Coronavirus: Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze lopen…..

Hoorde vanmiddag op BNR rond 14.45 u. Diederik Gommers in één of andere podcast waarin men vragen kan stellen aan deze fantast. Op een vraag van een luisteraar stelde Gommers  het een goede zaak te vinden dat ook mensen onder de 60 met het AstraZeneca vaccin mogen worden ingeënt als zij een schriftelijke verklaring ondertekenen waarin men stelt de gevaren van de bijwerking te kennen en daar geen probleem mee heeft…… 

Gommers sprak hier over de bijwerking van het AZ vaccin die bloedproppen veroorzaakt en stelde daarbij dat deze zo weinig voorkomt dat dit een aanvaardbaar risico is….. Echter Gommers vergeet voor het gemak dat er meer bijwerkingen zijn die op z’n zachtst gezegd niet voor de poes zijn…….

Toch ‘mooi’ dat een regelmatig lid van het Outbreak Management Team (OMT) geen moeite heeft met ernstige bijwerkingen van een vaccin dat onder normale omstandigheden minstens 3 jaar, maar eerder 5 jaar aan ontwikkeling nodig zou hebben gehad, voordat het zou worden toegestaan om in te zetten t.b.v. vaccinatie, ofwel er kunnen naast (ernstige) directe bijwerkingen, ook ernstige bijwerkingen zijn die zich pas na een half jaar, een jaar of zelfs langer zullen openbaren……

Tel bij het voorgaande op dat de maker van het vaccin, het bedrijf AstraZeneca zoals alle andere westerse farmaceuten hebben geëist van de regeringen waar hun virus wordt ingezet dat ze niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor bijwerkingen……. Dit is te vergelijken met een autofabrikant van wie een type auto is goedgekeurd voor de Nederlandse wegen, maar waarbij de fabrikant van de regering eerst heeft geëist niet aansprakelijk te kunnen worden gesteld voor ernstige gebreken….. Op zeker dat zo’n auto niet zal worden goedgekeurd voor de Nederlandse weg….. Hoewel het hier niet gaat om een auto, die door een fabrieksfout zou kunnen verongelukken, maar om een veel te snel gefabriceerd experimenteel vaccin voor inzet op de mensheid, waarbij de patiënt aan één of meerdere bijwerkingen zou kunnen overlijden en dat dit ook daadwerkelijk meermaals is gebeurd……  

Men stelt dat het AstraZeneca vaccin veilig is voor ouderen, maar vergeet daarbij niet dat er al een flink aantal ouderen is overleden aan het vaccin, alleen wijt men dit dan aan onderliggende klachten, ook al zo’n meer dan lamme redenering, tevens gedaan door Agnes Kant (ex-leider SP), directeur van bijwerkingencentrum Lareb, immers de meeste ouderen van 75+ (en ook veel jongere bejaarden overigens) hebben één of meer chronische klachten onder de leden, hoe kan je dan doorgaan met het inenten van deze mensen….. Ofwel: hoe is het dan mogelijk dat men dit vaccin niet voor iedereen heeft verboden???

Of gaat het hier om het stiekem wegwerken van het vergrijzingsprobleem, zoals dat voor de uitbetaling van pensioenen?? (hoewel ook dat een leugen is, de pensioenfondsen beheren een enorm kapitaal dat ze overigens deels vergokken op de beurs, met toestemming van de kabinetten Lubbers, Kok, Balkenende en Rutte, waar de laatste de fondsen heeft toegestaan om nog meer te vergokken op de beurs….)

Zie ook: ‘COVID-19 vaccins en
de bijwerkingen ‘die zijn te verwaarlozen’: een les van Pierre Capel,
emeritus hoogleraar besmettingsleer en immunologie

COVID-19: gezonde mensen maken elkaar niet ziek

Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Astra
Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig
voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch
wel, uhhhh…..

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge
(het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden…..)

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (een artikel van Mario Ortiz Buijsse)

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (!!!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting‘ 

AstraZeneca en de late uitlevering van vaccins plus de vroege aankoop door Trump van 1 miljard dollar aan AZ vaccins

Moderna vaccin volgens Nederland getest op ouderen, een leugen van formaat!!

Hugo
de Jonge schoot enorme bok met handtekening voor waarschijnlijk niet
werkend vaccin en Feike Sijbesma, speciaal Coronagezant, wil mondkapjes
‘ (met o.a. de aankoop van vaccins door Trump bij AstraZeneca en zie de oudere links in dat bericht!) 

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?
(en van landen waar het door deze fabrikant geproduceerde vaccin wordt
verspreid en waar deze fabrikant eist niet vervolgd te kunnen worden
voor ernstige bijwerkingen; dit geldt voor alle in het westen
geproduceerde vaccins……)

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘ (het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden…..)

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)
(dit buiten de vraag of het vaccin wel of niet veilig is >> de
manier waarop men met arme landen omgaat heeft niets meer met
‘solidariteit’ of het misselijkmakende ‘samen’ te maken, nee hier is
het: eerst het westen en de rest moet maar zien……)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!!
(het zijn er uiteindelijk toch 2 geworden, maar met de toevoeging dat
men hoogstwaarschijnlijk jaarlijks opnieuw 1 of 2 injecties nodig zal hebben……)

Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith

Brandon Smith heeft een artikel geschreven op Alt-Market.us, door mij overgenomen van Zero Hedge, waarin hij stelt dat de VS het grote obstakel is voor de ‘Great Reset’, het plan om het ‘dodelijke COVID-19’ virus te gebruiken om de wereld definitief anders in te richten, dit met gebruik van verplichte vaccinaties en medische tirannie om de massa in de hand te houden….. Daartegen is ‘verzet’ te zien in Europese landen, terwijl men een groot deel van Azië en Australië al onder controle heeft, is het onwaarschijnlijk dat deze ‘reset’ naar totalitarisme wereldwijd zal kunnen worden doorgevoerd, waar Smith over Afrika zegt dat dit een bijzaak is daar juist op dat continent ‘verdachte vaccins’ worden getest……

Volgens Smith is de VS het grootste obstakel voor die wereldwijde reset, daar vooral het conservatieve deel in dat gestolen land zich al jaren verzet tegen globalisering, waarvoor hij een simpele verklaring heeft: een ‘open globale maatschappij’ en conservatieve idealen kunnen niet naast elkaar bestaan, daar het tegengestelde begrippen zijn, volgens Smith is dat zelfs onmogelijk.

Vervolgens legt Smith uit waar de conservatieve idealen uit bestaan: een kleine regering, echte vrije markten, individuele vrijheid, leven op ‘waarde’ weergegeven (zoals ze tegen abortus en euthanasie zijn, maar er geen probleem mee hebben om in feite kinderen als militairen aan de andere kant van de wereld illegaal oorlog te laten voeren, daarbij om het leven kunnen komen en daarbij een groot aantal slachtoffers maken, waaronder ook weer veel kinderen……), vrijheid van meningsuiting, het recht op zelfverdediging, het recht op zelfbeschikking (maar weer niet als het om abortus en dergelijke zaken gaat), vrijheid van geloof en het niet agressieve principe (we zullen je niets doen tenzij je ons probeert te schaden). Geen van deze idealen kan bestaan in een globalistische wereld, daar globalisme in de kern het nastreven is van een volledig gecentraliseerde tirannie. 

Moet zeggen dat ik behoorlijk heb zitten lachen om die ‘conservatieve idealen’ van Smith, immers de conservatieven in de VS laten in werkelijkheid vooral vaak het tegenovergestelde zien, hier een paar voorbeelden: een kleine regering? De VS regering is juist een uiterst uitgebreide regering en is dat al heel lang, mede ‘met dank’ aan de conservatieven. Echte vrije markten? De VS dumpt op grote schaal zwaar gesubsidieerde landbouwproducten op de markten van andere landen en ook op de markten van arme landen waardoor de boeren in die landen geen stuiver meer kunnen verdienen….. Daarnaast zijn het vooral de conservatieven die zich achter de door Trump gestarte handelsoorlog
tegen China schaarden, al moet ik toegeven dat de Democratische Partij in de VS zich
daar ook achter heeft gesteld…… Verder kan je nog wijzen op het feit dat conservatieven en neoliberalen pal achter de vrijhandels als TTIP en CETA verdragen staan, verdragen die zonder meer in het nadeel van de consument werken en die de voedselveiligheid nog verder geweld zullen aandoen*, maar die goed zijn vooir de winsten van grote bedrijven en hun aandelhouders, waaronder veel plutocraten…… Vrijheid van geloof? Ja vooral als het gaat om het christelijk geloof…… ‘Het ‘niet agressieve principe’ is al helemaal een lachertje, zeker als het om de conservatieven gaat (die je met hetzelfde gemak neoliberalen kan noemen), men durfde in de VS zelfs te stellen dat een land als Irak een gevaar was voor de VS, waarbij men een hoop leugens bij elkaar verzon, inclusief zogenaamd bewijs, bijvoorbeeld dat Saddam Hoessein raketten had waarmee hij Groot-Brittannië en zelfs de VS zou kunnen raken, terwijl de geheime diensten dondersgoed wisten dat dit een leugen was, die ze NB zelf in elkaar flansten (samen met de top van het Pentagon). 

Het is simpelweg niet anders dan wanneer de grondstof- en handelsbelangen dan wel strategische belangen van de VS in de ogen van het zittende bestuur (of dat nu conservatief of ronduit neoliberaal is) worden geschaad, zal de VS (illegale) oorlogen beginnen, zo simpel als wat, zie de geschiedenis……     

Globalisten zijn in de ogen van Smith de kanker van de wereld (daarin ben ik het wel eens met hem), ze doen zich voor als filantropen en stellen dat ze beter weten wat goed is voor de rest van de mensheid, ze zien zich als superieur boven de rest van de wereld, echter als je ziet waar ze echt voor staan wordt het duidelijk dat ze geen nobele bedoelingen hebben, ze hebben geen empathie en hebben lak aan: -de gemiddelde wereldburger, -het milieu (inclusief de klimaatverandering), -de economie of de -maatschappij in haar geheel…… Deze figuren zijn als crack verslaafden, ze kunnen in eigen ogen nooit genoeg macht vergaren, er is altijd meer macht te vergaren, aldus een vergelijking die Smith maakt.

Echte filantropen zouden er geen moeite mee hebben als sommigen hun liefdadigheid niet accepteren, maar psychopaten kunnen niet leven met een groep mensen die hen en hun ideologie afwijzen….. Het wordt niet toegestaan om bij hen weg te gaan, of zaken op je eigen manier te doen….. Je wordt gedwongen je te onderwerpen aan hun wil, daar de agenda van deze plutocraten alleen werkt als iedereen zich daaraan onderwerpt……  

Moet nog opmerken dat in mijn ogen de ware globalisten de mensen zijn die een eerlijke wereld nastreven, een wereld waarin geen plaats is voor plutocraten die door hun misdadig handelen het grootste deel van de financiën in handen hebben en die regeringen kunnen dwingen een voor hen gunstig beleid te voeren (doordat zij de politieke machthebbers hebben omgekocht, zie de enorme bedragen die ze geven aan de 2 grootste politieke partijen in de VS), met echt eerlijke handel die vooral de arme landen zou moeten bevoordelen, een wereld die zich inzet voor die arme landen en eindelijk de grote bedrijven echt wil aanpakken die de wereld naar de gallemiezen helpen, bedrijven als oliemaatschappijen, de bankenmaffia, de wapenindustrie en de voedselbedrijven (waar de laatsten lak hebben aan de gezondheid van de gebruikers zoals het schoftenbedrijf Unilever…..) Echte globalisten zijn mensen die ook de reguliere westerse media ter verantwoording willen roepen voor de steun aan walgelijke westerse propaganda, zoals die waarmee illegale oorlogen van de VS en andere NAVO-lidstaten worden ‘gelegitimeerd’ (in die media)……

Brandon Smith is ronduit een schoft als hij spreekt over de Black Lives Matter (BLM) demonstraties, waar hij deze niet zo noemt maar als alleen rellen neerzet, terwijl de rellen het gevolg zijn van hard politie-ingrijpen tegen in eerste instantie vreedzame demonstraties, nee volgens Smith zijn de slachtoffers van politiegeweld zware misdadigers……. Ach zijn hele praatje rammelt aan heel veel kanten zoals je al kon lezen….. Voor berichten met o.a. achtergronden van de BLM protesten, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Globalists Will Need Another Crisis In America As Their Reset Agenda Fails

by Tyler Durden

Friday, Apr 16, 2021 – 11:40 PM

 Authored by Brandon Smith via Alt-Market.us,

It might sound like “US exceptionalism” to point this out (…and how very dare I), but even
if the globalist Reset is successful in every other nation on Earth,
the globalists are still failures if they can’t secure and subjugate the
American people.
As I’ve noted many times in the past, most of
the world has been sufficiently disarmed, and even though we are seeing
resistance in multiple European nations against forced vaccination
legislation and medical tyranny, it is unlikely that they will have the
ability to actually repel a full on march into totalitarianism. Most of
Asia, India and Australia are already well under control. Africa is
almost an afterthought , considering Africa is where many suspect
vaccines are tested.

America represents the only significant obstacle to the agenda.

 

Conservative Americans in particular have been a thorn in the side of the globalists for generations, and it really comes down to a simple matter of mutual exclusion: You cannot have an openly globalist society and conservative ideals at the same time in the same place. It is impossible.

Conservatives
believe in limited government, true free markets, individual liberty,
the value of life, freedom of speech, private property rights, the right
to self defense, the right to self determination, freedom of religion,
and the non-aggression principle (we won’t harm you unless you try to
harm us). None of these ideals can exist in a globalist world because
globalism is at it’s core is the pursuit of a fully centralized tyranny.

There
are people on this planet that are not satisfied to merely live their
lives, take care of their families and make their mark peacefully. They
crave power over all else.
They desperately want control over
you, over me, over everything, and they will use any means at their
disposal to get it. I would compare it to a kind of drug addiction;
globalists are like crack addicts, they can never get enough power,
there is always something more to take.

They tell themselves and
others that they are “philanthropists”, that “they know what is best”
for the rest of us. They believe themselves superior and therefore it is
their “destiny” to dictate and micro-manage society for the “greater
good” of us all. But really, when we witness their methods it becomes
clear that they have no noble aspirations. They have no empathy or
honor. They don’t care about the average human being, or the
environment, or the economy or society in general. They only care about
themselves and their delusions of grandeur. These people are a cancer on
the rest of civilization.

They seem to be particularly obsessed
with deconstructing and sabotaging America in the pursuit of their
global Reset. Real philanthropists would not have a problem if someone
didn’t want to accept their “charity”, but psychopaths cannot abide a
group of people rejecting them and their ideology. You are not allowed
to walk away from them. You are not allowed to do things your own way.
You must be forced to comply. The agenda only works if EVERYONE submits.

Unfortunately
for the globalists, the Reset is not working out for them everywhere.
In the US, the agenda is failing miserably compared to Asia and parts of
Europe.

As the head of the World Economic Forum, Klaus
Schwab, is so fond of reminding us, the Covid pandemic is the “perfect
opportunity” to push forward the globalist plans for a total Reset of
human economy and society. To the globalists, the crisis is a panacea, a
doorway to their version of a better world. They love the pandemic,
they are not distressed by it.

The problem is, it’s not doing enough damage or terrifying enough people.

Consider
the Event 201 coronavirus pandemic simulation – It was held by the
World Economic Forum and the Bill and Melinda Gates Foundation only two
months before the real thing “coincidentally” happened in early 2020.
The pandemic war game was less about saving lives and more about how the
elites planned to keep the public under control. The suppression of alternative media and censorship in social media was discussed at great length. Dissenting voices need to be silenced if the Reset is going to prevail.

One
factor within the Event 201 simulation that never played out, though,
was the WEF projections on deaths. The war game suggested at least 65
million initial deaths due to the pandemic. Early projections on the
death rate suggested 2% to 3% of the population or more. The same
projections were repeated by the UN’s World Health Organization when the real pandemic was first revealed to the public.

Instead, Covid-19 has been a letdown for the globalists, with a tiny death rate of around 0.26% outside
of nursing homes. Meaning, 99.7% of the population has nothing to worry
about from covid. Millions of Americans are becoming savvy to the
situation and are refusing to comply with mandates over a virus that is a
non-threat.

Instead of backing off of the Reset scheme,
the globalists are continuing to double down. Why? Because they have no
other choice.
They let the cat out of the bag and bloviating
big-mouths like Klaus Schwab told the world exactly what the plan is. If
they retreat now, they might NEVER get another chance to implement a
world centralization plan; a massive grift which requires medical
tyranny in order to prevent rebellion.

You see, if the death rate
had been dramatically higher than 0.26% and covid represented a
legitimate threat, then maybe a larger portion of the US population
would have been on board with longer term restrictions and medical
passports. Maybe not. The fact remains that 40% of deaths have been in
nursing homes among patients with preexisting illnesses, the death rate
outside of these facilities is minimal, the mask mandates have been
proven completely ineffective and the states that have remained open and
removed mask mandates have FALLING death and infection rates when compared to states that are enforcing lockdowns.

The fear narrative is falling apart. States
across the US are opening and are refusing to implement useless
mandates. In my home state of Montana, legislators and the governor are
passing laws that forbid the enforcement of medical passports. Even major corporations are not allowed to demand vaccine passports from customers or employees.

On
top of that, 40% to 50% of the US population in polls are refusing to
comply with the vaccine rollout or medical passports. Why take a vaccine
for a virus that 99.7% of the population is unaffected by anyway?

The
jig is up. The globalists are going to need another crisis if they hope
to enforce further lockdowns in the US, along with medical passports
and disarmament. Do not be surprised if there is more engineered chaos
going into the summer months. But what will the next crisis look like? I
think we are already seeing the signs…

Covid Mutations

The
mainstream media is pushing a non-stop narrative of covid mutation
hype. We hear about UK and Brazilian variants on a weekly basis, and the
assertion has been that surely, these variants will be more infectious
and more deadly that the original virus. There is still no proof
whatsoever to confirm this, but the globalists only care about planting
the idea in people’s heads. They only care about reigniting the fear.

My
feeling is that this strategy is going to fail, at least in the US. Too
many Americans are aware of the con game, and a new virus threat is not
going to have the same effect as Covid-19 did in the early months of
the pandemic. None of us really knew what we were facing back then, and
caution was a practical response. Today, we know for a fact that covid
is not a concern for the vast majority of the public. Media attempts to
amp up the threat will be ineffective, but they will of course still
try.

BLM Riots

This is the next
obvious tactic on the part of the establishment. Numerous state
officials are openly supporting renewed riots across the country due to a
recent police shooting in Minnesota. The shooting itself was
accidental, with the suspect violently resisting arrest and leaping into
his car. A female officer grabbed her pistol in a panic instead of her
taser and fired.

This event had nothing to do with racism, and
nothing to do with police brutality. But, that’s not stopping Marxist
groups like BLM from taking advantage and making it all about “white
supremacy”. The real danger of unrest, however, will arrive at the
closing of the Derek Chauvin trail.

With the trail coming to an
end, evidence has been revealed that George Floyd was involved in heavy
drug use and the medical examiner indicated that this along with heart
disease were contributing factors to Floyd’s death. A “speed ball”
containing Fentanyl was also discovered in the back of the police
cruiser in which Floyd was originally restrained. So, even if Derek
Chauvin’s knee to the neck tactic helped kill Floyd, it is unlikely that
a jury will convict him of 1st or 2nd degree murder based on the
evidence. Any lesser charges will undoubtedly trigger more BLM riots.

Conveniently,
these powderkeg events are taking place at the onset of the warm spring
and summer months, which is prime time for riots.

My concern is
that civil unrest will be allowed to spread and fester in the US until
regular citizens start taking matters into their own hands. And, of
course, any community that tries to defend itself against looting and
destruction will be accused of “racist aggression” – At which time the
Biden Administration will then try to assert the authority to institute
martial law measures in various regions. This combined with renewed
attempts at covid lockdowns is a highly likely scenario.

Cyber Polygon

Just
as the Event 201 simulation of a coronavirus pandemic preceded the real
thing by only two months, there are concerns that the next World
Economic Forum simulation event will also be a precursor to another
crisis.

Cyber Polygon is a war game being
held by the WEF this July which is meant to simulate a major cyber
attack on the global supply chain and the economic system. There has
been endless discussion int the media the past year building up fears of
cyber attacks by Russia, China, Iran and even North Korea.

In
terms of supply chain threats, I’m not sure exactly how a cyber attack
could do much to disrupt global shipping, unless we are talking about
another blockage in a major shipping route like the Suez Canal. But, a
successful attack on stock exchanges in places like Wall Street could be
devastating. I suggest watching this event carefully as it may be
designed to precede a real cyber attack sometime this year.

Global War Tensions

The
media and the Biden Administration are very busy trying to create
tensions with Russia over Ukraine. There are renewed tensions between
Iran and Israel and continued destabilization by the West in Syria. And,
a rising danger of confrontation with China over Taiwan.

War
could be the goal, or, the goal could merely be economic conflict. After
all, China has already been dumping dollars and US treasuries the past
year, and it would not take much to cause damage to the dollar’s world
reserve status if China and Russia both diversified into a basket of
currencies for global trade.

Beyond that, there are many
advantages for globalists in creating regional wars and drawing
Americans into pointless conflicts. For example, the threat of war could
be used to institute a new draft. What better way to keep American men
in particular busy and stop them from rebellion against the Reset than
to draft them so they can die in a meaningless war overseas?

There
is also a narrative advantage to global tensions; when presented with a
foreign threat, are Americans more likely to reject notions of
rebellion against government trespasses? I have no doubt that the
establishment will try to claim the liberty movement is not a movement
for freedom, but an “astro-turf” movement created by the Russians to
destabilize America. This has been the leftist media propaganda strategy
for years now; so why would they stop?

The bottom line is
this: America is the primary target of the globalists because we are
one of the only countries with the means and the numbers to stop them
and the Reset. Until they are removed from the equation they will
continue to throw crisis after crisis at us in order to wear us down and
force us to accept totalitarianism. Do not get too comfortable in the
fact that the pandemic agenda is failing here; stay alert and continue
to organize your communities.

*  *  *

If you
would like to support the work that Alt-Market does while also receiving
content on advanced tactics for defeating the globalist agenda,
subscribe to our exclusive newsletter The Wild Bunch Dispatch.  Learn
more about it HERE.

===================================

* Met de geheime rechtbanken (ISDS) die ten diente staan van vedragen als TTIP en CETA kunnen bedrijven regeringen voor deze rechtbanken slepen als zijn hun producten uit overwegingen van voedselveiligheid weigeren en de praktijk laat zien dat bij vergelijkbare verdragen meer dan 95% van de bedrijven in het gelijk wordt gesteld…….

Zie ook: ‘Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie‘ (en zie de links in dat bericht)

De 10 grootste profiteurs van de Coronacrisis en de 3 miljardairs die hun vermogen met een explosief percentage zagen groeien

651 miljardairs in de VS zijn sinds maart 1 biljoen dollar rijker geworden o.a. door de Coronacrisis
(een bericht van 19 december 2020 waarvan het totale bedrag moet worden
bijgesteld naar 1,3 biljoen dollar, let wel: wat wij biljoen noemen,
dus: 1.300.000.0000)

Het congres eist van
de tech CEO’s een meer agressieve censuur op de sociale media, om zo
macht uit te kunnen oefenen op die media

Gates Foundation nu ook betrokken bij grove oplichting Afrikaanse boeren
(Gates is ook nog eens de grootste bezitter van landbouwgrond in de VS,
zo werd onlangs bekend gemaakt, ‘leuk voor de ecologische boeren’, daar
deze opperploert een groot voorstander is van gentechtlandbouw >>
als je een ecologische teelt hebt naast een gentech landbouwgebied, ben
je binnen een paar jaar je ecologische teelt certificaat kwijt, dit
door overwaaien van zaden en zwaar landbouwgif……)

ABN Amro treft schikking voor misdaden begaan onder bestuur van VVD’er Zalm en CEO Vogelzang

Weer een witwasschandaal bij ABN Amro, in dit geval schuldwitwassen, volgens deskundigen van een nog groter misdadig gehalte dan gewoon witwassen….. En weer treft het Openbaar Ministerie (OM) een schikking met de bank, ofwel verder onderzoek wordt gestopt, zodat de naam ABN Amro ‘officieel is witgewassen’ van misdaden en verder kan met haar bankzaken, waarbij niet vergeten moet worden dat ABN Amro een staatsbank is…… Een staatsbank ofwel in feite draaien de burgers op voor de misdaden begaan door de top van de bank en dat tegen het ‘luttele bedrag van 480 miljoen euro….’ Kleine banken en bedrijven die zich schuldig maken aan financiële misdaden worden wel vervolgd door het OM en kunnen een schikking op de buik schrijven, ofwel ook hier is weer sprake van klassenjustitie……. 

Thorzijdank worden de oplichters Zalm en Vogelzang wel vervolgd, al moet ik zeggen dat ook hier geen gerechtigheid zal geschieden, zie hoe de nieuwe werkgever van Ralph Hamers, de Zwitserse bank UBS, omgaat met eenzelfde vervolging van deze misdadiger: de top van de bank ziet geen reden om Hamers op straat te schoppen, ofwel men verwacht simpelweg dat Hamers er af zal komen met een berisping en wellicht een voorwaardelijke gevangenisstraf…….

De Danske Bank kan zich een gedrag als dat van UBS niet veroorloven nadat de bank zo in het nieuws kwam met zwaar misdadig gedrag en hoe kan je het dan verantwoorden dat men dit misdadig handelen wilde laten aanpakken door misdadigers Zalm en Vogelzang…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Hoe cynisch wil je het hebben??!!! Danske Bank heeft de 2 misdadigers dan ook op straat gezet. Op BNR stelde men vanmorgen meermaals dat Zalm en Vogelzang verdacht zijn en er dus niet geoordeeld moet worden over deze figuren, echter zeker Zalm heeft intussen zo’n stank om zich heen hangen, dat het zelfs in de Tweede Kamer begint te stinken…. (oh nee dom van mij: de Tweede kamer stinkt al dusdanig dat heel Den Haag en zelfs het grootste deel van Nederland er overlast van ondervindt en dat is dan vooral aan de partij van Zalm en zijne grijnzende VVD misdadigheid en thorbetert premier Rutte te danken…….)

Het is dan ook nog steeds een enorme schande dat je je IBAN bankrekeningnummer niet mee mag nemen naar een andere bank als je vindt dat je bank zich bezighoudt met misdaden….. Dat bankrekeningnummer zou je voor je leven krijgen, echter de banken bekonkelden met haar enorme lobby in Den Haag en Brussel (inclusief de politici die dienen als lobbyisten) dat je dit nummer niet mag meenemen naar een andere bank…… Dat is ronduit een schande van hier tot Timboektoe en werkt bovendien in het voordeel van misdadigers, immers met een nieuw bankrekeningnummer kan je weer opgefrist verder met misdadig handelen….. Voorts geef je hier misdadigers als neonazi Porosjenko, de voormalige zwaar corrupte president van Oekraïne de kans om meerder bankrekeningen te openen, deze schoft zou meerdere bankrekeningen in Nederland hebben waarmee hij de belastingen in eigen land ontloopt*, terwijl de opzet van het IBAN bankrekeningnummer o.a. was om misdaden te kunnen voorkomen…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Te zot voor woorden!! 

Tot slot nog dit: dezelfde banken die hier genoemd zijn (en nog vele andere), zijn de mede-hoofdverantwoordelijken voor de bankencrisis van 2008, die zoveel burgers en (kleine) bedrijven in diepe ellende hebben gestort en ook daarvoor zijn de hoofdverantwoordelijke toppen van banken niet veroordeeld…..

Het volgende artikel nam ik over van DeBeurs.nl:

Update: ABN AMRO moet bijna half miljard betalen in anti-witwaszaak

Door ABM Financial News
op 19 april 2021 08:46
| Views: 3.147

(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO moet 480 miljoen euro betalen in een
schikking met het Openbaar Ministerie voor het onvoldoende naleven van
regels tegen witwassen en financiële criminaliteit. Dat maakte de bank
maandag bekend.

De schikking betreft een boete van 300 miljoen euro en een ontneming van winsten van 180 miljoen euro.

Het ging met name om gebrekkige procedures voor klantacceptatie,
transactiemonitoring en klantvertrek in de periode 2014 tot en met 2020.
Hierdoor konden klanten in sommige gevallen hun ABN AMRO-rekeningen
gebruiken voor criminele doeleinden.

“Als bank hebben we niet alleen een juridische, maar ook een morele
plicht om het uiterste te doen om het financiële systeem te beschermen
tegen misbruik door criminelen”, stelde CEO Robert Swaak maandag.

De bank werkt al jaren aan het verbeteren van de processen en heeft
daar ook fors in geïnvesteerd, maar dat bleek geen onverdeeld succes.
“ABN AMRO moet helaas erkennen dat, ondanks alle inspanningen en
bedoelingen, de verbeterprogramma’s niet altijd het gewenste effect
hadden en dat er verscheidene tekortkomingen zijn aangetroffen, waarvan
sommige ernstig.”

Eind 2020 werkten er 3.800 mensen, dat is één op de vijf medewerkers
bij ABN AMRO, fulltime aan de zogeheten Client Life Cycle-procedures.
Het lopende verbeterprogramma moet eind 2022 zijn afgerond.

De verliespost van 480 miljoen euro wordt genomen in het eerste
kwartaal en zal leiden tot een negatief nettoresultaat over dat
kwartaal. Door de vrijval van eerder genomen voorzieningen blijft het
verlies beperkt, merkte de bank op.

Tegelijk meldde Danske Bank maandag dat CEO Chris Vogelzang,
oud-medewerker van ABN AMRO, de Deense bank verlaat vanwege het
witwasschandaal ABN AMRO. Ook Gerrit Zalm vertrekt bij de Board van
Danske Bank.

De zaak, die al jaren speelt, kwam recent weer in het nieuws, omdat
het jaarverslag van de bank melding maakte van schuldwitwassen, wat
ernstiger is dan eerdere verdenkingen.

Analisten van Morgan Stanley voorspelden vorige maand al dat de boete
voor ABN AMRO zou kunnen oplopen tot circa 550 miljoen euro. Eerder
moest de grotere sectorgenoot ING in een gelijksoortige zaak 775 miljoen
euro betalen.

KBC Securities merkte op dat strafvervolging niet uitgesloten is voor
oud-bestuurders zoals Gerrit Zalm van ABN AMRO, nadat er in een
uitzonderlijke stap ook werd overgegaan tot strafvervolging voor
ING-topman Ralph Hamers in de vergelijkbare zaak. Omdat de problemen bij
ABN AMRO nog tot recent voortduurden, kunnen ook huidige bestuurders in
het nauw komen, vreest KBC Securities.

 ==========================================

* De buitenlandse bankrekeningen van Porosjenko zijn o.a. gevuld met gestolen steun van de EU voor Oekraïne, ofwel geld dat ook door jou en mij is opgebracht middels de belastingheffingen……

Zie ook: ‘Goldman Sachs topgraaier ‘krijgt’ een loonsverlaging van 10 miljoen, moet je nagaan……

Ex-topman Goldman Sachs weigert te betalen voor fraudeschandaal‘ (i.v.m. 1MDB schandaal) Voor uitleg over dat schandaal zie:

Goldman Sachs de zoveelste bank die uiterst misdadig gedrag afkoopt met een schikking‘ (voor het 1MDB schandaal)

Goldman Sachs: het genezen van een patiënt is niet rendabel……..‘ (vandaar
ook dat wie zich laat inenten tegen het Coronavirus, dat
hoogstwaarschijnlijk jaarlijks zal moeten herhalen >> ping ping
kassa, niet alleen voor de farmaceuten maar ook voor de banken!!
)

G20 doet niets aan de schulden van arme landen bij commerciële banken, terwijl die landen al extra lijden door het Coronavirus

Coronavirus als excuus om de stresstest van banken niet uit te voeren

Joe Biden ‘van zins de Keystone XL pijpleiding te stoppen’‘ (waar de grote banken als Goldman Sachs deze letterlijke smeerpijpen’ financieren….) Ook ING, Rabobank en BNP Parbas maken zich schudslig aan dergelijke zaken:

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (en zie de links in dat bericht naar artikelen over het Amazonegebied en de vernieling daarvan door o.a. oliemaatschappijen) (!!!!)

ING haalde porno en gokken binnen ondanks de belofte dat dit niet weer zou gebeuren

ING besluit ‘n.a.v. Coronacrisis’ 42 kantoren te sluiten, aandeelhouders blij…..

Banken hebben in Davos versoepeling van regels geëist‘  

Rutte vs Baudet: Rutte geeft toe: onze banken zijn weer ‘too big to fail’‘ (zo
worden we dag in dag uit belazerd door de politiek…..
) (zie ook de andere links hieronder die gaan over het ‘too big to fail’ zijn van Nederlandse  banken, terwijl o.a. ex-minister Bos van de PvdA, zijn CDA baas destijds premier Balkenende en de huidige premier Rutte ons uit en te na beloofden dat dit nooit weer zou gebeuren…… Ach ja het liegen zit ze in het bloed!)

Goldman Sachs de zoveelste bank die uiterst misdadig gedrag afkoopt met een schikking‘ 

Marieke
Blom, hoofdeconoom ING, vindt het niet meer dan logisch dat bedrijven
die overheidssteun kregen 181.000 mensen hebben ontslagen

ING too big in crime: misdadig handelen ING Bank Slaski, gecombineerd met de leugens over de vergiftiging van Navalny 

Verzekeraars
mogen weer dividend uitkeren en eigen aandelen opkopen: ach en als de
financiële crisis hen hard treft zijn wij weer de klos

ING besluit ‘n.a.v. Coronacrisis’ 42 kantoren te sluiten, aandeelhouders blij…..

Goldman Sachs: het genezen van een patiënt is niet rendabel……..‘ (!!!!)

ING
verhoogt koersdoel chemicaliëndistributeur en werkt daardoor mee aan de
vernietiging van de aarde en aantasting van de volksgezondheid

ING doet het goed volgens Ralph Hamers (opperhoofd ING)

ING is alweer zo groot dat ze niet failliet mag gaan, met dank aan topgraaier Hamers

ING blij met nieuwe oliewinning voor de kust van Guyana, ‘uiterst duurzaam…’


Rabobank
en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware
gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud

ING
verhoogt koersdoel chemicaliëndistributeur en werkt daardoor mee aan de
vernietiging van de aarde en aantasting van de volksgezondheid

ING >> fraude onderzoek (o.a. witwassen en corruptie) duurt langer dan verwacht……..‘ 

Ralph
Hamers 50% erbij op ‘zeer karig salaris’ en Jeroen van der Veer vindt
gewoon dat ook Hamers een loonsverhoging mag hebben……..

ING
raad van commissarissen had groot verzet tegen schunnige
salarisverhoging Hamers niet verwacht…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ralph Hamers (ING top): 2018 geeft een dubbel gevoel, maar geen dubbel salaris

Ralph
Hamers (topgraaier ING): er zijn geen klanten weggelopen vanwege de
voorgestelde onbeschofte loonsverhoging bovenop zijn al veel te hoge
salaris…….
‘ (het gore lef van deze misdadiger!!)

DNB gaat ING niet onderzoeken op zware misdaden, ‘logisch’ immers alweer hield deze bank geen toezicht

Ralph Hamers: ING stopt met investeringen in steenkool energie, hoewel….???‘ 

ABN Amro topman van Dijkhuizen: staatsbank financiert steenkooluitvoer van Australië naar China‘ (!!!!)

ABN Amro, staatsbank vraagt bankvergunning aan in VS, ofwel ‘too big to fail’ is geen probleem

ING onder puissant zelfverrijker Hamers bezig weer ‘too big to fail’ te worden

ABN Amro, de staatsbank ‘gaat dak repareren terwijl het mooi weer is’: 250 mensen op straat…..

Nogmaals laat Biden zien een leugenaar te zijn: belofte voor toelating meer vluchtelingen zijn verdwenen in het ‘grote archief….’

Nog steeds ongelofelijk hoeveel mensen dachten dat Joe Biden het verschil zou maken na het beest Trump, daarbij vergetend dat hij een uiterst misdadig verleden met zich meetorst: oorlogsmisdadiger, couppleger, lobbyist voor de wapenindustrie in de breedste zin van het woord en om niet te vergeten een bewezen racist…..

Biden beloofde zijn Democratische aanhangers dat hij de repressieve vluchtelingenpolitiek van Trump achter zich zou laten (tja hoe je dat kan geloven terwijl hij onder Obama als vicepresident medeverantwoordelijk was voor het detineren van vluchtelingen en ook toen al kinderen van vluchtelingen liet afnemen om hen elders onder te brengen (een ernstige schending van het VN Vluchtelingenverdrag) >> ja ja, dat was een uitvinding van de Obama administratie en niet van Trump (Tyramp)!! Biden beloofde de progressieve aanhangers van de Democraten dat hij dit jaar  62.500 vluchtelingen zou toelaten (in totaal al niet veel en vergeet daarbij bovendien niet dat het gaat om mensen die op de vlucht zijn geslagen voor direct of indirect geweld van de VS [en NAVO] in hun thuisland…..)

Maar nee, superschoft Biden heeft de belofte die hij ook al voorafgaand aan de verkiezingen deed laten verdwijnen in het ‘grote archief’ (de prullenbak) en houdt nu hetzelfde aantal aan dat Trump toeliet: 15.000 per jaar……. 

Diverse mensenrechten- en vluchtelingenorganisaties zijn daarop stevig hun dak uitgegaan en spreken schande van deze ommezwaai (nogmaals: al hadden ze dat kunnen weten). Echter hun woede is volledig te begrijpen, zeker als je ziet dat er 35.000 vluchtelingen zijn die alle procedures hebben doorlopen en wachten op toelating, plus nog eens 100.000 van wie sommigen al jaren wachten om toegelaten te worden tot de selecties……… 

Hoe inhumaan kan je zijn??!!! Ach het geeft ten overvloede aan dat Biden totaal onbetrouwbaar is en dat geldt ook voor zijn buitenlandpolitiek, de schoft loopt plotseling overal vuur te stoken en niet op de minste plaatsen zoals voor de Russische grens en daarbij liegt hij dat het gedrukt staat en verwijt Rusland troepen samen te trekken voor de grens met Oekraïne* , terwijl de VS intussen Oekraïne met succes onder druk heeft gezet om Oost-Oekraïne te ‘pacificeren’ (ofwel om de steden en dorpen van de zich onafhankelijk achtende staatjes daar te bombarderen), waarbij hij Rusland ook nog eens verwijt De Krim te hebben geannexeerd, terwijl nu toch iedereen wel kan weten dat er geen sprake was van een annexatie hoe graag de VS en haar NAVO-partners dat ook wilden…..** 

De bevolking van De Krim heeft volkomen terecht de kont tegen de krib gegooid toen na de door de VS georganiseerde opstand, de CIA de zwaar corrupte neonazi Porosjenko als juntaleider (‘president’) aanstelde, terwijl de door de bewoners van De Krim (ook de oorspronkelijke bewoners) democratisch gekozen president Janoekovytsj werd verjaagd…… Daarom besloten ze een referendum te houden en dat werd een massale keus voor aansluiting bij Rusland, ook massaal gesteund met de stemmen van de oorspronkelijke bewoners…… Het referendum werd door buitenlandse waarnemers als eerlijk en goed
verlopen beoordeeld, tot grote woede van het westen en de VS in het
bijzonder……

Het valt me nog mee dat Biden besloot uit Afghanistan te vertrekken, al moet je afwachten of dat ook echt zal gebeuren daar de geheime diensten en het Pentagon daar alleen al vanwege strategische overwegingen willen blijven…..

Voorlopig is de beslissing van Biden om maar 15.000 vluchtelingen toe te laten wel z’n schandelijkste bedrog tot op heden……. (wat hij Rusland durft aan te smeren is zo belachelijk dat het niet serieus is te nemen; zal daar binnenkort weer een bericht aan besteden, met een ‘mooie rol’ voor CDA leeghoofd en minister van Defensie Bijleveld, jezus wat een dwaas is dat!!) De International Rescue Committee (IRC), een internationale hulporganisatie, stelt zelfs dat wanneer de Biden administratie op deze manier doorgaat, Joe Biden gezien de geschiedenis de president zal zijn die het laagste aantal vluchtelingen zal hebben toegelaten…….

Het volgende artikel is geschreven door Jake Johnson en werd eerder gepubliceerd op Common Dreams:

Published on by

‘Utterly Unacceptable and Shameful’: Anger Erupts Over Biden Plan to Keep Trump-Era Refugee Cap

“Biden
is turning his back on tens of thousands of refugees around the world
who have been approved to come to the United States.”

by

Refugees look on at a camp near Mytilene, Greece on September 20, 2020. (Photo: Nicolas Economou/NurPhoto via Getty Images)

Reneging on his earlier promise to raise the refugee admissions cap to 62,500 this fiscal year, President Joe Biden on Friday signed a directive keeping in place the historically low 15,000-person limit imposed by the Trump administration—a decision that sparked furious backlash from human rights campaigners.

“This is utterly unacceptable and shameful,” wrote Stephen Miles, executive director of Win Without War. “The president should immediately reverse this decision.”

Joanne Lin, national director of advocacy and government relations at
Amnesty International USA, said in a statement that “Biden is turning
his back on tens of thousands of refugees around the world who have been
approved to come to the United States.”

While leaving the Trump-era cap in effect, Biden’s directive adjusts
allocation limits to “provide more slots for refugees from Africa, the
Middle East, and Central America and lift Trump’s restrictions on
resettlements from Somalia, Syria, and Yemen,” the Associated Press reported.

“The Biden administration has given no explanation as to why the president has kept the refugee admissions cap,” the AP added.

The International Rescue Committee (IRC), a global humanitarian aid group, said
the president’s move “represents a disturbing and unjustified retreat
from the 62,500 level announced by the Biden administration in February,
that number itself a staging post en route to the campaign commitment
of 125,000 refugees.”

“With more than 35,000 refugees who have passed security clearances
and over 100,000 waiting in the pipeline for years to be reunited, a
refugee admissions goal of 15,000 leaves thousands of people in limbo
and in need of safety,” the group continued. “IRC has already warned
that at the current rate of admissions, President Biden is on track to
resettle the lowest number of refugees of any president in U.S. history,
all while U.S. communities, state and local governments, and
resettlement agencies are ready to welcome refugees.”

Facing a flood of outrage from lawmakers and advocacy groups, the White House issued a statement
later Friday announcing that Biden will “set a final, increased refugee
cap for the remainder of this fiscal year by May 15″—but indicated that
the president’s “initial goal of 62,500 seems unlikely.”

“As a candidate, Biden promised humanity and relief for refugees fleeing persecution,” the ACLU tweeted in response to the White House’s statement. “We will be watching to see if President Biden fulfills his promises.”

Biden’s directive Friday closely followed reports that the president was worried about the “political optics” of raising the refugee cap at a time when U.S.-Mexico border crossings are increasing, prompting xenophobic hysteria from the right.

An unnamed senior Biden administration official told the New York Times
Friday that the White House “grew concerned that the surge of border
crossings by unaccompanied minors was too much and had already
overwhelmed the refugee branch of the Department of Health and Human
Services.”

“But migrants at the border seeking
asylum are processed in an entirely separate system than refugees
fleeing persecution overseas,” the Times noted.

The National Immigration Forum echoed that point on Twitter, declaring, “Refugee resettlement has absolutely nothing to do with what’s going on at the border.”

“Refugee resettlement is not about about ‘optics’ or politics—it’s
about a commitment to protecting the most vulnerable,” the group added.

Biden’s directive came shortly after a group of more than 30 House Democrats sent a letter
Friday morning urging him to follow through on his February vow to
raise the refugee admissions cap to 62,500 this fiscal year. Biden has
also pledged to raise the admissions cap to 125,000 by Fiscal Year 2022, which begins in October.

The president’s foot-dragging on the issue has left thousands of refugees in a state of uncertainty, including many who have already been vetted by the U.S. government.

“Mark Hetfield, the president and CEO of HIAS, a refugee resettlement
organization, shared the story of one nearly 30-year-old Congolese
woman who had been vetted and approved to fly to the U.S. in early
March,” CNN reported
Thursday. “When Biden’s signature didn’t come, her ticket was canceled,
and because she is now in her third trimester, she can no longer
travel.”

Rep. Ilhan Omar (D-Minn.), one of the signatories of the Democratic letter, called Biden’s decision to keep the Trump-era cap in effect “shameful.”

“As a refugee,” said Omar, who was born in Somalia, “I know finding a
home is a matter of life or death for children around the world.”

Meredith Owen, director of policy and advocacy for Church World
Service, a refugee assistance organization, said in a statement that
“there is no moral reason to keep the historic-low refugee admissions
goal of 15,000 in place for the rest of this year, nor was there any
morality in the significant delay in restoring regional allocations.”

“The harm caused by the delay cannot be overstated—thousands of
refugees who were ready for travel to the United States last month have
seen their medical and security checks start to expire,” said Owen.
“This means that they will have to wait months—if not years—to actually
be resettled in the United States and reunited with loved ones.”

This article has been updated with a new statement from the White House.

====================================

Intussen trekken zich weer NAVO troepen samen voor de
westgrens van Rusland t.b.v. de zoveelste grootscheepse militaire
oefening, echter dat verzwijgen de westerse politici en reguliere media, die met grote verontwaardiging spreken over de troepensamentrekking van Rusland en dat NB op eigen bodem!!

** De Krim had en heeft bovendien een groot aantal Russische marinehavens>> de VS die de opstand en coup in Oekraïne heeft betaald (met 4 miljard dollar) georganiseerd en geregisseerd, rekende er dan ook op dat Rusland als reactie inderdaad De Krim zou annexeren, immers dat land zou haar jaarrond ijsvrije marinehavens niet opgeven….. Echter de VS ‘had buiten de waard gerekend’ >> de bevolking van De Krim, die weigerde te leven onder de neonazi dictatuur van de door de VS geïnstalleerde Porosjenko neonazi kliek, die de door hen democratisch gekozen president Janoekovytsj buitenspel had gezet en organiseerde een referendum tot aansluiting bij Rusland….. 

Zie ook: ‘VS eist dat Rusland haar troepen terugtrekt van de Oekraïense grens en volgens inlichtingenbron: politiek het grootste gevaar voor burgers VS……..

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Ook
van belang is de volgende leugen van Blinken, de VS minister van BuZa, waar de politiek en de
media in de VS het volk eerst angst aanjagen en dan aannemen dat
oorlogvoeren geoorloofd is: ‘Tony
Blinken (VS minister van BuZa) liegt als hij zegt dat de VS alleen met
toestemming van het volk geweld gebruikt in het buitenland

Rusland zou De Krim hebben geannexeerd,
echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd
door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al
hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren….Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor

Zelenski (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko

Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

Oekraïne
het toneel van grootschalige luchtmachtoefeningen met VS en NAVO, naast
een enorme militaire VS/NAVO oefening in Noorwegen

Okkupert
een Noorse serie die de angst voor de Russen moet aanwakkeren en de
grootste anti-Russische NAVO oefening in decennia………

Duitsland doet mee in het koor van de wolven: Russische cyberterreur!‘ 

——————————————–

Zie verder: ‘Tony Blinken (VS minister BuZa) dreigt bedrijven onmiddellijk te stoppen met de aanleg van Nord Stream 2

VS beschuldigingen dat China een genocide uitvoert op de Oeigoeren zijn gebaseerd op leugens

NAVO is ‘vredesorganisatie’ als je ‘secretaris-generaal’ Jens Stoltenberg moet geloven: ‘geen kernraketten in Europa’

Kernwapens in Europa: Rode Kruis >> Nederland moet het VN kernwapenverbod tekenen‘ (zie ook de links in dat bericht)

Pentagon Report Points To US Preparations For Total War

VS heeft Rusland al 3 keer met oorlog gedreigd, de laatste 2 keer in de afgelopen 1,5 week……

VS vermoordde meer dan 20 miljoen mensen sinds het einde van WOII……..

VS buitenlandbeleid sinds WOII: een lange lijst van staatsgrepen en oorlogen……….

List of wars involving the United States

VS: openlijke militaire oefening met terreurgroep in Syrië……

Bang voor Amerika

NAVO gaat VS helpen in Zuid-Amerika terreur uit te oefenen: Colombia lid van de NAVO………

VS commando’s vechten o.a. in Midden- en Zuid-Amerika, aldus het VS ministerie van oorlog………

De VS, een duivels imperium, dat achter haar psychopathisch moordende troepen staat??

Beste bezoeker, dit was het voor vandaag, morgen meer berichten, Maak er een mooie dag van, althans als het enigszins mogelijk is.

Transport en Logistiek Nederland verdacht stil over files die nu vooral worden veroorzaakt door vrachtwagens

Transport en Logistiek Nederland (TLN) houdt zich verdacht stil over files, terwijl deze koepelorganisatie ‘normaal’ gesproken minstens 4 keer per jaar het nieuws haalt met klachten over files die de transportbedrijven miljarden zouden kosten (ha! ha! ha! ach, overdrijven schijnt ook een kunst te zijn, al geloof ik daar geen barst van!)……

‘Verdacht stil?’ Inderdaad: daar ongelofelijk veel files sinds de Coronacrisis juist worden veroorzaakt door vrachtwagens, waar de ANWB nog maar zelden meldt dat er een file is ontstaan door een te hoge vrachtwagen die tot staan is gekomen voor een tunnel dan wel dat deze klem is komen te zitten (wat nu overigens nog maar zelden gebeurt vanwege laserbewaking: zie de tekening hieronder)…… In 2019 gebeurde dit alleen in Noord-Holland maar liefst 3.997 keer!!! In heel Nederland gebeurt dit rond de 11.000 keer per jaar en in verreweg de meeste gevallen veroorzaakt dit een file………

Vergeet niet dat die files hoe dan ook zorgen voor extra luchtvervuiling, terwijl de Nederlandse luchtkwaliteit al tot de slechtste van de EU behoort……. Daarbij zijn vrachtwagens al mede verantwoordelijk voor de kosten die luchtvervuiling met zich meebrengen voor de gezondheidszorg……

Vrachtwagenchauffeur schat vrachtwagen te laag in en komt klem te zitten onder spoorbrug [+foto's] Benieuwd hoeveel miljard euro er aan schade wordt veroorzaakt door vrachtwagens die stil komen te staan met pech of door het niet opletten voor te lage tunnels…..

Zie ook: ‘Vrachtwagen bij tunnel zorgt vaak voor spookfile‘ (een artikel van de Gelderlander)

‘De Storm’: Van Dijk
(TLN), niet de ondernemers maar de chauffeurs zijn verantwoordelijk voor
het omwaaien van vrachtwagens…….. AUW!!!

Files: Anne Griffioen (EVO) wil meer asfalt………..

Miljarden meer naar asfalt, aldus Transport en Logistiek Nederland…….. OEI!!!’

Files: ‘economische schade’ 1,5 miljard, ofwel een kromme redenering!

Remco Dijkstra (VVD Tweede Kamer): meer asfalt helpt tegen files…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Files: meer asfalt? Zorg eerst maar eens dat transportbedrijven zich aan de regels houden en hun wagens goed onderhouden…….

Files grote kostenpost voor transporteurs………..

Transporteurs die klagen over de grote kosten, die files hen ‘opleveren….’ ha! ha! ha! ha! Wat een bedriegers!!!

Vrachtwagens met grote gebreken…. Wees voorral gerust: er komt een campagne aan…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘  

Schultz van Haegen stelde dat ze per jaar ‘maar’ 2,5 miljard uitgeeft aan asfalt………..

Transport en Logistiek Nederland

Britse mijnbouwreus Anglo Amarican heeft lak aan de rechten van de oorspronkelijke volkeren in het Amazonegebied….

Zonder toestemming te vragen aan de oorspronkelijke volkeren in het Amazonegebied, heeft de Britse mijnbouwreus Anglo American* exploraties gedaan in de gebieden die aan deze volkeren toebehoren……. Uiteraard heeft dit alles te maken met de fascistische psychopaat Bolsonaro, de Braziliaanse president die onlangs nog eens heeft gezegd dat het Amazonegebied openstaat voor elke commerciële activiteit waarbij hij mijnbouw nog eens apart noemde…… 

Al voor zijn aantreden heeft schoft Bolsonaro gezegd dat wat hem betreft het hele Amazonewoud mag worden platgegooid voor economisch gewin….. De verkiezingen daaraan voorafgaand, heeft deze psychopathische fascist middels een heel smerig spel o.l.v. de CIA gewonnen, waarbij de voormalig socialistische president Lula da Silva valselijk werd beschuldigd van corruptie en andere misdaden**, iets waarvoor Lula eergisteren geheel werd vrijgesproken!! Deze valse beschuldigingen tegen Lula werden met grote graagte door de reguliere westerse pers en politici overgenomen en reken maar niet dat daar ook maar één rectificatie voor wordt geplaatst door die media, dan wel dat politici die deze beschuldiging zonder enig onderzoek overnamen zich zullen verontschuldigen, waarmee deze politici in feit als aangeschoten wild zouden moeten worden gezien, helaas werkt dit niet zo in het westen en gegarandeerd dat men deze leugen over Lula zelfs zal blijven herhalen…………  

Een cartoon van Carlos Latuff n.a.v. de volledige in eer herstelde Lula da Silva

De oorspronkelijke volkeren verzetten zich tegen bedrijven als Anglo American, echter zonder westerse druk zullen dat soort bedrijven daar lak aan hebben…… Zelfs Facebook staat toe dat er gebieden in het Amazonegebied, die behoren aan de oorspronkelijke volkeren, worden verkocht op haar platform en weigert daar na herhaalde verzoeken iets tegen te doen…..*** Het lullige is dat wanneer grote bedrijven zo’n stuk grond verwerven de Braziliaanse politie er geen probleem mee heeft om de oorspronkelijke bevolking te verjagen, al gebruikt men daar ook gewapende privé (terreur-) groepen voor………

Vergeet bij dit alles niet dat Nederland één van de hoofdverantwoordelijken is voor het verbranden van het Amazonewoud, dit vanwege de sojateelt voor onze belachelijk grote veestapel van 600 miljoen dieren……. Nederland is na China de nummer 2 importeur van soja t.b.v. de veeteelt…… (meer dan 80% van de wereldsojaproductie wordt gebruikt voor veevoer)

Lees het verhaal van Lucy Jordan en Hyuri Potter verbonden aan Stand.Earth (Greenpeace) en geeft het door, deze maatschappijen moeten zoveel mogelijk aan de paal worden genageld, zodat de top van die bedrijven zich nergens meer kunnen vertonen, wellicht dat dit een verandering in beleid zal geven, al vrees ik het ergste……. (ofwel dat ze zich er geen reet van zullen aantrekken….)

Anglo American, eyeing copper on protected indigenous land, failed to consult Amazonian community

 15.04.2021 by Lucy Jordan and Hyury Potter 

Munduruku
people of the Brazilian Amazon demanding Anglo American withdraw
applications for copper exploration on Sawré Muybu Indigenous land in
January. Photo: Beka Munduruku

British
mining giant Anglo American made three copper mining research
applications on the protected lands of Indigenous people in the Amazon
without consulting them, a community leader told Unearthed

Anglo
American made the applications in the territory of the Munduruku people
in 2019, despite commercial prospecting and mining in Indigenous lands
being illegal under Brazil’s constitution, unless Congress specifically
permits it. 

Anglo
American has also pledged to seek consent for projects that are likely
to have significant impact on the lands of Indigenous people as part of
its membership of the International Council on Mining and Metals.

Anglo
American did not deny making the applications, but said it had “never
carried out any activity” on the ground within the territory. It added
that the three applications were withdrawn on January 27, after the
applications were revealed by Amazonia Minada, a Pulitzer-funded
InfoAmazonia project
mapping mining applications against Indigenous territories. The
requests for withdrawal from Anglo processes were logged in the database
of the mining agency, ANM.

In a
statement, the company said:“The mineral research requirements requested
from the National Mining Agency (ANM) are based, initially, on public
regional geological data. In this phase, there are no field activities.”

The government defines
this type of application as “authorisation for mineral research, in
which works are carried out to define the deposit, its evaluation and
the determination of the feasibility of its economic use.”

(op deze plek staat in het origineel een geografische kaart, helaas niet over te nemen, dus zie het origineel, je moet daar overigens wel minimale cookies accepteren) 

‘Sleeping Beauty’ requests

Recent years have seen a proliferation of what Brazilian public prosecutors have called “Sleeping Beauty
requests”: speculative applications made by mining companies – and
individuals – betting that Congress would open up Indigenous lands to
commercial exploitation, a campaign promise of President Jair
Bolsonaro. 

The
Amazonia Minada project overlaid data drawn from Brazil’s mining agency
ANM, showing the locations of applications, with data from Brazil’s
Indigenous rights agency Funai, which shows the locations of Indigenous
territories. The
resulting map flags any instances where these datasets overlap. 

Mining
within protected territories is illegal, but Amazonia Minada identified
more than 2,500 mining applications overlapping Indigenous lands in the
Amazon that are still marked as active in the ANM database. These vary
from applications that are made entirely within Indigenous territories
to those with very slight overlap along the borders. 

For Anglo American’s applications that overlap the Munduruku Indigenous territory, under the Munduruku’s own protocol,
as well as the International Labour Organisation Convention and UN
Declaration on Indigenous rights, the company should have formally
requested the Brazilian government to start a consultation process with
the Mundurukus on their behalf for any project that could affect them.
Only after this consultation process could the company ask for the
Mundurukus’ “free, prior and informed consent”.

But
Alessandra Munduruku – who is vice-coordinator of both the Pariri
Association, which represents all the Munduruku in the Medio Tapajos
area, and of the Pará Federation of Indigenous Peoples – says that no
government officials, at federal or state levels, have ever contacted
the Mundurukus about the applications, nor have they ever been contacted
by Anglo American. 

“We would never accept it,” she added. 

Alessandra
Munduruku said the Sawré Muybu land is still awaiting official
demarcation as Indigenous territory, which she believed made them more
vulnerable to speculative applications – even though Indigenous land
does not need to be officially demarcated to warrant protection under
the constitution. 

 Community
leader and activist Alessandra Munduruku is seen distributing the
findings of research into mercury poisoning in Indigenous villages last
November. The study showed that in the municipalities of Itaituba and
Trairão, along the Tapajós River, 60 percent of Mundurukus tested showed
mercury levels above the threshold considered safe. Mercury is widely
used in illegal wildcat gold mining in the region. Photo: Beka Munduruku

However,
formal demarcation shouldn’t make a difference to the level of
protection offered to Indigenous communities, said Rosana Miranda, of
AmazonWatch.

“It is not dependent on demarcation, it’s a kind of birthright,” she told Unearthed.
“These applications should not be admitted into [ANM’s] database at
all, and if they are then afterwards [the ANM] should immediately tell
them ‘no’.”

Anglo
American has made 19 other applications that border the Sawré Muybu
territory and, according to the Amazonia Minada project, may have small
overlaps. Of these, 12 appear to have been suspended by a
court ruling late last year. 

Anglo
American said that these further applications, which had been approved
by the ANM, were outside the limits of the Sawré Muybu TI. The company
said that the lawsuit had focused on preventing legal or illegal mining
within Amazon conservation areas called National Forests Itaituba I and
II. Itaituba I borders Sawré Muybu territory; Itaituba II
entirely overlaps it

A president on the side of the miners

There has
long been frustration on the right wing of Brazilian politics that large
tracts of land rich in natural resources are off-limits under the law
to agribusiness and extractive industries. In 2017, former President
Michel Temer attempted to unilaterally allow mining in an Amazonian
nature reserve bigger than Denmark, called Renca, but an international
backlash forced him to revoke the decree. 

Current
president Jair Bolsonaro capitalised on these frustrations in a
divisive, at times explicitly anti-Indigenous electoral campaign.

The
Tapajós basin is a hotbed of illegal gold mining – Itaituba is known
locally as “Nugget Town” and locals say that this activity increased
with Bolsonaro’s election, and has
surged again during the latest phase of the pandemic. 

“And with
the covid, it’s even more worrying,” said Beka Munduruku, a young member
of the Sawre Muybu people. “Because while we are not going out much,
they are taking advantage.”

Last month, the Federal Prosecutor’s Office opened an investigation into the failure of Brazilian authorities to tackle illegal gold mining in the Tapajos basin. 

But
applications made through official channels are soaring too. Since
Bolsonaro came to power in 2019, the number of applications made to the
ANM for mining permits has increased sharply. In 2020, a total of 143
applications were made and not rejected by the end of the year – the
highest number
in 24 years and almost three times as many as in 2018, before Bolsonaro
assumed the presidency. The surge of requests followed Bolsonaro’s
February 2020 unveiling of a bill to allow commercial mining on
protected Indigenous lands, making good on one of his most controversial
campaign promises. The bill has stalled, but in February Bolsonaro
declared that it would be one of his legislative priorities for 2021. 

Even more worryingly, 71 of the 143 applications
made last year were on land on which isolated, or uncontacted
indigenous people live. Some uncontacted Indigenous communities are down
to their last few members and are highly vulnerable.   

Anglo
American’s most recent requests were made between 2017 and 2019 and
focused on land which extends into the Sawré Muybu territory, in the
southeast of Pará. The land is traditionally occupied by the Munduruku
people. 

Alessandra Munduruku said that her community would continue to oppose any commercial activity in their territory. 

“Suddenly
there are some people from outside Brazil who want to explore our home?
This is absurd,” Alessandra added. “We are not going to let this mining
company enter our territory. We are going to fight.” 

Last month in response to a letter from AmazonWatch and Indigenous organization APIB, Anglo American refused to rule out mining on Indigenous lands in Brazil, regardless of changes to Brazilian legislation. 

Anglo American told Unearthed:
“We are aware of the difficult history that exists between Indigenous
Peoples and the mining sector. In many cases, legal and illegal mining
has had a negative impact on the lives of these peoples and on the
environment. However, we know that mining, when carried out responsibly,
can bring sustainable development to host communities and regions.”

The
company added: “The company will always respect local laws and
international standards and, if it eventually becomes involved with
Indigenous Peoples, it will seek to obtain Free, Prior and Informed
Consent (FPIC) from these peoples before carrying out any activities
that require access to its territory.”

But Rosana
Miranda of Amazon Watch said this meant little when data showed that
the company had already sought permission, and in some cases received
it, to survey on land they were constitutionally forbidden from
accessing. 

“Where
does [the consultation] begin, who gets to decide, is it when they are
already working there? Or after they did the research?” said Miranda.
“They told us they know these applications overlap with Indigenous land,
so if they intend to carry out research in that area why aren’t they
already in consultation with the Munduruku people?”

Regardless
of how consultation processes were followed, the Mundurukus would never
agree to their land being exploited for profit, said Alessandra
Munduruku. 

“We don’t
even want this type of mining that will open up your territory, that
will scare your game, that will make your river more dirty, that will
lose your freedom and autonomy, because when these companies arrive,
everything changes,” she said.

“The
future is not just destruction, the future is having the tree standing,
it is having the river, you can fish, you can bathe, you can wash your
clothes, you can play with your children. That is the future.”

===========================================

*   Zie: AngloGold splitst bedrijf op in slechte en goede tak……‘ (Anglo Gold Ashanti is een afsplitsing van Anglo American, zo kan men zo veel mogelijk belasting ontduiken…..)

**  Zie: ‘VS ‘geheime’ manipulaties en spionage in Brazilië‘ en zie:

Lula da Silva slachtoffer van juridische lastercampagne……..‘ 

*** Zie: ‘Op Facebook worden gebieden in het Amazonewoud verkocht
(ondanks dat dit schandaal in februari 2021 bekend werd gemaakt is er
nu op 17 april 2021 nog steeds niets aan gedaan door Facebook, zo las ik
vanmorgen….) (!!!!)

————————————

Zie voorts: ‘Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren

Heavy metal band Sepultura zet zich in voor het redden van volkeren in het Amazonewoud

Jair Bolsonaro (president Brazilië) heeft nauwe banden met fascistische paramilitaire doodseskaders

Nieuw internationaal onderzoek heeft aangetoond dat de mens in 50 jaar tijd meer dan de helft van het wild heeft doen verdwijnen‘ (o.a. door met opzet verbranden van oerwoud zoals in Zuid-Amerika en Azië….)

Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer
(bovendien is de Nederlandse veeteelt na China de nummer 2 importeur
van gentech soja uit het Amazonegebied dit t.b.v. veevoer, o.a. daarvoor
wordt het Amazonewoud platgebrand….)

Braziliaanse president Bolsonaro begaat genocide en ecocide: de hoogste tijd voor strafrechtelijke vervolging door het ICC!!‘ 

De grote banken steunen al vele jaren vreselijke dierenmishandeling en jagen daarmee ook de klimaatverandering verder aan……‘ 

Stop
greenwashing door grote bedrijven als Mars en Procter & Gamble: de
hoogste tijd voor echte duurzame actie >> het redden van onze
aarde

EU sprak over sancties tegen Wit-Rusland, terwijl men Brazilië en Saoedi-Arabië laat begaan met het uitvoeren van genocides

Heavy metal band Sepultura zet zich in voor het redden van volkeren in het Amazonewoud

Brandend Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en uiteindelijk de planeet

ForFarmers veevoeder wil uitbreiden in meer Europese landen landen en zo het stikstof probleem exporteren‘ 

Brandend Amazonegebied doodt de oorspronkelijke volkeren, Brazilianen en uiteindelijk de planeet‘ 

Het Braziliaanse Amazonewoud staat alweer in brand‘ 

Peruaanse politie terroriseert boer en haar gezin, lees en teken de petitie a.u.b.!!

Braziliaans
Amazonewoud brandt met een niet eerder vertoond aantal brandhaarden,
terwijl de EU een vrijhandelsverdrag met Mercosur wil tekenen

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (!!!!)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud (!!!!)

Siberië en grote delen van de oerwouden in het Amazonegebied en Indonesië staan weer in brand…….

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers‘ (!!!!

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag

Ecuadoraans natuurgebied wordt geofferd aan zwaar vervuilende mijnbouw

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied) (!!!!)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……‘ (!!!!)

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..‘ (!!!!)

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Raymond Knops (‘Christen’Unie staatssecretaris) straft Sint Maarten vanwege klacht mensenrechtenschending bij VN

Alsof we gvd in een dictatuur leven! Het is zijne grootschofterigheid Knops van de ‘Christen’Unie geheel en al in de christelijke bol geslagen: deze schoft heeft nadat zijn voorgangers hetzelfde deden, Sint Maarten op grote schaal gechanteerd vanwege de ernstige financiële problemen waarin het zogenaamd zelfstandige koninkrijk Sint Maarten verkeert na de enorme verwoesting door orkaan Irma en de grote schade die het eiland heeft opgelopen door de Coronacrisis, dit daar het eiland bijna geheel is aangewezen op toerisme en die is zoals je begrijpt geheel weggevallen….. 

Schade op Sint Maarten door orkaan Irma……

Schoft Knops heeft het eiland geboden fikse inhumane neoliberale maatregelen door te voeren (gesteund door o.a. SP ploert Ronald van Raak*) en wat te doen aan de werkgelegenheid op het eiland, voordat het Coronasteun krijgt uit Nederland, echt heel fijn christelijk en je kan de klok erop gelijkzetten dat Knops ook morgen weer gods lof zal bejubelen en zal luisteren naar hoe zijn here jezus met mensen omging, alleen heeft hij daarvoor een blokkade in de hersenen, immers jezus zou zijn gedrag zwaar veroordelen!!

Het was na orkaan Irma al niet anders, destijds chanteerde o.a. PvdA plork Plasterk het eiland en eiste dat eerst de democratisch gekozen zittende regering moest aftreden, voor Nederland met hulp over de brug kwam en dat NB terwijl het grootste deel van de huizen van de gewone bevolking plat lag, ofwel Nederland misbruikte de ellende onder de bevolking om de regering te chanteren, neokolonialisme van de eerste orde!!! In de zomer van 2018 ging de grijnzende VVD hufterleugenaar Rutte naar Sint Maarten en durfde toen keihard te zeggen dat het eiland nog lang niet klaar was voor het nieuwe orkaanseizoen, terwijl dat volledig was te danken aan Nederland, aan zijn afbraakkabinet Rutte 2…… Hoe heeft deze schoft dat destijds durven zeggen??!!! (oh ja dom van mij, daar heeft bedrieger Rutte totaal geen moeite mee!!)

Knops heeft het eiland dus weer gechanteerd en gestraft**, dit ten tijde van wat hij en de rest van het flutkabinet Rutte 3 vinden dat er een dodelijke pandemie rondwaart over de wereld (je reinste kul, ‘maar goed…’), echt een moment om te weigeren elke hulp te bieden en dan heeft het kabinet zogenaamd wel een grote bek over het feit dat het westen eerst zorgt zelf vaccins op voorraad te hebben voordat er iets naar de arme landen mag……. (ook van belang als je niet gelooft dat het vaccin het verschil zal maken, immers het gaat hier om machtsmisbruik….)

Nog veel erger is het feit dat Knops en daarmee zijn baas, hare D66 kwaadaardigheid Ollongren (en de rest van Rutte 3) die wat mij betreft medeverantwoordelijk zijn, e.e.a. durven te doen ten tijde van wat je wel de grote wereldwijde onrust kan noemen over het feit dat gekleurden nog steeds worden behandeld als derderangsburgers, die je naar goeddunken aan flenters mag schieten……. Knops en Ollongren hebben zogenaamd grote empathie met de strijd van de gekleurde wereldbevolking tegen moorddadige politie, discriminatie en zware achterstelling, door in feite alle westerse inhumane witte regeringen……. (terwijl de Nederlandse politie zich regelmatig te buiten gaat aan racistisch geweld, zoals bij Mitch Henriquez en volop doet aan etnisch profileren, niet alleen door de politie, maar ook door de Belastingdienst……) Waar haalt dit stel schoften het lef vandaan om tijdens deze strijd de gekleurde bevolking van Sint Maarten zo achter te stellen, hun regering te chanteren en daarmee ook nog eens hun mensenrechten te schenden??? Het voorgaande terwijl een groot deel van de inwoners afstamt van slaven die Nederland daar naar toe heeft gebracht en waarvan ons land onbeschoft heeft geprofiteerd……..

De witte belastingvluchtelingen uit Nederland die op Sint Maarten (of de rest van de Antillen) wonen wordt geen strobreed in de weg gelegd, als een belastingambtenaar voorheen het lef had om één van deze rijke misdadigers onder de loep te leggen werd deze bij de leiding geroepen en te verstaan gegeven ogenblikkelijk te stoppen met zo’n onderzoek….. Het is zelfs zo dat op het moment waarop het bankgeheim op de Antillen werd opgeheven de welgestelde Nederlanders werden bijgestaan door VVD oplichter Kamp, die hen advies gaf hun geheime rekening over te plaatsen naar een ander belastingparadijs…… Nee, gewone gekleurde Nederlanders werden gepakt voor verkregen toeslagen, daar had de top van de Belastingdienst geen moeite mee, sterker nog, daar gaf men zelfs opdracht voor, o.a. in opdracht van PvdA schoft Asscher, die in Rutte 2 verantwoordelijk was voor die toeslagen……

Het is bovendien een schande dat niet alle huizen op de Antillen niet al lang orkaanbestendig zijn, nee men geeft een paar cent en daarmee moeten de bewoners hun huis maar mee op zien te bouwen, terwijl de witte belastingvluchtelingen van meet af aan orkaanbestendige huizen hebben gebouwd, het zou me niet verbazen als ze daar zelfs overheidssubsidie voor hebben gekregen……..

Het meest schunnige is wel dat Knops als reactie op de klacht van het eilandbestuur bij de VN dat Nederland de mensenrechten schendt van de eilandbewoners, als straf de financiële Coronahulp weer heeft uitgesteld……. Alsof deze christen een dictator is van een bananenrepubliek (oh ja, in feite is Nederland dat ook, zie de omgang met de gekleurde bevolking en de creatie van een belastingparadijs voor de grote bedrijven en de superrijken, zoals de zwaar corrupte neonazi Porosjenko, de voormalige president van Oekraïne die hier meerdere bankrekeningen zou hebben waarop hij gestolen EU gelden voor het Oekraïense volk heeft geparkeerd……… Over misdadig beleid gesproken!

Volgens Knops, de rest van Rutte 3 en een groot deel van de Kamer maakt het bestuur van Sint Maarten zich schuldig aan wanbeheer…… Laten deze politici eerst maar eens naar zichzelf kijken: -de opvolgende zittende kabinetten in Nederland zijn zelfs verantwoordelijk voor oorlogsmisdaden in Afghanistan en Irak, -behartigen NB als volksvertegenwoordiging de belangen van de (grote) bedrijven en -hebben zelfs lak aan de volksgezondheid neem de Q-koorts ellende, maar zie ook alle schandalen in de voedselindustrie en het nog steeds toestaan van stoffen als palmolie (uitermate slecht voor je lichaam), andere foute vetten, en teveel aan giftige stoffen (dit ondanks het meer dan belachelijke Nationaal Preventieakkoord van oplichter Blokhuis, een partijcollega van Knops, wordt er nog steeds teveel gebruik gemaakt zout, kankerverwekkend suiker en suikervervangers), dit nog naast het in de supermarkten verkochte fruit en groente die met kankerverwekkend gif zijn bespoten…. Over misdadig beleid gesproken!!

Ondanks alle mooie klimaatpraatjes is ook Rutte 3 weer verantwoordelijk voor het onevenredig aanjagen van de klimaatverandering door Nederland, dit middels de intensieve veehouderij, die mede verantwoordelijk is voor het steeds verder afbranden van het Amazonewoud, om over het toestaan van enorme dierenmishandeling in die doodsindustrie nog maar te zwijgen….. En ook het feit dat Nederland tot de landen van de EU behoort met de slechtste luchtkwaliteit, interesseert Rutte 3 dus ook Knops geen ene zier, waardoor daadwerkelijk mensen (inclusief kinderen) jaren eerder overlijden en waarbij een groot aantal kinderen long- en/of luchtwegklachten oploopt, voorts zorgt die vervuiling ook nog eens voor psychische schade bij kinderen…. En zo beste bezoeker kan ik nog wel even doorgaan: over misdadig beleid gesproken!!!

En dan te bedenken dat Nederland ook nog eens verantwoordelijk is voor het feit dat de olieraffinaderij op Curaçao plat ligt, dit vanwege de illegale sancties van de VS tegen Venezuela, die Nederland als hielenlikker van deze vereniging van terreurstaten steunt, alleen dat is al een schande van enorme proporties, waardoor eilandbewoners niet meer voor gratis medische behandelingen naar Venezuela kunnen reizen….. (ook Curaçao wordt gechanteerd door Knops en de rest van het wanpresterende demissionaire kabinet Rutte 3…..) Over misdadig gedrag gesproken!

Het volgende artikel over deze mensenrechtenschending en smerige chantage komt van Doorbraak, waarvan je de links naar de nieuwste berichten altijd onderaan deze pagina kan vinden: 

Geen liquiditeitssteun Nederland voor Sint Maarten na klacht schending mensenrechten

Geplaatst op

Sinds
2010 is Sint Maarten een zelfstandig land binnen het koninkrijk der
Nederlanden. Vanwege de economisch penibele situatie op het eiland door
de coronapandemie en de verwoestingen door het orkaanseizoen in 2017 is
het aangewezen op financiële lening vanuit Nederland. Hiervoor dwingt
Nederland tot hervormingen die buitenproportioneel en ondemocratisch
zijn. Het parlement van Sint Maarten heeft daarom een klacht ingediend
bij de VN wegens mensenrechtenschending en racisme. Staatssecretaris van
Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties Raymond Knops heeft als
reactie hierop meteen de coronasteun opgeschort.

De hervormingen zouden bedoeld zijn om de economie en de samenleving
van het eiland duurzaam en weerbaarder te maken. Niet tegen alle
voorgestelde hervormingen is bezwaar. “We verwelkomen de hervormingen,
met het grootste deel zijn we het eens. Maar er is een netelig ding:
drie afgevaardigden gaan Sint Maarten runnen, en wij hebben niks te
zeggen”, zegt een van de initiatiefnemers van de klacht en parlementslid
Grisha Heyliger-Marten in het Antilliaans Dagblad: “Het voelt weer als
slavernij.” Deze afgevaardigden zouden alleen door Nederland worden
benoemd. Zij controleren in hoeverre de hervormingen worden
gerealiseerd. Gebeurt dat onvoldoende, dan kan de financiering worden
stopgezet. Niet alleen Sint Maarten, maar ook Aruba en Curaçao worden zo
gedwongen opnieuw aan de koloniale leiband te lopen. Maar de eilanden
staan met de rug tegen de muur.

Sint Maarten weigerde echter zich bij deze gang van zaken neer te
leggen, en diende dus een klacht in. De indieners van de petitie
beschuldigen de Nederlandse overheid van een neo-koloniale en
racistische opstelling bij het verstrekken van dertig miljoen euro aan
coronanoodsteun. “In plaats van Covid-noodhulp verlenen aan de
voornamelijk zwarte Nederlandse bewoners van Sint Maarten in dezelfde
mate en op dezelfde manier als Nederland haar voornamelijk witte
bevolking helpt (…) heeft Nederland [het eiland] meer maatregelen en
schulden opgelegd”, staat in de klacht die is ingediend bij de VN. Het
parlement van Sint Maarten vraagt de VN-rapporteur voor racisme,
discriminatie en xenofobie, Tendayi Achiume, een onderzoek in te stellen
naar deze beschuldigingen. Doel is een nieuwe discussie op gang brengen
over de banden met Nederland. In plaats van overleg als gelijkwaardige
partners binnen het koninkrijk, heeft Nederland na de klacht de hulp per
direct opgeschort!

Zonder geldsteun is de schatkist na twee maanden leeg, waardoor
salarissen van onder andere ambtenaren niet meer betaald kunnen worden.
En krijgt de rest van de inwoners niet de aanvulling op het loon zoals
in Nederland. Dit heeft natuurlijk rampzalige gevolgen, zoals massale
honger en huisuitzettingen. Maar ook komt bijvoorbeeld de medische
sector midden in een pandemie compleet plat te liggen.

#Leidenvoor14
vindt het schandalig dat de Nederlandse overheid op deze manier over de
mensenrechten van haar eigen inwoners heen walst. En ook nog op een
infantiele manier reageert op serieuze beschuldigingen van racisme! Een
reactie die zelfs mensenlevens zal kosten, indien Nederland zich zo
kinderachtig en koppig blijft opstellen. Nederland moet ophouden de
eilanden met het mes op de keel te dwingen om protest op te geven. De
bevolking van Sint Maarten heeft het recht om de eenzijdig opgelegde
voorwaarden te bekritiseren, en dat de opstelling van Nederland wordt
onderzocht. #Leidenvoor14 roept de neo-liberale Knops dringend op om de
hulp aan Sint Maarten weer te hervatten. Maar ook om als gelijkwaardige
partners weer aan tafel te gaan zitten voor eerlijke, duurzame,
democratische en menswaardige oplossingen voor Sint Maarten en zijn
inwoners.

Chica Roja 

Kolonialisme, Racisme, Samenvoor14, Uitsluiting 

=========================================== 

*  Van Raak mag als beloning voor het steunen van neoliberaal beleid ‘Erasmiaanse waarden’ gaan doceren aan de Erasmus Universiteit…… ha! ha! ha! ‘Erasmiaanse waarden’ hebben volgens mij niets te maken met de huidige neoliberale politiek die van Raak iets te vaak heeft gesteund, ‘maar goed…….’

** Zie: ‘Sint Maarten dient volkomen terecht een klacht in bij VN over Nederlands racisme en neokolonialisme

Zie ook: ‘Sint Maarten na chantage en machtsmisbruik akkoord met eisen van Nederland, zoals ook na orkaan Irma gebeurde: neokolonialisme anno 2020

Lousewies
van der Laan (D66 directeur Transparency Int.) over het niet vervolgen
van Nederlandse corruptie en het laten barsten van klokkenluiders
‘ (zie ook de links in dat bericht)

EU
sancties tegen Venezuela aangescherpt, waar Nederland de voormalige
Antilliaanse slaveneilanden, slachtoffers van die sancties, tijdens de
anti-racistische demonstraties durft te chanteren
‘  

Black Lives Matter maar niet voor neokoloniaal Rutte 3: Coronahulp voor Antilliaanse slaveneilanden alleen na hervormingen‘ (en zie de links in dat bericht)

Rellen op Curaçao, de verantwoordelijken: Raymond Knops (CDA staatssecretaris) en Kajsa Ollongren (D66 minister)

Nederland chanteert alweer Antilliaanse eilanden: nu voor hulp bij Coronacrisis

Rutte
durft na Nederlandse chantage te zeggen dat Sint Maarten niet is
voorbereid op nieuw orkaanseizoen……. 8 maanden na orkaan Irma!

(terwijl Nederland nog steeds niet heeft gezorgd voor orkaanbestendige
bouw, wat de witte Nederlandse belastingvluchtelingen al decennia
geleden voor zichzelf hebben laten doen en dat waarschijnlijk zelfs met overheidssubsidies…….)

Sint Maarten bukt nog steeds onder de gevolgen van orkaan Irma, pas na bijna 8 maanden maakt Nederland wat geld over……..

Puerto
Rico (‘VS’) wordt nog steeds slecht of niet geholpen voor gevolgen
orkaan Maria >> Trump: ‘eiland krijgt teveel hulp’
‘ (ook met aandacht voor Sint Maarten)


Sint Maarten: het jarenlang falende beleid van Nederland heeft orkaan Irma ‘de vrije hand gegeven…’

Sensatie Radio1: orkaan Irma genoeg voor dagenlang extra NOS ‘nieuws……..’

Plasterk (PvdA) belooft dat elke ingezamelde cent voor het Rode Kruis naar Sint Maarten gaat……..

‘Plunderingen’ Sint Maarten houden sensatiepers bezig……..

Plasterk (PvdA) de beste hulp voor Sint Maarten is werk in de toeristenindustrie……… AUW!!!

Sint Maarten, Sint Eustatius en witte welgestelde Nederlanders te midden van orkaangeweld……..

Zwagerman uit de Sint Maarten bocht met 45 km/u………. Koenders (PvdA) bedelt bij VN…….‘ 

Plasterk,
zijn laatste (mis-) daad: Sint Maarten chanteren…… Zoals Dickinson
(Texas) dit doet met op Israël kritische inwoners….
.

Puerto
Rico het Sint Maarten van de VS: dodental orkaan Maria bijgesteld naar
2.975 en bijna een jaar later zit een groot deel van het eiland zonder
stroom

Nieuwe kerncentrale in Nederland? Dacht het niet!!

De grijnzende VVD aartsleugenaar en
volksbedrieger (en thorbetert premier) Rutte heeft het gore lef om te
pleiten voor één of meerdere nieuwe kerncentrales in Nederland,
aangezien Groningen nee heeft gezegd, is deze voor het bedrijfsleven
lobbyende disfunctionerende kwezel bezig met een inventarisatie welke
gemeente openstaat voor zo’n doodsbunker op haar grondgebied…..
WISE zegt dat de Tweede kamer die inventarisatie heeft opgedragen,
echter het is overduidelijk dat de Idee komt van Rutte en zijn
neoliberale partij met misdadigers (geen partij die zoveel te maken
had en ongetwijfeld nog heeft met corruptie en andere misdaden……)

WISE is een actie gestart met het
doel zoveel mogelijk handtekeningen (uiteraard) uit zoveel mogelijk
gemeenten te verzamelen en zo aan te tonen dat er geen draagvlak is
voor zo’n bijna eeuwigdurend dood verspreidend monster in ons kleine
land……. Want vergeet niet dat wanneer ‘t misgaat, bijvoorbeeld
met de stokoude en gevaarlijke kerncentrale in Borssele, er een enorm
gebied daaromheen voor honderden jaren onbewoonbaar is!! (reken maar
uit wat dat aan kosten ‘oplevert….)

Terecht merkt WISE op dat
kernenergie onbetaalbaar is, zo is er voor de kerncentrale in
Borssele en voor die in Petten over een periode van vele jaren een
godsvermogen aan subsidie gegeven….. Hinkley Point C, de nieuwe
centrale in Groot-Brittannië (althans als die nog afgebouwd wordt)
heeft de garantie van de regering gekregen dat het 23 jaar lang een
veel hogere dan de gangbare prijs mag rekenen per kilowattuur……*

Welke gemeente wil er graag een kerncentrale? | Stichting Laka 

Alleen al het feit dat geen
verzekeringsmaatschappij zo’n centrale wil verzekeren moet iedere
fatsoenlijke en niet corrupte bestuurder overtuigen nooit zo’n onding
te willen bouwen, maar ja aan die 2 voorwaarden voldoet VVD hufter
Rutte niet!! Terwijl hij weet dat het schadebedrag voor de rampen met
Fukushima en Tsjernobyl nu al de 800 miljard dollar overschrijdt en
aan die rampen is nog steeds geen eind gekomen, zoals je zo zal lezen
in de petitietekst van WISE….. Nog deze week werd bekend gemaakt
dat Tepco, de eigenaar van de Fukushima rampenreactoren 1 miljoen ton
radioactief besmet water (dat is 1 miljard liter!!) wil lozen in de
oceaan**, tot groot verdriet van kunstbewoners een heel
eind verderop en van vissers…….. De eigenaar stelt geen keus te
hebben daar de opvangmogelijkheid van water dat wordt gebruikt voor
het afkoelen van de gesmolten kernen aan het maximum is beland en het
bedrijf zal nog jarenlang opnieuw de kernen met water moeten koelen
en derhalve ook opnieuw radioacrtief besmet water moeten
opslaan…… Tepco zegt dat het water gefilterd zal worden voor men
het is zee loost, echter het is volgens mij onmogelijk om de
radioactiviteit weg te filteren, immers dat is geen vaste of
vloeibare stof…….

WISE spreekt wel over het afval,
maar helaas met geen woord over de afbraak van een kerncentrale***
waarmee men bij mijn weten op 1 plaats op de wereld bezig is, een
project dat steeds meer vertraging oploopt, niet zo gek als je
bedenkt dat een deel van zo’n centrale ook zwaar radioactief wordt in
de loop van de jaren en zoals WISE opmerkt er is nog lang geen
verantwoorde berging van dat uiterst gevaarlijke afval……

Doe
ajb mee en geeft het door
,
de grijnzende VVD gek moet worden gestopt!! (ik ben trouwens benieuwd
voor welke bedrijven hij in deze lobbyt, 1 bedrijfstak is zeker: de
bouwmaffia!!)

Geen
kernenergie in mijn gemeente

Stichting Laka on Twitter: "Mail jouw burgemeester: Geen kerncentrale in  jouw gemeente! https://t.co/LNgBUjFWDQ… "

Op
verzoek van de Tweede Kamer inventariseert KPMG bij provincies en
gemeentes of er draagvlak is voor een kerncentrale in hun regio. Mail
jouw gemeenteraad om te laten horen dat je hier niet op zit te
wachten!

DUUR

Kernenergie is – ondanks 60 jaar
ervaring en honderden miljarden overheidssteun – wereldwijd de
enige energievorm die steeds duurder wordt. Waar alle duurzame
energiedragers een vaak scherpe, positieve leercurve laten zien is
dit voor kernenergie kennelijk niet mogelijk. Kernenergie heeft ruim
de tijd gehad zichzelf te bewijzen, maar heeft het simpelweg niet
waargemaakt.

ONVEILIG

De kosten lopen onder andere op
omdat er steeds strengere veiligheidseisen worden gesteld. Toch is,
ondanks de waanzinnig hoge kosten van die nieuwste generatie
reactoren, 100% veiligheid niet gegarandeerd. Wereldwijd hebben zich
al vijf grote kernrampen voorgedaan. Risico is kans maal gevolg. De
kans blijkt vele malen groter dan ons altijd wordt voorgespiegeld en
de gevolgen zijn enorm; niet alleen als je kijkt naar het milieu en
het menselijk leed maar ook als je het in geld uitdrukt. De
ongelukken in Fukushima en Tsjernobyl hebben al zeker 800 miljard
euro gekost. En de teller loopt nog. En dan is er nog niet eens
sprake van een definitieve berging van het verspreide radioactieve
materiaal.

TE LANGZAAM

Het duurt – als alles meezit voor
de bouwers – zo’n 12 jaar om een kerncentrale te bouwen. De
kerncentrales die nu worden gebouwd in Finland en Frankrijk zijn
respectievelijk al 14 en 16 jaar in aanbouw en de openingsdatum wordt
keer op keer uitgesteld. Die tijd hebben we niet. We moeten nu
keihard aan de slag om het klimaat te redden.

KERNAFVAL: VIES EN
GEVAARLIJK

Wereldwijd is er nog geen oplossing
voor hoogradioactief kernafval. Afval dat voor 240.000 jaar
hermetisch van mens en milieu afgesloten moet worden. In volume is
het niet eens zo veel. Helaas is dat niet zo relevant. Het gaat om de
toxiciteit en de stralings- intensiteit. Of je nu 100 of 10.000 m3
voor tienduizenden jaren moet opbergen, het probleem blijft er eentje
van enorme omvang. Er is geen definitieve oplossing voor eind-
berging, laat staat dat hier genoeg geld voor beschikbaar is gesteld.
Ook ontstaat er afval bij de winning van uranium. In en rond de
mijnen blijft een grote hoeveelheid radioactief ertsafval achter, met
verwoestende gevolgen voor mens en milieu.

ONNODIG

We willen een leefbare en schone
wereld achterlaten voor toekomstige generaties. Laten we dan geen
duizenden generaties opzadelen met giftig radioactief afval.
Kernenergie is vooral een schijnoplossing voor het klimaatprobleem.
We kunnen zonder! Om de klimaatcrisis af te wenden
moeten we zo snel mogelijk zo veel mogelijk CO2-uitstoot ver-
minderen en ons niet laten afleiden maar vaart maken met echte
duurzame oplossingen. Met kernenergie nemen we een riskante hypotheek
op onze planeet.

 ===============================================
*  
Zie: ‘
Nieuwbouw
Britse kerncentrale Hinkley Point C valt stevig duurder uit, BAM nog
verder in de problemen
‘ 
en
zie:   
Hinkley
Point C: EU keurt 21 miljard overheidssubsidie goed voor bouw
kerncentrale……….

en
ook:
 
Bam
gaat meebouwen aan nieuwe Britse kerncentrale……….
 
** Zie
wat betreft die lozing ook: 
Fukushima:
lozen van 1,2 miljoen ton radioactief besmet water in oceaan geen
probleem voor Japanse regering en IAEA…….

en zie:
 
Japan
op punt om 1,2 miljoen ton radioactief besmet water van Fukushima in
de oceaan te lozen
en voorts: 
Eigenaar
Fukushima wil 777.000 ton radioactief afval in oceaan dumpen…..!!!
 
*** Zie
Kerncentrales
afbreken een hachelijke en uiterst kostbare zaak

—————————————————— 

Zie
voorts: ‘
Kernenergie
promotie in Duitsland als gevolg van voorstel VVD en CDA minstens 3
kerncentrales te bouwen in Nederland
Fukushima
kernramp 10 jaar geleden terwijl VVD premier Rutte pleit voor de bouw
van een nieuwe kerncentrale
Verkiezingsdebat:
kernenergielobby draait overuren, met hulp van keihard liegende
demissionair VVD premier Rutte
Frankrijk
houdt 40 stokoude kerncentrales nog 10 jaar draaiend…….

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van
Remco de Boer

(de Boer is ook voorstander van kernenergie) (en zie de links in dat
bericht)

Kernenergie
promotie in Duitsland als gevolg van voorstel VVD en CDA minstens 3
kerncentrales te bouwen in Nederland

(
niet
3 maar deze partijen, gesteund door de christenbroeders van de SGP,
plus de fascisten van PVV en FvD, willen tot 10 nieuwe kerncentrales
bouwen in ons kleine land, waar één ramp met zo’n centrale een
groot deel van Nederland onbewoonbaar maakt!!
)

VVD
en CDA willen onderzoek naar mogelijkheid tot nieuwbouw van drie
kerncentrales

Suche
nach Endlager: Gorleben offenbar aus dem Rennen |
tagesschau

Atommüll
in NRW |
mehr

Keine
Kernkraft, keine Kohle: Woher kommt künftig unser Strom? |
video
| daserste

De
gevolgen van een echte pandemie voor kerncentrales

Tsjernobyl:
de straling in gebieden rond de rampcentrale is plotseling 17 keer zo
hoog

Transport
nucleair afval via Amsterdam naar uitermate gevaarlijke opslag

Duits
en Nederlands kernafval via Amsterdamse haven naar Rusland

Duits
kernafval via Amsterdam naar Siberië deel 2

Duits
kernafval via Amsterdam naar Siberië

Japan
op punt om 1,2 miljoen ton radioactief besmet water van Fukushima in
de oceaan te lozen
‘ 

‘Ongeluk’
in Canadese Pickering kerncentrale blijkt geen ongeluk te zijn

(en zie de links in dat bericht naar artikelen over bruinkool en de
smerige rol die RWE speelt in Nederland en Duitsland)

Duitse
belastingbetaler draait op voor atoomafval van o.a. RWE en
E-on…….

Remco
de Boer (‘klimaatambassadeur’) zet verder in op kernenergie als
veilig en goedkoop

Samsom
(PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Californië,
een apocalyps van vuur, plus een boodschap voor dwaze nucleaire
energie lobbyisten’

Radioactieve
wijn door kernramp Fukushima

Hans
Spekman (PvdA) vindt uitdelen van jodiumpillen aan ‘omwonenden’ van
wrakke kerncentrales onzin…..

Stientje
van Veldhoven (D66 staatssecretaris) ‘plotsklaps’ slap op
kernenergie, waar de Belgische kerncentrales in Doel en Tihange
levensgevaarlijk zijn……

JAPAN
PLANS TO EXPOSE ITS PEOPLE AND 2020 TOKYO OLYMPIANS TO FUKUSHIMA
RADIATION

Radioactieve
deeltjes van Fukushima ramp gevonden in de Beringstraat

Samsom
(PvdA), de nieuwe ‘Eco Warrior’ laat van zich horen…. OEI!!!

Jodiumtabletten
voor omwonenden kerncentrales………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kerncentrales
geliefd bij grote bedrijven: Wasserman met een extra pleidooi voor
echt groene energieopwekking

Melchior:
na Fukushima lachte Frankrijk de Duitsers uit, daar men ‘gratis’

Carl-Johan de Zwart (presentator Radio1) is een racist: niet de moord op een 13 jarige jongen is reden tot zorg, maar de gevolgen……

Vanmorgen op Radio1 na 9.30 u., in het KRO-NCRV programma Spraakmakers, sprak Carl Johan de Zwart over de politiemoord op een 13 jarige jongen in Chicago, die door de politie in koelen bloede werd doodgeschoten, de zoveelste racistische moord door een politieagent in de VS…… Adam Toledo werd achtervolgd door een agent en op het moment dat hij stopte, zich omdraaide en zijn handen al in de lucht had werd hij doodgeschoten…… 

De moord zou ongeveer een maand geleden hebben plaatsgevonden, dus nog voordat Daunte Wright op korte afstand van de rechtbank werd vermoord door een agent, dezelfde rechtbank waar de politiemoordenaar van George Floyd terechtstaat….. Wright zou op de vlucht zijn geslagen en werd door een agent met ruime ervaring in de rug geschoten…. Het excuus van de agent in die zaak: ze vergistte zich >> i.p.v. de taser te gebruiken, bleek ze plotseling een pistool in haar hand te hebben, alsof die er precies hetzelfde uitziet en even zwaar is……

Hier de video met de moord op Adam Toledo:

 De Zwart: “Je houdt je hart vast”, wel ik dacht ten onrechte dat hij bedoelde dat de VS politie op z’n zachtst gezegd ‘wel helemaal losgeslagen lijkt’, de ene moord na de andere en dat in verhouding veel vaker op een gekleurde dan op een witte burger, of wellicht een reactie die daar op lijkt, maar helaas, de Zwart bedoelde wat de gevolgen zullen zijn van deze moord >> anders gezegd: hij vreest protesten en rellen in de VS……. (tja natuurlijk ook heel ingewikkeld voor een suffe presentator van Radio1, ‘een heel moeilijk kip en ei verhaal…..’)…..

Dat was het nog niet: de Zwart vervolgde met zich af te vragen of het wel verstandig was van de politie in Chicago om deze video te openbaren en deze dus beter niet had kunnen vrijgeven……

Hier past maar één conclusie: de Zwart is een racist!!! (die met ons belastinggeld wordt betaald!)

Zie ook: ‘VS media besteden of te weinig aandacht aan racistische misdaden tegen burgers van Aziatische komaf dan wel stimuleren die zelfs‘ (en zie de links in dat bericht voor mer over het demoniseren van die burgers en de misdaden die tegen hen worden gepleegd!!)

VS: in federale gevangenissen worden 80.000 mensen in isolatiefolter gehouden…….‘ (met aandacht voor de moord op George Floyd en Daunte Wright. Zoals gewoonlijk in de VS: in verhouding uiteraard veel meer gekleurde mensen dan witte……)

Coronavirus: medisch racisme in VS oorzaak van onevenredig groot aantal overleden gekleurde VS burgers……
(weinig geld betekent in landen als de VS veelal ook een slechte
gezondheidszorg [voor zover die nog te betalen is], daarnaast is armoede
een oorzaak voor overlijden aan het virus, logisch daar een slechte
conditie veroorzaakt door foute goedkope voeding, het lichaam extra
bevattelijk maakt voor besmettelijke ziekten…..)

Grote bedrijven als Coca-Cola en Pfizer steunen wetgeving die het gekleurde VS burgers onmogelijk maken te stemmen

Malcolm X Day (21 februari) en de politie-moorden op gekleurde mensen waaronder Mitch Henriquez

Joe Biden, de nieuwe VS president heeft een ‘grote’ racistische geschiedenis 

BBC bedient VS met het demoniseren van China
(ook in Groot-Brittannië racistische haat tegen Chinezen en mensen die
daar volgens het racistische tuig op lijken en dat wordt door de BBC met
dergelijke berichtgeving opgeklopt…..)

Antifa activist Michael Reinoehl zonder enige vorm van proces geëxecuteerd door federale agenten‘ (Reinoehl vocht voor gelijke rechten t.b.v. de gekleurde VS bevolking)

Democraten in de VS
laten de kans lopen verkiezingshervormingen door te voeren zodat
iedereen die daar recht op heeft ook werkelijk kan stemmen
‘ (ook het tegengaan van stemmen door de gekleurde bevolking is uiteraard een racistische misdaad!!)

De gezondheid van gekleurde mensen in de VS wordt opgeofferd voor de winsten van grote bedrijven: Sacrifice Zones……‘ (!!!!)

Julian Assange bijna 2 jaar lang in isolatiefolter voor het openbaren van oorlogsmisdaden…….‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over Assange die volkomen onterecht vastzit!!!)

Guantanamo Bay gevangene (onschuldig) schrijft brief aan VS president Biden

Armoede in VS neemt schrikbarend toe, zo lijden steeds meer kinderen honger

VS schendt mensenrechten op vreselijke manier: VN eist vrijlating van een gemartelde Guantanamo Bay gevangene

VS martelde en martelt ‘gewoon’ door op Guantanamo Bay en ook hier geen actie van Internationaal Strafhof (ICC)……..

De roep om censuur na de stormloop op het Capitol zal ook links keihard treffen‘ (en zie de links in dat bericht, o.a. over de afbraak van burgerrechten door de Coronacrisis)

Guantanamo Bay, de schande van de VS, 10 jaar na de belofte deze illegale gevangenis te sluiten

Bernard Hammelburg
‘met excuus voor slavernij’ en wegzetten van zwarte milities als
evenknie van witte racistische en fascistische milities

Witte geschiedvervalsing in de VS: niet alleen wat betreft de ‘founding fathers’, maar ook als het gaat over ‘freedom fighters’

Politie VS arresteerde 3 zwarte misdaadslachtoffers, 3 tieners…..‘ 

Cancel
culture is volgens Raisa Blommenstijn (docent/onderzoeker universiteit
Leiden) een hellend vlak en uitholling van de vrijheid van
meningsuiting…….
‘ 

Frankrijk
stal 21 miljard dollar van voormalige slaven als schadeloosstelling
voor de ex-slavenhouders, zoals ook Nederland dat toestond

Black Lives Matter: in Brazilië wordt elke 23 minuten een zwarte jongen of man doodgeschoten door de politie……..

VS vs. Black Lives Matter en links: de federale staatsgreep tegen afzonderlijke staten

Rutte (VVD premier) maakt zich schuldig aan racistische leugens en bedrog‘(en deze hufter-figuur mag les geven aan het voorgezet onderwijs……)

De militarisering van de VS gaat ten koste van de eigen bevolking, van sociale rechtvaardigheid en van gelijkheid

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada‘  

Black
Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man
vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man
(nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men
in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet
centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een
terreurorganisatie neer te zetten…..) 

Black Lives Matter: toestemming vergroting van politiegeweld in Nederland moet worden gestopt

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

Jeffrey Koorndijk en Mike de Wilde Electronics: ‘typisch gevalletje bedrijfspolicy’

Charles Groenhuijsen, gekleurd geboren, leest ‘zwart Amerika’ de les……. ‘Blank en zwart……’‘ (nog zo’n racistische presentator, die bovendien de kas van de publieke omroep wilde lichten toen hij uitgenodigd werd om in Nederland een programma te presenteren: hij eiste dat hij bijna wekelijks op een neer mocht vliegen naar de VS waar hij toen woonde (en dat wellicht nog doet), bovendien vroeg hij een belachelijk hoge vergoeding, schande dan ook dat deze hufter nog steeds met grote regelmaat op Radio1 is te horen……..)

Het
label ‘BLM’ staat voor Black Lives Matter en geeft toegang tot meer
berichten over de verontwaardiging en protesten van de gekleurde
bevolking over het feit dat het overgrote deel van de politieagenten in
de VS racistisch (ofwel: fascistisch) is en gekleurden per definitie
als ‘misdadig ziet’, waarbij ‘het leven van een
gekleurde verwaarloosbaar is……’

Litouwse held Jonas Noreika valt van de sokkel: geen held maar een massamoordenaar van Joden

Hoorde vanmorgen het programma Hardtalk op BBC World Service, presentator Stephen Sackur sprak met Silvia Foti, een schrijver uit de VS met wortels in Litouwen. Foti had haar moeder op haar sterfbed beloofd een biografie te schrijven over Jonas Noreika, haar grootvader die in Litouwen een heldenstatus geniet vanwege zijn verzet tegen de Sovjet Unie, door wie hij in 1946 werd geëxecuteerd. 

Foti kwam al snel achter de waarheid, haar vader was een nazi aanhanger die als commandant verantwoordelijk was voor de massamoord op zeker een paar duizend Joden……. Volgens Foti is het goed mogelijk dat haar moeder niet op de hoogte was van de handel en wandel van haar vader, echter haar grootmoeder moet het geweten hebben, bovendien kan je concluderen dat ook de autoriteiten die hem uitriepen tot held op de hoogte moeten zijn geweest, immers je gaat niet zomaar straten en een school naar iemand vernoemen, zonder diens geschiedenis helemaal uit te pluizen….. Echter men heeft daar blijkbaar lak aan, zolang de held zich maar heeft verzet tegen de Sovjet-Unie…… Het is overigens in Estland en Letland niet veel beter dan in Litouwen, alle 3 de staten zijn nationalistisch gericht en zoals je wellicht weet: het nationalisme schurkt heel vaak tegen het fascisme aan…… Haar grootmoeder heeft Foti tijdens haar leven nog gezegd niet de geschiedenis op te rakelen, maar de boel te laten rusten…….

Foti kwam op e.e.a door contact met een nabestaande van een Joodse familie die grotendeels werd vermoord in de Tweede Wereldoorlog en samen wisten ze een deel van deze geschiedenis bloot te leggen. Sackur vindt de zaak moeilijk te geloven, niet zo vreemd immers de BBC is fel op alles wat met de Sovjet Unie dan wel Rusland te maken heeft….. Als Sackur een beetje onderzoek had gedaan had hij geweten dat een groot deel van de Oost-Europese landen al voor de de overheersing van nazi-Duitsland grotendeels fascistisch was en een aantal van die landen, zoals Hongarije* werden al fascistisch geregeerd voordat het nazi-Duitse leger die landen binnentrok…… De Baltische Staten zoals Litouwen hadden bovendien voor een groot deel Duitse wortels…… 

Gezien het voorgaande is het dan ook niet vreemd dat de Sovjet-Unie na WOII besloot het Oostblok onder haar beheer te houden, iets wat je niet leert op onze scholen….. (het Warschaupact waar deze Oost-Europese staten deel van uitmaakten werd overigens opgericht n.a.v. het oprichten van de NAVO in West-Europa waar men na WOII de nazi-haat in een noodtempo verwisselde voor communistenhaat en m.n. de Sovjet-Unie werd voorgesteld als een kwaadaardige staat, terwijl het westen zonder de Sovjet-Unie nazi-Duitsland niet had kunnen verslaan, bovendien waren het m..n. de communisten en anarchisten die zich in het verzet doodvochten tegen de nazi-Duitse bezetter, dat geldt ook voor Nederland!!

Foti vertelde voorts dat men het verzet tegen nazi-Duitsland nog steeds eert in Litouwen, terwijl die volgens haar niet een fascist dan wel nazi-Duitser hebben vermoord, terwijl er wel 200.000 Litouwse Joden werden vermoord……

‘Sackur probeerde het Litouwen van tijdens WOII nog te verdedigen door met het afgezaagde cliché te komen dat de Litouwers werden verdrukt door aan de ene kant de Sovjet-unie en aan de andere kant de nazi-Duitse opmars…… Foti wordt door haar boek gedemoniseerd in Litouwen, tja dat krijg je als je de waarheid vertelt die dwars ingaat tegen de leugen over een heldhaftig Litouwen die er bij de jeugd van tegenwoordig wordt ingepompt op school……. Trouwens ook in het westen wordt Litouwen voorgesteld als slachtoffer van nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie, iets wat ook gebeurde tijdens en na de opstand in Hongarije*, een verhaal dat nog steeds wordt gecultiveerd op onze scholen en universiteiten……

Hier de begeleidende tekst van Hardtalk op de site van BBC World Service, waar men nu wel erg weinig woorden voor heeft gebruikt:

Stephen Sackur interviews Silvia Foti, an American writer whose
grandfather was a Lithuanian man hailed as a heroic patriot who paid
with his life resisting the Soviets. But according to his granddaughter,
Jonas Noreika was no hero – he had the blood of thousands of Jews on
his hands. She has chosen to speak out, angering many in Lithuania. What
happens when truth trumps family loyalty?

===================================

* Wat betreft de opstand in Hongarije (1956) moet opgemerkt worden dat degenen die in verzet kwamen tegen de socialistische regering en de Sovjet-Unie voor een groot deel fascisten waren die een vreselijke moorpartij hebben aangericht tijdens die opstand, mensen die werden verdacht communist te zijn of die meewerkten met de regering werden zelfs aan lantarenpalen opgehangen, iets waarover je al evenmin iets hoort op school of in documentaires over die opstand, nee het waren zielige mensen die de communistische repressie ontvluchtten…… (daarover gesproken: echt communisme heeft amper bestaan in de Sovjet-Unie, wellicht even voorafgaand aan de machtsovername door Stalin….)