L.B.P., een rap van zijne hoogedel doorgeluchte grootsheid

Zoals ik vandaag eerder berichtte, heeft Lucos Bravos Primeros er in toegestemd, wat van zijn zieleroerselen aan dit blog toe te voegen, hier een rap van zijn hand:

‘Een zinnetje te weinig, of een zinnetje teveel

Ik heb zin om lange zinsverbanden of zinnen,

Te dichten, spitten of zingen en

Verzin een verandering op een bestaand woord

Gewoon omdat het lekker klinkt!’

Zorgkosten, ‘die niet meer op te brengen zijn……’

Zorgverzekeraar CZ heeft echt eens gekeken of zaken niet goedkoper kunnen, ze lieten stomazakjes maken in China, kostprijs 17 cent, terwijl die hier 4 euro per stuk kosten!!! Laten we aannemen, dat CZ het niet zo nauw neemt met de arbeidsomstandigheden in China, dan nog is dit verschil, zo extreem hoog, dat daar het verschil niet in kan zitten, dat moet je dan ook aan de hebzucht van beursgenoteerde multinationals toeschrijven, die maar een ding voor ogen hebben: winst maken en wel zo veel mogelijk, op een zo kort mogelijke termijn. Datzelfde geldt voor de medicijnen, die nog steeds veel te duur zijn, net als de medische apparatuur. Tel daar de hoge kosten van peperdure designziekenhuizen bij op, de topinkomens van specialisten, de totaal overbodige managers en tot slot zijn al deze zaken ook op de zorgverzekeraars van toepassing: designgebouwen, veel te hoge salarissen, onnodige tijdschrift uitgaven en een reclame budget waar je steil van achteroverslaat, waar nog aan toegevoegd kan worden, dat veel van de vaste lasten, die mede ten laste van de andere verzekeringstakken vallen, ‘mooi’ ten laste gebracht worden van de zorgverzekeringstak en voila, daar heb je een gigantische kostenpost. Door overheidsbeleid, zoals dat van VVD stoephoer Schippers, die schijt heeft aan het gebruik van zout, suiker en vet door de voedselindustrie, stoffen die veelal zorgen voor grote gezondheidsproblemen en zelfs een imbeciel zal begrijpen dat de kosten dan niet mer beheerst kunnen worden (en dan lul ik niet eens over het verhogen van de maximumsnelheid nabij woonwijken, of de steeds grotere toename van het aantal vliegbewegingen, die de volksgezondheid van grote gebieden rond de grote luchthavens, op z’n zachtst gezegd geen goed doen). Je zou gerust kunnen concluderen, dat Schippers en de rest van afbraakkabinet Rutte 2, eigenlijk zo min mogelijk aan de rijzende zorgkosten willen doen, zolang daar met name door de achterban van de VVD grote winsten worden behaald…. Iets anders kan je (bijna) niet concluderen……..

Judith Markies wil burgers met meer verantwoordelijkheid en wil mantelzorg veplicht maken

Van deze PvdA trut had ik nog nooit gehoord, Judith Markies, deze helleveeg en huppelkut zit voor de PvdA in het EU parlement. Afgelopen zaterdag was ze te gast in Kotskamerbreed (Radio1, van 11.00- 12.00 u.). De asociale grootgraaier hield daar een pleidooi voor eigen redzaamheid van de burgers.Een eigen verantwoordelijkheid, die ook zou moeten gelden voor de energiebesparingen, hier doelde deze graaitrut op de verplichting, die men huizenbezitters op wil leggen, hun huis te isoleren. Eerst sta je toe, dat mensen helemaal leeg gezogen worden met een veel te hoge hypotheek, dan laat je ze, als hen het water aan de lippen staat, verplicht hun huis isoleren… Wat betreft de woningbouwcorporaties, die al veel te veel rekenen voor hun huizen, komt die verplichting rijkelijk laat, zij hebben hun geld intussen verspild aan topsalarissen, financiële  wanproducten, veel te dure design kantoorgebouwen en andere prestige objecten, tijdschrift uitgaven en als klap op de vuurpijl, de verplichting van de overheid, het geld dat deze corporaties hun huurders hebben ontstolen, voor een flink deel aan overheidstaken uit te geven…….

De essentie van.mantelzorg is vrijwillige hulp aan de medemens, of dat nu familie of een buur is. Door deze vorm van zorg verplicht te stellen, kan je deze zorg geen mantelzorg meer noemen en veel ouderen, zullen gekoeioneerd worden door familie, buren of wijkgenoten, die geen zin hebben om hun hulpbehoevende ouders, of ouderen  te helpen, het aantal diefstallen bij ouderen zal dramatische vormen aannemen, net als afpersing en suïcides door ouderen, gehandicapten, of chronisch zieken, die weigeren te bedelen om hulp……. Figuren als Markies, die zich volvreten met belastinggeld, hoeven zelf dit soort ellende niet mee te maken, zij huren tegen de tijd, dat ze bejaard zijn, een paar Oost-Europese, of Filipijnse verpleegsters in, die 24 uur per dag beschikbaar zijn……. De rest van de bevolking zoekt ‘t maar lekker zelf uit, dat is uw eigen verantwoording, of u voor deze zorg uw leven lang belasting heeft betaald, of niet………. (dat heeft u dus wel!)

Incest en kindermisbruik, inzichten van L.B.P.

Met grote trots kan ik u aankondigen, dat zijne hoog edele doorgeluchtheid, Lucos Bravos Primeros, ons in dit blog, als het zijne hooggeleerde zo uitkomt, zal verblijden met één van zijn grote wijsheden. Het heeft uw Azijnpisser maandenlange voorzichtige pressie, een gebroken kaak en neus gekost, voordat deze unieke persoonlijkheid toestemde.

Nogmaals met grote trots, hier zijn eerste wijsheid:

Geen verbazend feit, dat binnen het christendom kinderen veel misbruikt worden, immers volgens het bijbelboek Genesis, danken wij ons bestaan vandaag de dag, aan eeuwenlange incest sinds Adam en Eva.

Tom van ‘t Hek presenteerde vandaag de eerste aflevering van het BNR programma ‘De ochtendspits’, als eerste sportonderwerp besprak hij….. hockey! Weet u nog wat zijn broer Youp zei over deze sport? ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Paul van Liempt met verstand van ziekenhuis zaken…… ha! ha! ha! ha!

“Wanneer stond u voor het laatst op de OK?”, deze vraag stelde Nederlands ‘scherpste, diepte interviewer’ van Liempt vanmorgen in zijn BNR programma (rond 9.53 u.), aan een internist……….. ha! ha! ha! ha! ha! Werd van Liempt na het nieuws van 10.00 u. ook nog eens aangekondigd als: ‘met verstand van zaken……’ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

In zijn programma had van Liempt de internist Marcel Levi van het AMC op bezoek. Deze moest kwijt, dat er wel erg veel media aandacht is, ‘als er wat mis gaat’ in een ziekenhuis. “Terwijl er waanzinnig veel goed gaat……” ha! ha! ha! ha! ha! Van Liempt was zo scherp, dat hij daarop niet stelde, dat het de bedoeling zou moeten zijn in een ziekenhuis, dat alles, of althans zo veel mogelijk goed gaat……

Ook het aantal inspecties in ziekenhuizen is een doorn in het oog van Levi, inspecties die duidelijk telkens weer tekortschieten, zoals blijkt uit alle incidenten in ziekenhuizen de laatste jaren…… Volgens Levi kunnen ziekenhuizen zelf de hulp van inspecties wel inroepen, als er iets mis gaat……. ha! ha! ha! ha! ha! ha!

BREKEND NIEUWS: Opstelten en Hoes onder invloed van harddrugs onder gebracht in Maastrichts hotel

Uit diverse bronnen, die vanwege te verwachten represailles, anoniem wensen te blijven, wordt gemeld, dat Opstelten, niet huiswaarts keerde, nadat hij afgelopen zaterdag een bezoek bracht aan Maastricht, waar hij stelde, tegen de uitspraak van de rechter in, dat de koffieshops in Maastricht, als verboden gebied voor buitenlanders gehandhaafd blijft; een mooie ‘peptalk’ voor de georganiseerde misdaad en de burgemeester dus. Opstelten werd later, samen met Hoes, die beiden cannabis haters zijn, rond een uur of 1 ‘s nachts door de politie aangetroffen in de binnenstad van Maastricht, zwaar onder invloed van de harddrug alcohol. De heren hadden intussen al bij 4 koffieshops geprobeerd door de brievenbus te plassen. De politie wist zich geen raad met het hoofd van hun korps en de minister van Justitie, de twee werden toen maar ondergebracht in een hotel, dat de agenten verlieten na de twee ‘onder de wol’ te hebben gestopt. Echter na het vertrek van de politie, hebben de heren, volgens personeel van het hotel, onder veel kabaal, de complete voorraad met flesjes sterke drank voor die kamer, leeggedronken, waarna ze 2 prostituees uitnodigden. Dat ging de leiding van het hotel echter te ver en de dames werd later de toegang geweigerd. Bijzonder ontdaan door deze gang van zaken, namen de twee bewindslieden, twee flessen champagne mee naar hun kamer. Onder veel kabaal werden deze flessen geleegd, de andere gasten van het hotel waren danig ontstemd over dit gedrag. Daarop wilde de leiding van het hotel de twee heren uit hun kamer en het hotel zetten. Opstelten en Hoes deden de deur, die ze geblokkeerd hadden, pas open nadat ze de hele inboedel kort en klein hadden geslagen. De gealarmeerde politie heeft de twee ten einde raad meegenomen naar het bureau en hen koffie geserveerd…….. Volgens de politie van Maastricht hebben zij dagelijks te maken met dronkenschap en vandalisme plus geweld, als gevolg van het gebruik van deze harddrug, maar nog nooit hadden zij te maken gehad met twee bewindslieden tegelijk in een dergelijke liederlijke staat………

Muzikaal recept voor een volledig vervangen van suiker voor stevia en voor het eindelijk belasten van kerosine

Ik vrees, dat onze dokter Pisser chronische hippietitus heeft opgelopen, vandaag bij het afleveren van zijn recept, zag hij er nog kleuriger uit dan normaal, bong op z’n stuur gemonteerd, inclusief elektrische ontsteking en een rookgordijn achterlatend, dat een ‘oldtimer’ niet zou misstaan!

Geen wonder, dat de Beatles als eerste op het recept staan, met maar liefst 2 albums ‘Revolver’ en ‘Sgt. Peppers Lonely Heart Club Band’, onnodig te zeggen, dat deze muziek nog steeds staat als een huis! Met dank aan- en groet voor Arnold Bruin. Door naar 1980 met Romeo Void met het album ‘Instincts’, leuke maar niet bijzondere band met een goede zangeres: Debora Iyall. Over de grote stille plas naar het Japan van Yello Magic Orchestra, oftewl YMO, met hun album ‘After Service’, schitterende half elektronische poprock met af en toe experimentele inslag, alles van grote kwaliteit!! Nog een uit de 80er jaren, maar van een stuk dichter bij huis: Etron Fou Leloublan met ‘ Les Sillons De La Terre’, experimenteel en prachtig! Wat sluit hier beter op aan dan Animal Collective met ‘Merriweather Post Pavillion’, al vaker door de dr. gebruikt, maar het is dan ook uiterst krachtige shit, meer dan volmaakt! Tot slot o zusters en broeders, op dees heuglijke dag, het onvolprezen mooie album ‘Advanced Technology’ van Hybernoid, idem al eerder op dees heilghe ondergrond weergegeven en ‘looft den here met zijn kale pere’ voor dies uiterst geneeskrachtig, waere reli-trip!

Alles op ABN afspelen, mits je de buren niet tot last bent en natuurlijk veel plezier!

De Spin, een hoorspel in 70 delen, allen even suf gemaakt

De laatste 10 jaar is het hoorspel weer helemaal terug op de radio, vaak van belabberde kwaliteit. Zo ook hoorspel ‘De Spin’, zoals gezegd in 70 delen, aangekondigd door een ‘man’ , die probeert een echte macho stem neer te zetten, want ook dat is helemaal terug, alleen in dit geval nooit echt weggeweest. Dezelfde suffe lul doet aankondigingen in de VPRO radioprogramma’s op Radio1*. Deze figuur kondigt dus een peperduur, waardeloos hoorspel aan. Op de site van dit hoorspel valt te lezen, dat dit geen historische reconstructie is van de IRT affaire (daar gaat ‘t  wel over), maar met evenveel gemak plaatst men een foto, met daaronder het verhaal, dat Opstelten en Teeven (wie anders dan dit zwaar disfunctionerend VVD stel?), weer willen gaan werken met (burger-) infiltranten; om met deze weergave toch even de ‘actualiteit’ van het hoorspel aan te tonen en het ‘nog interessanter’ te laten zijn. Helaas is het zo slecht ‘gespeeldsproken’, dat het lachwekkend is. Ook doet men de meest onwaarschijnlijke uitspraken, zo heeft men het over de ‘VOC mentaliteit’, het verhaal speelt in de tijd voor 1994! Van de gemuteerde Zeeuwse kleiaardappel Balkenende, die deze uitspraak ver na 2001 deed, had toen nog niemand gehoord, hij had toen zelfs zijn dubbele voornaam nog niet……

Kortom een waardeloos hoorspel, gemaakt met een berg belastinggeld.

*Je weet godverdomme niet wat je hoort, krijg je op ‘t hele uur, de domme masculine stem van Hoogendoorn te horen, die aankondigt, wie er het komende half uur presenteert, volgt daarna die presentator, of 1 van de 2 presentatoren, in geval van duo-presentatie, dat is nl. ook mode. Die presentator die voor de 2de keer vertelt, wat er in haar of zijn programma komt, waarna deze de nieuwslezer aankondigt, die na het lezen van het nieuws de volgende presentatoren aankondigt, jezus ‘ t is allemaal teveel om op te lepelen, je wordt dan ook knettergek van alle aankondigingen op Radio1!!!!