Skip to content

De Azijnpisser

COMMENTAAR OP NIEUWS, POLITIEK EN MEDIA, ZOVEEL MOGELIJK DAGELIJKS. WILLEM WACHTMEESTER.

Author: Willem Wachtmeester

About Willem Wachtmeester

Subscribe Feeds

Stop de miljarden claim van RWE en Uniper tegen de Nederlandse staat vanwege de sluiting van haar kolencentrales in 2030

Posted on April 28, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Stop de miljarden claim van RWE en Uniper tegen de Nederlandse staat vanwege de sluiting van haar kolencentrales in 2030

Twee
grote energiebedrijven, de smeerpijpen RWE en Uniper voeren een
rechtszaak tegen de Nederlandse overheid, dit op basis van het Energy
Charter Treaty (ECT), een handelsverdrag uit de jaren negentig
waarmee bedrijven een land voor een geheime rechtbank (in
vrijhandelsverdragen CETA en TTIP aangeduid als ISDS) kan worden
gedaagd als het maatregelen neemt die negatief uitvallen voor
buitenlandse investeerders en volgens deze bedrijven heeft Nederland
dit gedaan met haar besluit de laatste kolencentrales te sluiten in
2030……. Het is vrijwel zeker dat deze bedrijven in het gelijk worden gesteld waarna Nederland miljarden zal moeten betalen!!

Uitermate onbeschoft als je bedenkt dat deze bedrijven ook nog eens enorme subsidies krijgen voor bijvoorbeeld het verbranden van houtpellets als biomassa in die centrales, terwijl iedereen intussen kan weten dat dit allesbehalve duurzaam is en sterker nog: zelfs een fractie vuiler is dan de verbranding van steenkool, bovendien komen daarbij grote hoeveelheden fijnstof en het kankerverwekkende ultrafijnstof vrij…….. Overigens blijkt uit divers onderzoeken dat die houtpellets niet gemaakt worden van ‘resthout’ maar van hele bomen, wat het klimaat nog eens extra onder druk zet…… Zo betalen wij belasting voor een product dat anderen het leven kost en niet een paar maanden eerder, maar vele jaren eerder en dat na een akelig ziekbed en dat bovendien de wereld naar de gallemiezen helpt……..

Vandaag komen de aandeelhouders van RWE en Fortum (het moederbedrijf van Uniper) bij elkaar. DeGoedZaak (gedver!) komt met een petitie voor de politiek om uit het ECT te stappen, een verdrag dat niet meer bij deze tijd past en dat niet alleen niet in het belang is van de Nederlandse burgers, maar van alle burgers over de wereld, immers middels deze uiterst verstikkende verbranding van hout en steenkool wordt de klimaatverandering verder aangejaagd en dat is niet in het voordeel van wie dan ook, ja voor de portemonnee van de top van die bedrijven en van aandeelhouders die beleggen in de vernietiging van de wereld……. (zoals het koningshuis dat grootaandeelhouder is van Shell!!)

Overigens heeft Nederland een andere grote smeerpijp, Riverstone al veel te veel geboden voor sluiting van de kapotte kolencentrale in Rotterdam….* (Riverstone kocht die centrale met de opzet een zo hoog mogelijk schadebedrag te verkrijgen….)

Lees en teken de petitie ajb en zegt het voort!! (geen cent extra naar de grote vervuilers RWE en Uniper!!)  

Miljarden naar vervuilende multinationals? De wereld op zijn kop!

Pelle Koppen van DeGoedeZaak info@degoedezaak.org via amazonses.com

Al
jaren hangt het als een donderwolk boven de aanpak van de
klimaatcrisis: het systeem van vrijhandelsverdragen dat de afgelopen
decennia is opgetuigd dient vooral de belangen van multinationals.
Democratische besluiten kunnen leiden tot miljardenclaims bij speciale
rechtbanken, die geen publieke verantwoording hoeven af te leggen. Keer op keer zien we hoe dit leidt tot fossiele chantage, midden in een snel uit de hand lopende klimaatcrisis.

Ook Nederland is nu aan de beurt. Niet één, maar zelfs twee fossiele multinationals dwarsbomen sinds kort ons klimaatbeleid.
In 2030 stopt Nederland met vervuilende kolenstook in onze
energievoorziening en de energiereuzen RWE en Uniper hebben daarom
schadeclaims ingediend. [1] Zij beroepen zich op het Energy Charter
Treaty (ECT), een handelsverdrag uit de jaren ‘90. Daarin kan een voor
het publiek gesloten rechtbank schadevergoedingen opleggen, als een land
besluiten neemt die negatief uitvallen voor buitenlandse investeerders.
[2] De kolenexit in 2030 komt eigenlijk al jaren later dan zou moeten, maar
via dit ECT dreigen Nederlandse burgers ook nog eens flink uitgemolken
te worden door fossiele multinationals. Dat is de wereld op zijn kop.

Vandaag
komen de aandeelhouders van RWE en Fortum (het moederbedrijf van
Uniper) bijeen. Daarom laten wij als bezorgde burgers een tegengeluid
horen. Als het ECT onze klimaatbeleid blokkeert, moeten we stoppen
met het ECT. Zo simpel is het. Want de klimaatcrisis vraagt om
onmiddellijke actie. Ons belastinggeld is keihard nodig voor eerlijk en
effectief beleid.

Help jij mee de politieke druk op te voeren, Willem?


TEKEN DE PETITIE TEGEN HET ECT

RWE
en Fortum willen compensatie voor relatief nieuwe kolencentrales, zij
bouwden die toen dat al bijna nergens meer in Europa gebeurde. Het was
namelijk al lang en breed duidelijk dat investeren in kolen een enorm
ondernemersrisico vormde; de roep om een kolenexit klonk ook toen al
heel luid en duidelijk. Maar ze dachten nog de laatste fossiele winsten
er uit te kunnen persen en hoopten dat ze bij sluiting riant zouden
worden uitgekocht. Deze roekeloze gok moeten we dus nu niet ‘belonen’ met miljarden euro’s publiek geld!

In
heel Europa groeit het ongenoegen en verzet tegen schimmige handels- en
investeringsverdragen die vooral de belangen van fossiele
multinationals dienen.
De internationale petitie tegen het ECT is
inmiddels door ruim 1.000.000 burgers ondertekend. Samen kunnen we de
druk op de nationale en Europese politiek steeds verder opvoeren om uit
het ECT te stappen.

Spreek je uit op de dag van de aandeelhoudersvergaderingen van de fossiele energiereuzen RWE en Fortum. Zo geven we ook een duidelijk signaal af naar de formerende partijen hier in Nederland: Stop met het ECT! 

KLIMAATBELEID BOVEN FOUTE HANDELSDEALS

Het
is echt heel simpel. Nederland heeft ooit getekend voor dit
handelsverdrag. Maar nu blijkt dat het ECT rechtvaardig klimaatbeleid en
een veilige toekomst dwarsboomt. Dan kunnen we er ook vanaf.

Strijdbare groet,

Pelle Koppen van DeGoedeZaak

[1] Hier lees je meer over de schadeclaim van RWE en hier over de claim van Uniper.

[2] Lees hier over het onderzoek van Transnational Institute naar de mythes van het Energy Charter Treaty en bekijk hier een korte explainervideo die Milieudefensie maakte over het verdrag.

Contact met ons opnemen? Antwoord op deze mail of stuur een e-mail naar info@degoedezaak.org.

========================================

* Zie:  ‘Riverstone werd onbeschoft hoog bedrag geboden voor sluiting van kapotte kolencentrale, terwijl de arbeiders kunnen barsten‘

Zie ook: ‘Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales‘

‘Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’‘ (voor
het aankopen van bossen in Noord-Amerika, Scandinavië en de Baltische
staten krijgen de eigenaren van de laatst gebouwde 4 kolencentrales in
ons land miljarden aan subsidies…..
)

‘Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

‘EU met mooie woorden
over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB oliemaatschappijen steunt met
een bedrag van 7 miljard euro………
‘

‘Houtverbranding nog gevaarlijker dan eerder gedacht, aldus het RIVM: fijnstof uitstoot veel groter‘

‘Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Stop met het verbranden van voedsel als ‘verduurzaming’ van fossiele brandstoffen‘

Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren…..)……

‘Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘

‘Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales‘

‘RWE (Essent) en
Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor slopen 12.000 jaar
oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno 2018…….
‘

Archived: UncategorizedTagged: CETA, ECT, Fortum, ISDS, klimaatverandering, luchtvervuiling, nieuwe kolencentrales, oliemaatschappijen, rechtspraak, Riverstone, RWE, Shell, TTIP, ultrafijnstof, Uniper, zorgkostenLeave a Comment on Stop de miljarden claim van RWE en Uniper tegen de Nederlandse staat vanwege de sluiting van haar kolencentrales in 2030

De dag waarop de wereld eindigde

Posted on April 27, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

Caitlin Johnstone heeft een prachtig kort artikel geschreven: ze schetst de wereld waarin een domme fout leidt tot een totale nucleaire oorlog….. De dag waarop de menselijke onverschilligheid t.a.v. het enorme aantal (ook nieuwe) kernwapens zal worden geconfronteerd met de gevolgen van die decennialange onverschilligheid…… Zoals al vaker op deze plek betoogd: hoe is het mogelijk dat we in 1981 en 1983 massaal de straat opgingen om te demonstreren tegen kernwapens waarmee we de aarde tig keer konden oplazen, terwijl het gevaar nu veel groter is en de kernwapens nog ‘functioneler’ zijn gemaakt……

Het voorgaande geldt nog meer als je bedenkt dat de VS in 2016 als eerste heeft gezegd het gebruik van kernwapens als mogelijkheid te zien voor gebruik bij een eerste aanval, zonder dat de ‘vijand’ deze heeft ingezet, terwijl tot op dat moment het kernwapen werd gezien als afschrikkingswapen >> als jullie kernwapens inzetten zullen wij terugslaan…… Moet je nagaan dit was ondenkbaar in de 80er jaren, ten tijde van de grote demonstraties in Nederland en elders…… Zoals je aan het jaartal al kon zien, viel dat besluit al onder Obama, je weet wel de winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede……

Na de VS besloot ook Groot-Brittannië onder hare kwaadaardigheid May zich het recht voor te behouden om als eerste kernwapens in te zetten, amper ophef in de media, maar toen Putin een paar maanden later hetzelfde aankondigde voor Rusland waren de rapen bij de westerse politiek en media gaar, men stond op de kop en vroeg zich af waar Putin het gore lef vandaan haalde……. Uiteraard had men toen de VS dit aankondigde al massaal op de kop moeten staan en in enorme massa’s moeten demonstreren, maar nee, ach het is weer eens wat anders, het westen dat als eerste kernwapens inzet (terwijl de VS dat NB al had gedaan op Hiroshima en Nagasaki in 1945, met 2 verschillend soortige atoomwapens om te kunnen onderzoeken wat de gevolgen waren…..)….. Overigens volkomen onnodig, dit afwerpen van deze 2 atoombommen, Japan was in feite al verslagen, zoals later een paar generaals uit de VS bevestigden…….. En onderzocht heeft de VS deze immense oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid……

Lees het geweldige artikel van Caitlin en zegt het voort!!

The Day The World Ended

by Caitlin Johnstone

Listen to this article.

The
day the world ended began like any other day. People woke up, had their
coffee, checked their social media, kissed their loved ones, went to
work.

Nobody
knew it was coming. The news reporters and pundits hadn’t been
informing them that the US and its allies had been simultaneously
ramping up aggressions against two nuclear-armed nations in a way that
could easily lead to something going catastrophically wrong, or
explained to them what this could mean for them and their loved ones.
The mass media had never let the truth interfere with the military
agendas of their government before, and, as it turns out, they never
would.

Nobody
knew it was coming, so nobody opposed the dangerous acts of
brinkmanship that led up to it. Nobody resisted as the Democrats
manufactured consent for escalation after escalation against Russia.
Nobody resisted as the Republicans manufactured consent for escalation
after escalation against China. Nobody objected as war ships were moved,
as troops were deployed, as Nuclear Posture Reviews became more and
more hawkish and aggressive, as new armageddon weapons were manufactured
and fielded, as proxy conflicts were backed, as war planes encroached
upon sovereign airspace, as missiles were readied for swift deployment.

So it simply did not feature in anyone’s mind that this could be the day they and their loved ones die in a nuclear holocaust.

They
just went about their day, like it was any other day. Working, texting,
thinking pointless thoughts, arguing about nonsense with strangers on
the internet.

Then
it happened. A nuclear weapon was deployed by one side, setting off a
chain reaction that had been set in place ready to be triggered long
ago, from which there was no coming back.

And
the funny thing is, it was an accident. Just a stupid, innocent
mistake. One of the thousands of people responsible for the operation of
those horrific weapons got a little careless with their part in the
day-to-day management of the imperfect technology used in an
international nuclear standoff that had become increasingly tense and
confusing amid rapidly rising cold war chaos.

That’s all it took. Nothing grand or dramatic. Just a bad decision, made at the wrong time.

One minute it seemed fine. The next minute it was the end. The end of everything.

Nothing
rearranges your mental priorities like looking outside and seeing a
mushroom cloud growing on the horizon. Suddenly your particular
political ideology doesn’t feel so significant anymore. Your personal
beef with your coworker loses its importance. That heated argument you
were having online slips forgotten from your mind. In fact, nearly
everything you’d spent your mental mental energy on that day up until
that point feels like a ridiculous, pathetic joke.

There
was fear of course. Panic of course. People ran. People hid. But the
realization spread very quickly that there was no escaping this one.
That this was the end.

And,
in that brief moment of helpless surrender to the inevitable, humanity
was the most awake it’s ever been. The most tuned in. The most
compassionate. The most loving. The most united. If there’d been anyone
outside of it to witness it, the beauty of our species in that moment
would have taken their breath away.

The
earth shook. The flames spread. Black carbon was hurled into the
stratosphere for decades. All the earth’s creatures perished in the
darkness and radiation.

And then it was all still. Still and silent.

It
was a mistake. A stupid, silly mistake, just like all the other stupid
silly mistakes we’ve made since the moment we first stood upright. It’s
just that this mistake was our last one.

The
only difference between our final mistake and all the innumerable
others which preceded it was that there was nobody left to fix this one.
To try and course correct. To say “Ah, I see where you went wrong
there, let’s make some adjustments and try a different approach.”

No
one left to recognize the mistake, to grow as a result of that
recognition, and to rise above it. No one left to realize how
staggeringly insane it was to flirt with the end of the world for the
sake of power, how arrogant it was to think that we could remain in
perfect control of all those weapons for decades on end without
something going wrong amid our reckless games of nuclear chicken.

No
one left to realize there’s no good reason we need to live in a world
where governments brandish such weapons at each other just because a few
sociopaths decided that US unipolar domination needs to be preserved at
all cost. No one left to realize we could all just lay down our weapons
and get along with each other, and begin collaborating with each other
toward a peaceful and harmonious world.

It would be so, so wonderful if that had happened. But it didn’t. And now it’s all gone.

And it’s too late to fix our mistake.

__________________________

I’m celebrating the hardback release of Woke: A Field Guide For Utopia Preppers by making a pay-as-you-feel PDF available.

The
best way to get around the internet censors and make sure you see the
stuff I publish is to subscribe to the mailing list for at 
my website or on Substack, which will get you an email notification for everything I publish. My work is entirely reader-supported, so if you enjoyed this piece please consider sharing it around, liking me on Facebook, following my antics on Twitter, or throwing some money into my tip jar on Ko-fi, Patreon or Paypal. If you want to read more you can buy my books. For more info on who I am, where I stand, and what I’m trying to do with this platform, click here. Everyone, racist platforms excluded, has my permission to republish, use or translate any part of this work (or anything else I’ve written) in any way they like free of charge.

Bitcoin donations:1Ac7PCQXoQoLA9Sh8fhAgiU3PHA2EX5Zm2

Caitlin Johnstone | April 27, 2021 at 12:05 pm | Tags: armageddon, nuclear, story, war
| Categories: Story
| URL: https://wp.me/p9tj6M-2yY

Comment    See all comments

 

======================================

Zie ook: ‘Groot-Brittannië plaatst zich naast de VS tegen China en gaat haar kernwapenarsenaal uitbreiden‘

‘VS op weg naar daadwerkelijk gebruik van het kernwapen…………..‘

‘Kernwapens vanaf vandaag in meer dan 50 landen illegaal maar niet in Nederland…….‘ (ronduit misdadig!!! met ‘dank’ aan VVD groothufter en aartsleugenaar Rutte en hare CDA leeghoofdigheid Bijleveld….)

‘Hennis-Plasschaert
(VVD) ‘bestelde’ atoombommen nieuwe stijl voor Volkel, ‘fijn dat het
Nederlandse volk hierin werd gekend…..’
‘ (moet je nagaan: Nederlanbd kan zich t.z.t. niet eens uitspreken tegen het gebruik van die wapens…..)

‘Putin waarschuwt voor een planetaire nucleaire catastrofe en roept om vreedzame diplomatie met Noord-Korea‘

‘Noord-Korea een agressor? Hier de feiten!‘

‘Internationale Dag van de Vrede: weg met alle kernwapens!!‘

‘VS zet nucleaire raketten in met ‘minilading’, de weg naar een kernoorlog‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Kernwapens van de VS in Nederland: het kabinet heeft geen zeggenschap over deze wapens‘

‘Duitsland dondert over de SPD heen vanwege het willen verwijderen van VS kernwapens‘  

‘VS sluit een nucleaire aanval niet uit als een mogelijke reactie op een ‘cyberaanval…….’‘
(je mag één keer raden welke landen het mogelijke doelwit zullen zijn,
ook al voert de VS cyberaanvallen uit die het in de schoenen van een
ander land kan schuiven, zoals de Vault 7 ‘geheime’ documenten van de VS op
Wikileaks bewijzen……)

‘VN chef Guterres geeft alarmcode rood af voor de wereld in 2018 en niet alleen vanwege het milieu of klimaat……‘

‘Trumps atoomknop is groter dan die van Kim Yung-un, bovendien werkt de VS knop wel……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘Trumps uitlating over de atoomknop en de onverschilligheid bij zijn achterban, een dictatuur waardig………‘

‘VN chef Guterrez geeft alarmcode rood af voor de wereld in 2018 en niet alleen vanwege het milieu of klimaat……‘

‘NAVO oefent op een nucleaire aanval tegen ‘een denkbeeldige vijand’, ofwel Rusland……….‘

‘Top VS generaal stelt dat er een grote oorlog met Rusland op komst is, ofwel: WOIII……‘  

‘Trumps beleid t.a.v. kernwapens brengt de VS staatsveiligheid in gevaar (en die van de rest van de wereld)‘

‘Noord-Korea
verkeerd begrepen: het land wordt bedreigd door de VS, dat alleen deze
eeuw al minstens 4 illegale oorlogen begon……..
‘

—————————————————————— 

En om nog even te herinneren aan de enorme agressie van de VS, die niet op een illegale oorlog meer of minder kijkt: ‘VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..‘ (tot het jaar 2000, deze eeuw zijn daar al meer dan 5 miljoen dodelijke slachtoffers aan toegevoegd…..)

‘VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….‘

‘List of wars involving the United States‘

‘VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……‘

‘Bang voor Amerika‘

 

Over de zogenaamde Russische dreiging: ‘NAVO uitbreiding in Oost-Europa is bewezen tegen gesloten overeenkomst met Rusland…….‘

Archived: UncategorizedTagged: atoombom, C. Johnstone, Groot-Brittannië, Hrioshima, inhumaan, Joe Biden, kernraketten, May, misdaad tegen de menselijkheid, Nagasaki, Obama, oorlog, Putin, Rusland, Trump, VS buitenlands beleid, WOII, WOIIILeave a Comment on De dag waarop de wereld eindigde

Overheid vraagt u vanwege COVID-19 thuis te blijven tijdens koningsdag, echter kabinet geeft het koninklijk huis toestemming tot peperduur feest in Eindhoven

Posted on April 27, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Overheid vraagt u vanwege COVID-19 thuis te blijven tijdens koningsdag, echter kabinet geeft het koninklijk huis toestemming tot peperduur feest in Eindhoven

Vanmorgen op de radio weer de spotjes van de overheid om vooral thuis te blijven tijdens koningsdag, dit vanwege COVID-19, hoe meer dan belachelijk is het dan om het koningshuis toestemming te geven Eindhoven te bezoeken, een ‘feest’ dat maar liefst 1,5 miljoen euro kost en dat ongetwijfeld een fiks aantal oranje idioten op straat heeft gebracht……. Hoe kan je een thuisblijf advies nog krommer brengen??!!! (het zoveelste voorbeeld van waardeloos zwalkend beleid op het Coronadossier van Rutte en z’n bende misdadigers)

De oranje hysterie in het NOS Radio1 Journaal was weer groot vanmorgen: men pakte uit met een NOS onderzoek waaruit zou blijken dat het vertrouwen in het koningshuis is gezakt van 76 naar 57%…… ha! ha! ha! ha! ha! Benieuwd hoe dat onderzoek eruitziet en hoe men de vragen heeft opgesteld….. Het is uitermate makkelijk om middels een bepaalde vraagstelling de gewenste uitkomst van te voren te bepalen…… Men zal gedacht hebben dat het vertrouwen niet zo groot kan zijn dan vorig jaar, gezien de ophef onder het volk over de vakantie van het koninklijk huis naar Griekenland en de immer weer gegeven uitkeringsverhogingen (door ons betaald) voor dit spilzieke koningshuis, dus dat cijfer moest naar beneden…… 

‘Zo leuk joh!’ (gadver wat een vertoning!)

Verder gaf het NOS onderzoek aan dat 6 op de 10 Nederlanders achter het koningshuis staan, me dunkt een meer dan belachelijke uitkomst, zeker als je ziet hoe begaan het volk was met het koningshuis na de dood van Johan Friso, waarbij het nationale condoleanceregister door wat meer dan 20.000 mensen werd getekend >> dat is niet eens 1% van de bevolking!! 

Dat was het nog niet beste bezoeker, volgens dit lamlendige NOS onderzoek zou 4 op de 10 Nederlanders willen dat de koning meer macht krijgt, een cijfer dat volgens NOS koninklijk huis watcher (ha! ha! ha!) Jozephine Trehy is verhoogd van 34 naar 43% >> ofwel de vorming van een nieuw kabinet is zo ongelofelijk verknald door demissionair D666 minister en kwaadaardige plaag voor huurders Ollongren en de corrupte VVD dweil Jorritsma, die als eerste informateurs werden aangewezen en heeft dat gegeven meegenomen om de cijfers te manipuleren, waarmee dit het teken zou moeten zijn dat het volk liever de koning de informatie wil laten doen, niet dat hij dat kan, daarvoor heeft koning domoor mensen die dat voor hem doen…… Echter het is uitermate twijfelachtig dat inderdaad zoveel Nederlanders het nationale waterhoofd W.A. zien als de perfecte informateur en nogmaals je kan elke enquête zo inkleden dat je de gewenste antwoorden krijgt en vergeet daarbij niet dat de ‘onafhankelijke’ NOS zich altijd gedraagt als propagandist van het koningshuis……. 

Volgens Trehy is het afnemen van het vertrouwen in de koning te danken aan de vakantie die het koningshuis tijdens een zogenaamd dodelijke pandemie (dat is COVID-19 niet) ondernam naar Griekenland, bovendien is het koningshuis door de Coronacrisis veel minder vaak te zien en dat zou ook een reden zijn dat het vertrouwen is gezakt…… ha! ha! ha! ha! ha! Dus een van blunder naar blunder strompelend koningshuis hoeft alleen maar wat vaker de kop te laten zien en de boel is weer voor elkaar…… Reken gerust dat nog maar zo’n 20% van de bevolking achter het koningshuis staat, maar ja met dergelijke cijfers kan de NOS natuurlijk niet komen, immers keer op keer beweert men daar dat het koningshuis populair is bij de bevolking en men zal dan ook nooit met zo’n cijfer naar buiten komen, immers dan zou men zich afvragen waar de NOS de eerdere B.S. (bullshit) vandaan haalde……. Opvallend ook dat Trehy niet begon over het feit dat ook tijdens de ‘pandemie’ het koningshuis alweer een uitkeringsverhoging kreeg, alsof men armlastig is, terwijl W.A. fraudeerde met subsidie voor de Koninklijke Domeinen, voor het leuke bedrag van 3 miljoen euro, overigens ook dat noemde ze vanmorgen niet……

Nog even terug naar het feest in Eindhoven: hoorde rapper Fresku nog even, welnu deze knurft is wat mij betreft fiks op de bek gegaan, hij vindt het een eer om op te treden voor het koninklijk gezin: “Wie kan dat zeggen?” zo liet hij weten en ja hij vindt het super spannend om voor dat schatrijke gezin op te treden, zo liet hij weten……. Triest, intriest…… Ach het scheelt weer vier albums luisteren van de vele die ik jaarlijks afspeel.  

Zie ook: ‘Hoe lang wil ‘onze’ koning nog koning zijn: ofwel onvervalste Oranje propaganda‘

‘Hoe kan je 2
bestuurders aanstellen als ‘onafhankelijke verkenners’: Radio1 met
campagne om ‘koning’ W.A. aan te stellen ha! ha! ha! ha!
‘

‘Koning Willem Alexander heeft het volk oudejaarsavond laten zien dat hij met z’n molières in de blubber staat‘

‘Jozephine Trehy (NOS koningshuis verslaggever) in aanloop van kersttoepraak koning W.A. en commentaar op die toespraak‘

‘Willem Alexander huurbaas: Eickenhorst verhuurd aan ambassadeur dictatuur Koeweit‘ 

‘Koningshuis propaganda op Radio1: prominent in het nieuws >> de jaarlijkse fotosessie……..‘

En terzijde: ‘Shell gaf advies klimaatresolutie te verwerpen‘ (in dat bericht o.a. aandacht voor de fraude die Shell grootaandeelhouder W.A. pleegde met een miljoenensubsidie voor het Loo)

‘Willem Alexander laat de Grieken zien, waar het echt om gaat in het leven: een zeehaven voor de peperdure deur!!!‘

‘Koningshuis:
Rutte gaf toestemming om € 460.000,– aan belastinggeld uit te geven,
voor het vakantiepaleis van W.A en zijn pampa koningin….
‘

‘Willem Alexander’s Griekse ‘tuintje’ is ook door u betaald!‘

‘Paleis Huis ten Bosch verwaarloosd door Beatrix…….‘

‘Koningshuis zit dermate in de financiële problemen, dat het echt geen cent belasting kan betalen………….‘

‘Maxima, de enorme belasting verspiller, gaat kinderen uitleggen hoe ze met geld moeten omgaan……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

 

‘Maxima
gaat na het wijzen op goed omgaan met geld bij jongeren, nu weer verder
met het helpen van arme mensen zich diep in de schulden te
steken…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!
‘ 

 

‘Handelsmissie levert zelden iets op‘
(missies met het koningshuis wel te verstaan, al kosten deze missies
ons, de belastingbetaler, jaarlijks een fiks vermogen, alleen al voor de
beveiliging…..)

Archived: UncategorizedTagged: Coronacrisis, fraude, Fresku, J. Trehy, Jorritsma, koninklijk huis, Koninklijke Domeinen, Maxima, NOS, Ollongren, onafhankelijke journalistiek, Oranje, propaganda, radio1, Willem AlexanderLeave a Comment on Overheid vraagt u vanwege COVID-19 thuis te blijven tijdens koningsdag, echter kabinet geeft het koninklijk huis toestemming tot peperduur feest in Eindhoven

Bidens oorlog tegen binnenlandse terreur ook gericht tegen o.a. dierenactivisten en milieugroepen

Posted on April 27, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Bidens oorlog tegen binnenlandse terreur ook gericht tegen o.a. dierenactivisten en milieugroepen

Eerder dit jaar heb ik al aandacht besteed aan het feit dat Joe Biden, de architect van de PATRIOT Act, een extra wet wil aannemen*, maar anders dan de PATRIOT Act, is deze gericht tegen binnenlandse terreur, alles n.a.v. de bestorming van het Capitol op 6 januari door Trump aanhang……. Echter de PATRIOT Act werd al misbruikt om iedereen in de VS met een internetaansluiting  in de gaten te houden…… De schrijver van het artikel hieronder opgenomen, Leighton Woodhouse, vraagt zich af of we nu werkelijk moeten denken dat de PATRIOT Act 2.0 ofwel Domestic Terrorism Prevention Act (DTPA) zich alleen richt op gewelddadige racistische psychopaten, terwijl hij het antwoord al heeft gegeven: nee, met deze nieuwe wet zal men ook geweldloos verzet aanmerken als terreur, bijvoorbeeld verzet tegen grootschalige dierenmishandeling en mensen die zich vreedzaam verzetten tegen zaken als het aanleggen van een oliepijpleiding over de heilige gronden van de oorspronkelijke bevolking (al zal elke oliepijpleiding na verloop van tijd grote lekkages oplopen die bodem, ondergrond, grondwater en rivieren op een vreselijke manier vervuilen……)

Woodhouse noemt als voorbeeld van zware dierenmishandeling het wegwerken van ‘overschot aan varkensvlees’: door de Coronacrisis verdween een groot deel van de vraag naar varkensvlees (overigens ook door een boycot van China als reactie op de zoveelste sanctieverzwaring door de Trump administratie). De schoftenbedrijven die duizenden varkens hielden,hadden niet de mogelijkheid om varkens maar groter te laten worden, vanwege kosten voor voer en gebrek aan ruimte, ‘vandaar’ dat men de koeling van stallen uitzette, de ventilatie afsloot zodat dieren een afschuwelijke doodstrijd moesten voeren van vaak een paar uur, daarna gingen medewerkers de stallen in met een pistool en vermoordden elk dier dat nog een teken van leven gaf….. 

Een chauffeur die zich het lot van de dieren aantrok schakelde een dierenactivist in, deze sloop heimelijk de stallen in bij wat ze in de VS een factory farm noemen en plaatste daar op meerdere plekken camera’s zodat deze zware dierenmishandeling kon worden getoond aan buitenstaanders….. Je snapt het al, niet de boeren die verantwoordelijk waren voor dit vreselijke dierenleed werden aangepakt maar degene die zich het lot van de dieren aantrok, terwijl deze met diens werk niemand in gevaar bracht…..

Woodhouse haalt een eerder geval aan: in 2011 ging een dierenactivist van Mercy For Animals  (MFA) undercover werken bij Iowa Select Farms (ISF) en plaatste geheime camera’s waarmee deze het inhumane dierenleed 4 maanden lang filmde en naar buiten bracht. ISF kreeg hierdoor zware klappen daar supermarkten niet langer de door hen geleverde delen van kadavers wilden verkopen….. Het jaar daarop kreeg de lobby van dierenbeulen het voor elkaar dat er nieuwe wetgeving werd aangenomen (zogenaamde ‘Ag Gag’ wetgeving, die overigens in meerdere landbouwstaten werd doorgevoerd) waarmee de daden van dierenactivisme strafbaar werden gesteld, zoals het stiekem filmen en het daanra openbaren van vreselijke dierenmishandeling…… De wetten waren vaak slecht opgesteld zodat een federale rechter in 2019 een aantal van die wetten als onwettig aanmerkte, ook de wet die in Iowa in 2012 werd aangenomen.

Echter de lobby van deze dierenbeulen zat niet stil en bewerkten gouverneurs zoals de nieuwe gouverneur voor Iowa, Kim Reynolds die een grote gift had ontvangen van 2 leden van ISF en een maand nadat Reynolds werd geïnstalleerd voerde hij verdere Ag Gag wetgeving door……

Met de nieuwe DTPA wetgeving die Biden wil doorvoeren zal men straks bijna elk verzet tegen onrecht, racisme, dierenmishandeling en milieuvervuiling aanmerken als binnenlands terrorisme, hoe vreedzaam de groepen ook zijn die zich hiermee bezighouden…… In feite is dat een verdere aantasting van de vrijheid van meningsuiting en gelegaliseerde schending van mensenrechten…… 

Kortom: de VS gaat verder op het pad van politiestaat en geeft daarbij de grote bedrijven, ‘factory farms’ als ISF een carte blanche om met dieren te doen wat men wil, zoals het doodmartelen van varkens zoals hierboven beschreven…… In de VS noemt men dit soort activisten ‘links’, niet alleen in de politiek maar vooral ook in de reguliere media, zo kan je concluderen dat de jacht op links (‘communisten’) zoals eind 40er en begin 50er jaren onder McCarthy een nieuwe jas krijgt en waarbij alles dat lijkt op verzet tegen de inhumane neoliberale status quo zal worden weggezet als linkse terreur………

Moet nog wel opmerken dat het hier niet veel beter is, dierenactivisten worden meestal ook verguisd in de politiek en de media, hoe barbaars de zaken ook zijn die deze activisten aankaarten…….(zoals een paar jaar geleden toen dierenactivisten inbrakien in stallen van varkensboeren en filmden wat ze aan zware dierenmishandeling aantroffen….)

The Targets of Biden’s War on “Domestic Extremists” May Not Be Who You Think

Illustrating
the dangers of the federal government’s war on “domestic extremists,”
animal rights activists are being prosecuted under a capacious
definition of “terrorism.”

 

By Leighton Akira Woodhouse 

Apr 26 

    

Undercover video taken by the animal rights group DxE at Iowa Select Farms, May 19, 2020
 

Last May, several months
into a global pandemic that had capsized the economy, hog farmers had a
problem on their hands. With restaurants closed, demand for their
product had evaporated. With outbreaks shuttering meat processing plants
all over the country, they had nowhere to send their animals to be
slaughtered. If kept alive, the pigs would quickly outgrow facilities
designed to hold them only for highly abbreviated lives, and the costs
of feeding and watering them would become astronomical.

So
some major pork producers, among them Iowa’s largest, Iowa Select
Farms, made a horrifying decision. They would mass exterminate their
animals in one fell swoop, using a technique that promised efficiency
for themselves but guaranteed incomprehensible suffering for the pigs.

The method was called “ventilation shutdown,”
and it entailed, basically, roasting the pigs alive. Workers would
close all of the vents into the barns, shut down the air conditioning,
and pipe steam into the buildings until the animals died by asphyxiation
or hyperthermia, a process that took several hours. Then a worker would
walk through the piles of corpses with a captive bolt gun, shooting
whatever stragglers had survived.

The
company, however, was unaware that there was a whistleblower within
their ranks. An ISF truck driver named Lucas Walker, who had long been
appalled by the company’s treatment of its pigs, had informed an
activist named Matt Johnson of the company’s plans. Johnson snuck into
the barns, placed hidden cameras, and recorded video and audio of the
massacre to later release to the news media.

An
Iowa Select Farms worker on May 19, 2020, carrying a gun in a barn
after ventilation shutdown has been used to kill “excess” pigs (credit:
DxE still).

Neither
Johnson nor Walker is what most people of conscience would consider a
dangerous political extremist. They had no desire to bring any physical
harm to anyone; on the contrary, they were moved by the cause of putting
a halt to needless suffering. But both a new state law in Iowa and a
bill currently being considered in Congress could render them such in
the eyes of the criminal justice system. It is just one example of the
moral hazard posed by the ongoing effort in Congress and within the
Biden administration to erect a new domestic security state apparatus in
response to the Trump years and the Capitol Riot — an effort the CIA
has joined, while animal rights groups and environmental campaigners
have been explicitly listed among its targets.


In 2011, Iowa Select Farms
had been the subject of an undercover investigation by the animal
rights group Mercy For Animals. Liz Pachaud, an animal rights activist
with MFA, had taken a job at the farm and, over the course of four
months, documented appalling conditions
there with an undercover camera. When the gruesome footage was
released, it caused a major crisis for ISF, with numerous grocery chains
dropping the company as a supplier.

The
following year, the animal agriculture industry successfully lobbied
the Iowa state legislature to make what Pachaud had done a crime. The
law was one of many so-called “Ag Gag” laws in agricultural states
across the country, which make undercover investigations on factory
farms by animal rights groups unlawful (an estimated 99 percent
of animals raised for meat are factory farmed; the very few small
family farms that are left are being systematically driven out of
business by the industrialization and economic consolidation of the
industry). As Ag gag laws effectively criminalize speech, some of the
more sloppily written among them have been subject to successful
constitutional challenges; Iowa’s 2012 law was among them. In 2019, a
federal judge struck down Iowa’s 2012 law.

That
same month, a new Governor took office in Iowa. Kim Reynolds had won
her office in 2018 with the conspicuous help of Iowa Select Farms. ISF’s
co-owners, Jeff and Deborah Hansen, have donated nearly $300,000 to
Governor Reynolds. During the 2018 race, Deborah was the Governor’s
biggest individual campaign contributor. Kim Reynolds had been the guest
of honor at the Hansens’ family foundation.

Governor
Reynolds had barely been in office a month before a newly re-written Ag
Gag bill was introduced into the legislature. By summer, she had signed
it into law.

Now,
Johnson has become the first person to be charged under the 2019 Ag Gag
law for attempting to enter one ISF facility. He is facing a separate
wiretap charge for the hidden cameras in the barn where the company
carried out its ventilation shutdown. In the meantime, yet another Ag
Gag law has passed through the Iowa legislature, which increases
penalties for the crime of planting hidden cameras in animal agriculture
facilities. Governor Reynolds is expected to sign the new bill into law
any day now.

As
should surprise nobody who lived through the political aftermath of
9/11, these laws were passed under the pretext of combatting
“terrorism.” Radical animal rights and environmental activists have, in
fact, long been among the FBI’s top “domestic terrorism” targets,
as well as targets of draconian new legislation. In 2006, at the behest
of the pharmaceutical and animal agriculture industries, Congress
passed a law specifically defining animal rights activism aimed at
“damaging or interfering with the operations of an animal enterprise” —
whether or not violence was involved — as “terrorism.” Direct Action
Everywhere (DxE), the group Johnson belongs to (I used to cover DxE as a
reporter and have since become a member myself), was the subject of a major FBI investigation over the “theft” of two dying piglets from a factory farm. After he was discovered, the FBI interviewed Walker,
asking him if DxE sells drugs or guns to finance their activism, and
tried to recruit him as an informant into their activities.

Share

This
dismal history should be an obvious cautionary tale about the hazards
of enhancing the state’s power to surveil and prosecute people for
politically motivated activity, beyond the ample criminal laws already
on the books. But in the wake of the January 6 MAGA Capitol Riot,
progressives, in particular, have gained an appetite for more.

Currently, a bill
with 196 Democratic co-sponsors (and 3 Republicans) is before Congress,
which would begin to build the legal and bureaucratic architecture for
an interagency domestic terrorism response unit within the Department of
Justice, the FBI, and the Department of Homeland Security (DHS). The
legislation is explicitly a response to the Capitol Riot
and is pointed particularly at “White supremacist” and “neo-Nazi”
groups — a particularly unsympathetic and uncontroversial cast of
culprits.

But
the PATRIOT Act was also purported to target only the most hateful,
murderous people in the world — Islamic terrorists — before it
metastasized into a massive surveillance state infrastructure that spied
on literally every single American with an internet connection. Are we
to expect that a domestic analogue to the PATRIOT Act will draw the line
at violent sociopathic racists? The intelligence community demonstrably
does not: a recently declassified report
lists animal rights and environmental activists, abortion activists on
both the pro-life and the pro-choice sides, anarchists, and
anti-capitalists as potential domestic terrorist threats.


If we’ve learned anything from the last few years, it’s that corporations are all too eager to co-opt the progressive rhetoric du jour, whether to sell sneakers or to protect themselves
against workplace discrimination lawsuits. And the FBI has been more
than willing to investigate activists engaged in non-violent activities as terrorists
under the 2006 Animal Enterprise Terrorism Act. A new domestic federal
law enforcement bureaucracy dedicated to surveilling and investigating
anyone the government claims to suspect is a “terrorist” would be a
bonanza to industries facing concerted activist pressure, whether animal
agriculture or fossil fuels, or a company in any industry facing a
unionization drive. What possible reason is there to believe that
corporations won’t lobby the Biden administration and future
administrations to use their new powers to ensnare activists who
campaign against them, all in the name of ridding the country of violent
political extremists and “insurrectionists”?

The
answer is that there is no reason to believe it, and every reason to
believe the hunt for “domestic terrorists” could eventually be turned
against anyone with the will and the means to effectively confront those
who hold concentrated political and corporate power — including through
strictly non-violent means. A demonstrated willingness to use violence
has never been a requisite for law enforcement agencies to brand those
they wish to malign as “terrorists”, as DxE activists know all too well. All that’s required is their willingness to use the label.

After
9/11, passage of the PATRIOT Act was enabled by the bullying of
dissidents in a climate of enforced jingoism. It was dangerous to ask
critical questions then; safety was found only in conformity. We’re in
such a moment again, but this time from within a liberal rather than a
right-wing consensus. But the outcome will be the same: the hardening of
state power, made possible through organized collective hysteria.

============================= 

* Zie: ‘De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ en zie:

‘A
Domestic Terrorism Law? War on Dissent Will Proceed Full Speed Ahead
‘
(een ICH artikel geschreven door Philip Giraldi) en zie:

‘Trumpisme
en fascisme eindig je niet met censuur en andere autoritaire
maatregelen, maar door de condities te veranderen die e.e.a. mogelijk
hebben gemaakt
‘ (en zie de links in dat bericht) zie voorts:

‘Joe
Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act
II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale
politiestaat
‘ en zie tot slot:

‘De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘

——————————————————————

Zie wat betreft de intensieve veehouderij en het bijkomende enorme dierenleed ook: ‘Von der Leyen (voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties‘

‘Uitstoot methaangas op hoogste punt sinds men begon met metingen in 1983‘

‘Een verbod op het houden van dieren in kooien voor de hele EU is al jaren te laat, daarom: stop de kooien nu!!‘

‘Onderzoeksraad voor Veiligheid: het is niet kosteneffectief boeren te verplichten om stalbranden te voorkomen……‘ (dus laat die arme dieren maar verbranden…..!!!!!)

‘EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt‘

‘EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt‘

‘De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘

‘Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

‘Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ 

‘Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

‘Varkensboeren sturen ongevraagd uiterst vals ‘lesmateriaal’ naar scholen, toegestaan door CU minister van Onderwijs Slob……‘

‘Dierenbeulen
van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze
naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt
‘

‘Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws)

‘Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……‘
(en zie de links in dat bericht) Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..

‘Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië‘

‘Derving is winstgevend!‘
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!
)

‘Vrachtwagen vol varkens vliegt midden op de A50 in brand, meerdere dieren overleden‘

‘Hitteprotocol is een wassen neus‘ 

‘56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘ 

‘Farmers Defence Force en ‘de noodzaak’ van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren‘ 

‘Minister
Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra
dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt
‘ 

‘Carola
Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot
buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt
gehouden door die transporten….
‘ 

‘Veetransporten naar buitenland moeten onmiddellijk worden gestopt‘

‘Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd‘

‘Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen‘

‘Dierenmishandeling op ‘ongekend’ grote schaal‘

‘Dierenmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..
‘

‘Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen‘

‘Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende‘

‘Stikstof: de feiten op een rij‘ (!!!!) (zie ook de links in dat bericht)

‘De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt‘ 

‘Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland‘

‘Coronavirus: 2 miljoen kippen vermoord in de VS terwijl mensen daar honger lijden‘

‘Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling‘

‘Boeren
zijn al dagen bezig met het ‘oplossen van het stikstofprobleem’: de
stank daarvan is tot in het centrum van Den Haag te ruiken
‘

‘Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie‘

‘Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..
‘
 

‘Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft

‘Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord‘

Archived: UncategorizedTagged: Ag Gag, boycot, China, CIA, Coronavireus, DHS, dierenmishandeling, DTPA. MFA, DxE, FBI, inhumaan, intensieve martelveehouderij, ISF, K. Reynolds, L. Woodhouse, marteling, massamoord, Patriot Act, terreur, varkensboerenLeave a Comment on Bidens oorlog tegen binnenlandse terreur ook gericht tegen o.a. dierenactivisten en milieugroepen

Japanse premier Suga en zijn LDP afgestraft in lokale verkiezingen voor schandalen en slecht Coronabeleid

Posted on April 26, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Japanse premier Suga en zijn LDP afgestraft in lokale verkiezingen voor schandalen en slecht Coronabeleid

Wilde er gisteravond net mee stoppen voor die dag toen ik op Twitter een leuke loop-cartoon van Carlos Latuff tegenkwam en begreep dat de oppositie 3 lokale verkiezingen heeft gewonnen, ofwel premier Yoshihide Suga en zijn LDP partij zijn afgestraft voor meerdere schandalen (o.a. een corruptie schandaal met zijn collega en voormalig premier en fascist Abe), plus volgens zeggen een slecht beleid op de Coronacrisis…… De op z’n zachtst gezegd meer linkse Constitutionele Democratische Partij van Japan >> CDPJ won zowel in Hiroshima, Hokkaido en Nagano, de klap schijnt nogal heftig zijn voor de Liberale Democratische Partij >> LDP (zie wat de klap betreft ook de ‘loop-cartoon’ van Latuff door op de volgende link te klikken: ‘Ruling Party Defeated‘).  

De inhumane neoliberale Japanse premierploert Yoshihide Suga, de gedroomde premier voor VS agressie in de regio……. 

@LatuffCartoons

与党全敗

Translated from Japanese by

Ruling party defeated 

In feite heeft de VS ook een nederlaag geleden met deze verkiezingen, daar Suga en zijn partij achter de agressie van de VS staan in de regio zoals in de Zuid-Chinese Zee, daar de VS concurrent China het vuur aan de schenen wil leggen en in feite de lakens wil uitdelen in o.a. die zee, echter dat zal niet lukken met een sterke CDPJ…… Al zeker niet na de lagerhuisverkiezingen die voor a.s. 21 oktober moeten worden aangekondigd, daar de termijn voor het zittende bestuur van dat lagerhuis op die datum afloopt en het is vrijwel zeker dat Suga en zijn LDP ook die verkiezingen zullen verliezen…….  

 

Kijk dat is Japan: als een premier een paar keer bij een schandaal is betrokken, verliest deze gegarandeerd stemmen, maar bij ons stemt men zelfs op Rutte, terwijl bekend is dat hij een enorme leugenaar is, in feite zelfs fraudeur, iemand die ook de slachtoffers van het kinderopvangtoeslagschandaal liet zitten nadat hij hen zogenaamd emotioneel bijna beloofde uit eigen zak te compenseren….. Onder zijn leidende positie in de ‘voorhoede’ (en nee niet: -huid) wist hij het Coronabeleid als giga wanprestatie neer te zetten en zelfs dat dekt bij lange na niet de vlag op de enorme lading aan blunders en missers door het gevoerde hak op de tak beleid, terwijl hij al heel lang bekend staat als een heel verkeerd soort lobbyist voor de grote bedrijven, waarbij hij de belangen van die bedrijven 100 keer liever behartigt dan die van het volk, zo heeft hij uit en te na bewezen, terwijl ook deze grijnzende schoft een volksvertegenwoordiger is…….

Zie ook: ‘Fukushima kernramp 10 jaar geleden terwijl VVD premier Rutte pleit voor de bouw van een nieuwe kerncentrale‘ (ook op het dossier Fukushima heeft ex-premier Abe van de LDP een schandalig beleid gevoerd) (en zie de links in dat bericht >> hoofdzakelijk over kernenergie)

 

‘VS en Japan stoken samen de ‘oorlogsboel’ op over de Oost-Chinese Zee‘

 

‘Obama: “We send a
message to the world: there is more in peace than in war…..” ha! ha!
ha! ha! ha! ha! ha! Obama, 8 years of war!!
‘ (moet je nagaan deze oorlogsmisdadiger kreeg de Nobelprijs voor de Vrede….. ha! ha! ha! Als ik genomineerd zou worden als politicus of wetenschapper zou ik mooi voor ‘de eer’ bedanken, ‘iets te veel’ oorlogsmisdadigers kregen deze prijs!!)

 

‘VS: China is een gevaar, terwijl China, uh de VS dat land omsingeld heeft met 400 bases………..‘

‘Japan glijdt af naar fascisme………‘

Archived: UncategorizedTagged: C. Latuff, CDPJ, China, Coronavirus, fascisten, inhumaan, Japan, LDP, neoliberalisme, rechts en links, Rutte, Shinzo Abe, socialisme, verkiezingen, VS buitenlands beleid, Y. Suga, Zuid-Chinese ZeeLeave a Comment on Japanse premier Suga en zijn LDP afgestraft in lokale verkiezingen voor schandalen en slecht Coronabeleid

Coronavaccinaties van Pfizer hebben geleid tot hartproblemen bij mannen onder de 30, waarvan er een paar zelfs overleden…..

Posted on April 26, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Coronavaccinaties van Pfizer hebben geleid tot hartproblemen bij mannen onder de 30, waarvan er een paar zelfs overleden…..

Coronavaccinaties met het vaccin van Pfizer hebben tot nu toe al tot
60 hartproblemen bij mannen onder de 30 geleid, een paar van die mannen
zijn zelfs overleden…… Terecht merkt Jan van Triest op Linkedin op
dat deze mannen niets te vrezen hadden van het virus….. (jongeren
hebben eigenlijk alleen wat te vrezen van het virus, als ze heftig
chronisch [dan wel ‘gewoon’ ernstig] ziek zijn….)

Ach het is
maar zo’n klein percentage daar moet je overheen kijken en vooral niet
naar andere ernstige bijwerkingen van het Pfizer vaccin kijken, want dat
geeft alleen maar onrust….. Ja toch??!!! Er zijn intussen al meerdere
ernstige bijwerkingen van het Pfizer vaccin zodat de kans steeds groter
wordt dat je er één ‘oppikt’, daarnaast gaat het ook hier om een
experimenteel vaccin, dat in tegenstelling tot een normaal vaccin niet
een testperiode had van minstens 3 jaar (bij de meeste bestaande vaccins
gaat het om testperiodes die van 5 tot 10 jaar lopen), maar slechts 1
jaar, of eigenlijk nog minder als je de ontwikkeling van het vaccin
meerekent………. Kortom de kans dat er nog veel meer bijwerkingen
zullen optreden, maar dan na verloop van tijd is levensgroot!!! (waarbij
we in het geval van Pfizer en Moderna ook nog rekening moeten houden
met andere schade, daar deze zijn gebaseerd op de experimentele mRNA
methode……)

Dimitri Georganas is hier nieuwsgierig naar



Jan van Triest


• 3de+


Residue Free Cleaning Consultant


2 d • Bewerkt •

2 dagen geleden


Israel; mannen onder de 30 die in principe niets te
vrezen hadden van corona….nu al ruim 60 met hartproblemen na
pfizer..enkelen overleden er aan..
Waar gaan we heen komende tijd?

Israel said probing link between Pfizer shot and heart problem in men under 30 

timesofisrael.com • Leestijd: 5 minuten

 

Zoals
al zo vaak opgemerkt: zou jij een nieuwe auto kopen als je van te voren
een document van de fabrikant moet ondertekenen waarin je verklaart dat
je de fabrikant niet aansprakelijk zal stellen als je een (zwaar)
ongeluk zal overkomen als gevolg van een productiefout?? Je zou wel gek
zijn!! Waarom dan wel een injectie met een vaccin laten zetten, waarvoor
de fabrikant de overheid (in elk land waar het wordt gebruikt) heeft
verplicht een verklaring te ondertekenen dat het de fabrikant niet
verantwoordelijk zal stellen voor eventuele zware bijwerkingen, of dat
nu op de korte of lange termijn is……. Let wel: in het eerste geval
gaat het om een auto en in het tweede om je leven, terwijl een groot
deel van de schapen maar al te graag zo’n vaccinatie willen hebben, in
het buitenland maakt men zelfs selfies van deze ‘gebeurtenis…….’
(nogmaals: op zeker dat deze schapen op dezelfde basis geen auto zouden
kopen!! hoewel??)….. 

Albert
Bourla, de CEO van Pfizer ‘heeft zoveel vertrouwen in zijn vaccin’ dat
hij op de dag dat het spul op de markt kwam 62% van zijn aandelen in het
bedrijf verkocht….. (als het vaccin een succes wordt gaan die
aandelen de lucht in, ofwel dan zou hij wel bijzonder dom zijn om juist
op dat moment te hebben verkocht en vergeet niet dat wanneer het ‘goed
fout’ gaat met dat vaccin, ook alle andere producten van Pfizer met
argusogen zullen worden bekeken, waardoor de aandelen een gevoelige klap
zullen krijgen…..)

BioNTech,
de kleine Duitse partner van Pfizer heeft de mRNA techniek ontwikkeld
en het zou een probaat middel zijn in de strijd tegen HIV en kanker,
waar de Bill & Melinda Gates Foundation in 2019 met kapitaal
instapte om samen met BioNTech deze technologie verder te ontwikkelen en
deze wereldwijd te gebruiken tegen HIV en tuberculose, echter er ging
al snel wat mis en het daarover geplaatste persbericht van 5 september
2019 werd snel van het internet verwijderd…… Niets lees je daarover
in de reguliere westerse (massa-) media, nee de mRNA technologie is een
in de praktijk bewezen veilige methode om o.a. vaccins te maken (terwijl
er bij mijn weten nooit eerder een succesvol vaccin op deze basis in
elkaar werd geflanst….)

Als evenzo vaak
gemeld in dit blog: als de kabinetten Balkenende en Rutte niet zo
achterlijk en totaal onverantwoord hadden bezuinigd op de
gezondheidszorg ,
zouden we het Coronavirus als een zware griep hebben kunnen behandelen en
hadden we slechts rekening hoeven te houden met chronisch zieken en
ouderen, waarbij we praktisch alles open hadden kunnen houden zonder
enorme kapitalen te spenderen, ook aan bedrijven die al op omvallen
stonden…… Bezuinigingen op de zorg waardoor een aantal ziekenhuizen de deuren hebben
moeten sluiten en zelfs de helft van het aantal IC bedden verdween, met als bijkomende ramp: een groot
aantal verpleegkundigen hebben moeten omkijken naar een andere baan, ook werden er daardoor minder verpleegkundigen opgeleid…… (en vergeet niet dat we daarom nu ook zitten met een aantal verpleegkundigen die lijden aan het oververmoeidheidssyndroom, het is zelfs niet ondenkbaar dat daardoor verpleegkundigen zijn overleden, immers als je oververmoeid bent gaat dit zwaar ten koste van je immuunsysteem en kan je veel makkelijker een besmettelijke ziekte overnemen waarbij de symptomen ook nog eens veel heftiger zijn dan wanneer je ‘goed in je vel zit……’) Me dunkt een parlementaire enquête waard, wat zeg ik een strafrechtelijk onderzoek!!

Zie ook: ‘Coronavirus:
Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden
ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze
lopen…..
‘ (ik bedoel maar…. ha! ha! ha! ha!)

‘Pfizer Coronavirus vaccin: wat je niet wordt verteld over de vaccins tegen COVID-19‘ 

COVID-19 vaccins en
de bijwerkingen ‘die zijn te verwaarlozen’: een les van Pierre Capel,
emeritus hoogleraar besmettingsleer en immunologie
‘

‘COVID-19: gezonde mensen maken elkaar niet ziek‘

‘Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus
‘

‘Astra
Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig
voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch
wel, uhhhh…..
‘

‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘
(het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden…..)

‘Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (een artikel van Mario Ortiz Buijsse)

‘Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

‘Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..‘

‘Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts‘

‘Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen‘

‘Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen‘

‘Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

‘AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins‘

‘Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!‘

‘Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!) 

‘Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘
(en van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen; dit geldt voor alle in het westen
geproduceerde vaccins……)

‘Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

‘Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……‘

‘Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

‘Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder‘

‘Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘

‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘ (het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden…..)

‘Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘

‘Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

‘De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)
(dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest moet maar zien……)

‘Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen‘ 

‘Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

‘COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!‘
(het zijn er uiteindelijk toch 2 geworden, maar met de toevoeging dat
men hoogstwaarschijnlijk jaarlijks opnieuw 1 of 2 injecties nodig zal hebben……)

Archived: UncategorizedLeave a Comment on Coronavaccinaties van Pfizer hebben geleid tot hartproblemen bij mannen onder de 30, waarvan er een paar zelfs overleden…..

Zionisten houden pogrom in Oost-Jeruzalem

Posted on April 26, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester

IfNotNow, een groep jonge Joden uit de VS heeft het roepen om arabieren te doden en te verbranden en Jeruzalem uit te gooien, aangeduid als een pogrom tegen Palestijnen……. Eén en ander gebeurde vorige week donderdag in Oost-Jeruzalem door honderden leden van de fascistische Lehava organisatie….. Dit alles onder het toeziende oog van de Israëlische politie en grenswachten…… (die niets ondernamen tegen de enorme en beangstigende agressie, zelfs niet toen huizen van Palestijnen werden aangevallen en men duidelijk een kind kon horen huilen….) Ook Ben Reiff, een journalist van Haaretz, noemde dit een pogrom en gisteren noemde hetzelfde mediaorgaan de deelnemers aan de pogrom neofascisten…….*

Fijn dat de Nederlandse media, inclusief de zogenaamde onafhankelijke zendgemachtigde NOS, over deze schandelijke fascistische gebeurtenis ‘zoveel hebben bericht’ (niet dus….), terwijl we wel mogen betalen voor de zionistische verslaggevers die de NOS gebruikt, zoals Ties Brock en al voor een veel langere tijd Ankie Rechess……. Toevallig berichtte de NOS vanmorgen wel over het weghalen van hekken bij de Damascuspoort voor de Palestijnen zodat ze gebruik kunnen maken van de plek waar men elkaar ontmoet tijdens de ramadan…… Hiervoor schreef fascist Rechess het artikel op de NOS site, waar ze stelde dat de Israëlische politie dit deed om de de gemoederen tot bedaren te brengen (de hekken staan daar al vanaf het begin van de ramadan…), gemoederen die onder de Palestijnse jongeren hoog opliepen door die belemmering…… Ze zei verder zelfs dat de ellende zoals die hierboven is beschreven de aanleiding was voor extreemrechtse Joden om zich te roeren, met geen woord vertelde ze dat het hier om niets anders ging dan een walgelijke pogrom om de Palestijnen (‘arabieren’) te verdrijven uit Oost-Jeruzalem….**

In een eerder uiterst kort artikel van Rechess spreekt ze over treffen tussen Palestijnen en de leden van Lehava, waar de politie wilde ingrijpen maar machteloos stond, aldus Rechess…… Terwijl de politie niets ondernam toen de honderden leden van Lehava een pogrom hielden in Oost-Jeruzalem en daar huizen aanvielen, wat niet werd gemeld door Rechess, nee in feite stelt ze dat Palestijnse jongeren die uiteindelijk ter verdediging de straten optrokken, van meet af aan vochten met de leden van Lehava……

Trouwens Rechess bericht meestal zo dat elke onderdrukkende maatregel die de fascistische apartheidsstaat Israël neemt een reactie is op geweld van Palestijnen, alsof het hier om gelijkwaardige staten gaat en de Palestijnen goed worden behandeld door Israël, walgelijk!! Israël is verantwoordelijk voor ernom lijden onder het verdrukte Palestijnse volk en het aantal Israëlische slachtoffers kan niet in de schaduw staan van het enorme aantal door Israël vermoordde Palestijnen (inclusief kinderen, vrouwen, bejaarden, invaliden, journalisten en medisch personeel) en dat sinds de illegale stichting van de staat Israël (die gefundeerd is op het bloed Palestijnen….)  

Het volgende artikel komt van Mondoweiss en werd geschreven door Philip Weiss:

As mob of Jewish supremacists unleash ‘pogrom’
against Palestinians in Jerusalem– AIPAC crows about 331 Congress
members standing by Israel

By Philip Weiss

April 23, 2021

Jewish
supremacists saying that “Arabs must burn march” toward the Damascus
Gate last night in Jerusalem. Screenshot from Haaretz video. April 22,
2021.

There are horrifying images from Jerusalem last night of a mob of
racist Jews chanting that the city belongs to them and Arabs should
burn. The young American Jewish group “IfNotNow” labeled the mob a
“pogrom,” in another assertion of moral leadership over community elders
who ignore the violence.

“Hundreds of Jewish supremacists march in Jerusalem’ tonight, chanting ‘death to Arabs’” reports Noa Landau of Haaretz. Some of the supremacists attacked Palestinian homes. Writer Ben Reiff also calls it a pogrom:

Tonight hundreds of Israeli youths
are marching through Arab areas of Jerusalem chanting “death to Arabs”
and “the people demand Arabs on fire”, and are now attacking the homes
of Arabs in the Old City. Call this what it is: a pogrom.

The mob was asserting a Jewish claim to Jerusalem and was aimed at
Palestinians who were emerging from the Old City at sundown in Ramadan.

Here’s Jerusalem Post report: 

Israeli media reported, hundreds of
Jewish youth from the far-right extremist Lehava organization arrived
at the [Damascus] gate from Zion Square along Jaffa Street, yelling
“Death to Arabs,” and “Revenge.” They held up signs that read “Death to
terrorists,” according to N12….

“We’ve come here tonight,”
Ben-Zion Gopstein, head of Lehava, said, “to clarify to anyone who
thinks otherwise: Jerusalem is ours!”

All That’s Left Collective posted a photo of the mob at what appears to be the municipal square near the Green Line, not far from Damascus Gate:

Jewish fascist protesters aiming
to displace Palestinians from their homes and yelling, “Death to Arabs”
are allowed to gather but Palestinians enjoying iftar are targeted with
stun grenades.

All That’s Left Collective photo of Jewish supremacist demonstrators approaching East Jerusalem 

Noga Tarnapolsky’s video of the mob in West Jerusalem en route to the Damascus Gate:

Noga Tarnopolsky

@NTarnopolsky

Hundreds of mostly orthodox Jewish youth marching through downtown Jerusalem towards Damascus Gate, amid chants of “Death of Arabs!”

9:15 PM · Apr 22, 2021

1.1K     150

Copy link to Tweet

(helaas kan je de video niet afspelen, zie daarvoor het origineel)

More video of the Death to Arab chants.

Jacob Magid of Times of Israel reports:

“The people demand that Arabs
burn” being chanted right now by roughly 200 far-right activists
marching toward Damascus Gate in East Jerusalem to clash with
Palestinians

Noa Landau picked up a video of an attack on a home: “Jewish supremacists are attacking a (Arab) home in Jerusalem. You can hear children crying. This is horrific.”

IfNotNow, the young U.S. Jewish group which is anti-occupation, was swift to issue a very strong statement
last night decrying a “pogrom” and linking it to official
implementation of the “ethnic cleansing” of Palestinians. It also cited
the success of the neofascist party Religious Zionism in last month’s
election, winning six seats and becoming a kingmaker.

 

Page 1 of IfNotNow statement on “pogrom” of Jewish supremacists in Jerusalem, April 22, 2021.

Meantime, the lead Israel lobby group AIPAC is crowing about the fact that
331 Congresspeople signed a letter saying that U.S. military aid to
Israel must not be restricted. A blank check to human rights atrocities,
with 3/4 of the Congress signing off, including many progressives.

331 members of Congress,
Democrats and Republicans, stand united. Full funding of American
security assistance to Israel is a vital investment in our national
security interests.

The US Embassy has issued a statement today decrying all acts of violence in Jerusalem and calling for cooler heads to prevail. No mention of the racist mob.

The American Jewish Committee issued a both sides statement.
“All violent rioters must be apprehended.” Though it did also say:
“Jewish extremists who engage in hate-fueled violence do not represent
the Jewish community in Israel or beyond.”

Russell Khater responds:
“You created this. You enabled this. You block any efforts to rein it
in. You pretend it is fringe when it is mainstream and that the
political parties supporting pogrom aren’t part of the coalition
government for damage control of Israel’s image.”

J Street condemned the Jewish mob, featuring that video of the attack on the Palestinian home.

This is the terror happening in Jerusalem right now. It must stop.

J Street also wrote
of the mob: “This is utterly disgusting and shows that the far-right is
only becoming more brazen. Every Israeli leader should speak out
against these horrifying anti-Arab marches in Jerusalem.”

“JewishWorker” baits the American Jewish Committee
(AJC) about the rise of the Religious Zionism party: “Just curious… Where’s
your statement condemning the welcoming of Kahanists into the Knesset
and Netanyahu’s coalition?”

Noa Landau translates a disturbing video apparently shot by a Palestinian journalist of a young Jewish woman in Jerusalem:

The “polite” Jewish supremacist:
“I don’t tell them (Arabs) may your village burn down (a popular racist
chant), I say you will leave the village – and then we will live there”.
Follow the events in Jerusalem

Yumna Patel offers historical context:

the Israeli mobs chanting “Death
to Arabs” are taking place in the middle of a city where Palestinians
have been & continue to be systematically expelled from their homes
and replaced by Israeli settlers, who have the full backing &
protection of the state

Thanks to Scott Roth.
“I know too many American Jews who will see this and defend it. This
chapter of Jewish history is as dark as the Holocaust. Only the sides
are different.”

========================================

Hier nog een paar Twitterberichten over de Israelische terreur tegen het verdrukte Palestijnse volk:

Sarah Wilkinson

@swilkinsonbc

·

18m

Sickening UN neutrality means protecting israeli criminals at all costs & doing nothing about the suffering of the indigenous people of Palestine

UN ‘neutrality’ means protecting Israel at all costs while ignoring Palestinian suffering

Israeli settlers have increased their harassment of Palestinian worshippers during the Muslim fasting month of Ramadan. The Israeli extremists usually carry out their attacks with the full protection…

middleeastmonitor.com

 

Sarah Wilkinson

@swilkinsonbc

·

37m

Israeli “police” chase and arrest a young Palestinian man, violently assault several others & seize all the Palestinian flags in Bab al-Amud


Israeli police storm Bab al-Amud, assault Jerusalemite youths

A large number of Israeli police forces on Sunday night stormed Bab al-Amud area in the Old City of Jerusalem and embarked on dispersing and assaulting Palestinian citizens who gathered there.

english.palinfo.com

12:44 PM · Apr 26, 2021·Twitter for iPad

 

Op het Twitteraccount van Sarah Wilkinson kan je dagelijk één of meerdere Twitterberichten vinden over Israëlische terreur. 

========================================

*  Zie: ‘Israel’s ultra-Orthodox Are Its Latest Neo-fascist Thugs‘ (een opiniestruk van Gideon Levy)

** Zie: ‘Israël moet stoppen met het illegaal etnisch zuiveren van Palestijnen uit het bezette Oost-Jeruzalem‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Zie ook: ‘Racistisch-fascistische aanvallen op Palestijnen in Israëlisch-Palestijnse stad Kafr Qasim‘

‘Israël gaat wat betreft apartheid nog een heel stuk verder dan destijds het witte minderheidsbewind in Zuid-Afrika‘

‘Palestijnen hebben het recht en de plicht om in verzet te komen tegen de Israëlische terreur‘  (een bericht uit 2017 n.a.v. een artikel geschreven door Gideon Levy) (en zie de links in dat bericht)

‘Coronavirus: Hamas durft geen langere lockdown door te voeren dan een 2 dagen durende, terwijl het aantal echt zieke mensen gigantisch is‘

‘Israël onthoudt Gazastrook van humanitaire hulp en brandstof voor generatoren‘ (brandstof o.a. belangrijk voor de generatoren van medische posten en ziekenhuizen)

‘Israeli shelling of Gaza amid virus lockdown brings new depths of misery‘ 

‘Gaza suffocates as Israel escalates its aggression on the enclave‘

‘Palestijnse Autoriteit West Bank slaat solidariteitsprotest met Palestijnen Gazastrook gewelddadig neer…….‘

‘Ankie
Rechess (NOS) en de Israëlische ‘acties’ op de ‘Tempelberg’: de
Palestijnen wilden de boel opjutten en dat is gelukt…….
‘

‘Palestinians Have a Legal Right to Armed Struggle‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

‘The al-Aqsa Metal Detectors Aren’t A Security Measure‘ (met mogelijkheid tot vertaling)

‘Palestinians and Israelis Killed, Hundreds Wounded as Violence Engulfs West Bank‘

‘Giro d’Italia neemt Jeruzalem als vertrekpunt, een reden voor veel ‘lol’ op Radio1……‘

Hier nog een artikel over Rechess, deze van het blog van Stan van Houcke: ‘Ankie Rechess. Zioniste als NOS-Verslaggeefster‘

Archived: UncategorizedTagged: A. Rechess, AIPAC, AJC, B-Z. Gopstein, fascisten, Haaretz, IfNotNow, Israël, Jeruzalem, Lehava, massamoord, NOS, onafhankelijke journalistiek, Palestijnen, pogrom, radio1, S. Roth, T. Brock, terreur, zionismeLeave a Comment on Zionisten houden pogrom in Oost-Jeruzalem

Hoe lang wil ‘onze’ koning nog koning zijn: ofwel onvervalste Oranje propaganda

Posted on April 25, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Hoe lang wil ‘onze’ koning nog koning zijn: ofwel onvervalste Oranje propaganda

NRC ‘journalist en historicus’ (en nee ik maak geen verschil tussen man of vrouw in dat soort aanduidingen) Daniela Hooghiemstra was gisteren te gast in het onvolprezen suf neoliberaal status quo propagerend programma van Omroep MAX: MAX Nieuwsweekend. Zij kwam daar vertellen over haar artikel ‘Hoe lang wil onze koning nog koning zijn?’ in NRC dezelfde dag. Vraag me dan altijd meteen af hoe men dan al tijdens het redactie overleg de voorafgaande dagen al wist dat dit artikel gepubliceerd zou worden, ‘maar goed….’

De latere prins Bernhard in SS uniform… Tijdens de oorlog, dus als prins, heeft hij Hitler nog een brief geschreven waarin hij suggereerde wel Duits stadhouder voor Nederland te willen zijn……

Een ongelofelijk onzinnig gesprek dat ik niet anders kan dan als geouwehoer neerzetten: dus de koning is ongelofelijk populair en verreweg het grootste deel van Nederland wil niet zonder het koningshuis; je begrijpt dat de koffie in huize Azijnpisser weer van de ruiten droop toen ik in een fikse lachbui schoot, jezus wat een kul!!! Maar dat was het uiteraard niet, nee volgens Hooghiemstra is het de vraag hoe lang de koning nog wel koning wil zijn, want het koningschap is een zware taak, aldus de parmantige Oranjeklant, die gelukkig voor haar niet werd gevraagd naar de Oranje-dynastie, die bij aanvang van het programma na 9.00 u. beloofd was, want die dynastie bestaat pas een paar honderd jaar en is een gelogen afstamming van de echte Oranjes, je weet wel oorlogmisdadigers Willem van Oranje enz.

Het kiezen voor zichzelf dus voor het individu begon volgens
Hooghiemstra met prinses Irene die koos voor Carel Hugo van
Bourbon-Parma en daarmee voor het katholicisme. Volgens Hooghiemstra is het vooral Maxima die het heel goed doet, al
sprak ze ‘natuurlijk’ met geen kwaad woord over Willem Alexander, ons nationale
waterhoofd. 

Gelukkig werd Hooghiemstra al in het BNR nieuws van 10.00 u. (of NOS??) afgestraft: het vertrouwen in de koning is nog nooit zo laag geweest. Men wijt dit aan het vertrek van het ‘koninklijk gezin’ (ha! ha! ha!) naar Griekenland en dat tijdens de Coronacrisis, om bij die crisis te blijven vinden velen het ook schandalig dat het koningshuis alweer een uitkeringsverhoging kreeg, (alsof ze niet rond kunnen komen!!) en wat er niet bij werd gezegd, maar wat heel veel mensen wel zeggen: ze kunnen zelf afzien van die uitkeringsverhoging, zoals ze dat ook na de bankencrisis hadden moeten doen >> schande!! Mensen bleven jarenlang op hetzelfde salaris niveau of uitkering, terwijl de lasten voor huur, zorg  en de diverse belastingen per jaar bleven stijgen, maar dat superrijke geteisem kreeg er telkens weer geld bij!!! (o.a. van door ons opgebracht belastinggeld!!)

Echter er zijn veel meer zaken waar W.A. een heel foute rol speelde, zoals het in feite frauderen met staatssubsidie voor de Koninklijke Domeinen, waar meneer miljoenen kreeg en desondanks het landgoed jaarlijks 3 maanden sloot voor z’n psychopathische uitspattingen: het vermoorden van weerloze dieren…….. Om over z’n foute avonturen in het vastgoedcircuit nog maar te zwijgen, zoals het laten slopen van historisch schuren op ‘Eikenhorst’ en het laten bouwen van dure villa’s daar om ze duur door te verkopen aan ‘vrinden’. 

Ach dat hele koningshuis is een lachertje, het hoort thuis in de Middeleeuwen en de meeste landen hebben al lang een eind aan deze kul gemaakt….. Tja het is dinsdag weer koningsdag (met kleine letter, deze kul heeft al veel te veel franje) en moet Nederland weer even bij de les worden gehouden. Vanwege het virus zijn er vooral veel online zaken geregeld, zo was afgelopen donderdag in het NOS Radio1 programma ‘Met het oog op morgen’ om 23.00 u. Rico Verhoeven te horen een kickbokser die de volgende dag een digitale ‘workout’ voor kinderen zou verzorgen. De kneuter vertelde dat hij de kinderen o.a. zou leren hoe ze moeten knielen voor de koning…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Mensen je kon me wegdragen, ongelofelijk!!

De Oranje propaganda machine draait weer op volle toeren, toch vreemd dan dat van de 17 miljoen inwoners er na de dood van Johan Friso maar iets meer dan 20.000 mensen het Nationale Condoleanceregister tekenden, me dunkt het is nogal een verschil gezien het inwonertal van Nederland……. Niet voor niets ook dat men een speciaal programma ontwikkelt voor kinderen, immers met het overlijden van de oudste Nederlanders blijft er steeds minder Oranje gezindheid over in dit land….. 

Het leukste vind ik wel de ondernemers die al een paar keer op een handelsmissie zijn geweest met het ‘koninklijk paar (ha! ha! ha!) of alleen W.A., zij zeggen dat het totaal geen zin heeft dat deze figuren meegaan en vinden dat het zelfs belemmerend werkt als deze kwezels erbij zijn…. Wetenschappelijk is al eens aangetoond dat het vergezellen van het koningshuis op die missies totaal niets toevoegt, echter de ondernemers en daar gaat het tenslotte om vinden zelfs dat het negatief werkt en bovendien zijn die reizen daardoor peperduur, immers extra beveiliging enz enz….. 

Kap eindelijk met deze flauwe kul, we hebben een minister president en dat is meer dan voldoende, bijkomend voordeel als die het slecht doet kan je hem middels verkiezingen afzetten, althans in een normaal land, gezien het feit dat zeker 2 miljoen mensen geen moeite hebben met een liegende, bedriegende, stelende (van de grote onderlaag wel te verstaan), voor het grote bedrijfsleven lobbyende en ronduit slecht beleid voerende VVD premier Rutte, in willekeurig elk ander land was hij al lang weggestemd!! Triest…… 

Was het niet van plan maar hier een kleine weergave van wat
Hiemstra, presentatoren Wim de Bie en Mieke van der Weij gistermorgen in MAX Nieuwsweekend bijna
letterlijk bij elkaar wisten te zeuren over het koningshuis,
propagandagezeur wel te verstaan, waarbij het koningshuis als
slachtoffer werd neergezet:

Het begon eigenlijk pas goed (het
gezever) met (prinses ha! ha!) Irene in de 60er jaren (zoals eerder al opgemerkt), waarover
Hooghiemstra ‘toevallig’ onlangs een boek heeft geschreven, aldus van
der Weij. Vanaf de 60er jaren kwam de factor ‘wat wil ik zelf?’, aldus Hooghiemstra. Daarna
sprong men terug naar het begin van het koningschap, dus het begin van
de 19de eeuw toen het koningschap hier werd ingevoerd, er is kennelijk
in Nederland een grote behoefte aan dit symbool….. ha! ha! ha! ha! Het
koningshuis moest en zou geïntroduceerd worden als wapen tegen een groot deel van
Nederland dat een republiek wilde, dat was al zo voor Napoleon
Nederland onder de voet had en daarmee (met de republikeinen) wilde men korte metten maken,
tevens profiterend van het geweldige koningschap van de broer van
Napoleon, Lodewijk die regeerde van 1806 tot 1813…. (een koningschap
dat schril positief afstak tegen dat van de latere koning Willem I en
zijn opvolgers)

Voor de Tweede Wereldoorlog was de populariteit
van het koningschap op haar retour, maar daar kwam door diezelfde oorlog
verandering in, aldus Hooghiemstra, er kwam een nieuw elan, de gezamenlijke overwinning op
het kwaad (nazi-Duitsland) en de toespraken tijdens de oorlog door koningin Wilhelmina (via Radio Oranje
vanuit Londen)…… Genoeg mensen die haar een verrader vonden door
haar vlucht, niet in de laatste plaats de studenten en andere
communistische jongeren, die zich bijna letterlijk allemaal hebben
doodgevochten tegen de nazi bezetter (daarvoor werd het Englandspiel ingezet en werd op een later moment de geallieerde operatie Market Garden
verraden, men wilde het grootste deel van deze jongeren uitschakelen
voor het eind van de oorlog, zeker daar een groot aantal van hen prima
de politiek in Nederland konden veranderen…..) En dan niet te
vergeten, maar waarover gisteren niet werd gesproken: de wil van
Bernhard en Wilhelmina om samen te regeren zonder de controle van de
Tweede Kamer, de reden waarom Wilhelmina moest aftreden in 1948….

Volgens Hooghiemstra trokken we ons na de oorlog
op aan het koningshuis, de koning (bedoeld werd de koningin) stond niet
meer voor macht (nee kunst nadat Bernhard en Wilhelmina plat op de bek
gingen met hun smerige plan!!), nee de koning stond sindsdien voor
moraal tegen het kwaad….. ha! ha! ha! ha! Nou laat die moraal maar
zitten, niet alleen vanwege Wilhelmina en prins Bernhard, maar ook
vanwege wat daarna gebeurde en zeker wat W.A. tot nu toe allemaal heeft
geflikt, ‘maar goed…’ De Bie die zich meestal gedraagt als een
losgeslagen kanon van een jaar of 10 moest nog wel even opmerken dat er
wel wat rimpelingen waren wat betreft Bernhard ‘und so weiter, und so
weiter, om ‘t maar in het Duits te zeggen, zo eindigde de Bie, wat tot
gegrinnik leidde….. Maar het betekende niet dat het volk riep schaf
dat koningshuis maar af >> dacht dat dit ook van de Bie kwam. Ja
een marginale groep, kleine groepjes, waarmee men het Republikeins
Genootschap bedoelde, al werd die naam niet één keer uitgesproken, maar
dat past dan ook niet in onvervalste koningshuis propaganda…..

Hooghiemstra
stelde dat het wel een heftige discussie is, waarover ook het gevoel
heel sterk is, maar wat de voorstanders ook heel boos kan maken
(ja boos omdat men in feite geen argumenten heeft om het koningshuis in
stand te houden, en dat over zoals gezegd zogenaamde Oranjes die dat
ten enenmale niet zijn!!) 

Ook over geld in verband met het
koningshuis wordt men boos, maar desondanks is men blij met het
koningshuis….. ha! ha! ha! ha! Wat een baarlijke nonsens!! Als je de
vragen in het zoveelste onderzoek ziet over het koningshuis, kan het niet
anders dan een groot deel van het volk stinkt erin en denkt aan het
eind van de vragenlijst dat men toch achter het koningshuis staat, zo
wordt ook statistiek ingezet om het koningshuis te propageren, maar wel
met dikke leugens zoals je begrijpt!! 

Nog een ongelofelijk
staaltje onzin van Hooghiemstra, volgens haar heeft Beatrix de
dynastieke macht bijna tot het maximale benut, maar juist ook omdat ze
zich mooi heeft ingepast in het rechtsstatelijke systeem…. Zo heeft ze
een ideaal amalgaam gecreëerd tussen dynastie en democratie……
(????!!!!!) ha! ha! ha! ha! ha! Jezus wat een kul!! Maar zo vervolgde
ze, de eindconclusie is dat de democratie de baas is, dus de koning moet
doen wat de volksvertegenwoordiging wil, als deze niet wil dat er
getrouwd wordt, wordt er niet getrouwd….. ha! ha! ha! Ja dat hebben we
gezien met Maxima, de dochter van een fascist, waarmee W.A. wilde
trouwen en zo is gebeurd, daar heeft men zelfs een paar oud-politici
voor ingezet!! Hooghiemstra werd onderbroken door de Bie die ook het op
vakantie gaan noemde en daarbij meldde dat dit lullig was (dat het
koninklijk gezin niet naar Griekenland mocht tijdens een zogenaamde
pandemie, al werd ook dat verzwegen…)….  Dan moeten ze op de bank hun
excuus aanbieden, daar waren de drie het volledig over eens dat dit
eigenlijk schandelijk was (dat moeten verexcuseren) al werd ook dat
niet voluit gezegd….. (de woorden spreken boekdelen)

Die individualisering stopt niet aldus
Hooghiemstra, die gaat door sinds de 60er jaren (ja ja daar heb je ze
weer: de 60er jaren), een hele constitutionele ontwikkeling, hoe is dat
nog te combineren? Hoe kan je iemand dat aandoen, aldus een zogenaamd
verontwaardigde de Bie… 

Daarna sleepte men prins Harry erbij en was ik de belabberde praatje behoorlijk zat……
Gadver wat een smerige en belachelijke oranje propaganda, alsof W.A.
niet kan zeggen: bekijk het verder maar, of wat dacht je van het weigeren van de zoveelste uitkeringsverhoging om solidariteit met het volk te betonen, of zich niet op
een meer dan verachtelijke manier te gedragen >> blijkbaar is het
koningschap allesbehalve een plaag, anders was hij al lang opgestapt!!

Koningshuis? Weg ermee en graag zo spoedig mogelijk!! En geen uitkering, levert toch weer een aardige cent op en zijn we meteen van aardig wat belastingontduiking af!! Wel meteen heel veel bezittingen confisqueren die het Nederlandse volk toebehoren, inclusief huizen, paleizen en grondgebieden…… Doet me meteen weer denken aan het veilen door dit geteisem van zaken als schilderijen…… (reken maar dat er veel meer geveild is dan het ene schilderij dat in de kijker liep in New York)

Overigens ongelofelijk hoeveel informatie over het koningshuis is verdwenen van Google, zoals die over de afbraak van de historische schuren op Eikenhorst: ‘censuur voor het goede doel….’ (overigens heb ik daar minstens één keer eerder een bericht over geschreven, echter ook dat is niet meer terug te vinden via de labels of zoekopdrachten…..)

Voor meer berichten over Bernhard, Wilhelmina, Oranje, Maxima, Willem Alexander, koningshuis, Zorreguieta (de fascistische pa van Maxima) en/of WOII, klik op het desbetreffende label direct onder dit bericht.

Archived: UncategorizedTagged: Bernhard, censuur, D. Hooghiemstra, Eikenhorst, Englandspiel, koningshuis, Market Garden, Maxima, Oranje, prinses Irene, propaganda, R. Verhoeven, Wilhelmina, Willem Alexander, WOII, Zorreguieta2 Comments on Hoe lang wil ‘onze’ koning nog koning zijn: ofwel onvervalste Oranje propaganda

Riverstone werd onbeschoft hoog bedrag geboden voor sluiting van kapotte kolencentrale, terwijl de arbeiders kunnen barsten

Posted on April 25, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
Riverstone werd onbeschoft hoog bedrag geboden voor sluiting van kapotte kolencentrale, terwijl de arbeiders kunnen barsten

Weer zo’n bericht waarvan je haren te berge rijzen: Doorbraak nam een artikel over van Joop, waarin aandacht voor de sluiting van de PPR/ONYX kolencentrale (eerder: ENGIE Centrale) in Rotterdam, geopend in 2015 en een centrale die in feite grotendeels kapot zou zijn. ENGIE verkocht in 2019 vier (drie in Duitsland) van haar kolencentrales* voor het bedrag van 200 miljoen euro aan het bedrijf Riverstone, dat toen al wist dat de Rotterdamse centrale in 2029 zou worden gesloten, vanwege de energietransitie. 

De ONYX-centrale, foto ANP.

De overheid heeft Riverstone het bedrag van 238 miljoen euro geboden voor de centrale, waarmee het bedrijf zelfs de investering voor 4 centrales terug heeft verdiend en daarbovenop 38 miljoen euro winst maakt….. 

Het is overduidelijk dat Riverstone de 4 centrales kocht in de wetenschap dat deze binnen afzienbare tijd zouden moeten sluiten vanwege maatregelen tegen de klimaatverandering, ofwel Riverstone heeft willens en wetens ingezet op het winst maken middels de subsidie voor sluiting van de centrales en zo te zien is dat prima gelukt……   

Onbeschoft genoeg heeft het bedrijf slechts 23 miljoen over voor het sociaal plan t.b.v. arbeiders die werken in de centrale terwijl de vakbonden hebben berekend dat daarvoor minstens 35 miljoen euro nodig is……  

Kwam er trouwens achter dat men slachtafval ook als biomassa ziet, ja ‘je moet toch ergens naar toe met de resten van de honderden miljoenen dieren die hier worden vermoord…??!!!’ De overgebleven botten worden verbrand in de centrale, dit nog naast houtpellets die volgens een woordvoerder van de leiding worden gemaakt van resthout….. Zoals we intussen weten wordt het overgrote deel van de houtpellets gemaakt van hele bomen, bovendien is het een feit dat houtverbranding nog een fractie vuiler dan de verbranding van steenkool, waarbij er ook nog eens veel meer fijnstof en kankerverwekkend ultrafijnstof vrijkomt…………. 

Nog een ‘leuk gegeven’: Riverstone rekent op een omzet van de centrale die niet klopt met de echte verwachtingen daar de centrale grotendeels kapot is, ofwel leugens van de bovenste plank….. (zie een RTL Nieuws bericht voor meer informatie daarover)

Het volgende artikel nam ik over van Doorbraak, waarvan je de links naar de nieuwste artikelen altijd onderaan deze pagina kan vinden (onder hetvolgende artikel van Doorbraak vind je de link naar hetzelfde artikel op Joop).

Klimaatbeweging steunt kolenwerkers

Geplaatst op 23 april 2021

De PPR/ONYX kolencentrale in Rotterdam moet sluiten. De overheid
heeft 238 miljoen euro geboden aan de Amerikaanse investeerder
Riverstone. Een akkoord met de vakbonden is na 7 maanden onderhandelen
nog steeds niet in zicht. De werknemers zijn de onzekerheid beu en
kwamen dinsdag in actie. De kolenwerkers dreigen met een fooi te worden
afgescheept. Daarom protesteerden de werknemers van de ONYX centrale en
de EMO kolenoverslag samen met de FNV en de CNV voor de poort van de
centrale op de Maasvlakte. De vakbonden willen een sociaal plan met
recht op scholing en compensatie van inkomensverlies voor een periode
van drie jaar, net als bij de sluiting van de NUON kolencentrale in
Amsterdam. Dat is “te duur” volgens eigenaar Riverstone, dat aangeeft
misschien 23 miljoen beschikbaar te hebben, terwijl volgens FNV 35
miljoen euro nodig is. De schrale inzet van Riverstone staat in scherp
contrast met de miljoenen die de investeerder overhoudt aan dit
durfkapitalistische avontuur. In 2019 betaalde Riverstone namelijk 200
miljoen euro voor deze Rotterdamse centrale samen met nog drie
kolencentrales in Duitsland. Toen was ook al duidelijk dat de stook van
kolen moest stoppen, maar uitgekocht worden door de overheid is voor hen
een lucratief winstmodel. Dat blijkt: met de compensatie voor één
centrale heeft Riverstone de aankoopkosten van vier centrales ruim
terug. Het ‘aanbod’ van Roverstone is dus een klap in het gezicht van de
kolenwerkers. Wij eisen een rechtvaardige energietransitie, met een
fatsoenlijk sociaal plan dat zekerheid biedt voor werknemers in de
kolenindustrie. Daarom was de klimaatbeweging dinsdag ook aanwezig in
Rotterdam, om de werknemers in de kolenketen te steunen.
Klimaatrechtvaardigheid betekent een eerlijke compensatie voor mensen
die hun dagelijks brood verdienen in sectoren die zullen krimpen, zoals
de fossiele industrie en de luchtvaart. Er is passend vervangend werk
nodig in sectoren die we wél nodig hebben om de klimaatcrisis te
bestrijden, zoals huisisolatie, duurzame energiebronnen en een
uitbreiding van openbaar vervoer. Wij staan klaar om de komende tijd
vaker de handen ineen te slaan met de vakbonden. Als werknemers opnieuw
in actie komen, dan staan wij naast hen. Want wij willen niets liever
dan een fossielvrije samenleving. Maar dan wel op deze voorwaarde: met
steun en rechtvaardigheid voor de arbeiders in de fossiele industrie!

Philip Blok in Klimaatbeweging steunt kolenwerkers (Joop) 

Labels: Arbeidersstrijd, Ecologie, Kapitalisme, Nieuws elders

===========================================

Voor meer informatie over de ONYX-centrale zie: ‘Eigenaar wil kwart miljard subsidie om kapotte kolencentrale te sluiten‘ (ook met de korte oplichtingsvideo van de top van die centrale)

 ————————————

* Voor de ENGIE centrale heeft dat bedrijf ook nog eens minstens 1 miljard euro subsidie gekregen voor de aankoop van bossen in de VS en Scandinavië, die miljard euro kwam van VVD opperhufter Kamp, deze heeft vlak voor zijn vertrek als minister in 2017 in totaal vier miljard euro aan subsidie vrijgemaakt voor die aankoop t.g.v. de eigenaren van de vier nieuwe kolencentrales……. Niet ondenkbaar dat Riverstone ook nog eens zo’n bedrag heeft opgestreken, ook al was de centrale in feite stuk…… (ik sta nergens meer van te kijken….)

Zie ook: ‘Meer bewijs dat hele bomen worden verwerkt tot ‘biomassa pellets’‘

‘Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ (Timmermans met z’n Green Deal….. ha! ha! ha! Wat een oplichter!!)

‘EU met mooie woorden
over een ‘Green New Deal’ terwijl de ECB oliemaatschappijen steunt met
een bedrag van 7 miljard euro………
‘

‘Houtverbranding nog gevaarlijker dan eerder gedacht, aldus het RIVM: fijnstof uitstoot veel groter‘

‘Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen‘

‘Biomassa hout dubbelop niet duurzaam, terwijl we er wel dubbel belasting voor betalen‘

‘Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ (en zie de links in dat bericht)

Jan Nabuurs, hoogleraar Europese bosbouw,
stelt dat de ontbossing in Nederland zelfs sneller gaat dan die in het
Amazonegebied van Brazilië……. Per jaar wordt hier van 1.500 tot
3.500 hectare bos gekapt……. Moet je nagaan, dan hoort de Nederlandse
luchtkwaliteit tot de slechtste in de EU (terwijl bomen CO2 opnemen en
dus de vuile lucht nog enigszins kunnen klaren…..)……

‘Sander
van Hoorn (verslaggever van ‘onafhankelijke’ NOS) op avontuur in
Estland: houtpellets worden alleen gemaakt van resthout….. ha! ha! ha!
ha!
‘

‘Kap Vijlenerbos‘ 

‘Meldpunt Bomenkap‘

‘Onze omgeving wordt kaal gekapt, zonder dat we weten of er iets voor terugkomt’

‘RWE (Essent) en
Innogy: boycot deze bedrijven, verantwoordelijk voor slopen 12.000 jaar
oud bos t.b.v. bruinkoolverbranding >> anno 2018…….’

‘Remco de Boer (‘klimaatambassadeur’) wil de Nederlandse kolencentrales openhouden‘

‘Remco de Boer, de valsgroene energie goeroe, positief over kolencentrales……..‘

‘CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘  

‘Ralph Hamers: ING stopt met investeringen in steenkool energie, hoewel….???‘

‘Britse banken steunen kolenverbranding met 25 miljard pond‘ (!!!!)

‘Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour‘

‘Rutte 3 heeft gelogen over subsidies: jaarlijks 2,5 miljard euro belastinggeld naar olie, kolen en gas‘ (een bedrag dat veel hoger bleek te zijn, namelijk: 8,3 miljard euro!! Zie:)

‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar‘ (!!!!)

‘Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales‘

‘PvdA, CDA en VVD willen zich niet bij het klimaatakkoord van Parijs neerleggen!!!!‘  

‘Herbebossing tegen de klimaatverandering is grotendeels een sprookje‘

‘Australië geeft toestemming tot uitbaten enorm grote kolenmijn‘ (zie ook de links in dat bericht over het Grote Barrièrerif)

‘Anouk IJfs (Nuon): sluiting van kolencentrale is niet aan ons…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘Peter Smink (opperhoofd Nuon), voor ‘duurzame’ kolencentrales is een regime nodig…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘

‘NOS: CO2 uitstoot gestegen en een nieuwe kolencentrale op de Maasvlakte, die hadden we nu net nodig..!!!‘

‘Leard Forest: grootste kolenmijn ooit dreigt gerealiseerd te worden in dit vele duizenden jaren oude Australisch bos……… ‘

‘Het Groot Barrièrerif, dreigt te worden gesloopt voor een grote kolenhaven……..‘

‘Australië exporteert dagelijks één miljoen ton steenkool, dit i.h.k.v. de klimaatverandering en de afgelopen klimaattop……..‘

‘John Kerry tekent klimaatakkoord, terwijl de VS twee kolencentrales in Bangladesh dreigt te financieren………‘‘VS wil grootste kolenexport terminal aanleggen…. Weet u nog Obama en de klimaattop in Parijs…?‘ 

‘Kolencentrales sluiten, een lam pleidooi van Borren (Greenpeace)…….‘ 

Archived: UncategorizedTagged: arbeidsstrijd, arbeidsvoorwaarden, biomassa, fijnstof, inhumaan, klimaatverandering, l ontslagvergoeding, luchtvervuiling, nieuwe kolencentrales, onrecht, ONYX-centrale, Riverstone, slachtafval, subsidieLeave a Comment on Riverstone werd onbeschoft hoog bedrag geboden voor sluiting van kapotte kolencentrale, terwijl de arbeiders kunnen barsten

De drone-oorlogen van Joe Biden: de oorlog in Afghanistan en de genocide in Jemen zullen nog lang voortduren…..

Posted on April 24, 2021June 14, 2024 by Willem Wachtmeester
De drone-oorlogen van Joe Biden: de oorlog in Afghanistan en de genocide in Jemen zullen nog lang voortduren…..

Hier een artikel geschreven door Brian Terrell, gepubliceerd op
CounterPunch, gisteren gepubliceerd. Terrell stelt hierin, dat Joe Biden
weliswaar heeft gezegd dat de VS troepen uit Afghanistan worden
teruggetrokken*, maar dat hij met z’n gespleten tong** alsnog heeft
gezegd dat de VS zich nog steeds gemachtigd ziet om middels drones en
kruisraketten in te grijpen in Afghanistan……. Het is als met zijn
zalvende woorden over de oorlog in Jemen, een vreselijke oorlog die al snel uitdraaide op een genocide***,
een genocide uitgevoerd op de sjiitische inwoners van Jemen door Saoedi-Arabië (S-A) en haar terreurcoalitie, waarbij intussen meer
dan 500.000 mensen zijn omgekomen, door oorlogsvoering, honger, cholera
en difterie. De 3 laatste zaken als gevolg van een blokkade die de VS
op zee helpt handhaven….. (een blokkade waardoor voedsel, water, medicijnen en brandstof de bevolking maar mondjesmaat bereiken)

Ziekenhuizen en medische posten zijn voor
een groot deel platgebombardeerd, evenals de infrastructuur, inclusief
rioleringssystemen (o.a. de oorzaak voor een enorme cholera uitbraak die nog steeds doorwoedt onder de al verzwakte bevolking), waterzuiveringsinstallaties en watertoevoer
systemen…..**** Zelfs de weinige akkers waarmee een deel van de bevolking
kan worden gevoed worden voor de oogst gebombardeerd >> als je dit
geen genocide kan noemen, weet ik niet wanneer je dat wel mag doen, zeker
alleen als er mechanisch mensen worden vermoord zoals de nazi’s dat
deden in de dodenkampen…….. (bovendien: opzettelijk honger veroorzaken is een zware oorlogsmisdaad en een misdaad tegen de menselijkheid……)

Biden heeft wel gezegd dat de VS zich
zal terugtrekken uit die oorlog in Jemen, maar heeft daarbij tevens gezegd dat de
VS de Saoedische terreurstaat zal blijven verdedigen tegen vijanden
van buiten en bovendien heeft hij ook gezegd dat de VS zal blijven
doorgaan met het uitschakelen middels drones van leden behorend tot terreurgroepen ISIS en Al Qaida
Jemen, waar de VS vooral de Houthi rebellen heeft aangevallen en vermoord, terwijl
zij de beste strijders tegen ISIS en Al Qaida waren en daarbij voor het ingrijpen van de Saoedische terreurcoalitie grote successen boekten, te vergelijken met die van de Koerden in Syrië…… De huidige
‘president’ van Jemen (niet democratisch gekozen maar aangewezen door S-A en het westen….) gaf deze terreurgroepen toegang tot Jemen, de reden waarom de
Houthi’s zich in het verzet hebben gestort (bovendien worden die
terreurgroepen gesteund door…. Saoedi-Arabië!!) 

Trouwens wat betreft de VS verdediging van Saoedi-Arabië tegen vijanden van buiten: de grote smeerlap Biden doelt uiteraard op Iran, dat nooit is betrapt op militaire hulp aan de Houthi’s en de zogenaamde aanvallen op olie-installaties in S-A werden in werkelijkheid uitgevoerd door de Houthi’s en niet door Iran zoals S-A, De VS en de reguliere westerse media en politici hebben gelogen!! Echter met zijn woorden kan Biden ook de Houthi’s aanvallen daar deze goed georganiseerde rebellen zoals gezegd al hebben laten zien grote doelen in Saoedi-Arabië te kunnen platleggen, dit door met kleine commando’s, drones en zelf gefabriceerde raketten bijvoorbeeld olie-installaties aan te vallen. (Biden heeft overigens gezegd dat de VS zonder meer militairen op de grond kan inzetten als dat ‘nodig mocht zijn…..’)

Terrell gaat in
zijn artikel in op het gebruik van drones in oorlogsvoering, waar vooral de
drones van de VS dood en vernietiging zaaien en intussen al aan vele duizenden, zo
niet tienduizenden mensen het leven hebben gekost en hierbij heeft de
VS in meer dan 90% van de gevallen mensen vermoord die niet eens werden
verdacht (terwijl het al een smerige misdaad is om verdachten zonder enige
vorm van proces te vermoorden…..)

Terrell stelt volkomen terecht
dat men in het westen niet moet denken dat westerse terreur
onbeantwoord zal blijven…… Hij haalt daarvoor ook 9/11 aan, de
aanval op de Twin Towers ‘en het Pentagon’, volgens hem een gevolg van VS oorlogsvoering
elders, echter hij vergeet dat de 9/11 aanslagen zijn bedacht en
georganiseerd in de VS, juist om een legitimering te hebben voor het
voeren van oorlog, (‘war on terror’), daar de wapenindustrie (in de
breedste zin van het woord) de winsten zagen slinken, doordat de
Sovjet-Unie ‘geen dreiging meer was’ (dat was het al niet, juist de VS
en de NAVO onder militair opperbevel van de VS waren een dreiging voor de
Sovjet-Unie, niet voor niets ook dat het Warschaupact een antwoord was op de
destijds al bestaande NAVO….)

Terrell haalt terecht de woorden
van president Eisenhower en George Orwelll aan die waarschuwden voor
oneindige oorlogen, alleen om de wapenindustrie haar megawinsten te
laten behouden…… Wat ongelofelijk jammer dat deze 2 hun gelijk
hebben gehaald…… De oorlogen in Afghanistan, Irak en Syrië plus de genocide in Jemen
zijn nog lang niet voorbij!!

 April 22, 2021

Biden’s Drone Wars

by Brian Terrell 

Photograph Source: CasparGirl – CC BY 2.0

On Thursday, April 15, the New York Times posted an article
headed, “How the U.S. Plans to Fight From Afar After Troops Exit
Afghanistan,” just in case anyone misunderstood the previous day’s headline,
“Biden, Setting Afghanistan Withdrawal, Says ‘It Is Time to End the
Forever War’” as indicating the U.S. war in Afghanistan might actually
come to an end on September 11, 2021, almost 20 years after it started.

We saw this bait and switch tactic before in President Biden’s
earlier announcement about ending U.S support for the long, miserable
war in Yemen. In his first major foreign policy address, on February 4,
President Biden announced
“we are ending all American support for offensive operations in the war
in Yemen,” the war waged by Saudi Arabia and its allies since 2015, the
war he called “a humanitarian and strategic catastrophe.” Biden
declared “This war has to end.”

As with last week’s announcement that the U.S. war in Afghanistan
would end, “clarification” came the following day. On February 5th,
the Biden administration dispelled the impression that the U.S. was
getting out of the business of killing Yemenis completely and the State
Department issued a statement,
saying “Importantly, this does not apply to offensive operations
against either ISIS or AQAP.” In other words, whatever happens in regard
to the war waged by the Saudis, the war that the U.S. has been waging
in Yemen since 2002, under the guise of the Authorization for Use of
Military Force passed by congress authorizing the use of the U.S. Armed
Forces against those responsible for the September 11 attacks, will
continue indefinitely, despite the fact that neither ISIS nor Al Qaeda
in the Arabian Peninsula existed in 2001. These other
“offensive operations” by the U.S. that will continue unabated in Yemen
include drone strikes, cruise missile attacks and special forces raids.

While what President Biden actually said regarding the war in
Afghanistan last week was “We will not take our eye off the terrorist
threat,” and “We will reorganize our counterterrorism capabilities and
the substantial assets in the region to prevent re-emergence of
terrorist threat to our homeland,” the New York Times could not
be far off as they interpreted those words to mean, “Drones, long-range
bombers and spy networks will be used in an effort to prevent
Afghanistan from re-emerging as a terrorist base to threaten the United
States.”

It appears from his statements and actions regarding the war in Yemen
in February and regarding the war in Afghanistan in April, that Biden
is not so much concerned with ending the “forever wars” as he is with
handing these wars over to drones armed with 500 pound bombs and
Hellfire missiles operated by remote control from thousands of miles
away.

In 2013, when President Obama promoted drone wars claiming that “by
narrowly targeting our action against those who want to kill us and not
the people they hide among, we are choosing the course of action least
likely to result in the loss of innocent life” it was already known that
this was not true. By far, most victims of drone attacks are civilians,
few are combatants by any definition and even those targeted as
suspected terrorists are victims of assassination and extrajudicial
executions.

The validity of Biden’s claim that U.S. “counter terrorism
capabilities” such as drones and special forces can effectively “prevent
re-emergence of terrorist threat to our homeland” is taken for granted
by the New York Times– “Drones, long-range bombers and spy
networks will be used in an effort to prevent Afghanistan from
re-emerging as a terrorist base to threaten the United States.”

After the Ban Killer Drones
“international grassroots campaign working to ban aerial weaponized
drones and military and police drone surveillance,” was launched on
April 9, I was asked in an interview if there is anyone in the
government, military, diplomatic or intelligence communities who
supports our position that drones are no deterrent to terrorism. I do
not think that there is, but there are many people formerly holding
those positions who agree with us. One example of many is retired General Michael Flynn,
who was President Obama’s top military intelligence officer before he
joined the Trump administration (and was subsequently convicted and
pardoned). He said in 2015, “When you drop a bomb from a drone… you are
going to cause more damage than you are going to cause good,” and “The
more weapons we give, the more bombs we drop, that just… fuels the
conflict.” Internal CIA documents published by WikiLeaks document that
the agency had similar doubts about its own drone program- “The
potential negative effect of HVT (high value targets) operations,” the report
states, “include increasing the level of insurgent support […],
strengthening an armed group’s bonds with the population, radicalizing
an insurgent group’s remaining leaders, creating a vacuum into which
more radical groups can enter, and escalating or de-escalating a
conflict in ways that favor the insurgents.”

Speaking of the effect of drone attacks in Yemen, the young Yemeni writer Ibrahim Mothana told Congress
in 2013, “Drone strikes are causing more and more Yemenis to hate
America and join radical militants.” The drone wars the Biden
administration seems hell bent on expanding clearly damage and set back
security and stability in the countries being attacked and increase the
danger of attacks on Americans at home and abroad.

Long ago, both George Orwell and President Eisenhower foresaw today’s
“forever wars” and warned of nations’ industries, economies and
politics becoming so dependent on the production and consumption of
armaments that wars would no longer be fought with an intention of
winning them but to ensure that they never end, that they are
continuous. Whatever his intentions, Joe Biden’s calls for peace, in
Afghanistan as in Yemen, while pursuing war by drone, ring hollow.

For a politician, “war by drone” has obvious advantages to waging war
by ordering “boots on the ground.” “They do keep the body bag count
down,” writes Conn Hallinan in his essay, Day of the Drone,
“but that raises an uncomfortable moral dilemma: If war doesn’t produce
casualties, except among the targeted, isn’t it more tempting to fight
them? Drone pilots in their air-conditioned trailers in southern Nevada
will never go down with their aircraft, but the people on the receiving
end will eventually figure out some way to strike back. As the attack on
the World Trade towers and recent terrorist attacks in France
demonstrate, that is not all that hard to do, and it is almost
inevitable that the targets will be civilians. Bloodless war is a
dangerous illusion.”

The war is never the way to peace, the war always comes home. With
the exception of four known “friendly fire” casualties, every one of the
many thousands of drone attack victims has been a person of color and
drones are becoming another military weapon passed on from war zones to
urban police departments. Technical advances and proliferation of drones
as a cheaper, more politically safe way for many countries to make war
on their neighbors or across the globe make forever wars more
intractable.

Talk of peace in Afghanistan, Yemen, the streets of the U.S., is not
coherent while waging wars with drones. We must urgently demand a ban on
the production, trade and use of weaponized drones and an end to
military and police drone surveillance.”

Brian Terrell is a co-coordinator for Voices for Creative Nonviolence. He can be reached at: brian@vcnv.org.

=====================================================

*     Hoe schandalig cynisch om de VS troepen op 11 september dit jaar terug te trekken, terwijl het Afghaanse
volk, het grote slachtoffer van deze smerige illegale oorlog van de VS, niets met deze aanslagen te maken had…… 

**   Zie wat betreft zijn leugens en ander misdadig bedrog ook: ‘Joe Biden spreekt met gespleten tong over terugdringing klimaatverandering‘ 

***  Een genocide die wordt uitgevoerd door de Saoedische
terreurcoalitie (mede bestaande uit de Verenigde Arabische Emiraten >> VAE en Egypte), gesteund door de VS (militair, politiek en middels
wapenleveringen), Groot-Brittannie en naar het zich laat aanzien ook
door Frankrijk, al steunen die deze genocide middels training en
wapenlevenraties (overigens wapenleveranties als die van de VS in de
breedste zin van het woord, dus inclusief rollend, varend en vliegend
oorlogstuig; trouwens ook Nederland levert nog steeds wapenonderdelen
aan de reli-fascistische terreurstaat Saoedi-Arabie…..)……

**** Voorts heeft de Saoedische terreurcoalitie met hulp van de VS de volgende zaken helpen bombarderen (o.a. door gratis in de lucht bijtanken van bommenwerpers en jagers, ook onder Obama en dus mede onder hoofdverantwoordelijkheid van Joe Biden) waarbij verder de volgende doelen werden platgebombardeerd: scholen, woonwijken, gemeenschapscentra, silo’s met voedselopslag en markten……. (de bombhardementen werden gecoördineerd door VS AWACS vliegtuigen) Wat betreft de ziekenhuizen nog de volgende: een speciaal ziekenhuis van Artsen Zonder Grenzen (MSF) dat werd gebouwd en ingericht ter behandeling van cholera patienten, werd een paar dagen voor opening platgebombardeerd door die terreurcoalitie….. Nogmaals: hoeveel bewijs is er verder nodig om het uitmoorden van een bevolking als genocide aan te merken??!!!

Zie ook: ‘Sancties tegen China terwijl Saoedi-Arabië en de VAE ongestoord door kunnen gaan met genocide in Jemen‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘VS gezant voor Jemen liegt over de blokkades die al aan aan paar honderdduizend Jemenieten het leven hebben gekost….‘

‘Joe
Bidens bescherming van de moorddadige Saoedische despoten legt
andermaal de werkelijke VS buitenlandpolitiek bloot en die is niet
gericht op vrede of democratie
‘

‘Joe Biden (VS president) zegt oorlog in Jemen te willen stoppen, echter ‘de oorlog tegen terreur’ in Jemen gaat gewoon door‘ (en zie de links in dat bericht)

‘EU staat niet voor mensenrechtenbevordering en het behouden dan wel brengen van vrede‘

‘Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

‘Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

‘De
laatste beslissing van Trump t.a.v. Jemen gaat wat betreft schunnig
handelen mijlen verder dan de Capitol Hill rel en zal niet worden
teruggedraaid door Biden
‘ (hier ging ik ‘iets te snel door de bocht, Biden heeft die beslissing terugggedraaid)

‘Jemen: zijn wij niet met z’n allen de terroristen die zovelen al een afschuwelijke dood bezorgden?‘ (en zie de links in dat bericht)

‘Groot-Brittannië heeft 145 militaire bases in 42 landen‘ (de VS heeft er meer dan 800 over een groot deel van de wereld….)

‘Oorlogshelden bestaan niet, alleen oorlogsslachtoffers: met de loep o.a. gericht op Jemen‘

‘Jemen: Biden zal als president de genocide niet stoppen‘

‘NYT ‘bewijst’ binnen een paar uur dat Iran achter aanval op Saoedische olievelden zit‘

 ‘Jemen: de laatste ziekenhuizen moeten sluiten >> alle brandstof is op…..‘

‘Jemen: Houthi’s behaalden een grote overwinning op het Saoedische leger‘

‘Jamal Khashoggi één jaar geleden vermoord door Saoedi-Arabië, geen sancties en geen sluitingen van ambassades‘

´Saoediërs bombarderen Jemen na aanbod Houthi’s tot wapenstilstand´

‘Iran dreigt met volledige oorlog bij vergeldingsaanval voor aanslag op Saoedische olie-installaties‘

‘Duitsland,
Frankrijk en Groot-Brittannië: Iran is de dader, er is geen andere
plausibele verklaring voor de aanval op Saoedische olie-installaties
‘

‘Houthi aanval op Saoedische raffinaderijen: een grote blunder van de VS‘

‘Iran klaar voor oorlog tegen de VS‘

‘‘Maximum lies’: Iran rejects US’ claim it attacked Saudi oil facilities, warns it’s ready for war‘

‘VS opbouw in Perzische Golf doet Jemenitische Houthi rebellen zoeken naar Russische hulp‘

‘Groot-Brittannië verkocht na de moord op Khashoggi wapens ter waarde van 810 miljoen dollar aan S-A‘

‘Maxima overlegt met de Saoedische massamoordenaar MSB‘

‘Saoedische ambassadeur bij VN geeft Iran schuld van genocide in Jemen‘

‘VN stuurt bedorven voedsel naar Jemen en beschuldigt de Houthi’s van het tegenhouden van voedselhulp‘

‘Blok (VVD minister BuZa) deelt volkomen onterecht VS zorgen over Iran‘

‘May (Britse premier) treedt af: de valse tranen van politiek en reguliere media‘

‘Theresa May: Nasty piece of work sad she won’t get paid to ruin lives anymore‘

‘Genocidepleger Saoedi-Arabië klaagt Houthi’s en Iran aan bij VN Veiligheidsraad vanwege terreur‘

‘Frankrijk dreigt journalisten met gevangenisstraf voor openbaarmaking documenten Jemen‘

‘Activistische Franse burgers blokkeren met succes het laden van wapens voor Saoedi-Arabië‘

‘Strijd in Oost-Jemen waar lokale stammen de Saoedische import van militair materieel blokkeren‘

‘Meer bewijs voor VS betrokkenheid bij transport en bevrijding van IS leden‘

‘Al Qaida Jemen krijgt VS wapens van Saoedi-Arabië‘

‘Verenigde Arabische Emiraten bewapenen ISIS en Al Qaida‘ (in Jemen)

ISIL weapons traced to US and Saudi Arabia 


‘VS heeft Saoedische terreurcoalitie getraind hoe Jemen te bombarderen‘

‘Robin Ramaekers (VTM ‘oorlogscorrespondent’) vertelt Radio1 luisteraars van de NOS over Jemen……‘

‘VS blokkeert VN resolutie tot een staakt het vuren in Jemen, waar VS vriend Saoedi-Arabië een genocide uitvoert‘

‘Facebook censureert foto’s van verhongerende Jemenitische kinderen als ‘sexual content’‘

‘VS heeft vliegend oorlogstuig van Saoedische terreurcoalitie gratis van brandstof voorzien…..‘

US Continues to Escalate Tensions, Raising Fear of Imminent War With Iran

US Might Send 10,000 More Troops to Middle East

‘Marina de Regt (VU en Midden-Oosten Instituut) slaat de Jemenitische plank volledig mis‘

‘VS dreigt Iran met militair geweld op beschuldiging van terreur die de VS zelf op grote schaal uitoefent‘

‘Slachting in Jemen gaat door met volledige steun van de VS………‘


‘VS steun voor terreurgroepen IS (ISIS) en Al Qaida tot november 2018‘

‘Blok
(VVD ‘minister’ van BuZA) wenst in VN geen oproep tot wapenboycot te
doen i.z. Jemen, in de VS blokkeerde huis van afgevaardigden een debat
over de genocide in Jemen
‘

‘Saoedische terreurcoalitie schendt wapenstilstand in Jemen op grote schaal, terwijl het westen naar Venezuela wijst…..‘

‘Rapport maakt duidelijk dat VAE 23 gevangenen hebben vermoord in Jemenitische gevangenissen‘

‘Pentagon: nieuwe geheime operatie voor steun aan Saoedische coalitie die genocide uitvoert in Jemen……‘

‘VN bespreekt humanitaire hulp aan Jemen met bewind in Teheran; voorts: hoe de Saoediërs en de VS Jemen vernietigen‘

Yemen Be Damned, Pompeo Doubles Down on US Support for Saudi Arabia

‘BBC: Houthi rebellen veroorzakers honger in Jemen……..‘ (een wel heel smerige BBC propaganda leugen, waar GB meehelpt om om de genocide in Jemen in goede banen te leiden…….) (een bericht uit 2017 en zie de links in dat bericht!!)

‘Oxfam Novib ziet in Jemen ‘gelijkwaardige strijdende partijen……’ AUW!!!‘

Archived: UncategorizedTagged: Afghanistan, B. Terrell, blokkade, bombardement, cholera, difterie, genocide, honger, Houthi, Irak, Iran, Jemen, misdaad tegen de menselijkheid, MSF, oorlogsmisdaden, Saoedi-Arabië, terreur, VAE, VS buitenlands beleidLeave a Comment on De drone-oorlogen van Joe Biden: de oorlog in Afghanistan en de genocide in Jemen zullen nog lang voortduren…..

Posts pagination

← Previous Page Page 1 … Page 119 Page 120 Page 121 … Page 1,837 Next Page →

Latest blog posts

  • VS en Israëlische oorlog tegen Iran en premier Rob Jetten (D66) met 20 km/u. uit de bocht
    by De Azijnpisser
    April 7, 2026
  • Israëls destabilisatie van het M-O. Voorts: kritische Joden zijn niet welkom bij het ‘Joods debat”
    by De Azijnpisser
    April 6, 2026
  • NAVO sg Rutte blijft liegen dat het gedrukt staat en heeft lak aan het internationaal recht
    by De Azijnpisser
    April 6, 2026
  • Cuba: VS-terreur >> van blokkade naar verwurging van de bevolking
    by De Azijnpisser
    April 5, 2026
  • Controle en manipulatie >> de gang naar een fascistische westerse wereld
    by De Azijnpisser
    April 1, 2026
  • Wolf: in Duitsland vogelvrij verklaard van 1 juli tot 31 oktober
    by De Azijnpisser
    March 29, 2026

Recent Comments

  1. Willem Wachtmeester on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  2. De Azijnpisser on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  3. SamuraiJapan on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  4. Rugby on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië
  5. Golf on Ex-topambtenaar zet premier Schoof te kakken. Verder aandacht voor de strijd van terreurgroepen in Syrië

Archives

  • April 2026
  • March 2026
  • February 2026
  • January 2026
  • December 2025
  • October 2025
  • August 2025
  • July 2025
  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • October 2021
  • September 2021
  • August 2021
  • July 2021
  • June 2021
  • May 2021
  • April 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • December 2020
  • November 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
  • December 2015
  • November 2015
  • October 2015
  • September 2015
  • August 2015
  • July 2015
  • June 2015
  • May 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • February 2015
  • January 2015
  • December 2014
  • November 2014
  • October 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • July 2014
  • June 2014
  • May 2014
  • April 2014
  • March 2014
  • February 2014
  • January 2014
  • December 2013
  • November 2013
  • October 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • July 2013
  • June 2013
  • May 2013
  • April 2013
  • March 2013
  • February 2013
  • January 2013
  • December 2012
  • November 2012
  • October 2012
  • September 2012
  • August 2012
  • July 2012
  • June 2012
  • May 2012
  • April 2012
  • March 2012
  • February 2012
  • January 2012
  • December 2011
  • November 2011
  • October 2011
  • September 2011
  • August 2011
  • July 2011
  • June 2011
  • May 2011
  • April 2011
  • March 2011
  • February 2011
  • January 2011
  • December 2010
  • November 2010
  • October 2010
  • September 2010
  • August 2010
  • July 2010
  • June 2010
  • May 2010
  • April 2010
  • March 2010
  • February 2010

Mijn zoon Loek

MUZIEK 'LIKES' VAN MIJN LIEVE ZOON LOEK VIA SPOTIFY EN MIJN 'LIKES' OP SPOTIFY, SHAZAM EN YOUTUBE

Allereerst een lijst met nummers die mijn lieve zoon Loek maakte voordat hij op 12 mei 2023 deze wereld verliet.

©2026 De Azijnpisser

  • Contact
  • Elementor #20783
Powered by WordPress//Theme AnaLog by Il Jester//Top ⌅