Dekker is het niet eens met Cito kritiek

Vandaag won VVD tuimelaar Dekker een kort geding, dat de schoolbesturen tegen hem hadden aangespannen, vanwege zijn plan, de Cito-toetsen te openbaren. De schoolbesturen relativeerden het belang van deze toetsen en zij stelden, dat ouders daar dan nog meer belang aan zouden gaan hechten (waarmee de onaanvaardbare druk op het kind, om goed te presteren, alleen maar verder wordt verhoogd). Daar is Dekker het niet mee eens, die ouders hebben volgens Dekker, wel wat anders te doen…….. ha! ha! ha! ha! ha!

Ja, hij heeft volkomen gelijk! Een groot deel van die ouders moeten van dag tot dag zien, hoe ze de touwtjes aan elkaar kunnen knopen, vanwege de financiële problemen, waar zij in verkeren, problemen veroorzaakt door het kabinet waar Dekker deel van uit maakt!

Baruch wil meer EU regels, zoals de ‘geweldige’ 3% begrotingstekort regel, deel 2

Eerder vandaag meldde ik al over de waanzinnige plannen van PvdA lobbylul Baruch. Hij was vanmiddag te horen op Radio1 (na 14.30 u.). Hier stelde hij dat er landen zijn, waar meer dan 25% van de bevolking niet werkt, leuk hè, zo’n cijfer? Hij rekent hier wel ouden van dagen en kinderen bij……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Baruch wil een maximaal werkloosheidspercentage van 6%…… ha! ha! ha! ha! Hé Baruch, nog een voorstel: de eis dat binnen de EU 99% van de bevolking, minstens voor 90% van de tijd gelukkig moet zijn, zo niet, dan zwaait er wat!!!

Vleesbesmetting met e-coli-, of poep bacterie

Zembla wijdt haar uitzending morgen aan de besmetting van vlees met de e-coli-, of poepbacterie. Deze besmetting vindt plaats in slachthuizen, als de darmen van dieren (‘per ongeluk’) worden lek geprikt. Deze besmetting werd vorig jaar al eens aan de kaak gesteld door de Consumentenbond. Niet nodig te zeggen, dat dit vlees eten uiterst gevaarlijk is, al is vleeseten, zonder deze bacterie, of andere troep als hormonen, niet goed voor je darmen en nieren.

PvdA leeghoofd Sharon Dijksma liet gisteren al weten, dat er meer gecontroleerd moet worden in slachthuizen en op het belang van inspecties voor de volksgezondheid….. ha! ha! ha! ha! Hé Dijksma, volksverlakker, schop nog eens een gigantische opendeur in!

Vanmorgen in de ‘topic’ bij BNR de stelling, dat de hysterie over voedselveiligheid overdreven is. Een nogal domme stelling, daar hysterie al duidt op overdrijving, bij mijn weten de eerste grote uitglijder van presentator van ‘t Hek. Gelukkig zat er een hoogleraar uit Wageningen, die deze stelling direct onderuit haalde. Jammer dat hij op het commentaar van een inbeller, dat het grote aantal ‘E’ nummers in voedsel ook gevaarlijk is, wees op de eigen verantwoordelijkheid van de consument….. Alsof je met een laag inkomen, deze producten links kan laten liggen…….

Een of andere vertegenwoordiger van de vleesindustrie, wees de beschuldigingen, die Zembla in haar uitzending doet, van de hand, er wordt streng toezicht gehouden in de slachthuizen, daar schijnt deze doodindustrie zelf 60 miljoen voor te betalen aan de NVWA. Lullig genoeg heeft de Voedsel en Warenautoriteit, niet genoeg mensen om dit te controleren, dat blijkt wel uit de telkens weer opduikende schandalen met (ontbindend) vlees*. De inspecties van deze autoriteit zijn door de VVD, PvdA, CDA met steun van D66, teruggebracht, naar een absoluut ondermaats niveau, dus ook met hulp van de partij van Dijksma, die zo’n grote mond heeft over voedselveiligheid!

*Het vlees dat u koopt, verkeert in staat van ontbinding, lekker hè, vlees eten?!!

Huurschuld, gezin uit Wierden wordt op straat gezet

Vanmorgen in GMN (Radio1 rond 9.40 u.), het bericht, dat een gezin uit Wierden morgenochtend op straat gezet wordt. De vader van het gezin werd werkloos en daar hij de 50 gepasseerd is, komt hij niet meer aan de bak. Vanwege een grote teruggang in inkomen, is er een huurschuld ontstaan, die morgen dus resulteert in een huisuitzetting…. De man wendde zich tot de gemeente voor vervangende woonruimte, deze verwees de man naar Humanitas en het Leger des Heils, deze organisaties zitten overvol, dus kan het gezin het wat dat betreft wel vergeten. Gisteren zei PvdA volksverlakker van Rijn, dat gemeenten daklozen te vaak verwijzen naar andere gemeenten, terwijl zij een plicht hebben, daklozen van onderdak te voorzien….. Wierden heeft daar dus schijt aan en gelooft u mij maar, Wierden staat daar bepaald niet alleen in.

Het is toch godverdomme niet te geloven, dat gezinnen op straat geflikkerd worden, deze mensen moeten toch weer geherhuisvest worden, de uitzetting brengt extra kosten met zich mee, evenals de herhuisvesting, kosten die voor een groot deel door de belastingbetaler moeten worden opgebracht. De banken hebben ons in een crisis geholpen, zijn overeind gehouden met belastinggeld, maar de kopers die hun hypotheek niet meer kunnen betalen, worden op straat gezet. Diezelfde crisis heeft mede voor grote werkloosheid gezorgd, werkloosheid die in het geval van huurders tot grote huurschulden kan leiden en zoals deze zaak aantoont, tot huisuitzetting, toch mag ook nu weer de belastingbetaler voor de ellende opdraaien, i.p.v. de werkelijke schuldigen: de politici van VVD, PvdA, CDA, GroenLinks, D66 (voor Rutte 1 met steun van de PVV) en de banken!!!!! Waar nog bij opgemerkt kan worden, dat 99% van de huurders een minimale huurverhoging van 4% voor hun kiezen kregen per 1 juli jl.!

Ronduit traumatisch is zo’n huisuitzetting voor kinderen, zoals de vader van het gezin uit Wierden vanmorgen in GMN meldde. Zijn zoon is al wat ouder, hij moet binnenkort examen doen, maar zelfs voor hem, is deze hele situatie een trauma (al vond die vader dat niet), uit contacten met mensen die dit meemaakten, kan ik u vertellen dat dit wel zo is……..

Let op mensen! Dit is maar één voorbeeld, dagelijks worden gezinnen op straat gezet!

Verslaafd aan verslavingstherapie: BREKEND NIEUWS!!!

Zojuist werd bekend gemaakt, dat de eerste mensen zijn gediagnosticeerd met een nieuwe verslavingsziekte: verslaving aan verslavingstherapie! Het gaat om een aantal mensen, die al zijn behandeld voor seksverslaving, cannabisverslaving, internetverslaving, gameverslaving, gokverslaving, enz enz. Naar nu blijkt kunnen deze mensen niet meer goed functioneren, als zij niet in therapie zijn……

Uit buitenlands onderzoek blijkt overigens ook, dat diverse therapeuten aan deze verslaving leiden, sommigen hebben zelfs een carrière opgebouwd, in dezelfde volgorde als die voor de verschillende therapieën, die hierboven zijn genoemd, bovendien zijn deze therapeuten verslaafd aan geld, ze zijn a.h.w. multiverslaafd……

Een Belgisch onderzoeksteam heeft intussen vastgesteld, dat al het personeel van de Jellinek geplaagd wordt door deze (multi-)therapieverslaving en adviseert dan ook de kliniek per direct te sluiten, daar de gevolgen op de lange duur verschrikkelijk zijn, ‘koud kalkoeneke’ afkicken is het devies van dit team Belgische psychiaters, die met grote nadruk wijzen op het gigantisch aantal bureautjes dat verslavingszorg biedt in Nederland, dit legt jaarlijks bovendien een flink beslag op de (belasting)kosten van de gezondheidszorg. Vergeet daarbij niet, dat die mensen ook nog een psychofarmaca moeten slikken, de medicijnfabrikanten varen er wel bij, aldus prof. dr. L.A.A.T.U. Nietbelazeren, hoofd van de Belgische onderzoeksgroep. Hij wees tot slot op het grote aantal politici, die korte lijntjes hebben met de farmaceutische industrie en een groot aantal verslavingsbureaus, deze lobbyende politici zouden onmiddellijk de politiek uit gelazerd moeten worden, aldus de professor…..

Sander Dekker: schoolboeken niet meer gratis, extra lastenverzwaring van maximaal € 300,– per jaar…

Sander Dekker, het lege VVD dingdonghoofd, gaf gisteren wat van zijn plannen prijs, we mogen weliswaar, heel transparant en democratisch, de troonrede niet lezen voor prinsjesdag, maar het kabinet lekt niet alleen, de plannen voor de komende begroting lopen er als diarree keihard uit. Maar goed, zoals afgesproken met de socialisten, uh ik bedoel de neoliberale zusterpartij van de VVD, de PvdA, moet men in het voortgezet onderwijs vanaf 2015 de boeken zelf betalen, tot een maximum van € 300,– per jaar. Oh, natuurlijk houdt men ‘rekening’ met de minima, ja met de mensen, die werkelijk geen cent meer hebben, de grote groep die een verzwaring van de lasten, die er wel degelijk voor hen aan zit te komen, ondanks alle ‘garanties’, er nog verder op achteruit gaan. Deze groep ziet de verzwaring van lasten terecht als een extra armoedeval (bijvoorbeeld de meer dan 1 miljoen Nederlanders, die onder de armoedegrens leven, dit aantal zal volgend jaar nog harder groeien) en dat is het ook, als je nog net je hoofd boven water kan houden, terwijl al duidelijk is, dat je budget, door het beleid van Rutte 2, nog verder omlaag gaat met de nieuwe begroting………

Waarom wordt er niet ‘s gekeken naar uitgevers, die zich via een vaste grote oplage helemaal scheel verdienen? Waarom niet eens kijken, naar de veel te hoge prijs, voor die boeken met een gegarandeerde grote oplage? Werkelijk ongelofelijk! En dan een flink aantal scholen die bijna jaarlijks nieuwe boeken willen voor bepaalde lessen? Hebben die schoolbesturen korte lijntjes met de uitgevers? De vraag stellen is…… Nee daar wil Dekker niet eens naar kijken, Dekker laat met z’n jaknikkende rotkop de grote onderlaag nog verder bloeden…….. Ach ja, die uitgevers zijn natuurlijk voor ‘t grootste deel goede en dikke VVD vrinden!!!

Baruch wil meer EU regels, zoals de ‘geweldige’ 3% begrotingstekort regel

Alsof het allemaal prima de luxe is met de PvdA en alsof er buiten de VVD en de PvdA nog mensen zijn, die de 3% begrotingstekort regel, een fantastisch regel vinden, die ‘wij’ toch maar even voor elkaar kregen in de EU, wil PvdA leeghoofd Robbert Baruch nog veel meer van die regels, als hij volgend jaar eventueel kan gaan grootgraaien in de EU, mocht hij met de EU verkiezingen, in het EU parlement verkozen worden. Zo wil hij een maximum aan (jeugd-)werkloosheid, ik neem aan dat de zak bedoelt, dat de werkloosheid, niet hoger mag worden dan een bepaald percentage. Wat gaat hij dan doen, als er geen werk is en zoals zijn partij nu in Rutte 2 de werkloosheid nog verder aanjaagt, met waardeloos afbraakbeleid? Gaat hij het overschot aan werklozen dan afschieten? Jezus wat een idioot!!! Ook wil hij de minimale uitgave aan onderwijs in de EU vastleggen, het is deze rafelige kwast nog niet opgevallen, dat je voor de euro in de EU, in het ene land meer krijgt, dan in het andere. Straks wordt dat vastgesteld op een gemiddelde, wat uiterst asociaal is voor arme landen, of landen die tot over hun nek in de schulden zitten. Voor ons kan zo’n regel betekenen, dat het bedrag dat wij verplicht uit moeten geven aan onderwijs, een stuk lager wordt, dan wij nu uitgeven (dat is al te laag). Reken maar, dat als je een kabinet hebt als Rutte 2, dat dit kabinet onmiddellijk de uitgaven naar beneden zal bijstellen, met een duizendvoudig herhaalt excuus, dat dit nu eenmaal het bedrag is, dat de EU heeft vastgesteld, daar kan je donder opzeggen!!

Baruch? Terug naar Feyenoord, dan kan de Rotterdamse bevolking hem bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar definitief naar huis sturen, straten vegen, moet toch een mogelijkheid voor Baruch zijn! Of conducteur op de Westlandbus van zijn partijgenoot en wethouder Florijn, excuus, dat kan niet meer, een vergissing van mij, dit project was een grote mislukking, daar de Westlandse tuinders het minimumloon veel te hoog vinden en liever Oost-Europeanen uitbuiten met een slavenloon…….        

Muzikaal recept voor veel meer Kamervragen en eindelijk een fatsoenlijke behandeling van alle burgers in dit land…

Een nieuw recept in de reeks sessies van blogdokter P.Pisser, recepten die, mits goed gevolgd, onherroepelijk leiden tot een verlichte geest, een geest die korte metten maakt met net afgestompte brein, waar het grootste deel van de wereldbevolking onder zucht. Volg de sessies van de dokter en wordt een gelukkig en verantwoordelijk mens, die zich niet langer laat koeioneren door politiek, religie, of het ongebreidelde ziekmakende ‘vrije’ marktkapitalisme.

De dokter was een beetje gedeprimeerd vandaag, toen hij met een vette blues op zijn pijporgelfiets mijn straat in fietste. Hij wilde niet zeggen wat er aan scheelde, maar via de tamtam had ik al vernomen, dat hij en zijn lief uit elkaar gaan….. Ach, die ouwe lul, best zielig.

Behalve dat er aardig wat blues in zijn recept zit, wat overigens niet wil zeggen, dat deze muziek niet uiterst geneeskrachtig is, (meer dan) sterk genoeg voor de sessies van onze muziekdruïde, is er van zijn depressie weinig te merken in het recept.

De dr. begint vandaag met het album ‘Hell’s Session’ van Livin’ Blues, een puik album van deze voormalige Haagse bluesband, prachtig!! Vervolgens het album ‘Blues From Laurel Canyon’ van John Mayall, met dit keer Mick Taylor op de gitaar, die na Mayall nog een blauwe maandag in de slangenkuil van The Stones meespeelde, Taylor is één van de vele geweldige gitaristen die hun loopbaan bij Mayall begonnen. Een geweldig album, maar dat kan niet anders, als je het over Mayall hebt, genieten piepels!!! The Butterfield Blues Band neemt de bluesstok over met ‘East – West, het beste album dat deze band maakte, met een paar schitterende jamsessies, zoals het nummer ‘East – West’, een sterk album!!! Tab Benoit vervolgd de bluesreeks met ‘Nice and Warm’ een album opgedragen aan de daklozen in de VS, harde strakke blues, mohohoooooi!! Tot slot van dit blues deel, het album ‘The Wolf That House Built’ van Little Axe, geweldige psychedelische blues met een reggae ondertoon, waanzinnig!!! Een eerbetoon aan de letterlijke en figuurlijke bluesgigant Howlin’ Wolf. Let vanaf Little Axe op de teksten, maatschappij kritiek, maar ook humor wordt niet geschuwd, net als in het volgende album: over reggae en blues (en nog veel meer) gesproken, Transglobal Underground met ‘Psychic Karaoke’, waanzinnig getripte crossover van deze legendarische wereldband, geniaal goed!! De dokter blust het geheel vandaag af met het eerste deel van ‘Zealot’ van Muslim Gauze, hypnotiserende ritmes, met een zwaar psychedelische ondergrond, geprachtmooit!!!

Dat was het voor deze sessie, tot de volgende en uh, veel plezier!!!

Brap!

Kamervragen, veel te veel………

Het is weer om schijtziek van te worden, het gezeur, over de grote hoeveelheid Kamervragen, is weer terug van weggeweest, de SP is al als kampioen uitgeroepen. Vind je het godverdomme gek, al meer dan 2 jaar een recessie (zonder gegoochel met rekenmethodes en het anders benoemen van bepaalde zaken), een top werkloosheid, van meer dan 1 miljoen mensen (ook weer zonder gegoochel met rekenmethodes en mensen niet werkloos te noemen, terwijl ze dat wel zijn). 1,3 miljoen mensen, die onder de armoedegrens leven, waarvan 320.000 kinderen, dit zijn cijfers van januari 2013, dus dat is al weer flink hoger, de voedselbanken kunnen de vraag niet aan en het aantal huisuitzettingen is allang niet meer te tellen (ook een extra kostenpost voor de belastingbetaler, de banken zijn ontzien met belastinggeld, als bijvoorbeeld de hypotheek niet meer betaald kan worden, wordt er door diezelfde banken beslag gelegd en uitgezet, maar die bewoners moeten, net als huurders die hun huis vanwege schuld zijn uitgezet, toch weer geherhuisvest worden en van een kale kip kan je nog steeds niet plukken!). Een record aantal faillissementen, die de belastingbetaler intussen ook al een forse belastingduit kosten (en gekost hebben), enz enz. Terwijl het beleid wat is en wordt gevoerd, de burgers alleen maar verder de stront in helpt. Vindt u het dan gek, dat er veel vragen worden gesteld? Het zou pas echt vreemd zijn, als het aantal vragen een stuk lager was, dan voorheen!

Zo mis ik bijvoorbeeld maandelijks de vraag aan de zwaar wanpresterend staatssecretaris van Financiën, VVD leeghoofd Weekers, wat hij intussen aan belasting ontdoken geld boven tafel heeft gehaald, deze plork verleend deze misdadigers nog eens verruimde mogelijkheden om tot inkeer te komen……….

Lex Bohlmeijer in de bocht, gordels om!

Vannacht hoorde ik een klein deel van Casa Luna (Radio1 van 00.00-02.00 u.), Bohlmeijer, de presentator, sprak met een inbeller, het onderwerp had te maken met opleiding en werken, als ik me niet vergis. Bohlmeijer: “Dat is hogeschool, niet universitair”, “maakt niet uit, vind ik net zo interessant……” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Al hikkend snel BBC World Service opgezet, voor je ‘t weet blijf je erin!