Wortmann is bang voor het Energie-akkoord dat aanstaande lijkt te zijn

Vanmorgen in Kotskamerbreed (Radio1 van 11.00-12.00 u.), liet de stokkend sprekende CDA ‘uh’ huppelkut Wortmann weten, dat zij bang is voor het aanstaande Energie-akkoord. Waar is zij bang voor, dat we straks allemaal een windmolen op het dak hebben, of dat alle huizen worden bekleed met zonne-energie-folie, of dat we de kerncentrale van Borssele toch eerder gaan sluiten, omdat het ding simpel levensgevaarlijk is? Nee, driewerf nee, zulthoofd Wortmann is bang, dat bedrijven straks meer voor de door hen gebruikte energie moeten gaan betalen, de meeste energie slurpende bedrijven, betalen in verhouding nog niet een tiende van wat u thuis betaalt. ‘Het kan volgens Wortmann niet zo zijn dat’ (bah!) bedrijven die windmolens op zee bouwen, met de winsten weglopen…..(?!?!!!) En uuuh, natuurlijk is ze ook bang, dat de burgers meer moeten gaan betalen. Terwijl ze nog geen 10 minuten eerder zei, dat net als bij de mantelzorg (daarover later meer), de burgers ook veel meer verantwoordelijk moeten worden gesteld, voor het energieverbruik…… ha! ha! ha! ha! ha!

Over kernenergie durfde deze enorme trut nog te zeggen, dat deze energie weliswaar steeds meer wordt uitgebannen in Europa, maar dat zij met haar EU fractie van de EVP, vindt dat we voorlopig nog veel kernenergie nodig zullen hebben, zei het voornamelijk uit Frankrijk, dat daar jaarlijks honderden ernstige incidenten plaatsvinden met die centrales, daar lult Wortmann niet over………..

Wortmann doet net of de duurzame energievoorziening bij het CDA en de EVP wel in goede handen is, even één feit, van het geplande windmolenpark op de Noordzee, heeft CDA staatssecretaris van Milieu (!!!!!) twee derde afgeschoten, ik geloof onder Bakellende II….*

Verder wil Wortmann kwijt, om haar eigen woorden nog eens onderuit te halen, dat bedrijven voor de duurzame energie moeten gaan zorgen, niet de overheid….. ha! ha! ha! ha! ha! Volgens mij denkt deze wanpresterende grootgraaier dat de eerste EU milieudoelstellingen in 2120 moeten zijn gerealiseerd!

* Zie voor meer ‘prestaties van het CDA op milieugebied: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2010/10/het-geweten-van-het-cda.html

VGZ en de tandarts

VGZ gaat haar klanten waarschuwen voor te dure tandartsen, wie gaat de klanten van zorgverzekeraars waarschuwen voor de hoge kosten, die de zorgverzekeraars maken, en die ook op het zorgbudget drukken???

Vergeet niet, dat de zorgverzekeraars voor veel kosten van hun andere verzekeringsdiensten, mooi gebruik kunnen maken, van de gemaakte kosten voor de zorgverzekeringen, die u mag ophoesten……

Zie voor een wat meer uitgebreide uiteenzetting van de druk op de zorgkosten door zorgverzekeraars: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/woensdag-gehaktdag-ofwel-de-dag-voor.html .

Van Rey, opvallend: 2 VVD bazen op Justitie, een onderzoek naar de sjoemel praktijken van deze VVD’er van Rey, dat opvallend veel tijd in beslag neemt, waarna van Rey nog een grote bek op durft te zetten ook!!!

Ambassadeur voor de zorg…… ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Het CDA en nog wat partijen, waaronder de PvdA, willen een ambassadeur voor de zorg, deze moet met name voor preventie gaan zorgen, dus die gaat zorgen, dat u op straat nog louter frisse lucht inademt, geen fijnstof inademt, dat bomvol zit met puur gif van gemotoriseerd verkeer, ook gaat deze ambassadeur, in één klap korte metten maken met suiker in wat voor voeding of drank dan ook, want daar is een uiterst geschikt alternatief voor, stevia, dat zelfs zoeter is dan suiker en positieve resultaten oplevert als het gaat om het tegengaan van diabetes en het stabiel houden van bestaande gevallen. Natuurlijk doet deze tita-tovenaar-ambassadeur dat ook met zout en vet, dat eerste, zout, noemde de Volendamse CDA palingkut Keijzer nog wel, toen dit belachelijke plan gistermorgen werd besproken bij BNR rond 11.20 u. (maar ze vindt gegarandeerd, dat het kabinet goed bezig is met het terugdringen van zout gebruik in voedsel). Er wordt onmiddellijk gestopt met antibiotica in de intensieve martel veehouderij, je gaat tenslotte niet een doodindustrie overeind houden, als je daarmee de kans loopt, op grote sterfte onder de menselijke bevolking, doordat voor de simpelste aandoeningen geen geschikte antibiotica meer voorhanden is. Dit zijn dan nog maar een paar taken, die deze fop-ambassadeur moet gaan doen, want u snapt het al, al deze zaken zijn science fiction, men laat u liever creperen, dan dat men de grote winsten laat schieten!

Waar het op heer komt, is dat de voornoemde zaken simpel besloten zouden zijn, als de desbetreffende bewindslieden echt hart hadden voor uw volksgezondheid en de daarmee gepaard gaande kosten,  maar de belangen van de dames/heren grootgraai-ondernemers, gaan voor de belangen van de burgers, die de politici hebben gekozen (gekozen om hun belangen te behartigen) en in ruil voor het betalen van belasting, toch enige veiligheid boven winstbejag mogen verwachten…….

Hier het toekomstig scenario: Een ambassadeur, die aan het hoofd van een onvermijdelijke ‘taskforce’ de bevolking wijs moet maken, dat ‘we’ niet zomaar alle antibiotica en groeihormonen* in de intensieve veehouderij kunnen verbieden, of het teveel aan zout in één klap uit voedsel te verwijderen, of dat de (Nederlandse) Voedsel en Warenautoriteit echt verantwoording moet afleggen aan de minister en zeker geen onafhankelijk onderzoeksinstituut moet zijn….., dat het normaal is dat de NVWA lang niet alles mag controleren en dat het normaal is dat een inspectie voor zoveel artikelen, diensten en levensmiddelen, zwaar onderbemenst is……. De NVWA mag wel alle menskracht gebruiken om café’s te controleren op roken….. Kortom die ambassadeur wordt een officiële figuur die u met zalvende woorden en loze beloften mag bedonderen waar u bij staat!!!!!

En voor de stijgende zorgkosten mag u bloeden!

Mona Keijzer voelt wel wat voor Pieter van de Hoogenband als ambassadeur, waarom niet meteen René Froger…….. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

*Volgens conclusies uit het programma Argos van deze dag (Radio1 van 12.15-13.00 u.).

Jeroen Wielaert vond het gisteren nodig Nederland in Lijn 1, zijn ‘beheersing’ van het Frans te laten horen, jezus wat treurig, al projectielkotsend heb ik mijn radio het raam uitgedonderd, jezus christus!!!

Dijsselbloem, voor hem was de conclusie van de EU commissie een complete verrassing

De zwaar disfunctionerende PvdA minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep, Dijsselbloem was behoorlijk aan het jokken, toen hij vrijdag zei, verrast te zijn, door de conclusie van de EU commissie, die stelde, dat het begrotingstekort voor Nederland, volgend jaar nog maar 2,8% mag bedragen. Of hij loog, of deze man is een nog grotere blunderlul dan ooit gedacht, immers als minister van Financiën zou hij zwaar gefaald hebben, als hij dit niet aan zag komen, waarbij zijn voorzitterschap van de Eurogroep, hem nog meer informatie opgeleverd zou moeten hebben, meer dan een ‘gewone’ minister van Financiën, informatie over de positie van Nederland t.o.v. de EU commissie. M.a.w. ook als voorzitter van de Eurogroep is hij totaal ongeschikt…..

Vreemd genoeg was het voor Rutte geen verrassing*, die wist al een aantal weken eerder, dat dit er aan zat te komen….., hoe is het dan in godsnaam mogelijk, dat Dijsselbloem, godbetert minister van Financiën in Rutte’s kabinet, van niets wist. Dat laatste geeft aan, dat het huidige kabinet niet alleen bijzonder slecht is, een afbraakbeleid voert, wanprestatie op wanprestatie stapelt en zoals nu blijkt, zelfs in onderlinge communicatie volkomen tekort schiet….

*Zie: http://deazijnpisser.blogspot.nl/2013/05/rutte-op-hol-en-de-eu-wil-bloed-zien-in.html

Vliegen met internet aan boord, een ‘waanzinnige innovatie’, kost een gemiddeld passagiersvliegtuig € 100.000,– extra aan belastingvrije kerosine per jaar, goed hè, een dikke bak extra lucht- en milieuvervuiling en natuurlijk willen we het, ja toch……?

Muzikaal recept tegen het opstoken van het vuur in Syrië met wapenleveranties en voor het negeren van blatende hoogleraren

De geneeskrachtige recepten van dr. Pisser zijn intussen bekend tot in Siberië, daar wordt men er vooral erg warm van, maakt niet uit, deze recepten zijn voor meerdere doelen aan te wenden, dat zie je maar weer!

De dokter is nog steeds in hippie sferen, zelfs als hij niet blowt, hangt er een doordringende cannabis lucht om hem heen. Als eerste vandaag Donovan met ‘Sunshine Superman’, waanzinnig mooi album, met een paar meestersbassisten en o.a. Jimmy Page op de gitaar. Geweldig album, psychedelische folkpop, van deze artiest, die als eerste bekende artiest in de 60er jaren in GB werd gearresteerd voor het bezit van cannabis….  Daar kan bijna niets anders op volgen dan Jefferson Airplane met ‘Bless It’s Pointed Little Head een mooi live album uit 1969 van deze psychedelische folkrock band, met een nummer van Mama Cash, dat ook op het album van Donovan stond, welk? Zoek maar uit, ha! ha! Vanmiddag kreeg ik te horen, dat Kevin Ayers op 18 februari jl. is overleden, dus nog maar eens het meesterlijke trip album ‘ Bananamour’, jezus wat was de man goed, jammer dat hij het niet echt kon vinden in het leven. Gelukkig heeft hij ons een mooie en vaak vrolijke discografie nagelaten! Beetje vreemd, maar moet kunnen: Thomas Dolby met ‘Astronauts and Heretics’, welnu dan is Dolby op de juiste plek in huize Azijnpisser! Moet ik nog zeggen, dat de man ongelofelijk goede muzi,ek maakt, dacht ‘t niet he?!! Ik moet wel eerlijk zegen, dat het tekstueel wel een beetje tegenvalt en zeker niet Dolby’s beste album is maar een kniesoor die daar op let… hoewel? (Nummer 6 overslaan). Even geheel iets anders: Gang of Four met ‘Mall’ en dat js het, maar op een heel prettige manier!! Wahnsinngeilnie?!!! Wat mooier hierop aansluitend, dan Beck met ‘ Mutations’, het is tenslotte 2013 Beck jaar! Godsamme wat ongehoord goed, een stevig muziekje zou opa zeggen! Het js wel een van de rustigste albums van Beck, maar dat mag de perfectie niet drukken! Tot slot gooit de dr. er nog even wat Zweedse elektronica in met net album ‘Keen on Maggots’, niet echt een lekker nagerecht, maar jezus wat is die Mickey Finn godvergeten goed, plaktiek!! Zo dat was het weer, een dolle muziek reis, aangeboden door jouw eigen bloghersenreisbureau!!

                                                               

Kevin Ayers 16 augustus 1944-18 februari 2013

PvdA, de ‘gewone’ Kamerleden en de spagaten

Gisteravond in Nieuwsuur, zag je het weer, PvdA Kamerlid Marcouch die half vertwijfeld staat te kijken bij de interruptiemicrofoon, om een PvdA coalitiegenoot, de Amsterdamse VVD boerenlul Teeven het ‘vuur’ aan de schenen te leggen………. ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Syrie: opvallend hoe de Nederlandse ‘oorlogscorrespondenten’ Melissen en Eikelboom weer alle aandacht krijgen, terwijl ze in feite embedded zijn bij fundamentalistische moslimstrijders, die het niet zo nauw nemen met mensenrechten, een herhaling van zetten, gefinancierd met belastinggeld……….