Palestijnse familie wordt uit huis gezet: heeft eerder familie van Joodse professor geholpen

Julia Elyachar, een Joodse professor antropologie aan de Princeton University heeft haar ongenoegen uitgesproken over de uitzetting van 2 Palestijnse gezinnen uit hun huis in Oost-Jeruzalem. Volgens Elyachar maken deze gezinnen deel uit van een familie die haar grootvader heeft geholpen toen hij 13 jaar oud was toen zijn vader overleed. 

In het Joodse blad voor de VS ‘Forward’ legt Elyachar uit dat één van de zakenpartners, een Europese Jood na de dood van haar overgrootvader Raphael, misbruik maakte van diens dood door de middelen tot levensonderhoud van de familie te stelen….. De arabische partner (Palestijn) van haar grootvader, met de familienaam Dajanis handelde volkomen tegenovergesteld en hielp de familie zo veel als hij kon, daarbij behoedde hij de familie van Alyachar van de ondergang, bovendien behandelde hij haar grotvader als een zoon. Het gaat hier eigenlijk om 2 familienamen, niet alleen Dajanis, maar ook Daoudi, een erenaam die de familie kreeg van de Ottomaanse sultan Suleiman in 1529.

Ik kwam op deze zaak door een Twitterbericht van Sarah Wilkinson, waarin de link naar een artikel van Middle East Monitor (MEMO), een artikel dat onder mijn schrijven is opgenomen:

Sarah Wilkinson    @swilkinsonbc

Israeli professor recalls how one Palestinian family [out of the seven to be evicted from their homes] saved her family from destitution #BDS

Professor of anthropology Julia Elyachar at Princeton University, 30 April 2021 [Julia Elyachar/Twitter]

Palestinians facing eviction rescued my family, says Jewish professor

In a remarkable twist of fate, a Jewish professor at Princeton University has expressed her anguish knowing that two Palestinian families facing eviction in occupied East Jerusalem may have saved her…

middleeastmonitor.com

12:11 AM · May 1, 2021Twitter for iPad

 

De gezinnen maken deel uit van in totaal 130 personen en 7 families die hun huis zullen worden uitgezet nadat Joodse ‘kolonisten’ op de proppen kwamen met eigendomsrechten van de huizen waarin de families wonen, hoewel de Jordaanse overheid bewijzen heeft dat de huizen wel degelijk tot de arabische families (Palestijnen) behoren….. 

Voor Elyachar is het onverteerbaar dat de steeds extremer handelende Israëlische regering, die zou spreken voor alle Joden, zo omgaat met families die haar grootvader hebben geholpen. Ze stelt dat het haar taak is en die van iedereen om zich uit te spreken tegen wat zij noemt de gewetenloze overtreding van de algemene humaniteit die ons allen juist zou moeten binden (en daarmee zegt ze geen woord teveel, bovendien doelt ze daarbij niet alleen op de familie die haar grootvader heeft geholpen, maar op het hele verdrukte Palestijnse volk)…….. 

In de uitzettingsbevelen komt ook de naam el-Kurd voor, die zich al heel lang verzetten tegen uitzetting, een naam die ik onlangs al een noemde*. In Israël bestaat er alleen recht voor mensen die behoren tot de Joodse kant van de staat, ofwel als je behoort tot de Palestijnen kan je wel vergeten dat je eerlijk wordt behandeld door de ‘rechter….’  

Oh en hier nog een Twitterbericht van Sarah Wilkinson over fascistische terreur van Israëlische politie, illegaal aanwezig in Oost-Jeruzalem, tegen Palestijnse tieners uit dat stadsdeel:

Sarah Wilkinson @swilkinsonbc

Dozens of heavily-armed israeli occupiers caught on camera punching, kicking & brutalising defenceless Palestinian teenagers in Jerusalem (kan deze video niet overnemen, maar wees gewaarschuwd, deze zionitische psychopaten slaan een jongere helemaal in elkaar, terwijl andere collega’s toekijken….. Zie het origineel voor de video)

2.8K views

0:59 / 1:20

From

Robert Inlakesh

3:34 PM · May 1, 2021Twitter for iPad

 

Dinsdag vindt de jaarlijkse Dodenherdening plaats, hoe onverteerbaar dat de nakomelingen van de slachtoffers destijds, de Joden, in feite hetzelfde doen met het verdrukte Palestijnse volk en dat ook nu weer de wersterse landen wegkijken van het racistisch of beter gezegd van het psychopathische fascistisch geweld…… Dit ook al is bekend dat bijvoorbeeld kinderen die mishandeld worden door hun ouders, vaak hetzelfde doen met hun kinderen…. Nogmaals: hoe kan de wereld ook nu weer wegkijken, onbegrijpelijk……

Palestinians facing eviction rescued my family, says Jewish professor

Professor of anthropology Julia Elyachar at Princeton University, 30 April 2021 [Julia Elyachar/Twitter] Professor
of anthropology Julia Elyachar at Princeton University, 30 April 2021
[Julia Elyachar/Twitter]
 

In a remarkable twist of fate, a Jewish
professor at Princeton University has expressed her anguish knowing that
two Palestinian families facing eviction in occupied East Jerusalem may
have saved her Jewish family from ruin.

Professor
of anthropology Julia Elyachar recollects the close bond between her
grandfather and the Palestinian family about to be evicted from their
homes. When Elyachar’s great-grandfather Raphael, who lived in
Jerusalem, died, her grandfather was 13. Raphael had two business
partners, recalls the professor writing in the Forward – a
community Jewish newspaper in the US. “One partner, who was a European
Jew, took advantage of the bereft widow, and stole our family’s
livelihood. The other partner an Arab and fellow Jerusalemite, saved my
Jewish family from ruin, helped however he could, and treated my
grandfather like a son.”

Elyachar
recalls that the Palestinian partner came from an illustrious Muslim
family in Jerusalem, the Dajanis, also known by the honorific Daoudi,
given to them by Ottoman Sultan Suleiman the Magnificent in 1529. “Now”,
says Elyachar anguishing over the twist of fate “families with those
two names — Dajani and Daoudi — are facing eviction from their homes in
Sheikh Jarrah, a neighborhood in east Jerusalem”.

Contrasting
between the fate of the Dajanis and Daoudis and the kindness shown to
her great-grandfather is “devastating”, says Elyachar. “As a Jew in
whose name an increasingly extremist Israeli government purports to
speak, it’s my duty — and the duty of us all — to voice our objections
to this step. It’s an unconscionable violation of the common humanity
that binds us all,” she explains.

READ: Jordan submits documents proving Palestinian ownership of Sheikh Jarrah

Offering
details of the background to their plight, Elyachar adds that the
Dajani and Daoudi families have until August to leave. But court rulings
have mandated that seven other families, including the Al-Kurd family,
which has been fighting eviction since settlers moved at gunpoint into
part of their home in 2009, must vacate their homes by 2 May.

“On
that date, 130 Palestinians belonging to those seven families will be
evicted from their homes. Those homes will be handed over to settler
organizations who claim ownership rights,” writes Elyachar. “No matter
what coalition ends up taking control of the Israeli government, these
evictions, and those scheduled for August, now seem almost inevitable.”

READ: Eviction cases filed against 180 Palestinian households in occupied East Jerusalem

75 Comments

 ========================================

* Zie: ‘Israël moet stoppen met het illegaal etnisch zuiveren van Palestijnen uit het bezette Oost-Jeruzalem

Zie verder voor meer Israëlische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk: ‘Zionisten houden pogrom in Oost-Jeruzalem

Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ (een opiniestruk van Gideon Levy)

Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika

Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘ (een bericht uit 2017 n.a.v. een artikel geschreven door Gideon Levy) (en zie de links in dat bericht)

Racistisch-fascistische aanvallen op Palestijnen in Israëlisch-Palestijnse stad Kafr Qasim

Israëlische illegale bezettingsmacht in Oost-Jeruzalem laat splinternieuw huis met de grond gelijk maken, ofwel: staatsterreur op barbaars niveau………

Israëlische leger vermoordt vreedzame demonstrant op West Bank

Elbit
Systems (wapenfabrikant) voorziet landen van drones waarmee
mensenrechten en rechten van vluchtelingen op grote schaal worden
geschonden
‘ (Elbit Systems is een Israëlische wapenfabrikant…..)

EU stop met het gebruik van Israëlische drones tegen migranten‘ (een artikel van Grenzeloos)’

Joodse vrouw wil Israëlische militairen laten berechten door het Internationaal Strafhof (ICC)‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Tien bedrijven die Israël helpen bij de massamoord op de Palestijnen‘ (op weerloze Palestijnse mensen)

Coronavirus:
Hamas durft geen langere lockdown door te voeren dan een 2 dagen
durende, terwijl het aantal echt zieke mensen gigantisch is

De
heksenjacht in de Labour Party nadat Jeremy Corbyn wegens
‘antisemitisme’ werd geroyeerd: zelfs Joodse Labourpolitici worden uit
de partij gezet
‘ (en dat voor het leveren van kritiek op het
bloedige beleid van Israël tegen vergeleken met het Israëlische leger
weerloze Palestijnen…) >> (en zie de links in dat bericht)

Israël vernielt een Palestijnse Coronavirus noodkliniek……..

Puma beklaagt zich over een boycotoproep vanwege haar steun voor illegale Israëlische nederzettingen

Palestijnen en hun kinderen nog eens nageschopt door BBC’s Stephen Sackur‘ (en zie de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

‘Deal of the Century’ niet genoeg voor Israël dat dit meer dan belachelijke verdrag nu al schendt

 

Studente Mays wordt gemarteld in Israëlische gevangenis‘ 


Trump en Netanyahu komen met ‘vredesplan’ voor Israël, waar de Palestijnen zoals gewoonlijk het nakijken hebben‘ (‘Deal of the Century’)

Albert Einstein, één van de vooraanstaande Joden die al in 1948 grote vraagtekens bij de staat Israël zette

Israël wil Shuhada Street in Hebron vernietigen voor nieuwe Joodse nederzetting….

Israël gebruikt alweer nazi misdaden tegen het Palestijnse volk


Israëlische rechter wijst directeur Human Rights Watch het totaal absurde ‘democratische’ land uit


Israël steelt Palestijnse grond, als ‘vergoeding krijgen’ Palestijnen traangas, made in USA


Mike Pompeo (VS minister van BuZa): nederzettingen op de West Bank gaan niet per se in tegen internationale rechtsregels


Een volk dat leeft onder bezetting heeft het recht gewapend verzet te plegen, ook het Palestijnse volk‘ Je zou zelfs kunnen zeggen dat een ieder die onder illegale bezetting
leeft, de plicht heeft verzet te plegen, denk daarbij ook aan de
nazi-Duitse bezetting van Nederland tijdens WOII >> de link naar dat
bericht op Facebook werd door deze organisatie
eerder geblokkeerd….



Al wat nog over is zijn hun schooluniformen: Israël vermoordt 8 Palestijnen


“Israël
heeft afgelopen nacht in de Gazastrook opnieuw luchtaanvallen
uitgevoerd op terreurorganisatie Islamitische Jihad…” ahum….



Palestijnse kinderen hebben recht op leven, vrij van onrecht en onderdrukking


Israël:
het vormen van een kabinet zou al lang rond zijn als de grootste
Palestijnse politieke partij een kans zou krijgen mee te regeren



Jackie
Walker, een joods journalist, spreekt over de met beschuldigingen van
antisemitisme gevoede heksenjacht op Labour en haarzelf
‘ (ook van belang voor dit bericht)



Israëlische ‘Friends Tweet’ komt als een boemerang terug met de gruwelen die Israël begaat tegen het verdrukte Palestijnse volk


Israël valt doelen aan in Libanon, Syrië en Irak >> oorlogsmisdaden, zonder één woord van kritiek uit het westen

Israëls ‘weg naar vrede’: uitbreiding illegale nederzetting in Hebron…..

Israëlisch Palestijns vredesproces ‘in nieuw stadium’: Israël gaat nieuwe illegale nederzetting bouwen op West Bank….

Israël geeft vergunning af: 3.000 extra huizen voor illegale nederzettingen en ‘ontruimt’ 1 ‘illegale’ illegale nederzetting

The
Washington Post: Israeli settlements grew on Obama’s watch.
They may be poised for a boom on Trump’s.

Ynet: B’Tselem
ensuring that we don’t lose our humanity

+972:
It didn’t have to be this way in East Jerusalem’s Silwan

Beste bezoeker, dit was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er zo mogelijk een mooie dag van.

1 mei Dag van de Arbeid, de dag waarop we de arbeidersstrijd zouden moeten herdenken en vieren

Het zou je niet mogen zijn ontgaan dat het vandaag, 1 mei 2021, de Dag van de Arbeid is, echter de aandacht in de reguliere Nederlandse media is minimaal. Niet zo vreemd als je bedenkt dat de opvolgende regeringen van ons land zich al zo lang deze dag bestaat hebben verzet tegen het vieren van deze dag als nationale feestdag…… 

Alsof zich in Nederland niet ook een groot aantal mensen (inclusief kinderen) letterlijk hebben doodgewerkt in de industrieën die we hier hadden, zoals de textielindustrie……. Alsof zich in Nederland niet hele horden arbeiders hebben verzet tegen de zware uitbuiting en met kleine overwinningen uiteindelijk een redelijk leefbare arbeidsdag en -week bij elkaar hebben gevochten en waarbij ook de arbeidsvoorwaarden er heel wat beter uitzien dan zelfs nog maar 83 jaar geleden. Tijden waarin de vakbonden nog geen grote bedrijven waren die het liefst polderen in de vergaderkamers van werkgevers, maar zich daadwerkelijk inzetten voor de arbeiders……

Gegarandeerd dat er vandaag weer hypocriete PvdA koren de Internationale hebben gezongen in de bejaardencomplexen….. Oh nee, dom van mij, dat mag natuurlijk niet vanwege de Coronahysterie….. PvdA’ers die het gore lef hebben om de Internationale te zingen, terwijl ze een broertje dood hebben aan socialisten, bedriegers die het wel normaal vinden dat hun jongerenafdeling ‘Jonge Socialisten’ wordt genoemd, jezus wat een oplichters!!

Ach verder niet gezeurd: wat mij betreft is het een feestdag, zal er vanavond een lekkere borrel op drinken!

Luister ook naar het nummer Der Calvinismus van Reinald Grebe te vinden op het album Popmusik, hier de link naar de YouTube pagina, waar je de meeste nummers van het album kan vinden (jammer genoeg niet als album achter elkaar af te spelen), hier de link naar Der Calvinismus:

En hier de link naar de YouTube pagina van Wir sind Helden met het album Soundso (en weer niet als heel album te vinden), een album waarop je o.a. het nummer (Ode) An die Arbeit: 

Tot slot een link naar de YouTube pagina van Alabama 3, die op de meeste albums wel een verwijzing geven naar socialisme en de arbeidersstrijd (Alabama 3 brak pas goed door met de intro van de serie Sopranos: ‘Woke Up This Morning’, ook te vinden op die pagina), hier de link naar een paar nummers van het album: Exile on Coldharbour Lane:

Ik wens iedereen een mooie en feestelijke 1 mei avond.

Afbeeldingsresultaat voor 1 mei viering

Vanaf 2000 tot 2020 is er elk jaar 267 gigaton ijs van gletsjers gesmolten

Unearthed (Greenpeace) wijst in haar nieuwsbrief naar The Guardian waarin een wetenschappelijk artikel is te vinden over het ‘afsmelten’ van gletsjers de laatste 20 jaar, daaruit blijkt dat er in die periode jaarlijks de belachelijke grote hoeveelheid van 267 gigaton ijs is verdwenen, een hoeveelheid water waarmee je de gehele oppervlakte van Groot-Brittannië tot 2 meter onder water kan zetten en dat jaar na jaar….

Uiteraard blijft dit niet zonder gevolgen, zo wordt op de vrijgekomen plek zonnewarmte opgenomen i.p.v. weerkaatst, waardoor de klimaatverandering verder wordt opgejaagd en die zorgt dat er nog meer ijs wegsmelt en plek vrijkomt waar de zon de aarde verwarmt, enz. enz….. De kleine eilanden in de Stille en Indische Oceaan hebben al flink last van de zeespiegelstijging* en de tijd is niet meer ver weg dat de bewoners geëvacueerd zullen moeten worden, daar hun geboortegrond niet meer leefbaar is….. 

Door de opwarming verdwijnt overigens ook een deel van de ijskappen aan de Noord- en Zuidpool, waardoor daar vrijgekomen zeewater, of rotsen/grond (op Antarctica) meer warmte opnemen, met als gevolg dat er nog meer ijs wegsmelt enz. enz. Voorts ontdooit door de opwarming de permafrost** waarbij enorme hoeveelheden methaangas vrijkomen (een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2) die de aarde verder opwarmen, daardoor ontdooit er nog meer permafrost enz. enz. (als de voorgaande ook een zogenaamd cumulatief effect) Wetenschappers denken voorts dat er door het smelten van de permafrost ook besmettelijke ziekten zullen vrijkomen, die de mens nog niet kent en tot een pandemie kunnen leiden….***

Hier een video van Google Earth met beelden van de aarde die de laatste 37 jaar omspannen, op 1:19 min. zie je een deel van Groenland en wat er over is van ijs in dat gebied:


Hier de link naar het ‘timelaps’ programma op Google Earth, al werkt het allemaal bepaald niet perfect, wel kan je bijvoorbeeld zoeken naar gletsjers (glaciers), Antarctica of de Noordpool en zien wat er nog over is aan ijs vergeleken bij 1984, bepaald niet iets om vrolijk van te worden, al geldt dat ook voor het bericht op The Guardian…… Als we echt willen dat er werkelijk watten goede verandert zal er naar ik vrees een (gewelddadige) revolutie nodig zijn, wachten op politiek en bedrijven is letterlijk en figuurlijk de dood in de pot!!

Speed at which world’s glaciers are melting has doubled in 20 years

Glacier melt contributing more to sea-level rise than loss of Greenland and Antarctic ice sheets, say experts

and

Portage glacier in Chugach National Forest in Alaska. The US state accounted for 25% of global glacier loss Photograph: Yereth Rosen/Reuters

The melting of the world’s glaciers has nearly
doubled in speed over the past 20 years and contributes more to
sea-level rise than either the Greenland or Antarctic ice sheets,
according to the most comprehensive global study of ice rivers ever
undertaken.

Scientists say human-driven global
heating is behind the accelerating loss of high-altitude and
high-latitude glaciers, which will affect coastal regions across the
planet and create boom-and-bust flows of meltwater for the hundreds of
millions of people who live downstream of these “natural water towers”.

Between 2000 and 2019, glaciers lost 267 gigatonnes (Gt) of ice per year, equivalent to 21% of sea-level rise, reveals a paper published in Nature. The authors said the mass loss was equivalent to submerging the surface of England under 2 metres of water every year.

This
was 47% higher than the contribution of the melting ice sheet in
Greenland and more than twice that from the ice sheet in Antarctica. As a
cause of sea-level rise, glacier loss was second only to thermal
expansion, which is prompted by higher ocean temperatures.


 (Voor een meer duidelijk beeld, waarin ook het aantal tonnen verdwenen ijs in cijfers wordt getoond zie het origineel op The Gaurdian)

The authors found the pace of glacier thinning
outside of Greenland and Antarctica picking up from about a third of a
metre per year in 2000 to two-thirds in 2019. This is equivalent to an
acceleration of 62Gt per year each decade.

The
study uses historical Nasa satellite data and new statistical methods
to construct three-dimensional topographies going back 20 years and
covering 99.9% of the world’s glaciers. The result is the most accurate
and comprehensive assessment of the world’s 217,175 glaciers to date.

Scientists
said the precision of the data allowed them to be more certain than
before that glacier loss is enormous and accelerating. Previous
estimates of mass loss were about 20% more negative, but those had an
even greater margin of error because they were either extrapolated from
ground measurements at a few hundred reference glaciers and a limited
coverage of satellite imagery, or based on the study of gravimetric
signals which have a coarse resolution.

On
average, the paper found glaciers lost 4% of their volume over 20 years.
But the picture varied across time and from region to region.

Alaska
accounted for 25% of the global mass loss, the Greenland periphery 12%
and north and south Canada 10% each. The Himalayas and other parts of
high-mountain Asia lost 8%, as did the southern Andes and subantarctic
regions.

The Lower Theodul glacier near to the Matterhorn mountain in Switzerland. The Lower Theodul glacier, near the Matterhorn mountain in Switzerland. Photograph: Fabrice Coffrini/AFP/Getty Images

Smaller,
lower glaciers did not contribute as much in volume, but they were the
most vulnerable to change. The thinning of New Zealand’s glaciers
increased seven-fold between 2000-04 and 2015-19. Thinning rates in the
European Alps were twice the global average.

The
lead author, Romain Hugonnet, of the University of Toulouse, said the
data was an urgent warning. “A doubling of the thinning rates in 20
years for glaciers outside Greenland and Antarctica tells us we need to
change the way we live. We need to act now,” he said. “It can be
difficult to get the public to understand why glaciers are important
because they seem so remote, but they affect many things in the global
water cycle including regional hydrology, and by changing too rapidly,
can lead to the alteration or collapse of downstream ecosystems.”

Living
in Switzerland, he feared future generations would not be able to enjoy
the Alps as he has done. “It’s beautiful now but it will get more and
more dry. If there are no glaciers, there will be less water in times of
drought at the end of summer. For the first time, you might not see
green grass in Switzerland,” he said. “ The glaciers in the Alps are not
thick and are [some of the] fastest melting in the world. That will
continue until there is nothing left. How fast depends on different
climate scenarios, but at current speed, 80-90% will be gone by 2050.
That means we will lose almost everything, except the biggest glaciers.”

His
greatest concern was in high Asian mountain ranges, which are the
source of rivers such as the Yangtze, Mekong, Salween and Brahmaputra,
which support large downstream populations. The paper urges policymakers
to design adaptive policies for the billion people who could face water
shortages and food insecurity before 2050, as well as for the more than
200 million who live in coastal areas threatened by rising water levels
before the end of the century.

A Kashmiri villager walks past what used to be a pond holding drinking water in the village of Chandigam in the Lolab valley in the foothills of the northern Kashmir Himalayas, where glaciers are melting fast. A
Kashmiri villager walks past what used to be a pond holding drinking
water in the village of Chandigam in the Lolab valley in the foothills
of the northern Kashmir Himalayas, where glaciers are melting fast.
Photograph: Tauseef Mustafa/AFP/Getty Images

“India
and China are depleting underground sources and relying on river water,
which substantially originates from glaciers during times of drought.
This will be fine for a few decades because glaciers will keep melting
and provide more river runoff, which acts as a buffer to protect
populations from water stress. But after these decades, the situation
could go downhill. If we do not plan ahead, there could be a crisis for
water and food, affecting the most vulnerable.”

Samuel
Nussbaumer, of the World Glacier Monitoring Service (WGMS) and the
University of Zurich, was not directly involved in the latest assessment
but he said it confirmed trends observed over many decades by ground
monitoring and satellites. The WGMS previously reported that rates of
glacier mass loss have roughly doubled every decade since the 1970s.

“The
new paper will have a big impact. This is the most global, complete
study. The gain in new information is huge,” he said. “The rapid change
we see now is really interesting from a scientific point of view. Never
before in history has change happened this fast.“But on a personal level, it is sad to see. Glaciers
are very dynamic. If temperatures were to drop, they would regrow. But
what is happening today is that human causes are leading to long-term
destruction even in these remote regions where there are no humans.”

==================================================

*   Zie: ‘Uitstoot methaangas op hoogste punt sinds men begon met metingen in 1983‘ en zie:

Ruimtelijke ordening houdt geen rekening met de zeespiegelstijging: de vernietiging van een enorm kapitaal ligt op de loer‘ en zie:

Groenlandse ijsmassa smelt weg >> zeespiegelstijging tot 7 meter verwacht……‘ (!!!!)
(de video in dat bericht is ‘weggecensureerd’, ‘logisch’ de mensheid
mag alleen bang gemaakt worden met het Coronavirus en niet voor het veel
grotere gevaar voor de mensheid: de klimaatverandering…… ) 

**  Zie o.a.: De permafrost ontdooit op grote schaal aldus nieuw onderzoek: een enorme aanjager van de klimaatverandering‘ (en zie de links in dat bericht)

*** Zie: Opwarming van Arctisch gebied laat besmettelijke ziekten vrijkomen uit de permafrost

————————————

Zie ook: ‘‘Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……‘ (vergelijk dat eens met de oversterfte door het Coronavirus of een andere heftige griepgolf…….)

Shell houdt zich niet aan het klimaatakkoord: 8 bewijzen

NRC, stop met de propaganda van Shell‘ (een artikel van Verbied Fossiele Reclame)

ABP investeert door leden gespaard pensioen in de fossiele brandstof vernietiging van onze aarde….‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de pensioenen)

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering(ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….)

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

Sluipmoordenaar: verbranding van fossiele brandstoffen hebben in 2018 wereldwijd de dood veroorzaakt van 8.7 miljoen mensen‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!)

Klimaatakkoord een schaamlap, waarmee de burgers worden uitgekleed en de grote vervuilers weer worden ontzien…..

Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

Siemens heeft lak aan de klimaatverandering en haar slachtoffers‘ 

Australië slaat alarm over koraalriffen…….. AUW!!!‘ en zie wat het Groot Barrièrerif betreft ook: 

Australische autoriteit geeft toestemming voor dumpen van 1 miljoen ton giftig havenslib in Groot Barrièrerif (Werelderfgoed)

De bosbranden in Australië zullen hun weerslag op de hele wereld hebben‘ 

Schildpad
animatievideo over plastic- en olievervuiling oceanen >> door
makers: Wallace and Gromit >> Greenpeace Nederland laat het alweer
afweten

10.000 dromedarissen worden in Australië afgeschoten vanwege droogte

Australische bosbranden: 500 miljoen dieren dood en een rookpluim die groter is dan Europa’  

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid‘ 

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3‘ (en zie de links in dat bericht!)

 ——————————————-

Zie wat betreft Koninklijke Shell dat zich op een gore manier groen probeert te wassen ook: Shell: een strijd van 13 jaar voordat dit ‘koninklijke bedrijf’ werd veroordeeld voor de enorme olievervuiling in de Nigerdelta‘ en zie wat dit betreft ook: ‘Negen Nigeriaanse milieuactivisten 25 jaar geleden opgehangen na een schertsproces met hulp van Shell

Albert Heijn timmert aan de vals duurzame weg: greenwashing op grote schaal

AH plaatst nu zelfs ‘berichten’ op Linkedin, waarin het bedrijf hoog opgeeft over haar duurzame producten….. ha! ha! ha! ha! De winkels liggen afgeladen met producten waarin palmolie is verwerkt, de belangrijkste oorzaak voor het verbranden van enorme gebieden aan oerwoud in Zuidoost-Azië, waarbij naast grote hoeveelheden CO2 ook idem hoeveelheden methaangas vrijkomen (men ontwatert de gebieden voor het verbranden, daarbij kom dat gas vrij, een 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2…..) Bovendien zorgen die enorme branden voor een weersverandering, zoals het veel vaker optreden van hard waaien, daarnaast zijn ze op zich al een bron voor de opwarming van de aarde…… 

Albert Heijns groenwassen (green washing) van haar naam, opvallend dat ook de andere grootoplichter wat betreft duurzaamheid terug is te vinden op dit plaatje: Unilever, grootgebruiker van ‘duurzame’ palmolie >> grootschalige oplichting van de consument!!

Ongetwijfeld zal AH reageren door te zeggen dat het duurzame palmolie gebruikt, echter dat bestaat niet, door de vraag naar palmolie zal er hoe dan ook steeds meer oerwoud worden verbrand, daarnaast staan die plantages op gebieden die eerder tot het oerwoud behoorden, ofwel dat kan nooit en te nimmer duurzaam zijn…. Er is maar één soort duurzame palmolie: die niet wordt gebruikt voor voedsel of brandstof!! (Neste MY Renewable Diesel (NMRD) is dan ook een grootoplichter!!)

Dat was het nog niet: palmolie is ook al niet duurzaam daar het zonder meer slecht is voor je lichaam, het is een zogenaamd fout vet en zorgt voor obesitas, inclusief de daaraan gelinkte kwalen, vooral in landen waar mensen in het geheel niet kunnen beschikken over gezond voedsel….. 

Ik doe mijn boodschappen vrijwel altijd bij een AH XL* en daar heeft men een enorme afdeling met kadaveronderdelen, alsof het eten van vlees duurzaam is….. ha! ha! ha! ha! ha! (en hou maar op met die sterrenflauwekul, dieren in de intensieve veehouderij leven hun korte leven lang in een regelrechte hel en waarbij veel van deze arme dieren tijdens het vermoorden in het slachthuis ook nog eens met grote regelmaat worden gemarteld……. Nee, ‘hééééél duurzaam’ AH…… (als palmolie is ook het eten van vlees zonder meer slecht voor je lichaam, het kan diverse kankers veroorzaken en dat in zo ongeveer al je organen….)

‘Het lekkere van Albert Heijn?’ Koop dan vooral niet te veel groente en fruit in die winkel, zeker de kwaliteit van fruit is meestal naatje pet!! Als je die twee trouwens zonder gif wilt kopen bij AH ben je een godsvermogen kwijt, terwijl AH heel makkelijk contracten kan afsluiten met ecologische telers waarbij de prijzen amper hoger behoeven te zijn t.o.v. met gif bespoten producten, daarmee zou AH werkelijk iets duurzaams doen: het promoten van ecologische teelt!!

Eigenlijk zou je bij AH een zelfscanner moeten gebruiken, immers dan zie je zo of een bonus aanbieding al wordt doorberekend op de bon, maar ja zo werk je de kassa meiden en jongens de winkel uit…… Ik haal dit aan omdat regelmatig bonusaanbiedingen niet in de kassa staan (zelfs niet op vrijdag, terwijl de bonus ingaat op maandag), door controle van de bon kom ik jaarlijks tot minstens € 25,– aan niet doorberekende bonussen, die je dan met je bon kan incasseren bij de informatie balie, waarbij je lullig genoeg meestal in de rij moet wachten…… (weet trouwens niet hoe dat werkt met een zelfscanner, wellicht moet je dan ook in de rij bij de infobalie)

Tja AH blijft op de kleintjes letten, alleen niet in jouw voordeel zoals men eerder altijd liet weten………

* Heel veel ouderen en mensen met beperkingen zijn aangewezen op AH daar die samen met Jumbo heel veel concurrentie hebben weggewerkt. In het verleden heb ik al gesteld dat met een steeds groter monopolie van AH en Jumbo men de goedkopere B-artikelen zal zien verdwijnen uit de winkels en dat is inderdaad aan de hand met meerdere producten, zodat je de hoofdprijs moet betalen, althans als je niet de mogelijkheid hebt om een andere winkel te bezoeken, niet voor niets ook dat Albert Heijn bijvoorbeeld de ‘winkelbusjes’ sponsort voor ouderen en anderen die slecht ter been zijn, zoals je begrijpt gaan die buurtbusjes alleen naar AH of Jumbo…… Over Jumbo gesproken: deze winkelketen hanteert verschillende prijzen in afzonderlijke winkels, een grove schande! Zo is het mogelijk dat de producten in winkels van grensstreken goedkoper zijn dan in andere winkels, om te voorkomen dat men over de grens goedkoper inkopen doet…… Met andere woorden: Jumbo verdient zoveel op haar producten dat het in een groot aantal winkels producten goedkoper kan aanbieden en reken maar dat bijvoorbeeld in de ‘grijze wijken’ van steden waar maar één winkel is te vinden men de hoofdprijs vraagt, immers de meeste van die oudere bewoners gaan niet een kilometer of verder boodschappen doen…..  

Voor meer berichten over Albert Heijn, Jumbo, duurzaamheid, voedselveiligheid, NMRD, CO2, volksgezondheid en economie (versus), oplichting van klanten en/of greenwashing, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Socialdemokraterne (Sociaaldemocratische Partij van Denemarken) gaat Syrische vluchtelingen deporteren naar ellende en dood

De Sociaaldemocratische Partij van Denemarken maakte afgelopen woensdag bekend dat het Syrische vluchtelingen gaat deporteren naar hun moederland…… 

Het land is veilig volgens de regering bestaande uit louter alleen fascisten van Socialdemokraterne en om alles gladjes te laten verlopen, kunnen gezinnen zelfs opgesplitst worden…….


Gelukkig wonen er nog echte mensen in Denemarken, hier een demo tegen de voorgenomen uitzetting van Syrische vluchtelingen

De Deense regering stelt dat Syrië veilig is……. 

Een aanzienlijk deel in het oosten van Syrië, een rijk gebied met veel oliebronnen en landbouw, is illegaal in handen van de VS, dat alle inkomsten steelt en zorgt dat er geen voedsel naar de rest van Syrië gaat, kijk een dergelijke gang van zaken zou normaal gesproken internationaal worden veroordeeld en ook nog eens worden gezien als een enorme misdaad tegen de menselijkheid, sterker nog: het is bijna een daad ven genocide te noemen, zeker als je nagaat dat er in een heel groot deel van Syrië honger wordt geleden, daarmee willen de VS en haar NAVO-partners de bevolking dwingen om in opstand te komen….. Keer op keer zegt de VS in dit soort gevallen dat het geen voedsel of medicijnen tegenhoudt, echter dat blijkt evenzovaak een schunnige leugen te zijn…….. 

Bovendien zijn er in dat door de VS bezette gebied als in een deel van Idlib langs de Turkse grens onder protectie van de Turken nog steeds leden van ISIS en andere terreurgroepen, die de VS ook in het door haar beheerste gebied beschermt………

Echter de Deense regering stelt dat Syrië veilig is en gaat mensen regelrecht de dood insturen…….

Ze zouden dat Deense fascistische geteisem zonder papieren en geld moeten droppen in het oerwoud van Congo!!

Met zo’n sociaaldemocratische partij heb je geen fascistisch partij meer nodig!

Men zou de Deense Sociaaldemocratische Partij dan ook beter omdopen tot de Nationaal Socialistische Partij van Denemarken…… (Drei Liter! met gestrekte rechterarm)

Voor veel meer berichten over Syrië, klik op het label met die naam, direct onder dit bericht.

Marietje Schaake (D66 dir. Cyber Policy Center Stanford University) roert volkomen lachwekkend de anti-Chinese propaganda trommel

Gistermorgen was Marietje Schaake te gast in het Radio1 programma Spraakmakers (lees: Praatjesmakers). Schaake was eertijds grofgraaier in het EU parlement voor D666 en is nu docent en directeur internationaal beleid bij het Cyber Policy Center van de Stanford universiteit, ze zou bekend staan als cybercriticus, voor wat dat ook mag inhouden.

Het was niet m’n bedoeling, maar even verkeerd de radio afgestemd deed me belanden in een gesprek dat ze voerde (rond 10.47 u.). Schaake stelde op dat moment dat Nederland jarenlang te naïef is geweest als het gaat om cyberveiligheid en dan m.n. als het gaat om China, uiteraard ook doelend op het bericht dat Huawei in 2010 kon meeluisteren met het KPN netwerk, iets dat fantast en zich journalist noemende Huib Modderkolk van de Volkskrant bekendmaakte*, niet dat men bewijzen heeft dat
dit is gebeurd, nee de verklaringen van geheime diensten (nu
‘inlichtingen diensten’ genoemd) zijn voldoende om elke twijfel te doen verdampen: het moet wel zijn gebeurd, ook al staan deze geheime diensten vooral bekend om liegen en bedriegen, o.a. daarom zijn ze deels zelfs opgezet!! Over Modderkolk gesproken: ook hij was in de studio, zodat hij samen met Schaake China weer eens de jas kon uitvegen…… 

Schaake en Modderkolk in de studio

Wel is meermaals bewezen dat de VS dit op grote schaal heeft gedaan en nog doet, maar dat schijnt men normaal te vinden, alsof de VS niet doet aan bijvoorbeeld bedrijfsspionage, niet doet aan het ondergraven van democratisch gekozen regimes en zelfs opstanden organiseert in landen waar het niets te zoeken heeft, sterker nog desnoods begint de VS een oorlog tegen zo’n regime als de geheime diensten vinden dat de VS daar grote belangen heeft, bijvoorbeeld vanwege grondstoffen en het land zich niet schikt naar de wil van de VS, zoals het afsluiten van gunstige contracten met bedrijven uit de VS…….. Zelfs partners worden niet ontzien door de VS zo werd een paar jaar geleden bekend gemaakt dat de smartphone van de Duitse premier Merkel was gehackt door de NSA, heel even ophef, waarna men verder ging alsof er niets was gebeurd, echter als die diensten komen met fantasieverhalen over Rusland en China, zijn de rapen gaar in de reguliere westerse media en politiek….. Schaake loog keihard dat er grote verbolgenheid was over de NSA spionage…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Hier de tekst over wat Schaake nu eigenlijk kwam doen bij Praatjesmakers en daarbij blijkbaar de hulp nodig had van Huib Modderkolk (what’s in a name…) van de Volkskrant:

Onlangs werd bekend dat Huawei in 2010 kon meeluisteren met het
Nederlandse KPN-netwerk. Is de beveiliging van belangrijke Nederlandse
internet- en telefoonnetwerken inmiddels beter? En wordt het tijd dat
dit tot de hoogste Haagse prioriteit wordt gemaakt? Ja, zeggen
Volkskrant-journalist Huib Modderkolk en Spraakmaker Marietje Schaake,
directeur internationaal beleid bij het Cyber Policy Center van
Stanford
.

Welnu: Schaake en Modderkolk moeten weten dat niet alleen de VS op grote schaal spioneert via het internet, maar bijvoorbeeld ook de Israëlische geheime dienst Mossad….. Deze dienst heeft toegang tot de servers van de Nederlandse politie, servers geleverd door een Israëlische firma, die heeft bedongen dat niemand anders aan deze servers mag komen dan die firma, m.a.w.: zelfs al zou Schaake willen onderzoeken of die firma gevoelige informatie inkijkt en/of doorgeeft, mag dat niet eens!! Al jaren bekend, maar geen hond die zich daar druk om maakt!! Terwijl Israël als de VS een uiterst agressieve staat is en alleen sinds het begin van deze eeuw al duizenden Palestijnen heeft vermoord, waarvan het overgrote deel (geweldloos) demonstreerde…. (onder de slachtoffers: kinderen, invaliden, bejaarden, vrouwen, medici en journalisten)  

Veel van de bewijzen van wat de VS op cyberterreurgebied doet zijn te vinden in de officiële documenten van de VS overheid die middels lekken in Wikileaks terecht zijn gekomen, zo ook een fiks aantal documenten waaruit blijkt dat de NSA een cyberaanval kan uitvoeren en daarbij een spoor kan nalaten dat wijst naar de Russische, de Chinese of welke andere overheid dan ook** (te vinden in de Vault 7 documenten), hetzelfde kan de VS doen met het inkijken van gevoelige data van haar bevriende overheden….. Ondanks dat het voorgaande al jaren bekend is, heb ik nooit de AIVD of MIVD horen weeklagen en roepen in de media dat Nederland meer moet doen om deze cyberterreur tegen te gaan…….Sterker nog: een paar jaar geleden bleek dat de AIVD en MIVD zelf geheime informatie verstrekten aan de NSA en CIA…… Dit alles terwijl de VS een uiterst agressieve buitenland politiek voert en alleen deze eeuw al meer dan 5 miljoen mensen heeft vermoord in illegale oorlogen en massamoorden middels drones……. Vergeet niet dat de AIVD en MIVD er alle belang bij hebben om de regering en de bevolking bang te maken en te houden met veelal vette leugens, immers dat is goed voor de toegewezen budgetten en de steeds verder uitbreidende ondemocratische en mensenrechtenschendende macht van deze diensten, ‘niet vreemd dus’ dat ze telkens weer om  meer macht en geld zeuren…………

Eerder zei ik wel dat Schaake en Modderkolk op de hoogte moeten zijn van betreffende documenten op Wikileaks, echter ik vraag me af of ze ooit werkelijk een blik hebben geworpen in het enorme archief van Wikileaks, het zou me zelfs niet verbazen als dit niet zo is……. 

Blijkbaar wordt het beloond als je ongefundeerde beweringen, of beter gezegd: ronduit leugens van westerse geheime diensten als waarheid verkoopt, hoe anders kan een universiteit als Stanford een figuur als Schaake aanstellen..??!!! En de Volkskrant? Ach dat is al jaren een baggerblad dat de huidige neoliberale status quo verdedigt en dat is dan weer in het belang van drie CEO’s van DPG Media ‘die de krant in eigendom hebben’, CEO’s die gegarandeerd aandelen hebben in wapenfabrieken, farmaceutische industrie, oliemaatschappijen en andere grote smerige westerse bedrijven…… Het is zelfs heel goed mogelijk dat ze aandelen in Facebook en Google hebben, hoe de journalisten van de reguliere media ook eisen dat er censuur wordt uitgeoefend op de sociale media…. Oh dom van mij, vandaar ook dat techbedrijven als Google, Facebook en YouTube inderdaad censuur uitoefenen op hun platforms……*** 

Schaake stelde voorts dat Nederland niet alles op eigen manier moet proberen te doen, maar moet samenwerken met de EU, ofwel de EU moet zich verzetten tegen China en Rusland (deze hufter is tevens groot voorstander van een EU leger….****), waarbij ze in feite ook stelt dat we geen zaken meer moeten  kopen in die landen zoals het G5 netwerk van Huawei, anders gezegd: middels bangmakerij wil men dat we eigen waar eerst kopen en de handelsoorlog met China verder moeten ‘perfectioneren…’ Over dat G5 netwerk hebben NB westerse geheime diensten al een paar jaar geleden gezegd dat spioneren via dat netwerk net zo makkelijk dan wel moeilijk is dan via welk netwerk dan ook***** >> het netwerk geeft geen toegang tot servers, dat doen hackers via dat netwerk en het maakt geen moer uit van wie dat netwerk komt!! Modderkolk stelde dat China alles doet om te spioneren en stelt daarbij tegelijk dat dit niet is te bewijzen… Volgens deze mafketel verkoopt Huwawei de apparatuur zo goedkoop dat men het G5 netwerk van dat bedrijf koopt, tja zo werkt dat in het kapitalisme….. Alsof die deskundigen tegen een muur hebben staan lullen met hun analyse dat je middels elk netwerk kan spioneren…… Het valt me nog mee dat Modderkolk niet zegt dat China kan spioneren via de door Chinese bedrijven geleverde zonnepanelen!!

Opvallend dat Schaake tijdens haar grofgraaiperiode in de EU meermaals pleitte voor protectionisme******, al wilde ze dat zo niet noemen, nu gooit ze het dus over een andere boeg en is veiligheid plotsklaps genoeg om geen producten meer in China te kopen (klik voor de gein op haar naam, direct onder dit bericht)

Volgens Schaake was er een paar weken geleden een groot tekort aan kaas in supermarkten, de toevoer was opgedroogd, dat kwam door ‘gijzelsoftware’ en het viel me mee dat ze niet ook daar China (en Rusland) voor aanwees als dader…… 

Schaake en Modderkolk zijn totaal ongeloofwaardig! (en hebben er tevens alle belang bij dat men de leugens over China en Rusland blijft herhalen in de reguliere media, immers dat is hun ‘verdienmodel!!!’)

      Zie o.a.: ‘AIVD onderzoek naar spionage door Huawei, Huib Modderkolk uit de bocht met 5 km/u…. OEF!!!‘ (een bericht van mei 2019…..)

**      Zie: ‘CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8….‘ (de Vault 8 documenten  zijn ook te vinden in de Vault 7 documenten) 

***    Zie: ‘Google, Facebook en Twitter gaan nu zelfs de geschiedenis manipuleren en censureren‘ (en zie de links in dat bericht)

****   Zie: ‘Marietje Schaake
(D66) wil EU leger, zodat ‘we’ eindelijk de politieke unie kunnen
doordrukken en Oekraïne bij kunnen staan…….

***** Zie:  Geheime diensten in westen geven toe dat spioneren via het G5 netwerk praktisch onmogelijk is…….. en zie wat dat betreft ook: 

VS waarschuwt Groot-Brittannië het G5 netwerk niet aan te laten leggen door Huawei, maar door VS firma’s‘ zie voorts ook:

‘Intel processors al 10 jaar zo lek als een mandje, Intel niet een bedrijf uit Rusland of China, maar uit….. de VS!

****** Zie: ‘Marietje Schaake (D66 EU neoliberalen) doet naar eigen zeggen niet aan protectionisme…. ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

——————————————————–

Zie ook: ‘Volkskrant en Nieuwsuur Fake News over ‘Russische hacks…..’

Dutch ‘Cozy Bear’ Farce Does Not Show DNC Emails Were Hacked By Russians

10 Reasons The Dutch-Russia Hacking Story Is Fake News‘ (via Stan van Houcke: ‘Volkskrant Fake News 3’)

Pompeo (CIA opperhoofd met koperen fluit): heeft alle aanwijzingen dat Rusland de midterm verkiezingen zal manipuleren……‘ (zie het grote aantal links in dat bericht, betreffende de leugensoap ‘Russiagate’)

Sleepwet: vrijgegeven documenten bewijzen dat de VS gewone burgers bespioneert >> zie ons voorland…….

‘Fake
News’ hysterie willens en wetens gelanceerd om sociale media tot
zwijgen te brengen, Rusland te demoniseren en daarmee de waarheid te
verbergen……..

De Russiagate samenzweringstheorie dient de machthebbers………

Google, Facebook en Twitter gaan nu zelfs de geschiedenis manipuleren en censureren

Brasscheck TV kwam gisteren met een video/audio boodschap die er niet om liegt: Google (ook eigenaar YouTube), Facebook en Twitter zijn nu zelfs bezig met het censureren en manipuleren van de geschiedenis op hun platforms…… Brasscheck ontdekte dit daar men plotseling geen toegang meer kreeg tot voor die tijd bestaande bestanden, ze bestaan simpelweg niet meer of ze zijn niet meer te vinden door manipulaties van algoritmes…… 

Brasscheck TV bracht vorig jaar een lange documentaire uit over dr. Fraudski (Anthony Fauci), waarin o.a. het gegeven dat deze zo bejubelde figuur verantwoordelijk is voor minstens 300.000 doden in de 80er jaren na de uitbraak van HIV/aids….. Voor deze documentaire heeft Brasscheck grote databestanden gebruikt, die toen nog volop waren te vinden op o.a. YouTube…. Ja ‘waren te vinden’, daar deze bestanden zijn verdwenen, of niet meer zijn te vinden door aanpassing van algoritmes…….. 

Ik vond het al een enorme schande toen men platforms als Facebook en Google verplichtte als men daarom vroeg om ‘vergeten te worden’ door zaken van het internet te verwijderen, uiteraard is dat geschiedvervalsing van de eerste orde, immers jij kan wel niet blij zijn dat je naam op blijft duiken, terwijl je bijvoorbeeld in de aandacht bent gekomen door zware misdaden, maar het is natuurlijk te zot voor woorden dat je als misdadiger mag eisen vergeten te worden, uiteraard is dat een slap vergelijk als je kijkt naar de enorme misdaden die door de politici werden en worden begaan……

Zo zijn bijvoorbeeld de opvolgende Nederlandse ministers van Defensie (en premiers), plus de legertop die de illegale oorlog van de VS tegen Irak in eerste instantie politiek maar later ook militair hebben gesteund en dat nog doen, niets anders dan oorlogsmisdadigers…… (hoewel Nederland heeft meegedaan aan de voorbereiding van die immense terreurdaad, dit door inlichtingen te verzamelen voor de VS, met NB personeel van ‘een inlichtingendienst uit de VS’ aan boord van een onderzeeër die voor de kust lag van Irak…..) 

Nu kan zo’n politicus dus op z’n oude dag eisen dat men delen of zelfs hele artikelen verwijdert die over hem/haar gaan….. Als dat geen censuur is dan weet ik het niet meer…… Trouwens: opvallend dat George Orwell hier al over schreef in zijn boek 1984…….  

En waarom? Wat maakt men zich druk om? Neem het Coronavirus, als zogenaamde wappies ongelijk hebben vallen ze toch door de mand, nogmaals wat is het probleem? Je kan dan ook bijna niets anders verzinnen dan dat men alle informatie wil kunnen controleren voor het geval de hele boel misloopt, bedenk maar eens wat er zou gebeuren als straks alleen al 15% van de gevaccineerden binnen afzienbare tijd volledig arbeidsongeschikt zouden raken door die vaccinatie, zoals verplegend en verzorgend personeel, medici, brandweerpersoneel, politie en ‘chauffeurs’ in het openbaar vervoer…… De ellende zal niet te overzien zijn……

Door geschiedenis te vervalsen of zelfs te laten verdwijnen kunnen zelfs enorme misdadigers hun straf ontlopen, veronderstel dat het Internationaal Strafhof (ICC) op een gegeven moment zal besluiten dat oorlogsmisdaden vervolgd zullen worden, die zijn begaan door Nederlandse militairen, in opdracht van in feite de minister van Defensie….. Voorlopig is veel natuurlijk in papier terug te vinden, echter alles wat digitaal is opgeslagen kan men in feite onvindbaar maken of zelfs geheel laten verdwijnen……..

Merk het trouwens zelf ook al in het archief van mijn blog, bepaalde berichten zijn niet meer te vinden middels zoektermen of labels, terwijl ze wel degelijk bestaan, echter om ze nog te kunnen vinden moet je de lijsten van maanden afwerken, arbeidsintensief, zelfs voor mij, maar ik weet van de meeste berichten nog wel wanneer ik ze ongeveer heb gepost, maar ga maar na wat dat voor een vreemde betekent die e.a. zou willen uitzoeken en dat archief zou willen gebruiken……. (ben nu overigens extra blij dat ik onder veel berichten uitgebreide lijsten met links heb staan, immers ook dat vergemakkelijkt zoeken!!)

Mensen ik weet niet waar het naar toe gaat de komende jaren, maar ik vrees dat we naar een heel akelige maatschappij gaan, zeker als het op deze manier doorgaat, met burgerrechtenschendingen, schending van mensenrechten en ga nog maar even door en waarom? Alleen om een heftig virus dat we met gemak hadden aangekund ware het niet dat de kabinetten Balkenende en Rutte enorm veel hebben bezuinigd op de zorg, waardoor de helft van de IC bedden verdween, inclusief een hele berg verplegend personeel, niet alleen van de IC maar ook van de ziekenhuizen die hebben moeten sluiten uit bezuinigingsoverwegingen…… 

Schande!! 

A brand new twist on Internet censorship

The Digital Axis of Evil – Google, Facebook, and Twitter – have come up with a new twist on Internet censorship.

 

 

Rewriting search algorithms to erase history

A brand new twist on Internet censorship

Google once prided itself on having the most helpful search algorithm on the Internet.

Now they are happily throwing out their technology to advance ideology and frauds on behalf of their Pharma partners.

The film that could not be made today


Click here for more about the CoVid Con

Click here for more about Fauci’s original fraud

Click here to support Brasscheck

========================================

Zie voor meer geschiedvervalsing, censuur en andere manipulaties: ‘CNN heeft moedwillig anti-Trump propaganda gemaakt om te zorgen dat hij de verkiezingen verloor: de macht van de massamedia

Team Biden voor meer censuur op het internet

Coronavirus: hoe paniek wordt gebruikt om dwingende regels door te voeren en burgerrechten buitenspel te zetten

Google, Apple en Microsoft in partnerschap om politiewerk te vervangen door kunstmatige intelligentie en algoritmes

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’: meer en meer sites worden van het net geweerd………

BBC World Service met geschiedvervalsing over strijd in Iraaks Fallujah 

‘Our War: Goodbye Afghanistan’, geschiedvervalsing, zelfs al in de titel……..

911, de beurs en geschiedvervalsing…….‘ (en zie de links in dat bericht!!) 

Geschiedvervalsing verheerlijkt door ‘deskundigen…..’

Google wellicht betrokken bij moord op vrouw van klokkenluider

Brekend nieuws: EU neemt internet censuurwet aan……‘ (!!!!)

RT America één van de eerste slachtoffers in een heksenjacht op westerse alternatieve media en nadenkend links……

Roep om censuur op het internet nu ook van actiegroep DeGoedeZaak: een HeelFouteZaak!!‘ (en zie de links in dat bericht)

Het congres eist van
de tech CEO’s een meer agressieve censuur op de sociale media, om zo
macht uit te kunnen oefenen op die media
‘ 

Het werk van Mark Lombardi, een vijand van de staat die zich zogenaamd het leven benam
(als censuur geen zin heeft staan de geheime diensten nog andere
middelen ter beschikking om iemand tot zwijgen te brengen, zoals moord
en dan het liefst op zo’n manier dat het op suïcide lijkt, hoe
onwaarschijnlijk dat ook is in verreweg de meeste gevallen, een andere
beproefde manier is een auto-ongeluk veroorzaken, waarbij de dader er
vandoor gaat…..)

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen

Facebook:
uit gelekte documenten worden de steeds veranderende regels voor
censuur op dit platform openbaar gemaakt: Facebook als geheime tak van
de VS overheid
‘ (!!!!)

Twitter verwijdert accounts vanwege ‘propaganda’, maar werkt zelf met een militair propagandist

Anti Antifa: 110% uiterst gewelddadige fascisten‘ (!!!!)

Australische politie valt kantoor ABC binnen vanwege gelekte documenten

Gelekte documenten tonen aan dat Google en Pinterest censuur uitoefenen

Netneutraliteit VS dreigt te verdwijnen……….

Twitter launches tool to report misleading content ahead of Indian & EU elections

Twitter meldpunt voor nepnieuws in aanloop EU verkiezingen‘ (!!!!)

VS overweegt kritiek op Israël aan te pakken als antisemitisme……..‘ (!!!!)

Putin vraagt en Trump levert: een lijst met ‘alle goede zaken die Trump voor Rusland regelde’

Russiagate geslaagd: geen impeachment van Trump, waar Clinton en haar team na bewezen misdaden vrijuit gaan…..

Warren
(democratisch presidentskandidaat) toont met hulp van Facebook aan dat
dit bedrijf niet hoort te gaan over wat wel en niet is toegestaan
‘ (!!!!)

Massamedia VS vallen keihard door de mand met ‘vers’ geschoten Russiagate bok >> publiek wordt om vertrouwen gevraagd

Jacht in VS op alternatief (echt) nieuws in volgend stadium: journalist wordt vastgehouden zonder aanklacht‘ (!!!!)

NewsGuard, het nieuwste wapen van Big Brother VS tegen de alternatieve media‘ (!!!!)

Netflix censureert aflevering van humoristisch programma, ‘na een geldig verzoek’ op grond van Saoedische wetgeving….‘ (!!!!)

Britse
militaire geheime dienst bedient zich van moddergooien en andere
manipulaties om Europese en VS politiek te manipuleren, zo blijkt uit
gelekte documenten
‘ (!!!!)

Lichtgelovige ‘atheïst’ gelooft Russiagate leugens….

New York Times te kakken gezet met haar berichtgeving over Russische manipulatie voor midterm verkiezingen

VS begint ‘troll farm’, alsof Hollywood en de massamedia al niet genoeg VS propaganda maken……….


Bedrijf dat voor ‘Russische bots’ waarschuwde, heeft een leger met nep-Russische bots

Waarom de burgers van de VS de illegale oorlogen steunen

Facebooks departement voor censuur: een hoognodige uitleg over een maatregel die alleen in een dictatuur thuishoort

Ollongren (D66 minister) manipuleerde bevolking met beschuldiging Russische manipulatie door desinformatie en nepnieuws‘ (en zie de links in dat bericht voor meer manipulatie fratsen van deze liegende demissionaire minister)

Two More Spiegel Employees Out After Fake News Scandal Expands‘ Ofwel: het zoveelste ‘gevalletje fake news’, gebracht door de reguliere massamedia……..

Facebook censureert foto’s van verhongerende Jemenitische kinderen als ‘sexual content’

Google manipuleerde VS presidentsverkiezingen van 2016 en censureert niet alleen linkse/alternatieve sociale media

Facebook gebruikte ‘fake news’ beschuldiging om de aandacht voor schandalen af te leiden

Google Maps veegt Palestijns gebied van de kaart

Twitter
weert waarheid: Paul Craig Roberts in de ban, Roberts >> de grote
criticus van de illegale oorlogen die de VS voert

Russiagate sprookje ondermijnt VS democratie en de midterm verkiezingen

Bolsonaro,
de fascistische nieuwe president van Brazilië, werd volgens Avaaz en
fake news brengers als de NYT gekozen door manipulatie via WhatsApp

Facebooks zuivering van de alternatieve (nieuws) media staat nog in de kinderschoenen

Politico rapport bevestigt: Russiagate is een hoax‘ (Russiagate, de enorme leugen op basis waaraan we de huidige censuurgolf te danken hebben……) (!!!!)

The US military’s vision for state censorship(!!!!)

Israël en VS werken samen in tegenwerken van critici op beleid t.a.v. Palestijnen

Facebook censureert de waarheid over Columbus en de verovering van de Amerika’s…….

Facebook censuur gestuurd door het westers militair-industrieel complex en de NAVO in het bijzonder……….‘ (!!!!)

Why the Coordinated Alternative Media Purge Should Terrify Everyone‘ (Zero Hedge)

First They Came for Alex Jones — We Told You We Were Next — We Were‘ (Matt Agorist op The Free Thought Project)

CNN, de grote brenger van ‘fake news!!!’

Facebook en Twitter verwijderen nu volledige accounts………

Facebook (en Twitter) onderdrukt meningsvorming door het verwijderen van (echt) onafhankelijke media

Wie het nieuws controleert, controleert de wereld……‘ (!!!!)

Facebook en Twitter verwijderen de eerlijke journalistiek en oprechte opinie >> censuur…..

Facebook verlaat ‘tranding news’ voor ‘brekend nieuws’ van 80 reguliere mediaorganen, ofwel nog meer ‘fake news…..’

Facebook komt met nieuwsshows van betrouwbare media als CNN en Fox News…. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Censuur op het internet met vliegende start in de VS, ‘het land van het vrije woord….’

Facebook en NAVO werken samen in censuur op niet welgevallig nieuws……

Facebook helpt Saoedi-Arabië: doodstraf door onthoofding van vrouw die het waagde kritiek te uiten…..‘ (!!!!)

Aanval op alternatieve media ‘succesvol’: meer en meer sites worden van het net geweerd………

ThinkProgress eiste censuur van Facebook en werd inderdaad gecensureerd…. ha! ha! ha! ha!

VS staatscensuur op Facebook (ook in de EU)

Facebook stelt perstituee van New York Times aan als censuur-agent…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het echte Facebook schandaal: manipulatie van de gebruikers en gratis diensten voor eertijds presidentskandidaat Obama…….

Mark
Zuckerberg, Facebook doneerde aan de politici die hem in de VS aan de
tand voelden >> in het EU parlement maakte hij gebruik van
megalomane EU politici…..

Facebook wil samen met door Saoedi-Arabië gesubsidieerde denktank censureren…. ha! ha! ha! ha! ha!‘ (!!!!)

Media Too Busy Defending John McCain to Report the News That Actually Affects You‘ Onder andere aandacht voor PRISM.

Westerse massa misleiding in aanloop naar WOIII……

VS gebruikt sociale media om ‘fake comment’ te verspreiden en de bevolking te hersenspoelen met leugens, ofwel ‘fake news….’

Eis een nee tegen censuur op het internet!‘ 

Facebook e.a. hebben lak aan AVG (GDPR), misbruik persoonsgegevens gaat gewoon door…….

Jeremy Corbyn wordt gedemoniseerd als antisemiet…….

Facebook: verrijking van oliemaatschappijen en andere grote bedrijven, plus wereldwijde corruptie…….

Rusland krijgt alweer de schuld van hacken, nu van oplichters Symantec en Facebook……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Zie
(nog eens) via deze link wat artikel 13 voor jou kan betekenen (en dat
is heel wat!), na opening van de pagina even naar benden scrollen
 (tot de galerij met gekleurde tekeningen).

Facebook Purges Independent Media for “Political Disinformation”

Facebook Blocks Links to Free Speech Competitor ‘Minds’

Hier nog een andere zeer smerige vormen van manipulatie: Voltallige
top van de Strijdkrachten dient per direct ontslagen te worden, ze
hebben zich niet met angst- en haatzaaierij tot het volk te richten

LIMC (landmacht) gaat haar boek wel heel ver te buiten, misdadig en mensenrechtenschendend ver!!‘ (!!!!) (met het hacken en controleren van burgers op het internet……) en zie het vervolg:

LIMC
(leger) nu pas door minister van Defensie Bijleveld op non actief
gesteld, na ernstige inbreuk op privacy en schending mensenrechten

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….‘ (Assange
behoort wel tot de grootste slachtoffers van manipulatie en het brengen
van fake news door politiek en de reguliere westerse media >> zie
ook de links in dat bericht naar meer artikelen over deze geweldige en
gelauwerde onderzoeksjournalist
)

 CIA deed zich voor als het Russische Kaspersky Lab, aldus Wikileaks Vault 8…..‘ (zie ook de andere links onder dat bericht)

Biden zei in zijn toespraak dat hij een sociaal plan heeft voor de bevolking, maar verzweeg geen ‘medicare for all’ door te voeren

In zijn meer dan belachelijke (de manier waarop hij spreekt is totaal lachwekkend) en hypocriete toespraak tot het congres gisteren, kwam Biden ook met een ‘sociaal plan’, o.a. bestaande uit medische hulp voor kinderen, echter Biden ‘vergat’ (natuurlijk weet de schoft dat) daarbij even dat een enorm groot deel van de volwassenen niet is verzekerd voor de gezondheidszorg, zodat jaarlijks tienduizenden onnodig sterven, een schande van giga proporties en wat mij betreft een misdaad tegen de menselijkheid en schending van mensenrechten……. Het is een feit dat de kosten voor de zorg t.b.v. kinderen aanzienlijk veel lager liggen dan voor volwassenen, maar ja het klinkt wel goed hè: zorg voor kinderen?* Ofwel zijn mooie praatje is zoals gewoonlijk uitermate vals, een praatje van een ploert die al voor zijn presidentschap een oorlogsmisdadiger was van groot formaat….. (dit vanwege zijn vicepresidentschap onder oorlogsmisdadiger Obama, die thorbetert de Nobelprijs voor de Vrede kreeg……)

Tegelijkertijd wil hij wel de strijd aan met China, o.a. op gebied van de infrastructuur, zo verwaarloosd door zijn voorgangers en… hemzelf!!! Immers hij was zoals gezegd vicepresident onder Obama en zo heeft ook hij 8 jaar lang niets gedaan voor die infrastructuur, terwijl ook destijds enorme kapitalen werden uitgegeven aan illegale oorlogsvoering…..

Bedrieger Biden in actie  

Ik heb zijn toespraak niet beluisterd en heb ook geen zin om dat te doen, daar ik kotsmisselijk wordt van deze psychopathische schertsfiguur, maar gegarandeerd dat hij heeft gezegd dat de VS gevaar loopt als het budget voor defensie (lees: oorlogsvoering, ofwel op grote schaal terreur uitoefenen) niet wordt verhoogd en dat heeft hij, het budget voor het voeren van (illegale) oorlogen is verhoogd tot een nog groter budget dan Trump, maar liefst 750 miljard dollar…… Dit terwijl de VS van geen land iets behoeft te vrezen en over veiligheid gesproken (en zoals gezegd): VS burgers overlijden met tienduizenden omdat ze bijvoorbeeld geen geld hebben voor kankertherapie…… Schande!!!!

‘Opa BS Joe’ is naast oorlogsmisdadiger een enorme bedrieger!!

Oh ja ik hoorde vanmorgen nog dat Biden tijdens zijn toespraak aandacht vestigde op het feit dat er voor het eerst tijdens deze na 100 dagen presidentschap weerkerende toespraak twee vrouwen achter hem zaten, de neoliberale dweil Nancy Pelosi, de voorzitter van het lagerhuis en oorlogshitser Kamala Harris, die haar kandidatuur als vicepresident te danken heeft aan het feit dat Biden in het verleden een grote racist was** en daarmee zijn gore handen heeft geprobeerd schoon te wassen tijdens de verkiezingscampagne……  Ach ja, eens een smerige bedrieger…….. 

De volgende bedelactie komt van JusticeDemocrats en daarin o.a. aandacht voor het feit dat Biden liever de farmaceuten en de grote zorgverzekeraars steunt dan het gewone volk:

Biden giving in to Big Pharma

JusticeDemocrats.com us@list.justicedemocrats.com

The health care system is broken in America. Tens
of thousands of people die every year because we don’t have Medicare for
All. Many more forego care and medication they need because they can’t
afford it. So why isn’t President Biden advocating for fixes to our
health care
system? Why is Biden letting Big Pharma and health insurance
lobbyists get what they want?

Politico  @politico

Biden is
backing down from a fight with two of Washington’s most powerful trade
groups: the pharmaceutical industry and the health insurance lobby

We desperately need to change the terms of debate and make Biden
answerable to the people, not lobbyists. The White House must prioritize
saving lives with progressive health care policies like the expansion
of Medicare, not giving in to corporate greed.

Rush
$3 or more to Justice Democrats right away so we can lift the demands
of the people. Big Pharma shouldn’t have more power in the White House
than the people do.
Let’s build this movement to elect more progressive leaders to take on corporate interests and transform the
Democratic Party.

Contribute $3

We can only do this together, and we need your support.

In solidarity,

Justice Democrats

==========================================

*  Ik was deze toevoeging vergeten bij plaatsing, dus dat het goed klinkt om kinderen een zorgverzekering te bieden, terwijl hij vooralsnog weigert om iets te doen aan de enorme studieschuld die jong volwassenen oplopen……

** Zie: ‘Joe Biden, de nieuwe VS president heeft een ‘grote’ racistische geschiedenis

Zie ook: ‘Democraten VS laten ten overvloede zien dat ze geen probleem hebben met de klimaatverandering en de sociale ongelijkheid

Alexandria
Ocasio-Cortez: de D.C.C.C. heeft elke firma geblokkeerd die het best is
in digitaal organiseren: zo houden de Democraten links buiten de deur
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Joe Biden heeft het Coronasteunpakket voor de arme bevolking gesaboteerd‘ 

Weer een gekleurde man geëxecuteerd door politie VS…….

Andrew Brown jr. is het zoveelste slachtoffer van politiemoordenaars in de VS: vorige week maandag werd Brown door de politie geëxecuteerd tijdens een poging om hem te arresteren. Tijdens die poging probeerde Brown weg te komen, niet zo vreemd dat hij dit probeerde als je bedenkt hoe vaak de politie zonder enige aanleiding een gekleurde vermoordt, zoals onlangs de 13 jarige Adam Toledo die werd vermoord terwijl hij NB met z’n handen in de lucht stond…….. (13 jaar, dus een kind…..)

Schandelijk genoeg weigert de politie de video beelden vrij te geven van de bodycams die de agenten ten tijde van de executie van Brown droegen……. 

Het geduld van de gekleurde minderheid is bewonderenswaardig, zeker als je ziet hoe ongelofelijk schunnig zij worden behandeld ‘in het land van de ongekende mogelijkheden’ (in zwaar negatieve zin wel te verstaan), in flink wat andere landen zou de politie al lang te maken hebben gehad met een ongelofelijk aantal moorden op politieagenten na zoveel moorden die totaal niet zijn te legitimeren door het gedrag van het slachtoffer……

Je snapt werkelijk niet wat de politie in de VS bezielt als je ziet dat er zoveel ophef is na elke nieuwe moord op een burger, men denkt blijkbaar nog steeds wel vrijuit te kunnen gaan, ‘het gaat tenslotte maar om een gekleurde…….’ Ach ja niet zo vreemd als je ziet dat er maar aan enkele agent echt wordt veroordeeld voor een moord op een gekleurde burger……. Ongelofelijk ook dat de politie niet de bodycam beelden wil vrijgeven, maar tegelijkertijd Brown ervan beschuldigt dat hij drugs dealde, terwijl men na zijn executie niets in zijn auto of huis heeft gevonden wat daarop wijst, men heeft alleen de verklaring van een informant dat hij een jaar lang drugs kocht van Brown…… (voor wat zo’n verklaring waard is, immers velen komen met zo’n beschuldiging nadat ze zelf zijn opgepakt door de politie, die dan strafvermindering belooft voor zo’n beschuldiging >> recht bestaat dan ook nauwelijks in de VS, een land waarnaar Nederland schandelijk genoeg mensen uitzet, zelfs eigen ‘onderdanen…..’

Schande ook dat de VS nog steeds met de vieze vingers naar andere landen durft te wijzen voor mensenrechtenschendingen, terwijl het zelf de mensenrechten op gigantische schaal heeft geschonden en schendt, niet alleen in eigen land, maar ook in het buitenland……. (om nog maar te zwijgen over de massamoord op 5 miljoen mensen tijdens de illegale oorlogen die de VS deze eeuw begon…..)

Attorney for Andrew Brown Jr.’s family says video of fatal police shooting shows ‘execution’

Updated 0514 GMT (1314 HKT) April 27, 2021

(hier niet de begeleidende video van CNN, deze kan ik niet overnemen, deze komt van Sunday Today:)

Elizabeth City, North Carolina (CNN)The
family of a Black man who was fatally shot by deputies in North
Carolina last week were shown Monday a short snippet of police body
camera footage that one family attorney described as an execution.

Andrew Brown Jr., 42, was fatally shot by Pasquotank County sheriff’s deputies in Elizabeth City on Wednesday when they attempted to serve him with an arrest warrant, the sheriff’s office said.

 

Few
details — and no video — have been released publicly about the
shooting. In dispatch audio from that day, first responders can be heard
saying a man had gunshot wounds to the back. A copy of his death
certificate says he died as a result of a gunshot wound of the head.

 

On
Monday afternoon, after an earlier delay, Pasquotank County Attorney
Michael Cox showed Brown’s family and attorneys a short clip from one
deputy’s body camera that family attorney Chantel Cherry-Lassiter said
showed an “execution.”

Cherry-Lassiter
said the video was 20 seconds long and shows deputies shot at Brown as
he sat in his vehicle with his hands on the steering wheel. “He wasn’t
reaching for anything, he wasn’t touching anything, he wasn’t throwing
anything around,” she said.

 

Brown
then put the vehicle in reverse and backed out of the driveway, and
deputies shot at him as he drove off, she said. The vehicle, riddled
with bullet holes, crashed into a tree, she said.

 

The
family’s attorneys decried the lack of transparency and disrespect in
only showing a short clip from a single deputy’s body camera. About
seven or eight deputies, each presumably equipped with a body camera,
were on scene, Cherry-Lassiter said.

In a video statement posted to Facebook,
Pasquotank Sheriff Tommy Wooten said: “This tragic incident was quick
and over in less than 30 seconds, and body cameras are shaky and
sometimes hard to decipher. They only tell part of the story.”

 

The sheriff has said there were “many” body cameras at the scene.

 

Chief Deputy Daniel Fogg said it would be inappropriate to comment on the case until all the evidence is collected.

“They are trying to hide something,” civil rights attorney Ben Crump said. “They don’t want us to see everything.”

Khalil Ferebee, one of Brown’s sons, told CNN’s “Anderson Cooper 360˚” that the family was heartbroken.

 

“We got a little bit of evidence but that wasn’t enough for us,” he said.

 

Anderson Cooper 360°

@AC360

“I want to see all these killings stop,” says Khalil Ferebee, Andrew Brown’s son. “There’s too much going on in this world and we don’t need that. They are supposed to protect us but they are doing the harm. It’s got to stop somewhere.”

(voor de video zie origineel

2:22 AM · Apr 27, 2021

528    41

Copy link to Tweet

 

 

Bakari
Sellers, a Brown family attorney, said Cox tried to prevent several of
the attorneys from viewing the video in the first place.

 

“Mr. Cox told me, a grown Black man, that he was not f***ing going to be bullied,” Sellers said.

 

CNN has reached out to Cox for comment but has not received a reply.

 

CNN has not seen the video and has not been able to independently verify the family attorneys’ account of the video.

Marchers in Elizabeth City demonstrated Monday night outside Cox’s home, organizer Kirk Rivers and other protestors told CNN.

 

Protesters
stayed for about 15, chanting “Hands Up, Don’t Shoot” as well as “Black
Lives Matter” and “Andrew Brown.” It was unknown whether Brown was at
the home.

 

The march then headed toward the sheriff’s office.

Attorney Chantel Cherry-Lassiter tells reporters what she saw when she watched the clip of body camera footage.

Attorney Chantel Cherry-Lassiter tells reporters what she saw when she watched the clip of body camera footage.

Seven
deputies have been placed on administrative leave following the
shooting, two others have resigned and one deputy retired, Wooten has
said. Not all the deputies who were placed on administrative leave
discharged their firearms, he added, but they were all part of the
warrant operation.

 

The fatal shooting came just a day after former Minneapolis Police officer Derek Chauvin was convicted of murdering
George Floyd in the most high-profile case of the Black Lives Matter
era. Still, the police killings of Brown, as well as others in Ohio and Virginia in the last week, emphasized the pervasiveness of police violence.

 

The
delay in releasing video of Brown’s death also highlights the
increasing importance of police body cameras for transparency and
accountability. In Columbus, Ohio, officials released body camera footage of the police shooting of Ma’Khia Bryant within hours.

Family calls for transparency

According to North Carolina law, law enforcement body camera footage can only be released to the public with a court order.

 

Fogg
said in the video statement that the county attorney on Monday filed a
motion in court to have the footage released. A media coalition that
includes CNN also filed a petition in a North Carolina state court
Monday morning pushing for the release of the video.

 

CNN has also reached out to the county attorney for comment on release of the footage.

 

Elizabeth
City declared a state of emergency Monday morning amid concerns that
the video’s release could lead to civil unrest. According to the city’s
emergency proclamation, city officials will also file a formal request
with the sheriff’s office for the public release of the video.

 

“It
seems likely that the video and audio footage will be released in the
very near future. In order to ensure the safety of our citizens and
their property, City officials realize there may be a potential period
of unrest within the City following the public release of the footage,”
the proclamation says.

Protesters marched Monday evening after news that the family saw only 20 seconds of body camera footage.

Protesters marched Monday evening after news that the family saw only 20 seconds of body camera footage.

 

Pasquotank
County sheriff’s deputies were authorized to look for crack cocaine,
other controlled substances and “evidence of criminal activity” in
Brown’s two vehicles and his residence, according to a search warrant
signed by a judge on April 20.

 

The
copy of the search warrant obtained by CNN was marked as “not
executed.” In the first news conference on Brown’s death from Sheriff
Wooten, Wooten said Brown was killed as deputies were attempting to
execute the search warrant. In a later news conference, Wooten stated
Brown was killed as deputies served an arrest warrant.

CNN has not been able to obtain the arrest warrant.

 

According
to the search warrant, PCSO Investigator D. Ryan Meads received
information from the Dare County Narcotics Task Force in March of 2021
“regarding the illegal sales of controlled narcotics by Andrew Brown
residing on Perry St. in Elizabeth City.”

 

The
task force had been in touch with an informant who claimed to have been
buying drugs from Brown for over a year, including at his home or at
motels/hotels, according to the warrant.

 

However,
Brown’s aunt Betty Banks said the family was told that authorities did
not find any drugs or weapons in Brown’s car or in his house.

 

Elizabeth
City, located in the northeast corner of North Carolina, has a
population of about 18,000 people, about half of whom are Black, according to the US Census.

===========================================

Zie ook: ‘Het proces tegen agent Chauvin die George Floyd vermoordde, geeft een gevaarlijk scheef beeld van de rechtspraak en de raciale onderdrukking in de VS‘ 

Carl-Johan
de Zwart (presentator Radio1) is een racist: niet de moord op een 13
jarige jongen is reden tot zorg, maar de gevolgen……

VS media besteden of te weinig aandacht aan racistische misdaden tegen burgers van Aziatische komaf dan wel stimuleren die zelfs‘ (en zie de links in dat bericht voor mer over het demoniseren van die burgers en de misdaden die tegen hen worden gepleegd!!)

VS: in federale gevangenissen worden 80.000 mensen in isolatiefolter gehouden…….
(met aandacht voor de moord op George Floyd en Daunte Wright. Zoals
gewoonlijk in de VS: in verhouding uiteraard veel meer gekleurde mensen
dan witte……)

Coronavirus: medisch racisme in VS oorzaak van onevenredig groot aantal overleden gekleurde VS burgers……
(weinig geld betekent in landen als de VS veelal ook een slechte
gezondheidszorg [voor zover die nog te betalen is], daarnaast is armoede
een oorzaak voor overlijden aan het virus, logisch daar een slechte
conditie veroorzaakt door foute goedkope voeding, het lichaam extra
bevattelijk maakt voor besmettelijke ziekten…..)

Grote bedrijven als Coca-Cola en Pfizer steunen wetgeving die het gekleurde VS burgers onmogelijk maken te stemmen

Malcolm X Day (21 februari) en de politie-moorden op gekleurde mensen waaronder Mitch Henriquez

Joe Biden, de nieuwe VS president heeft een ‘grote’ racistische geschiedenis 

BBC bedient VS met het demoniseren van China
(ook in Groot-Brittannië racistische haat tegen Chinezen en mensen die
daar volgens het racistische tuig op lijken en dat wordt door de BBC met
dergelijke berichtgeving opgeklopt…..)

Antifa activist Michael Reinoehl zonder enige vorm van proces geëxecuteerd door federale agenten‘ (Reinoehl vocht voor gelijke rechten t.b.v. de gekleurde VS bevolking)

Democraten in de VS
laten de kans lopen verkiezingshervormingen door te voeren zodat
iedereen die daar recht op heeft ook werkelijk kan stemmen
‘ (ook het tegengaan van stemmen door de gekleurde bevolking is uiteraard een racistische misdaad!!)

De gezondheid van gekleurde mensen in de VS wordt opgeofferd voor de winsten van grote bedrijven: Sacrifice Zones……‘ (!!!!)

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Assange die volkomen onterecht vastzit!!!)

Guantanamo Bay gevangene (onschuldig) schrijft brief aan VS president Biden

Armoede in VS neemt schrikbarend toe, zo lijden steeds meer kinderen honger

VS schendt mensenrechten op vreselijke manier: VN eist vrijlating van een gemartelde Guantanamo Bay gevangene

VS martelde en martelt ‘gewoon’ door op Guantanamo Bay en ook hier geen actie van Internationaal Strafhof (ICC)……..

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de afbraak van burgerrechten door de Coronacrisis)

Guantanamo Bay, de schande van de VS, 10 jaar na de belofte deze illegale gevangenis te sluiten

Bernard Hammelburg
‘met excuus voor slavernij’ en wegzetten van zwarte milities als
evenknie van witte racistische en fascistische milities

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners…..‘ 

Cancel
culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit
Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van
meningsuiting…….
‘ 

Frankrijk
stal 21 miljard dollar van voormalige slaven als schadeloosstelling
voor de ex-slavenhouders, zoals ook Nederland dat toestond

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada‘  

Black
Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man
vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man
(nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men
in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet
centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een
terreurorganisatie neer te zetten…..) 

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

Jeffrey Koorndijk en Mike de Wilde Electronics: ‘typisch gevalletje bedrijfspolicy’

Charles Groenhuijsen, gekleurd geboren, leest ‘zwart Amerika’ de les……. ‘Blank en zwart……’
(ook een racistische presentator, die bovendien de kas van de publieke
omroep wilde lichten toen hij uitgenodigd werd om in Nederland een
programma te presenteren: hij eiste dat hij bijna wekelijks op een neer
mocht vliegen naar de VS waar hij toen woonde [en dat wellicht nog
doet], bovendien vroeg hij een belachelijk hoge vergoeding, schande dan
ook dat deze hufter nog steeds met grote regelmaat op Radio1 is te
horen……..)

Het label BLM staat voor Black Lives Matter, onder die link vind je veel meer berichten over politiemoorden in het algemeen en het ongebreidelde racisme binnen de politiekorpsen in de VS in het bijzonder.

Rolex-boer Spiegelgracht Juweliers zit verlegen om klokjes, of je de jouwe maar wilt verkopen

Spiegelgracht Juweliers is al minstens een jaar bezig met spotjes op de radio waarin men de mensen vraagt om hun Rolex horloge te verkopen, ofwel er is een tekort aan deze peperdure dingen, waarmee je niet gezien wilt worden (althans ik zeker niet, hoewel: als je er één hebt kan je die wel voor een kapitaal verkopen!!).

Een gouden tweedehands exemplaar voor € 43.875,–…….. (hoe gek moet je zijn!!)

 

‘Ja dat wil je graag zien’: stoer in je plofblik, gestoken in kantooruniform en dan met een gouden Rolex van weet ik hoeveel om je pols….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Een paar weken terug werd door de politie bekend gemaakt dat misdadigers massaal Rolex horloges opkopen als belegging, immers wat moet je met een enorm kapitaal aan zwartgeld? Naar de bank brengen kan niet, daar dit ongetwijfeld zal opvallen, men koopt dus een aantal Rolexen, die men uiteraard kan verkopen waar en wanneer men wil…..* Het was na dat bericht even stil op de radio, maar vorige week kwamen de spotjes weer terug, men zit weer verlegen om Rolex horloges…… Eén en ander betekent dat Spiegelgracht Juweliers op de hoogte is van de misdaad beleggingen in deze horloges, maar blijkbaar is deze winkel niet bang voor strafrechtelijke vervolging…….

* Reken maar gerust dat welgestelden zo ook hun zwarte geld naar het buitenland brengen, echter daar hebben de politie, douane noch de belastingdienst zin in en tijd voor…..