Turkije en de VVD

‘Het kan niet zo zijn dat……’, met dit afschuwelijke germanisme gaf VVD nitwit Han ten Broeke zijn misprijzen weer, over het gewelddadig neerslaan van protesten tegen autocraat en aartsconservatief Erdogan in Turkije. Als u denkt, dat ten Broeke actie tegen de Turkse overheid wil ondernemen, heeft u het mis, dus wordt de Turkse ambassadeur niet ‘op het matje’ geroepen. Zijne leeghoofdigheid ten Broeke wist dat PvdA vissenkop en wanpresterend minister van Buitenlandse Zaken, Timmermans in de buurt van Turkije was (Israël en de ‘Palestijnse gebieden’) en die zal wel even langs gaan bij zijn Turkse collega, zo vermoedde ten Broeke, die tegenwoordig met een glazen bol over straat loopt. Ten Broeke wil wachten op eventuele gesprekken tussen Timmermans en zijn Turkse collega en/of Erdogan. Bovendien is het, volgens deze VVD blaaskaak, niet zeker of het leger door Erdogan zal worden ingezet op demonstranten, alsof wat er tot nu toe gebeurd is, niet genoeg is om je bek open te trekken. Ten Broeke noemde nog even fijntjes dat de voor- en tegenstanders van Erdogan elkaar in de haren vliegen……. De enorme paardendrol weet natuurlijk niet, dat Erdogan in het openbaar heeft gedreigd, dat zijn aanhangers het demonstratietuig wel eens zou kunnen aanvallen, daarmee zijn aanhangers een vrijbrief gevend, dit vooral te doen….. Alleen dit feit had al genoeg moeten zijn, de Turkse ambassadeur op het matje te roepen!

Bij de VVD wil men wat graag wapens leveren aan Syrië, vooral Horst Wessel van Baalen laat geen kans ongemoeid, dit van de daken te schreeuwen. Een zelfde situatie in Turkije voorkomen, zoals die zich nu in Syrië voordoet, een volledige burgeroorlog, is waarschijnlijk tegen economische VVD belangen, niet alleen wat betreft de handel met Turkije, maar ook op langere termijn: wapenleveranties!

Suiker wordt u opgedrongen, zoals de prijs wordt opgedreven

Gistermiddag op Radio1 rond 15.45 u. Bert Tieben van SEO Economisch Onderzoek over de hoge suikerprijs. Hij heeft met zijn stichting het rapport ‘Prijzige Suikers’ opgesteld, waarin de suikermarkt in Nederland en de EU in kaart is gebracht. Voor Nederland is dit niet zo heel moeilijk, er is zegge en schrijve 1 suikerproducent!!! De suikerprijs wordt kunstmatig hoog gehouden , d.m.v. quota en het creëren van schaarste, aldus Tieben. De EU wil dit beleid handhaven tot 2020 (nog een argument onmiddellijk te stoppen met de hele EU, ze kunnen niet eens in 1 plaats vergaderen en dienen de belangen van de ondernemers in plaats van de belangen van de burgers, die NB het EU parlement kiezen).

Dan komt het: Tieben wil suiker importeren uit Brazilië en is er van overtuigd, dat suikervervangers alleen maar nadelen hebben t.o.v. de suiker zoals de gemiddelde Nederlander die kent. Toch fijn hè, dat zo’n orgaan als de SEO gedegen onderzoek heeft gedaan naar suikervervangers……. Stevia is een uitstekende suikervervanger, die bijvoorbeeld door de industrie in Japan al decennia gebruikt wordt, geen tandbederf geeft en bij langdurig gebruik twee derde minder ouderdomsdiabetes geeft, bovendien houdt men bij gebruik van Stevia, bestaande diabetes gevallen in toom…….

De geraffineerde suiker die nu in bulk gebruikt wordt, geeft diverse gezondheidsklachten zoals tandbederf (dat weer kan leiden tot diverse ernstige lichamelijke klachten) en obesitas, dit lijkt me bepaald niet gering. Dat er daarnaast een grote suikerlobby bestaat was allang bekend, waarom hebben de diverse ministers van Volksgezondheid nooit iets gedaan aan het uit de handel nemen, van deze rotzooi, die aan velen het leven moet hebben gekost, dit kan maar één ding betekenen, de diverse bewindslieden op dat ministerie waren en zijn ordinaire suikerindustrie lobbyisten. Tot voor een paar jaar was Stevia zelfs verboden……..

Het rapport van SEO is een grote misser, zoals de naam van dit instituut: ‘Stichting Economisch Onderzoek Economisch Onderzoek’, als je de letters voluit leest…. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Opvallend BBC nieuws over de G8

Gistermorgen in het programma van BBC World Service aandacht voor de G8 ontmoeting in  Noord-Ierland, maar geen woord over het afluister- en meekijk-schandaal van de laatste G8 op ‘Britse’ bodem…………

Raarrrrrrr die Britten en een teken, dat ook daar de publieke media aan de leiband is gelegd………

BNR en de vrouw

Ook bij BNR heeft het aankondigingenvirus toegeslagen, iets minder dan bij de publieke radio, maar dat komt, omdat dit virus al latent aanwezig was bij BNR. Je hoort een keer of 50 per dag een vrouw zeggen: ‘BNR nieuwsradio’, onmiddellijk gevolgd door een mannenstem die daar: “met verstand van zaken” aan toevoegt. Logisch natuurlijk, vrouwen kunnen geen verstand van zaken hebben…….. De enorme droplul Roorda liet vanmorgen in zijn column weten, dat hij schijt heeft aan vrouwenemancipatie, doorgeschoten onzin, althans iets anders kan je niet concluderen, als je zijn column bij BNR hoort. De politie is een slappe hap, dat is de schuld van de vrouwenemancipatie, en hij schreeuwde ‘t bijna uit: terug naar het ‘oude vertrouwde’ macho-politieapparaat….. Hé Roorda, rot lekker op naar China, daar is de politie precies zoals jij die graag ziet en uh, blijf daar lekker, klootzak!

Commissie van Dijkhuizen met ‘evenwichtig’ rapport

Vandaag presenteerde de commissie van Dijkhuizen haar rapport over het hervormen van de belastingen. Van Dijkhuizen kreeg zijn opdracht van het rechtse VVD huftertje Weekers, en bij het afgeven van die opdracht, heeft Weekers van Dijkhuizen gemaand, vooral in te zetten op het pakken van de grote onderlaag. Nou, dat is goed gelukt hoor: 2 belastingschijven, de eerste wordt verhoogd van 33% naar 37% en voor de grootgraaiers een cadeautje in de vorm van 3% belastingverlaging naar 49%. Voorts houdt de commissie rekening met de rijken, die gepakt zijn met de ontduiking van de belasting op een buitenlandse spaarrekening, de belasting op hun vermogen wordt nu in Nederland verlaagd, als de commissie haar zin krijgt. Voor de grote onderlaag is dit een ramp, zij gaan flink meer belasting betalen, waar, als de commissie haar zin krijgt, nog een extra BTW verhoging bovenop komt. Let wel, het gaat om velen, die echt geen cent meer kunnen inleveren, denk aan het oude cijfer van 1,3 miljoen mensen, die in armoede leven, dit cijfer moet intussen een stuk hoger zijn.

Volgens van Dijkhuizen zijn het rapport en de voorstellen evenwichtig en hij durft zelfs te stellen, dat ‘de mensen‘ deze nieuwe belastingen, als die ingevoerd worden, als rechtvaardig zullen ervaren……. Met veel ophef wordt er gesteld, dat bedrijven meer belasting gaan betalen, dat zou niet meer dan rechtvaardig zijn, aangezien die nog minder betalen dan de eerste beste bijstandsgerechtigde. Meer belasting? Gelul, want de belasting op arbeid wordt verlaagd, benieuwd wat er netto overblijft, min 2 of 3% procent? VVD draak Neppérus liet weten, dat ze wel wat voordelen ziet in de plannen van de commissie , alleen de belastingverhoging voor bedrijven is niet zo gelukkig, aldus deze nitwit. Minder aftrekposten vindt ze wel gunstig, al zal dat niet zo gemakkelijk gaan…… ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, als de welgestelden moeten inleveren, breekt de pleuris uit, zie de inkomensafhankelijke zorgpremie!!! Dit alles nadat vanmorgen op BNR bekend werd gemaakt, dat de welgestelden, er in 2012 er aanzienlijk op vooruit zijn gegaan………

Turkije, de ‘opstand’ en de houding van de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk

De laatst genoemde 3 landen uit de kop, hebben een waanzinnig grote bek over wat er in Syrië gebeurd, des te opvallender hun houding jegens Turkije, ‘doodstille diplomatie?’ Alsof VVD nitwit en crisisbeheerser Rosenthal uit zijn politieke graf is opgestaan, godvurredomme!!! Terwijl er in Turkije niet veel meer of minder gaande is, als in Syrië, in de aanloop van de huidige burgeroorlog. Men wil blijkbaar liever nieuwe strijdveld strategieën uitproberen en een gigaberg wapens verkopen, dan te proberen de boel te sussen….

Hypocrieten? Schoften? Aasvreters? Smerige intriganten, die aan elke ellende wel een cent kunnen verdienen? Smeerlappen die het geen punt vinden macht en belang te verwerven, ten koste van vele mensenlevens? Vijf keer ja, ‘vrees’ ik….

Het is niet te geloven maar, Merkel van Duitsland, is de enige met steekhoudende kritiek op de fundamentalistische fascist Erdogan, de Turkse premier die zelfs zijn aanhangers opstookt tegen de demonstranten…..

Muzikaal recept voor het belasten van boeren die de natuur verkloten en eindelijk goede arbeidsvoorwaarden voor jongeren

Doe je voordeel met de super geneeskrachtige recepten van blogdokter P. Pisser, na beluistering van het volledige recept, zal je merken, dat je hersenen weer lekker opgefrist zijn en je een flinke weerstand hebt opgebouwd tegen de dagelijkse race om meer en beter, je zult daarna begrijpen, dat er zaken in het leven zijn, die materialisme en machtswellust ver overstijgen.

Dokter Pisser is vandaag getooid in de gebruikelijke hippie tooi, vandaag versierd met wat veiligheidsspelden, uiteraard met de immer brandende joint tussen de lippen, leverde hij het volgende recept af:

Het wordt een rondje jaren 80 als ik dit recept snel overkijk, als eerste Echo &The Bunnymen, met hun gelijknamige album uit 1987, onderschat maar nog steeds prachtig!! Bauhaus neemt over met hun album ‘ The Sky’s Gone Out’, een groots album dat begint met een cover van het Brian Eno nummer ‘Third Uncle’, jezus mensen wat een band, dit album is een klassieker en zal nooit vervelen, schitterend! Verder met Fad Gadget, hoor de psychedelische kracht van Frank Tovey op ‘Gag’, potverdepielemannekes is dit goed zeg, jeeeeeeezus! Bovendien een album met aardig wat maatschappijkritiek, die nog heel actueel is! Het is deze week Red Snapper week, dus ‘Our Aim Is To Satisfy Red Snapper’, een waanzinnig mooi album, met teksten voor boven de 16…. (niet wat mij betreft hoor!). De dokter neemt een grote stap in de tijd, Gold Panda met hun album ‘Companion’, jezus op een elektrische Sparta met lekke banden, wat mooi! Tot slot om geheel en al tot rust te komen ‘Shnarph! Met ‘Atmen’ godvergeten goed mensen, nou geniet ze en…… veel plezier!

Ploumen stelt orde op zaken in Bangladesh……. ha! ha! ha! ha!

PvdA leeghoofd Ploumen is vandaag in Bangladesh, daar bezoekt zij o.a. textielfabrieken en slachtoffers die het drama overleefden, waarbij onlangs zo’n 1.200 mensen omkwamen in zo’n fabriek. Ploumen wil dat daar mensen opgeleid en aangesteld worden om de omstandigheden in die fabrieken te controleren…………… ha! ha! ha! ha! Ja, je kan het ook niet verwachten van dit zulthoofd, dat ze begrijpt wat corruptie en steekpenningen zijn. Bovendien is Bangladesh alles behalve een uitzondering. Je zou denken dat de neoliberale huppelkut het over de ‘Scandinavische textielindustrie’ heeft.

Als Ploumen echt iets tegen deze toestanden wil doen, moet ze voor wetgeving in Nederland zorgen, wetgeving waardoor de branche, als die zich bezondigd aan zaken doen met slavenhouders, zo ongelofelijk hard wordt aangepakt, dat ze dit een 2e keer wel vergeet! Kan ze daarna onmiddellijk in het EU parlement voor zo’n wet pleiten.

Vennen moeten worden schoongemaakt met……… belastinggeld natuurlijk!

De vennen in de buurt van Oosterhout zijn zo vervuild door overbemesting van boeren, dat deze vennen schoongemaakt moeten worden, daar ze anders verloren gaan. U snapt natuurlijk wel, dat men daar niet die boeren voor gaat belasten, dat mogen de gewone burgers doen! De provincie trekt daar geld voor uit, evenals Staatsbosbeheer en nog wat natuurorganisaties……….

Ad Melkert, de grootgraaier, wil terug in de politiek. Dat moet geen probleem zijn, gezien de huidige super-asociale, neoliberale koers van de PvdA, een kolfje naar Melkert’s hand!!!!