Muzikaal recept voor devaluatie, papieren post en tegen klikken

 De dr. heeft een Joe Zawinull petje toegevoegd aan zijn hippietooi, dat belooft mjnstens wat jazz! Hier weer een van zijn beroemde geneeskrachtige recepten:

Als eerste op net menu vandaag het verzamel album (your guide to the) ‘North Sea Jazz Festival’ ’12, 13, 14 july 2013′, een aardige (maar kleine) greep uit het aanbod. Ik volsta hier met de nummers aan te geven, die maffe dr. Pisser denkt toch niet, dat ik alles ga uittypen, mafkloot! Nr. 1 en 2 aardige ‘souljazz’, nr. 3 klassieke jazz, mooi! nr. 4 jaren 60 soul, prachtig!! (nou vooruit: The James Hunter Six, onthoudt die naam!). Nr. 5 mooie ‘funkjazz’, nr. 6 idem mooie ‘funkjazz’ let op de bassist! Nr. 8, ja nu moet ik wel: Jamie Cullem, mooie muziek, jammer dat Cullem alweer zingt, de stem verveelt me al na 5 seconden, dat NB met een mooie stem van een rapper in datzelfde nummer. Nr. 9 goeie band en zangeres, alleen wel jammer, dat het de zoveelste ‘ Billie Holiday’ imitatie is. Nr. 10 mooie softe latin jazz. Nr 11 mooie flamenco (Tomatito). Nr 12 latinjazzrock van Chick Corea, altijd goed! Nr. 13 mooie muziek, maar de zangzeurstem verveelt al binnen 15 seconden. Dan het laatste nummer van Rob van de Wouw, godverdomme mensen dit is echt waanzinnig mooi, mooie blaasmuziek op een bedje van gedubde drum ‘n bass, geweldig!!! Vervolgens een album dat ik zeker al 20 jaar niet heb gedraaid: Ten Wheel Drive with Genya Ravan met het album ‘Brief Replies, godvergeten mooi: soul, funk, blues, blaasrock met een geweldige zangeres, genieten piepels! Over jazz, blues en soul gesproken, een godin in die klasses: Nina Simone met haar album ‘Pastel Blues’, onlangs al eens in dit blogtheater, maar dit is zo godvergeten sterk, ongelofelijk. Wie na het horen van het nummer ‘Sinnerman’ niet voor de rest van z’n leven Simone in haar of zijn hart sluit, kan zich maar beter bezig houden met Rene Froger c.s….. ‘We want more of that stuff!’ Faithless met ‘No Roots’ en idd hier komt Nina nog even terug, maar jezus wat een band, psychedlica van de bovenste plank en dan het kleine plankje daarboven!!! Wat mooier dan hierna Serart te draaien? Nou waarschijnlijk heel wat, maar toch het gelijknamige album onder dezelfde naam (ha! ha! ha! ha! ha!). Maar jezus is dit goed hè, allemachtig! Zoals je zal begrijpen, ging toen bij de dr. het dak eraf, dus: PACT met ‘Cosmic Tones’. De dr. heeft me opgedragen om de volgende aanpassing van het recept te beschrijven als op puur toeval berustend. Dokter Pisser werd tijdens het luisteren en schrijven van dit recept gestoord door ‘ de bel’. Zijne hoge doorluchtigheid Lucos Bravos Primeros, stond voor de deur, toevallig met het album ‘Lorca’ van de grote bard Tim Buckley, zeer toevallig ook een van de favoriete albums van dokter Pietje. De vette joint, die L.B.P. achter z’n oor had werd geofferd aan de god van het plezier en voila de avond kon niet meer stuk, hatsjikidee! Tot slot van deze enerverende avond: Blockhead met ‘Music By Cavelight’, god in een overal, wat is dit zware psychedelische shit, schitterend!!

Je weet ‘t, alles geheel afspelen, tenzij anders aangegeven, op ABN, mits de buren geen last van je hebben!

Veel plezier!

Smeets over Mandela

Smeets had het gisteren in zijn column bij GMN over Mandela. Zoals gewoonlijk een hele berg clichés op een hoop, hij had het nog net niet over ‘Le’ Mandela, het geheel doorvlochten met een flink aantal domme uitlatingen. Zo sprak hij over de ‘terrorist’ Mandela, die ‘bermbommen’ plaatste om de mensen te choqueren….. ha! ha! ha! ha! Natuurlijk moest Smeets nog even dramatisch doen met het cliché ‘dat de tijd onvermijdelijk nadert..’ (over de aanstaande dood van een man van 94 jaar).

Gelukkig weten wij ook, dat het onvermijdelijke moment dichterbij komt: Smeets die de media uiteindelijk vaarwel moet zeggen, sterker nog, er komt een moment, dat deze enorme lul dood is!!!!

Hé Smeets, hoe zit het met je Lance Armstrong armbandje? Verplaatst naar je piemeloris?

Rutte spreekt alweer z’n mond voorbij…. ha! ha! ha!

Eerder vanmiddag berichtte ik al over het ‘interview’, dat wanpresterend VVD premier Rutte aan kinderen zou geven vanmiddag (zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/06/rutte-werkt-mee-aan-een-interview-met.html ). Tijdens dit ‘interview’ liet het leeghoofd weten, dat hijzelf niet hoeft te bezuinigen, hij heeft een heel goed salaris, zo antwoordde hij op de voorgekookte vraag. Rutten’s adviseur was vergeten, Rutte op het hart te drukken, geen uitlatingen over zijn eigen inkomen te doen en minstens bevestigend op deze vraag te antwoorden. De enorme kamelenkeutel liet wel weten, dat hij op de hoogte is, van het feit, dat veel burgers minder te spenderen hebben; god, hoe is ‘t mogelijk??!! . Tijdens een echt interview met echte onafhankelijke journalisten, zou hij de vraag gekregen hebben, of hij niet vindt, dat zijn salaris een tandje of vijftig omlaag zou kunnen (en dan ‘verdient’ de giga-zak nog veel te veel, gezien zijn waanzinnige ‘prestaties………’).

Twitter klikken

Twitter is een handig medium voor de politie, zo berichtte BNR op haar site op 6 juni jl. Uit onderzoek van de universiteit van Utrecht en ‘het Center for Public Innovation’ blijkt dat Twitter het perfecte klik-medium is voor burgers die graag anderen aangeven bij de politie.

We zijn beland in een maatschappij, die in fiks tempo op weg is naar die in de periode 1940-1945, als het gaat om klikken en inbraken op de privacy vanwege de ‘veiligheid’. In de 70er jaren hoorde ik regelmatig Hagenaars zeggen, dat je ‘tijdens de oorlog’ met een gerust hart, je melk ‘s morgens op de stoep voor je huis kon laten staan, zonder dat deze gestolen werd………..

Post: uw internet post geheim houden? Verstuur uw email analoog via Post NL!!!!!!!

Onbegrijpelijk dat men bij Post NL niet inspringt op de schandalen met de privacyschendingen van het internet gebruik door de VS in ons land, met medeweten van de Nederlandse overheid (de AIVD maakt zelfs weer gebruik van informatie, die de VS wederrechtelijk heeft verkregen…..). Als je vindt dat het slecht gaat met je bedrijf, terwijl er intussen zelfs 2 andere aanbieders zijn, zou je minstens handig gebruik moeten maken van schandalen zoals boven genoemd.

Maar dat is de bedoeling van Post NL niet, dit bedrijf wil zo snel mogelijk de hele postbezorging om zeep helpen. In plaats van te zoeken naar innovaties voor de postbezorging, doet Post NL niets anders, dan het gebruik van post te ontmoedigen. Zie ook: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/06/postnl-helpt-de-brievenpost-vakkundig.html

Devaluatie, het ‘wapen’ tegen de crisis

Het nieuwe dogma is sinds een aantal dagen, dat alleen de export Nederland uit de crisis kan helpen. De ‘deskundigen’ die dit propageren, doen dat met name ter verdediging van het desastreuze afbraakbeleid van Rutte 2 en de belachelijke 3 procent begrotingsregel regel, die Olli Rehn gisteren weliswaar iets afzwakte, maar van wie Nederland alsnog 6 miljard moet gaan bezuinigen volgend jaar. Dit alles ondanks het resultaat van het beleid van Rutte 1 en 2, en de records die daarmee gebroken worden, zoals die van het werkloosheidscijfer (dat met trucs alsnog minstens 400.000 mensen als niet werkloos voorstelt, m.a.w. de werkelijke werkloosheid ligt dik boven het miljoen), een record aantal faillissementen (voor april een record van 800!!!!), een record aantal mensen, dat in armoede leeft, te weten 1.3 miljoen en 320.000 kinderen (al zijn dit oude cijfers, die intussen al een stuk hoger liggen) en een economische krimp, die zonder goocheltrucs al twee jaar aanhoudt.

Opvallend dat geen van die deskundigen het woord ‘devaluatie’ in de mond durft te nemen. Ik heb het hier al vaker gesteld: devaluatie van de euro is goed voor de Eurozone, de schulden worden afgewaardeerd, niet alleen onze giga hypotheekschuld van om en nabij de 700 miljard euro, maar ook voor die van de zuidelijke Europese schuldenlanden. Bovendien als er één motor voor de export is, is dat wel devaluatie, zoals elke imbeciel zou moeten begrijpen. Wat is er tegen, als de euro gelijk gewaardeerd zou worden als de dollar? De startkoers van de euro lag meer dan 10% onder de dollarkoers, met veel moeite houdt men de koers rond de 1 dollar en 30 cent voor één euro, vandaag is de koers $ 1.33 tegen € 1,–, dus i.p.v. 10% lager dan de dollar, is de euro meer dan 30% hoger!!!!! Het is als het kabinet van Colijn, dat in de crisistijd van de 30er jaren in de vorige eeuw, vasthield aan de waarde van de gulden, een beleid, waarvan we intussen al ‘een eeuwigheid’ weten, dat het desastreus was.

HÉ DOMBO’S DEVALUEER DE EURO EINDELIJK!

VVD nitwit en eendenbek de luxe Hennis-Plasschaert wil niet bevestigen, dat er atoombommen in Volkel zijn opgeslagen…… ha! ha! ha! ha! ha!

Dit alles na de ‘openbaring’ van Lubbers over de kernwapens, die op Volkel liggen, zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/06/lubbers-en-van-bommel-over-malle.html

Elma Drayer laat ten overvloede weten, dat zij schijt heeft aan rechten van Efteling werknemers

De ongelofelijke belachelijk gestifte rechtse huppelkut Drayer, ‘schilde gistermiddag een appeltje’ bij de EO op Radio1 (na 15.00u.). Het takkewijf maakte zich druk over de werknemers van de Efteling, die protesteren tegen het verlies van hun toeslag voor het werken op zondag. Dit geldt overigens alleen voor werknemers, die daar allang werken, nieuw personeel krijgt allang geen extra zondagstoeslag meer. Zelf heeft Drayer nog geen dag lichamelijke arbeid verricht, maar ze wil wel graag, dat de al onderbetaalde werknemers van een pretpark dat steenrijk moet zijn, geen toeslag krijgen voor het werken op zondagen. Hetzelfde geldt voor de hele horeca, die het tyfuswijf hoogstwaarschijnlijk vaker bezoekt dan menig ander Nederlander, waarschijnlijk is het zo’n asociale trut, die bij het minste of geringste, dat haar niet zint, stennis schopt en die een fooi geven, aan zwaar onderbetaald personeel dat haar bedient, de grootste onzin van de wereld vindt.

Drayer was in gesprek met een woordvoerder van FNV Horeca, ene van Boldrik, die het protest van het personeel, dat deze toeslag dreigt te verliezen, verdedigde. Drayer had een punt, toen zij vroeg waarom de FNV ooit akkoord is gegaan met het afschaffen van de zondagstoeslag. Boldrik probeerde dat te verdedigen met het argument, dat het bij onderhandelingen om geven en nemen gaat….. Echter toegeven dat werknemers, die al zwaar onderbetaald worden, een terechte toeslag ontnomen wordt in onderhandelingen, is een zaak die voor de FNV onbespreekbaar had moeten zijn. Daar wringt nu juist de schoen bij de FNV, een orgaan dat zelf een groot bedrijf is geworden, waar de top veel te veel verdient en waar men allang schijt heeft aan de rechten van de laagstbetaalden. Vandaar ook, dat de FNV, met de PvdA lobbyist Ton Heerts, ten dode is opgeschreven…..

En Drayer? Met de grootste spoed de straat opschoppen, daarna ‘vrijwillig-verplicht’ een baan aanbieden: zondags in een pretpark en de rest van de week, als zwaar onderbetaald serveerster in een superdruk restaurant!

De Efteling? Laat (de uitbuiters van) dat park de eerste jaren maar lekker links liggen!!!!

Politie Den Haag waarschuwt haar burgers

Politie Den Haag waarschuwt voor brutale straatrovers, je hebt namelijk ook nette, beschaafde straatrovers, zo van: ‘meneer/mevrouw, ik wil u vriendelijk doch dringend verzoeken uw portemonnee en andere kostbaarheden, nu te overhandigen, anders zie ik mij genoodzaakt u aan enige vorm van geweld bloot te stellen……….’ ha! ha! ha! ha!

Daarnaast kan je vragen stellen bij dit soort waarschuwingen, via een levensgroot scherm. Moeten ouden van dagen en minder validen binnen blijven en alleen onder begeleiding van derden de straat op? Eén ding is zeker, dit soort acties draagt niet bij aan het gevoel van veiligheid en zoals de lezers van dit blog weten, doorkruist deze actie het beleid van de wanpresterend VVD minister van Veiligheid en Justitie, de uitgezakte pad Opstelten, hij vindt het gevoel van veiligheid bij de burgers belangrijker dan daadwerkelijke veiligheid….