F16 straaljagers naar Jordanië

Hoorde vannacht in Casa Luna, dat Nederland 3 F16’s aan Jordanië heeft verkocht, althans Defensie heeft de handtekening als gezet, terwijl de Tweede Kamer van niets weet en zoals iedereen kan weten, gaat die 2de Kamer toch echt over de verkoop van deze toestellen. Eerder verkocht Nederland al 6 toestellen aan Jordanië, een land waar geen democratie is en dat bij tijd en wijle onder de aandacht komt, vanwege mensenrechtenschendingen.

Eigenlijk nog vreemder is, dat Defensie die de laatste jaren aan iedereen, die het maar horen wilde, vertelde dat de F16 op sterven na dood is, hoe kan je deze toestellen, dan aan een ander land verkopen voor een slordige 100 miljoen euro…..

Bradley Manning, niet een verrader staat terecht, maar de waarheid, voor de zoveelste keer….

Leuk ook dat verslag vanuit de VS gisteravond in Nieuwsuur. Een lamlul met een kuif van een jongen van een jaar of 6, die verklaart waarom het logisch is dat Manning wordt vervolgd, terwijl er legio echte deskundigen zijn, die in 2 minuten kunnen uitleggen, waarom dit proces zo fout is en Manning onverwijld vrijgelaten moet worden.

Bradley Manning (later veranderd in de naam Chelsea Manning) is een klokkenluider, die de doodstraf kan krijgen en zelfs dat is niet nieuw……….

Jorritsma en het ijspaleis

Vanmiddag was de sjoemelende VVD burgemeester van Almere, Jorritsma te gast bij de EO op Radio1. Zij zat in het begin van het programma (na 14.00 u.) om daar te spreken over de overheidstaken, die de landelijke overheid op het bord van de gemeenten stort.

Aan het eind van dit programma had men 2 gasten, die voor het ijspaleis (‘multifunctioneel-centrum’ met schaatsbaan) in Almere zijn, het onderwerp werd ingeleid met wat geluidsfragmenten, waarin o.a. Jorritsma te horen was. Vreemd genoeg, was Jorritsma al weer weg, toen dit onderwerp ter sprake kwam. Nou ja ‘vreemd’ is het niet, het takkewijf wil natuurlijk zo min mogelijk in verband worden gebracht met de bouw van dat IJspaleis, zij is immers naast burgemeester ook ‘slapend’ eigenaar van het bouwbedrijf met haar achternaam, u weet wel, het bedrijf, dat sinds zij burgemeester is, bijzonder goede zaken doet in Almere en omgeving……..

Erica Verdegaal weet hoe je rijk wordt

De vervelende huppelkut Verdegaal was vanmorgen te gast in GMN (rond 10.15 u.), waar zij sprak over een boek dat zij schreef, waarin o.a. staat, dat eigenlijk iedereen wel rijk kan worden. Zo stelde de neoliberale trut, dat als je maandelijks € 100,– opzij zet, je een godsvermogen overhoudt. Alleen snapt deze rechtse figuur niet, dat € 100,– opzij zetten voor de grote onderlaag van de bevolking, geen optie is, zelfs € 5,– opzijzetten is voor deze groep een station te ver. Verdegaal is het eens met Rutte 2, dat burgers hun eigen verantwoording moeten nemen en zelf maar voor zichzelf moeten zorgen, zoals dit afbraakkabinet nu voorstelt in ouderen- en thuiszorg. U betaalt belastinggeld voor onzinnige projecten, zoals de Hogesnelheidslijn, de JSF, oorlogje spelen in Afghanistan en miljarden in bodemloze bankputten donderen, enz. enz., maar niet voor zaken die u aangaan als het gaat om zorg en andere zaken……..  

Turkije en de NOS, het geld klotst daar nog steeds heftig tegen de plinten

Vanmorgen op Radio1 rond 9.12 u. een verslag van Joris van de Kerkhof uit Turkije. De NOS heeft al 2 ‘pret-oorlogscorrespondenten’ in het gebied, te weten: Hans Jaap Melissen en Jan Eikelboom*, die 2 zitten meer in Turkije dan in Syrië, waarom kan 1 van deze 2 geen verslag doen van de rellen in Turkije? Bovendien heeft de NOS een correspondent voor Turkije te weten Bram Vermeulen.

Werkelijk ongelofelijk hoe men bij de NOS omgaat met belastinggeld, wanneer gaat de overheid daar eens orde op zaken stellen. Voorts kan, gezien de kwaliteit van de verslaggeving van NOS verslaggevers/correspondenten, er minstens twee derde van het budget af!!

*Zie voor Jan Eikelboom: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/jan-eikelboom-zorgt-zelf-wel-voor.html en voor Melissen: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2012/09/hans-jaap-melissen-in-aleppo-deel-2.html

Muzikaal recept voor vrije cannabis verkoop en een eind aan het meer dan achterlijke achterdeurbeleid, terwijl de overheid miljarden ophaalt aan harddrug-accijns

En alweer kwam dr. Pisser nonchalant aanfietsen, joint in z’n hoofd en zo te zien een half pond kralen extra om de nek, dat belooft weer een heerlijk psychedelisch, uiterst geneeskrachtig recept!

Voorgerecht op deze dag van zovele, het album ‘Sunflower’ van The Beach Boys, duidelijk een album van wat mindere kwaliteit, inclusief een aantal flutteksten, maar dat mag de pret niet drukken, er valt, mits in ‘de juiste stemming’ genoeg te genieten bij deze oude jongens, al is het alleen al de glasheldere mooie productie, waar de Boys bekend om staan. Eenmaal in hogere sferen: It’s A Beautiful Day met het album waarvan de naam begint met de naam van de band, waar aan toegevoegd: ‘For Those Who Love’, jezus mensen wat mooi, jammer dat de band maar zo weinig succes had, volkomen onverdiend zoals je hoort!! In het voorlaatste recept melde ik al, dat Kevin Ayers 18 februari jl. stierf, ter ere van dit genie, zijn eerste waanzinnig mooie, ‘gespacete’ album ‘Joy Of A Toy’, verder commentaar overbodig, geniet maar gewoon! Aan dit rijtje mag Gong niet ontbreken, vandaar het psychedelische album (dat zijn ze bij Gong allemaal) ‘Angels Egg’, meer dan waanzinnig sterk! De volgende keus van de dokter is niet zo vreemd, als er wat heren zijn, die verstand hebben van psychedelica, zijn het de leden van de Duitse band Can wel, hier het album ‘Inner Space’, domweg schitterend! We blijven in hogere sferen met het geweldige album ‘Nerve Net’ van de meester geluidslandschapstovenaar Brian Eno, potverdepieleklatscher godvergeten geniale goede muziek!!! Vervolgens staat Shamen op het menu met het album ‘Boss Drum’, geweldig elektronische trance shit van top kwaliteit!!! Het vreemde met Shaman is wel, dat ze altijd nummers op hun albums hebben, die ondermaats zijn, soms is het zelfs ordinaire commerciële shit, zo dat is er ook weer uit. Tot slot van deez prettigehehehe avond Zion Train met ‘Siren’, jehézus goden-en-zielen sjkitt’rnd!!

Veel plezier!

24 Jack Bauer: (met ‘harde fluisterstem’) “I’m Jack Bauer and i’m the loudest whisperer in the univertse”. Met een nog ‘luidere fluisterstem’: “The entire universe and don’t you forget it!”. Met hysterische, ‘harde fluisterstem’: “ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Turkije, de rellen, in het Radio1 nieuws van 11.00 u., een verslaggever: “van een protest, dat begon met een paar bomen die gered moesten worden…..” Jezus christus!!!!