NOS reportage uit Syrië, over hoe een correspondent daar werkt

De NOS flikt ‘t nog eens, nu met ‘reizend verslaggever’ Lex Runderkamp, die zich in Syrië bevindt. Runderkamp laat zien hoe een ‘kruisgesprek’ met de NOS studio er uit ziet, maar dan aan de Syrische kant. Je zou toch echt denken, dat er genoeg te verslaan is vanuit Syrië en landen in de omgeving, maar voor de NOS is het belangrijker te laten zien, hoe hun correspondenten daar hun werk doen……

Dit flikte de NOS eerder al met ‘oorlogscorrespondenten ‘ Eikelboom en Melissen, die waarschijnlijk met vakantie zijn, de (ook) bijzonder zwakke verslaggever Joris van de Kerkhof, zit nu in Egypte…..

Partner Glenn Greenwald vastgehouden op Heathrow

Gisteren maakte Glenn Greenwald bekend, dat zijn partner David Miranda 9 uur lang op vliegveld Heathrow is vastgehouden, op grond van de Britse antiterreurwet. Miranda was daar, tijdens een tussenstop op zijn reis van Berlijn naar Rio de Janeiro. Dit is een ernstige aantasting van de persvrijheid, althans je kan dit niet anders interpreteren. Greenwald sprak met Snowden en publiceerde daarover in The Guardian. Zijn partner sprak in Berlijn met VS filmmaakster Laura Poitras, die zich ook bezighoudt met de documenten, die Snowden liet lekken. De laptop en andere elektronica werden door de Britten in beslag genomen……

Politiestaat VS eist en de rest van de wereld buigt gehoorzaam het hoofd, een hoofd waar zich een berg boter op bevindt……….

NSA waarschuwt nu weer voor aanslagen op treinen; wat een toeval, de ene waarschuwing na de andere, nu deze organisatie onder vuur ligt…. Het wachten is op de eerste aanslag, gepleegd door de NSA zelf……..

Radio1 weigert reclame van BNR

BNR minkukel Sjors Fröhlich is in opper beste stemming, de NPO en de Ster hebben een reclame voor BNR geweerd van Radio1, daarmee maakt BNR, gratis en voor niets, een gigantische reclame slag. BNR wist van te voren, dat de reclame geweigerd zou worden, dus had men een fictief bedrijf bedacht: ‘Bay and Air’, waar in de boodschap, reclame werd gemaakt voor BNR. Uiterst kinderachtig van de NPO en de Ster, deze reclame te weigeren, maar zoals hiervoor gesteld, ook uiterst dom, daar BNR nu pas echt in het licht staat.

Bij de NPO en de Ster zou men zich beter druk maken om zwaar misleidende reclames, die de luisteraar moeten lokken, zoals die voor MKB Brandstof, of Nationale Nederlanden, die u oproept geld te sparen, om uw dromen waar te maken, tegen een hoge, variabele rente van 1,95%, terwijl de inflatie over juli al boven de 3,5% ligt…..  Variabel vet, daar die ‘hoge’ rente ook 1,5% kan worden……

In zijn programma Lunch durfde de mislukte presentator van den Berg te zeggen, dat Radio1 beter is dan BNR, echter als het om actualiteiten gaat, is de NOS al lang een wanpresterende orgaan, dat door het Telegraaf kind BNR voorbij is gestreefd en dat is te triest voor woorden…….

MKB Brandstof: ondernemers opgelet! Men wil u geld uit de zak kloppen!

Het is weer zover, MKB brandstof is weer begonnen met hun meer dan achterlijke reclame, middels een misselijkmakende zak, die zich Tom de Ridder noemt, voor een dienst, die voor een bedrijf de minste zorg zou moeten zijn, het bijhouden van de ‘tankadministratie’ (het verzamelen van tankbonnen, om die aan je belastingspecialist te geven). Dit bedrijf probeert u onder de MKB vlag te overtuigen, geld voor onzin zaken uit te geven en maakt een aantal dagen veel reclame op de radio, om daarna een aantal weken stil te zijn. MKB Brandstof doet dit op deze manier, daar er te veel commentaar is op deze uiterst irritante reclame. Als u uw bedrijf niet kan runnen zonder MKB Brandstof, dient u onmiddellijk faillissement aan te vragen.

Een besparingstip voor ondernemers: heeft u minder dan 30 mensen in dienst, zeg dan onmiddellijk uw lidmaatschap van MKB Nederland op, deze organisatie doet niets voor u, maar stelt bedrijven als MKB Brandstof in staat, om met het ‘vertrouwde’ MKB logo, misleidende reclame te maken. Trouwens ik vraag me ook af, wat u aan het MKB hebt, zelfs met meer werknemers……

Gezien de grote hoeveelheid reclames van MKB Brandstof de laatste jaren, blijkt wel, dat u de hoofdprijs betaalt voor de diensten van dit bedrijf. De hoofdprijs voor, zoals eerder gezegd, ongeveer de meest simpele handeling, die u als ondernemer moet uitvoeren.

MKB Brandstof heeft het over een ‘Niet-Tevreden-Geld-Terug’-garantie, die moet u dan niet vergeten voor het eind van dit jaar terug te vragen….. Klinkt leuk zo’n garantie (die op de site niet met een hoofdletter wordt geschreven), maar gezien de claim van MKB B. zou je pas na een jaar kunnen zeggen, of je er iets aan hebt. Kortom een kul-garantie!

Heb je stront in je kop? Kies dan voor de MKB Brandstof pas! De idee, dat je voor de opgave van brandstofkosten aan de belastingdienst, geen rust meer zou hebben in je hoofd…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Kees Bouwman, de zoveelste economisch ‘deskundige’ met ‘pretnieuws’

Afgelopen woensdagavond bij Knekel en Flink, de economie ‘deskundige’ Kees Bouwman. De zoveelste pretdeskundige wel te verstaan, figuren die het absolute ondermaatse afbraakbeleid van Rutte 2 moeten goedpraten, want het volk dient in kunstmatige slaap te blijven, opstanden kunnen we tenslotte niet gebruiken in ons ‘nette’ afgepaste hypocriete land. Dat Nederland het slechter doet dan ons omringende landen, is toevallig, stelde Bouwman……. ha! ha! ha! ha! Alsof we, zonder gegoochel met termen en rekenmethodes, niet al dik 2 jaar in een economische recessie zitten……

De huizenbubbel (de lucht in de huizenmarkt…. ha! ha! ha!) was een probleem, aldus de waanzinnige deskundige Bouwman. Met andere woorden, de problemen op de huizenmarkt zijn voorbij….. ha! ha! ha! ha!

Het gaat slechter met Nederland, (ook) doordat wij zoveel gespaard hebben, zoals de pensioenen, als je met veel geld gaat gokken op de beurs (daar kwamen zijn woorden op neer), kan je ook veel verliezen….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!…… Jezus wat een idioot! Maar deze goed weer deskundige heeft nog veel meer mooi nieuws: Duitsland trekt ons er wel uit (uit het financieel/economische moeras). Frankrijk moest nodig even een trap na krijgen, het gaat daar immers beter, ondanks alle uiterst negatieve commentaren, van het soort deskundigen als Bouwman, op het beleid van Hollande. Wacht maar tot over een jaar, aldus Bouwman, daarmee aangevend, dat de opleving in Frankrijk van korte duur zal zijn…. Ja, wacht maar hoe Nederland er dan voor staat, lachende eikel, zelfs met een economisch uiterst sterk Duitsland, zal, als Rutte 2 aan blijft, de economie in een nog veel slechtere staat verkeren, daar kan zelfs de handel met Duitsland niets aan veranderen. Toen de kwast begon te vertellen, dat de grote werkloosheid hier geen probleem is, ben ik al hikkend afgehaakt…

Allemachtig, als ik het goed begrijp, geeft deze zak nog les ook, dat belooft wat voor de toekomst……..

Leuk om een artikel van Bouwman van 19 augustus 2008 te lezen, betreffende de dollarkoers, zelfs toen had Bouwman niet door, dat de wereld in een diepe crisis wegzakte. Dit artikel van de Erasmus Universiteit is getiteld: ‘Herstel van de dollar: een tijdelijk opleving of keerpunt? Veel opendeuren met de onderliggende ‘mening’ dat je weinig of niets over de koers van de dollar kan zeggen…..

CBF keurmerk, met dit keurmerk weet men zeker, dat er een hele berg geld aan de strijkstok blijft hangen, eerst bij de directies van de goede doelen organisaties, die € 170.000,– per jaar mogen verdienen van het CBF, daarna nog bij het CBF zelf en als laatste bij de campagne bureaus, die minimaal de eerste 30% van het ingezamelde geld inpikken!!!

Kinderen van twee ‘spelenderwijs’ een extra taal leren….

Vorige week dinsdag weer eens een eruptie in prestatiedenken: kinderen van 2 jaar een extra taal leren, ach waarom niet, dan leren ze het makkelijkst…….. Mogen kinderen nog kind zijn tegenwoordig? Ongelofelijk en dan dat ‘ spelenderwijs’, het klinkt leuk, maar als dit wordt doorgevoerd, zullen ouders, in deze waanzinnig geworden prestatiemaatschappij, direct willen weten, hoe de vorderingen van hun kroost zijn, reken maar als dit beneden de maat is, dat er bijgespijkerd gaat worden. De zoveelste poging om op oneigenlijke gronden, kinderen zo vroeg mogelijk in het klaslokaal te krijgen, zodat ze, wanneer ze in de pubertijd komen, bij god niet weten hoe ze zich moeten vermaken, en dan maar gaan lopen kloten. Bovendien kunnen ouders dan nog makkelijker, althans met minder wroeging, hun zeer jonge kind in het ‘onderwijs’ dumpen, het zou immers in het belang van hun kind zijn…… Naast dit alles, zullen kinderen op nog vroegere leeftijd geconfronteerd worden met frustratie als zij het minder ‘goed’ doen dan de gemiddelde leeftijdgenoot, gegarandeerd dat daar agressie of depressie als reactie op volgt ……..

Laten we eindelijk eens leren met kinderen op een normale manier om te gaan, laat het kind weer kind zijn!!!!

Je zou met hetzelfde gemak kunnen stellen, dat je kinderen vanaf hun 2de jaar wiskunde en allerlei andere vakken ‘spelenderwijs’ zou moeten onderwijzen……

Excuseer: godgloeiendegodverdomme!!!!

Indonesië en de excuses van Nederland

Afgelopen vrijdag in Lijn 1, met godbetert, de grote ellendelul Wielaert, aandacht voor de relatie Nederland – Indonesië. Natuurlijk struikelde Wielaert weer over zijn eigen idiote manier van spreken. Gelukkig aanwezig de echte deskundige op het gebied van Indonesië, Schulte Nordholt, al moest Wielaert hem weer een aantal keren totaal onnodig interrumperen met z’n domme geouwehoer. Wielaert vergist zich zelfs, als hij de naam van zijn gids in Rawagede wil noemen, daar was hij in 2007, vanwege de gore oorlogsmisdaad, die Nederland daar beging tijdens de ‘politionele acties’ (= koloniale oorlog) eind veertiger jaren. Waarom deze volslagen mafkloot daar naar toe werd gestuurd in 2007 is mij nog steeds een raadsel, daar de NOS daar een zeer kundig verslaggeefster had….. Dat hij daar was, herhaalde de zak uiteraard nog een keer of drie.

Molukkers werden door Wielaert als ‘killers’ aangeduid, om stiekem nog eens even duidelijk te maken, dat Nederland ‘eigenlijk’ niets met de oorlogsmisdaden te maken had, al durft hij dat niet hardop te zeggen in het bijzijn van Schulte Nordholt en Jeffry Pondaag (voorzitter van de Stichting Commité Nederlandse Ereschulden), daar die hem anders de mantel hadden uitgeveegd.

De excessennota uit 1969, een rapport gemaakt in opdracht van de Nederlandse regering over de Nederlandse oorlogsmisdaden in Indonesië, de zogenaamde Excessennota, schijnt ook een nogal humoristisch geval te zijn voor Wielaert, die zegt: “de Excessennota.. ha! ha! ha! ha! is ook niet van gisteren…….” Overigens zei Pondaag over deze nota terecht, dat dit een fout woord is, dat excessen, daar Nederland zich structureel misdroeg tijdens deze koloniale oorlog, zoals Nederland dat in de eeuwen daarvoor al zo vaak had laten zien. Pondaag moest Wielaert, toen hij voor ‘t eerst aan het woord kwam, corrigeren, Wielaert stelde dat de stichting van Pondaag zich druk maakt over de behandeling van de slachtoffers, die door Nederland werden gemaakt. Wij maken ons niet druk, stelde Pondaag, we willen laten weten hoe de vork echt in de steel steekt en dat er eindelijk eerlijk over wordt gesproken in Nederlandse geschiedenisboeken.

Overigens was Pondaag het niet met Schulte Nordholt eens, dat Timmermans wel een volledig excuus aan de nabestaanden aanbood, waar ik Pondaag groot gelijk in geef. Het is uiteindelijk een spijtbetuiging, daar Nederland anders de portemonnee grondig zou moeten trekken….

Ene Peter Heins (de uitzending staat nog niet op de site van Lijn 1, en met google kwam ik niet verder op deze naam), een oncoloog die met een stichting artsen en verpleegkundigen opleidt in Indonesië, wordt door onbenul Wielaert gevraagd (tot 3 keer toe!), of hij en zijn stichting lopen te pionieren in Indonesië, terwijl hij al meldde, dat Heins al 24 jaar bezig is in Indonesië………  Ondanks dat Wielaert al 3 keer meldde in Indonesië te zijn geweest, vroeg hij Heins, hoe de Indonesiër Nederland ziet en omgaat met Nederlanders aldaar….

Kan iemand eindelijk de enorme neoliberale, blunderende nitwit Wielaert een enorme schop, onder z’n reet geven, een schop de media uit, en nooit weer erin!!!

Timmermans slaat niet alleen een pleefiguur, hij is er ook één!

Na alle ad hoc besluiten vanwege de ‘enorme terroristen dreiging’ in Jemen, waar hij eerst geen actie op nam, maar nu als één van de laatsten de ambassade gesloten houdt, is PvdA kleuter Timmermans al net zo belachelijk bezig als het gaat om Egypte en het reisadvies van Buitenlandse Zaken. Als lid van een neoliberale partij, want dat is de PvdA tegenwoordig, wil hij de toeristenindustrie zo min mogelijk beperkingen opleggen. Dus deed hij eerst niets, toen men zo ongeveer overal in het buitenland, een negatief reisadvies afgaf, was er volgens Timmermans weinig of niets aan de hand, waarna hij wel een negatief reisadvies afgaf, maar daar weer een aantal plaatsen buiten hield, afgelopen vrijdag werden daar weer een aantal plaatsen aan toegevoegd, waarna gisteren een negatief reisadvies voor heel Egypte werd afgekondigd. Althans voor ‘niet noodzakelijke reizen…..’ ha! ha! ha! ha! ha! Ja, ook zakendoen met foute regimes, kan je natuurlijk voor zo’n futiliteit niet achterwege laten…..

Nog steeds vallen reizen naar de golf van Akaba en de Rode Zee, onder het calamiteitenfonds van de ANVR, dat betekent, dat er geen dekkingsbeperkingen zijn, in het geval van ‘calamiteiten……’

Overigens noemde Timmermans het gedrag van het leger in Egypte onaanvaardbaar, maar ook deze kwast neemt het ‘coup’ niet in de mond……. Veronderstel dat je de VS, of de PVV tegen de haren instrijkt…….