ING wil strop mee financieren, of u maar ‘even’ onder water wilt gaan staan

Werkelijk ongelofelijk, gistermorgen in het programma van slijmkwijl Paul van Liempt, de ING’er Dennis Noordervliet, directeur Marketing Particulieren, die daar uitlegde dat huizenbezitters, niet geneigd zijn, hun restschuld op hun oude huis mee te financieren in de hypotheek van het nieuwe huis. Dat was nog wel zo’n mooi plan van de banken, de mensen nog verder in de stront te werken. Het is de hoge heren van de banken nog niet duidelijk, dat zij de huidige crisis hebben veroorzaakt, met hun veel te hoge hypotheken, in verhouding tot de inkomens. Maar ja diezelfde morgen maakte de Rabobank met veel aplomb bekend, dat de bodem van de huizenprijs in zicht is, evenals een stabilisering en uiteindelijk een verdere stijging van de prijzen……….ha! ha! ha! ha! ha!

De huizenbezitters zijn het zat om met een zwaard van Damocles boven zich te leven. Vandaag heb je werk, morgen is je partner werkloos, die dan na 3 weken WW de bijstand in moet, om vervolgens vrijwillig gedwongen, diezelfde baan als tegenprestatie voor de te ‘genieten’ bijstand moet uitvoeren (overigens: als je partner ‘teveel’ verdient, krijg je geen bijstand…), dit maakte de VVD gisteren bekend, natuurlijk met de toevoeging, dat er geen ‘verdringing’ mag plaatsvinden (maar dat gebeurd in de praktijk nu al), de VVD wil dat, met de hulp van de PvdA in het kinderzitje………

Het is duidelijk de banken zijn terug bij af, als de hoge heren een ton op hun salaris van € 600.000,– per jaar hebben ingeleverd gedragen ze zich alsof ze net van de voedselbank komen, godverdomme!! Ook wat betreft de manier van handelen is er geen snars veranderd, zoals Noordervliet duidelijk liet weten; ‘zo vreemd’, dat de klanten geen molensteen om hun nek willen, het is een godswonder!!! Of zijn deze hoge heren echt gewoon kwaadaardige psychopaten, of onderdanen van dergelijke figuren met veel te veel macht???

Eén ding is zeker: de achterlijk hoge huizenprijs moet zoveel mogelijk in stand gehouden worden en daarmee de huizenbubbel. Voor de ontstane ellende mogen overigens vooral de huurders boeten, zij moeten net zoveel voor hun huis gaan betalen, als de huizenbezitters, die een veel te hoge hypotheek op hun huis afsloten voor een veel te duur huis, met de idee, dat de prijs alleen maar zou stijgen.

Muzikaal recept voor een overheid, die moet doen, waarvoor ze ooit bedoeld was, uw veiligheid garanderen en oplichters vervolgen

 Blogdokter P. Pisser ziet er met de dag extravaganter uit, we moeten dus aannemen, dat de vorm van hippietitus waar hij aan ‘lijdt’, een chronisch karakter heeft gekregen Maakt niet uit, zolang zijn recepten maar doen wat ze beloven: jouw dagelijks een portie zeer geneeskrachtige muziek meegeven, waarmee je de dagelijks sleur, flink kan opschudden en die je een sterk anti-autoritaire zienswijze meegeven.

De dr. begint vandaag meteen met het uiterst sterke eerste album van Caravan (hé, dat is wel snel nadat de dr. hun vorig album adviseerde), uit 1968, jezus mensen wat mooi en glashelder geproduceerd, schitterend!! Met zijn hippie manie kon het niet uitblijven: Jethro Tull, dit keer met hun live album ‘Bursting Out’, toch nog een heel mooi album, van een groep, die toentertijd al over de top was, gewoon mooi dus! Nu wordt het toch duidelijk wat minder hippie-achtig: het album ‘Adolescent Sex’ van Japan, een album tussen de periode van hardrock en het latere machtige alternatieve geluid van deze waanzinnig goede band, het kan dan ook niet anders, dan een groots album zijn en dat is het!!! Het is de dr. zeker in z’n bol geslagen, toen hij na Japan Kraftwerk met hun album ‘Computer World’ opnam in dit recept, maakt niet uit en vreemd genoeg sluit het best aan, maar wat een geweldig album van deze Duitse band, genieten piepels en dan te bedenken, dat de wereld bij het verschijnen van dit album nog niet voor 1 procent zo gedigitaliseerd was als heden ten dage, prachtig! De dr. blijft nog even in 1981 met de groep ‘Trek W/ Quintronic een band die mee rolde op de new wave, geweldige muziek, die niet onder een noemer te vatten is, later nooit meer iets van gehoord, zonde, want dit album is heftig goed!!! Vervolgens het album ‘Dance Music’ van Bombay Ducks, ook uit 1981, godallemachtig wat.is dit godvergeten goed! Door met Gang of Four met hun album ‘Shrinkwrapped’, een album van de Gang nadat Shriekback ter ziele was (doodzonde overigens), maar kwaliteit is gegarandeerd bij deze band, net als de sterk kritische teksten, plaaaktiek!!!! Over kritisch en opstandig gesproken: Asian Dubfoundation met hun compilatie album ‘ Frontline 1993-97 rareities and remixes’, geweldige trancehop, zwaar psychedelische shit, genieten piepels! Tot slot van deze reis door tijd en ruimte: The Younger Brother met ‘A Flock of Bleeps,, amen zusters, broeders ook, dit was weer een vreemde reis met een fiks positief gevoel. Veel plezier met wat je verder gaat doen! (als er maar geen geweld aan te pas komt….).

Regeldruk, vrije markt werking en inspecties voor de burger

Vanwege de halleluja vrijemarktwerking begon men een kleine 20 jaar geleden met het uitkleden van inspecties, dat uitkleden ging onder de kabinetten Balkenende in een stroomversnelling. De inspecties werden samengevoegd, en veel inspecties hebben niets meer van doen met het inspecteren van onveilige situaties, of controle op bijvoorbeeld wantoestanden, men heeft bij het verkleinen van de inspectie-organen, een groot aantal extra regels opgesteld, die regels toetsen is vaak nog de enige bemoeienis van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), dus of de regels volgens de voorschriften zijn gevolgd.

Met de grote roep om de vermaledijde regeldruk te verminderen, verdwijnen er een flink aantal van die voornoemde regels, waardoor veel zaken langzaam maar zeker op een verontrustend laag kwaliteitsniveau komen, of het nu gaat om: -voedselveiligheid, -de overslag, opslag, of -productie van gevaarlijke stoffen, of -de omgang met dieren in de intensieve martel veehouderij, met de daaraan verbonden gevaren voor de mensheid, zoals antibiotica resistentie.

Dus de ‘inspecties’ die de NVWA nog voor haar rekening mag nemen, verdwijnen langzaam maar zeker. Het is al zo ver gekomen, dat mensen belazerd mogen worden door bedrijven, zonder dat ze zelfs maar kunnen procederen…… Die weg hebben het laatste kabinet Balkenende en Rutte 1 afgesloten voor de grote onderlaag in dit land, terwijl een inspectie van pakweg 25 jaar geleden, producten die niet deugden, al voor dat deze verkocht werden, uit de handel nam.

Het wachten is op een volgende ramp, zoals die bij de vuurwerkramp in Enschede, de brand bij Chemie-Pack, of de brand in de Volendamse horecagelegenheid het Hemeltje. De vraag is niet of er een dergelijke ramp volgt, maar wanneer…………

En dan durft uw overheid te zeggen, dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw veiligheid, alsof u geen belasting betaalt, sterker nog je zou kunnen stellen, dat de overheid, de belangen en veiligheid van burgers ondergeschikt heeft gemaakt aan de belangen van het bedrijfsleven………

Post NL helpt de brievenpost vakkundig om zeep

Na de aankondiging van de zoveelste prijsverhoging van de postzegel, na een onzalig experiment met een distributiecentrum, na het ontslag van een groot aantal postbodes en het aanstellen van ‘postbezorgers’, die tegen een slavenloon mogen werken, na de verkoop van de postkantoren, die ooit met belastinggeld werden aangekocht en onderhouden, na het schrappen van een flink aantal brievenbussen, na het schrappen van bezorgdagen, kondigt Post NL nu aan de helft van de overgebleven brievenbussen te willen schrappen.

Als je na al deze maatregelen, die het gebruik van de post al flink hebben teruggebracht en nog verder zullen terugdringen, nog durft te zeggen, dat de postbezorging door gebruik van het internet, overbodig wordt, ben je of ontzettend dom, of een gigantische leugenaar. Eén ding is duidelijk: Post NL is hard bezig de postbezorging de nek om te draaien!!!!!!!

Rutte ‘gematigd positief’ over Afghanistan

De zwaar wanpresterend VVD premier van ons land, Rutte bracht een bezoek aan Afghanistan en zei daarop, dat hij gematigd positief is, de zak lult zo enorm uit z’n onzelfstandige nek, dat hij daarna zei, dat er ontzettend veel vooruitgang is geboekt…… ha! ha! ha! ha! ‘Gematigd en ontzettend veel vooruitgang…..’

Gistermiddag was SP’er van Bommel in Standpunt NL, om te stellen, dat Nederland geen nieuwe avonturen moet aangaan in Afghanistan, ja ja, ook al loopt hij meestal achter z’n geslachtsdeel aan, hij heeft af en toe best gelijk. Rutte liet namelijk in het voornoemde gesprek horen, dat de Nederlandse religieuze politie opleiding voltooid is en dat we misschien, ook op verzoek van Duitsland, nog zo’n opleidingsmissie gaan doen…… De happende kleuter vissenkop van de PvdA, Timmermans, staat er niet ‘onwelwillend’ tegenover, dat kan maar een ding betekenen volgens van Bommel, dat er al overleg gaande is….

Nederland moet en zal interessant meedoen aan dit soort missies, gewoon prestige dus. Bovendien zijn militaire acties in het buitenland nodig, om het voortbestaan van de NAVO te rechtvaardigen….. Terwijl het resultaat van deze missies zo goed als nihil is, voorts kosten ze mensenlevens en een hele berg geld. Karzai heeft intussen niet voldoende middelen om de politie salarissen te betalen, er worden maar liefst 120.000 agenten de straat op geschopt, daarnaast zit Karzai, de roverhoofdman niet te wachten op goed opgeleide politie, die zijn smerige zaakjes zouden kunnen onderzoeken……

Het ergste is nog wel, dat de zwaksten in Nederland worden uitgekleed, omdat er geen geld zou zijn, 1,3 miljoen armen en 320.000 kinderen die in armoede leven, voedselbanken die niet meer aan de groeiende vraag kunnen voldoen…… Maar als het gaat om: zinloos oorlogje spelen, belachelijk dure projecten ‘realiseren’, waardeloze vliegtuigen of treinen kopen en honderden miljarden in banken steken, dan staan Rutte en de disfunctionerende PvdA minister van Financiën, Dijsselbloem, godverdomme vooraan met onze staatskas, gevuld met ons belastinggeld in de aanslag……….

Bradley Manning, teken de petitie

Bradley Manning (later veranderd in de naam Chelsea Manning) staat terecht, omdat hij o.a. oorlogsmisdaden, begaan door VS militairen, openbaarde op Wikileaks. Voor zijn openbaarmaking van ‘geheime’ documenten kan Manning zelfs de doodstraf krijgen, terwijl hij niemand in gevaar heeft gebracht en volkomen terecht de klok luidde. Ook al woont u in Nederland, teken de petitie en laat de slang Obama weten, dat men deze zaak, ook buiten de VS, zwaar opneemt.

Met de volgende link komt u op de site ‘Free Bradley Manning’, onder de kop ‘Upcoming Events’ staan een aantal , acties met data, direct daaronder ziet u een blok, met daarin een oranje balk, met de woorden ‘Sign Now’, klik daarop, de rest wijst zich vanzelf, geef dit aub ook door aan uw familie, vrienden, kennissen en buren! Alvast mijn dank.

Hier de link: http://www.bradleymanning.org/

Zonnepanelen-oorlog door de EU geïnitieerd en gevoerd met China

De EU denkt bijdehand te zijn, door op Chinese zonnepanelen extra import heffingen te leggen. Men vergeet echter, dat in veel Chinese fabrieken, waar de arbeiders als slaven behandeld worden, een westerse baas aan de touwtjes trekt, zie het grote rumoer, dat met name in het westen ontstond, na het bekend maken van deze maatregel, vooral Nederlandse ondernemers doen het erg goed in slavenlonenland China, gezien hun ontstemming over deze maatregel…….. ha! ha! ha! ha! ha!

Muzikaal recept voor de directe vrijlating van Bradley Manning en voor echte democratie in Turkije

Weer een lekker geneeskrachtig recept ter verbreding van jouw gezichtsveld en voor krachtgeving tot een kritische houding t.o.v. de huidige prestatie-consumptiemaatschappij, doe er je voordeel mee, nee heb je en met dit recept onder de hersenpan, kan jij voor de verandering nee zeggen. Met de ‘zegen’ van jouw eigen blogdokter P. Pisser!

De dr. is nog steeds in hoger sferen en ja hoor, als eerste heeft hij The Incredible String Band geprogrammeerd met het 2de deel van het tweeluik ‘Wee Tam – The Big Huge’, The Big Huge dus. De dr. leest zelden de gepubliceerde recepten na, dus ik kan gerust stellen, dat dit idd ongelofelijk slappe hippie muziek is, jezus christus! Over hippie’s gesproken: Pink Floyd met ‘The Piper At The Gates Of Dawn’, kijk dit is het ware psychedelische hippie werk, grote klasse (nog steeds)!! Over naar Hatfield And The North met ‘Hatwise Choice’, godverdegodver wat is dit ook ongelofelijk goed!!! Van Hatfield naar Red Snapper kan dan wel een aardige stap in tijd zijn (althans zo als wij dat nu zien), maar toch sluit het album ‘Reeled and Skinned’ mooi aan op Hatfield en jezus op een blokfluit wat is dit goddelijk sterk!! Nu schitterend mooie muziek van Nederlandse bodem: Cablejuice met ‘Pimp Arrest’, jammer dat de artiest god moet bedanken, dat verwacht je niet na het luisteren van dit album. Terug naar de muziek, mensen zelfs al zou dit allemaal knip en plakwerk zijn, dan is het nog goddelijk, allemachtig wat is dit goed!! We sluiten deze sessie af met nog zo’n onwaarschijnlijk goed album, waar alle soorten muziek wel bijna in terug te horen zijn, maar net als bij Cablejuice, waanzinnig mooi gedaan, de naam? MDK met ‘ Open Transport’, sjkit’r’nd! Nou slaap lekker, handen onder de dekens, anders gebeurd er weer niets!! Veel plezier!

Turkije door de ogen van Joost Lagendijk en Nieuwsuur

De scherpslijper van de AK partij, de Nederlandse GroenLinkser Lagendijk, die tot voor een paar jaar geleden geen kwaad woord over Erdogan wilde horen, legt even uit, dat ondanks alle ellende, die mede door deze autocraat* is veroorzaakt, Erdogan het erg goed heeft gedaan in Turkije……… 

Als je de rechtse deskundigen moet geloven, heeft Erdogan ervoor gezorgd, dat het economisch beter gaat in Turkije en heeft het niets te maken, met voorgaande regeringen, die voorwaarden tot groei hebben verwezenlijkt, of het feit, dat opkomende economieën, door de crisis in de westerse wereld, een mooi land voor outsourcen zijn, immers de lonen zijn in Turkije een heel stuk lager, dan hier in het westen, bovendien mag je daar vervuilen zoveel als je wilt, mits je de juiste ambtenaren een paar bankbiljetten in de hand stopt.

Lagendijk kijkt nu wel uit, Erdogan te veel op te hemelen, Erdogan die denkt dat hij met 50% van de stemmen, het alleenrecht tot regeren heeft, een groot aantal kritische journalisten heeft opgesloten en de maatschappij langzaam maar zeker omvormt tot een islamitische staat. Te veel ophemelen zou Lagendijk volkomen ongeloofwaardig maken, daar de hele wereld nu kan zien, hoe belachelijk en dictatoriaal Erdogan bezig is.

*Zelfs in zijn eigen partij, duldt Erdogan geen tegenspraak.