NTR laat ‘onafhankelijk’ haatzaaien tegen Roemenen…….

In Lijn 1 vanmorgen de ultrarechtse plork Wielaert, over zakkenrollende Roemenen, dit n.a.v. een komende raadsvergadering in Amsterdam over zakkenrollers, o.a. naar aanleiding van het zakkenrollen tijdens de afgelopen ‘Gay Pride’ in die stad. Daarvoor stond deze xenofoob niet in Amsterdam, maar in Den Haag, waar hij PVV fascist en Kamerlid Bontes had uitgenodigd voor commentaar. Eerst vroeg hij Bontes uitgebreid naar zijn reces en zoals te verwachten was, Bontes heeft zich het ‘schompes’ gewerkt in het reces, vooral vanuit zijn huis……. ha! ha! ha! ha! ha! Ook was hij een keer te gast geweest bij Knekel en Flink, zo liet Bontes trots weten, waarop Wielaert reageerde: “gezellig!” Voorts liet hij Bontes zijn gal spugen over bepaalde lieden in onze maatschappij, die niet met achtergrond werden genoemd, maar die in het geval van Bontes voor de hand ligt, maar mocht je dat niet duidelijk zijn, je kan deze binnen 10 seconden vinden op google….

Door naar de Roemeense zakkenrollers: de fractievoorzitter van de VVD in Amsterdam sprak via de telefoon, met ‘verslaggever’ (ha! ha! ha!) Wielaert, uiteraard was de fractievoorzitter hoogst ontstemt over de zakkenrollende Roemenen. Tegen het eind van dit korte gesprek, stelde Wielaert: “er moet dus duidelijk, ha! ha! ha! (althans het moest voor lachen doorgaan), actie ondernomen worden…” Waarom Wielaert hier moest lachen, is mij een raadsel, wat een idioot! De enorme klootzak Wielaert las een ingezonden bericht voor van een luisteraar, met de mededeling vooraf, dat deze heel voorspelbaar was, deze luisteraar stelde volkomen terecht: ‘Schelden op Roemenen met een evenwichtig panel van de PVV en de VVD”, Wielaert: ‘nee dat is het niet, en je kan naar BNR met Sjors Fröhlich’, daarmee aangevend, dat je voor dit soort zaken bij BNR moet zijn, terwijl de over een enorme drol getilde zak Wielaert, meermaals heeft laten zien een enge neoliberale, xenofoob te zijn, die maar al te vaak, op z’n zachtst gezegd, schunnige neoliberale uitzendingen maakte ….. Bontes wilde nog even een bericht uit het clubblad van de PVV, de Telegraaf doorgeven, daarin stond, dat Roemeense politie-agenten kleine criminelen het advies geeft, naar Nederland te vertrekken….. Ach ja, het staat in de Telegrof, dus het is waar! Geen verrassing dat Bontes geen Roemeense agenten, als assistentie voor hun politie-collega’s in Nederland wil zien, niet binnen onze grenzen……

Jezus christus, dit is een programma van de NTR, een onafhankelijke zendgemachtigde, betaald met belastinggeld……………..

Post NL ontslaat postbezorger

Vanmorgen in het nieuws, het bericht, dat Post NL een postbode heeft ontslagen, die duizenden poststukken niet bezorgde, maar in en rond zijn huis verborg. Dat ‘bode’ kwam van de NOS en zo staat dat ook op de NOS site. Echter in het nieuws van 10.00 u. en 11.00 u. op Radio1, sprak de woordvoerder van Post NL over een postbezorger. Het is de nieuwsredactie van de NOS nog niet opgevallen, dat de meeste postbodes allang ontslagen zijn, deze zijn vervangen door postbezorgers, die tegen een slavenloon hetzelfde werk als dat van de voormalige postbodes mogen doen. Of de NOS zoals gewoonlijk regeringsgetrouw bericht, dus zoals bijvoorbeeld VVD obersturmbannführer Kamp het graag hoort, hij helpt Post NL tenslotte niet voor niets graag, met het om zeep helpen van de Nederlandse postmarkt, of dat het om een totaal disfunctionerende nieuwsredactie gaat, is niet duidelijk, maar gezien de regeringsgetrouwe berichtgeving van de NOS over het algemeen, vrees ik voor het eerste….. Benieuwd of Kamp al een telefoontje heeft gepleegd met Post NL, met de eis, dat de woordvoerder in het vervolg in dit soort zaken, alleen nog het woord ‘postbode’ in de neemt.

Hetzelfde gebeurde overigens al eens met soortgelijke berichten in juli en februari van dit jaar, ook toen sprak de NOS over een postbodes, terwijl het volgens Post NL om een postbezorgers ging……….

Vreemd hè, dat postbezorgers, die zwaar onderbetaald worden, totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel meer hebben t.a.v. hun werk……….

Leve het totaal doorgeslagen vrijemarkt denken en het nieuwe leger ‘zeer gemotiveerde’ loonslaven!

Muzikaal recept tegen een westers ingrijpen in Syrië en voor een totaal instorten van D66 hufter Pechtold, ook financieel, weet hij ook eens wat armoede is

Blogdokter P. Pisser heeft weer een editie aan zijn levenslange sessies toegevoegd, middels dit uiterst geneeskrachtige recept. Volg deze recepten en je zal na verloop van tijd zien, hoe zwaar je wordt besodemieterd door overheid, bedrijfsleven en de grote media organen. Zoals nu weer in het geval van Syrië. De VS heeft al maanden lang een grote vloot samengetrokken in de Perzische golf, dit om Iran aan te kunnen vallen. De VS heeft de voorzitter van de VN, Ban Ki-Moon onder druk gezet, zijn wapeninspecteurs terug te trekken uit Syrië, de VS heeft geen belang bij de waarheid rond de gifgas aanval, de VS wil oorlog met Syrië, zodat Iran automatisch ook in oorlog is met de VS, Iran heeft een militair bondgenootschap met Syrie……. Gelukkig heeft Ban Ki-Moon geen gehoor gegeven aan de oproep van de VS, wel stelt dit de beschietingen op de VN wapeninspecteurs, die de gifaanval van vorige week willen onderzoeken, in een verdacht daglicht…… Nogmaals volg de recepten van de dokter en de barrières (schellen) zullen voor je ogen verdwijnen, angst om je te verzetten, zal veranderen in de wil, om je eindelijk te verzetten, niet alleen tegen voorgaand voorbeeld, maar tegen de hele antidemocratische gang van zaken, of dat nu hier is, of in Frankrijk, of waar dan ook, maar ook tegen de hele ‘ratrace’ van meer en meer, het vernietigen van de aarde, het egoïsme en het totale gebrek aan echte solidariteit met de verworpenen op deze aarde!

De dokter is vandaag vooral gekleed in een gigantische geruite pet, wat dat betekend weet ik niet, maar ondanks gegrom over oorlogshitsers, was hij toch redelijk vrolijk, daar zal de dikke pretsigaret tussen zijn lippen, wel aan mee hebben geholpen…..

Als eerste vandaag het album ‘War No War’ een verzamelalbum met ‘ondertitel’ ‘songs not bombs’ een allegaar van muziek, met namen als: Adam Brodsky, Armand, Atilla the Stockbroker, Leon Rosselson, Kirk Kelly e.a. een mooi album, zeker in deze tijd, waar de oorlogshitsers weer de boventoon voeren! Tweede ingrediënt: ‘Groove Family Syco’ (dat ‘Syco’ zou zomaar over de westerse regeringen kunnen gaan, die staan te springen, om op dubieuze gronden een oorlog te beginnen), een album van Infectious Grooves, uiterst humoristische, maar professioneel gemaakte metalfunk, schitterend!!! Let vooral op de bassist, jezus wat is die goed en snel!!! LadyGo! Diva met ‘Sploiiing!’ neemt over, de hoes belooft jammer genoeg meer lol, dan het album bevat, maar er staan zeker een flink aantal mooie nummers op dit album! Voor de arachnafoben onder ons, het album ‘Spiders’ van Space, psychedelische poprock (met hier aan daar funk ondertoon), humoristisch en virtuoos, mooi!!! Er was hier en daar al wat funk te horen, daar doet Royal Crescent Mob nog een schep bovenop met ‘Good Lucky Killer’, humoristische speedfunk, van hóóóóóóg niveau, genieten piepels en uiterst geneeskrachtig, zoals de volgers van dokter Pisser weten. Funk, metal, speed? Fishbone met ‘Give A Monkey A Brain…’, ik hoef toch zeker niet te zeggen, dat dit waanzinnig sterke muziek is? Luister en huiver!! (en let op de teksten!)

Dat was het voor vandaag, veel plezier en als je de kans hebt je uit te spreken tegen een grootschalige aanval op Syrië, doe dat dan ajb!

Veel plezier!

De VS wil Syrië aanvallen en hopen, dat Iran, dat een militair bondgenoot is van Syrië, mee gaat doen, hebben ze niet voor niets een giga vloot opgebouwd in de Perzische Golf….. m.a.w. Iran is de geheime agenda van de komende VS aanval…….

Pechtold wil sociaal akkoord openbreken, de gewone werknemer moet en zal gepakt worden!

Gisteravond bij Knekel en Flink het D66 rijkeluiszoontje Pechtold, die daar nog eens even zijn super asociale standpunten uiteen kwam zetten. “Het woonakkoord heeft rust op de markt gebracht………”ha! ha! ha! ha! Welke rust Pechtold? De huurders, die vooral in de onderlaag van de bevolking zijn te vinden, zijn op een gruwelijke manier gepakt, 4% huurverhoging, zelfs voor de laagste inkomens*, die hebben bepaald geen rust als zij naar hun uitgaven kijken, de rust zit dan ook bij de kopers, die een half procent minder hypotheekrenteaftrek ontvangen.

Maar Pechtold was eigenlijk aanwezig, om voor de zoveelste keer te pleiten voor het direct aanpakken van de gewone werknemers, dus het openbreken van het ‘sociaal akkoord’: per direct afschaffing van het ontslagrecht, een nog kortere WW periode, verplichte flexibiliteit en eigenlijk een nog lager minimumloon, al durft hij dat nog niet uit z’n gore bek te laten vallen (hoewel hij later in het gesprek Duitsland als voorbeeld durfde te noemen, daar kom ik later in dit bericht op terug). Natuurlijk vindt Pechtold het prima dat werknemers uit Oost-Europa hier voor een appel en een ei komen werken, als Nederlandse werknemers daar moeite mee hebben, moeten ze maar akkoord gaan met een lager inkomen en afschaffing van alle arbeidsvoorwaarden, die in het belang van henzelf zijn…. De schoft durft te stellen, dat de afschaffing van het ontslagrecht zal leiden tot een grotere arbeidsproductiviteit. Pechtold leeft in een andere werkelijkheid dan het grootste deel van de bevolking, dat blijkt wel weer, de arbeidsproductiviteit is in Nederland al jaren een stuk hoger, dan in de ons omringende landen en internationaal heeft men daar bewondering voor!!

Trouwens het bewijs, dat zijn pleidooi nergens op slaat is de jeugdwerkloosheid wel: -geen ontslagrecht,

-nul urencontracten, -een minimumloon, dat lager is dan van werknemers die 25 jaar of ouder zijn, -amper recht op WW, enz. enz.,  resultaat: de jeugdwerkloosheid is groter dan ooit en in verhouding groter dan die onder oudere werknemers……….

Schoft Pechtold durfde met z’n vieze vingers naar Duitsland te wijzen, zonder daarbij te vertellen, dat bijvoorbeeld door de afschaffing van het minimumloon, daar 6,5 miljoen werkenden in grote armoede leven. Een mooi voorbeeld voor dit zwijn, het zal hem immers aan z’n vieze reet roesten, dat de onderlaag moet sappelen en in armoede leeft…….

*Voor de komende bezuinigingen van 6 miljard, krijgen de laagste inkomens eenmalig € 100,–……… ha! ha! ha! ha! De laatste jaren heeft die groep meer dan € 200,– ingeleverd! Een ‘mooie’ sigaar uit eigen doos!

Mirjam Sterk helpt jongeren aan werk….. ha! ha! ha! ha!

Vanmorgen werd bekend gemaakt, dat CDA dingdong leeghoofd Sterk, 10.000 jongeren aan werk gaat helpen. Zo’n bericht stinkt vanaf ‘t moment dat het verkondigd wordt. Sterk heeft een akkoord met koppelbaas Randstad gesloten, die stellen, dat ze binnen 5 weken 10.000 jongeren aan het werk gaan helpen. Benieuwd hoeveel jongeren daar tussen zitten met een ‘time-out’ periode, na een bepaalde periode voor een uitzendbureau te hebben gewerkt, moet je daar een paar weken uit, anders wordt deze uitzendbaan als verdringing op regulier werk gezien. Anders gezegd, er staan waarschijnlijk een groot aantal jongeren op het punt, om weer aan het werk te gaan de komende weken, werk dat ze al eerder uitvoerden….

Benieuwd wat dit akkoord de belastingbetaler heeft gekost, immers Sterk was als ambassadeur jeugdwerkloosheid aangesteld. Daarnaast kan je je werkelijk afvragen wat de zin van zo’n functie is*, als de enige opbrengst een akkoord met een koppelbaas is, waar naar grote waarschijnlijkheid, een klein kapitaal aan belastinggeld in is gestoken…….

Kortom: je kan niet in 5 weken tijd 10.000 banen creëren, die waren er simpelweg al.

*Zeker gezien de grote jeugdwerkloosheid, terwijl die jongeren geen recht hebben op het minimumloon van oudere werknemers, geen ontslagrecht hebben, meestal geen recht op WW hebben, nul uren contracten, dus bij ziekte zoek je het maar uit, enz. enz. Als er op die manier al geen werk is, hoe kan je dan in godsnaam 10.000 extra banen creëren? Kul dus!

Jeroen Wielaert over Samir A., of hoe waardeloos kunnen de programma’s van een ‘onafhankelijke’ omroep zijn……..

Gisteren in Lijn 1, de neoliberale zak Wielaert, met het onderwerp Hofstad Groep. Samir A. kan misschien vrijkomen, dus sensatie genoeg voor de totaal mislukte verslaggever Wielaert, die méééééént, dat op déééééze manier práááááten, heel interessant is en dat op de manier zoals een namaak sinterklaasdichter van bijzonder slechte kwaliteit, uit de 50er jaren, dat zou doen. 

Totaal overbodig noemt Wielaert Samir A. bij z’n volledige naam en doet de Hofstad groep in eerste instantie voorkomen als een levensgevaarlijke terreurorganisatie, één ding is al snel duidelijk, naast al z’n andere negatieve kwalificaties, is deze hufter een, griezelige, kleine xenofoob met angst voor alles wat met islam te maken heeft. Wielaert hoort zichzelf graag lullen, maar vergeet, dat andere mensen niet onmiddellijk z’n gedachtekronkels kunnen volgen. Zoals zijn vraag aan een gast, of deze zich kan voorstellen, dat er in de Utrechtse wijk, waarvandaan het programma werd uitgezonden, er ‘lieden’ als Samir A wonen, tussen de ‘nette, hardwerkende’ Nederlanders (zo duidelijk stelde Wielaert de vraag natuurlijk niet). Hij had gelukkig gasten uitgenodigd, die in veel met de lul mee ouwehoerden, misschien blij, dat ze op de radio waren te horen….. 

Half afgemaakte vragen als ‘de dreiging van de Hofstad groep’ en sensationele zinnen als ‘die spectaculaire acties van het arrestatieteam en het gooien van handgranaten (dat klinkt tenslotte een stuk sensationeler, dan het enkelvoud granaat…..). Om te vervolgen met: hij (Samir A) werd een stààààààr (star, met de bijzonder moeilijke vertaling: ster), een icóóóóóón….?!?? Wielaert probeert intelligent te doen, door te zeggen, dat hij de dingen wil scheiden in de media: ‘de zin en de onzin’……….ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Over onzin gesproken, vervelende klootzak, als het daarover gaat, kan jij onmiddellijk naar huis, op onzin verkondigen heb jij (en bijvoorbeeld Mart Smeets) bijna het exclusieve patent op Radio1, nare vent!!! Nog niet sensationeel genoeg voor deze uitzending, dus over de moord op Theo van Gogh: ‘Hééééél Néééderland wàààààs in het hart gerááááákt’. Vervolgens nogmaals over Samir A: hij heeft lààst van zelfoverschatting (ha! ha! ha! ha!, alsof hij ‘t over zichzelf heeft….) en Samir A zou megalomaan zijn, ook daar heeft Wielaert (naast Mart Smeets) zelf zo ongeveer het alleenrecht op…. jezus christus en dat kost nog een hele bak belastinggeld ook……

Kinderarbeid in India: lees en teken aub de petitie!

Morgen zal het in het Indiase parlement, voor de tweede keer een wet in stemming gebracht worden, die een eind moet maken aan kinderarbeid tot 14 jaar (ja, nog een veel te lage leeftijd, maar het is een begin..). In mei van dit jaar werd dit wetsvoorstel ook al in stemming gebracht, maar haalde geen meerderheid. Help de kinderen in India en teken aub! Alvast mijn dank!

Let op: als je niet wilt, dat WalkFree bijvoorbeeld je Facebookpagina dichtsmeert met berichten, moet je niet aangeven, dat je de nieuwsbrief van WalkFree wilt ontvangen. Dat ontvangen van de nieuwsbrief, kan je aangeven met een klik op een vakje, onder je gegevens.

Barbara Baarsma het nieuwe asociale lieverdje van de publieke omroep

Gisteren was het weer zover, ‘s middags bij de kristenen van de EO het uiterst rechtse tyfuswijf Baarsma in de studio. Ze moet intussen wel zo ongeveer alle omroepen hebben afgewerkt, met haar meer dan smerige oproep tot hervormen, lees het creëren van een groot leger loonslaven, tegen een zo laag mogelijk inkomen en een totaal gebrek aan bescherming…. Zelfs  (arbeids-) contracten mogen van deze aso maar voor maximaal 5 jaar worden afgesloten. Naast het uitkleden van de zorg, door de hulpbehoevenden zelf hun zorg te laten regelen, lees bedelen om hulp bij familie en buren

De ‘bitch’ wordt steevast aangekondigd als een onafhankelijke denker, ze maakt o.a. deel uit van de SEO en de SER. Haar kwaadaardige boodschap is er echter een van onversneden neoliberale makelij. Hervormen met de ‘passie’ van Rutte, was haar boodschap gistermiddag op Radio1. De passie van Rutte, dan weet je ‘t wel, als het gaat om onafhankelijkheid.

Ze pleitte voor afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, al is dat geen wonder, als je je enigszins verdiept in de economie en alle berichten, vooral die uit het buitenland, dan weet je, dat er aardig tegen het ‘heilige koophuisje’ van Nederland wordt geschopt….. De waarschuwing, dat Nederland binnen een paar jaar, haar AAA status kwijtraakt door de enorme hypotheekschuld, 700 miljard aan hypotheekschuld tegenover een huizenbezit, dat hoogstwaarschijnlijk nog geen derde van dat bedrag waard is en je snapt, dat dit een doemscenario is voor Nederland.

Baarsma kon het niet laten, dus moest ze wel even kwijt, dat de starters moeten worden ontzien bij afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, naast wat ze eerder al stelde: de belastingen moeten omlaag, als de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het ‘mooiste’ is wel, dat neoliberaal Baarsma, die de onafhankelijkheid en transparantie van de SEO de hemel in prijst, net doet of zij een wetenschap bedrijft, die net zo logisch is als de som 1+ 1 = 2…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Als dat zo was, had ze allang gezien, dat de zogenaamde hervormingen op de arbeidsmarkt, geen werk opleveren, nu niet en in de toekomst niet.  Zie de jongeren: eigenlijk geen minimumloon, althans een (heel) stuk lager dan bij oudere werknemers, terwijl de kosten voor zelfstandige jongeren meestal veel groter zijn…… (neem alleen al de schunnig hoge huren voor kamers). Geen ontslagrecht, nul uren contracten, kans op WW nul komma nul, proeftijden tot in de eeuwigheid, enz. enz. Resultaat: de jeugdwerkloosheid is de grootste in ons land!!!!!!! (vergeleken met omliggende landen)

Het enige positieve dat over dit takkewijf is te zeggen, is dat ze tegen verdere bezuinigingen is, benieuwd hoe zij daar 3 jaar geleden over dacht……

Voor meer berichten met Baarsma, klik op het label met haar naam dat u direct onder dit bericht terug kan vinden.

Op 13 november 2016 tekst wat meer leesbaar gemaakt, plus vier toevoegingen, die tussen haakjes zijn weergegeven. Overigens: intussen is besloten dat het minimumjeugdloon tot het 21ste levensjaar van toepassing is, ‘een héééééle verbetering…..’ ha! ha! ha! ha! ha!