Jos Palm over Robert Jasper Grootveld en de 60er jaren

Vanmorgen in het kader van de zomerse thema-uitzendingen bij OVT, aandacht voor antirookmagiër Jasper Grootveld. Deze thema-uitzendingen zijn gemaakt door Michal Citroen en katholiekenlikker Jos Palm, en zoals mij al eerder opviel tijdens deze serie over ‘profeten, zieners en genezers’, is Palm zo onbeschoft een vraag van Citroen te onderbreken met een eigen vraag. Extra wrang in het geval van Citroen, die zich vaak niet zo zeker toont voor de microfoon. Vreemd hoor, een presentatrice met microfoonangst, maar goed, als je die toch aanstelt als presentatrice (en radiomaker), is het wel zo menselijk, als haar collega’s daar rekening mee houden……..

Natuurlijk is er meestal veel meer aan de hand, als Palm presenteert, of meewerkt aan het maken van een programma. Zo ook nu weer, Jasper Grootveld was in de 60er jaren mild over de politie in tegenstelling tot Roel van Duijn, die ook aan de uitzending deelnam. Na de uitlating over de mildheid van Grootveld aangaande de politie, moest de enorme zak Palm, daar onmiddellijk aan toevoegen: “misschien wel terecht”. Het interesseert deze kwast dus helemaal niet, dat de politie toentertijd het onschuldige verschijnsel provo en de ludieke acties die daarmee gepaard gingen, met grof geweld de kop probeerde in te drukken…….

Even later zei van Duijn, dat de politie de provo’s zagen als ‘rijke rotjongens, die Nederland probeerden kapot te maken’. Waarop Palm zei: “dat waren jullie toch ook, rotjongens?”

Er moet dik bezuinigd worden bij de omroepen, kan de over een enorme stinkende drol getilde Palm er aub als eerste uitgeflikkerd worden? Alvast mijn hartelijke dank!

Egypte, ‘machtsovername’ leger was simpel een ordinaire coup

Waarschijnlijk om niet uitgemaakt te worden voor islam propagandist, nemen de westerse media en ‘deskundigen’, op een enkele (positieve) uitzondering na, het woord coup niet in de mond, als het gaat om het verwijderen van de democratisch gekozen Moslim Broederschap, door het leger in Egypte.

Vanmorgen weer in OVT (Radio1 na 10.00 u.): de presentator vroeg Clingendael’s Bertus Hendriks, naar de vergelijking die de laatste zomergast maakte tussen Egypte en de machtsovername door het leger, na de verkiezingen in Algerije in 1991, toen de islamitische FIS deze had gewonnen en de president een groot aantal hervormingen aankondigde. Zowel de presentator als Bertus Hendriks presteerden het om in 5 minuten tijd, niet één keer het woord ‘coup’ te gebruiken. Dit zegt meteen veel over het ‘deskundige’ commentaar van Hendriks: van nul en generlei waarde!  

Overigens had Standpunt NL afgelopen vrijdag, Egypte als onderwerp, met de stelling dat er geen westers geld meer naar Egypte gestuurd mag worden. Te gast was toen de ‘politicoloog’ van Clingendael, ene Alef Hamdy, die onomstotelijk stelde, dat het Egyptische leger geen coup pleegde…..

Prins Harry maakt zich druk, over het niet opruimen van de ‘troep’

De Britse prins Harry, de ‘nazi-imitatorige’, moest nodig nog wat meer aan zijn reputatie doen, vandaar dat hij in de voetsporen van zijn moeder, zich in Angola ‘uitsprak tegen landmijnen’. Tussen aanhalingstekens, daar hij in tegenstelling tot zijn moeder, zich niet druk maakt over de fabricage van dit vreselijke oorlogstuig, maar over het feit, dat landen, die in het verleden verantwoordelijk waren voor de levering van dit barbaarse tuig, weigeren te helpen met het opruimen daarvan……..

Ach ja, een prins, onderdeel van het hypocriete grootgraaiers instituut, dat wordt aangeduid als ‘koningshuis’. Het is als met Beatrix de gehelmde, die zich zóóóóóóó inzet voor het milieu en ondertussen grootaandeelhouder is van een bedrijf, dat het milieu wereldwijd op grove manier naar de kloten helpt: Shell!

Zie ook:  ‘Diana, 20 jaar na de moord en de Britse productie van clustermunitie……

       en: ‘Landmijn gebruik toegenomen, terwijl ze niet meer worden gemaakt, aldus BBC W.S……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bron: BBC World Service.

Muzikaal recept voor een onmiddellijke stop op het afschieten en vergassen van ganzen

Een nieuw geest-openend en geestverruimend geneeskrachtig recept van blogdokter P. Pisser, recepten te gebruiken in sessies voor zowel de vertwijfelden, die hiermee kunnen inzien, dat de vertwijfeling die hen dagelijks bekruipt, geen teken van zwakte is, maar juist een teken, dat er zaken grondig mis zijn in deze wereld en dat zij met de sessies van de dr. hun vertwijfeling kunnen omzetten in actie, al was het alleen maar, dat zij anderen kunnen laten inzien, dat er eindelijk grondige veranderingen nodig zijn, wil de aarde zoals wij die kennen, inclusief de mensen, kunnen overleven. Voor diegenen die deze staat van inzicht al hebben bereikt, zijn deze recepten een krachtbron, die hen sterkt in hun streven. Zoals je bovendien zult merken, is het niet nodig om fysiek te reizen, met de recepten van de dokter, zal je de vreemdste en mooiste plekken (zelfs in verschillende tijdsperioden) op aarde bezoeken….. in en met je eigen brein!

Als eerste vandaag het verzamelalbum ‘An Introduction To Amiata’s Secret World’, prachtige ingetogen meesterwerken met oorspronkeljke instrumenten en zang. Een kleine reis door oude muziektradites, of combinaties daarvan. Zo vindt je hier muziek uit India/Pakistan van Nishat Khan & Ensemble Gilles Binchois, zang die zo te horen uit de vreselijke rk kerk stamt, maar de combinatie maakt het geheel goed om aan te horen, verder een poging muziek uit het oude Rome te vertolken door Synaulia, zelfs al zou de poging mislukt zijn, de muziek en zang zijn prachtig! Verder bijdragen van o.a. Gabin Dabiré, The Bauls Of Bengal, Krishna Bhatt & Zakir Hussein (speelde o.a. met Bill Laswell). Nogmaals prachtig!!! Dan de grootse Mali blues van Ali Farka Touré en zijn album ‘Savana’, jezus mensen wat is dit mooi, muziek voor een broeierige zomeravond, maar evenzo voor een koude winteravond, geweldig!!! De stem van Touré, likt enigszins op die van John Lee Hooker, vandaar het mooie compilatiealbum ‘The Hook’ van deze bluesgigant, mooi? Domme vraag! Schitterend!! Terug naar Afrika met het album ‘Janna’ van Ernst Reijseger, Mola Sylla & Serigne C.M. Gueye, dit is echt één van de juwelen van de dr., een krankzinnig goed album, maar hoe kan het anders met deze giganten?! Let op het gebruik van de cello door Reijseger, de man is een waar genie! (overigens gebruikt hij de cello ook als bas).

En weer terug naar de VS, naar Lunar Drive met ‘Here At Black Mesa Arizona’, een elektrotrance album gebaseerd op traditionele muziek van de oorspronkelijke bewoners van de VS, o.a. de Lakota stam en de Navajo’s, een aanklacht tegen de witte overheersing en discriminatie, van en tegen deze, door diezelfde witten met een genocide gedecimeerde bevolking, mooi album!!! Door nu naar een combinatie van plaatsen aan de andere kant van de grote Atlantische plas: Afro Celt Sound System, ‘volume 2: Release’, een mooie afsluiting van deze avond lijkt me.

Tot de volgende sessie, veel plezier!

Brap!

Het wereldnieuws in 10 seconden…

Hier uw wereldnieuwsbericht in 10 seconden: ‘Er is vandaag wereldwijd weer van alles aan de hand, met landen, groepen burgers en diverse personen. Er wordt zoals gewoonlijk weer stevig gelogen en bedrogen, er zijn duizenden ongelukken gebeurd en het milieu wordt verder verkloot. Het weer laat in veel landen een wisselend beeld zien. Zo, dat was het weer, slaapt u rustig verder!’

DigiD ligt plat, maar uw gegevens zijn veilig……

U kon vandaag niet inloggen met uw DigiD code, de beheerder liet vanmorgen weten, dat dit geen DDoS aanval was. Vroeg in de middag bleek dit toch zo te zijn, waarop de beheerder vervolgens liet weten, dat de gegevens van de burger veilig zijn…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Barbara Baarsma, een neoliberale vrijemarktslet de luxe

Gistermorgen na 10.00 u. in GMN, o.a. SER lid en hoogleraar Baarsma. Deze neoliberale trut zei niet (verder) te willen bezuinigen, ze wil vooral hervormen. De burger is veel te afhankelijk van de overheid, aldus hare kwaadaardigheid. We moeten niet naar Den Haag kijken voor oplossingen, de afhankelijkheid van ‘arrangementen’, ze bedoelt hier de afhankelijkheid van door de overheid in het leven geroepen zaken als huursubsidie en thuiszorg, de burger zou zelf verantwoordelijk moeten zijn voor bijvoorbeeld hun zorg en oude dag. Hé paardenkut, omdat dit telkens op ellende en liefdadigheid uitdraaide, heeft de staat die taak op zich genomen. Over de zorg weer het cliché, dat deze in de toekomst niet meer te betalen is*, dus draai zelf lekker op voor de kosten en dat belastinggeld dat u betaalt? Dat is voor mooie projecten en zaken als de JSF straaljager, die de naam van jager technisch gesproken, niet eens mag dragen, of de Fyra enz. enz… Natuurlijk gebruiken we dat geld niet voor u. Ook wil Baarsma de pensioenen hervormen, dus een fikse greep uit de door u gespaarde gelden, waarna u, als er echt te weinig over is, zichzelf maar op tijd moet verzekeren…… Presentator Kurpershoek was al een keer klaargekomen van zoveel neoliberaal geweld en wou er nog een schep bovenop doen: “Is dat niet typisch Nederlands, leunen op de overheid? Nou, dat was Baarsma zowaar niet geheel met hem eens; coïtus interruptus voor Kurpershoek!

De arbeidsmarkt moet hervormd worden volgens Baarsma, geen vaste contracten meer, hooguit contracten voor 5 jaar. Ja dat helpt geweldig, met het creëren van een groot leger loonslaven! Zelfs werkgevers zijn tegen, zij zien, dat vaste werknemers een ‘ziel ontwikkelen voor hun werk’ en echte verantwoording dragen voor hun baan. Bovendien worden de banken ook een beetje misselijk als ze dit soort praat horen, immers wie moeten zij dan nog een veel te dure hypotheek aansmeren?? Daarnaast hoef je maar te kijken naar de jeugdwerkloosheid, om te zien wat er gebeurd als werknemers geen zekerheid en rechten meer hebben, grote werkloosheid, terwijl de jonge werknemers geen ontslagbescherming genieten en vaak moeten werken onder omstandigheden, die vaste werknemers niet zouden pikken (maar die laatsten worden beschermd tegen willekeurig ontslag). Ja hoor, ze durft te zeggen, dat de ontslagvergoedingen veel te hoog zijn, niet die van mensen van haar soort, die moeten het vaak maar met enkele miljoenen euro’s doen, nee het gigantische kapitaal dat de gemiddelde werknemer meekrijgt, althans als zij/hij het geluk heeft iets extra’s mee te krijgen……..

Voorts moeten alle potjes verdwijnen zoals huursubsidie (die huurders worden zo in de watten gelegd, dit jaar weer ‘slechts’ een huurverhoging van 4%, voor de laagste inkomens dan….), ook 65+ potjes moeten verdwijnen… Het enige zinnige dat deze trut te vertellen heeft is de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, waar dan wel onmiddellijk dik belastingvoordeel tegenover moet staan…..

De welgestelden betalen onevenredig veel belasting…… ha! ha! ha! ha! Ja, ja, je weet godverdomme niet wat je hoort, ongelofelijk!! Terwijl elke imbeciel intussen weet, dat wanneer je meer dan 60.000 euro per jaar verdient, je met een geslepen belastingadviseur, amper 20% betaalt……….

Hervormingen leveren volgens Baarsma het meest op in de toekomst…… ha! ha! ha! ha! ha! Ja, dat zagen we al bij de jeugdwerkloosheid en dat zien we bovendien in Duitsland, in 2011 verdienden 6,5 miljoen Duitsers minder dan 1.500 euro bruto per maand….. en leeft in armoede, dankzij de door de neoliberale SPD premier Schröder, ingevoerde hervormingen op de arbeidsmarkt, dezelfde hervormingen, die dit SER lid hier wil invoeren!!!!

*Toevallig liet de WHO (de Wereldgezondheidsorganisatie) vanmorgen weten, dat de stijging van de zorgkosten, vanwege de vergrijzing, schromelijk wordt overdreven!

Brekend nieuws: Paus Johannes Paulus II, oftewel massamoordenaar Wojtyla werd vermoord

Zojuist bereikte mij het bericht van ingewijden, die anoniem wensen te blijven, dat de voorlaatste paus, Wojtyla, of Johannes Paulus II, werd vermoord met een niet traceerbaar gif.

Al geruime tijd voor zijn dood, ergerden een aantal kardinalen zich aan de onverstaanbaar murmelende paus, die volgens een paar van hen zelfs pedofiele praatjes uitte en volgens hen duidelijk aan het dementeren was. De latere nazi-paus Rrrratzinger, of zoals hij zich liet noemen: Benedictus XVI, schijnt zelf op zoek te zijn geweest, naar het gif, waarmee de demente kraai uiteindelijk om het leven werd gebracht….

Een paar kardinalen, die niet op de hoogte waren van dit complot, ontdekten bij toeval deze gang van zaken en stelden Rrratzinger voor het blok: terugtreden, of de gevolgen van openbaarmaking van deze moord te ondervinden en daarmee grote schande te verwerven. Ratzinger schijnt nog opdracht te hebben gegeven tot het doden van deze kardinalen, een opdracht die hij schielijk introk, toen één van de kardinalen hem liet weten, dat in geval hen iets overkwam, deze zaak voluit in de pers zou belanden. Daarop besloot Ratzinger uiteindelijk af te treden…….

Sinke: Rutte 2 voert links beleid……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Bij de EO gistermiddag na 14.00 u. VVD’er en ondernemer Sinke, u weet wel de hufter die hare kwaadaardigheid Verdonk bijstond en toen hij zag, dat ‘Trots Op Nederland’, een lege stinkende ‘viston’ was, had hij het plotsklaps te druk en trok zich schielijk terug als secondant van Verdonk. Sinke had veel commentaar op Rutte 2 en dat wordt hem niet in dank afgenomen binnen de VVD, zo liet Sinke de luisteraar weten, hoewel de VVD niet reageert op zijn kritiek. Sinke vindt dat Rutte zich naar het linkse juk van de PvdA schikt…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! Kortom Rutte 2 voert een links beleid….. ha! ha! ha! ha! Het wordt tijd, dat Sinke zich echt verdiept in wat links beleid inhoudt, want daar heeft deze PvdA propagandist geen kaas van gegeten. PvdA propagandist? Jazeker, met zijn domme praatjes, steekt deze VVD hansworst de PvdA onverdiende veren in de neoliberale reet. Of vindt Sinke het normaal, dat de PvdA akkoord ging met het ter grave dragen van de inkomensafhankelijke zorgpremie, terwijl deze partij wel akkoord ging met de inkomensafhankelijke huur?! Dit is nog maar één voorbeeld van beleid, dat met name de onderlaag in de maatschappij keihard treft, zo is de inflatie over juli voor het grootste deel terecht gekomen, bij juist die groep burgers, die zelfs in de laagste inkomensgroep, een huurverhoging van 4% voor hun kiezen kregen. Dit soort beleid is niet links, niet liberaal, maar neoliberaal zak!

Sinke haalt als voorbeeld voor zijn argument, de aanpak van de ZZP’ers aan, zoals die vorige week naar buiten kwam. De volslagen idioot noemt dan met name de min of meer gedwongen ZZP’ers, die vaak veel te weinig verdienen. Hé hufter, dat is weer neoliberaal, de zwaksten pakken! Sinke had geen last van enige schaamte, toen hij vertelde, dat hij veel van dit soort ZZP’ers in dienst heeft……… ha! ha! ha! ha! Dus deze enorme hondendrol heeft personeel ‘in dienst’, dat tegen slavenlonen voor hem mag werken, zonder enige vorm van bescherming, zoals die in CAO’s wordt afgesproken……

Jezus christus wat een vuile klootzak!!!!!

Wielaert is niet alleen een neoliberaal, maar ook een vieze oude geilaard

Gistermorgen was het onderwerp in Lijn 1 vrouwenborsten, de seksuele gevoelens daaromtrent. De grote flapdrol Wielaert, leidde het geheel weer op z’n meer dan achterlijke manier in, hij las op z’n mislukte 50er jaren sinterklaasdichters manier, een stuk uit het boek ‘Ik Jan Cremer’ voor (benieuwd wat Cremer daarvan vindt). Zo te horen heeft Wielaert zich minstens duizend keer afgetrokken op die passages. De griezel had nog een trut gevonden, die het geen punt vond, de vrouwenborst als een stuk lustopwekkend vlees neer te zetten. Het topless zonnen is dus allemaal voor niets geweest, althans zeker voor deze 2 idioten!

Kokhalzend BNR opgezet, gadverdamme!