Arco Timmermans niet bang voor éénzijdige beïnvloeding door lobbyisten

Vanmorgen in GMN (Radio1 rond 10.07 u.) Arco Timmermans, bijzonder hoogleraar ‘Public Affairs’, volgens presentator Kurpershoek ‘lobbyprofessor’. Deze Timmermans kwam uitleggen, dat hij voor een deel wordt betaald door lobbyorganisaties, maar dat hij niet bang is voor éénzijdige beïnvloeding van de Tweede Kamer politici door lobbyisten. “De kennis ligt op straat……..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! 

Gezien de logica die deze sufferd ten toon spreidt: is hij familie van PvdA kleuter en godbetert minister van Buitenlandse Zaken Timmermans?

Bussemaker: met de eed of belofte, beter onderwijs…….. ha! ha! ha! ha!

Na alle smerige streken die bestuurders annex topgraaiers hebben geleverd de afgelopen jaren, moeten er meer en meer een eed afleggen, of een belofte doen, dat ze hun werk (tegen een gigantisch salaris) integer zullen uitoefenen. Eerst waren bankdirecteuren aan de beurt (binnenkort alle bankmedewerkers), vandaag de eerste schoolbestuurders, die een dergelijke belofte, of eed deden/aflegden.

Volgens PvdA helleveeg Bussemaker, die godbetert minister van Onderwijs mag spelen, kan dit de bestuurders helpen hun functie naar eer en geweten uit te voeren…. ha! ha! ha! ha! Straks moeten 10 jarigen de eed afleggen, waarin zij stellen nooit te zullen stelen. Het gaat hier niet om 10 jarigen, maar volwassenen met een redelijke herseninhoud, die zoals iedereen weet, niet mogen sjoemelen, jatten of op andere manier de maatschappij benadelen. Maar Bussemaker ging verder: het is ook een manier om goed onderwijs te leveren…. Bovendien geeft het een aanwijsbevoegdheid voor de minister als iemand er een potje van maakt….. Jezus christus, die lui kan je nu ook ontslaan, idioot!!!

Politietrainers terug uit Afghanistan, nu ‘onze’ F16’s nog!

Afgelopen zaterdag keerden de trainers van de religieuze politie in Afghanistan terug in Nederland.

VVD leeghoofd en disfunctionerend minister Jeanine Hennis-Plasschaert (Defensie) zei trots te zijn op de resultaten, zo liet zij weten. „We laten een tastbare erfenis achter. Onze militairen hebben goed werk geleverd, scholing en training in de klas en vooral in de praktijk. Het is nu aan de Afghanen zelf…..” ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ja, het is een waanzinnig succes, om met CDA plork Eurlings te spreken. De training kostte, naar ik heb begrepen, zo’n half miljoen per opgeleide Taliban agent, die de fundamentalistische islamitische waarden moeten gaan afdwingen. Lezen en schrijven kan het grootste deel niet, al snappen ze nu wel de betekenis van symbool- en verkeersborden, bovendien kunnen ze nu schieten en hun wapen monteren en demonteren…… Nee, echt helemaal geweldig!

Vreemd trouwens dat de F16’s wel actief blijven in Afghanistan, eerst waren die daar om de missie in Uruzgan te beschermen en te dienen, na vertrek uit die Afghaanse provincie, bleef dit onderdeel ook al aanwezig, met veel omslachtige redenen verklaard door de toenmalige bewindslieden op defensie en de minister-president. Waarna dit onderdeel, ter bescherming van de trainingsmissie van de religieuze politie in de Afghaanse provincie Kunduz werd gehandhaafd. Nu blijft dit onderdeel ook aanwezig, zonder daar veel ophef aan te geven, terwijl dit onderdeel een ongelofelijke berg belastinggeld vreet en waarvoor? Is daar eigenlijk wel toestemming voor gegeven door de Kamer?

‘We’ hebben niets bereikt in Afghanistan, hoewel? De steun voor de Taliban is nu pas echt goed gefundeerd in de Afghaanse maatschappij, zo gauw als het westen weg is, zal ook roverhoofdman en drugsdealer Karzai vertrekken, waarna de fanatieke Taliban de macht zal overnemen, gelooft u mij maar……

Alpe d’HuZes mede oprichter wist niet dat zijn gedrag tot ophef zou leiden, anders had hij het anders gedaan….. ha! ha! ha! ha!

Coen van Veenendaal, mede oprichter van Alpe d’HuZes liet in een interview weten, dat zijn handelen ‘onhandig en een beetje dom’ was…… ha! ha! ha! ha! ha! Deze grofgraaier haalde via een andere, door hem opgerichtte stichting ‘Inspire2Live’, in 2 jaar tijd bijna 3 ton weg bij Alpe d’HuZes, daarnaast nog eens € 160.000,– aan onkostenvergoeding. Dat is niet ‘onhandig’ en ‘een beetje dom’, dat is de boel belazeren op grote schaal, zeker als je meermaals liet weten dat er bij Alpe d’HuZes geen geld aan de strijkstof bleef hangen. Hij bedoelde daar muntgeld mee, papiergeld blijft nu eenmaal ‘wat makkelijker’ hangen…. De lul schijnt zelfs te hebben zitten janken……

In GMN na 9.30u. vanmorgen ‘goede doelen professor’ Theo Schuyt. deze betoogde dat een directeur van KWF Kankerbestrijding gespecialiseerd moet zijn en internationaal moet kunnen meepraten en ja, die moet natuurlijk meer verdienen dan de vrijwilligers……. ha! ha! ha! ha!

Met andere woorden: niets aan de hand…..

Zolang het CBF, de organisatie die ook al leeft van de goede doelen en daarvoor adviseert, stelt, dat directeuren van goede doelen organisaties € 170.000,– per jaar mogen verdienen, kunt u beter geen cent meer uitgeven aan goede doelen. Het is een eer om voor zo’n organisatie te werken en een inkomen van pak ‘m beet € 50.000,– per jaar, is meer dan genoeg! Vergeet daarbij niet, dat veel goede doelen organisaties, die groot werden met campagne voeren, dit campagne voeren tegenwoordig uitbesteden, gemiddelde kosten zo’n 30% van de opgehaalde gelden…….

Nu zit ene van der Waal van Alpe d’HuZes in Standpunt NL, deze klootzak kan op geen manier, met al z’n dappere gelul, de boel recht praten, werkelijk ongelofelijk!

‘Man bijt hond’: 15 jaar gepikte tv

Het programma ‘Man bijt hond’ bestaat 15 jaar in Nederland, in België al wat langer, want daar werd het concept gepikt, uiteraard tegen een leuke vergoeding uit de Nederlandse belastingpot. Een woordvoerster liet vanmiddag (na 12.15 u. op Radio1) weten, dat Giel Beelen tijdelijk verslaggever is voor ‘Man bijt hond’, dat is weer eens wat anders, bovendien is het ook voor Beelen crisis, u snapt natuurlijk dat met een schamel inkomen van bijna een halve ton per jaar, het leven zo moeilijk wordt, dat een extra steuntje in de rug, welkom is. Niemand zal zich druk maken, dat deze kwast die extra inkomsten uit de belastingpot zal trekken; logisch toch, de arme man………

De woordvoerster maakte zich druk over de vraag of er nog nieuwe typetjes in het nieuwe seizoen opduiken in het programma, alsof haar een oneerbare vraag werd gesteld…… ha! ha! ha! ha!

Muzikaal recept voor eerlijke thuiszorgorganisaties en tegen het afbranden van oudere werklozen

Hier je regelamtig terugkerend geneeskrachtig recept, voor de doorlopende sessies van blogdokter en druide Pietje Pisser. Sessies, mits nauwlettend opgevolgd, waarmee je je hersenpan kan doorblazen en alle daar opgeslagen bruine shit van religie, foute politiek en andere sterk hersenbeperkende rotzooi als sneeuw voor de zon kan laten verdwijnen. Voor de verlichten onder jullie, een welkom, geestversterkend recept.

De dokter was vandaag getooid in hippiegewaden, bijeengehouden met veiligheidsspelden, toen hij het volgende recept afleverde:

Ingredient één: Robert Wyatt met ‘Rock Bottom’, een geweldig album van deze zeer maatschappelijk betrokken, bijzondere man, jezus mensen, wat is dit nog steeds mooi, al is het bijna 40 jaar geleden uitgebracht, prachtig!! Logisch dat het 2de album ‘Lorca’ is, een geweldig album van de veel te vroeg overleden Tim Buckley, geniaal mooi!!! Het volgende album sluit hier niet erg op aan en het is bovendien van veel latere datum ‘Under The Mile Off Moon’ van Eggs Laid By Tigers, op het eerste gezicht simpele popmuziek, maar dat verandert naar gelang je verder luistert, dat geldt trouwens ook voor het ‘bijbehorend gevoel’, met mooie teksten van Dylan Thomas, al eerder gebruikt, maar het is dan ook schitterend!!! Wel mooi aansluitend is het album ‘Plastic Beach’ van Gorillaz, ja en dat dit mooi is, hoef ik hopelijk niemand te zeggen, hoewel ik dat nu toch weer heb gedaan, al is het niet zo maar mooi, het is groots!!!! Door met Röyksopp en hun prachtige ingetogen album ‘Senior’, jezus mensen wat mooi, laat je wegglijden op deze wonderschone klanken!! Zo een beetje in ‘de sfeer? Hallucinogen met ‘The Lone Deranger’, elektrotrance van absoluut topniveau, waanzinnig wat een energiezetpil (voor je oren dan). Doet me denken aan de film ‘The Lone Ranger’, waar ik alleen maar slechte recensies over las, ik vraag me af of dat terecht is. Op dat moment ging de pijporgelbel bij de dokter, daar stond de zeer weledel hoge doorgeluchtheid Lucos Bravos Primeros, met het laatst verschenen album van Shpongle, voor de deur! Het album ‘The Museum Of Consciousness’, godsamme mensen, waahaaaaaaaaaaaaaaaanzinnig moooooooooooooi, ongelofelijk, een trip op zich!

Dat het nog lang gezellig was bij de dr. spreekt voor zich, maar voor deze sessie binnenkort weer een nieuwe!

Veel plezier!

Ladar Levison, oprichter van Lavabit moet z’n mond houden

Onder druk van justitie in de VS heeft oprichter Levison van Lavabit, een bedrijf waar je versleuteld je informatie kon opslaan, zijn bedrijf opgedoekt. Onder andere Snowden gebruikte de service van Lavabit.

De VS is nu al zover opgetuigd als totalitaire politiestaat, o.a. door de ‘Patriot Act’, dat Levison zelfs niet aan de pers kan uitleggen, wat er allemaal speelt, daar hij is gewaarschuwd, dat bij verkeerd woordgebruik, strafvervolging zal plaatsvinden en hij zeker in de gevangenis zal belanden, waardoor hij zelfs niet alle redenen kan vertellen, waarom hij zijn bedrijf is gestart.

Aan die totalitaire politiestaat leveren wij regelmatig mensen uit en dan heb ik het niet eens over de doodstraf, of het vermaledijde ‘plea bargain’, waardoor het vaak slimmer is, maar schuld te bekennen, zelfs al ben je onschuldig, daar de kans levensgroot is, dat je veroordeeld wordt tot zeer lange gevangenisstraffen, als je je onschuld moeilijk, of zelfs volgens de rechter of jury, niet voldoende kan aantonen……

Hier de link naar het interview, dat Levison, geflankeerd door zijn advocaat gaf (helaas niet ondertiteld).

Werkloze 50 plussers met de juiste ‘instelling’ vinden wel werk…….

Bovenstaande uitspraak hoorde ik afgelopen donderdagavond in Nieuwsuur, deze werd gedaan door Johan van Os, vestigingsmanager bij uitzendbureau ‘De Uitzendspecialist’. Bij Nieuwsuur is men er achter gekomen, dat veel werklozen geen werk kunnen vinden, maar de redactie vond wel een plork, die bovenstaande stelling aandurfde. Een gemotiveerde 50 plusser kan nog zeker 15 jaar werken. Zo werkloze 50 plusser, met een oneindig aantal sollicitaties achter de rug, die kan u in uw zak steken…… Zal wel weer een project van een politieke vriend van de één of andere partij zijn, benieuwd of deze onbeschofte hork subsidie vangt met zijn schunnige uitspraken. Ga maar na: meer dan 1 miljoen (werkelijke) werklozen, dus zonder gegoochel met cijfers en definities en nog geen 100.000 vacatures……. Het CBS zou volgens Nieuwsuur gemeld hebben, dat 45 plussers ‘minder snel’ aan een baan komen dan jongeren, dat duurt soms wel 2 tot 3 jaar…… ha! ha! ha! ha! Ja, als ze niet ouder zijn dan 47 en een dikke zak subsidie meekrijgen, anders kunnen ze het wel vergeten!

Ook jonge werklozen hoeven niet te wanhopen, in Woudrichem heeft men het project ‘Behouden Vaart’ in het leven geroepen, een project voor 60 jonge werklozen. Ene van Zenderen leidt het project, dat wordt gesubsidieerd door de Regionale Sociale Dienst, van Z. vertelde, dat er met dit project al 35 mensen aan een baan zijn geholpen, wat bij mij altijd de vraag oproept, of die jongeren niet zelfstandig, dus zonder subsidie, aan het werk waren gekomen…..

De Nieuwsuur redactie, met hun vervelende automatische LCD koelkast, die uit het decor opzwiept (ha! ha! ha!), staat pal achter het regeringsbeleid, althans iets anders kon je weer niet concluderen, als je de ‘kritische’ vragen hoorde die gesteld werden….. Ja hoor, het kabinet praat wel degelijk over investeringen en de werkloosheid, gaat u dus maar gerust verder slapen, niets aan de hand, behalve dan een recessie, die voor het gebied waar Nederland in ligt, volkomen uniek is en dus volkomen aan de VVD, PvdA en het CDA te danken is (ja, vergeet het CDA niet hè, een lekkere grote bek, maar zij hebben net zo hard de economie om zeep geholpen). De zelfgebreide rode flutlul Spekman, mocht met een ernstig gezicht, weer zijn lulpraatjes ophangen, vraag de lul eerst maar eens, naar al zijn mooie praatjes, die hij voor de laatste verkiezingen durfde te opperen, maar waar geen bliksem van terecht kwam, de enorme klootzak, hij verdedigt simpel weg een zwaar neoliberaal klotebeleid!!! PvdA slaapbol Asscher begon nog eens over alles wat zij ‘wel niet doen’ voor werklozen, zoals sollicitatietraining…… ha! ha! ha! ha! ha! Misschien moet deze neoliberale flapdrol werklozen leren hoe ze een werkgever onder bedreiging een baan kunnen afpersen, dat heeft op zeker meer succes, dan een sollicitatie! Natuurlijk begint deze neoliberaal niet over de zwaksten die het hardst worden gepakt, door zijn klotebeleid en dat van het kutkabinet waar hij deel van uitmaakt. De PvdA brengt met dit beleid mensen aan de bedelstaf!!

Nog steeds blij, dat u PvdA stemde???

Excuseer: godgloeiendegodverdomme!!!!

Sensire ontslaat 1.100 medewerkers en is maandag vanwege protest gesloten

De Achterhoekse thuiszorg organisatie Sensire (de naam doet erg denken aan het Engelse woord ‘sincere’, wat ‘eerlijk’ betekent….), sluit a.s. maandag haar kantoor in Varsseveld, daar er voor die dag een demonstratie is gepland tegen het dreigende ontslag van 1.100 medewerkers. Het kantoorpersoneel is daardoor die dag vrij, al stelt Sensire het op prijs, als zij een vrije dag opnemen (want anders…..)…….. ha! ha! ha! ha! ha! Volgens een woordvoerder zijn bij de laatste demo kantoormedewerkers geïntimideerd, niet dat ze daar aangifte van hebben gedaan bij de politie, maar zo’n uitlating geeft de demonstranten wel meteen een heel negatief imago…….. Er is geen reden al ontslag aan te zeggen aan het personeel, daar nog niet helemaal duidelijk is, hoe de financiering over een jaar zal verlopen, er schijnt in ieder geval, genoeg geld te zijn, om het personeel nog minstens tot 2015 in dienst te houden.

‘Leuk’ detail: als je googled op de naam Sensire, krijg je meteen een berg vacatures te zien, m.a.w. de kans is inderdaad heel groot, dat critici groot gelijk hebben, met hun redenering, dat Sensire het huidig personeel de deur uit werkt, om ze straks, tegen een veel lager inkomen in dienst te nemen, al of niet op ZZP basis……..