Vion heeft een uitstekende klokkenluidersregeling…..

Gisteren in het Radio1 Journaal (voor 9.30 u.), ene Marc van der Lee, de woordvoerder van het ‘verantwoorde’ voedingsmiddelen bedrijf Vion, dat in de uitzending van Zembla gisteravond werd benoemd, vanwege gesjoemel met dat ‘verantwoorde’ vlees. Vleeszak van der Lee weet niet waar het over gaat (de uitlatingen van Vion medewerkers, die anoniem deze zaak aan de kaak stelden), ‘wij hebben een prima klokkenluidersregeling, mensen kunnen geheel anoniem hun beklag doen’, maar deze klacht had hij nog nooit gehoord. Het Radio1 Journaal wordt gepresenteerd, door 2 ‘ster presentatoren’, die dik betaald met een vette redactie, niet op de vraag kwamen, of er ooit iemand gebruik heeft gemaakt van deze klokkenluidersregeling. Als je de anonieme medewerkers hoort, had van der Lee daar niet anders dan negatief op kunnen reageren, want je wordt bij klachten geïntimideerd, er zijn zelfs ontslagen gevallen, aldus de anonieme medewerkers……..

Een ‘geweldige klokkenluidersregeling’, zoals die tegenwoordig in de mode is, zie de VS met Snowden en Manning….. ha! ha! ha! ha! ha! Nou ja, er valt eigenlijk weinig te lachen, deze woordvoerder is van het slag, dat keihard liegend nog boos wordt, als je met feiten het tegendeel bewijst, van wat hij/zij zegt…

En dat presentatiestel, kan dat nu eindelijk met het grof vuil mee, ze proberen nog leuk te zijn ook, het is tenenkrommend, als huppelkut Lara ‘gekke koe’ Rensen ‘nou moe’ zegt en dan een soort van hinniken voortbrengt, dat lachen moet voorstellen.

Nogmaals weg met dat, ongetwijfeld peperdure (ten laste van de belastingbetaler) stel nietsnutten.

*Vion vervaardigt voedingsmiddelen voor mens en dier, en fungeert als zodanig, ook als vleesverwerker, daar ging de ontstane ellende over: schaamlapvlees, vlees dat iets meer ‘verantwoord’ is, dan de gebruikelijke kiloknaller gemarteld dier ‘kwaliteit’, volgens Zembla mengt Vion dit goedkope vlees met hun ‘duurzame’, ‘verantwoorde’ vlees, dat een stuk duurder is.

Muzikaal recept voor opname van een groot aantal Syrische vluchtelingen en voor een behandeling van vluchtelingen, die wij in zo’n situatie zelf ook zouden willen krijgen!

Hier jouw regelmatig terugkerend geneeskrachtige recept, van blogdruïde P. Pisser. De man die het tot zijn taak heeft gemaakt, de vermoeide, moedeloze mens weer op pad te krijgen, maar dan wel op een verlicht pad, met veel plezier, maar ook met een nieuwe verantwoording: je verzetten tegen alle leugens die de media en de politiek dagelijks over je heen storten. Zet je in een menselijke behandeling van iedere wereldburger, zoals nu de Syriërs, die Nederland weigert op te nemen. Ook een recept voor de al verlichte mens, voor hen zijn de recepten van dr. Pisser een welkome versterking van de geest en natuurlijk een grote bron van plezier.

In stemmig pimpelpaars met Zawinull petje, waar hij voor de verandering een paar veren in had gestoken, reed dr dr. mijn straat in, hard ‘Soul Limbo’ op zijn pijporgel spelend. Dat belooft minstens wat jazz!!

Als eerste het album ‘Looking Ahead’ van het George Robert Quartet, geniaal mooie, makkelijk in het gehoor liggende jazz, van top kwaliteit. Over top gesproken, de absolute top in jazzgrooves, wordt gemaakt door de koning van dit genre: Don Li en zijn makkers hier met zijn album ‘Gen’, genieten piepels!! Wat mooier, dan daarop aansluitend het album ‘Prince Blimey’ van Red Snapper, over groove kunstenaars gesproken, jezus wat is dit goed!! Nu gaat die ouwe zak uit een ander vaatje tappen: Sonny J met ‘Disastro’, ja een godvergeten goed album, maar wanneer komt het volgende album van deze geniale artiest uit? Nogmaals, waanzinnig mooi en uiterst geneeskrachtig, dit album, dat wel, uiterst humoristisch ook!!! Het volgende album is al net zo vaak opgenomen geweest, maar ja, de dr. is niet voor niets de dokter! Het album ‘A Man’ van Pop’s Cool Love, minstens zo geneeskrachtig, een uiterst sterk en humoristisch album, geniaal!!!! Wat mooier dan hierop aansluitend het album ‘Solid Pleasure’ van Yello af te spelen (wel de remix plus mooie bonus, godallemachtig wat is dit sterk, twee van de, gelukkig, vele goden, die de psychedelische muziek rijk is.

Dat was het voor deze dag, tot de volgende en uh, veel plezier natuurlijk!

Brap!

Teeven vindt dat we meer dan genoeg Syrische gelukszoekers hebben

De Amsterdamse VVD boerenlul Teeven, u weet wel de neoliberaal, met een warm kloppend hart voor de medemens, liet weten er niet over te denken, meer vluchtelingen uit het door een burgeroorlog verscheurde Syrië op te nemen. Dagelijks heeft hij contact met PvdA kluns Timmermans, over hoe de situatie is, dat is voor hemzelf te moeilijk om te beoordelen…….. Vooralsnog ziet hij de noodzaak niet, hier Syrische vluchtelingen op te nemen (hoe kan een mens dat, in deze situatie, uit zijn/haar strot krijgen?), ook al vragen diverse vluchtelingenorganisaties daarom.

Opvang in de regio en wat geld is de oplossing volgens de medelevende mens Teeven….. De regio? Daar zitten meer dan 2 miljoen vluchtelingen, in landen die dit probleem al lang niet meer aankunnen. Ach Teeven houdt ‘t in de gaten, u weet wel, Teeven en Opstelten, die hun eigen ministerie niet eens kunnen runnen, maar wel vinden, dat de opvang in de regio prima geregeld is…….

In Standpunt NL, werd dit onderwerp vandaag besproken, 70% van de Nederlanders hebben dezelfde mening als Opstelten……. Wat een treurig cijfer, je zou bijna hopen, dat al die mensen hetzelfde mee zullen maken in hun leven, als deze vluchtelingen nu en dan nergens terecht kunnen……

Inkomensafhankelijk eigen risico gaat niet door

Het inkomensafhankelijke eigen risico voor de zorg is geschrapt en komt dus niet in de begroting van 2014. Goed voor de inkomens die al vanaf € 31.000,– moesten gaan betalen, dat was een schandalige schuiver van de PvdA, hoewel, het past wel in de neoliberale politiek, die de partij nu aanhangt.

Maar verder is het schunnig, dat de echt hogere inkomens alweer worden ontzien, terwijl de huurders wel een inkomensafhankelijke huur voor hun kiezen kregen, dit nadat zij al de ene na de andere huurverhoging voor hun kiezen kregen en krijgen………

Rutte 2? Een asociaal, neoliberaal afbraakkabinet, dat onder het mom, dat de inkomensverschillen verkleind worden, deze juist nog groter maakt!

Norder en de tsunami-Polen in Den Haag

Volgens bouwmaffia wethouder Norder, die ook over integratie gaat, zijn de Polen in Den Haag hardwerkende mensen, maar ze zijn niet sociaal, dus ze moeten Nederlands leren…. Niet sociaal………? ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dat zegt één van de meest asociale wethouders, die ons land rijk is, de klootzak die het heeft over normalisatie van een bevolkingsgroep, die in WO II net als de joden werden vermoord in de doodskampen. Door zijn toedoen kregen oude woonwagenbewoners te maken met politie invallen, die hen keihard nog eens confronteerden, met de situatie in WOII, toen zij mede door Nederlandse politieagenten werden afgevoerd….. Dezelfde klootzak die het eerder had over een tsunami aan Oost-Europeanen, daarmee de PVV onderbuik in Den Haag ophitsend……. Norder en sociaal….. ha! ha! ha! ha! ha!

De hufter verlaat de politiek, zo hoorde ik onlangs, benieuwd met wat voor dikbetaalde baan, de zak wordt beloond voor al z’n lobbywerk………..

Turkenburg heeft last van het radioactieve Samsom-virus

Op deze plaats schreef ik het al eerder, emeritus hoogleraar Turkenburg, is van fervent tegenstander van kernenergie, verworden tot twijfelkont, die weliswaar liever geen kernenergie ziet, maar die lang niet meer zo negatief, over deze levensgevaarlijke, zwaar vervuilende vorm van energieopwekking is, dan hij ooit was. Gistermorgen was hij te gast bij BNR slijmkwijl Paul van Liempt. Het gesprek ging over de lekkages uit de opslagtanks van de Fukushima kerncentrales in Japan. De tanks waren bedoeld voor opslag van radioactief water, voor een periode van 5 jaar, en ja, die waren op deze plek na 2 jaar gaan lekken, een plek waar je toch gvd zou verwachten, dat men daar nooit meer een zeperd zou maken. Turkenburg had het over radioactiefwater, dat je na zoveel keer verdunnen, zo de zee in kan laten lopen……. jezus christus, lul waar heb jij ‘t over? Benieuwd wat de hoogleraar te vertellen heeft, over de meting bij een opslagvat of tank in Fukushima, waar de straling, eerder deze week gemeten, zo groot was, dat je na 4 uur op die plek zou overlijden aan stralingsziekte en dat is geen pretje, geloof mij maar!! Ook lekker verdunnen en de oceaan in laten lopen????

Over de centrale in Borssele zei hij wel, dat hij die ook liever gesloten ziet, maar de stresstest, die daar werd uitgevoerd, was grondig en goed, hij was er zelf bij, zo vertelde hij….. Nu meen ik mij te herinneren, dat er scheurtjes in de reactorwand zaten, die met de gebruikte meetmethode, na problemen in een vergelijkbare Belgische centrale, niet ontdekt kunnen worden.

Het is als met PvdA volksverlakker 2012, Samsom, die durfde het, voor de ramp in Fukushima wel aan, te praten over doorgaan met kernenergie…… Op dezelfde dag, dat het ongeluk in Japan bekend werd, was hij als een goed geolied windvaan, weer helemaal tegen kernenergie….. Daarom zijn organisaties als GreenPeace niet te vertrouwen, zij hebben mensen in dienst,die eenmaal gevallen voor macht, hun idealen net zo snel verkwanselen, als het verdampen van één waterdruppel op de rand van een vat vloeibaar staal………

Trouwens ik meen toch echt al eens gehoord te hebben van andere deskundigen, dat die hele stresstest geen bliksem waard was! ‘Googled’ u voor de ‘gein’ even op: kritiek stress test kerncentrales……….

Politie waarschuwt voor nepagent op het internet

De politie waarschuwde gisteren voor namaak politie op het internet, de internetgebruiker wordt hier gewaarschuwd (ook met een stem) door een ‘agent’, dat men zich schuldig heeft gemaakt aan ongeoorloofd gebruik van het internet en dat er eerst een boete betaald moet worden, daar de computer anders geblokkeerd zal blijven. Ik neem aan dat deze waarschuwing wordt weergegeven na bezoek van pornosites, waar misselijkmakende kinderporno te zien is……. De politie (de echte) meldde er gisteren niet bij, dat zij dit soort acties niet onderneemt, dat geeft te denken, daar zou nog eens navraag naar moeten worden gedaan en als dat zo is, wanneer de politie dit doet……….

Ploumen: Nederlandse betrokkenheid bij het maken van Syrisch gifgas is (gelukkig) niet na te gaan

De levering van belachelijk grote hoeveelheden glycol, onderdeel voor het maken van antivries en mosterdgas, door Nederland is weliswaar bewezen, ook dat dit jarenlang gebeurde en dat Nederland meermaals is gewaarschuwd, ook het departement van Buitenlandse Handel (al heette dat destijds anders, diverse bewindslieden zijn in de loop van de jaren gewaarschuwd, deze stof niet te exporteren naar Syrië), maar of deze stof  verdwenen is in het gifgas, dat o.a pas werd gebruikt in Syrië, is niet meer aan te tonen, aldus PvdA nitwit Ploumen, die gezien de manier waar op ze dit stelt, behoorlijk opgelucht is. Voorts is de ambassade gesloten in Syrië en is de situatie daar gevaarlijk, dus onderzoeken kan nu niet*. Wat denk je zelf Ploumen, dergelijke grote hoeveelheden, hadden nooit geleverd mogen worden aan de dictatoriale staat Syrië, belachelijk!

Wat deze zaak eens te meer aantoont, is het gore handelen van Nederland met landen als Syrië of bijvoorbeeld de Golfstaten en Saoedi-Arabië. Je kan dit soort landen geen wapens, of onderdelen van wapens leveren en dan denken, dat je een schoon geweten en idem handen kan houden. Zie bijvoorbeeld ook de levering van grote hoeveelheden kunstmest, die in de 80er jaren, goedgekeurd door VVD hufter Bolkestein, vanuit Nederland aan het Irak van Saddam Hoessein werden geleverd. Ook hier ging het om een stof, die in dergelijke grote hoeveelheden werd geleverd, dat deze voor niets anders gebruikt kon worden, dan voor het maken van gifgas (de hoeveelheden kunstmest waren voldoende om een heel continent mee te bedekken!) en ook toen werd Nederland meermaals gewaarschuwd. Van Anraat zit daar voor in de cel, maar Bolkestein had minstens naast hem moeten zitten………

*Het moet toch mogelijk zijn, dat uit het materiaal dat de VN wapeninspecteurs meenamen uit Syrie, aan te tonen, dat het Nederlandse glycol onderdeel uitmaakt van dat gif (als er inderdaad gifgas is gebruikt).

Muzikaal recept tegen huisuitzettingen en voor het stoppen met ontbindend poepvleeseten

Alweer een uiterst geneeskrachtig recept, van jouw blogdokter, in zijn poging, om via sessies, de geest van de lezer te verlichten en je daarmee te wijzen op de noodzaak nu actie te ondernemen en niet langer lijdzaam toe te zien, hoe de wereld naar god wordt geholpen, door bedrijfsleven en politiek.

Geheel gekleed in hippiedracht, inclusief hoofdveer en jezusflipflops, ‘regenkoker’ en didgeridoo over de schouder en het nummer ‘Groovin’ van The Young Rascals, maar dan een aantal octaven lager op zijn fietspijporgel spelend, geheel gehuld in nevelen, bezorgde de dokter het volgende recept:

Ingrediënt nummer één: C Cat Trance met het album ‘Khamu’ (she sleep walks), waanzinnig lekkere wereld trance uit 1985, psychedelisch groots!!! Hypnotiserende ritmes? Muslim Gauze met ‘Zealot’ deel 2, godverdegodver, wat is dit mooi, laat je meevoeren op deze ritmes en reis in je hersenen door de wereld, prachtig! De dokter blijft nog even in de golfbeweging met het album ‘Heaven and Hell’ van Buckethead, Bill Laswell en Shin Terai, laat je nogmaals meevoeren, of vervolg de reis, die begon C Cat Trance, groots, maar hoe kan het ook anders met deze namen?!! Nu volgt een rare aansluiting met het album ‘Get Us Out Of Here!’ van Freur, hoewel even heel anders dan Laswell en vrienden, snap je de keus van de dokter wel, na een nummer of 4, geweldige jaren 80 psychedelische shit, genieten piepels!! De volgende zeer geëerde gast is Jon Hassel, eerst met 808 State en de ep ‘Voice Print’, aansluitend Jon Hassel en het Nederlands Danstheater met ‘Lurch’, geweldige muziek, de psychedelica druipt ervan af, met dank aan- en groet voor Petra, waar zij zich ook mag bevinden. Dan de geweldige muziek van Björk met ‘Biophilia’, jezus wat een vrouw en wat een talent, ronduit geniaal!!!! Om het geheel af te blussen, het album “Radio Retaliation’ van Thievery Corporation’, machtig psychedelische muziek, een bewezen uiterst geneeskrachtig ingrediënt!!!

Voor deze dag zit het erop mensen, nog veel plezier!

Brap!