Politieagenten worden thuis bedreigd met gebruik van sociale media, echter de waarheid ziet er ‘iets anders’ uit……

Op Radio1 afgelopen vrijdag veel tamtam over het bedreigen van politieagenten en ja het is Radio1 dus sensatie gegarandeerd!! Standpunt NL stond bol van boosheid over deze ‘agressie’ tegen agenten, men had het nog niet helemaal begrepen bij de redactie bvan Standpunt, daar men sprak over online intimidatie van agenten, terwijl korpschef Bryan Rookhuijzen van politie Limburg-Noord sprak over ‘intimidatie’ (bedreiging) van agenten thuis…..

Een foto van het Coronaprotest op het Malieveld, waarbij een ongewapende demonstrant op de grond liggend wordt geslagen en de hondengeleider de hond naar de man toe moest trekken en deze met de snuit tegen het been van de demonstrant moest drukken voor deze toehapt…….. En het dan nog gek vinden dat toeschouwers de pest krijgen aan de politie, dit optreden was zonder meer fascistisch!!!

In de uitzending sprak men er schande van dat mensen op de sociale media middels foto’s van agenten achter de identiteit en adressen van deze agenten willen komen en daar zelfs beloningen voor uitloven…… (alsof het aan de orde van de dag is…)

Lees het volgende artikel van Infopolitie en zie de passages die ik ‘vet’ heb gemaakt (tot zo):

Agenten thuis bedreigd

Agenten worden in toenemende mate in hun privéomgeving bedreigd.
Steeds meer politiemensen krijgen thuis camerabewaking,
persoonsbeveiliging of worden ‘op verlof’ gestuurd. Dat zegt korpschef
Bryan Rookhuijzen van de politie Limburg-Noord in een interview met het
Limburger Dagblad.  

Het ‘op verlof’ gaan betekent dat agenten tijdelijk een andere
verblijfplaats krijgen en dus onderduiken. Rookhuijzen noemt die
ontwikkeling ‘zeer verontrustend’. Wat hem betreft is met het thuis
bedreigen van agenten ‘een heilige grens’ overschreden. 

Waar het bedreigen en persoonlijk aanvallen van politiemensen vroeger
een uitzondering was, ziet Rookhuijzen nu dat het een trend is
geworden. „Het gebeurt nu niet alleen door de onderwereld, maar ook na
een simpele aanhouding voor zaken zoals een vechtpartij of
verkeersovertreding.”    

 

Het bedreigen gebeurt mondeling: agenten worden bestookt met
mededelingen als ‘ik pak je een keer’ of ‘ik weet waar je kinderen naar
school gaan’ en krijgen soms te maken met vernielingen. Rookhuijzen: „We
hebben wel eens graffiti op muren aangetroffen waarin een agent met
naam en toenaam bedreigd werd. En natuurlijk ook het geval van de agent
in Weert wiens auto begin dit jaar in brand werd gestoken.”    

Het gevolg van de persoonlijke bedreigingen is ingrijpend, zegt de
korpschef: politiemensen krijgen thuis persoonsbeveiliging en er worden
camera’s opgehangen. In het geval van een concrete doodsbedreiging is
het ook in Limburg-Noord voorgekomen dat een agent een tijdje ‘met
verlof’ moest: ofwel verplicht op vakantie of zelfs onderduiken op een
ander adres.  

Aantallen kan en wil Rookhuijzen niet noemen. Het gaat jaarlijks wel
om ‘meerdere agenten’
, alleen al in zijn korps. De politie Limburg-Zuid
laat weten dat de korpsleiding ‘zich niet herkent’ in de door
Rookhuijzen geschetste trend. „Het gebeurt wel, maar sporadisch.”

Voorzitter Han Busker van de Nederlandse Politiebond zegt „het thema
persoonlijke bedreiging wel te herkennen.”
Concrete cijfers heeft hij
ook niet
, maar de bond krijgt ‘regelmatig’ signalen dat geweld tegen
agenten ernstigere vormen aanneemt en ook de privésfeer van de agent als
burger raakt.

Bron: Limburger Dagblad | 09-09-2010

——————————————-

Kortom Rookhuijzen slaat de trom terwijl hij vreemd genoeg geen aantallen kan noemen en de korpsleiding van politie Limburg-Zuid laat weten zich niet te herkennen in de door Rookhuijzen geschetste trend…….. Han Busker van de Nederlandse Politiebond (NPB) zegt het thema wel te herkennen maar ook hij heeft geen concrete cijfers, waarna hij nog zegt dat de bond regelmatig signalen krijgt dat geweld tegen agenten ernstige vormen aanneemt en deze ook de privésfeer van de agent als burger raakt….. Bijzonder opvallend dat Busker met zijn wijsheid pas naar buiten komt als een blijkbaar overspannen korpschef niet meer weet wat hij zegt of doet…. Als voorzitter van de NPB had Busker al lang naar buiten moeten komen met deze informatie, althans als het waar zou zijn dat een groot aantal agenten met dergelijke intimidatie te maken had en gezien zijn reactie klopt er geen ene moer van dit verhaal……

Met het voorgaande mag de politie zich in de arm knijpen, zeker als je
ziet hoe vaak agenten gewelddadig tekeergaan tegen vreedzame
demonstranten, het is nog een wonder dat een aantal van de slachtoffers
niet hun gram hebben gehaald bij de daders agenten……     

De stelling in Standpunt NL was: ‘Online intimidatie van agenten moet
strafbaar worden’, wat is intimidatie? In de uitzending sprak men al
snel van bedreigingen, terwijl deze al lang strafbaar zijn, ook als deze
tegen gewone burgers worden geuit….. Verder sprak men de sociale
media weer aan, die zouden het zoeken naar agenten moeten stoppen,
terwijl de platforms niet meer zijn dan een doorgeefluik, zoals de post
dat vroeger was en in feite nog is…… Het is dus alsof je Post NL
verplicht alle post open te maken en onwelgevallige post waarin
bedreigingen staan te vernietigen….. Bovendien is het bijzonder dom,
daar men toch wel wegen zou vinden om agenten te bedreigen (bijvoorbeeld
via de post), nu heb je er nog zicht op en kan je daders achterhalen!! 

Agenten van politie zijn ambtenaren (zogenaamd ten dienste van het volk)
met een bijzondere taak en zij moeten zich er bewust van zijn geen
geweld te gebruiken als dat niet nodig is, ze dienen zich te onthouden
van etnisch profileren, zoals in bijna heel Nederland het geval is en de
korpsleiding moet niet met gelogen verhalen komen over wijdverbreid
geweld tegen agenten, laat deze leiding eerst maar eens alle fascisten
uit de korpsen halen en als dat onmogelijk is omdat het er teveel zijn,
dienen ze ten eerste als de donder nieuwe agenten aan te nemen en ten
tweede de korpsen met straffe hand leiden en elke misstap in te dammen, zo moeten zaken zwaar bestraft worden die op ‘politie-racisme’
duiden en/of waar oneigenlijk geweld door agenten tegen burgers wordt
gebruikt!!! (en stop eindelijk met het
fascistoïde inzetten van dieren tegen mensen, dat hoort thuis in
dictaturen niet in een ‘democratie’ als de onze….)

Hier nog een video met ronduit fascistisch politiegeweld: 

Hier een langere video waarin je onder meer het inzetten van paarden en waterkanon ziet en op 10.19 min. zie je hoe een op de grond liggende demonstrant door 2 agenten in elkaar wordt geslagen, waar later de hondengeleider deze de demonstrant nog laat bijten (hetzelfde moment waar de eerste foto uit dit bericht werd gemaakt):

Hier de link naar een facebook video over die demonstratie van Mordechai Krispijn waar je op 6.37 min. ziet hoe een stille een vrouw voor een ME bus duwt…… Zie de hele video waarin Krispijn op een duidelijk manier uitlegt dat de politie zich zelfs heeft beschuldigd aan doodslag tijdens die demonstratie op het Malieveld……

Zie ook: ‘Jongeren komen steeds meer in opstand tegen Coronamaatregelen‘ (en terecht! met wat mij betreft de foto van 2021)

Haagse politie oefent
schunnig en fascistisch geweld uit op demonstranten tegen COVID-19
maatregelen >> burgemeester van Zanen moet aftreden!
‘ (!!!!)

Martin Sitalsing (politie opperhoofd Midden-Nederland) gaat mensen van andere culturen werven: de zoveelste poging…….

‘Het gebrek aan respect voor politici is zorgwekkend…..’ ha! ha! ha! ha!‘ (een zelfde soort kul berichtgeving over politici die volgens de media ‘massaal zouden worden bedreigd……’)

NOS nieuws vergelijkt een teamleider van de politie die van seksuele intimidatie wordt verdacht, met een klokkenluidende collega die een team van racisme beschuldigt

Kritiek op ‘peperdure’ advocaten van agenten in zaak-Mitch Henriquez‘ (!!!!) en zie:

Bouman
: i.p.v. betere training van agenten, wil dit opperhoofd van de
Nationale Politie dure advocaten…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ontsla racistische agenten direct: morgen een demonstratie in Rotterdam

Racistische Rotterdamse politieagenten gewoon aan het werk‘ (lees dat bericht!!)

Boa’s en Joost Eerdmans (‘Leefbaar Rotterdam’) eisen pepperspray en wapenstok tegen Corona-overtreders’‘ (Eerdmans is zelf ook fascist, dit blijkt ten overvloede nog eens uit zijn samenwerking met neonazi Nanninga in Ja21….)

Anti-racisme demonstratie in Amsterdam reden voor hysterische ophef‘ (en zie de links in dat bericht)

Nekklem: politie maakte alweer een dodelijk slachtoffer middels deze martelmethode…..

Mitch Henriquez, de 2 nog vervolgde agenten behoeven wat OM betreft niet vervolgd te worden en ongeoorloofd overleg schuldigen……..

Mitch Henriquez en de verstikkende behandeling die hij van de Haagse politie kreeg: rellen in de Schilderswijk…….

Mitch Henriques vermoord middels verstikking…… Zelfs zijn strottenhoofd was gebroken!!

Mitch Henriquez: Bouman gaf moordende agenten baangarantie, ongeacht de uitkomst van onderzoek………

Hoe bedoelt u, dat het ministerie van Veiligheid (ha! ha!) en Justitie, niet met de nabestaanden meeleeft???!!!

Gerard Bouman (Nationale Politie) wil politiestaat…………..

Van der Steur blijft nekklem en daarmee martelen en moord toestaan, de volgende dode valt onder zijn verantwoordelijkheid!’

Nekklem moet verboden worden, aldus slachtoffer!!

Van Aartsen niet over de dood van Mitch Henriquez en de rol van de Haagse politie daarin………..

Nekklem martelmethode gepropageerd bij Argos………..

Bouman is blij dat er een onderzoek naar de nekklem komt…….. AUW!!!!

Mitch Henriquez, slachtoffer van marteling middels nekklem:  of hoe men alweer zwaar onrecht zal ‘rechtspreken…….’

Haagse politie zwaar nalatig bij arrestatie, man overleden………..‘ (het eerste bericht over de dood van Mitch Henriquez,  toen was nog niet duidelijk dat het om een politiemoord ging…..) 

En zie verder: ‘Ploumen vindt het bijzonder ingewikkeld, om de export van bijthonden naar Israël te verbieden……. AUW!!‘ (!!!!!)

Von der Leyen (voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties

De Europese Commissie ontvangt wel de
peperdure lobby van de landbouworganisaties, maar heeft geen tijd
voor de milieugroeperingen die aan de noodrem trekken…….

WeMove Europe komt met een vraag aan de
deelnemers van een eerdere petitie wat nu te doen, daar mag je zelf
ook aangeven wat je vindt dat noodzakelijk is, zo wilde ik aangeven dat
de organisatie de reguliere massamedia moet zoeken met rapporten van
wetenschappers, die aangeven dat het voorgestelde beleid zoals vastgelegd in Common Agriculture Policy (CAP), de nekslag is voor de natuur en de biodiversiteit…… (CAP garandeert dat de grote landbouwbedrijven die hun akkers besproeien met kankerverwekkend gif en de dierenbeulen met mega- en gigastallen, voor jaren worden gesubsidieerd….) Echter je hebt amper de ruimte om één fatsoenlijke zin neer te zetten……* Wat ongelofelijk lullig!! (ik heb een mail met op z’n zachtst gezegd mijn ongenoegen daarover gestuurd naar WeMove)

Eén en ander is andermaal een teken dat de EU als politiek orgaan vooral wordt geleid door de lobby van grote bedrijven en de belangen van de toppolitici zoals von der Leyen en onze ongelofelijk lullige PvdA oplichter Timmermans, die beiden uiteraard na de politieke loopbaan een jaar of zo moeten wachten en dan als beloning een belachelijk hoog beloonde functie krijgen bij bedrijven voor wie ze de kolen uit het vuur hebben gehaald en dan verdient dit tuig nu al een enorme bak geld betaald met o.a. door ons opgebrachte belasting….. Over betalen gesproken: de peperdure landbouwlobby kan met groot gemak worden betaald met de enorm hoge EU subsidie voor de landbouw, ofwel de burgers mogen ook hier dubbel bloeden en krijgen als klap op de vuurpijl een landbouwbeleid dat toewerkt naar de vernietiging van ons aller thuis, de aarde!!! 

Daarover gesproken: ook onze gezondheid lijdt onder het schandalige landbouwbeleid van de EU >> zo krijgen we kankerverwekkend voedsel op ons bord dat onder druk van dezelfde landbouwlobby telkens weer wordt toegestaan door de EU en de Europese Commissie, zelfs GroenLinks ladelichter Bas Eickhout heeft bijvoorbeeld gestemd voor het langer gebruiken van het kankerverwekkende glyfosaat door de professionele landbouw, maar ja echte GroenLinks aanhangers hebben geld genoeg om ecologisch geteelde groente en fruit te kopen……

Om terug te keren naar een politiek die ten dienste staat van de burgers moet de EU zo snel mogelijk ontmanteld worden, daar het een orgaan is dat volledig openstaat voor de grote bedrijven en vooral daarvoor beleid maakt en uitvoert!! 

Our protest in Brussels

David
– WeMove Europe <info@wemove.eu>

It started with a signature. That one signature turned into 157,000. Then a storm of tweets from across the continent. Then donations, videos, protest actions.

All to stop a death sentence for nature.
Thousands of us have been putting pressure on European leaders to
demand a green and fair farming plan for Europe. One that gives nature a
chance.

Because right now, our leaders are in final talks on a big
agriculture package that would fund factory farms for years to come.
It’s called the Common Agriculture Policy. [1] And over the past
few weeks, we’ve been pulling every trick out of our sleeves to get the
one person who can stop this, President von der Leyen, to listen to us.

Thousands of people from our community donated to make sure we
could turn up the heat on the campaign. With those donations, we made a video,
shared by thousands of us. Together, we contacted the EU Commission
President directly. The video was watched over 30,000 times. And everywhere President von der Leyen looked on social media, she saw our message: #WithdrawthisCAP now.

But that’s not all! Together with activists from
Extinction Rebellion and Birdlife we organised a socially-distanced
protest in front of the European Commission in Brussels.
With banners, colorful posters and a die-in performance, we protested against the current proposed version of the CAP deal.

Our protest in front of President von der Leyen’s office in the commission, photos by Philip Reynaers

It was a great example of where partnership with others is powerful:
Extinction Rebellion activists brought energy and creativity, Birdlife
brought years of expertise and passion to protect nature, and our
community brought the people power – both online and off!

One WeMove Europe supporter, Jean-Marie, travelled 2 hours from Liege and 2 hours back to get to join us for the protest. “I hope this beautiful demo will help to shake things up!” he said.

Our protest went beyond the people on the street that day
– it was seen and shared widely on social media. Our community was also
mentioned in EURACTIV [2], one of the most widely-read newspapers by
our EU leaders.

But there is one person who we haven’t heard from – the one who has the power to withdraw this deal – President von der Leyen. We asked her for a meeting, and all we got was this:

“Regrettably, despite the great importance of the thematics
that you propose for such a discussion, the President is unable to give a
positive response to your request due to her very busy schedule during
this period”.

Isn’t this old story frustrating? The industry gets
meetings with top decision makers, while doors remain closed for people
like us, Willem. But we’re not backing down.
We have ideas on how to get the President’s attention. And we want to hear from you – which do you think could work best?

What should we do next?
  • Phone action – hundreds of us call the EU Commission and demand a meeting
  • We send back the rejection letter to the EU Commission with personal messages and artwork from our community
  • Together we create a video of selfies with messages for EU Commission President von der Leyen
  • Socially-distanced sit-in at the Headquarters of the EU Commission in Brussels

What should we do next?

As it turns out we will have one more opportunity to stop the deal – and we’re now planning next steps with partners. [3] Watch this space!

Thanks for your support,

David (London), Annemarie (Berlin) and the entire WeMove team

PS: Our work is only possible thanks to many small donations
from our community – for that we want to thank you. Help us continue the
fight for healthy and fair agriculture. Can you chip in?

References:

[1] CAP super trilogue brings ‘good atmosphere’ but few decisions:

https://www.euractiv.com/section/agriculture-food/news/cap-super-trilogue-brings-good-atmosphere-but-few-decisions/; The common agricultural policy, known as CAP, pays subsidies to EU farmers. It’s a big deal. It distributes 35% of the EU’s budget.

[2] https://www.euractiv.com/section/agriculture-food/news/agrifood-brief-cap-super-trilogue-whats-on-the-menu/

[3] The European Parliament will vote on this deal in May or early June.

=============================================

* Het is me wel gelukt dit uiterst beknopt neer te zetten, echter de ruimte ontbreekt voor beargumentering van het e.e.a……;

Zie ook: ‘EU beslist over een landbouwdeal die de ‘Green Deal’ van de Europese Commissie tot een lachertje maakt

EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt

De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt

Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ 

Timmermans
(PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de
duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding
‘ 

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ 

Fossiele brandstoffen-maffia krijgt Corona-subsidie
(alleen in Nederland krijgt deze maffia al 8,3 miljard aan subsidie op
jaarbasis en dan noemt men Rutte 3 het meest groene kabinet ooit…..
ha! ha! ha! ha!)

Milieudefensie: ‘Nederland sponsort fossiele industrie met 8,3 miljard euro per jaar’‘ 

Kleine bedrijven en consumenten betalen de vergroening, waar de grote vervuilers miljarden aan subsidie krijgen

Fossil Fuel Industry Has Spent Nearly $2 Billion on Lobbying to Kill Climate Laws
(een artikel van OilChange, in de periode van 2000 tot 2016 gaf de
fossiele brandstof maffia 2 miljard dollar uit aan lobby tegen
klimaatwetten, geld wat ze met gemak kunnen betalen van de overheidssubsidies die ze krijgen, moet je nagaan…..)

Bossen in Duitsland: nog maar 28% van de bomen is gezond, de rest is ten dode opgeschreven…..‘ (en zie de links in dat bericht!!)

CO2 gehalte in atmosfeer hoogst in 800.000 jaar…… ‘Leve de klimaatverandering!’
(met als toevoeging een deel uit de tekst voor schooltelevisie over CO2
en dat we dit broeikasgas juist nodig hebben voor planten en bomen >>
lezen mensen, zo worden onze kinderen besodemieterd zodat ze niet aan
initiatieven als Fridays For Future meedoen…..)

Mansveld en Dijksma willen import fout hout uit Maleisië definitief toestaan……….‘ (een bericht uit 2015, destijds waren deze 2 PvdA hufters politici bewindslieden in Rutte 2)  

Ursula von der Leyen: Brussel is het hart van de democratie….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Europese
Commissie dreigt te besluiten tegen het belang van de volksgezondheid:
een verbod op kankerverwekkend glyfosaat wordt waarschijnlijk van tafel
geveegd
‘ 

Prins Philip overleden en wat een geweldige vent was het toch en ach dat racisme was gewoon ‘ondeugend….’

Het overlijden van de Britse prins Philip werd weer eens lekker hysterisch neergezet in de reguliere media en dat wereldwijd….. Je zou voor de gein eens even de koppen van de Nederlandse kranten over het overlijden van Philip moeten lezen, om kotsmisselijk van te worden….. (hier één van Trouw: Prins Philip (1921-2021) was de schalkse steunpilaar van een verlegen koningin…… bah!!) Het was toch zo’n goede vent met ‘een goed gevoel voor humor’ en ach de racistische opmerkingen van deze hufter waren niets anders dan ondeugende steken onder water…… Men verdedigt dit zelfs door te stellen dat hij er niet voor gemaakt was om na koningin Elizabeth II de tweede viool te spelen…..

Een foto die zomaar uit een misdaadfilm zou kunnen komen gezien deze psychopaten kop

Deze Philip was ronduit een racist en hem na z’n dood ophemelen slaat nergens op, bovendien is deze kwast 99 jaar geworden en niet in de bloei van z’n leven weggerukt….. 

Uiteraard wordt de dood van deze racist door aanhangers van koningshuizen, zoals o.a vertolkt door het meer dan achterlijke EO programma ‘Blauw Bloed’, misbruikt om het meer dan achterlijke en achterhaalde middeleeuwse instituut verder te promoten……. 

Weg met de uitvreters die zich hoog verheven voelen boven het volk, terwijl de praktijk laat zien dat ze zich veel vaker dan de ‘gewone sterveling’ bezondigen aan uitspattingen en zaken als het ontduiken van de belasting….. En dan doet het Nederlandse koningshuis alsof het de duurzaamheid zelf is, maar tegelijkertijd is dat zogenaamde huis van Oranje wel grootaandeelhouder van oliesmeerpijp ‘Koninklijke Shell’, het bedrijf dat mede hoofdverantwoordelijk is voor het naar de gallemiezen helpen van onze aarde…….

Het is ronduit een leugen dat het Nederlandse koningshuis het volk verenigt, dat bleek wel na de dood van Johan Friso, het nationale condoleance register werd door wat meer dan 20.000 mensen getekend terwijl Nederland destijds toch dik 16,5 miljoen inwoners had……

Hoorde trouwens dat Meghan Markle haar eega ‘prins’ Harry niet zal vergezellen bij de begrafenis, ze zou niet kunnen vliegen vanwege een zwangerschap, alsof ze niet pas een paar maanden zwanger is, maar al minstens 6 maanden…. Markle wist uiterst handig de aandacht van haar kwaadaardig optreden tegen haar personeel onder het tapijt te vegen door het Britse koningshuis van racisme te beschuldigen…… Daarover gesproken: het kan bijna niet anders dan dat de opmerking (het ging volgens haar om zegge en schrijve één persoon en opmerking) die tegen haar werd gemaakt, uit de vuilbek van Philip kwam…… 

Philip dood, maar jezus wat leeft er nog veel van dat tuig…….

Zie ook: ‘Meghan Markle (voormalig lid van Brits koningshuis) komt met racisme beschuldiging terwijl ze onder vuur ligt voor omgang met personeel

Shell toont andermaal aan lak te hebben aan duurzaamheid met aanstelling van mijnbouwschoft Mackenzie‘ (deze Mackenzie werd vorig jaar nog geridderd door koningin [ha! ha!] Elizabeth II voor zijn ‘geweldige werk….’

Koning Willem Alexander heeft het volk oudejaarsavond laten zien dat hij met z’n molières in de blubber staat‘ (en zie de links in dat bericht!!)

Koningshuis propaganda vanwege huwelijk Harry en Meghan

Daklozen uit Windsor moeten worden opgepakt en weggestopt, dit voor de ‘koninklijke bruiloft……..’

Lia van Bekhoven (correspondent GB) schrok wakker en zag dat het Britse koningshuis bepaald niet populair is…….

Prins
Harry had ‘gewoon’ een posttraumatische stressstoornis, bijvoorbeeld
toen hij zich als Hitler verkleedde voor een feest………
‘ (en zie de links in dat bericht!!)

COVID-19: gezonde mensen maken elkaar niet ziek

Het volgende artikel vond ik op het account van Dimitri Georganos, die het heeft overgenomen van Mario Ortiz Martinez (in de labels als: M. Ortiz Buijsse). Nogmaals wordt met ook met dit artikel aangetoond dat we worden belazerd als het gaat om de verspreiding van het Coronavirus (het SARS-CoV-2-virus)…. Verdere woorden van mij zijn overbodig, lees het artikel dateerder werd gepubliceerd op Medisch Contact dat niet werd geschreven door ‘wappies’:

Marcel Tóth
Hannah Visser


21 januari 2021

5 minuten leestijd

opinie

Gezonde mensen maken elkaar niet ziek

Zonder coronaklachten is social distancing onnodig en funest

De aanname dat asymptomatische mensen elkaar gemakkelijk ernstig
ziek kunnen maken door overdracht van het SARS-CoV-2-virus is een
misvatting, aldus psychiater Marcel Tóth en internist Hannah Visser. De
vergaande maatregelen die eruit voortvloeien zijn onnodig en zelfs
destructief

De collectieve angst die is ontstaan door de stelling dat
asymptomatische personen, die drager zijn van het SARS-CoV-2-virus,
besmettelijk kunnen zijn, met als gevolg ernstige of zelfs
levens­bedreigende ziekteverschijnselen, is een ernstig maatschappelijk
probleem.

Er zijn veel gezonde mensen die om deze reden hun sociale
leven radicaal hebben ingeperkt. Met alle gevolgen van dien. Dit,
terwijl het een aanname betreft die niet in overeenstemming is met
gangbare inzichten over luchtweginfecties.

Transmissie zelfs noodzakelijk

De
overdracht van een seizoensvirus van de ene op de andere persoon gaat
in de praktijk samen met de aanwezigheid van klachten en/of symptomen
bij degene die het luchtwegvirus overdraagt. Denk aan niezen of hoesten
waarbij men een grotere virushoeveelheid (of viral load)
verspreidt. Vlak voor het ontstaan van klachten loopt de
virushoeveelheid op in de slijmvliezen van de bovenste luchtwegen.
Gemiddeld wordt de hoogste piek van de viral load in de eerste vijf
dagen na het ontstaan van de klachten bereikt.1

De klinische relevantie van een virus­overdracht ligt in essentie alleen bij de voorwaarden voor ziekmakende virusoverdracht.
Maar overdracht van micro-organismen (waaronder luchtwegvirussen zoals
SARS-CoV-2) vindt ook plaats tussen volkomen gezonde mensen, die in het
geheel geen klachten of symptomen hebben. Sterker nog: dit gebeurt
voort­durend, leidt niet tot ziekteverschijnselen en hoort gewoon bij
het leven. Het gaat hierbij om een lichte tot matige onder­linge
overdracht, met een lage viral load. Deze onderlinge
transmissie is niet alleen geen probleem, ze is zelfs noodzakelijk voor
het goed functioneren van het menselijk immuunsysteem. Dat heeft een
voortdurende lichte tot matige prikkeling nodig om goed en alert te
blijven functioneren. Bij personen met een gezond immuun­systeem is een
dergelijk contact met luchtwegvirussen daarom klinisch niet van belang.

Kracht van het immuunsysteem

Het
is opvallend dat er weinig aandacht is voor het onderscheid tussen
asymptomatische en dus niet ziekmakende overdacht van SARS-CoV-2 en
anderzijds de wel ziekmakende transmissie van het virus. Er is namelijk
geen reden om aan te nemen dat dit onderscheid bij SARS-CoV-2 wezenlijk
anders zou functioneren dan bij andere vergelijkbare luchtweg­virussen.
Dit wordt bevestigd door de meest recente schatting van de global infection fatality rate van
covid-19, die zich rond 0,15-0,20 procent (0,03-0,04% voor mensen
<70) bevindt, vergelijkbaar met ziekten door een normaal
seizoensvirus.2 Ook de risicogroepen zijn duidelijk te
definiëren en grotendeels vergelijkbaar met die van andere
luchtwegvirussen. Daarom kan ervan worden uitgegaan dat de hoogte van
de viral load voor een ziekmakende overdracht bij dit virus even
essentieel is als bij andere luchtwegvirussen. Dit blijkt ook uit een
recente studie uit Wuhan, waar meer dan 10 miljoen mensen werden getest
op SARS-CoV-2 middels RT-PCR. In deze studie was 0,3 procent van de
deelnemers positief getest op SARS-CoV-2 en asymptomatisch. Alle directe
contacten van deze asymptomatische deelnemers werden negatief getest op
SARS-CoV-2. Het besmettingsrisico van asymptomatische personen was in
deze studie dus nihil.3

Ook het immuunsysteem van ouderen is sterk genoeg om hen tegen virusoverdracht met een lage viral load te beschermen

Toch
is er overal ter wereld in brede kring het idee ontstaan dat er alleen
bij dit specifieke luchtwegvirus tussen gezonde personen zonder klachten
een gevaarlijke pathogene virustransmissie kan plaatsvinden. Er wordt
hierbij voorbijgegaan aan de kracht van het immuunsysteem van de
ontvanger en de viral load ten tijde van overdracht. Deze
overtuiging heeft ernstige maatschappelijke consequenties. Veel mensen
durven niet meer op hun eigen lichaamsgevoel te vertrouwen en zien
zichzelf als een gevaar voor anderen, ook al is hier geen enkele
medische aanleiding voor. Dit leidt tot een ontwrichting van sociale,
familie- en vriendschaps­relaties en soms zelfs tot verstoring van de
intieme relaties tussen levenspartners en gezinsleden.

Maatschappelijke schade

Medische
en psychologische autoriteiten stellen de maatschappelijke schade die
door dit onjuiste idee wordt veroorzaakt helaas niet voldoende aan de
orde. Dit is zorgelijk, omdat er een directe relatie is tussen dit idee
en het inzetten van generieke maatregelen zoals social distancing,
mondkapjes en lockdowns én de maatschappelijke acceptatie hiervan. Als
gezonden elkaar niet ziek kunnen maken zijn afstand houden of mondkapjes
dragen voor hen immers sowieso niet nodig, zélfs als aangenomen wordt
dat die maatregelen werkelijk effectief zouden zijn om verspreiding van
het virus tegen te gaan. Er wordt dan niet gehoest of geniest, de viral
load in de hogere luchtwegen is vrijwel altijd laag of afwezig en het
immuunsysteem van de ontvanger is optimaal werkzaam. Dit geldt ook voor
ouderen: ook hun immuunsysteem is over het algemeen sterk genoeg om hen
tegen een virusoverdracht met een lage viral load te beschermen. Alleen
bij enkele specifieke risicogroepen, zoals ernstig verzwakte ouderen,
patiënten met multimorbiditeit, een immuunstoornis of bij gebruik van
immuunsuppressiva kan transmissie met een lage viral load wel een
probleem zijn. Het is daarom maatschappelijk goed mogelijk om deze
mensen te beschermen door hen zich tijdelijk te laten afzonderen, op
vrijwillige basis. De rest van de bevolking hoeft zijn levenswijze niet
aan te passen, zolang iedereen maar rekening houdt met de wens van deze
specifieke kwetsbare groepen.

Bewijslast

De
onderzoeken waaraan wij in dit artikel refereren zijn alle breed
opgezet en – voor zover wij kunnen nagaan – zeer zorgvuldig uitgevoerd.
Wij zijn ons ervan bewust dat er altijd artikelen in wetenschappelijke
tijdschriften kunnen verschijnen met verschillende conclusies, waarbij
de onderbouwing soms moeilijk is te controleren en niet ieder artikel
even solide is. Het is onlangs zelfs gebleken dat gerenommeerde
internationale tijdschriften kwetsbaar kunnen zijn voor publicatie van
frauduleus onderzoek – zie bijvoorbeeld de ophef over The Lancet bij de
discussie over HCQ* vorig jaar.

Dit alles versterkt onze
overtuiging dat het essentieel is om in het debat over covid-19 meer
gewicht toe te kennen aan klinische en epidemiologische overwegingen die
zijn gebaseerd op onderbouwde ‘medical common sense’. Wij zijn van
mening dat deze benadering door de begrijpelijke paniek en ontbrekende
kennis aan het begin van deze crisis uit het zicht is geraakt. De
ingevoerde maatregelen zijn in belangrijke mate gebaseerd op de aanname
van een maatschappelijk bedreigende asymptomatische ziekmakende
transmissie van het SARS-CoV-2-virus. Deze aanname wijkt af van de
algemeen geaccepteerde ‘medical common sense’ met betrekking tot
vergelijkbare luchtwegvirussen. De bewijslast voor deze aanname moet dan
ook zwaar zijn en ligt bij degenen die dit propageren. Met de kennis
van vandaag is hieraan in geen enkel opzicht voldaan.

Intussen
veroorzaken de wereldwijd ingrijpende generieke maatregelen, die dus
medisch onnodig zijn, ernstige sociaal-economische, psychologische en
medische schade. Medische en psychologische autoriteiten en instituties
wereldwijd zouden zich hiertegen duidelijk moeten uitspreken. 

auteurs

Marcel Tóth, psychiater, zelfstandig gevestigd, Amsterdam

Hannah Visser, internist-infectioloog, Beatrixziekenhuis, Gorinchem

contact

martoth@xs4all.nl

cc: redactie@medischcontact.nl

Voetnoten

1. SARS-CoV-2,
SARS-CoV, and MERS-CoV dynamics, duration of viral shedding, and
infectiousness: a systematic review and meta-analysis
, The Lancet, 19 november 2020.

2. John P. A. Ioannidis: Global perspective of COVID-19 epidemiology for a full-cycle pandemic, European Journal of Clinical Investigation: volume 50, issue 12, 7 oktober 2020.

3. Post-lockdown SARS-CoV-2 nucleic acid screening in nearly ten million residents of Wuhan, China, Nature Communications 11, Article number 5917, 20 november 2020.

Lees ook

Foto: Getty Images

 ======================================

* HCQ: Hydroxychloroquine, dat zou helpen tegen COVID-19.

Zie ook: ‘Coronabeslommeringen:
AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start
opnieuw met angstzaaien voor het virus

Astra Zeneca volkomen veilig, uh nee niet voor ouderen, uh oh toch veilig voor ouderen, uh maar niet voor vrouwen onder de 60, uh ho even: toch wel, uhhhh…..‘ 

Jongeren komen steeds meer in opstand tegen Coronamaatregelen‘ (met de foto van het jaar 2021!!)

De 10 grootste profiteurs van de Coronacrisis en de 3 miljardairs die hun vermogen met een explosief percentage zagen groeien

Aboutaleb zet moslims aan de Coronaregels te overtreden

Coronavirus: de eerste patiënten met het virus gemeld in openluchtgevangenis Gazastrook

Coronabeslommeringen: ook na vaccinatie kan je het virus doorgeven, plus de zoveelste blunder van CDA minister de Jonge
(het na dit bericht gebrachte nieuws dat je niet besmettelijk bent na
vaccinatie, schijnt grote onzin te zijn en zou gebaseerd zijn op een
foute interpretatie van een bericht uit de VS, lijkt me ook logisch daar
dr Fauci eerder al meldde dat gevaccineerden nog lang besmettelijk
blijven en zich aan de Coronamaatregelen dienen te houden…..)

Rutte’s VVD zou nu 44% van de stemmen winnen in verkiezingen, ondanks de
enorme ‘Coronablunders’, waar 70% van de Nederlanders dit wanbeleid zou
steunen

Coronavirus, PCR test: leugens en onzin‘ (een artikel van Mario Ortiz Buijsse)

Coronavirus: Cuba werkt aan een vaccin voor het arme deel van de wereld‘ (ook als je tegen vaccinaties bent is het alsnog een schande te zien hoe het westen zich de vaccins toe-eigent…..)

AstraZeneca vaccin: In Duitsland 7 extra doden in de leeftijd van 20 tot 50 jaar door bloedstolsels in Spanje 2
(ook over de eerdere 87 overlijdens in Nederland na vaccinatie onder
ouderen, wat er intussen, 5 april 2021 enorm veel meer moeten zijn……)

Hugo de Jonge (CDA minister volksgezondheid) belooft dat iedereen per 1 juli zal zijn gevaccineerd‘ (ha! ha! ha! dat deze kwezel de eer nog niet aan zichzelf heeft gehouden en is opgestapt is totaal onbegrijpelijk!!)

Coronadoden?
Agnes Kant (Lareb) geeft ‘transparante duidelijkheid’: deze 87 doden
zijn te betreuren vanwege ‘onderliggende klachten….’
‘ (zeker lezen mensen!!)

Coronavaccin: de Jonge zegt dat van Haga ‘paniek zaait’ met vraag over doden na Coronavaccinatie…..

Coronavirus: Zweden minder oversterfte zonder enige aantasting van burger- en mensenrechten……..‘ (!!!!!!!)

Westen hekelt Rusland en China voor het verspreiden van anti-Coronavaccins in arme landen

Coronavaccin AstraZeneca samengesteld met gebruikmaking van o.a. genetische gemanipuleerde menselijke foetus niercellen

Coronabeslommeringen: Duitse wetenschappers vermoeden dat je ook na een tweede vaccinatie alsnog anderen kan besmetten‘ (!!!!)

Coronavaccinatie ook als je weet dat de fabrikant ernstige bijwerkingen niet uitsluit?‘ 

Coronavaccinatie
in vergelijking met het kopen van een huis (waar farmaceuten elke
verantwoordelijkheid voor bijwerkingen afwijzen!!)
‘ 
(en zie de links in dat bericht)

Intellectueel Eigendom reden voor rijke landen om arme landen tegen te houden COVID-19 medicijnen na te maken……

Coronavaccins
op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl
farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen
worden voor eventuele heftige bijwerkingen’
(!!!!)

Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder

Coronavaccinatie: meerdere doden kort na inenting
(op 20 januari 2021 werden er in de VS meer dan 10 gevallen gemeld van
aangezichtsverlamming na vaccinatie, terwijl het aantal doden na
vaccinatie onder de pet werd gehouden, laat staan dat men zal toegeven
dat gevaccineerden anderen hebben besmet……)

Coronavirus: China door het slijk halen‘ (en zie de links in dat bericht)

Vaccin AstraZeneca in twee delen voor 90% beschermend tegen COVID-19 en de bijwerkingen…… (?)‘ 

De rijke landen behartigen tijdens de Coronacrisis de belangen van ‘Big Pharma’ i.p.v. de gezondheid van miljarden‘ (!!!!)

Bill Gates’ inzet tegen het Coronavirus en zijn handelen op vaccinatiegebied: de winsten van de farmaceuten vermenigvuldigen 

Bill Gates, CDC, WHO en de farmaceuten anticipeerden op de Coronacrisis in november 2019…..‘ 

COVID-19: wellicht zijn 2 vaccinaties nodig zegt farma lobbyist Osterhaus, vandaag zijn dat er al 3: ping ping kassa!! 

Wereldbevolking moet afhankelijk worden gemaakt van vaccins in combinatie met een ‘vaccinatiepaspoort’

Coronavirus: opmerking bij vaccins
(deze post werd door Google gecensureerd, alle afbeeldingen, waarvan minstens één
met tekst werd verwijderd, zodat je niets meer hebt aan dit bericht…..

Het originele Facebook bericht van Marjolein Jansen werd in haar geheel verwijderd: censuur in Nederland, niet tijdens WOII maar anno 2020!!!)

Rooms-katholieke kerk Ohio mede verantwoordelijk voor komende anti-abortuswetgeving

Al jaren hebben Republikeinen in Ohio gevochten om abortus verboden te krijgen en nu lijkt het erop dat deze wet wordt aangenomen, zoals intussen in meerdere staten van de VS is gebeurd…… Het is uiteraard te zot voor woorden dat een stel conservatieve rotschoften vrouwen het recht denken te kunnen benemen om over hun eigen lichaam te beschikken…… Republikeinse ploerten die er verder geen moeite mee hebben dat 14 miljoen kinderen in de VS honger moeten lijden…… Ploerten die er geen moeite mee hebben om troepen naar het buitenland te sturen zodat de eerdere kinderen van VS ouders om het leven komen, sterker nog dat zij elders mensen waaronder kinderen massaal om het leven brengen….. 

Weer blijkt trouwens dat de rk kerk de drijvende kracht is achter deze anti-abortuswetgevingen, de valse wolf in schaapskleren, paus Bergoglio alias Franciscus die zich voordoet als een progressieve paus heeft er dan ook totaal geen probleem mee dat abortusartsen en verpleegkundigen in de VS worden vermoord*, zoals hij er geen probleem mee heeft dat homo’s en andere LGBT mensen worden vermoord is ontwikkelingslanden, hij onderneemt zelfs niets tegen de priesters die dit nog steeds promoten vanaf de kansel……. Niet alleen in Ohio maar ook in andere staten van de VS is de rk kerk dan ook bezig om het vuur tegen abortus op te stoken….. (hetzelfde geldt overigens voor fundamentalistische protestantse scherpslijpers)

In Ohio hebben anti-abortusactivisten vreedzaam gedemonstreerd bij een samenkomst van rk extremisten en hun ‘herders’, die abortus willen verbieden…. Nu hebben de rk kerk en de staat Ohio besloten om die demonstranten, zoals gezegd anti-abortusactivisten, voor het gerecht te slepen, uiteraard te zot voor woorden!! Als je ‘een centje’ overhebt geeft dan wat aan deze mensen zodat ze hun verdediging kunnen betalen en zegt het voort!! (en teken ajb de petitie tegen de Poolse godsdienst waanzinnige anti-abortus en LGBT rechter die zich kandidaat heeft gesteld voor het  Europees Hof van Mensenrechten (ECHR)……**

Activists in Ohio need help

Mike Phelan, Progress America progress@progressamerica.us

The
healthcare system is confusing enough to navigate for medical care that
isn’t under legal assault from state legislatures. The laws that
restrict distance, cost, time, and information to abortion confuse
people.
They scare people. They often push care out of reach
for people of color, people with low incomes, people who live in rural
Ohio.

Once
someone jumps through all these unnecessary and cruel hoops to schedule
an abortion, they have to face harassment at the clinic from leaders
and members of the Catholic Conference of Ohio. The Catholic Church harasses clinics in Ohio every day in the name of God.

A
group of activists recently put their bodies on the line to tell the
Catholic Church and the state of Ohio this kind of harassment and
violence is immoral—and now the state is filing criminal charges against
these nonviolent protesters.

Can you chip in $5 to help these folks on the front lines? All funds will go directly towards their legal fees.

To
stand up for Ohioans, activists and organizers held a brief,
non-violent action during a public anti-abortion gathering held at the
St. Joseph Cathedral in Columbus, Ohio. They let the church know that
this kind of terrorization is unacceptable.

Now the church and the state are attempting to silence their voices by filing criminal charges against these activists.

These
activists put their bodies on the front lines to protect Ohioans who
need abortion care. If you can afford to, can you show your support by
donating to their legal fees?

Thanks for supporting folks on the ground doing the important work.

Mike Phelan

Progress America

DONATE NOW

Paid for by Progress America.

=====================================

*  Paus Franciscus wil zelfs niet dat men zwangerschappen voorkomt met anticonceptie, daarmee is hij zoals als zijn voorgangers een massamoordenaar daar door dit verbod het aantal sterfgevallen in arme hoofdzakelijk katholieke landen ten gevolge van aids nog steeds enorm groot is, zelfs kinderen overlijden daar aan aids die ze bij hun geboorte hebben opgelopen, maar dat vindt deze ontaarde schoft niet erg, daarnaast zorgen zijn pedopriesters wel voor de weeskinderen die achterblijven als hun ouders zijn overleden aan aids……

** Zie: ‘Poolse godsdienstwaanzinnige ‘rechter’ wil worden aangenomen door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (ECHR)

Zie voorts: ‘Minnesota rechter:
dronken slachtoffers mogen zonder straf worden verkracht in ‘het land
van de vrijen en dapperen’, waar men in Texas de doodstraf wil zetten op
abortus….

Polen, het achterlijke EU broertje, heeft de nieuwe anti-abortuswet aangenomen

Twee vrouwen staan in Polen terecht voor afbeelding van maria met aureool in regenboogkleuren

Poolse vrouw gearresteerd voor afbeelding van ‘maagd’ Maria met een aureool in LGTB regenboogkleuren

Transgenders in Groot-Brittannië slachtoffer van haatzaaien door media, rechtse partijen en zelfs vips als Rowling‘ (zoals je ziet is haat tegen LGBT niet alleen voorbehouden aan Polen, in de VS worden ze zelfs regelmatig vermoord…….)

József Szájer, homohater en vriend van Hongaarse premier Orbán gepakt met drugs tijdens homo seksfeest …… ha! ha! ha! ha!

VS verder op pad van censuur passend in een reli-politiestaat: verboden woordgebruik……‘ (zo mag overheidsorgaan CDC, te vergelijken met ons [waardeloze] RIVM, de woorden ‘transgender en foetus’ niet meer gebruiken…..)

Texas mag abortus verbieden tijdens de Coronacrisis………

Abortus: christen fundi’s willen nog steeds hun wil opleggen aan vrouwen die over hun eigen lichaam beslissen

Christa Compas (Humanistisch Verbond) wil verbinding met religies…….. AUW!!!‘ (het Humanistisch Verbond dat een verbond met religies wil sluiten die: -abortus verbieden, -euthanasie verbieden, -homofilie verbieden en -geen homohuwelijk wensen te sluiten, waarbij ze ‘natuurlijk’ alles wat met LGTB te maken heeft als ‘des duivels’ neerzetten…… )

Coronabeslommeringen: AstraZeneca vaccin onder vuur >> universiteit van Oxford start opnieuw met angstzaaien voor het virus

Geheel toevallig of zou er een fikse adder ter grote van een volwassen python onder het gras liggen? Nadat eerder een flink aantal ouderen overleed aan het AstraZeneca (AZ) vaccin, werd de laatste weken duidelijk dat dit vaccin (en nu is er ook sprake van andere vaccins die) een zeldzame soort trombose kan veroorzaken, één die zelfs dodelijk kan zijn. Na zwalkend beleid over wel of niet vaccineren ligt de boel voor mensen onder de 60 nu plat in Nederland, meerdere landen zijn helemaal gestopt met dit vaccin….. Het is duidelijk dat velen huiverig zijn om zich met dit vaccin te laten inenten en wie schetst mijn verbazing toen eerder deze week bekend werd gemaakt dat uit onderzoek van de universiteit van Oxford zou blijken dat het Coronavaccin naast luchtwegproblemen ook hersenschade kan veroorzaken…… 

‘Wie schetst mijn verbazing?’ Onzin ik donderde met een harde knal uit m’n stoel, immers de universiteit van Oxford heeft samen met AstraZeneca het Coronavaccin ontwikkelt…… Ofwel men stopte (deels) met het gebruiken van het AZ vaccin en oh wonder de universiteit komt met een verhaal dat velen doodsbang zal hebben gemaakt voor COVID-19 als ze dat al niet waren…… ‘Ik kan me niet aan de gedachte onttrekken’ (om ‘t nog zachtjes te stellen) dat de universiteit van Oxford een smerig spel speelt om zo de angst voor het mede door hen ontwikkelde vaccin weg te nemen……

Een volgende beslommering: men stelt dat er praktisch geen ouderen meer in het ziekenhuis worden opgenomen met het Coronavaccin en dat zou te danken zijn aan de hoge graad van vaccinatie onder de 70 plussers…… Wat betreft die graad van vaccinatie zou ik wel eens cijfers willen zien, maar zelfs als dat klopt, kan je net zo goed stellen dat het overgrote deel van de ongezonde ouderen is overleden en dat er daarom veel minder ziekenhuisopnames zijn, zo logisch als de som 1 + 1 = 2…… Ook worden een aantal ouderen die het virus hebben opgelopen maar die in een verpleeg- of verzorgingstehuis wonen, niet meer overgebracht naar het ziekenhuis, maar verpleegd in die tehuizen…… Daarnaast zitten veel ongezonde ouderen al maanden thuis, zodat de kans dat ze besmet raken uiterst klein is…… Lullig voor die groep maar hun gezondheid door dat thuiszitten neemt onevenredig snel af en daarmee is de kans groot dat ze overlijden, maar dan aan een andere oorzaak dan COVID-19….. Zou de cijfers wel eens willen zien over het aantal ouderen dat het laatste half jaar is overleden aan een ‘natuurlijke oorzaak’, ofwel de veroudering van belangrijke organen als hart, hersenen, lever en nieren….. (en geen lullige staatjes, maar harde cijfers!)

Na het voorgaande concludeer ik dan ook dat niet de wappies mensen bang maken, maar juist de overheden in combinatie met de farmaceuten en universiteiten die zich met vaccins tegen COVID-19 bezighouden, zij maken de bevolkingen bang en manipuleren die op zo’n manier dat ze bij wijze van spreken smeken of ze ajb gevaccineerd mogen worden…….. Het meest smerige van alles is wel dat men met deze gang van zaken ook nog eens haatzaait tegen mensen die volkomen terecht kritisch zijn en zich niet zomaar van alles op de mouw laten spelden (en al zeker niet in hun arm!!)…..

Nog één beslommering: waarom werd en wordt er niet veel vaker gemeld dat vooral mensen worden getroffen door het virus die in armoede moeten leven en daardoor een zwakke gezondheid hebben, e.e.a. als gevolg van schunnig regeringsbeleid zoals het toestaan van een veel te laag minimumloon en veel te hoge huren en zorgpremies (ondanks [te lage toeslagen] houdt de grootste onderlaag in de maatschappij te weinig over om gezond te kunnen leven en daarmee vermindert hun weerstand [immuunsysteem] en zijn ze bevattelijker voor ziekten als COVID-19 die hen daarbij ook meer ziek maakt dan hun meer gezonde leeftijdsgenoten….. De Coronacrisis toont nogmaals aan dat Nederland eindelijk armoede zou moeten uitbannen, zie Zweden, een piek in het aantal overlijdens in het begin van de zomer vorig jaar, maar zonder enige lockdown en avondklok heeft men daar verder geen oversterfte t.o.v. andere jaren!! 

Tot slot nog dit: zoals al vaker opgemerkt is het een schande dat Rutte 1, 2 en 3 zoveel hebben bezuinigd op de zorg en niet hebben ingegrepen toen ziekenhuizen werden gesloten door de spuugrijke zorgverzekeraars, waardoor we nu met een groot tekort aan verpleegkundigen zitten en met een tekort aan IC bedden, ‘de reden’ voor heel veel hysterie en belachelijke maatregelen…. En dan hebben gvd 2 miljoen mensen op de zwaar disfunctionerende hoofdverantwoordelijke gestemd: VVD aartsleugenaar en premier Rutte…… Hoe blind en doof moet je zijn…….

Voor veel meer berichten over het Coronavirus, vaccins en/of vaccinaties, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Uitstoot methaangas op hoogste punt sinds men begon met metingen in 1983

Vorig
jaar is de uitstoot van methaangas in de atmosfeer op het hoogste
niveau gekomen, sinds men begon met het meten van dit broeikasgas in de atmosfeer (1983)…..
Methaangas blijft niet zolang in de atmosfeer dan CO2, echter het
gaat hier wel om een broeikasgas dat meer dan 80 keer zo sterk is dan
CO2….. In het artikel van Unearthed (Greenpeace) stelt men dat
methaangas een 28 keer sterker broeikasgas is dan CO2, echter ik heb
meerdere studies gezien die spreken over een 80 keer sterker
broeikasgas dan CO2, dit zal ongetwijfeld met meetmethodes te
maken hebben, echter ook een factor van 28% sterker zou genoeg moeten
zijn voor regeringen om direct maatregelen te nemen….

Unearthed
komt met de suggestie dat hoe meer methaangas er in de atmosfeer
komt, het steeds moeilijker zal worden om dit gas af te breken,
waardoor het per saldo langer in de atmosfeer zal blijven en dat
lijkt me niet onwaarschijnlijk……

Wetenschappers
stellen dat e.e.a. zeer verontrustend is, me dunkt niets anders dan
een open deur inschoppen, althans als je ervan overtuigd bent dat de
klimaatverandering een ramp is die zich steeds feller voltrekt en het
aantal dodelijke slachtoffers middels weergerelateerde rampen als
gevolg van de opwarming evenredig zal oplopen…… Om over de
stijging van de zeespiegel nog maar te zwijgen, de reden waarom
bijvoorbeeld een groot aantal eilanden in de Stille Oceaan langzaam
onder water lopen, iets waar we ook in het voor een groot deel lage
Nederland te maken zullen krijgen…… Niet voor niets ook dat de
schattingen over de zeespiegelstijging steeds weer naar boven worden
bijgesteld….

De
opwarming van de aarde met een halve graad Celsius zal naar schatting
150 miljoen mensen het leven kosten*, terwijl het
akkoord van Parijs ervan uitgaat dat de mens de opwarming van de
aarde zal weten te stoppen op 1,5 graad C. tegen het eind van de eeuw. Zoals we weten is de CO2
uitstoot na het akkoord van Parijs alleen maar fiks toegenomen**
en het is voor veel wetenschappers duidelijk dat de opwarming van de aarde tegen het eind van deze eeuw eerder
in de buurt van de 4 à 5% C. zal liggen, i.p.v. de afgesproken 1,5
graad opwarming….. Trouwens, de klimaatverandering is niet te stoppen,
we kunnen deze hooguit afremmen…….

Door het
Coronavirus is de uitstoot van CO2 vorig jaar met 6% afgenomen,
echter door de opeenhoping van CO2 (accumulatie) is de hoeveelheid
CO2 in de atmosfeer alsnog toegenomen….. Anders gezegd: zelfs al
zouden we de klimaatdoelen van Parijs volgend jaar al voor elkaar
zouden krijgen (dat is totaal onmogelijk) zal deze accumulatie ervoor zorgen
dat de temperatuur op zal blijven lopen…… Daarbij moet niet
vergeten worden dat de ontbossing vorig jaar flink is toegenomen, met
maar liefst 17%, een gebied zo groot als El Salvador, veelal door met
opzet aangestoken bosbranden waarbij enorme hoeveelheden CO2 en
methaangas vrijkomen, daar bovenop is de hitte die vrijkomt bij deze
enorme branden er verantwoordelijk voor dat ook daarmee de klimaatverandering verder wordt opjaagd…… (het is nu
al zo dat het Amazonegebied netto meer CO2 uitstoot dan het opneemt,
juist door die bosbranden, waar de Braziliaanse president Bolsonaro
als afleiding van zijn wanprestaties op het gebied van het
Coronavirus, afgelopen week bekend maakte dat hij het ontginnen van
het Amazonewoud voor landbouw en winning van grondstoffen verder zal
stimuleren, ofwel de kans dat we dit jaar een nog grotere ontbossing zullen
zien is levensgroot…… Ook in Zuidoost-Azië neemt de ontbossing
verder toe, vooral t.b.v. palmolieplantages……

Unearthed
vraagt zich af waar de enorme hoeveelheid methaangas vandaan komt en
geeft daarop als één van de antwoorden de zojuist aangehaalde
ontbossing, voorts wordt het grote aantal koeien genoemd, terwijl het
uiteraard om de totale veestapel gaat, die alleen in ons land al 600
miljoen dieren telt (ja meer dan een half miljard en dan zegt men dat
Nederland vol is……), waar die enorme veestapel ook gevoed wordt
met soja, waarvoor men vooral in Zuid-Amerika oerwoud in brand
steekt……

Verder
stelt Unearthed dat bij olie- en gaswinning methaangas vrijkomt en
door de toename van moeraslanden, ook in de tropen. Daar moet ik aan
toevoegen dat voor bijvoorbeeld het vrijmaken van oerwoud t.b.v.
palmolieplantages men juist het water uit zo’n gebied laat wegvloeien
(zo brand de boel beter) en ook daarbij komt methaangas vrij….. Echter de belangrijkste bron
van methaangas toename in de atmosfeer is het ontdooien va de
permafrost, waarin enorme hoeveelheden CO2 en methaangas zijn
opgeslagen. Hier treedt, als bij het afsmelten van sneeuw en ijs, een
cumulatief effect op: door het vrijkomen van deze grote hoeveelheden
methaangas, warmt het klimaat verder op en daardoor komt er nog meer
methaangas vrij, enz. enz…….

De
universiteit van Oxford concludeert na een onderzoek dat de verwachte
verduurzaming door de Coronacrisis slechts een toename van 18% laat
zien, ofwel de verwachte verduurzaming door het
virus blijft ver achter bij de verwachtingen…….. Door de lage
olieprijs werd in de VS een enorm aantal oliewinningsbronnen
verlaten, waardoor grote gebieden vervuilt raken en daarmee komt er
nog meer methaangasvrij……

Tot slot wil ik nog eens opmerken dat klimaatsceptici blijkbaar lak hebben aan het enorme aantal mensen dat jaarlijks sterft door luchtvervuiling** (alleen in Nederland rond de 18.000 mensen op jaarbasis), ofwel alleen daarom al moeten we stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen!! 

Where is all the methane coming from?

Nature
has not been healing

Scientists are looking at
environmental data from 2020, and it’s clear this was not the year
nature started healing. Most disturbing perhaps was a huge
unexplained rise in methane emissions – the largest annual increase
recorded
since systematic measurements began in 1983. While methane doesn’t
remain in the atmosphere as long as CO2, it’s about 28 times more
potent as a factor in global warming. Scientists are surprised – “it
is very scary indeed” one told
the FT
– and have multiple hypotheses to explain it. One theory
is that the atmosphere is losing its ability to break down methane
over time. Another is that it has come from biological sources such
as wetlands, most likely parts of the tropics that are becoming
warmer and wetter. Methane also comes from using fossil fuels, cows
and landfill so they will also be playing a part. 

The news on carbon emissions is not
great either – although economic shutdowns led to a 6% drop, CO2
continues to accumulate in the atmosphere and is thus also at record
levels. Meanwhile in
the Amazon
, 2020 saw a 17% increase in deforestation and the
third highest annual total in the last two decades. In total, an area
the size of El Salvador was destroyed. And while last year saw a
near-record closure of coal plants around the world, China
unfortunately opened
enough
to offset them all.

And
we’re not building back better

It doesn’t get better I’m
afraid. A new
study
by Oxford University has been looking at how governments
have been investing during the pandemic and found that only 18% of
Covid-19 recovery spending has gone to activities that will reduce
emissions. It also warns of a coming credit crisis because the
increasingly severe impacts of climate change are not being factored
into investments. A new
assessment
by the World Bank and International Monetary Fund has
also been looking at this. It’s especially worrisome for heavily
indebted, climate vulnerable countries: how can they invest in
climate mitigation when they are saddled with debt and the only money
they have left over is spent on the pandemic or on the crisis of a
climate disaster? This combination, the assessment warns, “represents
a systemic risk to the global economy that may trigger a cycle that
depresses revenues, increases spending and exacerbates climate and
nature vulnerabilities.”

Storms
drive migration in Honduras

Honduras is one country that has
been hit by environmental disasters, which, added to economic misery,
gang violence and corrupt government, are driving people to the
borders. Two hurricanes hit last autumn, affecting four million
people, nearly half the population – and the wider region was hit
too. There has been an
increase
in apprehensions at the border since Biden took office.
He has
asked
people not to travel, while Mexico is asking the US to send
more humanitarian aid as months on, houses remain underwater, and
thousands are displaced, living in shelters or on the streets.

A couple wade through a flooded
street in La Lima, Honduras, in the aftermath of Hurricane Eta in
November. Photo: Seth Sidney Berry/SOPA Images/LightRocket via Getty 

Abandoned
oil wells

As the pandemic hit American oil
and gas companies last year, many were forced to halt production,
often sending them into bankruptcy. In their wake, thousands of oil
wells have been abandoned and the state is now left to clean up. A
brilliant
new investigation
by Grist and the Texas Observer highlights that
7,000 wells have been abandoned in Texas and New Mexico and with the
help of some clever modelling estimates that a further 13,000 face
the same fate. A new
bill
in the House of Representatives is looking at the scale of
the national challenge. It’s not a new phenomenon – a century of
drilling has left behind millions of abandoned wells and Democrats
are hoping that the $8 billion bill will provide jobs for fossil fuel
workers and cut emissions. 

More
action in the States

While we’re talking Democrats,
it’s been a promising week for climate action in the States. The
new head of the Environmental Protection Agency, Michael Regan, has
vowed that the administration will put forward new
tougher laws
on vehicle emissions by the end of July and has
issued
a directive
to his staff to take action on environmental justice.
It demands increased consultation with affected communities and a
crackdown on companies that violate air and water pollution rules.
The agency should use the “full array of policy and legal tools at
our disposal” to protect vulnerable communities when issuing
permits or cleaning up after disasters, his memo said. Biden is also
making
headway
on the concept of a Climate Civilian Corps, a $10billion
investment in jobs focused on “conserving our public lands and
waters, bolstering community resilience, and advancing environmental
justice”.

=====================================================

*  Zie: ‘Halve graad opwarming van de aarde zal 150 miljoen mensen het leven kosten……‘ (vergelijk dat eens met de oversterfte door het Coronavirus of een andere heftige griepgolf…….)

** Zie: Sluipmoordenaar: verbranding van fossiele brandstoffen hebben in 2018 wereldwijd de dood veroorzaakt van 8.7 miljoen mensen‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!)

Zie ook: De permafrost ontdooit op grote schaal aldus nieuw onderzoek: een enorme aanjager van de klimaatverandering‘ (en weer zie de links in dat bericht)

Oliemaatschappijen moeten verantwoording nemen voor vervuiling in het Amazonegebied en stoppen met oliewinning

Vreedzame klimaatactivisten in Italië veroordeeld tot straffen van 6 maanden tot 3 jaar…….‘ (tja ‘logisch, immers het is een enorme misdaad als je de wereld van de ondergang wilt redden en je verzet tegen zware vervuiling van het milieu….’)

Sluipmoordenaar: verbranding van fossiele brandstoffen hebben in 2018 wereldwijd de dood veroorzaakt van 8.7 miljoen mensen‘ (!!!!) (en zie de links in dat bericht!) 

Intensieve veeteelt verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer‘ (voorts is deze doodsindustrie verantwoordelijk voor een enorme uitstoot aan methaangas, zoveel dat ons kleine land, met 600 miljoen dieren in de intensieve veehouderij, een onevenredig grote aanjager is van de klimaatverandering en zie de links in dat bericht!)

Ruimtelijke ordening houdt geen rekening met de zeespiegelstijging: de vernietiging van een enorm kapitaal ligt op de loer

ING, Rabobank en BNP Paribas financieren de oliewinning in het Amazonegebied: u wordt opgelicht!!‘ (!!!!)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud‘ (!!!!

Ecuadoraans Los Cedros Cloud Forest dreigt te worden vernietigd door mijnbouwbedrijven als Biliton‘ 

As
Amazon burns BlackRock emerges as world’s largest investor in
deforestation,
 Down
to Earth, 31 August 2019

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid‘ (ja ja……)

Ecuadoraanse stam bereid te sterven voor regenwoud‘ 

Coronavirus: Amazonevolkeren die niet in aanraking zijn geweest met de rest van de wereld lopen groot gevaar uit te sterven‘ 

Missionarissen van de dood gaan in het Amazonewoud de ‘goede boodschap verkondigen’‘ 

Bolsonaro (president Brazilië) geeft groen licht voor verdergaande genocide op oorspronkelijke volkeren‘ 

Bescherm de Amazone bovenloop tegen commerciële activiteiten‘ (zie ook de video’s in dit bericht)

Door een gebrek aan zoetwater zullen veel atol-eilanden in de Stille Oceaan in 2050 onbewoonbaar zijn

Temperatuur in West-Noorwegen en Moskou dik boven het gemiddelde‘ (een bericht van 3 januari 2020)

Groenlandse ijsmassa smelt weg >> zeespiegelstijging tot 7 meter verwacht……‘ (!!!!)
(de video in dat bericht is ‘weggecensureerd’, ‘logisch’ de mensheid
mag alleen bang gemaakt worden met het Coronavirus en niet voor het veel
grotere gevaar voor de mensheid: de klimaatverandering…… )

Klimaatakkoord een schaamlap, waarmee de burgers worden uitgekleed en de grote vervuilers weer worden ontzien…..

Shell
kijkt vooruit >> naar de subsidiepot voor duurzame energie,
terwijl nog vele jaren lang veruit de belangrijkste bezigheid olie- en
gaswinning zal blijven

Houtstook professioneel en voor huishoudens moet worden verboden‘ 

Greenpeace stelt dat de klimaatverandering is te stoppen ha! ha! ha! ha!

Australië: steenkoollobby werkt samen met de regering nog veel meer bosbranden in de hand‘ (voorts exporteert dat land per dag 1 miljoen ton steenkool, deze gigantisch hoeveelheid zal nog met een fiks percentage stijgen als Australie de grootste steenkoolterminal ter wererld zal hebben geopend….):

Australië exporteert dagelijks één miljoen ton steenkool, dit i.h.k.v. de klimaatverandering en de afgelopen klimaattop……..‘ 

CDA wenst geen EU ‘green deal’ en ‘klimaatambassadeur’ de Boer weet niet waar hij over spreekt‘   

Frits Böttcher een ‘klimaatsceptische wetenschapper’ die zich liet betalen door o.a. Shell, KLM en AkzoNobel 

Siemens heeft lak aan de klimaatverandering en haar slachtoffers‘ 

Australië slaat alarm over koraalriffen…….. AUW!!!‘ en zie wat het Groot Barrièrerif betreft ook: 

Australische autoriteit geeft toestemming voor dumpen van 1 miljoen ton giftig havenslib in Groot Barrièrerif (Werelderfgoed)

De bosbranden in Australië zullen hun weerslag op de hele wereld hebben‘ 

Schildpad
animatievideo over plastic- en olievervuiling oceanen >> door
makers: Wallace and Gromit >> Greenpeace Nederland laat het alweer
afweten

10.000 dromedarissen worden in Australië afgeschoten vanwege droogte

Australische bosbranden: 500 miljoen dieren dood en een rookpluim die groter is dan Europa’  

Exxon ‘topman’ vindt klimaatdoelen najagen een onzinnige bezigheid‘ 

Klimaatakkoord en kilometerheffing: één-tweetje ANWB en Rutte 3‘ (en zie de links in dat bericht!)

Neste MY Renewable Diesel reclame zeer misleidend, sterker nog het is pure oplichting

Overbevissing gestimuleerd door voorzitter Europese Commissie von der Leyen tijdens Brexit overleg(een grote hoeveelheid vis is belangrijk voor de gezondheid van de oceanen daar overbevissing deze
oceanen ziek maakt, zo ziek dat deze enorme plassen water geen of
praktisch geen CO2 meer opnemen…..)

Klimaatakkoord
Parijs 5 jaar: vervolgens een 5 jaar lang verdere stijging van de
hoeveelheid CO2 in de atmosfeer, plus de ‘deskundige mening’ van Remco
de Boer
‘ (!!!!)

Bas Eickhout (GroenLinks EU) strijdt nu voor verbieden van landbouwgif met ‘mooie duurzame praatjes’ over landbouw‘ (en zie de links in dat bericht naar meer fratsen van deze GL volksverlakker en EU grofgraaier)

Unilever,
Nestlé en Procter & Gamble zijn bedrijven die mensen uit hun huis
en van hun grond laten zetten, alleen om de wereld nog verder te
vernietigen voor geldelijk gewin
‘ (en zie de links in dat bericht)

Rabobank en haar valse strijd om ‘duurzame palmolie’: zware gezondheidsproblemen en vernietiging van oerwoud‘ (!!!!)

Coca-Cola ‘op de open en groene tour’ ofwel oplichting van klanten 5.0 met medewerking van o.a. de Efteling‘ (en zie de links in dat bericht)

Unilever voor het gerecht gedaagd door ex-arbeiders in Kenia‘ (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hieronder getoonde tot de link ‘Paul Polman…. enz.’)

Unilever ‘in veilige groene handen’ bij Nils Andersen (o.a. BP)

Orang oetan, zwanger en hongerend houdt zich vast aan de laatste boom terwijl bulldozers haar leefgebied vernielen voor palmolie‘ (!!!!)

EU: palmolie in diesel is niet duurzaam, maar stoppen met subsidie is amper een optie‘ (!!!!) (let wel: ook ons belastinggeld wordt daarvoor misbruikt!!)

Regenwouden bufferen niet langer o.a. koolstof, maar stoten dit netto uit, dit door bedrijven als PepsiCo……..‘ (en Unilever!!)

Paul Polman (Unilever) groenste CEO van Nederland……….. ha! ha! ha! ha!‘ (Polman: nog zo’n oplichter!)

De stijging van de zeespiegel (en de opwarming van de aarde) gaat veel verder dan het IPCC voorspelt‘ (!!!!)

Democraten in de VS laten de kans lopen verkiezingshervormingen door te voeren zodat iedereen die daar recht op heeft ook werkelijk kan stemmen

Alsof
het weer 2009 is en Barack Obama de kans liet lopen om met een meerderheid in de beide ‘huizen’ van het congres bijtijds
belangrijke veranderingen door te voeren, zoals een ziektekostenverzekering voor een veel
groter deel van de grote onderlaag in de VS, althans voor een veel groter deel van die bevolking dan wat hij uiteindelijk nog voor elkaar kreeg (en
bijvoorbeeld de hervorming van de politie door te voeren zodat die niet langer de
garantie zou zijn voor het vermoorden van onevenredig veel gekleurde burgers, wat al heel lang het geval is in de VS)….. 

Zo
laat Joe Biden de kans lopen om het recht om te kunnen stemmen voor de
gekleurde bevolking te garanderen, hetzelfde geldt voor het plan om
de in elkaar stortende infrastructuur te renoveren en het leven van
de grote onderlaag te verbeteren door bijvoorbeeld een eerlijk
minimumloon door te voeren van minstens $ 14.00 per uur…. (tegen
dat laatste zijn overigens ook een aantal Democratische politici) En
waarom? Simpel omdat de Biden administratie de meer dan achterlijke
politieke belemmering door het ‘filibusteren’ kan afschaffen, dan wel
dusdanig kan veranderen, zodat belangrijke hervormingen niet langer
kunnen worden tegengehouden door bijvoorbeeld het dagenlang voorlezen
van telefoonboeken, waardoor een minderheid in het congres het voor elkaar kan krijgen dat een wetsvoorstel van de meerderheid het niet haalt, of zwaar wordt vertraagd…….. (bovendien zou Biden per decreet maatregelen kunnen doorvoeren, zo omzeilt hij het congres)

Terwijl
een aantal staten al maatregelen hebben genomen die het voor grote
groepen onmogelijk maken om nog te kunnen stemmen (in de zogenaamde
democratische VS), je snapt het al, vooral het gekleurde deel van de
bevolking wordt daarmee getroffen zodat deze geen gebruik kan maken van haar stemrecht….. Niet voor niets, daar zoals het beest Trump al liet
weten: als iedere VS burger zou kunnen stemmen zou de Republikeinse
Partij nooit meer aan de macht komen……

Jake
Johnson van Common Dreams vraagt zich af waarom de Democraten
nu niet doorpakken, daar de kans levensgroot is dat de Republikeinen bij
de volgende senaatsverkiezingen in 2022 de meerderheid zullen
behalen en daarmee de administratie van Biden deels vleugellam kunnen
maken, zoals de Obama administratie overkwam in 2010. En
dat zal hoogstwaarschijnlijk gebeuren als de Biden administratie nu
niet het stemrecht hervormt voor die verkiezingen…….. Je zou
bijna gaan geloven dat de Democraten het wel prima vinden dat
bijvoorbeeld de grote gekleurde onderlaag niet het volledige
stemrecht krijgt, waar ze volgens de grondwet recht op hebben……

Jake
Johnson heeft geen antwoord op zijn vraag, echter een paar maanden
geleden schreef Caitlin Johnstone hier al over en voorspelde dat de
neoliberale Biden administratie geen belang heeft bij belangrijke
hervormingen*.

Published
on Thursday, April 01, 2021 by Common
Dreams

‘What
Are They Waiting For?’ With Voting Rights Under Threat, Dems
Pressured to Nuke Filibuster No
w

“Democrats have a
mandate from voters to move forward on their own… Delay carries
enormous risk, just as it did in 2009.”

By Jake
Johnson, staff writer

Senate Majority Leader Chuck
Schumer (D-N.Y.) speaks during a news conference on Tuesday, March
16, 2021. (Photo: Samuel Corum-Pool/Getty Images)

With dozens of Republican-authored
voter suppression measures
advancing
through state legislatures across the country,
progressive advocacy groups are imploring Democratic lawmakers to
stop dragging their feet and immediately abolish the Senate rule that
is obstructing an ambitious
plan to shield
the franchise from the GOP’s onslaught.

In a joint
statement
late Wednesday, the Battle Born Collective, Justice
Democrats, the Sunrise Movement, and Data for Progress argued that
further delaying the fight over the archaic legislative
filibuster—which effectively requires 60 votes for most legislation
to pass the Senate—risks relegating voting rights and other key
priorities “to second-class status.”

“Democrats have a mandate from
voters to move forward on their own. There’s no reason to delay
abolishing the Senate filibuster,” the groups said. “Delay
carries enormous risk, just as it did in 2009.”

The coalition’s warning came as
President Joe Biden unveiled the first portion of an infrastructure
package
that congressional Democrats are preparing
to push through the filibuster-proof budget reconciliation process,
given the GOP’s vocal
opposition
to the proposal.

But the progressive groups said
that evading the filibuster issue yet again by using the restrictive
reconciliation process—which allows legislation to pass with a
simple majority—”produces the risk that many elements of the
American Jobs Plan will be stripped out by the Senate parliamentarian
for not complying with arcane budgetary rules.”

The reconciliation strategy also
pushes off a long-overdue filibuster confrontation until the nascent
infrastructure package makes its way through Congress and receives a
final vote, which could be more
than three months away
.

Because the For the People
Act (H.R.1)—Democrats’ sweeping
voting rights expansion bill
—would not meet current budget
reconciliation requirements, the measure would have to be passed
through regular order, an impossible task with the 60-vote filibuster
in place and Senate Republicans unified in their opposition to the
popular
legislation.

That’s why the progressive
coalition is urging Senate Democrats to eliminate—or, at the very
least, dramatically
weaken
—the filibuster before pressing ahead with infrastructure
legislation. A growing number of Democrats have expressed support for
reforming the filibuster in recent weeks, including Biden
and conservative
Sen. Joe Manchin
(D-W.Va.).

“Moving forward with
filibuster reform now will allow the [infrastructure] proposal to
pass through regular order, while also clearing the way for the
passage of other critical policies like the For the People Act,”
the groups note.

Changing or abolishing the
filibuster would require the support of the entire Senate Democratic
caucus plus a tie-breaking vote from Vice President Kamala Harris.

Rep. Pramila Jayapal   @RepJayapal

With the filibuster in place, Mitch McConnell is able to hold up popular, necessary, and urgent legislation like the George Floyd Justice in Policing Act (GFJPA), the Equality Act, and the John Lewis Voting Rights Advancement Act (JLVRAA).

It’s time to eliminate it.
cnn.com/2021/03/30/pol

8:30 PM · Mar 31, 2021

1.4K  95

Copy link to Tweet

 

According to the latest
tally
from the Brennan Center for Justice, 361 bills with
voter-suppression provisions have been introduced in 47 states and at
least five have been signed into law, including Georgia’s
draconian new restrictions
.

The Brennan Center argued in an
analysis
last month that, if passed, the For the People Act would “thwart
virtually every single one” of the GOP-led voter suppression
efforts at the state level. Manchin is the only Democratic senator
who is not
listed
as a co-sponsor of the legislation.

“The landmark legislation
would create a national baseline for voting access that every
American can rely on,” the Brennan Center said, “and it
would foil state efforts to manipulate voting rules to exclude
eligible voters or create discriminatory outcomes.”

But the progressive coalition
cautioned Wednesday that if Senate Democrats “delay filibuster
reform—and therefore any action on voting rights—until the fall
or winter… it will be too late to implement many vital democracy
reforms in time to combat gerrymandering or the massive wave of voter
suppression Republicans are planning for the 2022 midterms.”

“It’s clear Republicans in
Congress don’t want to help pass policies that improve people’s
lives, rebuild our nation’s crumbling infrastructure, and meet the
scale of the crises we face,” the groups said. “Starting
right now, Democrats have a once in a generation opportunity to go
big and renew faith in the government’s ability to get real things
done. What are they waiting for?”

Our work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 License. Feel free to
republish and share widely.

==================================================

* Zie: ‘The Next Two Years Will Be The Democratic Party At Its Most Transparent’

Zie ook: ‘Grote bedrijven als Coca-Cola en Pfizer steunen wetgeving die het gekleurde VS burgers onmogelijk maken te stemmen‘ (en zie de links in dat bericht naar meer artikelen over de onderdrukking van de gekleurde bevolking)

De gezondheid van gekleurde mensen in de VS wordt opgeofferd voor de winsten van grote bedrijven: Sacrifice Zones……

As Texas Lawmakers Attack Voting Rights, GOP Official Aims to ‘Build an Army’ of Poll Watchers‘ (Common Dreams)

GOP Attack on Democracy Surges as Texas Voter Suppression Bill Passes Senate‘ (Common Dreams)

‘Anti-Democratic Garbage’: McConnell Rebuked for Calling Voting Rights Bill a ‘Power Grab’‘ (Common Dreams)

Verhoging minimumloon in de VS weggestemd met hulp van 8 Democratische senatoren, zonder uitzondering miljonair…….‘ (Joe Biden had veel meer druk moeten uitoefenen, maar heeft dat nagelaten, bovendien zou hij als ik me niet vergis per decreet het minimumloon kunnen verhogen, maar ja je bijt niet in de hand die je voedt, immer Biden zit voor een fiks deel in de zak van de grote bedrijven die zijn verkiezingscampagne hebben gesteund…..)

Strijd opgelaaid in Oost-Oekraïne tussen het leger en ‘door Rusland gesteunde rebellen’, aldus BBC World Service

Afgelopen nacht in het radionieuws van 00.30 u. op BBC World Service het volgende bericht: ‘de strijd is opgelaaid in Oekraïne tussen het leger en door Rusland gesteunde rebellen…..’ De woorden over de rebellen werden letterlijk voorafgegaan: ‘door Rusland gesteunde’, alsof Rusland daar haar leger heeft samengetrokken…… (als dat leger daar aanwezig zou zijn was het  gebied al lang gezuiverd van het Oekraïense leger……) Schandelijke propaganda van een zogenaamde onafhankelijke zendgemachtigde, waarmee die rebellen en Rusland meteen werden gedemoniseerd….. 

Niets over de neonazi-bataljons die aan de kant van het Oekraïense leger meevechten en die in 100% van de gevallen verantwoordelijk zijn voor het oplaaien van de strijd met hun bombardementen van steden en dorpen in die regio…… (wat betreft de dorpen: voor zover ze nog bewoond worden en de burgers niet al lang over de Russische grens zijn gevlucht, iets waarover men ook liever niet spreekt in het westen…….)

Als die rebellen zo tuk waren op Rusland hadden ze zich al lang middels een referendum aangesloten bij Rusland, zoals de burgers van De Krim dat hebben gedaan….. En waarom verzetten de burgers van Oost-Oekraïne (en De Krim*) zich tegen het gezag in Kiev? Ten eerste daar de VS (CIA) de opstand van 2013 in Kiev en andere steden heeft georganiseerd en geregisseerd, waarbij de VS ook sluipschutters heeft ingehuurd, die op het Maidanplein burgers en politie hebben vermoord, een false flag operatie die men in de schoenen schoof van de destijds president Janoekovytsj…… Daarover gesproken: ten tweede daar de VS de o.a. door de burgers van De Krim en Oost-Oekraïne democratisch gekozen president Janoekovytsj heeft verdreven en daarvoor de fascistische junta onder leiding van de zwaar corrupte Porosjenko heeft geïnstalleerd……. (totale kosten voor de VS: 4 miljard dollar…..) De burgers uit de genoemde regio wensten niet geregeerd te worden door aan fascistische kliek die een verlengstuk was (en is) van de VS…… 

Dit verhaal hoor je niet in de reguliere westerse massamedia, nee als de VS iets dergelijks organiseert doen die media er alles aan om dat te verdedigen en wijzen daarbij op voorspraak van de CIA en NSA met de vieze vingers naar Rusland, daarbij  geven ze de burgers die zich verzetten de schuld van de ontstane ellende, uiteraard zonder de feiten te noemen, alsof de ‘democratisch gekozen’ regering in Nederland zou worden afgezet door een door de VS gesteunde  fascistische hufter en het volk dat maar heeft te pikken….. ‘Ik heb zo het vermoeden’ dat de Nederlandse bestuurders die dit zouden steunen achteraf zouden worden opgepakt voor collaboratie…… Echter niet in Oekraïne, het westen steunt daar al jaren de door neonazi’s gecontroleerde regering, zelfs de president die na juntaleider Porosjenko aantrad, één of andere komiek met de naam Volodymyr Zelensky die een liberaal beleid zou gaan voeren en de banden met Rusland wilde aanhalen, echter hij kreeg te horen dat hij zich heeft te schikken naar de wil van dat neonazi geteisem**, nogmaals: goedgekeurd door de VS en de EU, om er een paar te noemen….

Hoorde toevallig gisteravond een deel van de herhaling van het BNR programma ‘De Wereld’ met Bernard Hammelburg. Deze bolle kwezel en o.a. lobbyist van terreurorganisatie NAVO en de wapenindustrie, had fantast en grofgraaier Derk Sauer op bezoek, die als een kleine jongen vertelde over de situatie in Oekraïne en natuurlijk gaf deze hufter Rusland en de rebellen de schuld van de ontstane situatie, terwijl hij dondersgoed weet dat de meerdere gesloten wapenstilstanden telkens weer door Oekraïne worden geschonden en dan m.n. door de neonazi-bataljons aan het front in Oost-Oekraïne……. (bataljons die bij herhaling tijdens overleg over die wapenstilstanden beloofden de zware wapens terug te trekken, maar die dat nooit hebben gedaan…..)

Een lid van een neonazi-bataljon in Oost-Oekraïne, waar ook westerse veteranen deel van uitmaken……. Géén probleem voor de westerse media en politiek….. 

Als je Sauer moet geloven kan je in Rusland niets zeggen over Putin of je wordt opgepakt en in een werkkamp weggestopt, hoe is het dan mogelijk dat hijzelf dat bij herhaling heeft gedaan, ook via de telefoon met één of andere studio in Nederland…… (hij woont in Moskou) Ook is Navalny oppositieleider in Rusland aldus fantast Sauer (zoals ook de westerse media bij herhaling liegen), terwijl die misdadiger (en ook al fascist) 2 à 3% van de stemmen haalt bij verkiezingen, mooie ‘oppositieleider’ is dat…. ha! ha! ha! ha! Zo te horen werd de enorme onderbroek van Hammelburg op een bepaalde plek steeds natter als Sauer de naam Putin in de mond nam, jezus wat een afgezaagde propaganda…….

 Ukraine is ready for NATO membershipFoto  van figuren uit zo’n neonazi-bataljon in Oost-Oekraïne, zie ook de NAVO vlag naast een neonazi vlag…….

Lullig dat de burgers van Oost-Oekraïne telkens weer zoveel ellende over zich heen krijgen en het westen doet alsof zij de schuld zijn van de ontstane situatie…….

Walgelijk!

*  Rusland zou De Krim hebben geannexeerd, echter de bevolking besloot in een dik gesteund referendum (goedgekeurd door internationale waarnemers) zich aan te sluiten bij Rusland, al hoopte het westen dat Rusland inderdaad De Krim zou annexeren….Zie: De Krim het echte verhaal: geen annexatie maar de vrijwillige aansluiting bij Rusland, zelfs Oekraïners stemden voor

** Zie:  ‘Zelenski (president Oekraïne) ingepakt door neonazi’s en beloften aan EU gedaan door Porosjenko

Zie ook: Anti-Russische propaganda, een kleine trieste rondgang in het hersenspoelen van de westerse bevolking

Brief aan de Russische bevolking over ‘Defender 2020’, de zoveelste militaire NAVO oefening langs de grens van hun land‘ 

Oekraïne: opnieuw neonazi protesten op Maidanplein, vanwege Rusland vriendelijk handelen door president Zelensky

Snowden vindt het ongelofelijk dat de media VS politici niet aanspreken op totaal verschillende reacties n.a.v. ‘klokkenluiden’

Joe Biden heeft al lang toegegeven dat hij Oekraïne onder druk zette een openbaar aanklager te ontslaan die zijn zoon vervolgde

Oekraïne kondigt staat van beleg af vanwege ‘Russische agressie’ in de Zee van Azov

VS torpedojager arriveert in Zwarte Zee terwijl de boel daar op scherp staat……..

Porosjenko (Oekraïne) roept de NAVO op tot oorlog tegen Rusland

Election ploy? Poroshenko declares martial law in Ukraine after Kerch standoff

VS senator Rand Paul stelt n.a.v. NAVO-top dat men de zaak moet bekijken vanuit het Russische perspectief

Putin en Trump halen spanning uit de lucht >> de westerse wereld schreeuwt moord en brand……

Afspraken met de VS maken? Voor je het weet heb je te maken met een ‘verspreking’ van de president….. ha! ha! ha! ha! ha!

Oekraïne,
Georgië en Moldavië hebben oud bondgenootschap doen herleven, in
voorbereiding op NAVO lidmaatschap en verdere actie tegen
Rusland……..

De Krim, Georgië en Syrië >> de anti-Russische propaganda…..

Oekraïne en NAVO bezig met uitlokking WOIII………

VS levert neonazi-leger Oekraïne voor 250 miljoen dollar aan wapens

 Voor nog veel meer berichten over Oekraïne, klik op dat label, direct onder dit bericht.

Een verbod op het houden van dieren in kooien voor de hele EU is al jaren te laat, daarom: stop de kooien nu!!

Niet alleen hebben we in ons kleine Nederland mega- en gigastallen, maar heel veel van de 600 miljoen (!!) dieren in de Nederlandse intensieve martelveehouderij worden nog steeds in kooien gehouden, zoals konijnen, varkens en geiten, een schande van enorme proporties!! Verdere tekst van mijn hand is overbodig, lees en teken de petitie ajb en geeft het door!  

Kom in actie en help de dieren de kooien uit

Nu moet het gebeuren: Europa zonder kooien

 

Compassion in World Farming

Het
moment is daar! Hier hebben we samen al die tijd naar toegewerkt.
Volgende week donderdag presenteren we in het Europese Parlement onze grote wens voor de dieren: een einde aan alle kooien in de Europese veehouderij.

Maar
liefst 1,4 miljoen Europeanen, waaronder 154.000 Nederlanders,
ondertekenden ons Europees burgerinitiatief Stop de kooien. Nu is het
aan de politici in Brussel om zich uit te spreken voor een beter
dierenleven. Help jij mee hen te overtuigen? 

Ik kom in actie

Konijnen in draadgazen kooitjes die nooit zullen huppelen, kippen die zo dicht op elkaar staan dat ze niet eens hun vleugels kunnen uitslaan, moedervarkens die vastgeklemd tussen stalen stangen amper voor hun kleintjes kunnen zorgen. Het leed van de miljoenen dieren in kooien is extreem.

Wij zetten alles op alles om ervoor te zorgen dat de Europese politici
kiezen voor een veehouderij zonder kooien. Maar we weten dat ook de industrie met man en macht lobbyt tegen een verbod. Daarom is het belangrijk dat we Europarlementariërs persoonlijk aanspreken om de dieren te helpen. Doe jij mee?  

Ik doe mee

Hartelijk dank voor jouw steun.

Met vriendelijke groet,

Annemarie Brijder

Annemarie Brijder

Campaigner

PS
Volgende week dinsdag laten mensen uit heel Europa op Twitter zich
horen voor een einde aan de kooien. Gebruik jij Twitter? Houd dan op
dinsdag 13 april tussen 12.00 en 14.00 uur twitter.com/ciwfnl in de gaten en tweet met ons mee met #EndTheCageAge

————————————-

(Hier de petitietekst:)(

 

====================================

Ziek!! (bij een stalbrand zijn deze dieren veroordeeld tot enorm lijden, redding is dan schier onmogelijk, al moet ik zeggen dat ze nu al in een hel moeten leven…….):

 Afbeeldingsresultaat voor hokken voor vleeseenden

 Zie ook: ‘Onderzoeksraad voor Veiligheid: het is niet kosteneffectief boeren te verplichten om stalbranden te voorkomen…….‘ (en zie de links in dat bericht!!)