8 april Wereld Roma Dag: amper aandacht in de media

Gistermiddag op WDR 5 aandacht voor Wereld Roma Dag. ‘s Morgens luister ik tot een uur of tien naar Radio1 en BNR, niets over deze speciale dag, terwijl Radio1 bijvoorbeeld vooraan staat als er maar iets is te vertellen over het ‘geweldige land Israël…..’ Een speciale dag voor de reizigers van Roma en Sinti families die tijdens de Tweede Wereldoorlog (WOII) massaal in de vernietigingskampen van nazi-Duitsland werden vermoord…….. Men schat dat er in heel Europa tijdens WOII rond de 2 miljoen Roma en Sinti zijn vermoord, waaronder velen uit Nederland, mensen die met behulp van foute Nederlandse politieagenten bij razzia’s werden opgepakt en gedeporteerd naar de concentratiekampen…… (vandaar ook dat anno 2021 alle fascisten uit de Nederlandse politiekorpsen moeten worden ontslagen!!!*) Hoeveel Roma en Sinti er zijn vermoord is niet helemaal duidelijk daar de nazi’s daar in tegenstelling tot Joden, geen cijfers over bijhielden……

Schandelijk te horen dat Roma en Sinti massaal worden gediscrimineerd op scholen in Duitsland…… Echter we hoeven ons als Nederlanders niet op de borst te kloppen, ook hier worden Roma en Sinti allesbehalve netjes behandeld >> nog steeds houdt de Nederlandse politie razzia’s in de centra voor deze bevolkingsgroep, een schande van jewelste!!! De reguliere media in ons land helpen mee door te wijzen op de ‘grote aantallen misdadigers in die centra’, terwijl de politie bij een razzia in een doorsnee woonwijk evenveel misdaad zou aantreffen…… Dat feit alleen toont al aan dat Roma en Sinti nog steeds worden gediscrimineerd en vervolgd, zoals dat ook al voor en tijdens WOII het geval was…..

Protest van woonwagenbewoners in Den Haag

Tot in 2014 had Den Haag PvdA wethouder Norder, een kwaadaardige rotzak die de reizigers (Roma, Sinti en andere woonwagenbewoners) wel even zou normaliseren, daarvoor woonwagencentra sloot door de bewoners te dwingen om in andere centra dan wel ‘gewone wijken’ te gaan wonen…… Ondanks dat deze hufter daar fiks commentaar op kreeg van meerdere kanten, ging hij gewoon door….. Gelukkig heeft een rechter op een later moment dit ‘normaliseren’ van mensen verboden!! Echter zeker in Den Haag was het kwaad al aangericht door deze smerige corrupte PvdA k#**#zak……

PvdA opperploert Marnix ‘normalisatie’ Norder, die uitstekende banden heeft met de bouwmaffia……

Hier nog wat woorden van zo’n PvdA hufter, in dit geval Asscher, die met zijn woorden in 2013 (ten tijde van de Norder ‘dictatuur’ in Den Haag) de Roma en Sinti nog verder criminaliseerde (commentaar tussen haakjes zijn van mijn hand zoals je zal begrijpen): 

Asscher noemt situatie van Roma en Sinti ‘zorgelijk’

De situatie van de Roma en Sinti in Nederland is
zorgelijk. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van minister
Lodewijk Asscher (Integratie).

Er bestaat een ”te grote kloof tussen de leefwerelden en de
opvattingen van sommige groepen Roma en Sinti en andere groepen in
Nederland”
, schrijft Asscher aan de Tweede Kamer.

Die
kloof is bijvoorbeeld te zien in de opvattingen over de noodzaak om
jongeren naar school te sturen en over het feit dat criminaliteit
strafbaar en maatschappelijk onwenselijk is.
(schande!!!)

Asscher:
Een aanzienlijk deel van de Roma en Sinti heeft de Nederlandse
kernwaarden* (nog) niet verinnerlijkt
. Dit staat een snel inlopen van
achterstanden in de weg. De genoemde kloof heeft een cultuurhistorische
achtergrond, mede door de eigenheid van de gesloten cultuur van de Roma
en Sinti.”
(hoe durft de schoft??!!!)

Dit komt volgens Asscher ook door de
traumatische ervaringen uit het verleden van de Roma en Sinti, zoals de
vervolgingen tijdens de Tweede Wereldoorlog, en het wantrouwen dat
sommigen daardoor hebben tegen publieke instellingen. (sommigen Asscher? Het overgrote deel smerige hufter!!!)

Lees verder op NU.nl

* Nederlandse kernwaarden? Asscher bedoelde en bedoelt hier uiteraard niet mee:

  • ondanks wat Nederland de Roma en Sinti heeft aangedaan voor en tijdens WOII worden er nog steeds razzia’s gehouden op woonwagencentra……
  • politici die de boel belazeren, liegen en bedriegen, zoals voor en na het referendum over toetreding van Oekraïne tot de EU en het EU grondwetsreferendum…… (of wat dacht je van het kinderopvangtoeslagschandaal……..)
  • het door Rutte tijdens bijna alle  Prinsjesdagen beloven dat niemand er op achteruit zou gaan, waar de grote arme onderlaag keer op keer werd bedonderd, ook toen Asscher nog minister was…..
  • studenten uitkleden met het (a-) sociale leenstelsel en weer is Asscher daar medeverantwoordelijk voor (samen met zijn partijcollega en destijds minister van Onderwijs, hare kwaadaardigheid Bussemaker), een stelsel waardoor niet alleen veel studenten met een enorme schuld zijn blijven zitten, maar jongeren uit arme gezinnen hebben afgezien van studeren,…….
  • over armoede gesproken: ondanks dat we een rijk land zijn leven er nog
    steeds 4 miljoen mensen tegen-, op- of onder de armoedegrens en dat is 3
    keer een leven in armoede!! (en een fatsoenlijk minimumloon bestaat nog
    steeds niet, ondanks dat Asscher daar in Rutte 2 wat aan had kunnen
    doen…….)
  • illegaal oorlog voeren en daarbij massamoorden begaan……
  • het aankopen van de waardeloze ‘straaljager’ JSF en dat voor een godsvermogen aan belastinggeld, ons opgedrongen door politici en de militaire top die lobbyden voor Lockheed Martin….. (een strafrechtelijk onderzoek waard!!! >> vandaag werd nog eens bekend gemaakt dat het Pentagon niet meer gelooft in dit waardeloze toestel…..)
  • vluchtelingen weigeren en degenen die hier al zijn deporteren, zelfs naar landen waar oorlog heerst (terwijl die mensen op de vlucht zijn geslagen voor de illegale oorlogen waaraan Nederland deelnam en nog deelneemt)
  • belastingontduiken en laten ontduiken (overigens is belastingontwijking niets anders dan een gelegaliseerde vorm van dezelfde misdaad!!), waar zelfs het koningshuis zich schuldig aan heeft gemaakt en maakt….. (daarbij komt nog het faciliteren van belastingontduiking door grote buitenlandse bedrijven >> waar de Nederlandse regering en media het Griekse volk tijdens de bankencrisis voor lui en misdadig uitmaakten, terwijl Nederlandse banken en pensioenfondsen corrupte Griekse regeringen op de pof geld leenden >> en dan laat Nederland hier ook Griekse bedrijven de belasting in eigen land ontduiken!!)
  • het faciliteren door de politiek van uitbuiting door Nederlandse bedrijven van Oost-Europese arbeiders……. 
  • het criminaliseren door politiek en media van hele groepen (niet alleen woonwagenbewoners, of Marokkanen, maar bijvoorbeeld ook jongeren, zoals we een paar keer eerder tijdens de Coronacrisis hebben gezien……) 
  • het etnisch profileren door de politie, dat zijn geen incidenten maar komt ‘Nederland-breed’ voor en ook daar zijn woonwagenbewoners een deel van de slachtoffers!!!
  • mensen met wortels buiten Nederland door de Belastingdienst (op aandringen van de zittende regeringen) op valse gronden laten uitkleden voor de kinderopvangtoeslag en hen zo lang mogelijk schadevergoeding onthouden (alweer is Asscher daarvoor één van de hoofdverantwoordelijken >> deze ellende zou overigens ook met andere toeslagen zijn gebeurd en reken maar dat ook daar woonwagenbewoners het slachtoffer van zijn geworden…..)
  • de huren zover ophogen dat huurders tot 10% meer betalen voor een dak boven het hoofd, terwijl zij niet instaat zijn om een huis te kopen en in vergelijking met kopers nog amper rechten overhebben…… (waar de kabinetten Rutte 2 en 3 verantwoordelijk zijn voor het verdwijnen van 100.000 sociale huurwoningen in de laatste 7 jaar en dan het gore lef hebben om bepaalde huurders scheefwoners te noemen en deze mensen daarmee te demoniseren……)
  • enz. enz……… 

Nee Asscher: echt ‘geweldig die Nederlandse kernwaarden’, vuile ploert!!! 

Moet je nagaan: dan hebben Nederlandse politici een hypocriete grote bek waarmee ze schande spreken over de omgang met Roma en Sinti in Hongarije, Roemenië en Bulgarije……

Weer moet je je schamen Nederlander te zijn……..

Zie zeker ook: ‘Asscher: Roma en Sinti (Reizigers) ‘horen er niet bij…..’

Voor meer berichten over Roma en Sinti, klik op het betreffende label, direct onder dit bericht, dat geldt ook voor de labels etnisch profileren, razzia, toeslag kinderopvang, Asscher, Marnix Norder en/of huurstijging.

Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning

Ontving gisteren een bericht van Amazon Frontlines (AF) waarin deze milieuorganisatie en actieplatform aandacht vraagt voor het oorspronkelijke Kichwa volk in het Ecuadoraanse deel van het Amazonegebied, e.e.a. vanwege het feit dat het gisteren een jaar geleden was dat een enorme olievervuiling plaatsvond in het gebied van die oorspronkelijke bevolking langs de Napo en Coca rivieren in dat deel van het Amazonegebied…….Een olievervuiling die plaatsvond daar voor de zoveelste keer een oliepijpleiding was gescheurd in het Amazonewoud….. 

Gevolg daarvan is dat de gemeenschappen van het Kichwa volk in dat gebied niet meer beschikken over schoon water, vis (dood door die vervuiling) en dat ze hun kleine akkers voor het verbouwen van voedsel niet meer van water kunnen voorzien, kortom hun manier van leven is totaal naar de gallemiezen geholpen….. Deze ernstige vormen van olievervuiling vinden al plaats vanaf de 60er jaren van de vorige eeuw, toen het Amazonegebied van Ecuador werd opengesteld voor oliewinning……

Ongelofelijk, maar als de oorspronkelijke bevolkingen naar de rechter stappen om van de oliemaatschappijen in het geding te eisen dat ze hun troep opruimen (en een verbod eisen voor verdere oliewinning in de aan het toegewezen gebieden), worden ze in meer dan 95% van de gevallen in het ongelijk gesteld……. Ofwel de rechterlijke macht in Ecuador zit in de zak van de oliemaatschappijen en spreken corrupt en racistisch recht (‘krom rechtspreken’ dekt de vlag beter in deze….) Dit is zelfs zo erg dat men een advocaat voor die volkeren plus mensenrechten- en milieuorganisaties voor de rechter beschuldigt van het veroorzaken van sociale onrust….

Gisteren was er zo’n zaak waarbij Kichwa leider Carlos Jipa en advocaat Maria Espinoza werden gedwongen te getuigen in een zaak met een niet op feiten gebaseerde beschuldiging van het veroorzaken van ‘sociale onrust’ middels het organiseren van demonstraties, mobilisaties en belangenbehartiging op de sociale media……. Kortom zowel de slachtoffers als mensenrechtenorganisaties worden vervolgd en gecriminaliseerd door een totaal corrupt en racistisch rechtssysteem en dito overheid…..

Om nog eens aan te geven hoe groot deze zaak is wijst Amazon Frontlines op de weigering van een regionaal gerechtshof dat ongeveer 2 weken geleden de eis afwees van 105 gemeenschappen van het Kichwa volk en diverse milieu- en mensenrechtenorganisaties, waaronder Amazon Frontlines, om oliemaatschappijen en de Ecuadoraanse overheid verantwoordelijk te stellen voor de vreselijke olievervuiling die de gebieden van het Kichwa volk hebben getroffen…. (in de tekst sprak men gisteren over de rechtszaak die minder dan 2 weken geleden plaatsvond, echter er wordt geen datum genoemd) 

Een ander voorbeeld is de strijd van oorspronkelijke gemeenschappen tegen de oliemaatschappijen Chevron en Texaco, een strijd die al 25 jaar duurt…… Het Waorani volk heeft onlangs een zaak aangespannen tegen oliemaatschappijen die verantwoordelijk zijn voor een enorme olievervuiling van de Shiripuno rivier in november 2020 en deze zaak samen met de eerder besproken strijd van het Kichwa volk zijn maar een paar van de vele rechtszaken die de oorspronkelijke volkeren voeren tegen de regering en oliemaatschappijen……

Gelukkig zijn er wel een paar lichtpunten voor de oorspronkelijke volkeren die zich hebben georganiseerd en o.a. daardoor een aantal zaken hebben gewonnen, zoals een zaak tegen goudwinning…….

Lees het verhaal van Amazon Frontlines door in de tekst van AF te klikken op ‘Share Their Story’ en verspreid dat artikel, de oliemaatschappijen dienen zich in het geheel terug te trekken uit het Amazonegebied, ook van groot belang  voor de volkeren in het Braziliaanse deel van het Amazonegebied, daar de fascistische en corrupte president Bolsonaro een paar dagen geleden bekend maakte dit gebied geheel vrij te geven voor economische activiteit als oliewinning en mijnbouw……. (deze fascist liet vlak na zijn aantreden al weten dat wat hem betreft het hele Amazonewoud plat kan worden gegooid voor economisch gewin….)

Het Amazonewoud is voor elke wereldburger van belang, immers bosbranden en houtkap hebben het voor elkaar gekregen dat het Amazonwoud i.p.v. CO2 op te nemen netto meer CO2 uitstoot in de atmosfeer, bovendien komen er bij branden en grondontwikkeling grote hoeveelheden methaangas vrij, een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas dan CO2….. Deze zaken jagen de klimaatverandering en weergerelateerde rampen aan, waarmee we in de nabije toekomst veel meer dodelijke slachtoffers zullen zien dan die veroorzaakt door de ‘eerste beste pandemie…..’ 

Over een pandemie gesproken: vanmiddag rond 13.36 u. op WDR 5 het bericht dat er jaarlijks veel meer mensen (waaronder veel kinderen) sterven die noodgedwongen hout stoken in hun hutjes, met een slechte of geen rookafvoer, dan dat er het afgelopen jaar mensen zijn gestorven aan COVID-19…….. Het aantal slachtoffers dat afgelopen jaar aan het Coronavirus is overleden ligt rond de 2,5 miljoen, maar blijft dus ver achter bij het aantal doden aan luchtvervuiling >> jaarlijks rond de 4,5 miljoen!! Moet je nagaan en daarvoor nemen we geen meer dan achterlijke maatregelen, terwijl we daar veel makkelijker wat aan kunnen doen….. (hoewel: de meeste besmettelijke virussen komen uit de intensieve veehouderij en daar wensen de diverse regeringen ‘ook al niets’ tegen te ondernemen, terwijl die doodsindustrie ook nog eens verantwoordelijk is voor een enorme uitstoot aan CO2 en methaangas, waarmee niet alleen de klimaatverandering wordt aangejaagd, maar die mede verantwoordelijk is voor zware luchtvervuiling……)

 Big Oil Impunity in the Amazon has got to stop

Amazon Frontlines supporters@amazonfrontlines.org

Today marks the one-year anniversary of the massive oil spill that struck Indigenous territories along the Napo and Coca rivers in the Ecuadorian Amazon. Yet 27,000 Kichwa people are still without access to safe water and food, and remain at risk of new pipeline ruptures.

 

Less than two weeks ago, the Provincial Court of Orellana in Ecuador
rejected the Kichwa’s appeal, denying 105 communities and both
Indigenous and human rights organizations, including Amazon Frontlines,
justice in their case against the Ecuadorian government and oil
companies responsible for the spill. The Kichwa have vowed to
continue fighting — and the Indigenous movement is motivated and
mobilized to put an end to oil industry impunity in the Amazon.

 

SHARE THEIR STORY

It’s not
the first time that Ecuador’s judicial system has failed the population
it’s sworn to protect by letting the fossil fuel industry off the hook,
but with your help, we hope it can be the last. The
decision tarnishes the country’s groundbreaking Constitution by failing
to uphold the Rights of Nature, and it undermines the government’s
obligations to guarantee Indigenous peoples’ collective rights. 

With help from allies, including Amazon Frontlines, the Kichwa will take
their case to the highest court in Ecuador. In the meantime, they are
taking to the streets to decry this insult to justice and show that they
will not back down. 

Let’s help the Indigenous movement
organize, build their power, and win critical victories to protect their
rights and the planet!

For Justice in the Amazon,

Brian Parker

Senior Attorney

Amazon Frontlines

=================================

Zie ook: ‘De concentratie van CO2 in de atmosfeer passeert voor het eerst in de wetenschappelijk beschreven geschiedenis de grens van 420 ppm

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (!!!!)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud‘ (!!!!

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid‘ (ja ja……)

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Bolsonaro, de Braziliaanse president, heeft lak aan de oorspronkelijke volkeren en dat kost deze mensen het leven…….

Glenn Greenwald vervolgd voor het brengen van de waarheid en zijn seksuele geaardheid 

Braziliaanse natuurbeschermer vermoord door illegale houthakkers

Amazonegebied in brand, Black Rock verdient daar vele miljoenen mee

Ecuadoraanse
oorspronkelijke bevolking behaalt grote overwinning op de ‘Dag van de
Oorspronkelijke Bevolking’, voorheen Columbusdag
‘ (!!!!)

Waorani volk heeft 500.000 handtekeningen nodig voor het redden van hun woud en manier van leven vs. oliewinning

Het beschermen van de planeet is verworden tot een misdaad, veelal bestraft met moord‘ (!!!!)

 

Koninklijke Shell’: ondanks ‘groene beloften’ blijft CO2 uitstoot van dit bedrijf stijgen

Shell scherpt klimaatdoelen aan, ofwel greenwashing op ‘topniveau’‘ (greenwashing: met opzet een bedrijf duurzaam propageren, terwijl het tegendeel de werkelijkheid is)

Shell en BP op het valsgroene pad met ontkenners van de klimaatverandering(ja ja, men blijft ontkennen, hoewel Shell uit eigen onderzoek weet dat de verbranding
van fossiele brandstoffen de snelle klimaatverandering heeft veroorzaakt
en verder aanjaagt….)

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel‘ (!!!!)

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering‘ (!!!!)

Shell was al in 1989 overtuigd van klimaatverandering………….‘ (!!!!)

Shell
wist al in 1991 dat het gebruik van fossiele brandstoffen de
klimaatverandering veroorzaakt……….. De topschuldigen moeten worden
berecht!!

Exxon lobbyist (politicus) dagvaardt milieugroepen voor kennis bij Exxon over klimaatverandering…….‘ (ongelofelijk ook…..) 

Shell neemt Kosmos Energy over, ‘specialist in diepzeeboringen’, of: hoe Shell ook de diepzee verder ‘duurzaam’ wil vervuilen

Shell positief over LNG markt: hoe is het mogelijk? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Shell en Exxon lobbyen voor het behoud van eenmalige plasticverpakkingen‘ (!!!!)

Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro…….

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek weten wat de oorzaak is van de klimaatverandering, niets hebben ondernomen tegen
die klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden

BP fakkelt grote hoeveelheid gas af in Gelsenkirchen: ‘technische storing

Exxon en BP verbranden zonder enig nut jaarlijks miljarden kubieke meters aan gas

Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau‘ (een bericht uit mei 2019, dus 4 jaar na het klimaatakkoord van Parijs….)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen,
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays for Future meedoen…..)

BP daagt Greenpeace voor de rechtbank

Het grootste olieveld ter wereld: niet in Saoedi-Arabië maar in de VS >> het Permian-bekken

Frans Timmermans (PvdA Europese Commissie) op de valsgroene tour

Britse regering geeft na 2 jaar eindelijk rapport vrij over Britse schalie-olie- en schaliegaswinning 

Klimaattop Madrid bij voorbaat mislukt 

Shell
en Exxon die ondanks eigen onderzoek niets hebben ondernomen tegen
klimaatverandering, willen met subsidie CO2 opslaan in lege gasvelden
(de brutaliteit!!!!)

Uniper (energiebedrijf van Finse staat) bezig met rechtszaak tegen Nederlandse staat voor sluiten kolencentrales(bruinkoolverbrander en kerncentrale bezitter RWE doet hetzelfde!!) 

IETA, lobbygroep van oliemaatschappijen en andere grote vervuilers, manipuleert klimaattoppen 

Exxon in VS onder vuur vanwege de al decennialang voorradige kennis over de menselijke hand in de klimaatverandering‘ (!!!!)

BlackRock investeert in vernieling Amazonewoud, BlackRock ook verantwoordelijk voor suïcides door microkredietnemers‘ (!!!!)

Stop olieboringen in het Amazonegebied van het Waorani volk

Britse oliemaatschappij Amerisur bedreigt het bestaan van het Siona volk in het Colombiaanse oerwoud

Bolsonaro 8 maanden president: nu al 84% meer bosbranden in het Amazonewoud……

Mensenrechten-
en milieuactivisten worden massaal vermoord in Brazilië en Colombia,
waar het laatste land NAVO bases heeft…….
‘ (op haar grondgebied) (!!!!)

VS heeft Hondurese speciale eenheden getraind die protesten tegen een waterkrachtcentrale gewelddadig hebben neergeslagen……‘ (!!!!)

Hillary Clinton mede verantwoordelijk voor moord op Berta Cáceres………..‘ (!!!!)

Berta Cáceres voorvechter gelijke rechten en milieuactivist vermoord in Honduras

Hondurese activiste ontvoerd en vermoord (alweer…), met instemming van de VS………

Door VS gesteunde bewind in Honduras heeft de staat van beleg afgekondigd……..

Jurgen van den Berg, presentator van het NOS Radio1 Journaal heeft ze niet allemaal op een rij, ‘psies’ als zijn collega van Werven op BNR

Aangezien de BNR Ochtendspits steeds vervelender wordt en presentator van Werven zich ronduit als een kleuter gedraagt die denkt leuk te zijn, wijk ik steeds vaker uit naar Radio1, echter dat is allesbehalve een verbetering, wat een enorme klungel is de presentator van het Radio1 journaal, Jurgen van den Berg, de zakkenwasser die alles op een rij wil hebben en het liefst als zodanig aankondigt…. Ongelofelijk als je hoort hoe vaak hij een zin verkeerd begint en die dan maar halfbakken afmaakt, waarbij hij in het begin van die zin ronduit pruttelt, terwijl hij de zinnen die eindigen op een ‘S’ en zelfs een ‘T’ aanhoudt……. ha! ha! ha! ha! ha!

Afgelopen dinsdagmorgen stemde ik per ongeluk rond 9.15u. af op Radio1, en daar is rond die tijd altijd de ongelofelijke en belachelijke ‘Kritiek van Jan Publiek’ te horen, ook nog eens met echo aangekondigd door Hans Hogendoorn, een sukkel die met een 50er jaren machostem jongeren moet lokken….. Daar mag de luisteraar dan commentaar geven op blunders of andere opmerkingen maken, waar van den Berg bij blunders zich als een kleine jongen verontschuldigt en dan alsnog de zaak zo probeert te draaien dat hij het eigenlijk wel goed heeft gedaan……. Tenenkrommend slecht, jezus!! 

Hoorde van den Berg zeggen dat Leila (?) een oplettende luisteraar was, daar het haar was opgevallen dat de aankondiging van Standpunt NL, die altijd volgt na het nieuws en de reclame van 8.30 u., was verschoven naar voor 8.30 u. dus tussen de muziek waar je niet op zit te wachten bij een slechte nieuwszender en de reclame voorafgaand aan het nieuws van 8.30 u. Als je 1 keer als regelmatig ‘consument’ van Radio1 hebt geluisterd naar deze ‘vernieuwing’ in dat programma begrijp je dat dit onderdeel is verschoven, je moet wel dement zijn als je dat niet opvalt of niet begrijpt…….. 

Van den Berg heeft sinds een jaar of zo een vriendin en dat zal wel de reden zijn dat hij met een baard loopt en zijn haar op ‘Peaky Blinders manier’ laat knippen en scheren, je weet wel zoals jongens in de 50er en 60er jaren werden opgeschoren met een handbediende trimmer (waar je haar regelmatig in kwam vast te zitten). Hoewel de baard heel goed mogelijk een reactie kan zijn op de kinnebak haargroei van Bas van Werven, de concurrent op BNR, dit daar Radio1 met grote regelmaat ook dezelfde programmaonderdelen kopieert van BNR…… Voorts denkt men in het Radio1 Journaal met ongelofelijk veel ‘sportnieuws’ luisteraars te trekken, dit nog met elk halfuur zoals gezegd totaal overbodige muziek……. En voor dat ‘nieuws programma’ van de zogenaamd onafhankelijke NOS moet je ook nog eens belasting betalen……. (zo zegt men in dit programma en dat van de NOS in de avondspits, telkens weer dat fascist Navalny oppositieleider is, terwijl deze liegende ploert 2 à 3% van de stemmen haalt……

ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Nog even wat meer uitgebreid over Bas ‘psies’ van Werven, de lullende lachzak van BNR, hij presenteert ongeveer op dezelfde tijd als van den Berg, maar dan tot 10.00 u.: tot vervelens toe denkt deze hufter ‘ontzettend leuk’ het nieuws van het hele uur te moeten aankondigen op een ongelofelijk belachelijke manier, zo wist hij de nieuwslezer vanmorgen om 9.00 u. in verwarring te brengen met zijn suffe gelul….. 

Overigens liegt de mislukte zakkenwasser van Werven in elke uitzending door als hij iemand aan de telefoon krijgt te stellen dat ‘die persoon bij ons is’. Voorts liegt hij regelmatig jurist te zijn, terwijl hij na jaren ‘studie’ (feestvieren) zijn studie rechten moest afbreken daar hij totaal ongeschikt was…… 

Voorts zegt van Werven nooit goedemorgen tegen de luisteraars, maar tegen zijn sidekick die hem elke uitzending moet helpen, o.a. door te lachen om de meest onbenullige opmerkingen van van Werven…..

Verder heeft van Werven er geen moeite mee om over de meest lullige zaken te lachen en moet hij met grote regelmaat om zijn eigen ‘grappen’ lachen…… Onbegrijpelijk dat men van Werven niet al lang heeft ontslagen, terwijl BNR al een groot aantal mensen heeft ontslagen ‘vanwege’ de Coronacrisis, waaronder een paar mensen die veel beter zijn in presenteren en korte interviews afnemen…… 

Van Werven is goed in het pesten van collega’s zo heeft hij collega Maasbach weggepest bij BNR (zie de links aan het eind van dit bericht), onlangs had hij een vrouwelijke sidekick, maar dat was zeer kort, benieuwd wat daarvan de oorzaak is…….

Dezelfde van Werven heeft een hekel aan elektrische auto’s en daarmee heeft hij lak aan de vele slachtoffers die het ‘fossiele autoverkeer’ jaarlijks maakt (alleen in Nederland al 18.000 mensen die jaren eerder overlijden aan de gevolgen van langdurige auto-uitstoot inademing en dat na een akelig ziekbed)….. Niet vreemd dan ook dat hij een klimaatscepticus is, terwijl Exxon en Shell respectievelijk al in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit diepgravend eigen onderzoek wisten dat het verbranden van fossiele brandstoffen de oorzaak was (en is) van de snelle klimaatverandering……

Frank Zappa zei het al: “Kill ugly radio!!”

Zie ook: ‘Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking

‘Bomaanslag’ op kerkgebouw Krimpen aan den IJssel: de burgemeester is er echt emotioneel van

Wopke Hoekstra (CDA minister) wil diefstal van huurders gefaseerd afbouwen……..

Bas van Werven (presentator BNR) denkt dat de Duitse Bocht in directe verbinding staat met de Oostzee

Alarm Code Geel: Lara Rense (NOS) voedt Rusland-haat‘ (en zie de links in dat bericht naar meer westerse anti-Russische propaganda!!)

Duitsland in de ban van de 2 keer (!) met dodelijk novitsjok vergiftigde Navalny, NS2 en dreigementen uit VS‘ (ook met een somber kijkende Navalny….) (en zie de links in dat bericht!!)

Bas van Werven (pres. BNR) pest collega Maasbach (alweer) openlijk op de radio…..

BNR laat pesten op de radio toe >> Sjors Fröhlich: BNR heeft een pestprotocol…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!
(BNR zou een pestprotocol hebben, een protocol dat het opperhoofd [destijds Sjors Fröhlich] van BNR openbaarde
in Standpunt NL op Radio1, toen men het had over pesten door
volwassenen, terwijl in diezelfde tijd van Werven zijn collega openlijk
op BNR pestte zonder dat Fröhlich ingreep, later werd nitwit Fröhlich daarvoor beloond met de benoeming tot
burgemeester van Vijfheerenlanden……. Ongelofelijk!!)

Bas van Werven vindt het wel kies een collega keer op keer te treiteren op BNR………

Geert Jan Hahn en zijn ‘deskundige’ gekleurde kijk op Oekraïne…….. AAJAAAJAAAJ!!!‘ Leeghoofd Hahn werd later één van de eerste bipslikkende (gadver) sidekicks van van Werven.

Grote bedrijven als Coca-Cola en Pfizer steunen wetgeving die het gekleurde VS burgers onmogelijk maken te stemmen

De VS, het land dat zo vaak op de trom roffelt als zou het de promotor en beschermer zijn van democratie, steunt maar al te vaak juist antidemocratische krachten, zelfs terroristische dictators (zoals de reli-fascistische dictators in Saoedi-Arabië)…. In eigen land doet men in de VS niet anders: in een aantal door Republikeinen bestuurde staten, waaronder Georgia, zijn wetten aangenomen, ofwel in voorbereiding die het voor de gekleurde burgers moeilijk zo niet onmogelijk moet maken dat ze nog kunnen stemmen, niet alleen is dit een zware schending van democratische rechten (terwijl de VS in feite geen democratie is), maar geeft het ten overvloede nog eens aan dat de apartheid in de VS nog steeds onderhuids bestaat en dat racisme door een heel groot deel van de witte meerderheid als een normale zaak wordt gezien…….

Veel arme gekleurden wonen dichtbij zwaar vervuilende bedrijven, de overheden nemen de gezondheidsschade door de uitstoot van die bedrijven ‘voor lief’ en noemt de wijken waar deze mensen wonen ‘Sacrifice Zones….’* Zelfs de Coronacrisis laat zien dat er nog steeds apartheid bestaat in de VS, daar m.n. de gekleurde bevolking onevenredig hard is getroffen met veel overlijdens aan dat virus, wat alles te maken heeft met de grote armoede onder die bevolkingsgroep, armoede is dan ook een garantie voor een slechte gezondheid (waar velen zich niet eens kunnen verzekeren tegen ziektekosten), daar ongezonde goedkope voeding het immuunsysteem aantast en daarmee ‘de weg in het lichaam vrijmaakt’ voor besmettelijke ziekten als COVID-19……

Jake Johnson heeft op Common Dreams een artikel geschreven waarin hij de genoemde bedrijven en anderen waaronder Coca-Cola, Pfizer, AT&T en Walmart over de hekel haalt als sponsors van apartheid en racisme, daar deze bedrijven de Republikeinen steunen die juist uit alle macht proberen om het de gekleurden onmogelijk te maken nog hun stem uit te brengen in toekomstige verkiezingen…… 

De bedrijven waarom het gaat zeggen uiteraard niet dat ze voor het tegenhouden van gekleurden bij verkiezingen zijn, sterker nog: ze doen net alsof ze voor een eerlijk stemrecht zijn, echter in de praktijk blijven ze de sponsors van Republikeinen die het tegenovergestelde nastreven middels wetgeving…… Moet je nagaan: dit een goed jaar na de Black Lives Matter (BLM) protesten……

Zoals Trump een paar jaar geleden terecht opmerkte: als alle gekleurde ‘Amerikanen’ zouden stemmen zou de Republikeinse Partij nooit meer aan de macht komen…….

Lees het artikel van Johnson en zie wat een lachertje de democratie in de VS eigenlijk is:

Published onby

‘Follow the Money’: Corporations Gave $50 Million to GOP Lawmakers Behind Voter Suppression Onslaught

“No
matter how many PR statements Big Business puts out, its complicity
with the antidemocratic forces that want to make voting harder is
clear.”

by

The
cover of the new report from Public Citizen—titled “The Corporate
Sponsors of Voter Suppression”—features a photoshopped version of an
image of Georgia’s Republican Gov. Brian Kemp signing that state’s voter
suppression bill into law last month with a painting in the background
overlaid with logos of major corporate donors who have lavished campaign
contributions on the GOP in recent years. (Image via Public Citizen)

Since
2015, AT&T, Comcast, UnitedHealth Group, Walmart, and other big
businesses have donated a combined $50 million to state Republican
lawmakers who are currently supporting voter suppression bills across
the United States—generous political spending at odds with recent corporate efforts to rebrand as defenders of voting rights.

A new report
(pdf) released Monday morning by consumer advocacy group Public Citizen
found that during the 2020 election cycle alone, U.S. corporations
donated $22 million to Republican architects of voter suppression bills
that are advancing through state legislatures nationwide.

 “AT&T [since 2015] has given the most, $811,000,” Public Citizen
found, citing data from The National Institute on Money in Politics.
“AT&T is followed by Altria/Philip Morris, Comcast, UnitedHealth
Group, Walmart, State Farm, and Pfizer. Household names that fell just
out of the top 25 list… include Nationwide ($182,000), Merck
($180,000), CVS ($174,000), John Deere ($159,000), and Caterpillar
($157,000).”

“This is why you follow the money, not the good PR,” Public Citizen tweeted.

The group’s findings came after a number of prominent corporations—including AT&T, Comcast, and Georgia-based companies Coca-Cola and Delta—issued statements denouncing a sweeping Georgia voter suppression measure only after Republican Gov. Brian Kemp signed it into law last month.

Despite vocal demands for them to speak out and use their influence to fight the bill, those companies were largely quiet as the measure made its way through Georgia’s Republican-dominated legislature.

Between 2015 and 2020, according to Public Citizen, corporations
donated more than $10.8 million to Georgia Republicans who are
supporting the 26 voter suppression bills that have been introduced in
the state’s legislature this year. Corporations have also donated big to
voter suppression advocates in Texas, Arizona, Virginia, Iowa,
Pennsylvania, and Arkansas.

“From coast to coast, politicians that Corporate America helped elect
are pushing racist voter suppression laws,” Rick Claypool, research
director for Public Citizen’s president’s office and one of the authors
of the new report, told Common Dreams.

“No matter how many PR statements Big Business puts out, its
complicity with the anti-democratic forces that want to make voting
harder is clear,” Claypool added. “Corporations should keep their money
out of our democracy—and Congress must put the people back in charge by
swiftly passing the For The People Act.”

According to the latest tally
by the Brennan Center for Justice, legislators have introduced 361
bills with vote-restricting provisions in 47 states this year, and five
have become law.

Public Citizen @Public_Citizen

Corporate money to lawmakers supporting voter suppression:

AT&T – $810,915 

Comcast & NBC Universal – $439,700 

UnitedHealth – $411,200 

Walmart – $376,617 

State Farm – $315,370 

Pfizer – $308,085 

Koch – $293,000 

Verizon – $246,075

Spread their shame.

apnews.com/article/donald

4:10 PM · Apr 5, 2021

963

In the wake of the January 6 Capitol insurrection by a mob of Trump supporters, many large corporations vowed to temporarily suspend all political giving as they faced backlash for financially supporting Republican members of Congress who helped provoke the attack with brazen lies about the 2020 presidential election.

But Public Citizen argued Monday that such face-saving efforts—as
well as belated disavowals of voter suppression measures—”will amount to
a meaningless gesture if corporations continue to bankroll the bills’
supporters with future campaign contributions.”

“The days in which corporate America can fund politicians and then
claim no responsibly for their actions may be coming to an end,” the
group said. “Corporations seeking to demonstrate their reverence for our
democracy could best do so by ending their attempts to influence the
outcomes of elections at the federal and state levels.”

————————–

Our work is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 License. Feel free to republish and share widely.

=================================

* Zie: ‘De gezondheid van gekleurde mensen in de VS wordt opgeofferd voor de winsten van grote bedrijven: Sacrifice Zones……

Zie ook: ‘Het congres eist van
de tech CEO’s een meer agressieve censuur op de sociale media, om zo
macht uit te kunnen oefenen op die media
‘ (met o.a. aandacht voor de BLM protesten; voorts zie de links in dat bericht naar meer artikelen over censuur)

Malcolm X Day (21 februari) en de politie-moorden op gekleurde mensen waaronder Mitch Henriquez

Joe Biden, de nieuwe VS president heeft een ‘grote’ racistische geschiedenis

Alabama 15 september 1963: vier zwarte meisjes vermoord, met een herdenking door Martin Luther King en John Coltrane‘ (met o.a. een video waarin Billie Holiday het nummer Strange Fruit zingt)

Regeringen gebruiken dezelfde tactiek die wordt gebruikt in verpleegtehuizen voor demente bejaarden: houdt de bevolking op een dwaalspoor om opstand te voorkomen

De VS oorlog tegen ‘landelijk terrorisme’ is een definitieve stap naar een volledige politiestaat…….‘ (en zo kan men ook demonstraties als die van BLM verbieden)

Beyond Vietnam: tijd om de stilte te doorbreken, een toespraak van Martin Luther King, een les ook voor de huidige tijd‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Joe Biden belazert het volk en de rel op Capitol Hill leidt tot Patriot Act II: totale controle op het volk, ofwel de vorming van een totale politiestaat‘ (uiteraard zal dit ook tegen gekleurde actievoerders worden gebruikt….)

Rellen op Capitol Hill: burgeroorlog in VS dichterbij dan de laatste 155 jaar en de roep om censuur klinkt harder dan ooit

Fred Hampton 30 augustus 1948 – 4 december 1969, in koelen bloede vermoord door de politie en de FBI

Politieracisme en -geweld tegen oorspronkelijke volkeren van Canada‘  

Black
Lives Matter in de VS: nog een politiemoord op een zwart gekleurde man
vanwege diens kleur, zonder dat de daders werden gestraft

New Jersey police shooting: Bodycam video released in killing of unarmed black man
(nog een zwarte man die werd vermoord door de politie en dan durft men
in de VS onder leiding van de psychopathische fascist Trump, de niet
centraal geleide organisatie Black Lives Matter, als een
terreurorganisatie neer te zetten…..) 

#ADEMBENEMEND: Nederlandse hiphopscene laat zich horen tegen racisme

Black Lives Matter: 3 zwarte mannen gelyncht in de VS en de doodsbedreiging tegen coureur Bubba Wallace

BLM:
Politie VS schiet, vermoordt en zet meer mensen gevangen dan andere
ontwikkelde landen: ‘de cijfers’ van CNN, vooral schrikbarend als het om
gekleurde mensen gaat

Trump en Fox zijn uit op een militaire coup‘ (o.a. over de bemoeienissen van Trump met de demonstraties tegen racistisch politie geweld)

Rayshard Brooks: weer een gekleurde VS burger die om niets werd vermoord door de politie

Black Lives Matter, maar niet voor BBC First: Midsomer Murders met racist John Nettles wordt gewoon uitgezonden

Leopold
II en wit geweld in Congo: Geert Jan Hahn (BNR) weer eens uit de bocht:
een beeld van 150 jaar geleden is het oudste beeld in België
‘ 

Vriendschappelijke en handelsrelaties met landen die minderheden vervolgen moeten worden gekapt

Militairen op de straten van Washington: VS op weg naar een burgeroorlog

Obama en ‘change’ n.a.v. de moord op George Floyd: een ongelofelijke hypocriet aan het woord 

Brekend nieuws: militairen op straat in Washington!! 

‘Donald Trump geeft gekleurde burgers een schop na, mensen die al extra worden getroffen door COVID-19

VS politiegeweld tegen demonstranten is illegaal volgens internationale wetten: VN veroordeel dit geweld!!‘ 

Black Lives Matter: een cartoon

Trump
poseert met bijbel, waarvoor hij een vreedzame demonstratie met grof
geweld middels traangas en rubberkogels uit elkaar heeft laten jagen

Politiemoord
op George Floyd: de druppel die de emmer deed overlopen, waar tevens
sociale achterstand een motivering is, zoals in Frankrijk, Chili en
andere landen
‘ 

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef

Uitrusting Politie VS versus die van medisch hulpverleners‘ 

Politie VS infiltreert protesten n.a.v. de dood van George Floyd en zet aan tot geweld‘ 

George Floyd: de voortdurende politiemoorden op gekleurden in de VS: de witte overheersing met vervolging van gekleurden…..

Trump wil sociale media ontdoen van factcheckers die de Republikeinen de bel aanbinden vanwege nepnieuws en andere bagger

Voor meer berichten over het stemrecht, klik op dat label, direct onder dit bericht. 

De concentratie van CO2 in de atmosfeer passeert voor het eerst in de wetenschappelijk beschreven geschiedenis de grens van 420 ppm

De hoeveelheid deeltjes CO2 in de atmosfeer heeft voor het eerst in de door wetenschappers beschreven geschiedenis de grens van 420 ppm overschreden (ppm >> deeltjes per miljoen, of Engels: Parts Per Million)……. Eén en ander werd gemeten door het Mauna Loa Observatory op het grote eiland van Hawaï..

Toen het onderzoekscentrum van de National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) haar metingen begon aan het eind van de 50er jaren van de vorige eeuw was die concentratie rond de 315 ppm, afgelopen zaterdag gaf de gemiddelde meting aan dat het aantal deeltjes per miljoen op 421,21 lag…….

Voorbijgaan aan 420 ppm hoeveelheid broeikasgas in de atmosfeer is een verontrustende stap dichterbij de verdubbeling van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer dan in de pre-industriële situatie……. Het overschrijden van de grens met 416 ppm CO2, betekent dat we het middelpunt hebben bereikt tussen de pre-industriële concentratie CO2 van 278 ppm en de verdubbeling van dat cijfer 556 ppm….. Hoewel de meting van zaterdag een meting was op die dag (ofwel niet gezegd dat dit nu nog zo is) moet niet vergeten worden dat de hoeveelheid CO2 deeltjes de laatste maanden hoger was dan 417 van die deeltjes per miljoen…..

Het verdubbelen van de CO2 uitstoot zal leiden tot een klimaatopwarming van 2,6 tot 4,1 graden Celsius en zal eerdere gematigde voorspellingen te niet doen….. Het is zelfs zo dat de 1,5 graad Celsius opwarming in het jaar 2100, die werd afgeproken tijdens de klimaattop van Parijs, al in 2024 kan worden gehaald en zelfs dan al hoger kan uitvallen….. 

In het artikel over deze zaak op Common Dreams, geschreven door Kenny Stancil en hieronder weergegeven, stelt deze terecht dat we niet alleen met CO2 te maken hebben, maar ook met methaangas en zwavelhexafluoride, ook dat zijn broeikasgassen die met grote hoeveelheden worden uitgestoten en opgeslagen in de atmosfeer, waarbij methaangas een meer dan 80 keer zo sterk broeikasgas is dan CO2….. Ook de hoeveelheid zwavelhexafluoride is flink gestegen, al gaat dat om 10 deeltjes per biljoen, is deze hoeveelheid verontrustend, zeker als je bedenkt dat deze hoeveelheid een verdubbeling is van het cijfer in 2003…… 1 molecuul zwavelhexafluoride kan 23.900 keer meer opwarmen dan 1 molecuul CO2…… (deze stof wordt o.a. gebruikt als isolatiemateriaal in energiecentrales en de rest van het elektriciteitsnet)

Volgens Zeke Hausfather, een wetenschapper van het ‘Breakthrough Institute in California’, zal zelfs als de uitstoot in zeer korte tijd zou zijn afgenomen, de aarde nog jarenlang zal opwarmen, dit daar de opwarming zich niet in een paar dagen heeft voltrokken, maar vanaf de industriële revolutie…. Wat overigens niet genoemd wordt is het cumulatieve effect dat al lang optreedt bij de opwarming van de aarde, zo komt door het verdwijnen van ijs en sneeuw in het arctische gebied en van gletsjers zeewater vrij dan wel rotsen of aarde, deze nemen de warmte op terwijl ijs en sneeuw de zonnewarmte terugstralen, daardoor warmt de aarde nog sneller op waardoor er nog meer ijs en sneeuw afsmelt, enz. enz….. Hetzelfde geldt voor de grote hoeveelheden methaangas die vrijkomen door het smelten van de permafrost, deze warmt de aarde nog sneller op waardoor er nog meer methaangas vrijkomt enz. enz…… (methaangas blijft overigens niet zo lang in de atmosfeer aanwezig dan CO2, echter de hoeveelheden zijn wel degelijk desastreus…….)

Dan komen er nog gigantische hoeveelheden CO2 en methaangas vrij bij het verbranden van oerwoud, dat vorig jaar weer een record liet zien, verbranding voor het houden van intensieve veehouderij, dan wel voor het telen van soja als voedsel voor de enorme hoeveelheden ‘consumptie dieren’ die wereldwijd worden gehouden, zo is Nederland na China de nummer 2 importeur van die soja….. De wereldsojaproductie gaat voor meer dan 80% naar diervoer……. In Nederland wordt jaarlijks een hoeveelheid van 600 miljoen dieren gehouden die worden groot en doodgemarteld en die enorme veestapel zorgt ervoor dat Nederland een onevenredig grote uitstoter is van methaangas (door die dieren geproduceerd) en daarmee is Nederland eveneens een onevenredig grote aanjager van de klimaatverandering…… (‘waarin een klein land al niet groot kan zijn….’) Overigens werd een paar maanden geleden bekend gemaakt dat de gehele EU veestapel goed is voor een grotere uitstoot aan CO2 dan alle autoverkeer in dat deel van Europa……

Lees het artikel van Stancil en zegt het voort: het is de hoogste tijd dat de mensheid wakker wordt en probeert de klimaatverandering nog enigszins af te remmen (stoppen zoals men in Parijs en later in Madrid heeft afgesproken, is schier onmogelijk!!

Published on by

‘We Have to Act’: Atmospheric CO2 Passes 420 PPM for First Time Ever

“It
is truly groundbreaking,” Greta Thunberg said of the growing
concentration of the heat-trapping gas. “And I don’t mean that in a good
way.”

by

Activists
hold signs reading “We Are Treating the Symptoms, Not the Cause” and
“There Is No Planet B” during a climate justice demonstration outside
the Spanish Parliament on September 25, 2020 in Madrid. (Photo: Pablo
Blazquez Dominguez via Getty Images)

The
concentration of atmospheric carbon dioxide surged past 420 parts per
million for the first time in recorded history this past weekend, according to a measurement taken at the Mauna Loa Observatory on the Big Island of Hawaii.

When the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA)
research station “began collecting CO2 measurements in the late 1950s,
atmospheric CO2 concentration sat at around 315 PPM,” the Washington Post reported. “On Saturday, the daily average was pegged at 421.21 PPM—the first time in human history that number has been so high.”

Climate activist Greta Thunberg took notice of NOAA’s most recent
data on CO2 levels. She described the first-ever documented eclipse of
420 PPM of CO2 in Earth’s atmosphere as “truly groundbreaking.”

Greta Thunberg  @GretaThunberg

Is this is confirmed, then it is truly groundbreaking to say the least.
And I don’t mean that in a good way…

CO2_Earth
@CO2_earth

421.21
ppm #CO2 in Earth’s atmosphere on April 3, 2021 

HIGHEST
EVER daily average at the Mauna Loa Observatory & 1st time >
420 ppm
Up
from 415.60 ppm a year ago 
#NOAA
source: https://esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends/monthly.html
http://CO2.Earth
records: https://co2.earth/co2-records

Image

 

12:42 PM · Apr 5, 2021 7.2K

240  Copy link to Tweet

Exceeding 420 PPM of the heat-trapping gas “is a disconcerting
milestone in the human-induced warming of the planet, around the halfway
point on our path toward doubling preindustrial CO2 levels,” the Post noted, adding:

There is special significance in reaching and surpassing a concentration of 416 PPM. It means we’ve passed the midpoint between preindustrial CO2 levels, around 278 PPM, and a doubling of that figure, or 556 PPM.

The record of 421 PPM reached Saturday is just a single point and occurred as CO2 levels are nearing their yearly peak. But the levels over the past two months, of more than 417 PPM, signal that the annual average concentration is likely to exceed 416 PPM.

While the growing concentration of atmospheric CO2—which increases the global average temperature and the number and severity of extreme weather events—is
a long-term trend that corresponds with the rise of fossil fuel-powered
capitalism, it has accelerated particularly rapidly since the 1970s.

Steve Bowen  @SteveBowenWx

CO2 concentration at the Mauna Loa Observatory reached a daily record of 421.21 Parts Per Million (PPM) on April 3. This is the first time in the recent measured record that PPM has topped 420 PPM. This map shows peak PPM values per year dating to the 1970s. Notice a trend? 

Image

 

6:42 PM · Apr 5, 2021

146     19

Copy link to Tweet

The doubling of atmospheric CO2 is expected to increase Earth’s temperature by 2.6 to 4.1ºC above preindustrial averages, a level of planetary heating that would “rul[e] out more modest warming scenarios,” as the Post noted.

“Even if greenhouse gas (GHG) emissions were to plummet overnight, the planet would continue warming for years to come,” the Post
added. That’s because, as Zeke Hausfather, a climate scientist at the
Breakthrough Institute in California, told the newspaper: “The amount of
warming that the world is experiencing is a result of all of our
emissions since the industrial revolution—not just our emissions in the
last year.”

As the Post reported, CO2 isn’t the only GHG with “worrying trends.” Emissions of methane and sulfur hexafluoride have spiked, too.

Although
methane doesn’t remain in the atmosphere as long as CO2, it absorbs
heat much more effectively, which means that it greatly exacerbates the
climate crisis. According to the Environmental Defense Fund (EDF VS), methane is 84 times more potent than CO2 in the first two decades after its release. 

Here’s the Post
on sulfur hexafluoride, a GHG that “results from the production of
insulators used on electrical grids [and] also reached all-time records
of 10 parts per trillion”:

While its
concentration remains orders of magnitude more dilute than that of most
other major greenhouse gases, its rate of increase in the atmosphere has
doubled since 2003.

Sulfur hexafluoride is also thousands of times more potent—a single molecule can cause 23,900 times more warming than
a molecule of CO2. And a single molecule of sulfur hexafluoride can
stick around in the atmosphere for more than three millennia.

While the Paris climate agreement seeks to limit the rise in annual mean global temperature to 1.5°C above preindustrial averages by the end of the 21st century, the World Meteorological Organization warned last year that there is a 20% chance the world will hit or surpass that level of warming in at least one year by 2024.

“The science is clear,” United Nations Secretary-General António Guterres said
in December. “Unless the world cuts fossil fuel production by 6% every
year between now and 2030, things will get worse. Much worse.”

As forest ecologist Giorgio Matteucci tweeted Monday, “We have to act!”

———————

Our work is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 License. Feel free to republish and share widely.

==================================

Zie ook: ‘Vreedzame klimaatactivisten in Italië veroordeeld tot straffen van 6 maanden tot 3 jaar…….‘ (‘logisch toch dat je wordt gestraft als je de wereld wilt redden??’

De permafrost ontdooit op grote schaal aldus nieuw onderzoek: een enorme aanjager van de klimaatverandering‘ (en zie de links in dat bericht)

De namen van de grote banken die investeren in de vernietiging van de aarde

60
banks have poured $3.8 trillion into fossil fuel financing that’s
wrecking the climate, violating Indigenous rights, and fueling forest
fires around the world.
‘ 

De meting van de luchtkwaliteit in de EU wordt eindelijk bijgesteld naar meer gezonde niveaus‘ (was dat maar waar: lees het bericht!!)

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ 

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie
(alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op
jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit…..
ha! ha! ha! ha!
)

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws
(een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen >>
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays For Future meedoen…..)

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….‘ (een bericht uit 2015, destijds waren deze 2 PvdA hufters politici bewindslieden in Rutte 2)

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie’ (en zie de links in dat bericht!!)

Op Facebook worden gebieden in het Amazonewoud verkocht‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Een
meer dan 1.400 km lange oliepijpleiding in Oost-Afrika een gevaar voor
meer dan 30 miljoen mensen, een enorm aantal dieren en kwetsbare natuur
‘ (waarin Total een belangrijke en smerige rol speelt….)

Shell, Exxon, Total, Dupont, Dow en anderen lobbyen bij Trump om afval plastic te exporteren naar Afrika

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……

Shell:
greenwashing door dit bedrijf ten overvloede nog eens door de mand
gevallen >> bedrijf steunt klimaatsceptische lobbygroep

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

‘Brekend nieuws’: Rutte (VVD premier) stelt bedrijfsleven gerust wat betreft de energietransitie

VS ministerie van energie noemt fossiele brandstof ‘vrijheidsmoleculen en vrijheidsgas….’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!‘ 

Ralph Hamers: ING belegt ‘nog maar’ voor 4 miljard in fossiele brandstoffen…… ha! ha! ha! ha! ha!

VN chef Guterresz geeft alarmcode rood af voor de wereld in 2018 en niet alleen vanwege het milieu of klimaat……‘ (een bericht uit 2018)

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….‘ (een bericht uit 2015, destijds waren deze 2 PvdA hufters politici bewindslieden in Rutte 2)

Voor (veel) meer berichten over de klimaatverandering, klik op dat label, direct onder dit bericht.

VVD bejaarden en andere ‘vips’ beschermen Rutte (VVD premier), logisch veel van hen hebben ook volop gelogen en bedrogen zonder te worden gestraft

Ongelofelijk als je bejaarde ex-politici van de VVD en andere vips hoort over oplichter en leugenaar Rutte, alsof er een onschuldige is veroordeeld tot 10 jaar gevangenisstraf en alsof hij nooit eerder heeft gelogen noch de boel op andere manieren op grote schaal heeft belazerd…… In werkelijkheid heeft deze ploert zoals je uit het voorgaande al kan destilleren, aantoonbaar onnoemelijk vaak gelogen en vooral de grote onderlaag van het volk enorme oren aangenaaid. Om te beginnen belazerde hij het volk met met leugens over het Oekraïne referendum en het referendum over de EU grondwet, daarbij heeft hij de tegenstemmers die deze 2 referenda hebben ‘gewonnen’ echt op een schunnige manier bedonderd…..

Liegen? Neem alleen al de belofte die hij jarenlang herhaalde op Prinsjesdag dat niemand erop achteruit zou gaan, waar de wanpresterende hufter Rutte ruim 5 miljoen mensen telkens weer heeft bedrogen…… Dezelfde Rutte die een totaal fout beleid voerde op de bankencrisis waardoor honderdduizenden mensen hun baan verloren en degenen onder hen van boven de 45 zijn voor het overgrote deel nooit meer aan de slag gekomen, dat moeten er minstens 300.000 zijn……. Vergeet niet dat we gepimpte werkloosheidscijfers hebben, zo worden bijstandgerechtigden niet meegeteld (van wie een groot aantal 100% arbeidsongeschikt is) en krijgen de mensen die met een partner samenwonen, na een korte periode WW geen bijstand daar hun partner 10 cent teveel verdient, deze mensen worden evenzo ‘vrolijk’ niet meegeteld….. Deze schandelijke misstand is te danken aan de VVD (met Rutte aan het stuur), het CDA, de PvdA, D66, ChristenUnie en dat met gedoogsteun van de christelijk fundamentalistische SGP hypocrieten……

Twee oplichters bij elkaar: beiden NB ministers >> Grapperhaus en Rutte 

Gistermorgen rond 8.22 u. de bejaarde ex-VVD politicus Weisglas op BNR, deze kwezel stelde bedroefd te zijn dat Segers van de ChristenUnie niet meer met Rutte wenst te regeren….. ha! ha! ha! ha! ha! Hoezo bedroefd? Omdat Rutte met z’n leugens, oplichterspraktijken en andere rotstreken het voor elkaar kreeg dat een groot deel van de 2 miljoen mensen die op hem stemden blind zijn en dat met een IQ van rond de 80, terwijl de rest van die voorkeursstemmers het prima vindt dat Rutte de boel belazert?? Je kan Segers hooguit verwijten dat hij alsnog 4 jaar met een destijds al lang bekende aartsleugenaar en oplichter als premier heeft willen regeren en nu plotseling aan de rem trekt, bovendien waarom steunde deze christenknurft dan niet de motie van wantrouwen??!!! 

Dat de bejaarde oorlogsmisdadiger Bolkestein zijn maatje Rutte met dezelfde misdaden op zijn naam steunde is al helemaal geen verrassing, deze schoft heeft het liegen tot een politieke alledaagsheid gemaakt (hij is één van de hoofdverantwoordelijken voor het vergassen van Koerden door destijds president Saddam Hoessein, daar hij tegen de waarschuwing van deskundigen en zijn ambtenaren in, van Anraat meermaals exportvergunningen gaf voor belachelijke grote hoeveelheden grondstoffen waarmee je zenuwgas kan maken……

Verder heeft Rutte veel te weinig gedaan aan de luchtkwaliteit, zodat Nederland onderaan bungelt als het gaat om die kwaliteit in EU-lidstaten en daarmee is hij tevens een massamoordenaar, immers jaarlijks sterven in Nederland rond de 18.000 mensen aan het jarenlang teveel inademen van auto-uitstoot…… Daardoor heeft een groot aantal kinderen ook nog eens long- en luchtwegklachten opgelopen (en dat gaat zover tot kankers), dit nog naast psychische aandoeningen, zoals een paar jaar geleden na langdurig onderzoek werd geconstateerd…. Nee, Rutte heeft het ‘uitstekend gedaan!!!’

Overigens had ook Zwagerman gistermorgen in haar column op BNR commentaar op Rutte en de bejaarden die hem steunen, terwijl ze zelf onlangs nog toegaf altijd VVD te stemmen…….. (nogmaals alsof het de eerste keer was dart Rutte de boel besodemieterde…..)

Gistermorgen in Standpunt NL had men het ook over Rutte en daar hoorde ik als na het debat vorige week een paar figuren die stelden dat Rutte niet weg mag, dit vanwege het bestrijden van het Coronavirus…… ha! ha! ha! ha! ha! Imbecielen die werkelijk denken dat hij het goed heeft gedaan op dat dossier, terwijl hij de ene blunder op de andere stapelde……. Sterker nog hij is de hoofdoorzaak van het feit dat we te weinig IC bedden hebben in dit land en dat er ziekenhuizen zijn gesloten, zodat plattelanders in noodsituaties met een ambulance een te lange aanrijtijd hebben naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis….. Verder is Rutte de hoofdverantwoordelijke voor de grote hoeveelheid Nederlanders die in armoede moeten leven en onder hen zijn onnodig veel mensen gestorven aan het virus……… (door armoede hebben velen een slechte conditie, daar ze geen  geld hebben voor gezond voedsel……) Een vrouw met de naam Fens belde in en stelde plompverloren dat Rutte ons door allerlei ‘crisissen’ heeft geleid…… Ja en hoe?? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! De eerste beste docent had het 100 keer beter gedaan, jezus wat een gekken in dit land!!! 

Vanmorgen in Standpunt NL Micha de Winter die stelde dat het gedoe tijdens het debat over Rutte ging om akkefietjes en je naar de koers van Rutte op de lange termijn moet kijken…… ha! ha! ha! ha! Ja de Winter zie het voorgaande, echt een ‘geweldige koers en ook een geweldig omgaan met de Coronacrisis……’ 

Ook Arnon Grunberg heeft Rutte de hemel ingeprezen, door te stellen dat je niet alleen moet kijken naar het liegen en bedriegen van Rutte, maar naar wat hij heeft gepresteerd….. Ja Grunberg, jij was embedded bij de Nederlandse troepen in Afghanistan, een illegale oorlog waar Nederland niet eens aan had mogen deelnemen en waar duidelijk is dat Nederland in dat land (en in Irak) ook nog eens massamoorden heeft begaan, kortom Rutte is zoals eerder opgemerkt hoofdverantwoordelijke voor Nederlandse oorlogsmisdaden!! Maar ‘wat een geweldige vent hè?’ (en wat ‘fijn’ dat jij je hebt laten misbruiken door Defensie om embedded te gaan, enorme sukkel!!)

Rutte is verder oorlogsmisdadiger door het meedoen van
Nederland aan illegale oorlogen van de VS in Noord-Afrika en het
Midden-Oosten (en in Afghanistan, zoals zojuist besproken…..)

Ongelofelijk!!!! En dan te bedenken dat Rutte al jaren de meest ongeloofwaardige persoon is in Nederland…… Hoorde hem gisteren na 17.00 u. op Radio1 nog een grote bek opzetten tegen PvdA huppeltrut Ploumen en hoewel ik dat een ronduit een kwaadaardige persoon vind, is het toch van de zotte dat Rutte is blijven zitten wat ten overvloede aangeeft dat hij elk ethisch en moreel besef mist….. 

Met dit alles heeft Rutte ten eerste niet alleen zichzelf, maar ook Nederland zwaar te kakken gezet in het buitenland!! Ten tweede toont hij met zijn grote bek aan wat velen al langer denken: de meeste politici zijn totaal onbetrouwbare psychopaten!! Voorts geeft hij een voorbeeld aan de jeugd: als maar 10% van de jongeren zijn voorbeeld volgt kunnen we in de nabije toekomst nog ‘lachen’ in dit land: jongeren die zonder schroom de misdaad in zullen stappen en jongeren die het normaal zullen vinden dat je alles en iedereen mag besodemieteren, niet alleen in de gewone maatschappij maar ook in de politiek, alsof daar niet al meer dan voldoende oplichters zitten, wat zal leiden tot nog meer wantrouwen in de politiek……. Eén voordeel: de kans op een grote opstand wordt dan pas echt levensgroot!!! (en dat mag tijd worden, ook al zal dit hoogstwaarschijnlijk een uiterst gewelddadige opstand zijn……)

Tot slot nog dit: de VVD is een partij van misdadigers, zie alle schandalen de laatste paar decennia waarbij VVD politici waren betrokken……

Zie ook: ‘BREKEND NIEUWS: Rutte
(VVD premier) treedt af en biedt z’n excuses aan voor al z’n 1.000
leugens en zogenaamde vergeetachtigheid!!
‘ (voor de ‘goede orde’: dit is sarcastisch bedoeld)

Rutte
(VVD premier) liegt voor duizendste keer en heeft geen weet meer over
wat hij heeft gezegd, of nee dat weet hij wel, of nee……..

Hoe
kan je 2 bestuurders aanstellen als ‘onafhankelijke verkenners’: Radio1
met campagne om ‘koning’ W.A. aan te stellen ha! ha! ha! ha!

Ollongren
(D66 minister) en Jorritsma (VVD Eerste Kamer) ‘nemen de schuld op
zich’ voor de schunnige notitie waarmee ze Omtzigt de Kamer uit wilden
werken

Verkiezingsuitslag:
Nederland kiest voor verdere bezuinigingen op gezondheidszorg, jacht op
toeslagontvangers, bescherming van belastingontduiking en waardeloos
beleid op de Coronacrisis
‘ (nog vergeten in de kop: de keus voor verdere onbeschofte huurstijgingen….)

Rutte (premier) en zijn VVD staan achter het openbaren van de namen van fraudeurs als die van het kinderopvangtoeslagschandaal‘ (dit stond in het VVD verkiezingsprogramma, ondanks het kinderopvangtoeslagschandaal…)

D66 laat niemand vallen, behalve dan de huurders en de mensen die recht hebben op toeslagen…….‘ 

Rutte (VVD premier) en zijn grootste leugen tijdens de verkiezingscampagne, plus een tip voor huurders‘ 

Verkiezingen 2021: waar zijn de jongeren van Fridays For Future?

PvdA reageert op oproep tot medemenselijkheid met vluchtelingen, ofwel de zoveelste waardeloze verkiezingsbelofte

Wopke Hoekstra (CDA minister) wil diefstal van huurders gefaseerd afbouwen……..

En terzijde wat betreft Ollongren en Rutte 3: ‘Huizenprijs
met hoogste stijging in bijna 20 jaar, terwijl huurders intussen tot
10% meer betalen voor een dak boven het hoofd dan kopers……

En dan nog deze link: ‘Roep om censuur op het internet nu ook van actiegroep DeGoedeZaak: een HeelFouteZaak!!
(vanwege de vermeende haatspraak tegen vrouwelijke bestuurders als
D66’ers Ollongren, Kaag en ChristenUnie dierenmishandelaar Schouten)

Poolse godsdienstwaanzinnige ‘rechter’ wil worden aangenomen door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (ECHR)

Ongelofelijk maar alweer waar: Aleksander Stępkowski, een rechter die is gelieerd aan de extreem rechtse katholieke organisatie Ordo luris, wil opgaan als rechter voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM >> Engels: European Court of Human Rights ofwel: ECHR). Ongelofelijk te lezen dat de zogenaamde humanitaire organisatie Ordo luris in meerdere EU landen een kantoor heeft, ook in Nederland!!!

De schoftenbende Ordo luris staat o.a. voor een verbod op seksuele voorlichting, bij overtreding strafrechtelijk te vervolgen en is verder tegen rechten voor vrouwen en LGBT mensen, alsof we gvd terug zijn in de 18de/19de en begin 20ste eeuw……. En mensen het zal me weer niet verbazen als deze organisatie wordt gesubsidieerd door overheden…… Ordo luris zou staan voor mensenrechten….. ha! ha! ha! ha! Ja, voor het tenietdoen van mensenrechten als vrijheid van meningsuiting, gelijkschakeling man en vrouw en voor het recht om je eigen geaardheid te volgen……

Uiteraard is Ordo luris tegen abortus en euthanasie, wat mij betreft zijn dat zwaarwegende mensenrechten…… De Poolse regering heeft eerder dit jaar een wet aangenomen waarmee abortus in het geheel werd verboden, alleen als het leven van de moeder gevaarloopt, of als de zwangerschap het gevolg is van verkrachting of incest, een wet die is ingegeven door Ordo luris en aanhangers van deze fascistische organisatie zoals ‘rechter’ Stępkowski…… In januari en begin februari werden er in Polen grote demonstraties gehouden tegen dit wetsvoorstel, echter daar heeft de fascistische regering van de PiS (partij >> in het Nederlands een heel toepasselijke verkorting!!) lak aan……. Uiteraard moet ook hier weer worden gewezen op hoofdverantwoordelijkheid van de wolf in schaapskleren paus Bergoglio alias Franciscus, die niets onderneemt tegen dit soort organisaties, zoals deze paus ook niets doet tegen homo- en LGBT-vervolging die in arme landen nog steeds van de rk kansels wordt gepredikt…….

Het is zelfs zo zot dat deze Stępkowski en Ordo luris, LGTB vrije zones willen instellen………. 

Te gek dat godsdienstwaanzinnige Aleksander Stępkowski zelfs heeft mogen solliciteren als rechter bij het ECHR, alsof je willens en wetens een vacature openstelt voor kindermishandelaars bij de kinderbescherming…… Overigens te vergelijken met het aanstellen een paar jaar geleden van de reli-fascistische staat Saoedi-Arabië bij de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties >> United Nations Human Rights Council (UNHRC)……. Over kinderbescherming gesproken: meerdere mensen uit EU lidstaten, waaronder Nederland, die niet voor hun kind konden zorgen en die daarom dreigden hun kind kwijt te raken, zijn naar Polen gevlucht en kregen daar asiel, gegeven door rechters als deze waanzinnige hufter……. 

Lees en teken de petitie ajb, een petitie gericht aan het ECHR om opperploert Stępkowski vooral niet aan te stellen als rechter en zegt het voort: geen grove mensenrechtenschender als rechter bij dit hof!! (overigens alleen al dat zo’n figuur kan worden aangenomen geeft ten overvoede aan dat de EU zo snel mogelijk helemaal moet worden afgebroken, wat is er mis met een EEG 2.0, waarbij we ook economische kunnen samenwerken en van mijn part de grenzen laten zoals we die nu kennen, kan Groot-Brittannië ook weer meedoen!!) 

A religious fundamentalist as our judge

David – WeMove Europe info@wemove.eu

Abortion ban. Punishing sexual education. Restrictions on divorces. This and many more similar moves have already been implemented or discussed in Poland. Can this become reality in other European countries too?

One fundamentalist Catholic group, disguised as a think-tank, stands behind all these proposals. It is called Ordo Iuris and it produces draft bills and lobbies governments. Now its founder is running for a judge in the European Court of Human Rights (ECHR). [1]

This court is a place where everyone of us can seek justice if
our country fails to protect our human rights. More than 6,500 people
have done so in the last year alone. [2] But with a fundamentalist judge, the chances will shrink for a ruling in favour of our rights.

On 9 April, the candidates for ECHR judges will be interviewed and approved.
The committee responsible for the decision consists of politicians. If
we demonstrate to them that this man is a threat to human rights, they
will likely reject him.

SIGN NOW

Ordo Iuris is already present in Croatia, Lithuania, Estonia, Spain, Belgium, Germany, France, Italy and the Netherlands. Gaining
a place in the ECHR is part of a long term plan to act at the European
level, in order to implement a fundamentalist religious agenda.

For most people, being religious means being kind to their neighbour. But not for Ordo Iuris.
Within the Catholic community, this small minority group takes religion
to extremes that negate all that kindness and cause many people,
especially women, to suffer.

Ordo Iuris lawyers in Poland have drafted bills
to ban and penalise abortions, to criminalise sexual education and to
restrict in-vitro fertilisation.
They also produced a template
charter text that was adopted by local governments that created Poland’s
infamous “LGBT-free zones”. Recently, they even started discussing
restrictions or a ban on divorce. [3]

But Poland is not enough, and now, their aim is Europe.
We have shown numerous times that human rights, women’s rights, and
minorities rights are at the core of what our community fights for.
Together, we are in the right place to prevent people who systematically
plot how to dismantle our rights from taking over our courts and
institutions.

SIGN THE PETITION

In solidarity,

David (London), Marta (Warsaw) and the entire WeMove Europe team

 

PS: In Poland, Ordo Iuris lawyers occupy important
positions in government ministries, academia, the judiciary and they
even advise the Polish President. [4] Now, they want to replicate this
tactic in Europe. Sign and stop them.

References:

[1] His name is Aleksander Stępkowski.

[2] https://www.echr.coe.int/Documents/Stats_month_2021_ENG.PDF

[3] [4] https://www.epfweb.org/sites/default/files/2021-03/EPF%20Ordo%20Iuris%20-%20EPF%20Intelligence%20brief.pdf

 

You Move Europe is an online action platform dedicated to help making Europe a more democratic, environmentally and socially just place. You Move Europe puts power in your hands. If you have an idea to make Europe a better place, You Move Europe helps you make it a reality. Petitions on this platform are started and
run by civil society groups and members of the public. WeMove Europe
hosts these petitions and they are in line with our values but they are
not necessarily endorsed by WeMove
Europe.

=========================================

Zie ook: ‘Twee vrouwen staan in Polen terecht voor afbeelding van maria met aureool in regenboogkleuren

Poolse vrouw gearresteerd voor afbeelding van ‘maagd’ Maria met een aureool in LGTB regenboogkleuren

Vrouw duwt anti-homopriester van een podium voor 50.000 toekijkende katholieken >> video‘ (zien mensen!!!)

Transgenders in Groot-Brittannië slachtoffer van haatzaaien door media, rechtse partijen en zelfs vips als Rowling
(zoals je ziet is haat tegen LGBT niet alleen voorbehouden aan Polen,
in de VS worden ze als in arme katholieke landen zelfs regelmatig
vermoord…….)

Abortus: christen fundi’s willen nog steeds hun wil opleggen aan vrouwen die over hun eigen lichaam beslissen

Poolse president Andrzej Duda, van het uiterst rechtse PiS, is van het midden, aldus de Nederlandse ambassadeur……. ha! ha! ha! ha! ha!

Reken gerust dat Ordo luris ook meewerkt met de lijpo’s die vrouwen, verpleegkundigen en artsen bij abortusklinieken met hun onzin belagen: 

 

Onderzoeksraad voor Veiligheid: het is niet kosteneffectief boeren te verplichten om stalbranden te voorkomen…….

Ongelofelijk,
ik hoorde het in Keulen donderen toen ik op 24 maart jl. een mail van Varkens
in Nood kreeg waarin een reactie wordt gegeven op het rapport n.a.v.
het onderzoek dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid instelde op de
vele stalbranden in Nederland.

Onbegrijpelijk
dat men durft te stellen dat het niet kosteneffectief is om boeren te
verplichten maatregelen tegen stalbranden te nemen….. Boeren zijn
zelfs niet verplicht om minstens eens in de 2 jaar een controle te
laten uitvoeren op elektrische installaties, terwijl die in veel gevallen de oorzaak
zijn van die stalbranden……. (de stallen zijn gevuld met methaangas en één vonk van een slechte elektriciteitsinstallatie is voldoende om een vreselijke brand te ontketenen……) Wellicht kan je het je nog herinneren
dat een aantal jaren geleden wel eens een cameraploeg aanwezig was bij
het ruimen van dieren na een zoveelste besmettelijke ziekte, waarbij
die boeren stonden te janken vanwege hun ‘compassie’ met de dieren
die ze in schandalig grote hoeveelheden opsluiten en grootmartelen in mega- en nu
zelfs gigastallen……

Die
boeren zijn ‘zo begaan met hun dieren’ dat ze geen cent willen
uitgeven aan brandpreventie en zoals gezegd zelfs niet aan controle
van de elektrische installatie…….

Vreemd
dat Varkens in Nood, bij monde van dierenarts Frederieke Schouten,
stelt: “Wat Varkens in Nood goed vindt aan het rapport, waarna er
werkelijk niet één alinea uit het rapport volgt waarin empathie wordt getoond met de arme dieren
die omkomen bij stalbranden, dieren die al zo’n vreselijk leven
hebben, dat je over het opsluiten van dieren met zovelen in veel te kleine stallen, niet anders kan dan spreken over een hel voor dieren…… (en tot slot worden de dieren ook nog eens doodgemarteld)

Hoe kan
het ministerie van Landbouw,
Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) en de veehouderijsector stellen dat:
zij stalbranden vooral benaderen vanuit een bedrijfseconomisch
perspectief, waarbij de stalbranden worden gezien als
bedrijfsrisico’s die kunnen worden verzekerd. Uitgaven voor
stalbrandveiligheid gelden dan als kostenposten die moeten worden
terugverdiend, en
niet
als noodzakelijke investeringen om dierenleed te voorkomen
.”
Wat een godvergeten onmens moet je zijn om dat alleen al te denken,
laat staan dat je dat ook nog eens opschrijft…..

De
verdere reactie van Varkens in Nood is verder trouwens uitstekend.

Bedenk
dat wanneer je vlees eet, je mede verantwoordelijk bent voor het
enorme dierenleed en de dierenmishandeling die de 600 miljoen dieren
in ons land treft en dat jaar in jaar uit…… Voorts is vleeseten
zonder meer slecht voor je lichaam, de minste klacht is wel
obstipatie (niet naar de wc kunnen), echter verdere gevolgen van
langdurig vleeseten zijn maag en darmkanker, hart- en
herseninfarcten, voorts is het eten van vlees slecht voor zo ongeveer
alle andere organen die je hebt, zoals nieren, lever en het grootste
orgaan: de huid……

Verder
wordt er oerwoud in brand gestoken om daar gentech soja te verbouwen
voor de diervoer industrie, daarbij komen enorme hoeveelheden CO2
vrij en daarnaast ook grote hoeveelheden methaangas, een meer dan 80
keer zo sterk broeikasgas dan CO2….. De veestapel in de hele EU
stoot meer CO2 uit dan het totale autoverkeer in dat gebied…..
Verder stoten bijvoorbeeld de 600 miljoen dieren in ons land zoveel
methaangas uit dat ons kleine Nederland een onevenredig grote
aanjager is van de klimaatverandering…..

Intussen
zijn vleesvervangers zo goed dat ze zelfs beter van smaak zijn dan de
middels vermoorde dieren verkregen producten….. Vergeet niet dat er
al een groot aantal bodybuilders en sporters zijn die veganistisch
zijn gaan eten en daarmee hun conditie enorm hebben opgepept!!

Hier
het artikel van Varkens in Nood:

24
maart 2021

Reactie
Varkens in Nood rapport stalbranden van de Onderzoeksraad voor
veiligheid

Frederieke
Schouten pers@varkensinnood.nl via pressmailings.com

Frederieke
Schouten, dierenarts en directeur van Varkens in Nood over het
rapport Stalbranden van de Onderzoeksraad voor Veiligheid en de
belangrijkste conclusies van het rapport.

Wat
Varkens in Nood goed vindt aan het rapport:

Conclusies

De
veehouderijsector en het Ministerie van Landbouw, Natuur en
Voedselkwaliteit (LNV)
benaderen
stalbranden vooral vanuit een bedrijfseconomisch perspectief, waarbij
de stalbranden worden gezien als bedrijfsrisico’s die kunnen worden
verzekerd. Uitgaven voor stalbrandveiligheid gelden dan als
kostenposten die moeten worden terugverdiend, en niet als
noodzakelijke investeringen om dierenleed te voorkomen.”

De
keuze van voorgenomen maatregelen is sterk bedrijfseconomisch
bepaald. De belangrijkste reden om mogelijke acties niet uit te
voeren of wettelijk op te leggen is dat ze onvoldoende
kosteneffectief worden geacht voor veehouders. Dat geldt ook voor
maatregelen die als kansrijk zijn aangemerkt. In de politieke
besluitvorming over eventuele aanvullende regelgeving hebben de
kosten voor veehouders en de veehouderijsector als geheel de doorslag
gegeven.”

Binnen
de systematiek van de huidige regelgeving wordt het als een
acceptabel risico beschouwd dat bij een stalbrand tot 130.000 stuks
pluimvee of 7.000 varkens omkomen. De ministeries van BZK en LNV
hebben in interviews met de Onderzoeksraad aangegeven dat zij tot op
heden geen reden zien om aanvullende regels te stellen om de
stalbrandveiligheid te verbeteren.”

Reactie
Frederieke Schouten

Deze
schokkende denkwijze staat aan de basis van alle ellende rond
stalbranden. Er zijn tientallen maatregelen om stalbranden te
voorkomen of het aantal slachtoffers te beperken maar LNV wil boeren
niet dwingen om de noodzakelijke investeringen te doen. Die uitgaven
zouden ten koste gaan van het bedrijfseconomisch perspectief.
Economische belangen en dierenwelzijn gaan niet samen en zouden dan
ook niet onder hetzelfde ministerie moeten vallen. Dit is precies de
reden waarom wij pleiten voor een onafhankelijke minister
van Dierenwelzijn
.”

Conclusie
2

Een
belangrijke overweging hierbij is voor de Raad dat
landbouwhuisdieren, zoals koeien, varkens en kippen, voor hun
veiligheid afhankelijk zijn van mensen. Dat betekent dat iemand die
professioneel landbouwhuisdieren houdt, verantwoordelijk is voor de
gezondheid en het welzijn, en dus ook de veiligheid van die dieren.
Deze verantwoordelijkheid is vastgelegd in diverse nationale en
Europese (wettelijke) regelingen voor dierenwelzijn. Deze regelingen
komen voort uit het toegenomen besef in de samenleving dat dieren met
respect en zorg moeten worden behandeld
.”

Reactie
Frederieke

De Raad
benoemt dat we landbouwhuisdieren moeten beschermen, juist omdat ze
volledig afhankelijk zijn van ons. Maatregelen tegen stalbranden
kunnen dus niet op basis van vrijwilligheid plaatsvinden, het is een
wettelijke plicht die thuishoort in de Wet dieren!

Conclusie
3

Het
gemiddeld aantal dieren per jaar dat omkomt bij stalbranden is tussen
2012 en 2020 toegenomen en bij dodelijke stalbranden zijn gemiddeld
ook steeds meer dieren tegelijk omgekomen
.

Er
zijn sinds 2012 (eerste Actieplan) tientallen mogelijkheden
geïdentificeerd om het aantal stalbranden en het aantal dieren dat
daarbij om het leven komt te verminderen. […] een beperkt aantal
heeft geleid tot voornemens in de actieplannen of tot wettelijke
eisen. Deze afgesproken acties zijn (nog) niet allemaal uitgevoerd.

Een
structurele kwetsbaarheid bij de aanpak van stalbranden is dat vanaf
het begin is gekozen voor een overlegmodel.”

Er
is geen consensus over wat een acceptabel risico is en er zijn geen
duidelijke afspraken gemaakt over wat precies wanneer moet worden
bereikt.”

Reactie
Frederieke:

LNV
en de sector hebben steeds ingezet op vrijwillige en goedkope acties
als extra voorlichting en onderzoek. Het is overduidelijk dat die
vrijblijvende actieplannen aan alle kanten tekortschieten. Er zijn
dwingende en concrete maatregelen nodig om dit enorme probleem aan te
pakken!”

Wat
we missen in het rapport:

De
combinatie van mestgassen, brandbare materialen en luchtwassers maakt
dichte stallen bijzonder brandgevaarlijk, een klein vonkje is vaak al
genoeg. Een stal is nooit helemaal brandveilig en er zullen altijd
slachtoffers vallen, zolang de dieren geen vluchtweg krijgen.

Dieren
in vrije uitloopstallen weten bij een stalbrand de uitgang goed te
vinden. Scharrelvarkens, biologische varkens en buitenvarkens van
kleinschalige bedrijven lopen vrijwel geen risico bij een stalbrand.
Dat geldt echter niet voor hun soortgenoten in de intensieve
varkenshouderij: zij kunnen bij een brand geen kant op in de
hermetisch afgesloten stallen.

 

Frederieke Schouten

Dierenarts & Directeur

frederieke@varkensinnood.nl

020 61 777 57
06 48 92 68 89

 

Varkens in Nood

Tilanusstraat 8b

1091 BH Amsterdam

www.varkensinnood.nlwww.linkedin.com/company/stichting-varkens-in-nood

=====================================

Hier nog een lijst met stalbranden die dit jaar plaatsvonden, samengesteld door Animal Rights:

Stalbranden
Nederland

Op
oudejaarsnacht van 31
december 2020 op 1 januari 2021

brak brand uit in een lege paardenstal in Valkenswaard. De dieren die
normaal op stal stonden, waren op de weide. Er vielen geen
slachtoffers. De oorzaak van de brand is onbekend. Het zou al de
derde stalbrand zijn in slechts een half jaar tijd in de regio van
Valkenswaard. 13

De brandweer
is maandagochtend
4
januari
uitgerukt voor
een stalbrand in Horn. De brand woedde in een leegstaande stal bij
een boerderij aan de Posthuisweg. Bij de brand is asbest vrij
gekomen. 14

Brandweer
Zuidbroek en Veendam werden woensdagavond
6
januari
rond 20.10 uur
gealarmeerd voor een brand in manege De Vennehoeve. Het pand stond
bij aankomst van de brandweer behoorlijk vol rook, de aanwezige
paarden waren inmiddels naar buiten begeleid.15

Aan de Pegge
in Donkerbroek is donderdagmiddag
14
januari
een brand
uitgebroken in een stal. In een koeienstal bleek een heftruck in
brand te staan. Er is geen informatie bekend over mogelijke
slachtoffers.16

Bij een
boerderij aan de Stadsweg in Groningen heeft in de nacht van
16
januari
een grote
brand gewoed. De schuur van de boerderij is volledig afgebrand. De
paarden die in andere schuur vlakbij stonden, zijn in veiligheid
gebracht.17

Op
zondagmiddag
24 januari
is de brandweer uitgerukt voor een brand bij een agrarisch bedrijf
aan de Mieddyk in Blije. De brand was ontstaan in een stro-opslag. In
een schuur ernaast stonden paarden en koeien. Zij werden op tijd uit
de stal gehaald en bleven ongedeerd.18

Een schuur
aan de Boermansweg in Anna Paulowna is vrijdagmiddag
29
januari
verwoest door
een grote brand. De tweede schuur liep aanzienlijke schade op. De
honden en hun puppy’s, die in hondenopvang Mind Your Dog waren
ondergebracht, vonden een veilige opvang bij de overburen.19

In een
koeienstal aan de Broeksestraat in Babyloniënbroek woedde
zaterdagmiddag
30
januari
een brand. De
brand woedde in een gierkelder van de stal. De gassen in de kelder
waren gaan branden. De koeien zijn op tijd naar buiten gebracht en
zijn ongedeerd gebleven.20

Op maandag 1
februari
woedt aan de
Papenkampseweg in Netterden een ‘zeer grote brand’ in een
varkensstal. Een nog onbekend aantal varkens heeft het niet
overleefd. Het zou mogelijk gaan om ongeveer 1900 varkens.21

Dinsdagmiddag
2 februari
zijn 3 paarden op tijd uit een schuur gehaald, nadat in het dak van
de schuur aan de Hellekampsweg in het Winterswijkse buurtschap Miste
brand was ontstaan.22

Maandag 8
februari
vroeg in de
ochtend brak er brand uit in een schuur op het terrein van
Prinsenstichting. Op het terrein aan de Schoolstraat in Aartswoud
staan meerdere gebouwen, waaronder het zogenoemde ‘Rundveemuseum’. De
koeien die in de stal verbleven zijn op tijd in veiligheid
gebracht.23

Bij een
brand in een stal met jongvee aan de Terwee in Hasselt is op
10
februari
een kalfje om
het leven gekomen. Een baal hooi is mogelijk door broei gaan
branden.24

In een
koestal aan de Doezumertocht in Doezum is donderdag
11
februari
kort voor
17.30 uur brand uitgebroken. Bij de brand komt veel rook vrij, die in
de wijde omgeving te zien is. De brandweer spreekt van een zeer
grote, uitslaande brand. Er waren nog koeien in de stal, die ruimte
bood aan meer dan honderd dieren, maar die zouden ongedeerd gebleven
zijn. 25

Op dezelfde
dag ontstaat er stalbrand aan de Landscheidingsweg in Wijk bij
Duurstede. De 2 paarden die naast de stal stonden waren geschrokken,
maar bleven verder ongedeerd.26

Bij
een boerderij aan De Hullen in Noord-Sleen is zondagmiddag
14
februari
brand
uitgebroken. De brandweer sprak van een ‘grote brand’ en riep
meerdere brandweerkorpsen uit de buurt op voor assistentie. De brand
was snel onder controle, en kon niet uitgroeien tot een uitslaande
brand. In de schuur stond melkvee. De melkveehouder laat de dieren
controleren door een dierenarts. 27
Er zijn, volgens de brandweer woordvoerder, tussen de 10 en 15 stuks
jongvee om het leven gekomen bij de brand. 28

De brandweer
en politie zijn maandag
15
februari
omstreeks
13.30 uur gealarmeerd voor een brand bij een agrarisch bedrijf aan de
Hunselerdijk in Kelpen-Oler. 29
In de meterkast tussen de varkensstallen was brand ontstaan. De
brandweer van Grathem / Kelpen-Oler was snel ter plaatse om de brand
te doven.

Later op de
middag komt een hond om bij een schuurbrand bij de t-splitsing
Baldessenweg / Gebleektendijk / Niesakkerweg in Nederweert-Eind. 30
Op het moment dat de brand uitbrak waren de bewoners niet thuis.

Op 20
februari
rukt de
brandweer uit in Tjerkgaast. Een stal aan de Gaestdyk heeft vlam
gevat. Op het moment van de brand zijn de bewoners niet thuis.
Omwonenden hebben tijdig de koeien uit de stal kunnen halen, waardoor
zij ongedeerd bleven.31

Op
vrijdagmiddag
5 maart
komen “meerdere biggetjes” om bij een stalbrand aan de
Langemaatsweg in Manderveen. 32

Aan
de Boerenstraat in Eerbeek is zaterdagavond
6
maart
brand
uitgebroken in een schuur met kippen. In de schuur zaten vijftien
kippen, één heeft overleefd. De brandweer en de politie gingen in
eerste instantie uit van brandstichting. 33
De volgende dag werd bekend gemaakt dat brandonderzoekers hebben
geconcludeerd dat de schuur door een technische oorzaak in vlammen
opging. Een kacheltje in de schuur is mogelijk de boosdoener.34

Op 11
maart
rukt de
brandweer uit naar een veehouderij aan de Verdelingsweg in
Mariënvelde voor een stalbrand. Later bleek dat het ging om brandend
hooi bij een mestkelder. De veehouder had de schapen en koeien reeds
uit de stal gehaald, omdat deze vol rook stond.35

Op 12
maart
rukt de
brandweer vanwege brand uit naar de manege Florian Stables aan de
Veldhoven in Hilvarenbeek. De paarden zijn op tijd uit de stallen
gehaald. Bij de brand is asbest vrij gekomen.36

Op zaterdag
13 maart
werden hulpdiensten gealarmeerd voor een brand aan de Bloemerstraat
in Nederweert. In een silo van een agrarisch bedrijf was een
broeibrand ontstaan. Er is geen melding gemaakt over hoe het gaat met
de dieren.37

Een ruime
schuur, gelegen tussen de stallen en het huis, van een veehouderij
aan de Oude Kerkbaan in Milheeze heeft zaterdagmiddag
20
maart
een tijd in
brand gestaan. Meerdere eenheden van de brandweer rukten uit. Zij
kregen het vuur snel onder controle. De 1500 varkens bleven
ongedeerd.38

Op 3
april
breekt er naast
manege De Burght aan de Gelkenhorsterweg in Barneveld brand uit in
een loods. Bij aankomst van de brandweer sloegen de vlammen reeds uit
het dak. Voor zover bekend waren er geen dieren in het pand. De
brandweer houdt rekening met vrijgekomen asbest.39

Aan de Grote
Fliertweg in Achterveld is maandagochtend
5
april
een grote stal
met daarin rond de 250 geiten en voertuigen geheel door brand
verwoest. 40
Alle geiten kwamen om.

Animal Rights maakte dit
overzicht voor de stalbranden van 2020 in Nederland

Slachtoffers
2020

Animal Rights stelde vast dat in
België meer dan 70.000 dieren omkwamen
bij stalbranden. In
Nederland
gaat het om meer dan 100.000 dieren
die stierven door
stalbranden.

=========================================== 

Wat betreft stalbranden zie: ‘Felle uitslaande brand legt geitenstal Achterveld in de as, alle dieren waarschijnlijk dood‘ (het zou gaan om 250 dieren……)

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 – deel 2

Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018

Frederieke Schouten van Varkens in Nood schiet zwaar tekort in mediaoptreden n.a.v. stalbranden

Ook komen er dieren om bij brand in veewagens: Vrachtwagen vol varkens vliegt midden op de A50 in brand, meerdere dieren overleden

Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius……
(en zie de links in dat bericht) Ook uit dat bericht blijkt dat
Nederland ‘uiterst deskundig’ is op gebied van dierenmishandeling of
beter gezegd ‘deskundig’ in het martelen van dieren…..
   

En dan nog dit tijdens zeetransport: 56.000 schapen zullen levend worden geroosterd‘  

———————————————–

Zie voorts: ‘Jaarlijks miljoenen euro’s EU-subsidie naar misleidende promotie zuivelproducten en NVWA neemt geen stappen tegen zware dierenmishandeling door voorzitter FDF

EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

‘Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Sjaak Bral met een totaal versleten ‘argument’ tegen vegetariërs‘ (waarbij deze totaal mislukte cabaretier dacht leuk te zijn….)

NVWA weigert schandalig genoeg de wet te handhaven: varkens massaal het slachtoffer‘ (!!!!)

Schouten (minister ‘Christen’Unie) onderneemt niets tegen stalbranden ofwel dierenmishandeling met een ‘legitieme laag’

Direnmishandeling:
in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat
bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt…..

Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen‘ (terwijl haantjeskuikens nog steeds levend en onverdoofd worden verhakseld….)


van de Riet (o.a. vlees.nl) veiligheid en welbevinden van dieren heeft
niets te maken met de grootte van de stal……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!
ha!

Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis‘ (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws) 

Doodzieke ‘kalverindustrie’ op de been gehouden met grote hoeveelheden antibiotica‘ (ook al een zaak waar de NVWA zware wanprestaties toont….)

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

Het vervoeren van dieren als vracht om daarna geslacht te worden is afschuwelijk wreed: verbieden!!!

Censuur in Nederland rukt op: de weg naar een nieuwe fascistische wereldorde‘ (ook videobeelden over dierenmishandeling zijn onderwerp van censuur…..)

Varkensboeren sturen ongevraagd uiterst vals ‘lesmateriaal’ naar scholen, toegestaan door CU minister van Onderwijs Slob……

Dierenbeulen
van de varkenssector liegen kinderen voor: varkens hebben het reuze
naar hun zin en weer een vrachtwagen met varkens verongelukt

Horens worden afgesneden, verbrand en afgescheurd: onverdoofde behandeling van vee in West-Australië

Derving is winstgevend!
(supermarkten gooien enorme hoeveelheden vlees weg dat over de datum
is, goed voor de winsten; lees dat bericht beste bezoeker!
)

Aantal megastallen in 7 jaar tijd met 76% gestegen….. In Ommen wil men een megastal voor 14.000 biggen bouwen…

CDA fractie Tweede Kamer op Malieveld bij boerenprotest: de intensieve veehouderij moet koste wat kost op peil blijven

Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken


Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag

Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij

Explosieve
groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij….
Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven…..

Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie

Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) vindt toename regeldruk meevallen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Miljoenen illegale biggen en varkens in Nederland, tezamen met alle andere schandalen: niets aan de hand volgens ‘deskundige’

Dierenmishandeling >> ‘Kweekvis’, de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord

Stop de slacht van hoogzwangere dieren, dierenmishandeling in een nog hogere versnelling…..‘ (!!!!)

Jaarlijks sterven 5 miljoen biggen al voor de slacht en Greenpeace klaagt de Rabobank aan

Dierenmishandeling:
Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >>
het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij….

Dierenmishandeling van enorme proporties: vissen lijden een vreselijke dood door de slacht…..

Bidens ‘humane plan’ voor Midden-Amerika zal bitter weinig verandering geven in de omgang met de volkeren in die regio

Joe
Biden beloofde bij zijn aantreden dat hij de inhumane politiek tegen
immigratie van Trump zou veranderen met zijn ‘Plan
to Build Security and Prosperity in Partnership with the People of
Central America
‘ door VS leiderschap in die regio te herstellen
en zoals je begrijpt heeft dit bij de bevolkingen van Midden-Amerika
een onheilspellende klank, immers VS bemoeienis met Midden-Amerika
betekent steun voor rechtse repressieve regimes en als gevolg daarvan vaak zware terreur tegen de bevolking…… (dat geldt overigens voor heel Latijns-Amerika) In plaats van het helpen van de bevolking in Midden-Amerika, hangt Biden het oude model aan: ‘economische ontwikkeling van landen’ waarbij zoals je begrijpt de onderliggende bedoeling is om grote bedrijven uit de VS zoveel mogelijk te laten verdienen, juist ten koste van de verschillende bevolkingen en waarbij de grondstoffen van een land op een schunnige manier worden geplunderd….. Daarbij stimuleert de VS de militairen van de landen ‘veiligheid’ te garanderen door het middels geweld tegengaan van migrantenstromen…..

Sterker
nog: deze bemoeienis betekende voor democratische gekozen Midden-Amerikaanse (en Zuid-Amerikaanse) regeringen
in het (recente en langere) verleden dat ze zich hadden te schikken
naar de eisen van de VS, daar deze grootste terreurentiteit ter wereld
er de hand niet voor omdraait om in landen met VS onwelgevallige
regimes opstanden te organiseren en regisseren om zo een verandering
van regering door te drukken, waarbij de VS illegale sancties instelt
(zonder VN resolutie) om zo’n land aan de bedelstaf ‘te helpen’, in
de hoop dat de daardoor ontevreden wordende bevolking in opstand komt….. En mocht dat niet
lukken gaat de VS nog verder en probeert dan de top van het leger in
die landen om te kopen en een staatsgreep te laten uitvoeren, uiteraard geregisseerd
door de CIA…… Als zelfs dat niet lukt staat de VS nog het wapen
van een false flag operatie ter beschikking, waarbij een onwillige
regering wordt beschuldigd van het aanvallen van VS burgers, of bijvoorbeeld een marineschip van de VS om zo een ‘legitimatie’ te creëren voor een inval
in zo’n land…….. (ook leugens van de CIA, veelal in samenwerking met de reguliere [massa-] media van de VS over zware onderdrukking van de bevolking van zo’n land kan een legitimatie zijn >> een ‘mooi voorbeeld’ is de enorme berg met leugens over hoe ‘inhumaan’ de regering Maduro van Venezuela omgaat met het Venezolaanse volk…..*)

Vergeet
bij dit alles niet dat Biden als vicepresident onder Obama mede
verantwoordelijk was voor het op grote schaal deporteren van
vluchtelingen naar hun land van herkomst, ook werden bij binnenkomst van die vluchtelingen in de VS kinderen
gescheiden van ouders, iets waarover de media met geen woord repten
ten tijde van dat gebeuren, dit in schrille tegenstelling tot eenzelfde handelswijze door de Trump
administratie….. (en nee ik ben om het zacht te zeggen geen fan van fascist Trump)

Ook al
onder Obama besteedde de VS kapitalen aan het versterken van de
grenscontroles aan de zuidelijke grens van Mexico en de zuidelijker liggende Midden-Amerikaanse landen……

Lees het artikel op CounterPunch dat Aviva Chomsky schreef over deze zaak en je zal helaas
moeten concluderen dat het er allesbehalve goed uitziet voor de
verdrukte volkeren in Midden-Amerika, die straks nog moeilijker
zullen kunnen vluchten voor in feite door de VS gecreëerd
geweld….. Het lijkt bijkans de EU wel met de Turkije deal, waarvan wat vluchtelingen in modelkampen hebben geprofiteerd, kampen die werden bezocht door delegaties van het EU ‘parlement’, terwijl de rest van de vluchtelingen of langs de kant van de weg ‘woonden of nog woont’ (niet langs wegen waarlangs de Turkse politie patrouilleert), dan wel in kampen in onherbergzame gebieden, kampen waar noch het Rode Kruis, of de Rode Halvemaan, noch advocaten en mensenrechtenorganisaties welkom waren en zijn…. (natuurlijk zijn dat niet de kampen die worden bezocht door delegaties van de EU……)

April
1, 2021

Will
Biden’s Central American Plan Slow Migration (or Speed It Up)?

by Aviva
Chomsky

Photograph
Source: Matt Johnson – CC
BY 2.0

Joe Biden entered the White House
with some inspiring yet contradictory positions on immigration and
Central America. He promised to reverse Donald Trump’s draconian
anti-immigrant policies while, through his “Plan
to Build Security and Prosperity in Partnership with the People of
Central America
,” restoring “U.S. leadership in the region”
that he claimed Trump had abandoned. For Central Americans, though,
such “leadership” has an ominous ring.

Although the second half of his
plan’s name does, in fact, echo that of left-wing, grassroots
organizations like the Committee in Solidarity with the People of El
Salvador (CISPES),
its content highlights a version of security and prosperity in that
region that’s more Cold War-like than CISPES-like. Instead of
solidarity (or even partnership) with Central America, Biden’s plan
actually promotes an old economic development model that has long
benefited U.S. corporations. It also aims to impose a distinctly
militarized version of “security” on the people of that region.
In addition, it focuses on enlisting Central American governments
and, in particular, their militaries to contain migration through the
use of repression.

Linking
Immigration and Foreign Policy

The clearest statement of the
president’s Central America goals appears in his “U.S.
Citizenship Act of 2021
,” sent to Congress on January 20th.
That proposal offers a sweeping set of changes aimed at eliminating
President Trump’s racist exclusions, restoring rights to asylum,
and opening a path to legal status and citizenship for the immigrant
population. After the anti-immigrant barrage of the last four years,
that proposal seems worth celebrating. It follows in the footsteps of
previous bipartisan “comprehensive” compromises like the 1986
Immigration Reform and Control Act and a failed 2013 immigration
bill, both of which included a path to citizenship for many
undocumented people, while dedicating significant resources to border
“security.”

Read closely, a significant portion
of Biden’s immigration proposal focuses on the premise that
addressing the root causes of Central America’s problems will
reduce the flow of immigrants to the U.S. border. In its own words,
the Biden plan promises to promote “the rule of law, security, and
economic development in Central America” in order to “address the
key factors” contributing to emigration. Buried in its fuzzy
language, however, are long-standing bipartisan Washington goals that
should sound familiar to those who have been paying attention in
these years.

Their essence: that millions of
dollars in “aid” money should be poured into upgrading local
military and police forces in order to protect an economic model
based on private investment and the export of profits. Above all, the
privileges of foreign investors must not be threatened. As it
happens, this is the very model that Washington has imposed on the
countries of Central America over the past century, one that’s left
its lands corrupt, violent, and impoverished, and so continued to
uproot Central Americans and send them fleeing toward the United
States.

Crucial to Biden’s plan, as to
those of his predecessors, is another key element: to coerce Mexico
and Guatemala into serving as proxies for the wall only
partially built
along the southern border of the U.S. and proudly
promoted by presidents from Bill
Clinton
to Donald Trump.

While the economic model lurking
behind Biden’s plan may be old indeed, the attempt to outsource
U.S. immigration enforcement to Mexican and Central American military
and police forces has proven to be a distinctly twenty-first-century
twist on border policy.

Outsourcing the Border
(from Bush to Biden)

The idea that immigration policy
could be outsourced began long before Donald Trump notoriously
threatened, in mid-2019, to impose tariffs on Mexican goods to
pressure that country’s new president into agreeing to his demand
to collaborate with Washington’s anti-immigrant agenda. That
included, of course, Trump’s controversial “remain in Mexico”
policy that has continued to strand tens of thousands of
asylum-seekers there.

Meanwhile, for almost two decades
the United States has been bullying (and funding) military and police
forces to its south to enforce its immigration priorities,
effectively turning other countries’ borders into extensions of the
U.S. one. In the process, Mexico’s forces have regularly been
deployed on that country’s southern border, and Guatemala’s on
its border with Honduras, all to violently enforce Washington’s
immigration policies.

Such outsourcing was, in part, a
response to the successes of the immigrant rights movement in this
country. U.S. leaders hoped to evade legal scrutiny and protest at
home by making Mexico and Central America implement the uglier
aspects of their policies.

 

It all began with the Mérida
Initiative
in 2007, a George W. Bush-initiated plan that would
direct billions of dollars to military equipment, aid, and
infrastructure in Mexico (with smaller amounts going to Central
America). One of its four pillars was the creation of “a 21st
century border” by pushing Mexico to militarize its southern
border. By 2013, Washington had funded
12 new military bases along that border with Guatemala and a 100-mile
“security cordon” north of it.

In response to what was seen as a
child-migrant crisis in the summer of 2014 (sound
familiar
?), President Barack Obama further pressured Mexico to
initiate a new Southern
Border Program
. Since then, tens
of millions
of dollars a year have gone toward the militarization
of that border and Mexico was soon detaining tens of thousands of
migrants monthly. Not surprisingly, deportations and human-rights
violations against Central American migrants shot
up
dramatically there. “Our border today in effect is Mexico’s
border with Honduras and Guatemala,” exulted
Obama’s former border czar Alan Bersin in 2019. A local activist
was less sanguine, protesting
that the program “turned the border region into a war zone.”

President Trump blustered and
bullied Mexico and various Central American countries far more openly
than the previous two presidents while taking such policies to new
levels. Under his orders, Mexico formed
a new, militarized National Guard and deployed 12,000 of its members
to the Guatemalan border, even as funding from Washington helped
create high-technology infrastructure along Mexico’s southern
border, rivaling that
on the U.S. border
.

Trump called for reducing aid to
Central America. Yet under his watch, most of the $3.6 billion
appropriated by Congress continued
to flow there, about half of it aimed at strengthening local military
and police units. Trump did, however, temporarily withhold
civilian aid funds to coerce Guatemala, Honduras, and El Salvador
into signing “safe third country” agreements that would allow the
United States to deport people with valid asylum claims to those very
countries.

Trump also demanded that Guatemala
increase security along its southern border “to stem the flow of
irregular migration” and “deploy
officials from U.S. Customs and Border Protection and U.S.
Immigration and Customs Enforcement to advise and mentor host nation
police, border security, immigration, and customs counterparts.”
Once the Central American countries conceded to Trump’s demands,
aid was restored.

This February, President Biden
suspended those safe third country agreements, but is clearly
otherwise ready to continue to outsource border enforcement to Mexico
and Central America.

The Other Side of
Militarization: “Economic Development”

As Democratic and Republican
administrations alike outsourced a militarized response to
immigration, they also sought to sell their agendas with promises of
economic-development aid to Central America. However, they
consistently promoted the very kind of assistance that historically
brought violence and poverty to the region — and so led directly to
today’s migrant crisis.

The model Washington continues to
promote is based on the idea that, if Central American governments
can woo foreign investors with improved infrastructure, tax breaks,
and weak environmental and labor laws, the “free market” will
deliver the investment, jobs, and economic growth that (in theory)
will keep people from wanting to migrate in the first place. Over and
over again in Central America’s tormented history, however, exactly
the opposite has happened. Foreign investment flowed in, eager to
take advantage of the region’s fertile lands, natural resources,
and cheap labor. This form of development — whether in support of
banana and coffee plantations in the nineteenth century or sugar,
cotton, and cattle operations
after World War II — brought
Central America to its revolutions of the 1980s and its north-bound
mass migration of today.

As a model, it relies on
militarized governments to dispossess peasant farmers, freeing the
land for foreign investors. Similarly, force and terror are brought
to bear to maintain a cheap and powerless working class, allowing
investors to pay little and reap fantastic profits. Such operations,
in turn, have brought deforestation to the countryside, while their
cheap exports to the United States and elsewhere have helped foster
the high-consumption lifestyles that have only accelerated climate
change — bringing ever fiercer weather, including the rising sea
levels, more
intense storms
, droughts, and floods that have further undermined
the livelihoods of the Central American poor.

Starting in the 1970s, many of
those poor workers and peasants pushed for land reform and investment
in basic rights like food, health, and education instead of simply
further enriching foreign and local elites. When peaceful protest was
met with violence, revolution followed, although only in Nicaragua
did it triumph.

Washington spent the 1980s
attempting to crush Nicaragua’s successful revolution and the
revolutionary movements against the right-wing military governments
of El Salvador and Guatemala. The peace treaties of the 1990s ended
the armed conflicts, but never addressed the fundamental social and
economic divides that underlay them. In fact, the end of those
conflicts only opened the regional floodgates for massive new foreign
investment and export booms. These involved, among other things, the
spread of maquiladora export-processing plants and the growing of new
export-oriented “non-traditional” fruits and vegetables,
as well as a boom in extractive
industries
like gold, nickel, and petroleum, not to speak of the
creation of new infrastructure for mass
tourism
.

In the 1980s, refugees first began
fleeing north, especially from El Salvador and Guatemala, then riven
by war, repression, and the violence of local paramilitary and death
squads. The veneer
of peace
in the 1990s in no way brought an end to poverty,
repression, and violence. Both public and private armed forces
provided “security” — but only to elites and the new urban and
rural megaprojects they sponsored.

If a government did threaten
investors’ profits in any way, as when El Salvador declared a
moratorium on mining licenses, the U.S.-sponsored Central America
Free Trade Agreement enabled foreign corporations to sue and force it
to submit to binding arbitration by a World Bank body. In the Obama
years, when the elected, reformist president of Honduras tried to
enact labor and environmental improvements, Washington gave the nod
to a coup there and celebrated when the new president proudly
declared
the country “open for business” with a package of laws favoring
foreign investors.

Journalist David Bacon termed
that country’s new direction a “poverty-wage economic model”
that only fostered the rise of gangs, drug trafficking, and violence.
Protest was met with fierce repression, even as U.S. military aid
flowed in. Prior to the coup, Hondurans had barely figured among
Central American migrants to the United States. Since 2009, its
citizens have often come to predominate among those forced to flee
their homes and head north.

President Obama’s 2014 Alliance
for Prosperity
offered a new round of aid for investor-driven
economic development. Journalist Dawn Paley characterized
that Alliance as in “large part a plan to build new infrastructure
that will benefit transnational corporations,” including “tax
breaks for corporate investors and new pipelines, highways, and power
lines to speed resource extraction and streamline the process of
import, assembly, and export at low-wage maquilas.” One major
project was a new gas pipeline to facilitate exports of U.S. natural
gas to Central America.

It was Obama who oversaw
Washington’s recognition of the coup in Honduras. It was Trump who
looked the other way when Guatemala in 2019 and Honduras in 2020
expelled
international anti-corruption commissions. And it was Trump who
agreed to downplay
the mounting corruption and drug trafficking charges against his
friend, Honduran President Juan Orlando Hernández, as long as he
promoted
an investor-friendly economy and agreed to collaborate with the U.S.
president’s anti-immigrant agenda.

The January 2021 Caravan
Marks the Arrival of the Biden Years

All signs point to the Biden years
continuing what’s become the Washington norm in Central America:
outsourcing immigration policy, militarizing security there, and
promoting a model of development that claims to deter migration while
actually fueling it. In fact, President Biden’s proposal
designates $4 billion over four years for the State Department and
the U.S. Agency for International Development to distribute. Such
disbursement, however, would be conditioned on progress toward
Washington-approved goals
like “improv[ing] border security,” “inform[ing]… citizens of
the dangers of the journey to the southwest border of the United
States,” and “resolv[ing] disputes involving the confiscation of
real property of United States entities.” Significant resources
would also be directed to further developing “smart” border
technology in that region and to Border Patrol operations in Central
America.

A preview of how this is likely to
work came just as Biden took office in January 2021.

One predictable result of
Washington’s outsourcing of immigration control is that the migrant
journey from Central America has become ever more costly and
perilous. As a result, some migrants have begun gathering in large
public “caravans” for protection. Their aim: to reach the U.S.
border safely, turn themselves in to the border patrol, and request
asylum. In late January 2021, a caravan of some 7,500 Hondurans
arrived
at the Guatemalan border in hopes that the new president in
Washington would, as promised, reverse Trump’s controversial
remain-in-Mexico policy of apparently endless internment in crowded,
inadequate camps just short of the U.S.

They hadn’t known that Biden
would, in fact, continue his predecessors’ outsourcing of
immigration policy to Mexico and Central America. As it happened,
2,000 tear-gas and baton-wielding Guatemalan police and soldiers
(armed, trained, and supported by the United States) massed
at the Guatemala-Honduras border to drive them back.

One former Trump official (retained
by President Biden) tweeted
that Guatemala had “carr[ied] out its responsibilities
appropriately and lawfully.” The Mexican government, too, praised
Guatemala as it massed thousands of its troops on its own southern
border. And Juan González, Biden’s National Security Council
director for the Western Hemisphere lauded
Guatemala’s “management of the migrant flow.”

In mid-March, President Biden
appeared
to link a positive response to Mexico’s request for some of
Washington’s surplus Covid-19 vaccine to further commitments to
cracking down on migrants. One demand:
that Mexico suspend its own laws guaranteeing humane detention
conditions for families with young children. Neither country had the
capacity to provide such conditions for the large number of families
detained at the border in early 2021, but the Biden administration
preferred to press Mexico to ignore
its own laws, so that it could deport more of those families and keep
the problem out of sight of the U.S. public.

In late January 2021, CISPES joined
a large coalition of peace, solidarity, and labor organizations that
called
upon the Biden administration to rethink its Central American plans.
“The intersecting crises that millions in Central America face are
the result of decades of brutal state repression of democratic
movements by right-wing regimes and the implementation of economic
models designed to benefit local oligarchs and transnational
corporations,” CISPES wrote. “Far too often, the United States
has been a major force behind these policies, which have impoverished
the majority of the population and devastated the environment.”

The coalition called on Biden to
reject Washington’s longstanding commitment to militarized security
linked to the creation and reinforcement of investor-friendly
extractive economies in Cent

ral America. “Confronting displacement
demands a total rethinking of U.S. foreign policy,” CISPES urged.
As of mid-March, the president had not responded in any fashion to
the plea. My advice: don’t hold your breath waiting for such a
response.

This essay was distributed by
TomDispatch.

===============================================

* Al heeft de VS het tot nu toe niet aangedurfd Venezuela aan te vallen, waar Biden en zijn vicepresident Harris in aanloop van de presidentsverkiezingen in de VS de Trump administratie beschuldigde van slap optreden tegen Venezuela, wat niet veel goeds beloofd voor de nabije toekomst….. Toevallig werd vanmorgen bekend gemaakt op Radio1 dat er gevechten tussen het Venezolaanse leger en ‘gewapende groepen’ zijn uitgebroken in een Venezolaanse provincie grenzend aan Colombia, groepen uit Colombia die de grens met Venezuela oversteken als het Colombiaanse leger hen op de hielen zit…. Volgens het gekleurde verslag van Marc Bessems, correspondent van de ‘onafhankelijke’ NOS, valt het Venezolaanse leger daarbij burgers in dat gebied aan, gegarandeerd dat ook dit weer een leugen van grote proporties is…… Het is wel bijna zeker dat de VS ook hier weer loopt te stoken (later meer daarover)…….. 

Zie ook: ‘Honduras in de greep van VS ‘vriendelijke terreur’: een deel van de bevolking vlucht richting VS‘ (en zie de links in dat bericht!!)

BBC met ‘onafhankelijke propaganda’ tegen de Venezolaanse president Maduro‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Met Joe Biden is er niets veranderd op de wereld, anders dan dat ‘het Trump fascisme is weggestemd’‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Biden komt verkiezingsbeloften niet na: zo blijft de VS oorlog voeren en de genocide in Jemen steunen‘ (en zie de links in dat bericht)

Biden neemt bestuurslid van wapenfabrikant Raytheon als minister van ‘defensie’: garantie op bloedvergieten

Venezuela: propaganda (ook door VPRO’s Edwin Koopman) tegen dit land en de laatste verkiezingen alweer met bewijzen doorgeprikt als leugens en bedrog

Joe Biden, de nieuwe VS president heeft een ‘grote’ racistische geschiedenis

Bidens regering zal veel gewelddadiger zijn dan die van Obama: ‘linkse Democraten’ moeten nu al met verzet beginnen

NOS liegt weer over Evo Morales (Boliviaanse president) die met coup werd afgezet‘ (en zie de links in dat bericht)

Hugo Chavez dood‘ (bericht van 6 maart 2013)

Astra Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch wel, uhhhh……

Na een aantal tegenstrijdige berichten over het AstraZeneca (AZ) Coronavaccin, werd afgelopen vrijdag door een aantal vooraanstaande figuren gesteld dat het vaccin volkomen veilig is, ook al was er eerder weer een ‘diepgravend onderzoek’ (van een dag of 3, 4….) aangekondigd naar die veiligheid, dit daar een aantal vrouwen van onder de 60 met ernstige bijwerkingen te maken kregen, waarvan er 1 overleed ‘aan zeldzame bloedstolsels’)…… Daar werd overigens al meteen over gezegd dat dit maar zo’n klein percentage was dat het risico daarop te verwaarlozen zou zijn….. Echter het zal maar een vrouw met kleine kinderen betreffen…… In Groot-Brittannië zijn er in een paar dagen tijd 7 vrouwen overleden aan die zeldzame bloedstolsels en ook andere landen melden gevallen van overlijdens aan bloedstolsels die blijkbaar steeds minder zeldzaam worden……

Ach het is als met de ouderen die kort na een vaccinatie met het AZ vaccin overleden, daar zei men meteen al over (inclusief Agnes Kant, ex-SP en directeur van bijwerkingencentrum Lareb) dat het mensen betrof met onderliggende kwalen, alsof dat een bijzonderheid is bij ouderen van laat ik zeggen 75 plus…… Bovendien gaf die opmerking onmiddellijk aan dat men ouderen met onderliggende klachten niet meer zou moeten vaccineren!! Eerder al zei men dat het AstraZeneca vaccin veilig is voor ouderen, ondanks dat begin maart al 87 ouderen waren overleden kort na inenting met dit vaccin, ‘opvallend’ maar nieuwe cijfers zijn moeilijk te vinden (althans als je zoals ik niet zwemt in tijd) en nu zegt men alweer dat het AZ vaccin volkomen veilig is, echter de GGD in Limburg is 2 dagen geleden gestopt met het vaccineren van ouderen met dit vaccin, ‘dit om verspilling te voorkomen…….’ In Duitsland denkt men daar waarschijnlijk anders over, volgens berichten vandaag op WDR5 is men daar voorlopig helemaal gestopt met het AZ vaccin……

Afgelopen zaterdag een melding over Alphen aan den Rijn waar men in een huisartsenpost mensen met een dubbele dosis AZ vaccin had ingeënt, echter volgens het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NHG) en het RIVM kan dat geen kwaad en geeft het geen extra bijwerkingen, alleen een wat pijnlijker prikplek….. Hoe kan men weten dat dit geen kwaad kan, heeft men 10.000 mensen getest met een dubbele dosis? Uiteraard niet! Het geeft nog eens aan dat men maar wat zegt zonder ook maar enige onderbouwing…….. 

Wat het voorgaande betreft nog eens het volgende: een normale gang van zaken bij het ontwikkelen van een vaccin is een testperiode van minstens 3 jaar en een jarenlange opvolging, echter de huidige vaccins zijn binnen een aantal maanden in elkaar geflanst en de testperiode is teruggebracht tot een maand of 4, 5…… Niet voor niets ook dat de farmaceuten van de landen waar hun vaccin wordt verspreid hebben geëist dat ze niet voor zware bijwerkingen aansprakelijk kunnen worden gesteld…… (ofwel een farmaceut als AZ sluit ernstige bijwerkingen niet uit en gezien alle ellende met dit vaccin was dit geen loze eis…..) Me dunkt een teken aan de wand…….

Maar als je al deze tegenstrijdige zaken bij elkaar optelt en ook de eerdere berichten over het AZ vaccin combineert en je meldt dat met kritiek op het internet ben je een wappie…… ha! ha! ha! ha! ha! Het begint er zwaar op te lijken dat de gelovers in vooral het AZ vaccin wappies zijn……

Zie ook: ‘Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge‘ (het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden…..)

Coronavirus: Cuba werkt aan een vaccin voor het arme deel van de wereld‘ (ook als je tegen vaccinaties bent is het alsnog een schande te zien hoe het westen zich de vaccins toe-eigent…..)

AstraZeneca vaccin: In Duitsland 7 extra doden in de leeftijd van 20 tot 50 jaar door bloedstolsels in Spanje 2
(ook over de eerdere 87 overlijdens in Nederland na vaccinatie onder
ouderen, wat er intussen, 5 april 2021 enorm veel meer moeten zijn……)

Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli zal zijn gevaccineerd‘ (ha! ha! ha! dat deze kwezel de eer nog niet aan zichzelf heeft gehouden en is opgestapt is totaal onbegrijpelijk!!)

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (zeker lezen mensen!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronavirus: Zweden minder oversterfte zonder enige aantasting van burger- en mensenrechten……..

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘ (!!!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ 

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting
(op 20 januari 2021 werden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet werd gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet……)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)