Muzikaal recept met de hoop dat politici als Leegte en Florijn, alle ellende voor hun kiezen krijgen, die een burger uit de onderlaag voor de kiezen krijgt, inclusief zware onbeschofte behandeling door de overheid

Jouw super geneeskrachtige recept voor deze dag, zorgvuldig samengesteld door blogdruïde en -dokter, P. Pisser. Met een aantal sessies, zie je de wereld gegarandeerd heel anders en zullen je wanhoop aangaande de huidige gang van zaken in de maatschappij, omslaan in een strijdbare, kritische houding, die van eventuele gelatenheid, vonken van energie zal maken. Doe er je voordeel mee, luister aandachtig alles af, maar geniet vooral, daar ontbreekt het nogal eens aan in de huidige consumptie en prestatiemaatschappij, waar het grootste deel van de mensheid niet om gevraagd heeft.

Het eerste onderdeel is cd 3 uit de box ‘The Essential Album’ van Nina Simone. Uiteraard een geweldig album, dat kan niet anders, als het om Simone gaat, wel een aantal slecht opgenomen live nummers, maar ach, dat mag de pret niet drukken, wat wel opvalt in deze opnames, is dat de timing van Simone niet altijd tip top was, maar dat wordt mooi gecamoufleerd door de band. Vervolgens het album ‘It’s Like Jazz’ van Saskia Laroo, jezus mensen wat mooi, jazzfunk met een goeie rapper, purraktiek!!! De volgende snap ik niet helemaal, hoewel? The Talking Heads met Fear Of Music’, ook hier ligt funk op de loer, ach ‘t zal wat, het is een echt klassiek album, dat nooit zal vervelen, genieten maar!! Eno was te horen op het album van The Headz, hier het album’Wrong Way Up’, van Eno/Cale, waanzinnig mooie alternatieve muziek, met a capella zang en net als het vorige album een klassieker, die tot het eind der dagen (ha! ha! ha!) als een paal boven de middelmaat zal blijven staan, maar wat wil je met deze 2 geniale geluidstovenaars?! Overigens duidelijk te horen, dat de heren een eerbetoon aan Robert Palmer brengen met dit album. De heugste tied veur Little Axe met ‘Champagne & Grits’, geweldige space bluesfunkreggae van de gigant Skip McDonakd en zijn band, volmaakt!!! veel kritische teksten, al is het jammer, dat de tekst over vakbonden, (allang) niet meer van toepassing is op de Nederlandse situatie, hier zijn de vakbonden verlengstukken van de regering geworden, het laatste zetje die kant op gaf PvdA rollatorslet Klijnsma, die de FNV vleugellam maakte. Ben toch benieuwd wat Henk van der Kolk beloofd kreeg, om akkoord te gaan met het meer dan achterlijke akkoord, dat de nekslag gaf aan het laatste bolwerk van de vakbond, dat nog enigszins onafhankelijk was……. Totaal niet aansluitend, maar wel een energiezetpil voor je oren van formaat: Royal Bangs met ‘Flux Outside’, godvurredomme wat een album, jeeeeeeezus!! Tot slot het schitterende altijd psychedelische geluid van Moby met ‘ Last Night’, een geweldig album, maar hoe kan het anders, genieten piepels en uh, veel plezier!!

Leegte in de bocht, zandzakken voor de deur!

Afgelopen zaterdag in Kotskamerbreed, VVD ‘genie’ Leegte. Deze enorme asociale hufter durfde Teeven te steunen, die vindt, dat huurders, niet meer naar de rechter moeten kunnen voor bezwaren tegen huurverhogingen. Nee, logisch veronderstel dat er een rechter tussenzit, die nadenkt en ziet, dat het hele puntensysteem en het onevenredig hard aanpakken van huurders, totaal elke rechtvaardigheid ontbeert. Knuppellul Leegte durfde de huurverhogingen, die zelfs de zwaksten treffen, mensen die geen cent meer kunnen missen, te vergelijken met een bezoek aan de fysiotherapeut. De zak moest een paar maanden geleden naar de fysiotherapeut en kreeg daar geen rekening voor, zodat hij niet weet wat de kosten daarvan zijn. Nu komt het: ‘als je weet wat het kost, bedenk je je wel 10 keer voordat je gaat procederen’, aldus het VVD leeghoofd. De hele vergelijking slaat nergens op, bovendien stelt hij hiermee, dat een fysiotherapeut een volkomen nutteloze functie heeft….. Daarnaast, als je in een huis van meer dan 20 jaar oud woont, dat ooit is gebouwd, voor laten we zeggen 80.000 euro (bijna 180.000 gulden), dan is dat huis zo goed als afbetaald, woon je dan in een slecht geïsoleerde woning, wordt je ook nog eens extra gepakt met je energiekosten, tel daar een ‘probleemwijk’ bij op en iedere imbeciel zal begrijpen, dat je voor zo’n huis niet meer kan vragen dan € 250,– per maand!!! De tyfuslul Leegte wees nog even naar de PvdA, die wetgeving over rechtsgang zou hebben tegengehouden, terwijl de griffiekosten al dusdanig hoog zijn, dat een hele grote groep uit de onderlaag van de maatschappij, zich niet eens kan veroorloven naar de rechter te gaan! Er moet nu eenmaal bezuinigd worden, aldus Leegte. Van Brenk (FNV) was ook aanwezig, zij voegde Leegte terecht toe, dat er voldoende alternatieven zijn, waar de VVD niet naar wenst te kijken. Het is duidelijk, Leegte wil net als het kabinet en een aantal andere partijen, kost wat kost, de huizenbubbel, dus de belachelijk hoge huizenprijs, op peil houden, daar moeten de huurders voor bloeden en bezwaar maken moet onmogelijk worden……..

Leegte liet zijn ‘licht’ nog even schijnen over de economie van de VS, die het volgens hem goed doet vanwege de schalie-gaswinningen…… jezus wat een gek! Ten eerste doet die economie het helemaal niet zo goed,, ten tweede voert men daar een beleid, dat de economie niet verder naar de kloten helpt, zoals het kabinet van Leegte’s partijgenoot Rutte.

Vergroening van de economie is leuk, maar niet als dat ten koste gaat van onze concurrentiepositie, aldus Leegte…… Dat gaat juist heel goed samen, grote lul, zie Duitsland. Leegte noemde zijn zoon, zou die jongen weten, dat zijn vader voor een paar centen meer, de wereld nog smeriger, en onleefbaarder wil achterlaten, dan dat hij deze aantrof? Waar je nog de kanttekening bij kan maken, dat de economie onder Rutte 2, zelfs met minder vergroening, nog verder achteruit kachelt, dan de economie in de ons omringende landen…….

Wouter Bos en Jansen bij Knekel en Flink

Het was mij even ontgaan, maar Telegrof kloot Paul Jansen is uitgeroepen tot parlementair journalist (journalshit) van het jaar…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Gisteravond tijdens het zappen kwam ik in de uitzending van Knekel en Flink, waar deze neoliberale, asociale zak aan tafel zat en er nog wat woorden vielen over de ‘nivellering’, die PvdA volksverlakker van het jaar, Samsom weer eens uit de kast haalde, zodat hij over een paar maanden ‘met veel pijn’, opnieuw aan kan kondigen, dat ook de minima weer in moeten leveren. Zit daar gvd PvdA grootgraaier Bos ook aan tafel, het is werkelijk te gek voor woorden!

Ongelofelijk dat de prutser Bos, die belastinggeld met grote bakken over de balk sodemieterde en werkelijk niets positiefs heeft bereikt met zijn Kamer- en ministerswerk, sterker één van de hoofdverantwoordelijken voor de huidige crisis, telkens weer wordt uitgenodigd in actualiteitenprogramma’s, ja zelfs wordt ingezet om problemen in een ziekenhuis op te lossen. Alsof het om de teruggekeerde jezus gaat, belachelijk!

Zwitserse Garde en de rk kerk

Toch opvallend, dat het Vaticaan, dat in de 15e, 16e en 17e, niet alleen stond voor het rk geloof, maar ook daadwerkelijke macht had, inclusief leger, nog steeds een overblijfsel uit die tijd in stand houdt: de Zwitserse Garde. Buiten het zich bezondigen aan grootschalige geweldplegingen in die tijd door de rk kerk, was er ook zedelijk het e.e.a. mis, zo neukten een aantal pausen zich dagelijks helemaal suf en een paus met een flinke kinderschaar was geen uitzondering.

Nogmaals bijzonder vreemd, dat de rk kerk een herinnering aan die tijd in ere houdt, tekenend voor het morele, ethische gehalte, van dit kwaadaardige, hypocriete instituut.

Vrachtwagens kilometerheffing in België

Transport en Logistiek Nederland is tegen kilometerheffing voor vrachtwagens in België (per 1 januari 2016), dit geldt alleen voor vrachtwagens en dat steekt de organisatie, zo liet Wijnand van Zanten, van TLN, vanmorgen voor de BNR microfoon weten. Van Zanten stelde dat er veel minder vrachtwagens dan personenauto’s zijn in Nederland, maar ook in België, daarmee aangevend dat vervuiling en schade aan wegen, voor het grootste deel door personenauto’s worden veroorzaakt. Echter met hun gewicht, veroorzaken vrachtwagens aantoonbaar veel meer schade aan het wegdek en vervuilt een vrachtwagen, ook in verhouding, meer dan een personenauto, waar je nog bij op kan tellen, dat veel vrachtwagens de helft van de tijd leeg rondrijden. Trouwens in de telling van het aantal auto’s zou ik wel eens willen zien, hoe de verhouding in totaal is, immers er rijden 365 dagen per jaar, 24/7 een ongelofelijk aantal buitenlandse vrachtwagens rond in Nederland (en België).

Overigens zou autorijden en vrachtvervoer nog veel verder beperkt moeten worden, willen we echt iets positiefs doen voor het milieu en de luchtkwaliteit in ons land (we zijn zo ongeveer het slechtste jongetje in de EU klas). Dit is te bereiken door gratis openbaar vervoer, via geoormerkte belastinginning en inzet op veel meer vrachtvervoer via de binnenvaart (waar de eerste schepen al op LNG varen).

Rotterdam gaat bijstandfraude keihard aanpakken

Gisteren in het BNR nieuws van 16.00 u. het bericht, dat Rotterdam bijstandsfraude keihard gaat aanpakken. Nadat de PvdAsociaal, het schurftige wethoudertje Florijn, zijn Westland-bus project zag mislukken*, gaat hij nu de de rest van de bevolking ophitsen tegen bijstandsgerechtigden, die massaal zouden frauderen. Als je godverdomme te weinig hebt om van te leven en te veel om dood te gaan, zoek je wel naar verlichting, al zou het maar drie tientjes in de maand zijn. De schoften van het stadhuis, durven te stellen, dat ze bij eerdere controles al miljoenen opgehaald hebben. Benieuwd hoeveel bijstandsgerechtigden daarvan inmiddels bezwaar hebben aangetekend en hoeveel er geen benul hebben, hoe in beroep te kunnen gaan, of erger nog, de middelen niet hebben om in beroep te gaan.

Eén ding is zeker, met dit soort berichtgeving wordt de onderbuik van het grootste deel van de Rotterdamse werkende bevolking weer lekker gepord en zal de haat naar ‘uitkeringstrekkers’ weer flink toenemen, terwijl welgestelden voor 20 miljard(!!!!) per jaar belasting ontduiken, waar je voor bedrijven nog eens 30 miljard bij op moet tellen. Zaken die pas vervolgd worden, als een anonieme klokkenluider gegevens overlegt aan de belastingdienst, mits de ambtenaren dan van hogerhand toestemming krijgen om te mogen onderzoeken, want zelfs daar scheelt het vaak aan, zo lieten belastingambtenaren eerder dit jaar weten ……. Er is geen tijd, om te zien of bedrijven zich aan de regels houden, zoals chemische (overslag) bedrijven, maar voor een paar tientjes op uitkeringsgerechtigden jagen, dat is pas mooi en zinvol werk! Trouwens, ik zou na verloop van tijd de winst- en verliesrekening aangaande dit project wel eens willen zien……

*Daar Florijn werd geconfronteerd met Westlandse tuinders, die liever een Oost-Europeaan uitbuiten, dan een Rotterdamse bijstandsgerechtigde het minimumloon te betalen, en hij zag, dat bijstandsgerechtigden niet te lui zijn om te werken, plus een paar andere grote flaters op dat gebied.

Basisonderwijs ‘bezuinigingen’: minder docenten, nog grotere klassen…….

Door allerlei ingrepen in het basisonderwijs, die de laatste jaren zijn ingevoerd, ingrepen die jaarlijks drukken op het budget van basisscholen, is het resultaat, dat daar het komend jaar een flink aantal ontslagen zullen vallen en een nog verdere vergroting van de klassen zal plaatsvinden. Ja, waarom niet, de klassen kunnen nog veel groter, de docenten hebben toch geen bliksem te doen. Dat docenten geen ervaring hebben en opleiding hebben genoten, met de leerlingen die eerst passend onderwijs genoten, leerlingen die uiteindelijk op de basisscholen terecht zullen komen, is ook al geen probleem, gewoon een tandje erbij zetten…. Zo weten we over een paar jaar tenminste waarom het nog slechter gaat met onze jeugd en niet alleen op het vlak van scholing….

Gelukkig was er gisteren alweer goed nieuws voor Rutte 2, een hoogleraar uit Maastricht, Dronkers, wist te melden, dat vergroting van de klassen niet perse een teruggang hoeft te betekenen in kwaliteit van het onderwijs (hoewel een aantal onderzoeksrapporten dat wel degelijk aantonen), al moest deze flapdrol dan wel toegeven, dat met de leerlingen uit het passend onderwijs, die kwaliteit wel degelijk kan kelderen en het een onevenredige lastenverzwaring is, van het reguliere basisonderwijs (voor zover je daar nog van kan spreken…….).

Ook zijn we gelukkig, al jaren, heel goed te spreken over de kwaliteit van het basisonderwijs en is er nooit aangedrongen op het verkleinen van de klassen of scholen, om op die manier het onderwijs kwalitatief te verbeteren, ook voor leerlingen die meer aandacht nodig hebben en meer grip te krijgen op leerlingen, die buiten de school meer en meer uit de ban springen………

En dan zijn er politici, ambtenaren en ‘opiniemakers’, die het keihard van de daken schreeuwen: er wordt niet bezuinigd op het primaire onderwijs!!!……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Muzikaal recept voor het verbieden van de intensieve martel veehouderij en een fatsoenlijke behandeling van arme burgers

Blogdokters uiterst geneeskrachtige recepten, tegen depressies en gektes, die de huidige onmenselijke, prestatie- en vrijemarkt-aandelenmaatschappij met zich meebrengt. Beluister deze recepten in het geheel, zo hard mogelijk (zonder de buren tot last te zijn), en je zal zien dat je na een aantal sessies de wereld heel anders zal zien!

Goedgereggaemutst bezorgde de dr. het volgende recept:

Engelse folk bijt de spits af: And Did Those Feet met ‘Hymn for a Glad Tomorrow’, mooi gespeeld, goede zangeres en nog enigszins met passie gebracht, mooi zou ik zeggen. Bijgaande tekst vond ik op de hoes:’Memory’s new meaning,

        In a spark they are found,

        A time when all burdens

        Fell to the ground. Nou daar kan de dr. zich wel in vinden, jouw Azijnpisser ook trouwens. Tom Mega vervolgt met ‘Backyards of Pleasure’, een vreemd album, funk, jazz en poprock in de mix, best goed, je herret gaat er af en toe van gloeien! Ik moet overigens wel zeggen, dat dit album totaal niet aansluit op het eerste, maar ja, zoals je weet, dokter’s wegen zijn ondoorgrondelijk, net als die van de bedachte goden. Totaal niet passend (alweer niet) het album ‘Micro Mania’ uitgebracht onder dezelfde naam, de figuur hier achter is Goumas Athanasius, zo te lezen een Griekse Belg, prachtige elektro trance shit, mohohohooooooi! (Jammer genoeg staan er een paar vervelende poppy nummers op, welke? Zoek maar uit, maar je weet ‘t, het hele album afspelen!). Vervolgens het album ‘Blasters’ muziek van de gelijknamige film, geen idee hoe die is maar de muziek is redelijk oke! Zelfs het nummer van U2 kan er mee door! Verdere bijdragen van o.a. Bloodhound Gang, Placebo, Agent Provocateur, Tom Waits, Fatboy Slim en uh, Oasis mag je overslaan van de dokter. Hoofdgerecht: LCD Soundsystem met ’45:33 Remixes’ door o.a. Padded Cell, Runaway, Trus’me e.a. een groots album, maar ja hoe kan het ook anders, met muziek van deze geniale band!! Tot slot zusters en broeders  (toen ik dit recept uitprobeerde, was het inmiddels al bijna na 12 uur ‘s nachts) het album ‘Nachtmusik’ van Lightwave, laat je lekker wegglijden op deze magische tonen, een trip op zich!

Veel plezier!