduceerd door in feite het
(neoliberale) systeem van omkoping. Tijdens zijn lange carrière in
de politiek heeft hij de belangen van grote bedrijven behartigd,
speciaal die van credit cards bedrijven in Delaware, niet voor niets
dat hij sarcastisch Senator Credit Card werd genoemd…..

Biden is vooral goed in het beloven
van zaken die het volk graag hoort, om daarna dat volk te verkopen
(aan de grote bedrijven, Ap). Verder was hij een vooraanstaande
pleitbezorger en architect van een generatie aan federale ‘tough on
crime’ (hard tegen misdaad) wetten, die hebben geholpen om de politie
van de VS te militariseren en daarbij de ‘gevangenisbevolking’ heeft
verdubbeld en dat in het land met ‘s werelds grootste
gevangenissysteem…… Daarbij is Biden ook verantwoordelijk voor
strenge richtlijnen tot het berechten van mensen en wetgeving waarmee
zelfs niet gewelddadige drugsovertredingen (het op zak hebben van een
beetje marihuana) levenslange gevangenisstraffen hebben opgeleverd en
vergeet daarbij niet dat Biden al lang bekend stond als racist*,
niet vreemd dan ook dat vooral gekleurden het slachtoffer werden van
deze belachelijke strenge wetgeving, niet voor niets ook dat de
gekleurde minderheid onevenredig veel vastzit in de
gevangenis…….Witte overtreders van de strenge drugswetgeving
kregen daarbij meestal veel lagere straffen (en daarbij kampte de
zoon van Biden jarenlang met drugsverslaving, zonder lange tijd in de
gevangenis te belanden…..)

Biden is in feite ook de architect
van de PATRIOT Act die George W. Bush invoerde na de 9/11 aanslagen,
een wet waarmee de rechten van burgers geweld werd aangedaan,
intussen heeft hij al een Patriot Act 2.0, te weten Domestic
Terrorism Prevention Act (DTPA) klaar staan om de burger- en
mensenrechten nog meer geweld aan te doen, waarbij burgerrechten- en
milieuorganisaties, alsook dieren-activistische organisaties zullen
worden aangemerkt als terreurorganisaties….** Met
deze wetkan het straks bijvoorbeeld verboden worden te demonstreren
tegen politiegeweld…..

Kortom (en zoals al vaker op deze
plek gezegd) met Biden zal er niets veranderen, zeker als je ziet dat
hij iedere (illegale) oorlog van de VS heeft gesteund en ook achter
elk nieuw wapensysteem stond…… Biden heeft voor 2022 een budget
voor defensie (lees: oorlogsvoering) gevraagd van 715 miljard dollar
(in Engels: billion), dacht trouwens dat hij om 750 miljard had
gevraagd, maar zelfs die 715 miljard is een stijging met 11,3 miljard
op het budget van 2021…… Met dat budget kan de VS doorgaan met
haar onverantwoorde provocaties gericht tegen Rusland en China en
haar eindeloze illegale oorlogen o.a. in het Midden-Oosten en
Afrika…..

Hedges haalt ook de geschiedenis
aan, het verzet van arbeiders, kleine boeren en families die hun huis
werden uitgezet tijdens de ‘Great Depression’ (de grote depressie van
de 30er jaren) waar het verzet uiteindelijk leidde tot de New Deal,
waarover destijds president Roosevelt en een aantal oligarchen
begrepen (later in Roosevelts privécorrespondentie toegegeven) dat
deze New Deal nodig was daar een revolutie anders niet was tegen te
houden……. Hedges hoopt dan ook op het herbouwen van een
rechtvaardige en gezonde maatschappij, een maatschappij met positieve
sociale banden, deze kan worden bewerkstelligt als de zakelijke en
oligarchische controle over scholing, plus de politieke en
mediasystemen zal zijn opgeruimd….. De geschiedenis heeft uitvoerig
getoond hoe dit proces werkt, waarbij Hedges dit ziet als een spel
van angst. Tot we ze bang kunnen maken, waarbij een doodsbange Joe
Biden en de oligarchen die hij dient, uitkijken op een zee van
hooivorken en we zullen ons dan niet langer laten afstompen door de
cultuur van sadisme die zij hebben ontworpen (een gebrekkige
vertaling, ik weet het. Maar vergeet niet dat de situatie hier 100
keer beter is*** dan die in de VS, waar je zelfs
kankertherapie kan vergeten als je niet verzekerd bent en geen geld
hebt >> als er iets uiterst sadistisch is is het dat wel!!) 

Hedges ziet een maatschappij waarin
sadisme een steeds grotere rol speelt, hij noemt diverse voorbeelden
en haalt ook geschiedkundige Johan Huizinga aan, die de ontbinding
van de Middeleeuwen gepaard zag gaan met het omarmen van
sadisme als een manier om om te kunnen gaan met de gewelddadigheid
van een onverschillig universum……. Niet langer gebonden aan het
algemeen doel, trekt een verscheurde maatschappij zich terug in een
cultus van ‘zichzelf…..’ (een ‘mooi voorbeeld’ zijn de laatste
dagen van het Derde Rijk [aan het eind van WOII]) Men viert het leven
van het moment (ook om te vergeten wat teloorgaat), daarbij wijst
Hedges o.a. naar de bedrijven op Wall Street, of de massacultuur
middels ‘reality tv shows’, waarbij hij de klassieke eigenschappen
van psychopaten noemt: kunstmatige charme, grootsheid en eigendunk
dat naast de behoefte aan een constante stimulatie; met het grootste
gemak glashard liegen (neem Rutte…), bedrog en manipulatie, dit
weer naast een totaal gebrek aan berouw of enig schuldgevoel…….
(neem de reguliere massamedia, liegen en bedriegen en zelfs als
e.e.a. uitkomt weigert men alsnog rectificaties te plaatsen, neem de
enorme berg leugens waarmee de illega oorlogen van de VS werden
‘gelegitimeerd…….’ Trouwens ik haalde Rutte al even aan, vergeet
dus bij het voorgaande vooral de politiek niet!!

Later haalt Hedges
Huizinga nogmaals aan met het volgende: het ontbinden van de middeleeuwse maatschappij heeft de ‘gewelddadige teneur’ van het
leven naar boven gehaald. Hedges ziet dat deze gewelddadige teneur in
de huidige tijd heeft geleid tot politiemoorden, het uit hun huis
zetten van mensen (!!), door de rechtbank uitgesproken
faillissementen, het onthouden van medische hulp aan zieke mensen,
terreuraanslagen waarbij men zichzelf suïcideert en massamoord
middels het schieten met vuurwapens in openbare gelegenheden, zoals
die in de VS bijna dagelijks plaatsvinden (
al
zijn bij  de meeste van deze ook terreuraanslagen meestal niet
meer dan 5 personen het slachtoffer) Al moet ik daar wel bij opmerken
dat veel aanslagen door islamitische extremisten zonder meer het
gevolg zijn van de grootschalige westerse terreur in islamitische
landen, landen waar het westen niets te zoeken heeft…… Jammer dat
Hedges geen aandacht heeft voor de omgang met
vluchtelingen, meestal op de vlucht geslagen voor westerse terreur,
dan wel door terreur die door het westen werd veroorzaakt….

Don’t Be Fooled By Joe Biden 

What is
exceptional about America is its culture of sadism.

By Chris Hedges


Original illustration by Mr. Fish

May 04, 2021 “Information
Clearing House
” – – “ScheerPost“
–

D
on’t
be fooled by Joe Biden. He knows his infrastructure
and education bills have as much chance at becoming
law as the $15-dollar minimum wage or the $2,000
stimulus checks he promised us as a candidate.

He knows his American
Jobs Plan will never create “millions of good paying
jobs – jobs Americans can raise their families on”
any more than NAFTA, which he supported, would, as
was also promised, create millions of good paying
jobs.

His mantra of “buy
American” is worthless. He knows the vast majority
of our consumer electronics, apparel, furniture and
industrial supplies are made in China by workers who
earn an average of one or two dollars an hour and
lack unions and basic labor rights.

He knows his call to
lower deductibles and prescription drug costs in the
Affordable Care Act will never be permitted by the
corporations that profit from health care. He knows
the corporate donors that fund the Democratic Party
will ensure their lobbyists will continue to write
the laws that guarantee they pay little or no taxes.
He knows the corporate subsidies and tax incentives
he proposes as a solution to the climate crisis will
do nothing to halt oil and gas fracking, shut down
coal-fired plants or halt the construction of new
pipelines for gas-fired power plants.  

His promises of reform
have no more weight than those peddled by Bill
Clinton and Barack Obama, who Biden slavishly served
and who also promised social equality while
betraying working men and women.

Biden is the epitome of
the empty, amoral creature produced by our system of
legalized bribery. His long political career in
Congress was defined by representing the interests
of big business, especially the credit card
companies based in Delaware. He was nicknamed
Senator Credit Card. He has always glibly told the
public what it wants to hear and then sold them out.
He 
was
a prominent promoter and architect 
of
a generation of federal “tough on crime” laws that
helped militarize the nation’s police and more than
doubled the population of the world’s largest prison
system with harsh mandatory sentencing guidelines
and laws that put people in prison for life for
nonviolent drug crimes, even as his son struggled
with addiction. He was a principal author of the
Patriot Act, which began the stripping away of our
most basic civil liberties. And there has never been
a weapons system, or a war, he did not support.

Nothing substantial
will change under Biden, despite the
hyperventilating about him being the next FDR.

Biden’s request for
$715 billion for the Defense Department in fiscal
year 2022, a $11.3 billion (1.6 percent) increase
over 2021, will support the disastrous military
provocations with China and Russia he embraces, the
endless wars in the Middle East and the bloated
defense industry.

Machinery of
Predatory Capitalism

Wholesale government
surveillance will not be curbed. Julian Assange will
remain a target. The industries that were shipped
overseas and the well-paying unionized jobs will not
return. The grinding machinery of predatory
capitalism, and the sadism that defines it, will
poison the society as mercilessly under Biden as it
did when Donald Trump was conducting his Twitter
presidency.

Sadism now defines
nearly every cultural, social and political
experience in the United States. It is expressed in
the greed of an oligarchic elite that has seen its
wealth increase during the pandemic by $1.1 trillion
while the country has suffered the sharpest rise in
its poverty rate in more than 50 years.  

It is expressed in
extra-judicial killings by police in cities such as
Minneapolis. It is expressed in our complicity in
Israel’s wholesale killing of unarmed Palestinians,
the humanitarian crisis engendered by the war in
Yemen and our reigns of terror in Afghanistan, Iraq
and Syria. It is expressed in the torture in our
prisons and black sites. It is expressed in the
separation of children from their undocumented
parents, where they are held as if they were dogs in
a kennel.

The historian Johan
Huizinga, writing about the twilight of the Middle
Ages, argued that as things fall apart sadism is
embraced as a way to cope with the hostility of an
indifferent universe. No longer bound to a common
purpose, a ruptured society retreats into the cult
of the self. It celebrates, as do corporations on
Wall Street or mass culture through reality
television shows, the classic traits of psychopaths:
superficial charm, grandiosity and self-importance;
a need for constant stimulation; a penchant for
lying, deception and manipulation; and the
incapacity for remorse or guilt.

Get what you can, as
fast as you can, before someone else gets it. This
is the state of nature, the “war of all against
all,” Thomas Hobbes saw as the consequence of social
collapse, a world in which life becomes “solitary,
poor, nasty, brutish, and short.” And this sadism,
as Friedrich Nietzsche understood, fuels a
perverted, sadistic pleasure.

The only way out for
most Americans is to serve, as Biden does, the
sadistic machine. The impoverishment of the working
class has conditioned tens of millions of Americans
to accept being recruited into the service of the
militarized police that function as lethal armies of
internal occupation; a military that carries out
reigns of terror in foreign occupations;
intelligence agencies that torture in global black
sites; the government’s vast network of spying on
the citizenry; the theft of personal information by
credit agencies and digital media; the largest
prison system in the world; an immigration service
that hunts down people who have never committed a
crime and separates children from their parents to
pack them in warehouses; a court system that
condemns the poor to decades of incarceration, often
for nonviolent crimes, and denies them a jury trial;
companies that carry out the dirty work of
evictions, shutting off utilities, including water,
collecting usurious debts that force people into
bankruptcy and denying health services to those that
cannot pay; banks and payday lenders that burden the
destitute with predatory, high-interest loans; and a
financial system designed to keep most of the
country locked in a crippling debt peonage as the
wealth of the oligarchic elite swells to levels
unseen in American history.

These are some of the
few jobs that are well compensated. They bring with
them feelings of omnipotence, for the victims are
largely powerless. In service to the state or
corporations, employees can abuse, humiliate and
even kill with impunity, as the near daily murder of
unarmed civilians by the police illustrates. This
service to monolithic centers of power absolves
people of moral choice. It imparts a God-like
omnipotence.

What This
Sadism Looks Like 

We know what this
sadism looks like. It looks like Derek Chauvin
nonchalantly choking to death George Floyd**** as his
police colleagues watch impassively. It looks like
Andrew Brown Jr. shot five times by police in North
Carolina, including once in the back of the head. It
looks like Abner Louima, who had a broomstick pushed
up his rectum by police in a bathroom at the 70th
Precinct station house in Brooklyn, requiring three
major operations to repair the internal injuries.

It looks like Navy Seal
Special Operations Chief Edward Gallagher randomly
shooting to death unarmed civilians and using a
hunting knife to repeatedly stab to death an
injured, sedated 17-year-old Iraqi prisoner and then
photographing himself with the corpse. It looks like
Iraqi civilians, few of whom had anything to do with
the insurgency, naked, bound, beaten and sexually
humiliated and raped, and at times murdered, by army
guards and private contractors in Abu Ghraib.

Prisoners in Abu Ghraib
were routinely dragged across the prison floor by a
rope tied to their penises and chemical lights were
used to sodomize them or snapped open so the
phosphoric liquid could be poured over their naked
bodies. It looks like women who are tortured,
beaten, degraded and sexually violated, often by
numerous men, in porn films, who are then discarded
after a few weeks or months with severe trauma,
along with sexually transmitted diseases and vaginal
and anal tears that must be repaired surgically.

Sadistic societies
condemn segments of the population – in America
these are poor Blacks, Muslims, the undocumented,
the LGBTQ community, radical anti-capitalists,
intellectuals – as human refuse. They are viewed as
social contaminants. Laws, institutions and
bureaucratic structures are built in sadistic
societies that function, in the words of Max Weber,
as an “inanimate machine.”

The machine forces most
people into the mass, but it allows some willing to
do its dirty work to rise above the multitude. Those
who carry out the sadism on behalf of the power
elite fear being pushed back into the mass. For this
reason, they energetically carry out the
degradation, cruelty and sadism the machine demands.
The more they insult, persecute, torture, humiliate
and kill, the more they seem to magically widen the
divide between themselves and their victims.  This
is why Black police and corrections officers can be
as cruel, and sometimes crueler, than their white
counterparts.

The sadism eradicates,
at least momentarily, the sadist’s feelings of
worthlessness, vulnerability and susceptibility to
pain and death. It imparts pleasure.

I was beaten by Saudi
military police and later by Saddam Hussein’s secret
police when I was taken prisoner after the first
Gulf War. The goons carrying out my beatings clearly
enjoyed them.

Israel’s abuse of the
Palestinians, the assaults on Muslims and girls and
women in India and the denigration of Muslims in the
countries we occupy are part of a global breakdown
that extends beyond the United States.

Wilhelm Reich in “The
Mass Psychology of Fascism” and Klaus Theweleit in
“Male Fantasies” argue that sadism, along with a
grotesque hyper-masculinity, rather than any
coherent belief system, is the core of fascism,
although communist regimes in China and the Soviet
Union could be as murderous and sadistic as their
fascist counterparts.

Jean Amery, who was in
the Belgian resistance in World War II and who was
captured and tortured by the Gestapo in 1943,
defines sadism “as the radical negation of the
other, the simultaneous denial of both the social
principle and the reality principle. In the sadist’s
world, torture, destruction, and death are
triumphant: and such a world clearly has no hope of
survival. On the contrary, he desires to transcend
the world, to achieve total sovereignty by negating
fellow human beings – which he sees as representing
a particular kind of ‘hell.’”

Collective
Self-Destruction

Amery’s point is
important. A sadistic society is about collective
self-destruction. It is the apotheosis of a society
deformed by overwhelming experiences of loss,
alienation and stasis. The only way left to affirm
yourself in failed societies is to destroy.

Johan Huizinga in his
book “Waning of the Middle Ages” noted that that the
dissolution of medieval society provoked “the
violent tenor of life.” Today, this “violent tenor
of life” drives people to carry out police murders,
evictions of families, court-ordered bankruptcies,
the denial of medical care to the sick, suicide
bombings and mass shootings.

As the sociologist Emil
Durkheim understood, those who seek the annihilation
of others are driven by desires for
self-annihilation. Sadism imparts the rush and
pleasure, often with heavy sexual overtones, which
lures us towards what Sigmund Freud called the death
instinct, the instinct to destroy all forms of life,
including our own. When enveloped by a
death-saturated world, death, ironically, is
embraced as the cure.

Corporate capitalism,
which has perverted the values of American society
to commodify its every aspect, including human
beings and the natural world, insists that the
dictates of the market should govern our existence,
a belief infused with sadism. It is about the
pleasure derived from exploiting others, as
Frederick Nietzsche wrote in On the Genealogy of
Morals
:

“[T]he creditor is
given a kind of pleasure as repayment and
compensation – the pleasure of being allowed to
discharge his power on a powerless person … the
delight in ‘de fair le mal pour le plaisir
de le faire
’ [doing wrong for the pleasure
of it], the enjoyment of violation. This
enjoyment is more highly prized the lower and
baser the debtor stands in the social order, and
it can easily seem to the creditor a delicious
mouthful, even a foretaste of a higher rank. By
means of the ‘punishment’ of the debtor, the
creditor participates in a right belonging to
the masters. … The compensation thus consist of
a permission for and right to cruelty.”

Enron energy traders,
in a dialogue that could have come from any large
corporation, were caught on tape in 2000 discussing
“stealing” from California, sticking it to “Grandma
Millie.” Two traders, identified as Kevin and Bob,
dismissed demands by California regulators for
refunds because of the company’s constant
price-gouging.

“Kevin: So the
rumor’s true? They’re fucking takin’ all the
money back from you guys? All those money you
guys stole from those poor grandmothers in
California?

Bob: Yeah, Grandma
Millie, man. But she’s the one who couldn’t
figure out how to fucking vote on the butterfly
ballot.

Kevin: Yeah, now
she wants her fucking money back for all the
power you’ve charged for fucking $250 a megawatt
hour.

Bob: You know – you
know – you know, Grandma Millie, she’s the one
that Al Gore’s fightin’ for, you know?

Later in the same
conversation, Kevin and Bob denigrate
Californians.

Kevin: Oh, best
thing that could happen is fucking an
earthquake, let that thing float out to the
Pacific and put ’em fucking candles.

Bob: I know. Those
guys – just cut ’em off.

Kevin: They’re so
fucked and they’re so like totally – –

Bob: They are so
fucked.”

We will not extract
ourselves from predatory capitalism and its culture
of sadism with meager government handouts. We will
not extract ourselves because Biden’s slick speech
writers and public relations specialists, who use
polls and focus groups to feed back to us what we
want to hear, can make us feel the administration is
on our side. There is no good will in the Biden
White House, the Congress, the courts, the media —
which has become an echo chamber of the privileged
classes — or corporate boardrooms. They are the
enemy.

We will extract
ourselves from this culture of sadism the way the
dispossessed extracted themselves from the
stranglehold of crony capitalism during the Great
Depression, by organizing, protesting and disrupting
the system until the ruling elites are forced to
grant a measure of social and economic justice.

The Bonus Army, World
War I veterans who had been denied pension payments,
set up huge encampments in Washington, which were
violently dispersed by the army. Neighborhood
groups, many of them members of the Wobblies or the
Communist Party, in the 1930s physically prevented
sheriff departments from evicting families.

In 1936 and 1937, the
United Auto Workers union carried out a sit-down
strike inside factories that crippled General
Motors, forcing the company to recognize the union,
raise wages and meet union demands for job
protection and safe working conditions. It was one
of the most important labor victories in American
history and led to the entire automobile industry in
the United States becoming unionized.

Farmers, forced into
bankruptcy and foreclosures by the big banks and
Wall Street, founded the Farmer’s Holiday
Association to protest the seizure of family farms,
one of the reasons bank robbers such as John
Dillinger, Bonnie and Clyde and the Barker Gang were
folk heroes. The farmers blocked roads and destroyed
mountains of farm products, reducing supply and
raising prices.

The farmers, like
unionized auto workers, endured widespread
government surveillance and violent attacks from the
FBI, company goons, hired gun thugs, militias and
sheriff’s departments. But the militancy worked. The
farmers forced the state to accept a de facto
moratorium on farm foreclosures. Mass demonstrations
outside state capitals at the same time pressured
state legislatures to block the collection of
overdue mortgage payments.

Tenant farmers and
sharecroppers in the south unionized. The Department
of Labor called their collective action a “miniature
civil war.” The unemployed and the hungry throughout
the country squatted in vacant homes and on vacant
land forming shantytowns that were known as
Hoovervilles. The destitute took over public
buildings and public utilities. This constant
pressure, not the good will of FDR, created the New
Deal. He and his fellow oligarchs 
eventually
understood
 that
if there was not reform there would be revolution,
something Roosevelt acknowledged in his private
correspondence.

It is not until people
are reintegrated into the society, not until
corporate and oligarchic control over our
educational, political and media systems are
removed, not until we recover the ethic of the
common good, that we have any hope of rebuilding the
positive social bonds that foster a healthy society.
History has amply illustrated how this process
works. It is a game of fear. And until we make them
afraid, until a terrified Joe Biden and the
oligarchs he serves look out on a sea of pitchforks,
we will not blunt the culture of sadism they have
engineered.


Chris Hedges is
a Pulitzer Prize–winning journalist who was a
foreign correspondent for 15 years for 
The
New York Times
, where he served as the
Middle East bureau chief and Balkan bureau chief for
the paper. He previously worked overseas for 
The
Dallas Morning News
, The Christian
Science Monitor
and NPR. He is the host of
the Emmy Award-nominated RT America show “On
Contact.” 

This


column is from Scheerpost
,
for which Chris Hedges writes 
a
regular column
 twice
a month. 
Click
here to sign up
 for
email alerts.

Chris Hedges, spent nearly two decades as a
foreign correspondent in Central America, the Middle
East, Africa and the Balkans. He has reported from
more than 50 countries and has worked for The
Christian Science Monitor, National Public Radio,
The Dallas Morning News and The New York Times, for
which he was a foreign correspondent for 15 years.


See
also
 

Howard Zinn –
The Myth of American Exceptionalism

No Fear – Rabindranath Tagore  

=====================================

*   Zie: ‘Joe Biden, de nieuwe VS president heeft een ‘grote’ racistische geschiedenis‘ (!!!!)

———————————————-

**  Zie de volgende 6 links: ‘Bidens oorlog tegen binnenlandse terreur ook gericht tegen o.a. dierenactivisten en milieugroepen‘ en zie:

‘A
Domestic Terrorism Law? War on Dissent Will Proceed Full Speed Ahead
‘
(een ICH artikel geschreven door Philip Giraldi) en zie: 

‘De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ en zie:

‘Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt
‘ (en zie de links in dat bericht) en zie:

‘Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat
‘ en zie:

‘De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ 

———————————————– 

*** Hier hebben hele groepen overigens ook te maken met uiterst sadistsch regeringsbeleid, neem de huurders die voor het eerst sinds weet ik wanneer geen huurverhgoging krijgen die is gebaseerd op de kostenstijging van een jaar eerder en waar de grootste post van die stijging in 99% van de gevallen juist de huurverhoging van een jaar eerder is……. Ongebrijpelijk dat daarvoor niet honderdduizenden huurders de straat opgaan…… 

———————————————-

**** Zie: ‘Het proces tegen agent Chauvin die George Floyd vermoordde, geeft een gevaarlijk scheef beeld van de rechtspraak en de raciale onderdrukking in de VS‘ (en zie de links in dat bericht!!!)

———————————————–

Zie ook: ‘Joe Biden beschuldigt Noord-Korea van het bedreigen van de wereldvrede en stelt dat de VS altijd mensenrechten zal verdedigen‘ (ja ja, hoe durft deze schoft, deze oorlogsmisdadiger…???)

‘Biden zei in zijn
toespraak dat hij een sociaal plan heeft voor de bevolking, maar
verzweeg geen ‘medicare for all’ door te voeren
‘

‘Joe Biden spreekt met gespleten tong over terugdringing klimaatverandering‘

‘Aantal alleenstaande vluchtelingenkinderen voor toelating tot VS met drievoudige toegenomen sinds Biden aan het bewind is‘

‘Nogmaals laat Biden
zien een leugenaar te zijn: belofte voor toelating meer vluchtelingen
zijn verdwenen in het ‘grote archief….’
‘

‘Bidens ‘humane plan’ voor Midden-Amerika zal bitter weinig verandering geven in de omgang met de volkeren in die regio‘

‘Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Joe Biden ‘van zins de Keystone XL pijpleiding te stoppen’‘ (ook daar is nog geen sprake van op 6 mei 2021)

‘Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten‘

‘De gezondheid van gekleurde mensen in de VS wordt opgeofferd voor de winsten van grote bedrijven: Sacrifice Zones……‘

‘VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens‘ (!!!!)

China
rejects Uighurs genocide charge, invites UN’s rights chief

U.S.
accusation of China’s “genocide” relies on data abuse,
baseless claim by far-right: media

‘Bidens regering zal veel gewelddadiger zijn dan die van Obama: ‘linkse Democraten’ moeten nu al met verzet beginnen‘

Archived: UncategorizedTagged: armoede VS, burgerrechten, Clinton, D. Chauvin, DTPA, E. Gallagher, G. Floyd, gevangenis, illegale oorlog, J. Huizinga, Joe Biden, minimumloon, NAFTA, New Deal, Obama, Patriot Act, racisme, Roosevelt, T. Hobbes, VSLeave a Comment on Joe Biden belazert het volk van de VS met zijn beloften en dat op een ongekende manier

BBC Scotland manipulates Scottish elections

Posted on May 6, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
BBC Scotland manipulates Scottish elections

De BBC in Groot-Brittannië voerde de grootste anti-Corbyn campagne voor de laatste parlementsverkiezingen, waar deze zogenaamde onafhankelijke zendgemachtigde kwam met de leugen dat Jeremy Corbyn een antisemiet zou zij, wat hem de verkiezingen kostte…… Overigens overal in de EU gingen de media met deze smerige leugen  aan de haal, ook onze zogenaamd onafhankelijke zendgemachtigde NOS deed er dapper aan mee, terwijl er NB Joden in het team van Corbyn werkten……. Zeker in Nederland wist men dat Corbyn een grote vriend was van Hajo Meyer, een concentratiekamp overlevende die tot zijn dood verbonden was aan Een Ander Joods Geluid, waarvan Meyer mede oprichter was, een orgaan dat zich zwaar verzet tegen de ongebreidelde terreur van de reli-fascistische staat Israël tegen het verdrukte Palestijnse volk, een land waar het leven van een hond nog meer waard is dan dat van een Palestijn………    

Jeremy Corbyn with Hajo Meyer at the 2010 event in the House of Commons

Jeremy Corbyn en Hajo Meyer in 2010

De aanleiding tot deze demonisering was de vergelijking die Corbyn maakte tussen nazi-Duitsland en Israël, een uitspraak die Hajo Meyer meermaals maakte en waarbij hij critici liet weten dat hij in een concentratiekamp had geleefd en de ellendige situatie van het verdrukte Palestijnse volk in de Gazastrook had gezien en daarom tot deze uitspraak was gekomen…… Hoewel Corbyn het grootste gelijk van de wereld aan zijn kant had, heeft hij toch zijn excuus voor deze uitspraak aangeboden, let wel: dit was in 2010 terwijl de verkiezingen waarover ik sprak plaatsvonden in 2019, ofwel 9 jaar later……. Vanmorgen werd op de NOS bekend gemaakt dat een Palestijnse jongen van 16 werd vermoord door een militair, hij zou een molotovcocktail hebben gegooid….. (later meer over dit zwaar vals gekleurde NOS bericht)

BBC Radio Scotland heeft de afgelopen weken iets dergelijks gedaan met de Schotse premier Nicola Sturgeon, premier van Schotland en leider van de SNP, de Scottish National Party en dat is zij al vanaf 2014. Sturgeon heeft een prima beleid gevoerd, althans als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Engeland en een aantal EU-lidstaten waaronder Nederland…… 

Vooral het programma ‘Mornings with Kaye Adams’ op die zender had elke dag wel een onderwerp waarmee Sturgeon en haar SNP als onbekwaam en slecht voor het land werden weggezet….. Eén kleine uitzondering was de dag dat ze een parlementariër van de SNP in de studio had, duidelijk intellectueel een stuk te zwaar voor sociopaat Kaye Adams……. In Adams programma kunnen luisteraars elk uur voor een ander onderwerp ‘inbellen’ en vreemd genoeg: als het om de SNP, haar leider of een andere politicus van die partij ging, zijn het hoofdzakelijk tegenstanders die de laatste weken aan het woord kwamen, ondanks dat de SNP veruit de grootste partij is…….. 

Sociopaat Kaye Adams

 

 

 

 

 

 

Wat de rest van de Britten en de 2 grootste partijen, Labour en de Tories (Conservatieve Partij) vooral stoort aan Sturgeon is het feit dat ze Schotland onafhankelijk wil maken, een behoorlijke spagaat daar zij groot tegenstander was en is van de Brexit en Schotland na de onafhankelijkheid weer onderdeel van de EU wil maken…… (zo was de BBC ook groot tegenstander van de Brexit) Wat je daar ook van mag vinden, ze brengt beide zaken met verve en ze is dan ook een geweldig politicus (nee, geen vrouwelijke verbuigingen, dat zorgt maar voor discriminatie) en ze is echt mijlenver beter dan de Nederlandse kruk, aartsleugenaar en onbeschofte bedrieger Rutte!!

Vandaag dus verkiezingen in Schotland, wat mij betreft mag de SNP winnen, er moeten nog veel meer landen worden opgesplitst en ach de EU zal uiteindelijk echt wel uit elkaar vallen, daar kan je de klok op gelijk zetten!!

Zie ook: ‘Britse leger bezig met o.a. cyber-operaties in burgerleven met het Coronavirus als ‘legitimatie’‘ (een zaak waar vooral de SNP zich sterk tegen heeft gekeerd) (en zie de links in dat bericht!!)

‘Jeremy Corbyn uit Labour gezet op basis van antisemitisme leugen‘ (en zie de links en video in dat bericht, links naar nog veel meer berichten over de schandalige campagne tegen Corbyn!!)

Jeremy
Corbyn suspended even as report vindicates him on anti-Semitism
smears


Antisemitism
report: By suspending Corbyn, Starmer is tearing Labour apart

‘Boris Johnson vs. Jeremy Corbyn en de massamedia‘ (met een ‘mooie rol’ van Adams)

‘BBC heeft met angstzaaien en propaganda de Schotten hun onafhankelijkheid ontnomen………‘ (o.a. naar aanleiding van een artikel op The Canary) (en zie de links in dat bericht)

‘Hajo Meijer 12 augustus 1924 – 23 augustus 2014‘

‘Palestijnse man met syndroom van Down gearresteerd door ‘dappere’ Israëlische militairen: hand gebroken en 3 dagen opgesloten…….‘ (zie voor meer fascistisch geweld door Israël de berichten onder de links in dat artikel en nee dat heeft niets met antisemitisme van doen!!)

Archived: UncategorizedTagged: antisemitisme, BBC, BBC Scotland, Brexit, concentratie kampen, demonisering, Hajo Meijer, Israël, Jeremy Corbyn, K. Adams, manipulatie, N. Sturgeon, onafhankelijkheid, Palestijnen, propaganda, SNP, verkiezingenLeave a Comment on BBC Scotland manipulates Scottish elections

CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

Posted on May 5, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

Eergisteren is er flink wat tumult ontstaan over een rekruteringsvideo van de CIA, waarin een Latijns-Amerikaanse CIA agent genaamd ‘Mija’ het werken bij deze enorme terreurorganisatie aanprijst als het werken voor een organisatie waar men geen onderscheid maakt tussen de beloning voor man en vrouw, daarbij draagt ze een T-shirt waarop het ‘girl power’ symbool is te zien en de tekst ‘Mija je bent het waard……’ (in het Engels zoals je begrijpt)

Deze Mija stelt in de video onder andere een gekleurde vrouw te zijn, een cisgender*, die gediagnosticeerd werd als zou ze een gegeneraliseerde angststoornis hebben (met de Engelse verkorting GAD), iemand die overal beren op de weg ziet……. ha! ha! ha! ha! In dit geval lachwekkend, wat deze stoornis natuurlijk niet is, daar de CIA inderdaad overal gevaar ziet of beter gezegd creëert, daar angst het verdienmodel is van geheime diensten (ook in ons land) en met het creëren van angst hebben deze en andere geheime diensten van de VS (meer dan 25!!) geen moeite waarbij men zich bedient van leugens, bedrog en andere manipulaties…… Als het daarbij gaat om onwillige buitenlandse regimes: bedienen deze geheime diensten zich van het organiseren van opstanden en draaien zelfs de hand niet om voor het plegen van coups, waarbij men dit in eigen land verkoopt als ‘het beschermen van de VS……’

Op meer manieren geeft Mija aan dat ze een zelfstandige vrouw is en commentaar aan het eind van de video luidt: weet wat je waard bent, regel je omgeving. Mija je bent het waard…….. Iemand heeft als commentaar onder de video toegevoegd dat mensen in andere delen van de wereld, die ook maar even proberen hun omgeving te regelen, vaak eindigen als vermoord door de CIA of worden vermoord door figuren die in opdracht van de CIA handelen……

Het is uiteraard te ziek voor woorden dat de CIA zaken misbruikt als die uit de vrouwenstrijd en dat voor een continent waar de CIA op vreselijke manieren regimes heeft getraind te martelen en dat ook zelf heeft gedaan, waarbij de vreselijkste vormen van marteling NB werden gebruikt op vrouwen…….. (martelingen beschreven door Caitlin Johnstone in het hieronder opgenomen artikel)……. De CIA is zelfs verantwoordelijk voor moorden op milieuactivisten in Latijns-Amerika, zoals de moord op Berta Cáceres….**

Ongelofelijk te zien en te lezen dat de CIA werkelijk alles en iedereen kan misbruiken om haar terreur over de wereld uit te oefenen en dat ook nog eens voor een groot deel doet met inkomsten uit drugshandel….. Velen stellen dan ook dat de CIA, andere geheime diensten in de VS, waaronder de FBI en de DEA (Drug Enforcement Administration) de grootste drugsimporteurs zijn in de VS…..

Lees het artikel van Caitlin en zegt het voort, de hoogste tijd dat iedereen de CIA gaat zien voor wat het werkelijk is: de grootste terreurorganisatie ter wereld!! Zodat men eindelijk de reguliere westerse media kan aanwijzen als brengers van fake nieuws (nepnieuws), ander bedrog en smerige manipulaties, die er geen moeite mee hebben om alle leugens van de CIA of NSA blindelings over te nemen…… Waarbij de ‘journalisten’ niet zelden stellen dat ze hun berichten hebben gecontroleerd, terwijl die controle bestaat uit het kijken of andere massamedia deze berichten ook hebben overgenomen, zonder dat men de inhoud daadwerkelijk kritisch heeft onderzocht……. Het zijn dan ook juist de reguliere westerse (massa-) media die fake news brengen en de boel helpen te manipuleren, neem alleen al de aanloop naar en de illegale oorlog tegen Irak >> heb je daar ooit ook maar één rectificatie voor gezien, bijvoorbeeld in de NRC of de New York Times?? (voor zover je de NRC kan zien als massamedium)

Intersectional Torturers

by Caitlin Johnstone

Listen to this article.

Social media was ablaze yesterday over a CIA recruiting video which you should definitely watch if you haven’t seen it already, because it has to be seen to be believed.

The video features a Latina CIA officer proudly describing her ascent to her position in one of the most depraved institutions
that has ever existed using a jaw-dropping fountain of social justice
buzzwords and appeals to Latin American culture while wearing a t-shirt
featuring a girl power symbol and the caption “Mija, you are worth it.”

“I
am a woman of color, I am a mom, I am a cisgender millennial who’s been
diagnosed with generalized anxiety disorder (GAD),” she says. “I am
intersectional, but my existence is not a box-checking exercise. I am a
walking declaration. A woman whose inflection does not rise at the end
of her sentences suggesting that a question has been asked.”

“I
did not sneak into the CIA,” says the officer over
inspirational-sounding music, adding, “At 36, I refuse to internalize
misguided patriarchal ideas of what a woman can or should be.”

“Know your worth, command your space. Mija, you are worth it,” the video concludes.

“People
in other parts of the world who make even modest efforts to ‘command
their space’ often end up murdered by the CIA or its proxies,” someone commented under the video.

It’s
honestly one of the most appalling things I’ve ever seen. To see ideas
and values that are intended to protect and elevate disempowered members
of the human community exploited to promote an immensely powerful
government agency notorious for its down-punching assaults on those very
populations is horrifying, to put it mildly.

This would after all be the same CIA that has inflicted many murderous and catastrophic interventions upon the world in general and Latin America in particular. The same lying, drug-running, warmongering, propagandizing, psychological terrorizing institution whose extensive use of torture has reportedly included
“Rape, gang rape, rape using eels, snakes, or hard objects, and rape
followed by murder; electric shock (‘the Bell Telephone Hour’) rendered
by attaching wires to the genitals or other sensitive parts of the body,
like the tongue; the ‘water treatment’; the ‘airplane’ in which the
prisoner’s arms were tied behind the back, and the rope looped over a
hook on the ceiling, suspending the prisoner in midair, after which he
or she was beaten; beatings with rubber hoses and whips; the use of
police dogs to maul prisoners.”

So
it’s understandable that a video promoting this agency using language
intended to uplift women, Latin Americans, and those struggling with
mental illness has been met with widespread ridicule and mockery. Of course, it was only a matter of time before this outrage elevated the video to the attention of mainstream conservatives and it was turned into another vapid partisan issue.

“China and Russia are laughing their asses off watching CIA go full woke,” tweeted Donald Trump Jr. “‘Cisgender.’ ‘Intersectional.’ It’s like The Babylon Bee is
handling CIA’s comms. If you think about it, wokeness is the kind of
twisted PSYOP a spy agency would invent to destroy a country from the
inside out.”

Yes Junior, the CIA is trying to destroy the very empire it exists to defend, using “wokeness”. Fucking moron.

“The
CIA once had a mission against the Soviets, then Al Qaeda, but it is
now a slothful, wasteful bureaucracy, overrun with politically correct
slogans and militant mediocrity- as is the whole ‘intelligence
community’,” tweeted radio host Buck Sexton.

Yeah
the CIA was awesome when it was murdering and torturing Muslims and
communists, but now it’s just a wasteful bureaucracy. Putz.


blaire erskine

✔


@blaireerskine

Why I love working for the CIA.

Embedded video 

10:20 PM – May 3, 2021

Twitter Ads info and privacy

7,823 people are talking about this

(voor de video in dit bericht, klik hier naar het originele Twitterbericht)

To be clear, here are the things we learned from the CIA’s “I am intersectional” video:

  • The CIA has unbelievable audacity.
  • There is no value system the CIA won’t exploit.
  • The politics of identity are not in and of themselves enough to meaningfully challenge power.

Here are the things we did not learn from the CIA’s “I am intersectional” video:

  • Inclusiveness is bad.
  • Republicans are smart.

The
video is significant because it shows an agency staffed entirely by
sociopaths using extremely manipulative language to advance its
predatory agendas, not because it vindicates your dopey ideology. It’s
so dumb and depressing how everything real gets twisted and bogged down
into fake partisan bullshit.

The CIA can use, has used, and will use any
ideological position to advance its agendas. That’s what’s so creepy
about the video: it’s a high-budget, in-your-face example of how
predatory manipulators operate, and it sets off our predation alarms.
It’s not because “woke bad”.

Sociopaths
don’t use language like normal human beings; normal people use language
for connection and communication, while sociopaths use it for
manipulation and control. Seeing it laid out openly, with language toyed
with in a way that is entirely divorced from human value, is
shudder-inducing.


CIA✔

@CIA

#WednesdayWisdom

“I am unapologetically me. I want you to be unapologetically you, whoever you are. Whether you work at #CIA, or anywhere else in the world.

Command your space. Mija, you are worth it.”

2,264     5:40 PM – Apr 28, 2021


3,718 people are talking about this
 

 

Still,
it is in some sense comforting to know that after all this time, after
all that practice, after all that research into the mechanics of the
human mind, and even with all its vast resources, the CIA can still make
a sloppy propaganda video that is subject to viral disgust. They might
be sociopaths, they might have an immense budget supplemented by their
own covert drug trafficking programs,
but at least the missing empathy centers in their brains sometimes make
it difficult for them to understand normal human beings enough to
manipulate them effectively.

It’s
just so crazy that people still support this warped, perverse
institution. It says so much about the power of Hollywood brainwashing,
and about the power of denial. People just assume the CIA no longer does
the profoundly evil things we know for a fact it has done in the past,
and this assumption is based on literally nothing. It’s based on no
factual evidence whatsoever. It’s believed because it is comfortable.

You
can be sure that when the next revelation about some unfathomably evil
thing the CIA did in the past comes out, people will say “Boy I’m sure
glad it’s not like that anymore! Today’s CIA is intersectional!”

Inept sociopaths go to prison.

Mediocre sociopaths become cops.

Effective sociopaths become CEOs.

Clever sociopaths join the CIA.

Intersectional Omnicide

“The bombers will be emblazoned with rainbow flags
and flown by empowered women of all colors
who will scream ‘YAAASSS QUEEN!’ as the mushroom clouds arise.”https://t.co/wGH8YPXigX

— Caitlin Johnstone ⏳ (@caitoz) August 25, 2019

Intersectional Omnicide

Our weapons will be manufactured by corporations
that have pansexual CEOs and Muslim shareholders.

The bombers will be emblazoned with rainbow flags
and flown by empowered women of all colors
who will scream “YAAASSS QUEEN!” as the mushroom clouds arise.

The desert sand will turn to glass in the blasts,
and that glass will become a ceiling,
and that ceiling will be shattered
by a lesbian CIA Director.

People will be vaporized on the spot,
or watch their own bodies fall apart like sandcastles,
but they will never be misgendered.

We will march as equals,
white, black, Asian, indigenous,
and whatever miscellaneous extras we can find
(so long as they’re photogenic enough for Instagram),
arm-in-arm singing “Fight Song” in one voice
beneath a drone-filled sky
to the edge of extinction
where we will leap together
screaming “This is all Susan Sarandon’s fault!”
into the face of the abyss.

It won’t be pretty,
it won’t be wise,
but at least,
for one glorious flash,
we will get to feel like we really tried.

___________________________

___________________________

___________________________

My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, liking me on Facebook, following my antics on Twitter, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge. The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at 
my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. 

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | May 4, 2021 at 12:01 pm | Tags: cia, imperialism, intersectional, propaganda
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2zr

Comment    See all comments

 

========================================

*  Cisgender, vereenkomend met het geboortegeslacht, ofwel een tegenhanger van
trangender, want daar heeft een groot deel van Latijns-Amerika de pest
aan, uiteraard erin gepeperd vanaf de rk kansel, gesteund door de wolf in schaapskleren en fascistenvriend paus Franciscus…… 

** Zie: ‘Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras‘ (Honduras het land waar de CIA in opdracht van Obama en Hillary Clinton in 2009 een staatsgreep pleegde tegen de democratisch gekozen president Manuel Zelaya en diens regering……) en zie:

‘Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres……….‘

——————————————-

Zie ook: ‘Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘

‘Honduras wordt geteisterd door doodseskaders die worden gesteund door…. de VS!!‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Bolivia: staatsgreep maakt eind aan succesvol presidentschap Evo Morales‘ (een staaatsgreep die duidelijk werd georganiseerd en geregisseerd door de CIA) (zie ook de links in dat bericht naar meer artikelen over Bolivia….)

‘Honduras 10 jaar na de VS coup: het verzet is springlevend en de repressie groot‘

‘Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord‘

‘Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………‘ (deze aciviste, Yeneth Urquia, werd na Berta Cáceres vermoord, ook vanwege verzet tegen een waterkrachtcentrale) 

‘Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..‘

‘VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……‘

‘BBC volkomen krom over de vluchtelingen uit Honduras die wel degelijk door Trump met geweld worden bedreigd‘

‘Argentinië: protesten bij politiek proces tegen welzijnsactivist……‘

‘Mexico: mensenrechten- en milieuactivist Isidro Baldenegro vermoord……..‘

‘Trump
letterlijk: “Barbwire used in the right way can be a beautiful sight”
Trump op een verkiezingsbijeenkomst over het ‘probleem van de
vluchtelingenkaravaan’ uit de door de VS gecreëerde ellende in Honduras
‘

‘VS stuurt 5.000 militairen extra naar de grens met Mexico, als wapen tegen de karavaan met armen uit Latijns-Amerika‘

‘Trump stuurt 800 militairen naar de Mexicaanse grens met de VS om arme vluchtende drommels tegen te houden……‘

‘Obama
biedt excuses aan voor staatsgreep in Argentinië en stelt dat het VS
beleid drastisch is veranderd…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘

Archived: UncategorizedTagged: angstzaaien, B. Cáceres, CIA, coup, DEA, demonisering, drugshandel, FBI, Honduras, manipulatie, martelen, nepnieuws, NSA, Urquia, vrouwenemancipatie, vrouwenonderdrukking, VS buitenlands beleidLeave a Comment on CIA rekruteert folteraars met een beroep op vrouwenemancipatie: een fikse rel in de VS

NVWA zet zieke dieren op transport, terwijl het haar taak is dit tegen te gaan

Posted on May 5, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
NVWA zet zieke dieren op transport, terwijl het haar taak is dit tegen te gaan

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) is een inspectieorgaan dat haar werk niet doet en dat is helaas al heel lang zo: fanatiek als het om roken in een café gaat en in het tegengaan van alcoholaankopen door jongeren die de 18 jarige leeftijd nog niet hebben bereikt, maar als het gaat om het vreselijke leed dat dieren wordt aangedaan in de intensieve veehouderij is dit waardeloze inspectieorgaan ‘niet thuis’, sterker nog: de NVWA werkt mee aan zware dierenmishandeling…..*

Het ‘nieuwste voorbeeld’ geeft Animal Rights in haar laatste petitie voor dit doel: NVWA medewerkers laten zwaar zieke dieren gewoon op transport zetten. Een klokkenluider van de NVWA liet zelfs weten dat de controle op de exportverzamelpunten geen flikker voorstelt >> ofwel alles is gericht op het exporteren van zoveel mogelijk dieren……. Ongelofelijk dat de NVWA durfde te reageren met het belachelijke verhaal dat dieren onderweg mogelijk worden omgewisseld…… De NVWA is dan ook al lang een lobbyorganisatie voor boeren en hun koepelorganisaties (zoals LTO Nederland), niet vreemd dan ook dat dit misdadige inspectieorgaan geen donder doet tegen het overmatig gebruik van landbouwgif…… (benieuwd of de top van de NVWA en hun dierenartsen op één of andere manier worden omgekocht, het zou me niet verbazen en een strafrechtelijk onderzoek meer dan waard!!)

Zie wat een vreselijke martelingen dieren moeten ondergaan, dag in dag uit, jaar na jaar, er is maar een manier om dit te stoppen, stop met het eten van vlees en gebruik van zuivel, zo ben je niet langer mede verantwoordelijk voor vreselijke dierenmishandeling….. Bovendien is het eten van vlees slecht voor je lichaam, zo veroorzaakt vleeseten obstipatie (moeilijk naar de WC gaan) en is het verantwoordelijk voor diverse kankers, zoals maag en darmkankers…… Gelukkig ontdekken steeds meer mensen dat veganistisch eten uitermate goed is voor je lichaam, er zijn dan ook steeds meer atleten die overgaan op veganisme, daar het daadwerkelijk helpt om de conditie aanzienlijk te verbeteren!! Daarnaast is de intensieve veehouderij verantwoordelijk voor antibioticaresistentie, plus het veroorzaken en verspreiden van besmettelijke ziekten als griepvirussen (of vira…..)

Verder is de intensieve veehouderij een enorme aanjager van de klimaatverandering, o.a. -door de sojateelt waarvoor men grote gebieden van oerwoud platbrandt, zoals in het Amazonewoud (Nederland is na China de  nummer 2 importeur van deze soja), -middels het transport van deze soja met zwaar vervuilende zeeschepen, -middels het transport met dieren, dan wel met hun kadavers dan wel onderdelen daarvan, -door de enorme uitstoot van methaangas, een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2 en daarover gesproken: de intensieve veehouderij in de EU produceert meer CO2 dan alle autoverkeer in dat gebied…….

Wat betreft de NVWA nog het volgende: dit misdadige inspectieorgaan wordt betaald met ons belastinggeld!!

Lees en teken de petitie van Animal Rights ajb en geeft het door!

NVWA zet zieke dieren op transport

Animal Rights info@animalrights.nl

Foto: vrachtwagen vol met varkens op transport

De NVWA staat tientallen keren per jaar toe dat ernstig zieke dieren op transport worden gezet naar het buitenland. Varkens hebben letsel, zijn mank, kunnen niet zonder pijn lopen of hebben abcessen zo groot als een voetbal. Het vervoeren van ernstig zieke dieren is verboden in Nederland en daarom wordt elk transport vooraf gecontroleerd door een dierenarts.

In 2019 vroegen wij rapporten op in België. Daaruit blijkt dat bij aankomst bij de slachthuizen misstanden worden geconstateerd. Zo schrijft een Belgische dierenarts op dat van de 21 gearriveerde fokvarkens er 10 niet pijnloos konden lopen. 

 Foto: varken met groot abces in hals.

Varkens bij aankomst in België.

TEKEN NU

Wij hebben klachten ingediend tegen
de dierenartsen van de NVWA. Afgelopen vrijdag was er een zitting bij
het Veterinair Beroepscollege. Volgens de NVWA kunnen de misstanden ook
zijn ontstaan omdat gezonde dieren halverwege het transport omgeruild zijn. Dit is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig. Over 8 weken verwachten we de uitspraak en we hopen dat iemand verantwoording af zal leggen.

Zelfs de minimale regels omtrent dierenwelzijn worden niet nageleefd.
De inmiddels gestorven dieren zijn hier niet mee geholpen, maar we eisen
wel gerechtigheid voor het veroorzaakte leed. Doe hier niet meer aan mee en kies voor een plantaardig dieet.

Teken je onze petitie voor dierenrechten in de Grondwet?

Met hartelijke groet,

Susan Hartland, 

Directeur Animal Rights. 

PS Een medewerker van de NVWA zei tegen RTL Nieuws: “De
controles op de exportverzamelplaatsen stellen geen flikker voor.
Handhaven en rapporten schrijven is een restpost, want alles is erop
gericht om de export niet in de weg te zitten.”

DIERENRECHTEN IN DE GRONDWET

         Foto: varken kan niet meer staan.Ziek en gewond bij aankomst.

============================== 

* Zie o.a.: ‘Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws)

Zie ook: ‘Von der Leyen
(voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP
maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties
‘

‘Varkenshouder: MRSA bacterie is ongevaarlijk, maar ik zorg wel dat ik en mijn gezin vrij zijn van MRSA………..‘

‘EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt‘

‘EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt‘

‘De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘

‘Uitstoot methaangas op hoogste punt sinds men begon met metingen in 1983‘

‘Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ (en zie de links in dat bericht!)

‘Kinderen in Nederland: laat je niet foppen met tonijnmoot van John West‘

‘Ruimtelijke ordening houdt geen rekening met de zeespiegelstijging: de vernietiging van een enorm kapitaal ligt op de loer‘

‘Dierenbeulen
van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze
naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt
‘

‘Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……‘
(en zie de links in dat bericht) Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..

‘Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië‘

‘Derving is winstgevend!‘
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!
)

‘Vrachtwagen vol varkens vliegt midden op de A50 in brand, meerdere dieren overleden‘

‘Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

‘56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘ 

‘Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

‘Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

‘Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

‘Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt‘

‘Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd‘

‘Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen‘

‘Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal‘

‘Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..
‘

‘Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen‘

‘Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende‘

‘Stikstof: de feiten op een rij‘ (!!!!) (zie ook de links in dat bericht)

‘Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland‘

‘Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling‘

‘Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken
‘

‘Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie‘

‘Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
‘
 

‘Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft‘ 

‘Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘

Archived: UncategorizedTagged: dierenrechten, dierenwelzijn, export, gevaar voor de volksgezondheid, inspecties, intensieve martel veehouderij, klimaatverandering, marteling, NVWA, soja, varkensboeren, volksgezondheid en economieLeave a Comment on NVWA zet zieke dieren op transport, terwijl het haar taak is dit tegen te gaan

Testbewijs tijdelijke maatregel? ‘Samen tegen Corona met een vrijwillige vaccinatie’: een ongekend ‘business model’

Posted on May 4, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Testbewijs tijdelijke maatregel? ‘Samen tegen Corona met een vrijwillige vaccinatie’: een ongekend ‘business model’

 Het volgende bericht komt van Marc Jacobs, gevonden op Linkedin:

 Marc Jacobs, PhD


• 3de+


Scientist @ the intersection of psychology, innovation, and applied statistics / epidemiology


20 u •
 

Het kabinet geeft aan dat het vragen van een
testbewijs voor toegang een tijdelijke maatregel is. Waar heb ik dat
eerder gehoord?

Daar waar je vroeger gezond was tenzij anders
bepaald, bijvoorbeeld door een arts of MRI of CT scan, ben je nu in
feite ziek, tenzij anders bepaald.

Bepaald, door testen die niet
eens in de buurt komen van de betrouwbaarheid van medische diagnoses
(multidisciplinair overleg, meerdere verschillende testen).

De
mate van vals positieven is namelijk een onderdeel van de basiskans op
besmetting en die is nog steeds klein, zeker voor bepaalde
leeftijdsgroepen.

Als businessmodel is het wel een niet te miskennen next step. Je hebt ineens de hele wereld te behandelen.

Welke industrie zou dat niet willen – de gehele wereldpopulatie als klant?

Over vertrouwen gesproken.

Persoonlijk, zoals altijd.

7,50 euro betalen voor toegangstest, volgens kabinet is dat uit te leggen


nos.nl • Leestijd: 2 minuten

=================================

Toegangstesten voor € 7.50 en dat is uit te leggen volgens het zwaar disfunctionerende kabinet Rutte 3….. Ach wat interesseert het dit neoliberale NB demissionaire kabinet dat 4 miljoen mensen tegen, op, of onder de armoedegrens moeten leven, die moeten elke cent tien keer omdraaien en ach dan doen die verder maar niet mee….. 

Het vaccineren zou niet verplicht worden, nee maar als je daarna nergens naar binnen mag, kan je niet meer spreken van een vrije keuze maar van oneigenlijke dwang…….. Zoals het eruitziet moet je straks ieder jaar een nieuwe vaccinatie tegen het Coronavirus halen….. Over een succesvol ‘businessmodel’ gesproken…..

Elke dag hoor je op Radio1 en BNR wel voorbijkomen dat er snel een nieuw kabinet moet komen: er moet geregeerd worden…. Alsof Rutte 3 niet van de ene blunder naar de andere sukkelde en daarbij het grootste deel van de bevolking een enorm oor aannaaiend…… Op zeker: als we 4 jaar lang een kabinet zouden hebben gehad dat op de winkel had gepast, was het met Nederland nu heel wat beter gesteld geweest……..

Zie ook: ‘Akerboom (chef AIVD)
waarschuwt voor Corona-extremisme op straat en de sociale media, ofwel
graag meer bevoegdheden, geld en censuur
‘

‘Google, Facebook en Twitter gaan nu zelfs de geschiedenis manipuleren en censureren‘ (en reken maar dat er wat betreft het Coronavirus nog heel veel zal worden gecensureerd in de nabije en verdere toekomst….) (en zie de links in dat bericht)

‘Coronavirus: Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze lopen…..‘ (ja en nu nog een verklaring bij het kopen van een auto dat je de fabrikant niet verantwoordelijk stelt voor eventuele constructiefouten die tot zware ongelukken leiden….. ha! ha! ha! ha! ha! >> de fabrikanten van de vaccins eisen van overheden dat ze niet aansprakelijk mogen worden gesteld voor ernstige bijwerkingen, ‘veilig idee hè?’)

‘COVID-19 vaccins en
de bijwerkingen ‘die zijn te verwaarlozen’: een les van Pierre Capel,
emeritus hoogleraar besmettingsleer en immunologie
‘

‘COVID-19: gezonde mensen maken elkaar niet ziek‘

‘Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus
‘

‘Astra
Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig
voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch
wel, uhhhh…..
‘ 

‘Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen‘

‘Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen‘

‘Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

‘AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins‘

‘Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!‘

‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘
(het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden…..)

‘Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (een artikel van Mario Ortiz Buijsse)

‘Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

‘Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..‘

‘Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘

‘‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend…..’ ha! ha! ha! ha!‘

‘Coronavirus: lord
Sumption gedemoniseerd daar hij kritiek leverde op de lockdown en
gedeeltelijke weerlegging van de kritiek op beweringen van Baudet
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen
‘
(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

‘CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘

Archived: UncategorizedTagged: angstzaaien, avondklok, burgerrechten, Coronavirus, Grapperhaus, Hogo de Jonge, M. Jacobs, mensenrechten, PCR test, Rutte, Rutte 3, vaccinatie, vaccins, volksverlakkerijLeave a Comment on Testbewijs tijdelijke maatregel? ‘Samen tegen Corona met een vrijwillige vaccinatie’: een ongekend ‘business model’

4 en 5 mei spotje van de overheid: Dodenherdenking en ‘vrijheid’

Posted on May 4, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
4 en 5 mei spotje van de overheid: Dodenherdenking en ‘vrijheid’

Mensen wat een enorme ergernis het voorlichtingsspotje van de overheid voor 4 en 5 mei……. We moeten de doden herdenken en de vrijheid vieren, maar wel bewust zijn van de beperkingen die dat op kan leveren (gegarandeerd dat men op de meer dan belachelijke burger- en mensenrechtenschendende Coronamaatregelen doelt, alsof die ook maar iets hebben toegevoegd…..) Neem de avondklok voor het laatst ingevoerd tijdens de bezetting van nazi-Duitsland: terwijl bij de onlangs opgedoekte avondklok, na invoering het aantal besmettingen alleen maar is toegenomen en toch werd deze gehandhaafd…..

In het spotje zie je ook een blauwhelm, maar je ziet niet het Nederlandse leger in actie als onderdeel van een VS bezettingsmacht (NAVO immer onder militair opperbevel van de VS) waarbij ook Nederlandse militairen meerdere grove oorlogsmisdaden hebben gepleegd middels bombardementen op burgerdoelen…… Trouwens ook over die blauwhelmen is nog wel wat op te merken, daar die niet zelden ook worden ingezet na een door de VS gestarte illegale oorlog en dat op basis van enorme leugens >> de blauwhelmen mogen optreden om de door de VS gecreëerde chaos te boven te komen…….

Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte

Hier de volledig tekst van het spotje van 27 seconden: 

Vrijheid, 5 oorlogsjaren waren we het kwijt. Op 4 mei herdenken we alle oorlogsslachtoffers, iedereen met eigen herinneringen en gedachten. Op 5 mei vieren we onze bevrijding, maar beseffen we ook dat vrijheid niet vanzelfsprekend is. Leven in vrijheid vraagt om verantwoordelijkheid van ons allemaal (…..) Op 4 en 5 mei staan we samen stil bij onze vrijheid (…..)

Je zou zo zeggen dat er niets mis is met deze tekst, al geven de door mij in vet weergegeven woorden wel te denken, bovendien vind ik e.e.a. nogal aanmatigend, alsof we precies moeten denken zoals in de tekst is weergegeven…… Vrijheid moet ten allen tijde vanzelfsprekend zijn, we leven immers niet in een dictatuur….. En dan het: vrijheid vraagt om verantwoordelijkheid >> hoe dat zo? Wordt hier zoals zojuist al opgemerkt niet duidelijk gedoeld op het Coronavirus, immers daarmee is zoals gezegd een fiks deel van onze vrijheid ingeperkt en dat nogmaals volledig zinloos, immers er is totaal geen bewijs dat we meer besmettingen zouden hebben
gehad zonder avondklok en andere burgerrechten inperkende maatregelen, dat zijn aannames!! Zoals de demonstraties tegen deze maatregelen ook hebben bewezen: geen grote aantallen extra besmettingen…..   

Hier de video met het spotje van de overheid: 

Vanuit een ander standpunt kan je ook nog zeggen dat het spotje uiterst hypocriet is, zeker gezien de zin dat vrijheid om verantwoordelijkheid van ons allemaal vraagt >> hoe is het dan mogelijk dat de ‘grote regeringspartijen’ een zo inhumaan vluchtelingenbeleid voeren, sterker nog een beleid dat ingaat tegen het ook door Nederland getekende VN Vluchtelingenverdrag en een beleid dat sterk lijkt op het beleid van voor de Tweede Wereldoorlog: vluchtelingen uit Duitsland terugsturen, omdat Nederland zo’n ‘goede band’ had met de Duitse nazi’s (zo feliciteerde Wilhelmina Hitler met het overleven van een aanslag in 1939…….) Nu sturen we zelfs vluchtelingen weg (en laten ze deporteren) terwijl die voor een groot deel op de vlucht zijn geslagen voor VS (en NAVO) terreur, waaraan ook Nederland heeft deelgenomen…… 

Nederland helpt zelfs mee aan de genocide die in Jemen wordt uitgevoerd door de Saoedische terreurcoalitie, dit door leveringen van wapenonderdelen, uiterst hypocriet: immers wapens mogen niet geleverd worden, maar wel als het onderdelen van wapens zijn die men in Saoedi-Arabië zo in elkaar kan zetten….. Voorts heeft het Nederlandse koningshuis goede banden met de dictators in die reli-fascistische dictatuur……

Vanavond dodenherdenking: tijd dat we dan ook eens stil staan bij het feit dat het leger en de politie een aanzienlijk aantal fascisten in de gelederen hebben…. Sterker nog: dat de grote regeringspartijen in feite fascistische maatregelen steunen en dan heb ik het niet over de fascistische PVV beweging of de Forum voor Democratie fascisten, maar over de VVD, D66, CDA en PvdA…… We herdenken een door de nazi’s begonnen oorlog terwijl we dezelfde fouten maken als voorafgaand aan WOII: haat tegen minderheden (Marokkanen en andere islamitische burgers, de Joden van de 21ste eeuw >> ook in Nederland voor WOII veel antisemitisme!!) en de haat tegen vluchtelingen, zoals die ook voor WOII werden gehaat en daarbij ging het niet alleen om Joden, maar ook om: politieke vluchtelingen, homo’s, Roma en Sinti, zij werden destijds in grote getale door de Nederlandse douane teruggestuurd naar nazi-Duitsland, regelrecht in de handen van de Gestapo…. De zo bejubelde Nederlandse koningin Wilhelmina was zelf een Jodenhater en wilde om haar Paleis Het Loo in een straal van 50 kilometer geen opvang van vluchtelingen (de enkelen die nog wel het land in mochten…..)

En in Indonesië was de NSB voor WOII zelfs de grootste partij……

Hoe kan het dat de ‘grote partijen’: VVD, D66, CDA, en PvdA dat soort
maatregelen (zoals die tegen het opnemen van vluchtelingen) hebben
doorgevoerd, maatregelen die zo uit de kokers van de PVV en FVD fascisten komen…..

‘Misschien’
moet het Nationaal Comité 4 en 5 mei eens aandacht aan deze zaken schenken en de
burgers waarschuwen voor het afglijden naar een steeds rechtser
regeringsbeleid……  

Zie ook: ‘Kranslegging op de Dam door ‘paramilitaire organisatie’ Scouting Nederland‘

‘Richard von Weizsäcker (voormalig president West-Duitsland) was officier van de Wehrmacht en werd onderscheiden met het IJzeren Kruis tweede en eerste klasse‘

‘Dodenherdenking:
Van Toorenburg (CDA 2de Kamer), echt heel beangstigend dat gevangenen
‘allahu akbar’ riepen tijdens de herdenking
‘

‘4 mei de Dodenherdenking en de komende EU verkiezingen‘

‘Dodenherdenking 4 mei 2018: met een smerige, hypocriete stank………‘

‘Dodenherdenking geen plaats voor vluchtelingen, maar wel voor militairen die vluchtelingenstromen mede veroorzaakten………. Kockelman vliegt weer uit de bocht…..‘

‘Nationaal Comité 4 en 5 mei schiet alweer een akelige bok……….‘

‘Dodenherdenking: twee minuten stilte of een half uur spreken……….‘

Archived: UncategorizedTagged: Afghanistan, bezettingsmacht, comité 4 en 5 mei, dodenherdenking, fascisten, FVD, genocide, illegale oorlog, Irak, Jemen, NAVO, nazi-Duitsland, PVV, verzet, vluchtelingenverdrag, VN, VS buitenlands beleid, WOIILeave a Comment on 4 en 5 mei spotje van de overheid: Dodenherdenking en ‘vrijheid’

Navalny besproken door David Attenborough uh: BBC’s Steve Rosenberg

Posted on May 4, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Navalny besproken door David Attenborough uh: BBC’s Steve Rosenberg

Steve Rosenberg is de Moskou correspondent voor BBC World Service (radio) en als de andere presentatoren moet men met meer met dictie spreken, dus van hoog naar laag of vice versa, tenenkrommend en zeker als je op een kleine radio luistert moeilijk te verstaan. Deze Rosenberg heeft zich de manier van spreken aangemeten van David Attenborough, je weet wel de Britse bioloog en zijn mooie tv natuur documentaires…….

Afgelopen vrijdagnacht in het nieuws op BBC W.S. een bericht van Rosenberg over Navalny, je weet wel de fascist die zelf bewezen misdaden heeft gepleegd…… Alsof Rosenberg een leeuw in de bosjes zag zitten die loerde op Navalny, ofwel hij berichtte deels half fluisterend, inderdaad als Attenborough ha! ha! ha! Ja, ik krijg al de slappe lach als ik er aan denk, wat een enorme knurft!!

Fantast en haatzaaier Rosenberg voor een meer dan levensgrote affiche van fascist Navalny…….

Volgens Rosenberg heeft Navalny Putin de mantel uitgeveegd in een interview (ik dacht vanuit het ziekenhuis waar hij ligt), wat hij ook liet horen, daarmee gaf Navalny nog eens het zoveelste volledig overbodige bewijs dat er niet veel klopt van zijn verhalen, verhalen als zou de vrijheid van meningsuiting sterk te leiden hebben in Rusland, bovendien mag hij al helemaal niet klagen daar hij nu in een gewoon ziekenhuis zit en blijkbaar niet zo verzwakt is dat hij niet fiks z’n dak uit kon gaan….. Voorts bewijst Rosenberg zelf ook dat hij alle vrijheid heeft om zaken te stellen in Rusland, deze figuur komt keer op keer met leugens en kan toch blijven berichten vanuit Rusland……

Voorts is dit een zoveelste teken dat Putin in het geheel niet bang is de verkiezingen in september te verliezen, waar men in het westen keer op keer stelt dat Navalny de oppositieleider van Rusland is, haalt deze 2 à 3% van de stemmen…. Gelukkig dat het grootste deel van de Russische bevolking fascisten nog steeds haat!! Ook het aantal demonstranten werd schromelijk overdreven en zelfs als die overdreven aantallen waar zouden zijn geweest, dus ‘vele tienduizenden tot zelf wat ik hoorde honderdduizenden’, zou dit nog maar een aantal zijn dat op zeker het verschil niet kan maken in Rusland……. Als ik Putin was zou ik Navalny dan ook gratie verlenen, maar wel goed in de gaten houden, eens een fascist…….

En ik hoop dat ze Rosenberg snel een ferme schop onder de bips geven, het gebouw uit, wat een uiterst vervelende hufter, bah!! (er zijn trouwens meer imitators onder de BBC presentatoren, zo doet de ‘financieel deskundige’ (voor wat dat waard is) Roger Hearing uiterst irritant John Cleese na in één van de vele sketches op Monty Python……

Zie ook: ‘BBC krijgt geen genoeg van anti-Russiche leugens: Rosenberg met 180 gierend uit de bocht…….‘

‘BBC World Service: Rusland heeft VS verkiezingen gemanipuleerd……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

Hier een video van Rosenberg die Putin vragen stelt, duidelijk te horen dat Rosenberg ook gewoon kan spreken, lullig dat de video wordt afgekapt op het moment dat Putin Rosenberg vraagt waarom Russische deskundigen niet mee mochten doen aan het onderzoek dat tot de de belachelijke conclusie leidde dat Navalny was vergiftigd met novitsjok, wat je onmogelijk kan overleven, nee als het moeilijk wordt voor Rosenberg stopt men de video simpelweg terwijl Putin nog spreekt……. Overigens ook in het geval van Skripal en zijn dochter wilde Rusland deelnemen aan het onderzoek van de OPCW (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens), echter dat werd geweigerd, terwijl Rusland NB lid is van de OPCW……

Hier de link naar Engelstalige Twittervideo waarin Rosenberg Attenborough imiteert. (over het Eurovision Songfestival)

Archived: UncategorizedTagged: A. Navalny, BBC, D. Attenborough, fascisten, haatzaaien, novitsjok, OPCW, propaganda, Putin, R. Hearing, Rusland, S. Rosenberg, S. Skripal, volksverlakkerijLeave a Comment on Navalny besproken door David Attenborough uh: BBC’s Steve Rosenberg

Akerboom (chef AIVD) waarschuwt voor Corona-extremisme op straat en de sociale media, ofwel graag meer bevoegdheden, geld en censuur

Posted on May 3, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Akerboom (chef AIVD) waarschuwt voor Corona-extremisme op straat en de sociale media, ofwel graag meer bevoegdheden, geld en censuur

Afgelopen donderdag was het opperhoofd van de AIVD, Akerboom te horen op Radio1 (na 17.30 u.), hij heeft met zijn dienst gewaarschuwd voor extremisme onder groepjes die zich verzetten tegen Coronamaatregelen, maatregelen die een ernstige aantasting zijn van burger- en mensenrechten…… (Akerboom was eerder grofgraaier bij de rampzalige Nationale Politie)

Als eerste liet hij weten dat de meeste dreiging voor aanslagen uit extreem islamitische hoek komt, ook al was er het afgelopen jaar geen dreiging in Nederland, kijkt de AIVD internationaal en daar is ‘natuurlijk wel wat gebeurd’, zeker vanaf de helft van 2020 en wat elders gebeurt kan uiteraard overslaan naar Nederland…… ha! ha! ha! ha! Ja, zo kan je het volk lekker bang houden en haatzaaien tegen de moslims in ons land (al zal hij op alle mogelijke manieren ontkennen dat dit zijn bedoeling is…….)….. Volgens Akerboom is de dreiging iets afgenomen door de Coronacrisis, maar heeft dit zich in de tweede helft van 2020 herstelt (gezien aanslagen elders in de EU)…..

 

Akerboom…… ha! ha! ha! ha! ha!

‘Fijn ook’ dat je figuren als Akerboom nooit hoort waarschuwen tegen de ongebreidelde terreur van NAVO troepen in landen waar deze terreurorganisatie niets te zoeken heeft en zoals in Irak zelfs weigerde te vertrekken, ook al heeft het parlement daar met grote meerderheid vorig jaar januari een verzoek voor ingediend bij de VS en haar NAVO partners, Nederland heeft daarna zelfs nog extra militairen gestuurd (dus nadat dit parlement met haar verzoek kwam…)…. Nee nu de VS heeft aangekondigd haar troepen terug te trekken volgen ook Nederland en andere NAVO-lidstaten (al moet ik nog zien of dit daadwerkelijk zal gebeuren >> de terugtrekking van VS troepen uit dat zo door VS terreur vernielde land….)…. In totaal hebben meer dan 2 miljoen Irakezen door westerse terreur het leven verloren en dan lopen wij te zeuren over de daarmee vergeleken in het niet vallende aantal doden door ‘islamitische aanslagen……’ (maar ja dat zijn meestal witte westerlingen ‘en die zijn nu eenmaal veel meer waard…..’)

Corona is een katalysator voor anti-overheidsgevoelens, zo liet Akerboom ‘hééééél wijs’ weten…… Protesteren, actievoeren en demonstreren zijn een grondrecht in Nederland, aldus Akerboom, echter onder de mensen die zich daarmee bezighouden bevinden zich groepjes (die hij meermaals aanhaalde) die anders willen, groepjes die geweld gebruiken en anderen opjutten…… Het was Akerboom vanuit zijn ivoren toren natuurlijk niet opgevallen dat het in 99 van de 100 gevallen de politie is die zich als eerste van geweld bedient, al zal hij dat waarschijnlijk wel normaal vinden….. Benieuwd dan ook wat hij van de situatie vond die gisteren ontstond bij de Arena, waar Halsema het beter vond toch maar niet in te grijpen >> nee als je geweld wilt gebruiken tegen 12.000 uitzinnige mensen, loop je als politie een enorme kans zelf doelwit van geweld te worden……. Ofwel als je van zins bent te gaan demonstreren moet je zorgen dat je minstens met een paar duizend mensen de straat opgaat, zo kan je politiegeweld voorkomen…..*

Kortom Akerboom wil eigenlijk dat er beperkingen worden opgelegd aan demonstreren, protesteren en actievoeren, iets waarvoor de AIVD al eerder heeft gepleit…… Volgens Akerboom worden mensen ook via de sociale media opgejut en daarbij doelde hij o.a. op hoger opgeleiden, daarbij spreekt hij over een gevaarlijke mix (ha! ha! ha!)….. Tja als je je als arts verzet tegen de achterlijke Coronamaatregelen en je laat dit in het openbaar weten, ben je een complotdenker en een extremist die anderen opjut >> ofwel Akerboom zou daar wel wat censuur willen zien, tja je wilt natuurlijk niet dat men gaat nadenken en massaal de kont tegen de ‘Corona-krib’ gooit……

De voedingsbodem voor extremisme groeit in Nederland, aldus de AIVD chef met koperen fluit; wel Akerboom als je ziet hoe de regering en de overheid in het algemeen met burgers omgaat is het nog een wonder dat al niet veel eerder de vlam in de pan is geslagen!! (neem alleen al het kinderopvangtoeslagschandaal….) Akerboom stelde dan ook het verontrustend te vinden dat men politici, journalisten en anderen belaagt, alsof het aan de orde van de dag is…..** (en zelfs als dat zo zou zijn zou men eens naar de oorzaak moeten kijken….)

Akerboom liet weten dat hij ongerust is over het extremisme onder jongeren (onder de 20) ook al doen die niet anders dan zich verbaal uiten, maar wat vandaag niet is…… Verder is hij bang dat er rechts-extremistische aanslagen zullen gaan plaatsvinden en weer kwam hij daarbij op de proppen met het ophitsen op de soclale media….. Het geslijm van de presentator met Akerboom was ronduit stuitend, voorzetjes gevend zodat Akerboom de bal kon inschieten…. Verder merkte deze dame op dat de NOS die dag haar best had gedaan om deskundigen in de studio te krijgen, maar dat geen van hen dat durfde, ben benieuwd hoeveel men er daadwerkelijk had gesproken, ‘maar goed…’ 

Als voorbeeld van extremisme noemde Akerboom het in brand steken van teststraten, echter bij mijn weten is dat zegge en schrijve één keer gebeurd en heeft men één poging gedaan om dit te doen, een mislukte poging,waar mensen die hier niet van op de hoogte zijn, zullen geloven dat dit meermaals is gebeurd…..

Volgens Akerboom verpesten deze mensen het voor anderen >> alsof het al is verboden je tegen de Coronamaatregelen uit te spreken of daartegen te demonstreren, vergeet niet dat hij het woord; complotdenken al liet vallen…….

Met het mediaoffensief van de AIVD kan je er de klok op gelijkzetten dat de AIVD bij de komende regering zal aandringen op  meer geld en meer bevoegdheden, terwijl deze geheime dienst al veel te veel bevoegdheden heeft en een veel te groot budget krijgt, gezien de  (wan-) prestaties………..

Met zijn woorden zaaide Akerboom, zoals de media en politici al zo lang doen, nog eens extra haat tegen mensen die zich
niet als een schaap laten vaccineren en die volkomen terecht commentaar hebben
op de meer dan belachelijke Coronamaatregelen, zoals het dragen van een volkomen zinloos mondmasker, waar velen het Spaans benauwd van krijgen en die gevaarlijk genoeg zelfs het bewustzijn kunnen aantasten door een ophoping van CO2 in de longen……. Wat een akelige vent, gadver!!

* Ben benieuwd of de huldiging van Ajax door die 12.000 mensen tot extra besmettingen zal leiden, zo was er bij demonstraties waar men zich niet an de regels hield naderhand geen spraken van een toename….. Eerdere demonstraties hebben zoals gezegd niet tot meer besmettingen geleid en ondanks dat houdt men ‘fieldlab events’ (dubbelfout, bah!), ook in de buitenlucht…. ha! ha! ha! Al moet nog opgemerkt worden dat het aantal besmettingen uiterst discutabel is, daar zelfs het CDC (een soort RIVM in de VS), als ook meerdere deskundigen hebben geconstateerd dat meer dan 50% van de middels de geweldige PCR test ‘aangetoonde besmettingen’ vals positief zijn…… Zelfs de uitvinder van deze test. Kary Mullis  heeft voor zijn dood een paar jaar geleden gewaarschuwd deze test niet te gebruiken voor het aantonen van besmettelijke ziekten……. (de test is bedoeld voor DNA vergelijkingen en kan onder meer worden gebruikt voor strafrechtelijk onderzoek, of vragen over verwantschap)

** Zie o.a.: ‘‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend…..’ ha! ha! ha! ha!‘

Zie ook: ‘Voltallige top van de
Strijdkrachten dient per direct ontslagen te worden, ze hebben zich
niet met angst- en haatzaaierij tot het volk te richten
‘ (hetzelfde wat de AIVD en MIVD doen) (en zie de links in dat bericht)

‘Psst.nl, oplichters uit het leger die het volk proberen op te jutten meer geld voor Defensie te eisen‘ (!!!!)
Meer smerige spelletjes, leugens en misdaden: ‘VS en NAVO-partners
laten per dag 46 bommen vallen en dat al 20 jaar lang: hoe bedoel je:
‘islam terreur’ komt uit de lucht vallen
‘ (!!!!)

‘AIVD heeft 112 aanslagen onderzocht, niet hoeveel van de aanslagplegers bekend waren bij geheime diensten‘

‘Coronavirus: lord
Sumption gedemoniseerd daar hij kritiek leverde op de lockdown en
gedeeltelijke weerlegging van de kritiek op beweringen van Baudet
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Uitvinder PCR test (algemeen gebruikt voor COVID-19): onbetrouwbaar als medische test‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Coronavirus:
PCR-test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam,
beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen
‘
(in dat bericht zie je een groot aantal links naar oudere artikelen
over het Coronavirus)

‘CDC
: COVID-19 testen kloppen in de helft van de gevallen niet: het virus
is minder dodelijk dan gedacht ondanks de angszaaierij in de media
‘

‘Akerboom (opperhoofd Nationale Politie, in uniform…) eist in alle openheid meer geld……..‘ (de nationale Politie is een grote puinbak, logisch dat Akerboom daarna hoofd van dse AIVD mocht worden….. ha! ha! ha!)

‘Stroomstootwapen / taser of meer politie-inzet‘ 

‘Akerboom (Nationale Politie) eens met pleidooi voor meer niet wit politiepersoneel……… AUW!!!‘

Archived: UncategorizedTagged: AIVD, Akerboom, angstzaaien haatzaaien, burgerrechten, CDC, Coronavirus, demonstratie, demonstraties, DNA, extremisme, grondwet, K. Mullis, mensenrechten, MIVD, Nationale Politie, PCR test, protest, RIVMLeave a Comment on Akerboom (chef AIVD) waarschuwt voor Corona-extremisme op straat en de sociale media, ofwel graag meer bevoegdheden, geld en censuur

Joe Biden beschuldigt Noord-Korea van het bedreigen van de wereldvrede en stelt dat de VS altijd mensenrechten zal verdedigen

Posted on May 3, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

Donderde vannacht met een enorme klap van het lachen op de grond toen ik op BBC World Service (radio) hoorde dat Joe Biden Noord-Korea beschuldigde een gevaar te zijn voor de VS en voor de wereldvrede…… ha! ha! ha! ha! Ofwel bewezen oorlogsmisdadiger Joe Biden, de president van de VS een land dat op minstens 5 plekken illegaal oorlog voert durft te stellen dat Noord-Korea een gevaar is…… De VS een land dat in meerdere landen bezig is om een democratisch gekozen regering omver te werpen…… De VS een land dat meerdere landen illegaal sancties heeft opgelegd (dus zonder een resolutie van de VN), ook al om het volk in opstand te dwingen, waarbij de VS ook weigert voedsel, medicijnen en medische apparatuur door te laten, hoewel de VS keer op keer liegt dat deze zaken niet onder de sancties vallen, is dat bewezen wel het geval en daarmee is er sprake van een ernstige oorlogsmisdaad, een misdaad tegen de menselijkheid en een schending van de mensenrechten…….

De VS helpt zelfs mee aan de genocide die de Saoedische terreurcoalitie uitvoert op de sjiitische bevolking van Jemen, waarbij de VS actief op zee een blokkade helpt handhaven, zodat naast brandstof, water, ook medische apparatuur, medicijnen en voedsel het zo geplaagde Jemenitische volk niet bereiken….. Ondanks de belofte van Biden dat hij een eind aan de ‘oorlog’ in Jemen zou maken en er geen VS wapens meer geleverd zouden worden aan Saoedi-Arabië (S-A), voorts dat de VS haar hulp aan S-A zal staken, is daar nog steeds geen sprake van en gezien de waanzinnige economische winsten die bijvoorbeeld de wapenindustrie van de VS maakt door de export van wapens, munitie, plus rollend, varen en vliegend oorlogstuig aan S-A, zal de VS ook daar niet mee stoppen…… (Joe Biden heeft zelfs gezegd dat het pal achter S-A blijft staan en dat vijanden van S-A te maken zullen krijgen met de VS, terwijl S-A zelf een agressieve buitenlandpolitiek voert en meerdere terreurgroepen als ISIS en Al Qaida steunt……)

Over de reli-fascistische Saoedische dictatuur gesproken: de VS helpt zoals gezegd democratisch gekozen regeringen om zeep, terwijl het de vreselijkste dictaturen, zoals die van S-A, steunt, maar ook die in Egypte, Libië, Filipijnen en Brazilië, om er een paar te noemen (waar overigens ook Israel aan moet worden toegevoegd, immers zognaamd een democratie terwijl dit land de mensenrechten van de Palestijnen op grote en grove schaal schendt en daarbij vreselijke misdaden tegen de menselijkheid begaat……) Terwijl Joe Biden met z’n valse hypocriete kop spreekt over het beschermen van basale mensenrechten, worden die in deze dictatoriale landen met voeten getreden en dat is totaal geen probleem voor deze vuile hypocriet…… Trouwens laat de VS eerst de balk in eigen oog verwijderen voor het met de bloederige poten wijst naar de splinter van een ander, neem alleen al de omgang van de VS met de eigen gekleurde bevolking: daar toont de VS meerdere grootschalige mensenrechtenschendingen en dat kan werkelijk niemand op onze planeet zijn ontgaan, gezien de Black Lives Matter (BLM) protesten en de aanleiding daartoe!!

Joe Biden en zijn psychopathische hulp Blinken, moeten vooral de vuilbek houden over mensenrechtenschendingen en zouden eindelijk eens alle troepen naar huis moeten halen, het is toch van de zotte dat de VS meer dan 800 militaire bases heeft over de wereld, waarmee het de wereldvrede ernstig bedriegt, neem alleen al de omcirkeling van de twee grote kernwapenmachten Rusland en China met VS bases, deze twee landen zouden dat eens moeten proberen aan de overkant van de VS grens met Canada en Mexico, gegarandeerd dat de VS daarvoor een Wereldoorlog zou starten………

Joe Biden en zijn oorlogszuchtige administratie misbruiken mensenrechten om illegaal sancties op te leggen aan landen die haar niet welgevallig zijn, ofwel alleen bij die landen, zoals China, Rusland, Iran, Venezuela en Noord-Korea, maakt de VS zich zogenaamd druk om mensenrechtenschendingen en verzint daarbij een groot aantal zaken, zoals die over de Oeigoeren, die gesteriliseerd zouden worden zodat de gemeenschap zich niet kan vergroten, echter de werkelijkheid laat zien dat juist in Xinjiang, de provincie waar de meeste Oeigoeren wonen, deze bevolking groeit en die van de import Han Chinezen afneemt in bevolkingsaantal…… Om over de rest van de leugens nog maar te zwijgen……. Vergeet niet dat eerder is uitgelekt dat de VS mensenrechten als wapen ziet tegen staten die zich niet onderwerpen aan het neokolonialisme van de VS…..* 

Caitlin Johnstone heeft gisteren een artikel gepubliceerd over die mensenrechtenschendingen door de VS, lees haar relaas waarin ze daar veel verder op ingaat en zegt het voort, het is de hoogste tijd dat de westerse bevolkingen ontwaken uit hun ‘VS-coma’, de straat opgaan en eisen dat de VS al haar troepen naar huis haalt en stopt met haar smerige machinaties in landen waar het niets te zoeken heeft, pas dan kunnen we echt spreken over het bevorderen van de wereldvrede en mensenrechten >> de VS, de grootste terreurentiteit op aarde heeft totaal geen belang bij het bevorderen van vrede of het handhaven van mensenrechten!!! (sterker nog: het gestolen land VS begint rustig een illegale oorlog ‘om democratie te brengen’ >> lees: het veiligstellen van haar economische en strategische belangen!!)

World’s Most Tyrannical Regime Can’t Stop Babbling About “Human Rights”

by Caitlin Johnstone


Listen to this article:

“America won’t back away from our commitment to human rights and fundamental freedoms,” reads a Wednesday tweet
from the presidential Twitter account. “No responsible American
president can remain silent when basic human rights are violated.”

The tweet, an excerpt from the US president’s prepared congressional address, was retweeted on Saturday by Secretary of State Tony Blinken with the caption, “We will always defend human rights at home and abroad.”

Like
all US secretaries of state, Blinken’s public statements overwhelmingly
focus on the claim that other nations abuse human rights, and that it
is America’s duty to defend those rights. Which is very silly,
considering the fact that the US government is the single worst human
rights abuser on planet Earth.

And it’s not even close.


Secretary Antony Blinken

✔


@SecBlinken

United States government official

We will always defend human rights at home and abroad. https://twitter.com/POTUS/status/1387585292211834883 …


President Biden

✔


@POTUS

United States government official

America won’t back away from our commitment to human rights and fundamental freedoms.

No responsible American president can remain silent when basic human rights are violated.

3,544

9:14 PM – May 1, 2021 


3,258 people are talking about this

 

There is no other government that is circling the planet with hundreds of military bases
and working to destroy any nation which disobeys it via invasion, proxy
wars, blockades, economic warfare, staged coups, and covert operations.
There is no other government on earth whose violence has killed millions of people and displaced tens of millions just since the turn of this century. There is no other government waging nonstop wars around the world and dropping scores of bombs per day on human beings in foreign nations in order to perpetuate its iron-fisted domination of our planet.

And
it just says so much about who is controlling the dominant narratives
in our society that these actions are not considered human rights
violations. Clearly we should all have a human right to not be murdered
by explosives dropped from the sky, and we in nations where this does
not commonly occur would be very upset if it suddenly began happening to
us. Clearly it is an abuse of human rights to deliberately starve children to death because you don’t approve of the people
who run things in their part of the world. Clearly it is an abuse of
human rights to turn a nation to rubble and chaos for profit and
geostrategic control.

Not
a day goes by when the US government is not doing these things, both
directly and through its imperial member states. Yet the US secretary of
state spends all day tweeting that other governments are guilty of
human rights violations. Because, as far as power is concerned, narrative control is everything.

If
mass murder is not an abuse of human rights, then “human rights” is a
meaningless concept. But even if bombing campaigns and other acts of
military butchery do not transgress your personal definition of human
rights, the US still does not care about human rights.


Mark Ames

✔


@MarkAmesExiled

A few years back we used to hear a lot about Duterte’s atrocious human rights record—but that seems to have stopped over the past year or so. Wonder what Duterte could’ve possibly done to get the human rights industry heat off him?https://amti.csis.org/south-china-sea-a-biden-duterte-reset/ …

View image on Twitter

View image on Twitter 

514      9:53 PM – Apr 30, 2021

169 people are talking about this

 

As journalist Mark Ames recently flagged, a few years ago the imperial narrative managers were very keen on informing us
that Philippine president Rodrigo Duterte was a despotic human rights
abuser, but we haven’t been hearing much about what an evil brute he is
of late.

So
what happened? Did Duterte cease promoting the extrajudicial killings
of drug users and spontaneously transform into a cuddly wuddly human
rights advocate?

Of course not.

What happened, as Ames points out, is that Duterte ceased publicly toying with the notion of pivoting from Washington to Beijing as he had been doing since taking office, shifting to a hard line against China in support of Manila’s longtime imperial overlord.

We
saw the change in coverage because Washington and its imperial
spinmeisters only care about human rights abuses insofar as they can be
exploited against the few remaining nations like China that have
insisted on their own sovereignty instead of allowing themselves to be
converted into member states of the US-centralized empire. We know this
not only from naked eye observations of the empire’s behavior from year
to year, but also because they have blatantly said so.


Caitlin Johnstone 


@caitoz

That Time A Leaked Memo Proved The US Weaponizes ‘Human Rights’ Against Nations Like China

“The reality is that actions against China were already planned, and a narrative was used to justify them.”https://caitlinjohnstone.substack.com/p/that-time-a-leaked-memo-proved-the …

That Time A Leaked Memo Proved The US Weaponizes ‘Human Rights’ Against Nations Like China

The
US, UK, EU and Canada have simultaneously implemented new sanctions
against Chinese officials in yet another reminder that these nations
consistently function as member states of a single empire…

caitlinjohnstone.substack.com

478      2:00 PM – Mar 23, 2021

275 people are talking about this

 

As I never tire of reminding readers,
a leaked 2017 State Department memo spelled out in plain English how
the US only cares about human rights when they can be weaponized against
its enemies, and has a standing policy of ignoring them when they are
committed by its allies/vassal states.

In December 2017 Politico published an internal memo that had been sent the previous May to then-Secretary of State Rex Tillerson by virulent neocon Brian
Hook. The memo provided useful insight into what it looks like when a
toxic swamp monster orients a political neophyte to the inner mechanics
of the empire, explaining the way “human rights” are really just a tool
to be cynically leveraged to advance the goal of planetary hegemony. It
reads like an old veteran explaining the backstory to the new guy in the
pilot episode of a new TV series.

“In
the case of US allies such as Egypt, Saudi Arabia, and the Philippines,
the Administration is fully justified in emphasizing good relations for
a variety of important reasons, including counter-terrorism, and in
honestly facing up to the difficult tradeoffs with regard to human
rights,” Hook explained in the memo.

“One
useful guideline for a realistic and successful foreign policy is that
allies should be treated differently — and better — than adversaries,”
Hook wrote. “We do not look to bolster America’s adversaries overseas;
we look to pressure, compete with, and outmaneuver them. For this
reason, we should consider human rights as an important issue in regard
to US relations with China, Russia, North Korea, and Iran. And this is
not only because of moral concern for practices inside those countries.
It is also because pressing those regimes on human rights is one way to
impose costs, apply counter-pressure, and regain the initiative from
them strategically.”

Imperialist propaganda is like ninety percent concern trolling. https://t.co/EcXLA14YEt

— Caitlin Johnstone ⏳ (@caitoz) April 10, 2021

In
Imperialist Brain Worms World, “human rights” is nothing other than a
propaganda weapon to be used for building antagonistic international
coalitions, manufacturing consent for invasions and regime change ops,
and spinning the dominant narrative in support of starvation sanctions
and world-threatening cold war escalations. It’s just mass-scale concern
trolling of the most destructive and malignant sort imaginable.

This
is what you are feeding into, by the way, when you parrot State
Department lines about how horrible and tyrannical US-targeted
governments are. You are helping to circulate the narratives our rulers
are spending billions of dollars circulating, and you are doing it for
free. You are making the jobs of the imperialists that much easier,
because you are unwittingly operating as a pro bono Pentagon
propagandist.

Don’t
be a Pentagon propagandist, pro bono or otherwise. Don’t be an imperial
concern troll. Don’t let the worst human rights abuser on the face of
our planet get away with pretending to support human rights.

_____________________________

I’m celebrating the hardback release of Woke: A Field Guide For Utopia Preppers by making a pay-as-you-feel PDF available.

The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at 
my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, liking me on Facebook, following my antics on Twitter, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2


Caitlin Johnstone | May 2, 2021 at 12:04 pm | Tags: biden, Blinken, human rights, imperialism, sanctions, war
| Categories: Article, News
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2zi

Comment    See all comments

 

=======================================

 * Zie: ‘Een gelekt memo uit 2017 geeft aan dat de VS werkelijk mensenrechten misbruikt om landen als China te demoniseren‘

Zie ook: ‘De gezondheid van gekleurde mensen in de VS wordt opgeofferd voor de winsten van grote bedrijven: Sacrifice Zones……‘

‘VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens‘ (!!!!)

China
rejects Uighurs genocide charge, invites UN’s rights chief

U.S.
accusation of China’s “genocide” relies on data abuse,
baseless claim by far-right: media

‘Westerse
propaganda doorgeprikt: de Keriya Aitica moskee in de provincie
Xinjiang is niet vernietigd maar gerenoveerd en uitgebreid
‘

‘De ‘nieuwste anti-Chinese propaganda’: de deportatie van Oeigoeren naar concentratiekampen‘

‘BBC bedient VS met het demoniseren van China‘

‘VS chanteert de wereld: geen olie import uit Iran, anders……..‘ (censuur is een zware schending van mensenrechten en hoort thuis in een dictatuur!!) (en zie de links in dat bericht!!) 

‘Van Baalen (VVD): Noord-Korea is een gevaar voor de wereld…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ (deze vorige week overleden oorlogshitser wordt nu alom geroemd vanwege zijn ‘geweldige werk’ o.a. in de EU, waar hij bewezen vaak lag te slapen….) (zie ook de links in dat bericht)

‘Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde‘

‘Protesten Hongkong krijgen veel media aandacht, terwijl protesten in landen die westers gezind zijn vaak worden genegeerd…..‘ 

‘Het meest gecensureerde nieuws van deze eeuw: het proces tegen journalist Julian Assange‘
(en zie de links in dat bericht met meer artikelen over Assange en
Chelsea Manning, die o.a. met info kwamen dat de VS op grote schaal
spioneert en oorlogsmisdaden begaat)

‘Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘

‘VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van zaken die VS zelf op grote schaal begaat‘

‘VS schendt mensenrechten op vreselijke manier: VN eist vrijlating van een gemartelde Guantanamo Bay gevangene‘

‘VS martelde en martelt ‘gewoon’ door op Guantanamo Bay en ook hier geen actie van Internationaal Strafhof (ICC)……..‘

‘De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid‘

‘EU staat niet voor mensenrechtenbevordering en het behouden dan wel brengen van vrede‘

‘De VS geeft miljarden uit om verkiezingen elders te beïnvloeden en daar blijft het niet bij…….‘

‘VS gebruikt chemische wapens tegen ongewapende vluchtelingen waaronder kinderen‘

‘Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..‘

‘VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……‘

‘Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..‘

‘Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………‘

‘Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras‘

‘Bolton geeft toe dat de VS een fascistisch beleid voert……‘

Archived: UncategorizedTagged: B. Hook, BLM, CIA, coup, Egypte, Filipijnen, genocide, illegale oorlog, Israël, Jemen, Joe Biden, mensenrechten, Noord Korea, Oeigoeren, opstand, sancties, Saoedi-Arabië, T. Blinken, Tillerson, VS buitenlands beleidLeave a Comment on Joe Biden beschuldigt Noord-Korea van het bedreigen van de wereldvrede en stelt dat de VS altijd mensenrechten zal verdedigen

Posts pagination

← Previous Page Page 1 … Page 117 Page 118 Page 119 … Page 1,837 Next Page →

Latest blog posts

  • VS en Israëlische oorlog tegen Iran en premier Rob Jetten (D66) met 20 km/u. uit de bocht
    by De Azijnpisser
    April 7, 2026
  • Israëls destabilisatie van het M-O. Voorts: kritische Joden zijn niet welkom bij het ‘Joods debat”
    by De Azijnpisser
    April 6, 2026
  • NAVO sg Rutte blijft liegen dat het gedrukt staat en heeft lak aan het internationaal recht
    by De Azijnpisser
    April 6, 2026
  • Cuba: VS-terreur >> van blokkade naar verwurging van de bevolking
    by De Azijnpisser
    April 5, 2026
  • Controle en manipulatie >> de gang naar een fascistische westerse wereld
    by De Azijnpisser
    April 1, 2026
  • Wolf: in Duitsland vogelvrij verklaard van 1 juli tot 31 oktober
    by De Azijnpisser
    March 29, 2026

Recent Comments

  1. Willem Wachtmeester on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  2. De Azijnpisser on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  3. SamuraiJapan on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  4. Rugby on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  5. Golf on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië

Archives

  • April 2026
  • March 2026
  • February 2026
  • January 2026
  • December 2025
  • October 2025
  • August 2025
  • July 2025
  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • October 2021
  • September 2021
  • August 2021
  • July 2021
  • June 2021
  • May 2021
  • April 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • December 2020
  • November 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • November 2015
  • October 2015
  • September 2015
  • August 2015
  • July 2015
  • June 2015
  • May 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • January 2015
  • December 2014
  • November 2014
  • October 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • July 2014
  • June 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • March 2014
  • February 2014
  • January 2014
  • December 2013
  • November 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • February 2013
  • January 2013
  • December 2012
  • November 2012
  • October 2012
  • September 2012
  • August 2012
  • July 2012
  • June 2012
  • May 2012
  • April 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • May 2011
  • April 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010
  • September 2010
  • August 2010
  • July 2010
  • June 2010
  • May 2010
  • April 2010
  • March 2010
  • February 2010

Mijn zoon Loek

MUZIEK 'LIKES' VAN MIJN LIEVE ZOON LOEK VIA SPOTIFY EN MIJN 'LIKES' OP SPOTIFY, SHAZAM EN YOUTUBE

Allereerst een lijst met nummers die mijn lieve zoon Loek maakte voordat hij op 12 mei 2023 deze wereld verliet.

©2026 De Azijnpisser

  • Contact
  • Elementor #20783
Powered by WordPress//Theme AnaLog by Il Jester//Top ⌅