Pauw&Witteman en Buitenhof met belasting ‘reces’

Verbazingwekkend: de politiek draait nog een tijd door en intussen zijn de (politieke-) actualiteiten programma’s Pauw&Witteman en Buitenhof al weer een paar weken met vakantie. Des te opvallender, daar het mode schijnt te zijn, op de valreep van het zomerreces, nog even een aantal maatregelen door het parlement te jassen. Bovendien is de politieke situatie, door het wanbeleid van Rutte 2, dermate slecht, dat elk zich respecterend actualiteiten programma, dat met name altijd politici aan tafel heeft, zich wel zou bedenken te stoppen met de uitzendingen, als de pijler van die programma’s, de politiek nog niet stopt met de werkzaamheden. Geen probleem voor de publieke omroep, ten eerste geeft men daarmee de politiek te verstaan, dat men het hen, zo vlak voor het reces, niet meer moeilijk zal maken, iets dat deze programma’s overigens de rest van het jaar ‘ook al niet’ doen….. Ten tweede kosten deze programma’s een berg belastinggeld, door u opgebracht, daar mag je minstens een programmering voor verwachten, die is afgestemd op het politieke reces……

Zo wordt je alweer met open ogen en oren besodemieterd, niet alleen zijn deze programma’s veel te politiek volgzaam, dus propagandistisch, maar bovendien doen deze vervroegde vakantie’s de burgers denken, dat er politiek niets meer van belang gebeurt, waar het tegendeel jaarlijks in de praktijk wordt bewezen!!

Recourt: ‘We staan voor het regeerakkoord, dus jammer genoeg ook voor de bezuinigingen…….’

Gistermorgen bij de ‘beste interviewer’ van Nederland, slijmkwijl van Liempt op BNR, PvdA volksverlakker Recourt. Toen het gesprek over de 6 miljard extra bezuinigingen ging, stelde Recourt, dat de PvdA achter het regeerakkoord staat en ‘dus jammer genoeg ook voor de bezuinigingen’. M.a.w. de PvdA vindt de voorgenomen bezuinig van 6 miljard onzinnig, maar we hebben nu eenmaal getekend, dus……..’ dat is toch godverdomme weer niet te filmen, jezus wat een klootzak.  De VVD wilde niet deelnemen aan de discussie in het BNR programma, vandaar dat Recourt werd gevraagd, of e.e.a. tot lastenverzwaring zou leiden, daar weigerde deze bedrieger antwoord op te geven, ‘daar moet nog over gesproken worden’, aldus deze enorme lapzwans. ‘Wij moeten onze triple-A-status bewaren, volgens Recourt; dus om dat te behouden, helpen we samen met de VVD de economie geheel en al naar de kloten……. ongelofelijk! Waar dit op slaat, mag alweer Joost weten, maar de PvdA gaat meer en meer in raadselen spreken, naarmate de PvdA’ers langer in de regering zitten, alsof de ‘heren/dames van de PvdA godheden zijn, die zich natuurlijk niet tot het nederige alledaagse kunnen verlagen en simpele antwoorden niet van hen verwacht kunnen worden….

Zoals ik hier al vaker heb gesteld, het gaat hier om herhaling van zetten, Colijn hield vast aan de gulden standaard, waardoor het land steeds verder in het moeras zakte in de 30 er jaren van de vorige eeuw………

De hoogste tijd, dat de vrouw van Samsom op de trappen van het Binnenhof het groeiend aantal voedselbank gebruikers uitlegt, dat je van vissenkoppen nog een heerlijke soep kan maken, godgloeiendegodverdomme!!!!!

Schaliegas neergeschaald

Een aantal hoogleraren heeft in een open brief grote vraagtekens gezet bij schaliegaswinning in Nederland. Volgens de hoogleraren is ten eerste de hoeveelheid schaliegas veel te groot ingeschat en de kosten zouden veel hoger zijn, dan men de bevolking wil laten geloven, dit komt o.a. doordat het gas op grote diepte gewonnen moet worden (en je moet meerdere putten slaan, het gas zit namelijk niet in een gasveld, een grote bel die je leeg kan pompen). Waar dan nog de milieuschade bij opgeteld moet worden….

Asscher heeft bij gebrek aan eigen ideeën, wel geld voor goede ideeën in de zorg

PvdA slaapbol en wanpresterend PvdA minister van Sociale Zaken en Werkloosheidsbevordering, maakte deze week bekend, dat hij wel 600 miljoen over heeft voor bedrijven zoals in de bouw, maar ook voor de zorg, als zij goede plannen hebben om uit de stront te komen.

1 Het is duidelijk dat Asscher zelf geen idee heeft, naast zijn waanzinnig slecht functioneren.

2 Wat betreft de zorg, die wordt zo ongeveer helemaal uitgekleed door Rutte 2, een kabinet waar Asscher een belangrijk vertegenwoordiger van is, dan zeggen dat organisaties in de zorg, met goede ideeën, een zak geld mee kunnen krijgen is minimaal een gotspe. Waar haalt deze enorme janlul het lef godverdomme vandaan, jezus wat een klootzak en een giga volksverlakker!!!!!

Muzikaal recept voor sancties tegen Israël en vooruit, nog maar eens een resolutie van de VN…….

Hier weer een opbeurend en oppeppend geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter, de wel heel ver doorgeleerde dr. Pietje Pisser, zijn recepten werden en worden wereldwijd door talloze wereldburgers gebruikt en als bijzonder heilzaam ervaren, doe er je voordeel mee!

Als voorgerecht deze dag Talk Talk met hun eerste album ‘The Party’s Over’ een album uit 1982, of deze muziek zal gedraaid blijven worden, weet ik niet. Maar het is goeie band, uitstekende zanger, met aparte stem (soms iets te zeurderige stem): Mike Hollis en de bassist is zonder meer van grote klasse: Paul Webb, een hippie album uit de ‘punk tijd’. Brian Eno vervolgd het recept met ‘Music For Films’, dat dit weer een geniaal mooi album, van deze magische geluidslandschapsschilder is, hoef ik niet te zeggen, maar heb dat intussen toch gedaan (jezus wat een ouwehoer). Zo en nu ff de pas durin met ‘Blacklist’ van Kap Bambino, let op! uiterst krachtig medicijn, pas op voor overdosis! Zo een beetje bijgekomen? Tied veur Cyprus Hill met ‘Black Sunday’, lekker hard en dat geldt ook deels voor de teksten, maar het is geweldig werk mensen!! Iets geheel anders, dat wonderwel uitstekend aansluit op de Hill: Blur met ‘Think Tank’, een van de mooie albums van deze band o.l.v. Damon Albarn, die momenteel met Blur de festivals in Europa onveilig maakt, jezus wat mooi!!! Tot snot (jouw Azijnpisser is verkouden, ff een klodder van het scherm wissen met m’n mouw, hè hè) het hoofdgerecht en toegerecht in één, lekker prakken! Wild Strawberries met ‘Quiver’ prachtige psychedelische elektro retro shit, heftig sterk!!

Veel plezier!

Wouter Bos, voldeed niet bij de accountant, nu moet hij het VU Medisch Centrum pacificeren en op de been helpen……. ha! ha! ha! ha! ha! ha! (pas op dat’ie geen zeggenschap over geld krijgt!)

Timmermans geschrokken van het schenden van kinderrechten door Israël

PvdA kleuter en vissenbek Timmermans, liet weten geschrokken te zijn van een rapport, dat een VN commissie publiceerde over gearresteerde Palestijnse kinderen. Kinderen die worden gemarteld en zelfs vermoord in Israëlische gevangenschap, me dunkt dat ernstiger klachten de laatste jaren niet geopenbaard zijn. Timmermans is ‘geschrokken’, maar zal daar verder geen actie op ondernemen, daar hij anders de ‘vredesbesprekingen’ tussen de Israëliërs en de Palestijnen frustreert. Dat liet hij eerder deze week weten, op vragen, of hij EU sancties tegen Israël zal steunen, op grond van het doorgaan van Israël met een omstreden nederzetting op Palestijns gebied ten oosten van Jeruzalem, zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/06/timmermans-wil-geen-sancties-tegen.html 

Het is dus niet te verwachten, dat hij nu anders zal concluderen, dat doet Timmermans weer, als hij in de oppositie zit. Israël alleen mag deze ‘vredesbesprekingen’ ongestraft frustreren, dat is geen taak van Timmermans of de EU, althans iets anders kan je niet concluderen, als je diezelfde disfunctionerende minister van Buitenlandse Zaken, Timmermans hoort lullen……….

Bovendien kan Timmermans moeilijk zeggen, dat hij e.e.a. al wist en deze flagrante schending van kinderrechten weer ter kennisneming tot zich heeft genomen, vandaar dat hij zegt zo ‘geschrokken’ te zijn……..

Bron o.a. Stan van Houcke, voor link naar zijn site, zie onderaan deze pagina.

Inspecties teruggebracht naar een niveau, dat er van echte inspecties geen sprake meer is, nu weer zwembaden

Vanmorgen bij BNR aandacht voor het gebruik van roestvrijstaal in zwembaden. Het gebruik van rvs is al jaren verboden in zwembaden, maar in meer dan de helft van de Nederlandse zwembaden wordt het doodleuk gebruikt. Gevolg o.a. een baby die overleed, nadat een geluidsbox van een zwembadplafond sodemieterde…….. Ach ja, men weet dat er geen inspecties plaatsvinden, de kans dat je voor iets onwettigs wordt gepakt als ondernemer is intussen gezakt van eens in de tien jaar, naar eens in de 130 jaar!!!!!

Nee, u betaalt o.a. belasting om ongelukken als hierboven te voorkomen, maar uw overheid gebruikt dat geld liever om in heel diepe donkere putten te donderen, of dat nu banken zijn, of landen, die door het bankwezen aan de rand van het faillissement zijn gebracht, of voor onzalige projecten als de JSF, een straaljager, die de naam jager feitelijk niet mag hebben, waar de Chinezen de blauwdrukken al van hebben en waar een Russische straaljager, de Sukhoi 35, zelfs voor dat de JSF vliegt, deze al heeft verslagen……

En natuurliijk, zoals u wellicht weet: de economie gaat in de politiek voor de gezondheid en veiligheid van de burger, als argument gebruikt de politiek, ‘die vermaledijde regeldruk, die de economie in de weg zit……..’

Popfestival uitbuiterij en slechte veiligheidscontroles

De ongelofelijke flapdrol Jeroen Wielaert had 13 juni jl. in Lijn 1 (Radio1) wat gasten, die probeerden een gesprek te voeren over alle popfestivals die er tegenwoordig worden gehouden, probeerden want Wielaert hoort zichzelf het liefst lullen. Op z’n imbeciele, jaren 50 mislukte sinterklaasdichtersmanier, lulde hij er weer ‘lekker’ op los, zo had hij het over de ‘liedjes’ die weer helemaal terug zijn (zo’n 3 keer achter elkaar) en de ‘speelsheid’ van popmuziek…….. ha! ha! ha! ha! ha! jezus wat een ouwehoer! De lul wil ‘Americana’ terug, daar hij blijkbaar een grote fan is van Douwe Bob (of Bouwe Dop, heb geen zin deze na-aper’s naam, die niets aan het genre toevoegt, op te zoeken). De waanzinnige koekwous Wielaert weet niet eens, dat ‘Americana’ nooit is weggeweest, hele volksstammen ouwe lullen, die bang zijn voor vernieuwende muziek, beluisteren deze meestal van de cliché’s bolstaande muziek….. Tegenwoordig gebruikt hij waarschijnlijk cocaïne of een farmaceutische speed, hij ‘slurp-spreekt’, dus je hoort ‘m aan het eind van zinnen slurp geluiden maken, meestal een veeg teken van harddrugsgebruik . Bij de valswitte aarsmade Wilders hoor je dat ook, deze bleekt z’n haar niet voor niets……* Wielaert over de hedendaagse muziek: ‘het is een tuimelen van stijlen, ja een draaikolk van stijlen’, godgloeiendegodverdomme en dan moet je horen hoe de kwal dat uitspreekt…..

Natuurlijk moest de enorme neoliberale oetlul Wielaert nog even opmerken dat veel festivals zonder subsidie draaien, want echte kunst, daar heeft Wielaert de pest aan, zeker als dat een grijpstuiver aan belasting kost.

Daar komen we op het punt waar ik het over wil hebben, de ‘festivalindustrie’.

Onlangs hoorde ik van bezoekers, die naar FortaRockXL waren geweest. Een entree van € 80,–, voor een hardrock festival in het Nijmeegse Goffertpark. Het bier was zo verdund, dat je na een halve liter het gevoel had, dat je een halve liter zwaar verdunde paardenzeik had gedronken, veel te weinig toiletten: voor de mannen: 2 gewone toiletten, de rest urinoirs, waar dus ook in gescheten werd…… De ingang van de festival markt lag vlak voor een podium en aan de andere kant toiletten, dus één grote opstopping. Die markt was op een soort doodlopend pleintje gesitueerd, u begrijpt het al, door de opstopping was er bijzonder moeilijk op deze markt te komen, hetzelfde uiteraard voor degenen die terug naar de podia wilden, gelukkig brak er geen vechtpartij uit, of ontplofte er een gasfles, de ellende was niet te overzien geweest…. De routes naar de bussen waren slecht aangegeven en er reden er te weinig na afloop van het festival. Grote aantallen mensen misten daardoor de laatste trein terug. Sommigen probeerden wat te slapen op de perrons, maar daar werden ze door de NS afgejaagd……. Bijkomend voordeel voor de NS, al die mensen hadden een retour Nijmegen, die de volgende morgen niet meer geldig was, dus de gestrande festivalgangers waren gedwongen een peperduur enkeltje terug naar huis nemen

Dan de grootste ellende voor zo’n festival, het weer, bij flinke wind verwaait het geluid en de mensen achter de PA deden geen moeite, een zo optimaal mogelijk geluid te produceren…..

Let wel, dit zijn tegenwoordig peperdure uitjes, vandaar het woord festivalindustrie, er wordt grof geld verdiend aan de jeugd en de optredende bands (de grote, bekende bands uitgezonderd, die hebben advocaten, of ander gespecialiseerde mensen voor af te sluiten contracten), jongeren die voor het grootste deel geld van ma of pa moeten lenen, daar ze tot hun 23ste geen bliksem verdienen……. ‘Kleine’ en/of beginnende bands moeten het liefs twee keer per dag optreden, willen ze nog enigszins rond kunnen komen van hun werk, terwijl de festivaldirecteuren zich helemaal scheel verdienen……

Een hele gore vieze stinkindustrie, maar aan dat aspect gaf Wielaert natuurlijk geen aandacht, dat snapt deze neoliberale rothond niet! 

Ik neem aan dat het college van burgemeester en wethouders verantwoordelijk is voor de veiligheid van de bezoekers, dit college heeft grote steken laten vallen, let wel: er is al een geschiedenis met rampen op festival terreinen, of andere plekken, waar veel mensen, dicht op elkaar gepakt, aanwezig waren………..

*Cocaïne is terug te vinden in het haar van gebruikers, door je haar te spoelen met waterstofperoxide, voorkom je dat restanten terug te vinden zijn in het haar. Vandaar dat de sneeuwwitte cokeridder Marco Kroon, voor het onderzoek naar eventueel cocaïne gebruik door hemzelf, als z’n lichaamshaar verwijderde, of liet verwijderen……

Muzikaal recept voor het laten ‘bloeden’ van de bouwmaffia en voor het aanpakken van boeren, die schijt hebben aan hun dieren

De dokter was vandaag nog meer in hippie-tooi dan anders, tenminste, hij had een vlecht gemaakt, waaraan nonchalant een veer hing…… Maar goed in opperbeste stemming, dus dat belooft veel goeds, eens zien wat die ouwe zak bij elkaar heeft gepend, hier het geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter P. Pisser:

Als eerste deze vandaag dag het album ‘Look At The Fool’ van Tim Buckley, schitterend album, ondanks dat het niet in de schaduw kan staan van ‘Lorca’, maakt niet uit, laat je verrassen door het stembereik van deze bijzondere, veel te vroeg overleden zanger, componist, tekstschrijver. Hier sluit het album ‘Sailin Shoes’ mooi op aan, over een goede, veel te vroeg dode zanger gesproken, die Lowell George kon er ook wat van en wat mij betreft het mooiste album van Little Feat, dat is nog ‘s wat anders dan Douwe Bob!!! (Of is het Bouwe Dop?). Weet je wat, nog een veel te vroeg overleden zanger, Mark Sandman met het album ‘Yes’ van hem en zijn band Morphine, waanzinnig goed, smegmaar! Nu we toch bezig zijn met aparte, mooie stemmen: Tom Waits met ‘Bone Machine’, het waanzinnig mooie geluid van deze genius, met zijn geweldige teksten en altijd een psychedelische ondergrond, althans in de meeste nummers hangt een behoorlijk onwerkelijke sfeer, purrrrachtug!!! Wat de oude zak nu weer bezield weet ik niet, maar nu staat Robert Wyatt op het menu met ‘Ruth Is Stranger Than Richard’ een waanzinnig goed album weer, dat wel, jezus pissend op de dooie braamstruik! Maar de overgang van Waits naar Wyatt vindt ik toch ‘iets’ aan de grote kant. Een iets minder grote overgang nu, naar Younger Brother met het magisch mooie album ‘Vaccine’, genieten piepels!!! Tot slot van dit recept het project ‘Begegnungen II’ van Eno, Moebius, Roedelius en Plank, waanzinnig sterk album van deze 4 virtuele sfeer- en geluidslandschapsscheppers, volmaakt!

Weer een behoorlijk maffe reis, of niet soms?!

Veel plezier!