De Kamer is te klein, volgens de Volkskrant heeft 1ste Kamer voorzitter, VVD onbenul en groot lobbyist de Graaf, tijdens de kroning van ons nationale waterhoofd W.A., de Limburgse valswitte aarsmade en haatzaaier Wilders uit de buurt van W.A. gehouden. Volgens Jan Tromp, de ‘onafhankelijke’ Volkskrant ‘journalist’, vanmiddag in het Media Forum op Radio1, heeft men het kwaad uit de buurt van het goed gehouden……. ha! ha! ha! Tromp gebruikte zelfs het woord ‘verneukt’ (zo leuk hè, die Tromp), over de manier waarop Wilders is behandeld. Deze ‘journalist’ begrijpt niet, dat de echte angst van figuren als de Graaf was, dat W.A. een geanimeerd praatje met Wilders zou beginnen, de gigantische zak heeft namelijk een zwak voor fascisten……….
Author: Willem Wachtmeester
Rutte werkt mee aan een interview met…….. kinderen!
Het onzelfstandig ventje en zwaar disfunctionerend VVD premier Rutte, wil liever geen interviews geven, zelfs niet met van te voren afgesproken vragen, immers voor je het weet, gaat deze enorme flapdrol alsnog op z’n bek. Daar heeft z’n adviseur wat op gevonden: een interview met voorgekookte vragen door……. kinderen!!!! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Je reinste kindermisbruik!!!
Jan Tromp van de Volkskrant zat zojuist in het ‘Media Forum’ op Radio1, deze PvdA ‘journalist’ ronde dit onderwerp af met de woorden: “We gaan straks met z’n allen vertedert kijken…” Jezus wat een lul!!!!
Muzikaal recept voor het financieel pakken van de verantwoordelijken voor de crisis en een onmiddellijk afbouwen van de intensieve martel veehouderij
Jouw regelmatig terugkerende super geneeskrachtige recept, van de toch weledelzeergeleerde blogdokter P. Pisser, zodat je de wereld niet meer door het waas hoeft te zien, dat de overheid, het onderwijs en het grootste ceel van de media, via hersenspoeling voor je hersenen en ogen hebben gecreëerd.
In opperbeste stemming bezorgde de dokter het volgende recept af, gebruikelijke joint in het hoofd, al viel er wel af en toe een bijzonder dikke vloek (en dat zegt wat, als jouw Azijnpisser dat vaststelt). De namen van Teeven, Opstelten, Dijsselbloem, Samsom, Dijksma en Rutte vielen een paar keer tussen de met vloeken en scheldwoorden vergeven zinnen, die hij uit z’n mond liet rollen.
Het eerste onderdeel: alweer een album van Tim Buckley, dit keer ‘Greetings From L.A., met een foto op de hoes, met en bovenaanzicht van deze stad op een mooie dag, maar met een in smog gehulde stad, benieuwd hoe dat heden ten dage uitziet, als het warm en mooi weer is…. Uiteraard een heel mooi album, een wat vrolijker Buckley, al blijft voor mij (AP) “Lorca’ zijn beste album. Mooi aansluitend het album ‘The Last Record Album’ van Little Feat, jezus wat een band was dat, schitterende plaat!! Een klein beetje in dezelfde zweterige sfeer: de zwaar onderschatte (echte) zanger/tekstschrijver Tony Joe White met ‘Tony Joe’ een geweldig album van deze ‘swamp fox’, waar andere bands vaak meer succes hadden met zijn nummers, dan White zelf, nogmaals een geweldig album!! Over moeras gesproken: dr. John met het waanzinnig mooie album ‘dr. John’s Gumbo’, ja doe die voeten maar van de vloer en geniet! In de muziek van the Nighttripper, is net als in de rest van de muziek uit Louisiana, duidelijk Afrikaanse invloed te horen, vandaar Mapacha Afrika featuring New Cool Collective met ‘ Songa Yee’, een geweldig album met een paar nummers waarop ‘de Collective’ te horen is, hou je voeten nog maar even van de vloer! En hou ze daar maar, uit hetzelfde continent Romeo Dika met ‘Experience’, een album waar de energie en het enthousiasme van af spat! Ok, hier en daar wat naïeve teksten en god den here wordt nog even geprezen voor ‘al zijn goede werk’, maar maakt ‘t uit, gehersenspoelden zat en het stoort niet echt, nr. 11: ‘Pap’am’ mag je overslaan. Tot slot nog even wat ‘hi-life’ in een ander jasje, een project van o.a. Damon Albarn, die nu weer toert met Blur: Rocket Juice & The Moon met hun gelijknamig album, godverdepielekes is dit ff mooi, al vaker gebruikt in de recepten van de dr., maar het is dan ook waanzinnig sterk en fiks psychedelisch! Op deze muziek kan je zeker niet stil blijven zitten, geniet ervan!!!
Veel plezier!
BREKEND NIEUWS: Rutte, Zijlstra, Dijsselbloem en Samsom bezochten Olli Rehn in het geheim
Uit welingelichte bronnen, die anoniem wensen te blijven, is vernomen dat Rutte, Zijlstra, Dijsselbloem en Samsom een paar weken geleden een geheim onderhoud hebben gehad met Olli Rehn. Volgens deze bronnen hebben de 4 van VVD en PvdA huize de Eurocommissaris verzocht vast te houden aan de 3% begrotingstekort regel en voor de vorm Nederland de wacht aan te zeggen……. Opzet, is volgens de anonieme bronnen, het koste wat kost doorvoeren van de hervormingen, die voornamelijk de grote onderlaag treffen, sociaal (uh, ik bedoel:) asociaal akkoord of niet. Er moet iemand boeten voor de grote oplichters uit de bankenwereld, die ons land en een groot deel van de wereld in een giga crisis hebben gestort en voor de politici, die hun werk niet hebben gedaan, of sterker zelfs de bankwereld gefaciliteerd hebben, waardoor er vele miljarden in een diepe put zijn gesodemieterd, door diezelfde politici…… Wie er moeten boeten? Wat denkt u zelf……….
Behoud van de wereld versus ‘economische welvaart’
In plaats van te zoeken, hoe we werkelijk de wereld kunnen blijven voeden en van energie voorzien, zonder die wereld totaal te vernietigen, inclusief de mensheid, zet het grootkapitaal inclusief de vlees- energie- en bouwmaffia in op het zoeken naar hoe men zaken nog winstgevender kan maken, ook al gaat dat ten koste van de natuur, het milieu, lucht- of waterkwaliteit. Dat dit ten koste gaat van mens, dier, natuur, milieu en tot slot van de wereld zoals wij die kennen, zal de hoge heren/dames aan de vieze reet roesten. Het ergst zijn wel de ‘wetenschappers’, die hun kennis misbruiken om voornoemd tuig te helpen hun doelen te bereiken. Deze ‘wetenschappers’ zijn op sociaal menselijk gebied totale imbecielen, die er niet bij nadenken, dat ze meehelpen de wereld op te blazen, ook voor hun eigen nakomelingen………..
Trouwens die ‘economische welvaart’ uit de kop, is er vooral welvaart voor de grootgraaiers, dat had u hopelijk al begrepen.
Vroege Vogels houdt alweer de PvdA uit de wind, dit keer over de aantasting van uw gezondheid
In Vroege Vogels afgelopen zondag aandacht voor luchtvervuiling en fijnstof, veroorzaakt door fossiele brandstoffen. De actiegroep, die zich ‘Vijf Over Twaalf’ zou noemen (niet snel te vinden op het net), bevestigde op diverse plekken op het binnenhof 10 stellingen (zoals Luther in 1517 deed op de kerkdeur van Wittenberg). Verslaggever Henny Radstaak had het al over doemdenken, terwijl de actiegroep met cijfers aangaf wat de gevolgen van deze vervuiling zijn voor de volksgezondheid: jaarlijks 4,5 miljoen doden wereldwijd (in Nederland 18.000 vroegtijdige doden jaarlijks, plus een grote groep kinderen met luchtwegproblemen, alleen door autoverkeer!) en 400.000 doden door de ingetreden klimaatverandering….. Als je je daarmee bezig houdt, ben je minstens bezig met doemdenken……..
Vroege Vogels is onderdeel van de PvdA propaganda machine de VARA, als u nu denkt, dat Henny Radstaak even met de actievoerders langsging bij de PvdA fractie, dan heeft u het helemaal mis!!!!!!!
Vooral geen kritiek op regeringspartij PvdA, zelfs al zou de partij de hele natuur om zeep helpen, bij Vroege Vogels zal het doodstil blijven……
Dijksma: kippen zijn nu eenmaal agressieve dieren…….
Staatssecretaris en PvdA superleeghoofd Dijksma* liet gisteren weten, dat kippensnavels ‘nog even’ geknipt mogen worden (knippen klinkt beter dan kappen), totdat de intensieve martelveehouderij een minder ‘agressieve’ kip heeft geschapen, een kip die andere kippen niet aanvalt in een stal met 10.000 andere kippen. Het wordt een bloedbad met die agressieve kippen, aldus Dijksma. Natuurlijk moeten die arme dierenbeulen meer tijd krijgen om hun dieren te martelen, wat denkt u wel! De huidige generatie kippen zijn agressieve psychopaten, die er anders maar een bloedbad van maken….. Wat denkt u dat er gebeurd, als u eenzelfde aantal mensen in een, in verhouding even grote afgesloten ruimte zou zetten?
Mensen laten we in godsnaam kappen met vleeseten, i.p.v. met kippensnavels, u kan uzelf toch niet wijsmaken, dat dit soort zaken normaal zijn? Bovendien is er niets gezonds meer aan vleeseten, naast dat we eigenlijk niet eens vleeseters zijn, denk daarbij ook even aan de gigantische milieuvervuiling en natuurvernietiging door deze doodindustrie Weet wel, dat u mede verantwoordelijk bent, als u een lap vlees op uw bord hebt liggen……
Het stuk PvdA stront Dijksma doet nog trots, dat het verbod op het kappen van snavels 3 jaar eerder ingaat, in 2018 i.p.v. 2021, goed hè…….
Gisteravond hoorde ik eenzelfde verhaal over biggen: het afknippen van biggenstaarten is vanaf 2015 niet meer toegestaan, ook daar is Dijksma trots op………
*Een zo blunderend leeghoofd op een dergelijke functie, is binnen de EU alleen mogelijk in Nederland
Aankondiging op BNR: “BLT (uitgesproken in Engels), BNR (uitgesproken in Nederlands) Lunch Time…” De luisteraars die het gebruik van Engelse taal in Nederlandse zinnen zo interessant vinden, snappen niet waar ‘Bie En Ar’ voor zou staan….. ha! ha! ha! ha! ha!
Huurders steeds meer rechteloos, alles ter ere van de heilige huizenbubbel
Vanmorgen in Juridische Zaken bij BNR een vrouw, die in een wijk woont waar veel huurhuizen leeg staan. De vrouw vertelde, dat zij in de afgelopen 3 jaar, in totaal € 100,– meer huur moest gaan betalen, een huis naast haar kwam leeg en zij kwam erachter, dat de verhuurder het huis, dat identiek was aan haar huis, verhuurt voor € 100,– minder per maand, de verhuurder doet dat omdat de huren zo hoog zijn, dat er geen belangstelling is voor de huizen. De vrouw in de uitzending vertelde, dat een aantal buren van haar verhuisd zijn, vanwege de hoge huur, zij wende zich tot de verhuurder, met het verzoek haar contract over te sluiten tegen de huur van haar buurhuis. De verhuurder bood haar aan, dat ze mocht verhuizen naar de woning één deur verder, maar weigert de huur van haar huidige woning aan te passen. De vrouw kan zich niet wenden tot de Huurcommissie, dit verhuurders orgaan, weigert in te gaan op dit soort verzoeken en wordt daar in gesteund door de wet………… Natuurlijk kan de vrouw zich niet veroorloven te verhuizen, een verhuizing is namelijk nogal duur!
Nu komt het: de verhuurder mag wel bij de rechter aankloppen om een hogere huur (dan landelijk is vastgesteld) te eisen, als de marktprijzen zijn gestegen!!!!!!!!!!!
Nogmaals: de huurders mogen boeten voor de huizenbubbel en de totaal uit de bocht gevlogen huizenprijs, een prijs die de waarde van het overgrote deel van de koophuizen, nog niet voor 50% dekt. Intussen doen de banken en de regering hun best, de burger niet meer te laten kijken naar deze veel te hoge prijs, zij manen diezelfde burger te kopen, desnoods met medefinanciering van het verlies op hun oude woning. Met andere woorden, men heeft geen ene donder geleerd van de oorzaak van de huidige crisis, en denkt met dit soort praatjes de huizenbubbel en de daarmee gelieerde veel te hoge huizenprijs in stand te houden. De huurders bloeden daar al een paar jaar voor, via steeds hoger uitpakkende huurstijgingen en als je de deskundigen mag geloven,. zal de huur de komende jaren met meer dan 20% stijgen!!!!!!!!! Daarnaast snijdt de overheid de toegang naar de rechter (de Huurcommissie) voor huurders, steeds verder af, zoals uit het begin van dit bericht weer eens blijkt. Zelfs de laagst verdienende huurders, mogen per 1 juli a.s. maar liefst 4% meer huur gaan betalen. De brief die de meeste woningbouwcorporaties bij de aankondiging van die verhoging mee stuurden, stelt dat je bezwaar tegen deze inkomensafhankelijke huurverhoging (ja ja, de laagste inkomens kunnen best 20% meer betalen) kan indienen bij de woningbouwcorporatie, de belastingdienst wordt om de inkomensgegevens gevraagd en als die hetzelfde zijn, als bij de eerste aanzegging van de corporatie, blijft de huurverhoging staan. Blijft je toch bij je bezwaar, stuurt de corporatie het bezwaar door naar de Huurcommissie, een overheidsorgaan, dat maar zeer zelden een uitspraak doet, in het voordeel van de huurder, laat staan in dit geval, immers de inkomensafhankelijke huurverhoging is een besluit van de PvdA en de VVD………. In beroep gaan op grond van je inkomen is zinloos, daar zelfs de laagstbetaalden (inkomens tot € 33.614,–) 4% huurverhoging berekend kan worden
Daarnaast is de begeleidende brief voor het grootste deel van de huurders al zo ingewikkeld, dat ze niet eens bezwaar zullen aantekenen, bovendien zijn de procedures ingewikkeld en juridische bijstand kan je wel vergeten…… In de brief wordt nog vermeld, dat je via deze procedure geen bezwaar kan aantekenen op grond van gebreken aan het huis………..
Wanneer slaat de vlam eindelijk in de pan, en zullen de huurders de straat op gaan? Het is toch godverdomme niet te geloven, hoe goor de grote onderlaag gepakt wordt?!! Vergelijk dit even met de inkomensafhankelijke zorgpremie, godverdomme het land was te klein, en binnen een paar dagen was deze zorgpremie van de baan, terwijl het daar mensen betrof, die het makkelijk konden betalen!!!!
Heel ‘rechtvaardig’ ook dat de kopers worden ‘gepakt’ met een vermindering op de hypotheekrenteaftrek van een half procent per jaar!!!!!!
Toch ‘leuk’ te horen, dat er in een tijd, dat je jaren op een wachtlijst moet staan voor een huurhuis, er godverdomme huurhuizen leegstaan, puur en alleen omdat ze veel te duur zijn!!!!!!!!
Muzikaal recept voor het pakken van de echte verantwoordelijken, die de zorgkosten opjagen en tegen malle kernwapens
Ook voor vandaag weer een super geneeskrachtig recept van jouw eigen blogdokter P Pisser, een recept om je te harden, tegen de welhaast onmenselijke maatschappij, waar we heden ten dage in leven, een recept dat de rebel, die in elk mens verscholen zit, van zijn/haar ketenen verlost, doe er je voordeel mee!
Op deze glorieuze dag, wordt het voorgerecht geserveerd door Tim Buckley, de man met de wondermooie stem, die zo tragisch aan zijn einde kwam (ook al was het zijn eigen schuld). Een mooie mix van jazz, folk en pop op dit album ‘Happy Sad’, nog niet zo goed, als zijn latere album ‘Lorca’, maar desondanks een geweldig mooi album!! We vervolgen met Joni Mitchel en haar derde album ‘ Ladies Of The Canyon’, een waanzinnig mooi album van deze folkartieste, die ook toen al wat jazz sporen in naar muziek weefde, een album, waar een paar covers voor anderen een grote hit opleverden, zoals het nummer ‘Woodstock’ en ‘ Big Yello Taxi’, een nummer dat nog even actueel is, zeker sinds men besloot met de ‘halleluja huppeldepup herstelwet’, elke tegenspraak op omstreden projecten, met een pennenstreek onmogelijk te maken…. Mooi aansluitend: Pink Floyd met de filmmuziek van ‘More’, godverdegodver is dit goed zeg!! De vaste gasten van dit blogtheater snappen het intussen wel, de dr. zit nog dik in zijn hippie opwelling, maakt niet uit, de muziek is prachtig en met echte hippie’s was niets mis! Nu een stel hippies van decennia later: Mercury Rev met ‘ The Secret Migration’, jezus mensen, ‘t is ff wennen, maar god, schitterend! Sigur Ros was nu op z’n plek geweest, maar de dr. heeft Stratus op ‘t programma staan, met ‘Fear Of Magnetism’ en ja hoor, dat sluit geweldig aan! Nu gaat’ie echt gek doen, de ouwe zak! 808 State met ‘Ninety’, ofwel 808:90, een album uit 1989 van deze vreemde formatie, die moeiteloos de grootste bagger naast juweeltjes weet neer te zetten, al is de nadruk altijd op klasse!! Over klasse gesproken: LCD Soundsystem met ‘This Is Happening’, potverdepielekuttekens’, wat is dit sterk!! Na dit hoofd- en toegerecht, is dit het einde van een lange psychedelische hersenreis.
Veel plezier verder!!